je zegt het goed, lijken, maar weten ze niet zekerquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee dus, zie ook link die hierboven is geplaatst.
Vooralsnog lijken ze werkzaam voor nu bekende varianten.
Aluhoedjesquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat gaat echt wel tegen gehouden worden hoor.
Iets met farmaceutische industrie en vaccins...
Maak jij dat daaruit op, ja?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mi gado, het lijkt wel alsof ze gewoon echt naar een 0 willen streven
slightly less..quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat valt nog te bezien
https://www.reuters.com/a(...)accine-idUSKBN29W31M
https://www.swissinfo.ch/(...)can-variant/46338142
verder heeft NL zes verschillende vaccins ingekocht.
Vooralsnog is er geen reden om aan te nemen dat o.a. Pfizer niet werkt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je zegt het goed, lijken, maar weten ze niet zeker
De ziekenhuisopnames moeten onder controle zijn, niet de besmettingen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, pas als het aantal besmettingen onder controle blijft.
Het probleem is niet de acceptatie van de ziekte, maar de gevolgen van de ziekte op de samenleving.
Je kunt het met die afweging niet eens zijn. Ik ben dat wel, voor zover ik het ontwikkelen van diverse mutaties kan volgen, maar da's een ander vraagstuk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
De manier waarop de avondklok ingezet is vond jij geen paniek zaaien? Aangeven dat eind maart code zwart in de ziekenhuizen was als er geen avondklok ingezet werd, maar tegelijkertijd de berekeningen doen op basis van lichtere maatregelen dan die er tot dat moment waren en geen rekening houden met vaccinatie?
RIP aan alle medewandelaarsquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Hookers.nl blijft gesloten, erg jammer
@:zipportal @:tagliano @:de_boswachter
AHHHHHHHHH SHIT MAN. Verdomme. Echt.... pfffff...... bohhhh.... gewoon, echt.... pfffffff.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:38 schreef Zipportal het volgende:
Bestuur Elfstedentocht blijft bij standpunt: geen tocht tijdens coronapandemie
https://www.nu.nl/schaats(...)-coronapandemie.html
"waarschijnlijk" is geen wetenschappelijke term. De vaccins zijn ontworpen op basis van de Chinese variant of ze helpen tegen de nieuwe varianten zijn ze nog aan het onderzoeken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
slightly less..
Dat betekent iets minder.
Het is dus waarschijnlijk iets minder effectief tegen varianten.
Jij stelt: nee, vaccinatie is alleen voor de chinese variant.
Klopt dus gewoon niet en dat is dus fakenews verspreiden.
Ben jij de avondklok nu al weer vergeten?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb niemand die enigszins relevant is 'paniek zien zaaien'. Volgens mij is de lijn van de regering altijd geweest eerst het onderzoekl af te wachten. Dat de grenzen met het VK dicht gingen na het uitbreken van de variant daar, was preventief en die grens is vrij snel weer open gegaan. Nu wordt er vooral meer getraced om bij te houden hoe de verschillende mutaties zich verspreiden. Mutaties die, ik zeg het nog maar eens, bij elk virus voorkomen. Er is echter ook ooit een mutatie geweest die ervoor zorgde dat SARS-CoV-2 over kon springen op mensen. Mutaties kunnen altijd gevaarlijk zijn, daarom goed onderzoeken.
Waar zie jij dat er paniek gezaaid wordt dan?
Ik zie alleen een vorm van paniek onder de mensen die het niet begrijpen en denken dat nu de dictatuur wordt ingevoerd. Je reinste kolder natuurlijk, maar met een onzichtbare vijand kan ik me voorstellen dat mensen dan maar naar die conclusie grijpen voor wat houvast.
Ik had nog wat toegevoegd in een edit:quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je kunt het met die afweging niet eens zijn. Ik ben dat wel, voor zover ik het ontwikkelen van diverse mutaties kan volgen, maar da's een ander vraagstuk.
De avondklok hing al weken in de lucht. Steeds uitgesteld, want een te grote beperking van de vrijheid. Er is weken over overlegd en overhandeld en het is ter stemming in de Kamer gebracht. Wederom: wat nou paniek?
Dat ter stemming in de kamer brengen was nou niet echt de manier waarop het ging hè.quote:Rutte heeft in de tweede kamer staan smeken om de avondklok niet af te schrijven want "we konden het ons niet veroorloven deze maatregel niet te nemen"
Dat klinkt best wel als paniek...
Het is nog niet eens duidelijk of het uberhaupt zover zou kunnen komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
AHHHHHHHHH SHIT MAN. Verdomme. Echt.... pfffff...... bohhhh.... gewoon, echt.... pfffffff.
Goedzo.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:38 schreef Zipportal het volgende:
Bestuur Elfstedentocht blijft bij standpunt: geen tocht tijdens coronapandemie
https://www.nu.nl/schaats(...)-coronapandemie.html
Urben on suicide watch.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Goedzo.
Harstikke leuk dat er misschien een uitzondering zou worden gemaakt voor de professionals, maar dan ga je het hele idee van de Elfstedentocht voorbij. Namelijk 2 miljoen mensen langs de toch, folklore, feest en ook amateurs die hem gaan rijden.
Enige juiste beslissing.
Heb je het debat in de kamer gevolgd waar de avondklok in besproken werd? De smeekbede van Rutte? Het laten doordringen van: "We moeten hier Londense taferelen voorkomen?"quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:
pa·niek (de; v; meervoud: panieken)
1
algemene, plotselinge, radeloze angst
Ik zie het niet. Ik zie zorgen, ik zie maatregelen die sommigen te strikt vinden, omdat ze denken dat er (nog) geen reden voor is. Ik zie voorzichtigheid, volgens sommigen te grote voorzichtigheid. Ik zie geen algemene, plotselinge, radeloze angst.
Heel democratisch voelde het niet nee.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had nog wat toegevoegd in een edit:
[..]
Dat ter stemming in de kamer brengen was nou niet echt de manier waarop het ging hè.
- Kabinet kondigde avondklok aan en gaf aan dat er "Londense taferelen kwamen" als het niet gedaan werd
- De avondklok werd aangekondigd aan de media en er werd meer dan een week elke avond over gesproken in talkshows, dat hij echt nodig was
Toen het debat in de Kamer was was het al geen keuze meer om het niet te doen, want het kabinet had de kamer al in de hoek gezet en gezegd: Als jullie het niet accepteren heb je bloed aan je handen
Dan heb je het inderdaad formeel ter stemming gebracht, maar wel met daarin één keuze: "Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge"
Uit 'evenementen die niet door zullen gaan', januari was het al duidelijk:quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is nog niet eens duidelijk of het uberhaupt zover zou kunnen komen.
Het zou best eens niet aan corona, maar gewoon aan gebrek aan goed ijs kunnen liggen dat ie sowieso niet door had kunnen gaan.
quote:
Het solidariteitsgevoel neemt natuurlijk ook af. Wie zijn we aan t beschermen? Wie krijgt er steun?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat. Maar ik denk dat een groot deel gewoon een soort moeheid is. Men neemt het niet meer zo serieus als vorig jaar om deze tijd.
Heb het zelf niet 100% gezien, maar alsnog vind ik het ook geen paniek of radeloze angst.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:
Heb je het debat in de kamer gevolgd waar de avondklok in besproken werd? De smeekbede van Rutte? Het laten doordringen van: "We moeten hier Londense taferelen voorkomen?"
Dat kwam op mij echt over als radeloze angst. De manier waarop maatregelen momenteel gestapeld worden geven me alleen maar sterker dat gevoel.
Ik heb het gevolgd. Ik kreeg daar niet dat gevoel bij. Ik kreeg er het gevoel bij dat ze erg voorzichtig willen zijn, omdat ze niet willen dat er een besmettelijkere variant op grote schaal rondgaat en de toch al overvolle ziekenhuizen nog verder in de problemen brengt. Dat zag ik. Ik zag geen radeloze angst. Echt niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je het debat in de kamer gevolgd waar de avondklok in besproken werd? De smeekbede van Rutte? Het laten doordringen van: "We moeten hier Londense taferelen voorkomen?"
Dat kwam op mij echt over als radeloze angst. De manier waarop maatregelen momenteel gestapeld worden geven me alleen maar sterker dat gevoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |