Ik zit even te lezen over de andere landen. Maar in Italië en ook Oostenrijk is al heel veel open..onderwijs, winkels, restaurants (in It). Maar wel nog steeds een avondklok.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel democratisch voelde het niet nee.
Ben benieuwd wanneer ze die avondklok eindelijk dumpen.
Dat ook, natuurlijk. Dat had het comitee zelf in november of zo al gezegd, toch? Dus heel verrassend is het niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Uit 'evenementen die niet door zullen gaan', januari was het al duidelijk:
[..]
Maar..... ik heb je nummer niet eens...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Het solidariteitsgevoel neemt natuurlijk ook af. Wie zijn we aan t beschermen? Wie krijgt er steun?
Avondklok, vaccinatiebeleid..
Toen ik vorige week weer verantwoording aan t afleggen was dat ik in mn eigen pand was zei ik:”Weet je, ik betaal een half jaar huur voor niks en niemand die een cent meebetaald, nog even en ik stop er zelf wel mee want dit is niet te doen..”
En dan meen ik oprecht. Verwacht van mij geen solidariteit meer. Ik zorg voor de mensen om me heen maar voor t hogere doel, mij niet bellen.
Dat zou ook makkelijker te behappen zijn denk ik. Avondklok is prima, maar zet er wat tegenover. Dat doen ze elders wel beter ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zit even te lezen over de andere landen. Maar in Italië en ook Oostenrijk is al heel veel open..onderwijs, winkels, restaurants (in It). Maar wel nog steeds een avondklok.
Ja maar het kan gewoon niet, aldus Rutte. En daarmee is iedere verdere discussie meteen doodgeslagen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja precies.
Net als die allesverwoestendebritsevariant.
Ik geloof er allemaal niet meer zo in.
Na een jaar in deze ellende kan ik de conclusie trekken dat de angst regeert en er geen ruimte meer is voor rationeel denken. Denken in mogelijkheden. Wij zijn toch een zo verschrikkelijk innovatief land? Waarom is er geen enkele ruimte voor maatwerk.
Na een jaar weten we zoveel meer van dit virus dat we precies weten waar de kans op besmetting heel groot is (werk, thuis) en waar je zo godsgruwelijk je best moet doen om besmet te raken (buiten).
En wat gaan we doen als zo verschrikkelijk innovatief land.. sneeuwbalgevechtprotocollen plaatsen op rijksoverheid.nl.. u leest het goed.. niet op DeSpeld.nl maar op Rijksoverheid.nl
Tevens gaan we ook BOA's sturen naar kinderen die sleepret hebben en we gaan met een politieovermacht een muzikant van het Museumplein halen.
Ik heb last van plaatsvervangende schaamte.
Zij wel! Zij! De roverheid. De maten van Rutte. De boevenbende.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar..... ik heb je nummer niet eens...
Je schuift wel met doelpalen, eerst is het paniek, nu radeloze angst en dat baseer je op hoe jij dat ervaart. Tja, natuurlijk is een woord als paniek best subjectief maar ik vind het wat overdreven in deze context.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je het debat in de kamer gevolgd waar de avondklok in besproken werd? De smeekbede van Rutte? Het laten doordringen van: "We moeten hier Londense taferelen voorkomen?"
Dat kwam op mij echt over als radeloze angst. De manier waarop maatregelen momenteel gestapeld worden geven me alleen maar sterker dat gevoel.
The pigs. The filth.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Zij wel! Zij! De roverheid. De maten van Rutte. De boevenbende.
Tja, we kunnen bakkeleien over het exacte woord. Paniek is een grote schrik of angst voor een dreigend gevaar.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het gevolgd. Ik kreeg daar niet dat gevoel bij. Ik kreeg er het gevoel bij dat ze erg voorzichtig willen zijn, omdat ze niet willen dat er een besmettelijkere variant op grote schaal rondgaat en de toch al overvolle ziekenhuizen nog verder in de problemen brengt. Dat zag ik. Ik zag geen radeloze angst. Echt niet.
Ik ben wellicht niet zo snel in paniekquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, we kunnen bakkeleien over het exacte woord. Paniek is een grote schrik of angst voor een dreigend gevaar.
Dan kan het niet in jouw letterlijke definitie van het woord passen, maar naar mijn mening voldoet het er echt wel aan.
waarom legde je verantwoordelijkheid af?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Het solidariteitsgevoel neemt natuurlijk ook af. Wie zijn we aan t beschermen? Wie krijgt er steun?
Toen ik vorige week weer verantwoording aan t afleggen was dat ik in mn eigen pand was zei ik:”Weet je, ik betaal een half jaar huur voor niks en niemand die een cent meebetaald, nog even en ik stop er zelf wel mee want dit is niet te doen..”
En dan meen ik oprecht. Verwacht van mij geen solidariteit meer. Ik zorg voor de mensen om me heen maar voor t hogere doel, mij niet bellen.
Voor afbouwen van de maatregelen wel.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De ziekenhuisopnames moeten onder controle zijn, niet de besmettingen.
https://www.igj.nl/actuee(...)oor-pcrtestnederlandquote:Bevel voor PCRtestNederland
Nieuwsbericht | 09-02-2021 | 10:00
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd heeft PCRtestNederland een bevel opgelegd. PCRtestNederland mag per direct geen PCR-testen meer uitvoeren. In het laboratorium waar PCR-testen voor COVID-19 worden uitgevoerd heeft de inspectie acute en ernstige risico’s voor de kwaliteit en veiligheid van de testen gezien. De PCR-testen die in dit laboratorium worden gedaan, zijn daarom niet betrouwbaar.
Iemand zegt: Ik zie niemand die in paniek is. Ik reageer erop en nu ben ik ineens degene die het gedaan heeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je schuift wel met doelpalen, eerst is het paniek, nu radeloze angst en dat baseer je op hoe jij dat ervaart. Tja, natuurlijk is een woord als paniek best subjectief maar ik vind het wat overdreven in deze context.
Waren anderen dat ook maar nietquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben wellicht niet zo snel in paniek
De vaccins zorgen over het algemeen voor een mild ziekteverloop, die zijn er niet voor ontworpen om besmettingen tegen te gaan. Met jouw redenering zitten we dus voor altijd vast aan beperkende maatregelen, en daar zit ik niet op te wachten. We moeten ophouden met dat krampachtige gedoe en wat meer doden accepteren, dit kan zo niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor afbouwen van de maatregelen wel.
Voor acceptatie van de ziekte?
Geen idee. Ik ken niemand die er op zit te wachten ziek te worden van corona en degenen die ziek zijn geworden hebben daar flink last van gehad.
Denk dat daarvoor de kans op besmetting ook omlaag moet.
Zie hier de reden dat het vrije maar individualistische Westen de boel er maar niet onder krijgtquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Mn pand is gesloten en ik was daar en dan gaat een mongool bellen en dan word ik gecontroleerd of ik wel echt gesloten ben.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom legde je verantwoordelijkheid af?
Gaat er eigenlijk überhaupt nog wel iets goed?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:51 schreef capricia het volgende:
Gaat lekker met die commerciële tests:
[..]
https://www.igj.nl/actuee(...)oor-pcrtestnederland
Volgens mij valt dat ook wel mee. Eigenlijk.quote:
Ja, ga je lekker daar wonen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zie hier de reden dat het vrije maar individualistische Westen de boel er maar niet onder krijgtTerwijl de regios die wat minder individualistisch zijn ingesteld (Afrika, Azië met name) daar gemiddeld genomen toch wat minder moeite mee hebben.
Pics!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef Noek het volgende:
[..]
ik mag daar 24 u naakt ronddansen als ik dat wil.
Naakt ronddansen is altijd een goed plan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Mn pand is gesloten en ik was daar en dan gaat een mongool bellen en dan word ik gecontroleerd of ik wel echt gesloten ben.
Mijn pand, ik mag daar 24 u naakt ronddansen als ik dat wil. Voor iemand gaat roepen dat ik daar niks te zoeken heb..
Ik heb net een pitabroodje met kaas, tomaat en mosterd gemaakt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gaat er eigenlijk überhaupt nog wel iets goed?
Naast kroketten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |