abonnement Unibet Coolblue
pi_197804368
quote:
Memelords op Reddit kosten Wall Street miljoenen met Gamestop-actie

Krijgen steun van Elon Musk

Een groep amateur handelaren op een Reddit-forum zorgt voor lichte paniek op Wall Street. De groep richt zich onder meer op hedgefund Melvin Capital door de aandelen van het bedrijf Gamestop op te kopen en zo de koers te laten stijgen. Melvin heeft juist heel veel geshorte aandelen in Gamestop en verliest hevig als de koers stijgt.

De koers van Gamestop daalde jarenlang en kende vorig jaar rond april het dieptepunt rond 2,8 dollar. Sindsdien heeft het bedrijf een deal gesloten met Microsoft en ging het iets beter, maar pas vanaf het moment dat het Reddit-forum Wallstreetbets de schouders onder het bedrijf zette, is de koers echt explosief gestegen. Waar het aandeel op de eerste handelsdag van 2021 nog rond 17 dollar waard was, is dat inmiddels gestegen naar 150 dollar.

En dit doet pijn bij de grote hedgefunds die massaal short gingen op Gamestop. Volgens databedrijf S3 Partners hebben speculanten die tegen GameStop hebben gehandeld dit jaar in totaal 3,3 miljard dollar verloren. Het eerder genoemde Melvin Capital staat door de actie 30 procent in de min en had een extra investering van 2,7 miljard dollar nodig van bevriende investeringsfondsen om niet failliet te gaan.

Ondertussen lijkt het einde van de Gamestop-sprint nog niet in zicht. Tesla-opperhoofd Elon Musk bemoeide zich gisteren met de zaak door alleen het woord 'Gamestonk!!' en een link naar de subreddit te twitteren. Het zorgde voor een extra na-markt piek voor Gamestop, waarbij het aandeel boven de 200 dollar uitkwam. Daarmee is het bedrijf enorm overgewaardeerd, maar dat lijkt de kleine investeerders niet te interesseren. Alle logica is uit het raam in deze strijd met de grote jongens.

https://www.nieuwnieuws.n(...)-met-gamestop-actie/
Originele OP:

Heerlijk feel good verhaal. O+

Een short seller leent een aandeel een verkoop deze meteen door. Hij moet het aandeel wel op een bepaalde datum teruggeven. Hij gokt erop dat, wanneer hij het aandeel moet terugkopen, de koers gedaald is. Het verschil steekt hij in zijn zak.

Short sellen is een manier om snel veel geld te verdienen op de beurs. Je gokt erop dat het slecht gaat met een bedrijf, of zelfs op faillissement. Desnoods help je ze een handje door bijvoorbeeld het verspreiden van geruchten of aandelen te dumpen. Daarom doen vooral de aasgieren van Wall Street (Hedge Fonds) dit. Je maakt een bedrijf bewust kapot en zorgt er voor dat een boel mensen werkloos worden.

Een Hedge Fund had er zwaar in gegokt dat de koers van Gamestop (soort Gamemania in de VS) zou dalen. Op reddit hebben een groep gebruikers er nu voor gezorgd dat de aandelenkoers van Gamestop juist enorm gestegen is. Dit kost dat hedge fonds tot nu toe al 3+ miljard dollar (!) aangezien ze aandelen moeten terugkopen. En die reddit-ers verdienen er goud geld aan, al was dat niet het doel.

En dit is slechts het begin. Er zijn meer hedge fonds die dit kunstje flikken. Dit zou wel eens het einde van die parasieten kunnen betekenen aangezien het nu meer bekendheid krijgt en er meer mensen meedoen. Verslagen in hun eigen spel.

Het is een soort virtueel Occupy Wall Street geworden zeg maar.

Gamestop aandeel op yahoo:
https://finance.yahoo.com/quote/GME?p=GME&.tsrc=fin-srch

De beruchte subreddit waar het allemaal gaande is:
https://www.reddit.com/r/Wallstreetbets
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197804379
Om slowchat over Jan Sloot te vermijden en omdat er denk ik belangstelling is: GC / Geniale uitvindingen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197804384
Nog een uurtje en na een tijdje boven de 100 gehangen te hebben zit het nu weer onder de 100.

98 as we speak
pi_197804397
Kan iemand trouwens uitleggen hoe dat zit met die short posities, is dat ook gebonden aan een datum, of alleen aan een koers?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197804464
Vorige week vrijdag zou het toch ontploffen volgens reddit naar boven de 1000 dollar?
Is niet gebeurd, deze week lees ik verhalen over koersen die binnen een maand 10k-60k gaan.
Hoe geloofwaardig is dit nog? Want ik stond op een mooie winst maar inmiddels op een aardig verlies, ondanks dat ik me keurig aan de 'diamonds hands' gehouden heb. Het begint een beetje op oplichting te lijken dat forum.
pindazakje
pi_197804518
quote:
8s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:13 schreef Hyaenidae het volgende:
Vorige week vrijdag zou het toch ontploffen volgens reddit naar boven de 1000 dollar?
Is niet gebeurd, deze week lees ik verhalen over koersen die binnen een maand 10k-60k gaan.
Hoe geloofwaardig is dit nog? Want ik stond op een mooie winst maar inmiddels op een aardig verlies, ondanks dat ik me keurig aan de 'diamonds hands' gehouden heb. Het begint een beetje op oplichting te lijken dat forum.
Massaal short gaan op aandelen reddit en daar gaan flamen :(
-nee-
pi_197804534
Prachtverhaal. Op zich is short gaan an sich niet per se verwerpelijk. Het is gewoon een manier om te verdienen aan dalende koersen. Maar het is meer de manier waarop het gaat. Deze hedge funds zijn inderdaad doelbewust uit op de teloorgang van het bedrijf in kwestie, overspoelen de markt met shorts en verhandelen er ook nog eens meer dan er eigenlijk zijn (naked shorts).
I'll give you something to do
  woensdag 3 februari 2021 @ 21:18:41 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197804546
quote:
8s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:13 schreef Hyaenidae het volgende:
Vorige week vrijdag zou het toch ontploffen volgens reddit naar boven de 1000 dollar?
Is niet gebeurd, deze week lees ik verhalen over koersen die binnen een maand 10k-60k gaan.
Hoe geloofwaardig is dit nog? Want ik stond op een mooie winst maar inmiddels op een aardig verlies, ondanks dat ik me keurig aan de 'diamonds hands' gehouden heb. Het begint een beetje op oplichting te lijken dat forum.
Is dit een troll?
Laffe huichelaar
pi_197804550
quote:
8s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:13 schreef Hyaenidae het volgende:
Vorige week vrijdag zou het toch ontploffen volgens reddit naar boven de 1000 dollar?
Is niet gebeurd, deze week lees ik verhalen over koersen die binnen een maand 10k-60k gaan.
Hoe geloofwaardig is dit nog? Want ik stond op een mooie winst maar inmiddels op een aardig verlies, ondanks dat ik me keurig aan de 'diamonds hands' gehouden heb. Het begint een beetje op oplichting te lijken dat forum.
Natuurlijk, 10K is peanuts voor dat aandeel, dat zou betekenen dat ze maar 690 miljard waard zijn, dat dit bedrijf kleiner is dan een Apple of Google lijkt me ook onzin!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197804566
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Is dit een troll?
Als dit een troll is dan is het hele WSB forum een troll.
pindazakje
  woensdag 3 februari 2021 @ 21:19:50 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197804571
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:09 schreef raptorix het volgende:
Kan iemand trouwens uitleggen hoe dat zit met die short posities, is dat ook gebonden aan een datum, of alleen aan een koers?
“Normale” shorts niet. Je moet alleen wel genoeg margin hebben om ze aan te mogen houden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197804584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

“Normale” shorts niet. Je moet alleen wel genoeg margin hebben om ze aan te mogen houden.
Margin is toch zeg maar het "verlies" bedrag wat je moet uitkeren wanneer de short positie geliquideert word?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 21:23:04 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197804636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Margin is toch zeg maar het "verlies" bedrag wat je moet uitkeren wanneer de short positie geliquideert word?
Nee, dat is of je genoeg cash hebt om aan je verplichtingen te voldoen.

Stel ik heb 1 miljoen cash. Ik ga short door nog eens 1 miljoen aandelen te verkopen voor 1 euro per stuk.
Dan heb ik 2 miljoen cash en moet ik 1 miljoen aandelen kunnen leveren.

Stijgt dat aandeel nu naar 2 euro, dan moet ik voor 2 miljoen aandelen kunnen leveren. Dan heb ik mijn margin bereikt (in werkelijkheid neemt een broker veel meer marge voor zichzelf)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197804817
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat is of je genoeg cash hebt om aan je verplichtingen te voldoen.

Stel ik heb 1 miljoen cash. Ik ga short door nog eens 1 miljoen aandelen te verkopen voor 1 euro per stuk.
Dan heb ik 2 miljoen cash en moet ik 1 miljoen aandelen kunnen leveren.

Stijgt dat aandeel nu naar 2 euro, dan moet ik voor 2 miljoen aandelen kunnen leveren. Dan heb ik mijn margin bereikt (in werkelijkheid neemt een broker veel meer marge voor zichzelf)
Plaatje om het te verduidelijken


quote:
Below, a short sale is initiated for 1,000 shares at a price of $50. The proceeds of the short sale are $50,000, and this amount is deposited into the margin account. Along with the proceeds of the sale, an additional 50% margin amount of $25,000 must be deposited in the margin account, bringing the total margin requirement to $75,000. At this time, the proceeds of the short sale must remain in the account and cannot be removed or used to purchase other securities.

The second table of the above image shows what happens if the stock price increases and the trade move against the short seller, who is required to deposit additional margin in the account when the total margin requirement exceeds the original total margin requirement of $75,000. So, if the stock price increases to $60, then the market value of the short sale is $60,000 ($60 x 1,000 shares). The maintenance margin is then calculated based on the market value of the short, and it is $18,000 (30% x $60,000). The two margin requirements added together equal $78,000, which is $3,000 more than the initial total margin that was in the account, so a $3,000 margin call is issued and the funds must be deposited into the margin account or the short position (some or all of it) must be closed.
Naast de margin heb je ook nog huurkosten van het aandeel, die variëren van marktrente + 0,3% tot wel 30% (per jaar) afhankelijk van vraag en aanbod.

[ Bericht 8% gewijzigd door tjoptjop op 03-02-2021 21:41:42 ]
pi_197804840
quote:
8s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:13 schreef Hyaenidae het volgende:
Vorige week vrijdag zou het toch ontploffen volgens reddit naar boven de 1000 dollar?
Is niet gebeurd, deze week lees ik verhalen over koersen die binnen een maand 10k-60k gaan.
Hoe geloofwaardig is dit nog? Want ik stond op een mooie winst maar inmiddels op een aardig verlies, ondanks dat ik me keurig aan de 'diamonds hands' gehouden heb. Het begint een beetje op oplichting te lijken dat forum.
De 1000 dollar was sowieso geen mogelijkheid meer, omdat aandelen kopen niet meer mogelijk was via vele brokers. Dat momentum hebben ze precies op het goede moment weten te breken.

Je ziet vandaag wel weer echt duidelijk terug wat ik gisteren ook al zei: zonder kunstmatige manipulatie doet de markt precies wat het altijd wil doen: stabiliseren.

Ik heb inmiddels mn eerste grijze haren al geteld vandaag :')
pi_197805021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:33 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

De 1000 dollar was sowieso geen mogelijkheid meer, omdat aandelen kopen niet meer mogelijk was via vele brokers. Dat momentum hebben ze precies op het goede moment weten te breken.

Je ziet vandaag wel weer echt duidelijk terug wat ik gisteren ook al zei: zonder kunstmatige manipulatie doet de markt precies wat het altijd wil doen: stabiliseren.

Ik heb inmiddels mn eerste grijze haren al geteld vandaag :')
Waarom zou dat aandeel volgens jou 1000 dollar waard zijn?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 21:44:02 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197805058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Margin is toch zeg maar het "verlies" bedrag wat je moet uitkeren wanneer de short positie geliquideert word?
Nee, het is hoeveel ruimte je broker je geeft om te handelen met geld dat je niet hebt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197805326
Gesloten op 92,04 +2,27%

Varieerde intraday tussen 87 naar 107
pi_197805399
quote:
8s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:13 schreef Hyaenidae het volgende:
Vorige week vrijdag zou het toch ontploffen volgens reddit naar boven de 1000 dollar?
Is niet gebeurd, deze week lees ik verhalen over koersen die binnen een maand 10k-60k gaan.
Hoe geloofwaardig is dit nog? Want ik stond op een mooie winst maar inmiddels op een aardig verlies, ondanks dat ik me keurig aan de 'diamonds hands' gehouden heb. Het begint een beetje op oplichting te lijken dat forum.
De maand is nog niet om 🤣
pi_197805503
quote:
8s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:13 schreef Hyaenidae het volgende:
Vorige week vrijdag zou het toch ontploffen volgens reddit naar boven de 1000 dollar?
Vorige week is het ook ontploft, van rond de 70-80 naar 480. Dat is vergelijkbaar met de VW short squeeze waar iedereen maar aan blijft refereren. Die ging van +/-200 naar 1000
pi_197805577
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:11 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Vorige week is het ook ontploft, van rond de 70-80 naar 480. Dat is vergelijkbaar met de VW short squeeze waar iedereen maar aan blijft refereren. Die ging van +/-200 naar 1000
Deze heb ik dus meegemaakt, vanaf 68 euro al gekocht.
Wou verkopen rond de 400, maar heel het reddit forum riep dat het nog vele malen hoger ging zolang je maar zou HOLDEN. En dat heb ik dus tegen mijn natuur in gedaan. Zelfs bijgekocht. Maar daar lijkt geen fuck van te kloppen waardoor ik nu door het bijkopen op verlies sta.
pindazakje
pi_197805637
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Deze heb ik dus meegemaakt, vanaf 68 euro al gekocht.
Daar boven 400 wou verkopen, maar heel het reddit forum riep dat het nog vele malen hoger ging zolang je maar zou HOLDEN. En dat heb ik dus tegen mijn natuur in gedaan. Zelfs bijgekocht. Maar daar lijkt geen fuck van te kloppen waardoor ik nu door het bijkopen op verlies sta.
Gewoon snel bijpinnen bij DUO en inkopen, je bent een dief van je eigen portemonee als je nu stil blijft zitten, de prijs kan alleen nog maar omhoog nu.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197805687
Ik betwijfel of je ook op 480 had kunnen verkopen. Die piek was heftig en kort, waarschijnlijk zijn er weinig daadwerkelijke transacties geweest. Daarna kelderde de koers, op Reddit vermoedden ze een short ladder maar het kan ook zijn dat velen eieren voor hun geld kozen en hun aandelen bestens op de markt knalden.
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:19:14 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197805693
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Deze heb ik dus meegemaakt, vanaf 68 euro al gekocht.
Daar boven 400 wou verkopen, maar heel het reddit forum riep dat het nog vele malen hoger ging zolang je maar zou HOLDEN. En dat heb ik dus tegen mijn natuur in gedaan. Zelfs bijgekocht. Maar daar lijkt geen fuck van te kloppen waardoor ik nu door het bijkopen op verlies sta.
Als je nu geen positie zou hebben, ook geen winst of verlies, zou je dan instappen?

Als het antwoord nee is moet je uitstappen want het maakt niet uit wat in hetbverleden gebeurd is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197805761
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Deze heb ik dus meegemaakt, vanaf 68 euro al gekocht.
Wou verkopen rond de 400, maar heel het reddit forum riep dat het nog vele malen hoger ging zolang je maar zou HOLDEN. En dat heb ik dus tegen mijn natuur in gedaan. Zelfs bijgekocht. Maar daar lijkt geen fuck van te kloppen waardoor ik nu door het bijkopen op verlies sta.
In controversieel klagen redittors die lid waren voor deze gekte dat mensen die vorige week nog noob vragen stelden vandaag de dag advies geven aan anderen. Heel dat forum riep dat dus omdat degene met kennis verdwenen naar controversieel en de noobs met populaire meningen op de voorgrond kwamen te staan.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:26:22 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197805827
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Als dit een troll is dan is het hele WSB forum een troll.
Nou dat klopt wel ja. De gasten die dit opgehyped hebben en iedereen opgeroepen hebben vooral te holden hebben allang gecashed over de rug van de dommerds die erin getrapt zijn
Laffe huichelaar
pi_197805857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou dat klopt wel ja. De gasten die dit opgehyped hebben en iedereen opgeroepen hebben vooral te holden hebben allang gecashed over de rug van de dommerds die erin getrapt zijn
Die zijn te vroeg uitgestapt, heb even snel analyse gemaakt, je MOET juist nu bijkopen, check het momentum!

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197805893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je nu geen positie zou hebben, ook geen winst of verlies, zou je dan instappen?

Als het antwoord nee is moet je uitstappen want het maakt niet uit wat in hetbverleden gebeurd is.
Nou dan ga ik morgen maar alles verkopen.
De schade is maar een paar honderd euro, dus valt relatief gezien erg mee.
pindazakje
pi_197805907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nou dan ga ik morgen maar alles verkopen.
De schade is maar een paar honderd euro, dus valt relatief gezien erg mee.
Verkopen, en snel zilver kopen!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:31:02 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197805912
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nou dan ga ik morgen maar alles verkopen.
De schade is maar een paar honderd euro, dus valt relatief gezien erg mee.
Ja toch. Mogelijk stijgt het nog naar 200 hoor! Maar het risico weegt niet op tegen de winstkans
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197805946
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Verkopen, en snel zilver kopen!
Ik koop voorlopig niet zoveel meer. 90% staat nog steeds cash waarvan de helft in 10-jarige deposito's :')
pindazakje
pi_197805948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja toch. Mogelijk stijgt het nog naar 200 hoor! Maar het risico weegt niet op tegen de winstkans
Oei oei, zul je net zien dat ie morgen een jump naar 5K maakt, ze zijn nu mensen op Reddit aan hett bang maken om de prijs te drukken!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197805960
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nou dan ga ik morgen maar alles verkopen.
De schade is maar een paar honderd euro, dus valt relatief gezien erg mee.
Hehe ik heb voor 200 gekocht om te kijken wat het ging doen. Gegokt en verloren maar gelukkig peanuts. Ik ga er in ieder geval niet meer vanuit.

Gelukkig ook bitcoin en die staat wel lekker.
pi_197806326
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oei oei, zul je net zien dat ie morgen een jump naar 5K maakt, ze zijn nu mensen op Reddit aan hett bang maken om de prijs te drukken!
Dat zal denk ik er veel nog van weerhouden: "wat als", net als gokkers met dat ene laatste gokje "wat als"
pi_197806354
quote:
99s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:34 schreef boskameel het volgende:

[..]

Hehe ik heb voor 200 gekocht om te kijken wat het ging doen. Gegokt en verloren maar gelukkig peanuts. Ik ga er in ieder geval niet meer vanuit.

Gelukkig ook bitcoin en die staat wel lekker.
ach, je kan iig zeggen dat je er bij was

  woensdag 3 februari 2021 @ 23:16:15 #36
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 3 februari 2021 @ 23:26:17 #37
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197806677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Laatste update van DFV, vanaf nu houdt hij zich gedeisd ivm SEC onderzoek
https://www.reddit.com/r/(...)heads_up_gonna_back/
Wat is er met de SEC? Kan zo snel niets vinden in dat topic?
pi_197806680
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:26 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)iting_to_get_filled/

$950K Buy order waiting to get filled!
[ afbeelding ]
Zo'n staatje kan ik ook wel maken, zelfs voor ¤10 miljoen. Gaat om de laatste kolom.
  donderdag 4 februari 2021 @ 02:46:27 #40
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197807570
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:09 schreef raptorix het volgende:
Kan iemand trouwens uitleggen hoe dat zit met die short posities, is dat ook gebonden aan een datum, of alleen aan een koers?
Naar mijn weten alleen aan de koers, en aan je vermogen om aan de betaalverplichting te voldoen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_197807576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom zou dat aandeel volgens jou 1000 dollar waard zijn?
Is het niet. Iig niet vanuit de waarde van het bedrijf.

Het zou alleen zoveel waard kunnen zijn vanuit een vraag-aanbod optiek, wanneer shorters hun posities moeten sluiten (en dus de door hun geleende aandelen terug moeten kopen en geven), en de bezitters van de aandelen geen zin hebben om het voor minder dan 1000 dollar aan ze te verkopen. Maar dat heeft dus niet veel meer met de waarde van Gamestop te maken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_197807584
Al lijkt het er wel op dat Gamestop aardige plannen heeft om er weer wat van te maken en daar de juiste mensen voor aantrekt, dus op zich zou het best kunnen dat je er niet een al te grote buil aan valt wanneer je nu (lees, @90$) voor langere termijn in bent gestapt.

Maar het short squeeze scenario? Nah, gaat hem denk ik niet meer worden. Sure, die hedgefunds zullen nog wel met een deel van die zeer laag afgesloten shorts zitten, maar ze hebben tijdens de piek ook voor miljoenen bij geshort, en daar zullen ze waarschijnlijk nu ook flink winst op maken. En dan waren er tijdens de piek ook nog die vele $800 call options, wat ze in staat gesteld zou hebben om max $800 te betalen om weer aandelen (terug) te kopen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_197807617
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom zou dat aandeel volgens jou 1000 dollar waard zijn?
Waarom lees jij dingen die ik niet zeg :?
  donderdag 4 februari 2021 @ 08:03:55 #46
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197808098
https://www.reddit.com/user/SmartMoney19/

The joke is on you and WSB. I can't wait till you guys see the new short interest numbers and realize you've been fighting amongst yourselves for over a week now 🤣🤣

Your own sub members are the ones selling shares and dropping the price, and your own mods are selling you all out to be a part of a Netflix movie 😆

I truly hope you enjoy bag holding your shares you bought at peak high & are content with a cost basis that you'll never recover to in your grandchildren's life time 🤡

I know something you don't, I work at Fidelity, I'm an insider. I've already seen the short interest numbers, they aren't what you think. Well below 50% as of Monday. Despite all that "solid DD" you guys blindly follow over there. You are all going to get burned so badly it's not even funny. The hedge funds played you guys, but the truth is, you all played yourselves even worse.

===========================
Being stubborn and holding stock in a company that isn't as fundamentally sound as they like to project isn't going to win this battle for them. They are using any comparison they can to cling on to their herd mentality confirmation bias. They won the battle but lost the war. They would have been wise to take the gains at the peak, waited for the shorts to reload, and then go long again with their increased buying power. That would have won it for them.

It's very apparent the artificial spike in PM's yesterday was done by Melvin and the proceeds were used to continue ladder attacks now that WSB's buying power has been exhausted. The saddest part to me is that they could have made life-changing money for themselves and their families, instead, they chose to be stubborn and will likely end up lifetime GME bag holders that will never get back to cost basis in their lifetime
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 februari 2021 @ 08:42:51 #47
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197808416
quote:
quote:
Aan verkopen heeft Robin niet gedacht. "Ik ben er heilig van overtuigd dat die aandelen straks weer gigantisch gaan stijgen en dat ik er tienduizenden euro's mee ga verdienen."
_O- ;(

Jammer dat mensen zó bizar in een tunnel kunnen zitten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197808584
quote:
Zielig wel, volgens mij dacht hij echt dat hij nog binnen ging lopen...

Stage 1: denial
pi_197809137
Heb dit de afgelopen week ook enigszins zitten volgen, maar ben verder totaal niet thuis in deze wereld :). Waar ik dus wel benieuwd naar ben: Waarom kocht men nu massaal juist deze specifieke stock? En hoe groot is de kans dat het wederom gaat pieken? Ik las in die subreddit dus ook al dat sommigen er nog echt in lijken te geloven, maar afgaande op de reacties hier, en ook artikelen die ik her en der had gelezen, is dit dus vrij onwaarschijnlijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 09:42:31 ]
pi_197809151
Gisteren wel weer gestegen, ben benieuwd of wij vandaag toch de -$70 gaan aan tikkie.
pi_197809179
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 04:52 schreef probeer het volgende:
Al lijkt het er wel op dat Gamestop aardige plannen heeft om er weer wat van te maken en daar de juiste mensen voor aantrekt, dus op zich zou het best kunnen dat je er niet een al te grote buil aan valt wanneer je nu (lees, @:90$) voor langere termijn in bent gestapt.

Maar het short squeeze scenario? Nah, gaat hem denk ik niet meer worden. Sure, die hedgefunds zullen nog wel met een deel van die zeer laag afgesloten shorts zitten, maar ze hebben tijdens de piek ook voor miljoenen bij geshort, en daar zullen ze waarschijnlijk nu ook flink winst op maken. En dan waren er tijdens de piek ook nog die vele $800 call options, wat ze in staat gesteld zou hebben om max $800 te betalen om weer aandelen (terug) te kopen.
Ik heb het bedrijf redeiljk goed bekeken (na kritiek van een gebruiker hier) en ik zie totaal geen toekomst voor het bedrijf dat ook maar enigzins een hoge waarde rechtvaardigt. Je kunt het bedrijf een beetje vergelijken met FRS, ware het niet dat de FRS tegelijk kon instappen in online als hun concurrenten, en dat gamestop jaren en jaren achter loopt. Kortom het enige waar het bedrijf op draait is een stukje merk en nostalgie, niet iets wat je nou een enorm segment geeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2021 @ 09:47:46 #52
426493 crew  PippenScottie
pi_197809202
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:41 schreef Dejannn het volgende:
Heb dit de afgelopen week ook enigszins zitten volgen, maar ben verder totaal niet thuis in deze wereld :). Waar ik dus wel benieuwd naar ben: Waarom kocht men nu massaal juist deze specifieke stock? En hoe groot is de kans dat het wederom gaat pieken? Ik las in die subreddit dus ook al dat sommigen er nog echt in lijken te geloven, maar afgaande op de reacties hier, en ook artikelen die ik her en der had gelezen, is dit dus vrij onwaarschijnlijk?
1) kuddegedrag en FOMO. En misschien bewuste manipulatie van goedgelovige mensen zonder ervaring met beleggen.

2) Nihil

3) Volslagen onwaarschijnlijk. Mensen die rond de piek hebben gekocht zijn veel geld kwijt. Mensen die op tijd gecasht hebben, hebben bijzonder leuk verdiend.
pi_197809356
Over naar het beurstopic.
Definitely not CIA
pi_197809580
quote:
11s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:03 schreef slashdotter3 het volgende:
It's very apparent the artificial spike in PM's yesterday was done by Melvin and the proceeds were used to continue ladder attacks now that WSB's buying power has been exhausted. The saddest part to me is that they could have made life-changing money for themselves and their families, instead, they chose to be stubborn and will likely end up lifetime GME bag holders that will never get back to cost basis in their lifetime
Dit is een beetje tegenstrijdig imo.

Of je was er vroeg genoeg bij (<$30-50) om inderdaad 'life changing money' te maken, maar zelfs dan zul je met de huidige koers nog een zeer nette winst maken.

Of je was er (volgens hem) te laat bij (>$250) en dan zat dat life-changing money er dus (volgens hem) niet echt in.
"Pools are perfect for holding water"
pi_197810742
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:59 schreef capricia het volgende:
Over naar het beurstopic.
Goede keuze, nieuwtje is er wel vanaf en hier staat het beter om de nasleep te bespreken
pi_197817606
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:41 schreef Dejannn het volgende:
Heb dit de afgelopen week ook enigszins zitten volgen, maar ben verder totaal niet thuis in deze wereld :). Waar ik dus wel benieuwd naar ben: Waarom kocht men nu massaal juist deze specifieke stock? En hoe groot is de kans dat het wederom gaat pieken? Ik las in die subreddit dus ook al dat sommigen er nog echt in lijken te geloven, maar afgaande op de reacties hier, en ook artikelen die ik her en der had gelezen, is dit dus vrij onwaarschijnlijk?
In eerste instantie echt wel mensen die sympathie hadden voor het bedrijf dat de nek werd omgedraaid door de short-sellers. Maar vervolgens ook een hele hoop mensen met 0,0 kennis van zaken die dachten dat ze wel even snel rijk konden worden.

Die hadden beter Dogecoin kunnen kopen, dan heb je in ieder geval nog een leuk plaatje van een hondje om naar te kijken terwijl je spaargeld verdampt. En een gezellige Reddit-community van mensen die gewoon echt voor hun lol een stukje meme-shitcoin bezitten. En Elon Musk die de prijs af en toe omhoog tweet. Zodra je serieus gaat denken dat je snel rijk kunt worden, ben je verloren.

Ook deze held:

quote:
Je investering verdubbelt zonder dat het ergens op gebaseerd is. Tel je zegeningen, verkoop het, betaal je studieschuld af en steek de rest in iets voor de lange termijn. Dan sta je in het leven een straatlengte voor op al je andere 19-jarige studiegenootjes. Maar nee, ijzeren handen, stalen ballen. :') Dat worden wel hele lege ballen dan.
pi_197817866
GME 67 / -27% alweer met een volume van al 31m

Best wat activiteit dus
pi_197817882
Volgens mij hebben de hedgefunds er per saldo juist aan verdiend door nu te gaan shorten, maar het zij zo.
pi_197817904
De koers van de afgelopen weken zegt toch genoeg? Typische pump en dump, inclusief dead cat bounce.
pi_197818218
69.69 nu 😎
pi_197819301
Een beetje game voor de Xbox is alweer net zo duur als dit aandeel morgen :P
Vorige week kocht je er nog een hele Xbox voor :P
pi_197820158
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:24 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
69.69 nu 😎
Gekomen
-nee-
pi_197820818
Ik verbaas me over de Posts op Reddit dat mensen nog steeds vasthouden. Het idee was toch om tot en met afgelopen vrijdag te houden?
Dat de koers zo inzakt was te verwachten, duurt alsnog vrij lang moet ik zeggen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:30:43 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197820853
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:28 schreef MisChrartin het volgende:
Ik verbaas me over de Posts op Reddit dat mensen nog steeds vasthouden. Het idee was toch om tot en met afgelopen vrijdag te houden?
Dat de koers zo inzakt was te verwachten, duurt alsnog vrij lang moet ik zeggen.
Dat verbaasd me ook. Waarschijnlijk onervaren beleggers die ‘middelen’ omdat ze het verlies niet durven te nemen. HIermee zullen ze hun verlies verveelvoudigen natuurlijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197821005
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:28 schreef MisChrartin het volgende:
Ik verbaas me over de Posts op Reddit dat mensen nog steeds vasthouden. Het idee was toch om tot en met afgelopen vrijdag te houden?
Dat de koers zo inzakt was te verwachten, duurt alsnog vrij lang moet ik zeggen.
Klopt het is haast sekte achtig
No bitch to me
pi_197821243
Inmiddels 6 tientjes, overmorgen schat ik een tientje en dan kunnen we weer terug naar het normaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197821298
Maar dan zou je nu toch juist moeten shorten?

Iedereen gaat nu zijn winst nemen voordat de boel verder in elkaar klapt...
pi_197821299
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:28 schreef MisChrartin het volgende:
Ik verbaas me over de Posts op Reddit dat mensen nog steeds vasthouden. Het idee was toch om tot en met afgelopen vrijdag te houden?
Dat de koers zo inzakt was te verwachten, duurt alsnog vrij lang moet ik zeggen.
Ironisch genoeg was volgens mij de hele actie gestart op de hedgefunds een hak te zetten die hun geliefde winkels een hak wilden zetten, echter toen deze fans het geld zagen wat ze konden verdienen waren ze geen haar beter, geld doet gekke dingen met mensen, je kunt maar beter zo min mogelijk hebben :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:50:37 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197821312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:47 schreef raptorix het volgende:
Inmiddels 6 tientjes, overmorgen schat ik een tientje en dan kunnen we weer terug naar het normaal.
Ik denk wel dat het aandeel nog een tijdje premium blijft, dus rond de 20 euro of zo. Gewoon, omdat zoveel mensen het nu kennen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197821319
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:50 schreef Tlaloc het volgende:
Maar dan zou je nu toch juist moeten shorten?

Iedereen gaat nu zijn winst nemen voordat de boel verder in elkaar klapt...
LOL, winst nemen? Je denkt dat de massa die er nu in zit voor minder dan 6 tientjes heeft gekocht?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:51:25 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197821334
Het maakt trouwens weinig uit, als je op 300 gekocht hebt, of het aandeel op 30 staat of op 15. 90% van je verlies heb je dan toch al genomen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197821338
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het aandeel nog een tijdje premium blijft, dus rond de 20 euro of zo. Gewoon, omdat zoveel mensen het nu kennen.
Misschien ook een deel die nog gelooft op een opleving, of gewoon mensen die het afschrijven maar wel vasthouden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197821349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

LOL, winst nemen? Je denkt dat de massa die er nu in zit voor minder dan 6 tientjes heeft gekocht?
"minder verlies nemen" is misschien beter gezegd ;)

Al zijn aandelen misschien ook wel een mooi alternatief voor goud, niet aan inflatie onderhevig... Zijn maar een beperkt aantal op de markt. De nieuwe crypto?
pi_197821357
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:51 schreef LXIV het volgende:
Het maakt trouwens weinig uit, als je op 300 gekocht hebt, of het aandeel op 30 staat of op 15. 90% van je verlies heb je dan toch al genomen.
Zeg ik ook altijd ;) Veel van weinig, is nog altijd weinig ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:52:25 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197821366
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Misschien ook een deel die nog gelooft op een opleving, of gewoon mensen die het afschrijven maar wel vasthouden.
Dat laatste zullen er heel veel zijn. Maar die hebben geen effect op de koers. Die aandelen zijn als het ware van de markt verdwenen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197821378
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:51 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

"minder verlies nemen" is misschien beter gezegd ;)

Al zijn aandelen misschien ook wel een mooi alternatief voor goud, niet aan inflatie onderhevig... Zijn maar een beperkt aantal op de markt. De nieuwe crypto?
Of crypto zijn de nieuwe aandelen ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197821417
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat laatste zullen er heel veel zijn. Maar die hebben geen effect op de koers. Die aandelen zijn als het ware van de markt verdwenen.
Klein beetje offtopic, ken je deze docu nog ;)?

Helaas niet in zijn geheel te vinden meer :(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:54:43 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197821418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:51 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

"minder verlies nemen" is misschien beter gezegd ;)

Al zijn aandelen misschien ook wel een mooi alternatief voor goud, niet aan inflatie onderhevig... Zijn maar een beperkt aantal op de markt. De nieuwe crypto?
In de jaren 20 in Duitsland (veel overeenkomsten met nu) hadden effecten inderdaad precies die functie.
Aandelen zijn echter geen alternatief voor goud, want er kan volop bijgedrukt worden. En het bedrijf dat ze representeren mag niet -technisch- failliet gaan.
Aandelen in een waardeloos bedrijf, of een inactief bedrijf, lijken misschien dan nog het meeste op crypto.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197821493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klein beetje offtopic, ken je deze docu nog ;)?

Helaas niet in zijn geheel te vinden meer :(
_O_

Zat ook zo'n vrouw in die met een lineaaltje over het beeldscherm ging om dat aan te tonen, weet niet of die in dit fragment zit :D

Die twee morsige kereltjes waren wel baas
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:58:38 #81
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197821507
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de jaren 20 in Duitsland (veel overeenkomsten met nu) hadden effecten inderdaad precies die functie.
Aandelen zijn echter geen alternatief voor goud, want er kan volop bijgedrukt worden. En het bedrijf dat ze representeren mag niet -technisch- failliet gaan.
Aandelen in een waardeloos bedrijf, of een inactief bedrijf, lijken misschien dan nog het meeste op crypto.
Als je nou gewoon naar ons crypto experts had geluisterd had je al je beursexperimentjes makkelijk outperformed.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_197821535
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

_O_

Zat ook zo'n vrouw in die met een lineaaltje over het beeldscherm ging om dat aan te tonen, weet niet of die in dit fragment zit :D

Die twee morsige kereltjes waren wel baas
Geloof het wel, ik heb die vrouw van de week gegoogled, die is nu Astroloog enzo :D
Die Baardmans is Erik, dat moet haast wel een Fokker zijn :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197821550
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geloof het wel, ik heb die vrouw van de week gegoogled, die is nu Astroloog enzo :D
Die Baardmans is Erik, dat moet haast wel een Fokker zijn :D
Heb ooit nog een topic geopend met allemaal docu's/films

WGR / Centraal docu/film topic

Blijkbaar stond Slapend Rijk toen op de site van Bromet
pi_197821582
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Heb ooit nog een topic geopend met allemaal docu's/films

WGR / Centraal docu/film topic

Blijkbaar stond Slapend Rijk toen op de site van Bromet
Mooi ook hoe Bromet consequent heeft over inzetten in plaats van inleggen :)
Ik vond dat zo goed dat ik dat sindsdien ook gebruik als ik met vlotte jongens praat :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197821600
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mooi ook hoe Bromet consequent heeft over inzetten in plaats van inleggen :)
Ik vond dat zo goed dat ik dat sindsdien ook gebruik als ik met vlotte jongens praat :)
Bromet is sowieso een baas als het op die stijl aankomt. Heerlijk gortdroog _O_
pi_197821632
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Bromet is sowieso een baas als het op die stijl aankomt. Heerlijk gortdroog _O_
Ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt die heeft toen in 1999 een 2 tal virals gemaakt met Bromet die op AT5 werden uitgezonden, helaas ben ik ze kwijt geraakt, de naam was de "toppie" een soort van klein tv'tje, ze wilden daarmee onderzoeken hoe een onbekend product de markt in gezet kon worden :)

Lineaalmevrouw: https://www.inspirerendleven.nl/gebruiker/irma-van-der-wijk/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197821689
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de jaren 20 in Duitsland (veel overeenkomsten met nu) hadden effecten inderdaad precies die functie.
Aandelen zijn echter geen alternatief voor goud, want er kan volop bijgedrukt worden. En het bedrijf dat ze representeren mag niet -technisch- failliet gaan.
Aandelen in een waardeloos bedrijf, of een inactief bedrijf, lijken misschien dan nog het meeste op crypto.
Niet helemaal denk ik, als de bijgedrukte aandelen op de markt gaan worden ze volgestort. Dat volstorten gebeurt ook weer een bepaalde waarde (al zal je altijd wel een kleine verwatering hebben). Al zou je idd beter dan aandelen in een inactief bedrijf moeten hebben zodat er niet meer uitgegeven kan worden (al komt dat eigenlijk neer op crypto).

Of een actief bedrijf met dividend en naar verwachting geen nieuwe uitgifte van aandelen...
pi_197821712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je nou gewoon naar ons crypto experts had geluisterd had je al je beursexperimentjes makkelijk outperformed.
Begin 2017 ETH gekocht voor 30 euro per stuk :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197821730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:09 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Begin 2017 ETH gekocht voor 30 euro per stuk :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog bitcoins gehad die ik gratis gekregen heb, niet een paar, maar echt honderden :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197821896
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb nog bitcoins gehad die ik gratis gekregen heb, niet een paar, maar echt honderden :)
Wat heb je er mee gedaan?
pi_197821953
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:19 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Wat heb je er mee gedaan?
Geen idee, waarschijnlijk gewoon kwijt geraakt bij een format van mijn schijf, had het destijds nodig voor een programmeer experimentje, iemand vond het wel een grappig idee en we hebben er toen samen beetje mee geknutseld, op gegeven moment verwatert zoiets en was ik met andere dingen bezig. Dat was in een periode dat er nog niet eens handel in was, dus je stond er ook echt niet bij stil, doe ik nu nog niet trouwens.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197821994
quote:
Waarom verbaast me het niks dat ze in de astrologie zit :D
pi_197822012
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:26 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Waarom verbaast me het niks dat ze in de astrologie zit :D
De documentaire was ook extra geniaal omdat het net voor, tijdens en vlak na de crash werd opgenomen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197822060
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

De documentaire was ook extra geniaal omdat het net voor, tijdens en vlak na de crash werd opgenomen :)
idd, sowieso was dat wel een goede tijd qua docu's. Vooral omdat je op de top van de bubble de hosanna docu's had en en daarna de grimmige en wat duistere docu's en films.
pi_197822088
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geen idee, waarschijnlijk gewoon kwijt geraakt bij een format van mijn schijf, had het destijds nodig voor een programmeer experimentje, iemand vond het wel een grappig idee en we hebben er toen samen beetje mee geknutseld, op gegeven moment verwatert zoiets en was ik met andere dingen bezig. Dat was in een periode dat er nog niet eens handel in was, dus je stond er ook echt niet bij stil, doe ik nu nog niet trouwens.
Je doet er dan wel relatief makkelijk over... Je had gewoon echt binnen kunnen zijn. (al had je het dan waarschijnlijk ergens in 2015 verkocht toen de handel op gang kwam, dus nee ws. niet).
pi_197822092
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:09 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Begin 2017 ETH gekocht voor 30 euro per stuk :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is de reden dat ik GME gewoon blijf houden voor een deel.
Heb er nog 6 en die gaan pas weg bij 10k of hoger zoals beloofd was op reddit.
pindazakje
pi_197822108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

idd, sowieso was dat wel een goede tijd qua docu's. Vooral omdat je op de top van de bubble de hosanna docu's had en en daarna de grimmige en wat duistere docu's en films.
https://www.idfa.nl/en/fi(...)c-time/docs-for-sale

Geniaal, ik heb de .COM bubbel ten volste meegemaakt en ben nog naar de opening van het pand geweest, bij Magic Minds werkte 40 man, ze hadden een huur van 180K per maand :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197822111
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dit is de reden dat ik GME gewoon blijf houden voor een deel.
Heb er nog 6 en die gaan pas weg bij 10k of hoger zoals beloofd was op reddit.
Hoeveel aandelen GME zijn er eigenlijk in totaal?
pi_197822157
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:32 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Hoeveel aandelen GME zijn er eigenlijk in totaal?
Geen idee
pindazakje
pi_197822165
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:31 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Je doet er dan wel relatief makkelijk over... Je had gewoon echt binnen kunnen zijn. (al had je het dan waarschijnlijk ergens in 2015 verkocht toen de handel op gang kwam, dus nee ws. niet).
Ik had al veel eerder binnen kunnen zijn, maar geld interesseert me niet, als ik binnen 2 jaar "binnen" wil zijn zou me dat nu ook wel lukken, maar ik doe gewoon wat ik leuk vind, beetje werken, beetje fokken, beetje gamen, beetje inzetten voor het goede doel enzo.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197822210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

https://www.idfa.nl/en/fi(...)c-time/docs-for-sale

Geniaal, ik heb de .COM bubbel ten volste meegemaakt en ben nog naar de opening van het pand geweest, bij Magic Minds werkte 40 man, ze hadden een huur van 180K per maand :D
Tof, ik was met de dotcom bubbel nog net ff te jong om er wat actief mee gedaan te kunnen hebben, maar wel oud genoeg om het allemaal te volgen. De (aankomende) beursgang Worldonline werd nog in les economie besproken, toen dat nog hosanna was
pi_197822220
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dit is de reden dat ik GME gewoon blijf houden voor een deel.
Heb er nog 6 en die gaan pas weg bij 10k of hoger zoals beloofd was op reddit.
10K, waarom niet gelijk 100K van maken, als je dan toch bezig bent :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197822238
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

10K, waarom niet gelijk 100K van maken, als je dan toch bezig bent :)
Hij wilt natuurlijk niet hebberig over komen :)
  donderdag 4 februari 2021 @ 21:38:45 #104
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197822252
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:31 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Je doet er dan wel relatief makkelijk over... Je had gewoon echt binnen kunnen zijn. (al had je het dan waarschijnlijk ergens in 2015 verkocht toen de handel op gang kwam, dus nee ws. niet).
Moet hij dan verzuurd in een hoekje liggen janken?

De meesten verkopen als ze verdubbelen of x3 gaan.

Velen die achteraf zeggen "had ik maar". Gewoon je eigen plan trekken en vooral naar niemand luisteren. Dat hij heeft mij in de crypto veel goeds gedaan :9
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_197822272
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Tof, ik was met de dotcom bubbel nog net ff te jong om er wat actief mee gedaan te kunnen hebben, maar wel oud genoeg om het allemaal te volgen. De (aankomende) beursgang Worldonline werd nog in les economie besproken, toen dat nog hosanna was
Ik had pre-dot com wat webshops, die had ik voor goed geld kunnen verkopen, concept was dat je gewoon per gebruiker een paar tientjes kreeg, ik had 50.000 geregistreerde klanten, maar heb het nooit ethisch gevonden om dat te doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 februari 2021 @ 21:40:20 #106
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_197822299
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik had pre-dot com wat webshops, die had ik voor goed geld kunnen verkopen, concept was dat je gewoon per gebruiker een paar tientjes kreeg, ik had 50.000 geregistreerde klanten, maar heb het nooit ethisch gevonden om dat te doen.
Je bent veel te goed voor deze wereld mang.
pi_197822305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:38 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Moet hij dan verzuurd in een hoekje liggen janken?

De meesten verkopen als ze verdubbelen of x3 gaan.

Velen die achteraf zeggen "had ik maar". Gewoon je eigen plan trekken en vooral naar niemand luisteren. Dat hij heeft mij in de crypto veel goeds gedaan :9
Helemaal mee eens, daarnast geeft het ook rust, als je gewoon 5/10 keer je winst er uit haalt, en daarna de boel in elkaar dondert heb je nog steeds een goed gevoel, je slaapt er ook nog beter van :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197822325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:40 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Je bent veel te goed voor deze wereld mang.
Haha, zal maar niet vertellen wat ik met mijn vakantiedagen gedaan heb vorig jaar ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197822338
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik had pre-dot com wat webshops, die had ik voor goed geld kunnen verkopen, concept was dat je gewoon per gebruiker een paar tientjes kreeg, ik had 50.000 geregistreerde klanten, maar heb het nooit ethisch gevonden om dat te doen.
Even afgezien van de zakelijk aspecten. Was wel een geweldige tijd toen, denk er nog wel eens met weemoed aan terug. Mooie tijden beleefd in Amsterdam.

En toen flikkerde het in 2001 allemaal ineen ;(
pi_197822375
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Even afgezien van de zakelijk aspecten. Was wel een geweldige tijd toen, denk er nog wel eens met weemoed aan terug. Mooie tijden beleefd in Amsterdam.

En toen flikkerde het in 2001 allemaal ineen ;(
Ik zag het in de loop van 2000 al aankomen, ben toen ook van baan veranderd, bedrijf startte net, en het verhaal was: We kunnen straks alle goede mensen binnenharken! Dat bleek aardig te kloppen ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197822405
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zag het in de loop van 2000 al aankomen, ben toen ook van baan veranderd, bedrijf startte net, en het verhaal was: We kunnen straks alle goede mensen binnenharken! Dat bleek aardig te kloppen ;)
True, dotcom bubbel begon al in 2000 te haperen. Maar met 2001 bedoel ik vooral 11 september waarna een tijd kwam van oorlogen, recessie, steeds indringendere wetten en regels e.d.
pi_197822432
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

True, dotcom bubbel begon al in 2000 te haperen. Maar met 2001 bedoel ik vooral 11 september waarna een tijd kwam van oorlogen, recessie, steeds indringendere wetten en regels e.d.
Ik moet zeggen dat we daar bedrijfsmatig eigenlijk geen last van hadden, maar kwam ook omdat we toen ons eerste project zo goed hadden gedaan dat we de eerste 5 jaar geen sales hoefden te doen ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197822478
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat we daar bedrijfsmatig eigenlijk geen last van hadden, maar kwam ook omdat we toen ons eerste project zo goed hadden gedaan dat we de eerste 5 jaar geen sales hoefden te doen ;)
Haha dat scheelt, maar naast werk ook het sociale en culturele. Ik heb het niet helemaal helder meer maar ik kan me wel herinneren dat er een aardige omslag was.
pi_197822533
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Haha dat scheelt, maar naast werk ook het sociale en culturele. Ik heb het niet helemaal helder meer maar ik kan me wel herinneren dat er een aardige omslag was.
Ik vond de impact van financiële crisis zwaarder, daar merkten consumenten volgens mij iets minder van, maar B2B stagneerde toen hard.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197822604
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik vond de impact van financiële crisis zwaarder, daar merkten consumenten volgens mij iets minder van, maar B2B stagneerde toen hard.
Ik studeerde toen nog dus kan daar niet echt over oordelen.
pi_197822687
Gesloten op 53,33 / -42,29%

Lijkt @LXIV gelijk te krijgen dat het deze week onder de $50 af gaat sluiten
pi_197822879
Kan iemand duiden hoe het zit met volume?

https://marketchameleon.c(...)/OneYear?tech=volume

Ik zie bijvoorbeeld in September in 1 keer een piek, heeft dat betekenis?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:22:06 #118
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197823091
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:09 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Begin 2017 ETH gekocht voor 30 euro per stuk :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LXIV liep al sinds 2017 te roepen dat crypto naar 0 zou gaan :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:25:04 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197823172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

LXIV liep al sinds 2017 te roepen dat crypto naar 0 zou gaan :D
Crypto heb ik goed misgezeten
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197823196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Crypto heb ik goed misgezeten
Het merendeel van de Crypto is natuurlijk nog steeds bagger, ik vermoed dat er maar 3 over blijven :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:25:54 #121
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197823197
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Crypto heb ik goed misgezeten
geeft niet jong
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 4 februari 2021 @ 22:27:17 #122
206731 Mortaxx
Doomer
pi_197823231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Crypto heb ik goed misgezeten
Uiteindelijk wij allemaal. Anders waren we miljardair


Ik kocht m'n eerste btc voor een paar tientjes
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_197823284
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:27 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Uiteindelijk wij allemaal. Anders waren we miljardair

Ik kocht m'n eerste btc voor een paar tientjes
Een kennis van mij heb ik er heel lang terug over vertelt, zeg maar nogal een sneu figuur, tijdje terug hadden we een Reunie waar hij was, bleek nu mega miljonair te zijn door Bitcoin. Wel humor om zo een enorme tokkie met te veel geld te zien :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197823387
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:12 schreef raptorix het volgende:
Kan iemand duiden hoe het zit met volume?

https://marketchameleon.c(...)/OneYear?tech=volume

Ik zie bijvoorbeeld in September in 1 keer een piek, heeft dat betekenis?
Volgens mij is dat het moment dat die Cohen bekend werd als aandeelhouder. Vanaf dat moment zie je ook gewoon meer activiteit. Die paar (flinke) pieken die je in de tussenperiode ziet zou ik niet weten. Vaak helpt de datum googlen wel, jaar- of kwartaalcijfers of ander nieuws meestal

edit:
quote:
In September 2020, Cohen disclosed a near 10% stake in GameStop, an American video-game retailer,[18] making him the company's biggest individual investor. This was later increased to 12.9% on December 17, 2020 through an amended 13D filing with SEC.[19] According to these filings, Cohen’s firm, RC Ventures, has expressed willingness to get more involved with the company in order “to produce the best results for all shareholders."[20]
pi_197823565
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:12 schreef raptorix het volgende:
Kan iemand duiden hoe het zit met volume?

https://marketchameleon.c(...)/OneYear?tech=volume

Ik zie bijvoorbeeld in September in 1 keer een piek, heeft dat betekenis?
Die twee enorme pieken uit het niets op 8 en 9 oktober maakte me nieuwsgierig.

Waarschijnlijk hierom

quote:
GameStop announces multiyear strategic partnership with Microsoft

October 8, 2020 | Microsoft News Center

The partnership aims to advance GameStop’s key strategic pillars and extend its digital omni-channel ecosystem

Grapevine, Texas and Redmond, Wash. (October 8, 2020) – GameStop Corp. (NYSE: GME) (“The Company”) today announced that it has entered into a multi-year strategic partnership agreement with Microsoft Corp., further advancing its strategy to expand its physical and digital video game offerings, as well as enhance the Company’s retail technology infrastructure.
https://news.microsoft.co(...)ship-with-microsoft/
pi_197823674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ironisch genoeg was volgens mij de hele actie gestart op de hedgefunds een hak te zetten die hun geliefde winkels een hak wilden zetten, echter toen deze fans het geld zagen wat ze konden verdienen waren ze geen haar beter, geld doet gekke dingen met mensen, je kunt maar beter zo min mogelijk hebben :)
Het ironische is nu juist dat het begonnen is als value stock. Heel 2020 was die deepfuckingvalue aan het verkondigen dat Gamestop ondergewaardeerd was :D in het begin aan dovemansoren, pas later kreeg het tractie. Tot het hoogtepunt vorige week. Hedgefunds een hak zetten kwam er pas later bij, en ook maar door een bepaalde groep. Die dfv heb ik daar niet over gehoord (paar youtubes van hem gekeken)
pi_197823809
quote:
Dat laatste verbaast me, is vooral een mooi verkoop praatje van Microsoft waar ze zelf weinig mee opschieten lijkt me, zou er ongeveer op neer komen dat als jij bij de Mediamarkt binnenkomt en je naam opgeeft, dat de verkoper je MS voorkeuren ziet, dat is leuk maar ten eerste moet ik dan eerst opgeven wat mijn online naam is, en vervolgens moeten ze ook nog maar iets aan je verkopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197823917
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat laatste verbaast me, is vooral een mooi verkoop praatje van Microsoft waar ze zelf weinig mee opschieten lijkt me, zou er ongeveer op neer komen dat als jij bij de Mediamarkt binnenkomt en je naam opgeeft, dat de verkoper je MS voorkeuren ziet, dat is leuk maar ten eerste moet ik dan eerst opgeven wat mijn online naam is, en vervolgens moeten ze ook nog maar iets aan je verkopen.
Is het enige wat ik vond

Hier een staatje van prijzen en volumes

Datum, open, hoog, laag, sluit, aangepaste sluit en volume


Als ik dit lees klinkt het idd ook niet zo spannend -> https://www.fool.com/inve(...)k-skyrocketed-today/
pi_197824299
Nope, ik denk dat veel onwetende beleggers dachten: Gamestop en Microsoft gaan een online parntership aan, toen iemand in dit topic er op wees dacht ik ook dat dit het geval was, maar toen ik dit zag, dacht ik: mwoah.....
In het verleden hebben ze ook iets vergelijkbaars gedaan met de Surface tafels, weet niet of je die nog kent, maar dat was dit ding:



Technisch best een tof ding, was feitelijk een groot soort touch Table met integratie van RFID en Bluetooth, probleem was dat ze 15K per stuk waren en dat software ontwikkeling ervoor lastig en duur was. Heb wel een paar hele toffe demos gezien, maar qua prijs kwam het gewoon niet uit voor retailers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197824774
Eindelijk een relevant VW plaatje op r/wsb

pi_197824844
Het is trouwens wachten op de reactie van de Nederlandse politieke figuren, IN BEFORE: Jongeren mogen niet zomaar aandelen kopen!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197824858
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:06 schreef raptorix het volgende:
Nope, ik denk dat veel onwetende beleggers dachten: Gamestop en Microsoft gaan een online parntership aan, toen iemand in dit topic er op wees dacht ik ook dat dit het geval was, maar toen ik dit zag, dacht ik: mwoah.....
In het verleden hebben ze ook iets vergelijkbaars gedaan met de Surface tafels, weet niet of je die nog kent, maar dat was dit ding:

[ afbeelding ]

Technisch best een tof ding, was feitelijk een groot soort touch Table met integratie van RFID en Bluetooth, probleem was dat ze 15K per stuk waren en dat software ontwikkeling ervoor lastig en duur was. Heb wel een paar hele toffe demos gezien, maar qua prijs kwam het gewoon niet uit voor retailers.
Heb ik voor werk nog eens naar gekeken, als hulpmiddel. Prijs was het probleem niet eens, maar was lastig om er software voor te vinden. Multitouch was toen best nieuw (Eerste iPhone was net uit dacht ik). Nu zou het wel makkelijker zijn gezien de ios en android ontwikkelingen
pi_197824925
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Heb ik voor werk nog eens naar gekeken, als hulpmiddel. Prijs was het probleem niet eens, maar was lastig om er software voor te vinden. Multitouch was toen best nieuw (Eerste iPhone was net uit dacht ik). Nu zou het wel makkelijker zijn gezien de ios en android ontwikkelingen
Het draaide op Windows, maar de Software was Silverlight en dat was toen nog niet zo heel lang beschikbaar. Ik heb er zelf nog een beetje mee lopen spelen, wat mega irritant was dat er geen emulator voor was, dus je moest debuggen naast die tafel, en dan letterlijk er op drukken om een bepaalde actie te starten, super onhandig, net alsof je een schilderij aan het maken bent en je na elke penseelstreek 5 meter afstand moet nemen om te zien of het wel mooi uitkomt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197824949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:30 schreef raptorix het volgende:
Het is trouwens wachten op de reactie van de Nederlandse politieke figuren, IN BEFORE: Jongeren mogen niet zomaar aandelen kopen!
SP had al kamervragen met Hoekstra hierover. Al ging het dan vooral over brokers die de handel stillegde en het fenomeen shortsellen (alsof dat nieuw is :') )
pi_197824983
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het draaide op Windows, maar de Software was Silverlight en dat was toen nog niet zo heel lang beschikbaar. Ik heb er zelf nog een beetje mee lopen spelen, wat mega irritant was dat er geen emulator voor was, dus je moest debuggen naast die tafel, en dan letterlijk er op drukken om een bepaalde actie te starten, super onhandig, net alsof je een schilderij aan het maken bent en je na elke penseelstreek 5 meter afstand moet nemen om te zien of het wel mooi uitkomt.
Geen idee, maar we konden er iig niet mee verder. Wij zouden dan louter eindgebruiker zijn, geen software ontwikkeling in-house. Ik denk best dta het wel wat succesvoller had kunnen zijn, maar ze waren eigenlijk te vroeg

Multitouch stond nog teveel in de kinderschoenen imho. We hebben ook nog wat meer hobbyprojecten bekeken van beginnende bedrijfjes. Maar het was allemaal net-niet.
pi_197825053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Geen idee, maar we konden er iig niet mee verder. Wij zouden dan louter eindgebruiker zijn, geen software ontwikkeling in-house. Ik denk best dta het wel wat succesvoller had kunnen zijn, maar ze waren eigenlijk te vroeg

Multitouch stond nog teveel in de kinderschoenen imho. We hebben ook nog wat meer hobbyprojecten bekeken van beginnende bedrijfjes. Maar het was allemaal net-niet.
Met die bedrijfjes heb ik ook nog contact gehad, goede kans trouwens dat dat de zelfde lui waren ;)
Ze hadden een werkend model maar dan op basis van Flash en daar een eigen Multi touch layer op gemaakt.
Voordeel was dat er relatief veel in Flash beschikbaar was, grootste nadeel vond ik dat de lichtopbrengst van de apparatuur verre van ideaal was en dat de touch functie wel heel erg nauwkeurig luisterde, ik heb voor NS highspeed nog een demo gemaakt waarbij je reizen kon uitzoeken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197825174
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met die bedrijfjes heb ik ook nog contact gehad, goede kans trouwens dat dat de zelfde lui waren ;)
Ze hadden een werkend model maar dan op basis van Flash en daar een eigen Multi touch layer op gemaakt.
Voordeel was dat er relatief veel in Flash beschikbaar was, grootste nadeel vond ik dat de lichtopbrengst van de apparatuur verre van ideaal was en dat de touch functie wel heel erg nauwkeurig luisterde, ik heb voor NS highspeed nog een demo gemaakt waarbij je reizen kon uitzoeken.
Dat zou heel goed kunnen. Werkte meestal met beamers en touch was met IR dacht ik. Volgens mij hadden sommigen zelfs iets met een wii gedaan maar het is alweer lang geleden dus kan eea verkeerd hebben.

Als Apple met een 80cm iPad was gekomen hadden we er direct een berg gekocht :D
pi_197825312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen. Werkte meestal met beamers en touch was met IR dacht ik. Volgens mij hadden sommigen zelfs iets met een wii gedaan maar het is alweer lang geleden dus kan eea verkeerd hebben.

Als Apple met een 80cm iPad was gekomen hadden we er direct een berg gekocht :D
Ja, maar het was pseudo touch, die dingen werkte niet echt op aanraking, maar met beeldherkenning, dus dat was best foutgevoelig, in die Microsoft Surface zaten 5 high end Zeiss Cameras wat ook gelijk de prijs heel duur maakte.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197825332
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, maar het was pseudo touch, die dingen werkte niet echt op aanraking, maar met beeldherkenning, dus dat was best foutgevoelig, in die Microsoft Surface zaten 5 high end Zeiss Cameras wat ook gelijk de prijs heel duur maakte.
Het technische weet ik niet, maar het werkte verre van ideaal in elk geval. MS acht iig wel een stuk beter in staat om zoiets te maken
pi_197830895
pi_197832105
pi_197833624
Robin Hood heeft de beperkingen opgeheven, vandaag een kleine stijging :?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:03:34 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197834487
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Robin Hood heeft de beperkingen opgeheven, vandaag een kleine stijging :?
Reken er maar niet op. Als je tegen deze topkoersen nog kunt uitstappen, meteen doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197834523
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Reken er maar niet op. Als je tegen deze topkoersen nog kunt uitstappen, meteen doen.
Ben al uitgestapt op $381.
Was ook ingestapt voor $34X ;)
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:06:16 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197834551
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:04 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ben al uitgestapt op $381.
Was ook ingestapt voor $34X ;)
Mooi wegblijven en van de winst genieten!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197835368
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Robin Hood heeft de beperkingen opgeheven, vandaag een kleine stijging :?
Nope, +30% ATM
pi_197836408
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nope, +30% ATM
[ afbeelding ]
Logisch, prima dividend yield van 2,1% ook :+
pi_197841467
Toch wel een aardig volume. Met nog een uurtje te gaan al 74m

Prijs spoot omhoog bij het begin, zelfs tot 88, maar kelderde alweer hard terug naar rond de 70. Vanaf daar kabbelde het rustig naar beneden tot de 60-63 waar het nu toch al een tijdje zit.
pi_197918554
Hier is de hype over :P
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:20:22 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197921016
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 00:33 schreef DavidTwente het volgende:
Hier is de hype over :P
Inderdaad. Ik vond het nog wel leuk om te volgen wat de koers deed, maar deze week niet aan gedacht zelfs. Koers nu 50 dollar. Valt me nog mee, eerlijk gezegd. Maar als je op 350 bent ingestapt heb je het verlies natuurlijk al geleden, de rest is peanuts.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:44:09 #151
104963 ETA
European Travel Author
pi_197922299
nee, maar morgen komt de squeeze dan echt.................. of anders die dag erop, dan echt!
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_197922585
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 00:33 schreef DavidTwente het volgende:
Hier is de hype over :P
Ja dat wist toch iedereen? Dat dit nooit lang ging duren? Maar het doel is gelukt. Wat was het 70 000 000 000? wat die hedgefonds verloren hebben
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 10 februari 2021 @ 13:01:50 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197923769
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:01 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja dat wist toch iedereen? Dat dit nooit lang ging duren? Maar het doel is gelukt. Wat was het 70 000 000 000? wat die hedgefonds verloren hebben
Straks komt de aap uit de mouw dat ze netto er gewoon aan verdiend hebben. Ten koste van de reddit-users die 100E+ ingestapt zijn.

hehehe
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 10 februari 2021 @ 13:02:28 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197923780
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:44 schreef ETA het volgende:
nee, maar morgen komt de squeeze dan echt.................. of anders die dag erop, dan echt!
Er is een giga-squeeze geweest. Qua marketcap misschien iets kleiner dan VW, maar qua gestegen beurswaarde vast wel!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:49:15 #155
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_197925661
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Straks komt de aap uit de mouw dat ze netto er gewoon aan verdiend hebben. Ten koste van de reddit-users die 100E+ ingestapt zijn.

hehehe
idd, misschien niet Melvin Capital, maar andere hedgefondsen wel
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_197926784
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is een giga-squeeze geweest. Qua marketcap misschien iets kleiner dan VW, maar qua gestegen beurswaarde vast wel!
Zeker, VW ging iets van x5, GME is al x100 gegaan sinds vorig jaar, en x10 vanaf januari.

Qua totale marketcap was VW uiteraard groter (¤300 miljard dacht ik). Maar de vrije float en relatieve shortposities waren veel kleiner. Het was Porsche met >70% + deelstaat 20% wat de situatie daar zo heibel maakte.

Wat dat betreft was de GME squeeze nog best geslaagd gezien de long kant nou niet echt georganiseerd was.
pi_197926831
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vond het nog wel leuk om te volgen wat de koers deed, maar deze week niet aan gedacht zelfs. Koers nu 50 dollar. Valt me nog mee, eerlijk gezegd. Maar als je op 350 bent ingestapt heb je het verlies natuurlijk al geleden, de rest is peanuts.
Gisteren zat het intraday al bijna de hele dag onder de 50, alleen laatste paar trades boven de 50, nu ook alweer vrij snel onder de 50 gedoken. $47,30 op dit moment.

Shortpositie update van gisteren heeft dus ook weinig uitgehaald.
pi_197940473
AD.nl: Student stapt uit leven door ‘gigaschuld’ op beleggingsapp, familie klaagt bedrijf aan

Die heeft toch iets verkeerd gedaan... misschien op een baggermoment lopen shorten ofzo.
pi_197940720
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef DemonRage het volgende:
AD.nl: Student stapt uit leven door ‘gigaschuld’ op beleggingsapp, familie klaagt bedrijf aan

Die heeft toch iets verkeerd gedaan... misschien op een baggermoment lopen shorten ofzo.
Hij stond helemaal niet in de min. Hij had een shitload aan opties waarbij een deel onderwater stond, maar ook andere opties die het weer in de plus gooiden.

Alleen robinhood vergat voor de grap even dat laatste te vermelden, tot na zijn dood.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_197941061
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:35 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Hij stond helemaal niet in de min. Hij had een shitload aan opties waarbij een deel onderwater stond, maar ook andere opties die het weer in de plus gooiden.

Alleen robinhood vergat voor de grap even dat laatste te vermelden, tot na zijn dood.
Da's zuur idd. :{
En dat sommige mensen nogal impulsief reageren op ogenschijnlijke tegenslagen ook.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:48:40 #161
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_197941984
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:01 schreef LXIV het volgende:
Straks komt de aap uit de mouw dat ze netto er gewoon aan verdiend hebben. Ten koste van de reddit-users die 100E+ ingestapt zijn.

Zelf heb ik ook veel te hoog ingekocht, dacht even snel 'een graantje mee te pikken'. :@ Nu op de 200EUR in de min, gelukkig heb ik er niet meer ingepompt.. Ik laat m'n trade gewoon staan, wie weet wat er in de verre toekomst gebeurt. Trade sluiten is sowieso verlies, het schaad me niet om 'm te holden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:53:52 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197942051
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:48 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Zelf heb ik ook veel te hoog ingekocht, dacht even snel 'een graantje mee te pikken'. :@ Nu op de 200EUR in de min, gelukkig heb ik er niet meer ingepompt.. Ik laat m'n trade gewoon staan, wie weet wat er in de verre toekomst gebeurt. Trade sluiten is sowieso verlies, het schaad me niet om 'm te holden.
Je verlies heb je al. Denk je in de toekomst voor meer te kunnen verkopen kun je houden. Die kans is echter heel klein.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197942158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef DemonRage het volgende:
AD.nl: Student stapt uit leven door ‘gigaschuld’ op beleggingsapp, familie klaagt bedrijf aan

Die heeft toch iets verkeerd gedaan... misschien op een baggermoment lopen shorten ofzo.

zo beeld ik mij die ouders in.

Even miljoenen verdienen over de rug van je dode zoon. (hoop wel dat ze het krijgen want fuck robinhood :P )
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_197942448
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Da's zuur idd. :{
En dat sommige mensen nogal impulsief reageren op ogenschijnlijke tegenslagen ook.
Ja, ga daarom eerst altijd een uurtje hardlopen in je eentje.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:13:41 #165
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_197943285
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:53 schreef LXIV het volgende:
Je verlies heb je al. Denk je in de toekomst voor meer te kunnen verkopen kun je houden. Die kans is echter heel klein.
Klopt, de kans is erg klein dat ik er winst mee maak. Stel dat de waarde nog ietsjes stijgt waardoor ik mijn verlies kan minimaliseren, zal ik er ook wel voor gaan. Voorlopig laat ik hem lekker staan.

Wel hoor ik dat veel mensen duizenden euro's in Gamestop hebben gepompt, inclusief hun spaargeld of meerdere maandsalarissen.. Allemaal geplayed door de hype en veel verloren.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:59:50 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197946012
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:13 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Klopt, de kans is erg klein dat ik er winst mee maak. Stel dat de waarde nog ietsjes stijgt waardoor ik mijn verlies kan minimaliseren, zal ik er ook wel voor gaan. Voorlopig laat ik hem lekker staan.

Wel hoor ik dat veel mensen duizenden euro's in Gamestop hebben gepompt, inclusief hun spaargeld of meerdere maandsalarissen.. Allemaal geplayed door de hype en veel verloren.
rationeel is verkopen. Je aankoopprijs is volstrekt irrelevant
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 11 februari 2021 @ 16:07:28 #167
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197946142
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Da's zuur idd. :{
En dat sommige mensen nogal impulsief reageren op ogenschijnlijke tegenslagen ook.
Naja een half miljoen in de min is geen tegenslag en in de VS het einde van je leven met alle vrijheid daar om schulden te maken en te innen..
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_197973652
Maandag nog rond de 60, maar de rest van de week bleef het constant rond de 50 hangen. intraday soms uren op 47-49 maar dan net voor het sluiten toch weer boven de 50.

Lijkt me nog steeds duurbetaald voor een aandeel als Gamestop, maar dat terzijde.
pi_197973760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 16:07 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Naja een half miljoen in de min is geen tegenslag en in de VS het einde van je leven met alle vrijheid daar om schulden te maken en te innen..
In tegenstelling tot Nederland kun je in de VS gewoon persoonlijk failliet gaan. Je bent wel alles kwijt dan, en ook opnieuw lenen zal wat lastiger gaan, maar je begint wel met een schone lei*. In Nederland kan een schuld levenslang boven je hangen. Schuldsanering heeft allemaal voorwaarden, en schuldeisers hoeven er ook niet mee in te stemmen.

*Uitgezonderd bepaalde schulden als kinderalimentatie, studieschulden, boetes e.d., die blijven geloof ik staan
  zaterdag 13 februari 2021 @ 15:06:26 #170
104963 ETA
European Travel Author
pi_197982700
GME verkocht voor SNGX, ruim 25% winst gemaakt al :)

wel 1 token GME stock aangehouden
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_197990788
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:13 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Klopt, de kans is erg klein dat ik er winst mee maak. Stel dat de waarde nog ietsjes stijgt waardoor ik mijn verlies kan minimaliseren, zal ik er ook wel voor gaan. Voorlopig laat ik hem lekker staan.

Wel hoor ik dat veel mensen duizenden euro's in Gamestop hebben gepompt, inclusief hun spaargeld of meerdere maandsalarissen.. Allemaal geplayed door de hype en veel verloren.
Verlies nemen is een van de moeilijkste dingen. Maar tenzij er een nieuwe short squeeze komt (als acht ik die kans minimaal) gaat de koers nooit meer die niveaus halen.
Verkoop in ieder geval nu minimaal de helft, zet de rest voor een hoger bedrag te koop.
Mocht er 1 koper zijn die bestens koopt heb je misschien kans dat je nog verkoopt voor een hogere prijs. Dit kan zeker werken in een dunne markt als het volume over een paar maanden fors lager is.
pi_198056681
Nu instappen in GME? Heb eindelijk verificatie bij deGiro :P
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:54:13 #173
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_198057578
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:59 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Nu instappen in GME? Heb eindelijk verificatie bij deGiro :P
Tip is om weg te blijven van Gamestop. Genoeg andere mogelijkheden die meer winstkansen bieden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:55:35 #174
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_198057606
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:50 schreef MisChrartin het volgende:
Verlies nemen is een van de moeilijkste dingen. Maar tenzij er een nieuwe short squeeze komt (als acht ik die kans minimaal) gaat de koers nooit meer die niveaus halen.
True, true. Ik laat m'n share nog een paar maandjes staan, kijken wat er gebeurt. Gelukkig heb ik een aantal mooie kansen die de boel meer dan compenseren, zoals Unilever. Gamestop laat ik even voor wat het was: Een goede les om niet te laat met een hype mee te stappen. Blijf je gezond verstand gebruiken.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_198057764
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:59 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Nu instappen in GME? Heb eindelijk verificatie bij deGiro :P
Embraer _O_
Tellurian _O_
Pinterest _O_

/gimmick
pi_198057800
Overigens nog wel tevreden met mijn positie in NCU *O*

Benieuwd naar Maart
  woensdag 17 februari 2021 @ 17:03:06 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198058766
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:59 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Nu instappen in GME? Heb eindelijk verificatie bij deGiro :P
Denk je dat het aandeel 50 dollar waard is? Dus zonder de squeeze?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 17 februari 2021 @ 17:04:50 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198058796
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:55 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

True, true. Ik laat m'n share nog een paar maandjes staan, kijken wat er gebeurt. Gelukkig heb ik een aantal mooie kansen die de boel meer dan compenseren, zoals Unilever. Gamestop laat ik even voor wat het was: Een goede les om niet te laat met een hype mee te stappen. Blijf je gezond verstand gebruiken.
Als je waar vind wat hij zegt en je weet dat GME niet waard is waarvoor het nu noteert, dan moet je gewoon verkopen! In plaats van te beschouwen dat Unilever het verlies compenseert kun je ook zeggen dat GME je Unilever winst opknabbelt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:44:12 #179
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_198069626
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:04 schreef LXIV het volgende:
Als je waar vind wat hij zegt en je weet dat GME niet waard is waarvoor het nu noteert, dan moet je gewoon verkopen! In plaats van te beschouwen dat Unilever het verlies compenseert kun je ook zeggen dat GME je Unilever winst opknabbelt.
Er wordt niks 'opgeknabbelt', want het verlies is stabiel en blijft op hetzelfde bedrag dobberen. Je komt overigens onnatuurlijk pusherig over om te verkopen. Beetje vreemd.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:11:26 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198069918
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:44 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Er wordt niks 'opgeknabbelt', want het verlies is stabiel en blijft op hetzelfde bedrag dobberen. Je komt overigens onnatuurlijk pusherig over om te verkopen. Beetje vreemd.
Doe vooral zelf wat je juist lijkt
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:52:58 #181
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198070420
https://www.nu.nl/tech/61(...)amestop-aandeel.html

Was wel te verwachten denk ik.. dat het iig geprobeerd zou worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198070461
Wat een kansloze argumenten lol. Als dit manipulatie is dan kun je wel blijven doorgaan.

Vond juist dat hij onwijs rustig is gebleven en echt vanaf het begin zich van enige manipulatie heeft weerhouden. Maar het is dan ook wel een slimme dude.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198071708
Dan zou opeens iedereen die op twitter zit met een beetje volgers aan marktmanipulatie doen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:13:23 #185
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198091728
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:24 schreef over_hedge het volgende:
Dan zou opeens iedereen die op twitter zit met een beetje volgers aan marktmanipulatie doen.
Een Musk die #bitcoin tweet... straight to jail!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:43:24 #186
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198092286
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:24 schreef over_hedge het volgende:
Dan zou opeens iedereen die op twitter zit met een beetje volgers aan marktmanipulatie doen.
Iedereen met een mening is strafbaar!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_198105070


_O-
gr gr
pi_198105632
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:39 schreef Quyxz_ het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Grrr.... dat komma en punt gebruik van Amerikanen is echt irritant }:|

Maar hij heeft weer gepost dus? SEC onderzoek afgelopen, want daarom postte hij een tijdje niet meer
pi_198105670
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:44 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Er wordt niks 'opgeknabbelt', want het verlies is stabiel en blijft op hetzelfde bedrag dobberen. Je komt overigens onnatuurlijk pusherig over om te verkopen. Beetje vreemd.
Dit is al een tijdje bij deze user. Heeft ook een aantal keer verklaard short te willen gaan 'maar niet weten hoe dat moet'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2021 00:12:23 ]
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:14:09 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198105708
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit is al een tijdje bij deze user. Heeft ook een aantal keer verklaard short te willen gaan 'maar niet weten hoe dat moet'
Ik weet dat heel goed, maar ten tijde van de squeeze verkocht mijn broker geen turbo’s/sprinters. En naked short was te veel van het goede.

Verder zal ik jou dan adviseren om GME stock bij te kopen als je wat verlies hebt. Dat heet middelen. Dan kun je eenvoudig je verlies weer goedmaken als er een kleine stijging komt in het aandeel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198105732
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik weet dat heel goed, maar ten tijde van de squeeze verkocht mijn broker geen turbo’s/sprinters. En naked short was te veel van het goede.

Verder zal ik jou dan adviseren om GME stock bij te kopen als je wat verlies hebt. Dat heet middelen. Dan kun je eenvoudig je verlies weer goedmaken als er een kleine stijging komt in het aandeel.
De vraag is in feite waarom je zo onnatuurlijk fanatiek op de verkoop zit te drammen van dit aandeel.

Zeg t maar !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2021 00:15:55 ]
pi_198105738
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:39 schreef Quyxz_ het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Valt me pas net op dat hij nog 50.000 heeft bijgekocht :D en niet eens de opties daarvoor gebruikt

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:34 schreef tjoptjop het volgende:
/u/deepfuckingvalue

[ afbeelding ]

Ter vergelijking, dit was afgelopen woensdag
[ afbeelding ]


[ Bericht 1% gewijzigd door tjoptjop op 20-02-2021 00:24:34 ]
pi_198107291
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De vraag is in feite waarom je zo onnatuurlijk fanatiek op de verkoop zit te drammen van dit aandeel.

Zeg t maar !
Het is mede de reden dat ik niet meer in dit topic kom.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 10:11:33 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198108208
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De vraag is in feite waarom je zo onnatuurlijk fanatiek op de verkoop zit te drammen van dit aandeel.

Zeg t maar !
Ik dram daar helemaal niet fanatiek op, ik geef een eerlijk advies. Als je al denkt dat ik short ga, denk je dan echt dat het dan ook maar iets uitmaakt voor de prijs als jij en Tuinkabouter jullie paar aandeeltjes zouden verkopen en ik daar aan zou verdienen of zo? Jij twijfelt aan mijn oprechtheid.

Beter had je naar me geluisterd toen GME op 400 staat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198109123
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik dram daar helemaal niet fanatiek op, ik geef een eerlijk advies. Als je al denkt dat ik short ga, denk je dan echt dat het dan ook maar iets uitmaakt voor de prijs als jij en Tuinkabouter jullie paar aandeeltjes zouden verkopen en ik daar aan zou verdienen of zo? Jij twijfelt aan mijn oprechtheid.

Beter had je naar me geluisterd toen GME op 400 staat.
Meerdere users valt dit op. Dus het komt op zijn minst zo over. Zou het gewoon ook zo kunnen zijn? Of is iedereen gek behalve... ;)

Inderdaad twijfel ik aan oprechtheid als het gaat om beursadviezen op een openbaar forum. Dit forum wordt door heel wat mensen meer gevolgd dan tuinkabouter en ondergetekende. En bij zo'n gekte als GME (of BC of Doge enz) kan de input van users wel degelijk van invloed zijn. Sterker nog: de hele gekte rondom GME is ontstaan vanwege de invloed van users op een openbaar forum op de koers van dit aandeel. Weliswaar een veel groter forum dan fok, maar dat er invloed kan zijn lijkt mij evident. Ook op de schaalgrootte van dit forum.

Die twijfel is dus niet persoonlijk naar jou. Bij iedereen die een opvallende of nadrukkelijke stelling neemt over koop of verkoop van posities is het denk ik verstandig om kritisch te kijken.

En zo valt het dus (meerdere mensen) op dat je fanatiek de boel naar beneden praat. Ratio dicteert in zo'n geval dat dit zo maar eens met een belang kan zijn. Niet hoeft, maar kan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2021 11:19:02 ]
  zaterdag 20 februari 2021 @ 11:16:56 #196
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198109157
Je bent echt niet goed als je denkt dat wat posts in dit topic de beurs kan beinvloeden. Dus of je denkt dat zelf en dan overschat je je eigen importantie echt enorm of je denkt dat LXIV dit serieus denkt en dan dicht je hem een verstandelijk vermogen grenzend aan zwakzinnig toe.

Allebei is het niet best
Laffe huichelaar
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 20 februari 2021 @ 11:19:23 #197
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198109202
Dus als je GameStop met 400 dollar over gewaardeerd vindt heb je een financieel belang bij een daling?

Uh oké, de eerstvolgende die roept dat je van regen nat wordt moet dan wel een belang in de paraplu industrie hebben
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_198109206
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 11:16 schreef timmmmm het volgende:
Je bent echt niet goed als je denkt dat wat posts in dit topic de beurs kan beinvloeden. Dus of je denkt dat zelf en dan overschat je je eigen importantie echt enorm of je denkt dat LXIV dit serieus denkt en dan dicht je hem een verstandelijk vermogen grenzend aan zwakzinnig toe.

Allebei is het niet best
Klasse reactie van een mod hoor.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 11:21:48 #199
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198109235
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 11:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Klasse reactie van een mod hoor.
Nou ja er schuilt wel een oprechte vraag in. Geloof jij echt dat posts in dit topic van invloed kunnen zijn op het aandeel?
Laffe huichelaar
pi_198109442
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 11:19 schreef Mortaxx het volgende:
Dus als je GameStop met 400 dollar over gewaardeerd vindt heb je een financieel belang bij een daling?

Uh oké, de eerstvolgende die roept dat je van regen nat wordt moet dan wel een belang in de paraplu industrie hebben
In mijn wereld zit er verschil tussen gewoon GME overgewaardeerd vinden en de manier waarop onze Romeins geletterde vriend dit dwangmatig naar voren meent te moeten brengen. Maar hey, ieder zijn opvatting nietwaar.

Oh en vertel de kopers van GME op 30 euro hoe nat het water is in termen van overwaardering. Of de kopers van bitcoin op 150 euro. Mensen die op deze niveaus gekocht hebben zijn voor gek verklaard. Het was zo zeker als nat water dat ze zwaar overgewaardeerd waren. Uh-huh

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2021 11:43:29 ]
pi_198109627
Als je bitcoin gaat vergelijken met een fysieke game winkel die alleen omhoog is gegaan door een hype tsja...

Blijf vooral denken dat GME weer omhoog schiet hoor het is alleen behoorlijk naïef
No bitch to me
pi_198109723
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 11:54 schreef TornadoDK het volgende:
Als je bitcoin gaat vergelijken met een fysieke game winkel die alleen omhoog is gegaan door een hype tsja...

Blijf vooral denken dat GME weer omhoog schiet hoor het is alleen behoorlijk naïef
Ah een kenner. By all means leg mij de intrinsieke waarde eens uit van de bitcoin.
pi_198109783
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 12:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ah een kenner. By all means leg mij de intrinsieke waarde eens uit van de bitcoin.
Dat zoek je zelf maar op, genoeg informatie beschikbaar online.
No bitch to me
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 20 februari 2021 @ 12:05:49 #204
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198109797
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 12:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ah een kenner. By all means leg mij de intrinsieke waarde eens uit van de bitcoin.
Zolang je GameStop promoot mag je het nooit over waarde hebben.
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  zaterdag 20 februari 2021 @ 14:14:37 #205
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_198111326
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 12:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ah een kenner. By all means leg mij de intrinsieke waarde eens uit van de bitcoin.
Is er niet, net zo min als goud. Het is vanwege haar eigenschappen echter wel een meer dan prima "store of value" voor wie Weimar toestanden vreest als gevolg van het ECB beleid.
pi_198111750
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 12:04 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Dat zoek je zelf maar op, genoeg informatie beschikbaar online.
Sure sure. Een lege huls dus :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2021 14:50:04 ]
pi_198111905
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 14:14 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Is er niet, net zo min als goud. Het is vanwege haar eigenschappen echter wel een meer dan prima "store of value" voor wie Weimar toestanden vreest als gevolg van het ECB beleid.
Goud, in vergelijking, heeft wel degelijk intrinsieke waarde. Zo heeft het productiewaarde. Is fysiek. Je kan het vastpakken en bewerken tot sieraden. Goud heeft zeer specifieke eigenschappen als metaal (roest niet, geleid goed, zacht) en is schaars. Het is vooralsnog ook niet na te maken. Dat heeft de bitcoin allemaal niet. De echte waarde is de blockchaintechniek maar zoals we weten is dat niet 'van' de bitcoin ofzo. Dat kun je ook zonder bitcoin toepassen, bijvoorbeeld met een alternatief als Dogecoin.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2021 15:22:13 ]
pi_198111915
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 12:05 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zolang je GameStop promoot mag je het nooit over waarde hebben.
Oke ik heb het genoteerd
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 20 februari 2021 @ 15:08:48 #209
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198111930
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 15:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Goud, in vergelijking, heeft wel degelijk intrinsieke waarde. Zo heeft het productiewaarde. Is fysiek. Je kan het vastpakken en bewerken tot sieraden. Goud heeft zeer specifieke eigenschappen en is schaars. Het is vooralsnog ook niet na te maken. Dat heeft de bitcoin allemaal niet. De echte waarde is de blockchaintechniek maar zoals we weten is dat niet 'van' de bitcoin ofzo. Dat kun je ook zonder bitcoin toepassen.
@aTypisch zie deze gast

Voor 400 dollar per stuk aandelen van een gamewinkel kopen want ondergewaardeerd en dan dit
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_198112052
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 15:08 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

@:atypisch zie deze gast

Voor 400 dollar per stuk aandelen van een gamewinkel kopen want ondergewaardeerd en dan dit
Ah je hebt nu anderen nodig om je 'argumenten' kracht bij te kunnen zetten? Sterk hoor :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2021 15:19:42 ]
pi_198112169
Ik heb eens wat flarden teruggekeken van die congressional hearing die donderdag was. Wat een aanfluiting was dat zeg :D Ik dacht dat het niveau van politici hier in Nederland treurig was maar die Amerikanen kunnen er ook wat van.

Was een online meeting en de helft van het congress zijn bejaarden dus het was echo galore. En het merendeel wist niet eens waar het over ging had ik het idee. Leek op sommige momenten wel Jiskefet :D

Uiteindelijk niets wijzer van geworden. Wel een paar keer hardop gelachen, dat is ook wat waard in deze tijden :)
  zaterdag 20 februari 2021 @ 16:12:57 #212
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198112774
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 15:08 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

@:atypisch zie deze gast

Voor 400 dollar per stuk aandelen van een gamewinkel kopen want ondergewaardeerd en dan dit
Weet @aTypisch ook al dat een post op FOK! de waarde van GameStop omhoog of omlaag kan gooien?
Laffe huichelaar
pi_198112875
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 15:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Goud, in vergelijking, heeft wel degelijk intrinsieke waarde. Zo heeft het productiewaarde. Is fysiek. Je kan het vastpakken en bewerken tot sieraden. Goud heeft zeer specifieke eigenschappen als metaal (roest niet, geleid goed, zacht) en is schaars. Het is vooralsnog ook niet na te maken. Dat heeft de bitcoin allemaal niet. De echte waarde is de blockchaintechniek maar zoals we weten is dat niet 'van' de bitcoin ofzo. Dat kun je ook zonder bitcoin toepassen, bijvoorbeeld met een alternatief als Dogecoin.
huiswerk voor je


geen dank
  zaterdag 20 februari 2021 @ 17:27:56 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198113730
Wat mij betreft zijn BTC en GME equally worthless. Goud heeft natuurlijk wel waarde, maar geen rendement (op lange termijn). Het enige voordeel van fysiek goud is dat je het belastingvrij ergens neer kunt leggen en tenminste de inflatie er niet aan knabbelt. Al het andere met goud is speculatie.
Op de beurs zijn nog genoeg koopjes (rentevoet in ogenschouw). Denk aan RD, ABN, UNI en Ahold. Saai en degelijk, maar wel met een intrinsieke waarde.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198126543
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 17:27 schreef LXIV het volgende:
Wat mij betreft zijn BTC en GME equally worthless. Goud heeft natuurlijk wel waarde, maar geen rendement (op lange termijn). Het enige voordeel van fysiek goud is dat je het belastingvrij ergens neer kunt leggen en tenminste de inflatie er niet aan knabbelt. Al het andere met goud is speculatie.
Op de beurs zijn nog genoeg koopjes (rentevoet in ogenschouw). Denk aan RD, ABN, UNI en Ahold. Saai en degelijk, maar wel met een intrinsieke waarde.
Bitcoin en goud verschillen niet zoveel, als "gebruiks product" is het vrij waardeloos, dan kun je roepen: Je kunt er sieraden van maken, maar dan kun je net zo goed koper dragen, want het verschil zie je niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198126636
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 15:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Goud, in vergelijking, heeft wel degelijk intrinsieke waarde. Zo heeft het productiewaarde. Is fysiek. Je kan het vastpakken en bewerken tot sieraden. Goud heeft zeer specifieke eigenschappen als metaal (roest niet, geleid goed, zacht) en is schaars. Het is vooralsnog ook niet na te maken. Dat heeft de bitcoin allemaal niet. De echte waarde is de blockchaintechniek maar zoals we weten is dat niet 'van' de bitcoin ofzo. Dat kun je ook zonder bitcoin toepassen, bijvoorbeeld met een alternatief als Dogecoin.
Goud heeft enkele voordelen ten opzichte van Bitcoin, echter ook nadelen, Bitcoins hoef je niet in een grote kluis te stoppen, sterker nog je hoeft slechts 12 woorden uit je hoofd te leren om te zorgen dat je er altijd weer bij kan.
Daarnaast is Bitcoin veel makkelijker transfereerbaar. Een ander groot voordeel is dat Bitcoin op een eenvoudige manier te auditen is, immers als ik als bedrijf zeg: Ik bezit 10 bitcoins, dan is dat gewoon publiek traceerbaar.

Een ander nadeel aan goud is dat de hoeveelheid zeer beperkt is en het praktisch alleen verhandelbaar is in wat grotere hoeveelheden, zelfs het verkopen van een munt zal je al procenten verlies opleveren.
In Nederland heb je bovendien ook nog het nadeel dat je over de aankoop van goud BTW moet betalen, en ligt er een wet op de plank waarbij de overheid je goud kan vorderen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198126989
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Goud heeft enkele voordelen ten opzichte van Bitcoin, echter ook nadelen, Bitcoins hoef je niet in een grote kluis te stoppen, sterker nog je hoeft slechts 12 woorden uit je hoofd te leren om te zorgen dat je er altijd weer bij kan.
Daarnaast is Bitcoin veel makkelijker transfereerbaar. Een ander groot voordeel is dat Bitcoin op een eenvoudige manier te auditen is, immers als ik als bedrijf zeg: Ik bezit 10 bitcoins, dan is dat gewoon publiek traceerbaar.

Een ander nadeel aan goud is dat de hoeveelheid zeer beperkt is en het praktisch alleen verhandelbaar is in wat grotere hoeveelheden, zelfs het verkopen van een munt zal je al procenten verlies opleveren.
In Nederland heb je bovendien ook nog het nadeel dat je over de aankoop van goud BTW moet betalen, en ligt er een wet op de plank waarbij de overheid je goud kan vorderen.
Beleggingsgoud is btw vrij. https://www.belastingdien(...)_voor_beleggingsgoud

Voor de rest zijn er inderdaad ook nadelen van goud tov bitcoin. Neem alleen de opslag. Goud kost bv al snel meer ruimte.

Mijn pleidooi was dan ook niet gericht om een favoriet aan te wijzen. Ik vergeleek enkel de intrinsieke waarde tussen goud en btc. En goud heeft die waarde, met name als schaars metaal met hele specifieke eigenschappen. Een bitcoin heeft geen of nauwelijks instrinsieke waarde.

En langs de lat van intrinsieke waarde heeft ook GME meer in huis dan btc. Namelijk vastgoed. En inventaris. Daarmee zeg ik niet dat het een topaandeel is maar wel dat de waarde van enorm veel beleggingsproducten gebaseerd is op niet rationele gronden, zoals een mening.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2021 11:35:57 ]
pi_198127045
Als je nabestaanden een klompje goud vinden kunnen zij er wat mee, een USB stokje waarvan zij niet weten dat er een bitcoin op staat en/of wat het wachtwoord is..
pi_198127126
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Beleggingsgoud is btw vrij. https://www.belastingdien(...)_voor_beleggingsgoud

Voor de rest zijn er inderdaad ook nadelen van goud tov bitcoin. Neem alleen de opslag. Goud kost bv al snel meer ruimte.

Mijn pleidooi was dan ook niet gericht om een favoriet aan te wijzen. Ik vergeleek enkel de intrinsieke waarde tussen goud en btc. En goud heeft die waarde, met name als schaars metaal met hele specifieke eigenschappen. Een bitcoin heeft geen of nauwelijks instrinsieke waarde.

En langs de lat van intrinsieke waarde heeft ook GME meer in huis dan btc. Namelijk vastgoed. En inventaris. Daarmee zeg ik niet dat het een topaandeel is maar wel dat de waarde van enorm veel beleggingsproducten gebaseerd is op niet rationele gronden, zoals een mening.
Qua intrensieke waarde zou ik Bitcoin ook eerder vergelijken met een kunstwerk of een handgeschreven boek, welliswaar kun je voor een paar tientjes je eigen kunst maken, maar toch heeft het niet dezelfde waarde :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198127135
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Beleggingsgoud is btw vrij. https://www.belastingdien(...)_voor_beleggingsgoud

Voor de rest zijn er inderdaad ook nadelen van goud tov bitcoin. Neem alleen de opslag. Goud kost bv al snel meer ruimte.

Goud veel ruimte? In totaal hebben we als mensheid nu het volume van 3 olympische zwembaden aan goud uit de grond gehaald. In elke logistieke doos die in NL de laatste jaren verrezen is past al veel meer volume. :D
pi_198127137
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Als je nabestaanden een klompje goud vinden kunnen zij er wat mee, een USB stokje waarvan zij niet weten dat er een bitcoin op staat en/of wat het wachtwoord is..
Je kunt je pass phrase gewoon opschrijven, het zijn 12 engelse woorden :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198127217
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goud veel ruimte? In totaal hebben we als mensheid nu het volume van 3 olympische zwembaden aan goud uit de grond gehaald. In elke logistieke doos die in NL de laatste jaren verrezen is past al veel meer volume. :D
In vergelijking met BTC

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2021 11:47:36 ]
pi_198127243
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Qua intrensieke waarde zou ik Bitcoin ook eerder vergelijken met een kunstwerk of een handgeschreven boek, welliswaar kun je voor een paar tientjes je eigen kunst maken, maar toch heeft het niet dezelfde waarde :)
Daarmee zeggen we denk ik hetzelfde. De waarde van heel veel zaken bestaat uit de waarde die men er in het algemeen aan toekent. Niet wat de waarde rationeel gezien zou zijn. Zoals de waarde van het papier en de inkt of de verf, wat de instrinsieke waarde zou vertegenwoordigen in het kunstwerk voorbeeld
pi_198141535
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

In vergelijking met BTC
Voor btc moet een bijbehorende ook ruimte rovende en constant energie verbruikende infrastructuur in stand worden gehouden anders werkt je code op je USB stickje niet. Goud heb je en verdwijnt niet omdat de infrastructuur kan falen. ;)
  maandag 22 februari 2021 @ 09:27:29 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198142388
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 14:14 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Is er niet, net zo min als goud. Het is vanwege haar eigenschappen echter wel een meer dan prima "store of value" voor wie Weimar toestanden vreest als gevolg van het ECB beleid.
Exact. Goud heeft natuurlijk ook nog wat fysieke waarde voor toepassingen in industrie en sierraden.
Maar de hoofdreden dat BTC stijgt is natuurlijk het ECB-beleid. Idem vastgoed, de beurs, eigenlijk alle assets.

Daarin investeren is dan wel het bouwen van een huisje op het ijs. Maar ja, TINA>
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198154784
Toch weer een plus vandaag, gesloten op $46
pi_198187969
Schiet weer omhoog vandaag
No bitch to me
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:38:06 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198188136
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:30 schreef TornadoDK het volgende:
Schiet weer omhoog vandaag
The market can remain irrational longer than you can remain solvent
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198188158


_O-
pi_198188243
Dit komt door mij. Gisteren toen hij op 43 stond heb ik geld overgemaakt naar de giro om te kopen, mezelf streng toegesproken op FOMO'en en het geld weer terug gestort naar mijn rekening. Gezien het universum mij haat is dit het resultaat.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_198188264
Nog aardig volume ook



Handel stilgelegd volgens mij
pi_198188271
Handel stopgezet
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_198188284
Oh zijn weer los
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_198188289
$83 :D
pi_198188295
En de 80 voorbij
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_198188304
Schiet nu gewoon met hele dollars omhoog en omlaag met tranches van 20-30k aandelen
pi_198188322
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:45 schreef yosander het volgende:
En de 80 voorbij
90 :Y
pi_198188330
Wat is nu de precieze reden achter de stijging, weer dat Reddit gebeuren?
pi_198188334
En weer stilgelegd, nu op 91,70
pi_198188389
Nog 12 minuten open, dat worden weer margin calls _O_
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:49:55 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198188407
Bizar maar waarom? Dit is geen ruis, of het is 4 sigma. Hebben ze een spel verkocht?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198188450
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:49 schreef LXIV het volgende:
Bizar maar waarom? Dit is geen ruis, of het is 4 sigma. Hebben ze een spel verkocht?
Echt geen flauw idee, maar vermakelijk is het wel
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 21:52:17 #244
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198188454
De markt heeft altijd gelijk
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:52:45 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198188463
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Echt geen flauw idee, maar vermakelijk is het wel
Het is super
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:54:13 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198188502
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:52 schreef Mortaxx het volgende:
De markt heeft krijgt altijd gelijk
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198188515
Handel nu al 7 minuten stil. Dacht dat die circuitbreakers 5 minuten waren
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:55:24 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198188530
Kan zo sluiten boven de 100
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198188571
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:55 schreef LXIV het volgende:
Kan zo sluiten boven de 100
Op dit soort momenten kan alles idd. Nog steeds stil en markt sluit over 3 minuten
pi_198188693
En dicht, gesloten op $91,70. Wel een beetje sketchy dat de handel voor bijna een kwartier werd stilgelegd tot aan sluiting beurs

Aftermarket nu al gelijk weer $82
pi_198188719
Gesloten en nu weer -10 in de aftermarket
No bitch to me
  woensdag 24 februari 2021 @ 22:04:00 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198188727
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Op dit soort momenten kan alles idd. Nog steeds stil en markt sluit over 3 minuten
Wel lullig voor de mensen die er nu zonder verlies uit wilden springen en nu niet kunnen verkopen..
Vooral als hij morgen weer <50 is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198188836
Damn nu weer +25 :D
No bitch to me
pi_198188888
lol, 114 aftermarket _O-

edit: 122 nu
  woensdag 24 februari 2021 @ 22:19:01 #256
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_198189014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:12 schreef tjoptjop het volgende:
lol, 114 aftermarket _O-

edit: 122 nu
En even door boven de 128 _O-
pi_198189206
Sluiting voor einde beurs :N
pi_198189219
Op Reddit wordt deze oorzaak geopperd:
quote:
Short positions published again. Increase and not decrease.
Verder alweer voorspellingen dat het naar 420 dollar zal schieten. _O-
gr gr
pi_198189252
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:29 schreef Quyxz_ het volgende:
Op Reddit wordt deze oorzaak geopperd:
[..]

Verder alweer voorspellingen dat het naar 420 dollar zal schieten. _O-
_O_ Margin Calls _O_
  woensdag 24 februari 2021 @ 22:41:57 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198189514
$ 136 aftermarket
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 24 februari 2021 @ 22:47:49 #261
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_198189688
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:41 schreef LXIV het volgende:
$ 136 aftermarket
$175 bedoel je :D
pi_198189725
_O- _O- _O-

Gaat het dan tóch gebeuren :o

@sirdanilot
pi_198189769
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:47 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

$175 bedoel je :D
$192 200 bedoel je :D
pi_198189805
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

$192 200 bedoel je :D
Gekkenhuis. Hoe kan dit?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  woensdag 24 februari 2021 @ 22:56:55 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198189880
Toch blij dat ik niet short zit. Al blijft de fundamentele waarde nihil.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 22:57:06 #266
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198189885
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:49 schreef tjoptjop het volgende:
_O- _O- _O-

Gaat het dan tóch gebeuren :o

@:Sirdanilot
Die heeft gister verkocht
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_198189932
wat de neuk dit had ik niet verwacht ondanks dat ik niet verkocht heb
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_198192969
Gisteren nog eens een paar gekocht at market open. @44,75. *O*
Goede beslissing geweest. Zag al de voortekenen van een boeiende dag. Extreem weinig volume in de pre-market, en een call-chain van 50 naar 60 naar 70 en hoger.
pi_198194248
Leuk als er nog een staartje komt :)
-nee-
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:46:49 #270
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_198194298
Toch leuk dat ik nog wat heb gekocht maandag op $45. M'n average entry bijna gehalveerd :') en met die after-hours prijzen zat ik al in de winst, bizar.
Ik was anders van plan het te holden tot een faillissement of wat dan ook, maar wie weet kan ik er nog flink wat winst uit halen ook _O-
Retard apes _O_
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_198195135
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:46 schreef MacorgaZ het volgende:
Toch leuk dat ik nog wat heb gekocht maandag op $45. M'n average entry bijna gehalveerd :') en met die after-hours prijzen zat ik al in de winst, bizar.
Ik was anders van plan het te holden tot een faillissement of wat dan ook, maar wie weet kan ik er nog flink wat winst uit halen ook _O-
Retard apes _O_
Heb ook mijn average van 235 naar 93 weten te brengen. Geen verkeerde beslissing geweest tot nu toe.
  donderdag 25 februari 2021 @ 12:11:13 #272
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_198195733
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:40 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Heb ook mijn average van 235 naar 93 weten te brengen. Geen verkeerde beslissing geweest tot nu toe.
Lekker, ik had 239 average. Zelfs nog een klein winstje gepakt met kopen op 240 en verkopen op 265 waarna het helemaal instortte.
Twijfelde om nog wat meer bij te kopen om m'n average 239-139-109 te maken maar ik vond het wel best zo. Uiteindelijk had ik ook geen zin om straks met een paar duizend euro in aandelen "USA Intertoys/Bart Smit" te zitten :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_198197316
Misschien straks wel weer eentje kopen, voor de Lulz😂
pi_198198620
We zijn weer begonnen _O_

rond de 160-165 nu

edit:lol kwam net ff een bulk van 2 miljoen aandelen, koers gelijk naar 135 :D en handel stilgelegd
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:44:22 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198198864
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:30 schreef tjoptjop het volgende:
We zijn weer begonnen _O_

rond de 160-165 nu

edit:lol kwam net ff een bulk van 2 miljoen aandelen, koers gelijk naar 135 :D en handel stilgelegd
Het is net als met bitcoin. Diegenen die hier in handelen hebben nooit gehoord van Future Cash Flow of de rentevoet en het interesseert ze ook helemaal niet. Gewoon massaal erop, de effort in publiciteit steken en vooral aan elkaar tegen steeds hogere bedragen verkopen. Op tijd weg om in de volgende dip proberen bij te kopen.
In zulke volatiliteit en koersgeweld doet de onderliggende waarde (in het geval van BTC niets en in het geval van GME een zeer matig draaiende winkelketen met games) er helemaal niet toe.
Is dit dan het beleggen van de toekomst? Ik kijk daar heel simpel tegenaan en denk, er gaat altijd meer geld in dan dat er uit kan komen. Maar het lijkt alsof ik al langer (in het geval van BTC) gewoon geen gelijk ga krijgen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198199103
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is net als met bitcoin. Diegenen die hier in handelen hebben nooit gehoord van Future Cash Flow of de rentevoet en het interesseert ze ook helemaal niet. Gewoon massaal erop, de effort in publiciteit steken en vooral aan elkaar tegen steeds hogere bedragen verkopen. Op tijd weg om in de volgende dip proberen bij te kopen.
In zulke volatiliteit en koersgeweld doet de onderliggende waarde (in het geval van BTC niets en in het geval van GME een zeer matig draaiende winkelketen met games) er helemaal niet toe.
Is dit dan het beleggen van de toekomst? Ik kijk daar heel simpel tegenaan en denk, er gaat altijd meer geld in dan dat er uit kan komen. Maar het lijkt alsof ik al langer (in het geval van BTC) gewoon geen gelijk ga krijgen.
BTC heb ik nooit echt begrepen (lijkt me waardeloze valuta als het zo volatiel is) dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar laten we dit van GME nu ook weer niet overdrijven, is echt een minuscuul fonds in vergelijking met de gehele markt. Daarnaast is het ophitsen nu ook weer niet iets nieuws.

vwb GME kan ik dat van gisteravond nog steeds niet echt plaatsen. Dat kwam naar mijn idee echt compleet uit ht niets. Wat grote jongen op de achtergrond die een plannetje uitvoeren?
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:56:28 #277
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198199126
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

BTC heb ik nooit echt begrepen (lijkt me waardeloze valuta als het zo volatiel is) dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar laten we dit van GME nu ook weer niet overdrijven, is echt een minuscuul fonds in vergelijking met de gehele markt. Daarnaast is het ophitsen nu ook weer niet iets nieuws.
Het is klein, maar wel heel vaak over de kop gegaan en maximale publiciteit gehad.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198199150
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is klein, maar wel heel vaak over de kop gegaan en maximale publiciteit gehad.
En compleet losstaand van onderliggende waarde. Niemand boeit de businesscase van Gamestop wat, opzich vind ik het ook wel grappig omdat het de absurdheid ook wel aangeeft.

Overigens kan ik dat van gisteravond nog steeds niet echt plaatsen. Dat kwam naar mijn idee echt compleet uit het niets. Wat grote jongen op de achtergrond die een plannetje uitvoeren?
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:59:06 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198199173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En compleet losstaand van onderliggende waarde. Niemand boeit de businesscase van Gamestop wat, opzich vind ik het ook wel grappig omdat het de absurdheid ook wel aangeeft.

Overigens kan ik dat van gisteravond nog steeds niet echt plaatsen. Dat kwam naar mijn idee echt compleet uit het niets. Wat grote jongen op de achtergrond die een plannetje uitvoeren?
Of een paar jongens die iets gezamelijk ondernemen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198199245
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of een paar jongens die iets gezamelijk ondernemen.
Ja zoiets. Die hebben gezien hoe willig de 'redditors' erop duiken. Dus op het laatste moment van trading ff een flinke rush veroorzaken door aandelen heen en weer aan elkaar te verkopen. In de avond de hype z'n werk laten doen en in de ochtend al dat verse redditgeld opzuigen :D
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 februari 2021 @ 16:53:29 #281
414785 sirdanilot
pi_198200224
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:57 schreef Mortaxx het volgende:



Gaat het dan tóch gebeuren

@:Sirdanilot
Die heeft gister verkocht
Natuurlijk niet.

Ik ging er al vanuit dat ik het geld gewoon kwijt was, vanwege mijn eergevoel kan ik geen stocks verkopen op verlies.

Dus ik verkoop niet totdat ik quitte sta.

Ik had net kunnen verkopen voor 200 euro per aandeel en dan was mijn verlies beperkt gebleven. Maar ik kan dat dus niet doen vanwege mijn eergevoel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198200744
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik had net kunnen verkopen voor 200 euro per aandeel en dan was mijn verlies beperkt gebleven. Maar ik kan dat dus niet doen vanwege mijn eergevoel.
Lol, ongekende buitenkans om je verlies te beperken en je pakt hem bewust niet 8)7 Da's geen eergevoel hoor, gewoon pure domheid.
pi_198201221
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Lol, ongekende buitenkans om je verlies te beperken en je pakt hem bewust niet 8)7 Da's geen eergevoel hoor, gewoon pure domheid.
Mwoah, als je je geld al afgeschreven hebt vind ik het niet zo spannend klinken eerlijk gezegd. Heeft niks met domheid te maken.
-nee-
  donderdag 25 februari 2021 @ 18:09:59 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198201330
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.

Ik ging er al vanuit dat ik het geld gewoon kwijt was, vanwege mijn eergevoel kan ik geen stocks verkopen op verlies.

Dus ik verkoop niet totdat ik quitte sta.

Ik had net kunnen verkopen voor 200 euro per aandeel en dan was mijn verlies beperkt gebleven. Maar ik kan dat dus niet doen vanwege mijn eergevoel.
Dan zul je nooit een goede trader worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198201402
quote:
14s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:04 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Mwoah, als je je geld al afgeschreven hebt vind ik het niet zo spannend klinken eerlijk gezegd. Heeft niks met domheid te maken.
Als je je geld al afgeschreven hebt, is het ¤200,- * x gratis geld!
gr gr
pi_198201422
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:13 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Als je je geld al afgeschreven hebt, is het ¤200,- * x gratis geld!
Daar houd ik niet van, gratis geld
-nee-
pi_198207407
Gesloten op 109,16

Ging de hele dag alle kanten op. Opende al gelijk erg hoog en sloot uiteindelijk op de laagste intraday koers. Al met al toch +19% tov de gisteren.
pi_198211775
https://www.cnbc.com/vide(...)he-most-analyst.html

Echt het word steeds gekker, mensen zijn niet goed in hun hoofd, hebben ze uberhaupt wel een naar het bedrijf gekeken?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198213391
Net even door Wallstreetbets geschoold, toch wel hilarisch hoe ze daar elkaar op zitten te jutten hoor _O-



[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2021 10:01:36 ]
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:48:51 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198216142
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:55 schreef Heph844 het volgende:
Net even door Wallstreetbets geschoold, toch wel hilarisch hoe ze daar elkaar op zitten te jutten hoor _O-

[ afbeelding ]
Dat middelen wat ze voorschrijven is echt een beginnersstrategie waarmee verliezen steeds verder oplopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198216200
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat middelen wat ze voorschrijven is echt een beginnersstrategie waarmee verliezen steeds verder oplopen.
Het wordt allemaal met de nodige ironie opgeschreven, dus denk dat het voor de meesten gewoon een leuk spelletje is. Maar zoals altijd zullen er ook slachtoffers zijn die meegetrokken worden in het enthousiasme en hun hele spaarrekening er in gooien.
pi_198218721
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat middelen wat ze voorschrijven is echt een beginnersstrategie waarmee verliezen steeds verder oplopen.
Niet voor niets noemen ze zichzelf retards.

Een gast die voor 60k de min in ging met box spreads (was even vergeten dat Amerikaanse opties tussentijds uitgeoefend kunnen worden) is daar een grote held.

Ben benieuwd wat we vandaag gaan krijgen :7
pi_198220045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is net als met bitcoin. Diegenen die hier in handelen hebben nooit gehoord van Future Cash Flow of de rentevoet en het interesseert ze ook helemaal niet. Gewoon massaal erop, de effort in publiciteit steken en vooral aan elkaar tegen steeds hogere bedragen verkopen. Op tijd weg om in de volgende dip proberen bij te kopen.
In zulke volatiliteit en koersgeweld doet de onderliggende waarde (in het geval van BTC niets en in het geval van GME een zeer matig draaiende winkelketen met games) er helemaal niet toe.
Is dit dan het beleggen van de toekomst? Ik kijk daar heel simpel tegenaan en denk, er gaat altijd meer geld in dan dat er uit kan komen. Maar het lijkt alsof ik al langer (in het geval van BTC) gewoon geen gelijk ga krijgen.
Dat is nog te vroeg om te zeggen lijkt mij. Laten we dit eerst mog eens een jaar of 15 aankijken.

Voor de rest eens met wat je zegt. Het is een heel andere houding waar de gevestigde orde geen raad mee weet.
pi_198220815
Ik vind dat mensen die een aandeel kopen verplicht zouden moeten worden om eerst het financieel jaarverslag te lezen, voor Gamestop koste het mij ongeveer 10 minuten, en dan zou je weten dat dit bedrijf er ongeveer nog slechter voor staat als Free Record Shop in 2003. Dit bedrijf is puur gebouwd op stenen, digitaal komt er nauwelijks iets bij, ik durf zelfs gerust te stelllen dat dit bedrijf binnen 3 jaar faillliet is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198220937
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:06 schreef raptorix het volgende:
Ik vind dat mensen die een aandeel kopen verplicht zouden moeten worden om eerst het financieel jaarverslag te lezen, voor Gamestop koste het mij ongeveer 10 minuten, en dan zou je weten dat dit bedrijf er ongeveer nog slechter voor staat als Free Record Shop in 2003. Dit bedrijf is puur gebouwd op stenen, digitaal komt er nauwelijks iets bij, ik durf zelfs gerust te stelllen dat dit bedrijf binnen 3 jaar faillliet is.
Perfect bedrijf om massaal te shorten dus :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2021 18:15:17 ]
pi_198221058
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:14 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Perfect bedrijf om massaal te shorten dus :+
KEIHARD, maar ik ga eerst even een foto van een ijsje op Twitter posten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 26 februari 2021 @ 19:21:17 #297
414785 sirdanilot
pi_198221931
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan zul je nooit een goede trader worden.
Denk je nou echt dat ik geld had gestopt in gamestop, een verlieslijdend bedrijf met een businessmodel uit het Pleistoceen, als ik een 'goede trader' was?

Ik zie het meer als 100 euro inzetten op rood in het casino.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 26 februari 2021 @ 19:48:51 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198222433
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat is nog te vroeg om te zeggen lijkt mij. Laten we dit eerst mog eens een jaar of 15 aankijken.

Voor de rest eens met wat je zegt. Het is een heel andere houding waar de gevestigde orde geen raad mee weet.
Klopt. Alhoewel het fenomeen van speculatie op een bepaalde asset zonder enige relatie met de onderliggende waarde al heel oud is. En ook heel ervaren handelaren, die precies weten hoe dit al vaker fout gegaan is, kunnen er nog kei-hard nat op gaan .Bijvoorbeeld omdat de stijging de meest fantastische scenario’s weet te overstijgen. Zilver, tulpenbollen, VW, UPC etc etc etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 19:49:49 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198222450
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat ik geld had gestopt in gamestop, een verlieslijdend bedrijf met een businessmodel uit het Pleistoceen, als ik een 'goede trader' was?

Ik zie het meer als 100 euro inzetten op rood in het casino.
Voor een paar honderd euro is het natuurlijk gewoon fun. Maar er zijn mensen die hun halve jaarsalars inzettenl
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198223281
Dicht
pi_198223285
oh shit, nu wel dan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')