.. Ahh het artikel is van 13 januari, het is wel uitkomen. Zal het nu later deze maand uitkomen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Heb je wel snel groepsimmuniteit en was dit niet al voorspeld? Een besmettelijke en dodelijkere variant dan we nu kennen.
Ja, maar het ging erom of tijdens de volgende "deadline" eindelijk wel de lockdown opgeheven kan gaan worden. Kleine kans lijkt me, met de derde golf in het vooruitzicht.quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar van Dissel had toch gezegd dat de huidige maatregelen niet afgebouwd konden worden omdat dan een code zwart moment zou komen. Dat houdt in dat met de huidige maatregelen dat code zwart moment voorkomen kan worden.
Waarom niet? Is volgens mij een effectieve maatregel.quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
Er zijn toch niet serieus mensen die max 1 persoon op visite laten komen?
liefst zelfs 0 personen op het moment....ik zit echt niet te wachten op jan en alleman die nu koffie komen doen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
Daar wordt niet meer op gehamerd.quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Wat wil je eigenlijk horen over thuiswerken dan? Is toch duidelijk dat dat nog steeds de norm is?
Oh sorry, half gelezen danquote:Op woensdag 3 februari 2021 21:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar het ging erom of tijdens de volgende "deadline" eindelijk wel de lockdown opgeheven kan gaan worden. Kleine kans lijkt me, met de derde golf in het vooruitzicht.
VMBO zeker? Of heeft jullie lerarenteam geen gezag?quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:58 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Klopt. In het VO moeten de leerlingen nu 1,5m afstand tot elkaar houden. Eerste dag ging iedereen (personeel) heel krampachtig de leerlingen uit elkaar houden. Dag 2 was het normaal (als in die afstand houden is kansloos)
170.000 per dag? Misschien 10% daarvan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
.. Ahh het artikel is van 13 januari, het is wel uitkomen. Zal het nu later deze maand uitkomen?
Er wordt ook niet meer gezegd dat je niet moet handen schudden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar wordt niet meer op gehamerd.
Ja, ik hoop het. Maar mocht het onverhoopt dus niet zo lekker gaan, valt het denk ik een hoop mensen vies tegen dat ze nog langer met die maatregelen opgescheept zitten, aangezien je nu al merkt dat mensen het meer dan beu zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk wel dat sommige maatregelen afgebouwd kunnen worden als we de komende 2 weken geen fikse stijging gaan krijgen.
Waar ik eigenlijk op doel is dat de zogenaamde experts vanalles de wereld in kunnen slingeren zonder gevolgen en dat de Jonge voor iedere scheet op het matje moet komen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Aha. Morgen 167K nieuwe besmettingen dus!
Ik zorg dat de popcorn klaar staat
Voor de kwetsbaren is het goed dat er vaccins zijn, voor de rest zou dit IDEAAL zijn. Kunnen we eindelijk weer normaal doen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Was ideaal geweest, heb je geen vaccins meer nodig.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
VMBO zeker? Of heeft jullie lerarenteam geen gezag?
17K besmettingen per dag? Is niet te hopen...quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:04 schreef halfway het volgende:
[..]
170.000 per dag? Misschien 10% daarvan.
.. Fijn iedereen opsluiten, terwijl 98% nergens last van heeft, zie de presentaties van het rivm.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik hoop het. Maar mocht het onverhoopt dus niet zo lekker gaan, valt het denk ik een hoop mensen vies tegen dat ze nog langer met die maatregelen opgescheept zitten, aangezien je nu al merkt dat mensen het meer dan beu zijn.
Vandaar mijn stelling dat het voor het moreel beter was geweest als ze in december hadden gezegd: hou er rekening mee dat deze lockdown nog wel tot april gaat duren.
We zitten al een jaar in deze shit met 0 perspectief. Er lijkt vrij weinig effectief te zijn. No way dat ik mezelf dan ook nog ga isoleren. En dan bedoel ik geen complete familiefeesten maar max 3 mensen tegelijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Waarom niet? Is volgens mij een effectieve maatregel.
en de volgendequote:Op woensdag 3 februari 2021 21:08 schreef ZarB het volgende:
[..]
We zitten al een jaar in deze shit met 0 perspectief. Er lijkt vrij weinig effectief te zijn. No way dat ik mezelf dan ook nog ga isoleren. En dan bedoel ik geen complete familiefeesten maar max 3 mensen tegelijk.
Het is hier zo'n shitshow dat ik direct geloofde dat ik dit echt was...quote:
En het AD ziet alle clicks op dit linkje en denkt 'dit soort berichten moeten we meer plaatsen'.quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:53 schreef halfway het volgende:
Dit is morgen dus.
https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
Paniekzaaierij!
Het is hier zo'n shitshow dat ik direct geloofde dat ik dit echt was...quote:
Oh die ene die zei dat we jaloers moesten zijn op Urk, want zij hadden iets wat belangrijker was dan corona? Die garnaal?quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch dezelfde Rosanne Hertzberger die wilde dat er een bezoekverbod kwam omdat zij zich er anders niet aan kon houden, dat ze dan toch op bezoek ging? Die Rosanne Hertzberger?
Ja true. Dat zei ik in december ook idd. Dat het beter is om door die zure appel heen te bijten en te zeggen: Gasten, het gaat nu zeker 3 maanden duren, dus bereid je daar op voor. Indien het sneller kan zullen we het sneller doen, maar daar lijkt het op dit moment niet op. Dus, koop een tondeuse, sla toiletpapier in en we zien jullie dan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik hoop het. Maar mocht het onverhoopt dus niet zo lekker gaan, valt het denk ik een hoop mensen vies tegen dat ze nog langer met die maatregelen opgescheept zitten, aangezien je nu al merkt dat mensen het meer dan beu zijn.
Vandaar mijn stelling dat het voor het moreel beter was geweest als ze in december hadden gezegd: hou er rekening mee dat deze lockdown nog wel tot april gaat duren.
Jawelquote:Op woensdag 3 februari 2021 20:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het AD heeft vermoedelijk "aantal besmette mensen" verwisseld met "aantal nieuwe besmettingen".quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:53 schreef halfway het volgende:
Dit is morgen dus.
https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
Paniekzaaierij!
Over 14 dagen dan he?quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
17K besmettingen per dag? Is niet te hopen...
Valt me altijd op hoe wereldvreemd bepaalde mensen hier zijn met betrekking tot menselijk gedrag, en vooral onder pubers. Bedankt dat je dat nu nog even illustreertquote:
Is je haar net zo lang als in je avatar?quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
En ben ik de enige die misschien eens in de 4 of 5 maanden naar de kapper gaat?
Hoe lang zijn die nu dicht, ruime maand ofzo. Dan frummel ik er wel wat meer gel creme wax oid in.
Gewoon zien als trollen en negerenquote:Op woensdag 3 februari 2021 21:12 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Valt me altijd op hoe wereldvreemd bepaalde mensen hier zijn met betrekking tot menselijk gedrag, en vooral onder pubers. Bedankt dat je dat nu nog even illustreert
Ik vind het maar een enge ontwikkeling dat andere mensen anderen eng vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:08 schreef Celestien het volgende:
Ik ben al niet zo'n fan van drukte, maar we komen nu zo langzamerhand op een punt - voor mij persoonlijk - dat andere mensen 'eng' worden. En dat gevoel ken ik niet echt. Vraag me af hoe snel ik terug bounce als we weer 'los' mogen.
Als ze in december hadden gezegd dat het 3 maanden zou duren was er 1 grote run geweest op winkels. Die was er al redelijk maar dan was die denk nog groter geweest. Maar sowieso denk ik dat zowel het OMT als de politiek weten dat na deze lockdown het wel over is. Aangezien je steeds meer de nadelige effecten van de lockdown ziet in de media.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja true. Dat zei ik in december ook idd. Dat het beter is om door die zure appel heen te bijten en te zeggen: Gasten, het gaat nu zeker 3 maanden duren, dus bereid je daar op voor. Indien het sneller kan zullen we het sneller doen, maar daar lijkt het op dit moment niet op. Dus, koop een tondeuse, sla toiletpapier in en we zien jullie dan.
Nee, het is gewoon het slappe defaitistisme waarmee veel leraren dit soort dingen aangaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:12 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Valt me altijd op hoe wereldvreemd bepaalde mensen hier zijn met betrekking tot menselijk gedrag, en vooral onder pubers. Bedankt dat je dat nu nog even illustreert
Ja, daar heb je wel gelijk in denk. Ik denk idd dat deze lockdown op welke manier dan ook de laatste is. De volgende gaan mensen denk ik massaal negeren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als ze in december hadden gezegd dat het 3 maanden zou duren was er 1 grote run geweest op winkels. Die was er al redelijk maar dan was die denk nog groter geweest. Maar sowieso denk ik dat zowel het OMT als de politiek weten dat na deze lockdown het wel over is. Aangezien je steeds meer de nadelige effecten van de lockdown ziet in de media.
10 maanden aan de regels gehouden, geen feestjes, vakantie overgeslagen. Ben het helemaal zat!quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:08 schreef ZarB het volgende:
[..]
We zitten al een jaar in deze shit met 0 perspectief. Er lijkt vrij weinig effectief te zijn. No way dat ik mezelf dan ook nog ga isoleren. En dan bedoel ik geen complete familiefeesten maar max 3 mensen tegelijk.
Nee, 3 per dag.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:17 schreef mir1986 het volgende:
En dat er 629 mensen op de ic liggen, 700 was de grens toch voor versoepelingen? Is het nu gewoon 0?, daar komen we dus nooit op en dus altijd maatregelen?
onder de IC 3 opnames gemiddeld per dag voor niveau waakzaam toch ?quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:17 schreef mir1986 het volgende:
En dat er 629 mensen op de ic liggen, 700 was de grens toch voor versoepelingen? Is het nu gewoon 0?, daar komen we dus nooit op en dus altijd maatregelen?
Precies. Het uitzicht is 0.0. Wat we ook (niet) doen, het lijkt niet te helpen of niet genoeg te zijn. Dus dan probeer ik het mezelf maar zo aangenaam mogelijk te maken om in ieder geval deze 5(?) jaar niet helemaal te verpieteren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:16 schreef halfway het volgende:
[..]
10 maanden aan de regels gehouden, geen feestjes, vakantie overgeslagen. Ben het helemaal zat!
Er liggen 1092 mensen op de IC, waarvan 613 met covid. Dat er bij 700 IC-patiënten zou worden versoepeld heb ik nog nooit gehoord.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:17 schreef mir1986 het volgende:
En dat er 629 mensen op de ic liggen, 700 was de grens toch voor versoepelingen?
3 per dag, 2 weken lang.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:17 schreef mir1986 het volgende:
Ik zal het even opzoeken. Minder dan 700 corona ic patiënten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er liggen 1092 mensen op de IC, waarvan 613 met covid. Dat er bij 700 IC-patiënten zou worden versoepeld heb ik nog nooit gehoord.
[ afbeelding ]
Klopt maar op een gegeven moment zijn er gewoon verschillende groepen er klaar mee. Bedoel je kan van de zomer eigenlijk niet weer zeggen even een jaartje niet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in denk. Ik denk idd dat deze lockdown op welke manier dan ook de laatste is. De volgende gaan mensen denk ik massaal negeren.
Dat zou niet goed zijn, want dan bouw je je maatregelen niet gecontroleerd af, wat weer voor een nieuwe piek kan zorgen enzo.
. Hoe kijkt de rest tegen dit twitter bericht aan? Er zijn nooit minder dan drie ic opnames.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
3 per dag, 2 weken lang.
[ twitter ]
De maatregelen zijn dan ook meer iets dat valt onder de wet van de grote aantallen. Als je die projecteert op individuele gevallen dan kun je er niet zoveel mee.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:20 schreef mir1986 het volgende:
Hier ook, maar dat ben ik nu sinds weken. In mijn omgeving nog geen besmettingen, terwijl zij zich ook niet aan de maatregelen houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |