abonnement Unibet Coolblue
pi_197797728
Uitgerekende data:


2021

24 januari: Bienelientjee (jongen)

2 februari: Framblij89 (jongen)

Maart: monsterd. (jongen)
15 maart: Aure (jongen)
26 maart: kwakz0r (jongen)
30 maart: Tink89
30 maart: Philomijn (meisje)

21 april: Maria2.0 (meisje)
27 april: KapiteinCupcake (meisje)

7 mei: VKV (meisje)
26 mei: Mango91

begin juli: Lemijn
eind juli: Flav
30 juli: Cygne (jongen)

16 augustus: VenusFlyTrap
17 augustus: Komkommerschijfje

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 3% gewijzigd door kwakz0r op 03-02-2021 14:47:06 ]
Kwak
pi_197797740
Denk dat Cygne even niet gezien had dat ze hem sloot.

Vers topic, verse baby’s?
Kwak
pi_197797788
Congrats @Nanuke ! Mooie naam, zowel de echte als de forumnaam. O+
  woensdag 3 februari 2021 @ 14:43:01 #4
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197797877
Er mogen wat moeders uit de OP Kwakz0r! :s) .

Hoeveel baby’s gaan er in dit topic geboren worden?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197797923
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:43 schreef Lemijn het volgende:
Er mogen wat moeders uit de OP Kwakz0r! :s) .

Hoeveel baby’s gaan er in dit topic geboren worden?
Oh help, holy goat en nanuke, verder nog?
Kwak
  woensdag 3 februari 2021 @ 14:48:26 #7
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197797949
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh help, holy goat en nanuke, verder nog?
Volgens mij is dat alles hoor! Vooralsnog :P .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197798281
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:34 schreef kwakz0r het volgende:
Denk dat Cygne even niet gezien had dat ze hem sloot.

Vers topic, verse baby’s?
Nee, sorry!
Dankjewel :*
pi_197799753
Vandaag verloskundige geweest, nog steeds potdicht. :')
Ze zei dat ik de komende dagen er sowieso niet op hoef te rekenen dat hij komt, m’n lichaam is er gewoon nog niet klaar voor. A.s zondag komt ze bij mij thuis om te kijken of er dan wél wat ontsluiting is, zo niet, heb ik maandag een bel afspraak met de gyneacoloog om een inleiding in te plannen.
pi_197800546
Hopelijk komt het snel op gang Framblij :*

Benieuwd hoe het met Bienelientje gaat :)

Ik heb toch maar een bekkenfysio benaderd en kan morgen terecht. Ik schrok wel eerst toen ze zei dat er een wachtlijst van 6 weken was, maar als zwangere heb je kennelijk (gelukkig) voorrang. Ik hoop dat het wat gaat helpen, want heb er toch wel elke dag last van nu :{
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:04:45 #11
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197800900
@Aure Helaas helemaal niets hier! :N Geen gerommel, weinig harde buiken, voel me prima. En meneer wriggelt nog op zijn normale tijden. Verwacht er nog weinig van voor morgen, maar goed, zowiesow begint vrijdag dan de inleiding.

Had trouwens eindelijk mijn eerste horizontale zwangerschaps striem ontdekt. Nauwelijks zichtbaar, maar waar hij al drie weken constant zijn knieen/ voeten flink uitsteekt! :') Knal ik precies die plek tegen de deurknop van de badkamer deur! _O- Nu is die striem dus beetje gekneusd en wel goed zichtbaar! _O-
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:29:31 #12
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197802314
Hier is het echte medische circus losgebarsten. Kindje is weer in P achteruit gegaan dus er volgt een GUO en elke week controles. En inleiding met 38 weken, volgens het huidige protocol (als er dus niks verslechterd). Meisje zelf is wel beweeglijk en vooralsnog is de doorstroming goed.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197803124
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Hier is het echte medische circus losgebarsten. Kindje is weer in P achteruit gegaan dus er volgt een GUO en elke week controles. En inleiding met 38 weken, volgens het huidige protocol (als er dus niks verslechterd). Meisje zelf is wel beweeglijk en vooralsnog is de doorstroming goed.
He wat een gedoe maria! Voor elk p90 kindje is er natuurlijk ook eentje P10, maar goed dat ze t monitoren...
Kwak
  woensdag 3 februari 2021 @ 23:07:04 #14
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197806451
Balen Maria, hoop dat er niets geks op de GUO te zien is... wanneer heb je die?

Bienelientje en Frambij, oppassen nu. Dadelijk haal ik jullie in :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 4 februari 2021 @ 00:06:50 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197806999
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 06:45 schreef Nanuke het volgende:
Meld, met baby. O+
Gisteren geboren om 12.18, maar vanwege slecht uitgevoerd protocol moesten we nog de nacht blijven. Geeft niet, ze is prachtig. Straks komt man me ophalen met de grote broer.
Stats: 48 cm, 3080 gr.
Praatje bij het plaatje;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Nanuke, ze is prachtig! Mooie naam ook O+ .
Resistance is futile.
  donderdag 4 februari 2021 @ 00:13:28 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197807047
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:04 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Aure Helaas helemaal niets hier! :N Geen gerommel, weinig harde buiken, voel me prima. En meneer wriggelt nog op zijn normale tijden. Verwacht er nog weinig van voor morgen, maar goed, zowiesow begint vrijdag dan de inleiding.

Had trouwens eindelijk mijn eerste horizontale zwangerschaps striem ontdekt. Nauwelijks zichtbaar, maar waar hij al drie weken constant zijn knieen/ voeten flink uitsteekt! :') Knal ik precies die plek tegen de deurknop van de badkamer deur! _O- Nu is die striem dus beetje gekneusd en wel goed zichtbaar! _O-
-O-

Ik zit bijna elke dag te checken of je al zover bent (no pressure ;) ).

Als de geboorte ingeleid wordt, welke opties heb je dan in de UK?
Resistance is futile.
  donderdag 4 februari 2021 @ 00:14:58 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197807057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Hier is het echte medische circus losgebarsten. Kindje is weer in P achteruit gegaan dus er volgt een GUO en elke week controles. En inleiding met 38 weken, volgens het huidige protocol (als er dus niks verslechterd). Meisje zelf is wel beweeglijk en vooralsnog is de doorstroming goed.
Medisch circus ;( -O-
Niet onverwacht maar ik vind het toch kut voor je en ik leef met je mee :* .
Resistance is futile.
pi_197807255
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Hier is het echte medische circus losgebarsten. Kindje is weer in P achteruit gegaan dus er volgt een GUO en elke week controles. En inleiding met 38 weken, volgens het huidige protocol (als er dus niks verslechterd). Meisje zelf is wel beweeglijk en vooralsnog is de doorstroming goed.
Kak. :*
  donderdag 4 februari 2021 @ 02:01:14 #19
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197807404
Dussssss!

Mijn vliezen zijn om 23.45 gebroken! En meteen weeen om de tien minuten! Dus dit wordt een lange, interessante nacht! Haha!
  donderdag 4 februari 2021 @ 02:03:15 #20
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197807408
Succes Bien! Beter dan een inleiding in elk geval :p
L'Enfer, c'est les autres.
  donderdag 4 februari 2021 @ 02:05:22 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197807412
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:01 schreef Bienelientjee het volgende:
Dussssss!

Mijn vliezen zijn om 23.45 gebroken! En meteen weeen om de tien minuten! Dus dit wordt een lange, interessante nacht! Haha!
Succes Bien! *O*
Resistance is futile.
pi_197807462
Go Go go, @Bienelientjee! Je kunt dit. :* O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197807940
Succes Bienelientje! Je baby is er bijna (of misschien is ie er al :P)
pi_197808149
Shit Maria :*

Succes bienelientje! Eindelijk O+
pi_197808176
Succes Bienelientjeeee
Kwak
pi_197808520
Gefeliciteerd Nanuke! Leuke naam O+

Go Bien! *O* *O* (ik zat hier ook al ongeduldig te worden haha ;) )
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:10:29 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197808682
Go Bien!

En wat rot voor je Maria :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197808935
@Nanuke, gefeliciteerd met jullie mooie kleine meisje O+
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:36:41 #29
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197809064
Ondertussen al 8 uur verder en zit nog maar op 2 cm. En het zijn ook nog eens lelijke, scherpe rug weeen om de 5/6 minuten. Dus ben weer thuis met een codeine en paracetamol en hopelijk kan ik zo wat slapen, maar betwijfel het! De keren dat ik probeerde te liggen deed het veel meer pijn dan zitten of staan!
pi_197809206
Sterkte Bienelientje!

Ik val wellicht met de deur in huis, sorry daarvoor. Ik kan er niet van slapen en heb de hele nacht wakker gelegen. Ik ben dus volgens mijn berekening 5 weken en 5 dagen zwanger. Niks aan de hand, geen symptomen op wat gevoelige borsten in de ochtend na.

Gisteren bij het afvegen wat roze bloed afgeveegd, paar druppels. Daarna nog twee keer een druppel roze bloed. Ik heb toen de praktijk gebeld en we hebben de 1e echo vervroegd maar ze kunnen nu niks voor me betekenen.

Vanochtend bij het vegen trof ik gelukkig niks aan, maar ik heb geen gevoelige borsten meer en dat baart me zorgen. Ik heb sinds 4:30 lopen piekeren.
pi_197809599
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:47 schreef Mahra het volgende:
Sterkte Bienelientje!

Ik val wellicht met de deur in huis, sorry daarvoor. Ik kan er niet van slapen en heb de hele nacht wakker gelegen. Ik ben dus volgens mijn berekening 5 weken en 5 dagen zwanger. Niks aan de hand, geen symptomen op wat gevoelige borsten in de ochtend na.

Gisteren bij het afvegen wat roze bloed afgeveegd, paar druppels. Daarna nog twee keer een druppel roze bloed. Ik heb toen de praktijk gebeld en we hebben de 1e echo vervroegd maar ze kunnen nu niks voor me betekenen.

Vanochtend bij het vegen trof ik gelukkig niks aan, maar ik heb geen gevoelige borsten meer en dat baart me zorgen. Ik heb sinds 4:30 lopen piekeren.
Rot he, die zorgen van het begin @Mahra

Gevoelige borsten zegt in mijn ervaring heel weinig. Er is natuurlijk nooit garantie dat het goed zit maar een paar druppels roze hoeft niet te betekenen dat het mis is, noch dat je minder symptomen hebt. Zeker als je geen heftige krampen hebt of (veel) helderrood bloed.

Er zijn vrouwen die weken bloeden of nooit symptomen hebben als zere borsten of misselijkheid (ik heb mijn borsten de hele vorige zwangerschap niet gevoeld).

Bij 5+5 is er op een echo vaak sowieso niks te zien... sterkte met wachten, maar probeer niet teveel te piekeren :*
Kwak
pi_197809755
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Rot he, die zorgen van het begin @:Mahra

Gevoelige borsten zegt in mijn ervaring heel weinig. Er is natuurlijk nooit garantie dat het goed zit maar een paar druppels roze hoeft niet te betekenen dat het mis is, noch dat je minder symptomen hebt. Zeker als je geen heftige krampen hebt of (veel) helderrood bloed.

Er zijn vrouwen die weken bloeden of nooit symptomen hebben als zere borsten of misselijkheid (ik heb mijn borsten de hele vorige zwangerschap niet gevoeld).

Bij 5+5 is er op een echo vaak sowieso niks te zien... sterkte met wachten, maar probeer niet teveel te piekeren :*
Heel vervelend. Ik maak me nu meer zorgen om de niet gevoelige borsten van vanochtend dan het lichte bloedverlies van gisteren. Het is vooral raar dat je van de een op andere dag geen symptoom meer hebt.

Een nieuwe dag, een nieuwe zorg zullen we maar zeggen.
pi_197810637
Bienelientje! *O*

De zofran-soap gaat door. :')
Gisteren gebeld voor een nieuw recept en of ik dan niet voor twee weken mocht. Wel een recept gekregen maar werd net ook gebeld. 'U had gevraagd om een recept voor twee weken maar dat gaan we natuurlijk niet doen. Dit is natuurlijk een heel zwaar middel en we weten niet zo goed wat de lange termijn is voor de baby.' Ik mag wel zofran maar dan elke keer voor 1 week én ik moet elke week op de poli komen voor controles en te bespreken of het wel écht nodig is.

Vanmiddag dienen we een klacht in bij de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis.
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:26:05 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197810816
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:15 schreef Cygne het volgende:
Bienelientje! *O*

De zofran-soap gaat door. :')
Gisteren gebeld voor een nieuw recept en of ik dan niet voor twee weken mocht. Wel een recept gekregen maar werd net ook gebeld. 'U had gevraagd om een recept voor twee weken maar dat gaan we natuurlijk niet doen. Dit is natuurlijk een heel zwaar middel en we weten niet zo goed wat de lange termijn is voor de baby.' Ik mag wel zofran maar dan elke keer voor 1 week én ik moet elke week op de poli komen voor controles en te bespreken of het wel écht nodig is.

Vanmiddag dienen we een klacht in bij de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis.
Dit meen je niet? Ik word er plaatsvervangend pissig en moedeloos van. Weet je zeker dat je niet naar een ander ziekenhuis wilt?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197811036
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dit meen je niet? Ik word er plaatsvervangend pissig en moedeloos van. Weet je zeker dat je niet naar een ander ziekenhuis wilt?
Nou inmiddels wel hoor.
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:54:23 #36
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197811332
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:25 schreef Mahra het volgende:

[..]

Heel vervelend. Ik maak me nu meer zorgen om de niet gevoelige borsten van vanochtend dan het lichte bloedverlies van gisteren. Het is vooral raar dat je van de een op andere dag geen symptoom meer hebt.

Een nieuwe dag, een nieuwe zorg zullen we maar zeggen.
Vervelend die zorgen, het lastige is dat je het nu toch niet kunt beïnvloeden. Behalve omgaan met de gedachtes..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197812830
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:25 schreef Mahra het volgende:

[..]

Heel vervelend. Ik maak me nu meer zorgen om de niet gevoelige borsten van vanochtend dan het lichte bloedverlies van gisteren. Het is vooral raar dat je van de een op andere dag geen symptoom meer hebt.

Een nieuwe dag, een nieuwe zorg zullen we maar zeggen.
Bij de eerste zwangerschap ging ik kapot van de pijn in mijn borsten, maar deze zwangerschap heb ik welgeteld één dag last gehad ervan en toen was dat ook weg. Het HCG hormoon bouwt zich natuurlijk nu ook langzaam maar zeker op dus het hoeft niet altijd zo te zijn dat je gelijk alle symptomen kan afvinken.
Bloedverlies heb ik deze keer ook erg gehad (dacht zelfs in de eerste instantie dat het een menstruatie was).
Het lange wachten is vreselijk en de eerste weken zijn heel klote wat dat betreft. Probeer je niet heel veel zorgen te maken, ook al is dat heel moeilijk. :* Je gaat gewoon voor een kloppend hartje bij de eerste echo. O+

Jemig cygne... hier word je echt moedeloos van. Goed dat jullie een klacht in gaan dienen.

Bienelientje dat schiet ook niet echt op zo, hou je taai :*
pi_197813189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Ondertussen al 8 uur verder en zit nog maar op 2 cm. En het zijn ook nog eens lelijke, scherpe rug weeen om de 5/6 minuten. Dus ben weer thuis met een codeine en paracetamol en hopelijk kan ik zo wat slapen, maar betwijfel het! De keren dat ik probeerde te liggen deed het veel meer pijn dan zitten of staan!
Pfoe rugweeën zijn echt pittig, weet er alles van, ging toen naar het ziekenhuis voor een ruggenprik en toen kreeg ik daar te horen dat je dan dus niet meer mag staan :') Voelde me best opgelicht toen haha. Sterkte en hopelijk snel goed babynieuws! O+

@Cygne: Jemig, zo word je zwangerschap wel heel erg gedomineerd door ziekenhuisperikelen zeg! Wat een waardeloos gedoe ;(
pi_197814234
Jemig Cygne wat een lullo's zijn dat toch! Grrrr je vraagt er niet om voor jouw plezier.

Zal Bien al lekker kunnen baby-knuffelen?

Mahra, ik had als eerste symptoom gespannen borsten. Ik heb begrepen dat je je over bloedverlies geen zorgen hoeft te maken als het kleine hoeveelheden zijn, alleen als het gaat om maandverbandjes vol of je hard gaat vloeien moet je bellen.
pi_197814360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:33 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Jemig Cygne wat een lullo's zijn dat toch! Grrrr je vraagt er niet om voor jouw plezier.

Zal Bien al lekker kunnen baby-knuffelen?
Inderdaad. Ik heb ook gezegd dat ik daar zo vaak heb gezeten voor curettages en naco's van curettages. Dat het best confronterend is om daar vaak heen te moeten voor iets wat eigenlijk niet nodig is. 'Prima dat u dat niet wilt mevrouw, maar de consequentie is dan geen medicatie meer.' Heb gevraagd om een consult met die fijne gynaecoloog maar die was de komende paar weken afwezig.

Morgen belt de maatschappelijk werker weer, maar mijn vechtlust hiervoor is wel weg.
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:27:08 #41
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197815437
@Cygne waarom ben jij nog onder behandeling bij dat ziekenhuis? Waarom stap je niet over naar een ander ziekenhuis?
Ik ben bij mijn laatste zwangerschap gewisseld van verloskundige in het laatste trimester. Had ik veel eerder moeten doen (ondanks de logistieke bezwaren en loyaliteit), wat een verademing was dat toen ik bij de andere verloskundige zat. Toen voelde ik me wel gehoord en veilig.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197815594
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:27 schreef Mariposas het volgende:
@:cygne waarom ben jij nog onder behandeling bij dat ziekenhuis? Waarom stap je niet over naar een ander ziekenhuis?
Ik ben bij mijn laatste zwangerschap gewisseld van verloskundige in het laatste trimester. Had ik veel eerder moeten doen (ondanks de logistieke bezwaren en loyaliteit), wat een verademing was dat toen ik bij de andere verloskundige zat. Toen voelde ik me wel gehoord en veilig.
Stom hè, die loyaliteit en afstand. Misschien laks, maar mijn hoofd stond er niet naar om een ander ziekenhuis te regelen de afgelopen weken. :@

Komt nog bij dat het ziekenhuis dat nog een optie is qua logistiek ook heel lastig is met Hg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cygne op 04-02-2021 15:47:47 ]
  donderdag 4 februari 2021 @ 16:25:53 #43
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197816363
Ik ben zelfs binnen het ziekenhuis gewisseld van behandelaar omdat ik me niet prettig voelde. Ik hoop dat je toch snel kunt wisselen want hoe ze met je omgaan is echt tenenkrommend.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197816550
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:25 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ben zelfs binnen het ziekenhuis gewisseld van behandelaar omdat ik me niet prettig voelde. Ik hoop dat je toch snel kunt wisselen want hoe ze met je omgaan is echt tenenkrommend.
Ik heb idd ook aangegeven met een van de klinisch vk’s “niet een erg goede klik te hebben”. Ze leken me direct te begrijpen :P

Wat een gekloot Cygne.
Kwak
pi_197816886
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb idd ook aangegeven met een van de klinisch vk’s “niet een erg goede klik te hebben”. Ze leken me direct te begrijpen :P

Wat een gekloot Cygne.
Ik heb gelukkig morgen weer een gesprek met de maatschappelijk werkster van het ziekenhuis. Zij begrijpt het wel heel goed.

Dit gaat ook al lang niet meer over slecht voor de baby hoor. Ze behandelen me als een alcoholist die haar dagelijkse literfles wijn niet wel opgeven. :')
pi_197817189
Een dag je medicatie niet nemen, voor het spreekuur een frikandelbroodje eten en over de artsassistent heenkotsen is zeker geen ethische optie -O-
Kwak
  donderdag 4 februari 2021 @ 17:29:03 #47
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197817454
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:25 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ben zelfs binnen het ziekenhuis gewisseld van behandelaar omdat ik me niet prettig voelde. Ik hoop dat je toch snel kunt wisselen want hoe ze met je omgaan is echt tenenkrommend.
Ik wilde de arts die dienst had tijdens mijn bevalling niet zien maar dan moesten ze de gynaecoloog wakker maken en dat hebben ze dus gedaan. Gewoon vooral aan jezelf denken, lijkt mij het belangrijkste.
pi_197817645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:11 schreef kwakz0r het volgende:
Een dag je medicatie niet nemen, voor het spreekuur een frikandelbroodje eten en over de artsassistent heenkotsen is zeker geen ethische optie -O-
🤣
Als ik het was had ik het serieus gedaan.
pi_197818012
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:11 schreef kwakz0r het volgende:
Een dag je medicatie niet nemen, voor het spreekuur een frikandelbroodje eten en over de artsassistent heenkotsen is zeker geen ethische optie -O-
Niet? _O-

Ik werd gebeld door de assistente van foetale geneeskunde van het WKZ. Mijn gynaecoloog daar (daar dus wel een vaste hè) had haar gevraagd of ik wel op de hoogte was van wanneer de GUO was. Maar dat had diezelfde assistente dinsdag al met me afgestemd. Zo kan het ook. Vriendelijk en zo. Heb er maar een compliment voor gemaakt.
pi_197818890
Het kan idd zeker netjes gaan :Y

Ik heb laatst s ochtends huilend bij de receptie van t ziekenhuis staan klagen over de covid-controlepost bij de deur (echt zo’n hormonale snikpartij) omdat ik voor de zoveelste keer afgeblaft werd omdat ik iets verkeerd deed...zag die vrouw twee minuten later naar buiten lopen om haar collega aan te spreken. ^O^

(ik stond mét vooraf ingevuld enquetescherm in de lege rij voor mensen zónder scherm, omdat er in de zogenaamde snelle rij een opstopping was wegens een opa zonder schermpje. Ik ben verdorie elke week in t zkh zo ongeveer en ben nog nooit zonder als een kind behandeld te worden naar binnen kunnen gaan. Ik ga toch niet expres in een lange rij staan als de andere rij leeg is?! Heb wel wat beters te doen, sorry. Enige consequentie was dat ze me nu het rijtje vragen niet hoefde te stellen...)
Kwak
pi_197819076
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:08 schreef kwakz0r het volgende:
Het kan idd zeker netjes gaan :Y

Ik heb laatst s ochtends huilend bij de receptie van t ziekenhuis staan klagen over de covid-controlepost bij de deur (echt zo’n hormonale snikpartij) omdat ik voor de zoveelste keer afgeblaft werd omdat ik iets verkeerd deed...zag die vrouw twee minuten later naar buiten lopen om haar collega aan te spreken. ^O^

(ik stond mét vooraf ingevuld enquetescherm in de lege rij voor mensen zónder scherm, omdat er in de zogenaamde snelle rij een opstopping was wegens een opa zonder schermpje. Ik ben verdorie elke week in t zkh zo ongeveer en ben nog nooit zonder als een kind behandeld te worden naar binnen kunnen gaan. Ik ga toch niet expres in een lange rij staan als de andere rij leeg is?! Heb wel wat beters te doen, sorry. Enige consequentie was dat ze me nu het rijtje vragen niet hoefde te stellen...)
Dat is ook zó naar. Alsof je het expres doet of zo. :')
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:26:52 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197819278
Go go go Bienelientje! Ik hoop dat je baby er (bijna) is! :% .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 5 februari 2021 @ 09:26:16 #53
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197828243
Mijn buik is toch aan het groeien geloof ik. Hij stond even stil had ik het idee, maar hij begint nu toch wel echt in de weg te zitten. Het is in elk geval een enorme uitdaging om, met nog een normale winterjas aan, hondenpoep op te ruimen :p

Ik voel baby gelukkig wel elke dag heel goed. Na de afspraak woensdag was ik echt even geestelijk uitgeput. Heel slecht geslapen en gister kon ik alleen maar op de bank zitten en zielig zijn, ik kon echt even niet. Maar goed, goede nacht slaap nu en het gaat wel weer prima. Het is zoals het is, ik hoop gewoon van harte dat er bij de GUO niks uitkomt. Maar die kans is denk ik wel groot als de 20 weken echo goed was, toch?

Ik haak en puzzel lekker door en geniet nog maar even van de stilte ;)
L'Enfer, c'est les autres.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:22:45 #54
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197829027
Vanmorgen kreeg ik de mail met de uitslag van de NIPT er zijn geen bevindingen gevonden 🥳.


Mocht je nog op zoek zijn naar slaap zakjes Puckababy heeft een 20% korting actie code FOREVERLOVE2021
Normaal zijn ze niet te betalen, ik heb er gelijk 2 gekocht voor V en 1 voor de baby 😬

Maria wat vervelend! Ik ben benieuwd hoe het onderzoek gaat maar vind het persoonlijk aannemelijk als de 20w echo goed is dat ze dan niks vinden behalve dan misschien aanwijzingen waardoor de groei zo afneemt maar dat is meer mijn eigen logica. Mijn zoon groeide ineens ook wat langzamer
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:02:21 #55
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197829646
Wat fijn van de goede nipt!

Ik ben even wat kleertjes in maat 44 aan het scoren. Ik heb 3 setjes bij elkaar gesprokkeld, je weet nooit. Nu alleen nog een wit mutsje, sokken en een vestje en dan zijn we daarmee ook rond.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197830928
Fijn van de goede nipt, vft!

Maria, fijn dat je haar goed voelt!

De verloskundige is in gesprek gegaan met de gynaecoloog. Het was allemaal goed bedoeld en zo. Had de verloskundige gezegd 'De wereld is vol met goede bedoelingen, maar de wereld is niet zo mooi'. En dat als ze zo graag vinger aan de pols wilden houden ze gerust af en toe een belafspraak mochten inplannen maar dat ik pertinent niet elke week fysiek naar die poli zou komen, dat dat veel te belastend is.
Was ineens allemaal helemaal prima.

[ Bericht 38% gewijzigd door Cygne op 05-02-2021 12:42:58 ]
pi_197835957
Fijn dat de VK voor je opgekomen is @Cygne

Ben benieuwd hoe t met Bienelientje is!
Kwak
pi_197837303
Wat een zorgen toch Maria :* maar fijn dat je haar goed voelt :)

Goed van je VK Cygne! Maar wel belachelijk dat het nodig is. Goed dat jullie een klacht indienen hoor.

Gisteren naar de bekkenfysio geweest. Ze heeft goed gevoeld waar het probleem zit (aan de achterkant staat de ene kant hoger dan de andere kant en de rechterkant blokkeert nogal). Dus daar oefeningen gedaan om te stabiliseren en ze heeft een en andere gemasseerd. Oefeningen voor thuis meegekregen voor s'ochtends voor het opstaan en savonds voor het slapen gaan. Maandag weer. Het voelde na de sessie wel wat beter, maar ook snel alweer pijnlijk, maar zoiets is ook niet meteen minder natuurlijk.

Hoe gaat dat nu bij jou eigenlijk @monsterd.?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:36:24 #59
342418 VKV
Plausibel
pi_197840528
Zit hier elke keer te F5'en voor babynieuws :Y)

Top van de goeie nipt VTF, weer een hele geruststelling!

Gisteren de kinkhoestvaccinatie gehad. Vanochtend wakker met een beurse arm. Da's toch wel ff andere koek dan bloedprikken :{
pi_197841248
Ja die kinkhoest prik was ik ook wel effe beurs van (niet blauw, wel stijf en pijnlijk).

Mijn rhesus antistoffenprik was ook wel wat beurs maar dat was snel over.
Kwak
pi_197841453
Ohja die kinkhoestvaccinatie, daar had ik 4 dagen spierpijn van }:|
pi_197842862
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:10 schreef Aure het volgende:
Ohja die kinkhoestvaccinatie, daar had ik 4 dagen spierpijn van }:|
Lalalala *vingers in oren stopt.

Maar in m'n rechterarm laten prikken dan. Kan ik ook nog slapen.

Bij welke termijn is het handig om de afspraak te maken? Nu wat vroeg nog om te doen denk ik.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:09:35 #63
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197843014
Het verschilt per regio of er wachttijd is voor die prik. Ik ga eerst mijn coronavaccinaties halen, hopelijk zondag de eerste en dan 4 weken later de tweede. De kinkhoest komt daarna wel. Ik weet dat het advies nu 22 weken is maar als dit kind gewoon a terme komt dan durf ik het met 30 weken ook wel aan. #eigenwijs
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197843107
Het mag vanaf 22weken, ik was zelf wat later omdat het steeds niet uit kwam :') hier doen ze inloop zonder afspraak, wel relaxt op zich.
pi_197843108
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:36 schreef VKV het volgende:
Zit hier elke keer te F5'en voor babynieuws :Y)

Top van de goeie nipt VTF, weer een hele geruststelling!

Gisteren de kinkhoestvaccinatie gehad. Vanochtend wakker met een beurse arm. Da's toch wel ff andere koek dan bloedprikken :{
Hier hetzelfde, ook gisteren laten zetten. Links of rechts maakt niet uit, want ik draai toch tig keer voordat ik in slaap val. Ik hoop dat die spierpijn snel wegtrekt :(
pi_197843119
Dubbel
pi_197843149
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:09 schreef Lemijn het volgende:
Het verschilt per regio of er wachttijd is voor die prik. Ik ga eerst mijn coronavaccinaties halen, hopelijk zondag de eerste en dan 4 weken later de tweede. De kinkhoest komt daarna wel. Ik weet dat het advies nu 22 weken is maar als dit kind gewoon a terme komt dan durf ik het met 30 weken ook wel aan. #eigenwijs
Snap ik.
En ook dat het coronavaccin voorgaat. Ik zou die zwanger ook wel durven. Maar daar is natuurlijk nu geen indicatie voor. Wat mij betreft gaat 'ie er op m'n kraambed nog in als ik dan al aan de beurt ben. _O-
pi_197843174
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:15 schreef Aure het volgende:
Het mag vanaf 22weken, ik was zelf wat later omdat het steeds niet uit kwam :') hier doen ze inloop zonder afspraak, wel relaxt op zich.
Hier moet het op afspraak. Zal over een paar weken maar eens gaan bellen dan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:57:05 #69
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197843851
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:42 schreef Aure het volgende:
Wat een zorgen toch Maria :* maar fijn dat je haar goed voelt :)

Goed van je VK Cygne! Maar wel belachelijk dat het nodig is. Goed dat jullie een klacht indienen hoor.

Gisteren naar de bekkenfysio geweest. Ze heeft goed gevoeld waar het probleem zit (aan de achterkant staat de ene kant hoger dan de andere kant en de rechterkant blokkeert nogal). Dus daar oefeningen gedaan om te stabiliseren en ze heeft een en andere gemasseerd. Oefeningen voor thuis meegekregen voor s'ochtends voor het opstaan en savonds voor het slapen gaan. Maandag weer. Het voelde na de sessie wel wat beter, maar ook snel alweer pijnlijk, maar zoiets is ook niet meteen minder natuurlijk.

Hoe gaat dat nu bij jou eigenlijk @:monsterd.?
Ah ik hoop dat het voor je gaat helpen! Ik heb er veel baat bij gehad. Mijn intens opgekomen pijnklachten zijn daarmee verdwenen na het stabiliseren van het gewricht. De oefeningen blijf ik doen als ik er even aan denk. En nu dat de baby is ingedaald is mijn lijf vergeten wat bekkenklachten waren. Neemt niet weg dat bukken nog altijd een struggle is maar prima te overzien qua klachten ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197844081
Bij mij stabiliseert het nu ook merk ik. Nog wel ischias en snel bandenpijn maar het scheelt echt veel!

Ik heb de prik aangevraagd bij 22 wk en kon m met 27wk halen geloof ik. Eigenlijk al eerder maar moest verplaatsen ivm werk.

Zeg, die kraampakketten zit ook geen leuk cadeautje meer in tegenwoordig he. Alleen medische meuk. -O-
Kwak
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:25:01 #71
342418 VKV
Plausibel
pi_197844314
Ik heb hem ook met 22 weken aangevraagd en kon pas met 27 weken terecht. En ze zei dat als ik voor de 37 weken al beval, de baby toch na 2 maanden al een kinkhoestvaccinatie moet krijgen. Is dat normaal of omdat ik de prik niet met 22 weken gelijk kreeg? (dit zeiden ze bij m'n vorige zwangerschap namelijk niet toen ik deze prik kreeg)
pi_197844408
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:25 schreef VKV het volgende:
Ik heb hem ook met 22 weken aangevraagd en kon pas met 27 weken terecht. En ze zei dat als ik voor de 37 weken al beval, de baby toch na 2 maanden al een kinkhoestvaccinatie moet krijgen. Is dat normaal of omdat ik de prik niet met 22 weken gelijk kreeg? (dit zeiden ze bij m'n vorige zwangerschap namelijk niet toen ik deze prik kreeg)
Nee bij mij zeiden ze dat t juist op tijd was. Dat tot 30? Of was t 34 weken gewoon op tijd was? Ik zou het op moeten zoeken...

Maar het is heel duidelijk dat je hem vanaf 22 weken kan laten zetten maar dat t echt niet meteen dan moet.
Kwak
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 00:30:17 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197845058
Ik kreeg de prik op de dag dat ik exact 22 weken zwanger was, de afspraak maakte ik een week van tevoren. Ik heb helemaal nergens last van gehad dus het kan ook meevallen cygne :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 6 februari 2021 @ 06:25:18 #74
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197846276
Na een bevalling van meer 32 uur aan helse rug weeen opvangen en een ontsluiting die maar niet wilde vorderen (zelfs met ruggenprik en weeenopwekkers in de laatste 5 uur bleef ik steken op 9 cm in de laatste drie uur), is vanwege infectie gevaar, en hartslag dipjes van baby in de laatste 3 uur en een dood -en dood- vermoeide moeder

is uiteindelijk door middel van een keizersnede

J.oshua geboren
05-02-21
3805 kilo

Baby doet het voor zover goed! Moeder doet het ok, maar wel pijn en lig met een zware, vrouwelijke snurker op de vloer waardoor we beiden weinig slapen. En het is ook kut, want manlief mag maar 3 uur overdagblijven en ik kan nog niets zelf en moet dus constant bellen om hulp.


Sorry, de wifi en H+ internet (ja niet eens 3g) is belabberd. Heb nauwelijks connectie hier!
  zaterdag 6 februari 2021 @ 06:40:36 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197846319
Wat een bevalling Bienelien en wat een suboptimale omstandigheden nu :* . Maar gefeliciteerd met je zoon! Hij is eindelijk! Ik hoop dat je snurkende kamergenoot snel verdwijnt en dat je tussen alle vermoeidheid etc door kan genieten van je baby.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197846486
Ach jemig, @Bienelientjee, wat een uitputtingsslag zeg. :* Fijn dat met jullie naar omstandigheden alles oké is. Dat continu bellen is inderdaad vervelend, maar dat is het ziekenhuis ook voor. Dus voel je niet bezwaard. :*

En natuurlijk het belangrijkste; gefeliciteerd met je zoon! Hij is er! O+ Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen en een fijne tijd tegemoet gaan.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197846587
Nanuke nog gefeliciteerd met je kleine dame! O+ Wat een lieve naam!

Goede nipt O+ *O* Toch een fijne mijlpaal!

Cygne wat fijn dat de vk het voor je op heeft genomen zeg!! Topvrouw.

Kinkhoestvaccinatie: volgens mij was ik 25 weken zwanger. Ik kreeg ‘m ‘s avonds, alleen toen wat beurs gevoel gehad, volgende dag was het weg. Beetje ongemakkelijk maar goed te doen hoor (tenminste, bij mij, verschilt natuurlijk per persoon).

Biebelientje, jeeeetje zeg. Gelukkig ga je naar omstandigheden goed. Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!! Rustig aan, ik wens je een voorspoedig herstel :*

Waarom sta ik zo hoog op de lijst? :{w
Dit, dat, alles.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 08:25:06 #78
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197846655
Bienelientje gefeliciteerd zeg en wat een lange bevalling! Hoe lang moet je nog verblijven daar? Je rust heb je hard nodig om goed te kunnen herstellen.. en mooie naam gekozen trouwens!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 08:28:18 #79
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197846674
Bien, gefeliciteerd!! Hij is er eindelijk! Wat een mooie naam!
L'Enfer, c'est les autres.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 08:36:37 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197846714
Gefeliciteerd Bien! Wat een uitputtingsslag, maar hij is er! Hopelijk snel van je kamergenoot af, lijkt me heel irritant.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 08:07 schreef Philomijn het volgende:
Nanuke nog gefeliciteerd met je kleine dame! O+ Wat een lieve naam!

Goede nipt O+ *O* Toch een fijne mijlpaal!

Cygne wat fijn dat de vk het voor je op heeft genomen zeg!! Topvrouw.

Kinkhoestvaccinatie: volgens mij was ik 25 weken zwanger. Ik kreeg ‘m ‘s avonds, alleen toen wat beurs gevoel gehad, volgende dag was het weg. Beetje ongemakkelijk maar goed te doen hoor (tenminste, bij mij, verschilt natuurlijk per persoon).

Biebelientje, jeeeetje zeg. Gelukkig ga je naar omstandigheden goed. Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!! Rustig aan, ik wens je een voorspoedig herstel :*

Waarom sta ik zo hoog op de lijst? :{w
En dan eigenlijk gedeeld nog eentje hoger ;-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197846727
Gefeliciteerd Bien! Geniet van jullie zoon O+
pi_197846801
Heftig zeg Bien, maar hij is er gelukkig O+ van harte!


Fijn om te lezen monsterd en kwak. Ik hoop dat het mij ook gaat helpen. Ik heb er toch wel elke dag pijn van, hoewel het per dag wisselend is hoe erg dat is. De oefeningen lijken al wel wat te helpen in ieder geval :)
pi_197847782
Eindelijk is hij er Bien, gefeliciteerd! O+ Klinkt als een heeeele pittige bevalling, hopelijk mag je snel naar huis!
pi_197848465
Aah bien gefeliciteerd O+ !! Hopelijk mogen jullie snel naar huis en ben je van de snurker af.
pi_197848600
Gefeliciteerd @Bienelientjee wat een strijd heb je geleverd.

Praat erover, als de afwezigheid van je man en het hulpeloze gevoel te heftig wordt. Ik heb daar vorige keer erg mee geworsteld, en had er eerder over moeten praten. :* hopelijk mag je snel naar huis!
Kwak
pi_197848617
Baby had gisteravond trouwens een nieuwe hobby “beuk op je moeders baarmoedermond” mijn hemel... Melba heeft dat nooit zoveel gedaam :') ik vloog bijkans tegen het plafond. Ben benieuwd hoe hij nu ligt want na een paar welen steeds heel rustig een beetje schuiven ging het gisteren werkelijk alle kanten op.

Wel gezellig O+
Kwak
pi_197848802
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 11:27 schreef kwakz0r het volgende:
Baby had gisteravond trouwens een nieuwe hobby “beuk op je moeders baarmoedermond” mijn hemel... Melba heeft dat nooit zoveel gedaam :') ik vloog bijkans tegen het plafond. Ben benieuwd hoe hij nu ligt want na een paar welen steeds heel rustig een beetje schuiven ging het gisteren werkelijk alle kanten op.

Wel gezellig O+
Ik ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren, een kind van 6 en een baby :)
pi_197849074
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 11:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren, een kind van 6 en een baby :)
Ik ook :')

Melba kijkt er wel naar uit, ben heel benieuwd. Hij heeft nog best vaak boze uitbarstingen met gegil en geschreeuw, we zijn wel bezig om dan (niet als straf, samen met hem) een plekje te zoeken waar hij rustig kan worden, boven bijvoorbeeld.
Kwak
pi_197849102
Gefeliciteerd Bienelientje, wat een mooie naam!
Wat naar dat je man er maar zo weinig is, hopelijk mag je snel naar huis.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:12:49 #90
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197849253
Gefeliciteerd Bienelientjee, klinkt heel heftig maar fijn dat hij er is O+
pi_197850096
Gefeliciteerd Bienelientje!
pi_197852383
@Philomijn ja zij is echt top. Heeft toen ook de bevalling van Wolf begeleid. O+

Bienelientje, gefeliciteerd! Mooie naam!
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:29:28 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197857544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 11:27 schreef kwakz0r het volgende:
Baby had gisteravond trouwens een nieuwe hobby “beuk op je moeders baarmoedermond” mijn hemel... Melba heeft dat nooit zoveel gedaam :') ik vloog bijkans tegen het plafond. Ben benieuwd hoe hij nu ligt want na een paar welen steeds heel rustig een beetje schuiven ging het gisteren werkelijk alle kanten op.

Wel gezellig O+
Zo herkenbaar! Dat doet spruit ook, best pijnlijk...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 7 februari 2021 @ 11:31:57 #94
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197869709
En durven jullie naar buiten met dit weer? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 7 februari 2021 @ 11:43:44 #95
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197869874
In verband met mijn schuivende SI gewrichten blijf ik maar lekker binnen. Nu kan het nog, morgen werkt man weer en moet ik dus naar buiten met de hond. Die rondjes worden wel steeds korter moet ik zeggen, gelukkig heeft hond zeer weinig op met sneeuw of nattigheid.
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 7 februari 2021 @ 11:51:32 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197870034
Ik ga zo op een stoel op de oprit zitten terwijl prul met papa gaat sleeën. Meer durf ik niet
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197870813
Ik heb 1 rondje gelopen om t blokje (als een pinguin). De sneeuw is zelfs waar het verwaaid en ijzig is gelukkig behoorlijk stroef. Pa en kind zijn nu op pad samen en ik zit binnen op te warmen.
Kwak
  zondag 7 februari 2021 @ 12:55:52 #98
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197871075
Herkenbaar hoor, hier ook alleen een kleine ronde gedaan met de honden. Verder durf ik niet, ben paar dagen geleden thuis al gevallen plat op mijn buik. Heb te veel angst dat ik in de sneeuw zou uitglijden ;(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 7 februari 2021 @ 13:43:32 #99
342418 VKV
Plausibel
pi_197871794
Net wel een rondje gelopen met J. op de slee, het was gelukkig niet glad maar wel diepe sneeuw! En ik heb alleen sneakers :') uiteindelijk best snel weer naar binnen gegaan omdat de wind het wel heel koud maakt.
pi_197872614
Hier wel een rondje gedaan, peuter vond het fantastisch. Wind in je gezicht is wel koud ja. Daarna arme chocomel op de bank gedronken en nu ben ik maar weer rustig aan aan het doen. Ik mag eigenlijk maar een kwartier per keer wandelen van de fysio en dit was wel langer dan dat :+
  zondag 7 februari 2021 @ 15:00:45 #101
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197873058
Oh wow dat je dat nog kan @Aure ik red 5-10 minuten, 15 op een goeie dag -O-

En ik houd zo van wandelen, even eruit met een luisterboek op....
Kwak
  zondag 7 februari 2021 @ 15:03:12 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197873100
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 06:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Na een bevalling van meer 32 uur aan helse rug weeen opvangen en een ontsluiting die maar niet wilde vorderen (zelfs met ruggenprik en weeenopwekkers in de laatste 5 uur bleef ik steken op 9 cm in de laatste drie uur), is vanwege infectie gevaar, en hartslag dipjes van baby in de laatste 3 uur en een dood -en dood- vermoeide moeder

is uiteindelijk door middel van een keizersnede

J.oshua geboren
05-02-21
3805 kilo

Baby doet het voor zover goed! Moeder doet het ok, maar wel pijn en lig met een zware, vrouwelijke snurker op de vloer waardoor we beiden weinig slapen. En het is ook kut, want manlief mag maar 3 uur overdagblijven en ik kan nog niets zelf en moet dus constant bellen om hulp.


Sorry, de wifi en H+ internet (ja niet eens 3g) is belabberd. Heb nauwelijks connectie hier!
Gefeliciteerd Bien! Prachtige naam O+ . Wat een achtbaan joh, hopelijk snel naar huis :* .
Resistance is futile.
pi_197873710
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:00 schreef kwakz0r het volgende:
Oh wow dat je dat nog kan @:aure ik red 5-10 minuten, 15 op een goeie dag -O-

En ik houd zo van wandelen, even eruit met een luisterboek op....
Dit was ook eigenlijk niet zo verstandig, dat merk ik meteen. Dus daar ga ik morgen ook last van hebben :') Korte stukjes wandelen van 15min gaat gelukkig wel nog prima, dus vanaf nu maar weer niet zo eigenwijs zijn, voordat dat straks ook niet meer lukt }:|
  zondag 7 februari 2021 @ 15:54:05 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197874072
Eigenwijs zijn kan zo vreselijk verleidelijk zijn he Aure? Ik herken het wel...

Ik hoopte op een middagdutje, maar de peuter besloot niet te willen slapen. We zijn wel fijn even buiten geweest (ze heeft met papa een sneeuwpop gebouwd en een stukje gesleed en ik heb toegekeken).

Vanavond opgewarmd eten van gisteren, dus de rest van de dag hoef ik iig niks meer. Behalve dan de vluchttas inpakken. Eerste pakjes van de baby zitten al keurig in ziplocks met 'eerste pakje' en 'reserve' erop. Dat kan iig niet meer misgaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 7 februari 2021 @ 16:03:17 #105
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197874214
Zo ver ben ik nog niet hoor, vluchttas etc. 😅

Vind het al heel wat dat ik het kraampkket besteld heb en de klossen eind februari bezorgd worden.

Man poetst as we speak de badkamer van boven tot onder *dankbaar*
Kwak
pi_197874319
Hier ook nog geen vluchttas. En dit is een beetje de situatie van de babykamer:


:+

Ik vind het al heel wat dat de wieg gisteren is gebracht door mijn broer :D (alle kleinkinderen van mijn ouders hebben straks in die wieg gelegen O+)

Oh en ik heb al een babywas gedaan. Dat dan weer wel.
  zondag 7 februari 2021 @ 16:11:54 #107
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197874335
Wat een bevalling Bien! Hopelijk mogen jullie gauw naar huis.

Zooo herkenbaar de baby kamer! Baby komt in het begin bij ons op de kamer en ik geloof dat ik er helemaal niks aan ga veranderen behalve dan het wiegje neerzetten. Commode staat er al en zijn / haar kleding kan ook bij mij in de kast. Wat een verschil met V
  zondag 7 februari 2021 @ 16:38:46 #108
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197874667
Ik ben vandaag 36 weken precies en de vluchttas moet nog ingepakt worden :') . Vanmorgen pas gelezen wat er allemaal in moet :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 7 februari 2021 @ 17:29:39 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197875409
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:38 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben vandaag 36 weken precies en de vluchttas moet nog ingepakt worden :') . Vanmorgen pas gelezen wat er allemaal in moet :+
Wat voor bevalling hoop je?
Resistance is futile.
pi_197875599
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 06:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Na een bevalling van meer 32 uur aan helse rug weeen opvangen en een ontsluiting die maar niet wilde vorderen (zelfs met ruggenprik en weeenopwekkers in de laatste 5 uur bleef ik steken op 9 cm in de laatste drie uur), is vanwege infectie gevaar, en hartslag dipjes van baby in de laatste 3 uur en een dood -en dood- vermoeide moeder

is uiteindelijk door middel van een keizersnede

J.oshua geboren
05-02-21
3805 kilo

Baby doet het voor zover goed! Moeder doet het ok, maar wel pijn en lig met een zware, vrouwelijke snurker op de vloer waardoor we beiden weinig slapen. En het is ook kut, want manlief mag maar 3 uur overdagblijven en ik kan nog niets zelf en moet dus constant bellen om hulp.


Sorry, de wifi en H+ internet (ja niet eens 3g) is belabberd. Heb nauwelijks connectie hier!
Jeejtje, wat zwaar! Heel veel knuffels. En uiteraard gefeliciteerd!!! :*
Protège moi de mes désirs.
  zondag 7 februari 2021 @ 17:46:42 #111
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197875699
Ik heb wel juist meer aan het kamertje gedaan. Bij M hadden we maar een half kamertje beschikbaar en nu is er een kamertje helemaal leeggemaakt en kon ik los O+
Kwak
  zondag 7 februari 2021 @ 18:16:58 #112
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197876168
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat voor bevalling hoop je?
Misschien heel naïef, maar eentje die ik vooraf niet helemaal hoef uit te stippelen. Ik ben best geïnteresseerd in wat allemaal mogelijk is maar het maken van keuzes zoals in een geboorteplan mag voor mij op het moment suprême. Ik doe het niet goed op teleurstellingen en als ik nou heel wat anders verwacht dan waar gemaakt kan worden geeft dat alleen maar irritatie.
Voor nu bereiden we iig voor op een thuisbevalling, dus die vluchttas vind ik ook minder spannend maar neemt niet weg dat je de omstandigheden niet in de hand hebt waardoor een ziekenhuisbezoek noodzakelijk is.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 7 februari 2021 @ 18:17:24 #113
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197876180
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:46 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb wel juist meer aan het kamertje gedaan. Bij M hadden we maar een half kamertje beschikbaar en nu is er een kamertje helemaal leeggemaakt en kon ik los O+
Leuk toch! Hoe is het geworden? O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 7 februari 2021 @ 18:33:04 #114
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197876462
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:17 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Leuk toch! Hoe is het geworden? O+
Ik wacht nog even met foto’s, :+ er moet nog een plank opgehangen, en de klamboe/sluier, en het rolgordijn (kozijn verven ook)....

De kleurtjes zijn wit/naturel/mintgroen en karamel O+

De wieg komt op onze kamer en die is klaar, bekleding gewassen en opnieuw erin gedaan, dekentje gemaakt. Melba en mijn broertje en ik hebben er ook ingelegen.



Hoekje voor de sfeer
Kwak
pi_197876506
Familiewiegen O+ En wat is het dekentje mooi geworden @kwakz0r O+
pi_197876849
Wat een mooie wieg kwak O+
  zondag 7 februari 2021 @ 20:19:21 #117
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197878473
Lieke wieg! En ik vind het kleurgebruik heel rustig bij elkaar passen! O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 7 februari 2021 @ 20:21:49 #118
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_197878505
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 06:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Na een bevalling van meer 32 uur aan helse rug weeen opvangen en een ontsluiting die maar niet wilde vorderen (zelfs met ruggenprik en weeenopwekkers in de laatste 5 uur bleef ik steken op 9 cm in de laatste drie uur), is vanwege infectie gevaar, en hartslag dipjes van baby in de laatste 3 uur en een dood -en dood- vermoeide moeder

is uiteindelijk door middel van een keizersnede

J.oshua geboren
05-02-21
3805 kilo

Baby doet het voor zover goed! Moeder doet het ok, maar wel pijn en lig met een zware, vrouwelijke snurker op de vloer waardoor we beiden weinig slapen. En het is ook kut, want manlief mag maar 3 uur overdagblijven en ik kan nog niets zelf en moet dus constant bellen om hulp.


Sorry, de wifi en H+ internet (ja niet eens 3g) is belabberd. Heb nauwelijks connectie hier!
Jezus wat kut. Gefeliciteerd wel met de geboorte van je kleine.

Ons aanloop moment duurde geen 32 maar 12 uur maar liep wel op bijna exact dezelfde manier lees ik.

Wat wel een enorm verschil was is dat mijn vrouw en ik in het IJsselland ziekenhuis een privé beval kamer hadden en ik in die kamer een bed bank had. Ik bleef alle 3 de dagen en nachten bij haar en zelfs mee de ok op. Wat een verschil
  zondag 7 februari 2021 @ 20:34:47 #119
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197878689
Wiegje is heel speciaal voor me. Mijn vader was tot zijn pensioen steenhouwer. Naast zijn werkplaats (aan t einde van de straat) was de werkplaats van een mandenvlechter. Daar hebben mijn ouders het wiegje gekocht O+

@holygoat volgens mij zijn de regels mbt covid in t ziekenhuis in engeland een stuk strenger dan hier nog...
Kwak
  zondag 7 februari 2021 @ 22:37:02 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197880786
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:16 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Misschien heel naïef, maar eentje die ik vooraf niet helemaal hoef uit te stippelen. Ik ben best geïnteresseerd in wat allemaal mogelijk is maar het maken van keuzes zoals in een geboorteplan mag voor mij op het moment suprême. Ik doe het niet goed op teleurstellingen en als ik nou heel wat anders verwacht dan waar gemaakt kan worden geeft dat alleen maar irritatie.
Voor nu bereiden we iig voor op een thuisbevalling, dus die vluchttas vind ik ook minder spannend maar neemt niet weg dat je de omstandigheden niet in de hand hebt waardoor een ziekenhuisbezoek noodzakelijk is.
Ik vind het juist niet naïef om er geen uitgestippeld plan voor te hebben als je van jezelf weet dat je uit balans raakt als je door omstandigheden af moet wijken. Ik hoop dat je een fijne thuisbevalling gegund is!

TENS machine iets voor je? Heeft mij enorm geholpen in de eerste uren, gehuurd voor 70 euro. Dat is niet niks maar bevalt :+ dat niet, dan ook niet het einde van de wereld.
Resistance is futile.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:59:15 #121
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197881150
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind het juist niet naïef om er geen uitgestippeld plan voor te hebben als je van jezelf weet dat je uit balans raakt als je door omstandigheden af moet wijken. Ik hoop dat je een fijne thuisbevalling gegund is!

TENS machine iets voor je? Heeft mij enorm geholpen in de eerste uren, gehuurd voor 70 euro. Dat is niet niks maar bevalt :+ dat niet, dan ook niet het einde van de wereld.
Dank voor je tip, had nog gelezen over je Tens ervaringen. De VK heeft er standaard eentje mee, dus het kan sowieso :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 7 februari 2021 @ 23:42:49 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197881819
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:59 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dank voor je tip, had nog gelezen over je Tens ervaringen. De VK heeft er standaard eentje mee, dus het kan sowieso :)
Helpt het best als je er redelijk vroeg in de bevalling mee begint. Bij mij was dat 2 uur nadat de bevalling echt door begon te zetten.

Ik was al 4,5 uur bezig met regelmatige weeën en toen zeiden ze dat ze over een uurtje zouden komen. Zonder TENS had ik waarschijnlijk eerder gebeld. Dus schroom niet om vroeg te bellen en dan actief om die TENS vragen zodat ze die ff kan droppen ^O^ .
Resistance is futile.
pi_197883392
Oh @kwakz0r dat dekentje O+ Maak je ook op bestelling? :@
  maandag 8 februari 2021 @ 08:59:06 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197884135
Er zijn ook aanvullende verzekeringen (zoals de mijne: ZK 2 sterren) die de aanschaf van een TENS volledig vergoeden. Ook heel fijn bij andere spierkrampen enzo, echt een bazending om in huis te hebben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 8 februari 2021 @ 09:15:56 #125
269689 crew  Viv
pi_197886309
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 07:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh @:kwakz0r dat dekentje O+ Maak je ook op bestelling? :@
Sorry :@ dan gaat de lol eraf... en je wilt niet weten wat t kost als ik de standaard formule van 2x materiaalkosten neem (echt per arbeidsuur ga ik niet eens aan beginnen)...
Kwak
pi_197886397
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sorry :@ dan gaat de lol eraf... en je wilt niet weten wat t kost als ik de standaard formule van 2x materiaalkosten neem (echt per arbeidsuur ga ik niet eens aan beginnen)...
Snap ik! Je maakt mooie dingen O+
  maandag 8 februari 2021 @ 11:55:40 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197886712
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sorry :@ dan gaat de lol eraf... en je wilt niet weten wat t kost als ik de standaard formule van 2x materiaalkosten neem (echt per arbeidsuur ga ik niet eens aan beginnen)...
Is dat de standaard formule ja? Dan zou ik een kwartje per uur verdienen denk ik, zo langzaam haak ik :') .

Ik weet het niet met die TENS. Het trekt me helemaal niet. Ik zie alleen maar gedoe, iets plakken, op knopjes drukken of zo... ik reken liever op spontane weeën met iets van opbouw waardoor er wat endorfines komen en dan go with the flow. Overgave. Niet dat ik het zo leuk vond de vorige keer maar ik geloof niet dat ik deze keer het anders wil.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197886892
Ik laat het maar weer op me afkomen.
Hier ook niks met een Tens.
Hoop wel dat het deze keer iets rustiger opbouwt maar vrees voor weer een weeenstorm :') 3 maal is scheepsrecht.
Al is het deze keer wel echt de laatste keer dus wie weet kan ik er van 'genieten'.
Bij N ging het zo snel dat ik geen wee meer kon opvangen, heb zo met m'n hoofd over m'n armen gewreven dat ik dat een week later nog voelde haha.
  maandag 8 februari 2021 @ 12:31:55 #130
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197887276
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sorry :@ dan gaat de lol eraf... en je wilt niet weten wat t kost als ik de standaard formule van 2x materiaalkosten neem (echt per arbeidsuur ga ik niet eens aan beginnen)...
Jammer :P
  maandag 8 februari 2021 @ 12:49:18 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197887518
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:55 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Is dat de standaard formule ja? Dan zou ik een kwartje per uur verdienen denk ik, zo langzaam haak ik :') .

Ik weet het niet met die TENS. Het trekt me helemaal niet. Ik zie alleen maar gedoe, iets plakken, op knopjes drukken of zo... ik reken liever op spontane weeën met iets van opbouw waardoor er wat endorfines komen en dan go with the flow. Overgave. Niet dat ik het zo leuk vond de vorige keer maar ik geloof niet dat ik deze keer het anders wil.
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:05 schreef Flav het volgende:
Ik laat het maar weer op me afkomen.
Hier ook niks met een Tens.
Hoop wel dat het deze keer iets rustiger opbouwt maar vrees voor weer een weeenstorm :') 3 maal is scheepsrecht.
Al is het deze keer wel echt de laatste keer dus wie weet kan ik er van 'genieten'.
Bij N ging het zo snel dat ik geen wee meer kon opvangen, heb zo met m'n hoofd over m'n armen gewreven dat ik dat een week later nog voelde haha.
TENS versterkt die endorfinen opbouw, maar niet de weeën zelf. Ik kon me er ook helemaal aan overgeven trouwens, ik vond dat juist nog makkelijker toen de TENS eenmaal zijn werk ging doen.

Ik had een stuk of 6 venijnige weeën die ik niet goed op kon vangen met TENS of bevalbad maar de rest van de weeën vond ik het hoogstens onprettig/pittig. :@

Maar ik snap het wel, er zijn ook wel dingen met bevallingen waar ik zelf niks mee heb omdat ik dat gedoe vind. Zo zou ik zelf nooit kiezen voor perscoaching, maar da's ook omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb als mensen me vertellen wat ik moet doen :+ .

Bevallen is iets heel persoonlijks, heb ik gemerkt *) . Uiteindelijk hoop je dat je er positief op terug kunt kijken, en dat gun ik iedere moeder.
Resistance is futile.
pi_197887707
Ik sta er ook zo in als Lemijn, go with the flow. Maar ik zal het tijdens de bevalling allemaal wel weer helemaal kut vinden :')
  maandag 8 februari 2021 @ 13:02:33 #133
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197887710
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Seven. het volgende:

TENS versterkt die endorfinen opbouw, maar niet de weeën zelf. Ik kon me er ook helemaal aan overgeven trouwens, ik vond dat juist nog makkelijker toen de TENS eenmaal zijn werk ging doen.
Weet ik hoor! Ik bedoelde dat het de vorige keer 'volgens het boekje' ging hier, vlot, spontaan, en dat ik me er zo goed mogelijk aan heb overgegeven en het resultaat na een nacht knalhard werken was een baby, in goede gezondheid, thuis. Daar teken ik allemaal weer voor. Ik wilde de vorige keer geen aanwijzingen of handen op mijn lijf of wat dan ook. Dus voor mij is er geen reden om er nu wel een TENS op te plakken :). Maar jouw positieve ervaring vind ik tof en het is goed dat je 'm af en toe deelt!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197887891
Mijn eerste bevalling ging ook vlot en heb werkelijk alle weeën kunnen wegpuffen, zelfs de persweeen die ik moest wegzuchten. Zodra V geboren was had ik zoiets van, oh dit doe ik nog wel eens.
Maar de tweede bevalling.. haha toen heb ik echt vaak geroepen dat ik dit nooit meer ging doen :')
Maar ook niet gek als je binnen 1 uur van 5 naar 10cm gaat, er viel gewoon niet tegenop te puffen.
pi_197888218
Ik had teveel moeite met de weeen van de opwekkers. Dacht echt dat ik doodging.

Toen t infuus uit ging in voorbereiding op de ruggeprik had ik nog mijn gewone eigen weeen over, die vond ik echt goed te doen. In dat halve uurtje ging ik ook van 3cm naar 5cm. Na de ruggeprik lieten ze t infuus eerst ook uit daarom maar de weeen verdwenen en de syntocine bracht daarna de weeen wel terug maar geen verdere ontsluiting -O-
Kwak
  maandag 8 februari 2021 @ 14:03:44 #136
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197888628
Thanks voor alle felicitaties!

Gelukkig mochten we zaterdag al naar huis. Wat een rotnacht in je eentje..... Je kan nog niets, opstaan kan je nog niet en je moet voor elk dingetje bellen zodat zij hem konden oppakken, aangeven of verschonen enzo. En manlief verplicht thuis zitten en niets kunnen doen!

J doet het heel goed. Ik wat minder op zijn tijd. De pijn op zichzelf valt mee, al loop ik rond als een bejaarde, maar ik spendeer de meeste tijd in bed vanwege bloedarmoede. (Halve liter bloed verloren) Zodra ik opsta word ik lijkbleek, slapen lukt niet echt, te lang overeind zijn maakt mij zwak. Soms tril ik gewoon als ik alleen maar naar de wc ben gegaan. Hartslag is soms wat van slag. Mijzelf wassen is soms al gewoon te veel. (Verloskundige gaat mijn bloed testen, heb al wel ijzer tabletten) En was vannacht even mega emotioneel over alles. En ik haat het om van anderen zo afhankelijk te zijn. En niet gewoon alles meteen kunnen doen met J.

Zal trouwens werken aan een beval verhaal, maar dat komt op zijn tijd!

En binnenkort eens plaatje bij het praatje posten.
pi_197889754
Fijn dat jullie weer thuis zijn @Bienelientjee! Wel balen dat je herstel zo pittig is! Neem daar echt de tijd voor! Vlak vooral ook niet uit hoeveel invloed zo'n lange bevalling en een keizersnede heeft op het herstel. Een halve liter bloed is in principe niet enorm veel (dat geef je bijvoorbeeld ook af bij een bloeddonatie). Maar zo'n lange bevalling en een keizersnede, dat laat zijn sporen na! Zelf merkte ik dat ik na deze bevalling (verliep heel vlot) sneller herstelde dan na de eerste keer (lange aanloop en redelijk lang moeten persen), ondanks dat ik dit keer meer bloed heb verloren. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je niet verbaasd moet zijn als er geen bijzonderheden uit het bloedonderzoek komen, je hebt gewoon iets heftigs meegemaakt en daar moet je van bijkomen. Komt goed, echt waar!
pi_197892572
Ik was na de ks met vrijwel geen bloedverlies ook heel wiebelig en bibberig, was meer een bloeddruk dingetje. Na operaties gebeurt dat wel vaker, los van bloedverlies.

Rustig aan maar en geef jezelf tijd!
Kwak
  maandag 8 februari 2021 @ 18:10:27 #139
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197893422
Fijn om te horen dat jullie weer thuis zijn Bienelientje. En het herstel komt goed, het mag even duren. Hopelijk voel je je dagelijks steeds een beetje sterker. :*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 8 februari 2021 @ 21:30:36 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197897614
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:02 schreef Aure het volgende:
Ik sta er ook zo in als Lemijn, go with the flow. Maar ik zal het tijdens de bevalling allemaal wel weer helemaal kut vinden :')
En daarna apetrots dat je het varkentje gewassen hebt :7
Resistance is futile.
  maandag 8 februari 2021 @ 21:33:36 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197897672
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:03 schreef Bienelientjee het volgende:
Thanks voor alle felicitaties!

Gelukkig mochten we zaterdag al naar huis. Wat een rotnacht in je eentje..... Je kan nog niets, opstaan kan je nog niet en je moet voor elk dingetje bellen zodat zij hem konden oppakken, aangeven of verschonen enzo. En manlief verplicht thuis zitten en niets kunnen doen!

J doet het heel goed. Ik wat minder op zijn tijd. De pijn op zichzelf valt mee, al loop ik rond als een bejaarde, maar ik spendeer de meeste tijd in bed vanwege bloedarmoede. (Halve liter bloed verloren) Zodra ik opsta word ik lijkbleek, slapen lukt niet echt, te lang overeind zijn maakt mij zwak. Soms tril ik gewoon als ik alleen maar naar de wc ben gegaan. Hartslag is soms wat van slag. Mijzelf wassen is soms al gewoon te veel. (Verloskundige gaat mijn bloed testen, heb al wel ijzer tabletten) En was vannacht even mega emotioneel over alles. En ik haat het om van anderen zo afhankelijk te zijn. En niet gewoon alles meteen kunnen doen met J.

Zal trouwens werken aan een beval verhaal, maar dat komt op zijn tijd!

En binnenkort eens plaatje bij het praatje posten.
Fijn dat jullie thuis zijn. Maar ik snap wel dat dit even behoorlijk afzien is :* . Hopelijk snel vooruitgang!
Resistance is futile.
pi_197899301
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 17:23 schreef kwakz0r het volgende:
Ik was na de ks met vrijwel geen bloedverlies ook heel wiebelig en bibberig, was meer een bloeddruk dingetje. Na operaties gebeurt dat wel vaker, los van bloedverlies.

Rustig aan maar en geef jezelf tijd!
Ik kon juist tijdens de keizersnede niet ophouden met bibberen :P maar dat kwam volgens mij door de ruggenprik want daarna begon het.

Hopelijk voel je je snel beter Bienelientje! Het verloop van je bevalling klinkt erg bekend, hopelijk knap je snel op.
pi_197899775
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 23:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik kon juist tijdens de keizersnede niet ophouden met bibberen :P maar dat kwam volgens mij door de ruggenprik want daarna begon het.

Hopelijk voel je je snel beter Bienelientje! Het verloop van je bevalling klinkt erg bekend, hopelijk knap je snel op.
Ja dat is een soort shock. Had ik ook. Maar tijdens de een operatie niet zo gek.

T was meer een poosje lang steeds na het douchen en opstaan bijna flauwvallen (ondanks 150cc bloedverlies, ja serieus, 150cc. De chirurg high fivede de operatieassistent)
Kwak
pi_197900360
Ja de anesthesist zei inderdaad dat meer mensen daar last van hebben.

Zo 150cc maar, dat is zeker een goede score! Dan zal het misschien inderdaad meer te maken hebben met een lage bloeddruk ja.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 06:11:05 #145
208890 June.
Seriously?
pi_197900830
Ik zat ook te rillen als een malle op die operatietafel. Weinig bloedverlies, maar zag op en gegeven moment mijn bloeddruk dippen naar 70/40, niet relaxed. Dat kwam bij mij door de ruggenprik, bij effect is dat de vaten in je benen enorm open gaan staan en daar al het bloed naartoe gaat.

Het kost tijd, je hebt een zware buikoperatie ondergaan. Het komt, echt!
Shine bright like a diamond.
pi_197900841
Ja! Ik lag ook te bibberen en rillen. Telkens als ik bij was lag ik te rillen en als ik een beetje weg viel stopte dat weer _O-
pi_197921010
Maandag is de verloskundige langs geweest bij mij en had welgeteld 1cm ontsluiting, iig beter dan potdicht zitten 8)7 straks een strippoging en mocht hij dan nog niet uit zichzelf komen word ik vrijdag ingeleid... gedoe.
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:46:33 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197921400
Ik ben best een beetje geschrokken net. Groeiecho: baby ligt in stuit, heeft een heel groot buikje en een heel heel heel groot hoofd (op het randje van de curve). Zo afspraak bij de gyn, maar de echoscopiste die ook verloskundige is, adviseert een geplande gentle sectio, ook gezien het verloop van de geboorte van de oudste. Ben benieuwd wat de gyn zegt.

Hopelijk iig geen suikertest, ik spuug nog zo veel... Maar met een baby met een p89 buik vrees ik dat ik er niet onderuit kom.

Ik weet nu wel weer zeker: dit is echt de laatste!
.[/egopost]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:00:36 #149
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197921603
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:46 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben best een beetje geschrokken net. Groeiecho: baby ligt in stuit, heeft een heel groot buikje en een heel heel heel groot hoofd (op het randje van de curve). Zo afspraak bij de gyn, maar de echoscopiste die ook verloskundige is, adviseert een geplande gentle sectio, ook gezien het verloop van de geboorte van de oudste. Ben benieuwd wat de gyn zegt.

Hopelijk iig geen suikertest, ik spuug nog zo veel... Maar met een baby met een p89 buik vrees ik dat ik er niet onderuit kom.

Ik weet nu wel weer zeker: dit is echt de laatste!
.[/egopost]
Wow dat is een snel besluit dan, goed dat ze bij de gyn even verder kijken. Hoe kijk je er zelf tegen aan?

Hier hadden ze bij 30 weken ook gezegd dat zijn hoofd en buik wat groter waren, maar ik kreeg alleen een waarde van +1 week voorlopen door en een geschat totaalgewicht. Vorige week echo gehad ivm de val en toen leek het ook nog erop dat het iets groter is maar nu ik alles in zo’n app heb gezet, zie ik dat de P curve net boven de P50 is. (De app heet perined). Wij hebben vrijdag nog een laatste echo, ben dan bijna 37 weken. Ben benieuwd.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:15:24 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197921832
Over twee weken weer een groeiecho, ze houden ons in de gaten iig. Gyn vond het nog te vroeg om het over een keizersnede te hebben en gaat de echoscopiste erop aanspreken dat ze dit soort dingen niet moet zeggen. Bloeddruk was ook ineens hoog, maar dat vond ze normaal na zo'n echo. No worries voor nu dus.

Als baby bij de volgende echo nog in stuit ligt, ga er voor een versiepoging bij 36 weken. Mislukt die, dan alsnog een gentle sectio bij 38 ongeveer.

Suikertest hoeft niet, hoera!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:18:43 #151
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197921895
Gelukkig zeg! Niet meteen de oprui van de omstandigheden ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197922910
Gelukkig zeg Tink!
Maar het is raar dat echoscopisten zo'n paniek lopen te zaaien. Doet me denken aan 5 jaar geleden toen mijn dochter nog in mijn buik zat. Die had - volgens de echoscopiste - ook een veel te groot hoofd en liep op alles een maand voor qua groei. Maar ze zat gewoon van meet af in stuit en dan schuiven die schedelplaatjes niet zo over elkaar :') Toen ze eruit kwam (gentle sectio), zag ze eruit als een baby die al een dagje op de wereld was...niet zo ingedeukt (en gewoon heel normaal qua postuur en 3550 gram) :P
pi_197925624
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:18 schreef MorganLeFay het volgende:
Gelukkig zeg Tink!
Maar het is raar dat echoscopisten zo'n paniek lopen te zaaien. Doet me denken aan 5 jaar geleden toen mijn dochter nog in mijn buik zat. Die had - volgens de echoscopiste - ook een veel te groot hoofd en liep op alles een maand voor qua groei. Maar ze zat gewoon van meet af in stuit en dan schuiven die schedelplaatjes niet zo over elkaar :') Toen ze eruit kwam (gentle sectio), zag ze eruit als een baby die al een dagje op de wereld was...niet zo ingedeukt (en gewoon heel normaal qua postuur en 3550 gram) :P
Bizar hè. Bij Wolf ook. Of ik een vruchtwaterpunctie had overwogen, want hij had wel korte bovenbeentjes.

Tink, wat een schrik! Gelukkig geen suikertest.

Ik heb maandag de eerste ogtt. Nu al met 16 weken omdat ik bij de ogtt tijdens de zwangerschap van Wolf 0.1 te hoog had. Zie er echt tegenop. Spuug bijna niet meer maar eten is nog heel lastig.
pi_197929928
Getsie @Cygne, sterkte ermee. Ik moet morgen naar de vk, ben benieuwd wat t gevolg is van die ene nuchtere meting van 5,4 -O-

@Tink89 wat een paniekzaaier die echoscopiste! Als er iets is waar ze duidelijk in moet zijn is dat metingen op onze termijn helemaal niet meer zo betrouwbaar zijn. Ze kunnen er echt enorm naast zitten (Melba was bij zijn geboorte lichter dan het geschatte gewicht bij de laatste groeiecho bv.)
Kwak
pi_197931549
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:19 schreef Framblij89 het volgende:
Maandag is de verloskundige langs geweest bij mij en had welgeteld 1cm ontsluiting, iig beter dan potdicht zitten 8)7 straks een strippoging en mocht hij dan nog niet uit zichzelf komen word ik vrijdag ingeleid... gedoe.
Vrijdag 12 februari is óók een mooie datum, maar toch... :*
  woensdag 10 februari 2021 @ 21:38:02 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197934022
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:12 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Vrijdag 12 februari is óók een mooie datum, maar toch... :*
Prachtige datum O-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197935585
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:46 schreef Cygne het volgende:

[..]

Bizar hè. Bij Wolf ook. Of ik een vruchtwaterpunctie had overwogen, want hij had wel korte bovenbeentjes.

Tink, wat een schrik! Gelukkig geen suikertest.

Ik heb maandag de eerste ogtt. Nu al met 16 weken omdat ik bij de ogtt tijdens de zwangerschap van Wolf 0.1 te hoog had. Zie er echt tegenop. Spuug bijna niet meer maar eten is nog heel lastig.
Mag je geen dagcurve prikken?
S. 2014
J. 2016
  woensdag 10 februari 2021 @ 22:41:09 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197935850
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:15 schreef Tink89 het volgende:
Over twee weken weer een groeiecho, ze houden ons in de gaten iig. Gyn vond het nog te vroeg om het over een keizersnede te hebben en gaat de echoscopiste erop aanspreken dat ze dit soort dingen niet moet zeggen. Bloeddruk was ook ineens hoog, maar dat vond ze normaal na zo'n echo. No worries voor nu dus.

Als baby bij de volgende echo nog in stuit ligt, ga er voor een versiepoging bij 36 weken. Mislukt die, dan alsnog een gentle sectio bij 38 ongeveer.

Suikertest hoeft niet, hoera!
Mocht je moxa willen proberen, ik heb nog moxa sticks die ik je wel op kan sturen.

Ik heb op de dag na de echo en eerste moxa sessie trouwens zelf maar een versie gedaan. 8)7

Wel gelukt trouwens :P .
Resistance is futile.
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:58:41 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197939074
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mocht je moxa willen proberen, ik heb nog moxa sticks die ik je wel op kan sturen.

Ik heb op de dag na de echo en eerste moxa sessie trouwens zelf maar een versie gedaan. 8)7

Wel gelukt trouwens :P .
Txs voor het aanbod. Voor nu wacht ik gewoon even af. Misschien draait spruitje nog en anders zien we wel. Ik ben er nu redelijk relaxed onder.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:56:07 #160
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197940049
Smaakvraagje tussendoor, wat vinden jullie van dit kleed in de kamer? De gordijnen worden nog aangepast naar een licht blauwe variant trouwens en ik wil graag deco ophangen maar kan nu even niet tesa spijkers kopen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:14:33 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197940367
Smaak is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind het een beetje koel/kil. Niet gezellig zegmaar. Maar wij hebben bruin en okergeel en da's ook wel het andere uiterste van jouw kamertje, dus misschien hebben we wel echt een compleet tegenovergestelde smaak.

Wat ik bij kleden overigens wel altijd check is hoe makkelijk ze schoon te maken zijn na een poep/kots-explosie. Alles kan ik hier dus óf in de was of is zo goedkoop dat ik het vervang als ik het niet meer schoon krijg.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:39:23 #162
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197940773
Ik mis ook kleur hoor, maar we hebben de muren bewust wit gelaten. Ook de reden waarom de gordijnen een kleurtje krijgen, want het is me allemaal te grijs :+
En idd slim of het vervangbaar is. We hadden dit kleed al, maar hij lag ongebruikt op zolder. Dus mocht het bevuilen dan is er geen man overboord.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197940922
Ik vind het kleed wel passen, kleur kan je nog aanbrengen door de gordijnen inderdaad en met andere accessoires. Kussentje in de stoel bijv. Misschien een toffe poster op de muur? Wat gekleurde items op de commode/kast :) etc :P
pi_197942398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:56 schreef monsterd. het volgende:
Smaakvraagje tussendoor, wat vinden jullie van dit kleed in de kamer? De gordijnen worden nog aangepast naar een licht blauwe variant trouwens en ik wil graag deco ophangen maar kan nu even niet tesa spijkers kopen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het wel een fijne, rustige uitstraling geven zo.
pi_197942492
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:56 schreef monsterd. het volgende:
Smaakvraagje tussendoor, wat vinden jullie van dit kleed in de kamer? De gordijnen worden nog aangepast naar een licht blauwe variant trouwens en ik wil graag deco ophangen maar kan nu even niet tesa spijkers kopen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dit mooi rustig zo, maar weet niet of ik het ook mooi ga vinden met lichtblauwe gordijnen. :)
Wel een heerlijke fauteuil, zo te zien!
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:26:42 #166
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197943448
De gordijnen zijn binnen, dus kan even testen. Ik vind het wel mooier met blauw, blijft nog steeds rustig maar het harde grijze is eraf iig ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:39:03 #167
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197943613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:26 schreef monsterd. het volgende:
De gordijnen zijn binnen, dus kan even testen. Ik vind het wel mooier met blauw, blijft nog steeds rustig maar het harde grijze is eraf iig ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie kleur gordijnen! En ik vind het kleed ook prima kunnen. Onze babykamer is echt helemaal gestyled en ben daar eerlijk gezegd bijna nooit dus of het echt uitmaakt moet je zelf bepalen.

En heb jij 2 bordertjes of zie ik het verkeerd? :)
pi_197943806
Mehe, net groeiecho gehad, ligt t kind ineens in volkomen stuit.

Ik denk ergens van de week gebeurd, de bewegingen zijn veranderd, sterker, en mijn buik ging enorm te keer een paar keer.

Ik wilde toch al een geplande keizersnede dus ben er niet van geschrokken. Vind t wel apart!

Hij is wel groter, qua buik en hoofd p90, beentjes juist wat korter, maar qua gewicht wel gemiddeld voor de termijn.

Zullen wel gaan piepen over de suikers zo....
Kwak
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:20:14 #169
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197944319
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Sway- het volgende:

[..]

Mooie kleur gordijnen! En ik vind het kleed ook prima kunnen. Onze babykamer is echt helemaal gestyled en ben daar eerlijk gezegd bijna nooit dus of het echt uitmaakt moet je zelf bepalen.

En heb jij 2 bordertjes of zie ik het verkeerd? :)
Dank je! Ik breng gek genoeg nu veel tijd door op de babykamer maar we hebben eigenlijk het plan om hem de eerste paar maanden bij ons op de kamer te laten slapen. Het is meer dat het mij rust brengt als de kamer af is denk ik :+
En inderdaad, het zijn 2 borders (onze huidige kinderen) :P :P

quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:51 schreef kwakz0r het volgende:
Mehe, net groeiecho gehad, ligt t kind ineens in volkomen stuit.

Ik denk ergens van de week gebeurd, de bewegingen zijn veranderd, sterker, en mijn buik ging enorm te keer een paar keer.

Ik wilde toch al een geplande keizersnede dus ben er niet van geschrokken. Vind t wel apart!

Hij is wel groter, qua buik en hoofd p90, beentjes juist wat korter, maar qua gewicht wel gemiddeld voor de termijn.

Zullen wel gaan piepen over de suikers zo....
Wat gek hè, omdat je een KS krijgt laten ze dat zo of is het de bedoeling dat de baby draait? Volgens mij zei je verder eerder al grote hoofden in de familie te hebben toch, zou me er iig niet al te druk om maken :), het zou alleen vervelend zijn als ze het wijten aan de suikers ofzo.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197944944
Het viel alles mee! Aangezien ze mijn vit D vergeten waren op t vorige labformulier en ik dus toch weer moet laten prikken, ga ik nuchtere glucose even laten meeprikken komende week, om te zien of t dan weer “hoog” is. Als dat niet zo is is t geloof ik wel best allemaal.

Baby vonden ze prima gemiddeld, p63 in totaal, buikje p88, is ook in lijn met kind 1 en met zijn algehele groeilijntje (en deze echoscopiste mat maar 1 keer ipv meerdere keren)

Als suiker komende week nuchter weer hoog is is sturen ze me eerst nog langs de dietiste (kijken of er mn avond nog iets te doen is wat miss de nuchtere suiker verbetert) en tegen de tijd dat dat bekeken is ben ik al zo’n beetje aan bevallen toe. Niemand maakt zich echt druk om die ene waarde in elk geval. O+

Wel jammer om te horen dat er door corona minder bedden zijn en er dus kans is dat man niet bij me kan blijven slapen. Het belangrijkste waarvan ik gezworen had dat ik dat nooit meer zo wilde meemaken. Moest ervan huilen.
Kwak
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:38:46 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197945678
Kwak, wat enorm naar dat die kans er is. Hier heeft elke kraamkamer een uitklapbank. Zou je een luchtbed oid mogen gebruiken anders?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197945755
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:19 schreef Framblij89 het volgende:
Maandag is de verloskundige langs geweest bij mij en had welgeteld 1cm ontsluiting, iig beter dan potdicht zitten 8)7 straks een strippoging en mocht hij dan nog niet uit zichzelf komen word ik vrijdag ingeleid... gedoe.
Hoe is je strippoging gegaan?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197948167
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:43 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Hoe is je strippoging gegaan?
Niet... :') ze kon er wederom niet goed bij. vanmorgen aan de ctg gehangen en alles was perfect! Nu wel 2cm ontsluiting dus we gaan de goede kant op. A.s zondag wordt er een ballon geplaatst en dan word ik maandag ingeleid, belde de verloskundige erna en zij zei dat de kans er dik in zit dat hij wel voor die tijd komt. Laten we het hopen 🤞.
pi_197950203
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:38 schreef Tink89 het volgende:
Kwak, wat enorm naar dat die kans er is. Hier heeft elke kraamkamer een uitklapbank. Zou je een luchtbed oid mogen gebruiken anders?
Ze hebben een prachtig moeder kind centrum met eenpersoonskamers. Maar als t vol is moet je met iemand anders samen op een kamer, en dan mag er om die reden niemand anders bij slapen.

Ik duim maar dat t goedkomt. En misschien kan er een aantekening van de psychiater van de pop poli op mn dossier ofzo, ivm bevaltrauma en risico op PPD dat ik voorrang krijg op een eenpersoonskamer. Die zie ik over anderhalve week weer.
Kwak
  donderdag 11 februari 2021 @ 21:35:28 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197954391
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ze hebben een prachtig moeder kind centrum met eenpersoonskamers. Maar als t vol is moet je met iemand anders samen op een kamer, en dan mag er om die reden niemand anders bij slapen.

Ik duim maar dat t goedkomt. En misschien kan er een aantekening van de psychiater van de pop poli op mn dossier ofzo, ivm bevaltrauma en risico op PPD dat ik voorrang krijg op een eenpersoonskamer. Die zie ik over anderhalve week weer.
Ah oke, nu snap ik het. Ik zou dan idd even met je psych overleggen en kijken wat de opties zijn. Is er geen kraamhotel/geboortecentrum in de buurt wat eventueel nazorg kan doen? In Tilburg kan dat bijvoorbeeld ook voor medium care gevallen. Ik weet het niet hoor, probeer maar even mee te denken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197956501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ah oke, nu snap ik het. Ik zou dan idd even met je psych overleggen en kijken wat de opties zijn. Is er geen kraamhotel/geboortecentrum in de buurt wat eventueel nazorg kan doen? In Tilburg kan dat bijvoorbeeld ook voor medium care gevallen. Ik weet het niet hoor, probeer maar even mee te denken.
Heel lief O+ dat zit helaas juist in hetzelfde moeder kind centrum, en na een keizersnede mag je daar niet heen tot je ontslagen bent. Snap ik ook wel.

In Den Haag zijn we toen nog een derde nacht in t zkh gebleven in een kraamsuite samen, omdat er geen opstart van de kraamzorg was. Maar nu wordt de operatie niet s avonds laat als t goed is dus dat scheelt ook, en ze hebben bij deze organisatie wel opstartzorg.

T komt vast allemaal goed, ik heb vanmiddag even gejankt en ga t nu even loslaten verder.
Kwak
pi_197959558
Ach Kwak, hopelijk kan de psychiater wat voor je betekenen in dat geval. Gaat goedkomen in ieder geval!

Framblij, zet 'm op! 2 cm ontsluiting klinkt al als een mooi begin. Hopelijk snel jullie baby in je armen. :)

Cygne, hoe was het met je suikertest? En hoe is het met de andere zwangeren verder?

Tweede trimester is hier officieel van start gegaan! Gisteravond bij de verloskundige geweest en alles was perfect. Bloeddruk exact voor wat normaal is in de eerste helft van de zwangerschap en verder heb ik alles al geregeld/bedacht wat voor de komende weken anders op de planning zou staan (o.a. kraamzorgaanmelding).
Straks even bloed laten prikken in het ziekenhuis voor alle waardes. Ik verwacht eigenlijk ook weinig bijzonderheden daar... En anders wordt dat wel weer opgelost met extra vitamines/tabletten.

Ze grapte al dat we de volgende keer ook tijdens Zoom af kunnen spreken, omdat het zo volgens het boekje loopt en ik alles al geregeld heb. Ze deed een gok voor bloeddruk (normaal is 'ie bij mij 120/80, perfect dus) en dat was dus ook exact zo. 😂

Hopelijk zakt de misselijkheid verder weg de komende avonden/nachten (word nu vaak rond 4:00 uur wakker en dan rommelt het soms flink, met als resultaat dat ik een uur later moet spugen - komt niks uit natuurlijk), maar ik ben al blij dat m'n eetlust steeds meer terug komt.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 08:52:56 #178
342418 VKV
Plausibel
pi_197959782
Framblij hopelijk vandaag vol in de weeën? ;)

Poe kwakz0r, dat lijkt me ook echt niet tof als man niet kan blijven slapen! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee en is er wel wat mogelijk.

Leuk dat het zo goed gaat Komkommerschijfje! We hebben dezelfde wisseldag haha ik ga vandaag met 28 weken het derde trimester in.

Pff ik merk wel dat m'n gewicht steeds meer m'n zwangerschap gaat domineren. Ik loop daardoor natuurlijk al bij het ziekenhuis en eigenlijk gaat alles met de baby wel goed, maar ik merk gewoon dat ik in de week voor zo'n controleafspraak elke dag tig keer op de weegschaal sta en er echt heel erg mee bezig ben dat ik niet teveel aankom. Wat bij mij averechts werkt, want door er teveel mee bezig te zijn kom ik juist aan (of misschien gewoon door het zwanger zijn, maar hallo, die verklaring accepteert mijn brein niet hoor). En ik weet dat het een mogelijkheid is -tenminste, in mijn geval weet ik het niet helemaal zeker- om te vragen om niet te wegen tijdens de afspraken, maar dat voelt als opgeven. Fuck mijn hersens :') Anyway, vanmiddag dus controle :P
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:04:45 #179
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197959913
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ach Kwak, hopelijk kan de psychiater wat voor je betekenen in dat geval. Gaat goedkomen in ieder geval!

Framblij, zet 'm op! 2 cm ontsluiting klinkt al als een mooi begin. Hopelijk snel jullie baby in je armen. :)

Cygne, hoe was het met je suikertest? En hoe is het met de andere zwangeren verder?

Tweede trimester is hier officieel van start gegaan! Gisteravond bij de verloskundige geweest en alles was perfect. Bloeddruk exact voor wat normaal is in de eerste helft van de zwangerschap en verder heb ik alles al geregeld/bedacht wat voor de komende weken anders op de planning zou staan (o.a. kraamzorgaanmelding).
Straks even bloed laten prikken in het ziekenhuis voor alle waardes. Ik verwacht eigenlijk ook weinig bijzonderheden daar... En anders wordt dat wel weer opgelost met extra vitamines/tabletten.

Ze grapte al dat we de volgende keer ook tijdens Zoom af kunnen spreken, omdat het zo volgens het boekje loopt en ik alles al geregeld heb. Ze deed een gok voor bloeddruk (normaal is 'ie bij mij 120/80, perfect dus) en dat was dus ook exact zo. 😂

Hopelijk zakt de misselijkheid verder weg de komende avonden/nachten (word nu vaak rond 4:00 uur wakker en dan rommelt het soms flink, met als resultaat dat ik een uur later moet spugen - komt niks uit natuurlijk), maar ik ben al blij dat m'n eetlust steeds meer terug komt.
Komkommer, tweede trimester box! Jammer dat je nog steeds zo misselijk bent en dat vroege wakker worden is natuurlkijk ook niks. Kan je daarna nog wel wat slapen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:52 schreef VKV het volgende:
Framblij hopelijk vandaag vol in de weeën? ;)

Poe kwakz0r, dat lijkt me ook echt niet tof als man niet kan blijven slapen! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee en is er wel wat mogelijk.

Leuk dat het zo goed gaat Komkommerschijfje! We hebben dezelfde wisseldag haha ik ga vandaag met 28 weken het derde trimester in.

Pff ik merk wel dat m'n gewicht steeds meer m'n zwangerschap gaat domineren. Ik loop daardoor natuurlijk al bij het ziekenhuis en eigenlijk gaat alles met de baby wel goed, maar ik merk gewoon dat ik in de week voor zo'n controleafspraak elke dag tig keer op de weegschaal sta en er echt heel erg mee bezig ben dat ik niet teveel aankom. Wat bij mij averechts werkt, want door er teveel mee bezig te zijn kom ik juist aan (of misschien gewoon door het zwanger zijn, maar hallo, die verklaring accepteert mijn brein niet hoor). En ik weet dat het een mogelijkheid is -tenminste, in mijn geval weet ik het niet helemaal zeker- om te vragen om niet te wegen tijdens de afspraken, maar dat voelt als opgeven. Fuck mijn hersens :') Anyway, vanmiddag dus controle :P
Mijn weegschaal is ermee opgehouden dus zal wel volgende week een mini-heartattack krijgen bij de verloskundige. 3e trimester! Schiet al op whoehoe :) Succes bij de vlos vanmiddag
Ik (vr) eet de hele dag en het liefst kaasblokjes en chocola. Geloof ik vandaag niet meegenomen naar mijn werk, gaat een lange dag worden :'( Gelukkig vroeg begonnen dus op tijd naar huis.
pi_197960135
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Komkommer, tweede trimester box! Jammer dat je nog steeds zo misselijk bent en dat vroege wakker worden is natuurlkijk ook niks. Kan je daarna nog wel wat slapen?
[..]

Mijn weegschaal is ermee opgehouden dus zal wel volgende week een mini-heartattack krijgen bij de verloskundige. 3e trimester! Schiet al op whoehoe :) Succes bij de vlos vanmiddag
Ik (vr) eet de hele dag en het liefst kaasblokjes en chocola. Geloof ik vandaag niet meegenomen naar mijn werk, gaat een lange dag worden :'( Gelukkig vroeg begonnen dus op tijd naar huis.
Ja, 13 weken en 3 dagen onderweg nu. Jij natuurlijk een dagje langer. 😎 Jij had een aantal weken terug ook wat medicatie voor de misselijkheid, toch? Gaat dat nu weer goed?
Het is inderdaad vervelend dat ik 's nachts nog misselijk ben, maar niet onoverkomelijk hoor. Ik vind het beter dan 's morgens of 's avonds na het eten overgeven, omdat het spugen 's nachts helemaal niets voorstelt. Het is een vervelend gevoel, maar niet meer dan dat. Verder eet ik nu overdag weer goed en 's avonds is er ook steeds meer trek, dus ik kom niets tekort.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:42:37 #181
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197960418
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Ja, 13 weken en 3 dagen onderweg nu. Jij natuurlijk een dagje langer. 😎 Jij had een aantal weken terug ook wat medicatie voor de misselijkheid, toch? Gaat dat nu weer goed?
Het is inderdaad vervelend dat ik 's nachts nog misselijk ben, maar niet onoverkomelijk hoor. Ik vind het beter dan 's morgens of 's avonds na het eten overgeven, omdat het spugen 's nachts helemaal niets voorstelt. Het is een vervelend gevoel, maar niet meer dan dat. Verder eet ik nu overdag weer goed en 's avonds is er ook steeds meer trek, dus ik kom niets tekort.
Klopt, van ong. 6 tot 8-9 weken was het niet te houden met de misselijkheid en spugen. Ook had ik heel weinig eetlust, ik at een maaltijd om de dag en werd steeds slapper. Van de huisarts kreeg ik Emesafene, dit ging goed maar na een paar dagen weer last dus is de dosering verdubbeld. Het nadeel is dat je er heeeeeeeeel duf van wordt, alsof ik een slaappil in had genomen.
Ik hoop heel erg voor je dat het gauw weg gaat, misselijk zijn is gewoon verschrikkelijk kut.
pi_197960419
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 17:42 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Niet... :') ze kon er wederom niet goed bij. vanmorgen aan de ctg gehangen en alles was perfect! Nu wel 2cm ontsluiting dus we gaan de goede kant op. A.s zondag wordt er een ballon geplaatst en dan word ik maandag ingeleid, belde de verloskundige erna en zij zei dat de kans er dik in zit dat hij wel voor die tijd komt. Laten we het hopen 🤞.
Ah dus verplaatst van vandaag naar maandag toch? Hopelijk heeft hij er dit weekend genoeg van gehad. :P

Ik wil ook graag een kleine mededeling doen. Lily wordt grote zus. Vandaag 11.3 en een klein actief mensje gezien. Uitgerekend op 31 augustus. :)

Super leuk, want een goede vriendin van mij is nu 8 weken zwanger van de eerste. Kunnen we mooi samen hysterisch babykleertjes kopen. Ik voel me belachelijk goed, maar een paar dagen misselijk geweest. Wel ruik ik bizar goed (onder de douche met dichte deur de koffie beneden ruiken bvb). En mijn SI gewricht speelt weer op, maar ik heb een fysio die wonderen verricht en me de vorige zwangerschap van een zenuwbeknelling en amper kunnen lopen naar volledig pijnvrij bracht in twee maanden tijd. Dit keer besloten het niet zo ver te laten komen lol.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197960759
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 17:42 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Niet... :') ze kon er wederom niet goed bij. vanmorgen aan de ctg gehangen en alles was perfect! Nu wel 2cm ontsluiting dus we gaan de goede kant op. A.s zondag wordt er een ballon geplaatst en dan word ik maandag ingeleid, belde de verloskundige erna en zij zei dat de kans er dik in zit dat hij wel voor die tijd komt. Laten we het hopen 🤞.
Een paar dagen extra om zelf te komen! :D
pi_197960787
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:42 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah dus verplaatst van vandaag naar maandag toch? Hopelijk heeft hij er dit weekend genoeg van gehad. :P

Ik wil ook graag een kleine mededeling doen. Lily wordt grote zus. Vandaag 11.3 en een klein actief mensje gezien. Uitgerekend op 31 augustus. :)

Super leuk, want een goede vriendin van mij is nu 8 weken zwanger van de eerste. Kunnen we mooi samen hysterisch babykleertjes kopen. Ik voel me belachelijk goed, maar een paar dagen misselijk geweest. Wel ruik ik bizar goed (onder de douche met dichte deur de koffie beneden ruiken bvb). En mijn SI gewricht speelt weer op, maar ik heb een fysio die wonderen verricht en me de vorige zwangerschap van een zenuwbeknelling en amper kunnen lopen naar volledig pijnvrij bracht in twee maanden tijd. Dit keer besloten het niet zo ver te laten komen lol.
GEFELICITEERD! :D

Super super super leuk! Ik meen me iets te herinneren dat jij het héél graag wilde, maar je vriend absoluut niet. :9 Daarin zijn jullie dus nader tot elkaar gekomen. :D Hopelijk een fijne ongecompliceerde zwangerschap. O+
pi_197961196
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:42 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah dus verplaatst van vandaag naar maandag toch? Hopelijk heeft hij er dit weekend genoeg van gehad. :P

Ik wil ook graag een kleine mededeling doen. Lily wordt grote zus. Vandaag 11.3 en een klein actief mensje gezien. Uitgerekend op 31 augustus. :)

Super leuk, want een goede vriendin van mij is nu 8 weken zwanger van de eerste. Kunnen we mooi samen hysterisch babykleertjes kopen. Ik voel me belachelijk goed, maar een paar dagen misselijk geweest. Wel ruik ik bizar goed (onder de douche met dichte deur de koffie beneden ruiken bvb). En mijn SI gewricht speelt weer op, maar ik heb een fysio die wonderen verricht en me de vorige zwangerschap van een zenuwbeknelling en amper kunnen lopen naar volledig pijnvrij bracht in twee maanden tijd. Dit keer besloten het niet zo ver te laten komen lol.
*O* *O* *O* Wat een fijn nieuws!! Gefeliciteerd lieve Santa ;) O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197961226
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:52 schreef VKV het volgende:
Framblij hopelijk vandaag vol in de weeën? ;)

Poe kwakz0r, dat lijkt me ook echt niet tof als man niet kan blijven slapen! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee en is er wel wat mogelijk.

Leuk dat het zo goed gaat Komkommerschijfje! We hebben dezelfde wisseldag haha ik ga vandaag met 28 weken het derde trimester in.

Pff ik merk wel dat m'n gewicht steeds meer m'n zwangerschap gaat domineren. Ik loop daardoor natuurlijk al bij het ziekenhuis en eigenlijk gaat alles met de baby wel goed, maar ik merk gewoon dat ik in de week voor zo'n controleafspraak elke dag tig keer op de weegschaal sta en er echt heel erg mee bezig ben dat ik niet teveel aankom. Wat bij mij averechts werkt, want door er teveel mee bezig te zijn kom ik juist aan (of misschien gewoon door het zwanger zijn, maar hallo, die verklaring accepteert mijn brein niet hoor). En ik weet dat het een mogelijkheid is -tenminste, in mijn geval weet ik het niet helemaal zeker- om te vragen om niet te wegen tijdens de afspraken, maar dat voelt als opgeven. Fuck mijn hersens :') Anyway, vanmiddag dus controle :P
Ik heb me serieus nog nooit hoeven wegen bij een afspraak. Ze hebben misschien 1 keer gevraagd wat ik woog buiten de intake.

En ik sta juist onder controle wegens hoog bmi.

Dit os echt iets om los te laten. Aankomen is normaal, en als de gedachte eraan je juist triggert om te eten en als je gedachten hebt over “opgeven” (als in: dat niet je gewicht controleren opgeven is), dan denk ik dat het helemaal belangrijk is.

Heb je een verleden met gewichtsschommelingen of dieten dat het je zo triggert? Of is je VK er erg mee bezig?
Kwak
pi_197961261
Ohhh wat leuk! Gefeliciteerd @Rebubbled
Kwak
pi_197961489
Jaaa Rebubbled, wat fijn O+ O+
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:37:42 #189
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197962178
Gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws :)


En over het wegen; ik had overduidelijk een maat meer, er is mij maar eenmaal naar mijn gewicht gevraagd. Daarna niet meer. Ik ben tot nu toe 8 kilo in totaal aangekomen en ik begrijp dat je de drang voelt om te blijven wegen. Maar maak dan afspraken met je zelf die behapbaar zijn zonder dat het een obsessie wordt. Ik weeg 1 a 2x in de week en zet het dan in de gezondheidsapp van mijn telefoon, verder heb ik met mijzelf afgesproken dat ik er geen waardeoordeel over heb deze periode. Anders kun je je jezelf heel verdrietig denken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197962845
Gefeliciteerd Rebubbled!

Ik werd vandaag gebeld door de gynaecoloog. Heb voor 20 dagen medicatie gekregen en ik krijg elke 2 a 3 een belafspraak met haar om te kijken hoe het gaat. Krijg dan in principe geen andere gynaecoloog meer te spreken hierover.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:41:33 #191
342418 VKV
Plausibel
pi_197963143
Gefeliciteerd Rebubbled!! *O*

En dames bedankt voor alle tips en meedenken! Helpt me echt om alles te lezen.
Al sinds m'n 14e bezig met diëten en heb een veel te hoog bmi dus het zit wel diep ;) maar ik ga heel hard m'n best doen het meer los te laten tijdens deze zwangerschap want ik knap er nu qua gedachtes niet van op.
pi_197963174
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:42 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah dus verplaatst van vandaag naar maandag toch? Hopelijk heeft hij er dit weekend genoeg van gehad. :P

Ik wil ook graag een kleine mededeling doen. Lily wordt grote zus. Vandaag 11.3 en een klein actief mensje gezien. Uitgerekend op 31 augustus. :)

Super leuk, want een goede vriendin van mij is nu 8 weken zwanger van de eerste. Kunnen we mooi samen hysterisch babykleertjes kopen. Ik voel me belachelijk goed, maar een paar dagen misselijk geweest. Wel ruik ik bizar goed (onder de douche met dichte deur de koffie beneden ruiken bvb). En mijn SI gewricht speelt weer op, maar ik heb een fysio die wonderen verricht en me de vorige zwangerschap van een zenuwbeknelling en amper kunnen lopen naar volledig pijnvrij bracht in twee maanden tijd. Dit keer besloten het niet zo ver te laten komen lol.
Jaaa *O* ik vroeg me laatst toevallig nog af wanneer je je zou komen melden. Nogmaals gefeliciteerd O+
pi_197963517
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:41 schreef VKV het volgende:
Gefeliciteerd Rebubbled!! *O*

En dames bedankt voor alle tips en meedenken! Helpt me echt om alles te lezen.
Al sinds m'n 14e bezig met diëten en heb een veel te hoog bmi dus het zit wel diep ;) maar ik ga heel hard m'n best doen het meer los te laten tijdens deze zwangerschap want ik knap er nu qua gedachtes niet van op.
Ik heb om een hele andere reden problemen met wegen. Ik heb dat eenmaal aangegeven bij VK en gyn, ik hoefde hen niet eens uit te leggen waarom precies, ze hebben er nooit meer naar gevraagd.
Wellicht helpt het je om het toch even te zeggen. :*
pi_197963562
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:41 schreef VKV het volgende:
Gefeliciteerd Rebubbled!! *O*

En dames bedankt voor alle tips en meedenken! Helpt me echt om alles te lezen.
Al sinds m'n 14e bezig met diëten en heb een veel te hoog bmi dus het zit wel diep ;) maar ik ga heel hard m'n best doen het meer los te laten tijdens deze zwangerschap want ik knap er nu qua gedachtes niet van op.
Ach wat lastig, en herkenbaar ook. :*
Ik ben ook veel te zwaar en hoef nooit te wegen. Snap dat dat confronterend is, zeker in zo'n setting.
pi_197963707
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:42 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah dus verplaatst van vandaag naar maandag toch? Hopelijk heeft hij er dit weekend genoeg van gehad. :P

Ik wil ook graag een kleine mededeling doen. Lily wordt grote zus. Vandaag 11.3 en een klein actief mensje gezien. Uitgerekend op 31 augustus. :)
Omgggg ik ben zooooo blij voor je O+ Super super gefeliciteerd!!!

En @VKV zo herkenbaar dit, wil je een hele dikke knuffel geven want tis even klote. :*

[ Bericht 12% gewijzigd door Framblij89 op 12-02-2021 13:25:55 ]
pi_197963734
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:42 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah dus verplaatst van vandaag naar maandag toch? Hopelijk heeft hij er dit weekend genoeg van gehad. :P

Ik wil ook graag een kleine mededeling doen. Lily wordt grote zus. Vandaag 11.3 en een klein actief mensje gezien. Uitgerekend op 31 augustus. :)

Super leuk, want een goede vriendin van mij is nu 8 weken zwanger van de eerste. Kunnen we mooi samen hysterisch babykleertjes kopen. Ik voel me belachelijk goed, maar een paar dagen misselijk geweest. Wel ruik ik bizar goed (onder de douche met dichte deur de koffie beneden ruiken bvb). En mijn SI gewricht speelt weer op, maar ik heb een fysio die wonderen verricht en me de vorige zwangerschap van een zenuwbeknelling en amper kunnen lopen naar volledig pijnvrij bracht in twee maanden tijd. Dit keer besloten het niet zo ver te laten komen lol.
Yesss! O+ Gefeliciteeeerd! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_197967924
Gefeliciteerd, Rebubbled! Leuk, nog net een mede-dame in augustus uitgerekend! 😎
pi_197967993
Oh, ik heb nog wel een vraag trouwens.

Ik ben vandaag bloed wezen prikken om alle waardes te bepalen. Ik denk eigenlijk dat het allemaal oké is, maar even afwachten.
De verloskundige zei de vorige keer dat ik met foliumzuur mocht stoppen na 11 weken zwangerschap, dus twee weken terug (toen was ik 11.3) ben ik gestopt na de goede termijnecho. Hier zat echter ook vitamine D3 bij, maar ik dacht dat het met name om de foliumzuur ging.

Dit heb ik gisteren ook aangegeven bij de tweede afspraak. Deze verloskundige (twee verschillende dames) zei dat ik de tabletjes ook gewoon door kon slikken, juist omdat er ook vitamine D3 bij zit en foliumzuur blijven slikken ook geen probleem is. Ik hoefde in ieder geval geen aparte vitamine D te kopen, ik kon gewoon het potje met foliumzuur en D3 opmaken.

Nu weet ik echter niet meer wat ik het beste kan doen. 🤪 Die tabletjes gewoon weer pakken of eerst even afwachten wat mijn bloedwaardes zijn en nadien in actie komen met bijslikken van vitamines als het nodig is?
pi_197968043
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:42 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Klopt, van ong. 6 tot 8-9 weken was het niet te houden met de misselijkheid en spugen. Ook had ik heel weinig eetlust, ik at een maaltijd om de dag en werd steeds slapper. Van de huisarts kreeg ik Emesafene, dit ging goed maar na een paar dagen weer last dus is de dosering verdubbeld. Het nadeel is dat je er heeeeeeeeel duf van wordt, alsof ik een slaappil in had genomen.
Ik hoop heel erg voor je dat het gauw weg gaat, misselijk zijn is gewoon verschrikkelijk kut.
En gaat het nu weer goed dan? 😘
Ja, ik hoop het ook, maar ja, ik heb er niet zo heel veel invloed op. Baby zorgt voor genoeg reuring in ieder geval. :) Gisteravond voor het slapen gaan wel even goed wat vlaflip met muesli en fruit gegeten en vannacht ging het goed, dus ik ga dit maar even een paar avonden proberen en dan zien of dit de remedie is.
pi_197968350
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:41 schreef VKV het volgende:
Gefeliciteerd Rebubbled!! *O*

En dames bedankt voor alle tips en meedenken! Helpt me echt om alles te lezen.
Al sinds m'n 14e bezig met diëten en heb een veel te hoog bmi dus het zit wel diep ;) maar ik ga heel hard m'n best doen het meer los te laten tijdens deze zwangerschap want ik knap er nu qua gedachtes niet van op.
Ik heb na het afvallen na de maagverkleining (50 kilo eraf) nog steeds een bmi >40 en heb een leven lang gedieet dus ik snap je gevoel welz

Ik heb zelf uiteindelijk een fijne manier gevonden van leven en eten door mezelf volledig te accepteren zoals ik ben en me te verdiepen in health at every size en intuitief eten (waarbij afvallen pertinent nooit een doel is). De boeken “happy fat” van sofie hagen en “just eat it” van Laura Thomas hebben me enorm geholpen!
Kwak
pi_197968438
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 16:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, ik heb nog wel een vraag trouwens.

Ik ben vandaag bloed wezen prikken om alle waardes te bepalen. Ik denk eigenlijk dat het allemaal oké is, maar even afwachten.
De verloskundige zei de vorige keer dat ik met foliumzuur mocht stoppen na 11 weken zwangerschap, dus twee weken terug (toen was ik 11.3) ben ik gestopt na de goede termijnecho. Hier zat echter ook vitamine D3 bij, maar ik dacht dat het met name om de foliumzuur ging.

Dit heb ik gisteren ook aangegeven bij de tweede afspraak. Deze verloskundige (twee verschillende dames) zei dat ik de tabletjes ook gewoon door kon slikken, juist omdat er ook vitamine D3 bij zit en foliumzuur blijven slikken ook geen probleem is. Ik hoefde in ieder geval geen aparte vitamine D te kopen, ik kon gewoon het potje met foliumzuur en D3 opmaken.

Nu weet ik echter niet meer wat ik het beste kan doen. 🤪 Die tabletjes gewoon weer pakken of eerst even afwachten wat mijn bloedwaardes zijn en nadien in actie komen met bijslikken van vitamines als het nodig is?
Denk dat je die oude gewoon kan opmaken. Ik heb standaard hoge dosis foliumzuur ook in mn gewone multi zitten (wel een speciale ivm maag), mar foliumzuur plas je teveel gewoon van uit (en veel mensen hebben het sowieso tekort net als D3)
Kwak
pi_197969205
Ja zou het gewoon opmaken komkommerschijfje! Het kan geen kwaad iig ;)

Ik zit op 3cm trouwens, zou het dan??
  vrijdag 12 februari 2021 @ 19:24:11 #203
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197970338
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 18:18 schreef Framblij89 het volgende:
Ja zou het gewoon opmaken komkommerschijfje! Het kan geen kwaad iig ;)

Ik zit op 3cm trouwens, zou het dan??
Een gestage 3 maar wie weet ;). Hoe voel je je verder?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197970504
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 18:18 schreef Framblij89 het volgende:
Ja zou het gewoon opmaken komkommerschijfje! Het kan geen kwaad iig ;)

Ik zit op 3cm trouwens, zou het dan??
Gratis? Of heb je wel al weeen? :D Als je zo doorgaat valt hij er zondagmiddag ineens perongeluk uit.

Thnx voor de lieve reacties! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197970815
Dank jullie Kwak en Framblij, dan ga ik gewoon verder met dat potje. Net al eentje genomen, nu maar even iedere dag weer eentje slikken. Ik heb deze tabletjes gelukkig lang geslikt (> 1 jaar), dus m'n foliumzuur-spiegel zal niet zo snel zo laag worden. ;)

Vind het zo raar van mezelf om zo'n vraag dan te appen naar de verloskundige, dan ben ik bang dat ik het niet goed gehoord/begrepen heb, vooral als ze dat gisteren nog gezegd heeft. 😂 Andere vragen zijn wat makkelijker om te stellen, ofzo. Gelukkig is dit forum er voor alle vragen en dingen die je meemaakt. 🥰
  vrijdag 12 februari 2021 @ 20:13:11 #206
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197971530
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 18:18 schreef Framblij89 het volgende:
Ik zit op 3cm trouwens, zou het dan??
Vast wel toch! *O* .

@Komkommerschijfje eens met de rest, de extra foliumzuur is niet meer nodig omdat de neurale buis nu wel af is dus foliumzuur heeft z'n ding gedaan om de kans op een open ruggetje te verkleinen. Maar kwaad kan het heus niet. Ik slik ook gewoon de multi-zwanger-pillen op. Over vitamine d in zwangerschap verschillen de meningen geloof ik nog? Maar ik denk, zeker in de winter, dat het geen overbodige luxe is. Ik heb dat met borstvoeding ook altijd door geslikt.

Rebubbled gefeliciteerd! Wat fijn voor je! *O* .

edit: deze post stond een uur open dus deels mosterd, sorry.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197972514
Gefeliciteerd Rebubbled *O*

8 maart staat de 20 weken echo gepland, blijft toch altijd weer spannend.
Verloskundige meende bij de termijn echo gezien te hebben dat we weer een jongen zouden krijgen, maar ze wist niet of ze dat nu bij ons of bij een ander koppel had gezien :') thanks, zeg dan niks haha.
Ik kon er in ieder geval niks van maken, bij de jongens zag je toen wel een omhoogstaande nub.
We wachten maar geduldig af, ik denk een derde musketier maar vriend en de oudste denken allebei een meisje. Hoop dat V niet al te verdrietig is als het toch een broertje blijkt haha.
pi_197974263
:W :@
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  vrijdag 12 februari 2021 @ 23:09:03 #209
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197974715
Rebubbled! Gefeliciteerd! O+ Wat heerlijk!

En waauw Sicilia, gefeliciteerd ook! En wow! O+ :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 12 februari 2021 @ 23:51:32 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197975344
Gefeliciteerd Rebubbled *O*
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 12 februari 2021 @ 23:59:22 #211
269689 crew  Viv
pi_197975453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:43 schreef Sicilia het volgende:
:W :@
:o *O*

Ik ben de tel kwijt :@ , hoeveelste kindje wordt dit?
pi_197975475
5?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 13 februari 2021 @ 00:07:38 #213
269689 crew  Viv
pi_197975575
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 00:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
5?
Ja, als ik moest gokken zou ik ook 5 zeggen. :Y
pi_197976979
De 5e ja! Afgelopen week is een behoorlijke rollercoaster geweest. Werd ik zomaar ineens niet ongesteld. Die zagen we niet aankomen en manlief is heel duidelijk geweest al die tijd, 4 was echt de max. Voor mij is dat wel anders, hoewel ik mij zeer, zeer rijk voel met de 4 die wij hebben mogen krijgen, is een vijfde wat mij betreft heel erg welkom.
We hebben dus heel veel met elkaar gesproken en gister werd wel duidelijk dat we er voor gaan samen.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zaterdag 13 februari 2021 @ 09:26:35 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197978158
Ik moet lachen om het ‘zomaar ineens’ :D . Maar gefeliciteerd! Wat bijzonder, 5! Hoe ver ben je?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197978233
Snap ik :Y , maar we hebben altijd condooms gebruikt, dus we zagen deze echt even niet aankomen. Ik had ook een hele rare menstruatie de laatste keer. Erg heftig was het, 7 dagen flink bloedverlies, toen twee dagen niets en daarna ineens weer 3 dagen wat bloed. Toen heb ik een testje gedaan omdat ik dacht misschien wel een miskraam gehad te hebben of iets dergelijks. Die was hartstikke negatief. Dus toen ik niet ongesteld werd dacht ik dat de eisprong dan wel later geweest zou zijn en heb dus ook echt pas getest toen ik al een week over tijd was. De teststreep stond er binnen 10 seconden, overduidelijk zwanger dus. Kwaaltjes zijn er ook wel lichtjes, maar dat weet ik aan PMS. Ben nu 5 weken volgens eerste dag laatste menstruatie en uitgerekende datum zal dan rond 16 oktober zijn.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_197978264
Toch even heftig Sicilia! Maar fijn dat jullie eruit zijn :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197978397
Ah Sicilia! Gefeliciteerd. Was wel even een intense week zo te lezen. Nummer 5 zo mooi! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 09:47:42 #219
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197978399
Wow Sicilia, 5! Gefeliciteerd! Jullie vierde was toch ook een verrassing?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197978401
Wow Sicilia, best heftig zo ja, maar jullie kunnen dat O+
Kwak
pi_197978645
Wat een verhaal, Sicilia! Mooi dat jullie er voor willen gaan. Vier kindjes en een vijfde onderweg, wauw. Een hele fijne en goede zwangerschap gewenst!
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:33:31 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197978985
Rebubbled en Sicilia *O* Gefeliciteerd en welkom!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197982672
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Een gestage 3 maar wie weet ;). Hoe voel je je verder?
Gisteravond heel veel krampen gehad, kwamen ook om de 7 minuten.. en nu alles weg ;( buiten wat menstruatiepijn in m’n onderrug. strippoging heeft dus niet gewerkt :{

De verloskundige begon opeens tijdens het strippen keihard te lachen, voelde ze zijn vingertjes. Ik nog een grap maken dat je nu geen handen mag schudden maar dat kwartje viel niet :')

En gefeliciteerd Sicillia!! O+ Wat opeens en heftig inderdaad!
pi_197983071
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:04 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Gisteravond heel veel krampen gehad, kwamen ook om de 7 minuten.. en nu alles weg ;( buiten wat menstruatiepijn in m’n onderrug. strippoging heeft dus niet gewerkt :{

De verloskundige begon opeens tijdens het strippen keihard te lachen, voelde ze zijn vingertjes. Ik nog een grap maken dat je nu geen handen mag schudden maar dat kwartje viel niet :')

En gefeliciteerd Sicillia!! O+ Wat opeens en heftig inderdaad!
Er gebeurt in elk geval iets! Misschien ben je dan nu naar 4 gegaan.... *)

Ik moest lachen. :*

Je hebt nog 1,5 dag! Kom op kleine .... !! O+
pi_197983717
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:27 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Er gebeurt in elk geval iets! Misschien ben je dan nu naar 4 gegaan.... *)

Ik moest lachen. :*

Je hebt nog 1,5 dag! Kom op kleine .... !! O+
Zit ik straks opeens op 6cm ofzo :+.

Even nog op de valreep mijn zorgen uitspreken; baby wordt natuurlijk groter verwacht dan gemiddeld, en heb me er eigenlijk niet echt veel zorgen om gemaakt gezien m’n oudste ook geen kleintje(3,8kg) en een sterrenkijker zelfs, was.
Nou was ik afgelopen donderdag in het ziekenhuis en de gynaecoloog ging me hele verhalen vertellen over een vastzittende schouder en dat ik absoluut niet thuis mag bevallen (hoef ik overigens ook niet per se), dat ik dan m’n benen in de lucht moet gooien etc etc etc. Al met al; angst aangepraat. Hij wordt geschat op 4kg. M’n verloskundigen maken zich absoluut geen zorgen maar heb het wel aangegeven dat ik ontzettend bang ben geworden. Niet leuk dit ;(
  zaterdag 13 februari 2021 @ 16:17:02 #226
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197983946
Oh die angst begrijp ik ook wel. De vk houdt het in de gaten toch? Kunnen ze dat van tevoren zien aankomen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197984373
Wat vervelend Framblij :* kunnen je verloskundigen de angst nog een beetje bij je wegnemen?


Ik heb officieel verlof maar onofficieel is m'n overdracht nog niet helemaal klaar door allemaal last minute dingen die deze week nog kwamen }:| dus maandag nog ff bellen met m'n vervanger en dan echt afronden. Zin in.

Afgelopen donderdag had ik voor de 2e keer fysio en gelukkig stond m'n bekken al beter (ik merk ook dat ik minder erge pijn heb sinds ik bij haar loop en oefeningen doe), dus gewoon zo doorgaan en hopelijk kan ik de laatste weken doorkomen zoals nu. Dat is goed te doen. Een dag waarop ik overbelast is wel echt kut, maar als ik dat niet doe dan gaat het best goed.
pi_197984788
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 16:40 schreef Aure het volgende:
Wat vervelend Framblij :* kunnen je verloskundigen de angst nog een beetje bij je wegnemen?


Ik heb officieel verlof maar onofficieel is m'n overdracht nog niet helemaal klaar door allemaal last minute dingen die deze week nog kwamen }:| dus maandag nog ff bellen met m'n vervanger en dan echt afronden. Zin in.

Afgelopen donderdag had ik voor de 2e keer fysio en gelukkig stond m'n bekken al beter (ik merk ook dat ik minder erge pijn heb sinds ik bij haar loop en oefeningen doe), dus gewoon zo doorgaan en hopelijk kan ik de laatste weken doorkomen zoals nu. Dat is goed te doen. Een dag waarop ik overbelast is wel echt kut, maar als ik dat niet doe dan gaat het best goed.
Hier vergelijkbaar, al zit alles wel weer “losser” voor mn gevoel sinds baby zich omgedraaid heeft.

Sowieso erg ongemakkelijk geduw bovenin mijn buik nu steeds.

Mijn moeder zei uiteraard “dan weet je nu hoe t voor mij was” (ik heb de hele zwsch in stuit gelegen haha)
Kwak
pi_197986265
Wat stom dat ze je zo op het laatste moment angsten hebben aangepraat framblij. Probeer uit te gaan van het positieve en veel succes nog! ;)

Woow gefeliciteerd rebubbled! *O* Wat leuk dat jullie een tweede verwachten en dat Lily grote zus wordt!

En ook gefeliciteerd sicilia! *O*
  zaterdag 13 februari 2021 @ 19:46:43 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197988070
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hier vergelijkbaar, al zit alles wel weer “losser” voor mn gevoel sinds baby zich omgedraaid heeft.

Sowieso erg ongemakkelijk geduw bovenin mijn buik nu steeds.

Mijn moeder zei uiteraard “dan weet je nu hoe t voor mij was” (ik heb de hele zwsch in stuit gelegen haha)
Ja stom is dat he, dat hoofd bovenin tussen je ribben? Ik vind het ook echt in de weg zitten bij bijna alle houdingen die ik kan verzinnen :*


Framblij, wat naar van de gyn. Wel goed dat je het aangegeven hebt. En kom op baby, nog een dagje of 1,5. Misschien wacht de kleine tot de sneeuw weg is? O-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197994964
Meh, vitamine D is een 'beetje te laag', lijkt dus niet heel erg zorgelijk te zijn (anders zouden ze wel 'veel te laag' schrijven, toch?). Advies van de verloskundige is om nu specifiek bij te gaan slikken.
Zijn er hier dames (geweest) die dit ook moesten doen? Merkte je ook echt lichamelijk verschil na een paar weken bijslikken? En wordt je vitamine D dan bijvoorbeeld over een aantal weken weer gecontroleerd?
pi_197995380
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 07:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meh, vitamine D is een 'beetje te laag', lijkt dus niet heel erg zorgelijk te zijn (anders zouden ze wel 'veel te laag' schrijven, toch?). Advies van de verloskundige is om nu specifiek bij te gaan slikken.
Zijn er hier dames (geweest) die dit ook moesten doen? Merkte je ook echt lichamelijk verschil na een paar weken bijslikken? En wordt je vitamine D dan bijvoorbeeld over een aantal weken weer gecontroleerd?
Vitamine D is bij bijna alle Nederlanders te laag in de winter, en in de zwangerschap nog meer. Het wordt standaard geprikt in 1e en 3e trimester volgens mij.

Vaak krijg je dan een extra vitD3 pilletje erbij. Die kun je nemen naast je multi of apart.

Ter illustratie: aanbevolen dosering die in zwangercshapsmulti zit of bij foliumzuur is 10microgram. Ik heb vanwege bariatrische chirurgie een multi met hoge dosering vitD3 (75 microgram) het zit in mijn kalksuppelementen die ik extra neem (20 microgram per dag) en ik heb extra tabletjes gekregen van 20 microgram. Desondanks issie nog steeds aan de lage kant :') maar dat is ook omdat ik niet zo trouw slik waarschijnlijk :+

Je kan dat extra pilletje gewoon nemen. Verwacht geen wonderen.
Kwak
pi_197995667
Mijn verloskundige raadde ook aan om die van 75 microgram te slikken. De 10 microgram zit/zat inderdaad bij m'n foliumzuur erbij, maar blijkbaar was dat niet genoeg om het op een goede waarde te krijgen en houden...
Ik ga dus morgen maar een potje met 75 mcg halen.
pi_197995931
Jeetje Framblij, je geduld wordt flink op de proef gesteld. Hoe is het vandaag, ga je voor een valentijnsbaby? En die vingertjes tijdens het strippen *) wat gek lijkt mij dat!
Wat slecht van de gynaecoloog trouwens, nergens voor nodig ook lijkt me. Ik hoop dat de verloskundige de angst nog wat hebben kunnen weghalen voor je.

Vitamine D is bij mij ook altijd laag, heb dus ook een multi gehaald met extra vitamine D. Mijn oudste zoon heeft ridderkiezen, geen glazuur op zijn achterste kiezen en dus 4 kronen, het vermoeden is dat dat al ontstaat in de zwangerschap en dat dat kan komen door een vitamine D te kort bij moeder. Niks ernstigs gelukkig, maar toch goed om dan nu voor de zekerheid maar wat extra te slikken.

Aure bijna verlof, wat lekker!

En klopt @Mariposas, onze 4e stond ook niet perse op de planning, alleen hebben we toen weldegelijk wat risico genomen en wisten we dus dat het kon gebeuren. Manlief is inmiddels al begonnen met allemaal praktische plannen om het hier in huis ook passend te maken, nog een kindje en we hebben plannen om samen met mijn ouders te verhuizen naar een woonboerderij geschikt voor dubbele bewoning met een fijn stuk grond. Er gaat weer een interessante tijd aan breken :D
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_197996064
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 16:02 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Zit ik straks opeens op 6cm ofzo :+.

Even nog op de valreep mijn zorgen uitspreken; baby wordt natuurlijk groter verwacht dan gemiddeld, en heb me er eigenlijk niet echt veel zorgen om gemaakt gezien m’n oudste ook geen kleintje(3,8kg) en een sterrenkijker zelfs, was.
Nou was ik afgelopen donderdag in het ziekenhuis en de gynaecoloog ging me hele verhalen vertellen over een vastzittende schouder en dat ik absoluut niet thuis mag bevallen (hoef ik overigens ook niet per se), dat ik dan m’n benen in de lucht moet gooien etc etc etc. Al met al; angst aangepraat. Hij wordt geschat op 4kg. M’n verloskundigen maken zich absoluut geen zorgen maar heb het wel aangegeven dat ik ontzettend bang ben geworden. Niet leuk dit ;(
Wat een trut/eikel. Heb je a.d.v. dit nog wel even gesproken met je verloskundigen? Als zij zich geen zorgen maken kunnen ze je misschien nog een beetje geruststellen. :*

Hoe de dag nu ook loopt; fijne valentijdsdag. O+ Nog een dagje met je jongentje in je buik, of misschien wel kennis makend. :D *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door NicolasJoy op 14-02-2021 10:49:30 ]
  zondag 14 februari 2021 @ 10:42:39 #236
342418 VKV
Plausibel
pi_197996479
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 07:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meh, vitamine D is een 'beetje te laag', lijkt dus niet heel erg zorgelijk te zijn (anders zouden ze wel 'veel te laag' schrijven, toch?). Advies van de verloskundige is om nu specifiek bij te gaan slikken.
Zijn er hier dames (geweest) die dit ook moesten doen? Merkte je ook echt lichamelijk verschil na een paar weken bijslikken? En wordt je vitamine D dan bijvoorbeeld over een aantal weken weer gecontroleerd?
In m'n vorige zwangerschap had ik dit. En nee ik merkte zelf lichamelijk en mentaal helemaal niks van het bijslikken. Na een tijdje werd het weer gecontroleerd en toen mocht ik weer stoppen met bijslikken.
pi_197997320
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 16:02 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Zit ik straks opeens op 6cm ofzo :+.

Even nog op de valreep mijn zorgen uitspreken; baby wordt natuurlijk groter verwacht dan gemiddeld, en heb me er eigenlijk niet echt veel zorgen om gemaakt gezien m’n oudste ook geen kleintje(3,8kg) en een sterrenkijker zelfs, was.
Nou was ik afgelopen donderdag in het ziekenhuis en de gynaecoloog ging me hele verhalen vertellen over een vastzittende schouder en dat ik absoluut niet thuis mag bevallen (hoef ik overigens ook niet per se), dat ik dan m’n benen in de lucht moet gooien etc etc etc. Al met al; angst aangepraat. Hij wordt geschat op 4kg. M’n verloskundigen maken zich absoluut geen zorgen maar heb het wel aangegeven dat ik ontzettend bang ben geworden. Niet leuk dit ;(
Ach da's niet leuk :N Ik snap ook niet met welk doel zoiets verteld moet worden.... For what it's worth: mijn eerste was 8.5 pond bij de geboorte en mijn tweede zelfs bijna 9 pond. Alles is goed gegaan en er is niks blijven steken :)
pi_197998013
Mijn moeder dacht nog even te kunnen douchen voordat ze naar het ziekenhuis ging. 15 min later lag ik op de badkamervloer. Ik was 11 pond.

Dit is een complicatie wat je kan benoemen maar waar je op het moment zelf echt op in gaat toch. Je gaat toch ook niet beginnen over andere mogelijke traumatische risico's? Echt bizar.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 14 februari 2021 @ 12:32:44 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197998263
Ik vind het kwalijk dat iemand je zo bang maakt. Of zoiets gebeurt is afhankelijk van zoveel meer factoren dan alleen dat gewicht :N

Het is toch ook niet zo dat lichte babies er zo makkelijk uitvallen, toch? ;)

Oh en hij is er al! *O*

[ Bericht 15% gewijzigd door Quoi op 14-02-2021 16:19:35 ]
pi_197998776
Na een extreem pijnlijke bevalling (had rugweeën), is er om 8:55 een hele leuke spek baby geboren O+
4945gr, 56cm lang.
Hij heet Jake.

Elke arts die binnenkwam zei dus “aaah ja grote buik jaaaa grote baby he”. voorderest ben ik goed begeleid hoor, maar heb wel even een (eigenlijk meerdere) dikke paniekaanval(len) tijdens het bevallen gehad, zelfs tijdens het persen, wat overigens nog geen 20 minuten heeft geduurd. Zonder complicaties. Weinig bloedverlies. Hij lag eerst als een sterrenkijker en vervolgens heeft ie zelf een mega mooie draai gemaakt O+ Ben wel wat uitgescheurd maar dat is ook niet heel raar.
Al met al kijk ik er niet geheel positief op terug, maar ook weer wel. Het is een beetje dubbel.
Fotootje komt straks *)
  zondag 14 februari 2021 @ 13:10:12 #241
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_197998917
Gefeliciteerd met jullie flinke knul Framblij! Het klinkt als een zware bevalling, dat heb je toch maar effe gedaan O+
  zondag 14 februari 2021 @ 13:24:46 #242
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197999255
Gefeliciteerd! Wat een bink O+ knap gedaan hoor, nu bijkomen en verder kennismaken :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197999340
Gefeliciteerd met je zoon!
pi_197999729
Gefeliciteerd Framblij!
pi_197999895
Gefeliciteerd Framblij! Lang ook! Dus waarschijnlijk vooral groot en niet alleen spekkie O+

Fijn dat t ondanks de bangmakerij allemaal “gewoon” gelukt is.

:*
Kwak
pi_197999931
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 13:02 schreef Framblij89 het volgende:
Na een extreem pijnlijke bevalling (had rugweeën), is er om 8:55 een hele leuke spek baby geboren O+
4945gr, 56cm lang.
Hij heet Jake.

Elke arts die binnenkwam zei dus “aaah ja grote buik jaaaa grote baby he”. voorderest ben ik goed begeleid hoor, maar heb wel even een (eigenlijk meerdere) dikke paniekaanval(len) tijdens het bevallen gehad, zelfs tijdens het persen, wat overigens nog geen 20 minuten heeft geduurd. Zonder complicaties. Weinig bloedverlies. Hij lag eerst als een sterrenkijker en vervolgens heeft ie zelf een mega mooie draai gemaakt O+ Ben wel wat uitgescheurd maar dat is ook niet heel raar.
Al met al kijk ik er niet geheel positief op terug, maar ook weer wel. Het is een beetje dubbel.
Fotootje komt straks *)
CONGRATULATIONS!

Nu wennen als gezin van 4! :o O+ Fijn dat het relatief goed is gegaan met zo'n grote jongen! :D
pi_198001068
Ah Fram! Super leuke naam! Gefeliciteerd met je prachtige jongen en heel veel liefde gewenst! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 14 februari 2021 @ 15:07:18 #248
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198001212
Gefeliciteerd met jullie flinke jongen! Hoop op heel wat gelukkige momentjes samen :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198001989
Ahww gefeliciteerd Fram O+ Ik hoop dat je er straks alleen nog maar positief op terug kan kijken, je hebt het zo te lezen hartstikke goed gedaan O+
pi_198002309
Wauw Frambij wat heb je dat goed gedaan! Van harte gefeliciteerd!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_198002669
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 13:02 schreef Framblij89 het volgende:
Na een extreem pijnlijke bevalling (had rugweeën), is er om 8:55 een hele leuke spek baby geboren O+
4945gr, 56cm lang.
Hij heet Jake.

De mooiste naam ooit O+

Gefeliciteerd!!
  zondag 14 februari 2021 @ 16:25:04 #252
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198003011
Gefeliciteerd Framblij! Wat fijn dat hij er is!
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 14 februari 2021 @ 19:02:31 #253
342418 VKV
Plausibel
pi_198006075
Gefeliciteerd Framblij, eindelijk is hij er! O+
Leuke naam!
Klinkt als een mentaal pittige bevalling, sterkte met de verwerking daarvan. Fijn dat het lichamelijk goed gegaan is.
  zondag 14 februari 2021 @ 20:41:38 #254
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198007906
Gefeliciteerd Framblij! Onwijs goed gedaan joh. En wat stom dat je zo bang werd gemaakt gedurende de rit nog. Ik herken wel dat je het mentaal pittig kan zijn geweest ook als het lichamelijk wellicht meeviel. Praat er maar veel over :* . En hopelijk nu lekker genieten van je verse baby'tje!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198008206
Framblij van harte gefeliciteerd *O*! Van wat ik zo lees heeft je lijf het fantastisch gedaan, jij powervrouw O+. Maar wat rot van de pittige rug weeën en de paniekaanvallen, hoop dat je wel goed begeleid bent daarin. En ik hoop dat je het straks een plekje kunt geven :*. En geniet van het babyknuffelen natuurlijk O+.
*blijft lurken voor foto want verse baby foto's O+*
pi_198009496
Gefeliciteerd Framblij!
pi_198010061
Aah gefeliciteerd framblij! Wat leuk, een echte valentijnsbaby! En wat een mooie naam hebben jullie gekozen O+
pi_198010275
Gefeliciteerd framblij! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 14 februari 2021 @ 22:44:18 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198010301
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 13:02 schreef Framblij89 het volgende:
Na een extreem pijnlijke bevalling (had rugweeën), is er om 8:55 een hele leuke spek baby geboren O+
4945gr, 56cm lang.
Hij heet Jake.

Elke arts die binnenkwam zei dus “aaah ja grote buik jaaaa grote baby he”. voorderest ben ik goed begeleid hoor, maar heb wel even een (eigenlijk meerdere) dikke paniekaanval(len) tijdens het bevallen gehad, zelfs tijdens het persen, wat overigens nog geen 20 minuten heeft geduurd. Zonder complicaties. Weinig bloedverlies. Hij lag eerst als een sterrenkijker en vervolgens heeft ie zelf een mega mooie draai gemaakt O+ Ben wel wat uitgescheurd maar dat is ook niet heel raar.
Al met al kijk ik er niet geheel positief op terug, maar ook weer wel. Het is een beetje dubbel.
Fotootje komt straks *)
Gefeliciteerd! Ik hoop dat het positieve de overhand gaat nemen. Leuke naam O+ .
Resistance is futile.
  Moderator zondag 14 februari 2021 @ 23:39:18 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198010959
Gefeliciteerd Framblij! Hopelijk kun je de bevalling snel een plekje geven en lekker genieten van je kleintje :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198012285
Dank jullie voor de felicitaties, wat zijn jullie lief O+ O+

Plaatje bij het praatje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 februari 2021 @ 08:15:05 #262
342418 VKV
Plausibel
pi_198012300
Awhhh wat een schatje! O+ Rammelende eierstokken waarschuwing haha
pi_198012308
Hallo leuke spekbabyyy! Welkom op de wereld. O+
Gefeliciteerd!
Protège moi de mes désirs.
pi_198013006
Hallo zeg, wat een verschil met mijn mini. Knapperd! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 15 februari 2021 @ 11:29:05 #265
56471 pinquit
oh my lama!
pi_198014767
Ohh framblij, wat een mooiers O+ en wat lijkt hij al op z'n zus!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 15 februari 2021 @ 11:38:40 #266
403520 Sway-
La vie est belle
pi_198014899
Gefeliciteerd Framblij, prachtig ventje O+
  maandag 15 februari 2021 @ 12:38:45 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198015909
Wat een prachtige baby! Oh, dit is helemaal niet goed voor mijn geduld.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198019930
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:38 schreef Lemijn het volgende:
Wat een prachtige baby! Oh, dit is helemaal niet goed voor mijn geduld.
Same. O+

Ik zie ineens zo op tegen de GUO. Alles gaat deze zwangerschap al raar en anders dus zo bang dat daar ook wat geks uit komt.
  maandag 15 februari 2021 @ 18:18:00 #269
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198021758
Same here Cygne. Ik heb hem morgen. Ik weet heus wel ergens dat er niks uit gaat komen want de 20 weken echo was goed, maar alles is nèt afwijkend in deze zwangerschap sinds een aantal weken dus je weet nooit.

Tegelijkertijd excited want ik heb een revalidatietraject bedacht voor na de bevalling en ik ben gemotiveerd en vastberaden om te proberen sterker te worden zodat mijn lichaam mijn ziekte beter kan dragen. Ik wil mijn dochter zo graag de bergen laten zien en dat is het leukst als mama ook kan wandelen. Dus dat is het doel.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_198022450
Wat een knapperd Framblij O+ Gefeliciteerd!!!
Schroom niet om met iemand na te praten over hoe je het ervaren hebt, als dat helpt. :) :*
Dit, dat, alles.
pi_198022539
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 18:18 schreef Maria2.0 het volgende:
Same here Cygne. Ik heb hem morgen. Ik weet heus wel ergens dat er niks uit gaat komen want de 20 weken echo was goed, maar alles is nèt afwijkend in deze zwangerschap sinds een aantal weken dus je weet nooit.

Tegelijkertijd excited want ik heb een revalidatietraject bedacht voor na de bevalling en ik ben gemotiveerd en vastberaden om te proberen sterker te worden zodat mijn lichaam mijn ziekte beter kan dragen. Ik wil mijn dochter zo graag de bergen laten zien en dat is het leukst als mama ook kan wandelen. Dus dat is het doel.
Ja dat. Wij gaan meteen voor GUO. Was volgens de geneticus niet echt nodig, maar voor m'n eigen gemoedsrust wel fijn. Ik hoop dat ik daarna toch een beetje kan genieten.

Wat een mooie motivatie. O+
  maandag 15 februari 2021 @ 20:00:31 #272
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198023665
Dat zijn ook guo’s om spannende redenen! Logisch om daar tegenop te zien toch. Maar hopelijk vinden ze niks afwijkends morgen, Maria.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 15 februari 2021 @ 21:16:33 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198025053
Ik duim mee dat er niks afwijkends te zien is. Ik vond de guo vanwege mijn auto-immuunziekte ook spannend, zeker omdat ik ook nog aardig wat anti-kotsmedicatie gebruikte waar de meningen in de medische wereld nogal over verdeeld zijn.

Ik heb steeds het gevoel dat het elk moment kan beginnen, maar het duurt wrs nog een week of 6. Maar m'n buik voelt anders, de baby is heel groot, m'n lijf en hoofd doen gek af en toe...en de nesteldrang is echt bizar hoog nu.

Dus: morgen fysio, woensdag de enveloppen voor de kaartjes schrijven en donderdag m'n bikinitop zoeken voor in de vluchttas en dan ben ik helemaal klaar met m'n lijstje. Man moet nog even de wc-bril op de badkamer vastzetten, die zit los en ik val er elke keer bijna af -O-

Over wc gesproken: wat zou ik graag weer eens gewoon willen poepen. Daar kijk ik echt naar uit, een week of drie na de bevalling weer eens normaal naar de wc. Zonder slapende benen door het gewicht van m'n buik, obstipatie en (straks) zere doos en hechtingen enzo. Het zijn de kleine dingen in het leven waar je het meest naar uit kijkt, toch? _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198026086
Waar staat GUO voor?

Haha Tink, ja ik zie ook uit naar 3 maanden postpartum. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 februari 2021 @ 23:33:07 #275
269689 crew  Viv
pi_198026860
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:26 schreef Rebubbled het volgende:
Waar staat GUO voor?
Geavanceerd Ultrageluid Onderzoek, ofwel een uitgebreidere echo dan normaal. :) De reguliere 20 wekenecho heet SEO (Structureel Echoscopisch Onderzoek).

Een GUO krijg je bijvoorbeeld aangeboden als er aangeboren afwijkingen in de familie zitten, of als je medicijnen gebruikt hebt die aangeboren afwijkingen kunnen veroorzaken, of als er iets opvallends is gezien bij de SEO.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 06:45:18 #276
342418 VKV
Plausibel
pi_198027898
@Tink89 ik had ook enorm last van obstipatie en heb dat deze zwangerschap toch maar eens aangegeven bij de verloskundige. Ze hebben me hiervoor een soort zakjes met extra vezels voorgeschreven die ik bij de apotheek kon halen en sindsdien is naar de wc gaan geen bevalling meer! Dus grote tip ;)
pi_198028808
Succes vandaag @Maria2.0
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:08:10 #278
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198032288
Geen afwijkingen te zien! Heel blij dus! Wel is haar buik wederom gezakt. Van 58 naar 18 naar 10 naar nu 8. Dus dat blijft reden tot extra controles en vermoedelijke inleiding.
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:36:40 #279
342418 VKV
Plausibel
pi_198032949
Fijn van de goede uitslag Maria, maar het blijft nog wel even spannend dus!
pi_198033581
Fijn dat er geen afwijkingen zijn Maria :)
pi_198033997
Goed nieuws dus Maria, fijn. :D Hoe kijk je naar een eventuele inleiding?

Thnx Viv voor de toelichting. :)
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:48:12 #282
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198034564
Van mij mogen ze gister inleiden als dat okee zou zijn geweest voor baby. Ik ben er helemaal klaar mee dus laat maar komen :)
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:29:59 #283
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198035489
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:08 schreef Maria2.0 het volgende:
Geen afwijkingen te zien! Heel blij dus! Wel is haar buik wederom gezakt. Van 58 naar 18 naar 10 naar nu 8. Dus dat blijft reden tot extra controles en vermoedelijke inleiding.
Wat fijn! En nu afwachten met checks en dan ingrijpen als het niet meer goed gaat? Ik snap dat het lichamelijk zwaar voor je is. Voor je dochter zou nog even binnen kunnen blijven wel beter zijn toch? Voel je haar goed eigenlijk?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:37:47 #284
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198036798
Ja zeker, ze leiden als alles zo blijft als nu ook pas in met 38 weken. Dus voor haar is het prima om nog even te blijven zitten, hoewel ze goed in elkaar zit dus ik maak me ook niet echt enorme zorgen als ze morgen zou komen. Ik voel haar heel goed, ze is heel sterk en trapte zelfs de gynaecoloog van mijn buik af met het apparaat :D
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:58:38 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198037251
Je bent nog geen 32 weken toch? Dat betekent dat je niet in alle ziekenhuizen zou kunnen bevallen omdat er een neonatale IC moet zijn voor bewaking en beademing, de longen zijn nog niet rijp, ze kunnen nog niet zelfstandig drinken, enzovoort. Te vroeg geboren baby’s zijn vaak tot hun uitgerekende datum in het ziekenhuis. Niet om je bang te maken maar krachtig trappen is niet genoeg om makkelijk geboren te kunnen worden dus ik hoop zeer dat ze nog even in je buik mag blijven!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198047703
Ohhh Framblij, gefeliciteerd! En wat een pracht baby!! Ik rammel de mijne er straks uit hoor O+

Maria, ik kan me jouw gevoel wel voorstellen hoor, maar met deze termijn is het in jouw buik nog veel fijner voor je meisje dan erbuiten. Wat Lemijn zegt; ik beviel met 36 weken van de twins en kon ze pas met twee en drie weken na de bevalling meenemen. Dat afscheid nemen elke keer als ik naar huis ging was echt een drama, dat wens ik je niet toe :*

Vandaag 30 weken! Mijn buik groeit zo hard, waar gaat dit eindigen :'). Over een kleine zes weken met verlof, ik kan niet wachten. Ondertussen thuis vast een beetje begonnen met nestelen, binnenkort maar eens neutral halen om te beginnen met baby wasjes O+ Dan kan ik even goed inventariseren wat ik heb in welke maat en wat ik nog nodig heb.
pi_198049540
Fijn van de goede uitslag Maria!

Babywasjes voor KapiteinCupcake, zo een lief gezocht altijd al die mini kleertjes aan de waslijn O+

En obstipatie is hier ook flink aanwezig, gister zelfs zo erg dat ik maar liggend op de bank verder ben gaan werken, met veel kussens in mijn rug heb ik er minder pijn van. Als dit nog lang blijft ga ik ook maar bellen voor zakjes. Ik heb pds dus bij mij wisselt obstipatie vaak snel weer met juist 10x per dag naar het toilet dus ben nooit zo een fan van zakjes, maar ik moet wel blijven functioneren natuurlijk.

3 maart staat de eerste echo gepland, nog 2 weekjes geduld!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_198049850
Ugh ik voel me echt niet lekker vandaag...

Geen idee of het voorweeen zijn of harde buiken of gewoon mijn darmen. Heb bij Melba nooit herkenbaar harde buiken gehad noch voorweeen.

Mijn buik is vooral heel lokaal verkrampt, menstruatiekrampen maar dan alleen de rechterkant (buik, uitstraling naar been en rug en bil). Geen idee wat het is, t is min if meer constant, niet golvend. Placenta zit ook daar...maar ook mijn vervelende galblaas etc.

Moet zo nog nuchter prikken en vit D prikken in t zkh. Loop wel even langs bij gynaecologie want vind baby ook wel erg rustig sinds gisteren (wel al gevoeld vandaag hoor)

-O-

Durf wegens nuchter prikken geen paracetamol te nemen ook....
Kwak
  woensdag 17 februari 2021 @ 08:50:02 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198050238
Oh bah Kwak! Hopelijk klaart alles vanzelf weer op straks...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 17 februari 2021 @ 09:20:23 #290
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198050579
Hmm Kwak, goed dat je het even laat checken. Hoop dat alles goed blijkt te zijn!


Ik ben ondertussen aan het aftellen hier, nog 2,5 week tot de UD. En ik moet zeggen dat ik mij stukken beter voel dan eerder in de zwangerschap. Maar denk ook dat het komt omdat ik qua tempo ben teruggeschakeld van de 5e naar de 1e versnelling. Wel een beetje saai zo zelfs :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198050626
Ik moet vaker hier klagen :')

Onderweg naar de bloedprikpoli begon baby heel hard te bewegen en leek t wel alsof dat de pijn wegmasseerde. Denk dan toch een soort harde buik of indalingsweeen :? Of hij is weer gedraaid ofzo. No clue, maar het was echt helemaal over dus niet meer doorgelopen voor controle.

Beste bloedprikster ooit trouwens, voelde naaldje er niet eens ingaan! Ze was ook helemaal blij toen ik haar een compliment gaf “oh wat lief! Ik zeg het expres niet tegen mensen maar ik kan pas drie weken prikken” :D
Kwak
pi_198050817
Wauw, kwak, een natuurtalent met de naald! :D Had jij even mazzel! Het lijkt me trouwens echt heel erg pijnlijk om harde buiken te combineren met zeurende galblaas. Gelukkig is het weer even rustig nu :*.

Maria, ik begrijp heel goed je zorgen en de wens om de baby gezond uit je buik te zien. Wel zou ik je ook nog willen meegeven dat een kindje dat onder P10 geschat wordt, vaak ook dysmatuur is. Dat wil zeggen dat ze zich nog wat 'jonger' gedragen dan andere baby's van die termijn. Mijn oudste was ook een P5 kindje en werd geboren met 38.3. Maar vanwege zijn lage geboortegewicht (2460 gram), had hij zeker nog wat premature kenmerken, zoals te weinig kracht om te drinken. Het verschil met een termijn van 32 weken zal misschien nog wel groter kunnen zijn. Kleine kinderen kunnen echt het allerbeste zo lang mogelijk afbakken bij jou in de buik! :*
Met als uitzondering als er vermoedens zijn dat het vruchtwater op is of de placenta niet meer goed werkt.. Maar ik neem aan dat daar goed naar gekeken wordt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:05:52 #293
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198051146
Wat fijn Kwak, dat de pijn weg is! En goede bloedprikkers zijn zeldzaam en goud waard.

Ik begrijp alle berichten hoor en ik hoop dat ook duidelijk is dat ik niet echt hoop dat ze morgen komt! Dat is veel te vroeg! Ik hoop dat ze zeker tot 36 blijft zitten en liefst langer, want dat is vooralsnog het beste voor haar. Ik wens mijn kind uiteraard geen slechte start en ik doe er alles aan om die rust te pakken en haar goed af te bakken. Ze houden me in de peiling en zodra blijkt dat ze het in de buik slechter heeft dan buiten de buik het geval gaat zijn dan is ingrijpen vroeg genoeg. Maar ik zie nog geen tekenen dat dat het geval gaat zijn of dat ze uit zichzelf vroeger gaat komen.
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:14:44 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198051293
Ik wou dat het al juli was. Heb zo’n zin in de baby in mijn armen. De peuter heeft er ook zin in. Toen ik gisteren zei dat de lente er langzaam aankomt begon hij helemaal te glimmen: ‘dan wordt de baby groter en groter dan is het al bijna zomer en dan wordt ie geboren he!’ Ja, maar aan je tijdsbesef moeten we nog we een beetje werken....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:28:08 #295
342418 VKV
Plausibel
pi_198051553
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:14 schreef Lemijn het volgende:
Ik wou dat het al juli was. Heb zo’n zin in de baby in mijn armen. De peuter heeft er ook zin in. Toen ik gisteren zei dat de lente er langzaam aankomt begon hij helemaal te glimmen: ‘dan wordt de baby groter en groter dan is het al bijna zomer en dan wordt ie geboren he!’ Ja, maar aan je tijdsbesef moeten we nog we een beetje werken....
Zo herkenbaar, ik zit hier echt de tijd weg te kijken! En de peuter hier net zo hard haha ben benieuwd hoe leuk ie het vindt als hij erachter komt dat baby's best veel kunnen huilen en dat de armen van mama en papa ineens veel vaker bezet zijn dan voorheen :P
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:38:39 #296
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198051744
Oh heerlijk die peuterperceptie.

Mijn broertje is gehandicapt en die kijkt ook heel erg uit naar de komst van de baby want dan wordt hij oom. Hij is er gisteren pas achter gekomen dat baby’s niet vanaf de geboorte kunnen praten, hij was zo verbaasd :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198052109
Wat lief monsterd!

Er is wel echt iets aan t rommelen hier. Viel net (bijna) flauw tijdens het koekjesbakken (kon J nog net van zolder roepen om me naar een stoel te sleuren om overheen te hangen), en de pijn is weer terug.

Maar baby is druk dus maak me minder zorgen. T is vooral irritant. @Phaidra denk niet mn galblaas, het zit vooral onderin nu... en die uitstraling naar mn bovenbeen en rug doet me toch vermoeden dat t pittige indalingsweeen zijn. Benieuwd of hij nog in stuit ligt want dan kan hij nergens heendalen volgens mij :D


Sorry voor de egoposts. Ik herken het gewoon zó niet van vorige keer!
Kwak
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:10:24 #298
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198052403
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:55 schreef kwakz0r het volgende:
Wat lief monsterd!

Er is wel echt iets aan t rommelen hier. Viel net (bijna) flauw tijdens het koekjesbakken (kon J nog net van zolder roepen om me naar een stoel te sleuren om overheen te hangen), en de pijn is weer terug.

Maar baby is druk dus maak me minder zorgen. T is vooral irritant. @:phaidra denk niet mn galblaas, het zit vooral onderin nu... en die uitstraling naar mn bovenbeen en rug doet me toch vermoeden dat t pittige indalingsweeen zijn. Benieuwd of hij nog in stuit ligt want dan kan hij nergens heendalen volgens mij :D

Sorry voor de egoposts. Ik herken het gewoon zó niet van vorige keer!
Indalen met de billen eerst kan ook volgens mijn gyn (ik vroeg ernaar omdat spruitje ook in stuit ligt (en voor zo ver ik kan voelen nog steeds ook). De baby ligt dan vast in het bekken met de billen en kan daardoor ook haast niet meer zelf terugdraaien naar hoofdligging. Dus sluit die indalingsweeën nog niet uit ;-) Hopelijk ga je je snel beter voelen en bij echte pijn gewoon de gyn bellen hoor, daar zijn ze voor.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198052449
Heb net gebeld, de vpk laat de dokter me terugbellen. Ze denkt niet dat er acuut iets mis is, geen bloedverlies of vochtverlies, maar ter geruststelling kan ik met de arts overleggen of die een extra controle nodig vindt O+
Kwak
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:30:57 #300
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198052761
Maak je niet druk om je Posts, daar is dit topic voor. Ik ben benieuwd of het idd een pittige indeling is of dat er al meer begonnen is. Hoop op het eerste voor je!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:33:40 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198052797
Goed dat je hebt gebeld! Het is nog een beetje vroeg voor echte weeën. Hopelijk stopt het snel weer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')