abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 februari 2021 @ 15:00:45 #101
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197873058
Oh wow dat je dat nog kan @Aure ik red 5-10 minuten, 15 op een goeie dag -O-

En ik houd zo van wandelen, even eruit met een luisterboek op....
Kwak
  zondag 7 februari 2021 @ 15:03:12 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197873100
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 06:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Na een bevalling van meer 32 uur aan helse rug weeen opvangen en een ontsluiting die maar niet wilde vorderen (zelfs met ruggenprik en weeenopwekkers in de laatste 5 uur bleef ik steken op 9 cm in de laatste drie uur), is vanwege infectie gevaar, en hartslag dipjes van baby in de laatste 3 uur en een dood -en dood- vermoeide moeder

is uiteindelijk door middel van een keizersnede

J.oshua geboren
05-02-21
3805 kilo

Baby doet het voor zover goed! Moeder doet het ok, maar wel pijn en lig met een zware, vrouwelijke snurker op de vloer waardoor we beiden weinig slapen. En het is ook kut, want manlief mag maar 3 uur overdagblijven en ik kan nog niets zelf en moet dus constant bellen om hulp.

Sorry, de wifi en H+ internet (ja niet eens 3g) is belabberd. Heb nauwelijks connectie hier!
Gefeliciteerd Bien! Prachtige naam O+ . Wat een achtbaan joh, hopelijk snel naar huis :* .
Resistance is futile.
pi_197873710
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:00 schreef kwakz0r het volgende:
Oh wow dat je dat nog kan @:aure ik red 5-10 minuten, 15 op een goeie dag -O-

En ik houd zo van wandelen, even eruit met een luisterboek op....
Dit was ook eigenlijk niet zo verstandig, dat merk ik meteen. Dus daar ga ik morgen ook last van hebben :') Korte stukjes wandelen van 15min gaat gelukkig wel nog prima, dus vanaf nu maar weer niet zo eigenwijs zijn, voordat dat straks ook niet meer lukt }:|
  zondag 7 februari 2021 @ 15:54:05 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197874072
Eigenwijs zijn kan zo vreselijk verleidelijk zijn he Aure? Ik herken het wel...

Ik hoopte op een middagdutje, maar de peuter besloot niet te willen slapen. We zijn wel fijn even buiten geweest (ze heeft met papa een sneeuwpop gebouwd en een stukje gesleed en ik heb toegekeken).

Vanavond opgewarmd eten van gisteren, dus de rest van de dag hoef ik iig niks meer. Behalve dan de vluchttas inpakken. Eerste pakjes van de baby zitten al keurig in ziplocks met 'eerste pakje' en 'reserve' erop. Dat kan iig niet meer misgaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 7 februari 2021 @ 16:03:17 #105
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197874214
Zo ver ben ik nog niet hoor, vluchttas etc. 😅

Vind het al heel wat dat ik het kraampkket besteld heb en de klossen eind februari bezorgd worden.

Man poetst as we speak de badkamer van boven tot onder *dankbaar*
Kwak
pi_197874319
Hier ook nog geen vluchttas. En dit is een beetje de situatie van de babykamer:

:+

Ik vind het al heel wat dat de wieg gisteren is gebracht door mijn broer :D (alle kleinkinderen van mijn ouders hebben straks in die wieg gelegen O+)

Oh en ik heb al een babywas gedaan. Dat dan weer wel.
  zondag 7 februari 2021 @ 16:11:54 #107
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197874335
Wat een bevalling Bien! Hopelijk mogen jullie gauw naar huis.

Zooo herkenbaar de baby kamer! Baby komt in het begin bij ons op de kamer en ik geloof dat ik er helemaal niks aan ga veranderen behalve dan het wiegje neerzetten. Commode staat er al en zijn / haar kleding kan ook bij mij in de kast. Wat een verschil met V
  zondag 7 februari 2021 @ 16:38:46 #108
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197874667
Ik ben vandaag 36 weken precies en de vluchttas moet nog ingepakt worden :') . Vanmorgen pas gelezen wat er allemaal in moet :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 7 februari 2021 @ 17:29:39 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197875409
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:38 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben vandaag 36 weken precies en de vluchttas moet nog ingepakt worden :') . Vanmorgen pas gelezen wat er allemaal in moet :+
Wat voor bevalling hoop je?
Resistance is futile.
pi_197875599
quote:
Na een bevalling van meer 32 uur aan helse rug weeen opvangen en een ontsluiting die maar niet wilde vorderen (zelfs met ruggenprik en weeenopwekkers in de laatste 5 uur bleef ik steken op 9 cm in de laatste drie uur), is vanwege infectie gevaar, en hartslag dipjes van baby in de laatste 3 uur en een dood -en dood- vermoeide moeder

J.oshua geboren
05-02-21
3805 kilo

Baby doet het voor zover goed! Moeder doet het ok, maar wel pijn en lig met een zware, vrouwelijke snurker op de vloer waardoor we beiden weinig slapen. En het is ook kut, want manlief mag maar 3 uur overdagblijven en ik kan nog niets zelf en moet dus constant bellen om hulp.

Sorry, de wifi en H+ internet (ja niet eens 3g) is belabberd. Heb nauwelijks connectie hier!
Jeejtje, wat zwaar! Heel veel knuffels. En uiteraard gefeliciteerd!!! :*
Protège moi de mes désirs.
  zondag 7 februari 2021 @ 17:46:42 #111
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197875699
Ik heb wel juist meer aan het kamertje gedaan. Bij M hadden we maar een half kamertje beschikbaar en nu is er een kamertje helemaal leeggemaakt en kon ik los O+
Kwak
  zondag 7 februari 2021 @ 18:16:58 #112
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197876168
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat voor bevalling hoop je?
Misschien heel naïef, maar eentje die ik vooraf niet helemaal hoef uit te stippelen. Ik ben best geïnteresseerd in wat allemaal mogelijk is maar het maken van keuzes zoals in een geboorteplan mag voor mij op het moment suprême. Ik doe het niet goed op teleurstellingen en als ik nou heel wat anders verwacht dan waar gemaakt kan worden geeft dat alleen maar irritatie.
Voor nu bereiden we iig voor op een thuisbevalling, dus die vluchttas vind ik ook minder spannend maar neemt niet weg dat je de omstandigheden niet in de hand hebt waardoor een ziekenhuisbezoek noodzakelijk is.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 7 februari 2021 @ 18:17:24 #113
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197876180
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:46 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb wel juist meer aan het kamertje gedaan. Bij M hadden we maar een half kamertje beschikbaar en nu is er een kamertje helemaal leeggemaakt en kon ik los O+
Leuk toch! Hoe is het geworden? O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 7 februari 2021 @ 18:33:04 #114
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197876462
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:17 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Leuk toch! Hoe is het geworden? O+
Ik wacht nog even met foto’s, :+ er moet nog een plank opgehangen, en de klamboe/sluier, en het rolgordijn (kozijn verven ook)....

De kleurtjes zijn wit/naturel/mintgroen en karamel O+

De wieg komt op onze kamer en die is klaar, bekleding gewassen en opnieuw erin gedaan, dekentje gemaakt. Melba en mijn broertje en ik hebben er ook ingelegen.

Hoekje voor de sfeer
Kwak
pi_197876506
Familiewiegen O+ En wat is het dekentje mooi geworden @kwakz0r O+
pi_197876849
Wat een mooie wieg kwak O+
  zondag 7 februari 2021 @ 20:19:21 #117
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197878473
Lieke wieg! En ik vind het kleurgebruik heel rustig bij elkaar passen! O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 7 februari 2021 @ 20:21:49 #118
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_197878505
quote:

J.oshua geboren
05-02-21
3805 kilo

Jezus wat kut. Gefeliciteerd wel met de geboorte van je kleine.

Ons aanloop moment duurde geen 32 maar 12 uur maar liep wel op bijna exact dezelfde manier lees ik.

Wat wel een enorm verschil was is dat mijn vrouw en ik in het IJsselland ziekenhuis een privé beval kamer hadden en ik in die kamer een bed bank had. Ik bleef alle 3 de dagen en nachten bij haar en zelfs mee de ok op. Wat een verschil
  zondag 7 februari 2021 @ 20:34:47 #119
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197878689
Wiegje is heel speciaal voor me. Mijn vader was tot zijn pensioen steenhouwer. Naast zijn werkplaats (aan t einde van de straat) was de werkplaats van een mandenvlechter. Daar hebben mijn ouders het wiegje gekocht O+

@holygoat volgens mij zijn de regels mbt covid in t ziekenhuis in engeland een stuk strenger dan hier nog...
Kwak
  zondag 7 februari 2021 @ 22:37:02 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197880786
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:16 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Misschien heel naïef, maar eentje die ik vooraf niet helemaal hoef uit te stippelen. Ik ben best geïnteresseerd in wat allemaal mogelijk is maar het maken van keuzes zoals in een geboorteplan mag voor mij op het moment suprême. Ik doe het niet goed op teleurstellingen en als ik nou heel wat anders verwacht dan waar gemaakt kan worden geeft dat alleen maar irritatie.
Voor nu bereiden we iig voor op een thuisbevalling, dus die vluchttas vind ik ook minder spannend maar neemt niet weg dat je de omstandigheden niet in de hand hebt waardoor een ziekenhuisbezoek noodzakelijk is.
Ik vind het juist niet naïef om er geen uitgestippeld plan voor te hebben als je van jezelf weet dat je uit balans raakt als je door omstandigheden af moet wijken. Ik hoop dat je een fijne thuisbevalling gegund is!

TENS machine iets voor je? Heeft mij enorm geholpen in de eerste uren, gehuurd voor 70 euro. Dat is niet niks maar bevalt :+ dat niet, dan ook niet het einde van de wereld.
Resistance is futile.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:59:15 #121
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197881150
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind het juist niet naïef om er geen uitgestippeld plan voor te hebben als je van jezelf weet dat je uit balans raakt als je door omstandigheden af moet wijken. Ik hoop dat je een fijne thuisbevalling gegund is!

TENS machine iets voor je? Heeft mij enorm geholpen in de eerste uren, gehuurd voor 70 euro. Dat is niet niks maar bevalt :+ dat niet, dan ook niet het einde van de wereld.
Dank voor je tip, had nog gelezen over je Tens ervaringen. De VK heeft er standaard eentje mee, dus het kan sowieso :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 7 februari 2021 @ 23:42:49 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197881819
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:59 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dank voor je tip, had nog gelezen over je Tens ervaringen. De VK heeft er standaard eentje mee, dus het kan sowieso :)
Helpt het best als je er redelijk vroeg in de bevalling mee begint. Bij mij was dat 2 uur nadat de bevalling echt door begon te zetten.

Ik was al 4,5 uur bezig met regelmatige weeën en toen zeiden ze dat ze over een uurtje zouden komen. Zonder TENS had ik waarschijnlijk eerder gebeld. Dus schroom niet om vroeg te bellen en dan actief om die TENS vragen zodat ze die ff kan droppen ^O^ .
Resistance is futile.
pi_197883392
Oh @kwakz0r dat dekentje O+ Maak je ook op bestelling? :@
  maandag 8 februari 2021 @ 08:59:06 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197884135
Er zijn ook aanvullende verzekeringen (zoals de mijne: ZK 2 sterren) die de aanschaf van een TENS volledig vergoeden. Ook heel fijn bij andere spierkrampen enzo, echt een bazending om in huis te hebben.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator maandag 8 februari 2021 @ 09:15:56 #125
269689 crew  Viv
pi_197886309
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 07:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh @:kwakz0r dat dekentje O+ Maak je ook op bestelling? :@
Sorry :@ dan gaat de lol eraf... en je wilt niet weten wat t kost als ik de standaard formule van 2x materiaalkosten neem (echt per arbeidsuur ga ik niet eens aan beginnen)...
Kwak
pi_197886397
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sorry :@ dan gaat de lol eraf... en je wilt niet weten wat t kost als ik de standaard formule van 2x materiaalkosten neem (echt per arbeidsuur ga ik niet eens aan beginnen)...
Snap ik! Je maakt mooie dingen O+
  maandag 8 februari 2021 @ 11:55:40 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197886712
quote:

[..]

Is dat de standaard formule ja? Dan zou ik een kwartje per uur verdienen denk ik, zo langzaam haak ik :') .

Ik weet het niet met die TENS. Het trekt me helemaal niet. Ik zie alleen maar gedoe, iets plakken, op knopjes drukken of zo... ik reken liever op spontane weeën met iets van opbouw waardoor er wat endorfines komen en dan go with the flow. Overgave. Niet dat ik het zo leuk vond de vorige keer maar ik geloof niet dat ik deze keer het anders wil.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197886892
Ik laat het maar weer op me afkomen.
Hier ook niks met een Tens.
Hoop wel dat het deze keer iets rustiger opbouwt maar vrees voor weer een weeenstorm :') 3 maal is scheepsrecht.
Al is het deze keer wel echt de laatste keer dus wie weet kan ik er van 'genieten'.
Bij N ging het zo snel dat ik geen wee meer kon opvangen, heb zo met m'n hoofd over m'n armen gewreven dat ik dat een week later nog voelde haha.
  maandag 8 februari 2021 @ 12:31:55 #130
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197887276
quote:

[..]

Jammer :P
  maandag 8 februari 2021 @ 12:49:18 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197887518
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:55 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Is dat de standaard formule ja? Dan zou ik een kwartje per uur verdienen denk ik, zo langzaam haak ik :') .

Ik weet het niet met die TENS. Het trekt me helemaal niet. Ik zie alleen maar gedoe, iets plakken, op knopjes drukken of zo... ik reken liever op spontane weeën met iets van opbouw waardoor er wat endorfines komen en dan go with the flow. Overgave. Niet dat ik het zo leuk vond de vorige keer maar ik geloof niet dat ik deze keer het anders wil.
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:05 schreef Flav het volgende:
Ik laat het maar weer op me afkomen.
Hier ook niks met een Tens.
Hoop wel dat het deze keer iets rustiger opbouwt maar vrees voor weer een weeenstorm :') 3 maal is scheepsrecht.
Al is het deze keer wel echt de laatste keer dus wie weet kan ik er van 'genieten'.
Bij N ging het zo snel dat ik geen wee meer kon opvangen, heb zo met m'n hoofd over m'n armen gewreven dat ik dat een week later nog voelde haha.
TENS versterkt die endorfinen opbouw, maar niet de weeën zelf. Ik kon me er ook helemaal aan overgeven trouwens, ik vond dat juist nog makkelijker toen de TENS eenmaal zijn werk ging doen.

Ik had een stuk of 6 venijnige weeën die ik niet goed op kon vangen met TENS of bevalbad maar de rest van de weeën vond ik het hoogstens onprettig/pittig. :@

Maar ik snap het wel, er zijn ook wel dingen met bevallingen waar ik zelf niks mee heb omdat ik dat gedoe vind. Zo zou ik zelf nooit kiezen voor perscoaching, maar da's ook omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb als mensen me vertellen wat ik moet doen :+ .

Bevallen is iets heel persoonlijks, heb ik gemerkt *) . Uiteindelijk hoop je dat je er positief op terug kunt kijken, en dat gun ik iedere moeder.
Resistance is futile.
pi_197887707
Ik sta er ook zo in als Lemijn, go with the flow. Maar ik zal het tijdens de bevalling allemaal wel weer helemaal kut vinden :')
  maandag 8 februari 2021 @ 13:02:33 #133
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197887710
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Seven. het volgende:

TENS versterkt die endorfinen opbouw, maar niet de weeën zelf. Ik kon me er ook helemaal aan overgeven trouwens, ik vond dat juist nog makkelijker toen de TENS eenmaal zijn werk ging doen.
Weet ik hoor! Ik bedoelde dat het de vorige keer 'volgens het boekje' ging hier, vlot, spontaan, en dat ik me er zo goed mogelijk aan heb overgegeven en het resultaat na een nacht knalhard werken was een baby, in goede gezondheid, thuis. Daar teken ik allemaal weer voor. Ik wilde de vorige keer geen aanwijzingen of handen op mijn lijf of wat dan ook. Dus voor mij is er geen reden om er nu wel een TENS op te plakken :). Maar jouw positieve ervaring vind ik tof en het is goed dat je 'm af en toe deelt!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197887891
Mijn eerste bevalling ging ook vlot en heb werkelijk alle weeën kunnen wegpuffen, zelfs de persweeen die ik moest wegzuchten. Zodra V geboren was had ik zoiets van, oh dit doe ik nog wel eens.
Maar de tweede bevalling.. haha toen heb ik echt vaak geroepen dat ik dit nooit meer ging doen :')
Maar ook niet gek als je binnen 1 uur van 5 naar 10cm gaat, er viel gewoon niet tegenop te puffen.
pi_197888218
Ik had teveel moeite met de weeen van de opwekkers. Dacht echt dat ik doodging.

Toen t infuus uit ging in voorbereiding op de ruggeprik had ik nog mijn gewone eigen weeen over, die vond ik echt goed te doen. In dat halve uurtje ging ik ook van 3cm naar 5cm. Na de ruggeprik lieten ze t infuus eerst ook uit daarom maar de weeen verdwenen en de syntocine bracht daarna de weeen wel terug maar geen verdere ontsluiting -O-
Kwak
  maandag 8 februari 2021 @ 14:03:44 #136
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197888628
Thanks voor alle felicitaties!

Gelukkig mochten we zaterdag al naar huis. Wat een rotnacht in je eentje..... Je kan nog niets, opstaan kan je nog niet en je moet voor elk dingetje bellen zodat zij hem konden oppakken, aangeven of verschonen enzo. En manlief verplicht thuis zitten en niets kunnen doen!

J doet het heel goed. Ik wat minder op zijn tijd. De pijn op zichzelf valt mee, al loop ik rond als een bejaarde, maar ik spendeer de meeste tijd in bed vanwege bloedarmoede. (Halve liter bloed verloren) Zodra ik opsta word ik lijkbleek, slapen lukt niet echt, te lang overeind zijn maakt mij zwak. Soms tril ik gewoon als ik alleen maar naar de wc ben gegaan. Hartslag is soms wat van slag. Mijzelf wassen is soms al gewoon te veel. (Verloskundige gaat mijn bloed testen, heb al wel ijzer tabletten) En was vannacht even mega emotioneel over alles. En ik haat het om van anderen zo afhankelijk te zijn. En niet gewoon alles meteen kunnen doen met J.

Zal trouwens werken aan een beval verhaal, maar dat komt op zijn tijd!

En binnenkort eens plaatje bij het praatje posten.
pi_197889754
Fijn dat jullie weer thuis zijn @Bienelientjee! Wel balen dat je herstel zo pittig is! Neem daar echt de tijd voor! Vlak vooral ook niet uit hoeveel invloed zo'n lange bevalling en een keizersnede heeft op het herstel. Een halve liter bloed is in principe niet enorm veel (dat geef je bijvoorbeeld ook af bij een bloeddonatie). Maar zo'n lange bevalling en een keizersnede, dat laat zijn sporen na! Zelf merkte ik dat ik na deze bevalling (verliep heel vlot) sneller herstelde dan na de eerste keer (lange aanloop en redelijk lang moeten persen), ondanks dat ik dit keer meer bloed heb verloren. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je niet verbaasd moet zijn als er geen bijzonderheden uit het bloedonderzoek komen, je hebt gewoon iets heftigs meegemaakt en daar moet je van bijkomen. Komt goed, echt waar!
pi_197892572
Ik was na de ks met vrijwel geen bloedverlies ook heel wiebelig en bibberig, was meer een bloeddruk dingetje. Na operaties gebeurt dat wel vaker, los van bloedverlies.

Rustig aan maar en geef jezelf tijd!
Kwak
  maandag 8 februari 2021 @ 18:10:27 #139
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197893422
Fijn om te horen dat jullie weer thuis zijn Bienelientje. En het herstel komt goed, het mag even duren. Hopelijk voel je je dagelijks steeds een beetje sterker. :*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 8 februari 2021 @ 21:30:36 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197897614
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:02 schreef Aure het volgende:
Ik sta er ook zo in als Lemijn, go with the flow. Maar ik zal het tijdens de bevalling allemaal wel weer helemaal kut vinden :')
En daarna apetrots dat je het varkentje gewassen hebt :7
Resistance is futile.
  maandag 8 februari 2021 @ 21:33:36 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197897672
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:03 schreef Bienelientjee het volgende:
Thanks voor alle felicitaties!

Gelukkig mochten we zaterdag al naar huis. Wat een rotnacht in je eentje..... Je kan nog niets, opstaan kan je nog niet en je moet voor elk dingetje bellen zodat zij hem konden oppakken, aangeven of verschonen enzo. En manlief verplicht thuis zitten en niets kunnen doen!

J doet het heel goed. Ik wat minder op zijn tijd. De pijn op zichzelf valt mee, al loop ik rond als een bejaarde, maar ik spendeer de meeste tijd in bed vanwege bloedarmoede. (Halve liter bloed verloren) Zodra ik opsta word ik lijkbleek, slapen lukt niet echt, te lang overeind zijn maakt mij zwak. Soms tril ik gewoon als ik alleen maar naar de wc ben gegaan. Hartslag is soms wat van slag. Mijzelf wassen is soms al gewoon te veel. (Verloskundige gaat mijn bloed testen, heb al wel ijzer tabletten) En was vannacht even mega emotioneel over alles. En ik haat het om van anderen zo afhankelijk te zijn. En niet gewoon alles meteen kunnen doen met J.

Zal trouwens werken aan een beval verhaal, maar dat komt op zijn tijd!

En binnenkort eens plaatje bij het praatje posten.
Fijn dat jullie thuis zijn. Maar ik snap wel dat dit even behoorlijk afzien is :* . Hopelijk snel vooruitgang!
Resistance is futile.
pi_197899301
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 17:23 schreef kwakz0r het volgende:
Ik was na de ks met vrijwel geen bloedverlies ook heel wiebelig en bibberig, was meer een bloeddruk dingetje. Na operaties gebeurt dat wel vaker, los van bloedverlies.

Rustig aan maar en geef jezelf tijd!
Ik kon juist tijdens de keizersnede niet ophouden met bibberen :P maar dat kwam volgens mij door de ruggenprik want daarna begon het.

Hopelijk voel je je snel beter Bienelientje! Het verloop van je bevalling klinkt erg bekend, hopelijk knap je snel op.
pi_197899775
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 23:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik kon juist tijdens de keizersnede niet ophouden met bibberen :P maar dat kwam volgens mij door de ruggenprik want daarna begon het.

Hopelijk voel je je snel beter Bienelientje! Het verloop van je bevalling klinkt erg bekend, hopelijk knap je snel op.
Ja dat is een soort shock. Had ik ook. Maar tijdens de een operatie niet zo gek.

T was meer een poosje lang steeds na het douchen en opstaan bijna flauwvallen (ondanks 150cc bloedverlies, ja serieus, 150cc. De chirurg high fivede de operatieassistent)
Kwak
pi_197900360
Ja de anesthesist zei inderdaad dat meer mensen daar last van hebben.

Zo 150cc maar, dat is zeker een goede score! Dan zal het misschien inderdaad meer te maken hebben met een lage bloeddruk ja.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 06:11:05 #145
208890 June.
Seriously?
pi_197900830
Ik zat ook te rillen als een malle op die operatietafel. Weinig bloedverlies, maar zag op en gegeven moment mijn bloeddruk dippen naar 70/40, niet relaxed. Dat kwam bij mij door de ruggenprik, bij effect is dat de vaten in je benen enorm open gaan staan en daar al het bloed naartoe gaat.

Het kost tijd, je hebt een zware buikoperatie ondergaan. Het komt, echt!
Shine bright like a diamond.
pi_197900841
Ja! Ik lag ook te bibberen en rillen. Telkens als ik bij was lag ik te rillen en als ik een beetje weg viel stopte dat weer _O-
pi_197921010
Maandag is de verloskundige langs geweest bij mij en had welgeteld 1cm ontsluiting, iig beter dan potdicht zitten 8)7 straks een strippoging en mocht hij dan nog niet uit zichzelf komen word ik vrijdag ingeleid... gedoe.
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:46:33 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197921400
Ik ben best een beetje geschrokken net. Groeiecho: baby ligt in stuit, heeft een heel groot buikje en een heel heel heel groot hoofd (op het randje van de curve). Zo afspraak bij de gyn, maar de echoscopiste die ook verloskundige is, adviseert een geplande gentle sectio, ook gezien het verloop van de geboorte van de oudste. Ben benieuwd wat de gyn zegt.

Hopelijk iig geen suikertest, ik spuug nog zo veel... Maar met een baby met een p89 buik vrees ik dat ik er niet onderuit kom.

Ik weet nu wel weer zeker: dit is echt de laatste!
.[/egopost]
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:00:36 #149
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197921603
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:46 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben best een beetje geschrokken net. Groeiecho: baby ligt in stuit, heeft een heel groot buikje en een heel heel heel groot hoofd (op het randje van de curve). Zo afspraak bij de gyn, maar de echoscopiste die ook verloskundige is, adviseert een geplande gentle sectio, ook gezien het verloop van de geboorte van de oudste. Ben benieuwd wat de gyn zegt.

Hopelijk iig geen suikertest, ik spuug nog zo veel... Maar met een baby met een p89 buik vrees ik dat ik er niet onderuit kom.

Ik weet nu wel weer zeker: dit is echt de laatste!
.[/egopost]
Wow dat is een snel besluit dan, goed dat ze bij de gyn even verder kijken. Hoe kijk je er zelf tegen aan?

Hier hadden ze bij 30 weken ook gezegd dat zijn hoofd en buik wat groter waren, maar ik kreeg alleen een waarde van +1 week voorlopen door en een geschat totaalgewicht. Vorige week echo gehad ivm de val en toen leek het ook nog erop dat het iets groter is maar nu ik alles in zo’n app heb gezet, zie ik dat de P curve net boven de P50 is. (De app heet perined). Wij hebben vrijdag nog een laatste echo, ben dan bijna 37 weken. Ben benieuwd.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:15:24 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197921832
Over twee weken weer een groeiecho, ze houden ons in de gaten iig. Gyn vond het nog te vroeg om het over een keizersnede te hebben en gaat de echoscopiste erop aanspreken dat ze dit soort dingen niet moet zeggen. Bloeddruk was ook ineens hoog, maar dat vond ze normaal na zo'n echo. No worries voor nu dus.

Als baby bij de volgende echo nog in stuit ligt, ga er voor een versiepoging bij 36 weken. Mislukt die, dan alsnog een gentle sectio bij 38 ongeveer.

Suikertest hoeft niet, hoera!
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:18:43 #151
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197921895
Gelukkig zeg! Niet meteen de oprui van de omstandigheden ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_197922910
Gelukkig zeg Tink!
Maar het is raar dat echoscopisten zo'n paniek lopen te zaaien. Doet me denken aan 5 jaar geleden toen mijn dochter nog in mijn buik zat. Die had - volgens de echoscopiste - ook een veel te groot hoofd en liep op alles een maand voor qua groei. Maar ze zat gewoon van meet af in stuit en dan schuiven die schedelplaatjes niet zo over elkaar :') Toen ze eruit kwam (gentle sectio), zag ze eruit als een baby die al een dagje op de wereld was...niet zo ingedeukt (en gewoon heel normaal qua postuur en 3550 gram) :P
pi_197925624
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:18 schreef MorganLeFay het volgende:
Gelukkig zeg Tink!
Maar het is raar dat echoscopisten zo'n paniek lopen te zaaien. Doet me denken aan 5 jaar geleden toen mijn dochter nog in mijn buik zat. Die had - volgens de echoscopiste - ook een veel te groot hoofd en liep op alles een maand voor qua groei. Maar ze zat gewoon van meet af in stuit en dan schuiven die schedelplaatjes niet zo over elkaar :') Toen ze eruit kwam (gentle sectio), zag ze eruit als een baby die al een dagje op de wereld was...niet zo ingedeukt (en gewoon heel normaal qua postuur en 3550 gram) :P
Bizar hè. Bij Wolf ook. Of ik een vruchtwaterpunctie had overwogen, want hij had wel korte bovenbeentjes.

Tink, wat een schrik! Gelukkig geen suikertest.

Ik heb maandag de eerste ogtt. Nu al met 16 weken omdat ik bij de ogtt tijdens de zwangerschap van Wolf 0.1 te hoog had. Zie er echt tegenop. Spuug bijna niet meer maar eten is nog heel lastig.
pi_197929928
Getsie @Cygne, sterkte ermee. Ik moet morgen naar de vk, ben benieuwd wat t gevolg is van die ene nuchtere meting van 5,4 -O-

@Tink89 wat een paniekzaaier die echoscopiste! Als er iets is waar ze duidelijk in moet zijn is dat metingen op onze termijn helemaal niet meer zo betrouwbaar zijn. Ze kunnen er echt enorm naast zitten (Melba was bij zijn geboorte lichter dan het geschatte gewicht bij de laatste groeiecho bv.)
Kwak
pi_197931549
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:19 schreef Framblij89 het volgende:
Maandag is de verloskundige langs geweest bij mij en had welgeteld 1cm ontsluiting, iig beter dan potdicht zitten 8)7 straks een strippoging en mocht hij dan nog niet uit zichzelf komen word ik vrijdag ingeleid... gedoe.
Vrijdag 12 februari is óók een mooie datum, maar toch... :*
  woensdag 10 februari 2021 @ 21:38:02 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197934022
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:12 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Vrijdag 12 februari is óók een mooie datum, maar toch... :*
Prachtige datum O-)
pi_197935585
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:46 schreef Cygne het volgende:

[..]

Bizar hè. Bij Wolf ook. Of ik een vruchtwaterpunctie had overwogen, want hij had wel korte bovenbeentjes.

Tink, wat een schrik! Gelukkig geen suikertest.

Ik heb maandag de eerste ogtt. Nu al met 16 weken omdat ik bij de ogtt tijdens de zwangerschap van Wolf 0.1 te hoog had. Zie er echt tegenop. Spuug bijna niet meer maar eten is nog heel lastig.
Mag je geen dagcurve prikken?
S. 2014
J. 2016
  woensdag 10 februari 2021 @ 22:41:09 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197935850
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:15 schreef Tink89 het volgende:
Over twee weken weer een groeiecho, ze houden ons in de gaten iig. Gyn vond het nog te vroeg om het over een keizersnede te hebben en gaat de echoscopiste erop aanspreken dat ze dit soort dingen niet moet zeggen. Bloeddruk was ook ineens hoog, maar dat vond ze normaal na zo'n echo. No worries voor nu dus.

Als baby bij de volgende echo nog in stuit ligt, ga er voor een versiepoging bij 36 weken. Mislukt die, dan alsnog een gentle sectio bij 38 ongeveer.

Suikertest hoeft niet, hoera!
Mocht je moxa willen proberen, ik heb nog moxa sticks die ik je wel op kan sturen.

Ik heb op de dag na de echo en eerste moxa sessie trouwens zelf maar een versie gedaan. 8)7

Wel gelukt trouwens :P .
Resistance is futile.
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:58:41 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197939074
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mocht je moxa willen proberen, ik heb nog moxa sticks die ik je wel op kan sturen.

Ik heb op de dag na de echo en eerste moxa sessie trouwens zelf maar een versie gedaan. 8)7

Wel gelukt trouwens :P .
Txs voor het aanbod. Voor nu wacht ik gewoon even af. Misschien draait spruitje nog en anders zien we wel. Ik ben er nu redelijk relaxed onder.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:56:07 #160
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197940049
Smaakvraagje tussendoor, wat vinden jullie van dit kleed in de kamer? De gordijnen worden nog aangepast naar een licht blauwe variant trouwens en ik wil graag deco ophangen maar kan nu even niet tesa spijkers kopen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:14:33 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197940367
Smaak is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind het een beetje koel/kil. Niet gezellig zegmaar. Maar wij hebben bruin en okergeel en da's ook wel het andere uiterste van jouw kamertje, dus misschien hebben we wel echt een compleet tegenovergestelde smaak.

Wat ik bij kleden overigens wel altijd check is hoe makkelijk ze schoon te maken zijn na een poep/kots-explosie. Alles kan ik hier dus óf in de was of is zo goedkoop dat ik het vervang als ik het niet meer schoon krijg.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:39:23 #162
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197940773
Ik mis ook kleur hoor, maar we hebben de muren bewust wit gelaten. Ook de reden waarom de gordijnen een kleurtje krijgen, want het is me allemaal te grijs :+
En idd slim of het vervangbaar is. We hadden dit kleed al, maar hij lag ongebruikt op zolder. Dus mocht het bevuilen dan is er geen man overboord.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_197940922
Ik vind het kleed wel passen, kleur kan je nog aanbrengen door de gordijnen inderdaad en met andere accessoires. Kussentje in de stoel bijv. Misschien een toffe poster op de muur? Wat gekleurde items op de commode/kast :) etc :P
pi_197942398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:56 schreef monsterd. het volgende:
Smaakvraagje tussendoor, wat vinden jullie van dit kleed in de kamer? De gordijnen worden nog aangepast naar een licht blauwe variant trouwens en ik wil graag deco ophangen maar kan nu even niet tesa spijkers kopen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het wel een fijne, rustige uitstraling geven zo.
pi_197942492
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:56 schreef monsterd. het volgende:
SPOILER
Ik vind dit mooi rustig zo, maar weet niet of ik het ook mooi ga vinden met lichtblauwe gordijnen. :)
Wel een heerlijke fauteuil, zo te zien!
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:26:42 #166
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197943448
De gordijnen zijn binnen, dus kan even testen. Ik vind het wel mooier met blauw, blijft nog steeds rustig maar het harde grijze is eraf iig ;)
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:39:03 #167
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197943613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:26 schreef monsterd. het volgende:
De gordijnen zijn binnen, dus kan even testen. Ik vind het wel mooier met blauw, blijft nog steeds rustig maar het harde grijze is eraf iig ;)
SPOILER
Mooie kleur gordijnen! En ik vind het kleed ook prima kunnen. Onze babykamer is echt helemaal gestyled en ben daar eerlijk gezegd bijna nooit dus of het echt uitmaakt moet je zelf bepalen.

En heb jij 2 bordertjes of zie ik het verkeerd? :)
pi_197943806
Mehe, net groeiecho gehad, ligt t kind ineens in volkomen stuit.

Ik denk ergens van de week gebeurd, de bewegingen zijn veranderd, sterker, en mijn buik ging enorm te keer een paar keer.

Ik wilde toch al een geplande keizersnede dus ben er niet van geschrokken. Vind t wel apart!

Hij is wel groter, qua buik en hoofd p90, beentjes juist wat korter, maar qua gewicht wel gemiddeld voor de termijn.

Zullen wel gaan piepen over de suikers zo....
Kwak
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:20:14 #169
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197944319
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Sway- het volgende:

[..]

Mooie kleur gordijnen! En ik vind het kleed ook prima kunnen. Onze babykamer is echt helemaal gestyled en ben daar eerlijk gezegd bijna nooit dus of het echt uitmaakt moet je zelf bepalen.

En heb jij 2 bordertjes of zie ik het verkeerd? :)
Dank je! Ik breng gek genoeg nu veel tijd door op de babykamer maar we hebben eigenlijk het plan om hem de eerste paar maanden bij ons op de kamer te laten slapen. Het is meer dat het mij rust brengt als de kamer af is denk ik :+
En inderdaad, het zijn 2 borders (onze huidige kinderen) :P :P

quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:51 schreef kwakz0r het volgende:
Mehe, net groeiecho gehad, ligt t kind ineens in volkomen stuit.

Ik denk ergens van de week gebeurd, de bewegingen zijn veranderd, sterker, en mijn buik ging enorm te keer een paar keer.

Ik wilde toch al een geplande keizersnede dus ben er niet van geschrokken. Vind t wel apart!

Hij is wel groter, qua buik en hoofd p90, beentjes juist wat korter, maar qua gewicht wel gemiddeld voor de termijn.

Zullen wel gaan piepen over de suikers zo....
Wat gek hè, omdat je een KS krijgt laten ze dat zo of is het de bedoeling dat de baby draait? Volgens mij zei je verder eerder al grote hoofden in de familie te hebben toch, zou me er iig niet al te druk om maken :), het zou alleen vervelend zijn als ze het wijten aan de suikers ofzo.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_197944944
Het viel alles mee! Aangezien ze mijn vit D vergeten waren op t vorige labformulier en ik dus toch weer moet laten prikken, ga ik nuchtere glucose even laten meeprikken komende week, om te zien of t dan weer “hoog” is. Als dat niet zo is is t geloof ik wel best allemaal.

Baby vonden ze prima gemiddeld, p63 in totaal, buikje p88, is ook in lijn met kind 1 en met zijn algehele groeilijntje (en deze echoscopiste mat maar 1 keer ipv meerdere keren)

Als suiker komende week nuchter weer hoog is is sturen ze me eerst nog langs de dietiste (kijken of er mn avond nog iets te doen is wat miss de nuchtere suiker verbetert) en tegen de tijd dat dat bekeken is ben ik al zo’n beetje aan bevallen toe. Niemand maakt zich echt druk om die ene waarde in elk geval. O+

Wel jammer om te horen dat er door corona minder bedden zijn en er dus kans is dat man niet bij me kan blijven slapen. Het belangrijkste waarvan ik gezworen had dat ik dat nooit meer zo wilde meemaken. Moest ervan huilen.
Kwak
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:38:46 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197945678
Kwak, wat enorm naar dat die kans er is. Hier heeft elke kraamkamer een uitklapbank. Zou je een luchtbed oid mogen gebruiken anders?
pi_197945755
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:19 schreef Framblij89 het volgende:
Hoe is je strippoging gegaan?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197948167
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:43 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Hoe is je strippoging gegaan?
Niet... :') ze kon er wederom niet goed bij. vanmorgen aan de ctg gehangen en alles was perfect! Nu wel 2cm ontsluiting dus we gaan de goede kant op. A.s zondag wordt er een ballon geplaatst en dan word ik maandag ingeleid, belde de verloskundige erna en zij zei dat de kans er dik in zit dat hij wel voor die tijd komt. Laten we het hopen 🤞.
pi_197950203
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:38 schreef Tink89 het volgende:
Kwak, wat enorm naar dat die kans er is. Hier heeft elke kraamkamer een uitklapbank. Zou je een luchtbed oid mogen gebruiken anders?
Ze hebben een prachtig moeder kind centrum met eenpersoonskamers. Maar als t vol is moet je met iemand anders samen op een kamer, en dan mag er om die reden niemand anders bij slapen.

Ik duim maar dat t goedkomt. En misschien kan er een aantekening van de psychiater van de pop poli op mn dossier ofzo, ivm bevaltrauma en risico op PPD dat ik voorrang krijg op een eenpersoonskamer. Die zie ik over anderhalve week weer.
Kwak
  donderdag 11 februari 2021 @ 21:35:28 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197954391
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ze hebben een prachtig moeder kind centrum met eenpersoonskamers. Maar als t vol is moet je met iemand anders samen op een kamer, en dan mag er om die reden niemand anders bij slapen.

Ik duim maar dat t goedkomt. En misschien kan er een aantekening van de psychiater van de pop poli op mn dossier ofzo, ivm bevaltrauma en risico op PPD dat ik voorrang krijg op een eenpersoonskamer. Die zie ik over anderhalve week weer.
Ah oke, nu snap ik het. Ik zou dan idd even met je psych overleggen en kijken wat de opties zijn. Is er geen kraamhotel/geboortecentrum in de buurt wat eventueel nazorg kan doen? In Tilburg kan dat bijvoorbeeld ook voor medium care gevallen. Ik weet het niet hoor, probeer maar even mee te denken.
pi_197956501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ah oke, nu snap ik het. Ik zou dan idd even met je psych overleggen en kijken wat de opties zijn. Is er geen kraamhotel/geboortecentrum in de buurt wat eventueel nazorg kan doen? In Tilburg kan dat bijvoorbeeld ook voor medium care gevallen. Ik weet het niet hoor, probeer maar even mee te denken.
Heel lief O+ dat zit helaas juist in hetzelfde moeder kind centrum, en na een keizersnede mag je daar niet heen tot je ontslagen bent. Snap ik ook wel.

In Den Haag zijn we toen nog een derde nacht in t zkh gebleven in een kraamsuite samen, omdat er geen opstart van de kraamzorg was. Maar nu wordt de operatie niet s avonds laat als t goed is dus dat scheelt ook, en ze hebben bij deze organisatie wel opstartzorg.

T komt vast allemaal goed, ik heb vanmiddag even gejankt en ga t nu even loslaten verder.
Kwak
pi_197959558
Ach Kwak, hopelijk kan de psychiater wat voor je betekenen in dat geval. Gaat goedkomen in ieder geval!

Framblij, zet 'm op! 2 cm ontsluiting klinkt al als een mooi begin. Hopelijk snel jullie baby in je armen. :)

Cygne, hoe was het met je suikertest? En hoe is het met de andere zwangeren verder?

Tweede trimester is hier officieel van start gegaan! Gisteravond bij de verloskundige geweest en alles was perfect. Bloeddruk exact voor wat normaal is in de eerste helft van de zwangerschap en verder heb ik alles al geregeld/bedacht wat voor de komende weken anders op de planning zou staan (o.a. kraamzorgaanmelding).
Straks even bloed laten prikken in het ziekenhuis voor alle waardes. Ik verwacht eigenlijk ook weinig bijzonderheden daar... En anders wordt dat wel weer opgelost met extra vitamines/tabletten.

Ze grapte al dat we de volgende keer ook tijdens Zoom af kunnen spreken, omdat het zo volgens het boekje loopt en ik alles al geregeld heb. Ze deed een gok voor bloeddruk (normaal is 'ie bij mij 120/80, perfect dus) en dat was dus ook exact zo. 😂

Hopelijk zakt de misselijkheid verder weg de komende avonden/nachten (word nu vaak rond 4:00 uur wakker en dan rommelt het soms flink, met als resultaat dat ik een uur later moet spugen - komt niks uit natuurlijk), maar ik ben al blij dat m'n eetlust steeds meer terug komt.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 08:52:56 #178
342418 VKV
Plausibel
pi_197959782
Framblij hopelijk vandaag vol in de weeën? ;)

Poe kwakz0r, dat lijkt me ook echt niet tof als man niet kan blijven slapen! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee en is er wel wat mogelijk.

Leuk dat het zo goed gaat Komkommerschijfje! We hebben dezelfde wisseldag haha ik ga vandaag met 28 weken het derde trimester in.

Pff ik merk wel dat m'n gewicht steeds meer m'n zwangerschap gaat domineren. Ik loop daardoor natuurlijk al bij het ziekenhuis en eigenlijk gaat alles met de baby wel goed, maar ik merk gewoon dat ik in de week voor zo'n controleafspraak elke dag tig keer op de weegschaal sta en er echt heel erg mee bezig ben dat ik niet teveel aankom. Wat bij mij averechts werkt, want door er teveel mee bezig te zijn kom ik juist aan (of misschien gewoon door het zwanger zijn, maar hallo, die verklaring accepteert mijn brein niet hoor). En ik weet dat het een mogelijkheid is -tenminste, in mijn geval weet ik het niet helemaal zeker- om te vragen om niet te wegen tijdens de afspraken, maar dat voelt als opgeven. Fuck mijn hersens :') Anyway, vanmiddag dus controle :P
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:04:45 #179
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197959913
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ach Kwak, hopelijk kan de psychiater wat voor je betekenen in dat geval. Gaat goedkomen in ieder geval!

Framblij, zet 'm op! 2 cm ontsluiting klinkt al als een mooi begin. Hopelijk snel jullie baby in je armen. :)

Cygne, hoe was het met je suikertest? En hoe is het met de andere zwangeren verder?

Tweede trimester is hier officieel van start gegaan! Gisteravond bij de verloskundige geweest en alles was perfect. Bloeddruk exact voor wat normaal is in de eerste helft van de zwangerschap en verder heb ik alles al geregeld/bedacht wat voor de komende weken anders op de planning zou staan (o.a. kraamzorgaanmelding).
Straks even bloed laten prikken in het ziekenhuis voor alle waardes. Ik verwacht eigenlijk ook weinig bijzonderheden daar... En anders wordt dat wel weer opgelost met extra vitamines/tabletten.

Ze grapte al dat we de volgende keer ook tijdens Zoom af kunnen spreken, omdat het zo volgens het boekje loopt en ik alles al geregeld heb. Ze deed een gok voor bloeddruk (normaal is 'ie bij mij 120/80, perfect dus) en dat was dus ook exact zo. 😂

Hopelijk zakt de misselijkheid verder weg de komende avonden/nachten (word nu vaak rond 4:00 uur wakker en dan rommelt het soms flink, met als resultaat dat ik een uur later moet spugen - komt niks uit natuurlijk), maar ik ben al blij dat m'n eetlust steeds meer terug komt.
Komkommer, tweede trimester box! Jammer dat je nog steeds zo misselijk bent en dat vroege wakker worden is natuurlkijk ook niks. Kan je daarna nog wel wat slapen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:52 schreef VKV het volgende:

Poe kwakz0r, dat lijkt me ook echt niet tof als man niet kan blijven slapen! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee en is er wel wat mogelijk.

Leuk dat het zo goed gaat Komkommerschijfje! We hebben dezelfde wisseldag haha ik ga vandaag met 28 weken het derde trimester in.

Pff ik merk wel dat m'n gewicht steeds meer m'n zwangerschap gaat domineren. Ik loop daardoor natuurlijk al bij het ziekenhuis en eigenlijk gaat alles met de baby wel goed, maar ik merk gewoon dat ik in de week voor zo'n controleafspraak elke dag tig keer op de weegschaal sta en er echt heel erg mee bezig ben dat ik niet teveel aankom. Wat bij mij averechts werkt, want door er teveel mee bezig te zijn kom ik juist aan (of misschien gewoon door het zwanger zijn, maar hallo, die verklaring accepteert mijn brein niet hoor). En ik weet dat het een mogelijkheid is -tenminste, in mijn geval weet ik het niet helemaal zeker- om te vragen om niet te wegen tijdens de afspraken, maar dat voelt als opgeven. Fuck mijn hersens :') Anyway, vanmiddag dus controle :P
Mijn weegschaal is ermee opgehouden dus zal wel volgende week een mini-heartattack krijgen bij de verloskundige. 3e trimester! Schiet al op whoehoe :) Succes bij de vlos vanmiddag
Ik (vr) eet de hele dag en het liefst kaasblokjes en chocola. Geloof ik vandaag niet meegenomen naar mijn werk, gaat een lange dag worden :'( Gelukkig vroeg begonnen dus op tijd naar huis.
pi_197960135
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Komkommer, tweede trimester box! Jammer dat je nog steeds zo misselijk bent en dat vroege wakker worden is natuurlkijk ook niks. Kan je daarna nog wel wat slapen?
[..]

Mijn weegschaal is ermee opgehouden dus zal wel volgende week een mini-heartattack krijgen bij de verloskundige. 3e trimester! Schiet al op whoehoe :) Succes bij de vlos vanmiddag
Ik (vr) eet de hele dag en het liefst kaasblokjes en chocola. Geloof ik vandaag niet meegenomen naar mijn werk, gaat een lange dag worden :'( Gelukkig vroeg begonnen dus op tijd naar huis.
Ja, 13 weken en 3 dagen onderweg nu. Jij natuurlijk een dagje langer. 😎 Jij had een aantal weken terug ook wat medicatie voor de misselijkheid, toch? Gaat dat nu weer goed?
Het is inderdaad vervelend dat ik 's nachts nog misselijk ben, maar niet onoverkomelijk hoor. Ik vind het beter dan 's morgens of 's avonds na het eten overgeven, omdat het spugen 's nachts helemaal niets voorstelt. Het is een vervelend gevoel, maar niet meer dan dat. Verder eet ik nu overdag weer goed en 's avonds is er ook steeds meer trek, dus ik kom niets tekort.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:42:37 #181
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197960418
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Ja, 13 weken en 3 dagen onderweg nu. Jij natuurlijk een dagje langer. 😎 Jij had een aantal weken terug ook wat medicatie voor de misselijkheid, toch? Gaat dat nu weer goed?
Het is inderdaad vervelend dat ik 's nachts nog misselijk ben, maar niet onoverkomelijk hoor. Ik vind het beter dan 's morgens of 's avonds na het eten overgeven, omdat het spugen 's nachts helemaal niets voorstelt. Het is een vervelend gevoel, maar niet meer dan dat. Verder eet ik nu overdag weer goed en 's avonds is er ook steeds meer trek, dus ik kom niets tekort.
Klopt, van ong. 6 tot 8-9 weken was het niet te houden met de misselijkheid en spugen. Ook had ik heel weinig eetlust, ik at een maaltijd om de dag en werd steeds slapper. Van de huisarts kreeg ik Emesafene, dit ging goed maar na een paar dagen weer last dus is de dosering verdubbeld. Het nadeel is dat je er heeeeeeeeel duf van wordt, alsof ik een slaappil in had genomen.
Ik hoop heel erg voor je dat het gauw weg gaat, misselijk zijn is gewoon verschrikkelijk kut.
pi_197960419
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 17:42 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Niet... :') ze kon er wederom niet goed bij. vanmorgen aan de ctg gehangen en alles was perfect! Nu wel 2cm ontsluiting dus we gaan de goede kant op. A.s zondag wordt er een ballon geplaatst en dan word ik maandag ingeleid, belde de verloskundige erna en zij zei dat de kans er dik in zit dat hij wel voor die tijd komt. Laten we het hopen 🤞.
Ah dus verplaatst van vandaag naar maandag toch? Hopelijk heeft hij er dit weekend genoeg van gehad. :P

Ik wil ook graag een kleine mededeling doen. Lily wordt grote zus. Vandaag 11.3 en een klein actief mensje gezien. Uitgerekend op 31 augustus. :)

Super leuk, want een goede vriendin van mij is nu 8 weken zwanger van de eerste. Kunnen we mooi samen hysterisch babykleertjes kopen. Ik voel me belachelijk goed, maar een paar dagen misselijk geweest. Wel ruik ik bizar goed (onder de douche met dichte deur de koffie beneden ruiken bvb). En mijn SI gewricht speelt weer op, maar ik heb een fysio die wonderen verricht en me de vorige zwangerschap van een zenuwbeknelling en amper kunnen lopen naar volledig pijnvrij bracht in twee maanden tijd. Dit keer besloten het niet zo ver te laten komen lol.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197960759
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 17:42 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Een paar dagen extra om zelf te komen! :D
pi_197960787
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:42 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah dus verplaatst van vandaag naar maandag toch? Hopelijk heeft hij er dit weekend genoeg van gehad. :P

Ik wil ook graag een kleine mededeling doen. Lily wordt grote zus. Vandaag 11.3 en een klein actief mensje gezien. Uitgerekend op 31 augustus. :)

Super leuk, want een goede vriendin van mij is nu 8 weken zwanger van de eerste. Kunnen we mooi samen hysterisch babykleertjes kopen. Ik voel me belachelijk goed, maar een paar dagen misselijk geweest. Wel ruik ik bizar goed (onder de douche met dichte deur de koffie beneden ruiken bvb). En mijn SI gewricht speelt weer op, maar ik heb een fysio die wonderen verricht en me de vorige zwangerschap van een zenuwbeknelling en amper kunnen lopen naar volledig pijnvrij bracht in twee maanden tijd. Dit keer besloten het niet zo ver te laten komen lol.
GEFELICITEERD! :D

Super super super leuk! Ik meen me iets te herinneren dat jij het héél graag wilde, maar je vriend absoluut niet. :9 Daarin zijn jullie dus nader tot elkaar gekomen. :D Hopelijk een fijne ongecompliceerde zwangerschap. O+
pi_197961196
quote:

[..]

*O* *O* *O* Wat een fijn nieuws!! Gefeliciteerd lieve Santa ;) O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197961226
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:52 schreef VKV het volgende:

Ik heb me serieus nog nooit hoeven wegen bij een afspraak. Ze hebben misschien 1 keer gevraagd wat ik woog buiten de intake.

En ik sta juist onder controle wegens hoog bmi.

Dit os echt iets om los te laten. Aankomen is normaal, en als de gedachte eraan je juist triggert om te eten en als je gedachten hebt over “opgeven” (als in: dat niet je gewicht controleren opgeven is), dan denk ik dat het helemaal belangrijk is.

Heb je een verleden met gewichtsschommelingen of dieten dat het je zo triggert? Of is je VK er erg mee bezig?
Kwak
pi_197961261
Ohhh wat leuk! Gefeliciteerd @Rebubbled
Kwak
pi_197961489
Jaaa Rebubbled, wat fijn O+ O+
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:37:42 #189
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197962178
Gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws :)

En over het wegen; ik had overduidelijk een maat meer, er is mij maar eenmaal naar mijn gewicht gevraagd. Daarna niet meer. Ik ben tot nu toe 8 kilo in totaal aangekomen en ik begrijp dat je de drang voelt om te blijven wegen. Maar maak dan afspraken met je zelf die behapbaar zijn zonder dat het een obsessie wordt. Ik weeg 1 a 2x in de week en zet het dan in de gezondheidsapp van mijn telefoon, verder heb ik met mijzelf afgesproken dat ik er geen waardeoordeel over heb deze periode. Anders kun je je jezelf heel verdrietig denken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_197962845
Gefeliciteerd Rebubbled!

Ik werd vandaag gebeld door de gynaecoloog. Heb voor 20 dagen medicatie gekregen en ik krijg elke 2 a 3 een belafspraak met haar om te kijken hoe het gaat. Krijg dan in principe geen andere gynaecoloog meer te spreken hierover.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:41:33 #191
342418 VKV
Plausibel
pi_197963143
Gefeliciteerd Rebubbled!! *O*

En dames bedankt voor alle tips en meedenken! Helpt me echt om alles te lezen.
Al sinds m'n 14e bezig met diëten en heb een veel te hoog bmi dus het zit wel diep ;) maar ik ga heel hard m'n best doen het meer los te laten tijdens deze zwangerschap want ik knap er nu qua gedachtes niet van op.
pi_197963174
quote:

[..]

Jaaa *O* ik vroeg me laatst toevallig nog af wanneer je je zou komen melden. Nogmaals gefeliciteerd O+
pi_197963517
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:41 schreef VKV het volgende:

Al sinds m'n 14e bezig met diëten en heb een veel te hoog bmi dus het zit wel diep ;) maar ik ga heel hard m'n best doen het meer los te laten tijdens deze zwangerschap want ik knap er nu qua gedachtes niet van op.
Ik heb om een hele andere reden problemen met wegen. Ik heb dat eenmaal aangegeven bij VK en gyn, ik hoefde hen niet eens uit te leggen waarom precies, ze hebben er nooit meer naar gevraagd.
Wellicht helpt het je om het toch even te zeggen. :*
pi_197963562
quote:

Ach wat lastig, en herkenbaar ook. :*
Ik ben ook veel te zwaar en hoef nooit te wegen. Snap dat dat confronterend is, zeker in zo'n setting.
pi_197963707
quote:

[..]

Omgggg ik ben zooooo blij voor je O+ Super super gefeliciteerd!!!

En @VKV zo herkenbaar dit, wil je een hele dikke knuffel geven want tis even klote. :*

[ Bericht 12% gewijzigd door Framblij89 op 12-02-2021 13:25:55 ]
pi_197963734
quote:

[..]

Yesss! O+ Gefeliciteeeerd! O+
pi_197967924
Gefeliciteerd, Rebubbled! Leuk, nog net een mede-dame in augustus uitgerekend! 😎
pi_197967993
Oh, ik heb nog wel een vraag trouwens.

Ik ben vandaag bloed wezen prikken om alle waardes te bepalen. Ik denk eigenlijk dat het allemaal oké is, maar even afwachten.
De verloskundige zei de vorige keer dat ik met foliumzuur mocht stoppen na 11 weken zwangerschap, dus twee weken terug (toen was ik 11.3) ben ik gestopt na de goede termijnecho. Hier zat echter ook vitamine D3 bij, maar ik dacht dat het met name om de foliumzuur ging.

Dit heb ik gisteren ook aangegeven bij de tweede afspraak. Deze verloskundige (twee verschillende dames) zei dat ik de tabletjes ook gewoon door kon slikken, juist omdat er ook vitamine D3 bij zit en foliumzuur blijven slikken ook geen probleem is. Ik hoefde in ieder geval geen aparte vitamine D te kopen, ik kon gewoon het potje met foliumzuur en D3 opmaken.

Nu weet ik echter niet meer wat ik het beste kan doen. 🤪 Die tabletjes gewoon weer pakken of eerst even afwachten wat mijn bloedwaardes zijn en nadien in actie komen met bijslikken van vitamines als het nodig is?
pi_197968043
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:42 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Klopt, van ong. 6 tot 8-9 weken was het niet te houden met de misselijkheid en spugen. Ook had ik heel weinig eetlust, ik at een maaltijd om de dag en werd steeds slapper. Van de huisarts kreeg ik Emesafene, dit ging goed maar na een paar dagen weer last dus is de dosering verdubbeld. Het nadeel is dat je er heeeeeeeeel duf van wordt, alsof ik een slaappil in had genomen.
Ik hoop heel erg voor je dat het gauw weg gaat, misselijk zijn is gewoon verschrikkelijk kut.
En gaat het nu weer goed dan? 😘
Ja, ik hoop het ook, maar ja, ik heb er niet zo heel veel invloed op. Baby zorgt voor genoeg reuring in ieder geval. :) Gisteravond voor het slapen gaan wel even goed wat vlaflip met muesli en fruit gegeten en vannacht ging het goed, dus ik ga dit maar even een paar avonden proberen en dan zien of dit de remedie is.
pi_197968350
quote:

Ik heb na het afvallen na de maagverkleining (50 kilo eraf) nog steeds een bmi >40 en heb een leven lang gedieet dus ik snap je gevoel welz

Ik heb zelf uiteindelijk een fijne manier gevonden van leven en eten door mezelf volledig te accepteren zoals ik ben en me te verdiepen in health at every size en intuitief eten (waarbij afvallen pertinent nooit een doel is). De boeken “happy fat” van sofie hagen en “just eat it” van Laura Thomas hebben me enorm geholpen!
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')