abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197956501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ah oke, nu snap ik het. Ik zou dan idd even met je psych overleggen en kijken wat de opties zijn. Is er geen kraamhotel/geboortecentrum in de buurt wat eventueel nazorg kan doen? In Tilburg kan dat bijvoorbeeld ook voor medium care gevallen. Ik weet het niet hoor, probeer maar even mee te denken.
Heel lief O+ dat zit helaas juist in hetzelfde moeder kind centrum, en na een keizersnede mag je daar niet heen tot je ontslagen bent. Snap ik ook wel.

In Den Haag zijn we toen nog een derde nacht in t zkh gebleven in een kraamsuite samen, omdat er geen opstart van de kraamzorg was. Maar nu wordt de operatie niet s avonds laat als t goed is dus dat scheelt ook, en ze hebben bij deze organisatie wel opstartzorg.

T komt vast allemaal goed, ik heb vanmiddag even gejankt en ga t nu even loslaten verder.
Kwak
pi_197959558
Ach Kwak, hopelijk kan de psychiater wat voor je betekenen in dat geval. Gaat goedkomen in ieder geval!

Framblij, zet 'm op! 2 cm ontsluiting klinkt al als een mooi begin. Hopelijk snel jullie baby in je armen. :)

Cygne, hoe was het met je suikertest? En hoe is het met de andere zwangeren verder?

Tweede trimester is hier officieel van start gegaan! Gisteravond bij de verloskundige geweest en alles was perfect. Bloeddruk exact voor wat normaal is in de eerste helft van de zwangerschap en verder heb ik alles al geregeld/bedacht wat voor de komende weken anders op de planning zou staan (o.a. kraamzorgaanmelding).
Straks even bloed laten prikken in het ziekenhuis voor alle waardes. Ik verwacht eigenlijk ook weinig bijzonderheden daar... En anders wordt dat wel weer opgelost met extra vitamines/tabletten.

Ze grapte al dat we de volgende keer ook tijdens Zoom af kunnen spreken, omdat het zo volgens het boekje loopt en ik alles al geregeld heb. Ze deed een gok voor bloeddruk (normaal is 'ie bij mij 120/80, perfect dus) en dat was dus ook exact zo. 😂

Hopelijk zakt de misselijkheid verder weg de komende avonden/nachten (word nu vaak rond 4:00 uur wakker en dan rommelt het soms flink, met als resultaat dat ik een uur later moet spugen - komt niks uit natuurlijk), maar ik ben al blij dat m'n eetlust steeds meer terug komt.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 08:52:56 #178
342418 VKV
Plausibel
pi_197959782
Framblij hopelijk vandaag vol in de weeën? ;)

Poe kwakz0r, dat lijkt me ook echt niet tof als man niet kan blijven slapen! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee en is er wel wat mogelijk.

Leuk dat het zo goed gaat Komkommerschijfje! We hebben dezelfde wisseldag haha ik ga vandaag met 28 weken het derde trimester in.

Pff ik merk wel dat m'n gewicht steeds meer m'n zwangerschap gaat domineren. Ik loop daardoor natuurlijk al bij het ziekenhuis en eigenlijk gaat alles met de baby wel goed, maar ik merk gewoon dat ik in de week voor zo'n controleafspraak elke dag tig keer op de weegschaal sta en er echt heel erg mee bezig ben dat ik niet teveel aankom. Wat bij mij averechts werkt, want door er teveel mee bezig te zijn kom ik juist aan (of misschien gewoon door het zwanger zijn, maar hallo, die verklaring accepteert mijn brein niet hoor). En ik weet dat het een mogelijkheid is -tenminste, in mijn geval weet ik het niet helemaal zeker- om te vragen om niet te wegen tijdens de afspraken, maar dat voelt als opgeven. Fuck mijn hersens :') Anyway, vanmiddag dus controle :P
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:04:45 #179
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197959913
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ach Kwak, hopelijk kan de psychiater wat voor je betekenen in dat geval. Gaat goedkomen in ieder geval!

Framblij, zet 'm op! 2 cm ontsluiting klinkt al als een mooi begin. Hopelijk snel jullie baby in je armen. :)

Cygne, hoe was het met je suikertest? En hoe is het met de andere zwangeren verder?

Tweede trimester is hier officieel van start gegaan! Gisteravond bij de verloskundige geweest en alles was perfect. Bloeddruk exact voor wat normaal is in de eerste helft van de zwangerschap en verder heb ik alles al geregeld/bedacht wat voor de komende weken anders op de planning zou staan (o.a. kraamzorgaanmelding).
Straks even bloed laten prikken in het ziekenhuis voor alle waardes. Ik verwacht eigenlijk ook weinig bijzonderheden daar... En anders wordt dat wel weer opgelost met extra vitamines/tabletten.

Ze grapte al dat we de volgende keer ook tijdens Zoom af kunnen spreken, omdat het zo volgens het boekje loopt en ik alles al geregeld heb. Ze deed een gok voor bloeddruk (normaal is 'ie bij mij 120/80, perfect dus) en dat was dus ook exact zo. 😂

Hopelijk zakt de misselijkheid verder weg de komende avonden/nachten (word nu vaak rond 4:00 uur wakker en dan rommelt het soms flink, met als resultaat dat ik een uur later moet spugen - komt niks uit natuurlijk), maar ik ben al blij dat m'n eetlust steeds meer terug komt.
Komkommer, tweede trimester box! Jammer dat je nog steeds zo misselijk bent en dat vroege wakker worden is natuurlkijk ook niks. Kan je daarna nog wel wat slapen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:52 schreef VKV het volgende:

Poe kwakz0r, dat lijkt me ook echt niet tof als man niet kan blijven slapen! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee en is er wel wat mogelijk.

Leuk dat het zo goed gaat Komkommerschijfje! We hebben dezelfde wisseldag haha ik ga vandaag met 28 weken het derde trimester in.

Pff ik merk wel dat m'n gewicht steeds meer m'n zwangerschap gaat domineren. Ik loop daardoor natuurlijk al bij het ziekenhuis en eigenlijk gaat alles met de baby wel goed, maar ik merk gewoon dat ik in de week voor zo'n controleafspraak elke dag tig keer op de weegschaal sta en er echt heel erg mee bezig ben dat ik niet teveel aankom. Wat bij mij averechts werkt, want door er teveel mee bezig te zijn kom ik juist aan (of misschien gewoon door het zwanger zijn, maar hallo, die verklaring accepteert mijn brein niet hoor). En ik weet dat het een mogelijkheid is -tenminste, in mijn geval weet ik het niet helemaal zeker- om te vragen om niet te wegen tijdens de afspraken, maar dat voelt als opgeven. Fuck mijn hersens :') Anyway, vanmiddag dus controle :P
Mijn weegschaal is ermee opgehouden dus zal wel volgende week een mini-heartattack krijgen bij de verloskundige. 3e trimester! Schiet al op whoehoe :) Succes bij de vlos vanmiddag
Ik (vr) eet de hele dag en het liefst kaasblokjes en chocola. Geloof ik vandaag niet meegenomen naar mijn werk, gaat een lange dag worden :'( Gelukkig vroeg begonnen dus op tijd naar huis.
pi_197960135
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Komkommer, tweede trimester box! Jammer dat je nog steeds zo misselijk bent en dat vroege wakker worden is natuurlkijk ook niks. Kan je daarna nog wel wat slapen?
[..]

Mijn weegschaal is ermee opgehouden dus zal wel volgende week een mini-heartattack krijgen bij de verloskundige. 3e trimester! Schiet al op whoehoe :) Succes bij de vlos vanmiddag
Ik (vr) eet de hele dag en het liefst kaasblokjes en chocola. Geloof ik vandaag niet meegenomen naar mijn werk, gaat een lange dag worden :'( Gelukkig vroeg begonnen dus op tijd naar huis.
Ja, 13 weken en 3 dagen onderweg nu. Jij natuurlijk een dagje langer. 😎 Jij had een aantal weken terug ook wat medicatie voor de misselijkheid, toch? Gaat dat nu weer goed?
Het is inderdaad vervelend dat ik 's nachts nog misselijk ben, maar niet onoverkomelijk hoor. Ik vind het beter dan 's morgens of 's avonds na het eten overgeven, omdat het spugen 's nachts helemaal niets voorstelt. Het is een vervelend gevoel, maar niet meer dan dat. Verder eet ik nu overdag weer goed en 's avonds is er ook steeds meer trek, dus ik kom niets tekort.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:42:37 #181
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197960418
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Ja, 13 weken en 3 dagen onderweg nu. Jij natuurlijk een dagje langer. 😎 Jij had een aantal weken terug ook wat medicatie voor de misselijkheid, toch? Gaat dat nu weer goed?
Het is inderdaad vervelend dat ik 's nachts nog misselijk ben, maar niet onoverkomelijk hoor. Ik vind het beter dan 's morgens of 's avonds na het eten overgeven, omdat het spugen 's nachts helemaal niets voorstelt. Het is een vervelend gevoel, maar niet meer dan dat. Verder eet ik nu overdag weer goed en 's avonds is er ook steeds meer trek, dus ik kom niets tekort.
Klopt, van ong. 6 tot 8-9 weken was het niet te houden met de misselijkheid en spugen. Ook had ik heel weinig eetlust, ik at een maaltijd om de dag en werd steeds slapper. Van de huisarts kreeg ik Emesafene, dit ging goed maar na een paar dagen weer last dus is de dosering verdubbeld. Het nadeel is dat je er heeeeeeeeel duf van wordt, alsof ik een slaappil in had genomen.
Ik hoop heel erg voor je dat het gauw weg gaat, misselijk zijn is gewoon verschrikkelijk kut.
pi_197960419
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 17:42 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Niet... :') ze kon er wederom niet goed bij. vanmorgen aan de ctg gehangen en alles was perfect! Nu wel 2cm ontsluiting dus we gaan de goede kant op. A.s zondag wordt er een ballon geplaatst en dan word ik maandag ingeleid, belde de verloskundige erna en zij zei dat de kans er dik in zit dat hij wel voor die tijd komt. Laten we het hopen 🤞.
Ah dus verplaatst van vandaag naar maandag toch? Hopelijk heeft hij er dit weekend genoeg van gehad. :P

Ik wil ook graag een kleine mededeling doen. Lily wordt grote zus. Vandaag 11.3 en een klein actief mensje gezien. Uitgerekend op 31 augustus. :)

Super leuk, want een goede vriendin van mij is nu 8 weken zwanger van de eerste. Kunnen we mooi samen hysterisch babykleertjes kopen. Ik voel me belachelijk goed, maar een paar dagen misselijk geweest. Wel ruik ik bizar goed (onder de douche met dichte deur de koffie beneden ruiken bvb). En mijn SI gewricht speelt weer op, maar ik heb een fysio die wonderen verricht en me de vorige zwangerschap van een zenuwbeknelling en amper kunnen lopen naar volledig pijnvrij bracht in twee maanden tijd. Dit keer besloten het niet zo ver te laten komen lol.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197960759
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 17:42 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Niet... :') ze kon er wederom niet goed bij. vanmorgen aan de ctg gehangen en alles was perfect! Nu wel 2cm ontsluiting dus we gaan de goede kant op. A.s zondag wordt er een ballon geplaatst en dan word ik maandag ingeleid, belde de verloskundige erna en zij zei dat de kans er dik in zit dat hij wel voor die tijd komt. Laten we het hopen 🤞.
Een paar dagen extra om zelf te komen! :D
pi_197960787
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:42 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah dus verplaatst van vandaag naar maandag toch? Hopelijk heeft hij er dit weekend genoeg van gehad. :P

Ik wil ook graag een kleine mededeling doen. Lily wordt grote zus. Vandaag 11.3 en een klein actief mensje gezien. Uitgerekend op 31 augustus. :)

Super leuk, want een goede vriendin van mij is nu 8 weken zwanger van de eerste. Kunnen we mooi samen hysterisch babykleertjes kopen. Ik voel me belachelijk goed, maar een paar dagen misselijk geweest. Wel ruik ik bizar goed (onder de douche met dichte deur de koffie beneden ruiken bvb). En mijn SI gewricht speelt weer op, maar ik heb een fysio die wonderen verricht en me de vorige zwangerschap van een zenuwbeknelling en amper kunnen lopen naar volledig pijnvrij bracht in twee maanden tijd. Dit keer besloten het niet zo ver te laten komen lol.
GEFELICITEERD! :D

Super super super leuk! Ik meen me iets te herinneren dat jij het héél graag wilde, maar je vriend absoluut niet. :9 Daarin zijn jullie dus nader tot elkaar gekomen. :D Hopelijk een fijne ongecompliceerde zwangerschap. O+
pi_197961196
quote:

[..]

*O* *O* *O* Wat een fijn nieuws!! Gefeliciteerd lieve Santa ;) O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197961226
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:52 schreef VKV het volgende:

Ik heb me serieus nog nooit hoeven wegen bij een afspraak. Ze hebben misschien 1 keer gevraagd wat ik woog buiten de intake.

En ik sta juist onder controle wegens hoog bmi.

Dit os echt iets om los te laten. Aankomen is normaal, en als de gedachte eraan je juist triggert om te eten en als je gedachten hebt over “opgeven” (als in: dat niet je gewicht controleren opgeven is), dan denk ik dat het helemaal belangrijk is.

Heb je een verleden met gewichtsschommelingen of dieten dat het je zo triggert? Of is je VK er erg mee bezig?
Kwak
pi_197961261
Ohhh wat leuk! Gefeliciteerd @Rebubbled
Kwak
pi_197961489
Jaaa Rebubbled, wat fijn O+ O+
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:37:42 #189
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197962178
Gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws :)

En over het wegen; ik had overduidelijk een maat meer, er is mij maar eenmaal naar mijn gewicht gevraagd. Daarna niet meer. Ik ben tot nu toe 8 kilo in totaal aangekomen en ik begrijp dat je de drang voelt om te blijven wegen. Maar maak dan afspraken met je zelf die behapbaar zijn zonder dat het een obsessie wordt. Ik weeg 1 a 2x in de week en zet het dan in de gezondheidsapp van mijn telefoon, verder heb ik met mijzelf afgesproken dat ik er geen waardeoordeel over heb deze periode. Anders kun je je jezelf heel verdrietig denken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197962845
Gefeliciteerd Rebubbled!

Ik werd vandaag gebeld door de gynaecoloog. Heb voor 20 dagen medicatie gekregen en ik krijg elke 2 a 3 een belafspraak met haar om te kijken hoe het gaat. Krijg dan in principe geen andere gynaecoloog meer te spreken hierover.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:41:33 #191
342418 VKV
Plausibel
pi_197963143
Gefeliciteerd Rebubbled!! *O*

En dames bedankt voor alle tips en meedenken! Helpt me echt om alles te lezen.
Al sinds m'n 14e bezig met diëten en heb een veel te hoog bmi dus het zit wel diep ;) maar ik ga heel hard m'n best doen het meer los te laten tijdens deze zwangerschap want ik knap er nu qua gedachtes niet van op.
pi_197963174
quote:

[..]

Jaaa *O* ik vroeg me laatst toevallig nog af wanneer je je zou komen melden. Nogmaals gefeliciteerd O+
pi_197963517
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:41 schreef VKV het volgende:

Al sinds m'n 14e bezig met diëten en heb een veel te hoog bmi dus het zit wel diep ;) maar ik ga heel hard m'n best doen het meer los te laten tijdens deze zwangerschap want ik knap er nu qua gedachtes niet van op.
Ik heb om een hele andere reden problemen met wegen. Ik heb dat eenmaal aangegeven bij VK en gyn, ik hoefde hen niet eens uit te leggen waarom precies, ze hebben er nooit meer naar gevraagd.
Wellicht helpt het je om het toch even te zeggen. :*
pi_197963562
quote:

Ach wat lastig, en herkenbaar ook. :*
Ik ben ook veel te zwaar en hoef nooit te wegen. Snap dat dat confronterend is, zeker in zo'n setting.
pi_197963707
quote:

[..]

Omgggg ik ben zooooo blij voor je O+ Super super gefeliciteerd!!!

En @VKV zo herkenbaar dit, wil je een hele dikke knuffel geven want tis even klote. :*

[ Bericht 12% gewijzigd door Framblij89 op 12-02-2021 13:25:55 ]
pi_197963734
quote:

[..]

Yesss! O+ Gefeliciteeeerd! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_197967924
Gefeliciteerd, Rebubbled! Leuk, nog net een mede-dame in augustus uitgerekend! 😎
pi_197967993
Oh, ik heb nog wel een vraag trouwens.

Ik ben vandaag bloed wezen prikken om alle waardes te bepalen. Ik denk eigenlijk dat het allemaal oké is, maar even afwachten.
De verloskundige zei de vorige keer dat ik met foliumzuur mocht stoppen na 11 weken zwangerschap, dus twee weken terug (toen was ik 11.3) ben ik gestopt na de goede termijnecho. Hier zat echter ook vitamine D3 bij, maar ik dacht dat het met name om de foliumzuur ging.

Dit heb ik gisteren ook aangegeven bij de tweede afspraak. Deze verloskundige (twee verschillende dames) zei dat ik de tabletjes ook gewoon door kon slikken, juist omdat er ook vitamine D3 bij zit en foliumzuur blijven slikken ook geen probleem is. Ik hoefde in ieder geval geen aparte vitamine D te kopen, ik kon gewoon het potje met foliumzuur en D3 opmaken.

Nu weet ik echter niet meer wat ik het beste kan doen. 🤪 Die tabletjes gewoon weer pakken of eerst even afwachten wat mijn bloedwaardes zijn en nadien in actie komen met bijslikken van vitamines als het nodig is?
pi_197968043
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:42 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Klopt, van ong. 6 tot 8-9 weken was het niet te houden met de misselijkheid en spugen. Ook had ik heel weinig eetlust, ik at een maaltijd om de dag en werd steeds slapper. Van de huisarts kreeg ik Emesafene, dit ging goed maar na een paar dagen weer last dus is de dosering verdubbeld. Het nadeel is dat je er heeeeeeeeel duf van wordt, alsof ik een slaappil in had genomen.
Ik hoop heel erg voor je dat het gauw weg gaat, misselijk zijn is gewoon verschrikkelijk kut.
En gaat het nu weer goed dan? 😘
Ja, ik hoop het ook, maar ja, ik heb er niet zo heel veel invloed op. Baby zorgt voor genoeg reuring in ieder geval. :) Gisteravond voor het slapen gaan wel even goed wat vlaflip met muesli en fruit gegeten en vannacht ging het goed, dus ik ga dit maar even een paar avonden proberen en dan zien of dit de remedie is.
pi_197968350
quote:

Ik heb na het afvallen na de maagverkleining (50 kilo eraf) nog steeds een bmi >40 en heb een leven lang gedieet dus ik snap je gevoel welz

Ik heb zelf uiteindelijk een fijne manier gevonden van leven en eten door mezelf volledig te accepteren zoals ik ben en me te verdiepen in health at every size en intuitief eten (waarbij afvallen pertinent nooit een doel is). De boeken “happy fat” van sofie hagen en “just eat it” van Laura Thomas hebben me enorm geholpen!
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')