abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197968438
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 16:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, ik heb nog wel een vraag trouwens.

Ik ben vandaag bloed wezen prikken om alle waardes te bepalen. Ik denk eigenlijk dat het allemaal oké is, maar even afwachten.
De verloskundige zei de vorige keer dat ik met foliumzuur mocht stoppen na 11 weken zwangerschap, dus twee weken terug (toen was ik 11.3) ben ik gestopt na de goede termijnecho. Hier zat echter ook vitamine D3 bij, maar ik dacht dat het met name om de foliumzuur ging.

Dit heb ik gisteren ook aangegeven bij de tweede afspraak. Deze verloskundige (twee verschillende dames) zei dat ik de tabletjes ook gewoon door kon slikken, juist omdat er ook vitamine D3 bij zit en foliumzuur blijven slikken ook geen probleem is. Ik hoefde in ieder geval geen aparte vitamine D te kopen, ik kon gewoon het potje met foliumzuur en D3 opmaken.

Nu weet ik echter niet meer wat ik het beste kan doen. 🤪 Die tabletjes gewoon weer pakken of eerst even afwachten wat mijn bloedwaardes zijn en nadien in actie komen met bijslikken van vitamines als het nodig is?
Denk dat je die oude gewoon kan opmaken. Ik heb standaard hoge dosis foliumzuur ook in mn gewone multi zitten (wel een speciale ivm maag), mar foliumzuur plas je teveel gewoon van uit (en veel mensen hebben het sowieso tekort net als D3)
Kwak
pi_197969205
Ja zou het gewoon opmaken komkommerschijfje! Het kan geen kwaad iig ;)

Ik zit op 3cm trouwens, zou het dan??
  vrijdag 12 februari 2021 @ 19:24:11 #203
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197970338
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 18:18 schreef Framblij89 het volgende:

Een gestage 3 maar wie weet ;). Hoe voel je je verder?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197970504
quote:

Gratis? Of heb je wel al weeen? :D Als je zo doorgaat valt hij er zondagmiddag ineens perongeluk uit.

Thnx voor de lieve reacties! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197970815
Dank jullie Kwak en Framblij, dan ga ik gewoon verder met dat potje. Net al eentje genomen, nu maar even iedere dag weer eentje slikken. Ik heb deze tabletjes gelukkig lang geslikt (> 1 jaar), dus m'n foliumzuur-spiegel zal niet zo snel zo laag worden. ;)

Vind het zo raar van mezelf om zo'n vraag dan te appen naar de verloskundige, dan ben ik bang dat ik het niet goed gehoord/begrepen heb, vooral als ze dat gisteren nog gezegd heeft. 😂 Andere vragen zijn wat makkelijker om te stellen, ofzo. Gelukkig is dit forum er voor alle vragen en dingen die je meemaakt. 🥰
  vrijdag 12 februari 2021 @ 20:13:11 #206
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197971530
quote:
Vast wel toch! *O* .

@Komkommerschijfje eens met de rest, de extra foliumzuur is niet meer nodig omdat de neurale buis nu wel af is dus foliumzuur heeft z'n ding gedaan om de kans op een open ruggetje te verkleinen. Maar kwaad kan het heus niet. Ik slik ook gewoon de multi-zwanger-pillen op. Over vitamine d in zwangerschap verschillen de meningen geloof ik nog? Maar ik denk, zeker in de winter, dat het geen overbodige luxe is. Ik heb dat met borstvoeding ook altijd door geslikt.

Rebubbled gefeliciteerd! Wat fijn voor je! *O* .

edit: deze post stond een uur open dus deels mosterd, sorry.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197972514
Gefeliciteerd Rebubbled *O*

8 maart staat de 20 weken echo gepland, blijft toch altijd weer spannend.
Verloskundige meende bij de termijn echo gezien te hebben dat we weer een jongen zouden krijgen, maar ze wist niet of ze dat nu bij ons of bij een ander koppel had gezien :') thanks, zeg dan niks haha.
Ik kon er in ieder geval niks van maken, bij de jongens zag je toen wel een omhoogstaande nub.
We wachten maar geduldig af, ik denk een derde musketier maar vriend en de oudste denken allebei een meisje. Hoop dat V niet al te verdrietig is als het toch een broertje blijkt haha.
pi_197974263
:W :@
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  vrijdag 12 februari 2021 @ 23:09:03 #209
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197974715
Rebubbled! Gefeliciteerd! O+ Wat heerlijk!

En waauw Sicilia, gefeliciteerd ook! En wow! O+ :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 12 februari 2021 @ 23:51:32 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197975344
Gefeliciteerd Rebubbled *O*
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 23:59:22 #211
269689 crew  Viv
pi_197975453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:43 schreef Sicilia het volgende:
:W :@
:o *O*

Ik ben de tel kwijt :@ , hoeveelste kindje wordt dit?
pi_197975475
5?
  Manager PR/Moderator zaterdag 13 februari 2021 @ 00:07:38 #213
269689 crew  Viv
pi_197975575
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 00:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
5?
Ja, als ik moest gokken zou ik ook 5 zeggen. :Y
pi_197976979
De 5e ja! Afgelopen week is een behoorlijke rollercoaster geweest. Werd ik zomaar ineens niet ongesteld. Die zagen we niet aankomen en manlief is heel duidelijk geweest al die tijd, 4 was echt de max. Voor mij is dat wel anders, hoewel ik mij zeer, zeer rijk voel met de 4 die wij hebben mogen krijgen, is een vijfde wat mij betreft heel erg welkom.
We hebben dus heel veel met elkaar gesproken en gister werd wel duidelijk dat we er voor gaan samen.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 09:26:35 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197978158
Ik moet lachen om het ‘zomaar ineens’ :D . Maar gefeliciteerd! Wat bijzonder, 5! Hoe ver ben je?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197978233
Snap ik :Y , maar we hebben altijd condooms gebruikt, dus we zagen deze echt even niet aankomen. Ik had ook een hele rare menstruatie de laatste keer. Erg heftig was het, 7 dagen flink bloedverlies, toen twee dagen niets en daarna ineens weer 3 dagen wat bloed. Toen heb ik een testje gedaan omdat ik dacht misschien wel een miskraam gehad te hebben of iets dergelijks. Die was hartstikke negatief. Dus toen ik niet ongesteld werd dacht ik dat de eisprong dan wel later geweest zou zijn en heb dus ook echt pas getest toen ik al een week over tijd was. De teststreep stond er binnen 10 seconden, overduidelijk zwanger dus. Kwaaltjes zijn er ook wel lichtjes, maar dat weet ik aan PMS. Ben nu 5 weken volgens eerste dag laatste menstruatie en uitgerekende datum zal dan rond 16 oktober zijn.
pi_197978264
Toch even heftig Sicilia! Maar fijn dat jullie eruit zijn :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197978397
Ah Sicilia! Gefeliciteerd. Was wel even een intense week zo te lezen. Nummer 5 zo mooi! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 09:47:42 #219
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197978399
Wow Sicilia, 5! Gefeliciteerd! Jullie vierde was toch ook een verrassing?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197978401
Wow Sicilia, best heftig zo ja, maar jullie kunnen dat O+
Kwak
pi_197978645
Wat een verhaal, Sicilia! Mooi dat jullie er voor willen gaan. Vier kindjes en een vijfde onderweg, wauw. Een hele fijne en goede zwangerschap gewenst!
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:33:31 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197978985
Rebubbled en Sicilia *O* Gefeliciteerd en welkom!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197982672
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Een gestage 3 maar wie weet ;). Hoe voel je je verder?
Gisteravond heel veel krampen gehad, kwamen ook om de 7 minuten.. en nu alles weg ;( buiten wat menstruatiepijn in m’n onderrug. strippoging heeft dus niet gewerkt :{

De verloskundige begon opeens tijdens het strippen keihard te lachen, voelde ze zijn vingertjes. Ik nog een grap maken dat je nu geen handen mag schudden maar dat kwartje viel niet :')

En gefeliciteerd Sicillia!! O+ Wat opeens en heftig inderdaad!
pi_197983071
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:04 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Gisteravond heel veel krampen gehad, kwamen ook om de 7 minuten.. en nu alles weg ;( buiten wat menstruatiepijn in m’n onderrug. strippoging heeft dus niet gewerkt :{

De verloskundige begon opeens tijdens het strippen keihard te lachen, voelde ze zijn vingertjes. Ik nog een grap maken dat je nu geen handen mag schudden maar dat kwartje viel niet :')

En gefeliciteerd Sicillia!! O+ Wat opeens en heftig inderdaad!
Er gebeurt in elk geval iets! Misschien ben je dan nu naar 4 gegaan.... *)

Ik moest lachen. :*

Je hebt nog 1,5 dag! Kom op kleine .... !! O+
pi_197983717
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:27 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Er gebeurt in elk geval iets! Misschien ben je dan nu naar 4 gegaan.... *)

Ik moest lachen. :*

Je hebt nog 1,5 dag! Kom op kleine .... !! O+
Zit ik straks opeens op 6cm ofzo :+.

Even nog op de valreep mijn zorgen uitspreken; baby wordt natuurlijk groter verwacht dan gemiddeld, en heb me er eigenlijk niet echt veel zorgen om gemaakt gezien m’n oudste ook geen kleintje(3,8kg) en een sterrenkijker zelfs, was.
Nou was ik afgelopen donderdag in het ziekenhuis en de gynaecoloog ging me hele verhalen vertellen over een vastzittende schouder en dat ik absoluut niet thuis mag bevallen (hoef ik overigens ook niet per se), dat ik dan m’n benen in de lucht moet gooien etc etc etc. Al met al; angst aangepraat. Hij wordt geschat op 4kg. M’n verloskundigen maken zich absoluut geen zorgen maar heb het wel aangegeven dat ik ontzettend bang ben geworden. Niet leuk dit ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')