abonnement Unibet Coolblue
pi_197781773
quote:
Memelords op Reddit kosten Wall Street miljoenen met Gamestop-actie

Krijgen steun van Elon Musk

Een groep amateur handelaren op een Reddit-forum zorgt voor lichte paniek op Wall Street. De groep richt zich onder meer op hedgefund Melvin Capital door de aandelen van het bedrijf Gamestop op te kopen en zo de koers te laten stijgen. Melvin heeft juist heel veel geshorte aandelen in Gamestop en verliest hevig als de koers stijgt.

De koers van Gamestop daalde jarenlang en kende vorig jaar rond april het dieptepunt rond 2,8 dollar. Sindsdien heeft het bedrijf een deal gesloten met Microsoft en ging het iets beter, maar pas vanaf het moment dat het Reddit-forum Wallstreetbets de schouders onder het bedrijf zette, is de koers echt explosief gestegen. Waar het aandeel op de eerste handelsdag van 2021 nog rond 17 dollar waard was, is dat inmiddels gestegen naar 150 dollar.

En dit doet pijn bij de grote hedgefunds die massaal short gingen op Gamestop. Volgens databedrijf S3 Partners hebben speculanten die tegen GameStop hebben gehandeld dit jaar in totaal 3,3 miljard dollar verloren. Het eerder genoemde Melvin Capital staat door de actie 30 procent in de min en had een extra investering van 2,7 miljard dollar nodig van bevriende investeringsfondsen om niet failliet te gaan.

Ondertussen lijkt het einde van de Gamestop-sprint nog niet in zicht. Tesla-opperhoofd Elon Musk bemoeide zich gisteren met de zaak door alleen het woord 'Gamestonk!!' en een link naar de subreddit te twitteren. Het zorgde voor een extra na-markt piek voor Gamestop, waarbij het aandeel boven de 200 dollar uitkwam. Daarmee is het bedrijf enorm overgewaardeerd, maar dat lijkt de kleine investeerders niet te interesseren. Alle logica is uit het raam in deze strijd met de grote jongens.

https://www.nieuwnieuws.n(...)-met-gamestop-actie/
Originele OP:

Heerlijk feel good verhaal. O+

Een short seller leent een aandeel een verkoop deze meteen door. Hij moet het aandeel wel op een bepaalde datum teruggeven. Hij gokt erop dat, wanneer hij het aandeel moet terugkopen, de koers gedaald is. Het verschil steekt hij in zijn zak.

Short sellen is een manier om snel veel geld te verdienen op de beurs. Je gokt erop dat het slecht gaat met een bedrijf, of zelfs op faillissement. Desnoods help je ze een handje door bijvoorbeeld het verspreiden van geruchten of aandelen te dumpen. Daarom doen vooral de aasgieren van Wall Street (Hedge Fonds) dit. Je maakt een bedrijf bewust kapot en zorgt er voor dat een boel mensen werkloos worden.

Een Hedge Fund had er zwaar in gegokt dat de koers van Gamestop (soort Gamemania in de VS) zou dalen. Op reddit hebben een groep gebruikers er nu voor gezorgd dat de aandelenkoers van Gamestop juist enorm gestegen is. Dit kost dat hedge fonds tot nu toe al 3+ miljard dollar (!) aangezien ze aandelen moeten terugkopen. En die reddit-ers verdienen er goud geld aan, al was dat niet het doel.

En dit is slechts het begin. Er zijn meer hedge fonds die dit kunstje flikken. Dit zou wel eens het einde van die parasieten kunnen betekenen aangezien het nu meer bekendheid krijgt en er meer mensen meedoen. Verslagen in hun eigen spel.

Het is een soort virtueel Occupy Wall Street geworden zeg maar.

Gamestop aandeel op yahoo:
https://finance.yahoo.com/quote/GME?p=GME&.tsrc=fin-srch

De beruchte subreddit waar het allemaal gaande is:
https://www.reddit.com/r/Wallstreetbets
pi_197781791
Net weer trading halted



ff 10k de markt op knallen :D
pi_197781793
Waarom volgen GME en AMC vandaag exact hetzelfde patroon in koersverloop?
pindazakje
pi_197781821
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:03 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom volgen GME en AMC vandaag exact hetzelfde patroon in koersverloop?
Die is idd wel heel erg gelijk :D

Geen idee overigens
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 2 februari 2021 @ 18:06:06 #5
414785 sirdanilot
pi_197781826
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:03 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom volgen GME en AMC vandaag exact hetzelfde patroon?
1. DriveWealth (de broker achter veel retailbrokerplatforms, waaronder Revolut en zo'n beetje een monopolie op de Braziliaanse retailbrokermarkt) heeft GME en AMC op sell-only gezet.
2. Manipulatie door hedgefondsen.

Ik ga ervanuit dat mijn aandeel Gamestop gewoon weg is. Op verlies verkopen ga ik niet doen. Ze kunnen de vinketeri... krijgen zal ik maar zeggen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_197781964
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik ga ervanuit dat mijn aandeel Gamestop gewoon weg is. Op verlies verkopen ga ik niet doen. Ze kunnen de vinketeri... krijgen zal ik maar zeggen.
Waarom ga je daar vanuit? Hij gaat toch deze maand nog naar 10k knallen staat op het officiele WSB vermeld. Minimaal.
Ik heb er nu 10 dus tel uit je winst!
pindazakje
pi_197782060
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Zo te zien heeft DeGiro ook een gedeeltelijke lopende blokkade opgeworpen

AFM bekijkt beperking handel in GameStop bij brokers Binck en DeGiro
  dinsdag 2 februari 2021 @ 18:28:22 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197782249
https://www.nrc.nl/nieuws(...)trategie-is-a4030189

‘Piraat’ en held van WallStreetBets Keith Gill weet niet wat een exitstrategie is

Financieel analist Keith Gill, alias DeepFuckingValue, wordt door internetters vereerd als grondlegger van een revolutie op de beurs. Wie is hij?

Hij woont in een rustige buitenwijk van Boston, is een keurige huisvader en miljoenen mensen beschouwen hem als een god. De Amerikaan Keith Gill, beter bekend onder zijn internetalias DeepFuckingValue, investeerde als een van de eerste leden van Reddit-forum WallStreetBets in GameStop. Nu de aandelenprijs van de noodlijdende videogameketen door toedoen van een leger internetbeleggers is geëxplodeerd, zien de Reddit-bezoekers Gill als een legende, de grondlegger van een revolutie op de beurs.



Het astronomische rendement van Gills GameStop-belegging maakt hem in de ogen van zijn bewonderaars nog iconischer. Wie is hij en wat drijft hem?

Gill (34) liet in september 2019 voor het eerst van zich horen op WallStreetBets. Hij plaatste een screenshot van zijn beleggingsportefeuille, met daarin de 53.000 dollar (44.000 euro) aan opties op GameStop-aandelen die hij de maanden daarvoor had ingekocht. Anderen verklaarden hem voor gek: GameStop kwakkelde al jaren en deed het op de beurs belabberd. „Meteen verkopen”, schreef een forumbezoeker.

Maar Gill verkocht niets. Hij bleef bij zijn theorie over GameStop, namelijk dat het bedrijf sterk ondergewaardeerd werd. Halverwege 2020 besprak hij zijn argumenten nogmaals, in een YouTube-video die in de commentaren inmiddels „internetgeschiedenis” wordt genoemd. Heel kort samengevat: er is nog een veel grotere markt voor de fysieke videogames die GameStop verkoopt dan andere analisten denken.

Stiekem meer potentie
De meeste investeerders schreven GameStop te snel af, zei Gill vorige week tegen The Wall Street Journal. „Ze groeven niet diep genoeg. De mogelijkheden werden totaal verkeerd ingeschat.” Het is een beleggingsstrategie waar Gill sterk in zegt te geloven: zoeken naar bedrijven die stiekem veel meer potentie hebben dan de prijs van hun aandelen doet vermoeden. In jargon heet dat value investing – vandaar ook Gills gebruikersnaam.

In de updates van zijn beleggingsportefeuille die Gill sinds 2019 plaatst, prijkten aanvankelijk vooral rode cijfers. Dat veranderde toen GameStop in de loop van 2020 mede dankzij Gills enthousiasme langzaam in waarde ging stijgen. De climax vormden de prijsstijgingen vorige week van vele honderden procenten, aangejaagd door massa-inkopen door WallStreetBets-bezoekers. Afhankelijk van de koersschommelingen was Gills GameStop-investering de afgelopen dagen tussen de 30 en 50 miljoen dollar waard. Ook veel andere internetters staan op winst. „Jouw voorbeeld heeft letterlijk de levens van duizenden gewone mensen veranderd”, schreef een forumbezoeker vorige week.

Op zijn YouTube-kanaal Roaring Kitty vierde Gill de exploderende GameStop-koers vorige week samen met zijn fans in een urenlange livestream. Die is 650.000 keer bekeken – ook buiten Reddit wint Gill, die tijdens streams meestal een rode bandana en een kattenshirt draagt, snel aan populariteit.

Anders dan veel van de ruim acht miljoen WallStreetBets-leden, is Gill geen beginner op de beurs. Na zijn afstuderen als boekhoudkundige in 2009 verdiepte hij zich verder in de financiële wereld. Gill, die een vrouw en een tweejarig dochtertje heeft, doorliep met succes het notoir moeilijke examenproces voor het dragen van de titel van Chartered Financial Analyst, een prestigieus privaat keurmerk voor financieel analisten. „Hij kleedt zich als een piraat, maar hij heeft een goed onderbouwde theorie”, zei hedgefondsmanager Benn Eifert vrijdag in de Financial Times. „Hij had makkelijk als analist kunnen werken bij een of ander chique hedgefonds.”

Revolutionair sentiment
Hedgefondsen die juist op een koersdaling hadden gespeculeerd, hebben tijdens de GameStop-gekte grote verliezen geleden. Tot vreugde van WallStreetBets, waar veel leden zichzelf zien als representanten van ‘de kleine man’, die eindelijk eens de kans krijgt het grootkapitaal ervan langs te geven. Gill draagt zo'n revolutionair sentiment op YouTube en in zijn forumberichten niet uit. „Ik heb het op niemand gemunt”, zei hij ook tegen The Wall Street Journal.

Aan de andere kant lijkt Gill wel grotendeels het centrale credo te ondersteunen van het forum, dat de prijs het liefst nog veel hoger wil opdrijven: niet verkopen, onder geen enkele voorwaarde. Dinsdag bestond circa een derde van zijn beleggingsportefeuille – ruim 10 miljoen dollar – uit contanten. Maar het grootste deel laat hij echter nog zitten in GameStop-aandelen en -opties, die bij een haast onvermijdelijke koersdaling razendsnel al hun waarde kunnen kwijtraken.

„YOLO”, schrijft Gill bij zijn inmiddels dagelijkse updates, je leeft maar één keer. Een potentieel verlies van miljoenen dollars jaagt hem geen angst aan, zo wil hij maar doen voorkomen. In december vroeg een forumbezoeker hem naar zijn exitstrategie. Zijn antwoord: „Wat is een exitstrategie?”

https://www.youtube.com/c/RoaringKitty/videos



pi_197782290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:13 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom ga je daar vanuit? Hij gaat toch deze maand nog naar 10k knallen staat op het officiele WSB vermeld. Minimaal.
Ik heb er nu 10 dus tel uit je winst!
Hoef je de rest van het jaar niet meer te werken
No bitch to me
pi_197782360
Wat een gekkerd he die Gill
  dinsdag 2 februari 2021 @ 18:42:45 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 18:46:50 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197782593
https://www.reddit.com/r/(...)go_all_in_this_week/

A billionaire is going to go all in this week. Theoretically, if he buys a bunch of short expiry OTM calls and lots of other people also buy it, it will trigger another gamma squeeze

What is a gamma squeeze?

This is the reason for the massive price increases the last weeks. The price of GME stagnated the last few days partially because of the short attacks but also a large reason is because the price had already been gamma squeezed twice, and that is not happening anymore because OTM call options have gotten really expensive.

However, if this billionaire spends a bunch of money buying OTM calls with progressively growing strike prices and in general if lots of people buy enough OTM calls with short expiry dates with various strike prices, there might be another gamma squeeze which might trigger the short squeeze. OTM calls with longer expiry dates will also cause delta hedging from the market makers (which is why a gamma squeeze happens) but just to a lesser extent

What are call options?

Call options are financial contracts that give the option buyer the right, but not the obligation, to buy 100 shares of a stock at the strike price. You choose a strike price for the option as well as an expiry date. For calls, a strike price higher than the actual price is Out The Money. Options expire worthless on the date of expiry you have bought. Further OTM strike prices are higher risk higher reward. Shorter expiry dates are higher risk higher reward.

Who is this billionaire?

Used to be @KjetillStjerne on Twitter. He says he wants to make a free and democratic market, has claimed he has created something related to algorithmic trading or the idea of algorithmic trading in general, has claimed he used to be an algo dev 35+ years ago, and claimed to be “rocking 10 digit stealth wealth”. There are only a few people on this planet who fit this description and one person in particular who matches with this description (not naming to protect his identity). Last Thursday he Tweeted about something happening on Friday and posted a screenshot of a bash (code) command. If you look at the price action on Friday all the short attacks were quickly patched up by buys so it matches his claim that he and 130+ activist investors will buy 648 million dollars of GME. Uberkikz aka RodAlzmann, one of the earliest GME DD wsb resident and creator of https://www.gmedd.com/ has vouched for him.

To all the people unsure whether Kjetill is the real deal or not, all I have to say is I can't tell if all these people who are so suspicious of Kjetill are new, shills, or just paranoid. He has been here for a while and very trustworthy to long time WSB visitors and other prominent WSB members.

Is this financial advice?

Absolutely not. This is not financial advice and I am not a licensed financial professional. I am uneducated on any trading and economic matters. This is my opinion. I am long on GME with shares and I will be planning on buying call options when the markets open tomorrow morning.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 19:39:05 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197784220
Dus een miljardair gaat al zijn geld in GME pompen? Echt? Hoe weten ze dat op reddit?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 19:48:37 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197784497
Didn’t think I had to remind some of you 🧻🙌, but guess I was wrong. This is the 2008 Volkswagen squeeze. You can’t make tendies if you don’t want to lose tendies.

https://www.reddit.com/r/(...)me_of_you_but_guess/

  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 2 februari 2021 @ 20:02:34 #15
414785 sirdanilot
pi_197784878
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:13 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom ga je daar vanuit? Hij gaat toch deze maand nog naar 10k knallen staat op het officiele WSB vermeld. Minimaal.
Ik heb er nu 10 dus tel uit je winst!
Ik betwijfel het. Maar ik ga er nu niet uitstappen. Misschien komt er nog een lichte piek terug. Maar ik houd ze totdat gamestop failliet verklaard wordt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_197785041
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 19:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Didn’t think I had to remind some of you 🧻🙌, but guess I was wrong. This is the 2008 Volkswagen squeeze. You can’t make tendies if you don’t want to lose tendies.

https://www.reddit.com/r/(...)me_of_you_but_guess/

[ afbeelding ]
De trigger van de short squeeze kwam na de dip en die kwam uit het niets.

Zondag 26 okt persbericht Porsche
ma en di 27 en 28 okt de short squeeze

Zie ook mijn eerdere post

quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:39 schreef tjoptjop het volgende:
Voor de liefhebbers, dit was de trigger bij VW, https://www.porsche-se.co(...)mination-agreement-1

Even 2 alinea's eruitgepakt
[..]

[..]

Cue shorters:
[ afbeelding ]

Porsche 'had' dus 74,1%, de deelstaat 20% en dan nog wat procent voor trackerfondsen. Daar gaat je float :D
pi_197785118
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Maar ik ga er nu niet uitstappen. Misschien komt er nog een lichte piek terug. Maar ik houd ze totdat gamestop failliet verklaard wordt.
Dus bij 10k per aandeel straks blijf je stug holden?
pindazakje
pi_197785142
En vwb vergelijking, VW ging x5 ongeveer, GME is al x100 gegaan
pi_197785360
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Maar ik ga er nu niet uitstappen. Misschien komt er nog een lichte piek terug. Maar ik houd ze totdat gamestop failliet verklaard wordt.
Deze saga begon toch juist met het punt dat Gamestop best een goede kans had te overleven met een miljardair die een groot belang had gekocht en het roer overnam, waardoor het op dat moment initieel niet zo risicovol was om er in te stappen en mogelijk, mogelijk, zou leiden tot een short squeeze?!
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 2 februari 2021 @ 20:18:25 #20
414785 sirdanilot
pi_197785390
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus bij 10k per aandeel straks blijf je stug holden?
Ik wil verkopen zodat ik netto weinig/geen verlies draai.

De kans dat dat gaat lukken is wellicht niet zo groot maar op verlies verkopen nu heeft ook geen zin.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 2 februari 2021 @ 20:19:09 #21
414785 sirdanilot
pi_197785410
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:10 schreef tjoptjop het volgende:
En vwb vergelijking, VW ging x5 ongeveer, GME is al x100 gegaan
Als ik dit had geweten voordat ik was ingestapt, was ik niet ingestapt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_197785594
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als ik dit had geweten voordat ik was ingestapt, was ik niet ingestapt.
Op hoeveel ben je ook alweer ingestapt?
pi_197785957
Verkopen in een vallende markt doe ik sowieso al niet, voor GME dus al helemaal hold tot het bittere eind.

Het voorspelde bloedbad is wel eerder gekomen dan was gedacht, dat heeft echt tot enorme selldrops geleid jammer genoeg. Short ladder attacks hebben echt enorm effect gehad.

Gelukkig, zoals iedereen kon verspellen, een buywall rond de 100 dollar. Sinds het blocken van short-posities wil de markt ook gelijk stabiliseren. Geen kunstmatige down-trend en je ziet gelijk het effect van marktwerking: herstel.

De vraag is nu vanaf welke prijs men weer in wil stappen, en vanaf welke prijs buy-orders leiden tot een nieuw momentum. Ik ben benieuwd of de short-block ook blijft staan wanneer de prijs weer boven de 250 gaat, maar dat zal wel weer niet ben ik bang.

Ik blijf in ieder geval hodlen. De prijs die ik betaald heb staat op de lange termijn denk ik wel in lijn met wat het bedrijf in potentie waard is en kan worden. 35% Op de e-commerce in zo’n korte tijd zijn veelbelovende berichten. Ik wacht echt met spanning op het moment dat Gamestop gaat spreken.

Wat een rollercoaster om in te zitten _O_ Echt ontzettend genieten. *O*
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:38:24 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197785985
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als ik dit had geweten voordat ik was ingestapt, was ik niet ingestapt.
Had je kunnen weten
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197786037
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Had je kunnen weten
Laagste uitspraak die je als belegger kan doen.

Valt me van je tegen @LXIV
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 2 februari 2021 @ 20:41:11 #26
206731 Mortaxx
Doomer
pi_197786057
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als ik dit had geweten voordat ik was ingestapt, was ik niet ingestapt.
Ik hoop dat je aan het trollen bent
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_197786077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik wil verkopen zodat ik netto weinig/geen verlies draai.

De kans dat dat gaat lukken is wellicht niet zo groot maar op verlies verkopen nu heeft ook geen zin.
:') :') :') :')
Koop WorldOnline, iedereen heeft Internet nodig de komende jaren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:42:47 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786106
Dat er nog gekken zijn die deze rommel kopen op de bizarre prijs van $100! Terwijl de squeze op zijn retour is. Nu alleen nog voor de fundamentals betalen. Drie euro of zo. De toko zelf heeft net zoveel potentie als een videotheek 10 jaar terug.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:44:32 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:40 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Laagste uitspraak die je als belegger kan doen.

Valt me van je tegen @:LXIV
Hij had toch simpelweg de koersdata kunnen bekijken om dit te weten!!Wat is dit nu voor een onzinnige opmerking!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197786181
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:42 schreef LXIV het volgende:
Dat er nog gekken zijn die deze rommel kopen op de bizarre prijs van $100! Terwijl de squeze op zijn retour is. Nu alleen nog voor de fundamentals betalen. Drie euro of zo. De toko zelf heeft net zoveel potentie als een videotheek 10 jaar terug.
De koers stond voor de gekte op 16 dollar, mensen die nu op 100 dollar instappen zijn niet goed in hun kop, zelfs je geld storten op de Fok teller voor de "fileserver" is nog een betere scam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197786208
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:42 schreef LXIV het volgende:
Dat er nog gekken zijn die deze rommel kopen op de bizarre prijs van $100! Terwijl de squeze op zijn retour is. Nu alleen nog voor de fundamentals betalen. Drie euro of zo. De toko zelf heeft net zoveel potentie als een videotheek 10 jaar terug.
“3 euro ofzo”

Houd jij ook een keer op met onzin verspreiden ofniet? Of blijf je lekker aankankeren om andermans keuzes belachelijk te maken? Wat heb je te compenseren?
pi_197786212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

De koers stond voor de gekte op 16 dollar, mensen die nu op 100 dollar instappen zijn niet goed in hun kop, zelfs je geld storten op de Fok teller voor de "fileserver" is nog een betere scam.
Die servers gaan gewoon komen hoor :(
-nee-
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:46:03 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786217
Op verlies verkopen is echt prima als je weet dat het minder waard is. Het gaat niet om de koers die het aandeel had maar die het straks heeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197786223
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hij had toch simpelweg de koersdata kunnen bekijken om dit te weten!!Wat is dit nu voor een onzinnige opmerking!
Je bent belegger. Jij als geen ander zou precies moeten weten wat ik hiermee bedoel.
pi_197786251
quote:
87s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:45 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Die servers gaan gewoon komen hoor :(
Is dat voor of nadat Danny ze hypotheek heeft betaalt?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197786265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:46 schreef LXIV het volgende:
Op verlies verkopen is echt prima als je weet dat het minder waard is. Het gaat niet om de koers die het aandeel had maar die het straks heeft.
De reden waarom professioneel handelaren doorgaans geld verdienen is omdat dommeriken het verliezen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:48:50 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786301
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:45 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

“3 euro ofzo”

Houd jij ook een keer op met onzin verspreiden ofniet? Of blijf je lekker aankankeren om andermans keuzes belachelijk te maken? Wat heb je te compenseren?
2 april 2020. 2.72 intraday
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197786305
En de short squeeze is gewoon geweest. Sommige redditors waren gewoon te hebberig. Merendeel van de verstandige redditors hebben op de achtergrond hun posities al geliquideerd hoor :+ Ironisch genoeg verkocht aan o.a. nieuwe aanwas.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:49:50 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786325
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:46 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Je bent belegger. Jij als geen ander zou precies moeten weten wat ik hiermee bedoel.
Het gaat erom wat sirdalot bedoelde
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:50:56 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:49 schreef tjoptjop het volgende:
En de short squeeze is gewoon geweest. Sommige redditors waren gewoon te hebberig. Merendeel van de verstandige redditors hebben op de achtergrond hun posities al geliquideerd hoor :+ Ironisch genoeg verkocht aan o.a. nieuwe aanwas.
Dat is niet ironisch, dat is precies volgens verwachting! Aan wie anders?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197786372
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:45 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

“3 euro ofzo”

Houd jij ook een keer op met onzin verspreiden ofniet? Of blijf je lekker aankankeren om andermans keuzes belachelijk te maken? Wat heb je te compenseren?
Het is ongeveer als het kopen van beschermende zonnebrillen nadat de zonsverduistering is geweest.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197786460
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:49 schreef tjoptjop het volgende:
En de short squeeze is gewoon geweest. Sommige redditors waren gewoon te hebberig. Merendeel van de verstandige redditors hebben op de achtergrond hun posities al geliquideerd hoor :+ Ironisch genoeg verkocht aan o.a. nieuwe aanwas.
Ik voorspel de komende periode de ene na de andere Reddit hype, uiteraard gestuurd door mensen die de boel proberen te manipuleren, sterker nog ik denk dat Reddit heel snel dit soort fora gaat sluiten om claims te voorkomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197786481
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

2 april 2020. 2.72 intraday
Johhhhh, lees je anders even verder in dan de alltime low alleen. Lees je even in over wie zich heeft ingekocht, waar hij vandaan komt, welke talenten hij naast zichzelf binnen heeft gehaald in de board, welke missie ze hebben, welke keuzes ze op korte termijn gaan maken, en lees je dan even in naar dat ene wat ze nodig hadden om dit snel doorgang te kunnen geven.

Als je dat gedaan hebt en de eindjes zelf aan elkaar hebt geknoopt, zou ik graag willen weten hoe je die “3 euro ofso” onderbouwd.

“2.72 intraday” :')
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:56:44 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786492
Net even de fundamentals gevhecked, drama. Geld stroomt er uit. Binnen 2 jaar is die tent failliet. Logisch dat het aandeel geshort werd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197786506
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is ongeveer als het kopen van beschermende zonnebrillen nadat de zonsverduistering is geweest.
Dat hoef je nog steeds niet te laat te zijn voor een maansverduistering. :)
pi_197786538
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat erom wat sirdalot bedoelde
Nee, het gaat erom wat jij met die opmerking bedoelde.

Het is gewoon laag @LXIV , dat weet je best.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:58:18 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786543
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:56 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Johhhhh, lees je anders even verder in dan de alltime low alleen. Lees je even in over wie zich heeft ingekocht, waar hij vandaan komt, welke talenten hij naast zichzelf binnen heeft gehaald in de board, welke missie ze hebben, welke keuzes ze op korte termijn gaan maken, en lees je dan even in naar dat ene wat ze nodig hadden om dit snel doorgang te kunnen geven.

Als je dat gedaan hebt en de eindjes zelf aan elkaar hebt geknoopt, zou ik graag willen weten hoe je die “3 euro ofso” onderbouwd.

“2.72 intraday” :')
Ja, die trader die zo slim was om op $5 te kopen en het aan jullie voor $ 300 door te verkopen is best een slimme vent!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197786661
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, die trader die zo slim was om op $5 te kopen en het aan jullie voor $ 300 door te verkopen is best een slimme vent!
Jij bent zo teringdom bezig nu @LXIV . Ik zeg iemand die zich ingekocht heeft, een seat at the board dus. Als je dit al niet snapt vraag ik me echt af of jij het als discussiepartner wel waard bent.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:03:52 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786708
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:58 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom wat jij met die opmerking bedoelde.

Het is gewoon laag @:LXIV , dat weet je best.
Ik bedoelde dat voordat je je spaargeld ergens instopt, je jezelf moet informeren. En zeker met zo’n alles-of-niets spel als een short-squeeze.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:05:28 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786746
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:02 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Jij bent zo teringdom bezig nu @:LXIV . Ik zeg iemand die zich ingekocht heeft, een seat at the board dus. Als je dit al niet snapt vraag ik me echt af of jij het als discussiepartner wel waard bent.
Verkoop nu nog voor $100, want die prijs ga je nooit met op het bord zien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197786805
Waar gaat Gamestop heen dan in de toekomst? Games gaan meer en meer via online distributie, bij de nieuwe consoles heb je nu ook de keuze om deze zonder discdrive te nemen. Qua digitale platforms hebben Sony en MS hun eigen shops, PC heeft Steam.

Ik geloof gerust dat ze nog lange tijd kunnen blijven bestaan en een soort niche kunnen vervullen. Maar veel groei? Laat staan die de huidige bedragen rechtvaardigen. Ik weet het niet hoor...
pi_197786844
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:02 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Jij bent zo teringdom bezig nu @:LXIV . Ik zeg iemand die zich ingekocht heeft, een seat at the board dus. Als je dit al niet snapt vraag ik me echt af of jij het als discussiepartner wel waard bent.
Ik weet niet of je nu aan het trollen bent, maar dit bedrijf is een nabrander van de geschiedenis, een soort van schoolcampus wat alleen nog leeft als merk, en binnen 15 jaar als merk vergaan is, als je nu 100 dollar voor je aandeel kan krijgen zou ik het heel snel dumpen, ik voorspel je namelijk dat ze binnen 2 weken onder de 30 zullen staan, en dan ben ik nog positief.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197786850
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat voordat je je spaargeld ergens instopt, je jezelf moet informeren. En zeker met zo’n alles-of-niets spel als een short-squeeze.
Dat kon je bedoelen, prima, maar wat je zei is

quote:
Dat er nog gekken zijn die deze rommel kopen op de bizarre prijs van $100! Terwijl de squeze op zijn retour is. Nu alleen nog voor de fundamentals betalen. Drie euro of zo. De toko zelf heeft net zoveel potentie als een videotheek 10 jaar terug.
Wat in het licht van die board-switch alleen al de reinste onzin is, laat staan na de mission statement en het kapitaal dat ze nodig hadden, maar nu daadwerkelijk hebben.

Ik weet dat ik hier ook geen prijskaartje aan kan hangen, maar na de afgelopen maanden hier een prijskaartje van “3 euro ofso” aan hangen is net zo ridicuul als 100 dollar/sh.
pi_197786874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:07 schreef tjoptjop het volgende:
Waar gaat Gamestop heen dan in de toekomst? Games gaan meer en meer via online distributie, bij de nieuwe consoles heb je nu ook de keuze om deze zonder discdrive te nemen. Qua digitale platforms hebben Sony en MS hun eigen shops, PC heeft Steam.

Ik geloof gerust dat ze nog lange tijd kunnen blijven bestaan en een soort niche kunnen vervullen. Maar veel groei? Laat staan die de huidige bedragen rechtvaardigen. Ik weet het niet hoor...
Meer en meer? LOL, het zou me uberhaupt verbazen als games over 2 jaar nog fysiek verkrijgbaar zijn, de grote jongens hebben er namelijk helemaal geen baat bij dat een spel fysiek overdraagbaar is naar een nieuwe koper, vandaar dat ze het ook veel liever via een online dienst verkopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197786889
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:09 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dat kon je bedoelen, prima, maar wat je zei is
[..]

Wat in het licht van die board-switch alleen al de reinste onzin is, laat staan na de mission statement en het kapitaal dat ze nodig hadden, maar nu daadwerkelijk hebben.

Ik weet dat ik hier ook geen prijskaartje aan kan hangen, maar na de afgelopen maanden hier een prijskaartje van “3 euro ofso” aan hangen is net zo ridicuul als 100 dollar/sh.
Je denkt dat als de waarde van een aandeel stijgt dat het bedrijf daarvan profiteert?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197786904
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik weet niet of je nu aan het trollen bent, maar dit bedrijf is een nabrander van de geschiedenis, een soort van schoolcampus wat alleen nog leeft als merk, en binnen 15 jaar als merk vergaan is, als je nu 100 dollar voor je aandeel kan krijgen zou ik het heel snel dumpen, ik voorspel je namelijk dat ze binnen 2 weken onder de 30 zullen staan, en dan ben ik nog positief.
Zoals ik al eerder zei: ik zou je even inlezen.

Spoiler alert: jullie lopen echt ~6 maanden achter.

En eerlijk is eerlijk: ik had dit ook niet geweten. Dit moet je vanaf het begin af aan toevallig tegen het lijf aangelopen zijn en gevolgd hebben. Before it was cool zegmaar.
pi_197786937
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je denkt dat als de waarde van een aandeel stijgt dat het bedrijf daarvan profiteert?
Dat hangt af van de keuzes die je als bedrijf hierin maakt, maar in dit geval voornamelijk: hoeveel eigen kapitaal er in is gestopt door boardmembers.
pi_197786961
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei: ik zou je even inlezen.

Spoiler alert: jullie lopen echt ~6 maanden achter.

En eerlijk is eerlijk: ik had dit ook niet geweten. Dit moet je vanaf het begin af aan toevallig tegen het lijf aangelopen zijn en gevolgd hebben. Before it was cool zegmaar.
Ja, maak me gek, wat is hun businessmodel de komende 3-5 jaar? Ik zie dat ze een miljard aan funding hebben gehad, met 10K mensen is dat niet veel, zeker in Corona tijd en met een hoop stenen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197786988
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dat hangt af van de keuzes die je als bedrijf hierin maakt, maar in dit geval voornamelijk: hoeveel eigen kapitaal er in is gestopt door boardmembers.
Natuurlijk niet, tenzij ze hun aandelen snel verkocht zouden hebben, maar dat is hoogst ongebruikelijk en in veel gevallen zelfs niet toegestaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197787016
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Meer en meer? LOL, het zou me uberhaupt verbazen als games over 2 jaar nog fysiek verkrijgbaar zijn, de grote jongens hebben er namelijk helemaal geen baat bij dat een spel fysiek overdraagbaar is naar een nieuwe koper, vandaar dat ze het ook veel liever via een online dienst verkopen.
Dan klopt het toch wat ik zeg?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:16:43 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787039
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:09 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dat kon je bedoelen, prima, maar wat je zei is
[..]

Wat in het licht van die board-switch alleen al de reinste onzin is, laat staan na de mission statement en het kapitaal dat ze nodig hadden, maar nu daadwerkelijk hebben.

Ik weet dat ik hier ook geen prijskaartje aan kan hangen, maar na de afgelopen maanden hier een prijskaartje van “3 euro ofso” aan hangen is net zo ridicuul als 100 dollar/sh.
Je moet altijd oppassen geen believer in een aandeel te worden.
Fundamenteel is er niks in het bedrijf veranderd de afgelopen zes maanden. Had je er toen wel $100 voor over gehad?

De kans dat hij nooit meer boven de 100 uitkomt na vandaag is heel groot en de vraag is of je dat risico wil lopen.
Als je het geld niet nodig hebt, prima natuurlijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197787047
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, maak me gek, wat is hun businessmodel de komende 3-5 jaar? Ik zie dat ze een miljard aan funding hebben gehad, met 10K mensen is dat niet veel, zeker in Corona tijd en met een hoop stenen.
Heb je je nou al ingelezen? Ik kan het wel 20 keer blijven herhalen, maar ik kan echt pas in discussie als je mbt dit bedrijf enigszins onderlegd bent.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, tenzij ze hun aandelen snel verkocht zouden hebben, maar dat is hoogst ongebruikelijk en in veel gevallen zelfs niet toegestaan.
Zo zwart-wit is het niet. Ik neem aan dat je dat weet.
pi_197787048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dan klopt het toch wat ik zeg?
Het sloeg meer op het woordje: meer en meer, weet niet de exacte cijfers maar het zal me niet verbazen als 90 procent van alle games al digitaal word verkocht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197787075
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:17 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Heb je je nou al ingelezen? Ik kan het wel 20 keer blijven herhalen, maar ik kan echt pas in discussie als je mbt dit bedrijf enigszins onderlegd bent.
[..]

Zo zwart-wit is het niet. Ik neem aan dat je dat weet.
https://www.crunchbase.co(...)p/company_financials

Ingelezen, waar gaan ze de komende jaren business doen, wie zijn de concurrenten die ze gaan wegvagen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197787104
-Bij nader inzien weg-
pi_197787152
Of doel je er op dat ze een plek willen zijn waar je spelletjes kunt spelen?
Ik kan je uit de droom helpen, dat gaat je niet lukken, wat dacht je dat die lui daar even 40 dollar op een avond komen wegzuipen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:20:57 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787167
Het is gewoon een shuffle. Pump and dump. Niets nieuws onder de zo’n.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197787203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het sloeg meer op het woordje: meer en meer, weet niet de exacte cijfers maar het zal me niet verbazen als 90 procent van alle games al digitaal word verkocht.
Oh zo bedoel je. Ik weet de cijfers ook niet echt, maar met meer en meer bedoelde ik eigenlijk vooral "stijgende aantallen".
pi_197787215
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:20 schreef LXIV het volgende:
Het is gewoon een shuffle. Pump and dump. Niets nieuws onder de zo’n.
In combinatie met wat Nerds die hun winkeltje teloor zien gaan, allemaal sympathiek om juist de hedgefunds aan te pakken, maar het feestje is nu voorbij, dat hebben sommige nog niet helemaal door, ironisch genoeg blijven ze nog zitten met de schuld ook, en profiteren juist de mensen waar ze het meest een hekel aan hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:22:55 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787233
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:20 schreef raptorix het volgende:
Of doel je er op dat ze een plek willen zijn waar je spelletjes kunt spelen?
Ik kan je uit de droom helpen, dat gaat je niet lukken, wat dacht je dat die lui daar even 40 dollar op een avond komen wegzuipen?
Dat heeft videotheken ook nog lang boven water gehouden. Ijs, cola, chips na 10’uur
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197787238
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

https://www.crunchbase.co(...)p/company_financials

Ingelezen, waar gaan ze de komende jaren business doen, wie zijn de concurrenten die ze gaan wegvagen?
DIT is je bron? :')______

Sorry, ik denk dat wij elkaar bij elke zin verder en verder afstoten. Lijkt me niet bevorderlijk.

Lets just agree to disagree :)
pi_197787263
Als je het als Nerds goed had willen doen, dan had je een fonds op moeten zetten en dan met het Fonds moeten strijden, en dan vervolgens met de winst die je maakt Gameshop opkopen, had je waarschijnlijk minder gekost en was het allemaal wat gestructureerder gegaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197787286
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat heeft videotheken ook nog lang boven water gehouden. Ijs, cola, chips na 10’uur
Videotheken draaiden daar niet op, die draaiden op geld witwassen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:26:18 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787342
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Videotheken draaiden daar niet op, die draaiden op geld witwassen.
Haha. Dat ook.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197787343
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:23 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

DIT is je bron? :')______

Sorry, ik denk dat wij elkaar bij elke zin verder en verder afstoten. Lijkt me niet bevorderlijk.

Lets just agree to disagree :)
Je bron is 35% groei op E-Commerce? Op wat voor omzet? Tegen welke marges? Wat is hun doelgroep? Als je het allemaal zo goed weet, post het dan, of post desnoods naar een fatsoenlijke bron.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197787353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dat hangt af van de keuzes die je als bedrijf hierin maakt, maar in dit geval voornamelijk: hoeveel eigen kapitaal er in is gestopt door boardmembers.
Hoeveel hebben die ingebracht? Ik schat dat Ryan Cohen 0 in het bedrijf heeft gestopt.
pi_197787373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Haha. Dat ook.
Een dagfilm, die moest 140 keer verhuurd worden om break-even te draaien ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197787439
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:23 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

DIT is je bron? :')______

Sorry, ik denk dat wij elkaar bij elke zin verder en verder afstoten. Lijkt me niet bevorderlijk.

Lets just agree to disagree :)
Serieuze vraag, waar zie jij de groei? Toen Ryan Cohen zich inkocht had het een market cap van iets van 500 miljoen, nu iets van 6 miljard. Waar gaat die groei vandaan komen?
pi_197787442
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je bron is 35% groei op E-Commerce? Op wat voor omzet? Tegen welke marges? Wat is hun doelgroep? Als je het allemaal zo goed weet, post het dan, of post desnoods naar een fatsoenlijke bron.
Zoals ik al zei, wat ik ook zeg, wat jij ook zegt, we blijven elkaar toch wel afstoten.

Ik wens je dus een fijne avond verder. :)
pi_197787468
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een dagfilm, die moest 140 keer verhuurd worden om break-even te draaien ;)
Nooit zo over nagedacht maar een videotheek is idd wel de ideale witwastoko _O_
pi_197787677
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:29 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, wat ik ook zeg, wat jij ook zegt, we blijven elkaar toch wel afstoten.

Ik wens je dus een fijne avond verder. :)
Ik zit pas vanaf 1998 in de E-Commerce, ik heb aan de 500 miljoen+ E-Commerce platformen gewerkt, kortom ik heb enigszins kennis van deze markt. Zeker in het games segment is het heel moeilijk om een plek te vinden omdat je gewoon keihard weggerukt word door de consoleboeren en de grote uitgevers zelf. Leuk zo een partnership met Xbox, maar je vergeet even voor het gemak dat het niet eens een exclusief partnership is, daarnaast: Stenen winkels. Weet je wat je moet omzetten om een winkel met laten we zeggen 2 man personeel te betalen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197787748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zit pas vanaf 1998 in de E-Commerce, ik heb aan de 500 miljoen+ E-Commerce platformen gewerkt, kortom ik heb enigszins kennis van deze markt. Zeker in het games segment is het heel moeilijk om een plek te vinden omdat je gewoon keihard weggerukt word door de consoleboeren en de grote uitgevers zelf. Leuk zo een partnership met Xbox, maar je vergeet even voor het gemak dat het niet eens een exclusief partnership is, daarnaast: Stenen winkels. Weet je wat je moet omzetten om een winkel met laten we zeggen 2 man personeel te betalen?
Zijn de retailmarges op die producten ook niet gewoon ruk?
pi_197787757
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nooit zo over nagedacht maar een videotheek is idd wel de ideale witwastoko _O_
Natuurlijk, bij elke zaak waarbij je kosten eenmalig zijn, maar je inkomsten variabel is het vrij makkelijk om wit te wassen, je legt je geld op het eind van de avond in de kassa, je ramt een paar keer op de kassa, en het is wit :)
Als je beetje handig bent zorg je uiteraard dat die eenmalige kosten ook nog eens aftrekbaar zijn ;)

Waarom denk je dat je overal zoveel nagelstudios en massage salons ziet? Is het nog makkelijker, hoef je niet eenss meer een product te verhuren/inkopen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:40:11 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787815
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zit pas vanaf 1998 in de E-Commerce, ik heb aan de 500 miljoen+ E-Commerce platformen gewerkt, kortom ik heb enigszins kennis van deze markt. Zeker in het games segment is het heel moeilijk om een plek te vinden omdat je gewoon keihard weggerukt word door de consoleboeren en de grote uitgevers zelf. Leuk zo een partnership met Xbox, maar je vergeet even voor het gemak dat het niet eens een exclusief partnership is, daarnaast: Stenen winkels. Weet je wat je moet omzetten om een winkel met laten we zeggen 2 man personeel te betalen?
Voor sommige producten is een fysieke winkel nog best goed. Kleding, kaas, kappers, schoenmakers, etc. Maar een game? Waarom zou je een game fysiek willen kopen? Je kijkt naar een review op YouTube en dan bestel je digitaal. Het is zo zinloos als een videotheek nu iedereen Netflix heeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197787819
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zijn de retailmarges op die producten ook niet gewoon ruk?
Mjah je mag hopen dat ze wat kickback krijgen van Microsoft op de Online aankopen, maar dat zal geen vetpot zijn, wie koopt er nou een X-Box offline terwijl je er Online mee gaat spelen? Dat is net zoals dat je een fietsenstalling neerzet voor een autodealer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197787842
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk, bij elke zaak waarbij je kosten eenmalig zijn, maar je inkomsten variabel is het vrij makkelijk om wit te wassen, je legt je geld op het eind van de avond in de kassa, je ramt een paar keer op de kassa, en het is wit :)
Als je beetje handig bent zorg je uiteraard dat die eenmalige kosten ook nog eens aftrekbaar zijn ;)

Waarom denk je dat je overal zoveel nagelstudios en massage salons ziet? Is het nog makkelijker, hoef je niet eenss meer een product te verhuren/inkopen :)
Van die laatsten wist ik wel, net als de belwinkels, de 10 kappers in dezelfde straat etc. Nu is het ook allemaal wat meer in het nieuws heb ik het idee.

Maar het verklaart wel waarom de (onafhankelijke) videotheek hier in het dorp zo lang open bleef. Daar kwam op het laatst echt niemand meer en het hele dorp vroeg zich af hoe ze konden bestaan :D
pi_197787874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor sommige producten is een fysieke winkel nog best goed. Kleding, kaas, kappers, schoenmakers, etc. Maar een game? Waarom zou je een game fysiek willen kopen? Je kijkt naar een review op YouTube en dan bestel je digitaal. Het is zo zinloos als een videotheek nu iedereen Netflix heeft.
Kleding en schoenen, daar noem je een mooie, mensen roepen altijd: Alles is duur geworden, maar dat zijn nou typisch zaken welke echt goedkoper zijn geworden, wist jij veel in 1985 dat ze een paar schoenen met 240 procent winst verkochten? Tegenwoordig stuur je een mail naar de groothandel in Italie en je weet de inkoop :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:42:28 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787892
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Van die laatsten wist ik wel, net als de belwinkels, de 10 kappers in dezelfde straat etc. Nu is het ook allemaal wat meer in het nieuws heb ik het idee.

Maar het verklaart wel waarom de (onafhankelijke) videotheek hier in het dorp zo lang open bleef. Daar kwam op het laatst echt niemand meer en het hele dorp vroeg zich af hoe ze konden bestaan :D
Wij hadden een grote Chinees waar echt nooit meer iemand kwam. Zat vol hennepplanten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197787913
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:40 schreef LXIV het volgende:
videotheek nu iedereen Netflix heeft.
Toevallig net een voorbeeld die goed (uitstekend) de overstap heeft gemaakt. Netflix was van origine een dvd postverhuurder. Kreeg je de dvd opgestuurd en moest je die weer retour zenden.

  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:43:43 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kleding en schoenen, daar noem je een mooie, mensen roepen altijd: Alles is duur geworden, maar dat zijn nou typisch zaken welke echt goedkoper zijn geworden, wist jij veel in 1985 dat ze een paar schoenen met 240 procent winst verkochten? Tegenwoordig stuur je een mail naar de groothandel in Italie en je weet de inkoop :)
Geld voor alle handel tegenwoordig. De markt is mega-transparant en de marges laag.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197787979
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geld voor alle handel tegenwoordig. De markt is mega-transparant en de marges laag.
Maar kleding en schoenen zijn ook echt in absolute zin goedkoper geworden, zelfs als je die prijzen van een jaar of 25 terug neemt, ben je nu volgens mij nog goedkoper uit, ik weet dat in mijn jeugd een Levis spijkerbroek 140 gulden was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197788002
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Toevallig net een voorbeeld die goed (uitstekend) de overstap heeft gemaakt. Netflix was van origine een dvd postverhuurder. Kreeg je de dvd opgestuurd en moest je die weer retour zenden.

[ afbeelding ]
Volgens mij zijn ze ook nog bezig geweest met DVD's die zich zelf "vernietigde" maar volgens mij is dat geen succes geworden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197788032
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Toevallig net een voorbeeld die goed (uitstekend) de overstap heeft gemaakt. Netflix was van origine een dvd postverhuurder. Kreeg je de dvd opgestuurd en moest je die weer retour zenden.

[ afbeelding ]
Holy shit dit wist ik echt niet, alleen in de VS dan lijkt me?
-nee-
pi_197788034
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kleding en schoenen, daar noem je een mooie, mensen roepen altijd: Alles is duur geworden, maar dat zijn nou typisch zaken welke echt goedkoper zijn geworden, wist jij veel in 1985 dat ze een paar schoenen met 240 procent winst verkochten? Tegenwoordig stuur je een mail naar de groothandel in Italie en je weet de inkoop :)
Games zijn ook niet echt duurder geworden. Weet nog dat de AAA-titels op de SNES ook gewoon 120 gulden kostte. De AAA-titels nu zijn ¤60, ok wel met een digitaal verdienmodel ook nog erachter.
pi_197788112
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Holy shit dit wist ik echt niet, alleen in de VS dan lijkt me?
Jep, daarom wordt Netflix zo geroemd. Het was geen hippe startup die uit het niets kwam maar het was een solide business die op tijd inzag dat ze moesten veranderen.

Voor Gamestop had een vergelijkbaar voorbeeld kunnen zijn als zij 15 jaar geleden iets als Steam hadden opgezet. Maar toen floreerde hun business waarschijnlijk nog.
pi_197788115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Games zijn ook niet echt duurder geworden. Weet nog dat de AAA-titels op de SNES ook gewoon 120 gulden kostte. De AAA-titels nu zijn ¤60, ok wel met een digitaal verdienmodel ook nog erachter.
Dat is op zich wel logisch omdat de kosten vooral in arbeid zitten en niet de drager, voor mijn eerste Nintendo game betaalde ik volgens mij 62 gulden, als ik die post ga je vast lachen (vooral als je niet zo oud bent ;) )
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197788187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Jep, daarom wordt Netflix zo geroemd. Het was geen hippe startup die uit het niets kwam maar het was een solide business die op tijd inzag dat ze moesten veranderen.

Voor Gamestop had een vergelijkbaar voorbeeld kunnen zijn als zij 15 jaar geleden iets als Steam hadden opgezet. Maar toen floreerde hun business waarschijnlijk nog.
Die hadden de winkels om moeten bouwen tot arcadehallen heb ik altijd gevonden, die cultuur is zeker in Amerika nog wel te benaderen. In elk geval beter dan lijdzaam toezien hoe de wereld je inhaalt.
-nee-
pi_197788211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Games zijn ook niet echt duurder geworden. Weet nog dat de AAA-titels op de SNES ook gewoon 120 gulden kostte. De AAA-titels nu zijn ¤60, ok wel met een digitaal verdienmodel ook nog erachter.
Atari cartridges van 150-250 gulden in de jaren 80. Inflatie meegerekend zijn games alleen maar goedkoper geworden.
pi_197788237
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:52 schreef Ericr het volgende:

[..]

Atari cartridges van 150-250 gulden in de jaren 80. Inflatie meegerekend zijn games alleen maar goedkoper geworden.
En productie vele malen duurder
-nee-
pi_197788290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:52 schreef Ericr het volgende:

[..]

Atari cartridges van 150-250 gulden in de jaren 80. Inflatie meegerekend zijn games alleen maar goedkoper geworden.
Die waren naar mijn weten niet die prijs hoor, volgens mij waren ze rond de 40 gulden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:55:52 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197788322
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is op zich wel logisch omdat de kosten vooral in arbeid zitten en niet de drager, voor mijn eerste Nintendo game betaalde ik volgens mij 62 gulden, als ik die post ga je vast lachen (vooral als je niet zo oud bent ;) )

100 gulden. En dat was veel geld toen, 10x een krantenwijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197788428
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]


100 gulden. En dat was veel geld toen, 10x een krantenwijk.
Ik heb het net even opgezocht.maar het was ongeveer de helft ;)
Edit: hing kennelijk nogal van platform af, net voor 79 gezien ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:01:29 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197788495
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb het net even opgezocht.maar het was ongeveer de helft ;)
Die games voor coleco-vision waren allemaal rond de 100 gulden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197788504
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:53 schreef Marsenal het volgende:

[..]

En productie vele malen duurder
Cartridges waren duur idd. Sommige van de Snes hadden zelfs nog een extra processor in de cartridge om de prestaties te verbeteren, https://en.wikipedia.org/wiki/Super_FX
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:03:46 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197788565
Op marktplaats zijn die consoles en spellen nog steeds duur!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197788602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:01 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Cartridges waren duur idd. Sommige van de Snes hadden zelfs nog een extra processor in de cartridge om de prestaties te verbeteren, https://en.wikipedia.org/wiki/Super_FX
Klopt al werd dat ook wel gedaan als copyright protectie :)
Konami heeft dat veel gedaan voor MSX games, maar wat mogelijk was, om een gecracked spel toch te spelen, met een andere cartridge als hardware ondersteuning ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:06:00 #107
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197788628
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:03 schreef LXIV het volgende:
Op marktplaats zijn die consoles en spellen nog steeds duur!
Daar kun je je geld beter in steken dan in aandelen Gamestop. :)

Alhoewel: niet kopen op marktplaats dan. :{w
pi_197788650
Goed, ontopic maar weer

GME gesloten op 90,21 -59,91%
pi_197788660
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:03 schreef LXIV het volgende:
Op marktplaats zijn die consoles en spellen nog steeds duur!
Die had je 15 jaar terug moeten opvegen op Koninginnedag, een tijdje terug heb ik nog een Amiga CD32 willen kopen, ging toen niet door, moet ik toch weer eens werk van maken :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197788673
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:06 schreef tjoptjop het volgende:
Goed, ontopic maar weer

GME gesloten op 90,21 -59,91%
Ik ben net short gegaan :@
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197788700
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

Daar kun je je geld beter in steken dan in aandelen Gamestop. :)

Alhoewel: niet kopen op marktplaats dan. :{w
Waar wel? Retrogame winkels zijn zo mogelijk nog duurder. En de tijd dat je ze nog op rommelmarkten vond is ook al een tijdje voorbij
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:09:16 #112
40566 Ericr
Livewrong
pi_197788737
Cut your losses and let your profits run of je moet denken dat er nog een retracement komt. Maar hype lijkt nu wel over. Zijn er nog HODL-ers die boven de 300 hebben gekocht?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:09:34 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197788750
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die had je 15 jaar terug moeten opvegen op Koninginnedag, een tijdje terug heb ik nog een Amiga CD32 willen kopen, ging toen niet door, moet ik toch weer eens werk van maken :)
Ik heb een amiga 1200 met zelf ingebouwde hdd bij het vuilnis gegooid.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197788801
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb een amiga 1200 met zelf ingebouwde hdd bij het vuilnis gegooid.
Die zijn volgens mij iets minder gewild, wel jammer want de Amiga is misschien wel de mooiste computer ooit gebouwd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197788815
Over businessmodel gesproken, weet je hoe Commodore Failliet is gegaan ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197788920
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb een amiga 1200 met zelf ingebouwde hdd bij het vuilnis gegooid.
Was die niet heel populair onder early house en techno producers?
pi_197788994
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:15 schreef tjoptjop het volgende:
amiga 1200
Yup, er zat een hele goede geluidschip in, sterker nog ik heb ze nog tot rond 2010 gebruikt zien worden :)
Je had ook een heel fenomeen rond mod/tracker muziek, dat is een soort van Midi formaat waarbij je samples gebruikt.

https://modarchive.org/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:18:59 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197789024
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die zijn volgens mij iets minder gewild, wel jammer want de Amiga is misschien wel de mooiste computer ooit gebouwd.
Dat zeker. Zijn tijd ver vooruit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:19:13 #119
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197789029
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:08 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Waar wel? Retrogame winkels zijn zo mogelijk nog duurder. En de tijd dat je ze nog op rommelmarkten vond is ook al een tijdje voorbij
Dat weet ik. Maar Marktplaats lijkt me wel het minst betrouwbaar. Dat is gewoon wild west.

Het is momenteel een moeilijke markt, maar "via via" en minder gangbare rommelmarkten is toch wel het beste wat je kunt doen. Of kringloopwinkels die minder oog hebben games (ze bestaan, en nee ik ga mijn adresjes niet verklappen). Beurzen leveren soms ook nog best wel leuke dingen op.

Waar ik trouwens nog best wel dure stukken uit mijn collectie aan overgehouden heb is door heel simpel de goed besproken en populaire games op Nintendo-consoles bij te houden, te kopen en goed te bewaren. Voor zo'n beetje alle Pokemon-spellen die niet meer in de gewone winkel liggen kun je tegenwoordig meer dan de originele aankoopprijs krijgen. En hoe ouder hoe duurder.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:19:38 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197789040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Yup, er zat een hele goede geluidschip in, sterker nog ik heb ze nog tot rond 2010 gebruikt zien worden :)
Je had ook een heel fenomeen rond mod/tracker muziek, dat is een soort van Midi formaat waarbij je samples gebruikt.

https://modarchive.org/
Hele typische sound, 4 tracks, 64 posities
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197789049
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Yup, er zat een hele goede geluidschip in, sterker nog ik heb ze nog tot rond 2010 gebruikt zien worden :)
Je had ook een heel fenomeen rond mod/tracker muziek, dat is een soort van Midi formaat waarbij je samples gebruikt.

https://modarchive.org/
Van de Commodore 64 geluidschip is zelfs later nog eens een synthesizer om gemaakt. Of is dat dezelfde chip? :@

  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:21:26 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197789088
Er is trouwens nog steeds een demo-scene rond de Amiga. Als je ziet wat die gasten in 64K krijgen, letterlijk bizar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197789181
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:21 schreef LXIV het volgende:
Er is trouwens nog steeds een demo-scene rond de Amiga. Als je ziet wat die gasten in 64K krijgen, letterlijk bizar.
Klopt, ik heb zelf nog Assembly geprogrammeerd op de C64, ik heb er laatst nog eens naar gekeken, en geen idee hoe ik dat destijds voor elkaar kreeg ;)
Overigens zijn er allerlei coole trucjes om hele uitgebreide graphics in weinig ruimte te stoppen, bijvoorbeeld door relatief lage resolutie te gebruiken in combinatie met ruiseffecten. Of lang op zoek te gaan naar random seeds die toffe effecten gaven :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197789216
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:19 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar Marktplaats lijkt me wel het minst betrouwbaar. Dat is gewoon wild west.

Het is momenteel een moeilijke markt, maar "via via" en minder gangbare rommelmarkten is toch wel het beste wat je kunt doen. Of kringloopwinkels die minder oog hebben games (ze bestaan, en nee ik ga mijn adresjes niet verklappen). Beurzen leveren soms ook nog best wel leuke dingen op.

Waar ik trouwens nog best wel dure stukken uit mijn collectie aan overgehouden heb is door heel simpel de goed besproken en populaire games op Nintendo-consoles bij te houden, te kopen en goed te bewaren. Voor zo'n beetje alle Pokemon-spellen die niet meer in de gewone winkel liggen kun je tegenwoordig meer dan de originele aankoopprijs krijgen. En hoe ouder hoe duurder.
Ik moet zeggen dat ik er niet echt meer mee bezig ben. M'n SNES en N64 staan in een doos in de kelder. SNES werkte ook niet eens meer (denk voeding).

Nu we het er toch over hebben, denk dat ik binnenkort wel eens zo'n SNES Classic mini op de kop ga tikken. Soms toch wel eens zin in zo'n oud spelletje.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:25:21 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197789231
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197789250
Ik heb destijds voor MCN magazine nog een prijs gewonnen voor een oneliner waarbij je met 1 regel code cursief schrift had, deed dat via een bitshift techniekje ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:26:41 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197789271
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, ik heb zelf nog Assembly geprogrammeerd op de C64, ik heb er laatst nog eens naar gekeken, en geen idee hoe ik dat destijds voor elkaar kreeg ;)
Overigens zijn er allerlei coole trucjes om hele uitgebreide graphics in weinig ruimte te stoppen, bijvoorbeeld door relatief lage resolutie te gebruiken in combinatie met ruiseffecten. Of lang op zoek te gaan naar random seeds die toffe effecten gaven :)
Inderdaad. Ik kende toen de registers van de video-chip uit mijn hoofd.
53280 was het beeld, 53281 de buitenrand
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:27:21 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197789294
Weet ik nog steeds
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197789302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik kende toen de registers van de video-chip uit mijn hoofd.
53280 was het beeld, 53281 de buitenrand
53290 geluidskanalen, en sys 64738 als je het echt gehad had ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197789324
Dat was zeker de tijd dat je computerprogramma's uitgetikt in tijdschriften kreeg? :+
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:29:20 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197789356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:28 schreef tjoptjop het volgende:
Dat was zeker de tijd dat je computerprogramma's uitgetikt in tijdschriften kreeg? :+
Ja, of over de radio en opnemen met een bandje
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197789409
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:28 schreef tjoptjop het volgende:
Dat was zeker de tijd dat je computerprogramma's uitgetikt in tijdschriften kreeg? :+
Hahah ja, ik kocht altijd de 64'er, dan kon je hele listings overtypen, alleen het kloterige was dat er altijd wel een fout inzat die pas de maand erop gepubliceerd wet bij de "setteufel",15 jaar later hoorde ik van mijn baas dat dit kwam omdat de listings in de VS werden gekocht, dat ging niet digitaal maar per Fax, en in Duitsland tikte een typiste ze over op papier, dat waren allemaaal hexadecimale getallen, dus de kans dat er een fout in sloop was redelijk groot ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197789413
Dat is voor mijn tijd, ik zat net in de overstap van DOS naar Windows 3.1, 286/386 zeg maar
pi_197789443
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hahah ja, ik kocht altijd de 64'er, dan kon je hele listings overtypen, alleen het kloterige was dat er altijd wel een fout inzat die pas de maand erop gepubliceerd wet bij de "setteufel",15 jaar later hoorde ik van mijn baas dat dit kwam omdat de listings in de VS werden gekocht, dat ging niet digitaal maar per Fax, en in Duitsland tikte een typiste ze over op papier, dat waren allemaaal hexadecimale getallen, dus de kans dat er een fout in sloop was redelijk groot ;)
_O-

Ok, dat is wel grappig. Maand wachten voor je bugfix :D Ik zie bepaalde lezers al driftig brieven tikken dat het niet klopt @#!$
pi_197789501
/u/deepfuckingvalue



Ter vergelijking, dit was afgelopen woensdag
pi_197789507
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:32 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

_O-

Ok, dat is wel grappig. Maand wachten voor je bugfix :D Ik zie bepaalde lezers al driftig brieven tikken dat het niet klopt @#!$
Nouja, dat blad was best duur, volgens mij iets van 14 gulden, zeg maar wat je met je krantenwijk verdiende, dus dan kon je het niet altijd kopen, de hoofdbibliotheek had het ook dus dan ging je daar vaak de "patch" kopieren :)
Overigens kwam er later een soort van programma waarbij je ook een "checksum" getal invulde op het eind van de regel, als je het programma dan comileerde dan gaf hij aan welke regel je niet goed had overgenomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197789559
3 keer raden wat mijn beroep is geworden ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197789569
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:37 schreef raptorix het volgende:
3 keer raden wat mijn beroep is geworden ;)
Kok?
pi_197789786
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:34 schreef tjoptjop het volgende:
/u/deepfuckingvalue

[ afbeelding ]

Ter vergelijking, dit was afgelopen woensdag
[ afbeelding ]
Damn ik had al lang verkocht als ik hem was
No bitch to me
pi_197789804
Bezos stopt als CEO
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:48:02 #141
40566 Ericr
Livewrong
pi_197789820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:46 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Damn ik had al lang verkocht als ik hem was
Heeft een aardige cashpositie. Alleen niet bijster handig als hij de openstaande posities niet op enige wijze heeft afgedekt met een optieconstructie.
pi_197789906
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:47 schreef tjoptjop het volgende:
Bezos
We hebben een Nederlander als nummer 2 :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197789923
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

We hebben een Nederlander als nummer 2 :)

Die gast van AWS toch?


CTO en Vice President dus
pi_197789950
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die gast van AWS toch?
Jup, Werner Vogels :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197789990
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jup, Werner Vogels :)
Ziet er wel uit als iemand die ook code overtikte uit een tijdschrift :7
pi_197790031
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:54 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ziet er wel uit als iemand die ook code overtikte uit een tijdschrift :7
Haha enorme nerd is het :)
https://www.businessinsider.nl/osdorp-posse-werner-vogels-seda/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197790198
quote:
Met Robin heb ik dan weer samengewerkt in het verleden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197790268
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Met Robin heb ik dan weer samengewerkt in het verleden. :P
Lachen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197790290
Het hele halve topic is trouwens gekaapt met slowchat :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197790334
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:46 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Damn ik had al lang verkocht als ik hem was
Hij hoeft 't voor 't geld niet meer te doen. Voor z'n film en boek beter dat ie wel z'n Diamond hands even eer aan doet.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_197790339
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:05 schreef raptorix het volgende:
Het hele halve topic is trouwens gekaapt met slowchat :)
God punt, ontopic dus maar weer.

Aftermarket nu weer -2%

Volume vandaag ruim 76 miljoen, dat is ruim 1,5x de float.
pi_197790381
Naar mijn idee is het nu echt wel klaar. Ondanks dat vele er op r/wsb nog in blijven geloven.

Komende dagen zullen we wellicht steeds meer wanhopige "nu echt" verhalen gaan krijgen. Op een eerdere pagina in dit topic stond al iets van een onbekend miljardair die all-in zou gaan.... tja..
pi_197790445


Weer dat VW
pi_197790464
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:12 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]

Weer dat VW
In mijn jeugd vermaakten we ons met kettingbrieven, heb er tientallen op de post gedaan, dik blij dat iemand me keer echt 2,50 terug stuurde, bleek het mijn broer te zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:16:54 #155
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197790513
Ik las dat het percentage shorts op aandelen nu gedaald is tot 88.58%. Ik ben geen kenner maar dan moet je wel flink wat te dure aandelen in een falend bedrijf gaan kopen om dit spelletje nog vol te houden toch?
pi_197790609
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:16 schreef beantherio het volgende:
Ik las dat het percentage shorts op aandelen nu gedaald is tot 88.58%. Ik ben geen kenner maar dan moet je wel flink wat aandelen in een falend bedrijf gaan kopen om dit spelletje nog vol te houden toch?
Lastige is dat het bijna niet te achterhalen is wat de echte short positie is.

Maar vergeet niet, er is een short squeeze geweest hoor, dat was vorige week.



Veel werden alleen hebberig en dachten wel even 10k voor hun aandeel te krijgen, Gamestop zou dan een marketcap hebben van iets van $500 miljard :')
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:27:13 #157
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197790671
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Lastige is dat het bijna niet te achterhalen is wat de echte short positie is.

Maar vergeet niet, er is een short squeeze geweest hoor, dat was vorige week.
Dat weet ik, maar toen lag het percentage shorts op een gegeven moment op iets van 130 procent van het aantal uitstaande aandelen. Dan snap ik wel dat er op een gegeven moment een run komt op aandelen om die shorts af te dekken. Maar nu dat percentage tot ruim onder de 100% is gedaald (en blijkbaar zelfs verder daalt) zal die druk toch flink zijn afgenomen.
pi_197790681
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

MeetKevin koopt net in z'n livestream voor 25k aan Dogecoin, een minuut later is z'n aankoop al 1300 dollar minder waard geworden _O-
Buy the high. :')
pi_197790750
Het boeit me eigenlijk niet zo, dit soort handel is gewoon circulair, maar sommige mensen snappen dat concept niet helemaal, en al helemaal niet dat de eerste toetreders bijna altijd de winnaars zijn, kortom op het moment dat je zelf instapt ben je bijna altijd EV-
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197790765
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:19 schreef opreis het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)n-gamestop-stil.html

Ik heb het idee dat Nu.nl de kant van de hedgefunds blijft kiezen. Geen woord over hun eigen domme schuld.
Had jij iets anders verwacht van de mainstream media?

Op CNN zijn ze ook al verhalen aan het pushen van mensen die door walstreetbets etc. al hun geld zijn kwijtgeraakt en de CEO van Robinhood app de hemel in prijzen ondanks dat hij de handel heeft stilgelegd.
pi_197790789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:33 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Had jij iets anders verwacht van de mainstream media?

Op CNN zijn ze ook al verhalen aan het pushen van mensen die door walstreetbets etc. al hun geld zijn kwijtgeraakt en de CEO van Robinhood app de hemel in prijzen ondanks dat hij de handel heeft stilgelegd.
Dan geloof je het toch lekker niet, ga je lekker die aandeeltjes kopen, DAT ZAL ZE LEREN!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197790790
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2021 21:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Volgens mij is dit meest accurate omschrijving van de 'deep state'. Ik heb het nooit zo met die conspiracies maar dat men elkaar het handje boven elkaars rijke hoofd houdt lijkt me vrij duidelijk.
Deep State/Big Tech:

Google verwijderde duizenden negatieve recensies van de Robinhood app in de Play Store.

Is ondertussen wel duidelijk wie er de macht heeft en wie er niks te zeggen mag hebben maar gewoon moet luisteren..
pi_197790807
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan geloof je het toch lekker niet, ga je lekker die aandeeltjes kopen, DAT ZAL ZE LEREN!
Haha nee hoor, want zoals je zegt: als mensen van de hype horen dan zijn ze al te laat..

Net zoals bij een pump, bij de eerste pump dumpen de eersten al hun aandelen. Kan je hooguit in de volgende kleinere wave iets verkopen om wat te verdienen.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:37:33 #164
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197790814
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Deep State/Big Tech:

Google verwijderde duizenden negatieve recensies van de Robinhood app in de Play Store.

Is ondertussen wel duidelijk wie er de macht heeft en wie er niks te zeggen mag hebben maar gewoon moet luisteren..
Ik denk dat er niet veel mensen zijn die de integriteit van een democratie ophangen aan de recensies van de Play store.
pi_197790830
De reden waarom die reacties van Robinhood is trouwens heel simpel, omdat de Play stores gebaseerd zijn op de technisch kwalitatieve beoordelingen, niet omdat wat activisten boos zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197790831
quote:
Google is actively removing negative reviews of the Robinhood app from the Google Play Store, the company confirmed to The Verge. After some disgruntled Robinhood users organized campaigns to give the app a one-star review on Google’s Play Store and Apple’s App Store — and succeeded in review-bombing it all the way down to a one-star rating — the company has now deleted enough reviews to bring it back up to nearly four stars.
https://www.theverge.com/(...)d-reviews-play-store

[ Bericht 20% gewijzigd door sp3c op 03-02-2021 14:55:23 ]
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:48:16 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197790936
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Deep State/Big Tech:

Google verwijderde duizenden negatieve recensies van de Robinhood app in de Play Store.

Is ondertussen wel duidelijk wie er de macht heeft en wie er niks te zeggen mag hebben maar gewoon moet luisteren..
Review bombs worden weggehaald door druk van gewone mensen omdat het een aantal keer misbruikt werd door trump fans enzo :P Dus dat verrast me niet echt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197791200
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:27 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar toen lag het percentage shorts op een gegeven moment op iets van 130 procent van het aantal uitstaande aandelen. Dan snap ik wel dat er op een gegeven moment een run komt op aandelen om die shorts af te dekken. Maar nu dat percentage tot ruim onder de 100% is gedaald (en blijkbaar zelfs verder daalt) zal die druk toch flink zijn afgenomen.
Precies, en dus is de squeeze voorbij, die is kort en krachtig. Opzich is het aantal shorts nog best hoog, maar er moet een nieuwe 'trigger' komen om het weer omhoog te pushen. Dus of de redditors gaan weer massaal kopen (twijfelachtig) of er komt een grote jongen in die er heil in ziet (en dan gaat het om geld verdienen, niet dat ze potentie zien in GME).

Soms kan het goed nieuws zijn, bij biotech is dat wel eens gebeurt als tegen verwachting in een medicijn bijv toch wordt goedgekeurd.

Maar wat zou het goede nieuws van GME moeten zijn? Een positief earnings report oid hoeven we iig niet te verwachten, want dat zal niet best zijn over 2020. Misschien als Cohen z'n belang nog meer heeft uitgebreid, maar ook dat zie ik niet gebeuren met deze prijzen (voor z'n 13% belang heeft hij iets van $80m betaald. een vergelijkbaar belang zou gisteren bijna 2 miljard hebben gekost)

Ik ben erg benieuwd wat de bulls hierover zeggen. Wat triggert de nieuwe squeeze?
pi_197791582
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Lastige is dat het bijna niet te achterhalen is wat de echte short positie is.

Maar vergeet niet, er is een short squeeze geweest hoor, dat was vorige week.

[ afbeelding ]

Veel werden alleen hebberig en dachten wel even 10k voor hun aandeel te krijgen, Gamestop zou dan een marketcap hebben van iets van $500 miljard :')
De 9e weten we het.
"Pools are perfect for holding water"
pi_197791613
pi_197793046
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:09 schreef tjoptjop het volgende:
Naar mijn idee is het nu echt wel klaar. Ondanks dat vele er op r/wsb nog in blijven geloven.

Komende dagen zullen we wellicht steeds meer wanhopige "nu echt" verhalen gaan krijgen. Op een eerdere pagina in dit topic stond al iets van een onbekend miljardair die all-in zou gaan.... tja..
Zullen ze dat echt geloven? Of is het gewoon wat ze hopen omdat ze al zoveel geld kwijt zijn?
No bitch to me
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:35:40 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197793119
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Zullen ze dat echt geloven? Of is het gewoon wat ze hopen omdat ze al zoveel geld kwijt zijn?
Je krijgt nu van die irritante believers die hun verlies niet kunnen accepteren en tot het einde der tijden (of tot de delisting van GME) berichtjes blijven spammen over de prachtige toekomst van het bedrijf.
Zag je bjivoorbeeld bij Antonov ook. Ga maar eens op het IEX-forum kijken. Dan heb je het over een aandeel dat 1000x gerevearsed-split is, telkens weer op 1 cent beland en waarvan het bedrijfsmodel alleen nog maar is om iedere 6 maanden een nieuwe aandelenuitgifte te doen. En dan tóch nog mensen die hoopvol wachten tot de koers weer op 100 komt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197793141
Momentum is weg. Degene die er in zaten voordat de squeeze begon zouden nu nog weg kunnen komen met een leuke winst. Als je gaat wachten kan je er op rekenen dat GME wegzakt richting de waarde voor de squeeze.

De fundamentals zijn niet veranderd, een koers van $20 of lager past meer bij GME dan de huidige $90.
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:40:22 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197793175
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:37 schreef Ericr het volgende:
Momentum is weg. Degene die er in zaten voordat de squeeze begon zouden nu nog weg kunnen komen met een leuke winst. Als je gaat wachten kan je er op rekenen dat GME wegzakt richting de waarde voor de squeeze.

De fundamentals zijn niet veranderd, een koers van $20 of lager past meer bij GME dan de huidige $90.
Klopt. Daarom vraag ik me af welke waanzinnigen nu dan nog kopen en waarom. Het is niet op fundamentals, dat is zeker. Het is echter ook niet meer op momentum, dat is neerwaards.
Ik denk dat het goedgelovigen zijn die op $400 zijn ingestapt en nu in paniek bijkopen, het zogenaamde 'middelen', in de hoop om tijdens een uptick nog snel te kunnen verkopen en zo zonder verlies weg te komen.
Ze maken hun verlies alleen maar groter.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197793354
Frankfurt nu rond de 75 ($), beetje hetzelfde beeld als gisteren.
pi_197793515
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:35 schreef LXIV het volgende:
Zag je bijvoorbeeld bij Antonov ook.
:) Me erg mee vermaakt destijds. Met hun "revolutionaire automatische versnellingsbak". Er waren ook nog wat Farma pennystocks. Grote beloften die bedrijven (en w.s. nog steeds..). :) De CEO is zo'n goede vent las je vaak. Men hield altijd hoop. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197793539
Heeft Gamestop zelf, als bedrijf, ook nog wat nuttigs gedaan met de hype eigenlijk? Ik kan zo snel niets vinden, toch wel een gemiste kans lijkt me. AMC heeft tenminste nog $600 miljoen schuld weggepoetst
pi_197793629
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klopt. Daarom vraag ik me af welke waanzinnigen nu dan nog kopen en waarom. Het is niet op fundamentals, dat is zeker. Het is echter ook niet meer op momentum, dat is neerwaards.
Ik denk dat het goedgelovigen zijn die op $400 zijn ingestapt en nu in paniek bijkopen, het zogenaamde 'middelen', in de hoop om tijdens een uptick nog snel te kunnen verkopen en zo zonder verlies weg te komen.
Ze maken hun verlies alleen maar groter.
Over pennystocks gesproken. Innoconcepts was gisteren nog in het nieuws https://www.accountancyva(...)delijke-celstraffen/

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

:) Me erg mee vermaakt destijds. Met hun "revolutionaire automatische versnellingsbak". Er waren ook nog wat Farma pennystocks. Grote beloften die bedrijven (en w.s. nog steeds..). :) De CEO is zo'n goede vent las je vaak. Men hield altijd hoop. :D
Altijd hetzelfde riedeltje. Grote investeerder staat op punt van instappen, samenwerking met een universiteit of ander bedrijf, bewezen bestuurder gaat erin stappen, prototype is getest etc. etc.
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:22:26 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197793685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Over pennystocks gesproken. Innoconcepts was gisteren nog in het nieuws https://www.accountancyva(...)delijke-celstraffen/
[..]

Altijd hetzelfde riedeltje. Grote investeerder staat op punt van instappen, samenwerking met een universiteit of ander bedrijf, bewezen bestuurder gaat erin stappen, prototype is getest etc. etc.
Bij Antonov was het altijd 'een grote, hele grote autofabrikant', die vanaf +5 jaar al zijn auto's van Antonov-versnellingsbakken ging voorzien. De geschatte inkomsten waren bizar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197793746
pi_197793904
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bij Antonov was het altijd 'een grote, hele grote autofabrikant', die vanaf +5 jaar al zijn auto's van Antonov-versnellingsbakken ging voorzien. De geschatte inkomsten waren bizar.
Stapte prins Bernhard (die met de bril) daar ook niet eens in als commissaris? _O-
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:39:03 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197793929
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Stapte prins Bernhard (die met de bril) daar ook niet eens in als commissaris? _O-
Ja, en toen hoorde ik op BNR dat hij commisaris bij Antonov werd, dat bedrijf dat hele grote vliegtuigen bouwt!
Enfin, koers steeg toen naar 2 of 3 cent. Voor een dag. Daarna weer ouderwets drukken en dumpen.

Wel raar dat zo iemand in zo'n malafide bedrijf stapt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197793942
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, en toen hoorde ik op BNR dat hij commisaris bij Antonov werd, dat bedrijf dat hele grote vliegtuigen bouwt!
Enfin, koers steeg toen naar 2 of 3 cent. Voor een dag. Daarna weer ouderwets drukken en dumpen.

Wel raar dat zo iemand in zo'n malafide bedrijf stapt.
Weinig veranderd dus aan de kwaliteit van de journalistiek _O-
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:42:32 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197793983
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Lastige is dat het bijna niet te achterhalen is wat de echte short positie is.

Maar vergeet niet, er is een short squeeze geweest hoor, dat was vorige week.

[ afbeelding ]

Veel werden alleen hebberig en dachten wel even 10k voor hun aandeel te krijgen, Gamestop zou dan een marketcap hebben van iets van $500 miljard :')
Zoals iemand op Reddit het mooi zei:

HOLD betekend eigenlijk 'Don't sell before I do'. En daar komt het helaas wel op neer.

Stel de prijs gaat naar 10.000, dan is het natuurlijk logisch dat iemand met veel aandelen niet gaat wachten op precies die 10.000. Nee hij zou gek zijn. Je gaat dan verkopen op 9000. Maar zo denken heel veel mensen natuurlijk dus gaat het nog lager, etc.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197794029
Geinig, was eens wat op fok aan het zoeken, de meeste van de usual suspects qua fondsen zijn hier al eens voorbijgekomen. Een topic van @LXIV over Antonov AEX / Antonov :D

Gelukkig is Fok altijd wel redelijk gevrijwaard gebleven van believers, dat is meer het domein van iex.nl e.d.
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:47:12 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197794050
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Weinig veranderd dus aan de kwaliteit van de journalistiek _O-
Tja. Iedere belegger was volgens mij wel bekend met Antonov.

De grote aantrekkingskracht van pennystocks, zeker die op 1 cent noteren, is dat je bij 1 cent stijging meteen 100% winst maakt. Dus had je bjivoorbeeld 1 miljoen Antonovs op het moment dat Bernard commissaris werd en je had een verkooporder staan op 2 cent, dan kopte je die meteen in. En mensen zeiden: Ik loop geen risico want lager dan 1 cent kan hij niet.
Het probleem was dat er regelmatig een reverse-split werd afgekondigd, waarna de koers weer verder kon kelderen.

Op een zeker moment was er een bied van 10 miljoen op 1 cent en een laat van 50 miljoen op 2 cent. En nog wat later zelfs nauwelijks een bied meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197794072
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:47 schreef LXIV het volgende:

Op een zeker moment was er een bied van 10 miljoen op 1 cent en een laat van 50 miljoen op 2 cent. En nog wat later zelfs nauwelijks een bied meer.
Precies dat ja, de koers is natuurlijk niets anders dan de prijs van de laatste transactie. Maar als je wilt verkopen sluit je gewoon achter in de rij aan bij die miljoenen andere verkopers :D
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:49:43 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197794081
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:45 schreef tjoptjop het volgende:
Geinig, was eens wat op fok aan het zoeken, de meeste van de usual suspects qua fondsen zijn hier al eens voorbijgekomen. Een topic van @:LXIV over Antonov AEX / Antonov :D

Gelukkig is Fok altijd wel redelijk gevrijwaard gebleven van believers, dat is meer het domein van iex.nl e.d.
Leuk om terug te lezen!
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:40 schreef LXIV het volgende:
Ach, die mensen die ooit met 1000 aandelen van 7 euro begonnen zijn, en voortdurend aandelen bijgekocht hebben, 'om maar te middelen'. Die hebben met al die reverse-splits nog steeds 1000 aandelen, al zijn die dan veel verwaterd en ook nog maar 15 cent waard.

Lager dan één cent kan het aandeel toch niet gaan :7 , dachten ze tevreden toen hun beursparel Antonov daarop belandt was. Eindelijk waren ze af van die dagelijkse teleurstelling van dalende koersen. Goed, ze hadden 99,98% koersverlies gepakt, maar wetenschappelijk bewezen was er nu nog maar één richting die het aandeel op kon, en dat was omhoog.

Maar doen kwam er een reverse split. En kon er toch weer 90% van de koers af. En nog eens, et cetera. Wat een bedrijf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:51:47 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197794106
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:10 schreef LXIV het volgende:
Antonov vandaag +16%, helemaal naar de 14 cent!!! Ik snapte hier niks van, had eerder verwacht dat het zo ongeveer onder de 10 zou staan.

Check ik zonet even, blijkt dat ze wat zendtijd in Business Class (wie gaat daar nu naar kijken met dit mooie Paasweer!) gekocht hebben! Toch trappen ze er iedere keer weer in.

Maar dit eenvoudige rekensommetje leert wel dat iedere Antonov-belegger binnenkort schathemeltjerijk zal worden:
[“In China zijn in 2010 totaal 18 miljoen auto’s geproduceerd. De prognose is dat dat er in 2015 niet minder dan 50 miljoen zullen zijn. Alleen al wat de kleiner en midden-auto’s betreft zullen dat er dan zo’n 20 miljoen zijn waarvan er zo’n 60 procent zijn uitgerust met onze ‘3-speed automatische transmissie voor elektrische voertuigen’.”]

Aldus Jos Haag, CEO van dit prachtbedrijf.

Hoe haalt hij het in zijn hoofd om gewoon keihard te beweren dat 60%!!! van de auto's die in 2015 in China geproduceerd worden een Antonov-versnellingsbak zullen hebben! Dat is toch gewoon aantoonbare onzin. Hoezo mag je dit soort kletskoek verkopen op TV?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197794178
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Leuk om terug te lezen!
[..]

Ik mis het oude AEX best, zaten echt pareltjes van posts en topics bij O+

Poste zelf niet heel veel (andere naam toen ook nog) maar las er wel veel.
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:59:31 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197794206
Ja, heb het teruggelezen, ga niet alles hier posten, maar is prachtig. Ook met die bied op nul en laat op 1 cent. Uniek idd.
GME is natuurlijk an sich geen oplichtersbende of aandelendrukkerij. Het is een bedrijf met een outdated businessmodel dat zich neit tijdig heeft weten aan te passen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197794312
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:59 schreef LXIV het volgende:
Ja, heb het teruggelezen, ga niet alles hier posten, maar is prachtig. Ook met die bied op nul en laat op 1 cent. Uniek idd.
GME is natuurlijk an sich geen oplichtersbende of aandelendrukkerij. Het is een bedrijf met een outdated businessmodel dat zich neit tijdig heeft weten aan te passen.
Rood Testhouse was ook zo'n mooie

Maar je hebt gelijk dat het anders is dan GME, hier boeit het bedrijf geen zak. Was puur een buitenkansje vanwege het grote aantal shorters. Bij de pennystocks gaat het meestal wel om het bedrijf

quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2006 19:25 schreef Matjong het volgende:

[..]

Ik zie erg veel spot in je post, is het de aversiteit tegen pennystocks die die spot voedt, is het mijn overtuiging in een aandeel, of is het omdat je gewoon alleen gelooft wat toevallig in je straatje past? Of iets anders... ik zal proberen inhoudelijk te reageren, ook al stimuleert jouw manier van posten dat niet helemaal. Anyways, de groei van de chipsector groeit nog steeds. De economie in de VS begint nu pas lekker te draaien en de vraag naar chips neemt enorm toe. Omzetten zijn zowel op maand als op jaarbasis sterk gestegen (cijfers van Maart).

De CEO heeft het inderdaad wel druk, is veel in Duitsland / China om daar alles op te zetten. Maar goed, hij trekt daarnaast veel tijd uit voor zijn aandeelhouders, en ik geloof dat daar jouw spottende opmerking vooral over ging. Ik zou zeggen, bekijk de laatst 6 interviews met hem maar die op de website stond die ik gaf en je zult zien dat het fijn is om op die manier direct te kunnen communiceren en de transparantie van het bedrijf. Gewoon netjes dus en of je een kleine particulier bent of een grote particulier (groot is relatief bij pennystocks natuurlijk), dat maakt hem verder niet veel uit. Het zou je sieren als je misschien eerst wat leest voordat je het afkraakt.

Dat ze een product zouden hebben en dat ik daarom in Rood geloof is natuurlijk evenwel spottend. Nee, Rood is geen bedrijf dat slechts 1 zogenaamd product heeft en dat zo weer kan instorten wanneer het blijkt dat dit product toch niet is waar beleggers op hopen. Rood heeft meer dan een product, dit nieuwe project kan echter in de toekomst veel gaan opleveren in Rood en is daarom een interessante tak. De interesse is er, de gesprekken zijn er, de structuur is er, en wordt daarmee met de dag concreter dat het project uit te baten valt.

Dat Rood enkel kleine beleggers zou hebben is eveneens onjuist. Er zijn namelijk een paar grote aandeelhouders in (groot is bij een pennystock relatief) naast natuurlijk een aantal particulieren. Maar vergeleken aandelen als sopheon, KPNQuest, Via en dergelijke is er in rood meer vertrouwen en een stabieliere basis (bekijk voor de grap het koersverloop eens). Ik ken nu aardig wat Rood beleggers, en die hebben geen cent geinvesteerd in KPNQuest of RTC. Nu niet, en in het verleden niet. Die aandelen zijn ook totaal niet te vergelijken met aandelen als Rood Testhouse. Wel zie je dat er bij Rood een aantal beleggers actief is dat vertrouwen heeft in het aandeel Magnus, maar dat terzijde.

Belangenopbouw is bij grotere aandelen geen big deal, daar zijn immers grotere institutionele beleggers in actief en daar is dat gebruikelijker. Hoe vaak heb jij dit echter gezien bij een pennystock? Belangenopbouw bij een pennystock zijn eerder een zeldzaamheid dan gewoonte. Ik heb het in elk geval niet eerder gezien... Dat er belangen worden opgebouwd (vergeet niet, 1.3kk aan delen is 8% van de totaal aantal aandelen) op de koers van hoge 70'ers / 80'ers is een gunstig voorteken voor het toekomstige koersverloop.

Er wordt winst gemaakt, er zijn goede resultaten geboekt, en dit is op een a4tje naar buiten gekomen. Het aandeel stond niet zo lang geleden niet voor niks op 0,40 en nu op 0,80. Er lopen echter nog veel projecten die wellicht ook op niet al te lange termijn tot publicatie zouden kunnen leiden. Verder zijn er hier en daar wel al dingen bekend (klantnamen etc.) maar heeft dat niet tot publicatie geleid omdat dat teveel tijd zou vergen, of omdat men het niet belangrijk genoeg vond. Ik als aandeelhouder had dat natuurlijk wel graag gewild.

Ja, de geschiedenis is niet best. Het bestuur is eruit getrapt, het zaakje is helemaal omgebouwd en eigenlijk staat er zowel bestuurstechnisch als operationeel een bedrijf dat in de verste verte niet te vergelijken is met jaren terug. Het verleden betekent immers niet dat de toekomst er altijd slecht uit blijft zien, anders zou de beursvloer maar een saaie boel zijn nietwaar.

Saaie aandelen, tja, Rood kent niet zoals veel pennystocks dat kennen gigantische dalingen en stijgingen... Wat dat betreft is het voor een pennystock relatief saai. Schudden wordt er altijd wel gedaan, zeker bij de wat goedkopere aandelen zie je dat sterk. Dat zijn geen complottheroien, dat is gewoon handelen. Zolang er mensen zijn die bij een 4x zo hoge laat (waarvan blokken altijd weer teruggetrokken worden) snel gaan verkopen zullen er altijd partijen zijn die daar gebruik van maken.

De website is inderdaad door en voor gelovigen, al zul je er ook genoeg kritische informatie op vinden. Het geloof in een aandeel kan immers enkel tot stand komen als je de oogkleppen af laat en het aandeel ook kritisch kan benaderen, anders ben je elkaar alleen maar de broek aan het ophouden in slechte tijden en dat is niet gewenst.

Nogmaals, bij geen enkel aandeel heb je de garranties dat het uitkomt waar beleggers op hopen, bij Rood zie ik echter veelbelovende dingen en het zou me niks verbazen als ze daarmee uit de pennystock-status kunnen komen op wat langere termijn. Dat is mijn mening op basis van alle informatie die ik heb geanaliseerd, niks meer en niks minder... Garranties heb je echter nooit, wellicht valt het uiteindelijk toch tegen, maar als je aandelen kon voorspellen dan was iedereen stinkend rijk nietwaar? Ik vind het echter wel jammer dat er bepaalde groepen zijn die er bij blijven zweren dat je nooit aan pennystocks moet beginnen, zeker in de huidige markt vind ik dat een hopeloos ouderwetse gedachte.
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:09:03 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197794355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Rood Testhouse was ook zo'n mooie

Maar je hebt gelijk dat het anders is dan GME, hier boeit het bedrijf geen zak. Was puur een buitenkansje vanwege het grote aantal shorters. Bij de pennystocks gaat het meestal wel om het bedrijf
[..]

Met die believers valt geen discussie meer te voeren. Ze zijn blind voor argumenten. Ze durven de waarheid niet onder ogen te zien omdat ze dan moeten erkennen dat ze een groot verlies hebben geleden door dom en onverantwoord handelen.

Daarom moet je ook nooit onderscheid gaan maken tussen 'papieren' verliezen en gerealiseerde verliezen. Een verlies is een verlies.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197794379
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor sommige producten is een fysieke winkel nog best goed. Kleding, kaas, kappers, schoenmakers, etc. Maar een game? Waarom zou je een game fysiek willen kopen? Je kijkt naar een review op YouTube en dan bestel je digitaal. Het is zo zinloos als een videotheek nu iedereen Netflix heeft.
Soms koop ik een game voor de Xbox One fysiek, je speelt er een tijdje mee en verkoopt hem weer via Marktplaats.
Zo kost het je uiteindelijk weinig, digitale spelletjes verkopen lijkt mij moeilijk.
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:11:28 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197794396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:10 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Soms koop ik een game voor de Xbox One fysiek, je speelt er een tijdje mee en verkoopt hem weer via Marktplaats.
Zo kost het je uiteindelijk weinig, digitale spelletjes verkopen lijkt mij moeilijk.
Maar ga je dan naar een winkel toe of bestel je online?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197794441
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:10 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Soms koop ik een game voor de Xbox One fysiek, je speelt er een tijdje mee en verkoopt hem weer via Marktplaats.
Zo kost het je uiteindelijk weinig, digitale spelletjes verkopen lijkt mij moeilijk.
Zit er eigenlijk veel prijsverschil tussen online en fysiek? Want idd met de reden van doorverkopen zou ik wel een voorkeur hebben voor fysiek, voor zolang het nog mogelijk blijft
pi_197794451
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar ga je dan naar een winkel toe of bestel je online?
Pre-corona voornamelijk online van Marktplaats en ook weleens fysiek bij een pandjeshuis, alhoewel die soms ook belachelijk veel vroegen.
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:13:56 #198
425632 UtopiaFreak
Ik hoef geen Hakim pannekoek!
pi_197794452
Utopia Freak @ Dailymotion ;)
pi_197794478
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar ga je dan naar een winkel toe of bestel je online?
Ik moet zeggen dat ik best wat haal bij de Nederlandse Gamestop (Gamemania). Maar ik game op een console van een generatie ouder en koop spelletjes van een paar Euro dus veel zullen ze niet verdienen aan me :D

Voor ¤25 een tas vol spellen _O_
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:15:40 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197794488
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:13 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Pre-corona voornamelijk online van Marktplaats en ook weleens fysiek bij een pandjeshuis, alhoewel die soms ook belachelijk veel vroegen.
Maar ja. Als zo'n pandjeshuis die games moet kopen (risico), opslaan, een winkelruimte moet huren en verwarmen, personeel moet inhuren, nog BTW op de doorverkoop moet betalen!, dan is het logisch dat ze bijna niks voor een game kunnen bieden en toch behoorlijk wat moeten vragen.
Vaak zie je games van 5 jaar oud voor 2,50 in van die bakken liggen bij een andere handelaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197794837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die games voor coleco-vision waren allemaal rond de 100 gulden.
Nemesis 3 voor MSX...130 gulden. Met 3 maten gekocht en samen uitgespeeld :o
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_197794876
Super Mario 3 voor de NES was ook fl 99, dat was toen echt veel geld voor mensen :D
pi_197795000
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:43 schreef WammesWaggel het volgende:
Super Mario 3 voor de NES was ook fl 99, dat was toen echt veel geld voor mensen :D


Geniaal spel trouwens SMB3 _O_
pi_197795016
Nu weer boven de 100 pre-market
pi_197795155
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:41 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nemesis 3 voor MSX...130 gulden. Met 3 maten gekocht en samen uitgespeeld :o
Ik had een vriend die was zo ziek goed in dat spel :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 3 februari 2021 @ 14:35:20 #206
414785 sirdanilot
pi_197797754
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:50 schreef tjoptjop het volgende:
Nu weer boven de 100 pre-market
Zat redditors die blijven kopen kopen kopen kopen.

Ik ga denk ik elke dag mijn limiet wat lager zetten om te verkopen hopende op een kleine piek, om zo het verlies te minimaliseren. Verlies is niet echt heel signifcant en beschouw ik maar als leergeld en reden om mij meer in te lezen mbt investeren en financiën. Tot voor kort was ik een arme student voor wie investeren een verre droom leek. Ik heb sinds relatief kort een goede baan.

Op maandag piekte AMC naar 17, ik had een limiet ingesteld op 18 om te verkopen :') . Één dollartje meer en ik was ervanaf geweest. Jammer.

Ik ken overigens meerdere mensen die in de gamestopbubbel zijn getrapt. En dat zijn niet per se domme mensen, gewoon hoogopgeleid, maar klaablijkelijk niet aan de faculteit Economie :') . Ik ben niet de enige hoor.

Het narratief 'met zn allen tegen de miljardairs' was gewoon heel erg goed gekozen en aangewakkerd op Reddit. Zoiets hebben we nog niet eerder gezien. combineer dat met mensen die extra spaargeld hebben omdat ze niet naar de kroeg kunnen, mensen die zich vervelen en het allemaal zat zijn door corona.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 3 februari 2021 @ 14:39:12 #207
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197797817
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zit er eigenlijk veel prijsverschil tussen online en fysiek? Want idd met de reden van doorverkopen zou ik wel een voorkeur hebben voor fysiek, voor zolang het nog mogelijk blijft
Sinds gamepass (xbox) koop ik eigenlijk geen fysieke games meer.

Jaarlijks is dat 100 euro ongeveer, maar als ik kijk naar wat ik gespeeld heb zou dat me in de winkel zo 400 euro gekost hebben.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197797871
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ken overigens meerdere mensen die in de gamestopbubbel zijn getrapt. En dat zijn niet per se domme mensen, gewoon hoogopgeleid, maar klaablijkelijk niet aan de faculteit Economie :') . Ik ben niet de enige hoor.

Hebzucht maakt blind denk ik. Je weet van tevoren dat alleen degenen die er vroeg bij zijn profiteren van zo'n bubbel
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 3 februari 2021 @ 15:16:32 #209
414785 sirdanilot
pi_197798398
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hebzucht maakt blind denk ik. Je weet van tevoren dat alleen degenen die er vroeg bij zijn profiteren van zo'n bubbel
Combinatie van hebzucht, coronaverveling, extra spaargeld door minder uitgaven, en idealisme. Blind idealisme.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:22:44 #210
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197798527
Kwam deze uitleg tegen van wat een Short Ladder Attack is:

https://www.nu.nl/economi(...)nde-koerssprong.html

short ladder attacks, waarbij kleine aantallen aandelen binnen zeer korte tijd heen-en-weer worden verkocht tussen hedgefunds voor een steeds lagere prijs, om het te doen lijken dat de prijs aan het dalen is? Het volume in verhandelde aandelen is schijnbaar erg laag in verhouding met de daling in prijs, dat wekt argwaan. Een analyse op reddit beschreef hoe er op die manier met 250 miljoen zo'n 5 biljoen aan waardedaling is veroorzaakt. Ook zijn er begrenzingen opgelegd zodat kleine beleggers nog maar een klein aantal aandelen kunnen kopen
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:26:17 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197798586
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Kwam deze uitleg tegen van wat een Short Ladder Attack is:

https://www.nu.nl/economi(...)nde-koerssprong.html

short ladder attacks, waarbij kleine aantallen aandelen binnen zeer korte tijd heen-en-weer worden verkocht tussen hedgefunds voor een steeds lagere prijs, om het te doen lijken dat de prijs aan het dalen is? Het volume in verhandelde aandelen is schijnbaar erg laag in verhouding met de daling in prijs, dat wekt argwaan. Een analyse op reddit beschreef hoe er op die manier met 250 miljoen zo'n 5 biljoen aan waardedaling is veroorzaakt. Ook zijn er begrenzingen opgelegd zodat kleine beleggers nog maar een klein aantal aandelen kunnen kopen
Een truuk zo oud als het boek. Wel verboden marktmanipulatie dit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197798673
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:35 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ken overigens meerdere mensen die in de gamestopbubbel zijn getrapt. En dat zijn niet per se domme mensen, gewoon hoogopgeleid, maar klaablijkelijk niet aan de faculteit Economie :') . Ik ben niet de enige hoor.
Ik snap dat niet zo. Ik heb half-half het nieuws gevolgd en het leek mij als een soort protest-aktie om een hedgefunds failliet te krijgen, maar wel met in het achterhoofd dat al het geld dat je er in stopt waarschijnlijk kwijt bent, maar dat het leuk is om te doen.
Maar blijkbaar zijn er dus velen geweest die echt in de waan waren dat ze flink gingen cashen (terwijl je weet dat alleen de vroege vogels dat doen en alleen als ze op tijd stoppen met de grap)
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:43:35 #213
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197798878
Op zich blijft er nog genoeg te verdienen aan GME met day/swing traden. Elke dag gaat het met tientallen procenten omhoog en omlaag. Bij opening beurs gaat het altijd omhoog en in de loop van de dag daalt het weer.

Wat je zou kunnen doen is einde van de dag kopen en de volgende dag bij opening weer verkopen.
Gisteren sloot het op 90, vandaag bij opening op 111.

Als GME nog wekenlang zo doorgaat kan je misschien elke dag 10% hiermee kan maken.

Concreet: koop vanavond bij einde beurs als experiment 1x GME, zet daarna gelijk een Sell Limit Order voor 10 of 15% hoger. Eens kijken of je morgen winst maakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 03-02-2021 15:50:25 ]
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:02:38 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197799124
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Op zich blijft er nog genoeg te verdienen aan GME met day/swing traden. Elke dag gaat het met tientallen procenten omhoog en omlaag. Bij opening beurs gaat het altijd omhoog en in de loop van de dag daalt het weer.

Wat je zou kunnen doen is einde van de dag kopen en de volgende dag bij opening weer verkopen.
Gisteren sloot het op 90, vandaag bij opening op 111.

Als GME nog wekenlang zo doorgaat kan je misschien elke dag 10% hiermee kan maken.

Concreet: koop vanavond bij einde beurs als experiment 1x GME, zet daarna gelijk een Sell Limit Order voor 10 of 15% hoger. Eens kijken of je morgen winst maakt.
Puur gokken dit. Concreet: blijf er van af.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197799358
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Puur gokken dit. Concreet: blijf er van af.
Inderdaad. Klinkt als gespreid inzetten bij roulette met waarschijnlijk betere odds. :P
gr gr
pi_197800384
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben net short gegaan :@
O jeej vandaag weer licht omhoog iig stabiel.

Of was dat te verwachten?
No bitch to me
pi_197800556
Ik heb op 19 dollar gemiddeld gekocht en op 95 dollar verkocht. Achteraf gezien had ik het te vroeg verkocht, maar met 80k (euro) winst mag ik niet klagen :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Brede_meneer op 03-02-2021 17:48:22 ]
pi_197800659
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Rood Testhouse was ook zo'n mooie

Maar je hebt gelijk dat het anders is dan GME, hier boeit het bedrijf geen zak. Was puur een buitenkansje vanwege het grote aantal shorters. Bij de pennystocks gaat het meestal wel om het bedrijf
[..]

Rood Testhouse. Ook zo'n belofte. :D

Wat je daaronder quote van user "Matjong" is hilarisch. Daarom was het zo genieten. Dat gedweep altijd met "De" CEO... daar keken ze altijd huizenhoog tegenop en stiekem wilden ze dat zelf ook zijn. Dat absurde blinde vertrouwen altijd. Als dekmantel-bedrijf waarvan de echte corebusiness het steeds maar weer uitgeven van waardeloze aandelen is is dat best knap, dat je zoveel blinde (en vooral domme) volgelingen aan je weet te binden.

Ik weet niet of hetzelfde fenomeen nu nog bestaat. De mensen zullen wel wijzer geworden zijn zou je zeggen. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:51:28 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197800660
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Brede_meneer het volgende:
Ik heb op 19 dollar gemiddeld gekocht en op 95 dollar verkocht. Achteraf gezien had ik het te vroeg verkocht, maar met 80k (euro) winst mag ik niet klagen :D
Waarom kocht je zo vroeg? Wat was je trigger?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197800809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom kocht je zo vroeg? Wat was je trigger?
Ik kocht het voor de memes. Mijn ervaring is dat meme stocks het meestal erg goed doen zolang je er vroeg bij bent.
En toen Ryan Cohen 12,9% van alle aandelen bemachtigde had ik door dat hij bloedserieus was om Gamestop om te toveren. Toen had ik mijn positie nog flink vergroot.

[ Bericht 2% gewijzigd door Brede_meneer op 03-02-2021 18:07:10 ]
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:15:35 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197801079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Rood Testhouse. Ook zo'n belofte. :D

Wat je daaronder quote van user "Matjong" is hilarisch. Daarom was het zo genieten. Dat gedweep altijd met "De" CEO... daar keken ze altijd huizenhoog tegenop en stiekem wilden ze dat zelf ook zijn. Dat absurde blinde vertrouwen altijd. Als dekmantel-bedrijf waarvan de echte corebusiness het steeds maar weer uitgeven van waardeloze aandelen is is dat best knap, dat je zoveel blinde (en vooral domme) volgelingen aan je weet te binden.

Ik weet niet of hetzelfde fenomeen nu nog bestaat. De mensen zullen wel wijzer geworden zijn zou je zeggen. :)
De mensen worden nooit wijzer. Het is altijd hetzelfde liedje. Nooit iets nieuws onder de zon. De ene keer is het Antonov, dan weer Dogecoin, dan weer GME. Er zijn slimmen die vullen hun zakken en dommen die betalen.

Hoe vaak is hier al niet zo’n usertje geweest die trots meedeelde dat hij ging ‘belegggen’ en dan een paar maanden lang hectisch in allerlei derivaten en turbo’s handelde totdat hij zijn geld kwijt was. Als je dan zei dat hij beter kon spreiden, minder handelen, naar de fundamentals moest kijken kreeg je een grote mond terug. Ieder half jaar meldt zich weer zo’n nieuw usertje.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197801237
Hier nogmaals even het 10 jaar oude topic van LXIV. Een must-read. Genieten! :)

AEX / Antonov

Je kunt daar uit opmaken dat "de beurs" een behoorlijk pervers instrument is waar rotzooi neigende naar pure oplichterij gewoon verkocht mag worden. De beurs was vroeger een "Heer" maar tegenwoordig een immorele slettenbak. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197801393
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

De mensen worden nooit wijzer. Het is altijd hetzelfde liedje. Nooit iets nieuws onder de zon. De ene keer is het Antonov, dan weer Dogecoin, dan weer GME. Er zijn slimmen die vullen hun zakken en dommen die betalen.

Hoe vaak is hier al niet zo’n usertje geweest die trots meedeelde dat hij ging ‘belegggen’ en dan een paar maanden lang hectisch in allerlei derivaten en turbo’s handelde totdat hij zijn geld kwijt was. Als je dan zei dat hij beter kon spreiden, minder handelen, naar de fundamentals moest kijken kreeg je een grote mond terug. Ieder half jaar meldt zich weer zo’n nieuw usertje.
All in gamestock today. To moon stay stonk


:')
Wel altijd genieten
pi_197801631
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:59 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Ik kocht het voor de memes. Mijn ervaring is dat meme stocks het meestal erg goed doen zolang je er vroeg bij bent.
En toen Ryan Cohen 12,9% van alle aandelen bemachtigde had ik door dat hij bloedserieus was om Gamestop om te toveren. Toen had ik mijn positie nog flink vergroot.
Lekker hoor, aankoop goed getimed en redelijk op tijd eruit _O_

Zo heurt het :7
pi_197801662
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:24 schreef Bart2002 het volgende:
De beurs was vroeger een "Heer" maar tegenwoordig een immorele slettenbak.
Nou nee hoor :D
pi_197801729
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:32 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

O jeej vandaag weer licht omhoog iig stabiel.

Of was dat te verwachten?
Het was een garp, maar mensen die 100 dollar voor dit aandeel betalen zijn niet goed in hun pan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197801739
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:35 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ken overigens meerdere mensen die in de gamestopbubbel zijn getrapt. En dat zijn niet per se domme mensen, gewoon hoogopgeleid, maar klaablijkelijk niet aan de faculteit Economie :') . Ik ben niet de enige hoor.
Dat zijn juist de makkelijkste slachtoffers :')

Kijk naar Business Class, of boiler rooms die zich vooral richten op doktoren en tandartsen. Je moet een beetje street smart zijn en hoogopgeleid zegt daar niet zoveel over.
pi_197801773
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-gamestop-geen-spijt


Arme jongen. 10k van z'n ouders verkocht :o
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_197801840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-gamestop-geen-spijt

Arme jongen. 10k van z'n ouders verkocht :o
:X

Hij zegt er al een tijdje in te zitten maar dat screenshot is zo'n beetje op de absolute top :? Lezen, dat was de papieren waarde, niet wat ie betaald heeft

Maar goed, 19 jaar, wijze les geleerd. Komt ie wel weer bovenop. Over 5 jaar als ie werkt lacht ie erom.
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:03:19 #230
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197801841
Sterke stijging AMC op het moment.

-edit-
En weer omlaag... de opportunisten zijn weer aant verkopen. :+
pi_197801851
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-gamestop-geen-spijt

Arme jongen. 10k van z'n ouders verkocht :o
"hij is student commerciële economie"
en
"3.000 euro kwam van zijn DUO-lening"

En ik word altijd maar overschreeuwt hier op FOK dat lenen voor je studie geen schande is, en dat studenten het echt niet zo slecht hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:05:03 #232
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197801874
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-gamestop-geen-spijt

Arme jongen. 10k van z'n ouders verkocht :o
Robin is een teringdebiel dat hij niet op de piek in ieder geval zijn inleg eruit gehaald heeft.

Nog even doorstuderen
Laffe huichelaar
pi_197801902
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Robin is een teringdebiel dat hij niet op de piek in ieder geval zijn inleg eruit gehaald heeft.

Nog even doorstuderen
De piek weet je natuurlijk alleen achteraf.....

Maar hebberig is het wel
pi_197801923
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

De piek weet je natuurlijk alleen achteraf.....

Maar hebberig is het wel
Als een aandeel 30 keer over de kop is gegaan in een maand tijd, zonder dat het bedrijf noemenswaardig iets heeft laten zien, dan heeft het niets meer met beleggen te maken maar puur met gokken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197801967
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als een aandeel 30 keer over de kop is gegaan in een maand tijd, zonder dat het bedrijf noemenswaardig iets heeft laten zien, dan heeft het niets meer met beleggen te maken maar puur met gokken.
Uiteraard, maar het is achteraf altijd makkelijk zeggen dat hij op die piek had moeten verkopen.

Brede_meneer hierboven heeft dat beter gedaan. Nadat het x5 was gegaan verkocht. Dat het later nog een paar keer verdubbelde kun je niet weten.
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:13:43 #236
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197802025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

De piek weet je natuurlijk alleen achteraf.....

Maar hebberig is het wel
De piek kun je idd niet voorspellen, maar als de aandelen er erg goed voor staan dan kan het geen kwaad om de inleg even terug te pakken. De rest is dan winst. :)
pi_197802063
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:13 schreef DemonRage het volgende:

[..]

De piek kun je idd niet voorspellen, maar als de aandelen er erg goed voor staan dan kan het geen kwaad om de inleg even terug te pakken. De rest is dan winst. :)
Hebberigheid, want misschien wordt het wel $520 of $610 of $750 of....

Ben het verder compleet met je eens hoor, helemaal als je in een positie zit dat het serieus geld voor je is. Doe je het met een klein fun potje wat je makkelijk kan missen dan snap ik dat mensen het gokje wel willen wagen. Maar in dit geval.....
pi_197802073
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het is achteraf altijd makkelijk zeggen dat hij op die piek had moeten verkopen.

Brede_meneer hierboven heeft dat beter gedaan. Nadat het x5 was gegaan verkocht. Dat het later nog een paar keer verdubbelde kun je niet weten.
Als je 5 keer rood inzet in Casino en wint heb je ook winst, beurs is allemaal heel simpel, namelijk winst is omgekeerd evenredig aan de verlies kans, maar deze wetmatigheid geld voor alles in, als dit namelijk niet het geval zou zijn, zou er ook geen sprake zijn van zero-sum.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:17:37 #239
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_197802084
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

"hij is student commerciële economie"
en
"3.000 euro kwam van zijn DUO-lening"

En ik word altijd maar overschreeuwt hier op FOK dat lenen voor je studie geen schande is, en dat studenten het echt niet zo slecht hebben.
En wat bewijst deze ene thuiswonende student dan precies als je dat naast jouw debiele uitspraken legt? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_197802105
quote:
10s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En wat bewijst deze ene thuiswonende student dan precies als je dat naast jouw debiele uitspraken legt? :')
Dat thuis wonende studenten die geld gebruiken om te gokken helemaal geen recht op dat geld zouden moeten hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:20:38 #241
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_197802136
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat thuis wonende studenten die geld gebruiken om te gokken helemaal geen recht op dat geld zouden moeten hebben.
Dat is zeker waar.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_197802138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je 5 keer rood inzet in Casino en wint heb je ook winst, beurs is allemaal heel simpel, namelijk winst is omgekeerd evenredig aan de verlies kans, maar deze wetmatigheid geld voor alles in, als dit namelijk niet het geval zou zijn, zou er ook geen sprake zijn van zero-sum.
Aandelen zijn geen zero sum hoor. Opties, futures e.d. wel
pi_197802165
Wat we hier zien en wat mij best verbaasde is dat Antonov (de Bulgaar) in 1991 (!) eens zo'n versnellingsbak in een Peugeot 205 heeft ingebouwd en sindsdien geen vorderingen en dat het succesverhaal tot 2013 heeft geduurd. :) Dat je dus een belofte kunt verkopen over een periode van ruim 22 jaar. En dat de mens dat koopt en gelooft. Heroïsch verhaal. :D

https://nl.wikipedia.org/wiki/Antonov_(transmissiesystemen)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197802191
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:22 schreef Bart2002 het volgende:
Wat we hier zien en wat mij best verbaasde is dat Antonov (de Bulgaar) in 1991 (!) eens zo'n versnellingsbak in een Peugeot 205 heeft ingebouwd en sindsdien geen vorderingen en dat het succesverhaal tot 2013 heeft geduurd. :) Dat je dus een belofte kunt verkopen over een periode van ruim 22 jaar. En dat de mens dat koopt en gelooft. Heroïsch verhaal. :D
Spyker bestaat ook nog steeds en het nieuwe model staat al jaren op het punt van lanceren.
pi_197802223
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Aandelen zijn geen zero sum hoor. Opties, futures e.d. wel
In die zin dat een aandeel niet veranderd van waarde als het verhandeld word, het stukje eigenaarschap van het bedrijf komt in andere handen. Dat iemand een aandeel als middel gebruikt om te speculeren is wel zero-sum want wat de 1 betaald, krijgt de ander.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197802262
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Spyker bestaat ook nog steeds en het nieuwe model staat al jaren op het punt van lanceren.
Hij hoeft alleen nog gebouwd te worden!

Maar ik geef jullie een pro-tip, hier moet je inzitten: https://www.hightechcampus.com/companies/antenna-company

Dit aandeel kan niet omlaag, alleen omhoog, echt!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197802313
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

In die zin dat een aandeel niet veranderd van waarde als het verhandeld word, het stukje eigenaarschap van het bedrijf komt in andere handen. Dat iemand een aandeel als middel gebruikt om te speculeren is wel zero-sum want wat de 1 betaald, krijgt de ander.
Dit is in een notendop hoe het vroeger werkte. Handel in de stukken was niet gebruikelijk. Je hoopte op dividend en deed buy and hold. Tot men ontdekte dat je de papieren zelf ook kon verhandelen. Toen was de Beer los en werd het shit. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197802331
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hij hoeft alleen nog gebouwd te worden!

Maar ik geef jullie een pro-tip, hier moet je inzitten: https://www.hightechcampus.com/companies/antenna-company

Dit aandeel kan niet omlaag, alleen omhoog, echt!
A ja. De Wonderantenne. Gewoon kopen hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197802367
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is in een notendop hoe het vroeger werkte. Handel in de stukken was niet gebruikelijk. Je hoopte op dividend en deed buy and hold. Tot men ontdekte dat je de papieren zelf ook kon verhandelen. Toen was de Beer los en werd het shit. :)
Dat aandelen nu als speculatiemiddel worden gebruikt kan best zijn, technisch werkt het gewoon nog steeds zo, net zoals postzegels nog steeds prima als middel kunnen gebruikt worden om post te versturen, dat mensen er een godsvermogen voor willen betalen zegt niets over het doel van het middel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197802375
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

A ja. De Wonderantenne. Gewoon kopen hoor.
Ik heb er 4 staan en heb nu al 6G ontvangst!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197802411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als een aandeel 30 keer over de kop is gegaan in een maand tijd, zonder dat het bedrijf noemenswaardig iets heeft laten zien, dan heeft het niets meer met beleggen te maken maar puur met gokken.
Heb je weleens op R/wallstreetbets gekeken? Het is er net een cult die allemaal dezelfde dogma's volgen. Zodra iemand zegt dat het misschien niet zal aflopen zoals ze willen wordt die persoon gedownvote en zal 95% van wallstreetbets het bericht niet eens zien. Heb meerdere keren voorbij zien komen dat r/wallstreetbets de financiële versie is van Qanon en begin het steeds meer te geloven. Dat zo'n jonge gast erin trapt is wat mij betreft dan ook begrijpelijk.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_197802456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is in een notendop hoe het vroeger werkte. Handel in de stukken was niet gebruikelijk. Je hoopte op dividend en deed buy and hold. Tot men ontdekte dat je de papieren zelf ook kon verhandelen. Toen was de Beer los en werd het shit. :)
Dat is dus gewoon niet waar. Ook vroeger was er een levende handel in effecten, incl smerige truukjes. Zie mijn eerdere post als reactie op een post van jou.

Hier bijvoorbeeld een boek die dingen beschrijft uit de jaren 20 in de VS. Maar ook over de Amsterdamse beurs is genoeg naslagwerk te vinden. Zodra het geld ging rollen werd er gespeculeerd, ethisch of onethisch.

Het gaat alleen nu veel sneller en er is ook veel meer nieuws beschikbaar.
pi_197802476
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:33 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Heb je weleens op R/wallstreetbets gekeken? Het is er net een cult die allemaal dezelfde dogma's volgen. Zodra iemand zegt dat het misschien niet zal aflopen zoals ze willen wordt die persoon gedownvote en zal 95% van wallstreetbets het bericht niet eens zien. Heb meerdere keren voorbij zien komen dat r/wallstreetbets de financiële versie is van Qanon en begin het steeds meer te geloven. Dat zo'n jonge gast erin trapt is wat mij betreft dan ook begrijpelijk.
Op BNR hoorde ik vandaag ook een interessante stelling, dat schromelijk word overdreven wat de macht is van deze Reddit groepen en dat het veel aannemelijker is dat de invloed van professionele beleggers veel groter is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197802534
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon niet waar. Ook vroeger was er een levende handel in effecten, incl smerige truukjes. Zie mijn eerdere post als reactie op een post van jou.

Hier bijvoorbeeld een boek die dingen beschrijft uit de jaren 20 in de VS. Maar ook over de Amsterdamse beurs is genoeg naslagwerk te vinden. Zodra het geld ging rollen werd er gespeculeerd, ethisch of onethisch.

Het gaat alleen nu veel sneller en er is ook veel meer nieuws beschikbaar.
Sterker nog, wij hebben de financieele (wan) producten uitgevonden tijdens de tulpenmanie, de tulpenmanie en bitcoin worden veel met elkaar vergeleken, maar dat is niet helemaal juist, de tulpenmanie ging onderuit doordat er aan allerlei afgeleide financieele producten niet voldaan kon worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197802536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Op BNR hoorde ik vandaag ook een interessante stelling, dat schromelijk word overdreven wat de macht is van deze Reddit groepen en dat het veel aannemelijker is dat de invloed van professionele beleggers veel groter is.
Tuurlijk, hun held u/deepfuckingvalue heeft 100.000 aandelen, de gehele float is iets van 46 miljoen
pi_197802576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Op BNR hoorde ik vandaag ook een interessante stelling, dat schromelijk word overdreven wat de macht is van deze Reddit groepen en dat het veel aannemelijker is dat de invloed van professionele beleggers veel groter is.
Ik zou het niet weten. Maar de hoeveelheid post van mensen die hun spaargeld, tweede hypotheek, studielening en huwelijk op het spel zetten hiervoor is schrikbarend.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:40:14 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197802592
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:24 schreef Bart2002 het volgende:
Hier nogmaals even het 10 jaar oude topic van LXIV. Een must-read. Genieten! :)

AEX / Antonov

Je kunt daar uit opmaken dat "de beurs" een behoorlijk pervers instrument is waar rotzooi neigende naar pure oplichterij gewoon verkocht mag worden. De beurs was vroeger een "Heer" maar tegenwoordig een immorele slettenbak. :)
Dit is ook een mooi topic: R&P / Veel geld verloren.
Die gast heb ik nog IRL ontmoet. Aardige gast, niks raars aan verder!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197802607
Ik heb maar 1 keer in mijn leven aandelen gehad en die heb ik met 14.000 procent winst verkocht, ik laat het daarbij :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197802681
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon niet waar. Ook vroeger was er een levende handel in effecten, incl smerige truukjes. Zie mijn eerdere post als reactie op een post van jou.

Hier bijvoorbeeld een boek die dingen beschrijft uit de jaren 20 in de VS. Maar ook over de Amsterdamse beurs is genoeg naslagwerk te vinden. Zodra het geld ging rollen werd er gespeculeerd, ethisch of onethisch.

Het gaat alleen nu veel sneller en er is ook veel meer nieuws beschikbaar.
Laten we zeggen dat dat zich op een totaal verschillend niveau afspeelde.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197802692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Sterker nog, wij hebben de financieele (wan) producten uitgevonden tijdens de tulpenmanie, de tulpenmanie en bitcoin worden veel met elkaar vergeleken, maar dat is niet helemaal juist, de tulpenmanie ging onderuit doordat er aan allerlei afgeleide financieele producten niet voldaan kon worden.
Jep, de moderne financiele wereld heeft z'n roots in de republiek :Y en bijna alles wat we de afgelopen 40 jaar gezien hebben heeft wel een parallel met iets wat ook in de republiek is gebeurt. Opening eerste moderne beurs ter wereld in 1602, eerste shortattack in 1609-10, je vermelde tulpenmanie, kredietcrisis van 1763 etc. etc.

Er wordt vaak geroepen dat het deze keer anders is, maar dat is het haast nooit.
pi_197802720
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit is ook een mooi topic: R&P / Veel geld verloren.
Die gast heb ik nog IRL ontmoet. Aardige gast, niks raars aan verder!
Oja dat weet ik nog wel, ik denk dat het een bekent fenomeen is waarbij het voor de meeste mensen heel lastig is om nee te zeggen, of om uberhaupt verlies te nemen. Daarom ben ik ook van mening dat je nooit geld moet steken in zaken waar je wakker van gaat liggen, zelfs winst weegt niet op tegen een goede gemoedsrust. Ik zelf ben overigens heel makkelijk, ik heb 20.000 op de bank (denk ik), ik heb een huisje met 200 procent overwaarde en nauwelijk hypotheek, en een zeer goed inkomen, maar ik geef helemaal niets om geld of spullen, zelfs als ik morgen alles kwijt zou raken zou ik daar niet echt van onder indruk zijn, ik heb altijd nog mijn kennis en verstand, en ik weet dat dat het meest waardevolle asset is wat je kan hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:45:28 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197802722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hij hoeft alleen nog gebouwd te worden!

Maar ik geef jullie een pro-tip, hier moet je inzitten: https://www.hightechcampus.com/companies/antenna-company

Dit aandeel kan niet omlaag, alleen omhoog, echt!
Ook een prachtig verhaal, niet op de beurs, is het verhaal van de Sloot Digital Coding System (SDCS) van Jan Sloot waarmee films tot 0,01% van hun grootte gecomprimeerd konden worden en dus over een analoge telefoonlijn gestreamed. https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Sloot?wprov=sfti1
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197802772
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook een prachtig verhaal, niet op de beurs, is het verhaal van de Sloot Digital Coding System (SDCS) van Jan Sloot waarmee films tot 0,01% van hun grootte gecomprimeerd konden worden en dus over een analoge telefoonlijn gestreamed. https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Sloot?wprov=sfti1
Ik ben expert op dat verhaal, ik weet er alles over, echter ik kan je ook een aantal zaken vertellen welke echt verieefbaar zijn, en nooit verklaart, dat maakt het ook wel heel tof, sterker nog ik ben er de archieven voor in gedoken :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197802797
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit is ook een mooi topic: R&P / Veel geld verloren.
Die gast heb ik nog IRL ontmoet. Aardige gast, niks raars aan verder!
Die weet ik nog wel, werd ook vaak doorgelinkt als soort disclaimer als een nieuweling met wat vragen of constructies kwam.

Deze is ook mooi AEX / MedClean Technologies (MCLN.OB) een pennystock die even vakkundig gefileerd wordt.
pi_197802804
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Jep, de moderne financiele wereld heeft z'n roots in de republiek :Y en bijna alles wat we de afgelopen 40 jaar gezien hebben heeft wel een parallel met iets wat ook in de republiek is gebeurt. Opening eerste moderne beurs ter wereld in 1602, eerste shortattack in 1609-10, je vermelde tulpenmanie, kredietcrisis van 1763 etc. etc.

Er wordt vaak geroepen dat het deze keer anders is, maar dat is het haast nooit.
Het mooie was dat die financieele afgeleide producten ook ontstonden toen er juist financieele problemen waren, hey dat komt bekent voor :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:48:59 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197802823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben expert op dat verhaal, ik weet er alles over, echter ik kan je ook een aantal zaken vertellen welke echt verieefbaar zijn, en nooit verklaart, dat maakt het ook wel heel tof, sterker nog ik ben er de archieven voor in gedoken :)
Zeker interessant. Maar een film comprimeren tot een kilobyte is niet mogelijk. Je kent Shannon ook vast wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:49:40 #267
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197802882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zeker interessant. Maar een film comprimeren tot een kilobyte is niet mogelijk. Je kent Shannon ook vast wel.
Ja dat is volgens mij nooit zo hard beweerd, volgens mij was het verhaal dat de film op een drager ter grote van een telefoonkaart stond (maar dat zou ik moeten opzoeken). Wat wel gewoon bewezen is, is dat hij een demo heeft gegeven waarbij hij 6 films tegelijkertijd afspeelde, als je een beetje iets weet van techniek, dan is dat pre-2000 toch wel iets wat heel merkwaardig is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:52:37 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197802953
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja dat is volgens mij nooit zo hard beweerd, volgens mij was het verhaal dat de film op een drager ter grote van een telefoonkaart stond (maar dat zou ik moeten opzoeken). Wat wel gewoon bewezen is, is dat hij een demo heeft gegeven waarbij hij 6 films tegelijkertijd afspeelde, als je een beetje iets weet van techniek, dan is dat pre-2000 toch wel iets wat heel merkwaardig is.
DIG / Het Sloot Digital Coding System (SDCS)
Dit is een prima topic er over. 1KB voor een complete film was de claim!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197802956
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Auw
[ twitter ]
Ik weet nooit of ik dat soort professionele attentie hoeren moet geloven, dat soort lui verdienen hun geld meestal voor een groot deel met views.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197803039
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

DIG / Het Sloot Digital Coding System (SDCS)
Dit is een prima topic er over. 1KB voor een complete film was de claim!
Ik heb zelf een mogelijke theorie wat hij gebruikt kan hebben, ik heb het laatst met een wiskundige besproken en die vond het zeer interessant, het gaat niet zover als het idee van Jan Sloot (vemoed ik), het gaat me alleen nogal wat tijd kosten om te programmeren, niet omdat het concept zo lastig is, maar vooral omdat de taal waarin ik normaal programmeer qua getallen niet zo geschikt is :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197803065
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb zelf een mogelijke theorie wat hij gebruikt kan hebben, ik heb het laatst met een wiskundige besproken en die vond het zeer interessant, het gaat niet zover als het idee van Jan Sloot (vemoed ik), het gaat me alleen nogal wat tijd kosten om te programmeren, niet omdat het concept zo lastig is, maar vooral omdat de taal waarin ik normaal programmeer qua getallen niet zo geschikt is :)
Mooi hobby project toch? :)
pi_197803140
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Mooi hobby project toch? :)
Ja moet alleen even tijd vinden, investeerders op Reddit vinden is vast een eitje ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197803175
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja moet alleen even tijd vinden, investeerders op Reddit vinden is vast een eitje ;)
Haha playbook heb je nu :D

Volgens mij is het vinden van investeerders in iets 'tech' nog nooit zo makkelijk geweest als nu.
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:59:59 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197803208
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb zelf een mogelijke theorie wat hij gebruikt kan hebben, ik heb het laatst met een wiskundige besproken en die vond het zeer interessant, het gaat niet zover als het idee van Jan Sloot (vemoed ik), het gaat me alleen nogal wat tijd kosten om te programmeren, niet omdat het concept zo lastig is, maar vooral omdat de taal waarin ik normaal programmeer qua getallen niet zo geschikt is :)
Maar als het met technologie uit de 20-ste eeuw al kon, dan moet je het nu toch in desnoods in basic kunnen maken?
Wat is het grondprincpe dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197803414
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat dat zich op een totaal verschillend niveau afspeelde.
De wereld is enerzijds groter geworden qua bevolking en rijkdom maar anderzijds kleiner vanwege communicatie. Waar je vroeger een jaar onderweg was naar Japan zit je er nu in een paar ms. Dus dan is het niet vreemd dat de schaal nu ook wat anders is.

Maar de essentie is imho toch echt weinig veranderd. Sterker nog, wat nu illegaal is was vroeger legaal (regelgeving is meestal reactief)
pi_197803561
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar als het met technologie uit de 20-ste eeuw al kon, dan moet je het nu toch in desnoods in basic kunnen maken?
Wat is het grondprincpe dan?
Zie DM, straks jatten ze het kastje.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:14:01 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197803575
Wat tegen Sloots systeem spreekt is de vraag wat er gebeurt als je een random sleutel van 1024 bits in zijn systee laadt. Ontstaat er dan een random film? Dat kan toch echt niet!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197803607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:14 schreef LXIV het volgende:
Wat tegen Sloots systeem spreekt is de vraag wat er gebeurt als je een random sleutel van 1024 bits in zijn systee laadt. Ontstaat er dan een random film? Dat kan toch echt niet!
Misschien was het kaartje niet digitaal maar analoog :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:15:49 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197803624
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zie DM, straks jatten ze het kastje.
Gelezen, thx. Begrijp wel wat er bedoeld wordt. Je zou het enigszins kunnen vergelijken met een bibliotheek met 2^8196 verschillende boeken (dat zijn er heel veel, meer dan er ooit geschreven zullen worden.
Die bibliotheek is er zowel bij zender als ontvanger. In plaats van een boek wordt er dan de indexering van het boek overgezonden (in 1 kByte) en dat boek aan de andere kant uit de kast gepakt. Dat is het principe.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197803740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gelezen, thx. Begrijp wel wat er bedoeld wordt. Je zou het enigszins kunnen vergelijken met een bibliotheek met 2^8196 verschillende boeken (dat zijn er heel veel, meer dan er ooit geschreven zullen worden.
Die bibliotheek is er zowel bij zender als ontvanger. In plaats van een boek wordt er dan de indexering van het boek overgezonden (in 1 kByte) en dat boek aan de andere kant uit de kast gepakt. Dat is het principe.
Jep dat principe, maar dan 1 waarbij het boek in delen kan worden opgeslagen en door voor beide bekende sleutels kan worden teruggevraagt. Winst zit hem dus met name in het principe dat je aan beide kanten op slimme manier een referentie bibiotheek genereert op basis van een vast algoritme waarbij je via een slimme index snel de boel kan construeren. De crux zit hem er natuurlijk wel in dat het vertalen veel meer tijd kost omdt je in de bibliotheek moet gaan speuren naar een zo lang mogelijke sequence, uiteraard zou je dit laatste ook weer kunnen optimaliseren op basis van ervaringen uitt het verleden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:28:32 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197803848
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jep dat principe, maar dan 1 waarbij het boek in delen kan worden opgeslagen en door voor beide bekende sleutels kan worden teruggevraagt. Winst zit hem dus met name in het principe dat je aan beide kanten op slimme manier een referentie bibiotheek genereert op basis van een vast algoritme waarbij je via een slimme index snel de boel kan construeren. De crux zit hem er natuurlijk wel in dat het vertalen veel meer tijd kost omdt je in de bibliotheek moet gaan speuren naar een zo lang mogelijke sequence, uiteraard zou je dit laatste ook weer kunnen optimaliseren op basis van ervaringen uitt het verleden.
Net zoals dat in het getal pi zelf ook iedere film nu en in de toekomst staat. Je moet alleen weten waar.

Voor dit systeem moeten wel eerst al die boeken vastgesteld worden. En dan het boek kiezen dat er het meest op lijkt, want er mag een beetje verlies zijn.

Je zou het ook als volgt kunnen omschrijven. Hoe complexer het systeem aan beide zijden, hoe meer compressie mogelijk is. Stel nu een systeem dat over heel veel filmkennis, maniertjes van acteurs, beelden van acteurs etc etc beschikt aan beide zijden. De transmissie zou dan een nauwkeurig filmscript kunnen zijn (paar KB), waarna er aan de andere zijde een film wordt gemaakt die zo goed mogelijk bij het script aansluit. Dan staat er in de andere film wel een keer een asbak anders of zo, maar in wezen is het dezelfde film. Niemand zal ontkennen dat dit niet zou werken (alhoewel complex en omslachtig). Maar over 20 jaar hoef je niet te filmen en doet een neuraal netwerk alle werk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197803932
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Net zoals dat in het getal pi zelf ook iedere film nu en in de toekomst staat. Je moet alleen weten waar.

Voor dit systeem moeten wel eerst al die boeken vastgesteld worden. En dan het boek kiezen dat er het meest op lijkt, want er mag een beetje verlies zijn.

Je zou het ook als volgt kunnen omschrijven. Hoe complexer het systeem aan beide zijden, hoe meer compressie mogelijk is. Stel nu een systeem dat over heel veel filmkennis, maniertjes van acteurs, beelden van acteurs etc etc beschikt aan beide zijden. De transmissie zou dan een nauwkeurig filmscript kunnen zijn (paar KB), waarna er aan de andere zijde een film wordt gemaakt die zo goed mogelijk bij het script aansluit. Dan staat er in de andere film wel een keer een asbak anders of zo, maar in wezen is het dezelfde film. Niemand zal ontkennen dat dit niet zou werken (alhoewel complex en omslachtig). Maar over 20 jaar hoef je niet te filmen en doet een neuraal netwerk alle werk.
Klopt, maar als je dus van een lineair getal uitgaat is het vervelende dat je dus al snel heel ver moet zoeken om te vinden waar het "stukje" staat, en op dat moment verlies je een deel van je voordeel omdat je nog steeds vrij veel moet opslaan.

Mijn idee is er met name op gebaseerd om niet simpel uti te gaan lineaire reeksen, maar op met meer dimensionaals matrixen te werken.

dus stel je hebt iets als

|1|8|7|6|5|8|
|2|3|3|6|2|2|
|1|2|5|6|5|4|
|4|4|7|6|2|5|
|3|8|2|6|1|6|

En je bent op zoek naar 13561 dat je dat dan via een vector kunt opslaan, nu is dit voorbeeld niet helemaal lekker omdat het eigenlijk iets te klein is, maar ik hoop dat je principe snapt, nu is dit een 2D tabel, maar je kunt ook in een Cube opslaan, of zelfs een 4e dimentie toepassen. Het voordeel is dat je dan namelijk een veelvoud aan mogelijkheden krijgt op minder lange noteringen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:39:53 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197803997
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, maar als je dus van een lineair getal uitgaat is het vervelende dat je dus al snel heel ver moet zoeken om te vinden waar het "stukje" staat, en op dat moment verlies je een deel van je voordeel omdat je nog steeds vrij veel moet opslaan.

Mijn idee is er met name op gebaseerd om niet simpel uti te gaan lineaire reeksen, maar op met meer dimensionaals matrixen te werken.

dus stel je hebt iets als

|1|8|7|6|5|8|
|2|3|3|6|2|2|
|1|2|5|6|5|4|
|4|4|7|6|2|5|
|3|8|2|6|1|6|

En je bent op zoek naar 13561 dat je dat dan via een vector kunt opslaan, nu is dit voorbeeld niet helemaal lekker omdat het eigenlijk iets te klein is, maar ik hoop dat je principe snapt, nu is dit een 2D tabel, maar je kunt ook in een Cube opslaan, of zelfs een 4e dimentie toepassen. Het voordeel is dat je dan namelijk een veelvoud aan mogelijkheden krijgt op minder lange noteringen.
En vul je die matricci dan random of op basis van metadata van films?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:44:42 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197804052
Dus om het dan over de analogie van boeken te hebben, je zou dus ook honderdduizenden zinsfragmenten kunnen hebben en een boek versturen door start en einde van die fragmenten te sturen.

Begin jaren 90 heb ik eens iets gemaakt dat heel eenvoudig teksten kon herkennen. Het was mijn bedoeling om teksten van andere data te onderscheiden, maar het werkte zo goed dat ik het ook kon gebruiken om Nederlands van Duits en van Engels etc te onderscheiden.
Maakte ik ook een matrix met daarin (moest ik dus voeden) de kans dat een willekeurige letter door een andere werd opgevolgd en dan nog door een derde. Daarmee kon ik een hele korte tekst altijd duiden.

Als ik het andersom deed en dus letters door die matrix liet bepalen, dan ontstond een soort koeterwaals wat natuurlijk geen taal was, maar wel Nederlands klonk! (Voor een buitenlander zeker)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197804066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

En vul je die matricci dan random of op basis van metadata van films?
Pseudo random, je kunt natuurlijk een "database" vullen met de eerste 1000 miljard digits van PI, in principe kost dat je geen echt opslag, echter als ik van een heel klein stukje beeld, wil gaan kijken of die reeks in die miljarden getallen achter elkaar staan, dan is dat wel handig om dat te zoeken in een geoptimaliseerde database, echter die database heb je niet meer nodig als je het wilt terugvertalen, immers alleen de referentie word opgeslagen.

Dus stel ik heb een databasse defintie: PI: 1....1 tot de macht 16, en ik heb een stukje film wat ik met je wil delen, dan zeg ik tegen jou: Moet je weten bij 1345234234 en de 40 getallen erna. Op het moment dat de notering korter is dan dat wat je beschrijft heb je sprake van compressie :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:46:37 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197804080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Pseudo random, je kunt natuurlijk een "database" vullen met de eerste 1000 miljard digits van PI, in principe kost dat je geen echt opslag, echter als ik van een heel klein stukje beeld, wil gaan kijken of die reeks in die miljarden getallen achter elkaar staan, dan is dat wel handig om dat te zoeken in een geoptimaliseerde database, echter die database heb je niet meer nodig als je het wilt terugvertalen, immers alleen de referentie word opgeslagen.

Dus stel ik heb een databasse defintie: PI: 1....1 tot de macht 16, en ik heb een stukje film wat ik met je wil delen, dan zeg ik tegen jou: Moet je weten bij 1345234234 en de 40 getallen erna. Op het moment dat de notering korter is dan dat wat je beschrijft heb je sprake van compressie :)
De vraag is of die compressie ontstaat bij een random of pseudo-random reeks van getallen. Ik denk het niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197804108
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:44 schreef LXIV het volgende:
Dus om het dan over de analogie van boeken te hebben, je zou dus ook honderdduizenden zinsfragmenten kunnen hebben en een boek versturen door start en einde van die fragmenten te sturen.

Begin jaren 90 heb ik eens iets gemaakt dat heel eenvoudig teksten kon herkennen. Het was mijn bedoeling om teksten van andere data te onderscheiden, maar het werkte zo goed dat ik het ook kon gebruiken om Nederlands van Duits en van Engels etc te onderscheiden.
Maakte ik ook een matrix met daarin (moest ik dus voeden) de kans dat een willekeurige letter door een andere werd opgevolgd en dan nog door een derde. Daarmee kon ik een hele korte tekst altijd duiden.

Als ik het andersom deed en dus letters door die matrix liet bepalen, dan ontstond een soort koeterwaals wat natuurlijk geen taal was, maar wel Nederlands klonk! (Voor een buitenlander zeker)
Zoiets, ik weet niet of je het basis principe van normale encrypte kent, maar dat werkt bitwise waarbij je dus voor veel voorkomende karakters een kortere bit notering gebruikt dan minder voorkomende.

Kortom als je tekst wilt comprimeren dan is is slim om bijvoorbeeld de letter E in 4 bits vast te leggen, en de letter X in laten we zeggen 20. In de Kijk stond dit een keer heel mooi uitgelegt, ook met de formule van de compressie die je zo kunt bereiken :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:49:58 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197804119
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

De vraag is of die compressie ontstaat bij een random of pseudo-random reeks van getallen. Ik denk het niet.
Net zoals dat deze post ook ergens terug te vinden is in pi. Alleen zal de verwijzing naar deze post (dus het indexgetal) net zoveel informatie aan cijfers bevatten als deze post aan informatie.

Alles zit wel in pi, omdat het oneindig is, alles zit er zelfs oneindig vaak in, ook jouw DNA, maar de index naar de start van die info is vergelijkbaar met de hoeveelheid informatie zelf. En een hele korte reeks (bijvoorbeeld het woord ‘Ja’, vind je al heel snel. Maar een complete film staat er wel, maar zo ver, zo diep in de info, daar zit geen winst.

Ga je niet-pseudo-random n-dimensionale matrici maken dan is het natuurlijk een ander verhaal. Dan is het aantal mogelijkheden (per definitie) beperkt en daardoor kan de index ook (ordegrootte’s) kleiner zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197804123
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

De vraag is of die compressie ontstaat bij een random of pseudo-random reeks van getallen. Ik denk het niet.
Niet in een lineair verband, de kans: "Dit is een zin" lineair als bytes in bijvoorbeeld PI zit, en dat de referentie naar dit stukje tekst korter is acht ik nihil, echter ga je de referenties niet sequentieel maken, maar op een slimmere manier, dan vermoed ik van wel, daarnaast kun je het ook nog in stukjes doen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:50:45 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197804126
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zoiets, ik weet niet of je het basis principe van normale encrypte kent, maar dat werkt bitwise waarbij je dus voor veel voorkomende karakters een kortere bit notering gebruikt dan minder voorkomende.

Kortom als je tekst wilt comprimeren dan is is slim om bijvoorbeeld de letter E in 4 bits vast te leggen, en de letter X in laten we zeggen 20. In de Kijk stond dit een keer heel mooi uitgelegt, ook met de formule van de compressie die je zo kunt bereiken :)
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zoiets, ik weet niet of je het basis principe van normale encrypte kent, maar dat werkt bitwise waarbij je dus voor veel voorkomende karakters een kortere bit notering gebruikt dan minder voorkomende.

Kortom als je tekst wilt comprimeren dan is is slim om bijvoorbeeld de letter E in 4 bits vast te leggen, en de letter X in laten we zeggen 20. In de Kijk stond dit een keer heel mooi uitgelegt, ook met de formule van de compressie die je zo kunt bereiken :)
Ja, ik ben goed bekend met encryptie, ik heb dat nog als vak gehad toen bijna niemand er van gehoord had. Beutelspacher.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:51:19 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197804131
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet in een lineair verband, de kans: "Dit is een zin" lineair als bytes in bijvoorbeeld PI zit, en dat de referentie naar dit stukje tekst korter is acht ik nihil, echter ga je de referenties niet sequentieel maken, maar op een slimmere manier, dan vermoed ik van wel, daarnaast kun je het ook nog in stukjes doen :)
Je moet het sowieso slimmer doen, anders kan het niet werken dus.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197804135
Ik bedoelde trouwens compressie, niet encryptie, maar dat heeft redelijk wat raakvlakken ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197804150
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet het sowieso slimmer doen, anders kan het niet werken dus.
Klopt, vandaar mijn idee van matrices, maar goed, dat wil ik dus een keer Poccen, maar ik liep gelijk tegen allerlei shit aan in C# dat Integers daar redelijk beperkingen hebben ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197804159
Hoe komt de discussie nu opeens weer op Jan Sloot??? :D

Hoe dan ook, je krijgt onherroepelijk met het Pigeon Hole principe. Als je dat snapt dan hoef je eigenlijk niet te discussiëren over wat ie deed of niet deed. De fundamentele principes kun je niet omzeilen. Jan S. was gewoon een bedrieger die rijk wilde worden. Dat is ook de reden dat Roel P. er nooit mee uit de kast is gekomen want dat staat zo dom. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197804167
Compressie op Video is trouwen een mega interessant gebeuren, je hebt er zoveel strategieeen die je weer kunt mixen enzo :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197804185
Welnee. Alles is bekend. Mixen biedt ook geen voordelen. Je krijgt daar i.i.g. niet opeens iets magisch van, dat schijnt men te denken en te hopen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197804195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:53 schreef Bart2002 het volgende:
Hoe komt de discussie nu opeens weer op Jan Sloot??? :D

Hoe dan ook, je krijgt onherroepelijk met het Pigeon Hole principe. Als je dat snapt dan hoef je eigenlijk niet te discussiëren over wat ie deed of niet deed. De fundamentele principes kun je niet omzeilen. Jan S. was gewoon een bedrieger die rijk wilde worden. Dat is ook de reden dat Roel P. er nooit mee uit de kast is gekomen want dat staat zo dom. :)
Volgens mij via Antonov en Superradar ;)
Feit is dat Roel zijn goede baan bij Philips op had gezegt, en dat de dag van overlijden er een contact bij ABN getekent zou worden, Sloot kreeg een hartaanval, en toen Pieper later bij zijn huis terugkwam was zijn werkkamer vakkundig leeggehaald :) Volgens mij is het kastje weg, en bestaat het software kaartje nog (of omgekeert).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:55:58 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197804199
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:53 schreef Bart2002 het volgende:
Hoe komt de discussie nu opeens weer op Jan Sloot??? :D

Hoe dan ook, je krijgt onherroepelijk met het Pigeon Hole principe. Als je dat snapt dan hoef je eigenlijk niet te discussiëren over wat ie deed of niet deed. De fundamentele principes kun je niet omzeilen. Jan S. was gewoon een bedrieger die rijk wilde worden. Dat is ook de reden dat Roel P. er nooit mee uit de kast is gekomen want dat staat zo dom. :)
Denk ik ook.
Maar betreft dat pigeon-hole, misschien is het principe dan juist dat er maximaal 2^8196 significant te onderscheiden films zijn. Dan zijn er dus in iedere pigeon-hole triljarden films, maar die zijn (voor de menselijke kijker) allemaal gelijk genoeg. Snap jje wat ik bedoel?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197804205
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:54 schreef Bart2002 het volgende:
Welnee. Alles is bekend. Mixen biedt ook geen voordelen. Je krijgt daar i.i.g. niet opeens iets magisch van, dat schijnt men te denken en te hopen.
Mixen als in het combineren van diverse compressie technieken, een deel van video codex is namelijk gebaseerd op visuele inperking, andere delen weer mathematisch.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197804226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Denk ik ook.
Maar betreft dat pigeon-hole, misschien is het principe dan juist dat er maximaal 2^8196 significant te onderscheiden films zijn. Dan zijn er dus in iedere pigeon-hole triljarden films, maar die zijn (voor de menselijke kijker) allemaal gelijk genoeg. Snap jje wat ik bedoel?
Als ik zo een uitvinden zou hebben zou ik ook zo een lulverhaal op hangen, ik heb begrepen dat hij zelf verklaart heeft dat het technisch niet eens heel geavanceerd was, dat is ook niet vreemd, Sloot was geen groot geleerde, en dat hij daarom als de dood was dat ze zijn idee zouden stelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')