abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197781773
quote:
Memelords op Reddit kosten Wall Street miljoenen met Gamestop-actie

Krijgen steun van Elon Musk

Een groep amateur handelaren op een Reddit-forum zorgt voor lichte paniek op Wall Street. De groep richt zich onder meer op hedgefund Melvin Capital door de aandelen van het bedrijf Gamestop op te kopen en zo de koers te laten stijgen. Melvin heeft juist heel veel geshorte aandelen in Gamestop en verliest hevig als de koers stijgt.

De koers van Gamestop daalde jarenlang en kende vorig jaar rond april het dieptepunt rond 2,8 dollar. Sindsdien heeft het bedrijf een deal gesloten met Microsoft en ging het iets beter, maar pas vanaf het moment dat het Reddit-forum Wallstreetbets de schouders onder het bedrijf zette, is de koers echt explosief gestegen. Waar het aandeel op de eerste handelsdag van 2021 nog rond 17 dollar waard was, is dat inmiddels gestegen naar 150 dollar.

En dit doet pijn bij de grote hedgefunds die massaal short gingen op Gamestop. Volgens databedrijf S3 Partners hebben speculanten die tegen GameStop hebben gehandeld dit jaar in totaal 3,3 miljard dollar verloren. Het eerder genoemde Melvin Capital staat door de actie 30 procent in de min en had een extra investering van 2,7 miljard dollar nodig van bevriende investeringsfondsen om niet failliet te gaan.

Ondertussen lijkt het einde van de Gamestop-sprint nog niet in zicht. Tesla-opperhoofd Elon Musk bemoeide zich gisteren met de zaak door alleen het woord 'Gamestonk!!' en een link naar de subreddit te twitteren. Het zorgde voor een extra na-markt piek voor Gamestop, waarbij het aandeel boven de 200 dollar uitkwam. Daarmee is het bedrijf enorm overgewaardeerd, maar dat lijkt de kleine investeerders niet te interesseren. Alle logica is uit het raam in deze strijd met de grote jongens.

https://www.nieuwnieuws.n(...)-met-gamestop-actie/
Originele OP:

Heerlijk feel good verhaal. O+

Een short seller leent een aandeel een verkoop deze meteen door. Hij moet het aandeel wel op een bepaalde datum teruggeven. Hij gokt erop dat, wanneer hij het aandeel moet terugkopen, de koers gedaald is. Het verschil steekt hij in zijn zak.

Short sellen is een manier om snel veel geld te verdienen op de beurs. Je gokt erop dat het slecht gaat met een bedrijf, of zelfs op faillissement. Desnoods help je ze een handje door bijvoorbeeld het verspreiden van geruchten of aandelen te dumpen. Daarom doen vooral de aasgieren van Wall Street (Hedge Fonds) dit. Je maakt een bedrijf bewust kapot en zorgt er voor dat een boel mensen werkloos worden.

Een Hedge Fund had er zwaar in gegokt dat de koers van Gamestop (soort Gamemania in de VS) zou dalen. Op reddit hebben een groep gebruikers er nu voor gezorgd dat de aandelenkoers van Gamestop juist enorm gestegen is. Dit kost dat hedge fonds tot nu toe al 3+ miljard dollar (!) aangezien ze aandelen moeten terugkopen. En die reddit-ers verdienen er goud geld aan, al was dat niet het doel.

En dit is slechts het begin. Er zijn meer hedge fonds die dit kunstje flikken. Dit zou wel eens het einde van die parasieten kunnen betekenen aangezien het nu meer bekendheid krijgt en er meer mensen meedoen. Verslagen in hun eigen spel.

Het is een soort virtueel Occupy Wall Street geworden zeg maar.

Gamestop aandeel op yahoo:
https://finance.yahoo.com/quote/GME?p=GME&.tsrc=fin-srch

De beruchte subreddit waar het allemaal gaande is:
https://www.reddit.com/r/Wallstreetbets
pi_197781791
Net weer trading halted

ff 10k de markt op knallen :D
pi_197781793
Waarom volgen GME en AMC vandaag exact hetzelfde patroon in koersverloop?
pindazakje
pi_197781821
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:03 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom volgen GME en AMC vandaag exact hetzelfde patroon in koersverloop?
Die is idd wel heel erg gelijk :D

Geen idee overigens
pi_197781826
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:03 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom volgen GME en AMC vandaag exact hetzelfde patroon?
1. DriveWealth (de broker achter veel retailbrokerplatforms, waaronder Revolut en zo'n beetje een monopolie op de Braziliaanse retailbrokermarkt) heeft GME en AMC op sell-only gezet.
2. Manipulatie door hedgefondsen.

Ik ga ervanuit dat mijn aandeel Gamestop gewoon weg is. Op verlies verkopen ga ik niet doen. Ze kunnen de vinketeri... krijgen zal ik maar zeggen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_197781964
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik ga ervanuit dat mijn aandeel Gamestop gewoon weg is. Op verlies verkopen ga ik niet doen. Ze kunnen de vinketeri... krijgen zal ik maar zeggen.
Waarom ga je daar vanuit? Hij gaat toch deze maand nog naar 10k knallen staat op het officiele WSB vermeld. Minimaal.
Ik heb er nu 10 dus tel uit je winst!
pindazakje
pi_197782060
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Zo te zien heeft DeGiro ook een gedeeltelijke lopende blokkade opgeworpen

AFM bekijkt beperking handel in GameStop bij brokers Binck en DeGiro
  dinsdag 2 februari 2021 @ 18:28:22 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197782249
https://www.nrc.nl/nieuws(...)trategie-is-a4030189

‘Piraat’ en held van WallStreetBets Keith Gill weet niet wat een exitstrategie is

Financieel analist Keith Gill, alias DeepFuckingValue, wordt door internetters vereerd als grondlegger van een revolutie op de beurs. Wie is hij?

Hij woont in een rustige buitenwijk van Boston, is een keurige huisvader en miljoenen mensen beschouwen hem als een god. De Amerikaan Keith Gill, beter bekend onder zijn internetalias DeepFuckingValue, investeerde als een van de eerste leden van Reddit-forum WallStreetBets in GameStop. Nu de aandelenprijs van de noodlijdende videogameketen door toedoen van een leger internetbeleggers is geëxplodeerd, zien de Reddit-bezoekers Gill als een legende, de grondlegger van een revolutie op de beurs.

Het astronomische rendement van Gills GameStop-belegging maakt hem in de ogen van zijn bewonderaars nog iconischer. Wie is hij en wat drijft hem?

Gill (34) liet in september 2019 voor het eerst van zich horen op WallStreetBets. Hij plaatste een screenshot van zijn beleggingsportefeuille, met daarin de 53.000 dollar (44.000 euro) aan opties op GameStop-aandelen die hij de maanden daarvoor had ingekocht. Anderen verklaarden hem voor gek: GameStop kwakkelde al jaren en deed het op de beurs belabberd. „Meteen verkopen”, schreef een forumbezoeker.

Maar Gill verkocht niets. Hij bleef bij zijn theorie over GameStop, namelijk dat het bedrijf sterk ondergewaardeerd werd. Halverwege 2020 besprak hij zijn argumenten nogmaals, in een YouTube-video die in de commentaren inmiddels „internetgeschiedenis” wordt genoemd. Heel kort samengevat: er is nog een veel grotere markt voor de fysieke videogames die GameStop verkoopt dan andere analisten denken.

Stiekem meer potentie
De meeste investeerders schreven GameStop te snel af, zei Gill vorige week tegen The Wall Street Journal. „Ze groeven niet diep genoeg. De mogelijkheden werden totaal verkeerd ingeschat.” Het is een beleggingsstrategie waar Gill sterk in zegt te geloven: zoeken naar bedrijven die stiekem veel meer potentie hebben dan de prijs van hun aandelen doet vermoeden. In jargon heet dat value investing – vandaar ook Gills gebruikersnaam.

In de updates van zijn beleggingsportefeuille die Gill sinds 2019 plaatst, prijkten aanvankelijk vooral rode cijfers. Dat veranderde toen GameStop in de loop van 2020 mede dankzij Gills enthousiasme langzaam in waarde ging stijgen. De climax vormden de prijsstijgingen vorige week van vele honderden procenten, aangejaagd door massa-inkopen door WallStreetBets-bezoekers. Afhankelijk van de koersschommelingen was Gills GameStop-investering de afgelopen dagen tussen de 30 en 50 miljoen dollar waard. Ook veel andere internetters staan op winst. „Jouw voorbeeld heeft letterlijk de levens van duizenden gewone mensen veranderd”, schreef een forumbezoeker vorige week.

Op zijn YouTube-kanaal Roaring Kitty vierde Gill de exploderende GameStop-koers vorige week samen met zijn fans in een urenlange livestream. Die is 650.000 keer bekeken – ook buiten Reddit wint Gill, die tijdens streams meestal een rode bandana en een kattenshirt draagt, snel aan populariteit.

Anders dan veel van de ruim acht miljoen WallStreetBets-leden, is Gill geen beginner op de beurs. Na zijn afstuderen als boekhoudkundige in 2009 verdiepte hij zich verder in de financiële wereld. Gill, die een vrouw en een tweejarig dochtertje heeft, doorliep met succes het notoir moeilijke examenproces voor het dragen van de titel van Chartered Financial Analyst, een prestigieus privaat keurmerk voor financieel analisten. „Hij kleedt zich als een piraat, maar hij heeft een goed onderbouwde theorie”, zei hedgefondsmanager Benn Eifert vrijdag in de Financial Times. „Hij had makkelijk als analist kunnen werken bij een of ander chique hedgefonds.”

Revolutionair sentiment
Hedgefondsen die juist op een koersdaling hadden gespeculeerd, hebben tijdens de GameStop-gekte grote verliezen geleden. Tot vreugde van WallStreetBets, waar veel leden zichzelf zien als representanten van ‘de kleine man’, die eindelijk eens de kans krijgt het grootkapitaal ervan langs te geven. Gill draagt zo'n revolutionair sentiment op YouTube en in zijn forumberichten niet uit. „Ik heb het op niemand gemunt”, zei hij ook tegen The Wall Street Journal.

Aan de andere kant lijkt Gill wel grotendeels het centrale credo te ondersteunen van het forum, dat de prijs het liefst nog veel hoger wil opdrijven: niet verkopen, onder geen enkele voorwaarde. Dinsdag bestond circa een derde van zijn beleggingsportefeuille – ruim 10 miljoen dollar – uit contanten. Maar het grootste deel laat hij echter nog zitten in GameStop-aandelen en -opties, die bij een haast onvermijdelijke koersdaling razendsnel al hun waarde kunnen kwijtraken.

„YOLO”, schrijft Gill bij zijn inmiddels dagelijkse updates, je leeft maar één keer. Een potentieel verlies van miljoenen dollars jaagt hem geen angst aan, zo wil hij maar doen voorkomen. In december vroeg een forumbezoeker hem naar zijn exitstrategie. Zijn antwoord: „Wat is een exitstrategie?”

https://www.youtube.com/c/RoaringKitty/videos

pi_197782290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:13 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom ga je daar vanuit? Hij gaat toch deze maand nog naar 10k knallen staat op het officiele WSB vermeld. Minimaal.
Hoef je de rest van het jaar niet meer te werken
No bitch to me
pi_197782360
Wat een gekkerd he die Gill
  dinsdag 2 februari 2021 @ 18:42:45 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 18:46:50 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197782593
https://www.reddit.com/r/(...)go_all_in_this_week/

A billionaire is going to go all in this week. Theoretically, if he buys a bunch of short expiry OTM calls and lots of other people also buy it, it will trigger another gamma squeeze

What is a gamma squeeze?

This is the reason for the massive price increases the last weeks. The price of GME stagnated the last few days partially because of the short attacks but also a large reason is because the price had already been gamma squeezed twice, and that is not happening anymore because OTM call options have gotten really expensive.

However, if this billionaire spends a bunch of money buying OTM calls with progressively growing strike prices and in general if lots of people buy enough OTM calls with short expiry dates with various strike prices, there might be another gamma squeeze which might trigger the short squeeze. OTM calls with longer expiry dates will also cause delta hedging from the market makers (which is why a gamma squeeze happens) but just to a lesser extent

What are call options?

Call options are financial contracts that give the option buyer the right, but not the obligation, to buy 100 shares of a stock at the strike price. You choose a strike price for the option as well as an expiry date. For calls, a strike price higher than the actual price is Out The Money. Options expire worthless on the date of expiry you have bought. Further OTM strike prices are higher risk higher reward. Shorter expiry dates are higher risk higher reward.

Who is this billionaire?

Used to be @KjetillStjerne on Twitter. He says he wants to make a free and democratic market, has claimed he has created something related to algorithmic trading or the idea of algorithmic trading in general, has claimed he used to be an algo dev 35+ years ago, and claimed to be “rocking 10 digit stealth wealth”. There are only a few people on this planet who fit this description and one person in particular who matches with this description (not naming to protect his identity). Last Thursday he Tweeted about something happening on Friday and posted a screenshot of a bash (code) command. If you look at the price action on Friday all the short attacks were quickly patched up by buys so it matches his claim that he and 130+ activist investors will buy 648 million dollars of GME. Uberkikz aka RodAlzmann, one of the earliest GME DD wsb resident and creator of https://www.gmedd.com/ has vouched for him.

To all the people unsure whether Kjetill is the real deal or not, all I have to say is I can't tell if all these people who are so suspicious of Kjetill are new, shills, or just paranoid. He has been here for a while and very trustworthy to long time WSB visitors and other prominent WSB members.

Is this financial advice?

Absolutely not. This is not financial advice and I am not a licensed financial professional. I am uneducated on any trading and economic matters. This is my opinion. I am long on GME with shares and I will be planning on buying call options when the markets open tomorrow morning.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 19:39:05 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197784220
Dus een miljardair gaat al zijn geld in GME pompen? Echt? Hoe weten ze dat op reddit?
The End Times are wild
  dinsdag 2 februari 2021 @ 19:48:37 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197784497
Didn’t think I had to remind some of you 🧻🙌, but guess I was wrong. This is the 2008 Volkswagen squeeze. You can’t make tendies if you don’t want to lose tendies.

https://www.reddit.com/r/(...)me_of_you_but_guess/

pi_197784878
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:13 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Maar ik ga er nu niet uitstappen. Misschien komt er nog een lichte piek terug. Maar ik houd ze totdat gamestop failliet verklaard wordt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_197785041
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 19:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Didn’t think I had to remind some of you 🧻🙌, but guess I was wrong. This is the 2008 Volkswagen squeeze. You can’t make tendies if you don’t want to lose tendies.

https://www.reddit.com/r/(...)me_of_you_but_guess/

[ afbeelding ]
De trigger van de short squeeze kwam na de dip en die kwam uit het niets.

Zondag 26 okt persbericht Porsche
ma en di 27 en 28 okt de short squeeze

Zie ook mijn eerdere post

quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:39 schreef tjoptjop het volgende:
Voor de liefhebbers, dit was de trigger bij VW, https://www.porsche-se.co(...)mination-agreement-1

Even 2 alinea's eruitgepakt
[..]

[..]

Cue shorters:
[ afbeelding ]

Porsche 'had' dus 74,1%, de deelstaat 20% en dan nog wat procent voor trackerfondsen. Daar gaat je float :D
pi_197785118
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Maar ik ga er nu niet uitstappen. Misschien komt er nog een lichte piek terug. Maar ik houd ze totdat gamestop failliet verklaard wordt.
Dus bij 10k per aandeel straks blijf je stug holden?
pindazakje
pi_197785142
En vwb vergelijking, VW ging x5 ongeveer, GME is al x100 gegaan
pi_197785360
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Deze saga begon toch juist met het punt dat Gamestop best een goede kans had te overleven met een miljardair die een groot belang had gekocht en het roer overnam, waardoor het op dat moment initieel niet zo risicovol was om er in te stappen en mogelijk, mogelijk, zou leiden tot een short squeeze?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_197785390
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus bij 10k per aandeel straks blijf je stug holden?
Ik wil verkopen zodat ik netto weinig/geen verlies draai.

De kans dat dat gaat lukken is wellicht niet zo groot maar op verlies verkopen nu heeft ook geen zin.
pi_197785410
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:10 schreef tjoptjop het volgende:
En vwb vergelijking, VW ging x5 ongeveer, GME is al x100 gegaan
Als ik dit had geweten voordat ik was ingestapt, was ik niet ingestapt.
pi_197785594
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Op hoeveel ben je ook alweer ingestapt?
pi_197785957
Verkopen in een vallende markt doe ik sowieso al niet, voor GME dus al helemaal hold tot het bittere eind.

Het voorspelde bloedbad is wel eerder gekomen dan was gedacht, dat heeft echt tot enorme selldrops geleid jammer genoeg. Short ladder attacks hebben echt enorm effect gehad.

Gelukkig, zoals iedereen kon verspellen, een buywall rond de 100 dollar. Sinds het blocken van short-posities wil de markt ook gelijk stabiliseren. Geen kunstmatige down-trend en je ziet gelijk het effect van marktwerking: herstel.

De vraag is nu vanaf welke prijs men weer in wil stappen, en vanaf welke prijs buy-orders leiden tot een nieuw momentum. Ik ben benieuwd of de short-block ook blijft staan wanneer de prijs weer boven de 250 gaat, maar dat zal wel weer niet ben ik bang.

Ik blijf in ieder geval hodlen. De prijs die ik betaald heb staat op de lange termijn denk ik wel in lijn met wat het bedrijf in potentie waard is en kan worden. 35% Op de e-commerce in zo’n korte tijd zijn veelbelovende berichten. Ik wacht echt met spanning op het moment dat Gamestop gaat spreken.

Wat een rollercoaster om in te zitten _O_ Echt ontzettend genieten. *O*
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:38:24 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197785985
quote:

[..]

Had je kunnen weten
The End Times are wild
pi_197786037
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Had je kunnen weten
Laagste uitspraak die je als belegger kan doen.

Valt me van je tegen @LXIV
pi_197786057
quote:

[..]

Ik hoop dat je aan het trollen bent
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197786077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik wil verkopen zodat ik netto weinig/geen verlies draai.

De kans dat dat gaat lukken is wellicht niet zo groot maar op verlies verkopen nu heeft ook geen zin.
:') :') :') :')
Koop WorldOnline, iedereen heeft Internet nodig de komende jaren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:42:47 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786106
Dat er nog gekken zijn die deze rommel kopen op de bizarre prijs van $100! Terwijl de squeze op zijn retour is. Nu alleen nog voor de fundamentals betalen. Drie euro of zo. De toko zelf heeft net zoveel potentie als een videotheek 10 jaar terug.
The End Times are wild
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:44:32 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:40 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Laagste uitspraak die je als belegger kan doen.

Valt me van je tegen @:LXIV
Hij had toch simpelweg de koersdata kunnen bekijken om dit te weten!!Wat is dit nu voor een onzinnige opmerking!
The End Times are wild
pi_197786181
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:42 schreef LXIV het volgende:
Dat er nog gekken zijn die deze rommel kopen op de bizarre prijs van $100! Terwijl de squeze op zijn retour is. Nu alleen nog voor de fundamentals betalen. Drie euro of zo. De toko zelf heeft net zoveel potentie als een videotheek 10 jaar terug.
De koers stond voor de gekte op 16 dollar, mensen die nu op 100 dollar instappen zijn niet goed in hun kop, zelfs je geld storten op de Fok teller voor de "fileserver" is nog een betere scam.
pi_197786208
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:42 schreef LXIV het volgende:
“3 euro ofzo”

Houd jij ook een keer op met onzin verspreiden ofniet? Of blijf je lekker aankankeren om andermans keuzes belachelijk te maken? Wat heb je te compenseren?
pi_197786212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

De koers stond voor de gekte op 16 dollar, mensen die nu op 100 dollar instappen zijn niet goed in hun kop, zelfs je geld storten op de Fok teller voor de "fileserver" is nog een betere scam.
Die servers gaan gewoon komen hoor :(
-nee-
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:46:03 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786217
Op verlies verkopen is echt prima als je weet dat het minder waard is. Het gaat niet om de koers die het aandeel had maar die het straks heeft.
The End Times are wild
pi_197786223
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hij had toch simpelweg de koersdata kunnen bekijken om dit te weten!!Wat is dit nu voor een onzinnige opmerking!
Je bent belegger. Jij als geen ander zou precies moeten weten wat ik hiermee bedoel.
pi_197786251
quote:
87s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:45 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Die servers gaan gewoon komen hoor :(
Is dat voor of nadat Danny ze hypotheek heeft betaalt?
pi_197786265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:46 schreef LXIV het volgende:
Op verlies verkopen is echt prima als je weet dat het minder waard is. Het gaat niet om de koers die het aandeel had maar die het straks heeft.
De reden waarom professioneel handelaren doorgaans geld verdienen is omdat dommeriken het verliezen.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:48:50 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786301
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:45 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

“3 euro ofzo”

Houd jij ook een keer op met onzin verspreiden ofniet? Of blijf je lekker aankankeren om andermans keuzes belachelijk te maken? Wat heb je te compenseren?
2 april 2020. 2.72 intraday
The End Times are wild
pi_197786305
En de short squeeze is gewoon geweest. Sommige redditors waren gewoon te hebberig. Merendeel van de verstandige redditors hebben op de achtergrond hun posities al geliquideerd hoor :+ Ironisch genoeg verkocht aan o.a. nieuwe aanwas.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:49:50 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786325
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:46 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Je bent belegger. Jij als geen ander zou precies moeten weten wat ik hiermee bedoel.
Het gaat erom wat sirdalot bedoelde
The End Times are wild
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:50:56 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:49 schreef tjoptjop het volgende:
En de short squeeze is gewoon geweest. Sommige redditors waren gewoon te hebberig. Merendeel van de verstandige redditors hebben op de achtergrond hun posities al geliquideerd hoor :+ Ironisch genoeg verkocht aan o.a. nieuwe aanwas.
Dat is niet ironisch, dat is precies volgens verwachting! Aan wie anders?
The End Times are wild
pi_197786372
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:45 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

“3 euro ofzo”

Het is ongeveer als het kopen van beschermende zonnebrillen nadat de zonsverduistering is geweest.
pi_197786460
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:49 schreef tjoptjop het volgende:
Ik voorspel de komende periode de ene na de andere Reddit hype, uiteraard gestuurd door mensen die de boel proberen te manipuleren, sterker nog ik denk dat Reddit heel snel dit soort fora gaat sluiten om claims te voorkomen.
pi_197786481
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

2 april 2020. 2.72 intraday
Johhhhh, lees je anders even verder in dan de alltime low alleen. Lees je even in over wie zich heeft ingekocht, waar hij vandaan komt, welke talenten hij naast zichzelf binnen heeft gehaald in de board, welke missie ze hebben, welke keuzes ze op korte termijn gaan maken, en lees je dan even in naar dat ene wat ze nodig hadden om dit snel doorgang te kunnen geven.

Als je dat gedaan hebt en de eindjes zelf aan elkaar hebt geknoopt, zou ik graag willen weten hoe je die “3 euro ofso” onderbouwd.

“2.72 intraday” :')
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:56:44 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786492
Net even de fundamentals gevhecked, drama. Geld stroomt er uit. Binnen 2 jaar is die tent failliet. Logisch dat het aandeel geshort werd.
The End Times are wild
pi_197786506
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is ongeveer als het kopen van beschermende zonnebrillen nadat de zonsverduistering is geweest.
Dat hoef je nog steeds niet te laat te zijn voor een maansverduistering. :)
pi_197786538
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat erom wat sirdalot bedoelde
Nee, het gaat erom wat jij met die opmerking bedoelde.

Het is gewoon laag @LXIV , dat weet je best.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:58:18 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786543
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:56 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Johhhhh, lees je anders even verder in dan de alltime low alleen. Lees je even in over wie zich heeft ingekocht, waar hij vandaan komt, welke talenten hij naast zichzelf binnen heeft gehaald in de board, welke missie ze hebben, welke keuzes ze op korte termijn gaan maken, en lees je dan even in naar dat ene wat ze nodig hadden om dit snel doorgang te kunnen geven.

Als je dat gedaan hebt en de eindjes zelf aan elkaar hebt geknoopt, zou ik graag willen weten hoe je die “3 euro ofso” onderbouwd.

“2.72 intraday” :')
Ja, die trader die zo slim was om op $5 te kopen en het aan jullie voor $ 300 door te verkopen is best een slimme vent!
The End Times are wild
pi_197786661
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, die trader die zo slim was om op $5 te kopen en het aan jullie voor $ 300 door te verkopen is best een slimme vent!
Jij bent zo teringdom bezig nu @LXIV . Ik zeg iemand die zich ingekocht heeft, een seat at the board dus. Als je dit al niet snapt vraag ik me echt af of jij het als discussiepartner wel waard bent.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:03:52 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786708
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:58 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom wat jij met die opmerking bedoelde.

Het is gewoon laag @:LXIV , dat weet je best.
Ik bedoelde dat voordat je je spaargeld ergens instopt, je jezelf moet informeren. En zeker met zo’n alles-of-niets spel als een short-squeeze.
The End Times are wild
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:05:28 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197786746
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:02 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Jij bent zo teringdom bezig nu @:LXIV . Ik zeg iemand die zich ingekocht heeft, een seat at the board dus. Als je dit al niet snapt vraag ik me echt af of jij het als discussiepartner wel waard bent.
Verkoop nu nog voor $100, want die prijs ga je nooit met op het bord zien.
The End Times are wild
pi_197786805
Waar gaat Gamestop heen dan in de toekomst? Games gaan meer en meer via online distributie, bij de nieuwe consoles heb je nu ook de keuze om deze zonder discdrive te nemen. Qua digitale platforms hebben Sony en MS hun eigen shops, PC heeft Steam.

Ik geloof gerust dat ze nog lange tijd kunnen blijven bestaan en een soort niche kunnen vervullen. Maar veel groei? Laat staan die de huidige bedragen rechtvaardigen. Ik weet het niet hoor...
pi_197786844
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:02 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Jij bent zo teringdom bezig nu @:LXIV . Ik zeg iemand die zich ingekocht heeft, een seat at the board dus. Als je dit al niet snapt vraag ik me echt af of jij het als discussiepartner wel waard bent.
Ik weet niet of je nu aan het trollen bent, maar dit bedrijf is een nabrander van de geschiedenis, een soort van schoolcampus wat alleen nog leeft als merk, en binnen 15 jaar als merk vergaan is, als je nu 100 dollar voor je aandeel kan krijgen zou ik het heel snel dumpen, ik voorspel je namelijk dat ze binnen 2 weken onder de 30 zullen staan, en dan ben ik nog positief.
pi_197786850
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat voordat je je spaargeld ergens instopt, je jezelf moet informeren. En zeker met zo’n alles-of-niets spel als een short-squeeze.
Dat kon je bedoelen, prima, maar wat je zei is

quote:
Wat in het licht van die board-switch alleen al de reinste onzin is, laat staan na de mission statement en het kapitaal dat ze nodig hadden, maar nu daadwerkelijk hebben.

Ik weet dat ik hier ook geen prijskaartje aan kan hangen, maar na de afgelopen maanden hier een prijskaartje van “3 euro ofso” aan hangen is net zo ridicuul als 100 dollar/sh.
pi_197786874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:07 schreef tjoptjop het volgende:
Waar gaat Gamestop heen dan in de toekomst? Games gaan meer en meer via online distributie, bij de nieuwe consoles heb je nu ook de keuze om deze zonder discdrive te nemen. Qua digitale platforms hebben Sony en MS hun eigen shops, PC heeft Steam.

Ik geloof gerust dat ze nog lange tijd kunnen blijven bestaan en een soort niche kunnen vervullen. Maar veel groei? Laat staan die de huidige bedragen rechtvaardigen. Ik weet het niet hoor...
Meer en meer? LOL, het zou me uberhaupt verbazen als games over 2 jaar nog fysiek verkrijgbaar zijn, de grote jongens hebben er namelijk helemaal geen baat bij dat een spel fysiek overdraagbaar is naar een nieuwe koper, vandaar dat ze het ook veel liever via een online dienst verkopen.
pi_197786889
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:09 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

[..]

Wat in het licht van die board-switch alleen al de reinste onzin is, laat staan na de mission statement en het kapitaal dat ze nodig hadden, maar nu daadwerkelijk hebben.

Ik weet dat ik hier ook geen prijskaartje aan kan hangen, maar na de afgelopen maanden hier een prijskaartje van “3 euro ofso” aan hangen is net zo ridicuul als 100 dollar/sh.
Je denkt dat als de waarde van een aandeel stijgt dat het bedrijf daarvan profiteert?
pi_197786904
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik weet niet of je nu aan het trollen bent, maar dit bedrijf is een nabrander van de geschiedenis, een soort van schoolcampus wat alleen nog leeft als merk, en binnen 15 jaar als merk vergaan is, als je nu 100 dollar voor je aandeel kan krijgen zou ik het heel snel dumpen, ik voorspel je namelijk dat ze binnen 2 weken onder de 30 zullen staan, en dan ben ik nog positief.
Zoals ik al eerder zei: ik zou je even inlezen.

Spoiler alert: jullie lopen echt ~6 maanden achter.

En eerlijk is eerlijk: ik had dit ook niet geweten. Dit moet je vanaf het begin af aan toevallig tegen het lijf aangelopen zijn en gevolgd hebben. Before it was cool zegmaar.
pi_197786937
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je denkt dat als de waarde van een aandeel stijgt dat het bedrijf daarvan profiteert?
Dat hangt af van de keuzes die je als bedrijf hierin maakt, maar in dit geval voornamelijk: hoeveel eigen kapitaal er in is gestopt door boardmembers.
pi_197786961
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei: ik zou je even inlezen.

Spoiler alert: jullie lopen echt ~6 maanden achter.

En eerlijk is eerlijk: ik had dit ook niet geweten. Dit moet je vanaf het begin af aan toevallig tegen het lijf aangelopen zijn en gevolgd hebben. Before it was cool zegmaar.
Ja, maak me gek, wat is hun businessmodel de komende 3-5 jaar? Ik zie dat ze een miljard aan funding hebben gehad, met 10K mensen is dat niet veel, zeker in Corona tijd en met een hoop stenen.
pi_197786988
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dat hangt af van de keuzes die je als bedrijf hierin maakt, maar in dit geval voornamelijk: hoeveel eigen kapitaal er in is gestopt door boardmembers.
Natuurlijk niet, tenzij ze hun aandelen snel verkocht zouden hebben, maar dat is hoogst ongebruikelijk en in veel gevallen zelfs niet toegestaan.
pi_197787016
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Meer en meer? LOL, het zou me uberhaupt verbazen als games over 2 jaar nog fysiek verkrijgbaar zijn, de grote jongens hebben er namelijk helemaal geen baat bij dat een spel fysiek overdraagbaar is naar een nieuwe koper, vandaar dat ze het ook veel liever via een online dienst verkopen.
Dan klopt het toch wat ik zeg?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:16:43 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787039
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:09 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

[..]

Je moet altijd oppassen geen believer in een aandeel te worden.
Fundamenteel is er niks in het bedrijf veranderd de afgelopen zes maanden. Had je er toen wel $100 voor over gehad?

De kans dat hij nooit meer boven de 100 uitkomt na vandaag is heel groot en de vraag is of je dat risico wil lopen.
Als je het geld niet nodig hebt, prima natuurlijk.
The End Times are wild
pi_197787047
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, maak me gek, wat is hun businessmodel de komende 3-5 jaar? Ik zie dat ze een miljard aan funding hebben gehad, met 10K mensen is dat niet veel, zeker in Corona tijd en met een hoop stenen.
Heb je je nou al ingelezen? Ik kan het wel 20 keer blijven herhalen, maar ik kan echt pas in discussie als je mbt dit bedrijf enigszins onderlegd bent.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, tenzij ze hun aandelen snel verkocht zouden hebben, maar dat is hoogst ongebruikelijk en in veel gevallen zelfs niet toegestaan.
Zo zwart-wit is het niet. Ik neem aan dat je dat weet.
pi_197787048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dan klopt het toch wat ik zeg?
Het sloeg meer op het woordje: meer en meer, weet niet de exacte cijfers maar het zal me niet verbazen als 90 procent van alle games al digitaal word verkocht.
pi_197787075
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:17 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Heb je je nou al ingelezen? Ik kan het wel 20 keer blijven herhalen, maar ik kan echt pas in discussie als je mbt dit bedrijf enigszins onderlegd bent.
[..]

Zo zwart-wit is het niet. Ik neem aan dat je dat weet.
https://www.crunchbase.co(...)p/company_financials

Ingelezen, waar gaan ze de komende jaren business doen, wie zijn de concurrenten die ze gaan wegvagen?
pi_197787104
-Bij nader inzien weg-
pi_197787152
Of doel je er op dat ze een plek willen zijn waar je spelletjes kunt spelen?
Ik kan je uit de droom helpen, dat gaat je niet lukken, wat dacht je dat die lui daar even 40 dollar op een avond komen wegzuipen?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:20:57 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787167
Het is gewoon een shuffle. Pump and dump. Niets nieuws onder de zo’n.
The End Times are wild
pi_197787203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het sloeg meer op het woordje: meer en meer, weet niet de exacte cijfers maar het zal me niet verbazen als 90 procent van alle games al digitaal word verkocht.
Oh zo bedoel je. Ik weet de cijfers ook niet echt, maar met meer en meer bedoelde ik eigenlijk vooral "stijgende aantallen".
pi_197787215
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:20 schreef LXIV het volgende:
Het is gewoon een shuffle. Pump and dump. Niets nieuws onder de zo’n.
In combinatie met wat Nerds die hun winkeltje teloor zien gaan, allemaal sympathiek om juist de hedgefunds aan te pakken, maar het feestje is nu voorbij, dat hebben sommige nog niet helemaal door, ironisch genoeg blijven ze nog zitten met de schuld ook, en profiteren juist de mensen waar ze het meest een hekel aan hebben.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:22:55 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787233
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:20 schreef raptorix het volgende:
Of doel je er op dat ze een plek willen zijn waar je spelletjes kunt spelen?
Ik kan je uit de droom helpen, dat gaat je niet lukken, wat dacht je dat die lui daar even 40 dollar op een avond komen wegzuipen?
Dat heeft videotheken ook nog lang boven water gehouden. Ijs, cola, chips na 10’uur
The End Times are wild
pi_197787238
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

https://www.crunchbase.co(...)p/company_financials

Ingelezen, waar gaan ze de komende jaren business doen, wie zijn de concurrenten die ze gaan wegvagen?
DIT is je bron? :')______

Sorry, ik denk dat wij elkaar bij elke zin verder en verder afstoten. Lijkt me niet bevorderlijk.

Lets just agree to disagree :)
pi_197787263
Als je het als Nerds goed had willen doen, dan had je een fonds op moeten zetten en dan met het Fonds moeten strijden, en dan vervolgens met de winst die je maakt Gameshop opkopen, had je waarschijnlijk minder gekost en was het allemaal wat gestructureerder gegaan.
pi_197787286
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat heeft videotheken ook nog lang boven water gehouden. Ijs, cola, chips na 10’uur
Videotheken draaiden daar niet op, die draaiden op geld witwassen.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:26:18 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787342
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Videotheken draaiden daar niet op, die draaiden op geld witwassen.
Haha. Dat ook.
The End Times are wild
pi_197787343
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:23 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Sorry, ik denk dat wij elkaar bij elke zin verder en verder afstoten. Lijkt me niet bevorderlijk.

Je bron is 35% groei op E-Commerce? Op wat voor omzet? Tegen welke marges? Wat is hun doelgroep? Als je het allemaal zo goed weet, post het dan, of post desnoods naar een fatsoenlijke bron.
pi_197787353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Hoeveel hebben die ingebracht? Ik schat dat Ryan Cohen 0 in het bedrijf heeft gestopt.
pi_197787373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Haha. Dat ook.
Een dagfilm, die moest 140 keer verhuurd worden om break-even te draaien ;)
pi_197787439
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:23 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Serieuze vraag, waar zie jij de groei? Toen Ryan Cohen zich inkocht had het een market cap van iets van 500 miljoen, nu iets van 6 miljard. Waar gaat die groei vandaan komen?
pi_197787442
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je bron is 35% groei op E-Commerce? Op wat voor omzet? Tegen welke marges? Wat is hun doelgroep? Als je het allemaal zo goed weet, post het dan, of post desnoods naar een fatsoenlijke bron.
Zoals ik al zei, wat ik ook zeg, wat jij ook zegt, we blijven elkaar toch wel afstoten.

Ik wens je dus een fijne avond verder. :)
pi_197787468
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een dagfilm, die moest 140 keer verhuurd worden om break-even te draaien ;)
Nooit zo over nagedacht maar een videotheek is idd wel de ideale witwastoko _O_
pi_197787677
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:29 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, wat ik ook zeg, wat jij ook zegt, we blijven elkaar toch wel afstoten.

Ik wens je dus een fijne avond verder. :)
Ik zit pas vanaf 1998 in de E-Commerce, ik heb aan de 500 miljoen+ E-Commerce platformen gewerkt, kortom ik heb enigszins kennis van deze markt. Zeker in het games segment is het heel moeilijk om een plek te vinden omdat je gewoon keihard weggerukt word door de consoleboeren en de grote uitgevers zelf. Leuk zo een partnership met Xbox, maar je vergeet even voor het gemak dat het niet eens een exclusief partnership is, daarnaast: Stenen winkels. Weet je wat je moet omzetten om een winkel met laten we zeggen 2 man personeel te betalen?
pi_197787748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zit pas vanaf 1998 in de E-Commerce, ik heb aan de 500 miljoen+ E-Commerce platformen gewerkt, kortom ik heb enigszins kennis van deze markt. Zeker in het games segment is het heel moeilijk om een plek te vinden omdat je gewoon keihard weggerukt word door de consoleboeren en de grote uitgevers zelf. Leuk zo een partnership met Xbox, maar je vergeet even voor het gemak dat het niet eens een exclusief partnership is, daarnaast: Stenen winkels. Weet je wat je moet omzetten om een winkel met laten we zeggen 2 man personeel te betalen?
Zijn de retailmarges op die producten ook niet gewoon ruk?
pi_197787757
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nooit zo over nagedacht maar een videotheek is idd wel de ideale witwastoko _O_
Natuurlijk, bij elke zaak waarbij je kosten eenmalig zijn, maar je inkomsten variabel is het vrij makkelijk om wit te wassen, je legt je geld op het eind van de avond in de kassa, je ramt een paar keer op de kassa, en het is wit :)
Als je beetje handig bent zorg je uiteraard dat die eenmalige kosten ook nog eens aftrekbaar zijn ;)

Waarom denk je dat je overal zoveel nagelstudios en massage salons ziet? Is het nog makkelijker, hoef je niet eenss meer een product te verhuren/inkopen :)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:40:11 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787815
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Voor sommige producten is een fysieke winkel nog best goed. Kleding, kaas, kappers, schoenmakers, etc. Maar een game? Waarom zou je een game fysiek willen kopen? Je kijkt naar een review op YouTube en dan bestel je digitaal. Het is zo zinloos als een videotheek nu iedereen Netflix heeft.
The End Times are wild
pi_197787819
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zijn de retailmarges op die producten ook niet gewoon ruk?
Mjah je mag hopen dat ze wat kickback krijgen van Microsoft op de Online aankopen, maar dat zal geen vetpot zijn, wie koopt er nou een X-Box offline terwijl je er Online mee gaat spelen? Dat is net zoals dat je een fietsenstalling neerzet voor een autodealer.
pi_197787842
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk, bij elke zaak waarbij je kosten eenmalig zijn, maar je inkomsten variabel is het vrij makkelijk om wit te wassen, je legt je geld op het eind van de avond in de kassa, je ramt een paar keer op de kassa, en het is wit :)
Als je beetje handig bent zorg je uiteraard dat die eenmalige kosten ook nog eens aftrekbaar zijn ;)

Waarom denk je dat je overal zoveel nagelstudios en massage salons ziet? Is het nog makkelijker, hoef je niet eenss meer een product te verhuren/inkopen :)
Van die laatsten wist ik wel, net als de belwinkels, de 10 kappers in dezelfde straat etc. Nu is het ook allemaal wat meer in het nieuws heb ik het idee.

Maar het verklaart wel waarom de (onafhankelijke) videotheek hier in het dorp zo lang open bleef. Daar kwam op het laatst echt niemand meer en het hele dorp vroeg zich af hoe ze konden bestaan :D
pi_197787874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor sommige producten is een fysieke winkel nog best goed. Kleding, kaas, kappers, schoenmakers, etc. Maar een game? Waarom zou je een game fysiek willen kopen? Je kijkt naar een review op YouTube en dan bestel je digitaal. Het is zo zinloos als een videotheek nu iedereen Netflix heeft.
Kleding en schoenen, daar noem je een mooie, mensen roepen altijd: Alles is duur geworden, maar dat zijn nou typisch zaken welke echt goedkoper zijn geworden, wist jij veel in 1985 dat ze een paar schoenen met 240 procent winst verkochten? Tegenwoordig stuur je een mail naar de groothandel in Italie en je weet de inkoop :)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:42:28 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787892
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Van die laatsten wist ik wel, net als de belwinkels, de 10 kappers in dezelfde straat etc. Nu is het ook allemaal wat meer in het nieuws heb ik het idee.

Maar het verklaart wel waarom de (onafhankelijke) videotheek hier in het dorp zo lang open bleef. Daar kwam op het laatst echt niemand meer en het hele dorp vroeg zich af hoe ze konden bestaan :D
Wij hadden een grote Chinees waar echt nooit meer iemand kwam. Zat vol hennepplanten.
The End Times are wild
pi_197787913
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:40 schreef LXIV het volgende:
videotheek nu iedereen Netflix heeft.
Toevallig net een voorbeeld die goed (uitstekend) de overstap heeft gemaakt. Netflix was van origine een dvd postverhuurder. Kreeg je de dvd opgestuurd en moest je die weer retour zenden.

dinsdag 2 februari 2021 @ 21:43:43 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kleding en schoenen, daar noem je een mooie, mensen roepen altijd: Alles is duur geworden, maar dat zijn nou typisch zaken welke echt goedkoper zijn geworden, wist jij veel in 1985 dat ze een paar schoenen met 240 procent winst verkochten? Tegenwoordig stuur je een mail naar de groothandel in Italie en je weet de inkoop :)
Geld voor alle handel tegenwoordig. De markt is mega-transparant en de marges laag.
The End Times are wild
pi_197787979
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geld voor alle handel tegenwoordig. De markt is mega-transparant en de marges laag.
Maar kleding en schoenen zijn ook echt in absolute zin goedkoper geworden, zelfs als je die prijzen van een jaar of 25 terug neemt, ben je nu volgens mij nog goedkoper uit, ik weet dat in mijn jeugd een Levis spijkerbroek 140 gulden was.
pi_197788002
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Toevallig net een voorbeeld die goed (uitstekend) de overstap heeft gemaakt. Netflix was van origine een dvd postverhuurder. Kreeg je de dvd opgestuurd en moest je die weer retour zenden.

[ afbeelding ]
Volgens mij zijn ze ook nog bezig geweest met DVD's die zich zelf "vernietigde" maar volgens mij is dat geen succes geworden.
pi_197788032
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Holy shit dit wist ik echt niet, alleen in de VS dan lijkt me?
-nee-
pi_197788034
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Games zijn ook niet echt duurder geworden. Weet nog dat de AAA-titels op de SNES ook gewoon 120 gulden kostte. De AAA-titels nu zijn ¤60, ok wel met een digitaal verdienmodel ook nog erachter.
pi_197788112
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Holy shit dit wist ik echt niet, alleen in de VS dan lijkt me?
Jep, daarom wordt Netflix zo geroemd. Het was geen hippe startup die uit het niets kwam maar het was een solide business die op tijd inzag dat ze moesten veranderen.

Voor Gamestop had een vergelijkbaar voorbeeld kunnen zijn als zij 15 jaar geleden iets als Steam hadden opgezet. Maar toen floreerde hun business waarschijnlijk nog.
pi_197788115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Games zijn ook niet echt duurder geworden. Weet nog dat de AAA-titels op de SNES ook gewoon 120 gulden kostte. De AAA-titels nu zijn ¤60, ok wel met een digitaal verdienmodel ook nog erachter.
Dat is op zich wel logisch omdat de kosten vooral in arbeid zitten en niet de drager, voor mijn eerste Nintendo game betaalde ik volgens mij 62 gulden, als ik die post ga je vast lachen (vooral als je niet zo oud bent ;) )
pi_197788187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Jep, daarom wordt Netflix zo geroemd. Het was geen hippe startup die uit het niets kwam maar het was een solide business die op tijd inzag dat ze moesten veranderen.

Voor Gamestop had een vergelijkbaar voorbeeld kunnen zijn als zij 15 jaar geleden iets als Steam hadden opgezet. Maar toen floreerde hun business waarschijnlijk nog.
Die hadden de winkels om moeten bouwen tot arcadehallen heb ik altijd gevonden, die cultuur is zeker in Amerika nog wel te benaderen. In elk geval beter dan lijdzaam toezien hoe de wereld je inhaalt.
-nee-
pi_197788211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Atari cartridges van 150-250 gulden in de jaren 80. Inflatie meegerekend zijn games alleen maar goedkoper geworden.
pi_197788237
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:52 schreef Ericr het volgende:

[..]

Atari cartridges van 150-250 gulden in de jaren 80. Inflatie meegerekend zijn games alleen maar goedkoper geworden.
En productie vele malen duurder
-nee-
pi_197788290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:52 schreef Ericr het volgende:

[..]

Die waren naar mijn weten niet die prijs hoor, volgens mij waren ze rond de 40 gulden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')