abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197787353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dat hangt af van de keuzes die je als bedrijf hierin maakt, maar in dit geval voornamelijk: hoeveel eigen kapitaal er in is gestopt door boardmembers.
Hoeveel hebben die ingebracht? Ik schat dat Ryan Cohen 0 in het bedrijf heeft gestopt.
pi_197787373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Haha. Dat ook.
Een dagfilm, die moest 140 keer verhuurd worden om break-even te draaien ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197787439
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:23 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

DIT is je bron? :')______

Sorry, ik denk dat wij elkaar bij elke zin verder en verder afstoten. Lijkt me niet bevorderlijk.

Lets just agree to disagree :)
Serieuze vraag, waar zie jij de groei? Toen Ryan Cohen zich inkocht had het een market cap van iets van 500 miljoen, nu iets van 6 miljard. Waar gaat die groei vandaan komen?
pi_197787442
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je bron is 35% groei op E-Commerce? Op wat voor omzet? Tegen welke marges? Wat is hun doelgroep? Als je het allemaal zo goed weet, post het dan, of post desnoods naar een fatsoenlijke bron.
Zoals ik al zei, wat ik ook zeg, wat jij ook zegt, we blijven elkaar toch wel afstoten.

Ik wens je dus een fijne avond verder. :)
pi_197787468
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een dagfilm, die moest 140 keer verhuurd worden om break-even te draaien ;)
Nooit zo over nagedacht maar een videotheek is idd wel de ideale witwastoko _O_
pi_197787677
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:29 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, wat ik ook zeg, wat jij ook zegt, we blijven elkaar toch wel afstoten.

Ik wens je dus een fijne avond verder. :)
Ik zit pas vanaf 1998 in de E-Commerce, ik heb aan de 500 miljoen+ E-Commerce platformen gewerkt, kortom ik heb enigszins kennis van deze markt. Zeker in het games segment is het heel moeilijk om een plek te vinden omdat je gewoon keihard weggerukt word door de consoleboeren en de grote uitgevers zelf. Leuk zo een partnership met Xbox, maar je vergeet even voor het gemak dat het niet eens een exclusief partnership is, daarnaast: Stenen winkels. Weet je wat je moet omzetten om een winkel met laten we zeggen 2 man personeel te betalen?
pi_197787748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zit pas vanaf 1998 in de E-Commerce, ik heb aan de 500 miljoen+ E-Commerce platformen gewerkt, kortom ik heb enigszins kennis van deze markt. Zeker in het games segment is het heel moeilijk om een plek te vinden omdat je gewoon keihard weggerukt word door de consoleboeren en de grote uitgevers zelf. Leuk zo een partnership met Xbox, maar je vergeet even voor het gemak dat het niet eens een exclusief partnership is, daarnaast: Stenen winkels. Weet je wat je moet omzetten om een winkel met laten we zeggen 2 man personeel te betalen?
Zijn de retailmarges op die producten ook niet gewoon ruk?
pi_197787757
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nooit zo over nagedacht maar een videotheek is idd wel de ideale witwastoko _O_
Natuurlijk, bij elke zaak waarbij je kosten eenmalig zijn, maar je inkomsten variabel is het vrij makkelijk om wit te wassen, je legt je geld op het eind van de avond in de kassa, je ramt een paar keer op de kassa, en het is wit :)
Als je beetje handig bent zorg je uiteraard dat die eenmalige kosten ook nog eens aftrekbaar zijn ;)

Waarom denk je dat je overal zoveel nagelstudios en massage salons ziet? Is het nog makkelijker, hoef je niet eenss meer een product te verhuren/inkopen :)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:40:11 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787815
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Voor sommige producten is een fysieke winkel nog best goed. Kleding, kaas, kappers, schoenmakers, etc. Maar een game? Waarom zou je een game fysiek willen kopen? Je kijkt naar een review op YouTube en dan bestel je digitaal. Het is zo zinloos als een videotheek nu iedereen Netflix heeft.
The End Times are wild
pi_197787819
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zijn de retailmarges op die producten ook niet gewoon ruk?
Mjah je mag hopen dat ze wat kickback krijgen van Microsoft op de Online aankopen, maar dat zal geen vetpot zijn, wie koopt er nou een X-Box offline terwijl je er Online mee gaat spelen? Dat is net zoals dat je een fietsenstalling neerzet voor een autodealer.
pi_197787842
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk, bij elke zaak waarbij je kosten eenmalig zijn, maar je inkomsten variabel is het vrij makkelijk om wit te wassen, je legt je geld op het eind van de avond in de kassa, je ramt een paar keer op de kassa, en het is wit :)
Als je beetje handig bent zorg je uiteraard dat die eenmalige kosten ook nog eens aftrekbaar zijn ;)

Waarom denk je dat je overal zoveel nagelstudios en massage salons ziet? Is het nog makkelijker, hoef je niet eenss meer een product te verhuren/inkopen :)
Van die laatsten wist ik wel, net als de belwinkels, de 10 kappers in dezelfde straat etc. Nu is het ook allemaal wat meer in het nieuws heb ik het idee.

Maar het verklaart wel waarom de (onafhankelijke) videotheek hier in het dorp zo lang open bleef. Daar kwam op het laatst echt niemand meer en het hele dorp vroeg zich af hoe ze konden bestaan :D
pi_197787874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor sommige producten is een fysieke winkel nog best goed. Kleding, kaas, kappers, schoenmakers, etc. Maar een game? Waarom zou je een game fysiek willen kopen? Je kijkt naar een review op YouTube en dan bestel je digitaal. Het is zo zinloos als een videotheek nu iedereen Netflix heeft.
Kleding en schoenen, daar noem je een mooie, mensen roepen altijd: Alles is duur geworden, maar dat zijn nou typisch zaken welke echt goedkoper zijn geworden, wist jij veel in 1985 dat ze een paar schoenen met 240 procent winst verkochten? Tegenwoordig stuur je een mail naar de groothandel in Italie en je weet de inkoop :)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:42:28 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787892
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Van die laatsten wist ik wel, net als de belwinkels, de 10 kappers in dezelfde straat etc. Nu is het ook allemaal wat meer in het nieuws heb ik het idee.

Maar het verklaart wel waarom de (onafhankelijke) videotheek hier in het dorp zo lang open bleef. Daar kwam op het laatst echt niemand meer en het hele dorp vroeg zich af hoe ze konden bestaan :D
Wij hadden een grote Chinees waar echt nooit meer iemand kwam. Zat vol hennepplanten.
The End Times are wild
pi_197787913
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:40 schreef LXIV het volgende:
videotheek nu iedereen Netflix heeft.
Toevallig net een voorbeeld die goed (uitstekend) de overstap heeft gemaakt. Netflix was van origine een dvd postverhuurder. Kreeg je de dvd opgestuurd en moest je die weer retour zenden.

dinsdag 2 februari 2021 @ 21:43:43 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197787926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kleding en schoenen, daar noem je een mooie, mensen roepen altijd: Alles is duur geworden, maar dat zijn nou typisch zaken welke echt goedkoper zijn geworden, wist jij veel in 1985 dat ze een paar schoenen met 240 procent winst verkochten? Tegenwoordig stuur je een mail naar de groothandel in Italie en je weet de inkoop :)
Geld voor alle handel tegenwoordig. De markt is mega-transparant en de marges laag.
The End Times are wild
pi_197787979
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geld voor alle handel tegenwoordig. De markt is mega-transparant en de marges laag.
Maar kleding en schoenen zijn ook echt in absolute zin goedkoper geworden, zelfs als je die prijzen van een jaar of 25 terug neemt, ben je nu volgens mij nog goedkoper uit, ik weet dat in mijn jeugd een Levis spijkerbroek 140 gulden was.
pi_197788002
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Toevallig net een voorbeeld die goed (uitstekend) de overstap heeft gemaakt. Netflix was van origine een dvd postverhuurder. Kreeg je de dvd opgestuurd en moest je die weer retour zenden.

[ afbeelding ]
Volgens mij zijn ze ook nog bezig geweest met DVD's die zich zelf "vernietigde" maar volgens mij is dat geen succes geworden.
pi_197788032
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Holy shit dit wist ik echt niet, alleen in de VS dan lijkt me?
-nee-
pi_197788034
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Games zijn ook niet echt duurder geworden. Weet nog dat de AAA-titels op de SNES ook gewoon 120 gulden kostte. De AAA-titels nu zijn ¤60, ok wel met een digitaal verdienmodel ook nog erachter.
pi_197788112
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Holy shit dit wist ik echt niet, alleen in de VS dan lijkt me?
Jep, daarom wordt Netflix zo geroemd. Het was geen hippe startup die uit het niets kwam maar het was een solide business die op tijd inzag dat ze moesten veranderen.

Voor Gamestop had een vergelijkbaar voorbeeld kunnen zijn als zij 15 jaar geleden iets als Steam hadden opgezet. Maar toen floreerde hun business waarschijnlijk nog.
pi_197788115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Games zijn ook niet echt duurder geworden. Weet nog dat de AAA-titels op de SNES ook gewoon 120 gulden kostte. De AAA-titels nu zijn ¤60, ok wel met een digitaal verdienmodel ook nog erachter.
Dat is op zich wel logisch omdat de kosten vooral in arbeid zitten en niet de drager, voor mijn eerste Nintendo game betaalde ik volgens mij 62 gulden, als ik die post ga je vast lachen (vooral als je niet zo oud bent ;) )
pi_197788187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Jep, daarom wordt Netflix zo geroemd. Het was geen hippe startup die uit het niets kwam maar het was een solide business die op tijd inzag dat ze moesten veranderen.

Voor Gamestop had een vergelijkbaar voorbeeld kunnen zijn als zij 15 jaar geleden iets als Steam hadden opgezet. Maar toen floreerde hun business waarschijnlijk nog.
Die hadden de winkels om moeten bouwen tot arcadehallen heb ik altijd gevonden, die cultuur is zeker in Amerika nog wel te benaderen. In elk geval beter dan lijdzaam toezien hoe de wereld je inhaalt.
-nee-
pi_197788211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Atari cartridges van 150-250 gulden in de jaren 80. Inflatie meegerekend zijn games alleen maar goedkoper geworden.
pi_197788237
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:52 schreef Ericr het volgende:

[..]

Atari cartridges van 150-250 gulden in de jaren 80. Inflatie meegerekend zijn games alleen maar goedkoper geworden.
En productie vele malen duurder
-nee-
pi_197788290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:52 schreef Ericr het volgende:

[..]

Die waren naar mijn weten niet die prijs hoor, volgens mij waren ze rond de 40 gulden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')