abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:36:24 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88002791
Blijft toch een intrigerend beursfonds. Wat mij het meest blijft verbazen is dat er mensen zijn die deze aandelen blijven kopen.
Even ter illustratie het koersverloop van de afgelopen jaren:

De huidige koers is niet te zien in deze grafiek, maar schommelt tussen de 15 en de 17 cent. Ongetwijfeld komt er ooit weer een reverse-split, waardoor de koers naar 1,50 gaat. Van daar af aan kan ze dan weer langzaam afkalven naar onder de euro.

De grote belofte van Antonov is natuurlijk hun superieure versnellingsbak, die de automarkt op haar kop zal zetten. Ieder moment nu kan er een contract met een grote autofabrikant worden afgesloten waarna het geld als vanzelf zal binnenstromen. Antonov laat in allerlei persberichten regelmatig doorschemeren dat aanstaande is.

Als je in de archieven van een forum als www.iex.nl kijkt, waar al jarenlang over Antonov gesproken wordt, zie je dat die belofte al heel oud is:

17 april 2001:
quote:
Het gerucht gaat, wanneer Antonov vanaf tweede helft dit jaar miljarden winst gaat maken, ze als eerste GM gaan overnemen
Ook 2001
quote:
Ik weet gewoon zeker dat Antonov binnen nu en twee maanden uiterlijk de eerste licentie gaat verkopen. Dit is dan het eerste schaap. Wie dit eerste schaap is kan ik niet zeggen, maar persoonlijk denk ik dat het GM of Suzuki zou kunnen zijn. Dat dan de koers van Antonov naar de 1 euro stijgt, of zelfs daarboven, geloof ik heilig. Dat moet wel, want de run op een spekulatief aandeel als dat van Antonov wordt bij zulke berichtgevingen en lage koersen aanzienlijk. Zowel voor de grotere als kleinere beleggers. Daarbij is de aankoopkoers idioot laag voor een aandeel, dus men gaat met de grootst mogelijke bedragen kopen om daarna snel weer te verkopen. Winst verdubbeling is wel het minste wat je hier kunt verwachten. Ik denk zelfs (maar dan ga ik wel heel erg stoer doen), dat een winst tussen de 200% en 300% haalbaar moet zijn binnen twee dagen! Als Antonov slim is, dan geven ze na de berichtgeving van de verkoop van het de eerste licentie, twee a drie dagen later het bericht uit van een tweede licentie! Moet je zien welk effekt dit op de koers zal geven! Daar kunnen wij alleen maar van dromen! En wat die koersstuip (om het maar even zo te noemen) betreft, ik heb hier ook geen verklaring voor, maar zoiets gebeurt wel eens meer, helaas ook andersom... Dit bewijst wel weer dat er meer mensen op Antonov letten dan wij allemaal vermoeden. Ook al is het een doodgezwegen aandeel. Big Brothers are watching it !!! Chiefram (het mannelijke schaap, aan het hoofd van de kudde) LOL!
Het 'grappige' is dat er dus het basisverhaal in al die jaren nauwelijks veranderd is. En er is in al die tijd maar dan ook helemaal niets bereikt in het bedrijf. Ja, ze hebben eens een versnellingsbak van hun in een auto ingebouwd. De beleggers waren helemaal lyrisch hierover.

Er is zelfs een Antonov-forum ( http://www.antonov-clubsite.nl ) voor de echte fanboys. Hier raakt men niet uitgepraat over wat voor een prachtbedrijf dat Antonov wel niet is. Ondanks jarenlange verliezen en zonder enige werkelijke prestatie van Antonov als bedrijf zelf.

Het enige waar Antonov zich werkelijk mee bezig houdt is het uitbrengen van persberichten over aanstaande samenwerking met autofabrikanten en het uitgeven van aandelen. Maar de vraag blijft dus: wie koopt die dan? Wie heeft er nog oprecht vertrouwen in?
The End Times are wild
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:57:35 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88003919
Ik heb echt geen verstand van beurzen, maar dit is toch een hoax?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:00:50 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88004113
Deze post of het bedrijf Antonov? Deze post in ieder geval niet!
The End Times are wild
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:12:13 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88004736
Een revolutionaire versnellingsbak? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:20:09 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88005132
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 23:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een revolutionaire versnellingsbak? :')
Eigenlijk de opvolger van het pientere pookje. Een CVT-dus.

Maar goed, stel nu dat iemand erin slaagt om wél een geweldige versnellingsbak te produceren die bijv. 10% energie spaart ten opzichte van een automaat. Zo'n uitvinding is daadwerkelijk vele miljarden waard en iedere autofabrikant zal deze versnellingsbak willen hebben.

Zo bekeken is het helemaal niet zo raar dat ze in 2000 mensen vonden die bereid waren om in Antonov te investeren. Zeker niet omdat de toepassing ervan 'ieder moment voor de deur stond'. Maar als je 10 jaar en 2 reverse splits later nog steeds in hetzelfde verhaaltje blijft geloven, zonder dat er ook maar één daadwerkelijke licentie is uitgegeven, dan vind ik dat een beetje dom.
The End Times are wild
pi_88013323
Antonov heeft een tijdje terug door liquiditeitsproblemen een financieringsconstructie met quivest afgesloten. Dit houd in dat Antonov maandelijks/kwartaallijks aandelen uitgeeft aan Quivest. Hierdoor is sprake van een constante verwatering, terwijl quivest geen geld verliest. Zij kunnen (en zullen dat vast en zeker) die aandelen weer verkopen, waardoor het hen niets kost. Deze financieringsvorm gebeurd dus indirect op kosten van de belegger. En al zou Antonov die versnellingsbak ooit succesvol exploiteren, waardoor inderdaad die toekomstige miljarden kunnen binnestromen, ben ik bang dat er voor de belegger weinig over blijft. Er is vastgelegd dat Quivest en de joint-venture in China het overgrote deel daarvan opsnoepen.

Logischer wijs, op de voor speculatieve spikes na, moet je never nooit niet in een bedrijf als dit investeren. Zoals hierboven aangegeven is de kans miniem dat het bedrijf ooit wat waard word, maar de kans enorm groot is dat je aandelen verder verwaterd worden. Maarja, ik weet wel dat antonov nog steeds een gehyped aandeel is en dat zal het altijd blijven. Zo zie je maar weer dat 'a man easily believes what he wishes' en dat zien we momenteel terug in meer beleggingscatogorien en aandelen.
pi_88047430
Je kan dat aandeel beter shorten à la Louis Reitenbach. Tegelijkertijd duimende dat ze die heilige graal niet vinden.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:00:27 #8
285521 Sigma22
The Future Is Bright
pi_88058630
Ach ja de versnellingsbak van Antonov. Zo was een collega student van mij indertijd ronduit lyrisch over dit aandeel. Die versnellingsbak ging het worden! Rond '99/'00 zal dat geweest zijn. Overigens was die pipo ook enthousiast over world online. :7

[ Bericht 1% gewijzigd door Sigma22 op 28-10-2010 11:11:09 ]
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:25:48 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88059384
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:00 schreef Sigma22 het volgende:
Ach ja de versnellingsbak van Antonov. Zo was een collega student van mij indertijd ronduit lyrisch over dit aandeel. Die versnellingsbak ging het worden! Rond '99/'00 zal dat geweest zijn. Overigens was die pipo ook enthousiast over world online. :7
Dat is ook het frappante. Het sprookje is in 10 jaar tijd niet veranderd en toch wordt het nog geloofd.
The End Times are wild
pi_88077531
Lol, even de website van dit bedrijf opgezocht en volgens de boeken maken ze ook enkel verliezen van zo'n 4 miljoen GBD per jaar. Is dat normaal voor een bedrijf die in de opstart/ontwikkelingsfase is, maar nu mag die versnellingsbak wel snel eens komen.

Wat is overigens een reserve-split?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:17:55 #11
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88078450
quote:
10s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 19:53 schreef Kaas- het volgende:
Lol, even de website van dit bedrijf opgezocht en volgens de boeken maken ze ook enkel verliezen van zo'n 4 miljoen GBD per jaar. Is dat normaal voor een bedrijf die in de opstart/ontwikkelingsfase is, maar nu mag die versnellingsbak wel snel eens komen.

Wat is overigens een reserve-split?
Reverse split. Dan verandert één aandeel ineens in tien stuks (bijvoorbeeld).

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 28-10-2010 21:56:48 ]
pi_88081831
REVERSE split. Dan veranderd 10 stuks aandeel in 1 stuk.

Wat jij zegt is de normale split.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:40:01 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88082557
Ach, die mensen die ooit met 1000 aandelen van 7 euro begonnen zijn, en voortdurend aandelen bijgekocht hebben, 'om maar te middelen'. Die hebben met al die reverse-splits nog steeds 1000 aandelen, al zijn die dan veel verwaterd en ook nog maar 15 cent waard.

Lager dan één cent kan het aandeel toch niet gaan :7 , dachten ze tevreden toen hun beursparel Antonov daarop belandt was. Eindelijk waren ze af van die dagelijkse teleurstelling van dalende koersen. Goed, ze hadden 99,98% koersverlies gepakt, maar wetenschappelijk bewezen was er nu nog maar één richting die het aandeel op kon, en dat was omhoog.

Maar doen kwam er een reverse split. En kon er toch weer 90% van de koers af. En nog eens, et cetera. Wat een bedrijf.
The End Times are wild
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:56:27 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88083464
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:27 schreef Terrorizer het volgende:
REVERSE split. Dan veranderd 10 stuks aandeel in 1 stuk.

Wat jij zegt is de normale split.
Ja, natuurlijk!
Ze worden alleen 10x zoveel waard (op het oog).
pi_88087757
Waar staat die blauwe lijn voor?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:05:31 #16
322098 Pimco
Frans Bauer rules!
pi_88089443
Vind het eerder geniaal van de Antonov's management. Immers, er wordt niks onderzocht of geïnnoveerd bij Antonov. Zoveel is zeker.

Je stelt jezelf en een veelbelovend management aan in Antonov NV. Het enige wat je doet, is om paar maanden gekopieerde persberichtjes de deur uit versturen met nog wat reserve splits erachteraan. En vervolgens weer jezelf bedruipen van je riante salaris uit de aandelen, zolang het nog duurt.

En dat legaal. Geld verdienen was nog nooit zo makkelijk. :Y).
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:06:59 #17
322098 Pimco
Frans Bauer rules!
pi_88089501
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:27 schreef Sloggi het volgende:
Waar staat die blauwe lijn voor?
AEX indextracker.
pi_88096116
En het toffe is, stel dat het bedrijf enorme winsten maakt, dan moet dat verdeelt worden over dusdanig veel aandelen dat je stijgingen krijgt van 50% op een aandeel, maar in praktijk is dat nog niets :')
pi_88099002
Dat die believers zich ook niet afvragen wat die medewerkers van Antonov de hele dag nou eigenlijk doen?
Het gaat helemaal niet om versnellingsbakken, hoe kan je daar nou zogenaamd 10 jaar aan sleutelen.
Het is gewoon een cover-up voor de echte handel, namelijk het uitgeven van aandelen. Dat hebben ze nou al 100x gedaan. Op de NASDAQ heb je bij de pink sheets ook van zulke lege hulzen, de ene doet aan ‘nanotechnologie’, de andere aan een ‘wondermedicijn’. De cover-up moet natuurlijk wel tot de verbeelding spreken.

Maar het feestje houdt een keer op natuurlijk. Van de originele prijs is nu zeker wel 99,99% van de waarde afgegaan.
Maar goed, de directie is wel binnengelopen. Het is in feite een enorme geldverschuiving van de aandeelhouders naar de rekeningen van de directieleden, zo moet je het zien.
pi_88237145
Die clowns hebben weer 1,12 miljoen aandelen uitgegeven :')
pi_88242750
Zijn er hier nog gegadigden die het oppakken als de prijs zeg maar 5 cent aan zal tikken ? :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88243816
Als leek zeg ik dat het denken alsnog te kunnen scoren op een aandeel dat al 9 jaar niks doet, de stomste gedachte is die je maar kunt hebben,maar ja,wie ben ik.. :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:31:49 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88245225
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Zijn er hier nog gegadigden die het oppakken als de prijs zeg maar 5 cent aan zal tikken ? :P
Nah. Van de ene kant lijkt het allemaal supergoedkoop, van de andere kant weet je gewoon dat het een hoax is. Ik koop nog liever Pharming of Innoconcepts dan Antonov.
The End Times are wild
pi_88367113
Tel daar nog bij op dat als die versnellingsbak nu alsnog komt dat het gebaseerd is op een idee van 10 jaar geleden. Denk eerlijk gezegd niet dat de DSG bakken van tegenwoordig daardoor nog als ouderwets bestempeld gaan worden.
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:38:54 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_88367148
Is eigenlijk ooit uitgelekt wat er technisch gezien nu wel niet zo bijzonder aan die bak zou zijn?
Vampire Romance O+
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:10:39 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96014366
Antonov vandaag +16%, helemaal naar de 14 cent!!! Ik snapte hier niks van, had eerder verwacht dat het zo ongeveer onder de 10 zou staan.

Check ik zonet even, blijkt dat ze wat zendtijd in Business Class (wie gaat daar nu naar kijken met dit mooie Paasweer!) gekocht hebben! Toch trappen ze er iedere keer weer in.

Maar dit eenvoudige rekensommetje leert wel dat iedere Antonov-belegger binnenkort schathemeltjerijk zal worden:
quote:
“In China zijn in 2010 totaal 18 miljoen auto’s geproduceerd. De prognose is dat dat er in 2015 niet minder dan 50 miljoen zullen zijn. Alleen al wat de kleiner en midden-auto’s betreft zullen dat er dan zo’n 20 miljoen zijn waarvan er zo’n 60 procent zijn uitgerust met onze ‘3-speed automatische transmissie voor elektrische voertuigen’.”
Aldus Jos Haag, CEO van dit prachtbedrijf.

Hoe haalt hij het in zijn hoofd om gewoon keihard te beweren dat 60%!!! van de auto's die in 2015 in China geproduceerd worden een Antonov-versnellingsbak zullen hebben! Dat is toch gewoon aantoonbare onzin. Hoezo mag je dit soort kletskoek verkopen op TV?
The End Times are wild
pi_96016060
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:10 schreef LXIV het volgende:
Hoezo mag je dit soort kletskoek verkopen op TV?
Door ervoor te betalen uiteraard. Niet dat uberhaupt al een redelijk percentage gehaald gaat worden natuurlijk, maar stel 60% van de verkochte autos in China zullen inderdaad in 2015 met de versnellingsbakken van Antonov rijden dan nog blijft er weinig over voor de aandeelhouder. Een groot deel van een eventuele opbrengst gaat naar de partner in China en een ander groot deel naar de financieringspartner Quivest die het hele feestje mogelijk maakt, iets dat de CEO van dit prachtbedrijf vergeet te vertellen waarschijnlijk. Aan de strijkstok van de aandeelhouder blijft zeer weinig zitten.

Die paar K bij businessclas moeten worden terugverdient, binnenkort maar weer een flinke emissie mogelijk in combinatie met een reverse split? Als je kon shorten op dit aandeel was het mijn favoriet geweest (al een hele lange tijd) van de euronext.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:39:01 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96016347
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:34 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Door ervoor te betalen uiteraard. Niet dat uberhaupt al een redelijk percentage gehaald gaat worden natuurlijk, maar stel 60% van de verkochte autos in China zullen inderdaad in 2015 met de versnellingsbakken van Antonov rijden dan nog blijft er weinig over voor de aandeelhouder. Een groot deel van een eventuele opbrengst gaat naar de partner in China en een ander groot deel naar de financieringspartner Quivest die het hele feestje mogelijk maakt, iets dat de CEO van dit prachtbedrijf vergeet te vertellen waarschijnlijk. Aan de strijkstok van de aandeelhouder blijft zeer weinig zitten.

Die paar K bij businessclas moeten worden terugverdient, binnenkort maar weer een flinke emissie mogelijk in combinatie met een reverse split? Als je kon shorten op dit aandeel was het mijn favoriet geweest (al een hele lange tijd) van de euronext.
De omzet was vandaag bovengemiddeld hoog. Dus die centen voor businessclass hebben ze er alweer uit. Gewoon aandelen drukken, zendtijd kopen, de laat vol leggen en wachten tot argeloze burgers hem leegkopen.
Toch is zoiets shorten -uiteraad- ook niet zonder risico. Vaak zie je bij dit soort fondsen hele rare sprongen.
The End Times are wild
pi_96016930
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:39 schreef LXIV het volgende:
De omzet was vandaag bovengemiddeld hoog. Dus die centen voor businessclass hebben ze er alweer uit. Gewoon aandelen drukken, zendtijd kopen, de laat vol leggen en wachten tot argeloze burgers hem leegkopen.
Toch is zoiets shorten -uiteraad- ook niet zonder risico. Vaak zie je bij dit soort fondsen hele rare sprongen.
Zeer zeker waar, maar als elke spike in het aandeel word aangegrepen om nog meer aandelen te drukken word zon tijdelijke hype vanzelf in de kiem gesmoord en krijgt het niet eens de kans om fors aan te zwellen. Wat niet los laat dat je moneymanagement goed moet zijn uiteraard. Maar eigenlijk een non-issue omdat shorten voor ons niet mogelijk is.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:52:59 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96017338
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:47 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Zeer zeker waar, maar als elke spike in het aandeel word aangegrepen om nog meer aandelen te drukken word zon tijdelijke hype vanzelf in de kiem gesmoord en krijgt het niet eens de kans om fors aan te zwellen. Wat niet los laat dat je moneymanagement goed moet zijn uiteraard. Maar eigenlijk een non-issue omdat shorten voor ons niet mogelijk is.
Ja, als je genoeg margin aanhoudt dan is het wel mogelijk. Boven de 50 cent komt het echt niet.
En uiteindelijk is het een sell met als koersdoel van 0 cent. Het kan ook zijn dat ze eeuwig doorgaan met splitsen en drukken en verkopen en zendtijd in business-class en jubelende persberichten. Het is onvoorstelbaar hoe lang zo'n bedrijfsmodel toch rendabel blijft.

Pak NewConomy, nu Vivenda Media Group. Dat is ondertussen zo'n 12.000 keer gesplitst (effectief). En bestaat nog steeds.

Het komt allemaal door de eigenschap van de mens om verliezen niet als verliezen te beschouwen voordat ze genomen zijn. En het luisteren naar de meningen die je het liefst wil horen (dat het toch allemaal goed zal komen, dat je verlies maar tijdelijk is). Middelen is het devies!! Steeds maar middelen, tegen steeds maar lagere aankoopprijzen!!
Letterlijk heb ik mensen 'horen' zeggen dat wat hen betreft de koers naar de 8 cent mocht, omdat er dan weer een mooi koopmoment ontstond.

Ik denk dat er een harde kern is van zo'n 100 'beleggers' die al het geld dat ze vrijmaken hierin blijven pompen.
The End Times are wild
pi_96042762
voor de argeloze nederlandse particuliere belegger die weinig kaas van de markten heeft gegeten is er al jarenlang zowat geen keuze in pennystocks. De kaalslag op de amsterdamse beurs vindt al jaren plaats. Vandaar dat Antonov nog voor hen nog enige allure heeft, er is bijna niets anders.

Hun model van continu aandelen bijdrukken was echt niet gelukt als ze op de nasdaq genoteerd stonden, daar heb je wel 1000'en van dit soort pennystock fondsjes...
  woensdag 27 april 2011 @ 14:33:39 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96043987
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:00 schreef Sigma22 het volgende:
Ik herrinner me inderdaad nog de Antonov discussies op Usenet (beurs.nl). En dat moet voor 2000 zijn geweest want na 1999 ben ik niet meer op Usenet geweest.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 27 april 2011 @ 14:43:03 #33
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96044432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:36 schreef LXIV het volgende:

Het 'grappige' is dat er dus het basisverhaal in al die jaren nauwelijks veranderd is. En er is in al die tijd maar dan ook helemaal niets bereikt
Ik kan je nog wel wat voorbeelden noemen van mensen die al jarenlang iets voorspellen waar weinig tot niets van waarheid is geworden. ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 13:09:56 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_96086332
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:43 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik kan je nog wel wat voorbeelden noemen van mensen die al jarenlang iets voorspellen waar weinig tot niets van waarheid is geworden. ;)
:D .. :X
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:14:43 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96455192
Nu is het lastige van Antonov dat de koers zoveel gezakt is dat de marktwaarde van het aandeel onder de nominale waarde dreigt te zakken (10 cent). Voor een bedrijf als Antonov, dat zijn inkomsten haalt uit het dumpen op de markt van versgedrukte aandelen is dat lastig, want ze mogen niet onder de nomimale waarde uitgegeven worden.

Daar valt wel iets op te verzinnen natuurlijk, door die nominale waarde aan te passen. Dat doen ze bij Antonov door ieder aandeel om te ruilen voor 1 aandeel met een nominale waarde van 1 cent, en 9 aandelen met een nominale waarde van 9 cent. Die 9 aandelen zijn van het type: geen recht op dividend, geen stemrecht en de nominale waarde kan pas opgeeist worden als de waarde van het eerste type aandeel (met de nominale waarde van 1 cent) boven het miljoen komt. Die kans is klein.
Die aandelen zijn bovendien niet verhandelbaar ook.
quote:
Resolution 7 - Proposed Reorganisation of the Company’s Share Capital
Introduction
In February 2009, the Company entered into its current financing facility (“Equity Facility”) with Quivest B.V. (“Quivest”) which allows the Company to draw down a minimum of ¤250k per month and a maximum of ¤600k per month. These facilities will be in place until at least 18 February 2013. Under the terms of the Equity Facility, the Existing Ordinary Shares have, at times, traded at a price that would require issue of Existing Ordinary Shares at less than their nominal value at the time of issue, which is prohibited by law. The Directors, therefore, consider it prudent to implement the proposed Share Capital Reorganisation with the intention that the market price of the New Ordinary Shares will be consistently higher than the nominal value of the same.
Share Capital Reorganisation
As part of the Share Capital Reorganisation it is proposed to sub-divide and convert each existing Ordinary Share of £0.10 in issue at the Record Date into one New Ordinary Share of £0.01 and one Deferred Share of £0.09. The New Ordinary Shares will have the same rights (including as to voting, dividends and on return of capital) as the Existing Ordinary Shares.
The rights attaching to the Deferred Shares are set out in Paragraph 3(A) of the Articles of Association, which will require to be amended to include a new class of Deferred Shares of £0.09. The Deferred Shares will be effectively valueless as they will not carry any voting rights or dividend rights. In addition, holders of Deferred Shares will only be entitled to a payment on a return of capital or on a winding up of the Company after each of the holders of New Ordinary Shares has received a payment of £1,000,000 on
5
each such share. The Deferred Shares will not be listed or traded on Euronext Amsterdam and will not be transferable without the prior written consent of the Directors of the company. No share certificates will be issued in respect of the Deferred Shares.
It is not intended to issue new share certificate(s) to the holders of the New Ordinary Shares following the Share Capital Reorganisation. Your existing share certificate(s) will remain valid for the same number of shares but with a different par value
of £0.01.
The intention is that, subject to normal market movements, the share price of one issued New Ordinary Share immediately after implementation of the Share Capital Reorganisation should be approximately equal to the share price of one issued Existing Ordinary Share immediately beforehand. The Share Capital Reorganisation should not in itself, therefore, affect the market value of your shareholding. This can be seen from the worked example below (which assumes a market price per share of 10.5p):-
Example
Number of Existing Ordinary Shares of £0.10 each held prior to Share Capital Reorganisation 10,000 Current market price per Existing Ordinary Share of £0.10 each 10.5p
Current value of shareholding £1,050
Number of New Ordinary Shares of £0.01 each held following Share Capital Reorganisation 10,000
Market price per New Ordinary Share immediately following Share Capital
Reorganisation (subject to normal market movements and assuming a market
price per share of 10.5p immediately prior to the Share Capital Reorganisation) 10.5p Value of holding of New Ordinary Shares immediately following Share Capital Reorganisation £1,050
Number of Deferred Shares of £0.09 each held following Share Capital Reorganisation 10,000
Market price per Deferred Share immediately following Share Capital Reorganisation nil
In the example above, the 10,000 Existing Ordinary Shares held prior to the Share Capital Reorganisation each have a nominal value of £0.10 giving a total nominal value for the holding of £1,000. The New Ordinary Shares would each have a nominal value of £0.01 (£100 in aggregate) which, when added to the nominal value of the Deferred Shares of £0.09 (£900 in aggregate), will mean that the aggregate nominal value of the holding following completion of the Share Capital Reorganisation will remain at £1,000.
Nu vraag ik me af: krijgt zo'n Antonov-belegger dan toch deze aandelen in zijn porto te zien? En hoe komt hij er ooit vanaf, als ze niet verhandelbaar zijn? Of is dit voor de rest van zijn leven een schandvlek in zijn porto, als smadelijke herinnering aan het investeren in Antonov?
The End Times are wild
pi_96469582
Echt bizar dat zo'n aandeel nog genoteerd en verhandeld wordt op de beurs...
Zien de 'believers' dan niet in dat de core-business van dit bedrijf aandelen uitgeven is?
Petje af voor de directie, die dit al jarenlang met succes doet. Je kunt twijfelen aan de ethiek hiervan, maar het is binnen de regels. Makkelijk veel geld verdienen.

Bovendien maken de 'believers' een grote denkfout. Het kan wel een leuk bedrijf zijn die werken aan een mooi innovatief product, maar dat wil niet zeggen dat het een goed aandeel is. Op grotere beurzen, zoals de amerikaanse, zijn wel 100'en van dit soort tech bedrijfjes genoteerd.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:00:51 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96584952
quote:
'Een Oranje aan boord bij Antonov'
AMSTERDAM (AFN) - Antonov heeft Bernard van Oranje-Nassau van Vollenhoven weten te strikken als commissaris. Dat schrijft het Financieele Dagblad (FD) dinsdag.

Antonov 09-05-2011 (17:14)
0,12 EUR +0,00% +0,00

Naar Antonov detailpagina
De zoon van Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven komt de raad van commissarissen van Antonov versterken op een moment dat het in Engeland gevestigde bedrijf de overgang maakt van een ontwerper van transmissiesystemen naar de productie en marketing ervan.
,,Ze komen met een uitrol van producten, die technisch slim en mooi zijn gebouwd'', zo motiveerde de prins telefonisch zijn keuze tegen de krant. Het is zijn eerste commissariaat bij een beursgenoteerde onderneming.
Echt een schande dat een lid van de koninklijke familie deel gaat uitmaken van deze frauduleuze onderneming. Het geeft zo'n bende precies de status die ze nodig hebben om argeloze mensen te strikken hun waardeloze aandelen te kopen. "Als iemand van het koninklijk huis meedoet zal het toch wel bona fide zijn"

Zou er niet eerst een onderzoek naar het reilen en zeilen van zo'n onderneming zijn voordat zo iemand er in de raad van bestuur kan komen? Het voordeel voor Antonov is duidelijk, die Prins Bernard heeft geen verstand van versnellingsbakken en nauwelijks van beursgerelateerde zaken. Maar wel een oranje vlaggetje, dus levert hij geld op. Misschien nog wel meer dan 15 min zendtijd bij Harry Mens.
The End Times are wild
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:13:44 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96585196
En dan natuurlijk nog de enorme faal op de voorpagina van de Telegraaf!!:
The End Times are wild
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:26:22 #39
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96585521
_O- _O-
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96585626
Ik dacht al die naam komt me bekend voor: Klik.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:41:44 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96585985
Ik snap overigens echt niet dat Bernhard dit zomaar kan doen. Het is obviously een PR-stunt. Is er geen adviescommissie die zegt van: jongen, is dit nou wel slim?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:43:15 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96586038
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:41 schreef eleusis het volgende:
Ik snap overigens echt niet dat Bernhard dit zomaar kan doen. Het is obviously een PR-stunt. Is er geen adviescommissie die zegt van: jongen, is dit nou wel slim?
Dat vroeg ik me ook al af. Of ze liggen te suffen daar bij de RVD. Zal ik een mailtje met een toelichting van het bedrijf "Antonov" (dat geen vliegtuigen bouwt, dat eigenlijk helemaal niks bouwt) naar de RVD sturen?
The End Times are wild
pi_96586927
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:43 schreef LXIV het volgende:
Dat vroeg ik me ook al af. Of ze liggen te suffen daar bij de RVD. Zal ik een mailtje met een toelichting van het bedrijf "Antonov" (dat geen vliegtuigen bouwt, dat eigenlijk helemaal niks bouwt) naar de RVD sturen?
Zou je kunnen doen, maar ik denk niet dat het veel zin heeft omdat op papier alles zal kloppen. En wie weet klopt het ook echt, al heeft Antonov imo de schijn tegen. Daarnaast kun je je afvragen of die Bernhard zich er wel iets van aantrekt, gezien de eerdere 'berichtgeving' over hem en verwante organisaties. Je zou toch mogen verwachten dat de persoon in kwestie zich ook verdiept heeft in het bedrijf.

Al zou de RVD zich in je verhaal kunnen vinden kan men behalve adviseren weinig ertegen doen, terwijl dit gebeuren het gezag van het koningshuis en de persoon in kwestie wel kan schaden mocht je mening over het bedrijf antonov kloppen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:12:56 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96587025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:09 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Zou je kunnen doen, maar ik denk niet dat het veel zin heeft omdat op papier alles zal kloppen. En wie weet klopt het ook echt, al heeft Antonov imo de schijn tegen. Daarnaast kun je je afvragen of die Bernhard zich er wel iets van aantrekt, gezien de eerdere 'berichtgeving' over hem en verwante organisaties. Je zou toch mogen verwachten dat de persoon in kwestie zich ook verdiept heeft in het bedrijf.

Al zou de RVD zich in je verhaal kunnen vinden kan men behalve adviseren weinig ertegen doen, terwijl dit gebeuren het gezag van het koningshuis wel kan schaden.
Ik vind zoiets wel schadelijk. In mijn ogen is Antonov het meest malafide bedrijf van het Damrak op dit moment.
Maar de RVD heeft geen mailadres, dus laat maar zitten.
The End Times are wild
pi_96590153
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:41 schreef eleusis het volgende:
Die naïeviteit hier steeds is toch wel een beetje treurig jongens.

Alsof Bernie echt niet zou weten hoe het zit. Die jongen zit er waarschijnlijk juist omdat ie wel weet hoe het zit. Het zal niet de eerste keer zijn dat zo'n Oranje lang de buitengrenzen van de wet wandelt, of wel?

En dat zo'n Antonov hier mag meespelen is ook echt niet per ongeluk hoor (al heeft, mocht het straks toch misgaan, natuurlijk niemand ooit iets gewüsst of kunnen weten).

Maar goed, droom lekker verder van vrije markten enzo, slaap lekker.
pi_96590253
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:09 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Daarnaast kun je je afvragen of die Bernhard zich er wel iets van aantrekt, gezien de eerdere 'berichtgeving' over hem en verwante organisaties. Je zou toch mogen verwachten dat de persoon in kwestie zich ook verdiept heeft in het bedrijf.
Precies wat ik bedoelde. En de RVD speelt natuurlijk gewoon mee; dat is immers het propagandabureau van de Oranjes, niet van het volk.
pi_96591466
Ik moest lachen toen ik het hoorde op de radio.
pi_96596230
Ik wacht al 2 jaar op Antonov echter blijft de koers kelderen :'). Gelukkig nooit iets in gestoken, alleen interesse gehad vanwege het penny-stock gehalte.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:40:01 #49
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96606184
http://www.quotenet.nl/pdf/antonov-beeld.pdf

Wel interessant artikeltje uit 2007 .. zie je dat in die 4 jaar nog niks veranderd is.
pi_96632117
Hier een promofilmpje met een impressie van de techniek.

http://www.autojunk.nl/20(...)onov-tx6-transmissie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 11 mei 2011 @ 00:34:33 #51
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96632314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:28 schreef Terrorizer het volgende:
Hier een promofilmpje met een impressie van de techniek.

http://www.autojunk.nl/20(...)onov-tx6-transmissie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als iets niet goed te communiceren is, heeft dat toch meestal een reden :)
pi_96669679
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:34 schreef eleusis het volgende:

[..]

Als iets niet goed te communiceren is, heeft dat toch meestal een reden :)
Nog een paar, om het te verduidelijken.

pi_96915592
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:07 schreef Terrorizer het volgende:
Ik moest lachen toen ik het hoorde op de radio.
Ik lag met mijn smoel op een stuur, wat een aanfluiting :P Moest direct aan dit topic denken ;)
  maandag 16 mei 2011 @ 22:44:13 #54
40566 Ericr
Livewrong
pi_96915813
Antoplof, 1 van de weinige penny stocks die niet te shuffelen viel omdat er gewoonweg teveel aandelen uitstaan.
  maandag 16 mei 2011 @ 22:50:03 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96916286
quote:
Dat laatste filmpje "Antonov, the future transmission of tomorrow". Die slogan alleen al. Gewoon gemaakt door een fanboy waarschijnlijk.
The End Times are wild
pi_96953899
Doet overigens niet af aan het feit dat een goede versnellingsbak met 3 versnellingen voor elektrische auto's best wat op zou kunnen leveren.
pi_97188923
quote:
LONDEN (AFN) - Prins Bernhard van Oranje-Nassau van Vollenhoven heeft opties gekregen op 200.000 aandelen Antonov. Dat heeft de producent van versnellingsbakken maandag bekendgemaakt.

Het bedrijf gaf opties uit op 1,6 miljoen nieuwe gewone aandelen met een uitoefenprijs van 22 pence per stuk. Wanneer Bernard van Oranje-Nassau van Vollenhoven de opties uitoefent, ontvangt hij 44.000 Britse pond (ruim 50.000 euro).

Topman Jos Haag kreeg de rechten op 700.000 stuks. De resterende opties werden toegekend aan de bestuurders B. Ramler, C. Zimmer en andere managers.
pi_97236343
quote:
Antonov geeft aandelen uit
08:21 24-5-2011

LONDEN (AFN) - Versnellingsbakkenproducent Antonov heeft ruim 2,3 miljoen aandelen uitgegeven tegen een koers van 1 pence. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt.

Antonov geeft aandelen uit De transactie volgde na de opname van 250.000 euro uit de kredietfaciliteit van februari 2009. Het bedrijf geeft verder ruim 1,1 miljoen aandelen uit om een schuld te voldoen.

Daar kun je je kont nog mee afvegen :D
pi_97292369
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:49 schreef antfukker het volgende:

[..]

Daar kun je je kont nog mee afvegen :D
Tof he, terwijl ze op dit moment 13 cent kosten in de handel.
pi_97294008
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:54 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Tof he, terwijl ze op dit moment 13 cent kosten in de handel.
Iemand heeft er dus 1300% winst op gemaakt :)
  woensdag 25 mei 2011 @ 22:32:39 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97317238
Hoe kan die koers blijven liggen? Als belegger voel je je toch genaaid wanneer er tegen zo'n prijs aandelen uitgegeven worden? Dan weet je toch dat de huidige (gemanipuleerde) beurskoers eigenlijk veel te hoog is. Er liggen er altijd een miljoen in de bied en in de laat, met een spread van één cent. Die koers wordt helemaal niet beïnvloedt door de markt.
Als ze weer een paar miljoen aandelen kwijt willen dan brengen ze een -positief- persbericht uit en laten de laat leegeten. Daarna mag de koers weer een cent zakken. Zo gaat dat al jaren.
The End Times are wild
  maandag 21 mei 2012 @ 16:00:58 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111834268
Ondertussen is de koers van Antonov op 1 cent aanbeland. En is nu dus stabiel, want verder kan de koers niet zakken. 1 cent is trouwens best wel zeldzaam als koers, want zelfs faillliete bedrijven doen vaak nog 2 tot 6 cent.
Hoe wordt nu verdient? Je kunt natuurlijk nog steeds aandelen verkopen. De 'bied' is 23 miljoen ofzo. Dat is in totaal toch nog 230.000 euro die men wil betalen voor aandelen!
Waarom nog zoveel vraag? Omdat de koers nu (als er geen split komt) niet verder meer kan dalen, en als de koers maar 1 cent stijgt, je meteen 100% winst hebt. Mensen wagen dus een gokje.

Ik denk dat Antonov nu gewoon telkens op die bied gaat kopen en zo geld binnenharkt. Maar op een zeker moment zijn er ook geen mensen meer die aandelen voor 1 cent willen hebben! Dan krijg je dus de unieke situatie van een aandeel met een laat op 1 cent! waarin er dan een paar miljoen liggen! Dat is nog nooit gebeurd volgens mij.
The End Times are wild
pi_111834781
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:00 schreef LXIV het volgende:
Ondertussen is de koers van Antonov op 1 cent aanbeland. En is nu dus stabiel, want verder kan de koers niet zakken. 1 cent is trouwens best wel zeldzaam als koers, want zelfs faillliete bedrijven doen vaak nog 2 tot 6 cent.
Hoe wordt nu verdient? Je kunt natuurlijk nog steeds aandelen verkopen. De 'bied' is 23 miljoen ofzo. Dat is in totaal toch nog 230.000 euro die men wil betalen voor aandelen!
Waarom nog zoveel vraag? Omdat de koers nu (als er geen split komt) niet verder meer kan dalen, en als de koers maar 1 cent stijgt, je meteen 100% winst hebt. Mensen wagen dus een gokje.

Ik denk dat Antonov nu gewoon telkens op die bied gaat kopen en zo geld binnenharkt. Maar op een zeker moment zijn er ook geen mensen meer die aandelen voor 1 cent willen hebben! Dan krijg je dus de unieke situatie van een aandeel met een laat op 1 cent! waarin er dan een paar miljoen liggen! Dat is nog nooit gebeurd volgens mij.
Zou je het zelf overwegen? Dat gokje? Je bent toch wel bekend met het aandeel! Ik zou zelf zoiets nooit durven.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_111835735
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zou je het zelf overwegen? Dat gokje? Je bent toch wel bekend met het aandeel! Ik zou zelf zoiets nooit durven.
Ik ook niet. Een reserve split is niet uitgesloten (wat bij failliete bedrijven vaak wel zo is) en al eerder gebeurd waarna de koers zich weer decimeerd.
  maandag 21 mei 2012 @ 17:04:24 #65
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111836768
quote:

[..]

waarom niet? gewoon voor een relatief laag bedrag kopen, zeg 200 euro ofzo. lager als 1 cent gaan ze toch niet zakken, in het ergste geval raak je ze niet meer kwijt voor 1 cent en zijn ze eigenlijk waardeloos.

mochten er doorbraken komen in de versnellingsbakontwikkeling dan kan de koers zo een paar cent plussen en heb je een paar honderd procent winst.

wat ik me wel afvraag is of je ze voor die 1 cent gaat krijgen, ik heb even gekeken en er zijn vandaag 553 stuks verkocht op 0.01 euro in drie verschillende transacties :') , op 0.02 euro worden wel grotere transacties gedaan ;)
pi_111840364
Mooie gedachte, kopen op 1 cent en verkopen op 2 cent maar wie koopt die dingen op 2 cent dan????
  maandag 21 mei 2012 @ 18:30:40 #67
256829 Sokz
Livin' the life
pi_111840585
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:26 schreef muhahaha het volgende:
Mooie gedachte, kopen op 1 cent en verkopen op 2 cent maar wie koopt die dingen op 2 cent dan????
Henk_Ik_houd_van_Turbo's op het IEX forum.
  maandag 21 mei 2012 @ 18:34:14 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111840734
quote:

[..]

Juist omdat ik er bekend mee ben denk ik: laat maar.
Het is eigenlijk gewoon zeker dat Antonov nooit en te nimmer ook maar één cent aan dividend zal uitkeren. Als beursgenoteerd bedrijf is het dus waardeloos, behalve voor de raad van bestuur.

Dan is ook de huidige 1 cent te duur en is gokken op verkopen op 2 cent teveel risico. Ook voor 100% koerswinst. Ik zou bang zijn dat voordat mijn aandelen aan de beurt zijn er al een RS heeft plaatsgevonden.
The End Times are wild
pi_111843419
quote:
99s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:30 schreef Sokz het volgende:

[..]

,l,,
  maandag 21 mei 2012 @ 19:45:17 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111844347
Eind jaren '90 toen er nog geen beursforums waren op internet en je nog alleen nieuwsgroepen had (usenet) toen kwam ik altijd op de nieuwsgroep nl.beurs. En zelfs daar zat het al helemaal vol met gelovigen in Antonov. Later zette zich dat voort op IEX. Al die suckers met een religieuze overtuiging dat ze goud in handen hadden en all the way down to 0,01 hebben bijgekocht :')

Sopheon is ook zo'n aandeel trouwens met een hele eigen kerk die daarin "belegt".
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 21 mei 2012 @ 22:43:50 #71
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111855704
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:45 schreef SeLang het volgende:
Eind jaren '90 toen er nog geen beursforums waren op internet en je nog alleen nieuwsgroepen had (usenet) toen kwam ik altijd op de nieuwsgroep nl.beurs. En zelfs daar zat het al helemaal vol met gelovigen in Antonov. Later zette zich dat voort op IEX. Al die suckers met een religieuze overtuiging dat ze goud in handen hadden en all the way down to 0,01 hebben bijgekocht :')

Sopheon is ook zo'n aandeel trouwens met een hele eigen kerk die daarin "belegt".
Pharming is toch eigenlijk ook van hetzelfde soort?
  maandag 21 mei 2012 @ 22:45:25 #72
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111855783
quote:
99s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:30 schreef Sokz het volgende:

[..]

_O-

IEX forum :') man man man dat is echt een verzameling van trieste figuren :N

alhoewel ik sommige columns nog wel kan waarderen, vooral de voorbeurs lees ik altijd graag, zelfs aan het einde van de dag :P
  maandag 21 mei 2012 @ 22:47:58 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111855933
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:43 schreef Shispeed het volgende:

[..]

Pharming is toch eigenlijk ook van hetzelfde soort?
Niet helemaal (wel qua koersontwikkeling). Maar bij Pharming zijn ze in ieder geval serieus bezig (geweest) om een werkelijk product te ontwikkelen, dat goedgekeurd te krijgen en te verkopen. Omzet vs kosten stelt nog steeds niks voor en het is de vraag of het ooit rendabel zal worden, maar goed. Het is geen aandelendrukkerij pur sang.

Ik betwijfel echt of er bij Antonov nog iemand bezig is met het daadwerkelijke ontwerpen van versnellingsbakken. Volgens mij is het echt een complete lege huls.
The End Times are wild
  maandag 21 mei 2012 @ 22:48:47 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111855988
Als Pharming op 1 ct staat wil ik misschien nog wel een gokje wagen. Je weet het immers nooit.
The End Times are wild
  maandag 21 mei 2012 @ 23:01:17 #75
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111856661
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:48 schreef LXIV het volgende:
Als Pharming op 1 ct staat wil ik misschien nog wel een gokje wagen. Je weet het immers nooit.
ik ken een pharming fanboy die 500.000 stukken heeft, opzich nog niet zo veel, maar met een gemiddelde inkoopkoers van 0.60 euro toch best jammer :|W
  maandag 21 mei 2012 @ 23:05:46 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111856910
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:01 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ik ken een pharming fanboy die 500.000 stukken heeft, opzich nog niet zo veel, maar met een gemiddelde inkoopkoers van 0.60 euro toch best jammer :|W
500K stukken en een verlies van 56 cent per stuk? Dat is meer dan 250K!!

Is die persoon heel rijk dat hij zoveel in dat fonds heeft gestort of zet hij alles op alles? Het enige voordeel dat hij heeft is dat het grootste verlies al geleden is (nog 15.000 euro te gaan).

Gelooft hij er nog steeds in? Heeft hij geen spijt? Kan hij nog slapen? Dan moet je toch ook iedere dag met afgrijzen zien hoe de laatste centen eraf vallen...
The End Times are wild
  maandag 21 mei 2012 @ 23:16:42 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111857504
Ik snap trouwens wel hoe zo iemand denkt (en aan zo'n enorme hoeveelheid komt). Waarschijnlijk door middelen.

Dat Pharming nog ooit 60 cent gaat worden is onwaarschijnlijk. Maar 15 cent zou zo maar kunnen.
Als je dan nu tegen 4 cent 1.500.000 aandelen opkoopt (kost 60.000 euro, klein deel van het totaal), dan komt je gemiddelde inkoopprijs op ( 310.000/2.000.000) = 15 cent.
Dan verkopen en je verlies is goedgemaakt.
Of je koopt voor 250K nog eens 6 miljoen aandelen. Dan hoef je er nog maar 8 cent voor te vangen.

Maar met dezelfde logica heeft hij die 500.000 aandelen in z'n maag gesplitst. Op een zeker moment durf je niet meer.
The End Times are wild
  maandag 21 mei 2012 @ 23:18:37 #78
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_111857607
Mijn gedachte: Het bedrijf is gewoon shit, niet aanraken dus. Maar dat zal wel een vreemde gedachtegang zijn ofzo.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 21 mei 2012 @ 23:25:57 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111858029
quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:18 schreef monkyyy het volgende:
Mijn gedachte: Het bedrijf is gewoon shit, niet aanraken dus. Maar dat zal wel een vreemde gedachtegang zijn ofzo.
Dat denkt iedereen wel. En die aandelen op een koers van 1 cent krijg je ook nog niet zo gemakkelijk.

Maar snel nu monkyy, dat jij er 100.000 zou kunnen kopen @ 0,01. Dan is alles wat je hoeft te doen een langlopende verkooporder @0,02 ct in te leggen. Komt die ooit aan de beurt, heb je 100% winst. Dan nog een keer het rondje in. Et cetera.

Antonov zal wel waarschijnlijk (binnenkort) van de beurs verdwijnen tenslotte. Dat is onvermijdelijk, want als zo'n investeringsmaatschappij haar aandelen niet meer kwijt kan op de beurs dan geven ze ook geen geld meer. En dan is het meteen faillliet natuurlijk. Of de AEX zelf steekt er een stokje tussen, ik geloof dat ze een aantal regels overtreden hadden. Dan zit je met 100.000 waardeloze antonovs. Dat is het risico.
The End Times are wild
pi_111869463
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen wel. En die aandelen op een koers van 1 cent krijg je ook nog niet zo gemakkelijk.

Maar snel nu monkyy, dat jij er 100.000 zou kunnen kopen @ 0,01. Dan is alles wat je hoeft te doen een langlopende verkooporder @0,02 ct in te leggen. Komt die ooit aan de beurt, heb je 100% winst. Dan nog een keer het rondje in. Et cetera.

Antonov zal wel waarschijnlijk (binnenkort) van de beurs verdwijnen tenslotte. Dat is onvermijdelijk, want als zo'n investeringsmaatschappij haar aandelen niet meer kwijt kan op de beurs dan geven ze ook geen geld meer. En dan is het meteen faillliet natuurlijk. Of de AEX zelf steekt er een stokje tussen, ik geloof dat ze een aantal regels overtreden hadden. Dan zit je met 100.000 waardeloze antonovs. Dat is het risico.
upc stond ook een tijd tussen 1 en 2 cent. Uiteindelijk van de beurs voor 7 cent.
Maar Antonov is niets waard, maar dan ook echt niets. Er zit niets van waarde in dit bedrijf.
Eigenlijk bizar dat dit aandeel zo lang op de beurs genoteerd staan, en ook heel lang een flinke marktkapitalisatie had, eigenlijk een anomalie op de beurs.

Antonov kan zo weer een reverse split uitvoeren, hebben ze vaker gedaan....
  dinsdag 22 mei 2012 @ 18:35:24 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111886599
Vers van de pers (hilarisch!):
quote:
Antonov overweegt reverse-split aandelen
Gepubliceerd op 22 mei 2012 om 11:40 | Views: 1.052

Euronext zet Antonov op het strafbankje
Anotonov geeft aandelen uit
AMSTERDAM (AFN) - Antonov overweegt een reverse-split van zijn aandelen. ,,Daar denken we over na'', aldus topman Jos Haag van de onderneming dinsdag tegen het ANP.
Een reverse-split is volgens de topman een van de mogelijkheden om de koers te verhogen.
_O- Ja, en voor Antonov de enige mogelijkheid!!! Wat een inzicht. Wat moet je nu met een topman die op deze manier 'beurswaarde' wil creeeren!'

quote:
Die noteert dinsdag op Euronext Amsterdam op 0,01 euro. ,,We zouden bijvoorbeeld 5 voor 1 aandeel kunnen doen'', zo filosofeerde hij. Concrete plannen zijn er echter nog niet, zo benadrukte hij.
Antonov kreeg maandag een oorvijg van Euronext Amsterdam. Het beursbedrijf zette de onderneming op het zogenoemde strafbankje. De reden daarvoor is dat de versnellingsbakkenontwikkelaar bij talrijke private placements verzuimd heeft een aanvraag in te dienen voor toelating tot notering en verhandeling van aandelen.
Dat is dan een minder puntje.

quote:
Quivest
,,Het prospectus ligt in principe klaar. Ik ben bezig met het regelen van nieuwe financiering. Als dat is gebeurd, dan moeten de handtekeningen van de directors eronder en sturen we een en ander op'', aldus Haag.
Haag wilde niet concreet zeggen met hoeveel partijen hij praat over financiering. Wel wilde hij kwijt dat investeerder en grootaandeelhouder Quivest een rol zal spelen.
Jaarcijfers
Het feit dat Antonov bezig is om financiering binnen te halen is volgens Haag ook de reden dat de jaarcijfers nog niet zijn gepubliceerd. ,,Daarin wil je toch iets kwijt over toekomstverwachtingen'', zo zei hij.
Ja, dat is wel aardig. Maar ach, een paar maandjes meer of minder. Was het niet Antonov die de vulkaanuitbarsting op IJsland aanwendde om een paar maanden later te komen met cijfers? Een impact op de versnellingsbakkenindustrie jongen!!

quote:
De bestuurder verwacht ,,de komende maanden'' de jaarcijfers over 2011 te publiceren.
Haag ziet in de onrust en de lage aandelenkoers rondom zijn bedrijf overigens geen reden om op te stappen. ,,Dat heb ik totaal niet overwogen en zit niet in mijn aard. Je moet niet vertrekken als het zwaar weer wordt.''
Het wordt dus slecht weer :o . Tot nu toe stralend lenteweer geweest, maar de komende tijd zal het minder gaan? Het moet niet gekker worden!
The End Times are wild
pi_111886667
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:31 schreef Homey het volgende:

Maar Antonov is niets waard, maar dan ook echt niets. Er zit niets van waarde in dit bedrijf.
Fiscaal compensabele verliezen? ;)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 18:37:39 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111886682
En nu zitten we dus ook in de (voor Nederland unieke!) situatie dat er wél een laat is, maar geen bied!!
Dat voorspelde ik een paar dagen terug al, maar dat het zo snel zou gebeuren dat had ik niet verwacht
quote:
Bied 0,000
Laat 0,010 (1.288.200)
Dus je kunt kopen wat je wil voor een cent!!
The End Times are wild
  dinsdag 22 mei 2012 @ 18:38:24 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111886716
(Er is trouwens wel een bied, op -0,01 euro!!) Kijk maar in het orderboek: http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/12273/Antonov/koers.aspx
The End Times are wild
pi_111887142
Zullen we een overnamebod lanceren, LXIV, voor -0,01 euro?
Hier zitten vast beleggers in die daar in trappen :P
  dinsdag 22 mei 2012 @ 19:25:46 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111888694
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 18:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zullen we een overnamebod lanceren, LXIV, voor -0,01 euro?
Hier zitten vast beleggers in die daar in trappen :P
Ze zouden een bied van 0,00 vind ik wel moeten toestaan. Stel dat je als Antonov-believer nu van je geloof afvalt en ze allemaal wil dumpen. Tegen welke prijs dan ook. Gewoon, om ze niet meer in je portefeuille te hebben hoeven staan. Dan lukt dat dus niet. Want er is helemaal geen bied.

Door de mogelijkheid te openen om ze gewoon te dumpen, voor niets, kun je die schandvlek dan tenminste verwijderen.
The End Times are wild
pi_111890448
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet helemaal (wel qua koersontwikkeling). Maar bij Pharming zijn ze in ieder geval serieus bezig (geweest) om een werkelijk product te ontwikkelen, dat goedgekeurd te krijgen en te verkopen. Omzet vs kosten stelt nog steeds niks voor en het is de vraag of het ooit rendabel zal worden, maar goed. Het is geen aandelendrukkerij pur sang.

Ik betwijfel echt of er bij Antonov nog iemand bezig is met het daadwerkelijke ontwerpen van versnellingsbakken. Volgens mij is het echt een complete lege huls.
Pharming heeft alleen nog Rhucin/Ruconest, een middel tegen erfelijk angioedeem :') Zonder Pharming zou ik er nooit van gehoord hebben :') Dat bedrijf geeft zoveel aandelen uit (met verwatering als gevolg) dat ze in de AMX terecht zijn gekomen door het hoge volume _O- _O-

In dit soort bedrijven zou niet gehandeld mogen worden, en zeker een notering in de leidende indices is compleet van de zotte :+
pi_111891012
LXIV, google eens op Opportunity Investment Management (OIM) + antonov :+
pi_112007055
quote:
Prins Bernhard van Oranje-Nassau van Vollenhoven treedt terug als niet-uitvoerend lid van de directie van Antonov. Dat maakte de versnellingsbakkenfabrikant, die eerder deze week op het strafbankje van beursbedrijf Euronext werd geplaatst, vrijdag bekend.
De zoon van prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven had bij Antonov sinds een jaar de functie van niet-uitvoerend directielid, vergelijkbaar met een commissariaat.

Bernhard van Oranje-Nassau is volgens Antonov van mening dat hij onvoldoende in staat is om de benodigde tijd aan zijn functie te besteden. ,,Het bestuur heeft zijn terugtreden geaccepteerd en bedankt hem voor zijn waardevolle bijdrage'', aldus Antonov.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 10:16:53 #90
145663 Duiker_21
Daar word ik niet vrolijk van
pi_112008611
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:08 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ongelofelijk dat hij uberhaubt toe was getreden tot die oplichtersclub. Een grote schande!
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
pi_112019143
quote:
versnellingsbakkenfabrikant
Het grote nieuws is dat Antonov blijkbaar iets is gaan fabriceren.
pi_112081959
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:10 schreef knnth het volgende:

[..]

Het grote nieuws is dat Antonov blijkbaar iets is gaan fabriceren.
Hoe is antonov eigenlijk zo'n hype geworden? Ok, je heb nu op dit moment een select clubje gelovigen, maar waarom is men in den beginnen ooit gaan geloven dat die versnellingsbakken zo revolutionair zouden zijn?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:23:32 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_112300652
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:08 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Wat deed de koers op dit bericht? :')
The End Times are wild
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:37:11 #94
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_112319064
Ze fabriceren al jaren onzin.
pi_112321310
Ze fabriceren aandelen, dat is hun core business.
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:38:16 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_119025382
De koers van Antonov is inmiddels al een tijdje één cent. Tenminste...

Er worden miljoenen aandelen aangeboden voor één cent. Veel bieders zijn er echter niet. Gisteren werd maar liefst één aandeel Antonov verkocht (omzet dus 1 ct), vandaag waren het er al drie!

Een stijging van de omzet met 300% dus!! Zou er iets in de lucht hangen? Komt er een overnamebod? Morgen toch ook maar eens een aandeel Antonov kopen!!
The End Times are wild
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:41:51 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_119025525
Een aanzet van 0 bij een laat van 1 cent is trouwens theoretisch de laagste "koers" denkbaar. Denk dat we die nog wel gaan zien binnenkort.
The End Times are wild
pi_119045121
De ontwerpafdeling van dit "bedrijf" bestaat uit 3 (drie!) FTE :-D .
Bron
pi_119221503
Toen Roumen Antonov met zijn tandwieltjes aan het klooien was, stond een automaat voor een brandstofverspillende, traag schakelende, koppelomvormerbak met een groot hydraulisch "brein". Zwaar, duur en ingewikkeld. Ja de Antonov-bak zou een goed alternatief zijn geweest.

Echter in de tussentijd is de cvt sterk verbeterd met stalen duwschakelbanden, is de DCT(DSG) ontwikkeld en succesvol gekopieerd, zelfs de klassieke automaat is een computergestuurde 7 of 8 traps geworden die net zo zuinig is als een handbak.

TX6 is niet goedkoper of zuiniger of beter dan de hierboven genoemde 3 bak-soorten. Er zit volgens mij niet eens bijzondere (eigen) gepatenteerde techniek in, laat staan dat ze hun technologie winstvol kunnen licenceren.
.
  woensdag 14 november 2012 @ 23:03:30 #100
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_119221636
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:37 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ze fabriceren al jaren onzin.
ik denk dat de enigste juiste conclusie is ^O^
  maandag 18 februari 2013 @ 21:34:36 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123048836

De koers is ondertussen al een half jaar wat artsen ook wel een 'flatline' noemen. Omzet varieert tussen 10 stuks en soms enkele tienduizenden. Er waren heel wat mensen die nog hoop hadden, maar zelfs in het Antonov-forum is al weken geen post meer gemaakt.
The End Times are wild
pi_123048982
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:34 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]

De koers is ondertussen al een half jaar wat artsen ook wel een 'flatline' noemen. Omzet varieert tussen 10 stuks en soms enkele tienduizenden. Er waren heel wat mensen die nog hoop hadden, maar zelfs in het Antonov-forum is al weken geen post meer gemaakt.
Heb je nog posities? :P Typisch verhaaltje KPNQwest qua koers (en de komende jaren ..)
  maandag 18 februari 2013 @ 21:38:05 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123049034
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb je nog posities? :P Typisch verhaaltje KPNQwest qua koers (en de komende jaren ..)
Nee, en ook nooit gehad overigens. Nog geen ritje van een uur.

Maar in 2015 ga ik beslist wel instappen, want zoals Jos Haag in 2010 beweerde:
quote:
“In China zijn in 2010 totaal 18 miljoen auto’s geproduceerd. De prognose is dat dat er in 2015 niet minder dan 50 miljoen zullen zijn. Alleen al wat de kleiner en midden-auto’s betreft zullen dat er dan zo’n 20 miljoen zijn waarvan er zo’n 60 procent zijn uitgerust met onze ‘3-speed automatische transmissie voor elektrische voertuigen’.”
60% van alle in China geproduceerde auto's met een Antonov-versnellingsbak! Dan moet die koers naar de 800 euro! Apple is er niks bij.
The End Times are wild
pi_123052120
Aisin maakt al jaren betere bakken dan ZF. Het Koriaanse WIA heeft in zeer korte tijd een zeer goed werkende kopie van de DSG kunnen maken, deze wordt nu al geleverd in de Kia Ceed.

Ik verwacht dat de Chinezen binnen enkele jaren wel een goede, zuinige koppelomvormer, cvt of dsg kunnen maken. Danwel verzinnen ze iets dat zo gaaf is als Toyota HSD.
.
pi_123274163
ik hoop dat een financiele journalist een leuk boek gaat schrijven over het fenomeen Antonov, want dat was het zeker!
pi_125939555
En nog steeds worden ze een
quote:
Versnellingsbakkenfabrikant
genoemd. Gebakken lucht, dat fabriceren ze.
pi_125946267
Ford en General Motors hebben aangekondigd samen negen- en tientraps automaten te gaan ontwikkelen.

Als deze reuzen voor de grootste automatenmarkt ter wereld al moeten samenwerken. Laat staan dat een klein beursfondsje in Nederland potten kan breken.
.
pi_126007826
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:37 schreef knnth het volgende:
En nog steeds worden ze een

[..]

genoemd. Gebakken lucht, dat fabriceren ze.
Hebben ze ooit wel eens iets geproduceerd? Hoe is het mogelijk dat zo'n bedrijf ooit genoteerd stond op 74 euro per aandeel? Heb er weinig verstand van, maar had zo'n onderneming niet al jaren geleden moeten worden geschrapt?
pi_126010611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hebben ze ooit wel eens iets geproduceerd? Hoe is het mogelijk dat zo'n bedrijf ooit genoteerd stond op 74 euro per aandeel? Heb er weinig verstand van, maar had zo'n onderneming niet al jaren geleden moeten worden geschrapt?
Hele mooie persberichten en valse beloften hebben ze geproduceerd, maar er is nooit productie gedraaid met versnellingsbakken.
pi_126012563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 07:16 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Hele mooie persberichten en valse beloften hebben ze geproduceerd, maar er is nooit productie gedraaid met versnellingsbakken.
Ik neem aan dat veel mensen geld zijn verloren door hun handelswijze. Zou het niet iets zijn voor een strafrechtelijk onderzoek?
pi_126029528
Het is een andere techniek dan de koppelomvormer/dubbelekoppeling/cvt en niemand kan beweren dat hun techniek bullshit is. Maar er zijn er weinig die nog geloven dat hun techniek ooit een volwaardig alternatief kan worden.

Wat ook nog kan gebeuren is dat een grote transmissiemaker een techniek gaat gebruiken waar Antonov toevallig patent of heeft, dan kunnen ze beginnen met grote afpers-zaak.
.
pi_126029738
Ik heb totaal geen verstand van de technische aspecten van dergelijke techniek, maar is die niet verouderd ondertussen? Die wereld heeft toch ook niet stilgestaan?

Nog los van de vraag of die techniek uberhaupt wel uitvoerbaar/ toegevoegde waarde heeft en aanwezig is. Geloof ik niet zo in eerlijk gezegd, maargoed.
pi_126030144
Hahaha, ik heb me de laatste 2 jaren niet goed meer in verdiept.

Ik lees net dat het oorspronkelijke idee van Roumen Antonov al een tijdje overboord is gegooid, bedoeld als een goedkope automaat voor kleine auto's. Echter toen Antonov het product eindelijk perfect had waren de automakers inmiddels al bezig met robotbakken, Fiat Duologic, Peugeot 2Tronic, Opel Easytronic. Antonov was te laat.

Inmiddels zijn ze fabrikant geworden van goedkope automaten, volgens redelijk basic eenvoudige technieken voor de goedkoopste auto's in China. Misschien gaan ze het een ronde redden, maar het zal best eens kunnen zijn dat de Chinezen na 1x een Antonov bak gehad te hebben de volgende keer liever iets anders kiezen.
.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:34:18 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126351796
Antonov gaat van de beurs. Toch is er nog omzet in het aandeel (op 1 cent laat). Waarom zou iemand überhaubt nog aandelen kopen als je ze nooit meer kwijt zal kunnen?
The End Times are wild
pi_126359658
Zo simpel en tegelijk zo geniaal, hoewel de uitvoering beter had gekund zoals Liberty Global met UPC deed. Maar goed, dan moet er ook een daadwerkelijke business achter zitten en dat had Antonov niet.

Mooie tijden. Today is the day to invest for our children's future:

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')