abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:36:24 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88002791
Blijft toch een intrigerend beursfonds. Wat mij het meest blijft verbazen is dat er mensen zijn die deze aandelen blijven kopen.
Even ter illustratie het koersverloop van de afgelopen jaren:

De huidige koers is niet te zien in deze grafiek, maar schommelt tussen de 15 en de 17 cent. Ongetwijfeld komt er ooit weer een reverse-split, waardoor de koers naar 1,50 gaat. Van daar af aan kan ze dan weer langzaam afkalven naar onder de euro.

De grote belofte van Antonov is natuurlijk hun superieure versnellingsbak, die de automarkt op haar kop zal zetten. Ieder moment nu kan er een contract met een grote autofabrikant worden afgesloten waarna het geld als vanzelf zal binnenstromen. Antonov laat in allerlei persberichten regelmatig doorschemeren dat aanstaande is.

Als je in de archieven van een forum als www.iex.nl kijkt, waar al jarenlang over Antonov gesproken wordt, zie je dat die belofte al heel oud is:

17 april 2001:
quote:
Het gerucht gaat, wanneer Antonov vanaf tweede helft dit jaar miljarden winst gaat maken, ze als eerste GM gaan overnemen
Ook 2001
quote:
Ik weet gewoon zeker dat Antonov binnen nu en twee maanden uiterlijk de eerste licentie gaat verkopen. Dit is dan het eerste schaap. Wie dit eerste schaap is kan ik niet zeggen, maar persoonlijk denk ik dat het GM of Suzuki zou kunnen zijn. Dat dan de koers van Antonov naar de 1 euro stijgt, of zelfs daarboven, geloof ik heilig. Dat moet wel, want de run op een spekulatief aandeel als dat van Antonov wordt bij zulke berichtgevingen en lage koersen aanzienlijk. Zowel voor de grotere als kleinere beleggers. Daarbij is de aankoopkoers idioot laag voor een aandeel, dus men gaat met de grootst mogelijke bedragen kopen om daarna snel weer te verkopen. Winst verdubbeling is wel het minste wat je hier kunt verwachten. Ik denk zelfs (maar dan ga ik wel heel erg stoer doen), dat een winst tussen de 200% en 300% haalbaar moet zijn binnen twee dagen! Als Antonov slim is, dan geven ze na de berichtgeving van de verkoop van het de eerste licentie, twee a drie dagen later het bericht uit van een tweede licentie! Moet je zien welk effekt dit op de koers zal geven! Daar kunnen wij alleen maar van dromen! En wat die koersstuip (om het maar even zo te noemen) betreft, ik heb hier ook geen verklaring voor, maar zoiets gebeurt wel eens meer, helaas ook andersom... Dit bewijst wel weer dat er meer mensen op Antonov letten dan wij allemaal vermoeden. Ook al is het een doodgezwegen aandeel. Big Brothers are watching it !!! Chiefram (het mannelijke schaap, aan het hoofd van de kudde) LOL!
Het 'grappige' is dat er dus het basisverhaal in al die jaren nauwelijks veranderd is. En er is in al die tijd maar dan ook helemaal niets bereikt in het bedrijf. Ja, ze hebben eens een versnellingsbak van hun in een auto ingebouwd. De beleggers waren helemaal lyrisch hierover.

Er is zelfs een Antonov-forum ( http://www.antonov-clubsite.nl ) voor de echte fanboys. Hier raakt men niet uitgepraat over wat voor een prachtbedrijf dat Antonov wel niet is. Ondanks jarenlange verliezen en zonder enige werkelijke prestatie van Antonov als bedrijf zelf.

Het enige waar Antonov zich werkelijk mee bezig houdt is het uitbrengen van persberichten over aanstaande samenwerking met autofabrikanten en het uitgeven van aandelen. Maar de vraag blijft dus: wie koopt die dan? Wie heeft er nog oprecht vertrouwen in?
The End Times are wild
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:57:35 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88003919
Ik heb echt geen verstand van beurzen, maar dit is toch een hoax?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:00:50 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88004113
Deze post of het bedrijf Antonov? Deze post in ieder geval niet!
The End Times are wild
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:12:13 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88004736
Een revolutionaire versnellingsbak? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:20:09 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88005132
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 23:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een revolutionaire versnellingsbak? :')
Eigenlijk de opvolger van het pientere pookje. Een CVT-dus.

Maar goed, stel nu dat iemand erin slaagt om wél een geweldige versnellingsbak te produceren die bijv. 10% energie spaart ten opzichte van een automaat. Zo'n uitvinding is daadwerkelijk vele miljarden waard en iedere autofabrikant zal deze versnellingsbak willen hebben.

Zo bekeken is het helemaal niet zo raar dat ze in 2000 mensen vonden die bereid waren om in Antonov te investeren. Zeker niet omdat de toepassing ervan 'ieder moment voor de deur stond'. Maar als je 10 jaar en 2 reverse splits later nog steeds in hetzelfde verhaaltje blijft geloven, zonder dat er ook maar één daadwerkelijke licentie is uitgegeven, dan vind ik dat een beetje dom.
The End Times are wild
pi_88013323
Antonov heeft een tijdje terug door liquiditeitsproblemen een financieringsconstructie met quivest afgesloten. Dit houd in dat Antonov maandelijks/kwartaallijks aandelen uitgeeft aan Quivest. Hierdoor is sprake van een constante verwatering, terwijl quivest geen geld verliest. Zij kunnen (en zullen dat vast en zeker) die aandelen weer verkopen, waardoor het hen niets kost. Deze financieringsvorm gebeurd dus indirect op kosten van de belegger. En al zou Antonov die versnellingsbak ooit succesvol exploiteren, waardoor inderdaad die toekomstige miljarden kunnen binnestromen, ben ik bang dat er voor de belegger weinig over blijft. Er is vastgelegd dat Quivest en de joint-venture in China het overgrote deel daarvan opsnoepen.

Logischer wijs, op de voor speculatieve spikes na, moet je never nooit niet in een bedrijf als dit investeren. Zoals hierboven aangegeven is de kans miniem dat het bedrijf ooit wat waard word, maar de kans enorm groot is dat je aandelen verder verwaterd worden. Maarja, ik weet wel dat antonov nog steeds een gehyped aandeel is en dat zal het altijd blijven. Zo zie je maar weer dat 'a man easily believes what he wishes' en dat zien we momenteel terug in meer beleggingscatogorien en aandelen.
pi_88047430
Je kan dat aandeel beter shorten à la Louis Reitenbach. Tegelijkertijd duimende dat ze die heilige graal niet vinden.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:00:27 #8
285521 Sigma22
The Future Is Bright
pi_88058630
Ach ja de versnellingsbak van Antonov. Zo was een collega student van mij indertijd ronduit lyrisch over dit aandeel. Die versnellingsbak ging het worden! Rond '99/'00 zal dat geweest zijn. Overigens was die pipo ook enthousiast over world online. :7

[ Bericht 1% gewijzigd door Sigma22 op 28-10-2010 11:11:09 ]
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:25:48 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88059384
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:00 schreef Sigma22 het volgende:
Ach ja de versnellingsbak van Antonov. Zo was een collega student van mij indertijd ronduit lyrisch over dit aandeel. Die versnellingsbak ging het worden! Rond '99/'00 zal dat geweest zijn. Overigens was die pipo ook enthousiast over world online. :7
Dat is ook het frappante. Het sprookje is in 10 jaar tijd niet veranderd en toch wordt het nog geloofd.
The End Times are wild
pi_88077531
Lol, even de website van dit bedrijf opgezocht en volgens de boeken maken ze ook enkel verliezen van zo'n 4 miljoen GBD per jaar. Is dat normaal voor een bedrijf die in de opstart/ontwikkelingsfase is, maar nu mag die versnellingsbak wel snel eens komen.

Wat is overigens een reserve-split?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:17:55 #11
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88078450
quote:
10s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 19:53 schreef Kaas- het volgende:
Lol, even de website van dit bedrijf opgezocht en volgens de boeken maken ze ook enkel verliezen van zo'n 4 miljoen GBD per jaar. Is dat normaal voor een bedrijf die in de opstart/ontwikkelingsfase is, maar nu mag die versnellingsbak wel snel eens komen.

Wat is overigens een reserve-split?
Reverse split. Dan verandert één aandeel ineens in tien stuks (bijvoorbeeld).

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 28-10-2010 21:56:48 ]
pi_88081831
REVERSE split. Dan veranderd 10 stuks aandeel in 1 stuk.

Wat jij zegt is de normale split.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:40:01 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88082557
Ach, die mensen die ooit met 1000 aandelen van 7 euro begonnen zijn, en voortdurend aandelen bijgekocht hebben, 'om maar te middelen'. Die hebben met al die reverse-splits nog steeds 1000 aandelen, al zijn die dan veel verwaterd en ook nog maar 15 cent waard.

Lager dan één cent kan het aandeel toch niet gaan :7 , dachten ze tevreden toen hun beursparel Antonov daarop belandt was. Eindelijk waren ze af van die dagelijkse teleurstelling van dalende koersen. Goed, ze hadden 99,98% koersverlies gepakt, maar wetenschappelijk bewezen was er nu nog maar één richting die het aandeel op kon, en dat was omhoog.

Maar doen kwam er een reverse split. En kon er toch weer 90% van de koers af. En nog eens, et cetera. Wat een bedrijf.
The End Times are wild
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:56:27 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88083464
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:27 schreef Terrorizer het volgende:
REVERSE split. Dan veranderd 10 stuks aandeel in 1 stuk.

Wat jij zegt is de normale split.
Ja, natuurlijk!
Ze worden alleen 10x zoveel waard (op het oog).
pi_88087757
Waar staat die blauwe lijn voor?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:05:31 #16
322098 Pimco
Frans Bauer rules!
pi_88089443
Vind het eerder geniaal van de Antonov's management. Immers, er wordt niks onderzocht of geïnnoveerd bij Antonov. Zoveel is zeker.

Je stelt jezelf en een veelbelovend management aan in Antonov NV. Het enige wat je doet, is om paar maanden gekopieerde persberichtjes de deur uit versturen met nog wat reserve splits erachteraan. En vervolgens weer jezelf bedruipen van je riante salaris uit de aandelen, zolang het nog duurt.

En dat legaal. Geld verdienen was nog nooit zo makkelijk. :Y).
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:06:59 #17
322098 Pimco
Frans Bauer rules!
pi_88089501
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:27 schreef Sloggi het volgende:
Waar staat die blauwe lijn voor?
AEX indextracker.
pi_88096116
En het toffe is, stel dat het bedrijf enorme winsten maakt, dan moet dat verdeelt worden over dusdanig veel aandelen dat je stijgingen krijgt van 50% op een aandeel, maar in praktijk is dat nog niets :')
pi_88099002
Dat die believers zich ook niet afvragen wat die medewerkers van Antonov de hele dag nou eigenlijk doen?
Het gaat helemaal niet om versnellingsbakken, hoe kan je daar nou zogenaamd 10 jaar aan sleutelen.
Het is gewoon een cover-up voor de echte handel, namelijk het uitgeven van aandelen. Dat hebben ze nou al 100x gedaan. Op de NASDAQ heb je bij de pink sheets ook van zulke lege hulzen, de ene doet aan ‘nanotechnologie’, de andere aan een ‘wondermedicijn’. De cover-up moet natuurlijk wel tot de verbeelding spreken.

Maar het feestje houdt een keer op natuurlijk. Van de originele prijs is nu zeker wel 99,99% van de waarde afgegaan.
Maar goed, de directie is wel binnengelopen. Het is in feite een enorme geldverschuiving van de aandeelhouders naar de rekeningen van de directieleden, zo moet je het zien.
pi_88237145
Die clowns hebben weer 1,12 miljoen aandelen uitgegeven :')
pi_88242750
Zijn er hier nog gegadigden die het oppakken als de prijs zeg maar 5 cent aan zal tikken ? :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88243816
Als leek zeg ik dat het denken alsnog te kunnen scoren op een aandeel dat al 9 jaar niks doet, de stomste gedachte is die je maar kunt hebben,maar ja,wie ben ik.. :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:31:49 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88245225
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Zijn er hier nog gegadigden die het oppakken als de prijs zeg maar 5 cent aan zal tikken ? :P
Nah. Van de ene kant lijkt het allemaal supergoedkoop, van de andere kant weet je gewoon dat het een hoax is. Ik koop nog liever Pharming of Innoconcepts dan Antonov.
The End Times are wild
pi_88367113
Tel daar nog bij op dat als die versnellingsbak nu alsnog komt dat het gebaseerd is op een idee van 10 jaar geleden. Denk eerlijk gezegd niet dat de DSG bakken van tegenwoordig daardoor nog als ouderwets bestempeld gaan worden.
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:38:54 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_88367148
Is eigenlijk ooit uitgelekt wat er technisch gezien nu wel niet zo bijzonder aan die bak zou zijn?
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')