abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_197774834
Niet mijn OP dit :+

Met de opmars van het Britse corona virus, en de hogere besmettingsgraad onder kinderen voor dit virus, zie ik niet hoe het een goed idee is om dan nu, zonder dat de veiligheid gegarandeerd kan worden. Ik vind het daarom onbegrijpelijk dat de overheid juist nu op dit gevoelige moment de scholen weer opendoet en zo de besmettingen en het aantal doden weer op laat lopen.Ik kan het me heel goed voorstellen dat de ouders helemaal gek worden van de kinderen, maar dat mag geen excuus zijn om mensen in levensgevaar te brengen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197774837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:13 schreef bianconeri het volgende: [..] Omdat het grote mogelijke bronnen van verspreidingen zijn wellicht? En onderwijs kun je 2021 zeer gemakkelijk via een Skype of Zoom geven.
Het is en blijft een zeer matige vervanging voor maar een klein deel van het onderwijs.
En afhankelijk van niveau, leeftijd etc.
Tevens is onderwijs volgen meer dan door een beeldscherm kijken en huiswerkopdrachten uitvoeren
pi_197774964
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:11 schreef TheFreshPrince het volgende:Rutte heeft een wereldwijde pandemie in gang gezet? ...
Nee
Rutte heeft de Coronamaatregelen en wetten ingesteld
Maatregelen waarvan het nut vaak niet wetenschappelijk onderbouwd is, en al helemaal niet proportioneel
Hele bedrijfstakken zonder pardon dicht, vaak amper compensatie voor de ondernemers, terwijl die sectoren vaak maar zeer beperkt bijdroegen in de besmettingen
Of het werd niet eens bijgehouden of ze bijdroegen in de besmettingen, maar de beeldvorming en paniek deed de rest
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:13 schreef bianconeri het volgende:
Omdat het grote mogelijke bronnen van verspreidingen zijn wellicht ?
Ten eerste valt dat best mee, als je de cijfers bekijkt
En ten tweede, wat is er mis met besmettingen ?
We moeten echt stoppen met een coronabesmetting als iets verschrikkelijks te zien
Voor velen is "de IC" het schrikbeeld geworden, maar dat is geen reel beeld voor verreweg de meesten
quote:
En onderwijs kun je 2021 zeer gemakkelijk via een Skype of Zoom geven.
Nee, dat kan niet, daar zijn we nu wel achter
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:47:42 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197775051
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee
Rutte heeft de Coronamaatregelen en wetten ingesteld.
Dat klopt natuurlijk helemaal niet. Zeker nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197775267
Goed, Rutte heeft dat niet persoonlijk gedaan
Het kabinet van het Rutte regime heeft dat gedaan, zo goed ?
pi_197775897
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is en blijft een zeer matige vervanging voor maar een klein deel van het onderwijs.
En afhankelijk van niveau, leeftijd etc.
Tevens is onderwijs volgen meer dan door een beeldscherm kijken en huiswerkopdrachten uitvoeren
Thuis onderwijs kan prima in alles.
Ja je mist wat sociale contacten, maar ach dat je dat even mis boeit echt niet zo.
Je ziet ook genoeg buiten school om nu nog.

quote:

We moeten echt stoppen met een coronabesmetting als iets verschrikkelijks te zien
Voor velen is "de IC" het schrikbeeld geworden, maar dat is geen reel beeld voor verreweg de meesten
[..]

Ten 1e nee dat valt niet eens mee. Er zijn genoeg grote uitbraken op scholen geweest.
Logisch ook.

Ten 2e alles? Die moeten we weg gaan houden zo veel mogelijk. En juist scholen zijn een grote keten om het door te geven. Kinderen via ouders en leraren naar opa's en oma's.

Natuurlijk is Corona niet heel ernstig. De kans dat je echt last krijgt is zeer klein.
Maar daarom moeten we nog wel zorgen dat het niet overal maar rond kan gaan.

En ja tuurlijk kan dat wel. Zoom en Skype zijn voor iedereen toegankelijk.
Het is 2021. Dat een school het lastig gaat vinden om over te stappen is wat anders, dat ligt aan de school zelf.
Maar de middelen zijn er makkelijk.
pi_197775902
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 08:06 schreef bluemoon23 het volgende:
Mijn god, wat moet jij een hekel aan je kinderen hebben dat je dit alles maar zo bagatelliseerd
We hebben het over de grootste economische en sociale crisis sinds de Tweede Wereldoorlog, bewust veroorzaakt door het Rutte regime, en jij doet alsof de kinderen hun knuffel verloren hebben 8)7
Wat heeft dat met naar school gaan te maken?

Al die kinderen gaan nog steeds naar school, alleen dan digitaal.
En daarnaast van even een korte periode school missen ga je echt niets achteruit.
Je krijgt gewoon al je onderwijs.

Sociaal? Ach man lekker boeiend dat ze dan even niet in de klas met elkaar zitten.
Alsof ze niet gewoon met de kinderen in de buurt buiten spelen.

quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Alsof jij er wat van merkt als je platgespoten aan de pomp hangt...
Dat merk je niet.
Maar stel ik moet morgen ineens een IC dienst draaien, dan denk jij dat ik als leek ineens snap wat ik moet doen?
Bij wijze van pomp ik iets heel dodelijks in het infuus.

Natuurlijk had Nederland al jaren geleden moeten weten dat we veel te weinig IC bedden hebben en te weinig mogelijkheden.
Maar het is niet alsof je van de ene op de andere dag dat voor elkaar gaat krijgen.
pi_197776026
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Al die kinderen gaan nog steeds naar school, alleen dan digitaal.
En daarnaast van even een korte periode school missen ga je echt niets achteruit.
Je krijgt gewoon al je onderwijs.

Sociaal? Ach man lekker boeiend dat ze dan even niet in de klas met elkaar zitten.
Alsof ze niet gewoon met de kinderen in de buurt buiten spelen.
[..]

Dat merk je niet.
Maar stel ik moet morgen ineens een IC dienst draaien, dan denk jij dat ik als leek ineens snap wat ik moet doen?

Natuurlijk had Nederland al jaren geleden moeten weten dat we veel te weinig IC bedden hebben en te weinig mogelijkheden.
Maar het is niet alsof je van de ene op de andere dag dat voor elkaar gaat krijgen.
Eens zelfstandige dienst draaien gaat inderdaad wat ver, maar ondersteunde taken kunnen best door een derde worden uitgevoerd.

Daarnaast heeft dit niet mijn voorkeur, ik ben wel sterk van mening dat we goed naar de ethische kant moeten kijken. Vijf weken aan de pomp en er als een kasplantje uitkomen?
pi_197776060
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:03 schreef bluemoon23 het volgende:
Goed, Rutte heeft dat niet persoonlijk gedaan
Het kabinet van het Rutte regime heeft dat gedaan, zo goed ?
En de Kamer gaat ermee akkoord.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 11:52:40 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197776077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Eens zelfstandige dienst draaien gaat inderdaad wat ver, maar ondersteunde taken kunnen best door een derde worden uitgevoerd.

Daarnaast heeft dit niet mijn voorkeur, ik ben wel sterk van mening dat we goed naar de ethische kant moeten kijken. Vijf weken aan de pomp en er als een kasplantje uitkomen?
Dat laatste is een discussie die we al heel lang weigeren te hebben in Nederland. Nog niet zo lang geleden, pre-covid, werd er geroepen dat D66 alle bejaarden wilde vermoorden omdat ze voltooid leven bij wet wilden vastleggen, bijvoorbeeld.

Er is in Nederland, maar ook in andere landen, totaal geen bereidheid om een open en eerlijke discussie te voeren over medische haalbaarheid vs wenselijkheid. En Nederland is dan nog vooruitstrevend in vergelijking met andere landen met onze euthanasie wetgeving en het feit dat voltooid leven iig besproken word.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197776095
quote:
Ten 1e nee dat valt niet eens mee. Er zijn genoeg grote uitbraken op scholen geweest.
Logisch ook.
Ja en ?
Wat is er mis met een uitbraak op een school ?
Zoals ik al eerder zei, we moeten stoppen met paniekeren over 'besmettingen'
quote:
Ten 2e alles? Die moeten we weg gaan houden zo veel mogelijk. En juist scholen zijn een grote keten om het door te geven. Kinderen via ouders en leraren naar opa's en oma's
Nou, dan beschermen we opa en oma, dan kan de rest weer normaal doen, oke ?
quote:
Natuurlijk is Corona niet heel ernstig. De kans dat je echt last krijgt is zeer klein.
Maar daarom moeten we nog wel zorgen dat het niet overal maar rond kan gaan
"zorgen dat het niet overal maar rond kan gaan" , dat is natuurlijk wat anders dan dat miljoenen kindere verstoken zijn van fysiek onderwijs
quote:
Het is 2021. Dat een school het lastig gaat vinden om over te stappen is wat anders, dat ligt aan de school zelf.
Ach kom, dat is toch geen serieuze vervanging van fysiek onderwijs ?

Laten we nu niet allemaal in paniek schieten over besmettingen op scholen
De scholen gingen in December vooral dicht omdat dit voor De Jonge eigenlijk DE manier was om zoveel mogelijk mensen te dwingen om thuis te gaan werken
https://www.nu.nl/coronav(...)te-laten-werken.html
quote:
Het kabinet heeft ook besloten de scholen te sluiten omdat ouders met thuiszittende kinderen sneller thuis werken. Dat heeft minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) maandagavond gezegd in een speciale corona-uitzending van de NOS.

"We hebben ook geleerd uit de eerste golf, waar de scholen ook gesloten waren, dat het feit dat het basisonderwijs geen fysiek onderwijs geeft, ouders ook helpt zich beter te houden aan een ander advies. Namelijk: werk zoveel mogelijk thuis."
pi_197776100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat laatste is een discussie die we al heel lang weigeren te hebben in Nederland. Nog niet zo lang geleden, pre-covid, werd er geroepen dat D66 alle bejaarden wilde vermoorden omdat ze voltooid leven bij wet wilden vastleggen, bijvoorbeeld.

Er is in Nederland, maar ook in andere landen, totaal geen bereidheid om een open en eerlijke discussie te voeren over medische haalbaarheid vs wenselijkheid. En Nederland is dan nog vooruitstrevend in vergelijking met andere landen met onze euthanasie wetgeving en het feit dat voltooid leven iig besproken word.
Helemaal eens. Het zou mooi zijn als de politiek nu deze handschoen gaat oppakken in het coronadebat, maar ik heb daar weinig hoop op.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 11:55:07 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197776115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:54 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Helemaal eens. Het zou mooi zijn als de politiek nu deze handschoen gaat oppakken in het coronadebat, maar ik heb daar weinig hoop op.
Ik zie het er (nog) niet van komen. En zeker nu niet met covid vers in het geheugen. Mischien over een jaar of vijf.

Want hou er wel rekening mee dat de kosten van de zorg op gaan blijven lopen de komende 20 jaar en vroeg of laat gaat die discussie er sowieso komen omdat de betaalbaarheid eindig is. Maar dat is dan wel gelijk de, imho, verkeerde manier om die discussie aan te gaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197776240
quote:

Al die kinderen gaan nog steeds naar school, alleen dan digitaal
En dus gaan ze NIET naar school
quote:
Je krijgt gewoon al je onderwijs
Nee, dat krijgen ze niet
quote:
Alsof ze niet gewoon met de kinderen in de buurt buiten spelen
Je zou de ouders de kost moeten geven die gek gemaakt zijn van angst, die hun kinderen niet eens meer met buurtkinderen laten spelen
quote:
Dat merk je niet.

Ik zeg toch ook nergens dat we een leek een IC dienst moeten laten draaien ? :?
Maar er wordt telkens gegrepen naar het standaard riedeltje om de IC niet op te schalen "een IC verpleegkundige opleiden duurt 18 maanden"

Ten eerste hebben we iets van 204.600 BIG geregistreerde verpleegkundigen in Nederland, een deel daarvan zou je kunnen verleiden om zich te laten omscholen tot IC-verpleegkundige
https://www.bigregister.nl/over-het-big-register/cijfers
En die 18 maanden, dat is onder normale omstandigheden, maar dat hebben we nu niet, in oorlogstijd ga je verpleegkundigen ook niet eerst een 4-jarige opleiding geven

Van die 18 maanden zijn slechts 42 dagen ofzo theorie, van die 42 dagen slechts een deel beademing en life-support.
De rest is meelopen/werken op de IC`s en stage op andere afdelingen
Straks aan het eind van de zomer hebben we 18 maanden gehad sinds Corona opdook in Nederland en het duidelijk werd dat het druk zou worden op de IC`s
Hoeveel zijn er straks dan begonnen aan de opleiding ?

[ Bericht 3% gewijzigd door bluemoon23 op 02-02-2021 12:08:55 ]
pi_197776342
quote:

[..]

Ja je mist wat sociale contacten, maar ach dat je dat even mis boeit echt niet zo.
[..]

Met deze fantastische onderbouwing en plat slaan van alle complexiteit kun je net zo goed stellen dat je een IC en uitvaartbedrijf en eigenlijk alles wel even vanuit je zolderkamer kunt runnen

De middelen zijn er, kan prima, krijg je niks van
pi_197776358
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja en ?
[..]

Nou, dan beschermen we opa en oma, dan kan de rest weer normaal doen, oke ?
[..]

"zorgen dat het niet overal maar rond kan gaan" , dat is natuurlijk wat anders dan dat miljoenen kindere verstoken zijn van fysiek onderwijs
[..]

De scholen gingen in December vooral dicht omdat dit voor De Jonge eigenlijk DE manier was om zoveel mogelijk mensen te dwingen om thuis te gaan werken
https://www.nu.nl/coronav(...)te-laten-werken.html
[..]

+1

Halleluja for sanity
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 12:11:33 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197776396
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En dus gaan ze NIET naar school
[..]

Nee, dat krijgen ze niet
[..]

Je zou de ouders de kost moeten geven die gek gemaakt zijn van angst, die hun kinderen niet eens meer met buurtkinderen laten spelen
[..]

Ik zeg toch ook nergens dat we een leek een IC dienst moeten laten draaien ? :?
Maar er wordt telkens gegrepen naar het standaard riedeltje om de IC niet op te schalen "een IC verpleegkundige opleiden duurt 18 maanden"

Ten eerste hebben we iets van 204.600 BIG geregistreerde verpleegkundigen in Nederland, een deel daarvan zou je kunnen verleiden om zich te laten omscholen tot IC-verpleegkundige
https://www.bigregister.nl/over-het-big-register/cijfers
En die 18 maanden, dat is onder normale omstandigheden, maar dat hebben we nu niet, in oorlogstijd ga je verpleegkundigen ook niet eerst een 4-jarige opleiding geven

Van die 18 maanden zijn slechts 42 dagen ofzo theorie, van die 42 dagen slechts een deel beademing en life-support.
De rest is meelopen/werken op de IC`s en stage op andere afdelingen
Straks aan het eind van de zomer hebben we 18 maanden gehad sinds Corona opdook in Nederland en het duidelijk werd dat het druk zou worden op de IC`s
Hoeveel zijn er straks dan begonnen aan de opleiding ?
Maar in oorlogstijd zijn de scholen ook niet normaal open, toch?

Als je "in oorlogstijd" als argument gaat gebruiken hou er dan wel rekening mee dat zo'n argument twee kanten op werkt.
pi_197776404
Het is ook helemaal geen oorlogstijd. Dat argument werkt idd nu helemaal niet
pi_197776444
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:08 schreef Molo het volgende:

[..]

+1

Halleluja for sanity
Het is allemaal feitenvrij gejammer over "besmettingen" en "virushaarden"

Uit de cijfers van RIVM blijkt dat onderwijspersoneel helemaal niet extra hoog risico loopt op besmetting
Dat zit keurig op het gemiddelde....
pi_197776499
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:53 schreef bluemoon23 het volgende:

Ja en ?
Het is ook geen paniekeren. Maar er bewust voor zorgen dat het makkelijk rond gaat is heel wat anders.

quote:

Ze zijn niet verstoken van onderwijs.... Ze krijgen gewoon onderwijs, elke dag.
Dus dat gezeur dat ze verstoken zijn van onderwijs, achterstanden oplopen en dingen missen slaat nergens op.
Natuurlijk kan digitaal onderwijs prima? Kom jij uit 1920 ofzo?
Sure, fysiek is veel fijner. Maar het is gewoon veel beter om dat niet doen.
En je mist er eigenlijk niets door.

quote:
Dat helpt er ook wel bij.
Maar daarom zijn het nog wel grote (potentiele) uitbraak bronnen. Veel kans op het door verspreiden.
pi_197776529
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Met deze fantastische onderbouwing en plat slaan van alle complexiteit kun je net zo goed stellen dat je een IC en uitvaartbedrijf en eigenlijk alles wel even vanuit je zolderkamer kunt runnen

De middelen zijn er, kan prima, krijg je niks van
Wat is dat voor rare vergelijking?

Je vergelijkt een fysiek beroep als IC-er, wat absoluut niet op afstand kan, met een leraar?
Natuurlijk zitten er nog wat dingetjes om heen, maar in principe is de basis van school dat er een leraar een paar meter voor je staat en les geeft.

Nou of die leraar nou fysiek voor je staat of via een scherm voor je staat boeit totaal niet.
Zeker niet voor de kinderen van nu.

En dat je dan voor deze korte periode dat contact onderling mist met je klasgenoten.... Boeiend.
Dat is bijzaak. En het is niet dat die kinderen sociaal vervreemden. Dus ook niet relevant.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 12:24:57 #22
145080 crew  SuperwormJim
Het boegbeeld van FOK!
pi_197776556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:22 schreef bianconeri het volgende:

Nou of die leraar nou fysiek voor je staat of via een scherm voor je staat boeit totaal niet.
Dat boeit ontzettend veel voor het merendeel van de kinderen.
pi_197776576
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ze zijn niet verstoken van onderwijs.... Ze krijgen gewoon onderwijs, elke dag.
Dus dat gezeur dat ze verstoken zijn van onderwijs, achterstanden oplopen en dingen missen slaat nergens op.
Natuurlijk kan digitaal onderwijs prima? Kom jij uit 1920 ofzo?
Sure, fysiek is veel fijner. Maar het is gewoon veel beter om dat niet doen.
En je mist er eigenlijk niets door.

Als je al in de veronderstelling bent dat kinderen geen achterstanden oplopen en digitaal onderwijs als volwaardig equivalent ziet, dan ben je gewoon bullshit aan het verkopen. Gewoon zaken zo aan het verdraaien dat ze in jouw straatje passen.
Er is gewoon keihard aangetoond dat schoolsluiting met online onderwijs als slap surrogaat funest is voor de leerontwikkeling van kinderen/scholieren.

https://eenvandaag.avrotr(...)matisch-door-corona/
https://www.ad.nl/utrecht(...)chterstand~aaa1d2ca/
Etc, etc.
pi_197776626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat is dat voor rare vergelijking?

Je vergelijkt een fysiek beroep als IC-er, wat absoluut niet op afstand kan, met een leraar?
Natuurlijk zitten er nog wat dingetjes om heen, maar in principe is de basis van school dat er een leraar een paar meter voor je staat en les geeft.

En dat je dan voor deze korte periode dat contact onderling mist met je klasgenoten.... Boeiend.
Dat is bijzaak. En het is niet dat die kinderen sociaal vervreemden. Dus ook niet relevant.
Wel mooi om zoveel domme onzin in één post bij elkaar te zien

Daar ga ik verder niet op in maar mag hopen dat eenieder die wél wat verstand en inlevingsvermogen tussen de oren heeft zitten ziet dat dit nonsens is
pi_197777057
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het is allemaal feitenvrij gejammer over "besmettingen" en "virushaarden"

Uit de cijfers van RIVM blijkt dat onderwijspersoneel helemaal niet extra hoog risico loopt op besmetting
Dat zit keurig op het gemiddelde....
[ link | afbeelding ]
Mooie tabel. Er valt mij wel op dat kinderen ihkv bron en contactonderzoek een absurd hoog percentage besmettingen laat zien en ook de afgelopen week, dat is gem, vier keer zo hoog als de rest.
Verder valt op dat het percentage besmettingen van onderwijsgevenden basis, middel en hoger onderwijs ruim 3 procent lager is t.o.v. De totale periode vanaf augustus. Dat geeft in ieder geval aan dat er toch een flink aantal onderwijsgevenden besmet worden op hun werk.

Dus helemaal nonsens is het niet dat kinderen meer besmet zijn dan volwassenen en dat ze voor een deel de onderwijsgevenden ook besmetten.

Het vervelende is dat het effect en de impact niet 100% alleen maar slachtoffers maak bij ouderen of zieken/zwakken/zwaarlijvigen. Er zijn helaas ook jongere mensen die heel ziek worden met een enorme impact op hun gestel voor een lange periode. Het lijkt dus enigszins op Russisch roulette. En zolang het niet dichtbij is en slechts een getal of een berichtje, valt het mee. Zodra het je eigen kind of partner of jezelf treft is het een heel ander verhaal. Als je wekenlang moet vrezen voor het leven van je kind of partner of ineens ziet dat die in een wrak is veranderd, kun je het minder makkelijk zien als een geval van jammer en pech. Of je eigen gezondheid wordt zo aangetast dat je de meest normale dingen niet meer kunt doen. Ook al ben je dus statistisch gezien minor damage, voor jezelf zal dat toch anders voelen.

Neemt niet weg dat er ook genoeg andere ziektes zijn waaraan je snel kunt bezwijken of levenslang invalide van wordt. Risico’s zijn niet uit te bannen. Het vervelende van deze situatie is volgens mij dat het in golven zoveel mensen tegelijk treft en te veel mensen in het ziekenhuis doen belanden. Als het wat meer uitsmeert en de ernst afneemt, dan wordt het inderdaad net als de griep. Daar hebben we ook mee leren leven en jaarlijks de zieken en zwakken inenten zorgt voor verlaging van ziekenhuisopnames en doden,

Hopelijk gaan we snel naar die situatie toe.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:03:32 #26
3542 Gia
User under construction
pi_197777089
Gisteren zat bij Jinek dat enge mens weer, Barbara nog wat, met haar enge ideeën over maatwerk.

Kwam er nog net niet op neer om kwetsbaren in kampen te zetten, zodat de rest van de maatschappij door kan draaien.

Ik snap best dat kinderen weer naar school willen en vooral dat de ouders dit graag willen. Maar er hangt ons ook nog een derde piek boven het hoofd en het vaccineren schiet niet hard op.
Ik verwacht zelfs oplopende cijfers als we deze maatregelen nog effe volhouden, maar nu versoepelen maakt dat nog veel erger.
En dan? Avondklok weer terug, scholen weer dicht? Schuld bij de bevolking leggen: "jullie wilden versoepelingen"?

Ik zou wachten tot ten minste alle kwetsbaren gevaccineerd zijn, en mannen van middelbare leeftijd met overgewicht 😁, en dan week voor week een exitstrategie.
pi_197777198
Tja die Barbara. Die ziet al haar inkomsten ook verdampen. Wat moet ze dan, medeleven tonen?
A303C808I909D
Iedere vrijdagavond een online muziek pubquiz!
www.pubpopquiz.nl
pi_197777236
Ik zou het eigenlijk de beste strategie vinden dat je telkens één maatregel opheft en dan twee weken kijkt wat er gebeurt met het aantal besmettingen. Zo kun je veel beter een idee krijgen welke maatregel het meeste effect heeft. Een zeer oude en beproefde methodiek. Verander steeds één factor, observeer het effect.
Als je nu in een keer scholen opent, avondklok afschaft en winkels deels opent en de besmettingen lopen weer op, gaan we weer weken discussiëren over waar het door komt. Maar... dat is onmogelijk omdat je meerdere dingen tegelijk doet.
Doe bijv. de scholen open en de rest niet. Lopen de besmettingen niet/nauwelijks op incl, ziekenhuis en doden, dan zijn we voor eens en altijd van die discussie af.
Gooi daarna de avondklok eraf. Als de besmettingen weer toenemen, moet die avondklok weer ingesteld en ga je niet opnieuw weer over die scholen beginnen want die heb je uitgesloten.
Zo kun je maatregel voor maatregel aflopen en ondertussen ga je door met vaccineren.
En als net dan echt under controll is... gaan we weer normaal leven. *O*
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_197777325
Dan ga je er wel vanuit dat alleen de maatregelen effect kunnen hebben

Natuurlijk beloop van het virus, seizoensinvloeden, buitenlandse invloeden, speelt ook allemaal mee

Je kunt het niet helemaal wetenschappelijk netjes aanpakken qua oorzaak en effect
pi_197777346
quote:

[..]

[..]

Logisch ook.

Ten 2e alles? Die moeten we weg gaan houden zo veel mogelijk. En juist scholen zijn een grote keten om het door te geven. Kinderen via ouders en leraren naar opa's en oma's.

Maar daarom moeten we nog wel zorgen dat het niet overal maar rond kan gaan.

Thuisonderwijs kan niet en de sociale contacten zijn veel belangrijker. Sowieso gaan de belangen van kinderen natuurlijk boven die van bejaarden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:03 schreef Gia het volgende:
Gisteren zat bij Jinek dat enge mens weer, Barbara nog wat, met haar enge ideeën over maatwerk.

Kwam er nog net niet op neer om kwetsbaren in kampen te zetten, zodat de rest van de maatschappij door kan draaien.

Ik snap best dat kinderen weer naar school willen en vooral dat de ouders dit graag willen. Maar er hangt ons ook nog een derde piek boven het hoofd en het vaccineren schiet niet hard op.
Ik verwacht zelfs oplopende cijfers als we deze maatregelen nog effe volhouden, maar nu versoepelen maakt dat nog veel erger.
En dan? Avondklok weer terug, scholen weer dicht? Schuld bij de bevolking leggen: "jullie wilden versoepelingen"?

Ik zou wachten tot ten minste alle kwetsbaren gevaccineerd zijn, en mannen van middelbare leeftijd met overgewicht 😁, en dan week voor week een exitstrategie.
Nee hoor, mocht er een 3e piek komen dan krijgen we wat sneller groepsimmuniteit, of mensen gaan dood, of ze overleven het en ze bouwen op die manier immuniteit op, of ze worden gevacinneerd.

Middelbaaronderwijs moet trouwens ook na de voorjaarsvakantie gewoon weer open.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197777368
quote:

[..]

[..]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_197777401
quote:

[..]

Nee
Rutte heeft de Coronamaatregelen en wetten ingesteld
Maatregelen waarvan het nut vaak niet wetenschappelijk onderbouwd is, en al helemaal niet proportioneel
Hele bedrijfstakken zonder pardon dicht, vaak amper compensatie voor de ondernemers, terwijl die sectoren vaak maar zeer beperkt bijdroegen in de besmettingen
Of het werd niet eens bijgehouden of ze bijdroegen in de besmettingen, maar de beeldvorming en paniek deed de rest
[..]

[..]

Dit 100%. Ja iets meer besmettingen, misschien iets meer oversterfte maar niets wat echt diepe wonden achterlaat itt de huidige maatregelen.
pi_197777451
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:01 schreef Injetta het volgende:Mooie tabel. Er valt mij wel op dat kinderen ihkv bron en contactonderzoek een absurd hoog percentage besmettingen laat zien en ook de afgelopen week, dat is gem, vier keer zo hoog als de rest.
Verder valt op dat het percentage besmettingen van onderwijsgevenden basis, middel en hoger onderwijs ruim 3 procent lager is t.o.v. De totale periode vanaf augustus. Dat geeft in ieder geval aan dat er toch een flink aantal onderwijsgevenden besmet worden op hun werk.

Dus helemaal nonsens is het niet dat kinderen meer besmet zijn dan volwassenen en dat ze voor een deel de onderwijsgevenden ook besmetten.
Nee, er wordt BCO onderzoek gedaan, en geregistreerd in welke beroepsgroep ze werkzaam zijn
Maar het staat er natuurlijk niet zwart op wit dat personeel wat werkzaam is in het onderwijs, en positief getest is, ook besmet is tijdens het werk.....
Want dat % is gelijk of zelfs lager dan het gemiddelde van Nederland...
quote:
Het vervelende is dat het effect en de impact niet 100% alleen maar slachtoffers maak bij ouderen of zieken/zwakken/zwaarlijvigen. Er zijn helaas ook jongere mensen die heel ziek worden met een enorme impact op hun gestel voor een lange periode.
Het lijkt dus enigszins op Russisch roulette
Kom, je doet net alsof het voor iedereen een tikkende tijdbom is
"jongere mensen die heel ziek worden met een enorme impact op hun gestel voor een lange periode"
De feiten wijzen gewoon uit dat dit slechts een zeer klein deel van het totaal is, uitzonderingen zijn dat
En op uitzonderingen moet je geen beleid maken wat de hele samenleving treft
quote:
En zolang het niet dichtbij is en slechts een getal of een berichtje, valt het mee. Zodra het je eigen kind of partner of jezelf treft is het een heel ander verhaal. Als je wekenlang moet vrezen voor het leven van je kind of partner of ineens ziet dat die in een wrak is veranderd, kun je het minder makkelijk zien als een geval van jammer en pech. Of je eigen gezondheid wordt zo aangetast dat je de meest normale dingen niet meer kunt doen. Ook al ben je dus statistisch gezien minor damage, voor jezelf zal dat toch anders voelen.
Nu trek jij het persoonlijk, maar ik verwacht van politici dat ze meer afstand kunnen nemen en het macro kunnen bekijken
Zoals ze ook al vele jaren doen bij andere zaken op gezondheidsgebied
Want dan accepteren we opeens WEL dat mensen ernstig ziek worden en sterven, ook veel van die levens hadden we kunnen rekken of redden als we de samenleving op slot hadden gegooid
pi_197777475
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:19 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Kun je je reactie ook onderbouwen, of blijft het hierbij ?
pi_197777516
Heeft te maken met dat straks de verkiezingen aankomen, we gaan nu straks tijdelijk versoepelen en na de verkiezingen er weer vol in ondanks de cijfers het niet toelaten.

Overgens langzaam aan gewoon de boel open gooien en accepteren dat je niet iedereen kan helpen want dat gebeurd nu ook niet zoals zorg wordt uitgesteld.
pi_197777537
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Kun je je reactie ook onderbouwen, of blijft het hierbij ?
Ga maar eens meedraaien in een ziekenhuis... kijken of je nog zo simpel bazelt... ach wat zeg ik. Paarlen voor de zwijnen enzo...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:33:02 #37
3542 Gia
User under construction
pi_197777582
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:18 schreef Harlon het volgende:

Middelbaaronderwijs moet trouwens ook na de voorjaarsvakantie gewoon weer open.
Welke voorjaarsvakantie? Die van midden en noord, of die van zuid?

En 1 maart. Dan weten we al wel of er een derde golf is.
pi_197777744
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:12 schreef Injetta het volgende:
Ik zou het eigenlijk de beste strategie vinden dat je telkens één maatregel opheft en dan twee weken kijkt wat er gebeurt met het aantal besmettingen. Zo kun je veel beter een idee krijgen welke maatregel het meeste effect heeft. Een zeer oude en beproefde methodiek. Verander steeds één factor, observeer het effect.
Als je nu in een keer scholen opent, avondklok afschaft en winkels deels opent en de besmettingen lopen weer op, gaan we weer weken discussiëren over waar het door komt. Maar... dat is onmogelijk omdat je meerdere dingen tegelijk doet.
Doe bijv. de scholen open en de rest niet. Lopen de besmettingen niet/nauwelijks op incl, ziekenhuis en doden, dan zijn we voor eens en altijd van die discussie af
Waarom moet er nu bij het afschaffen opeens gekeken worden of maatregelen effect hebben ?
Dat deden ze toch ook niet toen ze ingesteld werden ? :?
En ook al zouden de besmettingen oplopen, incl, ziekenhuis en doden. Dat is dan jammer, dat moet je accepteren, maar die scholen moeten open blijven
quote:
Gooi daarna de avondklok eraf. Als de besmettingen weer toenemen, moet die avondklok weer ingesteld en ga je niet opnieuw weer over die scholen beginnen want die heb je uitgesloten.
Die avondklok moet er sowiezo onmiddelijk af, en iedere bestuurder die het ook maar voorstelt om weer in te zetten moet achter de tralies
Uit de invoering van de avondklok blijkt een totale minachting van de politiek voor de gewone burgers, uit de uiterst fanatieke wijze waarop de politie het handhaaft blijkt wat mij betreft een intense haat tegen burgers.
Waarom zou je anders burgers straffen en bepalen of ze wel of niet op straat moeten zijn ?

Jij wilt de scholen open hebben, avondklok er daarna af, maar als de besmettingen weer stijgen, dan moet de avondklok weer ingesteld worden ?
Waarom wil je toch zo graag een avondklok ?, heb je zo`n hekel aan je landgenoten dat je zo graag hun vrijheden inperkt ?
quote:
Zo kun je maatregel voor maatregel aflopen en ondertussen ga je door met vaccineren.
En als net dan echt under controll is... gaan we weer normaal leven. *O*
Nee, ook als het niet "echt under controll" is, gaan we gewoon weer normaal leven
Stoppen met deze flauwekul
pi_197777766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Welke voorjaarsvakantie? Die van midden en noord, of die van zuid?

En 1 maart. Dan weten we al wel of er een derde golf is.
1 februari zou beter zijn, maar goed dat gaat lastig worden. Je zit nu wel met het 2e jaar op rij dat je geen serieuze examens kan afnemen.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:46:11 #40
3542 Gia
User under construction
pi_197777795
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef Harlon het volgende:

1 februari zou beter zijn, maar goed dat gaat lastig worden. Je zit nu wel met het 2e jaar op rij dat je geen serieuze examens kan afnemen.
Zag gister iets met sneltesten voor een examen. Lijkt me iets om nu goed te onderzoeken.
pi_197777818
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:03 schreef Gia het volgende:

Kwam er nog net niet op neer om kwetsbaren in kampen te zetten, zodat de rest van de maatschappij door kan draaien
Ik snap de weerstand niet tegen plannen voor maatwerk
NU wordt iedereen gestraft, NU worden de vrijheden en rechten van iedereen ingeperkt
Dat is toch veel slechter ?
quote:
Als maatregelen eraf zijn, dan moeten ze eraf blijven. Stoppen met dat jojo gedoe
quote:
Ja, maar in het huidige tempo duurt dat 2025 voordat we zo ver zijn (geloof niet de leugens van Hugo de Jonge dat het straks veel sneller gaat)
pi_197777851
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:24 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Dat boeit ontzettend veel voor het merendeel van de kinderen.
Alsof een kind zich daar mee bezig houdt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:26 schreef galantis het volgende:

[..]

Als je al in de veronderstelling bent dat kinderen geen achterstanden oplopen en digitaal onderwijs als volwaardig equivalent ziet, dan ben je gewoon bullshit aan het verkopen. Gewoon zaken zo aan het verdraaien dat ze in jouw straatje passen.
Er is gewoon keihard aangetoond dat schoolsluiting met online onderwijs als slap surrogaat funest is voor de leerontwikkeling van kinderen/scholieren.

https://eenvandaag.avrotr(...)matisch-door-corona/
https://www.ad.nl/utrecht(...)chterstand~aaa1d2ca/
Etc, etc.
Ze spreken met leerlingen en moet zogenaamd een duidelijk onderzoek zijn, natuurlijk.
Als een leerling zelf de omstandigheden misbruikt om op YouTube te gaan of waar dan ook op. Dan heeft dat niet met school en het onderwijs te maken.

En digitaal onderwijs is niets anders dan fysiek onderwijs. Het is exact dezelfde stof, exact dezelfde leraar.
Het enige wat je mist zijn de pauzes met elkaar.
pi_197777856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Zag gister iets met sneltesten voor een examen. Lijkt me iets om nu goed te onderzoeken.
Examen kan je niet meer serieus afnemen nu de leerlingen weer 3 maanden geen fatsoenlijke les hebben gehad.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 13:50:47 #44
Het boegbeeld van FOK!
pi_197777862
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja. Bewust of onbewust, het fysiek aanwezig zijn van een docent maakt een wereld van verschil.
pi_197777872
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:46 schreef Gia het volgende:
Waarom zou je jongeren een sneltest laten doen voor een virus wat voor hen niet gevaarlijk is :?
En wat als de test positief is ?
Dan mag je geen examen doen ?

In April/Mei 2020 waren er in Duitsland gewoon fysieke examens hoor, en kregen de examenklassen ook les
Maar in Nederland kon het allemaal niet.....
pi_197777922
quote:

[..]

[..]

Ze spreken met leerlingen en moet zogenaamd een duidelijk onderzoek zijn, natuurlijk.
Als een leerling zelf de omstandigheden misbruikt om op YouTube te gaan of waar dan ook op. Dan heeft dat niet met school en het onderwijs te maken.

En digitaal onderwijs is niets anders dan fysiek onderwijs. Het is exact dezelfde stof, exact dezelfde leraar.
ben je serieus zo achterlijk ja? Even kijken, je kan niet meer bij de leerling in het schrift meekijken of meeschrijven, de leerlingen die auditief zijn ingesteld komen er wel, maar degene die het moeten hebben van overleggen met elkaar en vragen stellen aan de docent en het voor zich moeten zien ben je kwijt. Even er vanuitgaande dat iedereen een goed genoege situatie heeft waarin het volgen van online lessen goed mogelijk is.

Niet voor niets dat iedereen die er ook maar enigszins verstand van heeft aangeeft dat normale lessen zsm door moeten gaan. Als ik trouwens naar de rest van je posts kijk kunnen we de eerste vraag volmondig me ja beantwoorden.
pi_197778007
quote:

[..]

[..]

Heb jij ooit zelf op school gezeten? Kinderen zijn geen robots. En zeker niet in kwetsbare leeftijden zoals ca 6/7 wanneer ze net leren lezen en schrijven.
Leraren hebben antennes voor welk kind welke aandacht verdient en dit gaat niet via een paar pixels.
Jouw praatje gaat alleen op voor hogescholen/universiteiten en in lichte mate wellicht voor middelbare scholen maar dan houdt het ook wel op.
Maar goed ik ruik één en al opportunisme, en als je het niet wilt begrijpen, dan maar niet. Ik snap niet waarom je - zelf al zou je bij je standpunt blijven voor scholen gesloten houden - zo ontzettend gemaakt wil bagatelliseren hoe funest het gebrek aan fatsoenlijk fysiek onderwijs momenteel voor kinderen is.
pi_197778064
quote:

[..]

[..]

Wat je ook vergeet is dat online onderwijs de ongelijkheid in de samenleving verder vergroot.
De kinderen die niet in een veilige thuissituatie zitten leren een stuk minder dan kinderen die een kamer voor zichzelf hebben en ouders die hun begeleiden.
Dat vindt niemand een wenselijke situatie.
pi_197778177
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:03 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Wat je ook vergeet is dat online onderwijs de ongelijkheid in de samenleving verder vergroot.
De kinderen die niet in een veilige thuissituatie zitten leren een stuk minder dan kinderen die een kamer voor zichzelf hebben en ouders die hun begeleiden.
Nee joh dat kan je makkelijk afdoen met "kinderen houden zich daar niet mee bezig" aldus bianconeri. Maar goed, altijd fijn als mensen hun stupiditeit zo etaleren zodat niemand ze meer serieus hoeft te nemen.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:36:12 #50
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197778525
Waarom vinden we eigenlijk überhaupt dat we vanaf onze huiskamer deze risico-inschatting beter kunnen maken dan mensen die objectief toch wel als expert tellen? Mag toch aannemen dat 99,9% van de mensen hier niet over de juiste bronnen in combinatie met inhoudelijke kennis van de verspreiding van infectieziektes beschikt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:39:58 #51
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197778589
quote:

[..]

[..]

Van een 10-jarige verwachten dat hij zelf zijn toekomst voor ogen houdt en niet de mogelijkheid hebben om een vinger aan de pols te houden.. Zie inderdaad niet hoe dat mis kan gaan #stommekinderen
pi_197778638
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:36 schreef Fretwork het volgende:
Waarom vinden we eigenlijk überhaupt dat we vanaf onze huiskamer deze risico-inschatting beter kunnen maken dan mensen die objectief toch wel als expert tellen? Mag toch aannemen dat 99,9% van de mensen hier niet over de juiste bronnen in combinatie met inhoudelijke kennis van de verspreiding van infectieziektes beschikt.
Het gaat niet om infectie spreiding of wat dan ook. Het gaat om de ontwikkeling van kinderen en die weegt zwaarder dan een beetje hogere oversterfte
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:48:25 #53
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197778675
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:44 schreef Harlon het volgende:

[..]

Het gaat niet om infectie spreiding of wat dan ook. Het gaat om de ontwikkeling van kinderen en die weegt zwaarder dan een beetje hogere oversterfte
Oke, maar ben je daar dan wel meer een specialist in dan de adviserende en beleidsmakende verantwoordelijken? Of doe je het met de beperkte kennis die je hebt?

Overigens doelde ik op de originele TS, die kennelijk vanalles weet over de risico's van scholen openen dat wij niet weten.
pi_197778709
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:48 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Oke, maar ben je daar dan wel meer een specialist in dan de adviserende en beleidsmakende verantwoordelijken? Of doe je het met de beperkte kennis die je hebt?
Vooral de specialisten op dat gebied die het zeggen en daar ben ik het mee eens. Verder geen hoogleraar er in maar werk er wel mee en zie de gevolgen.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:54:43 #55
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197778750
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:51 schreef Harlon het volgende:

[..]

Vooral de specialisten op dat gebied die het zeggen en daar ben ik het mee eens. Verder geen hoogleraar er in maar werk er wel mee en zie de gevolgen.
Op jouw beurt pak je dan uiteraard wel weer de specialisten die de mening die je al hebt ondersteunen, maar vooruit.

Discussie op strategie lijkt me inderdaad wel geschikter dan discussie op wetenschappelijke basis (aangezien we grotendeels zeer slecht ingelezen zijn).
pi_197778809
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:36 schreef Fretwork het volgende:
Waarom vinden we eigenlijk überhaupt dat we vanaf onze huiskamer deze risico-inschatting beter kunnen maken dan mensen die objectief toch wel als expert tellen?
Ha, we krijgen het "17 miljoen virologen argument"
Die 'experts' hebben ons juist IN deze ellende gestort met hun paniekzaaierij, doemdenkerij en foute modellen
quote:
Mag toch aannemen dat 99,9% van de mensen hier niet over de juiste bronnen in combinatie met inhoudelijke kennis van de verspreiding van infectieziektes beschikt
We zijn het stadium waarin we louter experts met kennis van verspreiding van infectieziektes nodig hebben, allang voorbij.
Daarvoor zijn de gevolgen voor samenleving en economie simpelweg te groot

En dat is ook juist het probleem met het OMT, die kijken puur naar de medisch-epidemiologische kant van de zaak.
Dat benadrukt Van Dissel ook telkens
Vanuit hun oogpunt is een avondklok acceptabel, maar ja, wat als ze straks preventief ruimen ook een effectief middel vinden ? :X

De afweging tussen medisch-epidemiologische advies en de gevolgen voor maatschappij en economie wordt nu bij het kabinet neergelegd, maar die laten zich maar al te vaak leiden door de paniekzaaierij en foutieve modellen van de 'experts'...
Gommers zei het gisteren nog bij Jinek nog, die wilde de avondklok er nog niet af hebben, omdat het effect nog niet duidelijk was
Dan denk ik;
"Kerel waar bemoei jij je mee, je bent voorzitter van de Nederlandse vereniging van Intensivisten, zorg dat je die toko voor elkaar hebt, maar bemoei je niet met het inperken van de vrijheden van burgers...."
pi_197778818
Sowieso moeten de mensen hier die geen flauw idee hebben wat het online lesgeven werkelijk behelst hun mond houden. Ja, als jouw kind braaf elke dag achter de laptop zit, naar de meester/juf luistert én gewoon goed meedoet, denk je dat er niets aan de hand is inderdaad, maar de praktijk wijst toch echt iets anders uit. Paar voorbeelden vanuit het mbo-onderwijs (ongetwijfeld anders als het basisonderwijs, maar toch):

- 3 v/d 20 aanwezig.
- Stel een vraag en je krijgt twee minuten later via de chat een keer antwoord dat de microfoon het niet doet. Zit je dan weer te wachten.
- Elke keer weer een gevecht om de camera aan te zetten.
- Sluit de les af en 1 v/d 3 logt niet uit en blijkt dus de hele les niet gevolgd te hebben.
- Uitleggen, vind ik althans, is kut. Je hebt geen idee, door bijv. zithouding/gezichtsexpressie in de gaten te houden, of de leerstof ook daadwerkelijk binnenkomt.
- Je les samenvatten samen met je klas aan het eind van de les werkt niet, want...niemand die reageert of doodleuk afwezig blijkt te zijn.
- Telefoons worden, buiten beeld, volop gebruikt. Op WhatsApp zie ik de één na de ander online als ze zelf aan de slag moeten.
- Ik heb studenten gehad die doodleuk zeiden: "even wachten, potje FIFA is bijna klaar" als ik ze wat vraag.

Tsja....
  dinsdag 2 februari 2021 @ 15:07:22 #58
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197778937
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:59 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ha, we krijgen het "17 miljoen virologen argument"
Die 'experts' hebben ons juist IN deze ellende gestort met hun paniekzaaierij, doemdenkerij en foute modellen
[..]

We zijn het stadium waarin we louter experts met kennis van verspreiding van infectieziektes nodig hebben, allang voorbij.
Daarvoor zijn de gevolgen voor samenleving en economie simpelweg te groot

En dat is ook juist het probleem met het OMT, die kijken puur naar de medisch-epidemiologische kant van de zaak.
Dat benadrukt Van Dissel ook telkens
Vanuit hun oogpunt is een avondklok acceptabel, maar ja, wat als ze straks preventief ruimen ook een effectief middel vinden ? :X

De afweging tussen medisch-epidemiologische advies en de gevolgen voor maatschappij en economie wordt nu bij het kabinet neergelegd, maar die laten zich maar al te vaak leiden door de paniekzaaierij en foutieve modellen van de 'experts'...
Gommers zei het gisteren nog bij Jinek nog, die wilde de avondklok er nog niet af hebben, omdat het effect nog niet duidelijk was
Dan denk ik;
"Kerel waar bemoei jij je mee, je bent voorzitter van de Nederlandse vereniging van Intensivisten, zorg dat je die toko voor elkaar hebt, maar bemoei je niet met het inperken van de vrijheden van burgers...."
Absoluut met je eens dat schoenmaker zich bij de leest moet houden. OMT is inderdaad adviserend en het kabinet/ de regering beleidsmakend.

Toch gaat er een behoorlijke arrogantie uit van het verbeteren van deze experts. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel mensen hier zien het complete plaatje, of checken de methodologie van een onderzoek voordat ze met een grafiekje zwaaien?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:09:28 #59
3542 Gia
User under construction
pi_197779953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:50 schreef Harlon het volgende:

Examen kan je niet meer serieus afnemen nu de leerlingen weer 3 maanden geen fatsoenlijke les hebben gehad.
Er is al gesproken over extra herkansingen, zomerschool e.d.
Er is best nog wat mogelijk, voor wie alsnog het examen dit jaar wil halen.

Maar ja, naar school moeten als je eindelijk weer naar een festival of op vakantie kunt, is natuurlijk ook weer te zielig.

Maar goed, als die mogelijkheid in elk geval geboden wordt voor wie dat wel wil, lijkt mij dat een prima optie.
pi_197779981
-edit- we gaan hier geen andere users uitmaken voor wappies

[ Bericht 95% gewijzigd door Momo op 02-02-2021 16:15:23 ]
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:20:16 #61
3542 Gia
User under construction
pi_197780128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:59 schreef bluemoon23 het volgende:

Dan denk ik;

Dat zei Gommers niet als zogenaamd virologisch expert, maar gewoon als burger die net zo goed een mening mag hebben als jij en ik.

En ik vind dat hij daar wel een punt heeft.
Als je nu én de basisscholen opengooit, én de avondklok loslaat én de winkels beperkt open, dan weet je niet wat de oorzaak is als de cijfers op de IC weer oplopen.

Doe je eerst de scholen en er volgt geen stijging, dan weet je voor nu en de toekomst dat de scholen niet echt een rol spelen. Die hoeven dan zeker niet meer dicht.
pi_197780167
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is al gesproken over extra herkansingen, zomerschool e.d.
Er is best nog wat mogelijk, voor wie alsnog het examen dit jaar wil halen.

Maar ja, naar school moeten als je eindelijk weer naar een festival of op vakantie kunt, is natuurlijk ook weer te zielig.

Maar goed, als die mogelijkheid in elk geval geboden wordt voor wie dat wel wil, lijkt mij dat een prima optie.
Kinderen hebben nu geen vakantie, die hebben dat best nodig straks

Tevens werken docenten doorgaans nu ook extra hard dus die gaan ook niet massaal de zomer extra doorhalen om herkansingen te doen
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:43:09 #63
3542 Gia
User under construction
pi_197780463
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:23 schreef Molo het volgende:

Tevens werken docenten doorgaans nu ook extra hard dus die gaan ook niet massaal de zomer extra doorhalen om herkansingen te doen
Toch is het daar al wel over gegaan. Dus, we zullen zien.
pi_197782820
Dat is de beste houding.
Gewoon afwachten hoe het gaat als de scholen open zijn.
Daarna zien we wel weer verder. Je kan in deze tijd nu eenmaal niet heel erg ver vooruitkijken.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 19:21:30 #65
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197783668
quote:

[..]

Dat moeten we dan maar weer zien, leraren zijn bepaald niet de enigen die extra hard werken nu. Soms moet het nou eenmaal.
pi_197783899
quote:

[..]

Zorgmedewerkers werken ook meer, leraren kunnen dat ook. Samen moeten we het doen.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 19:31:03 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197783952
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:44 schreef Harlon het volgende:

[..]

je haat jegens ouderen was al wel evident hoor; fijn dat je nu een mooie schaamlap ("de kinderen!!!!") hebt gevonden om je mensverachtende ideologie een schijntje van moraliteit mee te geven.
Omnibus in omnibus.
pi_197784069
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

je haat jegens ouderen was al wel evident hoor; fijn dat je nu een mooie schaamlap ("de kinderen!!!!") hebt gevonden om je mensverachtende ideologie een schijntje van moraliteit mee te geven.
Hij zegt het wellicht wat cru maar ben het volstrekt met hem eens. En zat mensen, waaronder ouderenpsychiaters, intensivisten en ethici met mij.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 19:36:19 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197784129
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 19:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Hij zegt het wellicht wat cru maar ben het volstrekt met hem eens. En zat mensen, waaronder ouderenpsychiaters, intensivisten en ethici met mij.
Ethici zullen niet gauw spreken over graftakken die bij het grof vuil kunnen.
Omnibus in omnibus.
pi_197784500
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb jou ook vaak zat jeugdigen horen beledigen, zijn commentaar hier was niet zo nasty als jij je soms uit
  dinsdag 2 februari 2021 @ 19:49:26 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197784509
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 19:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb jou ook vaak zat jeugdigen horen beledigen, zijn commentaar hier was niet zo nasty als jij je soms uit
Oh echt, waar heb ik ooit gesteld dat een bepaalde doelgroep gewoon dood mag?

Edit: nogal wiedes dat je denkt dat het niet zo nasty is, die rotzooi wordt namelijk tijdig weggemodereerd, en terecht.
Omnibus in omnibus.
pi_197784575
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh echt, waar heb ik ooit gesteld dat een bepaalde doelgroep gewoon dood mag?

Edit: nogal wiedes dat je denkt dat het niet zo nasty is, die rotzooi wordt namelijk tijdig weggemodereerd, en terecht.
:D

Trol
  dinsdag 2 februari 2021 @ 19:53:48 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197784640
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 19:51 schreef Molo het volgende:

[..]

:D

Trol
Nastier dan stellen dat er mensen niet meer toe doen wordt het niet hoor.

En nee, dat soort bagger komt niet uit mijn toetsenbord.
Omnibus in omnibus.
pi_197786504
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet netjes, allicht dat excessief biologisch afval beter is?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:03:50 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197788566
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:56 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet netjes, allicht dat excessief biologisch afval beter is?
@Molo

Affijn, in die hoek dus.
Omnibus in omnibus.
pi_197792503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:07 schreef Fretwork het volgende:
Toch gaat er een behoorlijke arrogantie uit van het verbeteren van deze experts. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel mensen hier zien het complete plaatje, of checken de methodologie van een onderzoek voordat ze met een grafiekje zwaaien ?
Als de experts nu een goed trackrecord hadden, of wanneer hun modellen als clockwork uitkwamen
Ja, dan hadden we ze kunnen vertrouwen
Maar hun modellen zitten er bijna altijd naast, een factor 2 minder ziekenhuisbedden dan voorspeld is bijna standaard
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:20 schreef Gia het volgende:
Dat zei Gommers niet als zogenaamd virologisch expert, maar gewoon als burger die net zo goed een mening mag hebben als jij en ik.
Gommers is OMT lid, en heeft zo een publieke rol
Dan moet hij zich niet verschuilen achter "ik doe deze uitspraken als burger" (als dat al zo was)
Die moet geen uitspraken doen over zaken waar hij geen verstand van heeft
quote:
En ik vind dat hij daar wel een punt heeft.
Als je nu én de basisscholen opengooit, én de avondklok loslaat én de winkels beperkt open, dan weet je niet wat de oorzaak is als de cijfers op de IC weer oplopen.

Doe je eerst de scholen en er volgt geen stijging, dan weet je voor nu en de toekomst dat de scholen niet echt een rol spelen. Die hoeven dan zeker niet meer dicht.
Dat is de verkeerde insteek
We doen sowieso de avondklok eraf, want dat is een dictatoriale maatregel bedoelt om de bevolking te onderdrukken
Tegelijkertijd moeten de scholen open en de winkels open, en wat mij betreft ook gelijk de horeca open

En als de IC opnames oplopen dan moet je dat accepteren, we hebben tenslotte vele duizenden IC bedden beschikbaar
Daar heeft Gommers zich de afgelopen 10 maanden druk om gemaakt
Of niet Gommie ?
Oh wacht, je Instagram account was belangrijker...
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:19:01 #77
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197792896
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als de experts nu een goed trackrecord hadden, of wanneer hun modellen als clockwork uitkwamen
Ja, dan hadden we ze kunnen vertrouwen
Maar hun modellen zitten er bijna altijd naast, een factor 2 minder ziekenhuisbedden dan voorspeld is bijna standaard
[..]

Ik ben blij dat jij dan op z'n minst even langs de bedden gaat om ze te turfen.

Hulde voor deze held _O_
pi_197793070
Je hoeft niet langs de bedden om te turven hoor
Dat is gewoon openbare data

Dit presenteerde Ernst Kuipers eind Oktober in de Tweede Kamer
https://www.tweedekamer.n(...)k%20Acute%20Zorg.pdf
Volgens Ernst Kuipers zouden er eind December bij een R van 1, 3391 met Covid op de verpleegafdeling van de ziekenhuizen liggen

31 December was de R; 0,98. Bijna 1 dus
https://coronadashboard.r(...)ijk/reproductiegetal
Wat was toen de werkelijke bezetting op de verpleegafdeling van de ziekenhuizen ?
https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
2100......
pi_197793140
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:53 schreef Harlon het volgende:

[..]

ben je serieus zo achterlijk ja? Even kijken, je kan niet meer bij de leerling in het schrift meekijken of meeschrijven, de leerlingen die auditief zijn ingesteld komen er wel, maar degene die het moeten hebben van overleggen met elkaar en vragen stellen aan de docent en het voor zich moeten zien ben je kwijt. Even er vanuitgaande dat iedereen een goed genoege situatie heeft waarin het volgen van online lessen goed mogelijk is.

Moet ik die vraag ook aan jou stellen?

Alsof je bij elkaar in het schrift moet meekijken, waar is dat nou voor nodig?
En je kunt ook online vragen stellen aan een leraar? Het is niet ineens een robot geworden.
We leven niet in Afrika, al heb je het financieel niet goed zelfs dan wordt er hier wel gezorgd dat je toegang hebt tot het internet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Heb jij ooit zelf op school gezeten? Kinderen zijn geen robots. En zeker niet in kwetsbare leeftijden zoals ca 6/7 wanneer ze net leren lezen en schrijven.
Leraren hebben antennes voor welk kind welke aandacht verdient en dit gaat niet via een paar pixels.
Jouw praatje gaat alleen op voor hogescholen/universiteiten en in lichte mate wellicht voor middelbare scholen maar dan houdt het ook wel op.
Maar goed ik ruik één en al opportunisme, en als je het niet wilt begrijpen, dan maar niet. Ik snap niet waarom je - zelf al zou je bij je standpunt blijven voor scholen gesloten houden - zo ontzettend gemaakt wil bagatelliseren hoe funest het gebrek aan fatsoenlijk fysiek onderwijs momenteel voor kinderen is.
Naar school gaan is in NL verplicht, dus rare vraag.
Het zijn geen robots, zeker niet. Maar net doen alsof ze ineens veel gaan missen door even niet naar school te gaan slaat nergens op.
Zeker niet in een afweging tegenover gezondheid.

Waarom ik dat zeg? Omdat we in een digitaal tijdperk leven... En ik kom zelf niet eens uit de tijd dat het op scholen al zo digitaal was, maar op de basisscholen en middelbare scholen doen ze niet anders dan digitaal.
Die kindertjes weten alles van tablets en smartphones.
Dus even niet fysiek naar school gaan is echt niet zo belangrijk want het onderwijs krijgen ze wel.
En ik zie de kinderen hier gewoon nog volop buiten spelen na schooltijd, dus ze krijgen nog genoeg andere dingen mee.
pi_197793172
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:10 schreef Harlon het volgende:

Nee joh dat kan je makkelijk afdoen met "kinderen houden zich daar niet mee bezig" aldus bianconeri. Maar goed, altijd fijn als mensen hun stupiditeit zo etaleren zodat niemand ze meer serieus hoeft te nemen.
Die opmerking sloeg heel erg anders op? Dus ga mij nou niet dingen in de mond leggen?
''Maar goed met je achterlijke reacties steeds hier verwacht ik niet anders''

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:03 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Kan kloppen, maar de echt kwetsbaren zie ik alsnog naar school gaan en zorg krijgen.
En het gaat toch niet om lange periodes.
Natuurlijk moet je het liever open willen, maar dat kan nu gewoon niet.
pi_197793587
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het zijn geen robots, zeker niet. Maar net doen alsof ze ineens veel gaan missen door even niet naar school te gaan slaat nergens op.

Waarom ik dat zeg? Omdat we in een digitaal tijdperk leven... En ik kom zelf niet eens uit de tijd dat het op scholen al zo digitaal was, maar op de basisscholen en middelbare scholen doen ze niet anders dan digitaal.
Dus even niet fysiek naar school gaan is echt niet zo belangrijk want het onderwijs krijgen ze wel.
En ik zie de kinderen hier gewoon nog volop buiten spelen na schooltijd, dus ze krijgen nog genoeg andere dingen mee.
Prima dat ze dingen digitaal doen op school maar daar heb je wel een daarvoor opgeleid iemand die over de schouders meekijkt.
En veel dingen zijn onhandig op een tablet of kunnen simpelweg niet digitaal: Rekensommen uitschrijven, tekenen, handenarbeid, etc. Die digitale wereld biedt op sommige terreinen uitkomsten maar is ook weer beperkt. En daarnaast is veelvuldig gebruikt ervan vrij slecht voor oa de leesvaardigheid van kinderen maar dat is een andere discussie.
Ik heb een nichtje in een kwetsbare leeftijd, die net leert rekenen en schrijven. Ze komt lastig mee maar met wat speciale aandacht van een juf of meester komt ze er wel. Die loopt nu echt zienderogen achterstand op - wellicht tot blijven zitten aan toe - want zit nu thuis met ouders die totaal niet geschoold zijn om zoiets aan een kind uit te leggen. Dat is echt een vak apart. En no way dat een leraar op afstand via een paar pixels non-verbale communicatie oppikt, even subtiel ondersteuning geeft of anderszins inspeelt op ieder kind persoonlijk.
Maar goed, het kabinet beseft het belang van fysiek onderwijs, en godzijdank gaan in ieder geval de basisscholen binnenkort weer open.
O ja, ik heb (gelukkig) geen kinderen trouwens.
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 10:40:19 #82
Het boegbeeld van FOK!
pi_197793949
quote:

En je kunt ook online vragen stellen aan een leraar? Het is niet ineens een robot geworden.
We leven niet in Afrika, al heb je het financieel niet goed zelfs dan wordt er hier wel gezorgd dat je toegang hebt tot het internet.
[..]

Hoeveel ervaring precies heb jij op het gebied van lesgeven? Want je klinkt als iemand die het allemaal heel goed weet. Ik ben benieuwd waar deze expertise vandaan komt.
pi_197794139
Er zijn geen regels betreffende afstandsonderwijs. De verschillen zijn te groot.
Van de hele dag naar een kwartier per dag en alles ertussenin.

Op de school van mijn dochter (zij zit in groep 7) doen ze zelfs helemaal niet aan online les. Ze heeft haar juf al weken niet gesproken of gezien.
pi_197794828
quote:

[..]

Moet ik die vraag ook aan jou stellen?

[..]

Dat is nodig omdat veel kinderen niet auditief zijn ingesteld maar waar je met ze zal moeten samenwerken en voorbeelden zal moeten geven en naast ze zal moeten gaan zitten. Verder is het wel fijn dat je structureel de eerste vraag met ja blijft beantwoorden.

quote:
En waarom denk je dat terwijl we al 20 jaar in een digitaal tijdperk leven er nog steeds fysieke scholen zijn en die juist steeds meer komen en dat scholen op afstand en internetscholen allemaal falen? Juist, omdat lesgeven op afstand maar voor een klein deel geschikt is. Mocht je dat niet vinden, kom dan even met een gedegen onderzoek waarin het wordt uitgewerkt. Ik wens je alvast veel succes, want die zijn er niet.

Verder ben je een irritante zuigende kut user, dus krijg de krampen.
pi_197794846
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:15 schreef galantis het volgende:

En veel dingen zijn onhandig op een tablet of kunnen simpelweg niet digitaal: Rekensommen uitschrijven, tekenen, handenarbeid, etc. Die digitale wereld biedt op sommige terreinen uitkomsten maar is ook weer beperkt. En daarnaast is veelvuldig gebruikt ervan vrij slecht voor oa de leesvaardigheid van kinderen maar dat is een andere discussie.
Volgens mij weet jij niet wat je digitaal kan xD.
Rekensommen, tekenen en alles kan heel gemakkelijk online.
Alleen kleien of houtbewerken niet. Maar dat zijn dingen die ik pas op de middelbare had (handenarbeid).
En daar kun je in mijn ogen ook wel zonder, althans ik zou dat geen moment gemist hebben.

quote:
En no way dat een leraar op afstand via een paar pixels non-verbale communicatie oppikt, even subtiel ondersteuning geeft of anderszins inspeelt op ieder kind persoonlijk.
Ligt ook aan de leraar en de camera.

quote:
Maar goed, het kabinet beseft het belang van fysiek onderwijs, en godzijdank gaan in ieder geval de basisscholen binnenkort weer open.
Maar helaas kijken ze niet naar verspreidingen en gezondheid.
pi_197794864
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Die opmerking sloeg heel erg anders op? Dus ga mij nou niet dingen in de mond leggen?
''Maar goed met je achterlijke reacties steeds hier verwacht ik niet anders''
[..]

Kan kloppen, maar de echt kwetsbaren zie ik alsnog naar school gaan en zorg krijgen.
En het gaat toch niet om lange periodes.
Natuurlijk moet je het liever open willen, maar dat kan nu gewoon niet.
Op scholen worden geen lessen gegeven, alleen maar noodopvang.
pi_197794880
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alleen kleien of houtbewerken niet. Maar dat zijn dingen die ik pas op de middelbare had (handenarbeid).
En daar kun je in mijn ogen ook wel zonder, althans ik zou dat geen moment gemist hebben.
[..]

[..]

Rekensommen, tekenen etc kan niet makkelijk online.
pi_197794900
quote:
99s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Hoeveel ervaring precies heb jij op het gebied van lesgeven? Want je klinkt als iemand die het allemaal heel goed weet. Ik ben benieuwd waar deze expertise vandaan komt.
z'n aars want hij snapt er de ballen van. Gewoon een zuigende stereotype troll.
pi_197794919
quote:
99s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef SuperwormJim het volgende:

Boerenverstand en genoeg eigen scholing en cursussen.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:41 schreef Harlon het volgende:

En waarom denk je dat terwijl we al 20 jaar in een digitaal tijdperk leven er nog steeds fysieke scholen zijn en die juist steeds meer komen en dat scholen op afstand en internetscholen allemaal falen? Juist, omdat lesgeven op afstand maar voor een klein deel geschikt is. Mocht je dat niet vinden, kom dan even met een gedegen onderzoek waarin het wordt uitgewerkt. Ik wens je alvast veel succes, want die zijn er niet.

Ik zeg ook nergens dat digitale scholen beter zijn.
Ik zeg alleen dat het voor zo'n periode als nu een hele goede vervanging is.
Je kunt prima een tijd zonder en digitaal les geven werkt gewoon prima.
We hebben het niet over een jaar of je hele basisschool periode.

Internetscholen falen allemaal? Je weet dat er vrij grote scholen e.d. zijn die altijd al online studies aanbieden die zeer goed werken? Dat zijn dan opleidingen en niet basis of middelbaar, maar goed.
pi_197794935
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:43 schreef Harlon het volgende:

[..]

Rekensommen, tekenen etc kan niet makkelijk online.
Nou blijkbaar ben je niet digitaal genoeg.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:44 schreef Harlon het volgende:

[..]

z'n aars want hij snapt er de ballen van. Gewoon een zuigende stereotype troll.
Zegt degene zonder enige onderbouwing met hele rare opmerkingen steeds.
pi_197795113
Hier zijn alle schoolboeken waarin gewerkt moet worden gewoon fysiek meegegeven.

Kind maakt haar rekenwerk bijv fysiek in Getal en Ruimte Junior. Ik maak een foto en plak die in de online taak.

Overigens staan dezelfde werkbundels ook online beschikbaar om mee te werken. Online oefent ze bijv vaak de tafels.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_197795266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg ook nergens dat digitale scholen beter zijn.
Ik zeg alleen dat het voor zo'n periode als nu een hele goede vervanging is.
Je kunt prima een tijd zonder en digitaal les geven werkt gewoon prima.
We hebben het niet over een jaar of je hele basisschool periode.

Internetscholen falen allemaal? Je weet dat er vrij grote scholen e.d. zijn die altijd al online studies aanbieden die zeer goed werken? Dat zijn dan opleidingen en niet basis of middelbaar, maar goed.
wederom, waar baseer je het op dat het prima kan. En niet "het kan gewoon prima", kom is met een betrouwbare bron waarin uit gedegen wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het prima is.
pi_197795275
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je moest eens weten wat ik digitaal kan.
Maar die dingen kunnen niet allemaal 'heel gemakkelijk online'.
Er is nogal een verschil tussen enerzijds technologie en de digitale wereld de echte wereld laten faciliteren waar dat toegevoegde waarde heeft en anderzijds geforceerd alles maar digitaal doen 'omdat digitaal' zonder erbij stil te staan of het daadwerkelijk voordeel oplevert of wellicht zelfs meer nadelen.

En ze kijken wel naar verspreidingen en gezondheid hoor, anders waren de scholen überhaupt nooit dicht geweest. Alleen ze wegen het ene belang tegen het andere.
Coronaverspreiding voorkomen is prima, maar niet tegen elke prijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door galantis op 03-02-2021 12:10:28 ]
pi_197795293
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:54 schreef capricia het volgende:
Hier zijn alle schoolboeken waarin gewerkt moet worden gewoon fysiek meegegeven.

Kind maakt haar rekenwerk bijv fysiek in Getal en Ruimte Junior. Ik maak een foto en plak die in de online taak.

Overigens staan dezelfde werkbundels ook online beschikbaar om mee te werken. Online oefent ze bijv vaak de tafels.
da's een beetje de norm als leerlingen thuis moeten werken, dat gaat moeilijk zonder boeken. En er is zeker genoeg te doen online, maar dat is als aanvulling op. Als vervanging van normaal is het gewoon geen optie, de verschillen worden gewoon te groot.
pi_197795382
of om het nog maar een keer erin te rammen:

quote:
'Tot 40 procent leerlingen zakt mogelijk voor eindexamen'

Op sommige scholen dreigt tot wel 40 procent van de leerlingen te zakken voor het eindexamen, blijkt uit een rondgang van het FD. De coronacrisis leidt tot grote achterstanden in het voortgezet onderwijs.

In 2019 lag het landelijk gemiddelde van eindexamenkandidaten die zakten op 8 procent. Het is nog niet duidelijk of de eindexamens onder de huidige omstandigheden dit jaar door kunnen gaan. Onderwijsminister Slob houdt tot nu toe vast aan de examens, maar sluit aanpassingen niet uit.

Schoolbesturen denken eraan om het schooljaar te verlengen of om de slagingsdrempel te verlagen. De druk om een oplossing te bedenken is groot, omdat in mei bijna 200.000 leerlingen beginnen aan de examens. "We zijn het leerlingen verplicht om snel duidelijkheid te geven", zegt bestuurder Karin van Oort van onderwijsstichting Carmelcollege tegen het FD. "Leerlingen laten doubleren, motiveert niemand."

Uiterlijk 15 februari hakt minister Slob hierover de knoop door.
Bron: NOS.

Maar online lesgeven is natuurlijk helemaal geen probleem en kan prima, het leid totaal niet tot achterstanden. Verder is de holocaust natuurlijk nooit gebeurd en was de maanlanding een hoax. Da's een beetje hetzelfde niveau van "online lesgeven is een prima vervanging en helemaal geen probleem".
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 12:19:51 #96
Het boegbeeld van FOK!
pi_197795539
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mijn expertise komt van 20 jaar voor de klas staan. Geloof de mensen in het werkveld nou maar gewoon: het fysiek aanwezig zijn van de docent maakt een wereld van verschil.
Lijkt mij dat degenen met ervaring op dit gebied iets meer weten waar ze het over hebben dan iemand 'met boerenverstand die ooit een cursus heeft gevolgd'.
pi_197795558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:05 schreef Harlon het volgende:

[..]

da's een beetje de norm als leerlingen thuis moeten werken, dat gaat moeilijk zonder boeken. En er is zeker genoeg te doen online, maar dat is als aanvulling op. Als vervanging van normaal is het gewoon geen optie, de verschillen worden gewoon te groot.
Alle werkboeken zijn ook online beschikbaar.
En als een kind dat liever online doet (die van mij typt sommige opdrachten liever dan uitschrijven) is dat ook prima.

Sommige zaken lenen zich eigenlijk gewoon beter om online uit te werken. En sommig werk beter fysiek.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_197795682
Wel verbaas ik me er over dat ze thuis vrij snel klaar zijn met de dagtaken. Ik denk dat het 3 uur echt schoolwerk per dag is.
Dan nog lunch, fruitje, pauzes etc. Zelfs gym zit er bij.
Maar die 6 uur die ze per dag op school zitten, daar komen we echt niet aan. Wat doen kinderen dan met al die andere uren op school?
  woensdag 3 februari 2021 @ 12:42:34 #99
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197795945
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
Wel verbaas ik me er over dat ze thuis vrij snel klaar zijn met de dagtaken. Ik denk dat het 3 uur echt schoolwerk per dag is.
Maar die 6 uur die ze per dag op school zitten, daar komen we echt niet aan. Wat doen kinderen dan met al die andere uren op school?
Tekenen, knutselen, gym, buiten spelen, lekker sociaal met andere kinderen bezig zijn?
Alleen is het toch sneller klaar dan samen, waar je meer wordt afgeleid en moet wachten tot de rest klaar is.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 12:54:00 #100
236264 crew  capricia
pi_197796098
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Tekenen, knutselen, gym, buiten spelen, lekker sociaal met andere kinderen bezig zijn?
Alleen is het toch sneller klaar dan samen, waar je meer wordt afgeleid en moet wachten tot de rest klaar is.
Ik heb zo de indruk dat het veel wachten op elkaar is. En wachten met je vraag tot de juf met het rondje bij je is. :D
  woensdag 3 februari 2021 @ 12:56:16 #101
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197796121
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb zo de indruk dat het veel wachten op elkaar is. En wachten met je vraag tot de juf met het rondje bij je is. :D
Dat kan. Op de school van mijn kinderen is het normaal dat kinderen elkaar ook helpen, er is altijd wel een kind dat het wel al begrijpt.

Tussendoor kunnen ze dan natuurlijk wel andere dingen doen, zoals lezen. Of extra werk doen.
Dat gebeurd nu echt minder thuis, heb ik het idee. Bij mij in ieder geval wel.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197799369
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
Goh, dat vragen mensen ook altijd over mijn werk, die vinden het ook altijd gek dat ik maar 3 uur per week werk :)
Altijd sneller dan Yorick 🐶🐶🐶🐶🐶 Grafiekjes
pi_197799664
Hier zijn ze niet in 3 uur klaar hoor. Zeker wel 5 uurtjes
pi_197801371
Ik heb al wat vriendinnen gesproken die beslist hun kinderen niet laten testen als er een uitbraak is.
Eentje sprak al over verkrachting. Je laat je kind geen stok in de neus duwen!
En vorig jaar hoefden kinderen niet getest te worden omdat het een traumatische ervaring is.
Ik ben bang dat heel veel kinderen nu angstig gaan worden, ondanks goed uitleggen.
Wat gaan ze op school er aan doen? Ze kunnen een test niet afdwingen volgens onze wet.
pi_197802010
Wat vinden jullie als ouder.
BSO noodopvang op dezelfde school aanbieden als waar het kind les heeft.

Of

BSO open voor iedereen.
Want nou lopen kinderen die noodopvang hebben en WEL mogen komen ook van verschillende scholen doorelkaar.

Dan kan net zo goed iedereen weer zijn kind brengen toch,
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 19:28:54 #106
236264 crew  capricia
pi_197802304
Mijn gevoel zegt ook dat ik mijn 9-jarig kind niet ga laten testen als er iemand positief test op school. En zeker niet als er geen klachten zijn.
Wat is precies het nut van zo'n test? Wat heb ik (of zij) aan die info?
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 19:29:46 #107
236264 crew  capricia
pi_197802321
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:12 schreef quirina het volgende:
Wat vinden jullie als ouder.
BSO noodopvang op dezelfde school aanbieden als waar het kind les heeft.

Of

BSO open voor iedereen.
Want nou lopen kinderen die noodopvang hebben en WEL mogen komen ook van verschillende scholen doorelkaar.

Dan kan net zo goed iedereen weer zijn kind brengen toch,
Eens.
Alles loopt al door elkaar heen.
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:31:23 #108
21467 franske19
Hit the deck!
pi_197802352
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:33 schreef quirina het volgende:
Ik heb al wat vriendinnen gesproken die beslist hun kinderen niet laten testen als er een uitbraak is.
Eentje sprak al over verkrachting. Je laat je kind geen stok in de neus duwen!
En vorig jaar hoefden kinderen niet getest te worden omdat het een traumatische ervaring is.
Ik ben bang dat heel veel kinderen nu angstig gaan worden, ondanks goed uitleggen.
Wat gaan ze op school er aan doen? Ze kunnen een test niet afdwingen volgens onze wet.
Die hele test stelt geen moer voor. Stelletje aanstellers.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 19:34:08 #109
236264 crew  capricia
pi_197802417
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:31 schreef franske19 het volgende:

[..]

Wat is precies het nut van die test als je kind niet ziek is, je gewoon 10 dagen thuis onderwijs geeft en je verders niemand ziet?
pi_197802728
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:28 schreef capricia het volgende:
Mijn gevoel zegt ook dat ik mijn 9-jarig kind niet ga laten testen als er iemand positief test op school. En zeker niet als er geen klachten zijn.
Wat is precies het nut van zo'n test? Wat heb ik (of zij) aan die info?
Dat als ze positief is anderen kan besmetten.... dat is toch waar het allemaal om gaat? Dat mensen elkaar besmetten en dus ook mensen die er van in het ziekenhuis of op de IC komen of overlijden. Lijkt me dus nuttig zo’n test.
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 19:47:58 #111
236264 crew  capricia
pi_197802799
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:45 schreef Injetta het volgende:

[..]

Dat als ze positief is anderen kan besmetten.... dat is toch waar het allemaal om gaat? Dat mensen elkaar besmetten en dus ook mensen die er van in het ziekenhuis of op de IC komen of overlijden. Lijkt me dus nuttig zo’n test.
Maar maak het eens concreet dan? Ik ga haar bij een positieve test niet in huis isoleren op een apart kamertje. Ik blijf haar knuffelen. Het is een kind.

Verders zitten we gewoon binnen. We zien al niemand.
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:53:12 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197802976
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:31 schreef franske19 het volgende:

[..]

Verschilt per persoon, en al helemaal per kind.
It’s hard to light a candle, easy to curse the dark instead
pi_197802993
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar maak het eens concreet dan? Ik ga haar bij een positieve test niet in huis isoleren op een apart kamertje. Ik blijf haar knuffelen. Het is een kind.

Verders zitten we gewoon binnen. We zien al niemand.
Als je kind nu ook niemand ziet (geen opa/oma, buren, ouders van vriendjes en vriendinnetje) dan maakt het niet uit.
Maar in het algemeen lijkt me het weten of je besmettelijk bent of je kind nuttig is om te zorgen dat je dan geen dingen doet waarbij je weer anderen besmet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Injetta op 03-02-2021 20:01:11 ]
pi_197803234
Overigens ik weet niet of die regels die ze nu stellen voor de scholen niet nóg erger zijn.
Bij elke besmetting de hele groep in quarantaine. Kinderen hebben ook structuur en regelmaat nodig. Bij een beetje pech zitten ze telkens weer thuis en zouden ze in principe helemaal geen contact hebben met anderen, nog erger dan nu dus.
Ik vraag me af of ze niet beter af zijn met iets langer thuisonderwijs dan school, voorjaarsvakantie, school, quarantaine, school, quarantaine, school, vrije dagen...
pi_197803274
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:00 schreef Injetta het volgende:
Overigens ik weet niet of die regels die ze nu stellen voor de scholen niet nóg erger zijn.
Bij elke besmetting de hele groep in quarantaine.
Voor maar 5 dagen. Op geen enkele manier vergelijkbaar met meerdere weken.
pi_197803906
We gaan het zien. Als er meer uitbraken ontstaan gooien ze scholen en opvang weer dicht.
pi_197804043
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Voor maar 5 dagen. Op geen enkele manier vergelijkbaar met meerdere weken.
Afhankelijk van hoe vaak een besmetting voor komt, en je dus in een quarantaine moet die veel meer beperkingen kent dan thuisonderwijs, ben je toch veel slechter af dan thuisonderwijs?
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 21:12:36 #118
236264 crew  capricia
pi_197804455
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:53 schreef Injetta het volgende:

[..]

Als je kind nu ook niemand ziet (geen opa/oma, buren, ouders van vriendjes en vriendinnetje) dan maakt het niet uit.
Maar in het algemeen lijkt me het weten of je besmettelijk bent of je kind nuttig is om te zorgen dat je dan geen dingen doet waarbij je weer anderen besmet.
Het heeft voor mij geen toegevoegde waarde, zo'n test. Zeker als mijn kind geen klachten heeft.

Overigens laat ik de beslissing aan haar. Ik praat haar geen angst aan. En de keuze is of ze met een test na vijf dagen weer naar school wil, of zonder test na tien.
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 21:18:15 #119
236264 crew  capricia
pi_197804541
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:00 schreef Injetta het volgende:
Bij elke besmetting de hele groep in quarantaine. Kinderen hebben ook structuur en regelmaat nodig. Bij een beetje pech zitten ze telkens weer thuis en zouden ze in principe helemaal geen contact hebben met anderen, nog erger dan nu dus.
Ik vraag me af of ze niet beter af zijn met iets langer thuisonderwijs dan school, voorjaarsvakantie, school, quarantaine, school, quarantaine, school, vrije dagen...
Ja. Vooral structuur en regelmaat.
Dan weer school, dan weer een weekje thuis onderwijs en weer vakantie. Allemaal heel onregelmatig.

Ik ga het wel zien, hoe vaak een ouder een asymptomatisch kind laat testen. ;)
pi_197804709
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Vooral structuur en regelmaat.
Dan weer school, dan weer een weekje thuis onderwijs en weer vakantie. Allemaal heel onregelmatig.

Ik ga het wel zien, hoe vaak een ouder een asymptomatisch kind laat testen. ;)
Gaat hier niet gebeuren, ook niet met een snotneus:)
  woensdag 3 februari 2021 @ 21:30:15 #121
222927 Lurf
Never explain, never apologize
pi_197804771
Als niemand zich meer laat testen dalen de besmettingscijfers vanzelf en is de epidemie voorbij! Beetje á la Reddit en GameStop: manipuleer de cijfers en versla ze op hun eigen terrein.
Why look for answers where none occur?
pi_197805328
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Afhankelijk van hoe vaak een besmetting voor komt, en je dus in een quarantaine moet die veel meer beperkingen kent dan thuisonderwijs, ben je toch veel slechter af dan thuisonderwijs?
Nee, waarom? Bovendien is ieder kind die wél naar school mag veel beter af.
pi_197805689
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Het heeft voor mij geen toegevoegde waarde, zo'n test. Zeker als mijn kind geen klachten heeft.

Overigens laat ik de beslissing aan haar. Ik praat haar geen angst aan. En de keuze is of ze met een test na vijf dagen weer naar school wil, of zonder test na tien.
Wat is dit allemaal voor domme logica zeg....

Bij vermoeden gewoon laten testen klaar.
Al kom je niet met veel in contact. Je kan het zo makkelijk ineens verspreiden.
Koppigheid gewoon laten varen zodat je weet of het positief of negatief is. Scheelt een hoop.
pi_197805717
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, waarom? Bovendien is ieder kind die wél naar school mag veel beter af.
Nee, want ze mogen nu ook al naar school.
Dus laten we lekker met kinderen experimenteren en besmettingshaarden creëren. Dat is pas goed.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:32 schreef quirina het volgende:
We gaan het zien. Als er meer uitbraken ontstaan gooien ze scholen en opvang weer dicht.
En zijn we weer terug bij af. Welkom in het zwakke Nederland.
pi_197805744
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee, want ze mogen nu ook al naar school.

Scholen zijn dicht.
pi_197805760
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:12 schreef capricia het volgende:

[..]

En dus maar in het onzekere blijven en mogelijk andere mensen besmetten. Wat een gedachtengang zeg :')
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 22:25:56 #127
236264 crew  capricia
pi_197805821
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dus maar in het onzekere blijven en mogelijk andere mensen besmetten. Wat een gedachtengang zeg :')
Welke andere mensen precies?
pi_197806090
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Welke andere mensen precies?
Mensen waar jij in contact mee komt.
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 22:45:21 #129
236264 crew  capricia
pi_197806122
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mensen waar jij in contact mee komt.
Lijkt me gewoon dat als we in quarantaine zitten, we geen contact met mensen buiten ons gezin hebben.
Of wat dacht jij dan? :D
Echt, ik zie je probleem niet.
pi_197806137
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Lijkt me gewoon dat als we in quarantaine zitten, we geen contact met mensen buiten ons gezin hebben.
Of wat dacht jij dan? :D
Ja ja, dus ook jij gaat 10 dagen in quarantaine zitten? :D
pi_197806144
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:21 schreef MoreDakka het volgende:

Scholen zijn dicht.
Nee hoor.
Ik ken genoeg scholieren die gewoon les hebben.
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 22:46:58 #132
236264 crew  capricia
pi_197806150
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja ja, dus ook jij gaat 10 dagen in quarantaine zitten? :D
Dat scheelt niet zoveel van hoe ik nu leef hoor. :D
pi_197806159
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat scheelt niet zoveel van hoe ik nu leef hoor. :D
Weet je wat quarantaine betekent?
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 22:52:06 #134
236264 crew  capricia
pi_197806227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Weet je wat quarantaine betekent?
Ja dus?
Als er iemand positief getest wordt, gaan alle kinderen vijf dagen in quarantaine.
Dat is de regel.

En als mijn dochter niet getest wil worden, doen we er vijf dagen bij.

En ja, dat doen we als gezin. :)
pi_197806257
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja dus?
Als er iemand positief getest wordt, gaan alle kinderen vijf dagen in quarantaine.
Dat is de regel.

Zoals gezegd, enorm risico nemen zonder reden. Fijn is dat.
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 22:57:51 #136
236264 crew  capricia
pi_197806311
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zoals gezegd, enorm risico nemen zonder reden. Fijn is dat.
Je hebt nog steeds niet concreet gemaakt welk risico dat is.
pi_197806609
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds niet concreet gemaakt welk risico dat is.
Omdat in quarantaine gaan terwijl je niet weet of je besmettelijk bent minder effectief is. Dat lijkt me duidelijk. Ik heb geen vertrouwen dat jij (en dan doel ik op iedereen die weigert te testen) het 10 dagen kan volhouden zonder duidelijke reden.
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 23:22:57 #138
236264 crew  capricia
pi_197806620
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat in quarantaine gaan terwijl je niet weet of je besmettelijk bent minder effectief is. Dat lijkt me duidelijk. Ik heb geen vertrouwen dat jij (en dan doel ik op iedereen die weigert te testen) het 10 dagen kan volhouden zonder duidelijke reden.
Maar de rest van de kinderen kunnen wel 5 dagen in quarantaine..of vertrouw je dat ook niet?
pi_197806631
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar de rest van de kinderen kunnen wel 5 dagen in quarantaine..of vertrouw je dat ook niet?
5 dagen is geen 10 dagen.
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 23:24:32 #140
236264 crew  capricia
pi_197806647
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

5 dagen is geen 10 dagen.
Laten we maar afwachten hoe vaak de klas thuis zit. :D
pi_197807289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee hoor.
Ik ken genoeg scholieren die gewoon les hebben.
je lult zoals gebruikelijk weer uit je nek. Op scholen worden geen reguliere lessen gegeven, er is alleen maar noodopvang. Scholen zijn dus dicht, alleen voor kinderen die niet thuis kunnen zijn. Voor hun is er op school geen les, maar noodopvang.
pi_197807339
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja dus?
Dat is de regel.

Doe je het ook de derde keer als alweer iemand van de 25-35 kinderen besmet blijkt te zijn?
pi_197807357
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 01:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Doe je het ook de derde keer als alweer iemand van de 25-35 kinderen besmet blijkt te zijn?
Als mijn dochter niet getest wil worden blijf ik dat ook de derde keer respecteren. Nogmaals, het is niet veel anders dan hoe we nu leven. Ik steun gewoon haar beslissing. En we praten daar ook normaal over thuis, mocht het aan de orde komen. Uiteindelijk is het haar lichaam en ik ga haar niet dwingen. Ook de derde keer niet.

Mocht het zo zijn dat klassen om de haverklap voor minimaal 5 dagen in quarantaine moeten, dan heb ik vooral te doen met alle ouders die kinderen op de noodopvang hebben..al die cruciale beroepen (mensen die in de zorg of zelf in het onderwijs werken) kunnen hun kind dan thuis op gaan vangen. :X

Dat gaat nog wat worden.
pi_197807663
Cruciale beroepen blijven hun recht op opvang houden begreep ik.
Maar of dat betekend dat je quarantaine-kinderen op moet laten vangen op school of kdv/nso .....
Moeten onderwijzers/leidsters dan maar opvangen en zelf ziek worden?
Maar ja aan de andere kant zeggen de virologen dat zelfs als een kind corona heeft wat voor variant ook dat ze toch minder bijdragen aan besmettingen dan volwassenen,
Dus dan zullen onderwijzers en leidsters maar wat vaker naar de teststraat moeten gaan.
pi_197808893
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 01:06 schreef Harlon het volgende:

je lult zoals gebruikelijk weer uit je nek. Op scholen worden geen reguliere lessen gegeven, er is alleen maar noodopvang. Scholen zijn dus dicht, alleen voor kinderen die niet thuis kunnen zijn. Voor hun is er op school geen les, maar noodopvang.
Nee, jij praat gewoon weer eens dom.
Scholen geven gewoon les. Alleen op een andere manier grotendeels, voor een paar op de gewone manier voor nood.
pi_197808916
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 01:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Als mijn dochter niet getest wil worden blijf ik dat ook de derde keer respecteren. Nogmaals, het is niet veel anders dan hoe we nu leven. Ik steun gewoon haar beslissing. En we praten daar ook normaal over thuis, mocht het aan de orde komen. Uiteindelijk is het haar lichaam en ik ga haar niet dwingen. Ook de derde keer niet.

Het is haar lichaam? Alsof een test iets met haar lichaam te maken heeft.....
Man oh man als meer mensen in Nederland zo denken zijn we gedoemd.

Moeite hebben met gewoon even een klein testje laten doen zodat je zekerheid hebt....
pi_197808952
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee, jij praat gewoon weer eens dom.
Scholen geven gewoon les. Alleen op een andere manier grotendeels, voor een paar op de gewone manier voor nood.
Kom maar eens met bronnen, oh wacht die heb je niet. Er staat namelijk expliciet in de maatregelen dat er momenteel geen reguliere lessen op school plaatsvinden. Dat mag namelijk niet, het enige wat daar mag is noodopvang. De enige groep die daarop is uitgezonderd is het speciaal onderwijs. Dus zoals gebruikelijk lul je uit je nek.
pi_197809633
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:28 schreef Harlon het volgende:

[..]

Kom maar eens met bronnen, oh wacht die heb je niet. Er staat namelijk expliciet in de maatregelen dat er momenteel geen reguliere lessen op school plaatsvinden. Dat mag namelijk niet, het enige wat daar mag is noodopvang. De enige groep die daarop is uitgezonderd is het speciaal onderwijs. Dus zoals gebruikelijk lul je uit je nek.
Mijn dochter krijgt op de noodopvang op school wel degelijk de hele dag les. Nou is ze vier, maar het onderwijs en alle ontwikkeling eromheen wordt de hele dag verzorgd daar.
Voor de kinderen die thuis zijn wordt ook zoveel mogelijk gedaan.
Dat laatste is natuurlijk absoluut geen vervanging voor fysiek normaal onderwijs volgen met alle noodzakelijke voordelen voor kinderen.

Dat één user vanuit een bijzondere kijk op het leven en onderwijs er anders naar kijkt maakt nog niet dat het zo is.

Onderwijs in alle facetten kan níet online.
pi_197809642
Ja, speciaal onderwijs is nog altijd gewoon open
https://www.bndestem.nl/m(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
quote:
Twijfels over het opengaan van de basisscholen? Zou helemaal niet hoeven, vindt leerkracht Roland Bierkens. ,,Geen dag, geen seconde zijn wij dicht geweest en er is niemand ziek geworden. Sterker nog: er zijn minder snotneuzen dan anders.”
Bierkens (48) geeft les op het SBO Het Palet in Klundert, speciaal basisonderwijs voor kinderen met bijvoorbeeld leerstoornissen of gedragsproblemen. Aangemerkt als kwetsbare kinderen, zijn zij tot nog toe de uitzondering op de regel van thuisblijven geweest.
Tot nog toe heeft dat nul problemen opgeleverd, constateert de Dinteloordse onderwijzer tot zijn genoegen. ,,Als je niet beter wist en bij ons zou binnenlopen, zou je denken dat er helemaal geen Covid was. Alles gaat voor de kinderen hetzelfde, behalve dan dat ze hier geen Kerst, Sinterklaas en Pasen hebben gevierd.”
quote:
Natuurlijk leeft het leerkrachtenteam onderling wel de regels na, zegt hij. ,,Mondkapjes zie je hier niet; slechts één leerkracht loopt met een spatscherm. Je houdt gewoon anderhalve meter afstand van elkaar. Bij de kinderen lukt dat gewoon niet, dat verwatert heel snel. Sommige collega's hebben het nog geprobeerd door een gele lijn op hun bureau te plakken, zo van ‘tot hier en niet verder’, maar ook dat had geen zin.”

Hij vindt het jammer om te constateren dat ‘de media’ vooral de twijfelaars aan het woord laten: mensen die liever niet hebben dat de scholen op 8 februari weer open gaan, zoals het voorstel van Rutte en De Jonge er nu uitziet. Het besluit zou onnodig besmettingsgevaar met zich meebrengen.
,,Typisch ‘ja maar’-gedrag", vindt Bierkens. ,,Terwijl wij het bewijs zijn dat het gewoon kan. Bij ons gaat het goed. Ik weet ook niet precies waarom. Gebruik je gezonde verstand, leef de regels na: zo doen wij het in elk geval.”
pi_197809846
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Mijn dochter krijgt op de noodopvang op school wel degelijk de hele dag les. Nou is ze vier, maar het onderwijs en alle ontwikkeling eromheen wordt de hele dag verzorgd daar.
Voor de kinderen die thuis zijn wordt ook zoveel mogelijk gedaan.
Dat laatste is natuurlijk absoluut geen vervanging voor fysiek normaal onderwijs volgen met alle noodzakelijke voordelen voor kinderen.

Dat één user vanuit een bijzondere kijk op het leven en onderwijs er anders naar kijkt maakt nog niet dat het zo is.

Onderwijs in alle facetten kan níet online.
Op de basisscholen wel? Dat is apart, want dat mag eigenlijk niet. Het hoort zeker wel en goed dat ze het doen, maar het is wel tegen de regels. Ik heb momenteel genoeg collega's die de noodopvang verzorgen en daar is het alleen maar toezicht houden, geen reguliere lessen want die krijgen ze online.

Nou kan ik me wel voorstellen dat het op een basisschool even anders werkt.

En er word wel zoveel mogelijk gedaan voor ze, maar je ziet de verschillen voor je ogen groeien. Er is een klein deel voor wie online les prima werkt, die gaan er goed op maar er zijn er zoveeeel die alleen maar harder achterop raken. Ronduit crimineel dat ze de scholen zo lang dichthouden en zelfs als ze dan open gaan ze met absurde eisen komen.
pi_197811196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:28 schreef Harlon het volgende:

[..]

Hoezo bronnen?

Iedereen weet toch dat alle scholen op het moment nog gewoon les geven?
Ik ken genoeg gezinnen in de omgeving waar de kinderen nog gewoon les krijgen. Die zitten elke dag gewoon op een bepaalde tijd voor de tablet of pc voor lessen. Of die moeten om bv 11 uur even een mentor gesprek met een leraar hebben.
Dat is precies het hele idee.....

En zoals je zelf al 100x gezegd hebt, maar blijkbaar ben je zo dom dat je jezelf 100x tegenspreekt, is het ook fysiek open voor de nood situaties.
pi_197812710
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hoezo bronnen?

Iedereen weet toch dat alle scholen op het moment nog gewoon les geven?
Ik ken genoeg gezinnen in de omgeving waar de kinderen nog gewoon les krijgen. Die zitten elke dag gewoon op een bepaalde tijd voor de tablet of pc voor lessen. Of die moeten om bv 11 uur even een mentor gesprek met een leraar hebben.
Dat is precies het hele idee.....

En zoals je zelf al 100x gezegd hebt, maar blijkbaar ben je zo dom dat je jezelf 100x tegenspreekt, is het ook fysiek open voor de nood situaties.
iedereen weet dat de scholen ONLINE les geven. Dat is heel wat anders. En je bent er inmiddels vaak genoeg op gewezen dat dat niet voldoende vervanging bied.
pi_197812781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:14 schreef Harlon het volgende:

[..]

iedereen weet dat de scholen ONLINE les geven. Dat is heel wat anders. En je bent er inmiddels vaak genoeg op gewezen dat dat niet voldoende vervanging bied.
-edit- nee

En ja, de basisschool van mijn dochter regelt onderwijs. Heleboel scholen niet hoor, maar deze doen het als team, iedereen werkt extra om het rond te krijgen, gepensioneerden zijn opgetrommeld etc.
Uitzondering wel.
Bezoeken ook de kinderen die thuis zijn enzo.
Dat het niet mag hebben ze, heel terecht, maling aan

[ Bericht 2% gewijzigd door Momo op 04-02-2021 15:39:00 ]
pi_197813836
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:01 schreef Oidipous het volgende:

Ik vrees dat je alleen staat in deze discussie, bijna iedereen lijkt de noodzaak van fysiek onderwijs te onderkennen in dit topic. Zéker voor basisschoolleerlingen. Maar goed, fijne dag verder.
Ik zeg ook nergens dat iedereen het met elkaar eens moet zijn?

Alleen die figuren hierboven roepen de hele tijd zeer vage dingen en spreken zichzelf tegen. Gewoon hele rare verhalen steeds.

Dat een aantal nog denken dat fysiek onderwijs echt nodig is dat mag.
Ik zie de noodzaak er niet van in een ICT tijdperk als nu en het gaat om hele korte periodes.
Dus lijkt mij besmettingshaarden laten komen niet bepaald iets goed.

Online lessen doen het gewoon heel goed, dus beter dat nog even heel februari dan dat we nog langer vast zitten. Heb ook nog geen kind gehoord die het mist of erg vindt.
pi_197813851
Hoeveel scholen blijven inmiddels dicht tot en met de vakantie?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:18:05 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197813937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:30 schreef Harlon het volgende:

[..]

Op de basisscholen wel? Dat is apart, want dat mag eigenlijk niet. Het hoort zeker wel en goed dat ze het doen, maar het is wel tegen de regels. Ik heb momenteel genoeg collega's die de noodopvang verzorgen en daar is het alleen maar toezicht houden, geen reguliere lessen want die krijgen ze online.

Nou kan ik me wel voorstellen dat het op een basisschool even anders werkt.

En er word wel zoveel mogelijk gedaan voor ze, maar je ziet de verschillen voor je ogen groeien. Er is een klein deel voor wie online les prima werkt, die gaan er goed op maar er zijn er zoveeeel die alleen maar harder achterop raken. Ronduit crimineel dat ze de scholen zo lang dichthouden en zelfs als ze dan open gaan ze met absurde eisen komen.
Dat vind je echt heeeel erg, hè.
Omnibus in omnibus.
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:19:03 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197813960
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:25 schreef Harlon het volgende:

[..]

Never argue with idiots, they will drag you down to their level and then beat you on experience since they got far more experience at being an idiot then you.

En goed om te zien dat meer collega's de vinger geven aan de maatregelen, dit is een beetje de jeugd opofferen terwijl die nog een heel leven voor zich hebben.
Precies; pas als ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt krijgen ze pas van jou het predikaat... wat was het ook weer...'excessief biologisch afval'?
Omnibus in omnibus.
pi_197814015
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat iedereen het met elkaar eens moet zijn?

Alleen die figuren hierboven roepen de hele tijd zeer vage dingen en spreken zichzelf tegen. Gewoon hele rare verhalen steeds.

Dat een aantal nog denken dat fysiek onderwijs echt nodig is dat mag.
Ik zie de noodzaak er niet van in een ICT tijdperk als nu en het gaat om hele korte periodes.
Dus lijkt mij besmettingshaarden laten komen niet bepaald iets goed.

Online lessen doen het gewoon heel goed, dus beter dat nog even heel februari dan dat we nog langer vast zitten. Heb ook nog geen kind gehoord die het mist of erg vindt.
Deze crisis heeft als geen ander aangetoond dat het geforceerd verplaatsen van onderwijs, menselijk contact, etc naar online een buitengewoon slecht idee is. Mensen worden er een stuk ongelukkiger op. Dan kun je wel lekker hip en progressief gaan doen met je doorgeslagen digitalisering maar de praktijk wijst anders uit.

En ik weet niet waar jij die kinderen opgraaft die het niet erg vinden, maar dat is vooral niet de algemene consensus. Maar goed dat past niet in jouw narratief natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door galantis op 04-02-2021 14:32:36 ]
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 15:39:50 #159
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197815632
Kunnen we ophouden met persoonlijke aanvallen hier?
pi_197815656
En dar gaat het maandag ook nog sneeuwen en stormen.
pi_197838444
Ik woon naast een groep van 3 basisscholen. Ik kan vanaf mijn flat in alle drie de scholen en op de pleinen kijken. Vanaf de schoolsluiting zie en hoor en zie ik dagelijks kinderen op de pleinen. Ik zie ca, 5 klaslokalen die verlicht zijn en tel per klaslokaal minimaal 10 leerlingen die BTW gek genoeg heel dicht op elkaar zitten in 2 rijen helemaal achterin het lokaal. Alle tafeltjes staan tegen elkaar en zijn bezet. Dat betekent dat minimaal 50 kinderen hier dagelijks fysiek onderwijs krijgen en waarschijnlijk iets meer omdat ik niet alle lokalen kan zien.
Er is ook een KDV. Daar zie en hoor ik ook kinderen. Op het pleintje een stuk of 20. Er vanuit gaande dat deze groep scholen niet de enige is in heel Nederland dat onderwijs verzorgt, is er dus best een aantal leerlingen dat fysiek onderwijs krijgt.
pi_197838678
Wat is de ‘achterstand’ waar men het steeds over heeft? Het gaat nu over de totale groep die wat vertraging heeft t.o.v. Een programma dat wij zelf als land hebben bedacht.
Stel. Je gaat rijlessen nemen. Je wordt ziek en bent tijdje uit the running. Wat is de impact? Je kunt noooooooit meer leren rijden? Of je kunt nog steeds prima leren rijden maar het duurt iets langer dan gepland.
Het is toch nonsens dat de vertraging voor de leerlingen zo funest is dat ze nooit meer leren lezen, schrijven en rekenen. Of dat ze de
stof die we als samenleving verzonnen hebben nooit meer gaan leren? En omdat het alle schoolgaande leerlingen betreft is het eigenlijk heel simpel...alles is wat vertraagd. Dus pas tijdelijk daar alle eisen en programma’s erop aan. Het is crisis en het zou bizar zijn om dit volledig te negeren en alle leerlingen de maat te nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Injetta op 05-02-2021 19:18:37 ]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 19:12:42 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197838716
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:10 schreef Injetta het volgende:
Wat is de ‘achterstand’ waar men het steeds over heeft? Het gaat nu over de totale groep die wat vertraging heeft t.o.v. Een programma dat wij zelf als land hebben bedacht.
Stel. Je gaat rijlessen nemen. Je wordt ziek en bent tijdje uit the running. Wat is de impact? Je kunt noooooooit meer leren rijden? Of je kunt nog steeds prima leren rijden maar het duurt iets langer dan gepland.
Het is toch nonsens dat als de vertraging voor de leerlingen zo funest is dat ze nooit meer keren lezen, schrijven en rekenen. Of dus de stof die we als samenleving verzonnen hebben nooit meer gaan leren? En omdat het alle schoolgaande leerlingen betreft is het eigenlijk heel simpel...alles is wat vertraagt. Dus pas tijdelijk daar alle eisen en programma’s erop aan. Het is crisis en dus zou het bizar zijn om dit volledig te negeren en alle leerlingen de maat te nemen.
Maar het is zo'n fijne schaamlap om mee te emo-chanteren.
Omnibus in omnibus.
pi_197839352
quote:
Het is toch nonsens dat de vertraging voor de leerlingen zo funest is dat ze nooit meer leren lezen, schrijven en rekenen. Of dat ze de
stof die we als samenleving verzonnen hebben nooit meer gaan leren? En omdat het alle schoolgaande leerlingen betreft is het eigenlijk heel simpel...alles is wat vertraagd. Dus pas tijdelijk daar alle eisen en programma’s erop aan. Het is crisis en het zou bizar zijn om dit volledig te negeren en alle leerlingen de maat te nemen.
Naast de sociaal emotionele ontwikkeling en het achterblijven daarvan bij kinderen in de groei op alle vlakken, heb je ook qua leerresultaten op alle vlakken te maken met de window of opportunity. Die eenmaal voorbij... Voorbij is en blijft

https://en.m.wikipedia.or(...)0of%20opportunity%20(also,outcome%20is%20no%20longer%20possible.

Dat is niet te vergelijken met rijles wat met 50 stuk lastiger is dan met 18, maar niet op een jaartje komt
pi_197839625
quote:
Nee, het gaat over een deel van de groep die 2 maanden niets heeft geleerd, sommige kinderen die ook al die tijd nauwelijks Nederlands hebben gehoord. En die zitten in de klas bij Sterre en Valentijn die hun eigen Chromebook hebben en nog wat pluswerk kregen van hun ouders, want ze waren zo snel klaar met school elke keer. Dat was altijd al een probleem, maar de verschillen groeien naarmate ze langer thuis zitten.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 19:59:13 #166
236264 crew  capricia
pi_197839724
Mijn kind heeft inmiddels heel wat achterstand ingelopen.
Sinds ze thuis onderwijs krijgt.
pi_197839774
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:59 schreef capricia het volgende:
Ook dat is mogelijk maar dan zou ik toch een andere school gaan zoeken als ik jou was :+
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 20:04:55 #168
236264 crew  capricia
pi_197839856
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Ook dat is mogelijk maar dan zou ik toch een andere school gaan zoeken als ik jou was :+
Neuh, niet echt.
Op school leren ze wat meer zelfredzaamheid. :D
Hier heeft ze een 100% 1 op 1 begeleider. Ik dus.
Welke school heeft dat??
Alleen bij mama. O+
pi_197877354
De ene na de andere school sluit morgen hun deuren vanwege het weer... -O-
pi_197877394
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:59 schreef capricia het volgende:
Je zou leraar moeten worden, schijnbaar heb je er zo ontzettend veel talent voor :Y
pi_197877424
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Dus de kans bestaat dat de scholen in het zuiden van NL de hele week gesloten blijven en daarna heb je in die regio de voorjaarsvakantie
pi_197877501
Ik ben teleurgesteld in de basisschool qua feedback. Sinds december nooit iets gehoord. Alleen maar huiswerk toesturen en verder nooit facetimen, belletje, feedback, gewoon niks.

Alsof het kind totaal niet boeit. Vind dat echt waardeloos.
  Moderator zondag 7 februari 2021 @ 19:41:49 #173
236264 crew  capricia
pi_197877737
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je zou leraar moeten worden, schijnbaar heb je er zo ontzettend veel talent voor :Y
Haha. :D
Nee. Het is meer de 1 op 1 aandacht. Met veel spel. Denk aan het oefenen van de tafels. We hebben tafel-stoeien, tafel-gymnastiek en noem maar op, hier thuis.
En ook spelling gaat veel beter. Met 1 op 1 aandacht.
Redactiesommen kan ik ook in den treuren uitleggen. Alle tijd voor.

Er is gewoon veel meer aandacht, voor de punten waar aandacht nodig is.
pi_197877742
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:25 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dus de kans bestaat dat de scholen in het zuiden van NL de hele week gesloten blijven en daarna heb je in die regio de voorjaarsvakantie
Ja, ik heb hier nog niets gehoord. Zou het heel vreemd vinden aangezien de school zeer goed bereikbaar is.
  Moderator zondag 7 februari 2021 @ 19:50:17 #175
236264 crew  capricia
pi_197877877
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben teleurgesteld in de basisschool qua feedback. Sinds december nooit iets gehoord. Alleen maar huiswerk toesturen en verder nooit facetimen, belletje, feedback, gewoon niks.

Qua onderwijs ben ik ook teleurgesteld. Er is een dagopening en afsluiting, wat nergens over gaat. En een uurtje vragenstellen.
De rest zijn gewoon taken en leeropdrachten die per mail verstrekt worden.

Prima hoor. Ik begeleid mijn kind wel. Ik vind dat belangrijk en heb de mogelijkheden qua werk.
Maar qua feedback van school is het weinig. Want ja, nog zoveel andere kinderen die kennelijk meer aandacht nodig hebben.
pi_197877911
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Ik heb voor de kleuter zelf boeken besteld bij Heutink. Die kan ondertussen lezen avi start en schrijven.
Ik vond het gewoon zonde en veel te lang duren.
pi_197877977
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Haha. :D
Nee. Het is meer de 1 op 1 aandacht. Met veel spel. Denk aan het oefenen van de tafels. We hebben tafel-stoeien, tafel-gymnastiek en noem maar op, hier thuis.
En ook spelling gaat veel beter. Met 1 op 1 aandacht.
Redactiesommen kan ik ook in den treuren uitleggen. Alle tijd voor.

Er is gewoon veel meer aandacht, voor de punten waar aandacht nodig is.
Kinderen niet maar naar school totdat ze allemaal een eigen leraar hebben die de volle aandacht kan geven *O*
pi_197878016
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Qua onderwijs ben ik ook teleurgesteld. Er is een dagopening en afsluiting, wat nergens over gaat. En een uurtje vragenstellen.
De rest zijn gewoon taken en leeropdrachten die per mail verstrekt worden.

Prima hoor. Ik begeleid mijn kind wel. Ik vind dat belangrijk en heb de mogelijkheden qua werk.
Maar qua feedback van school is het weinig. Want ja, nog zoveel andere kinderen die kennelijk meer aandacht nodig hebben.
Hier gingen de juffen de laatste weken helemaal los, zelfs crea lessen gingen goed en voorlezen.
Heb die kleuter er gewoon bijgezet, was geen probleem.
pi_197878148
Morgen veel scholen dicht ivm sneeuw en gladheid. Maar ook geen noodopvang meer.
pi_197878195
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:21 schreef ootjekatootje het volgende:
man man man om te janken dit, is er uberhaupt een basisschool open morgen? er ligt hier in het noorden misschien 5 cm sneeuw.....maar o o o wat was dat werkschuwe tuig weer blij dat ze open gingen
pi_197878296
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 20:04 schreef quirina het volgende:
Morgen veel scholen dicht ivm sneeuw en gladheid. Maar ook geen noodopvang meer.
Ging er met name om dat leerkrachten niet naar school konden komen...
pi_197878319
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 20:06 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

man man man om te janken dit, is er uberhaupt een basisschool open morgen? er ligt hier in het noorden misschien 5 cm sneeuw.....maar o o o wat was dat werkschuwe tuig weer blij dat ze open gingen
Voor alsnog de onze. En ik verwacht eigenlijk geen mail meer, aangezien er al wat kinderen op bed liggen.
pi_197878519
Sommige scholen geven morgenochtend door of school doorgaat. Dus hou maar in de gaten en regel eventueel oppas.
  Moderator zondag 7 februari 2021 @ 20:31:21 #184
236264 crew  capricia
pi_197878630
quote:

[..]

De onze in regio Utrecht is gewoon open.
pi_197883342
quote:

[..]

Ze hebben vast niet binnen gezeten gisteren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197883851
Wordt dit nou een 'jenken over het onderwijs of dat ik zo'n prachtmoeder ben' topic?
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 08:36:09 #187
236264 crew  capricia
pi_197883877
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:33 schreef Molo het volgende:
Wordt dit nou een 'jenken over het onderwijs of dat ik zo'n prachtmoeder ben' topic?
Het was voornamelijk janken van de 9 jarige dat ze vanmorgen weer naar school moest. :{
pi_197883888
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Het was voornamelijk janken van de 9 jarige dat ze vanmorgen weer naar school moest. :{
Vroeg je bed uit met jou is balen ja, maar dan lekker dik aankleden en gaan *O*

Je vriendjes en vriendinnetjes zien en les krijgen van je docent _O_ *O*
pi_197883911
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat was het 🥶...

Ben benieuwd of er veel kinderen gaan buitenspelen, wat een koude wind.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 08:39:22 #190
236264 crew  capricia
pi_197883921
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Zo is het leven nu eenmaal.. _O-
pi_197883926
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze zaten hier al met de handschoenen aan klaar, bizar stil in huis nu.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 08:41:48 #192
236264 crew  capricia
pi_197883943
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat was het 🥶...

Ben benieuwd of er veel kinderen gaan buitenspelen, wat een koude wind.
Lekker ventileren met de ramen open. :{
pi_197884228
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Lekker ventileren met de ramen open. :{
Ze zitten hier in zo’n nieuwbouwpand met het juiste ventilatie-systeem. Geen idee of ze dan ook de ramen gaan openzetten.
pi_198244388
Corona-uitbraak onder kleuters

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)echt-snel-nodig.html

En jawel hoor, hier is de mutant die zich onder kinderen verspreidt. Met andere woorden, kinderen dienen ook maskers te dragen zoals ik al eerder aangaf. -zucht-
  Moderator zondag 28 februari 2021 @ 07:21:04 #195
28442 crew  Celestien
Ursäkta mig?
pi_198244588
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 03:00 schreef zetalore het volgende:

En jawel hoor, hier is de mutant die zich onder kinderen verspreidt. Met andere woorden, kinderen dienen ook maskers te dragen zoals ik al eerder aangaf. -zucht-
Zijn die überhaupt te krijgen dan? Volgens mij gaat dat totaal niet werken.

quote:
Komende week starten op vijf basisscholen pilots met sneltesten voor onderwijspersoneel. Deze testen worden preventief ingezet, dus zonder dat er een besmetting bekend is. De bedoeling is om bij succesvolle pilots binnen drie maanden sneltesten in te zetten voor al het onderwijspersoneel in het basisonderwijs.
Maar op 5 scholen en over pas 3 maanden overal? Ja, de overheid zet er flink de vaart achter, jongens. :N
En hoe zit het met het testen van de kinderen zelf? Thuistest voordat ze naar school mogen? Oh nee, dat moet ook eerst nog op een paar locaties geprobeerd worden. Gaat ook maanden duren. Zo krijgen we 't wel onder controle... in de zomer.
pi_198246397
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 03:00 schreef zetalore het volgende:

En jawel hoor, hier is de mutant die zich onder kinderen verspreidt.
Wat? Dat over die mutant verzin je compleet zelf. Misleidend op z'n best.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')