abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:33:25 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197774834
Niet mijn OP dit :+


Met de opmars van het Britse corona virus, en de hogere besmettingsgraad onder kinderen voor dit virus, zie ik niet hoe het een goed idee is om dan nu, zonder dat de veiligheid gegarandeerd kan worden. Ik vind het daarom onbegrijpelijk dat de overheid juist nu op dit gevoelige moment de scholen weer opendoet en zo de besmettingen en het aantal doden weer op laat lopen.Ik kan het me heel goed voorstellen dat de ouders helemaal gek worden van de kinderen, maar dat mag geen excuus zijn om mensen in levensgevaar te brengen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:33:47 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197774837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:13 schreef bianconeri het volgende: [..] Omdat het grote mogelijke bronnen van verspreidingen zijn wellicht? En onderwijs kun je 2021 zeer gemakkelijk via een Skype of Zoom geven.
Het is en blijft een zeer matige vervanging voor maar een klein deel van het onderwijs.
En afhankelijk van niveau, leeftijd etc.
Tevens is onderwijs volgen meer dan door een beeldscherm kijken en huiswerkopdrachten uitvoeren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197774964
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:11 schreef TheFreshPrince het volgende:Rutte heeft een wereldwijde pandemie in gang gezet? ...
Nee
Rutte heeft de Coronamaatregelen en wetten ingesteld
Maatregelen waarvan het nut vaak niet wetenschappelijk onderbouwd is, en al helemaal niet proportioneel
Hele bedrijfstakken zonder pardon dicht, vaak amper compensatie voor de ondernemers, terwijl die sectoren vaak maar zeer beperkt bijdroegen in de besmettingen
Of het werd niet eens bijgehouden of ze bijdroegen in de besmettingen, maar de beeldvorming en paniek deed de rest
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:13 schreef bianconeri het volgende:
Omdat het grote mogelijke bronnen van verspreidingen zijn wellicht ?
Ten eerste valt dat best mee, als je de cijfers bekijkt
En ten tweede, wat is er mis met besmettingen ?
We moeten echt stoppen met een coronabesmetting als iets verschrikkelijks te zien
Voor velen is "de IC" het schrikbeeld geworden, maar dat is geen reel beeld voor verreweg de meesten
quote:
En onderwijs kun je 2021 zeer gemakkelijk via een Skype of Zoom geven.
Nee, dat kan niet, daar zijn we nu wel achter
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:47:42 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197775051
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee
Rutte heeft de Coronamaatregelen en wetten ingesteld.
Dat klopt natuurlijk helemaal niet. Zeker nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197775267
Goed, Rutte heeft dat niet persoonlijk gedaan
Het kabinet van het Rutte regime heeft dat gedaan, zo goed ?
pi_197775897
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is en blijft een zeer matige vervanging voor maar een klein deel van het onderwijs.
En afhankelijk van niveau, leeftijd etc.
Tevens is onderwijs volgen meer dan door een beeldscherm kijken en huiswerkopdrachten uitvoeren
Thuis onderwijs kan prima in alles.
Ja je mist wat sociale contacten, maar ach dat je dat even mis boeit echt niet zo.
Je ziet ook genoeg buiten school om nu nog.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:42 schreef bluemoon23 het volgende:

Ten eerste valt dat best mee, als je de cijfers bekijkt
En ten tweede, wat is er mis met besmettingen ?
We moeten echt stoppen met een coronabesmetting als iets verschrikkelijks te zien
Voor velen is "de IC" het schrikbeeld geworden, maar dat is geen reel beeld voor verreweg de meesten
[..]

Nee, dat kan niet, daar zijn we nu wel achter
Ten 1e nee dat valt niet eens mee. Er zijn genoeg grote uitbraken op scholen geweest.
Logisch ook.

Ten 2e alles? Die moeten we weg gaan houden zo veel mogelijk. En juist scholen zijn een grote keten om het door te geven. Kinderen via ouders en leraren naar opa's en oma's.

Natuurlijk is Corona niet heel ernstig. De kans dat je echt last krijgt is zeer klein.
Maar daarom moeten we nog wel zorgen dat het niet overal maar rond kan gaan.

En ja tuurlijk kan dat wel. Zoom en Skype zijn voor iedereen toegankelijk.
Het is 2021. Dat een school het lastig gaat vinden om over te stappen is wat anders, dat ligt aan de school zelf.
Maar de middelen zijn er makkelijk.
pi_197775902
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 08:06 schreef bluemoon23 het volgende:
Mijn god, wat moet jij een hekel aan je kinderen hebben dat je dit alles maar zo bagatelliseerd
We hebben het over de grootste economische en sociale crisis sinds de Tweede Wereldoorlog, bewust veroorzaakt door het Rutte regime, en jij doet alsof de kinderen hun knuffel verloren hebben 8)7
Wat heeft dat met naar school gaan te maken?

Al die kinderen gaan nog steeds naar school, alleen dan digitaal.
En daarnaast van even een korte periode school missen ga je echt niets achteruit.
Je krijgt gewoon al je onderwijs.

Sociaal? Ach man lekker boeiend dat ze dan even niet in de klas met elkaar zitten.
Alsof ze niet gewoon met de kinderen in de buurt buiten spelen.

quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Alsof jij er wat van merkt als je platgespoten aan de pomp hangt...
Dat merk je niet.
Maar stel ik moet morgen ineens een IC dienst draaien, dan denk jij dat ik als leek ineens snap wat ik moet doen?
Bij wijze van pomp ik iets heel dodelijks in het infuus.

Natuurlijk had Nederland al jaren geleden moeten weten dat we veel te weinig IC bedden hebben en te weinig mogelijkheden.
Maar het is niet alsof je van de ene op de andere dag dat voor elkaar gaat krijgen.
pi_197776026
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat heeft dat met naar school gaan te maken?

Al die kinderen gaan nog steeds naar school, alleen dan digitaal.
En daarnaast van even een korte periode school missen ga je echt niets achteruit.
Je krijgt gewoon al je onderwijs.

Sociaal? Ach man lekker boeiend dat ze dan even niet in de klas met elkaar zitten.
Alsof ze niet gewoon met de kinderen in de buurt buiten spelen.
[..]

Dat merk je niet.
Maar stel ik moet morgen ineens een IC dienst draaien, dan denk jij dat ik als leek ineens snap wat ik moet doen?
Bij wijze van pomp ik iets heel dodelijks in het infuus.

Natuurlijk had Nederland al jaren geleden moeten weten dat we veel te weinig IC bedden hebben en te weinig mogelijkheden.
Maar het is niet alsof je van de ene op de andere dag dat voor elkaar gaat krijgen.
Eens zelfstandige dienst draaien gaat inderdaad wat ver, maar ondersteunde taken kunnen best door een derde worden uitgevoerd.

Daarnaast heeft dit niet mijn voorkeur, ik ben wel sterk van mening dat we goed naar de ethische kant moeten kijken. Vijf weken aan de pomp en er als een kasplantje uitkomen?
pi_197776060
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:03 schreef bluemoon23 het volgende:
Goed, Rutte heeft dat niet persoonlijk gedaan
Het kabinet van het Rutte regime heeft dat gedaan, zo goed ?
En de Kamer gaat ermee akkoord.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 11:52:40 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197776077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Eens zelfstandige dienst draaien gaat inderdaad wat ver, maar ondersteunde taken kunnen best door een derde worden uitgevoerd.

Daarnaast heeft dit niet mijn voorkeur, ik ben wel sterk van mening dat we goed naar de ethische kant moeten kijken. Vijf weken aan de pomp en er als een kasplantje uitkomen?
Dat laatste is een discussie die we al heel lang weigeren te hebben in Nederland. Nog niet zo lang geleden, pre-covid, werd er geroepen dat D66 alle bejaarden wilde vermoorden omdat ze voltooid leven bij wet wilden vastleggen, bijvoorbeeld.

Er is in Nederland, maar ook in andere landen, totaal geen bereidheid om een open en eerlijke discussie te voeren over medische haalbaarheid vs wenselijkheid. En Nederland is dan nog vooruitstrevend in vergelijking met andere landen met onze euthanasie wetgeving en het feit dat voltooid leven iig besproken word.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197776095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:39 schreef bianconeri het volgende:
Ten 1e nee dat valt niet eens mee. Er zijn genoeg grote uitbraken op scholen geweest.
Logisch ook.
Ja en ?
Wat is er mis met een uitbraak op een school ?
Zoals ik al eerder zei, we moeten stoppen met paniekeren over 'besmettingen'
quote:
Ten 2e alles? Die moeten we weg gaan houden zo veel mogelijk. En juist scholen zijn een grote keten om het door te geven. Kinderen via ouders en leraren naar opa's en oma's
Nou, dan beschermen we opa en oma, dan kan de rest weer normaal doen, oke ?
quote:
Natuurlijk is Corona niet heel ernstig. De kans dat je echt last krijgt is zeer klein.
Maar daarom moeten we nog wel zorgen dat het niet overal maar rond kan gaan
"zorgen dat het niet overal maar rond kan gaan" , dat is natuurlijk wat anders dan dat miljoenen kindere verstoken zijn van fysiek onderwijs
quote:
En ja tuurlijk kan dat wel. Zoom en Skype zijn voor iedereen toegankelijk.
Het is 2021. Dat een school het lastig gaat vinden om over te stappen is wat anders, dat ligt aan de school zelf.
Maar de middelen zijn er makkelijk.
Ach kom, dat is toch geen serieuze vervanging van fysiek onderwijs ?

Laten we nu niet allemaal in paniek schieten over besmettingen op scholen
De scholen gingen in December vooral dicht omdat dit voor De Jonge eigenlijk DE manier was om zoveel mogelijk mensen te dwingen om thuis te gaan werken
https://www.nu.nl/coronav(...)te-laten-werken.html
quote:
Het kabinet heeft ook besloten de scholen te sluiten omdat ouders met thuiszittende kinderen sneller thuis werken. Dat heeft minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) maandagavond gezegd in een speciale corona-uitzending van de NOS.

"We hebben ook geleerd uit de eerste golf, waar de scholen ook gesloten waren, dat het feit dat het basisonderwijs geen fysiek onderwijs geeft, ouders ook helpt zich beter te houden aan een ander advies. Namelijk: werk zoveel mogelijk thuis."
pi_197776100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat laatste is een discussie die we al heel lang weigeren te hebben in Nederland. Nog niet zo lang geleden, pre-covid, werd er geroepen dat D66 alle bejaarden wilde vermoorden omdat ze voltooid leven bij wet wilden vastleggen, bijvoorbeeld.

Er is in Nederland, maar ook in andere landen, totaal geen bereidheid om een open en eerlijke discussie te voeren over medische haalbaarheid vs wenselijkheid. En Nederland is dan nog vooruitstrevend in vergelijking met andere landen met onze euthanasie wetgeving en het feit dat voltooid leven iig besproken word.
Helemaal eens. Het zou mooi zijn als de politiek nu deze handschoen gaat oppakken in het coronadebat, maar ik heb daar weinig hoop op.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 11:55:07 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197776115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:54 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Helemaal eens. Het zou mooi zijn als de politiek nu deze handschoen gaat oppakken in het coronadebat, maar ik heb daar weinig hoop op.
Ik zie het er (nog) niet van komen. En zeker nu niet met covid vers in het geheugen. Mischien over een jaar of vijf.

Want hou er wel rekening mee dat de kosten van de zorg op gaan blijven lopen de komende 20 jaar en vroeg of laat gaat die discussie er sowieso komen omdat de betaalbaarheid eindig is. Maar dat is dan wel gelijk de, imho, verkeerde manier om die discussie aan te gaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197776240
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:39 schreef bianconeri het volgende:
Wat heeft dat met naar school gaan te maken?

Al die kinderen gaan nog steeds naar school, alleen dan digitaal
En dus gaan ze NIET naar school
quote:
En daarnaast van even een korte periode school missen ga je echt niets achteruit.
Je krijgt gewoon al je onderwijs
Nee, dat krijgen ze niet
quote:
Sociaal? Ach man lekker boeiend dat ze dan even niet in de klas met elkaar zitten.
Alsof ze niet gewoon met de kinderen in de buurt buiten spelen
Je zou de ouders de kost moeten geven die gek gemaakt zijn van angst, die hun kinderen niet eens meer met buurtkinderen laten spelen
quote:
Dat merk je niet.
Maar stel ik moet morgen ineens een IC dienst draaien, dan denk jij dat ik als leek ineens snap wat ik moet doen?
Bij wijze van pomp ik iets heel dodelijks in het infuus.

Natuurlijk had Nederland al jaren geleden moeten weten dat we veel te weinig IC bedden hebben en te weinig mogelijkheden.
Maar het is niet alsof je van de ene op de andere dag dat voor elkaar gaat krijgen.
Ik zeg toch ook nergens dat we een leek een IC dienst moeten laten draaien ? :?
Maar er wordt telkens gegrepen naar het standaard riedeltje om de IC niet op te schalen "een IC verpleegkundige opleiden duurt 18 maanden"

Ten eerste hebben we iets van 204.600 BIG geregistreerde verpleegkundigen in Nederland, een deel daarvan zou je kunnen verleiden om zich te laten omscholen tot IC-verpleegkundige
https://www.bigregister.nl/over-het-big-register/cijfers
En die 18 maanden, dat is onder normale omstandigheden, maar dat hebben we nu niet, in oorlogstijd ga je verpleegkundigen ook niet eerst een 4-jarige opleiding geven

Van die 18 maanden zijn slechts 42 dagen ofzo theorie, van die 42 dagen slechts een deel beademing en life-support.
De rest is meelopen/werken op de IC`s en stage op andere afdelingen
Straks aan het eind van de zomer hebben we 18 maanden gehad sinds Corona opdook in Nederland en het duidelijk werd dat het druk zou worden op de IC`s
Hoeveel zijn er straks dan begonnen aan de opleiding ?

[ Bericht 3% gewijzigd door bluemoon23 op 02-02-2021 12:08:55 ]
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:08:08 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197776342
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Thuis onderwijs kan prima in alles.
Ja je mist wat sociale contacten, maar ach dat je dat even mis boeit echt niet zo.
Je ziet ook genoeg buiten school om nu nog.
[..]


Met deze fantastische onderbouwing en plat slaan van alle complexiteit kun je net zo goed stellen dat je een IC en uitvaartbedrijf en eigenlijk alles wel even vanuit je zolderkamer kunt runnen

De middelen zijn er, kan prima, krijg je niks van
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:08:58 #16
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197776358
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja en ?
Wat is er mis met een uitbraak op een school ?
Zoals ik al eerder zei, we moeten stoppen met paniekeren over 'besmettingen'
[..]

Nou, dan beschermen we opa en oma, dan kan de rest weer normaal doen, oke ?
[..]

"zorgen dat het niet overal maar rond kan gaan" , dat is natuurlijk wat anders dan dat miljoenen kindere verstoken zijn van fysiek onderwijs
[..]

Ach kom, dat is toch geen serieuze vervanging van fysiek onderwijs ?

Laten we nu niet allemaal in paniek schieten over besmettingen op scholen
De scholen gingen in December vooral dicht omdat dit voor De Jonge eigenlijk DE manier was om zoveel mogelijk mensen te dwingen om thuis te gaan werken
https://www.nu.nl/coronav(...)te-laten-werken.html
[..]

+1

Halleluja for sanity
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 12:11:33 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197776396
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En dus gaan ze NIET naar school
[..]

Nee, dat krijgen ze niet
[..]

Je zou de ouders de kost moeten geven die gek gemaakt zijn van angst, die hun kinderen niet eens meer met buurtkinderen laten spelen
[..]

Ik zeg toch ook nergens dat we een leek een IC dienst moeten laten draaien ? :?
Maar er wordt telkens gegrepen naar het standaard riedeltje om de IC niet op te schalen "een IC verpleegkundige opleiden duurt 18 maanden"

Ten eerste hebben we iets van 204.600 BIG geregistreerde verpleegkundigen in Nederland, een deel daarvan zou je kunnen verleiden om zich te laten omscholen tot IC-verpleegkundige
https://www.bigregister.nl/over-het-big-register/cijfers
En die 18 maanden, dat is onder normale omstandigheden, maar dat hebben we nu niet, in oorlogstijd ga je verpleegkundigen ook niet eerst een 4-jarige opleiding geven

Van die 18 maanden zijn slechts 42 dagen ofzo theorie, van die 42 dagen slechts een deel beademing en life-support.
De rest is meelopen/werken op de IC`s en stage op andere afdelingen
Straks aan het eind van de zomer hebben we 18 maanden gehad sinds Corona opdook in Nederland en het duidelijk werd dat het druk zou worden op de IC`s
Hoeveel zijn er straks dan begonnen aan de opleiding ?
Maar in oorlogstijd zijn de scholen ook niet normaal open, toch?

Als je "in oorlogstijd" als argument gaat gebruiken hou er dan wel rekening mee dat zo'n argument twee kanten op werkt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:12:11 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197776404
Het is ook helemaal geen oorlogstijd. Dat argument werkt idd nu helemaal niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197776444
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:08 schreef Molo het volgende:

[..]

+1

Halleluja for sanity
Het is allemaal feitenvrij gejammer over "besmettingen" en "virushaarden"

Uit de cijfers van RIVM blijkt dat onderwijspersoneel helemaal niet extra hoog risico loopt op besmetting
Dat zit keurig op het gemiddelde....
pi_197776499
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:53 schreef bluemoon23 het volgende:

Ja en ?
Wat is er mis met een uitbraak op een school ?
Zoals ik al eerder zei, we moeten stoppen met paniekeren over 'besmettingen'
Het is ook geen paniekeren. Maar er bewust voor zorgen dat het makkelijk rond gaat is heel wat anders.

quote:
"zorgen dat het niet overal maar rond kan gaan" , dat is natuurlijk wat anders dan dat miljoenen kindere verstoken zijn van fysiek onderwijs

Ach kom, dat is toch geen serieuze vervanging van fysiek onderwijs ?
Ze zijn niet verstoken van onderwijs.... Ze krijgen gewoon onderwijs, elke dag.
Dus dat gezeur dat ze verstoken zijn van onderwijs, achterstanden oplopen en dingen missen slaat nergens op.
Natuurlijk kan digitaal onderwijs prima? Kom jij uit 1920 ofzo?
Sure, fysiek is veel fijner. Maar het is gewoon veel beter om dat niet doen.
En je mist er eigenlijk niets door.

quote:
Laten we nu niet allemaal in paniek schieten over besmettingen op scholen
De scholen gingen in December vooral dicht omdat dit voor De Jonge eigenlijk DE manier was om zoveel mogelijk mensen te dwingen om thuis te gaan werken
Dat helpt er ook wel bij.
Maar daarom zijn het nog wel grote (potentiele) uitbraak bronnen. Veel kans op het door verspreiden.
pi_197776529
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Met deze fantastische onderbouwing en plat slaan van alle complexiteit kun je net zo goed stellen dat je een IC en uitvaartbedrijf en eigenlijk alles wel even vanuit je zolderkamer kunt runnen

De middelen zijn er, kan prima, krijg je niks van
Wat is dat voor rare vergelijking?

Je vergelijkt een fysiek beroep als IC-er, wat absoluut niet op afstand kan, met een leraar?
Natuurlijk zitten er nog wat dingetjes om heen, maar in principe is de basis van school dat er een leraar een paar meter voor je staat en les geeft.

Nou of die leraar nou fysiek voor je staat of via een scherm voor je staat boeit totaal niet.
Zeker niet voor de kinderen van nu.

En dat je dan voor deze korte periode dat contact onderling mist met je klasgenoten.... Boeiend.
Dat is bijzaak. En het is niet dat die kinderen sociaal vervreemden. Dus ook niet relevant.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 12:24:57 #22
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_197776556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:22 schreef bianconeri het volgende:

Nou of die leraar nou fysiek voor je staat of via een scherm voor je staat boeit totaal niet.
Zeker niet voor de kinderen van nu.
Dat boeit ontzettend veel voor het merendeel van de kinderen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_197776576
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ze zijn niet verstoken van onderwijs.... Ze krijgen gewoon onderwijs, elke dag.
Dus dat gezeur dat ze verstoken zijn van onderwijs, achterstanden oplopen en dingen missen slaat nergens op.
Natuurlijk kan digitaal onderwijs prima? Kom jij uit 1920 ofzo?
Sure, fysiek is veel fijner. Maar het is gewoon veel beter om dat niet doen.
En je mist er eigenlijk niets door.

Als je al in de veronderstelling bent dat kinderen geen achterstanden oplopen en digitaal onderwijs als volwaardig equivalent ziet, dan ben je gewoon bullshit aan het verkopen. Gewoon zaken zo aan het verdraaien dat ze in jouw straatje passen.
Er is gewoon keihard aangetoond dat schoolsluiting met online onderwijs als slap surrogaat funest is voor de leerontwikkeling van kinderen/scholieren.

https://eenvandaag.avrotr(...)matisch-door-corona/
https://www.ad.nl/utrecht(...)chterstand~aaa1d2ca/
Etc, etc.
I'll give you something to do
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:30:24 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197776626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat is dat voor rare vergelijking?

Je vergelijkt een fysiek beroep als IC-er, wat absoluut niet op afstand kan, met een leraar?
Natuurlijk zitten er nog wat dingetjes om heen, maar in principe is de basis van school dat er een leraar een paar meter voor je staat en les geeft.

Nou of die leraar nou fysiek voor je staat of via een scherm voor je staat boeit totaal niet.
Zeker niet voor de kinderen van nu.

En dat je dan voor deze korte periode dat contact onderling mist met je klasgenoten.... Boeiend.
Dat is bijzaak. En het is niet dat die kinderen sociaal vervreemden. Dus ook niet relevant.
Wel mooi om zoveel domme onzin in één post bij elkaar te zien

Daar ga ik verder niet op in maar mag hopen dat eenieder die wél wat verstand en inlevingsvermogen tussen de oren heeft zitten ziet dat dit nonsens is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197777057
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het is allemaal feitenvrij gejammer over "besmettingen" en "virushaarden"

Uit de cijfers van RIVM blijkt dat onderwijspersoneel helemaal niet extra hoog risico loopt op besmetting
Dat zit keurig op het gemiddelde....
[ link | afbeelding ]
Mooie tabel. Er valt mij wel op dat kinderen ihkv bron en contactonderzoek een absurd hoog percentage besmettingen laat zien en ook de afgelopen week, dat is gem, vier keer zo hoog als de rest.
Verder valt op dat het percentage besmettingen van onderwijsgevenden basis, middel en hoger onderwijs ruim 3 procent lager is t.o.v. De totale periode vanaf augustus. Dat geeft in ieder geval aan dat er toch een flink aantal onderwijsgevenden besmet worden op hun werk.

Dus helemaal nonsens is het niet dat kinderen meer besmet zijn dan volwassenen en dat ze voor een deel de onderwijsgevenden ook besmetten.

Het vervelende is dat het effect en de impact niet 100% alleen maar slachtoffers maak bij ouderen of zieken/zwakken/zwaarlijvigen. Er zijn helaas ook jongere mensen die heel ziek worden met een enorme impact op hun gestel voor een lange periode. Het lijkt dus enigszins op Russisch roulette. En zolang het niet dichtbij is en slechts een getal of een berichtje, valt het mee. Zodra het je eigen kind of partner of jezelf treft is het een heel ander verhaal. Als je wekenlang moet vrezen voor het leven van je kind of partner of ineens ziet dat die in een wrak is veranderd, kun je het minder makkelijk zien als een geval van jammer en pech. Of je eigen gezondheid wordt zo aangetast dat je de meest normale dingen niet meer kunt doen. Ook al ben je dus statistisch gezien minor damage, voor jezelf zal dat toch anders voelen.

Neemt niet weg dat er ook genoeg andere ziektes zijn waaraan je snel kunt bezwijken of levenslang invalide van wordt. Risico’s zijn niet uit te bannen. Het vervelende van deze situatie is volgens mij dat het in golven zoveel mensen tegelijk treft en te veel mensen in het ziekenhuis doen belanden. Als het wat meer uitsmeert en de ernst afneemt, dan wordt het inderdaad net als de griep. Daar hebben we ook mee leren leven en jaarlijks de zieken en zwakken inenten zorgt voor verlaging van ziekenhuisopnames en doden,

Hopelijk gaan we snel naar die situatie toe.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:03:32 #26
3542 Gia
User under construction
pi_197777089
Gisteren zat bij Jinek dat enge mens weer, Barbara nog wat, met haar enge ideeën over maatwerk.

Kwam er nog net niet op neer om kwetsbaren in kampen te zetten, zodat de rest van de maatschappij door kan draaien.

Ik snap best dat kinderen weer naar school willen en vooral dat de ouders dit graag willen. Maar er hangt ons ook nog een derde piek boven het hoofd en het vaccineren schiet niet hard op.
Ik verwacht zelfs oplopende cijfers als we deze maatregelen nog effe volhouden, maar nu versoepelen maakt dat nog veel erger.
En dan? Avondklok weer terug, scholen weer dicht? Schuld bij de bevolking leggen: "jullie wilden versoepelingen"?

Ik zou wachten tot ten minste alle kwetsbaren gevaccineerd zijn, en mannen van middelbare leeftijd met overgewicht 😁, en dan week voor week een exitstrategie.
pi_197777198
Tja die Barbara. Die ziet al haar inkomsten ook verdampen. Wat moet ze dan, medeleven tonen?
pi_197777236
Ik zou het eigenlijk de beste strategie vinden dat je telkens één maatregel opheft en dan twee weken kijkt wat er gebeurt met het aantal besmettingen. Zo kun je veel beter een idee krijgen welke maatregel het meeste effect heeft. Een zeer oude en beproefde methodiek. Verander steeds één factor, observeer het effect.
Als je nu in een keer scholen opent, avondklok afschaft en winkels deels opent en de besmettingen lopen weer op, gaan we weer weken discussiëren over waar het door komt. Maar... dat is onmogelijk omdat je meerdere dingen tegelijk doet.
Doe bijv. de scholen open en de rest niet. Lopen de besmettingen niet/nauwelijks op incl, ziekenhuis en doden, dan zijn we voor eens en altijd van die discussie af.
Gooi daarna de avondklok eraf. Als de besmettingen weer toenemen, moet die avondklok weer ingesteld en ga je niet opnieuw weer over die scholen beginnen want die heb je uitgesloten.
Zo kun je maatregel voor maatregel aflopen en ondertussen ga je door met vaccineren.
En als net dan echt under controll is... gaan we weer normaal leven. *O*
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:17:49 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197777325
Dan ga je er wel vanuit dat alleen de maatregelen effect kunnen hebben

Natuurlijk beloop van het virus, seizoensinvloeden, buitenlandse invloeden, speelt ook allemaal mee

Je kunt het niet helemaal wetenschappelijk netjes aanpakken qua oorzaak en effect
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197777346
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Thuis onderwijs kan prima in alles.
Ja je mist wat sociale contacten, maar ach dat je dat even mis boeit echt niet zo.
Je ziet ook genoeg buiten school om nu nog.
[..]

Ten 1e nee dat valt niet eens mee. Er zijn genoeg grote uitbraken op scholen geweest.
Logisch ook.

Ten 2e alles? Die moeten we weg gaan houden zo veel mogelijk. En juist scholen zijn een grote keten om het door te geven. Kinderen via ouders en leraren naar opa's en oma's.

Natuurlijk is Corona niet heel ernstig. De kans dat je echt last krijgt is zeer klein.
Maar daarom moeten we nog wel zorgen dat het niet overal maar rond kan gaan.

En ja tuurlijk kan dat wel. Zoom en Skype zijn voor iedereen toegankelijk.
Het is 2021. Dat een school het lastig gaat vinden om over te stappen is wat anders, dat ligt aan de school zelf.
Maar de middelen zijn er makkelijk.
Thuisonderwijs kan niet en de sociale contacten zijn veel belangrijker. Sowieso gaan de belangen van kinderen natuurlijk boven die van bejaarden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:03 schreef Gia het volgende:
Gisteren zat bij Jinek dat enge mens weer, Barbara nog wat, met haar enge ideeën over maatwerk.

Kwam er nog net niet op neer om kwetsbaren in kampen te zetten, zodat de rest van de maatschappij door kan draaien.

Ik snap best dat kinderen weer naar school willen en vooral dat de ouders dit graag willen. Maar er hangt ons ook nog een derde piek boven het hoofd en het vaccineren schiet niet hard op.
Ik verwacht zelfs oplopende cijfers als we deze maatregelen nog effe volhouden, maar nu versoepelen maakt dat nog veel erger.
En dan? Avondklok weer terug, scholen weer dicht? Schuld bij de bevolking leggen: "jullie wilden versoepelingen"?

Ik zou wachten tot ten minste alle kwetsbaren gevaccineerd zijn, en mannen van middelbare leeftijd met overgewicht 😁, en dan week voor week een exitstrategie.
Nee hoor, mocht er een 3e piek komen dan krijgen we wat sneller groepsimmuniteit, of mensen gaan dood, of ze overleven het en ze bouwen op die manier immuniteit op, of ze worden gevacinneerd.

Middelbaaronderwijs moet trouwens ook na de voorjaarsvakantie gewoon weer open.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197777368
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ten eerste valt dat best mee, als je de cijfers bekijkt
En ten tweede, wat is er mis met besmettingen ?
We moeten echt stoppen met een coronabesmetting als iets verschrikkelijks te zien
Voor velen is "de IC" het schrikbeeld geworden, maar dat is geen reel beeld voor verreweg de meesten
[..]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_197777401
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee
Rutte heeft de Coronamaatregelen en wetten ingesteld
Maatregelen waarvan het nut vaak niet wetenschappelijk onderbouwd is, en al helemaal niet proportioneel
Hele bedrijfstakken zonder pardon dicht, vaak amper compensatie voor de ondernemers, terwijl die sectoren vaak maar zeer beperkt bijdroegen in de besmettingen
Of het werd niet eens bijgehouden of ze bijdroegen in de besmettingen, maar de beeldvorming en paniek deed de rest
[..]

Ten eerste valt dat best mee, als je de cijfers bekijkt
En ten tweede, wat is er mis met besmettingen ?
We moeten echt stoppen met een coronabesmetting als iets verschrikkelijks te zien
Voor velen is "de IC" het schrikbeeld geworden, maar dat is geen reel beeld voor verreweg de meesten
[..]

Nee, dat kan niet, daar zijn we nu wel achter
Dit 100%. Ja iets meer besmettingen, misschien iets meer oversterfte maar niets wat echt diepe wonden achterlaat itt de huidige maatregelen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197777451
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:01 schreef Injetta het volgende:Mooie tabel. Er valt mij wel op dat kinderen ihkv bron en contactonderzoek een absurd hoog percentage besmettingen laat zien en ook de afgelopen week, dat is gem, vier keer zo hoog als de rest.
Verder valt op dat het percentage besmettingen van onderwijsgevenden basis, middel en hoger onderwijs ruim 3 procent lager is t.o.v. De totale periode vanaf augustus. Dat geeft in ieder geval aan dat er toch een flink aantal onderwijsgevenden besmet worden op hun werk.

Dus helemaal nonsens is het niet dat kinderen meer besmet zijn dan volwassenen en dat ze voor een deel de onderwijsgevenden ook besmetten.
Nee, er wordt BCO onderzoek gedaan, en geregistreerd in welke beroepsgroep ze werkzaam zijn
Maar het staat er natuurlijk niet zwart op wit dat personeel wat werkzaam is in het onderwijs, en positief getest is, ook besmet is tijdens het werk.....
Want dat % is gelijk of zelfs lager dan het gemiddelde van Nederland...
quote:
Het vervelende is dat het effect en de impact niet 100% alleen maar slachtoffers maak bij ouderen of zieken/zwakken/zwaarlijvigen. Er zijn helaas ook jongere mensen die heel ziek worden met een enorme impact op hun gestel voor een lange periode.
Het lijkt dus enigszins op Russisch roulette
Kom, je doet net alsof het voor iedereen een tikkende tijdbom is
"jongere mensen die heel ziek worden met een enorme impact op hun gestel voor een lange periode"
De feiten wijzen gewoon uit dat dit slechts een zeer klein deel van het totaal is, uitzonderingen zijn dat
En op uitzonderingen moet je geen beleid maken wat de hele samenleving treft
quote:
En zolang het niet dichtbij is en slechts een getal of een berichtje, valt het mee. Zodra het je eigen kind of partner of jezelf treft is het een heel ander verhaal. Als je wekenlang moet vrezen voor het leven van je kind of partner of ineens ziet dat die in een wrak is veranderd, kun je het minder makkelijk zien als een geval van jammer en pech. Of je eigen gezondheid wordt zo aangetast dat je de meest normale dingen niet meer kunt doen. Ook al ben je dus statistisch gezien minor damage, voor jezelf zal dat toch anders voelen.
Nu trek jij het persoonlijk, maar ik verwacht van politici dat ze meer afstand kunnen nemen en het macro kunnen bekijken
Zoals ze ook al vele jaren doen bij andere zaken op gezondheidsgebied
Want dan accepteren we opeens WEL dat mensen ernstig ziek worden en sterven, ook veel van die levens hadden we kunnen rekken of redden als we de samenleving op slot hadden gegooid
pi_197777475
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:19 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Kun je je reactie ook onderbouwen, of blijft het hierbij ?
pi_197777516
Heeft te maken met dat straks de verkiezingen aankomen, we gaan nu straks tijdelijk versoepelen en na de verkiezingen er weer vol in ondanks de cijfers het niet toelaten.

Overgens langzaam aan gewoon de boel open gooien en accepteren dat je niet iedereen kan helpen want dat gebeurd nu ook niet zoals zorg wordt uitgesteld.
pi_197777537
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Kun je je reactie ook onderbouwen, of blijft het hierbij ?
Ga maar eens meedraaien in een ziekenhuis... kijken of je nog zo simpel bazelt... ach wat zeg ik. Paarlen voor de zwijnen enzo...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:33:02 #37
3542 Gia
User under construction
pi_197777582
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:18 schreef Harlon het volgende:

Middelbaaronderwijs moet trouwens ook na de voorjaarsvakantie gewoon weer open.
Welke voorjaarsvakantie? Die van midden en noord, of die van zuid?

En 1 maart. Dan weten we al wel of er een derde golf is.
pi_197777744
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:12 schreef Injetta het volgende:
Ik zou het eigenlijk de beste strategie vinden dat je telkens één maatregel opheft en dan twee weken kijkt wat er gebeurt met het aantal besmettingen. Zo kun je veel beter een idee krijgen welke maatregel het meeste effect heeft. Een zeer oude en beproefde methodiek. Verander steeds één factor, observeer het effect.
Als je nu in een keer scholen opent, avondklok afschaft en winkels deels opent en de besmettingen lopen weer op, gaan we weer weken discussiëren over waar het door komt. Maar... dat is onmogelijk omdat je meerdere dingen tegelijk doet.
Doe bijv. de scholen open en de rest niet. Lopen de besmettingen niet/nauwelijks op incl, ziekenhuis en doden, dan zijn we voor eens en altijd van die discussie af
Waarom moet er nu bij het afschaffen opeens gekeken worden of maatregelen effect hebben ?
Dat deden ze toch ook niet toen ze ingesteld werden ? :?
En ook al zouden de besmettingen oplopen, incl, ziekenhuis en doden. Dat is dan jammer, dat moet je accepteren, maar die scholen moeten open blijven
quote:
Gooi daarna de avondklok eraf. Als de besmettingen weer toenemen, moet die avondklok weer ingesteld en ga je niet opnieuw weer over die scholen beginnen want die heb je uitgesloten.
Die avondklok moet er sowiezo onmiddelijk af, en iedere bestuurder die het ook maar voorstelt om weer in te zetten moet achter de tralies
Uit de invoering van de avondklok blijkt een totale minachting van de politiek voor de gewone burgers, uit de uiterst fanatieke wijze waarop de politie het handhaaft blijkt wat mij betreft een intense haat tegen burgers.
Waarom zou je anders burgers straffen en bepalen of ze wel of niet op straat moeten zijn ?

Jij wilt de scholen open hebben, avondklok er daarna af, maar als de besmettingen weer stijgen, dan moet de avondklok weer ingesteld worden ?
Waarom wil je toch zo graag een avondklok ?, heb je zo`n hekel aan je landgenoten dat je zo graag hun vrijheden inperkt ?
quote:
Zo kun je maatregel voor maatregel aflopen en ondertussen ga je door met vaccineren.
En als net dan echt under controll is... gaan we weer normaal leven. *O*
Nee, ook als het niet "echt under controll" is, gaan we gewoon weer normaal leven
Stoppen met deze flauwekul
pi_197777766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Welke voorjaarsvakantie? Die van midden en noord, of die van zuid?

En 1 maart. Dan weten we al wel of er een derde golf is.
1 februari zou beter zijn, maar goed dat gaat lastig worden. Je zit nu wel met het 2e jaar op rij dat je geen serieuze examens kan afnemen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:46:11 #40
3542 Gia
User under construction
pi_197777795
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef Harlon het volgende:


1 februari zou beter zijn, maar goed dat gaat lastig worden. Je zit nu wel met het 2e jaar op rij dat je geen serieuze examens kan afnemen.
Zag gister iets met sneltesten voor een examen. Lijkt me iets om nu goed te onderzoeken.
pi_197777818
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:03 schreef Gia het volgende:
Gisteren zat bij Jinek dat enge mens weer, Barbara nog wat, met haar enge ideeën over maatwerk.

Kwam er nog net niet op neer om kwetsbaren in kampen te zetten, zodat de rest van de maatschappij door kan draaien
Ik snap de weerstand niet tegen plannen voor maatwerk
NU wordt iedereen gestraft, NU worden de vrijheden en rechten van iedereen ingeperkt
Dat is toch veel slechter ?
quote:
Ik snap best dat kinderen weer naar school willen en vooral dat de ouders dit graag willen. Maar er hangt ons ook nog een derde piek boven het hoofd en het vaccineren schiet niet hard op.
Ik verwacht zelfs oplopende cijfers als we deze maatregelen nog effe volhouden, maar nu versoepelen maakt dat nog veel erger.
En dan? Avondklok weer terug, scholen weer dicht? Schuld bij de bevolking leggen: "jullie wilden versoepelingen"?
Als maatregelen eraf zijn, dan moeten ze eraf blijven. Stoppen met dat jojo gedoe
quote:
Ik zou wachten tot ten minste alle kwetsbaren gevaccineerd zijn, en mannen van middelbare leeftijd met overgewicht 😁, en dan week voor week een exitstrategie.
Ja, maar in het huidige tempo duurt dat 2025 voordat we zo ver zijn (geloof niet de leugens van Hugo de Jonge dat het straks veel sneller gaat)
pi_197777851
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:24 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Dat boeit ontzettend veel voor het merendeel van de kinderen.
Alsof een kind zich daar mee bezig houdt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:26 schreef galantis het volgende:

[..]

Als je al in de veronderstelling bent dat kinderen geen achterstanden oplopen en digitaal onderwijs als volwaardig equivalent ziet, dan ben je gewoon bullshit aan het verkopen. Gewoon zaken zo aan het verdraaien dat ze in jouw straatje passen.
Er is gewoon keihard aangetoond dat schoolsluiting met online onderwijs als slap surrogaat funest is voor de leerontwikkeling van kinderen/scholieren.

https://eenvandaag.avrotr(...)matisch-door-corona/
https://www.ad.nl/utrecht(...)chterstand~aaa1d2ca/
Etc, etc.
Ze spreken met leerlingen en moet zogenaamd een duidelijk onderzoek zijn, natuurlijk.
Als een leerling zelf de omstandigheden misbruikt om op YouTube te gaan of waar dan ook op. Dan heeft dat niet met school en het onderwijs te maken.

En digitaal onderwijs is niets anders dan fysiek onderwijs. Het is exact dezelfde stof, exact dezelfde leraar.
Het enige wat je mist zijn de pauzes met elkaar.
pi_197777856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Zag gister iets met sneltesten voor een examen. Lijkt me iets om nu goed te onderzoeken.
Examen kan je niet meer serieus afnemen nu de leerlingen weer 3 maanden geen fatsoenlijke les hebben gehad.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 13:50:47 #44
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_197777862
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof een kind zich daar mee bezig houdt.

Ja. Bewust of onbewust, het fysiek aanwezig zijn van een docent maakt een wereld van verschil.
F.K.A. SuperwormJim
pi_197777872
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:46 schreef Gia het volgende:
Zag gister iets met sneltesten voor een examen. Lijkt me iets om nu goed te onderzoeken.
Waarom zou je jongeren een sneltest laten doen voor een virus wat voor hen niet gevaarlijk is :?
En wat als de test positief is ?
Dan mag je geen examen doen ?

In April/Mei 2020 waren er in Duitsland gewoon fysieke examens hoor, en kregen de examenklassen ook les
Maar in Nederland kon het allemaal niet.....
pi_197777922
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof een kind zich daar mee bezig houdt.
[..]

Ze spreken met leerlingen en moet zogenaamd een duidelijk onderzoek zijn, natuurlijk.
Als een leerling zelf de omstandigheden misbruikt om op YouTube te gaan of waar dan ook op. Dan heeft dat niet met school en het onderwijs te maken.

En digitaal onderwijs is niets anders dan fysiek onderwijs. Het is exact dezelfde stof, exact dezelfde leraar.
Het enige wat je mist zijn de pauzes met elkaar.
ben je serieus zo achterlijk ja? Even kijken, je kan niet meer bij de leerling in het schrift meekijken of meeschrijven, de leerlingen die auditief zijn ingesteld komen er wel, maar degene die het moeten hebben van overleggen met elkaar en vragen stellen aan de docent en het voor zich moeten zien ben je kwijt. Even er vanuitgaande dat iedereen een goed genoege situatie heeft waarin het volgen van online lessen goed mogelijk is.

Niet voor niets dat iedereen die er ook maar enigszins verstand van heeft aangeeft dat normale lessen zsm door moeten gaan. Als ik trouwens naar de rest van je posts kijk kunnen we de eerste vraag volmondig me ja beantwoorden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197778007
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof een kind zich daar mee bezig houdt.
[..]

Ze spreken met leerlingen en moet zogenaamd een duidelijk onderzoek zijn, natuurlijk.
Als een leerling zelf de omstandigheden misbruikt om op YouTube te gaan of waar dan ook op. Dan heeft dat niet met school en het onderwijs te maken.

En digitaal onderwijs is niets anders dan fysiek onderwijs. Het is exact dezelfde stof, exact dezelfde leraar.
Het enige wat je mist zijn de pauzes met elkaar.
Heb jij ooit zelf op school gezeten? Kinderen zijn geen robots. En zeker niet in kwetsbare leeftijden zoals ca 6/7 wanneer ze net leren lezen en schrijven.
Leraren hebben antennes voor welk kind welke aandacht verdient en dit gaat niet via een paar pixels.
Jouw praatje gaat alleen op voor hogescholen/universiteiten en in lichte mate wellicht voor middelbare scholen maar dan houdt het ook wel op.
Maar goed ik ruik één en al opportunisme, en als je het niet wilt begrijpen, dan maar niet. Ik snap niet waarom je - zelf al zou je bij je standpunt blijven voor scholen gesloten houden - zo ontzettend gemaakt wil bagatelliseren hoe funest het gebrek aan fatsoenlijk fysiek onderwijs momenteel voor kinderen is.
I'll give you something to do
pi_197778064
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof een kind zich daar mee bezig houdt.
[..]

Ze spreken met leerlingen en moet zogenaamd een duidelijk onderzoek zijn, natuurlijk.
Als een leerling zelf de omstandigheden misbruikt om op YouTube te gaan of waar dan ook op. Dan heeft dat niet met school en het onderwijs te maken.

En digitaal onderwijs is niets anders dan fysiek onderwijs. Het is exact dezelfde stof, exact dezelfde leraar.
Het enige wat je mist zijn de pauzes met elkaar.
Wat je ook vergeet is dat online onderwijs de ongelijkheid in de samenleving verder vergroot.
De kinderen die niet in een veilige thuissituatie zitten leren een stuk minder dan kinderen die een kamer voor zichzelf hebben en ouders die hun begeleiden.
Dat vindt niemand een wenselijke situatie.
pi_197778177
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:03 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Wat je ook vergeet is dat online onderwijs de ongelijkheid in de samenleving verder vergroot.
De kinderen die niet in een veilige thuissituatie zitten leren een stuk minder dan kinderen die een kamer voor zichzelf hebben en ouders die hun begeleiden.
Dat vindt niemand een wenselijke situatie.
Nee joh dat kan je makkelijk afdoen met "kinderen houden zich daar niet mee bezig" aldus bianconeri. Maar goed, altijd fijn als mensen hun stupiditeit zo etaleren zodat niemand ze meer serieus hoeft te nemen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:36:12 #50
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197778525
Waarom vinden we eigenlijk überhaupt dat we vanaf onze huiskamer deze risico-inschatting beter kunnen maken dan mensen die objectief toch wel als expert tellen? Mag toch aannemen dat 99,9% van de mensen hier niet over de juiste bronnen in combinatie met inhoudelijke kennis van de verspreiding van infectieziektes beschikt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')