abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197763875
Alu hoedje op, ze openen nu de scholen, straks nemen de besmettingen toe ivm de Britse variant en over 4 weken is er weer draagvlak om de scholen weer dicht te gooien.
pi_197763880
Google London Covid. Meer dan een halvering in drie weken.
blablablabla
pi_197763898
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat doen ze ja, vorige week was de inschatting 1,27 voor de Britse variant en 0,89 voor de oude variant. Zelf kan ik dat niet rijmen met de data, maar goed.
Hmm ja dan zou er nog wel een flinke uitdaging liggen, want als het nog toeneemt met deze maatregelen.
pi_197763926
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:11 schreef archito het volgende:

[..]

Dat laatste vroeg ik me ook wel af inderdaad. Je ziet dat het percentage positieve testen ongeveer gelijk blijft. Dus of minder mensen zijn ziek, of minder mensen willen zich laten testen door bijvoorbeeld het lek.
Of het is een combinatie van die twee.
pi_197763927
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:08 schreef popje het volgende:
En nog krijgt Hugo het voor elkaar om te zeggen dat het helemaal niet goed gaat en dat de cijfers lijken te dalen, maar dat er dreiging is van de derde golf...

Nee Hugo, de cijfers lijken niet te dalen, ze dalen.
Als het virus niet op zijn retour is in de cijfers, dan zorgen onze bewindslieden er wel voor dat we nog steeds in de crisis blijven zitten. Ook als straks iedereen gevaccineerd is. Men is nu compleet doorgeslagen en in staat om overal voor in paniekmodus te schieten in Den Haag. Ze lijden aan een soort syndroom lijkt het wel, angst voor het onbekende.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197763931
En nu weer bericht bij de NOS dat mogelijk vaccinaties dubbel zijn geteld. Dit na het fiasco van herberekenen waar ze in Noord-Korea nog met bewondering naar kijken.

Hoelang is Hugo nog houdbaar?
pi_197763947
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als het virus niet op zijn retour is in de cijfers, dan zorgen onze bewindslieden er wel voor dat we nog steeds in de crisis blijven zitten. Ook als straks iedereen gevaccineerd is. Men is nu compleet doorgeslagen en in staat om overal voor in paniekmodus te schieten in Den Haag. Ze lijden aan een soort syndroom lijkt het wel, angst voor het onbekende.
Ook wel tunnelvisie genoemd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197763959
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Alu hoedje op, ze openen nu de scholen, straks nemen de besmettingen toe ivm de Britse variant en over 4 weken is er weer draagvlak om de scholen weer dicht te gooien.
Wat dan alleen maar terecht zou zijn. Ze versoepelen vrijwel enkel de basisscholen, dus als het toch weer stijgt dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan de scholen liggen. Dan is zo snel mogelijk ingrijpen gewoon noodzakelijk voordat we echt op het punt komen dat de afgelopen maanden voor niets zijn geweest. In theorie versoepelen ze de avondklok ook hoogstwaarschijnlijk, maar we dalen nu ook al zonder het effect van die avondklok; daar was het te vroeg voor. Dat effect zal je op z'n vroegst ergens deze week merken.
pi_197763960
quote:
Ik zou het wel lullig voor m’n kinderen vinden als ze nu een week naar school kunnen, dan een week vakantie en na de vakantie alles weer dicht.
pi_197763972
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ga het geen janken noemen, maar voor de rest van de samenleving (die straks potentieel de sjaak zijn dat ze nog langer gesloten moeten blijven omdat ze vroegtijdig de scholen heropenen)
Deze redenering klopt niet. Of de lockdown blijft of er wordt versoepeld. Niet versoepelen betekent automatisch langer in lockdown.
pi_197763994
Komende week moeten we dus een substantiėle stijging gaan zien in de besmettingen, anders was de paniek aangaande die Britse variant wellicht wat te zwaar aangezet, mogen we dat concluderen?
blablablabla
pi_197763998
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat dan alleen maar terecht zou zijn. Ze versoepelen vrijwel enkel de basisscholen, dus als het toch weer stijgt dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan de scholen liggen. Dan is zo snel mogelijk ingrijpen gewoon noodzakelijk voordat we echt op het punt komen dat de afgelopen maanden voor niets zijn geweest. In theorie versoepelen ze de avondklok ook hoogstwaarschijnlijk, maar we dalen nu ook al zonder het effect van die avondklok; daar was het te vroeg voor. Dat effect zal je op z'n vroegst ergens deze week merken.
Vergeet niet dat we nog een week te gaan hebben, als we in ongeveer in dit tempo doordalen, zitten we weer op 500 besmettingen minder tot 5 dagen oud volgende week maandag.

Dan zit je op het niveau van midden/eind september.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197764002
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoezo dalen die cijfers in de UK dan alweer zo hard nu dat kan toch niet ze zijn nog geen maand in lockdown _O- .

Krijg steeds meer het gevoel dat dat gelul over die mutaties bangmakerij is om ons de winter door de helpen :') .
Juist en dat is dus mijn punt. Als het is zoals zij stellen moeten we nu een kanteling gaan maken, maar ik denk inderdaad ook dat het op schattingen, modelleringen en gedachten gebasseerd is. We horen vrij weinig harde cijfers, maar alleen schattingen en modelleringen en bangmakerij.
pi_197764010
quote:
9s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:05 schreef xpompompomx het volgende:
En, mogen de kappers ook eindelijk weer open? :')
Dit is wat mij betreft ook de belangrijkste vraag :D
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:21:24 #115
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197764012
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:20 schreef Elan het volgende:
Komende week moeten we dus een substantiėle stijging gaan zien in de besmettingen, anders was de paniek aangaande die Britse variant wellicht wat te zwaar aangezet, mogen we dat concluderen?
Wie weet moet Hugo ook even aan die cijfers gaan morrelen. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 1 februari 2021 @ 16:21:30 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197764014
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze versoepelen vrijwel enkel de basisscholen, dus als het toch weer stijgt dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan de scholen liggen
Of aan het gedrag van volwassen mensen rondom de scholen. Als er na het heropenen van de scholen weer een stijging optreedt, dan hangt dat waarschijnlijk wel samen met de heropening, maar is het niet noodzakelijk te wijten aan de besmettelijkheid van kinderen. Het kan - maar het hoeft niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197764018
quote:
Nee, ik geef het een week bij stijgende cijfers. Ze worden steeds extremer, want ze zijn ontzettend angstig geworden. Dit komt door die paniekzaaierij uit Engeland door die varianten.

De daadkracht en ballen die ze toonden voor de zomer om te versoepelen gaan we nooit meer terugzien. Alles zal nu tergend langzaam gaan en bij een beetje stijging zal er weer op de rem getrapt gaan worden ("zie je wel, de variant slaat toe!"), en kunnen we weer opnieuw beginnen met het versoepeltraject.
  Moderator maandag 1 februari 2021 @ 16:21:55 #118
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197764019
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:16 schreef Confetti het volgende:
En nu weer bericht bij de NOS dat mogelijk vaccinaties dubbel zijn geteld. Dit na het fiasco van herberekenen waar ze in Noord-Korea nog met bewondering naar kijken.

Hoelang is Hugo nog houdbaar?
Tot een volgend kabinet over een paar maanden.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197764024
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of aan het gedrag van volwassen mensen rondom de scholen. Als er na het heropenen van de scholen weer een stijging optreedt, dan hangt dat waarschijnlijk wel samen met de heropening, maar is het niet noodzakelijk te wijten aan de besmettelijkheid van kinderen. Het kan - maar het hoeft niet.
Het is ook niet voor niets dat ze de BSO boven de 4 jaar oud nog dichthouden.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:22:14 #120
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197764025
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:20 schreef Elan het volgende:
Jazeker :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 1 februari 2021 @ 16:22:18 #121
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197764026
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Of ze weten echt niet wat ze doen of ze willen nooit uit een lockdownsituatie. Beide wil ik niet geloven maar dat gevoel bekruipt me soms wel. Is dat vreemd?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197764028
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Deze redenering klopt niet. Of de lockdown blijft of er wordt versoepeld. Niet versoepelen betekent automatisch langer in lockdown.
Je snapt m'n punt niet.

Scholen gaan open. Als er dan toch een stijging komt dan gaan ze niet opeens andere dingen versoepelen. Dus in andere woorden: bedrijven die nu al gesloten zijn moeten dan nog langer wachten voordat zij een keer de kans krijgen, want scholen staan altijd voorop.

Als ik een ondernemer was zou ik dus best nerveus zijn de komende tijd.
pi_197764038
Ook in Italiė neemt het aantal besmettingen af. Daar werken ze met kleuren (Rood, oranje en geel). Bij Rood mag je alleen de deur uit met een formulier. Bij oranje zijn er slechts reisrestricties, tenzij je voor werk ergens moet zijn.
Momenteel is er geen rood gebied meer in Italiė.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197764039
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vergeet niet dat we nog een week te gaan hebben, als we in ongeveer in dit tempo doordalen, zitten we weer op 500 besmettingen minder tot 5 dagen oud volgende week maandag.

Ben benieuwd op zich natuurlijk wel goed dat men voorzichtigheid in acht heeft genomen laten we dat maar voorop stellen.

En anders is die zware lockdown ook niet voor niks geweest want wellicht kan je dan ook wat eerder en meer gaan versoepelen dan dat je dat niet had doorgevoerd.
blablablabla
pi_197764041
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat zou uiteraard fijn zijn O+ Staat los van m'n post.
pi_197764059
quote:
10s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dit is wat mij betreft ook de belangrijkste vraag :D
De mijne ook. En de gyms, want ik wil weer werken (en trainen). Ik snap er allemaal niks meer van, dalende cijfers, en een 'het gaat niet goed' houding vanuit De Jonge en consorten. Zeg het maar.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_197764063
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Scholen gaan open. Als er dan toch een stijging komt dan gaan ze niet opeens andere dingen versoepelen. Dus in andere woorden: bedrijven die nu al gesloten zijn moeten dan nog langer wachten voordat zij een keer de kans krijgen, want scholen staan altijd voorop.

Exact hetzelfde geldt voor elke mogelijke maatregel die opgeheven wordt. Als winkels weer open gaan en er komt een stijging dan moeten kinderen en ouders weer langer wachten. Geen argument dus.

Maatregelen niet opheffen betekent sowieso langer in lockdown voor iedereen. Wat je wil als ondernemer is dat scholen open gaan en besmettingen beheersbaar blijven zodat er ruimte komt voor andere sectoren. Dat kan alleen maar door de scholen te openen.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:25:14 #128
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197764074
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook in Italiė neemt het aantal besmettingen af. Daar werken ze met kleuren (Rood, oranje en geel). Bij Rood mag je alleen de deur uit met een formulier. Bij oranje zijn er slechts reisrestricties, tenzij je voor werk ergens moet zijn.
Momenteel is er geen rood gebied meer in Italiė.
Ik hoop nog steeds op een Spaanse griep scenario. Dat de het plots voorbij is.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197764075
quote:
19s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:22 schreef Gunner het volgende:

[..]

Of ze weten echt niet wat ze doen of ze willen nooit uit een lockdownsituatie. Beide wil ik niet geloven maar dat gevoel bekruipt me soms wel. Is dat vreemd?
Dat is zeker geen vreemde gedachte van je, ik denk het namelijk ook. En er is voldoende onderbouwing te geven waarom dat zo is. Echter kan dat hier niet benoemd worden :s)
pi_197764086
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is dan de enige verandering.

Ik kan nu al wel raden dat als de cijfers weer gaan stijgen het inderdaad zo gebracht gaat worden dat het aan andere groepen ligt.

Het enige wat ik me nog voor kan stellen is dat er nog meer mensen weer naar kantoor gaan en dat het daardoor fout gaat. Maar dat zal vast onderzocht kunnen worden, zo zorgvuldig zijn we in NL wel. :+
pi_197764119
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is dan de enige verandering.

Ik kan nu al wel raden dat als de cijfers weer gaan stijgen het inderdaad zo gebracht gaat worden dat het aan andere groepen ligt.

Als er een stijging komt zal dat altijd aan de Britse variant liggen. Volgens bepaalde voorspellingen is het niet eens mogelijk om die onder de 1 te houden zelfs met een zware lockdown.
pi_197764130
quote:
9s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:05 schreef xpompompomx het volgende:
En, mogen de kappers ook eindelijk weer open? :')
Gewoon je vrouw je laten knippen
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_197764138
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, ik geef het een week bij stijgende cijfers. Ze worden steeds extremer, want ze zijn ontzettend angstig geworden. Dit komt door die paniekzaaierij uit Engeland door die varianten.

De daadkracht en ballen die ze toonden voor de zomer om te versoepelen gaan we nooit meer terugzien. Alles zal nu tergend langzaam gaan en bij een beetje stijging zal er weer op de rem getrapt gaan worden ("zie je wel, de variant slaat toe!"), en kunnen we weer opnieuw beginnen met het versoepeltraject.
Ik erger me er echt blauw aan... Dan heb je goed nieuws en dan "Ja, maar want BrITsE VaRIanT!!1!1" Ik heb echt het gevoel dat wat die Matthias Desmet zei in z'n YouTube filmpjes gelijk heeft. Maar goed, we zouden dus precies deze week moeten weten of de Britse variant paniekzaaierij was, want volgens de modellen moet het deze week gaan stijgen? Dat is de lakmoesproef.

En hoe gaat het nu in het VK nu trouwens?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:28:04 #134
346939 Janneke141
pi_197764144
Even een vlotte berekening op wanneer we nu precies in het dal van de besmettingen zouden zitten als de Britse variant de overhand krijgt.

Aanname: de R0 zoals hierboven gegeven, dus 0,85 klassiek en 1,27 Brits en deze blijven constant.
Zeg a = het percentage reguliere besmettingen.

Dan is 0,85a + 1,27*(100-a) = 100 bij het omslagpunt.
Dat betekent dat a = 64 (ongeveer), dus dat het met deze r'en weer begint te stijgen als de Britse variant 36% van het totaal uitmaakt. Dat moment zijn we volgens mij al voorbij, maar qua besmettingscijfers zitten we voorlopig nog steeds in een lijn die omlaag loopt.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:29:28 #135
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197764156
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:13 schreef Elan het volgende:
Google London Covid. Meer dan een halvering in drie weken.
En welke maatregelen hebben ze daar?
Géén kloon van tvlxd!
pi_197764159
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:28 schreef Janneke141 het volgende:
Even een vlotte berekening op wanneer we nu precies in het dal van de besmettingen zouden zitten als de Britse variant de overhand krijgt.

Aanname: de R0 zoals hierboven gegeven, dus 0,85 klassiek en 1,27 Brits en deze blijven constant.

Dat betekent dat a = 64 (ongeveer), dus dat het met deze r'en weer begint te stijgen als de Britse variant 36% van het totaal uitmaakt. Dat moment zijn we volgens mij al voorbij, maar qua besmettingscijfers zitten we voorlopig nog steeds in een lijn die omlaag loopt.
Het is natuurlijk afwachten, maar het zou natuurlijk nog steeds best kunnen dat de R van de Britse variant te hoog is ingeschat (ik hoop het echt)
pi_197764160
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als er een stijging komt zal dat altijd aan de Britse variant liggen. Volgens bepaalde voorspellingen is het niet eens mogelijk om die onder de 1 te houden zelfs met een zware lockdown.
Dan is de Londense situatie dus onmogelijk? :P
  Public Relations / Redactie Film maandag 1 februari 2021 @ 16:29:49 #138
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197764162
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:24 schreef josja het volgende:

[..]

De mijne ook. En de gyms, want ik wil weer werken (en trainen). Ik snap er allemaal niks meer van, dalende cijfers, en een 'het gaat niet goed' houding vanuit De Jonge en consorten. Zeg het maar.
Vervelend dat dit niet duidelijk is en het probleem van de overheid.

Heel simpel gezegd: er waren twee varianten rond.

- Een dalend variant met een R van 0,8. Die dooft dus uit.

- Een stijgende variant met een R van geschat op 1,2. Die neemt dus toe.

Omdat de ene epidemie sneller afneemt dan de andere toeneemt, hebben we nu nog te maken met een daling. Maar op een gegeven moment neemt de groeiende epidemie de overhand en gaan de cijfers weer stijgen. Dat wordt half februari verwacht.

Toelichting in link:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-laat-gaan~a63546b7/
pi_197764170
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik erger me er echt blauw aan... Dan heb je goed nieuws en dan "Ja, maar want BrITsE VaRIanT!!1!1" Ik heb echt het gevoel dat wat die Matthias Desmet zei in z'n YouTube filmpjes gelijk heeft. Maar goed, we zouden dus precies deze week moeten weten of de Britse variant paniekzaaierij was, want volgens de modellen moet het deze week gaan stijgen? Dat is de lakmoesproef.

En hoe gaat het nu in het VK nu trouwens?
Matthias Desmet heeft zeker gelijk, 100%.

In zowel het VK als Ierland kelderen de cijfers al weken.
pi_197764180
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Vervelend dat dit niet duidelijk is en het probleem van de overheid.

Heel simpel gezegd: er waren twee varianten rond.

- Een dalend variant met een R van 0,8. Die dooft dus uit.

- Een stijgende variant met een R van geschat op 1,2. Die neemt dus toe.

Omdat de ene epidemie sneller afneemt dan de andere toeneemt, hebben we nu nog te maken met een daling. Maar op een gegeven moment neemt de groeiende epidemie de overhand en gaan de cijfers weer stijgen. Dat wordt half februari verwacht.

Toelichting in link:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-laat-gaan~a63546b7/
Maar in UK zien ze dus niet dat de oude variant uitdooft. Daar zie je de oude variant juist weer terrein winnen waar het eerst terrein verloren had.
pi_197764184
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als de modellen kloppen zal die stijging er eerder zijn dan het punt waarop de opening van de scholen of het loslaten van de avondklok zichtbaar worden in de cijfers.
Wat betreft je laatste zin: in het VK en Ierland is te zien dat dat dus niet waar is. Welke voorspellingen zijn dat dan?
  Public Relations / Redactie Film maandag 1 februari 2021 @ 16:31:27 #142
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197764191
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Matthias Desmet heeft zeker gelijk, 100%.

In zowel het VK als Ierland kelderen de cijfers al weken.
In Nederland waren de maatregelen strenger in de VK en Ierland toen die variant de groep overnam. Laten we hopen dat we in Nederland goede maatregelen hadden op het juiste moment. Dat is afwachten op dit moment.
pi_197764195
twitter

Duitsland kwam ook met dit verhaal van de Britse variant als een tweede, separate epidemie. Het grenst inderdaad aan bewuste verspreiding van nepnieuws.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:32:06 #144
346939 Janneke141
pi_197764200
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is natuurlijk afwachten, maar het zou natuurlijk nog steeds best kunnen dat de R van de Britse variant te hoog is ingeschat (ik hoop het echt)
Laat ik het zo zeggen: als die 0,85 en 1,27 correct zijn, dan zouden we inmiddels een paar dagen moeten stijgen, of het percentage Britse besmettingen is op dit moment lager dan wat het RIVM modelleert.
pi_197764202
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:29 schreef Montov het volgende:

[..]

En welke maatregelen hebben ze daar?
Bij benadering zelfs pakket als hier, winkels, restaurants en scholen dicht en werken ze met een ander systeem qua bezoekers (een bubbel) en hebben ze geen avondklok.
blablablabla
pi_197764203
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:30 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Als de modellen kloppen zal die stijging er eerder zijn dan het punt waarop de opening van de scholen of het loslaten van de avondklok zichtbaar worden in de cijfers.
Wat betreft je laatste zin: in het VK en Ierland is te zien dat dat dus niet waar is. Welke voorspellingen zijn dat dan?
Van het RIVM, maar zoals ze zelf ook al aangeven zit daar een enorme foutmarge in. Wat mij betreft is die foutmarge te groot om beleid op te voeren maar het kabinet dacht er anders over.
pi_197764216
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Exact hetzelfde geldt voor elke mogelijke maatregel die opgeheven wordt.
Uiteraard.

quote:
Als winkels weer open gaan en er komt een stijging dan moeten kinderen en ouders weer langer wachten.
Ja.

quote:
Geen argument dus
Wel degelijk. Het zou ook een argument zijn als winkels weer open gaan en kinderen en ouders daardoor langer moeten wachten. Of is dat dan weer anders? ;)

quote:
Wat je wil als ondernemer is dat scholen open gaan en besmettingen beheersbaar blijven zodat er ruimte komt voor andere sectoren.
Uiteraard. Dus is het logisch dat die ondernemers dit een spannende tijd vinden. Ze zijn afhankelijk van het effect van scholen op de cijfers.

Ik denk zelf dat het nog altijd het beste idee is om de huidige maatregelen nog tot maart/april aan te houden zodat de cijfers genoeg gedaald zijn zodat meerdere sectoren weer wat kunnen. In plaats van telkens maar weer voorrang te geven aan scholen waarbij de rest van de samenleving enkel kan hopen dat het niet ontspoort. Dat jij dat anders ziet weet ik natuurlijk, dus wederom agree to disagree :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2021 16:35:26 ]
  Public Relations / Redactie Film maandag 1 februari 2021 @ 16:33:27 #148
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197764224
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Van het RIVM, maar zoals ze zelf ook al aangeven zit daar een enorme foutmarge in. Wat mij betreft is die foutmarge te groot om beleid op te voeren maar het kabinet dacht er anders over.
Nee dat is niet waar. Het verleden heeft uitgewezen dat we soms te laat hebben ingegrepen. Tevens werken de mensen niet echt mee, kijk maar naar de toch wel duidelijke kerstpiek.

Als je dit voorjaar wat leuks wilt doen, moet je nu het virus de kiem insmoren. En we gaan nog steeds massaal teveel naar buiten.
pi_197764227
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:28 schreef Janneke141 het volgende:

Behalve dan dat er tijd zit tussen moment van besmetting en de besmettingscijfers.
pi_197764246
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is dat niet van een tijd geleden, toen er nog minder data beschikbaar was dan nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')