Hmm ja dan zou er nog wel een flinke uitdaging liggen, want als het nog toeneemt met deze maatregelen.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat doen ze ja, vorige week was de inschatting 1,27 voor de Britse variant en 0,89 voor de oude variant. Zelf kan ik dat niet rijmen met de data, maar goed.
Of het is een combinatie van die twee.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:11 schreef archito het volgende:
[..]
Dat laatste vroeg ik me ook wel af inderdaad. Je ziet dat het percentage positieve testen ongeveer gelijk blijft. Dus of minder mensen zijn ziek, of minder mensen willen zich laten testen door bijvoorbeeld het lek.
Als het virus niet op zijn retour is in de cijfers, dan zorgen onze bewindslieden er wel voor dat we nog steeds in de crisis blijven zitten. Ook als straks iedereen gevaccineerd is. Men is nu compleet doorgeslagen en in staat om overal voor in paniekmodus te schieten in Den Haag. Ze lijden aan een soort syndroom lijkt het wel, angst voor het onbekende.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:08 schreef popje het volgende:
En nog krijgt Hugo het voor elkaar om te zeggen dat het helemaal niet goed gaat en dat de cijfers lijken te dalen, maar dat er dreiging is van de derde golf...
Nee Hugo, de cijfers lijken niet te dalen, ze dalen.
Ook wel tunnelvisie genoemd.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het virus niet op zijn retour is in de cijfers, dan zorgen onze bewindslieden er wel voor dat we nog steeds in de crisis blijven zitten. Ook als straks iedereen gevaccineerd is. Men is nu compleet doorgeslagen en in staat om overal voor in paniekmodus te schieten in Den Haag. Ze lijden aan een soort syndroom lijkt het wel, angst voor het onbekende.
Wat dan alleen maar terecht zou zijn. Ze versoepelen vrijwel enkel de basisscholen, dus als het toch weer stijgt dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan de scholen liggen. Dan is zo snel mogelijk ingrijpen gewoon noodzakelijk voordat we echt op het punt komen dat de afgelopen maanden voor niets zijn geweest. In theorie versoepelen ze de avondklok ook hoogstwaarschijnlijk, maar we dalen nu ook al zonder het effect van die avondklok; daar was het te vroeg voor. Dat effect zal je op z'n vroegst ergens deze week merken.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Alu hoedje op, ze openen nu de scholen, straks nemen de besmettingen toe ivm de Britse variant en over 4 weken is er weer draagvlak om de scholen weer dicht te gooien.
Ik zou het wel lullig voor m’n kinderen vinden als ze nu een week naar school kunnen, dan een week vakantie en na de vakantie alles weer dicht.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Alu hoedje op, ze openen nu de scholen, straks nemen de besmettingen toe ivm de Britse variant en over 4 weken is er weer draagvlak om de scholen weer dicht te gooien.
Deze redenering klopt niet. Of de lockdown blijft of er wordt versoepeld. Niet versoepelen betekent automatisch langer in lockdown.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga het geen janken noemen, maar voor de rest van de samenleving (die straks potentieel de sjaak zijn dat ze nog langer gesloten moeten blijven omdat ze vroegtijdig de scholen heropenen)
Vergeet niet dat we nog een week te gaan hebben, als we in ongeveer in dit tempo doordalen, zitten we weer op 500 besmettingen minder tot 5 dagen oud volgende week maandag.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat dan alleen maar terecht zou zijn. Ze versoepelen vrijwel enkel de basisscholen, dus als het toch weer stijgt dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan de scholen liggen. Dan is zo snel mogelijk ingrijpen gewoon noodzakelijk voordat we echt op het punt komen dat de afgelopen maanden voor niets zijn geweest. In theorie versoepelen ze de avondklok ook hoogstwaarschijnlijk, maar we dalen nu ook al zonder het effect van die avondklok; daar was het te vroeg voor. Dat effect zal je op z'n vroegst ergens deze week merken.
Juist en dat is dus mijn punt. Als het is zoals zij stellen moeten we nu een kanteling gaan maken, maar ik denk inderdaad ook dat het op schattingen, modelleringen en gedachten gebasseerd is. We horen vrij weinig harde cijfers, maar alleen schattingen en modelleringen en bangmakerij.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo dalen die cijfers in de UK dan alweer zo hard nu dat kan toch niet ze zijn nog geen maand in lockdown.
Krijg steeds meer het gevoel dat dat gelul over die mutaties bangmakerij is om ons de winter door de helpen.
Dit is wat mij betreft ook de belangrijkste vraagquote:Op maandag 1 februari 2021 16:05 schreef xpompompomx het volgende:
En, mogen de kappers ook eindelijk weer open?
Wie weet moet Hugo ook even aan die cijfers gaan morrelen.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:20 schreef Elan het volgende:
Komende week moeten we dus een substantiële stijging gaan zien in de besmettingen, anders was de paniek aangaande die Britse variant wellicht wat te zwaar aangezet, mogen we dat concluderen?
Of aan het gedrag van volwassen mensen rondom de scholen. Als er na het heropenen van de scholen weer een stijging optreedt, dan hangt dat waarschijnlijk wel samen met de heropening, maar is het niet noodzakelijk te wijten aan de besmettelijkheid van kinderen. Het kan - maar het hoeft niet.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze versoepelen vrijwel enkel de basisscholen, dus als het toch weer stijgt dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan de scholen liggen
Nee, ik geef het een week bij stijgende cijfers. Ze worden steeds extremer, want ze zijn ontzettend angstig geworden. Dit komt door die paniekzaaierij uit Engeland door die varianten.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Tot een volgend kabinet over een paar maanden.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:16 schreef Confetti het volgende:
En nu weer bericht bij de NOS dat mogelijk vaccinaties dubbel zijn geteld. Dit na het fiasco van herberekenen waar ze in Noord-Korea nog met bewondering naar kijken.
Hoelang is Hugo nog houdbaar?
Het is ook niet voor niets dat ze de BSO boven de 4 jaar oud nog dichthouden.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of aan het gedrag van volwassen mensen rondom de scholen. Als er na het heropenen van de scholen weer een stijging optreedt, dan hangt dat waarschijnlijk wel samen met de heropening, maar is het niet noodzakelijk te wijten aan de besmettelijkheid van kinderen. Het kan - maar het hoeft niet.
Jazekerquote:Op maandag 1 februari 2021 16:20 schreef Elan het volgende:
Komende week moeten we dus een substantiële stijging gaan zien in de besmettingen, anders was de paniek aangaande die Britse variant wellicht wat te zwaar aangezet, mogen we dat concluderen?
Of ze weten echt niet wat ze doen of ze willen nooit uit een lockdownsituatie. Beide wil ik niet geloven maar dat gevoel bekruipt me soms wel. Is dat vreemd?quote:Op maandag 1 februari 2021 16:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het virus niet op zijn retour is in de cijfers, dan zorgen onze bewindslieden er wel voor dat we nog steeds in de crisis blijven zitten. Ook als straks iedereen gevaccineerd is. Men is nu compleet doorgeslagen en in staat om overal voor in paniekmodus te schieten in Den Haag. Ze lijden aan een soort syndroom lijkt het wel, angst voor het onbekende.
Je snapt m'n punt niet.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Deze redenering klopt niet. Of de lockdown blijft of er wordt versoepeld. Niet versoepelen betekent automatisch langer in lockdown.
Ben benieuwd op zich natuurlijk wel goed dat men voorzichtigheid in acht heeft genomen laten we dat maar voorop stellen.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vergeet niet dat we nog een week te gaan hebben, als we in ongeveer in dit tempo doordalen, zitten we weer op 500 besmettingen minder tot 5 dagen oud volgende week maandag.
Dan zit je op het niveau van midden/eind september.
Dat zou uiteraard fijn zijnquote:Op maandag 1 februari 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vergeet niet dat we nog een week te gaan hebben, als we in ongeveer in dit tempo doordalen, zitten we weer op 500 besmettingen minder tot 5 dagen oud volgende week maandag.
Dan zit je op het niveau van midden/eind september.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |