Die cijfers zeggen dat er een grote hap uit het aantal nieuw gemelde besmettingen op weekbasis is genomen, namelijk van 20%. Dat is een voldongen feit, welke conclusies je daar verder aan verbindt is verder niet relevant.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen niet zoveel als je niet corrigeert voor tal van zaken. Kijk naar de ziekenhuiscijfers, die loop ook synchroon met wat ik al zei.
Ik denk dat we vooral naar een meer circulair systeem moeten waarbij ook diversiteit en uniformiteit een groter basisbelang dienen, daarnaast zou er een stevigere monitor rol voor de decentrale overheid moeten komen, een belangrijk voetangel is daarbij wel dat juist de provinciale overheid een meer sturende rol kan spelen tussen lokaal en landelijk omdat deze vanuit zijn kerntaak al een voortrekkersrol speelt.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Leuk managementjargon, maar heb je ook concrete voorstellen?
We buigen allemaal voor de nieuwe god Duidelijkheid.quote:
Grappig dit. Vervang orthodoxe joden door Staphorst etc en je kunt de discussie hier ook hebbenquote:Op maandag 1 februari 2021 12:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah sorry:
https://www.volkskrant.nl(...)-aanpassen~b683466b/
En hij vergeet weer dat opnames op de kliniek en IC 3/4 weken achterlopen op de besmettingen. Toen tikten we nog de 9k aan op sommige dagen.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen dat er een grote hap uit het aantal nieuw gemelde besmettingen op weekbasis is genomen, van namelijk van 20%. Dat is een voldongen feit, welke conclusies je daar verder aan verbindt is verder niet relevant.
Staphorst heeft niet zoveel met joden, Urk des te meer het Urks kent veel Joodse invloeden in het dialect omdat de arme Urkse meisjes bij rijke gezinnen in Amsterdam gingen werken, kun je ook weer op een verjaardag vertellenquote:Op maandag 1 februari 2021 12:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig dit. Vervang orthodoxe joden door Staphorst etc en je kunt de discussie hier ook hebben
Sssst.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig dit. Vervang orthodoxe joden door Staphorst etc en je kunt de discussie hier ook hebben
Ik had bijna mijn bullshit management bingo kaartje vol...quote:Op maandag 1 februari 2021 12:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Leuk managementjargon, maar heb je ook concrete voorstellen?
Johan Cruyff zou zeggen: Als je minder IC's hebt, heb je er ook minder mensen leggen.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En hij vergeet weer dat opnames op de kliniek en IC 3/4 weken achterlopen op de besmettingen. Toen tikten we nog de 9k aan op sommige dagen.
Agree to disagreequote:Op maandag 1 februari 2021 12:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Online onderwijs = 100% gesloten onderwijs.
Dat is dus afhankelijk van het doel. De doelen geen economisch effect én niet meer druk op de ICs is dan moet je simpelweg concluderen dat deze doelen niet verenigbaar zijn. En daar is het resultaat van niet de keuze maken voor het ene of het andere dus ook naar. Door die keuze niet te maken zijn er en economische effecten en effecten in de zorg. Je kunt niet een van beide minimaliseren en de andere niet effecteren.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De eigenaar van de zaak gaat dan wel failliet maar ach, in ieder geval is duidelijk waarom.
Tja zoals we het nu doen staat het hele land volledig in brand maar is het in ieder geval volledig onduidelijk waarom dat is.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We buigen allemaal voor de nieuwe god Duidelijkheid.Het land staat volledig in brand maar in ieder geval is het duidelijk voor iedereen waarom dat is.
En dat heet nuance. Zwart-wit denken mag je mooi voor jezelf doen.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
M.a.w. als je geen keuze voor het een of het ander maakt dan blijf je beide pijn doen.
Superspreadevents zodra zo'n beetje alle 50+ers zijn ingeëntquote:Op maandag 1 februari 2021 12:43 schreef Predator40 het volgende:
Paaspop verplaatst naar 3, 4 en 5 september
begin september zijn er echt zoveel grote/mega evenementen gepland en het voetbal ook weer met volle stadions ?:
in hetzelfde weekend:
A state of Trance weekend: 20.000 man indoor
F1 Zandvoort
Paaspop
Ik kan nu nog niet geloven dat dat allemaal door zou kunnen gaan maar van mij mag het
ik ben benieuwd, mooie testcases.
Die zijn nog bezig hun winkeltjes in te richten alsof we in 1985 leven, die denken nog dat de schoolcampus een spannend ding is en dat mensen staan te springen voor een handdoek van 15 euro, enige die een beetje er uit springt is Action, ware het niet dat die een hele andere filosofie hebben, namelijk snel een hoop ramsj inkopen en die met een kleine marge verkopen, leuk is dat ze zich daar niet voor schamen en zelfs trots op zijn, EN terecht!quote:Op maandag 1 februari 2021 12:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
zaken zoals Hema, Intertoys, Action, Blokker, die kunnen Alleen-afhalen best regelen lijkt mij.
Zo makkelijk kom je er niet vanaf. Je impliceert nu dat het ook nog mogelijk is om alle scholen te sluiten en dan géén online onderwijs te geven. Als je zo ver moet gaan om te ontsnappen uit die hoek waar je jezelf in geverfd hebt...quote:
En daarna snel rondje doen via China, Rusland en Nigeria, om een hele cocktail aan experimentele virusremmers in je te jakkeren, de leven is mooi!quote:Op maandag 1 februari 2021 12:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Superspreadevents zodra zo'n beetje alle 50+ers zijn ingeëntDan kunnen we snel groepsimmuniteit opbouwen
En met gerichte maatregelen wordt de brand zo verspreid dat de totale druk minder is. Begin je het nu te snappen?quote:Op maandag 1 februari 2021 12:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja zoals we het nu doen staat het hele land volledig in brand maar is het in ieder geval volledig onduidelijk waarom dat is.
Geen slecht woord over de Hemaquote:Op maandag 1 februari 2021 12:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die zijn nog bezig hun winkeltjes in te richten alsof we in 1985 leven, die denken nog dat de schoolcampus een spannend ding is en dat mensen staan te springen voor een handdoek van 15 euro, enige die een beetje er uit springt is Action, ware het niet dat die een hele andere filosofie hebben, namelijk snel een hoop ramsj inkopen en die met een kleine marge verkopen, leuk is dat ze zich daar niet voor schamen en zelfs trots op zijn, EN terecht!
quote:Op maandag 1 februari 2021 12:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Superspreadevents zodra zo'n beetje alle 50+ers zijn ingeëntDan kunnen we snel groepsimmuniteit opbouwen
Sorry Omoe!quote:
Agree to disagreequote:Op maandag 1 februari 2021 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zo makkelijk kom je er niet vanaf. Je impliceert nu dat het ook nog mogelijk is om alle scholen te sluiten en dan géén online onderwijs te geven. Als je zo ver moet gaan om te ontsnappen uit die hoek waar je jezelf in geverfd hebt...
Nee hoor zwart-wit denken kan ook heel genuanceerd zijn, je haalt dingen door elkaar. Nuancering betekent niet dat je regels onduidelijk moet maken. Het is heel genuanceerd om te zeggen dat de koffiezaak niet open mag totdat de besmettingsgraad x is en dat er daarna weer aan opengaan gedacht mag worden. Daarnaast is het ook ongenuanceerd van de koffiezaak om toch maar open te gaan terwijl ze zelf ook zien dat de regels niet nageleefd worden maar het is wel fijn voor de portemonnee.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat heet nuance. Zwart-wit denken mag je mooi voor jezelf doen.
Ik vind het nog steeds een fijne winkel, vooral sinds de V&D weg is.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sorry Omoe!
Ik haal er trouwens nog wel scheermesjes, die zijn wel fijn namelijk
Dat zijn jouw woordenquote:Op maandag 1 februari 2021 12:50 schreef eragon2890 het volgende:
Waarom heet dit topic "bewustwoording"?
Ik denk dat iedereen wel weet dat alles kut is momenteel + hel en verdoemenis?
lol
Er zitten ook voordelen aan deze crisis, geen politie aan de deur omdat elektriciteit 24 uur 1 stuk aan staatquote:Op maandag 1 februari 2021 12:50 schreef eragon2890 het volgende:
lol
quote:In de Australische deelstaat Western Australia (WA) is dit weekend een beveiliger van een quarantainehotel besmet geraakt met het coronavirus. En zoals dat dan gaat in Australië, zijn er direct strenge maatregelen genomen: zo'n 2 miljoen mensen moeten vijf dagen in lockdown.
Omdat de besmette persoon op diverse plekken in de regio is geweest, proberen de autoriteiten iedereen met wie hij in contact is geweest, te traceren. Deze mensen moeten direct in quarantaine en op Covid-19 worden getest, meldt The Guardian.
Tot 5 februari
De inwoners van Perth, de hoofdstad van Western Australia, en uit de streek eromheen, moeten zich houden aan strenge lockdownregels, die gisteravond ingegaan zijn.
Twee opmerkingen:quote:Op maandag 1 februari 2021 12:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is dus afhankelijk van het doel. De doelen geen economisch effect én niet meer druk op de ICs is dan moet je simpelweg concluderen dat deze doelen niet verenigbaar zijn. En daar is het resultaat van niet de keuze maken voor het ene of het andere dus ook naar. Door die keuze niet te maken zijn er en economische effecten en effecten in de zorg. Je kunt niet een van beide minimaliseren en de andere niet effecteren.
M.a.w. als je geen keuze voor het een of het ander maakt dan blijf je beide pijn doen.
Is dat zo? Is de totale druk minder of is die juist meer door op twee paarden tegelijk te wedden.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En met gerichte maatregelen wordt de brand zo verspreid dat de totale druk minder is. Begin je het nu te snappen?
Vijf dagen, wat verschrikkelijk.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:52 schreef Janneke141 het volgende:
Wat een visionairs toch, daar in Australië. Lijkt me heerlijk om daar rustig te kunnen leven in de wetenschap dat je ieder moment een nieuwe totale lockdown om je oren kan krijgen:
[..]
Wellicht omdat de Hema hier niet zo fijn is, nogal karig aanbod, toevallig de laatste 2 wel 2 keer iets bij de Blokker gekocht, doe ik normaal eigenlijk nooit.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds een fijne winkel, vooral sinds de V&D weg is.
Van de Blokker vergeet ik steeds dat ie nog bestaat.
We zitten midden in de zwaarste lockdown tot nu toe met een rampzalige scholensluiting die immens veel pijn oplevert. Niets van wat je hier zegt heeft ook maar enige connectie met de werkelijkheid.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij gaf ik ook vrij genuanceerd aan waarom het geschipper en de onduidelijkheid in de regelgeving deze problemen oplevert. Ik krijg van dit kabinet een soort zachte heelmeesters geven stinkende wonden idee. Wat is er mis met een regelgeving die pijn doet maar een effect levert. Maar inmiddels is het zo dat als de patient auw zegt het effectieve medicijn maar weer verdund wordt.
en hoelang lopen we hier in nederland al te kutten ondertussen ?quote:Op maandag 1 februari 2021 12:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vijf dagen, wat verschrikkelijk.
Ja. De ziekenhuizen hebben wat lucht en de scholen gaan eindelijk weer open.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is dat zo? Is de totale druk minder
Na verdunning zou een vial 7.5 dosissen moeten bevatten, dan zou 6 dosissen eruit krijgen geen probleem mogen zijn. Als men nauwkeurig werkt tenminste, waar ik aan twijfel als ik deze opmerking lees:quote:Op maandag 1 februari 2021 10:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wel zo gunstig mogelijk geschat natuurlijk, in die berekening gaan ze ervan uit dat er uit elk Pfizer-flesje een zesde dosis te halen is.
Iets wat in Canada bijvoorbeeld lang niet gehaald wordt.
[..]
https://www.ctvnews.ca/he(...)xperts-say-1.5286903
In Frankrijk hebben kinderen 4 maanden vakantiequote:Op maandag 1 februari 2021 12:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We zitten midden in de zwaarste lockdown tot nu toe met een rampzalige scholensluiting die immens veel pijn oplevert. Niets van wat je hier zegt heeft ook maar enige connectie met de werkelijkheid.
Dat zou ook een prima conclusie kunnen zijn en dan dus kiezen voor het virus laten uitrazen en/of mensen met covid niet meer behandelen. Wederom ook een stuk duidelijker dan vandaag doen we de boel een beetje dicht en morgen doen we de boel weer een beetje open. En waarom morgen al, nouja omdat men begon te mopperen.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:53 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Twee opmerkingen:
1. Een goede economie is direct gerelateerd aan de levensverwachting van een bevolking. Je zou de doelen dus juist wel moeten verenigen want je economie naar de gallemiezen brengen levert ook een (enorm) verlies aan levensjaren op.
2. Ik hoor steeds dat de overheid "andere maatregelen" moet nemen in plaats van "halfbakken" maatregelen zoals dat nu wordt genomen. De lockdown was geen "echte" lockdown, want x, y en z mocht nog wel. Nu ook weer van jou. Wat voor beleid zou er dan gevoerd moeten worden?
Het opmerkelijke in Europa is dat ondanks de verschillen in beleid de toenames en afnames in besmettingen/ziekenhuisopnames gelijk op gaan, dus ik vraag mij af of maatregelen wel écht het verschil maken?
Alles is al dicht sinds midden december.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat zou ook een prima conclusie kunnen zijn en dan dus kiezen voor het virus laten uitrazen en/of mensen met covid niet meer behandelen. Wederom ook een stuk duidelijker dan vandaag doen we de boel een beetje dicht en morgen doen we de boel weer een beetje open. En waarom morgen al, nouja omdat men begon te mopperen.
Jaloers op Australiëquote:Op maandag 1 februari 2021 12:52 schreef Janneke141 het volgende:
Wat een visionairs toch, daar in Australië. Lijkt me heerlijk om daar rustig te kunnen leven in de wetenschap dat je ieder moment een nieuwe totale lockdown om je oren kan krijgen:
[..]
Ik snap dat bekvechten ook niet helemaal. Er werd nergens gezegd dat de ziekenhuizen het niet deelden, er werd gezegd dat er alleen naar de cijfers van GGD's gekeken werden, en andere cijfers vaak laat aangeleverd werden.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:17 schreef Anton91 het volgende:
Het bekvechten tussen Hugo en de ziekenhuizen is leuk, maar ik hoop eigenlijk wel dat de nieuwe berekeningen er dichterbij zitten. Wie fout is maakt mij niet zoveel uit, als er maar meer geprikt is dan dat wij hadden gedacht.
Lekker man, Henk van het tankstation in Tiel heeft corona en de hele provincie Gelderland mag in quarantaine.quote:
Corona heeft ook echt voordelen voor mij gebracht die voor mij zwaarder wegen dan de nadelen.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:50 schreef eragon2890 het volgende:
lol
Sorry wat.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is niets mis met de Hema. De Hema is in menig winkelcentrum op de supermarkt na de best draaiende winkel.
Echter, het is opvallend dat low-budget zaken zoals Action, Op=op, Prijsmepper, Big Bazar en Kruidvat het goed doen.
In Utrecht was in 2018 het eerste Deense filiaal van Normal geopend, nu zijn er al 8.
Mijn verwachting is dat na April 2021 deze zaken nog beter gaan. Dan betaal je namelijk ook import als je zelf iets in China besteld onder de 21 euro via AliExpress, Banggood, dealextreme. Merk regelmatig dat dergelijke producten in de low-budget zaken liggen met een andere verpakking.
Komt volgens mij ook dat Australie erg panisch is voor alles wat van buiten komt en ziek is. Beetje zoals wij omgaan met alles wat water is en te hoog staat.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker man, Henk van het tankstation in Tiel heeft corona en de hele provincie Gelderland mag in quarantaine.
Dat kleine Ali bestellingen sinds 1 januari een stuk duurder zijn.quote:
We zitten in de zwaarste lockdown maar er zijn wel koffietentjes open zodat we een koffietje kunnen pakken tijdens het wandelen. En we zitten in rampzalige scholensluiting die al weer opgedoekt wordt terwijl we net een avondklok hebben ingesteld voor een piek die verwacht wordt in april.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We zitten midden in de zwaarste lockdown tot nu toe met een rampzalige scholensluiting die immens veel pijn oplevert. Niets van wat je hier zegt heeft ook maar enige connectie met de werkelijkheid.
Feitjes! Ik bedoelde meer het vervangen van orthodoxe joden door gereformeerd/katholiek, maar point taken. Arme Urkse meisjesquote:Op maandag 1 februari 2021 12:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Staphorst heeft niet zoveel met joden, Urk des te meer het Urks kent veel Joodse invloeden in het dialect omdat de arme Urkse meisjes bij rijke gezinnen in Amsterdam gingen werken, kun je ook weer op een verjaardag vertellen
Als jij een copingstrategie wil toepassen, prima.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen dat er een grote hap uit het aantal nieuw gemelde besmettingen op weekbasis is genomen, namelijk van 20%. Dat is een voldongen feit, welke conclusies je daar verder aan verbindt is verder niet relevant.
Sorry, dit is offtopic maar het gaat om Juli 2021.quote:
Ja en niemand die er iets mee opschiet als dit via de media uitgevochten gaat worden. Ze kunnen beter met elkaar om de tafel gaan zitten en kijken of het echt klopt. Maar wat ik mij wel afvraag is, ze registreren toch allemaal op dezelfde manier de vaccins. Dan zouden ze dat ook in het programma moeten kunnen uitlezen.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap dat bekvechten ook niet helemaal. Er werd nergens gezegd dat de ziekenhuizen het niet deelden, er werd gezegd dat er alleen naar de cijfers van GGD's gekeken werden, en andere cijfers vaak laat aangeleverd werden.
Snap dus niet helemaal waar ziekenhuizen zich zo druk om maken. "Ze kunnen het ook lezen en denken: Goh, nouja, wij leveren niet laat aan, dus het zal wel niet over ons gaan."
Al die korte lontjes maar
Bijvoorbeeld zodat iedereen kan zien hè als het aantal besmettingen onder de 500 is mag de regel eraf, dan is er ineens ook voor iedereen een motief om die waarde onder de 500 te krijgen. Ik noem maar een voorbeeld.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. De ziekenhuizen hebben wat lucht en de scholen gaan eindelijk weer open.
Maar wat wil je nou eigenlijk? Mensen opsluiten in huis tot er een arbitraire waarde bereikt is?
Nee hoor.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En hij vergeet weer dat opnames op de kliniek en IC 3/4 weken achterlopen op de besmettingen. Toen tikten we nog de 9k aan op sommige dagen.
Net FOK!quote:Op maandag 1 februari 2021 12:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap dat bekvechten ook niet helemaal. Er werd nergens gezegd dat de ziekenhuizen het niet deelden, er werd gezegd dat er alleen naar de cijfers van GGD's gekeken werden, en andere cijfers vaak laat aangeleverd werden.
Snap dus niet helemaal waar ziekenhuizen zich zo druk om maken. "Ze kunnen het ook lezen en denken: Goh, nouja, wij leveren niet laat aan, dus het zal wel niet over ons gaan."
Al die korte lontjes maar
Tnx, ik zat al even te googelen. Heb er al een jaar niks besteld, maar toch goed om even te weten.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Sorry, dit is offtopic maar het gaat om Juli 2021.
Per 1 juli 2021 komt er vanuit China 21% btw bij, ook op de goedkope pakketjes onder de ¤23,-. Maar dus niet als het uit de EU komt: dan zit de btw al in de prijs verwerkt.
het ideale plaatje bestaat (nog) niet, ik weet niet hoe het met het vaccineren daar staat maar dat is toch de enige oplossing uiteindelijk.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
hoeveel besmettingen hebben wij ook alweer ? per dag ?quote:Op maandag 1 februari 2021 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker man, Henk van het tankstation in Tiel heeft corona en de hele provincie Gelderland mag in quarantaine.
Dat doet Australië altijd al. Kijk maar naar die Border control TV-programma's van ze. Als iemand een boterham meeneemt die niet helemaal lekker vacuüm verpakt is krijgen ze bijna nekslagen.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Komt volgens mij ook dat Australie erg panisch is voor alles wat van buiten komt en ziek is. Beetje zoals wij omgaan met alles wat water is en te hoog staat.
Niet alweer. Nu pas.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En we zitten in rampzalige scholensluiting die al weer opgedoekt wordt
Dat jij het niet snapt betekent niet dat het geen hout snijdt. Verder heet wat jij beschrijft anticiperen.quote:Het kan allemaal wel kloppen maar het is ondoorzichtig en onduidelijk en geen touw aan vast te knopen waardoor mensen niet meer begrijpen waarom welke maatregel wanneer is en waarom we het eigenlijk allemaal doen. Dan kun je als overheid boos worden dat mensen de regels niet meer navolgen maar als de regels niet logisch zijn hoe kun je ze dan uberhaupt aan mensen uitleggen. Ze maken een potje van hun beredeneringen en gevolgtrekkingen en lijken volledig arbitrair regels veranderen en aan te passen elke week weer.
Geweldig idee. De ogen sluiten voor de werkelijkheid en lekker voor drie maanden vrijheden ontnemen van mensen zonder ook maar enige onderbouwing.quote:Het zou een verademing zijn als ze eens zeiden we doen deze maatregel drie maanden onafhankelijk van welk meetpunt dan ook zodat we zeker zijn dat het effect gehad kan hebben. En dan niet een week later er weer op terug komen.
Uhm, jij zei toch ook gewoon dat je hoopt dat iedereen snel weer gewoon zonder beperkingen kan leven en de dingen mag doen die die leuk vind in het leven?quote:Op maandag 1 februari 2021 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Corona heeft ook echt voordelen voor mij gebracht die voor mij zwaarder wegen dan de nadelen.
Ben benieuwd of PostNL er dan ook nog 13 euro handelingskosten bovenop drukt.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Per 1 juli 2021 komt er vanuit China 21% btw bij, ook op de goedkope pakketjes onder de ¤23,-. Maar dus niet als het uit de EU komt: dan zit de btw al in de prijs verwerkt.
Zij hebben ook geleerd van het verleden. De eerste keer dat ze buitenlanders toelieten werden ze afgeslacht door ons Europeanen.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Komt volgens mij ook dat Australie erg panisch is voor alles wat van buiten komt en ziek is. Beetje zoals wij omgaan met alles wat water is en te hoog staat.
Ach man, bij een houten dop op je luchtje of modder op je schoenen krijgen ze al vlekken in het gezicht.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat doet Australië altijd al. Kijk maar naar die Border control TV-programma's van ze. Als iemand een boterham meeneemt die niet helemaal lekker vacuüm verpakt is krijgen ze bijna nekslagen.
Zonder corona had mijn baan waarschijnlijk niet eens bestaan.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Corona heeft ook echt voordelen voor mij gebracht die voor mij zwaarder wegen dan de nadelen.
Nou ja, niet helemaal.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zij hebben ook geleerd van het verleden. De eerste keer dat ze buitenlanders toelieten werden ze afgeslacht door ons Europeanen.
Als je al een effect gaat zien is dat een dezer dagen.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:09 schreef leolinedance het volgende:
Wanneer gaan we het effect van de avondklok zien in de cijfers?
Wat doe je?quote:Op maandag 1 februari 2021 13:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zonder corona had mijn baan waarschijnlijk niet eens bestaan.
Een uithoek Taiwan?quote:Op maandag 1 februari 2021 13:09 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.itv.com/news/(...)&utm_medium=referral
OMG mensen er is een stuk Vrij land in het UK!! Een uithoek Taiwan!
Wel met 14 dagen quarantaine, maar je zit er zo en gratis, waarom niet daar 2 maanden heen als je geld hebt in zomervakantie? Er zijn daar letterlijk NUL maatregelen meer! Hemel op aarde. :3
Men zei hier vanaf 2 feb wssquote:Op maandag 1 februari 2021 13:09 schreef leolinedance het volgende:
Wanneer gaan we het effect van de avondklok zien in de cijfers?
Stiekem wietplantage? 😃quote:Op maandag 1 februari 2021 12:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zitten ook voordelen aan deze crisis, geen politie aan de deur omdat elektriciteit 24 uur 1 stuk aan staat
in de USA zijn ze net zo streng en de regels zijn gewoon duidelijkquote:Op maandag 1 februari 2021 13:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat doet Australië altijd al. Kijk maar naar die Border control TV-programma's van ze. Als iemand een boterham meeneemt die niet helemaal lekker vacuüm verpakt is krijgen ze bijna nekslagen.
Ik twijfel niet aan het aantal. Overigens als je van hoog komt, kun je ook snel dalen (en niettemin was de R nooit om over naar huis te schrijven).quote:
natuurlijkquote:Op maandag 1 februari 2021 13:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd of PostNL er dan ook nog 13 euro handelingskosten bovenop drukt.
De grap is dat ze net als Taiwan 0 beperkingen meer hebben en volledig terug zijn bij normaal want 0 corona 😝quote:Op maandag 1 februari 2021 13:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Een uithoek Taiwan?
Wtf, Man ligt tussen Engeland en Ierland.
Ligt een beetje aan de verkiezingspeilingen denk ik. Als het de huidige demissionaire regering tegen zit, dan moet alles voor de verkiezingen weer dicht en de verkiezingen uitgesteld.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:02 schreef Oliver23 het volgende:
Maar wat verwachten jullie, wanneer de niet-essentiële winkels weer geheel open gaan?
Click and Collect van 8 tot en met 28 februari 2021, en op 1 maart 2021 weer geheel open?
Ah oke, ik zou zeggen, hanteer Nederlands de volgende keerquote:Op maandag 1 februari 2021 13:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De grap is dat ze net als Taiwan 0 beperkingen meer hebben en volledig terug zijn bij normaal want 0 corona 😝
led groeilampen ....welke rekening ?quote:Op maandag 1 februari 2021 13:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Stiekem wietplantage? 😃
Also: wel de rekening 😬
Zolang er geen gunstig seizoenseffect komt verwacht ik dat ze eerder weer dicht gaan dan weer open. En hoe snel er gevaccineerd kan worden. Dat wordt gewoon een race tegen de tijd.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:02 schreef Oliver23 het volgende:
Maar wat verwachten jullie, wanneer de niet-essentiële winkels weer geheel open gaan?
Click and Collect van 8 tot en met 28 februari 2021, en op 1 maart 2021 weer geheel open?
Die ¤23,- regeling is ook makkelijk te omzeilen. Even aan de Chinese verkoper vragen 'Ship as gift' en prijs op ¤0,- laten zetten.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe de cijfers zich ontwikkelen de komende weken. Het zou me verbazen als niet essentiele winkels op 1 maart alweer open gaan; ik verwacht eerder april. Las dit gisteravond op NU:quote:Op maandag 1 februari 2021 13:02 schreef Oliver23 het volgende:
Best aannemelijk dat andere versoepelingen echt nog lang op zich laten wachten.quote:Het heropenen van het basisonderwijs op 8 februari levert volgens berekeningen een "reëel risico op" voor een verdere toename van coronagerelateerde ziekenhuisopnames, schrijft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) zondag in een Kamerbrief (pdf). Toch denkt hij dat de zorg deze druk aankan.
Hoe groot deze toename zal zijn, hangt volgens de minister vooral af van het nog onbekende effect dat het vaccineren heeft op de epidemie. Dan moeten andere coronaregels (waaronder de huidige regel van maximaal één bezoeker per huishouden per dag) voorlopig gehandhaafd blijven, aldus De Jonge.
quote:Op maandag 1 februari 2021 13:14 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de verkiezingspeilingen denk ik. Als het de huidige demissionaire regering tegen zit, dan moet alles voor de verkiezingen weer dicht en de verkiezingen uitgesteld.
dat trucje van vroeger werkt niet zo heel best meerquote:Op maandag 1 februari 2021 13:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die ¤23,- regeling is ook makkelijk te omzeilen. Even aan de Chinese verkoper vragen 'Ship as gift' en prijs op ¤0,- laten zetten.
Ok, dan klopt wat je zegt dus niet. Wekelijkse besmetting zijn meer dan gehalveerd, dus zal de komende weken de ziekenhuisbezetting ook dalen.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan het aantal. Overigens als je van hoog komt, kun je ook snel dalen (en niettemin was de R nooit om over naar huis te schrijven).
Het ging mij om je eerste zin: "En hij vergeet weer dat opnames op de kliniek en IC 3/4 weken achterlopen op de besmettingen."
Dat vergeet ik helemaal niet.
klopt wel, ze schatten nu het aantal besmetting om 13:00quote:Op maandag 1 februari 2021 13:16 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Was een beetje aan het scrollen en zag ineens +9737, schrok even
Van mij mogen de scholen best weer open hoor, maar niet ten koste van het blijven handhaven van de 1-persoons maatregel.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe de cijfers zich ontwikkelen de komende weken. Het zou me verbazen als niet essentiele winkels op 1 maart alweer open gaan; ik verwacht eerder april. Las dit gisteravond op NU:
[..]
Best aannemelijk dat andere versoepelingen echt nog lang op zich laten wachten.
Joh, als je mij niet gelooft, geloof dan het RIVM.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, dan klopt wat je zegt dus niet.
Het hoeft van mijn niet on onderbouwd alles behalve maar het door laten etteren is gewoon ook niet heel fijn. Dit virus heeft al lang laten zien dat het niet subtiel aan te pakken is.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet alweer. Nu pas.
[..]
Dat jij het niet snapt betekent niet dat het geen hout snijdt. Verder heet wat jij beschrijft anticiperen.
[..]
Geweldig idee. De ogen sluiten voor de werkelijkheid en lekker voor drie maanden vrijheden ontnemen van mensen zonder ook maar enige onderbouwing.
Je autoritaire trekjes zijn ronduit walgelijk. Waarom stellen we niet gewoon een dictator in die mensen dit soort dingen kan opleggen voor hoe lang hij dat goed vindt? Dan heb je volledige duidelijkheid en geen enkel gezeik meer met belangenclubjes of genuanceerde dingen als democratie.
Doe ik niet. Er is een verband tussen besmettingscijfers (wekelijks) en de ziekenhuisbezetting.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is echt tot in den treuren besproken in de afgelopen maanden waarom het kortzichtig is om allerlei dagcijfers zonder context met elkaar te vergelijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |