Agree to disagreequote:Op maandag 1 februari 2021 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zo makkelijk kom je er niet vanaf. Je impliceert nu dat het ook nog mogelijk is om alle scholen te sluiten en dan géén online onderwijs te geven. Als je zo ver moet gaan om te ontsnappen uit die hoek waar je jezelf in geverfd hebt...
Nee hoor zwart-wit denken kan ook heel genuanceerd zijn, je haalt dingen door elkaar. Nuancering betekent niet dat je regels onduidelijk moet maken. Het is heel genuanceerd om te zeggen dat de koffiezaak niet open mag totdat de besmettingsgraad x is en dat er daarna weer aan opengaan gedacht mag worden. Daarnaast is het ook ongenuanceerd van de koffiezaak om toch maar open te gaan terwijl ze zelf ook zien dat de regels niet nageleefd worden maar het is wel fijn voor de portemonnee.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat heet nuance. Zwart-wit denken mag je mooi voor jezelf doen.
Ik vind het nog steeds een fijne winkel, vooral sinds de V&D weg is.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sorry Omoe!
Ik haal er trouwens nog wel scheermesjes, die zijn wel fijn namelijk
Dat zijn jouw woordenquote:Op maandag 1 februari 2021 12:50 schreef eragon2890 het volgende:
Waarom heet dit topic "bewustwoording"?
Ik denk dat iedereen wel weet dat alles kut is momenteel + hel en verdoemenis?
lol
Er zitten ook voordelen aan deze crisis, geen politie aan de deur omdat elektriciteit 24 uur 1 stuk aan staatquote:Op maandag 1 februari 2021 12:50 schreef eragon2890 het volgende:
lol
quote:In de Australische deelstaat Western Australia (WA) is dit weekend een beveiliger van een quarantainehotel besmet geraakt met het coronavirus. En zoals dat dan gaat in Australië, zijn er direct strenge maatregelen genomen: zo'n 2 miljoen mensen moeten vijf dagen in lockdown.
Omdat de besmette persoon op diverse plekken in de regio is geweest, proberen de autoriteiten iedereen met wie hij in contact is geweest, te traceren. Deze mensen moeten direct in quarantaine en op Covid-19 worden getest, meldt The Guardian.
Tot 5 februari
De inwoners van Perth, de hoofdstad van Western Australia, en uit de streek eromheen, moeten zich houden aan strenge lockdownregels, die gisteravond ingegaan zijn.
Twee opmerkingen:quote:Op maandag 1 februari 2021 12:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is dus afhankelijk van het doel. De doelen geen economisch effect én niet meer druk op de ICs is dan moet je simpelweg concluderen dat deze doelen niet verenigbaar zijn. En daar is het resultaat van niet de keuze maken voor het ene of het andere dus ook naar. Door die keuze niet te maken zijn er en economische effecten en effecten in de zorg. Je kunt niet een van beide minimaliseren en de andere niet effecteren.
M.a.w. als je geen keuze voor het een of het ander maakt dan blijf je beide pijn doen.
Is dat zo? Is de totale druk minder of is die juist meer door op twee paarden tegelijk te wedden.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En met gerichte maatregelen wordt de brand zo verspreid dat de totale druk minder is. Begin je het nu te snappen?
Vijf dagen, wat verschrikkelijk.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:52 schreef Janneke141 het volgende:
Wat een visionairs toch, daar in Australië. Lijkt me heerlijk om daar rustig te kunnen leven in de wetenschap dat je ieder moment een nieuwe totale lockdown om je oren kan krijgen:
[..]
Wellicht omdat de Hema hier niet zo fijn is, nogal karig aanbod, toevallig de laatste 2 wel 2 keer iets bij de Blokker gekocht, doe ik normaal eigenlijk nooit.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds een fijne winkel, vooral sinds de V&D weg is.
Van de Blokker vergeet ik steeds dat ie nog bestaat.
We zitten midden in de zwaarste lockdown tot nu toe met een rampzalige scholensluiting die immens veel pijn oplevert. Niets van wat je hier zegt heeft ook maar enige connectie met de werkelijkheid.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij gaf ik ook vrij genuanceerd aan waarom het geschipper en de onduidelijkheid in de regelgeving deze problemen oplevert. Ik krijg van dit kabinet een soort zachte heelmeesters geven stinkende wonden idee. Wat is er mis met een regelgeving die pijn doet maar een effect levert. Maar inmiddels is het zo dat als de patient auw zegt het effectieve medicijn maar weer verdund wordt.
en hoelang lopen we hier in nederland al te kutten ondertussen ?quote:Op maandag 1 februari 2021 12:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vijf dagen, wat verschrikkelijk.
Ja. De ziekenhuizen hebben wat lucht en de scholen gaan eindelijk weer open.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is dat zo? Is de totale druk minder
Na verdunning zou een vial 7.5 dosissen moeten bevatten, dan zou 6 dosissen eruit krijgen geen probleem mogen zijn. Als men nauwkeurig werkt tenminste, waar ik aan twijfel als ik deze opmerking lees:quote:Op maandag 1 februari 2021 10:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wel zo gunstig mogelijk geschat natuurlijk, in die berekening gaan ze ervan uit dat er uit elk Pfizer-flesje een zesde dosis te halen is.
Iets wat in Canada bijvoorbeeld lang niet gehaald wordt.
[..]
https://www.ctvnews.ca/he(...)xperts-say-1.5286903
In Frankrijk hebben kinderen 4 maanden vakantiequote:Op maandag 1 februari 2021 12:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We zitten midden in de zwaarste lockdown tot nu toe met een rampzalige scholensluiting die immens veel pijn oplevert. Niets van wat je hier zegt heeft ook maar enige connectie met de werkelijkheid.
Dat zou ook een prima conclusie kunnen zijn en dan dus kiezen voor het virus laten uitrazen en/of mensen met covid niet meer behandelen. Wederom ook een stuk duidelijker dan vandaag doen we de boel een beetje dicht en morgen doen we de boel weer een beetje open. En waarom morgen al, nouja omdat men begon te mopperen.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:53 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Twee opmerkingen:
1. Een goede economie is direct gerelateerd aan de levensverwachting van een bevolking. Je zou de doelen dus juist wel moeten verenigen want je economie naar de gallemiezen brengen levert ook een (enorm) verlies aan levensjaren op.
2. Ik hoor steeds dat de overheid "andere maatregelen" moet nemen in plaats van "halfbakken" maatregelen zoals dat nu wordt genomen. De lockdown was geen "echte" lockdown, want x, y en z mocht nog wel. Nu ook weer van jou. Wat voor beleid zou er dan gevoerd moeten worden?
Het opmerkelijke in Europa is dat ondanks de verschillen in beleid de toenames en afnames in besmettingen/ziekenhuisopnames gelijk op gaan, dus ik vraag mij af of maatregelen wel écht het verschil maken?
Alles is al dicht sinds midden december.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat zou ook een prima conclusie kunnen zijn en dan dus kiezen voor het virus laten uitrazen en/of mensen met covid niet meer behandelen. Wederom ook een stuk duidelijker dan vandaag doen we de boel een beetje dicht en morgen doen we de boel weer een beetje open. En waarom morgen al, nouja omdat men begon te mopperen.
Jaloers op Australiëquote:Op maandag 1 februari 2021 12:52 schreef Janneke141 het volgende:
Wat een visionairs toch, daar in Australië. Lijkt me heerlijk om daar rustig te kunnen leven in de wetenschap dat je ieder moment een nieuwe totale lockdown om je oren kan krijgen:
[..]
Ik snap dat bekvechten ook niet helemaal. Er werd nergens gezegd dat de ziekenhuizen het niet deelden, er werd gezegd dat er alleen naar de cijfers van GGD's gekeken werden, en andere cijfers vaak laat aangeleverd werden.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:17 schreef Anton91 het volgende:
Het bekvechten tussen Hugo en de ziekenhuizen is leuk, maar ik hoop eigenlijk wel dat de nieuwe berekeningen er dichterbij zitten. Wie fout is maakt mij niet zoveel uit, als er maar meer geprikt is dan dat wij hadden gedacht.
Lekker man, Henk van het tankstation in Tiel heeft corona en de hele provincie Gelderland mag in quarantaine.quote:
Corona heeft ook echt voordelen voor mij gebracht die voor mij zwaarder wegen dan de nadelen.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:50 schreef eragon2890 het volgende:
lol
Sorry wat.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is niets mis met de Hema. De Hema is in menig winkelcentrum op de supermarkt na de best draaiende winkel.
Echter, het is opvallend dat low-budget zaken zoals Action, Op=op, Prijsmepper, Big Bazar en Kruidvat het goed doen.
In Utrecht was in 2018 het eerste Deense filiaal van Normal geopend, nu zijn er al 8.
Mijn verwachting is dat na April 2021 deze zaken nog beter gaan. Dan betaal je namelijk ook import als je zelf iets in China besteld onder de 21 euro via AliExpress, Banggood, dealextreme. Merk regelmatig dat dergelijke producten in de low-budget zaken liggen met een andere verpakking.
Komt volgens mij ook dat Australie erg panisch is voor alles wat van buiten komt en ziek is. Beetje zoals wij omgaan met alles wat water is en te hoog staat.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker man, Henk van het tankstation in Tiel heeft corona en de hele provincie Gelderland mag in quarantaine.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |