Wat doe je?quote:Op maandag 1 februari 2021 13:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zonder corona had mijn baan waarschijnlijk niet eens bestaan.
Een uithoek Taiwan?quote:Op maandag 1 februari 2021 13:09 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.itv.com/news/(...)&utm_medium=referral
OMG mensen er is een stuk Vrij land in het UK!! Een uithoek Taiwan!
Wel met 14 dagen quarantaine, maar je zit er zo en gratis, waarom niet daar 2 maanden heen als je geld hebt in zomervakantie? Er zijn daar letterlijk NUL maatregelen meer! Hemel op aarde. :3
Men zei hier vanaf 2 feb wssquote:Op maandag 1 februari 2021 13:09 schreef leolinedance het volgende:
Wanneer gaan we het effect van de avondklok zien in de cijfers?
Stiekem wietplantage? 😃quote:Op maandag 1 februari 2021 12:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zitten ook voordelen aan deze crisis, geen politie aan de deur omdat elektriciteit 24 uur 1 stuk aan staat
in de USA zijn ze net zo streng en de regels zijn gewoon duidelijkquote:Op maandag 1 februari 2021 13:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat doet Australië altijd al. Kijk maar naar die Border control TV-programma's van ze. Als iemand een boterham meeneemt die niet helemaal lekker vacuüm verpakt is krijgen ze bijna nekslagen.
Ik twijfel niet aan het aantal. Overigens als je van hoog komt, kun je ook snel dalen (en niettemin was de R nooit om over naar huis te schrijven).quote:
natuurlijkquote:Op maandag 1 februari 2021 13:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd of PostNL er dan ook nog 13 euro handelingskosten bovenop drukt.
De grap is dat ze net als Taiwan 0 beperkingen meer hebben en volledig terug zijn bij normaal want 0 corona 😝quote:Op maandag 1 februari 2021 13:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Een uithoek Taiwan?
Wtf, Man ligt tussen Engeland en Ierland.
Ligt een beetje aan de verkiezingspeilingen denk ik. Als het de huidige demissionaire regering tegen zit, dan moet alles voor de verkiezingen weer dicht en de verkiezingen uitgesteld.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:02 schreef Oliver23 het volgende:
Maar wat verwachten jullie, wanneer de niet-essentiële winkels weer geheel open gaan?
Click and Collect van 8 tot en met 28 februari 2021, en op 1 maart 2021 weer geheel open?
Ah oke, ik zou zeggen, hanteer Nederlands de volgende keerquote:Op maandag 1 februari 2021 13:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De grap is dat ze net als Taiwan 0 beperkingen meer hebben en volledig terug zijn bij normaal want 0 corona 😝
led groeilampen ....welke rekening ?quote:Op maandag 1 februari 2021 13:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Stiekem wietplantage? 😃
Also: wel de rekening 😬
Zolang er geen gunstig seizoenseffect komt verwacht ik dat ze eerder weer dicht gaan dan weer open. En hoe snel er gevaccineerd kan worden. Dat wordt gewoon een race tegen de tijd.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:02 schreef Oliver23 het volgende:
Maar wat verwachten jullie, wanneer de niet-essentiële winkels weer geheel open gaan?
Click and Collect van 8 tot en met 28 februari 2021, en op 1 maart 2021 weer geheel open?
Die ¤23,- regeling is ook makkelijk te omzeilen. Even aan de Chinese verkoper vragen 'Ship as gift' en prijs op ¤0,- laten zetten.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Sorry, dit is offtopic maar het gaat om Juli 2021.
Per 1 juli 2021 komt er vanuit China 21% btw bij, ook op de goedkope pakketjes onder de ¤23,-. Maar dus niet als het uit de EU komt: dan zit de btw al in de prijs verwerkt.
Ligt er aan hoe de cijfers zich ontwikkelen de komende weken. Het zou me verbazen als niet essentiele winkels op 1 maart alweer open gaan; ik verwacht eerder april. Las dit gisteravond op NU:quote:Op maandag 1 februari 2021 13:02 schreef Oliver23 het volgende:
Best aannemelijk dat andere versoepelingen echt nog lang op zich laten wachten.quote:Het heropenen van het basisonderwijs op 8 februari levert volgens berekeningen een "reëel risico op" voor een verdere toename van coronagerelateerde ziekenhuisopnames, schrijft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) zondag in een Kamerbrief (pdf). Toch denkt hij dat de zorg deze druk aankan.
Hoe groot deze toename zal zijn, hangt volgens de minister vooral af van het nog onbekende effect dat het vaccineren heeft op de epidemie. Dan moeten andere coronaregels (waaronder de huidige regel van maximaal één bezoeker per huishouden per dag) voorlopig gehandhaafd blijven, aldus De Jonge.
quote:Op maandag 1 februari 2021 13:14 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de verkiezingspeilingen denk ik. Als het de huidige demissionaire regering tegen zit, dan moet alles voor de verkiezingen weer dicht en de verkiezingen uitgesteld.
dat trucje van vroeger werkt niet zo heel best meerquote:Op maandag 1 februari 2021 13:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die ¤23,- regeling is ook makkelijk te omzeilen. Even aan de Chinese verkoper vragen 'Ship as gift' en prijs op ¤0,- laten zetten.
Ok, dan klopt wat je zegt dus niet. Wekelijkse besmetting zijn meer dan gehalveerd, dus zal de komende weken de ziekenhuisbezetting ook dalen.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan het aantal. Overigens als je van hoog komt, kun je ook snel dalen (en niettemin was de R nooit om over naar huis te schrijven).
Het ging mij om je eerste zin: "En hij vergeet weer dat opnames op de kliniek en IC 3/4 weken achterlopen op de besmettingen."
Dat vergeet ik helemaal niet.
klopt wel, ze schatten nu het aantal besmetting om 13:00quote:Op maandag 1 februari 2021 13:16 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Was een beetje aan het scrollen en zag ineens +9737, schrok even
Van mij mogen de scholen best weer open hoor, maar niet ten koste van het blijven handhaven van de 1-persoons maatregel.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe de cijfers zich ontwikkelen de komende weken. Het zou me verbazen als niet essentiele winkels op 1 maart alweer open gaan; ik verwacht eerder april. Las dit gisteravond op NU:
[..]
Best aannemelijk dat andere versoepelingen echt nog lang op zich laten wachten.
Joh, als je mij niet gelooft, geloof dan het RIVM.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, dan klopt wat je zegt dus niet.
Het hoeft van mijn niet on onderbouwd alles behalve maar het door laten etteren is gewoon ook niet heel fijn. Dit virus heeft al lang laten zien dat het niet subtiel aan te pakken is.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet alweer. Nu pas.
[..]
Dat jij het niet snapt betekent niet dat het geen hout snijdt. Verder heet wat jij beschrijft anticiperen.
[..]
Geweldig idee. De ogen sluiten voor de werkelijkheid en lekker voor drie maanden vrijheden ontnemen van mensen zonder ook maar enige onderbouwing.
Je autoritaire trekjes zijn ronduit walgelijk. Waarom stellen we niet gewoon een dictator in die mensen dit soort dingen kan opleggen voor hoe lang hij dat goed vindt? Dan heb je volledige duidelijkheid en geen enkel gezeik meer met belangenclubjes of genuanceerde dingen als democratie.
Doe ik niet. Er is een verband tussen besmettingscijfers (wekelijks) en de ziekenhuisbezetting.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is echt tot in den treuren besproken in de afgelopen maanden waarom het kortzichtig is om allerlei dagcijfers zonder context met elkaar te vergelijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |