Wauw, gewoon wauw.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Popfoto, daar had ik een abo op ja. En ik kocht iedere week (of 2 weken dat weet ik niet meer) de duitse Bravo. Abo kon ook, maar dan kreeg je m een maand later. Via de Bravo kon je dan ook weer Duitse jeugdboeken kopen die veel leuker waren dan de Nederlandse. Mocht ik ook bij het Duits mondeling examen gebruiken. Dus toen ik er over ging vertellen (meisje raakte ongehuwd zwanger) moest ik van de andere docent m'n mond houden (godsdienstleraar en ouderling) en moest ik alle naamvallen opzeggenGeen 9 maar een 8 daardoor voor Duits op m'n eindlijst
Ik heb altijd met facebook reclame.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Was big data maar wat efficienter. Ik ging even kleren neuzen omdat ik een mailtje kreeg met ZEVENTIG PROCENT KORTING KOPENKOPENKOPEN kreeg, maar nagenoeg alles was er alleen nog maar in minimaatjes. Nu krijg ik de hele tijd diezelfde minimaatjes met die enorme kortingen in mn smoel gewreven bij het fokken
Ook bij Bonprix, die hebben bijna niets meer in de verkoop, alles is uitverkochtquote:Op donderdag 28 januari 2021 12:54 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb altijd met facebook reclame.
Dan denk ik: Oeh leuk jurkje!!
*klik*
uitverkocht.
WAAROM?
en nu blijf je hem krijg want je hebt geklikt.
Maar serieus echt altijd hetzelfde
Ja, dat uitverkochte items toch als reclame voorbij blijven komen, snap ik ook nooit. Ja, ik vind dat item leuk. Maar nee, jullie hebben het niet.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:54 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb altijd met facebook reclame.
Dan denk ik: Oeh leuk jurkje!!
*klik*
uitverkocht.
WAAROM?
en nu blijf je hem krijg want je hebt geklikt.
Maar serieus echt altijd hetzelfde
Ja kom op man. Jullie kennen mijn burgerservicenummer en uit mn weegapp kun je mn gewicht halen. Laat het alleen zien als het a) past b) beschikbaar is en c) ook 70% korting heeft!quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, dat uitverkochte items toch als reclame voorbij blijven komen, snap ik ook nooit. Ja, ik vind dat item leuk. Maar nee, jullie hebben het niet.
quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:02 schreef Vanyel het volgende:
Gewoon je olifantspootjes afbinden DP!
Zara maakt altijd zo'n schatting van 'Jouw maat is ...', dat vind ik ook niet altijd even aardig anders.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja kom op man. Jullie kennen mijn burgerservicenummer en uit mn weegapp kun je mn gewicht halen. Laat het alleen zien als het a) past b) beschikbaar is en c) ook 70% korting heeft!
Ze kunnen toch gewoon zelf noteren dat je dat gekocht hebt!quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:09 schreef Isabeau het volgende:
Wat nog idioter is, nog wekenlang reclame zien voor iets wat je al hebt gekocht. Er zou een optie 'ja, heb ik al' moeten zijn om er van af te komen
Dat doet Amazon, zelfs als je het al bij Amazon hebt gekocht, enorm vaak.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:09 schreef Isabeau het volgende:
Wat nog idioter is, nog wekenlang reclame zien voor iets wat je al hebt gekocht. Er zou een optie 'ja, heb ik al' moeten zijn om er van af te komen
Truste Opoequote:Op donderdag 28 januari 2021 13:11 schreef Isabeau het volgende:
aka: op bed liggen en Netflix kijken
Als je 'm te groot hebt gekocht kan je 'm innemenquote:Op donderdag 28 januari 2021 13:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ennnnn toch weer voor een paar honderd euro besteld met mn grote mond![]()
Weet nu al dat ik er knorrig van ga worden, want er was een jurk niet meer in mn maat, toch besteld, waaaaaarom
Waaat denk jij zelf Kaat?quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als je 'm te groot hebt gekocht kan je 'm innemen
Jij had toch alle tijd van de wereld nuquote:
Mijn eerste gedachte was, ze gaan toch niet schrikken "oei, nu is onze dochter nog lelijker want haar hand is lelijk geworden"? Ik geloof dat mijn referentiekader ook een beetje verknipt isquote:Op donderdag 28 januari 2021 11:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ene moment beter dan het andere
Ik ga zo naar mijn ouders en dan zien ze mijn hand voor het eerst zonder verband en ik weet dat ze gaan schrikken. En daardoor ga ik mij dan weer vervelend voelen....
Maar goed meeste tijd gaat het wel goedprobeer in gedachte te houden dat dit is wat het is. Dus als het ooit beter wordt is het alleen maar meegenomen
Ik kwam alleen net met mijn vinger wel tegen een scherp randje van de gieter aan. Dat was niet prettig.
Bedankt voor het vragen
A) nee en B) daar wordt die jurk niet groter vanquote:Op donderdag 28 januari 2021 13:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jij had toch alle tijd van de wereld nu
Kusje op jouw jeugd Tele.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte was, ze gaan toch niet schrikken "oei, nu is onze dochter nog lelijker want haar hand is lelijk geworden"? Ik geloof dat mijn referentiekader ook een beetje verknipt is![]()
(In dat geval had ik je gerust willen stellen, want 1. zo lelijk is het niet en 2. je handen zijn maar zo'n klein deel van je lijf+persoonlijkheid+leukheid dat er stiekem niet zo heel veel aan je veranderd is. Maar blijkt dat je ouders zich vooral zorgen maken omdat hun dochter zich pijn heeft gedaan... tja... je zou je ook rot voelen als ze dat totaal niet deden, dus ik denk dat het iets is om doorheen te moeten en ze zullen hopelijk gauw genoeg bezig gaan over andere dingen.)
Het is allemaal ook nog niet genezen hè, het wordt echt nog wel beter. Dat merk je wel van vinger+gieter. Ook dat gaat wel weer beter worden.
Ik heb ooit de blaren op m'n schouders gehad van zon + slechte beslissingenen nu heb ik allemaal superschattige sproetjes op m'n schouders. Wie weet krijg je ook wel sproetjes.
Ik wilde op mn gemak uitgebreid wolkenbroodjes maken als lunchquote:Op donderdag 28 januari 2021 13:26 schreef fietsie het volgende:
Ben samen met uk, ze wil pan en koek.
Die link kwam ik van de week ook tegen. Google weet veelquote:Op donderdag 28 januari 2021 13:20 schreef AnneX het volgende:
Dit zou een oplossing kunnen zijn? https://adssettings.google.com/authenticated
Edit: voor ongewenste advertenties. Inmiddels zijn jullie al veel verder.
Het stomme van de schuifjes is voor mij dat het onduidelijk is wanneer ze ‘aanstaan’.
(Het lampje in de auto brandt, als de airco UIT staat!)
Gister gedaan wat eergister op todo lijst stond.
Iets onnozels als 2 planken uitruimen en spul wegdoen wat al jaren niet wordt gebruikt en danig in de weg stond.
Dus vandaag weinig op de lijst om mij bezig te houden behalve een boek.
Hup Isa, je kan het: doe maar alsof je ‘lui’ bent.
Lief van je moeder, een beetje onpraktisch meegedacht.
En goeie berichten van FFT’s vader. Je bent opgelucht, vermoed ik.
Ik snap je behoefte aan het checken van kaders ja..quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja ok, bij pijn is het anders. Maar ik ging er in dit geval vanuit dat die ouders al weten dat het geen pijn doet en niet ernstig is. Alleen een tijdelijke verkleuring. Maar goed, ik begrijp dat mijn referentiekader gewoon bijzonder is
Jip... mijn moeder deed dat OOK gewoon regelmatig.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:43 schreef Lot_1 het volgende:
Ik deelde de verbazing over Sarabi's ouders. En blijf verbaasd dat meerderen van jullie dat soort bezorgdheid herkennen.
Wat bij mij tot de vraag leidt:
Doen/deden jullie moeders dan geen uitspraken zoals 'ach, dat gaat wel over voordat je een jongetje/meisje wordt' en 'een gat in je knie, dat gaat vanzelf wel weer over, een gat in je maillot/broek, dát is pas erg' ?
Mijn moeder en schoonmoeder wel, namelijk. En ik vraag me af of het misschien scheelt dat ze in de zorg werken? Ze zijn wel erger gewend?
Denk eerder dat mensen daarin gewoon verschillend zijn. Ook in hoe je zelf met zulke dingen omgaat, denk ik.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:43 schreef Lot_1 het volgende:
Mijn moeder en schoonmoeder wel, namelijk. En ik vraag me af of het misschien scheelt dat ze in de zorg werken? Ze zijn wel erger gewend?
Herkenbaar. "Het gaat wel over voor je een jongetje wordt" heb ik echt heel vaak gehoord. En ik liep het liefst in m'n oudste kleren, want dan kreeg ik het minst op m'n kop als ik gevallen was of iets geknoeid had.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:43 schreef Lot_1 het volgende:
Ik deelde de verbazing over Sarabi's ouders. En blijf verbaasd dat meerderen van jullie dat soort bezorgdheid herkennen.
Doen/deden jullie moeders dan geen uitspraken zoals 'ach, dat gaat wel over voordat je een jongetje/meisje wordt' en 'een gat in je knie, dat gaat vanzelf wel weer over, een gat in je maillot/broek, dát is pas erg' ?
Deze ken ik gelukkig niet.quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Herkenbaar. "Het gaat wel over voor je een jongetje wordt" heb ik echt heel vaak gehoord. En ik liep het liefst in m'n oudste kleren, want dan kreeg ik het minst op m'n kop als ik gevallen was of iets geknoeid had.
Ook: "daar word je hard van" en "ik zeg dat het geen pijn doet, dus het doet geen pijn, dus hou op met huilen om niks, ik kan je wel een reden geven om te huilen".
Ik denk dat mijn moeders gebrek aan inzicht in andermans emoties een rol speelde.
Zou je denken?quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Herkenbaar. "Het gaat wel over voor je een jongetje wordt" heb ik echt heel vaak gehoord. En ik liep het liefst in m'n oudste kleren, want dan kreeg ik het minst op m'n kop als ik gevallen was of iets geknoeid had.
Ook: "daar word je hard van" en "ik zeg dat het geen pijn doet, dus het doet geen pijn, dus hou op met huilen om niks, ik kan je wel een reden geven om te huilen".
Ik denk dat mijn moeders gebrek aan inzicht in andermans emoties een rol speelde.
Ik was ook wel een beetje een sukkelig kind. Heb bijvoorbeeld pas rond m'n 9e geleerd om af te stappen van de fiets, daarvoor liet ik me soort van al rijdend van de fiets af vallen. En ik fietste voor m'n 4e al regelmatig lange stukken naar het andere dorp. Gelukkig hadden we plantsoentjes en zachte bermenquote:Op donderdag 28 januari 2021 14:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Deze ken ik gelukkig niet.
Al is het stukje "ik kan je wel een reden geven om te huilen" dan wel weer bekender..
maar dan meer voor als ik mega dramatisch jankte terwijl ik straf had maar niemand me had aangeraakt verder
en dat resulteerde dan ook nooit in evengoed een tik voor het janken..
Oh ja. De aanstelleritis. Dat is een bekend woord.quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zou je denken?
Mijn moeder vond alles altijd aanstelleritis. Tenzij ze zelf iets had.
quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb al onze uitgaven in kaart gebracht. We geven echt belachelijk veel geld uit. Het goede nieuws is dat we maar 250 euro per jaar aan kleren uitgeven. Het slechte nieuws is al het andere.
Hmm ik viel ooit met mn gezicht vol op een paaltje...quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik was ook wel een beetje een sukkelig kind. Heb bijvoorbeeld pas rond m'n 9e geleerd om af te stappen van de fiets, daarvoor liet ik me soort van al rijdend van de fiets af vallen. En ik fietste voor m'n 4e al regelmatig lange stukken naar het andere dorp. Gelukkig hadden we plantsoentjes en zachte bermen![]()
Maar dat deed natuurlijk geen pijn. Sowieso doen dingen geen pijn als ze je eigen stomme schuld zijn.
Ik zoek altijd posten om te besparen eigenlijk. We hadden het geld hoor, dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik de lange lijst met dingen die we nog aan huis en tuin willen doen zat ben. Ik wil dus minder uitgeven en meer sparen en dat dan wel weer uitgeven.quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]![]()
Zolang al het uitgegeven geld het je waard was, en je had het geld daadwerkelijk, dan is het toch prima?
Ga je nu posten zoeken om op te besparen?
Awwwquote:Op donderdag 28 januari 2021 14:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ik viel ooit met mn gezicht vol op een paaltje...
kan je verklappen dat dat echt wel veel pijn deed.. en ook een hoop rommel gaf.
Mijn moeder had gelukkig goede ervaringen met grootschalig bloedverlies omdat mijn broertjes complete lakens verbruikten met hun bloedneuzen...
Maar ik geloof dat ik toen ook de halve voorraad theedoeken voorzien heb van een ander kleurtje dan gewenst.
moet bekennen dat ik later ook wel te horen heb gekregen of ik er nou toevallig ook nog wat van had geleerd en dergelijke... iets met normaal lopen, kijken voor je de bocht om gaat en mn voeten optillen.
maar pas na de troost en een rondje huisarts.
quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zoek altijd posten om te besparen eigenlijk. We hadden het geld hoor, dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik de lange lijst met dingen die we nog aan huis en tuin willen doen zat ben. Ik wil dus minder uitgeven en meer sparen en dat dan wel weer uitgeven.
klinkt toch niet als jouw favoriete anekdote...quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Awww![]()
Ik ben ooit op een soortgelijke manier tegen een paaltje gefietst. Het eerste wat ik hoorde was "goed dat je fiets heel gebleven is".![]()
Oh en het is altijd een van de favoriete anekdotes geweest van mijn ouders om over me te vertellen.
Best een kunst eigenlijk jaquote:Op donderdag 28 januari 2021 14:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
klinkt toch niet als jouw favoriete anekdote...
al is het wel knap dat je precies TEGEN het paaltje aan reed
als je dat graag wil.. dan lukt het niet.
Dat was moeders inderdaad. Totdat ik echt ziek was met rode hond in de vierde van de mms. Toen kwam de hele (meisjes)school op ziekenbezoek.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:43 schreef Lot_1 het volgende:
Op het gevaar af nu echt als levensgevaarlijk gezien te worden, deze wist ik dus echt uit mijn geheugen te diepen:quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
LAAT ME DUS GEEN SNEAKERS ZIEN DIE ALLLEEN IN MAAT 36 BESCHIKBAAR ZIJN JA!
Ooh, ik klikte en zag oude bekenden als Principessa ( hoe zou het toch met haar zijn?, die had trouwens ook een “speciale” moeder) en SHE en moblo...quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Op het gevaar af nu echt als levensgevaarlijk gezien te worden, deze wist ik dus echt uit mijn geheugen te diepen:
LIF / dikkerdje op sneakers goes gala
Die andere van laatst was toeval. Echt. Heus. Nou ja, google. Maar dat is ook toeval toch?
* DancingPhoebe verbrandt accountquote:Op donderdag 28 januari 2021 14:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Op het gevaar af nu echt als levensgevaarlijk gezien te worden, deze wist ik dus echt uit mijn geheugen te diepen:
Die andere van laatst was toeval. Echt. Heus. Nou ja, google. Maar dat is ook toeval toch?
quote:Op maandag 24 maart 2008 22:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mghihi sorry. Ik ben dik én arrogant.
Wel jammer dat mijn mgihghighigih toch verminderd isquote:Op maandag 24 maart 2008 22:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ok, die crocs ballerina's zijn echt een no go. Dan ga ik nog liever voor de dat-malle-dikkerdje-op-dr-blote-voeten-look.
Serieusquote:
Waar maak je dat van? Ben ook wel benieuwd.quote:Op donderdag 28 januari 2021 15:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk topic![]()
Ik ben kaas aan het maken. Lactosevrije paneer voor de Indiasa maaltijd van vanavond. Ik ben erg benieuwd.
Gewoon van een pak melk met citroensap en zout. Ik ben nu 3 minuten bezig geweest en het kost me nog 1,5 minuut voor het klaar is. Ex wachttijd uiteraard.quote:Op donderdag 28 januari 2021 15:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waar maak je dat van? Ben ook wel benieuwd.
Jaquote:Op donderdag 28 januari 2021 15:18 schreef Myraela het volgende:
Ahja, dat heb ik ook wel eens gedaan. Ik dacht misschien is er een spannende lactosevrije manier, maar dat is dus gewoon hetzelfde maar dan met een ander pak melk?
Ik krijg juist het idee dat het maar raar is als ik hier lees.quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het soms juist een beetje apart dat er een beeld ontstaat dat de meeste ouders wel zo bezorgd zijn of zouden moeten zijn.
Mijn ouders waren wel bezorgd, begaan maar niet beklemmend, tenminste zo heb ik het niet ervaren en ik heb vriendinnen waarbij de ouders dat wel waren/zijnquote:Op donderdag 28 januari 2021 15:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik krijg juist het idee dat het maar raar is als ik hier lees.
voor Tele.
ooooh wat een geweldig topic! Ga hier vooral mee door, hoe creepy ookquote:Op donderdag 28 januari 2021 14:47 schreef sigme het volgende:
Nee, beklemmend was het hier gelukkig ook nooitquote:Op donderdag 28 januari 2021 15:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn ouders waren wel bezorgd, begaan maar niet beklemmend, tenminste zo heb ik het niet ervaren en ik heb vriendinnen waarbij de ouders dat wel waren/zijn
Echt one of the boysquote:Op donderdag 28 januari 2021 15:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ooooh wat een geweldig topic! Ga hier vooral mee door, hoe creepy ook
En allemachtig, de neppe, overdreven bitchy SHE
En idd Lein. What were you thinking.
De XXL uitvoering van de lidl lasagne kun je laten staan. Wat meer vocht en bechamel om aan het extra gewicht te komen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:34 schreef z80 het volgende:
Het wordt wat lichter buiten. En de wind is wat gedraaid, wolken en regen gaan nu noordelijk van de sloot hier langs. Kan ik straks toch een rondje lopen.
Avondeten wordt waarschijnlijk een bak lasagne van de lidl. Ik merk dat ik de laatste dagen wat te weinig gegeten heb. Er moet weer wat extra voer in.
De normale Kilo uitvoering is goed. Deze "grotere" uitvoering bleek in exact de zelfde kunststof bak te zitten.quote:Op donderdag 28 januari 2021 16:17 schreef Myraela het volgende:
Ik vond die kilobakken lasagne van de Lidl juist altijd heerlijk.Zo chemisch en fout, maar toch echt fijn. Een van de dingen die ik mis sinds ik vega eet. De vega kant en klare lasagnes zijn dan ineens van die versere
met groenten enzo
De tijdelijke XXL. Meeste XXL producten zijn wel goed. In Nederland de XXL koffiebonen ingeslagen. Kan weer een paar maanden voorruit.quote:Op donderdag 28 januari 2021 16:25 schreef Myraela het volgende:
Oh ze hebben nog groter dan een kilo.Jeetje.
Wij deden laatst vergelijkend warenonderzoek: standaard lasagna en "rundvlees lasagna" van de Jumbo.quote:Op donderdag 28 januari 2021 16:17 schreef Myraela het volgende:
Ik vond die kilobakken lasagne van de Lidl juist altijd heerlijk.Zo chemisch en fout, maar toch echt fijn. Een van de dingen die ik mis sinds ik vega eet. De vega kant en klare lasagnes zijn dan ineens van die versere
met groenten enzo
De aldi had ook de rundvlees variant. Deze smaakte ook goed.quote:Op donderdag 28 januari 2021 16:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wij deden laatst vergelijkend warenonderzoek: standaard lasagna en "rundvlees lasagna" van de Jumbo.
Identieke verpakkingen, alleen de opdruk in een ander kleurtje.
Eenmaal bereid bleek echter de rundvlees variant veel substantieler te zijn, ook "steviger en netter te snijden in blokken", en liep de "gewone" uit op je bord, als dikke soep.
Er zit wel verschil tussen de merken. Ja ik heb deze getest. De Netto (supermarkt hier in Duitsland) is de slechtste. Een natte vettige troep. Die van de aldi en lidl zijn aan elkaar gewaagt. Waarbij het voor mij makkelijke is om die van de lidl mee te nemen. De aldi moet ik apart voor rijden/lopen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 16:37 schreef fietsie het volgende:
Ik vraag me dan toch wel af of het lonend is dat er verschillende bedrijven zijn die dit product maken, of dat het gewoon ergens 1 productielijn is die per batch omgeschakeld wordt qua te gebruiken verpakking.
Veel komt uit dezelfde fabriek, maar samenstellingen wisselen wel per producent.quote:Op donderdag 28 januari 2021 16:37 schreef fietsie het volgende:
Ik vraag me dan toch wel af of het lonend is dat er verschillende bedrijven zijn die dit product maken, of dat het gewoon ergens 1 productielijn is die per batch omgeschakeld wordt qua te gebruiken verpakking.
Deze saus er bij serveren. Hij is geweldig.quote:Op donderdag 28 januari 2021 16:29 schreef fietsie het volgende:
Zoek zoek en zij zult vinden: een bestemming voor: "Hamlappen".
Wat ga ik ze aandoen?
Ik had half en half verwacht "Delicious dipping sauce" als advies te krijgenquote:Op donderdag 28 januari 2021 16:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Deze saus er bij serveren. Hij is geweldig.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1186461/appelcidersaus
Deze saus moet je ook niet in je koelkast smeren. Ik zeg het maar alvast.quote:Op donderdag 28 januari 2021 16:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had half en half verwacht "Delicious dipping sauce" als advies te krijgen
Ik ga even jouw linkje volgen.
Nee ik denk dat het al snel een zure bende wordt; ik heb bericht verzonden of er even slagroom mee kan komen op de weg naar huis, de rest is op voorraad.quote:Op donderdag 28 januari 2021 16:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Deze saus moet je ook niet in je koelkast smeren. Ik zeg het maar alvast.
Deze is ook lekker bij allerlei barbecuevlees, rollade, hele kip, etc. Als we het even niet weten, maken we deze en dat voelt dan toch een stuk culinairder dan een kwak barbecuesaus.quote:Op donderdag 28 januari 2021 16:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee ik denk dat het al snel een zure bende wordt; ik heb bericht verzonden of er even slagroom mee kan komen op de weg naar huis, de rest is op voorraad.
Voor mij persoonlijk speelt het wel mee denk ik. Als mijn kind op zijn hoofd stuitert dan doe ik even een paar checks om te weten of ik me verregaand zorgen moet maken. En zo niet, dan laat ik het me niet zo raken. Ik ben dan wel zorgzaam en kijk of iets kan doen (zalfjes, pleisters, koelen) en anders ben ik gewoon meelevend en bevestig ik dat ik het rot vind of dat ik snap dat het pijn doet. 9 van de 10 problemen zijn opgelost met erkenning van het probleemquote:Op donderdag 28 januari 2021 13:43 schreef Lot_1 het volgende:
Babi ketjap.quote:Op donderdag 28 januari 2021 16:29 schreef fietsie het volgende:
Wat ga ik ze aandoen?
Meehuilen?! Dat gaat wel heel verquote:Op donderdag 28 januari 2021 16:54 schreef Clubsoda het volgende:
Voor mij persoonlijk speelt het wel mee denk ik. Als mijn kind op zijn hoofd stuitert dan doe ik even een paar checks om te weten of ik me verregaand zorgen moet maken. En zo niet, dan laat ik het me niet zo raken. Ik ben dan wel zorgzaam en kijk of iets kan doen (zalfjes, pleisters, koelen) en anders ben ik gewoon meelevend en bevestig ik dat ik het rot vind of dat ik snap dat het pijn doet. 9 van de 10 problemen zijn opgelost met erkenning van het probleemEen heel enkele keer begrens ik zwelgen wel eens, nooit als aanstelleritis maar meer in de trant van 'ik snap dat het pijn doet en het is ook vervelend, maar zo sippen helpt ook niet, zullen we iets bedenken waarmee je je wat kunt afleiden?' Verhalen die ik OUD wel eens lees dan mensen meehuilen met schrammetjes op knieën, daar kan ik helemaal niets mee
Getverquote:
Ik heb een film gekeken. Nog steeds beroerd. Al beschuitjes, gemberthee en witbrood opquote:
wel iets minder beroerd? Hoe lang mag dit duren?quote:Op donderdag 28 januari 2021 17:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een film gekeken. Nog steeds beroerd. Al beschuitjes, gemberthee en witbrood op
quote:Op donderdag 28 januari 2021 17:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind ketjap ergens door overigens wel lekker, maar als het de dominante smaak is dan vind ik het echt heel vies.
Je hebt een keer babi ketjap voor d'r gemaakt en nu kom je er achter dat ze het eigenlijk niet lekker vond?quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:16 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]ik dacht dat je babi ketjap van goede ketjap wel lekker vond
Ik heb er ook van genoten. Maar wat heeft ze nou aangehad? Of heb ik een foto gemist?quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:13 schreef Aure het volgende:
Ghehe in oud zitten er wel een paar die hun kind 't liefst in bubbeltjesplastic zouden doen ja
Ik heb alleen 2 x gejankt toen m'n kind in 't ziekenhuis lag, maar dat zou ik zo weer doen, hoewel ik er liever van uit ga dat dat niet meer hoeft
Heb net wel genoten van het teruglezen van DP's galatopic. Bedankt sigme
Volgens mij is ze niet gegaanquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb er ook van genoten. Maar wat heeft ze nou aangehad? Of heb ik een foto gemist?
quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:16 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]ik dacht dat je babi ketjap van goede ketjap wel lekker vond
En meer dan tien(!) jaar daarvoor:quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sorry jongens, ik kan dan niet!
quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:31 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nou ja, in ieder geval heb je nog gezegd dat je zou gaan. Normaalgesproken post je standaard dat je niet kan.
Nou, dar lijkt me ook heel logisch, je baby in het ziekenhuisquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:13 schreef Aure het volgende:
Ghehe in oud zitten er wel een paar die hun kind 't liefst in bubbeltjesplastic zouden doen ja
Ik heb alleen 2 x gejankt toen m'n kind in 't ziekenhuis lag, maar dat zou ik zo weer doen, hoewel ik er liever van uit ga dat dat niet meer hoeft
Volgende keer ruim vóór die tijd bij de slager laten, aan 1 stuk, en ham van laten maken.quote:Op donderdag 28 januari 2021 16:29 schreef fietsie het volgende:
Wat ga ik ze aandoen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Eens.quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik probeer altijd te respecteren als iemand iets niet lust. Maar als Conimex je referentiekader is, moet ik toch even zeggen dat het met goede ketjap echt beter is. Die smaken komen nauwelijks bij elkaar in de buurt.
quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooi appartement, zeezicht
Veel grijs, weinig wijdse blikken maar daar doe je niks aan.
Rondje dorp gemaakt, inkopen gedaan.
De avonden komen we in ieder geval wel door
En dat gaat allemaal op in hoeveel dagen? En dat is naast 3 andere maaltijden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Of bobotie uit een pakjequote:Op donderdag 28 januari 2021 18:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Eens.
Zo zijn er wel meer dingen waarvan ik het zonde zou vinden als mensen denken iets niet te lusten, alleen omdat ze gewoon alleen een verkeerde variant hebben gehad.
Vooral bij zo'n potje guacamole had ik die gedachte. Dat slaat echt nergens op, maar toch zullen er mensen zijn die alleen dat als guacamole kennen.
Oh ja, herkenbaar. Mijne is echt een stervende zwaan dan. 'Ooh nee, nou stoot ik me alweeeeeeer. Ik heb ook ALTIJD pech!quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:21 schreef Aure het volgende:
M'n kind kan wel dramatisch doen soms trouwens als ie zich heeft bezeerd. Maar eigenlijk wil ie dan gewoon een kusje dr op en dan is het ook meteen weer goed![]()
Ze had een keer babi ketjap metquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:16 schreef Aure het volgende:
Je hebt een keer babi ketjap voor d'r gemaakt en nu kom je er achter dat ze het eigenlijk niet lekker vond?![]()
quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooi appartement, zeezicht
Veel grijs, weinig wijdse blikken maar daar doe je niks aan.
Rondje dorp gemaakt, inkopen gedaan.
De avonden komen we in ieder geval wel door
Veel plezierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
2,5 dagquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dat gaat allemaal op in hoeveel dagen? En dat is naast 3 andere maaltijden?
En terecht. Het is vakantiequote:Op donderdag 28 januari 2021 18:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
2,5 dag
En naast brunch en diner.
Natuurlijk gaan we overhouden (je hebt de koelkast. nog niet gezien) maar dat kan dan mooi mee naar huis. Wij houden van keuzes
quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
2,5 dag
En naast brunch en diner.
Natuurlijk gaan we overhouden (je hebt de koelkast. nog niet gezien) maar dat kan dan mooi mee naar huis. Wij houden van keuzes
Beter te veel dan te weinigquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik mag ook niets zeggen. Zondag komt een vriendin lunchen en ik heb geloof ik voldoende om ook haar zoon, dochter, schoonzoon en kleinkinderen te voeren
Jij snapt hetquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En terecht. Het is vakantie
we zijn ook echt met recht cullersquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Beter te veel dan te weinig
Ik ging voor 20 euro aan vlees bestellen maar dat is ook 100 euro gewordennouja ben ik weer voor een paar maanden klaar.
Daar heb je een goed puntquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
we zijn ook echt met recht cullers
¤A20 is ook niets toch, tenminste ik neem aan dat je online geen schouderkarbonades of saucijzen besteld, dus dan zit je zo op ¤100 toch?quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Beter te veel dan te weinig
Ik ging voor 20 euro aan vlees bestellen maar dat is ook 100 euro gewordennouja ben ik weer voor een paar maanden klaar.
Ik wou het deze keer bescheiden houden en alleen gourmetvlees voor mijn verjaardag bestellen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 19:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
¤A20 is ook niets toch, tenminste ik neem aan dat je online geen schouderkarbonades of saucijzen besteld, dus dan zit je zo op ¤100 toch?
Hopelijk wordt het sneller bezorgd dan de pakketjes die ik onderweg heb van PostNL
Zondag heeft de afzender ze ingeleverd. Afijn maandag dus een mail, het wordt dinsdag geleverd.
Dinsdag een mailtje dat de bezorging is uitgesteld naar woensdag. Gister een mailjte dat het binnen drie werkdagen wordt geleverd en vandaag een mail dat zending is ontvangen door PostNL en dat de levertijd onbekend is
Je zult maar vlees of kroketten versturen...
Even contra-klagen, mijn pakketje uit Japan is vandaag ook geleverd. Bijzonder snel en bovendien hoefde ik dit keer geen btw/invoerkosten te betalen![]()
Morgen krijg ik een pakket van GLS, ben benieuwd of die wel op tijd leveren. Mijn nieuwste meest recent aangeschafte camera is dan terug van onderhoudsbeurtje
Dan is het denk ik voorlopig even gebeurd met geld uitgeven denk ik
Afgelopen tijd twee keer wat verstuurd met DHL en dat was er de komende dag gewoonquote:Op donderdag 28 januari 2021 19:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Hou op met bestellingen. DHL zegt "pakket afgegeven aan klant". Maar klant (mijn collega) heeft niets ontvangen. Week gewacht, collega, receptie en postkamer alles nog een keer overhoop gehaald, maar nee. Amazon gebeld en die gaan er achteraan. Kunnen zij het ook niet vinden, komt er een nieuw exemplaar.
Dan Postnl. Mijn leidinggevende heeft aangegeven dat haar privé post van haar oude NL adres naar mij doorgestuurd moet worden, is ook voor betaald. Nou krijg ik in mijn postnl app, dat er post is, foto van de envelop. Maar ik krijg niets, al 2,5 week niet. Postnl bellen. Ze gaan een onderzoek instellen. Mij opmerking, wel jammer dat je betaald voor een service die niet werkt "oh mevrouw, de service werkt anders had u niets in de app gezien" maar daarna gaat het mis. Lekker bijdehand wel, maar dit is niet fijn
Ik had voor kerst een bakje met kerstsnoepjes (verpakt) naast de voordeur. Maar corona, dus weinigen namen ietsquote:Op donderdag 28 januari 2021 19:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Afgelopen tijd twee keer wat verstuurd met DHL en dat was er de komende dag gewoon
Dinsdag zelf ook iets verstuurd, volgens de website zat er op de hoek van m'n werk een punt waar ik het in kon leveren. Dat is dus het punt van waaruit alle busjes in/rondom Emmen hun lading ophalen en naartoe brengen. Wat een drukte daar.
Ben geneigd de volgende week wat lekkers mee te nemen, die gasten zullen werken zich ook de tering op het moment...
Mengen met voldoende sambal voor wat meer pitquote:Op donderdag 28 januari 2021 17:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind ketjap ergens door overigens wel lekker, maar als het de dominante smaak is dan vind ik het echt heel vies.
Krokettenkunstkroketten? Bospaddestoel in ieder geval. Lady Blue is ook lekker, Chorizo ook al was die de vorige keer lekkerder (chorizo was fijner gesneden). De smaragd vond ik ook lekker, maar iets minder lekker. Maar da;s persoonlijk.quote:Op donderdag 28 januari 2021 19:49 schreef Lonaa het volgende:
JONG0NS!
Ik heb dus nu een airfryer DUS IK KAN KROKETTEN.
Wat zijn de winnaars qua smaak?
Bquote:Op donderdag 28 januari 2021 19:49 schreef Lonaa het volgende:
JONG0NS!
Ik heb dus nu een airfryer DUS IK KAN KROKETTEN.
Wat zijn de winnaars qua smaak?
Ik bedoelde van krokettenkunst ja.quote:Op donderdag 28 januari 2021 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Krokettenkunstkroketten? Bospaddestoel in ieder geval. Lady Blue is ook lekker, Chorizo ook al was die de vorige keer lekkerder (chorizo was fijner gesneden). De smaragd vond ik ook lekker, maar iets minder lekker. Maar da;s persoonlijk.
Van Mora's enzo weet ik niets voor airfryer
F. ging ook helemaal wild over de boerenmeid. Ik weet het niet hoor, het klinkt wat...vreemd.quote:Op donderdag 28 januari 2021 19:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
B![]()
O![]()
S![]()
Paddestoel![]()
En boerenmeidliefde![]()
Ik ben nu ver van mijn kroketten
Maar wel lekkerquote:Op donderdag 28 januari 2021 19:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
F. ging ook helemaal wild over de boerenmeid. Ik weet het niet hoor, het klinkt wat...vreemd.![]()
Note gemaakt wegens onsmakelijkheid in CUL.quote:
Oeh, brunch is ook wel fijn.quote:Op donderdag 28 januari 2021 20:43 schreef Aure het volgende:
Lekker Myraela!
Ik ben ook nog aan 't kijken wat ik ga doen. Zit nu aan Look te denken. Maar misschien wil ik geen diner maar een goeie brunch ofzo. Keuzes
Mijn paneer was een enorm succes! Ik wil morgen weer maar ik heb geen melk. Woensdag pas weer.quote:
Beetje overdrevenquote:Op donderdag 28 januari 2021 21:07 schreef Uhmmpie het volgende:
laatste stukkie werkdag...
7.45 begonnen... nog een half uur te gaan
lekker dagje
Wijn of bier erbij , witte port of gin tonic kan ookquote:Op donderdag 28 januari 2021 21:28 schreef sigme het volgende:
Als het morgenochtend niet al te vies weer is fiets ik naar Stad en dan eten we morgen mossels.
Met Turks brood en knoflooksaus denk ik.
Iemand nog belangrijke aanwijzingen?
Mja vond ik ook... medecollega’s ook gelukkig.en ik ben morgen vrij dus dat is lekker.quote:
Ho! Ik heb geloof ik nog nooit babi ketjap met Conimex gemaaktquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:27 schreef Leintjeuh het volgende:
Ze had een keer babi ketjap metConimex
gemaakt en gezegd dat t smerig was. En daarna hebben we t samen met lekkere ketjap gemaakt geloof ik... Tis wel lang geleden
quote:Op donderdag 28 januari 2021 17:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meehuilen?! Dat gaat wel heel ver
Maar ja, beetje empathische reactie is wel zo prettig en ook coping mechanismen aanleren zoals afleiding zoeken en doordringen dat sippen alleen maar tegen werkt.
[..]
GetverIk zou gaan voor de LS appelsausiets.
Klinkt prima. Was de saus een succes?quote:Op donderdag 28 januari 2021 22:40 schreef fietsie het volgende:
Ik deed crea met de hamlappen; in kleine stukjes gesneden drie kwartier marineren in sambal brandal, peper, beetje zout, ketjap, flinke lepel gemalen laoswortel, en wat olie, en vervolgens haalde ik de stukjes door de bloem en bakte ik ze gaar in een cm rijstolie; uit laten lekken en nog even nagegaard in een olievrije hete pan.
Worteltjes erbij, en aardappelkroketjes, en de saus van L_S.
Ja ik had wat nodig om door die best stevige sambal smaak te snijden, werkte goed. Fris. Thnxquote:Op donderdag 28 januari 2021 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Klinkt prima. Was de saus een succes?
quote:
Ja gewoon zo'n 'wollen' jas, niet voor barre winters. Meer voor het 'net'.quote:Op donderdag 28 januari 2021 23:00 schreef fietsie het volgende:
Tussenmantel? Da's een lange tussenjas?
Een nette jas is een ‘mantel’ 😉quote:Op donderdag 28 januari 2021 23:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja gewoon zo'n 'wollen' jas, niet voor barre winters. Meer voor het 'net'.
Ik mis dat af en toe, om over jurkjes te dragen.
Deze bijvoorbeeld dus:
https://cdn.aboutstatic.c(...)progressive=1&trim=1
Hmm als kleurig typje.. kun je grijs wel hebben denk ikquote:Op donderdag 28 januari 2021 22:49 schreef Candaasje het volgende:
Vriend had iets van pasta met romige saus, broccoli, champignons, tuinerwten en ik denk 'kipstuckjes' van Like Meat of anders Vivera gemaakt. En diverse kruiden, het was niet flauw qua smaak. Toch fijn thuiskomen![]()
Ik heb zojuist een getailleerde 'tussenmantel' besteld. Was ik al tijden naar op zoek, want ik vind vooral van die vormloze hobbezakken of enkel taille door een ceintuur. Of wel mooi, maar dan gelijk 200 euro en wol.
Wel in het grijs, benieuwd of dat staat. Ik draag verder nooit grijs
Helicopterparents... ik begreep ergens dat dat meer kwaad doet dan goed.quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:13 schreef Aure het volgende:
Mja onwijs brak geslapen...quote:Op vrijdag 29 januari 2021 07:31 schreef Aure het volgende:
Nu al een groot deel van je todo afgestreeptwauw.
Morning
Oeh fijn! Ik ga het ook op m'n lijstje zetten om weer een keer te maken.quote:Op donderdag 28 januari 2021 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn paneer was een enorm succes! Ik wil morgen weer maar ik heb geen melk. Woensdag pas weer.
Als ze nou eens stoppen met huizen kopen... daar zou ik echt blij van wordenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 08:00 schreef Barreltje het volgende:
morguh! Dagje vrij
![]()
Ik was trouwens nog benieuwd naar de uitgaven van luckyhoe heb je ze gecategoriseerd en heb je ook zo'n mooi diagram als sigme heeft?
Trvens las ik net op nu.nl dat de nl-er flink aan het sparen is geslagen.. goed nieuws dus wel
De tweedeling wordt iig groterquote:Op vrijdag 29 januari 2021 08:00 schreef Barreltje het volgende:
morguh! Dagje vrij
![]()
Ik was trouwens nog benieuwd naar de uitgaven van luckyhoe heb je ze gecategoriseerd en heb je ook zo'n mooi diagram als sigme heeft?
Trvens las ik net op nu.nl dat de nl-er flink aan het sparen is geslagen.. goed nieuws dus wel
Ik denk dat jij de uitzondering bent.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 08:24 schreef Myraela het volgende:
Ik vond vooral de reden 'winkels zijn dicht, geld uitgeven is lastiger' wel grappig die ik op tv hoorde.
Het lukt mij prima m'n geld uit te geven.Ik ben eigenlijk alleen maar meer gaan kopen.
Ik moest nieuwe en ik wist niet meer welke ik dan moest zonder veranderde smaak dus ik heb op de gok gekocht.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 08:47 schreef Isabeau het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ontax-tandpasta.html
Kijk, meer klagers!
Ja, hier ookquote:Op vrijdag 29 januari 2021 08:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ramenlapper is geweestschone ramen....alleen..het regent
![]()
Ik spaar ook veel meer dan normaal. Geen etentjes, veel minder impuls inkopen wanneer je door de stad loopt, geen vakantie, je gaat nergens heen dus ook geen cadeautjes. Maar dat zal allemaal wel weer uitgegeven gaan worden over een paar maanden.
Wat is er mis met de fluweel boom? Te groot geworden?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 08:49 schreef Lonaa het volgende:
We gaan zo 1 a 2 kuub grond uit de tuin elimineren. En de fluweelboom. Gelukkig regent het.
Hij staat op een kutte plek, hij is te groot en groeit ieder jaar debiel veel ondanks snoeien, hij is onder de schutting doorgekomen dus hij groeit kut.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 08:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is er mis met de fluweel boom? Te groot geworden?
Eikels zijn hetquote:Op vrijdag 29 januari 2021 08:47 schreef Isabeau het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ontax-tandpasta.html
Kijk, meer klagers!
Ik heb geen mooi diagram helaas. Ik heb van onze beide betaalrekeningen bijna alles gewoon in een lange lijst in Excel gezet.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 08:00 schreef Barreltje het volgende:
morguh! Dagje vrij
![]()
Zal je Koekela halen? Is de paus Katholiek? Oh hell yeahquote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:10 schreef Aure het volgende:
Ohh en ik heb een kindvrije dag vandaagzal ik Koekela gaan halen? Ja he? Das geen vraag natuurlijk.
Lemon bar, white mac cookie, pecan caramel square. Wat mis ik nog?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:12 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Zal je Koekela halen? Is de paus Katholiek? Oh hell yeahLemon bar
Ik zou naar Lof der Zoetheid gaan voor de coconut chai latte cake.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:10 schreef Aure het volgende:
Ohh en ik heb een kindvrije dag vandaagzal ik Koekela gaan halen? Ja he? Das geen vraag natuurlijk.
Ja maar te ver weg. Misschien ga ik morgen naar de oogstmarkt dus dan kan ik dat combineren.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou naar Lof der Zoetheid gaan voor de coconut chai latte cake.
Ik ben niet meer geweest sinds corona, maar mijn collega woont er in de buurt en gaat geregeld en heeft er geen klachten over. Dus ik denk dat het nog wel leuk is.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:20 schreef Myraela het volgende:
Is de oogstmarkt nog een beetje gezellig nu? Ik wil ook wel weer een keer.
Ja, tof!quote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:23 schreef Aure het volgende:
Als ik ga dan laat ik wel weten hoe het was
Dit is wel een heel tof plekje!quote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Best oké wakker worden zo![]()
Straks rondje wandelen, vanavond afhalen bij De Kromme Watergang**, een whopping 4 kilometer hier vandaan.
Heerlijkquote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Best oké wakker worden zo![]()
Straks rondje wandelen, vanavond afhalen bij De Kromme Watergang**, een whopping 4 kilometer hier vandaan.
quote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:15 schreef Aure het volgende:
CARAMEL SHORTBREAD, hoe kan ik die nou vergeten.
Nee joh,quote:Op vrijdag 29 januari 2021 10:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
En dit eet je allemaal vanmiddag op? Geniet van je kindvrije dag.
Vriendelijk van je haha. Nu wil ik ook taart.quote:
Ik wil 3K uitgeven bij Ikea, maar de essentiele onderdelen zijn "alleen in de winkel verkrijgbaar"quote:Op vrijdag 29 januari 2021 08:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de uitzondering bent.
En voor grote uitgaven zoals meubels, auto's en keukens wil je toch eerst even kijken voor je dat koopt. Ook kon je je geld niet kwijt aan grote vakanties. Dus ik snap de besparing wel.
Ik twijfel of ik millionaires shortbread voor mijn verjaardag wil makenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 10:31 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier nu alle tijd voor mn millionaires bread..
maar bij lief thuis en niet zo slim geweest om alles maar gewoon mee te nemen
Nu ook nog? Afgelopen zomer waren er dingen alleen in de winkel verkrijgbaar en de bijbehorende spullen wel online. Maar toevallig zag ik dat alles nu online verkrijgbaar is. Ik zou er even een mailtje aan wagenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 10:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik wil 3K uitgeven bij Ikea, maar de essentiele onderdelen zijn "alleen in de winkel verkrijgbaar"![]()
![]()
Ik heb wel de caramel alvast geregeld.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 10:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik millionaires shortbread voor mijn verjaardag wil maken
Zou je het niet kunnen invriezen?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 10:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb wel de caramel alvast geregeld.
Peobleem is dat ik het wel alleen moet opeten... en geen kleiner geschikt ovenschaaltje beb zodat ik gewoon wat minder kan maken.
Gelukkig bederft het niet zo snel.
Ik hoor sowieso brakke verhalen over de leveringen van IKEA op het momentquote:Op vrijdag 29 januari 2021 10:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik wil 3K uitgeven bij Ikea, maar de essentiele onderdelen zijn "alleen in de winkel verkrijgbaar"![]()
![]()
Iig niet te bestellen zonder mailenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 10:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nu ook nog? Afgelopen zomer waren er dingen alleen in de winkel verkrijgbaar en de bijbehorende spullen wel online. Maar toevallig zag ik dat alles nu online verkrijgbaar is. Ik zou er even een mailtje aan wagen
Ja ik verwacht volgende week een levering van een kleiner bestellinkje. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 10:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik hoor sowieso brakke verhalen over de leveringen van IKEA op het momentEn ik heb ook nog voor 1,5k te bestellen daar
![]()
Duikboot dus. Duidelijk.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:20 schreef Barreltje het volgende:
Op de ferry.. GPS zegt -4 m onder zee nivo.. eehhmm
Soms wel. Maar echt idioot. Laatst van die grote (echt groot) plastic bakken en een paar andere dingen voor 2.50 en een paar weken ervoor iets vrij kleins zou ruim 40 euro zijn. Toen was het nog open dus ben ik maar op de fiets gegaan en heb het gehaald.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Duikboot dus. Duidelijk.
Heeft ikea trouwens nog steeds super hoge bezorgkosten?
Ik wilde iets van 150 euro kosten bezorgen een de bezorgkosten waren meer dan 50 euroquote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Soms wel. Maar echt idioot. Laatst van die grote (echt groot) plastic bakken en een paar andere dingen voor 2.50 en een paar weken ervoor iets vrij kleins zou ruim 40 euro zijn. Toen was het nog open dus ben ik maar op de fiets gegaan en heb het gehaald.
Ik las gisteren dat je soms het drievoudige moet betalen aan bezorgkosten. Dus iets van 10 euro en dan meer dan 30 bezorgkosten. Gekke Henkiequote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde iets van 150 euro kosten bezorgen een de bezorgkosten waren meer dan 50 euro
Nog steeds idioot dus.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik las gisteren dat je soms het drievoudige moet betalen aan bezorgkosten. Dus iets van 10 euro en dan meer dan 30 bezorgkosten. Gekke Henkie
Het schijnt er vanaf te hangen of ze het indelen bij vrachtwagenlevering of pakketpost. Die eerste is dus 50 euro.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde iets van 150 euro kosten bezorgen een de bezorgkosten waren meer dan 50 euro
Toch flauw dat ze die deuren en ombouw van die kast niet even met een klein busje kunnen leverenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:51 schreef Aure het volgende:
Tenzij te groot qua afmetingen natuurlijk, sommige dingen gaan sowieso met vrachtlevering
Vond het een paar maanden geleden zo apart, had een staande spiegel besteld, duurde bijna 4 weken voordat ik 'm kreeg, vervoerder zat vol (klopte niet, want ik bleek de vervoerder te kennenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:51 schreef Aure het volgende:
Tenzij te groot qua afmetingen natuurlijk, sommige dingen gaan sowieso met vrachtlevering
quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:56 schreef Aure het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Dus ik waggelde langzaam naar de rij van Koekela, trekt er iemand een sprintje om er snel tussen te sneakenze liet er zelfs iemand voor achter, die daarna natuurlijk weer voor mij langs moest om er tussen te kunnen. Vervolgens gingen ze binnen stampij maken om de prijzen van de brownies
never a dull moment in Rotterdam
Herkenbaarquote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:58 schreef Aure het volgende:
En dit is dus waarom wij niet sparen, ik ben een uurtje buiten geweest. Rondje kruidvat, groenteboer, koekela, broodjes/koffiezaak, schade: 43 euro
Dat deed ik vandeweek in de supermarkt.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:58 schreef Aure het volgende:
En dit is dus waarom wij niet sparen, ik ben een uurtje buiten geweest. Rondje kruidvat, groenteboer, koekela, broodjes/koffiezaak, schade: 43 euro
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie wel?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:16 schreef Myraela het volgende:
Ik moet zo naar de tandarts. Ik hou niet van tandartsen.
Dit klopt. Vriendin van me is van een tandarts gescheidenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wie wel?
Volgens mij zelfs hun eigen partners niet.
quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wie wel?
Volgens mij zelfs hun eigen partners niet.
Ik heb er een paar, speciaal "ontworpen" voor brildragers. Ik gebruik er wel zo'n plastic maskertje onder, dat helpt ook veel (die zijn via bol te koop, dus hopelijk snel in huis)quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:15 schreef Tele6 het volgende:
Ik wilde nog vragen, brildragers in de Cul SC, welke wasbare mondkapjes raden jullie aan?
Ik moet er extra hebben, want heb net te horen gekregen dat m'n groepstherapie vanaf woensdag toch niet online isTot zover de psycholoog die me bij de intake vertelde dat alles daar online gebeurt en als ik dat niet zie zitten moet ik maar naar een andere instelling... tot nu toe was dus alleen de intake online
https://www.kapje-van-huizen.nl/quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:15 schreef Tele6 het volgende:
Ik wilde nog vragen, brildragers in de Cul SC, welke wasbare mondkapjes raden jullie aan?
Ik moet er extra hebben, want heb net te horen gekregen dat m'n groepstherapie vanaf woensdag toch niet online isTot zover de psycholoog die me bij de intake vertelde dat alles daar online gebeurt en als ik dat niet zie zitten moet ik maar naar een andere instelling... tot nu toe was dus alleen de intake online
Je weet dat Amazing qua vers en diepvries wat irritant is? Dan moet je minstens 39 euro alleen aan vers spul minstens.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:23 schreef Uhmmpie het volgende:
Mijn amazing mandje aan het vullen..
dit is de crispy chili oil die ik wil proberen?
Old Mother Crispy Chilli in Oil
Nu verder aan het snuffen wat ik wil...
oestersaus is te veel merken.. zucht.
Parkeert die lekkere van vorige keer in het mandje EN die van @:molo vandeweek ook.
Udon noodles.. vers en minder vers.
Noodles soepjes
Delicious condiment natuurlijk..
mochi
Mn favo soyasaus
Sesamolie..
Vergeet ik nog iets?
Ik heb inmiddels een hele collectie. Mijn favoriet is toch wel die van Telstar.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:15 schreef Tele6 het volgende:
Heel heel laag water?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:20 schreef Barreltje het volgende:
Op de ferry.. GPS zegt -4 m onder zee nivo.. eehhmm
Die fase hebben we hier ook gehadquote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een schatje, Aure. Die van mij zegt alleen maar 'mama niet lief, papa lief', met een boos gezicht. Als ik dan zeg dat ik papa ook lief vind krijg ik te horen 'nee. mama niet papa lief, O papa lief vinden.'.
Ok jongen, je bekijkt het maar....
Samyangquote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:23 schreef Uhmmpie het volgende:
Mijn amazing mandje aan het vullen..
dit is de crispy chili oil die ik wil proberen?
Old Mother Crispy Chilli in Oil
Nu verder aan het snuffen wat ik wil...
oestersaus is te veel merken.. zucht.
Parkeert die lekkere van vorige keer in het mandje EN die van @:molo vandeweek ook.
Udon noodles.. vers en minder vers.
Noodles soepjes
Delicious condiment natuurlijk..
mochi
Mn favo soyasaus
Sesamolie..
Vergeet ik nog iets?
Gewoon voor half jaar controle? Is hij/zij wel geduldig en aardig? Dat scheelt 100%.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:16 schreef Myraela het volgende:
Ik moet zo naar de tandarts. Ik hou niet van tandartsen.
Nah, oude vulling herstellen en foto’s. Niets spannends hoor, ik vind de afspraak nooit zo erg. Het is meer dat ik zo’n stresskip ben die er al veel te vroeg zit en sowieso al de halve ochtend mee bezig is. :’)quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gewoon voor half jaar controle? Is hij/zij wel geduldig en aardig? Dat scheelt 100%.
@:Aure; ziet er echt lekker uit! Goeie koekenbakker bij jou!
Jij bent mafquote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:13 schreef Tele6 het volgende:
Mijn tandarts is wel leuk. Ik vind naar de tandarts gaan sowieso altijd bar interessant. En dat gepoer tussen mijn tanden is best lekker.
Ik heb nog overwogen om tandheelkunde te gaan studeren, maar naar de tandarts gaan schijnt wel iets anders te zijn dan de tandarts zijn.
Over studie gesproken, ik heb gisteren eindelijk een verslag ingeleverd en nu moet ik nog maar één ding!(Wel een stage van 30 studiepunten, voor een fulltime student een halfjaar werk en ik verwacht de rest van 2021 bezig te zijn... maar toch.)
Zou je veel nieuw moeten kopen dan?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:46 schreef fietsie het volgende:
Met het oog op groter willen gaan wonen en actief huizenzoeken ben ik ook wat aan het neuzen naar de vervolgschade: meubels.
En dat doet eigenlijk meer pijn in je portemonnee dan die verdraaide hypotheek... allemachtig..
Stuk koelverse cha sieuw, Chinese worstjes en een spekkoek en dan zit je er al aan tochquote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je weet dat Amazing qua vers en diepvries wat irritant is? Dan moet je minstens 39 euro alleen aan vers spul minstens.
We zijn op zoek naar een woningtype wat toch wat meer leefruimte biedt; de huidige meubels zijn juist gekozen op "past het er nog in". Dus een riantere bank, een tafel waar wat meer mensen aan passen, dat soort dingen tikt best aan.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zou je veel nieuw moeten kopen dan?
Wij missen vooral kastruimte. Maar goed, de dingen die nu in dozen zitten missen we eigenlijk nauwelijks, dat scheelt...
Toch voelt geld uitgeven aan meubels voor mij wel fijner dan geld wegbrengen naar de bank. Natuurlijk koop je daar een huis voor, maar ik vind die bedragen altijd zo 'ongrijpbaar' en totaal niks meer met de (oorspronkelijke) waarde van de materialen en arbeid te maken hebben. (Het is natuurlijk vraag/aanbod/wat de gek er voor geeft/grondprijs/etc. en ooit is het wel gebouwd en dat kost ook materiaal en mankracht, maar je gaat mij niet vertellen dat de prijzen van nu in verhouding zijn. )quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:46 schreef fietsie het volgende:
Met het oog op groter willen gaan wonen en actief huizenzoeken ben ik ook wat aan het neuzen naar de vervolgschade: meubels.
En dat doet eigenlijk meer pijn in je portemonnee dan die verdraaide hypotheek... allemachtig..
Uhu... volgens mijngeen vers spul erbij gedaan..quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je weet dat Amazing qua vers en diepvries wat irritant is? Dan moet je minstens 39 euro alleen aan vers spul minstens.
Ik had altijd het idee dat jij al heel ruim en vrij woonde, maar dat klopt dus kennelijk nietquote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
We zijn op zoek naar een woningtype wat toch wat meer leefruimte biedt; de huidige meubels zijn juist gekozen op "past het er nog in". Dus een riantere bank, een tafel waar wat meer mensen aan passen, dat soort dingen tikt best aan.
En kastruimte is nu heel lomp ingevuld met Ikea ladenblokken, dat zou ik ook wel anders willen
Vriendlief idd..quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Samyang
Dim sum
Knoflook
Garnalen
Verse pepers
Volgens mij mag je geen knoflook en peper toch? Of was het je man?
Yes eigenlijk gelijk doen voordat je de deur uitloopt.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:44 schreef Myraela het volgende:
Dit keer ook maar de volgende afspraak vast maken. Anders ga ik nooit tot er iets mis is. :’)
Wat fijn zeg, eigen pepers in huisquote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:05 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Vriendlief idd..
en ik probeer uit echt vers en diepvries weg te blijven.
Wel nieuwe pepers gezaaid in mn vensterbank trouwens
Zijn wel heel spicy... dus ben de enige die ze eet. Dus deel eindigt in de keukenkastjes in gemalen vorm. Bovenal vind ik ze echt superleuk om te zien. Daar begon het ooit mee.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat fijn zeg, eigen pepers in huis
Die ken ik niet maar zien er wel leuk (en lekker) uitquote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zijn wel heel spicy... dus ben de enige die ze eet. Dus deel eindigt in de keukenkastjes in gemalen vorm. Bovenal vind ik ze echt superleuk om te zien. Daar begon het ooit mee.
https://www.chilipepperma(...)inbow-chili-peppers/
Dan lust je deze ook welquote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Die ken ik niet maar zien er wel leuk (en lekker) uit![]()
Ik snij per maaltijd voor mezelf zo'n 8 à 10 rawit pepertjes.
Oh maar dat vind ik niet zo gek hoor. Je komt vaak pas na een tijdje leven in een huis erachter wat je (anders) wil, wat je mist of juist handig zou vinden.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben echt van het verhuizen met wat ik heb en dan maar verder zien. Ik kan zoiets totaaal niet inschatten.
Maar dat is wel chaotisch en moet je tegenkunnen :
Hier hangen er na een half jaar nog steeds verhuispeertjes en de bank valt uit elkaar.
Verder begint woonkamer een heel.eind op te schieten en sluit alles steeds beter aan bij wat we willen en nodig hebben
Niet dat ik in dit specifieke huis woon: dit huis is gebouwd door dezelfde bouwer vanaf dezelfde tekening:quote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik had altijd het idee dat jij al heel ruim en vrij woonde, maar dat klopt dus kennelijk niet![]()
/assumptions...mother of all fuck ups
Huh, 90 vierkante meter maar? Woon je daarvoor in het noorden. Ik dacht dat huizen daar groot en goedkoop waren.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Niet dat ik in dit specifieke huis woon: dit huis is gebouwd door dezelfde bouwer vanaf dezelfde tekening:
https://www.funda.nl/koop/sneek/huis-41273570-zonnedauw-16/
Ahw, ik had het wel iets ruimer verwacht qua keukenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Niet dat ik in dit specifieke huis woon: dit huis is gebouwd door dezelfde bouwer vanaf dezelfde tekening:
https://www.funda.nl/koop/sneek/huis-41273570-zonnedauw-16/
quote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huh, 90 vierkante meter maar? Woon je daarvoor in het noorden. Ik dacht dat huizen daar groot en goedkoop waren.
Ik heb er een garage naast staan met op het dak daarvan een hobbyruimte. Maar die is vol met stellingen, en verwarmingstechnisch alleen te gebruiken van april tot en met oktober.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw, ik had het wel iets ruimer verwacht qua keuken
Verder behoorlijk vergelijkbaar qua oppervlakte als mijn ouderlijk huis. (Niet qua inrichting, mijn ouders wonen in een jaren 70 doorzonwoning, in een rijtje)
Wij zitten nu op 60m2, maar 90m2 -100 m2 zou ik voor ons echt meer dan prima vinden. Meer vooral veel extra schoonmaakwerk en ruimte voor meuk, ik ken mezelf/ons. Ik wil liever een grotere tuin, maar dat is wel lastig.
Ik heb een berging van 5m2, nooit te gebruikenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
[..]
Ik heb er een garage naast staan met op het dak daarvan een hobbyruimte. Maar die is vol met stellingen, en verwarmingstechnisch alleen te gebruiken van april tot en met oktober.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |