Ieks! Afgelopen maand bestond het bedrijf waar ik voor werk 75 jaar. Nu komt er een gigantisch feest aan. De vooruitnodiging hebben we al tijden binnen, alleen de officiele uitnodiging nog niet. Het vorige feest was "feestlijk" en daarvoor heb ik me gewoon in het zwart gehesen en dat was prima. Ik verwachte weer zoiets, maar nu de geruchten over het hoe-wat-waar van het feest toenemen heb ik steeds meer het vermoeden dat het hardcore gala gaat worden.
Niet komen is nogal "frowned upon" zeg maar. Het mag als er iemand doodgaat of als je je vakantie had geboekt, maar verder is het eigenlijk wel sociaal verplicht om te komen.
Nu heb ik 2 grote problemen. 1 ik ben dik (maat 46) en 2 ik kan geen hakschoenen dragen.
En eigenlijk heb ik er 3 want ik ben ook nog eens hopeloos onmodieus. 5 keer per jaar bestel ik 3 vrachtwagens kleding bij H&M online en dan vind ik het al snel weer goed.
Nu kun je als dikkerdje natuurlijk best mooie jurken dragen, maar met sneakers is het natuurlijk toch een beetje lachwekkend. Dus eigenlijk heb ik geen idee hoe dit nu weer eens aan te pakken. Want waar vind je rond deze tijd van het jaar nu gala/avondjurken? En dan natuurlijk ook nog een beetje schappelijk geprijsd, want dat ding gaat 1 avond aan en word dan weer verbannen naar de kast, waarna ik hem jaarlijks nog eens door mn handen zal laten glijden en ik em over 5 jaar dan toch maar naar de kringloop breng.
Dus eigenlijk 3 vragen aan jullie:
1: Wat voor jurken staan een dikkerdje goed?
2: wat voor soort jurken zou je eventueel met platte schoenen kunnen dragen?
2b: welke jurken combineren 1&2?
3: waar vind ik in hemelsnaam zo'n jurk? (voor weinig)
O en natuurlijk moet het wel zwart zijn. Dat spreekt voor zich.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors