abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57588924
Ieks! Afgelopen maand bestond het bedrijf waar ik voor werk 75 jaar. Nu komt er een gigantisch feest aan. De vooruitnodiging hebben we al tijden binnen, alleen de officiele uitnodiging nog niet. Het vorige feest was "feestlijk" en daarvoor heb ik me gewoon in het zwart gehesen en dat was prima. Ik verwachte weer zoiets, maar nu de geruchten over het hoe-wat-waar van het feest toenemen heb ik steeds meer het vermoeden dat het hardcore gala gaat worden.
Niet komen is nogal "frowned upon" zeg maar. Het mag als er iemand doodgaat of als je je vakantie had geboekt, maar verder is het eigenlijk wel sociaal verplicht om te komen.

Nu heb ik 2 grote problemen. 1 ik ben dik (maat 46) en 2 ik kan geen hakschoenen dragen.
En eigenlijk heb ik er 3 want ik ben ook nog eens hopeloos onmodieus. 5 keer per jaar bestel ik 3 vrachtwagens kleding bij H&M online en dan vind ik het al snel weer goed.
Nu kun je als dikkerdje natuurlijk best mooie jurken dragen, maar met sneakers is het natuurlijk toch een beetje lachwekkend. Dus eigenlijk heb ik geen idee hoe dit nu weer eens aan te pakken. Want waar vind je rond deze tijd van het jaar nu gala/avondjurken? En dan natuurlijk ook nog een beetje schappelijk geprijsd, want dat ding gaat 1 avond aan en word dan weer verbannen naar de kast, waarna ik hem jaarlijks nog eens door mn handen zal laten glijden en ik em over 5 jaar dan toch maar naar de kringloop breng.

Dus eigenlijk 3 vragen aan jullie:
1: Wat voor jurken staan een dikkerdje goed?
2: wat voor soort jurken zou je eventueel met platte schoenen kunnen dragen?
2b: welke jurken combineren 1&2?
3: waar vind ik in hemelsnaam zo'n jurk? (voor weinig)

O en natuurlijk moet het wel zwart zijn. Dat spreekt voor zich.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_57589034
Als je sneakers aan gaat doen kan je beter thuisblijven, 'frowned upon' is dan zo erg nog niet.
pi_57589054
galajurk huren?
pi_57589069
O ja nou ja god nee, dat had ik dan zelf ook al wel bedacht. maar ik dacht eventueel mischien ballerina's?
Hakken is ook nog te overwegen, dan doe ik denk ik slippertjes in mn tas en doe de hakken aan als we op de feestlocatie zijn en dan ga ik aan tafel zitten en mooi wezen. Maar dan moet de jurk wel een succes zijn natuurlijk. Zodat iedereen denkt ieks wat een lekkertje, jammer dat ze blijft zitten ipv goh wat een raar kind in een hobbezak, gelukkig blijft ze zitten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  maandag 24 maart 2008 @ 22:40:40 #6
205868 DeSnelkiezer
Snelkeuze Toets!
pi_57589180
ik werd verdrietig van dit topic
ik kan je geen tips geven sorry
maar het is in ieder geval een positief punt dat je niet arrogant bent
ik verklaar je hierbij lief!
Kapitein van de keuze en meester van de mogelijkheid.
pi_57589237
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja nou ja god nee, dat had ik dan zelf ook al wel bedacht. maar ik dacht eventueel mischien ballerina's?
Hakken is ook nog te overwegen, dan doe ik denk ik slippertjes in mn tas en doe de hakken aan als we op de feestlocatie zijn en dan ga ik aan tafel zitten en mooi wezen. Maar dan moet de jurk wel een succes zijn natuurlijk. Zodat iedereen denkt ieks wat een lekkertje, jammer dat ze blijft zitten ipv goh wat een raar kind in een hobbezak, gelukkig blijft ze zitten.
Een tip: crocs ballerina's, model 'Prima'. Ze zijn niet spuug-lelijk en je kan er gegarandeerd de hele avond op lopen.
pi_57589271
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:40 schreef DeSnelkiezer het volgende:
ik werd verdrietig van dit topic
ik kan je geen tips geven sorry
maar het is in ieder geval een positief punt dat je niet arrogant bent
ik verklaar je hierbij lief!
Mghihi sorry. Ik ben dik én arrogant.
Maar ik vind het wel heus heel naar dat je verdrietig werd van mijn topic. Dat was heel niet mijn bedoeling.
En ik print dit topic wel even uit als ik naar het feest ga.
Als er dan iemand van de fashion politie mij van mn tafel komt rukken om me uit de feestzaal te gooien, Dan zwaai ik met dit topic naar iedereen de me uitlacht en naar me wijst en joelt.
Dat zal ze leren!
pi_57589307
Ok, die crocs ballerina's zijn echt een no go. Dan ga ik nog liever voor de dat-malle-dikkerdje-op-dr-blote-voeten-look.
pi_57589318
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:43 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Een tip: crocs ballerina's, model 'Prima'. Ze zijn niet spuug-lelijk en je kan er gegarandeerd de hele avond op lopen.

Dat ga je niet menen Je kunt een vrouw met tyfuslelijke rubberen schoenen toch niet serieus nemen.
pi_57589344
Ghihi. Word!
  maandag 24 maart 2008 @ 22:48:44 #12
205868 DeSnelkiezer
Snelkeuze Toets!
pi_57589346
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mghihi sorry. Ik ben dik én arrogant.
Maar ik vind het wel heus heel naar dat je verdrietig werd van mijn topic. Dat was heel niet mijn bedoeling.
En ik print dit topic wel even uit als ik naar het feest ga.
Als er dan iemand van de fashion politie mij van mn tafel komt rukken om me uit de feestzaal te gooien, Dan zwaai ik met dit topic naar iedereen de me uitlacht en naar me wijst en joelt.
Dat zal ze leren!
you go girl!
oh en stevig en toch zelfvertrouwen daar klaart mijn humeur weer van op
zie, je bent lief
Kapitein van de keuze en meester van de mogelijkheid.
  maandag 24 maart 2008 @ 22:50:01 #13
331 Merel
Be here now.
pi_57589374
Er zitten op marktplaats wel mensen die galajurken verkopen voor relatief weinig geld. Ook nieuwe! Dat zijn gewoon mensen die daar een soort mini-bedrijfje in zijn gestart. Ik weet niet waar je woont, maar de jurken van Laury uit Voorburg op marktplaats zijn wel goeie voorbeelden. En ook in een maatje meer

En als de jurk lang genoeg is kunnen ballerina's eronder toch altijd?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_57589377
O ja maar dat trok ik ook niet in twijfel.
pi_57589577
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja maar dat trok ik ook niet in twijfel.
Omdat je ervoor uitkomt
pi_57589672
Trinny and Susannah van BBC's What Not To Wear, hebben een heel onderzoek gedaan naar bodyshapes en er is ook een vragenlijst waar je je eigen bodyshape kunt bepalen en daar krijg je dan nog kledingtips bij ook! Heel handig om te zien waar je dus op moet letten als je wat koopt.
En dat zoekt nog een stuk eenvoudiger ook.
pi_57589817
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:57 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Omdat je ervoor uitkomt
promotie van obesitas door middel van slechte ongeïnspireerde muziek.
pi_57589916
als je een vol figuur hebt dan zijn jurkjes met een beetje een empire lijn (dus het smalste deel net onder de boezem) en A-lijn jurkjes het mooist.
Bijvoorbeeld:

glanzende stofjes zoals bij deze jurk zijn echt een no-go evenals stretch en lurex ( !).:

een mooie halterjurk of een jurk met v-hals zoals deze legt de nadruk op decollete ipv je buik. Altijd goed

qua schoenen: schoenen met blokhak geven meer steun dan naaldhakken. De hoogte van de hak maakt natuurlijk ook veel uit. Je hebt van die gelkussentjes voor in schoenen zodat de bal van je voet demping heeft. Misschien helpt dat ook wel. Goedzittende laarzen met hak geven overigens wat meer steun omdat ze de enkels omvatten.
En voor als het echt niet meer gaat: een paar ballerina's
pi_57590063
LIKEOHMYGODTHATTESTTHINGJUSTMADEMYDAY!
Volgens de test heb ik het body type van Oprah Winfrey. Mgihghigih

Mooie voorbeelden octopussy. Alleen jammer dat er dan weer niet daadwerkelijk plaatjes te vinden zijn van dikkerdjes in de modellen die ze zo goed zouden moeten staan
pi_57590103

google op: plus size prom dress
pi_57590195
Wauw, 6 is erg mooi. Jammer van de hals. Maar met een hals als die van 3 zou zoiets wel een optie zijn ja.

En de laatste had ik vorig jaar al aan. Jammer hoor, hij staat me goed.
pi_57590603
DP, ik heb ook maat 46 gehad en weet wel je dillema. Als je op "plus size dress" googled vindt je ook plus size modellen

zie http://www.cherished-woman.com/ voor andere voorbeelden.
Helaas dus in de VS. Maar met de huidige dollarkoers misschien helemaal niet zo gek om iets te bestellen uit de VS.
pi_57590954
Hey, DP, heel veel succes. Ik hoop dat je een mooie jurk vind, maar in godsnaam: géén ballerina's. Wat zijn die dingen lelijk!!!
Gutopboale
  dinsdag 25 maart 2008 @ 00:11:57 #24
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57591090

Oh my god, dat ga je toch niet naar een gala aandoen? Leuk voor een sexy of kinky party, dat wel
pi_57591450
Ik zou waarschijnlijk gewoon thuisblijven. Heb exact dezelfde 'handicaps' en het zweet breekt me uit bij het idee aan een gala. Soms ben ik blij dat ik een slechtverdienend kutbaantje heb. Hoef ik in ieder geval niet naar een gala

Ik vind het moedig van je als je gaat haha, ik zou echt niet durven denk ik.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')