abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57588924
Ieks! Afgelopen maand bestond het bedrijf waar ik voor werk 75 jaar. Nu komt er een gigantisch feest aan. De vooruitnodiging hebben we al tijden binnen, alleen de officiele uitnodiging nog niet. Het vorige feest was "feestlijk" en daarvoor heb ik me gewoon in het zwart gehesen en dat was prima. Ik verwachte weer zoiets, maar nu de geruchten over het hoe-wat-waar van het feest toenemen heb ik steeds meer het vermoeden dat het hardcore gala gaat worden.
Niet komen is nogal "frowned upon" zeg maar. Het mag als er iemand doodgaat of als je je vakantie had geboekt, maar verder is het eigenlijk wel sociaal verplicht om te komen.

Nu heb ik 2 grote problemen. 1 ik ben dik (maat 46) en 2 ik kan geen hakschoenen dragen.
En eigenlijk heb ik er 3 want ik ben ook nog eens hopeloos onmodieus. 5 keer per jaar bestel ik 3 vrachtwagens kleding bij H&M online en dan vind ik het al snel weer goed.
Nu kun je als dikkerdje natuurlijk best mooie jurken dragen, maar met sneakers is het natuurlijk toch een beetje lachwekkend. Dus eigenlijk heb ik geen idee hoe dit nu weer eens aan te pakken. Want waar vind je rond deze tijd van het jaar nu gala/avondjurken? En dan natuurlijk ook nog een beetje schappelijk geprijsd, want dat ding gaat 1 avond aan en word dan weer verbannen naar de kast, waarna ik hem jaarlijks nog eens door mn handen zal laten glijden en ik em over 5 jaar dan toch maar naar de kringloop breng.

Dus eigenlijk 3 vragen aan jullie:
1: Wat voor jurken staan een dikkerdje goed?
2: wat voor soort jurken zou je eventueel met platte schoenen kunnen dragen?
2b: welke jurken combineren 1&2?
3: waar vind ik in hemelsnaam zo'n jurk? (voor weinig)

O en natuurlijk moet het wel zwart zijn. Dat spreekt voor zich.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_57589034
Als je sneakers aan gaat doen kan je beter thuisblijven, 'frowned upon' is dan zo erg nog niet.
pi_57589054
galajurk huren?
pi_57589069
O ja nou ja god nee, dat had ik dan zelf ook al wel bedacht. maar ik dacht eventueel mischien ballerina's?
Hakken is ook nog te overwegen, dan doe ik denk ik slippertjes in mn tas en doe de hakken aan als we op de feestlocatie zijn en dan ga ik aan tafel zitten en mooi wezen. Maar dan moet de jurk wel een succes zijn natuurlijk. Zodat iedereen denkt ieks wat een lekkertje, jammer dat ze blijft zitten ipv goh wat een raar kind in een hobbezak, gelukkig blijft ze zitten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  maandag 24 maart 2008 @ 22:40:40 #6
205868 DeSnelkiezer
Snelkeuze Toets!
pi_57589180
ik werd verdrietig van dit topic
ik kan je geen tips geven sorry
maar het is in ieder geval een positief punt dat je niet arrogant bent
ik verklaar je hierbij lief!
Kapitein van de keuze en meester van de mogelijkheid.
pi_57589237
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja nou ja god nee, dat had ik dan zelf ook al wel bedacht. maar ik dacht eventueel mischien ballerina's?
Hakken is ook nog te overwegen, dan doe ik denk ik slippertjes in mn tas en doe de hakken aan als we op de feestlocatie zijn en dan ga ik aan tafel zitten en mooi wezen. Maar dan moet de jurk wel een succes zijn natuurlijk. Zodat iedereen denkt ieks wat een lekkertje, jammer dat ze blijft zitten ipv goh wat een raar kind in een hobbezak, gelukkig blijft ze zitten.
Een tip: crocs ballerina's, model 'Prima'. Ze zijn niet spuug-lelijk en je kan er gegarandeerd de hele avond op lopen.
pi_57589271
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:40 schreef DeSnelkiezer het volgende:
ik werd verdrietig van dit topic
ik kan je geen tips geven sorry
maar het is in ieder geval een positief punt dat je niet arrogant bent
ik verklaar je hierbij lief!
Mghihi sorry. Ik ben dik én arrogant.
Maar ik vind het wel heus heel naar dat je verdrietig werd van mijn topic. Dat was heel niet mijn bedoeling.
En ik print dit topic wel even uit als ik naar het feest ga.
Als er dan iemand van de fashion politie mij van mn tafel komt rukken om me uit de feestzaal te gooien, Dan zwaai ik met dit topic naar iedereen de me uitlacht en naar me wijst en joelt.
Dat zal ze leren!
pi_57589307
Ok, die crocs ballerina's zijn echt een no go. Dan ga ik nog liever voor de dat-malle-dikkerdje-op-dr-blote-voeten-look.
pi_57589318
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:43 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Een tip: crocs ballerina's, model 'Prima'. Ze zijn niet spuug-lelijk en je kan er gegarandeerd de hele avond op lopen.

Dat ga je niet menen Je kunt een vrouw met tyfuslelijke rubberen schoenen toch niet serieus nemen.
pi_57589344
Ghihi. Word!
  maandag 24 maart 2008 @ 22:48:44 #12
205868 DeSnelkiezer
Snelkeuze Toets!
pi_57589346
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mghihi sorry. Ik ben dik én arrogant.
Maar ik vind het wel heus heel naar dat je verdrietig werd van mijn topic. Dat was heel niet mijn bedoeling.
En ik print dit topic wel even uit als ik naar het feest ga.
Als er dan iemand van de fashion politie mij van mn tafel komt rukken om me uit de feestzaal te gooien, Dan zwaai ik met dit topic naar iedereen de me uitlacht en naar me wijst en joelt.
Dat zal ze leren!
you go girl!
oh en stevig en toch zelfvertrouwen daar klaart mijn humeur weer van op
zie, je bent lief
Kapitein van de keuze en meester van de mogelijkheid.
  maandag 24 maart 2008 @ 22:50:01 #13
331 Merel
Be here now.
pi_57589374
Er zitten op marktplaats wel mensen die galajurken verkopen voor relatief weinig geld. Ook nieuwe! Dat zijn gewoon mensen die daar een soort mini-bedrijfje in zijn gestart. Ik weet niet waar je woont, maar de jurken van Laury uit Voorburg op marktplaats zijn wel goeie voorbeelden. En ook in een maatje meer

En als de jurk lang genoeg is kunnen ballerina's eronder toch altijd?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_57589377
O ja maar dat trok ik ook niet in twijfel.
pi_57589577
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja maar dat trok ik ook niet in twijfel.
Omdat je ervoor uitkomt
pi_57589672
Trinny and Susannah van BBC's What Not To Wear, hebben een heel onderzoek gedaan naar bodyshapes en er is ook een vragenlijst waar je je eigen bodyshape kunt bepalen en daar krijg je dan nog kledingtips bij ook! Heel handig om te zien waar je dus op moet letten als je wat koopt.
En dat zoekt nog een stuk eenvoudiger ook.
pi_57589817
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:57 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Omdat je ervoor uitkomt
promotie van obesitas door middel van slechte ongeïnspireerde muziek.
pi_57589916
als je een vol figuur hebt dan zijn jurkjes met een beetje een empire lijn (dus het smalste deel net onder de boezem) en A-lijn jurkjes het mooist.
Bijvoorbeeld:

glanzende stofjes zoals bij deze jurk zijn echt een no-go evenals stretch en lurex ( !).:

een mooie halterjurk of een jurk met v-hals zoals deze legt de nadruk op decollete ipv je buik. Altijd goed

qua schoenen: schoenen met blokhak geven meer steun dan naaldhakken. De hoogte van de hak maakt natuurlijk ook veel uit. Je hebt van die gelkussentjes voor in schoenen zodat de bal van je voet demping heeft. Misschien helpt dat ook wel. Goedzittende laarzen met hak geven overigens wat meer steun omdat ze de enkels omvatten.
En voor als het echt niet meer gaat: een paar ballerina's
pi_57590063
LIKEOHMYGODTHATTESTTHINGJUSTMADEMYDAY!
Volgens de test heb ik het body type van Oprah Winfrey. Mgihghigih

Mooie voorbeelden octopussy. Alleen jammer dat er dan weer niet daadwerkelijk plaatjes te vinden zijn van dikkerdjes in de modellen die ze zo goed zouden moeten staan
pi_57590103

google op: plus size prom dress
pi_57590195
Wauw, 6 is erg mooi. Jammer van de hals. Maar met een hals als die van 3 zou zoiets wel een optie zijn ja.

En de laatste had ik vorig jaar al aan. Jammer hoor, hij staat me goed.
pi_57590603
DP, ik heb ook maat 46 gehad en weet wel je dillema. Als je op "plus size dress" googled vindt je ook plus size modellen

zie http://www.cherished-woman.com/ voor andere voorbeelden.
Helaas dus in de VS. Maar met de huidige dollarkoers misschien helemaal niet zo gek om iets te bestellen uit de VS.
pi_57590954
Hey, DP, heel veel succes. Ik hoop dat je een mooie jurk vind, maar in godsnaam: géén ballerina's. Wat zijn die dingen lelijk!!!
Gutopboale
  dinsdag 25 maart 2008 @ 00:11:57 #24
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57591090

Oh my god, dat ga je toch niet naar een gala aandoen? Leuk voor een sexy of kinky party, dat wel
pi_57591450
Ik zou waarschijnlijk gewoon thuisblijven. Heb exact dezelfde 'handicaps' en het zweet breekt me uit bij het idee aan een gala. Soms ben ik blij dat ik een slechtverdienend kutbaantje heb. Hoef ik in ieder geval niet naar een gala

Ik vind het moedig van je als je gaat haha, ik zou echt niet durven denk ik.
Sanity is (not) statistical
pi_57591631
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 00:33 schreef Maeghan het volgende:
Ik zou waarschijnlijk gewoon thuisblijven. Heb exact dezelfde 'handicaps' en het zweet breekt me uit bij het idee aan een gala. Soms ben ik blij dat ik een slechtverdienend kutbaantje heb. Hoef ik in ieder geval niet naar een gala

same here
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 25 maart 2008 @ 00:51:49 #27
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57591701
Ben je mal.

Ik heb nogal jetsers, en dan kan je niet strapless. Een V-hals doet wonderen. En neem materiaal dat niet strechts of plakt, maar valt, zoals matte tafzijde.
pi_57591978
Volgens die site ben ik een zandloper. Knap hoor, als ik invul dat ik geen taille heb. Ik geloof er helemaal niks van.
Sanity is (not) statistical
pi_57593154
O ja gut nou ik wil wel gewoon gaan. En ik weet ook wel dat als ik daar eenmaal ben en ik underdressed blijk te zijn het probleem ook helemaal niet zo groot zal zijn. En ik weet ook dat ik er met de juiste jurk best bootylicious uit kan zien. (Hoera voor decolleteee!) En daarnaast verwacht ik gewoon een hoop lol met collega's en goed eten. Dat er daarnaast een paar tafels verder allerlei hoge piefen zitten, vergeet ik toch als 2 wijn op heb.

Dus ik wil zeker gewoon gaan en iig proberen me aan de dresscode te houden.
pi_57593213
meld je twee dagen van tevoren ziek

hou je er vrije dagen aan over ook
pi_57593227
hoe lang ben je?

maat 46 met 1.60 is heel wat anders dan maat 46 bij 1.80 tenslotte!
en inbesteer anders gewoon een zaterdagmiddag in leuk winkelen, en snuffel gewoon eens bij de speciale grote maten afdeling of winkel, daar hebben ze dingen die qua 'snit' wat beter bij ons dikkertjes passen! (ben er ook eentje alhoewel ik nu eigenwijs als ik ben mad afval nu ik zwanger ben)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 25 maart 2008 @ 08:15:09 #32
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_57593244
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:18 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[ afbeelding ]

google op: plus size prom dress
Deze madam is anders niet zo dik hoor
pi_57595735
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 00:33 schreef Maeghan het volgende:

Thuisblijven omdat je te dik bent Je doet er hopelijk wel alles aan om af te vallen en je leven weer onder controle te krijgen?
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2008 @ 14:59:55 #34
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_57600135
Kijk voor schoenen eens in de collectie van Aerosoles. Daar zitten comfortabele platte maar best elegante schoenen tussen, dit seizoen ook veel in zilver!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_57600443
Misschien zijn platte sandaaltjes ook nog wel wat. Gewoon iets als dit:

, maar dan zonder hakje.

Lijkt me eleganter als ballerina's...

Galajurken zijn er juist heel veel voor 'dikkerdjes', inderdaad met een fantastisch decolete!
Sweet and innocent...
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:19:50 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57600503
Euh, waarom jezelf met mt 46 in een jurk proppen? Daarmee leg je hoe dan ook de nadruk op je curves. ELKE jurk is namelijk genadeloos.

Waarom geen mooi kostuum? Een mooi colbert, een schitterende ketting, mooie pantalon en pumps met een lage hak?Haar opsteken of ondeugend krullen.. Ben je helemaal het vrouwtje
pi_57601886
* Faithy leest een beetje mee vooral als het gaat om de schoenen.. heb nog tot morgen om daar iets aan te doen
Doei.
pi_57602064
Misschien bij een gewone grote maten winkel? Ulla Popken ofzo (hun collectie staat ook op hun website)?
pi_57602208
Ik heb overigens mijn jurk ook gekocht bij Laury uit Voorburg

ok, wel een maat 40, maar ben echt erg tevreden over de service en kwaliteit, ik zou er zeker even langsgaan als ze jouw maat heeft
Doei.
pi_57602388
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 11:03 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Thuisblijven omdat je te dik bent Je doet er hopelijk wel alles aan om af te vallen en je leven weer onder controle te krijgen?
wat een aardige opbouwende opmerking, die zal zeker helpen!
gewoon lekker doen waar je je fijn bij voelt!!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:31:39 #41
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57603361
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 16:35 schreef Faithy het volgende:
Ik heb overigens mijn jurk ook gekocht bij Laury uit Voorburg

ok, wel een maat 40, maar ben echt erg tevreden over de service en kwaliteit, ik zou er zeker even langsgaan als ze jouw maat heeft
Lieverd, mt 40 is de meest gangbare maat in NL. Het is doodnormaal, niets afwijkends, niet dik, niet mollig, niet onhandig.
Volgens mij heeft je hoofd zich nog niet aangepast aan je nieuwe vormen

Mt 46 is natuurlijk een ander verhaal en ik vind dikke vrouwtjes in een jurk persoonlijk wat onsmakelijk.
Dikke vrouwen in pak daarentegen zijn sexy. Die ferme buste in een mooie v-neck top, weelderige ketting om de focus op de borstpartij te houden en mooie afslankende lijnen van een kostuum.
Het zit lekker, je voelt je zekerder en je bent geen cadeau-prop.
Supersjiek!

Mocht je trouwens toch voor een galajurk willen; kijk eens op www.heine-shop.nl

Klik op prestige en dan op events- feestelijk-gala-etc
Maten gaan tot 46

Ze leveren snel en ze ruilen snel. Het is mijn hotspot voor gala's en premiere's
pi_57603579
Bedankt allemaal voor de tips!
Ik ben trouwens mt. 46 bij een lengte van 1,76.
Ik vind maat 46 niet hoe dan ook te dik voor een jurk. Wanneer je een beetje zelfreflectie hebt zie je heus wel of een jurk wel of niet kan en sommige jurken kunnen denk ik zeker. Zeker wanneer je er een onderjurkje bij draagt wat de rollen wat eeuhm, gelijkmatiger verdeelt
Loop je wel heel de avond rond alsof je een corset draagt, maar goed je moet er wat voor over hebben.

Een op maat gemaakt pak staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar daar gaat te veel tijd in zitten en zeker ook geld. En dat vind ik ook voor deze gelegenheid niet zo geschikt.
Nee een jurk moet het worden. Of iets met een losse rok of god weet wat. Ieks de moed zakt me al in de sneakers als ik aan het shoppen denk!
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:50:00 #43
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57603757
Kijk nou even op die site mop, er staan echt een shitload aan prachtige outfits voor de gelegenheid. Jurken, pakken, colbert met rok, prinsesse-spul. Van dattum.
Sowieso heb je je lengte mee, dan ben je niet propperig
pi_57603764
DP, ik ben ook 1.76 en kon met maat 46 (zit nu op 42-44) prima jurken aan. Ik denk dat SHE niet zo'n goed beeld heeft van vrouwen met maat 46. Je bent echt niet meteen een prop en al helemaal niet onsmakelijk. Je ziet er met 1.76 heus niet uit als Beth Ditto.

Juist jurken -mits goede snit- zijn erg flatterend voor volle dames. Een pak is ook mooi hoor, maar nog veel lastiger om te krijgen in een maatje meer. Overigens zijn van die corrigende pantylets erg goed tegen vetrollen
pi_57603980
Ga in het vervolg Sonja Bakkeren .
pi_57604212
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 17:31 schreef SHE het volgende:

[..]

Lieverd, mt 40 is de meest gangbare maat in NL. Het is doodnormaal, niets afwijkends, niet dik, niet mollig, niet onhandig.
Volgens mij heeft je hoofd zich nog niet aangepast aan je nieuwe vormen
Ik zeg ook niet dat ik niet tevreden ben met mijn eigen maat máár wél dat ik bij deze dame ontzettend leuk geslaagd ben vorig jaar. En dat ze er jurken had in alle soorten en maten.
Als een jurk je niet staat (ongeacht gewicht of vormen) moet je hem gewoon niet nemen, maar kijken kan geen kwaad. Ik denk dat als je fors bent, maar wel mooi in 'verhouding' bent, je best nog een prachtige jurk uit kunt kiezen

Vooral als je een prachtige mooie volle boezem hebt dan kunnen jurken, mits mooie rondingen, best tof zijn in maat 46 maar dat ligt natuurlijk aan de jurk. Je moet geen strakke lichaamvolgende jurk aan doen zeg maar
Ja doei.
pi_57605284
Weet iemand zo even snel waar mt 46 mee overeenkomt in engelse maten?
Op die site waar je ook je lichaamsvorm kunt uitzoeken zie ik een jurk die me wel leuk lijkt. Als is bruin natuurlijk wel een lastige kleur...

Zou zoiets kunnen bij dikheid?

dat voor 38 pond!
pi_57605635
die's mooi
Ja doei.
pi_57605708
quote:
Nu heb ik 2 grote problemen. 1 ik ben dik
Zelf inzien dat je vatsig bent is een pluspunt.
Dan ben je al halfverwege naar een fatsoenlijk figuur zegmaar!

Overigens is het bullshit dat je verplicht bent om acte de presence te geven op een bedrijfsfeest.
Als jij die dag geen zin hebt of andere dingen wil doen, waarom zou je dan tegen je zin in naar zo een suf feest gaan?
pi_57606156
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:21 schreef NED het volgende:

[..]

Zelf inzien dat je vatsig bent is een pluspunt.
Doe eens normaal ofzo? Wat is er mis met dik zijn?

Het lijkt wel alsof we allemaal geobsedeerd zijn door het schoonheidsideaal van dunne mensen. Te zot eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')