SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik heb principieel iets tegen de avondklok en tegen het invoeren van zo'n maatregel zonder dat er duidelijk is hoe effectief die is. Ik vind het een lastige, heeft wel effect op mijn gemoedstoestand dit.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik heb principieel iets tegen die avondklok, maar het drama wat er hier van gemaakt wordt is echt lachwekkend. Een paar weken 's avonds in je eigen huis blijven, toe zeg. In maart kon dat ook prima.
Wil je dan eerst een half jaar gedegen onderzoek?quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb principieel iets tegen de avondklok en tegen het invoeren van zo'n maatregel zonder dat er duidelijk is hoe effectief die is. Ik vind het een lastige, heeft wel effect op mijn gemoedstoestand dit.
Dat argument weer, het is altijd maar "eventjes" dit en "eventjes " dat en nog "eventjes" volhouden. Inmiddels zijn we "eventjes" bijna een jaar verder.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik heb principieel iets tegen die avondklok, maar het drama wat er hier van gemaakt wordt is echt lachwekkend. Een paar weken 's avonds in je eigen huis blijven, toe zeg. In maart kon dat ook prima.
Waarom zou dat vreemd zijn? Kennelijk helpt onze lockdown en ook in de UK dalen de besmettingen alweer een tijdje.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:55 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als het de veroorzaker van de piek zou zijn moet ie ook wel vaker voorkomen lijkt me
[..]
Ja dat weet ik, maar het lijkt me heel vreemd dat het percentage Britse variant tov alle besmettingen sinds december is afgenomen
Dat is niet wat ik zeg, je hoeft het niet uit proportie te trekken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wil je dan eerst een half jaar gedegen onderzoek?
Ook na vrijdag kun je nog dik feesten als je dat perse wilt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:57 schreef cvketeltje89 het volgende:
Als de avondklok vrijdag wordt ingevoerd, krijgen we dan niet het probleem dat mensen vanavond en morgenavond dik gaan feesten?
Thanks. Jammer dat je te weinig relativeringsvermogen hebt om dit niet als een straf te zien. Hopelijk hou je je taai in deze oorlogstijden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Fijn voor jou dat je het niet erg vindt om als onschuldige burger huisarrest te krijgen van de overheid
De Britse variant is een besmettelijkere variant dan de 'reguliere' variant. Beide gaan rond in hetzelfde land, met dezelfde maatregelen. Dan kan het niet zo zijn dat de R waarde van de Britse variant lager is dan de R waarde van de reguliere variantquote:Op woensdag 20 januari 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou dat vreemd zijn? Kennelijk helpt onze lockdown en ook in de UK dalen de besmettingen alweer een tijdje.
Nee, een teken dat er eens vooruit gekeken gaat worden. Waarom is een onderzoek naar een avondklok niet eind vorig jaar gedaan, gewoon voor het geval dit nodig zou zijn?quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wil je dan eerst een half jaar gedegen onderzoek?
Ja ik geloof niet dat de boel al opgelost is, wel?quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat argument weer, het is altijd maar "eventjes" dit en "eventjes " dat en nog "eventjes" volhouden. Inmiddels zijn we "eventjes" bijna een jaar verder.
In maart vorig jaar was het heerlijk weer en als je wilde kon je om middernacht met de toen geldende maatregelen nog prima in contact met wie dan ook.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja, maar dat is dus wellicht helemaal niet zo. Die stijging van 1 naar 12% lijkt erg stevig, maar zou zomaar eens over een veel langere periode kunnen gaan dan vier weken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:55 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als het de veroorzaker van de piek zou zijn moet ie ook wel vaker voorkomen lijkt me
Nee, in maart bleven we thuis. Werden we boos als er tien mensen bij elkaar in een bos waren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:01 schreef Xqtress het volgende:
[..]
In maart vorig jaar was het heerlijk weer en als je wilde kon je om middernacht met de toen geldende maatregelen nog prima in contact met wie dan ook.
Totaal niet vergelijkbaar met een avondklok.
Bedanktquote:Op woensdag 20 januari 2021 09:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Thanks. Jammer dat je te weinig relativeringsvermogen hebt om dit niet als een straf te zien. Hopelijk hou je je taai in deze oorlogstijden.
Dat bedoel ik, kom dan niet aan met "een paar weken thuis zitten" alsof het daarna dan is opgelost.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja ik geloof niet dat de boel al opgelost is, wel?
Nu blijven we niet thuis maar worden we nog boos als er tien mensen bij elkaar in een bos zijn. Niet heel andersquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, in maart bleven we thuis. Werden we boos als er tien mensen bij elkaar in een bos waren.
Behalve dan dat het OMT wel degelijk een avondklok adviseert. Volgens mij stoort het Gommers gewoon dat hij overrulet is tijdens het OMT-overleg.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hij gaf bij Jinek nog iets anders belangrijks aan, namelijk dat het kabinet moet stoppen met het verkopen van maatregelen door naar het OMT te wijzen.
In die context moet je dit zien. Het kabinet wil de avondklok, het veinst daarbij dat de effectiviteit van die maatregel wordt ondersteund door een OMT-rapport, waarmee de verantwoordelijkheid ook bij het OMT gelegd wordt. Gommers gaat daar tegenin door te zeggen: als jullie een avondklok willen invoeren prima, maar gebruik het OMT dan niet als stoplap, want ik ken geen data waarmee het ondersteund wordt.
Dat is dan ook niet het doel van deze maatregel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, kom dan niet aan met "een paar weken thuis zitten" alsof het daarna dan is opgelost.
Dat is toch geen argument om die regel niet in te voeren?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, kom dan niet aan met "een paar weken thuis zitten" alsof het daarna dan is opgelost.
Haha, precies, dan zijn we vanaf locatie boosquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu blijven we niet thuis maar worden we nog boos als er tien mensen bij elkaar in een bos zijn. Niet heel anders
Beetje koud dan nog hoor om op het terras te zittenquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef Gia het volgende:
We willen in maart toch weer de terrassen open, of niet?
De terrassen gaan in maart toch niet open, avondklok of niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef Gia het volgende:
Afgelopen jaar is het kabinet regelmatig aangevallen omdat ze steeds te laat maatregelen troffen. Dan schoten de cijfers al door.
Nu willen ze op voorhand een strengere maatregel invoeren om een piek in maart te voorkomen, krijg je mensen die roepen dat ze een avondklok in maart wel zouden accepteren. Maar wachten op de piek, betekent nog langer in lockdown.
Is het dan niet beter om nu alles op alles te zetten om een piek in maart te voorkomen?
Denk dat we met 1 april al blij moeten zijn, voor die tijd zie ik de horeca echt niet opengaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De terrassen gaan in maart toch niet open, avondklok of niet.
Niet als een vergaande maatregel vooralsnog geen enkel bewezen effect heeft.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef Gia het volgende:
Afgelopen jaar is het kabinet regelmatig aangevallen omdat ze steeds te laat maatregelen troffen. Dan schoten de cijfers al door.
Nu willen ze op voorhand een strengere maatregel invoeren om een piek in maart te voorkomen, krijg je mensen die roepen dat ze een avondklok in maart wel zouden accepteren. Maar wachten op de piek, betekent nog langer in lockdown.
Is het dan niet beter om nu alles op alles te zetten om een piek in maart te voorkomen?
In het VK hebben ze dan ook verregaande maatregelen genomen. Precies wat wij nu ook willen proberen. Alleen wij doen dat liever vóór we een situatie krijgen zoals daar.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
en ook in de UK dalen de besmettingen alweer een tijdje.
Het zal door @Gia als voorbeeld zijn genoemd maar Jinek vroeg gister op de man af aan Gommers of ze deze zomer weer biertjes kan klappen en daar gaf hij heel voorzichtig antwoord op. Geen expliciet ja.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat doe ik nu nog steeds. Thuis blijven en boos worden op groepen in een bos of waar ook.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, in maart bleven we thuis. Werden we boos als er tien mensen bij elkaar in een bos waren.
En als die piek niet meer dan een angst is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet als een vergaande maatregel vooralsnog geen enkel bewezen effect heeft.
Exact.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat we met 1 april al blij moeten zijn, voor die tijd zie ik de horeca echt niet opengaan.
Je blijft deze quatsch maar herhalen, hè.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet als een vergaande maatregel vooralsnog geen enkel bewezen effect heeft.
Anders redden ze het niet tot de avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:11 schreef DaveighChase het volgende:
Waarom is die persco nu ineens om 13 uur?
In maart kon ik nog 10x meer dan ik nu kan. En we zijn bijna een jaar verder.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Om de Kamer en andere relevante elementen onder druk te zetten om hier vooral in mee te gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:11 schreef DaveighChase het volgende:
Ik denk van wel. Niet per se op 1 maart, maar wel voor april. Op 28 maart gaat de zomertijd in. Is het tot half 9 of zo licht.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat gaat pas vrijdag in begreep ik.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Anders redden ze het niet tot de avondklok.
Maar wat voor impact dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat doe ik nu nog steeds. Thuis blijven en boos worden op groepen in een bos of waar ook.
Maar een avondklok heeft een totaal andere impact.
Bovendien is het draagvlak voor maatregelen ook niet meer zoals het in maart was.
Prima, gooien ze het land voor jou helemaal open, overspoelen de ziekenhuizen, daarna de IC's, daarna de crematoria en kun je dadelijk niet eens meer naar een ziekenhuis voor een gebroken been.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat argument weer, het is altijd maar "eventjes" dit en "eventjes " dat en nog "eventjes" volhouden. Inmiddels zijn we "eventjes" bijna een jaar verder.
Ik herhaal enkel de woorden van een vooraanstaand OMT-lid.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je blijft deze quatsch maar herhalen, hè.
Wat dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In maart kon ik nog 10x meer dan ik nu kan. En we zijn bijna een jaar verder.
Een motie is helaas niet bindend.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef maan_man het volgende:
Even iets anders. Meerdere partijen willen die avondklok echt niet en het kabinet wil een meerderheid omdat er nu een motie tegen de avondklok ligt. Als een Wilders of een Baudet aan het einde van het debat naar voren stappen en vragen om een hoofdelijke stemming, dan strooien ze behoorlijk zand in de motor en moeten Kamerleden van heinde en verre worden teruggehaald. Dan wordt een avondklok op vrijdag echt lastig.
Nee, dat doe je niet. Je maakt er je eigen (lul)verhaal van.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik herhaal enkel de woorden van een vooraanstaand OMT-lid.
GOMMERSGOATquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik herhaal enkel de woorden van een vooraanstaand OMT-lid.
Misschien wel meteen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef DaveighChase het volgende:
[..]
Dat gaat pas vrijdag in begreep ik.
De winkels waren nog open, ik kon nog met meer vrienden over straat, ik mocht nog buiten sporten in een groepje, in kon nog met meerdere mensen op bezoek, ik kon nog op vakantie.quote:
NOS Liveblogquote:OMT: R-getal kan met 8 tot 13 procent verminderen door een avondklok
Het Outbreak Management Team (OMT) denkt dat een avondklok "kan leiden tot een belangrijke en relevante extra vermindering van het totaal aantal gevallen van covid-19 tegen 9 februari". Het team van deskundigen kan geen maatregel bedenken die evenveel of meer effect heeft, behalve een strikt advies om thuis te blijven, waarbij mensen - overdag en 's nachts - alleen nog naar buiten mogen voor de hoogstnoodzakelijke zaken. Zo'n advies gaat veel verder dan een avondklok, stellen de OMT-leden in een uitgelekt stuk.
Volgens het OMT kan het R-getal met 8 tot 13 procent verminderen door een avondklok. Het R-getal is op dit moment 0,98. Dat betekent dat honderd mensen 98 anderen besmetten. De deskundigen vrezen dat het weer boven de 1 stijgt als de Britse variant hier voet aan de grond krijgt.
Gaat niet gebeuren, leg je er nu maar gewoon bij neer dat het doorgaat.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef maan_man het volgende:
Even iets anders. Meerdere partijen willen die avondklok echt niet en het kabinet wil een meerderheid omdat er nu een motie tegen de avondklok ligt. Als een Wilders of een Baudet aan het einde van het debat naar voren stappen en vragen om een hoofdelijke stemming, dan strooien ze behoorlijk zand in de motor en moeten Kamerleden van heinde en verre worden teruggehaald. Dan wordt een avondklok op vrijdag echt lastig.
Goed antwoord, je hebt me overtuigd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:14 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo blind om dat niet in te zien? Tsjonge jonge zeg.
Het virus zit steevast om 19u klaar om te kijken welke maatregelen er nu weer bedacht zijn zodat hij kan muteren om die maatregelen te omzeilen. Door het nu om 13u te doen krijgt het virus de maatregelen niet mee. Je verrast het virus. Valt het van achteren aan als het ware.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:11 schreef DaveighChase het volgende:
Gommers is sws negatief en een zwartkijker. Wacht de vaccinaties maar eens af. Het kan dan snel gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef Gunner het volgende:
Het zal door @:Gia als voorbeeld zijn genoemd maar Jinek vroeg gister op de man af aan Gommers of ze deze zomer weer biertjes kan klappen en daar gaf hij heel voorzichtig antwoord op. Geen expliciet ja.
-Meer sneltesten voor heel de bevolkingquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Prima, gooien ze het land voor jou helemaal open, overspoelen de ziekenhuizen, daarna de IC's, daarna de crematoria en kun je dadelijk niet eens meer naar een ziekenhuis voor een gebroken been.
En dat allemaal zodat jij lekker YOLO kan doen.
Ik vind het ook niet leuk en ben het ook niet eens met alles. Maar zie ook niet echt wat ze anders kunnen doen om het aantal zieken in de ziekenhuizen te beperken.
Lees een paar posts terug van andere users. In maart kon je nog wandelen, sporten, zoveel andere dingen die nu onmogelijk worden gemaakt. Jij vindt dat geen behoorlijke impact?quote:
I fixed your post.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef quirina het volgende:
Avondklok werkt niet!
Kijk naar andere landen!
Duidelijke taal dus en ook vrij logisch omdat je de angel uit vrijwel alle “normale” bezoekjes zal halen icm de max 1 persoon op bezoek regel. Ik blijf tegen die avondklok overigens..quote:
Ik vraag me echt af hoe men het zich voorstelt als alle remmen eraf gaan. De consequenties daarvan gaan behoorlijk ver.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Prima, gooien ze het land voor jou helemaal open, overspoelen de ziekenhuizen, daarna de IC's, daarna de crematoria en kun je dadelijk niet eens meer naar een ziekenhuis voor een gebroken been.
Ik vind het ook niet leuk en ben het ook niet eens met alles. Maar zie ook niet echt wat ze anders kunnen doen om het aantal zieken in de ziekenhuizen te beperken.
Dus we gaan een avondklok instellen voor een niet zekere daling van 0,08% in het R-getal.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen (misschien al gedeeld, maar ik ga niet alles teruglezen):
[..]
NOS Liveblog
Dat eerste ben ik met je eens. Ik heb wel vaker in deze reeks geklaagd over hem en z'n maatjes Kuipers, Osterhaus en Koopmansquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Gommers is sws negatief en een zwartkijker. Wacht de vaccinaties maar eens af. Het kan dan snel gaan.
Hoop ik.
Ik ben het hier op zich best mee eens. Maar ik vind wel dat als je grondrechten zo fundamenteel aantast, dat je het dan verplicht bent om heel transparant te laten zien waarom je denkt dat dit werkt. Dan lees ik dat 'het OMT-advies' over de avondklok alleen mondeling is medegedeeld en dan denk ik: hoe kan dit?? De Tweede Kamer moet vanmiddag een besluit nemen over de avondklok en heeft nog niets ontvangen. Hoe kan je dan een afgewogen besluit nemen als Kamerlid over zoiets fundamenteels?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef Gia het volgende:
Wel slim bedachtquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het virus zit steevast om 19u klaar om te kijken welke maatregelen er nu weer bedacht zijn zodat hij kan muteren om die maatregelen te omzeilen. Door het nu om 13u te doen krijgt het virus de maatregelen niet mee. Je verrast het virus. Valt het van achteren aan als het ware.
Omdat ze anders opmerkingen krijgen als "Hunnie zijn ook nog na acht uur op straat na persconferentie over een avondklok, waarom mogen wij dat straks dan ineens nie"quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:11 schreef DaveighChase het volgende:
Je kunt toch eerder een stukje gaan wandelen?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef quirina het volgende:
Avondklok werkt niet!
Kijk naar andere landen!
Bovendien is het slecht voor lichaam en geest. Een wandeling voor het slapengaan is gezond voor het geestelijk en lichamelijk welzijn.
Heel eerlijk, ik ben bang dat het niet genoeg gaat zijn. Ik ben bang dat de R pas weer onder de 1 gaat komen als het echt uit de hand loopt in de zorg. Hopelijk heb ik ongelijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen (misschien al gedeeld, maar ik ga niet alles teruglezen):
[..]
NOS Liveblog
Dat mag, het is natuurlijk nog steeds een vraagstuk van proportionaliteit waar geen eenduidig antwoord op is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik blijf tegen die avondklok overigens..
Nee je moet die wandeling juist overdag plannen, dan pak je nog wat zonlicht mee en vitamine D enzo.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef quirina het volgende:
Avondklok werkt niet!
Kijk naar andere landen!
Bovendien is het slecht voor lichaam en geest. Een wandeling voor het slapengaan is gezond voor het geestelijk en lichamelijk welzijn.
Nee, want het gros van de mensen werkt overdag dus daar is dan geen tijd meer voorquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:17 schreef tja77 het volgende:
Kan dat virus klokkijken?
Alles wat je normaal gesproken doet in die tijd, gaan mensen nu in de weekenden en doordeweeks overdag doen.
Ah, de “je kunt toch” oplossing.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt toch eerder een stukje gaan wandelen?
Nouja, het lijkt me dat mensen die zich nu al niet aan de regels houden dat met die avondklok ook niet gaan doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb wel het idee dat hoe stricter de maatregelen (nog maar 1 persoon visite) hoe meer de 'goede' mensen hier onder lijden, want de mensen die schijt hebben aan de regels hebben dat bij 3, 2, of 1 persoon visite.
Nee, niet 0,08%.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus we gaan een avondklok instellen voor een niet zekere daling van 0,08% in het R-getal.
Klinkt erg logisch.
Ja, dat is precies het punt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Fixed.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus we gaan een avondklok instellen voor een niet zekere daling van 0,08% in het R-getal.
Klinkt erg logisch.
In het weekend.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, want het gros van de mensen werkt overdag dus daar is dan geen tijd meer voor
Ik denk dat velen die zich beschouwen als 'goede' mensen vanuit virologisch oogpunt helemaal niet zo goed zijn. De groep mensen die willens en wetens lak aan de regels heeft wordt hier volgens mij schromelijk overdreven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb wel het idee dat hoe stricter de maatregelen (nog maar 1 persoon visite) hoe meer de 'goede' mensen hier onder lijden, want de mensen die schijt hebben aan de regels hebben dat bij 3, 2, of 1 persoon visite.
Klopt maat het voelt wat wrang. Veel mensen doen netjes wat we moeten doen, ook voor Nederland als geheel (weinig visite, afstand houden) maarja dan heb je dus mensen die met 100 man staan te feesten in een bunker.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:20 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Nouja, het lijkt me dat mensen die zich nu al niet aan de regels houden dat met die avondklok ook niet gaan doen.
Dus eigenlijk is de avondklok prima maar omdat je andere dingen ook al niet meer kon is het wel erg?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De winkels waren nog open, ik kon nog met meer vrienden over straat, ik mocht nog buiten sporten in een groepje, in kon nog met meerdere mensen op bezoek, ik kon nog op vakantie.
Je kunt gewoon wandelen en sporten, alleen even niet 's avonds. Tip: ga lekker vroeg slapen en ga om 04.30.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Lees een paar posts terug van andere users. In maart kon je nog wandelen, sporten, zoveel andere dingen die nu onmogelijk worden gemaakt. Jij vindt dat geen behoorlijke impact?
Dat snap ik, ik reageer alleen op het luchtige "een paar weken thuiszitten " en dat je mensen die dit niet zo zien zitten afzeikt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is toch geen argument om die regel niet in te voeren?
Godverdommequote:
Om half 5 bij een vriend pilsje drinken en filmpie en daarna aan het werkquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de avondklok prima maar omdat je andere dingen ook al niet meer kon is het wel erg?
[..]
Je kunt gewoon wandelen en sporten, alleen even niet 's avonds. Tip: ga lekker vroeg slapen en ga om 04.30.
Gaan ze dat dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Als 15 miljoen mensen in Nederland nu van 2 naar 1 avonden bezoek gaan in de week heb je al enorm veel (virologische) winst.
Zelfde als de “wat als” die UK variant geen echte dreiging is.quote:
Ik denk dat veel gemiddelde Nederlanders nu minder in de avond bij elkaar op bezoek gaan, ja. De meeste Nederlanders schikken zich de meeste tijd namelijk gewoon in de regels.quote:
Ik denk het niet. En wie ben jij eigenlijk om een expert als Gommers tegen te spreken?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat veel gemiddelde Nederlanders nu minder in de avond bij elkaar op bezoek gaan, ja. De meeste Nederlanders schikken zich de meeste tijd namelijk gewoon in de regels.
Ja toch, iedereen roept alternatieven om op een ander tijdstip te gaan doen wat je normaal tijdens die avondklok zou doen.quote:
Ik hoop het niet. Gisteren naar kantoor geweest en ik zou het fijn vinden als dat zou blijven kunnen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
en b) de kantoorgang daadwerkelijk wordt aangepakt
Hier ben ik het wel mee eens, pak dan maar nu op alles eens goed door. En vergeet het sluiten van de gebedshuizen niet, want ik vind het echt bezopen dat je honderden mensen in een kerk bij elkaar laat komen en de rest van Nederland zo ongeveer afsluit...quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Deze avondklok valt alleen te verantwoorden als a) het (vlieg)reizen stevig aan banden wordt gelegd en b) de kantoorgang daadwerkelijk wordt aangepakt en c) je niet onderaan blijft bungelen bij vaccinatiestatistieken.
Anders gaat de weerstand grote proporties aannemen.
Gommers heeft geen epidemiologische expertise, maar oké. En ik spreek Gommers niet tegen, ik ga af op wat de werkelijke OMT-experts zeggen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik denk het niet. En wie ben jij eigenlijk om een expert als Gommers tegen te spreken?
Ja, het is ook wel wrang, maar zo werkt het natuurlijk wel met alles. Iquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt maat het voelt wat wrang. Veel mensen doen netjes wat we moeten doen, ook voor Nederland als geheel (weinig visite, afstand houden) maarja dan heb je dus mensen die met 100 man staan te feesten in een bunker.
Plus dat iedereen nu in een kleiner tijdframe boodschappen gaat doen. Dat werkt zelfs averechts.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja toch, iedereen roept alternatieven om op een ander tijdstip te gaan doen wat je normaal tijdens die avondklok zou doen.
Dat zou alleen verstandig zijn, als dat virus kan klokkijken.
Dat is volgens mij iets dat daadwerkelijk resultaat oplevert. Minder reisbewegingen, minder contacten. Veel werkgevers stappen hier nog overheen, terwijl hun werknemers best thuis kunnen werken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
b) de kantoorgang daadwerkelijk wordt aangepakt
Komop zeg, het is een vrij logische redenering. Tendens in dit topic lijkt een beetje te verschuiven naar “iedereen zal schijt aan die avondklok hebben”, wat gewoon pertinente onzin is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik denk het niet. En wie ben jij eigenlijk om een expert als Gommers tegen te spreken?
Ik noemde het gedramaqueen lachwekkend (ze ontnemen me het recht op frisse lucht, kom op hequote:Op woensdag 20 januari 2021 10:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat snap ik, ik reageer alleen op het luchtige "een paar weken thuiszitten " en dat je mensen die dit niet zo zien zitten afzeikt.
Dat is precies mijn probleem bij de avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:17 schreef tja77 het volgende:
Kan dat virus klokkijken?
Alles wat je normaal gesproken doet in die tijd, gaan mensen nu in de weekenden en doordeweeks overdag doen.
Iets met werken en eten. Hardlopen doe ik steevast niet binnen 2 uur na avondeten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk best vóór een avondklok zijn maar dan moet je ook enigszins kunnen motiveren waarom het zou werken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:23 schreef Noordzijde het volgende:
Ach DireStraits7 en Da_Sandman hebben aandelen in een avondklok blijkbaar.
Inderdaad, dat werd ook gezegd van de mondkapjes. Nederlanders zijn best gezagsgetrouw, zeker als er risico is op boetes.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Komop zeg, het is een vrij logische redenering. Tendens in dit topic lijkt een beetje te verschuiven naar “iedereen zal schijt aan die avondklok hebben”, wat gewoon pertinente onzin is.
Misschien dat de mensen in andere landen zich beter aan de andere maatregelen houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:17 schreef Heph844 het volgende:
Ik ben het hier op zich best mee eens. Maar ik vind wel dat als je grondrechten zo fundamenteel aantast, dat je het dan verplicht bent om heel transparant te laten zien waarom je denkt dat dit werkt. Dan lees ik dat 'het OMT-advies' over de avondklok alleen mondeling is medegedeeld en dan denk ik: hoe kan dit?? De Tweede Kamer moet vanmiddag een besluit nemen over de avondklok en heeft nog niets ontvangen. Hoe kan je dan een afgewogen besluit nemen als Kamerlid over zoiets fundamenteels?
Het is niet dat we nu nog in de paniek van het voorjaar zitten. Er is internationaal ruimschoots geëxperimenteerd met een avondklok, er zijn studies gedaan, we hebben het er al weken over. Er is voldoende data voor een grondige onderbouwing. Ik vind het zorgelijk als zoiets er dan toch doorheen wordt gedrukt onder het motto 'nog even doorbijten'.
En de tendens is verschoven naar "Gommers zegt dat een avondklok geen invloed heeft". Dat klopt niet. Hij vindt de maatregel (te) rigoureus gezien de winst die het oplevert. Kortom: er is wel degelijk een effect, maar dat vindt hij te klein. Dat zijn twee fundamenteel verschillende stellingen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Tendens in dit topic lijkt een beetje te verschuiven naar “iedereen zal schijt aan die avondklok hebben”, wat gewoon pertinente onzin is.
In maart was het ook maar voor "een paar weken" om de curve te pletten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Klopt. Ik zie vooral weinig draagvlak. Heb in mijn omgeving voor 80% mensen die voor de maatregelen waren maar heb nog niemand positief horen praten over de avondklok. Nu heb ik nog niet iedereen gesproken maar het zegt mss wel wat.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Komop zeg, het is een vrij logische redenering. Tendens in dit topic lijkt een beetje te verschuiven naar “iedereen zal schijt aan die avondklok hebben”, wat gewoon pertinente onzin is.
Het gaat na 6-en erg druk worden in de supermarkt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Plus dat iedereen nu in een kleiner tijdframe boodschappen gaat doen. Dat werkt zelfs averechts.
Er is een groep die zich aan de regels zal houden. Maar hier merk je ook dat mensen die eerst voor de regels waren die nu ook tegen beginnen te worden. Dus uiteindelijk zal het voor het totale moraal niet goed zijn. Zeker als misschien later bekent wordt dat het loos alarm is dan wil je niet voor de gevolgen instaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd. Als dat je mensbeeld is kunnen we net zo goed de helft van de maatregelen weghalen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:28 schreef _serial_ het volgende:
Mensen die op bezoek willen gaan gaan toch wel op bezoek, en mensen die voetbal willen kijken gaan toch wel voetbal kijken bij elkaar, of dat biertje drinken, de stretcher staat al klaar.
De jongelui die bleven al slapen, blijven dat nu ook doen.
Gelukt, toch? We gingen na een paar weken versoepelen, hebben een prima zomer gehad en toen laaide de boel weer op.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In maart was het ook maar voor "een paar weken" om de curve te pletten.
Jij hebt wel mensen gesproken die positief zijn over bv. de schoolsluiting?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb in mijn omgeving voor 80% mensen die voor de maatregelen waren maar heb nog niemand positief horen praten over de avondklok.
dat is echt een mythe, tenminste als het niet over landen zoals China gaatquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:29 schreef Gia het volgende:
Misschien dat de mensen in andere landen zich beter aan de andere maatregelen houden.
Hier wordt bij elke maatregel de grens opgezocht.
Prima zomerquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Gelukt, toch? We gingen na een paar weken versoepelen, hebben een prima zomer gehad en toen laaide de boel weer op.
Allemaal bedacht door de media, natuurlijk.
Er komen geen honderden mensen in een kerk bij elkaar.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens, pak dan maar nu op alles eens goed door. En vergeet het sluiten van de gebedshuizen niet, want ik vind het echt bezopen dat je honderden mensen in een kerk bij elkaar laat komen en de rest van Nederland zo ongeveer afsluit...
Moet zeggen dat in mijn kennis-/vriendenkring vrijwel geen ouders van schoolgaande kinderen zitten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij hebt wel mensen gesproken die positief zijn over bv. de schoolsluiting?
Ja, meteen door naar de SEH, je hebt nu Corona te pakken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:33 schreef quirina het volgende:
Je zal maar een trein missen na je werk en na half negen een bekeuring ook nog toe krijgen.
Of een vertraging buiten je macht.
Is daar al over nagedacht?
Ja shit alles was toen verboden he, je mocht zelfs niet gewoon op vakantie als je dat wildequote:
Misschien moet je nog meer kansloze hypothetische situaties bedenken die totaal niet relevant zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:33 schreef quirina het volgende:
Je zal maar een trein missen na je werk en na half negen een bekeuring ook nog toe krijgen.
Ja, want je mag helemaal niet naar je werk als je ook thuis kunt werken. En als je per se naar je werk moet, kun je daarvoor een verklaring van je werkgever krijgen. En als je die hebt, krijg je geen boete.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:33 schreef quirina het volgende:
Dat is het verschil tussen 100 mensen die 98 anderen aansteken en 100 mensen die 90 anderen aansteken.quote:
Een kinderhand is snel gevuld.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja shit alles was toen verboden he, je mocht zelfs niet gewoon op vakantie als je dat wilde.
Om er maar iets uit te pakken, dit is natuurlijk pertinent onzin. Het aantal mensen dat in deze tijd samen voetbal kijkt is door verschillende maatregelen vele malen lager dan dat het eerder was.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
mensen die voetbal willen kijken gaan toch wel voetbal kijken bij elkaar
Veel nieuwe maatregelen lijken oude maatregelen wat in de verdrukking te brengen. Je moet een mondkapje op, veel mensen lijken daardoor de anderhalve meter te zijn vergeten. Je moet voor 20:30 je hok in, dus je kunt minder goed de eerst zo gevreesde drukte spreiden. Soms denk ik dat de daling eerder ondanks dan dankzij de nieuwere verzinsels is ingezet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het gaat na 6-en erg druk worden in de supermarkt.
En in de weekenden helemaal.
Geen idee. Als je 18:00 uit je werk komt, even snel wat eet en dan naar je vriendin in Groningen of Venlo rijdt en onderweg in de file komt of een lekke band krijgt?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:33 schreef quirina het volgende:
Ik ben ook geen ouder, maar weet wel dat de schoolsluiting de meest controversiële maatregel is wat mij betreft.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Moet zeggen dat in mijn kennis-/vriendenkring vrijwel geen ouders van schoolgaande kinderen zitten.
Ik vermoed dat de daadwerkelijke impact van de avondklok op het dagelijkse leven van mensen mee valt, behalve natuurlijk dat mensen nu daadwerkelijk elkaar minder gemakkelijk in huiselijke kring kunnen ontmoeten en daar is het met deze avondklok ook om te doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt. Ik zie vooral weinig draagvlak. Heb in mijn omgeving voor 80% mensen die voor de maatregelen waren maar heb nog niemand positief horen praten over de avondklok. Nu heb ik nog niet iedereen gesproken maar het zegt mss wel wat.
Wat snap je niet aan een werkgeversverklaring?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:34 schreef quirina het volgende:
Moeten sommigen die ver weg wonen dan maar op hun werk gaan slapen vanwege de avondklok ?
Bommetje vol zelfs, ik denk dat de Horeca en reisbranche een topzomer hadden, heb je de cijfers?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
De terrassen zaten vol, mensen gingen op vakantie. Voor een pandemie niet slecht, hoor.
Je hebt de beelden uit Staphorst en Barneveld etc gemistquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er komen geen honderden mensen in een kerk bij elkaar.
Het is van de zotte dat je nu allemaal dit soort oplossingen moet gaan bedenken voor doodnormale situaties met doodnormale mensen die dus totaal geen kwaad in de zin hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:34 schreef quirina het volgende:
Moeten sommigen die ver weg wonen dan maar op hun werk gaan slapen vanwege de avondklok ?
Thuiswerken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:34 schreef quirina het volgende:
Met de op dit moment geldende maatregelen dalen de cijfers.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien dat de mensen in andere landen zich beter aan de andere maatregelen houden.
Hier wordt bij elke maatregel de grens opgezocht.
Oh ze controleren niet achter de voordeur, studentenparty!
Oh, bezoek mag gewoon, maar niet meer dan twee. Dan zijn er dus oudjes die 's morgens, 's middags en 's avonds bezoek krijgen. Of zelfs meer op de ochtend, die anderhalf uur blijven en opstappen als er ander bezoek komt, elkaar passerend in de keukendeur, zonder mondkapje.
Mensen snappen de noodzaak niet en de cijfers blijven hoog.
En dan kunnen ze het wel.onderhand zat zijn, het virus nog niet!
quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:33 schreef quirina het volgende:
quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:34 schreef quirina het volgende:
Tegen wie heb je het eigenlijk?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:35 schreef quirina het volgende:
Er zijn ook mensen die hun werk niet thuis kunnen doen snap dat dan.
Nee, kun je wellicht kappen met dit dramaqueen gedrag?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:34 schreef quirina het volgende:
Je moeder die je belt of je wilt komen omdat je vader zich niet lekker voelt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Geen idee. Als je 18:00 uit je werk komt, even snel wat eet en dan naar je vriendin in Groningen of Venlo rijdt en onderweg in de file komt of een lekke band krijgt?
Of je dan doorrijdt of terug, in beide gevallen overtreed je mogelijk die avondklok.
Ik denk dat als je 1x je meterkast of CV-ketel of badkamer thuis vervangen hebt, dat thuiswerken ook snel verveelt.quote:
Uit mijn hoofd zat in die grafiek de reguliere variant op 0,94 en de Britse variant op 1,24.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:31 schreef maan_man het volgende:
Trouwens iets anders dat ik mij nu bedenk. Ze zeggen nu de Engels variant is 30% besmettelijker. En waar komt die Kuijpers mee aankakken gisteren. Een grafiek waarop staat de R0 bij de oude variant is 0,8 en daalt dus. Een bij de Engelse variant stond R0 is 1,3 en een doemscenario met een lijn exponentieel de hoogte in.
Maar 30% besmettelijker leidt toch niet tot een R0 van 1,3, maar tot een R0 van 1,04 (0,8 + 30%). Nog net boven de 1 dus stijging en niet goed, maar er zit onzekerheid in die 0,8 en je kan misschien onder de 1 komen met minder vermaande maatregelen. Zoals bannen vluchten UK en verplichte quarantaine reizigers.
Ja, want zondagavond na 8 uur was het altijd enorm druk in de supermarkt. Als 10% van de bezoekers na 20u in de supermarkt komen is het veel. Die mensen kunnen er echt nog wel bij op andere tijdstippen. Het grootste gedeelte van de dag is het nog altijd rustig in de supermarkt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het gaat na 6-en erg druk worden in de supermarkt.
En in de weekenden helemaal.
Gommers is geen door het OMT geraadpleegde expert?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gommers heeft geen epidemiologische expertise, maar oké. En ik spreek Gommers niet tegen, ik ga af op wat de werkelijke OMT-experts zeggen.
Als ze ipv zinloze oneliners schreeuwen nu eens buiten ging wandelen, is dat probleem ook weer opgelost.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tegen wie heb je het eigenlijk?
quote:Om het reproductiegetal R te berekenen, moet je weten hoe het aantal gevallen van COVID-19 toeneemt in de tijd. Hiervoor gebruiken we het aantal gemelde COVID-19 gevallen per dag in Nederland. Ook moet je weten wat de tijd is tussen de eerste ziektedag van een COVID-19 patiënt en de eerste ziektedag van zijn of haar besmetter. Op basis van de gegevens uit Nederland weten we dat de gemiddelde tijd 4 dagen is. We gebruiken een bestaande methode om het reproductiegetal te schatten.
En dat allemaal voor de verschillende strains / varianten. Ik durf wel te zeggen dat dat R cijfer hoogst onbetrouwbaar is.quote:De schattingen van de R langer dan 14 dagen geleden, zijn betrouwbaar. Als de R gebaseerd is op gegevens van minder dan 14 dagen geleden zijn de onzekerheden groter.
Toch altijd mooi, als je kritiek op maatregelen hebt wil je gelijk dat alles wordt vrijgegeven. Ben je nu echt zo simpel?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Juist.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je hebt de beelden uit Staphorst en Barneveld etc gemistDaar zaten echt wel zo'n honderd mensen per dienst met elkaar in de kerk. Ik heb in ieder geval de memo gemist dat ze zich daar aan de maatregelen gingen houden en richting online diensten gingen.
Ik denk omdat er regelmatig scholen in het nieuws waren die als coronabrandhaard bekend stonden, terwijl na het eten even een ommetje maken niet zoveel kwaad kan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het echt belachelijk dat een avondklok op zoveel meer weerstand stuit dan het sluiten van de (basis)scholen.
Ja en dat de besmettingen in supermarkten toenemen met een avondklok is ook heel logisch. Hoe gaat dat tegen elkaar opwegen? En hoe verhoudt de impact van de maatregel zich daarmee?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Horeca heeft dit jaar ongeveer 90% van de zomeromzet van 2019 behaald.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bommetje vol zelfs, ik denk dat de Horeca en reisbranche een topzomer hadden, heb je de cijfers?
Heb jij een prima zomer gehad?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:37 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Niet dan? Je kon op vakantie, je kon uit eten, je kon naar het terras.
Mee eens. Ik heb geen kinderen maar besef wel dat die maatregel nog heel lang negatief kan doorwerken. "Het is maar een paar maanden" is wel degelijk heel lang voor iemand die bijvoorbeeld in groep 3 zit, en zich razendsnel qua vaardigheden zou moeten ontwikkelen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben ook geen ouder, maar weet wel dat de schoolsluiting de meest controversiële maatregel is wat mij betreft.
Ik vind het echt belachelijk dat een avondklok op zoveel meer weerstand stuit dan het sluiten van de (basis)scholen.
We willen ook geen politiestaat zijn. Alles moet maar op de sociale nette manier met een kopje thee worden opgelost. Alleen is er een steeds groter deel dat misbruik maakt van de zachtaardige manier zoals het hier gaat en zou moeten gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:28 schreef quirina het volgende:
Ze willen van alles hier in dit kutland maar ze hebben nooit de capaciteit om iets te handhaven.
Dat klopt. Maar ze verwachten een piek in maart, vanwege due Engelse variant. Moeten we dan maar eerst WEER afwachten of die piek wel komt en dan pas, te laat dus, ingrijpen, of is het beter nu harder in te grijpen om die piek te voorkomen?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:37 schreef Xqtress het volgende:
Met de op dit moment geldende maatregelen dalen de cijfers.
Misschien niet zo snel als we het liefst zouden zien, maar ze dalen.
Kan het me niet voorstellen want er is maar een zeer klein percentage mensen dat na 20:30u boodschappen gaat doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja en dat de besmettingen in supermarkten toenemen met een avondklok is ook heel logisch. Hoe gaat dat tegen elkaar opwegen? En hoe verhoudt de impact van de maatregel zich daarmee?
Dit klopt wel ja.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bommetje vol zelfs, ik denk dat de Horeca en reisbranche een topzomer hadden, heb je de cijfers?
Niet vanwege zijn epidemiologische inzichten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:38 schreef Drekkoning het volgende:
Gommers is geen door het OMT geraadpleegde expert?
Maar ze houden zich nu keurig aan de maatregelen ja?quote:
Ja exact dit.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk omdat er regelmatig scholen in het nieuws waren die als coronabrandhaard bekend stonden, terwijl na het eten even een ommetje maken niet zoveel kwaad kan.
Een avondklok is gewoon een vrij grote inperking van je vrijheid, ondanks dat het in de praktijk waarschijnlijk veel minder uitmaakt dan het sluiten van scholen.
Ja, je hebt nu één zinnetje van het internet geplukt. Je hebt hiermee inderdaad het onderzoek van vele vooraanstaande wetenschappers onderuit gehaald.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:38 schreef zoost het volgende:
Die R (reproductiegetal) van het Engelse virus wordt ingeschat op 1.3. Maar die R is toch wel een heel wankel cijfer.
[..]
[..]
En dat allemaal voor de verschillende strains / varianten. Ik durf wel te zeggen dat dat R cijfer hoogst onbetrouwbaar is.
Dus met de miljoenensteun van hat kabinet, hebben ze eigenlijk allemaal dikke winst gepakt vorig jaar?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Horeca heeft dit jaar ongeveer 90% van de zomeromzet van 2019 behaald.
En ik kan me niet voorstellen dat de avondklok überhaupt werkt want er is maar een klein percentage dat zich eraan gaat houden en die zullen al niet voor heel veel besmetting verantwoordelijk zijn geweest.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan het me niet voorstellen want er is maar een zeer klein percentage mensen dat na 20:30u boodschappen gaat doen.
Ze hadden 2 weken terug verwacht dat de Engelse variant van het Chinese virus 70% besmettelijker was, daar moeten ze inmiddels ook keihard van terugkomen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ze verwachten een piek in maart, vanwege due Engelse variant. Moeten we dan maar eerst WEER afwachten of die piek wel komt en dan pas, te laat dus, ingrijpen, of is het beter nu harder in te grijpen om die piek te voorkomen?
Dat werk doe je niet met de trein. En he kunt de afspraken overdag inplannen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik denk dat als je 1x je meterkast of CV-ketel of badkamer thuis vervangen hebt, dat thuiswerken ook snel verveelt.
Ofwel: je beroep moet wel geschikt zijn om thuis te werken
De meeste mensen die thuis kunnen werken, doen dat al, vermoed ik.
Er zullen zoals altijd wel uitzonderingen zijn, maar over het algemeen is die situatie dat in iedere kerk tientallen mensen zaten te zingen wel echt weg ja. https://www.protestantsek(...)reamen-zo-werkt-het/quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Maar ze houden zich nu keurig aan de maatregelen ja?
Ik denk gewoon, omdat het sluiten van de scholen velen niet raakt(e).quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:39 schreef Tijn het volgende:
Ik denk omdat er regelmatig scholen in het nieuws waren die als coronabrandhaard bekend stonden, terwijl na het eten even een ommetje maken niet zoveel kwaad kan.
Die krijg je vast niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:33 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat >95% van Nederland er zich aan zal houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En ik kan me niet voorstellen dat de avondklok überhaupt werkt want er is maar een klein percentage dat zich eraan gaat houden en die zullen al niet voor heel veel besmetting verantwoordelijk zijn geweest.
Godsammequote:Op woensdag 20 januari 2021 10:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus met de miljoenensteun van hat kabinet, hebben ze eigenlijk allemaal dikke winst gepakt vorig jaar?
Los daarvan, een avondklok is hoogstens irritant, maar je kunt prima op andere tijdstippen naar buiten of anderen bezoeken. Kinderen krijgen nu al wekenlang (en misschien maandenlang) ondeugdelijk onderwijs. Daar is GEEN alternatief voor.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mee eens. Ik heb geen kinderen maar besef wel dat die maatregel nog heel lang negatief kan doorwerken. "Het is maar een paar maanden" is wel degelijk heel lang voor iemand die bijvoorbeeld in groep 3 zit, en zich razendsnel qua vaardigheden zou moeten ontwikkelen.
Klopt, de ontwikkelingen zijn positief wat dat betreft. Hopelijk kunnen ze de maatregelen dan ook snel afschalen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hadden 2 weken terug verwacht dat de Engelse variant van het Chinese virus 70% besmettelijker was, daar moeten ze inmiddels ook keihard van terugkomen.
Naar mijn idee hebben we nu al veel strengere maatregelen dan in Maart.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ze verwachten een piek in maart, vanwege due Engelse variant. Moeten we dan maar eerst WEER afwachten of die piek wel komt en dan pas, te laat dus, ingrijpen, of is het beter nu harder in te grijpen om die piek te voorkomen?
Dan is een avondklok al helemaal buiten alle proporties, dan zeg je gewoon dat je na 20.30 niet bij elkaar op bezoek mag.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat >95% van Nederland er zich aan zal houden.
True, al denk ik dat ik met die avondklok het risico op een boete af en toch zal nemen. Ligt er ook aan hoe lang het gaat duren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad, dat werd ook gezegd van de mondkapjes. Nederlanders zijn best gezagsgetrouw, zeker als er risico is op boetes.
En dat zorgt voor geen toename in aantal besmettingen? Oftewel, kan dat virus klokkijken?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Los daarvan, een avondklok is hoogstens irritant, maar je kunt prima op andere tijdstippen naar buiten of anderen bezoeken.
Even serieus: pas op dat je niet in de complotshit belandt met dit soort denkbeelden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Naar mijn idee hebben we nu al veel strengere maatregelen dan in Maart.
Is dat niet al voldoende ingegrepen dan?
Men wil echt iedereen in de diepst mogelijke psychologische put hebben lijkt het wel.
Vooral de alleenstaanden.
Over niet te handhaven gesproken...quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:46 schreef Drekkoning het volgende:
Dan is een avondklok al helemaal buiten alle proporties, dan zeg je gewoon dat je na 20.30 niet bij elkaar op bezoek mag.
Als iedereen zich aan de regels houdt, moet dat toch niet uitmaken? Of ga je daar stiekem al niet van uit?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Sowieso is het merkwaardig dat sommigen hier lijken te doen alsof er razzia op de straat komt die iedereen die buiten komt direct op de bon slingeren. De politie heeft allang aangegeven niet zo te gaan handhaven. Ze hebben de mankracht niet, en het is niet proportioneel.
Ja, dat virus kan klokkijken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
En dat zorgt voor geen toename in aantal besmettingen? Oftewel, kan dat virus klokkijken?
Wordt toch niet op gehandhaafd. Zou het lekker doen. Desnoods met een geprinte verklaring op zalquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:46 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
True, al denk ik dat ik met die avondklok het risico op een boete af en toch zal nemen. Ligt er ook aan hoe lang het gaat duren.
Snap dat ook niet, er heerst hier echt een boel woede en angst zeg alsof we totaal niet meer naar buiten mogen terwijl het feitelijk om een paar uurtjes gaan die ze van de avond afsnoepen (‘s nachts lig ik op 1 oor). Vraag me tevens af hoe alle tegenstanders reageren als het tot 9 februari (extra snel) daalt. Is de avondklok dan ineens wel een goed idee?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Sowieso is het merkwaardig dat sommigen hier lijken te doen als er razzia op de straat komt die iedereen die buiten komt direct op de bon slingeren. De politie heeft allang aangegeven niet zo te gaan handhaven. Ze hebben de mankracht niet, en het is niet proportioneel.
Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit vind ik wel een goede. Beperk gewoon het bezoek in de avond!quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan is een avondklok al helemaal buiten alle proporties, dan zeg je gewoon dat je na 20.30 niet bij elkaar op bezoek mag.
Kan je wel gewoon naar de supermarkt wanneer je wilt, even een luchtje scheppen, avondwandeling maken, etc. Dan is het helemaal belachelijk om heel Nederland in zijn huis op te sluiten met een verbod om een luchtje te scheppen.
De meeste mensen houden zich niet intrinsiek aan de maatregelen. Als dat zo zou zijn hadden we het bij de basismaatregelen van de zomer kunnen houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Als iedereen zich aan de regels houdt, moet dat toch niet uitmaken? Of ga je daar stiekem al niet van uit?
Wees gerust, dat gaat bij mij niet gebeuren, maar ik ben er wel gruwelijk klaar mee.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Even serieus: pas op dat je niet in de complotshit belandt met dit soort denkbeelden.
Waar is dat filmpje van die domme gans die zegt dat je 's avonds geen corona kunt krijgen als je het nodig hebtquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
En dat zorgt voor geen toename in aantal besmettingen? Oftewel, kan dat virus klokkijken?
Ja, slechts 30 % besmettelijker.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:42 schreef Caland het volgende:
Ze hadden 2 weken terug verwacht dat de Engelse variant van het Chinese virus 70% besmettelijker was, daar moeten ze inmiddels ook keihard van terugkomen.
Dan kunnen ze het er mooi op gooien dat de avondklok werkt, terwijl de cijfers al weken afnemen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap dat ook niet, er heerst hier echt een boel woede en angst zeg alsof we totaal niet meer naar buiten mogen terwijl het feitelijk om een paar uurtjes gaan die ze van de avond afsnoepen (‘s nachts lig ik op 1 oor). Vraag me tevens af hoe alle tegenstanders reageren als het tot 9 februari (extra snel) daalt. Is de avondklok dan ineens wel een goed idee?
Hoezo? Dat is de avondklok ook niet en als toch meer dan 95% zich eraan gaat houden zoals geclaimed werd, dan hoef je helemaal niet zulke extreme beperkingen op te leggen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Over niet te handhaven gesproken...
Dat ook, ja.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk gewoon, omdat het sluiten van de scholen velen niet raakt(e).
Een mooie poort zou het helemaal afmaken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:49 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
(CNN)China is rushing to build a massive quarantine camp that can house more than 4,000 people, after an outbreak of Covid-19 this month that has left tens of millions of people under strict lockdown.
The quarantine camp is located on the outskirts of Shijiazhuang, the provincial capital of Hebei province, which surrounds the country's capital, Beijing.
China
Beide niet. Beide is niet te handhaven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit vind ik wel een goede. Beperk gewoon het bezoek in de avond!
Alleen is dat moeilijker te handhaven dan mensen van de straat te halen. Controle achter de voordeur mag niet en willen we ook niet. Wat zou jij kiezen? Of handhaven achter de voordeur of een avondklok?
quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:49 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
(CNN)China is rushing to build a massive quarantine camp that can house more than 4,000 people, after an outbreak of Covid-19 this month that has left tens of millions of people under strict lockdown.
The quarantine camp is located on the outskirts of Shijiazhuang, the provincial capital of Hebei province, which surrounds the country's capital, Beijing.
China
Domme gans of niet, weerleg het eens.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar is dat filmpje van die domme gans die zegt dat je 's avonds geen corona kunt krijgen als je het nodig hebt.
Mja, ook dit overleven we wel. Ik vind wel echt naar dat ik niet even rond 20:00 een luchtje kan scheppen. Dat is het enige. Heerlijk om na het avondeten (eten pas rond 19:00) een stuk te gaan wandelen, muziek op, verstand op nul en relaxen. Dat is voor mij een soort van meditatiemoment en dan raak ik nu dan kwijt en ik zal niet de enige zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap dat ook niet, er heerst hier echt een boel woede en angst zeg alsof we totaal niet meer naar buiten mogen terwijl het feitelijk om een paar uurtjes gaan die ze van de avond afsnoepen (‘s nachts lig ik op 1 oor). Vraag me tevens af hoe alle tegenstanders reageren als het tot 9 februari (extra snel) daalt. Is de avondklok dan ineens wel een goed idee?
Ja maar ze kunnen in die 2 weken quarentaine in t kamp wel mooi die leveringsachterstanden van Apple iPhones wegwerken! Win win!quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:50 schreef byah het volgende:
[..]
Haha wtf, die gasten zijn echt gek daar
Ik moet weerleggen dat het virus kan klokkijken?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Domme gans of niet, weerleg het eens.
Dat is wel accuraat, denk ik, dat 95% zich eraan zou houdenquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Beide niet. Beide is niet te handhaven.
Het was een reactie op iemand die claimt dat 95% zich er toch wel aan gaat houden.
Verstand op nul en morgen ontwaak je in een dictatuur.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, ook dit overleven we wel. Ik vind wel echt naar dat ik niet even rond 20:00 een luchtje kan scheppen. Dat is het enige. Heerlijk om na het avondeten (eten pas rond 19:00) een stuk te gaan wandelen, muziek op, verstand op nul en relaxen. Dat is voor mij een soort van meditatiemoment en dan raak ik nu dan kwijt en ik zal niet de enige zijn.
Iets inleveren omdat het besmettingen tegen gaat is prima, doen wij al tien maanden lang, maar iets inleveren dat echt nul invloed heeft is gewoon zuur.
Verder tsja ... als het helpt zou het moooi zijn.
Sommige users hier krijgen al een klein stijfje als ze dit zien denk ik.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:49 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
China
Dus jij wacht liever de piek af?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef Caland het volgende:
Dan kunnen ze het er mooi op gooien dat de avondklok werkt, terwijl de cijfers al weken afnemen.
Wat dat betreft doen ze het altijd goed natuurlijk.
Ook zonder handhaving?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel accuraat, denk ik, dat 95% zich eraan zou houden
Je zegt het goed, af en toe. Ik ben ook al eens zonder mondkapje in de supermarkt geweest en ik fiets wel eens door rood. Maar meestal hou ik me wel aan de regels.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:46 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
True, al denk ik dat ik met die avondklok het risico op een boete af en toch zal nemen. Ligt er ook aan hoe lang het gaat duren.
Daar gok ik dan maar op.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wordt toch niet op gehandhaafd. Zou het lekker doen. Desnoods met een geprinte verklaring op zal
Doorpakken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:49 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
China
Gaat ook weer verlengd worden natuurlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef popje het volgende:
Maar is het dan al zeker dat de avondklok maar tot 9 februari gaat gelden? Of wordt het dan natuurlijk ook weer verlengd?
Wat een non-keuze weer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus jij wacht liever de piek af?
Nog langer in de shit?
Want?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Mrmime het volgende:
We waren druk bezig de tweede vaccinatieronde te regelen in het ziekenhuis, en wilden dat graag doen van 's morgens 08.00 tot 's avonds 23.00 uur maar die planning moet dus even gewijzigd worden..
quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar is dat filmpje van die domme gans die zegt dat je 's avonds geen corona kunt krijgen als je het nodig hebt.
Zou me niks verbazen als het weer juni wordt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat we met 1 april al blij moeten zijn, voor die tijd zie ik de horeca echt niet opengaan.
Er wordt hier continu gerept over alternatieven om je boodschappen, je rondje hardlopen, je bezoek aan vrienden toch maar te kunnen doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik moet weerleggen dat het virus kan klokkijken?.
Ai...quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Mrmime het volgende:
We waren druk bezig de tweede vaccinatieronde te regelen in het ziekenhuis, en wilden dat graag doen van 's morgens 08.00 tot 's avonds 23.00 uur maar die planning moet dus even gewijzigd worden..
Hmm, wel een goed punt, als je miljoenen mensen wil vaccineren kost dat je zo 20 tot 25% aan tijd per dag.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Mrmime het volgende:
Wat denk je zelfquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef popje het volgende:
Maar is het dan al zeker dat de avondklok maar tot 9 februari gaat gelden? Of wordt het dan natuurlijk ook weer verlengd?
Dat is nou de wetenschap. Lijkt me alleen maar goed dat het niet als zekerheden worden gepresenteerd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:53 schreef _serial_ het volgende:
Het zou kunnen, vermoedelijk, waarschijnlijk, kan, misschien, mooi gevonden wel.
[ afbeelding ]
Ja, zelfde gebeurt bijvoorbeeld bij stoplichten.quote:
Ja diequote:
Degenen die daadwerkelijk winst hebben gemaakt moeten de steun terug betalen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus met de miljoenensteun van hat kabinet, hebben ze eigenlijk allemaal dikke winst gepakt vorig jaar?
quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:53 schreef _serial_ het volgende:
Het zou kunnen, vermoedelijk, waarschijnlijk, kan, misschien, mooi gevonden wel.
[ afbeelding ]
Dat kan je prima oplossen met een werkgeversverklaring over avond/nachtdienst.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Mrmime het volgende:
Die jongedame heeft 100% gelijk.quote:
Jij denkt dat iedereen die nu doordeweeks 's avond afspreekt, dit nu overdag gaat doen?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er wordt hier continu gerept over alternatieven om je boodschappen, je rondje hardlopen, je bezoek aan vrienden toch maar te kunnen doen.
Wat is het nu als het virus niet kan klokkijken?
Je doet immers dezelfde dingen, met dezelfde mensen op een ander tijdstip.
"we zien geen aanleiding om de maatregelen te versoepelen met de aanhoudende dreiging van de Britse variant"quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef popje het volgende:
Wist je nog dat licht aan het einde van de tunnel van Hugo?quote:Israel’s virus czar says 1st dose less effective than Pfizer indicated
Israel’s coronavirus czar Nachman Ash has reportedly said the first dose of Pfizer’s vaccine provides less protection against COVID-19 than the US pharmaceutical firm had initially indicated it would, and cautioned that it may not protect against new strains of the virus.
https://www.timesofisrael(...)zer-indicated-report
Een nogal draconische maatregel voor slechts iets meer dan twee weken laten gelden? Ik zou heel verbaasd zijn als hij niet gewoon daarna tot minstens 1 maart verlengd wordt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef popje het volgende:
Klopt, ik had even terug gekeken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd zat in die grafiek de reguliere variant op 0,94 en de Britse variant op 1,24.
Interessant genoeg zou dat betekenen dat de avondklok alleen niet genoeg is.
De avondklok wordt waarschijnlijk gelijk met de lockdown verlengd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een nogal draconische maatregel voor slechts iets meer dan twee weken laten gelden? Ik zou heel verbaasd zijn als hij niet gewoon daarna tot minstens 1 maart verlengd wordt.
Mooi. Dan hoeven we dus geen rigoreuze maatregelen als een avondklok in te voeren, maar gewoon verbod op elkaar bezoeken na 20.00.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, zelfde gebeurt bijvoorbeeld bij stoplichten.
Kan gewoon alsnog. Onderweg van of naar ke vaccinatie is een legitieme reden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Mrmime het volgende:
1 dosis was 50% en 2 95% toch? Irrelevant dus (vooralsnog)quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wist je nog dat licht aan het einde van de tunnel van Hugo?
Israël heeft 2 miljoen mensen al geprikt en zij zien andere uitkomsten dan producent Pfizer.
Hmmm
Ik denk dat dit wel te regelen is. Mensen krijgen toch een brief met afspraak. Daarmee kunnen ze toch aantonen dat ze noodzakelijk op straat zijn!quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Mrmime het volgende:
Ik denk velen wel. Ik denk zelfs de meesten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jij denkt dat iedereen die nu doordeweeks 's avond afspreekt, dit nu overdag gaat doen?
Ik denk het niet
De weekenden zullen druk worden hoorquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jij denkt dat iedereen die nu doordeweeks 's avond afspreekt, dit nu overdag gaat doen?
Ik denk het niet
Niet iedereen zal dat kunnen, wie overdag werkt kan sociale bezigheden niet naar overdag verplaatsen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er wordt hier continu gerept over alternatieven om je boodschappen, je rondje hardlopen, je bezoek aan vrienden toch maar te kunnen doen.
Krijgen de mensen die gevaccineerd moeten worden ook allemaal een werkgeversverklaring dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kan je prima oplossen met een werkgeversverklaring over avond/nachtdienst.
Gewoon doorgaan volgens plan dus.
Als je iemand wilt zien/spreken dan doe je dat toch nog steeds. Je doet het alleen op een ander tijdstip, dus in de weekenden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk het niet
Oh oh wat een feest, ja, vaccineren alleen enkel tijdens kantoor-uren? Want de prikkers mogen dag en nacht prikken, maar ja, de mensen moeten alleen niet reizen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hmm, wel een goed punt, als je miljoenen mensen wil vaccineren kost dat je zo 20 tot 25% aan tijd per dag.
Ik vind een avondklok al niet iets lichtzinnigs voor 2 weken, maar voor meerdere maanden gaan bij mij echt de nekharen overeind staan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat denk je zelfDaar zijn we de komende maanden niet vanaf natuurlijk.
En aangezien het volgens mij toch een verwaarloosbaar effect gaat hebben en de Engelse mutatie dus gewoon losgaat, gaat het nog wel vervroegd worden ook.
Want je moet toch iets!
Bij de overburen staan ieder weekend op 1 van de 2 dagen wel 3 of 4 auto's voor de deur. Hele sociale mensen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk het niet
Nou laat ik dan maar aardig zijn en hier serieus op in gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je daardoor een hele week geen andere mensen ziet totdat het weekend is heb je beter in de gaten of je het virus onder de leden hebt. om de 7 dagen iemand zien geeft je de tijd om te voelen of je door het vorige bezoek besmet bent geraakt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je iemand wilt zien/spreken dan doe je dat toch nog steeds. Je doet het alleen op een ander tijdstip, dus in de weekenden.
Die kan je prima verplaatsen naar tot voor 20:00quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet iedereen zal dat kunnen, wie overdag werkt kan sociale bezigheden niet naar overdag verplaatsen.
Maar het geeft wel aan dat de avondklok best wel een wassen neus is.
Je zou natuurlijk de geest van de maatregelen in acht kunnen nemen en dat tot een minimum beperken, in plaats van recalcitrant de mazen van de wet op te zoeken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je iemand wilt zien/spreken dan doe je dat toch nog steeds.
Ze werken al in de zorg toch? Daar zitten vast avond/nacht/late diensten bij.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Krijgen de mensen die gevaccineerd moeten worden ook allemaal een werkgeversverklaring dan?
Maar Illy geeft geen enkele onderbouwing voor de claim dat de sluiting van de scholen de (voornaamste) oorzaak is. Het lijkt alvast logischer dat het veeleer te maken heeft met de pandemie zelf en met de andere lockdown maatregelen. Want als het louter de sluiting van de scholen was, dan zou je zo'n effect elke zomer verwachten (In België duurt de zomervakantie 2 volledige maanden, is dat niet langer dan de huidige sluiting?).quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wie is Martijn de Riet? Waar baseert hij zich op dat Karoly Illy het fout heeft?
Ik vind veel van Kuipers en Gommers, maar dat zij expert zijn in hun specifieke vakgebied wel. Illy heeft dezelfde rol als Gommers, maar dan op de kindergeneeskunde, inclusief IC's.
Hoe kan zijn claim dan debunked worden door iemand die dit tweet:
[ twitter ]
Wat maakt dat Martijn de Riet expert is op kindergeneeskunde? Meer expert dan Illy?
Die hebben toch een afspraak staan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Krijgen de mensen die gevaccineerd moeten worden ook allemaal een werkgeversverklaring dan?
Zorgelijk, maar niet helemaal onverwachts. Realistisch is het om te verwachten dat het vaccin in bepaalde mate minder werkt tegen nieuwe varianten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wist je nog dat licht aan het einde van de tunnel van Hugo?
Israël heeft 2 miljoen mensen al geprikt en zij zien andere uitkomsten dan producent Pfizer.
Hmmm
Ah ja, en die sociale contacten gaan nu niet meer plaatsvinden?quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou laat ik dan maar aardig zijn en hier serieus op in gaan.
Er worden 's avonds nog te veel sociale contacten onderhouden. Voornamelijk door jongeren, maar vast ook door redelijk wat niet-jongeren. Daar is die avondklok voor. Dat je dan je rondje lopen even moet verplaatsen is helaas nevenschade maar heeft toch geen fuck te maken met een virus dat al dan niet kan klokkijken.
En dan roept iedereen dat ze zich daaraan niet gaan houden, want controleren achter de voordeur kan toch niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:57 schreef Drekkoning het volgende:
Mooi. Dan hoeven we dus geen rigoreuze maatregelen als een avondklok in te voeren, maar gewoon verbod op elkaar bezoeken na 20.00.
Die gaan dan overdag binnen of buiten hangen samen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou laat ik dan maar aardig zijn en hier serieus op in gaan.
Er worden 's avonds nog te veel sociale contacten onderhouden. Voornamelijk door jongeren, maar vast ook door redelijk wat niet-jongeren. Daar is die avondklok voor. Dat je dan je rondje lopen even moet verplaatsen is helaas nevenschade maar heeft toch geen fuck te maken met een virus dat al dan niet kan klokkijken.
Ik beperk dat ook wel tot een minimum hoor, doordeweeks zie ik eigenlijk niemand.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk de geest van de maatregelen in acht kunnen nemen en dat tot een minimum beperken, in plaats van recalcitrant de mazen van de wet op te zoeken.
Dat weet ik niet, maar daar is die regel voor. Niet omdat het virus kan klokkijken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, en die sociale contacten gaan nu niet meer plaatsvinden?
Iets doen op een ander tijdstip (wanneer het wel is toegestaan) is recalcitrant?quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk de geest van de maatregelen in acht kunnen nemen en dat tot een minimum beperken, in plaats van recalcitrant de mazen van de wet op te zoeken.
Dat is bijvoorbeeld al niet mogelijk bij de overburen van TheFreshPrince, want die zitten in het weekend overdag al volquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je iemand wilt zien/spreken dan doe je dat toch nog steeds. Je doet het alleen op een ander tijdstip, dus in de weekenden.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij de overburen staan ieder weekend op 1 van de 2 dagen wel 3 of 4 auto's voor de deur. Hele sociale mensen.
Dat bezoek gaat dan iets eerder naar huis.
Nee hoor, over 2 uur is de persco speciaal daarvoor geplandquote:Op woensdag 20 januari 2021 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hugo wil zijn 'grote zorgen' niet direct toelichten.
Erg bijzonder weer.
Yup, in feite kun je hiermee de plank niet mee misslaan qua tactiek, maar waar ze eerder "nee" zeiden tegen alles waarvan niet zeker was dat het zou werken nemen ze nu de vlucht naar voren... en dat voelt raar omdat we al in een dalende trend zitten (die misschien weer kan omslaan).quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan kunnen ze het er mooi op gooien dat de avondklok werkt, terwijl de cijfers al weken afnemen.
Wat dat betreft doen ze het altijd goed natuurlijk.
Als je eerst na 8'en mensen opzocht en dat nu vanwege de avondklok naar voren haalt wel ja.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Iets doen op een ander tijdstip (wanneer het wel is toegestaan) is recalcitrant?
Je wil toch ook mensen vaccineren die overdag werken (buiten de zorg)?quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze werken al in de zorg toch? Daar zitten vast avond/nacht/late diensten bij.
Ik reageerde op iemand die zegt dat ook zonder handhaving 95% zich eraan zal houden. Als dat zo is hoef je dus geen avondklok in te voeren met handhaving als argument.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan roept iedereen dat ze zich.daaraan niet gaan houden, want controleren achter de voordeur kan toch niet.
Daarom dus de avondklok. Want controleren op straat kan wel.
Is die niet gericht op het meedelen van de maatregelen?quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee hoor, over 2 uur is de persco speciaal daarvoor gepland
Het is wel de randen van de maatregelen opzoeken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Iets doen op een ander tijdstip (wanneer het wel is toegestaan) is recalcitrant?
Je past je aan, aan een avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je eerst na 8'en mensen opzocht en dat nu vanwege de avondklok naar voren haalt wel ja.
Dan moeten ze het bezoeken van mensen totaal verbieden. Maar de overheid ziet ook wel in dat je dat mensen niet aan kan doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je eerst na 8'en mensen opzocht en dat nu vanwege de avondklok naar voren haalt wel ja.
En als je om 8 uur een wandeling maakte en nu dat om 7 uur doet, is dat ook recalcitrant?quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
DAN ZOEK JE DE RANDEN VAN DE MAATREGELEN OP!!!!quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En als je om 8 uur een wandeling maakte en nu dat om 7 uur doet, is dat ook recalcitrant?
Voorlopig gaat het aantal positieve tests in Israël als een raket omhoogquote:Op woensdag 20 januari 2021 11:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Israël wordt zeer interessant om in de gaten houden, dat gaat een heel goed beeld geven van de impact van vaccins.
Ah ja, dat is het ook wanneer ik om 19:50 uur de supermarkt inren, om nog voor de avondklok ingaat weer thuis te zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is wel de randen van de maatregelen opzoeken.
Ja, dan is het met zijn 2en buiten lopen ook de randen opzoeken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is wel de randen van de maatregelen opzoeken.
Dit is wat je nu krijgt idd. De chillende/feestende jongeren gaan niet stoppen hiermee dus het helpt niet. De rest die geen probleem vormen raak je onnodig hiermee.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:04 schreef Questular het volgende:
Ik zou nu gewoon iets eerder op bezoek gaan en daar dan maar blijven slapen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |