abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:25:17 #101
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197523668
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat veel gemiddelde Nederlanders nu minder in de avond bij elkaar op bezoek gaan, ja. De meeste Nederlanders schikken zich de meeste tijd namelijk gewoon in de regels.
Ik denk het niet. En wie ben jij eigenlijk om een expert als Gommers tegen te spreken?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:25:27 #102
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197523673
Als de avondklok ingaat om 20:30, dan zullen ze in supermarkten al om 19:30 dicht moeten, of eerder, als iedereen op tijd thuis wil zijn (en de winkel sluiten)

Dus ja het wordt dan wel drukker in de uren ervoor denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197523682
Vliegen is geld dus belangrijk he.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:25:53 #104
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197523684
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Godverdomme _O-.
Ja toch, iedereen roept alternatieven om op een ander tijdstip te gaan doen wat je normaal tijdens die avondklok zou doen.
Dat zou alleen verstandig zijn, als dat virus kan klokkijken.
pi_197523688
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
en b) de kantoorgang daadwerkelijk wordt aangepakt
Ik hoop het niet. Gisteren naar kantoor geweest en ik zou het fijn vinden als dat zou blijven kunnen. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197523697
quote:
Deze avondklok valt alleen te verantwoorden als a) het (vlieg)reizen stevig aan banden wordt gelegd en b) de kantoorgang daadwerkelijk wordt aangepakt en c) je niet onderaan blijft bungelen bij vaccinatiestatistieken.

Anders gaat de weerstand grote proporties aannemen.
Hier ben ik het wel mee eens, pak dan maar nu op alles eens goed door. En vergeet het sluiten van de gebedshuizen niet, want ik vind het echt bezopen dat je honderden mensen in een kerk bij elkaar laat komen en de rest van Nederland zo ongeveer afsluit...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197523703
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik denk het niet. En wie ben jij eigenlijk om een expert als Gommers tegen te spreken?
Gommers heeft geen epidemiologische expertise, maar oké. En ik spreek Gommers niet tegen, ik ga af op wat de werkelijke OMT-experts zeggen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197523709
Ze moeten eens beter gaan controleren op vitale beroepen in die zogenaamde noodopvang.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:26:52 #109
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197523711
quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Klopt maat het voelt wat wrang. Veel mensen doen netjes wat we moeten doen, ook voor Nederland als geheel (weinig visite, afstand houden) maarja dan heb je dus mensen die met 100 man staan te feesten in een bunker.
Ja, het is ook wel wrang, maar zo werkt het natuurlijk wel met alles. I
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:26:53 #110
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197523713
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:25 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ja toch, iedereen roept alternatieven om op een ander tijdstip te gaan doen wat je normaal tijdens die avondklok zou doen.
Dat zou alleen verstandig zijn, als dat virus kan klokkijken.
Plus dat iedereen nu in een kleiner tijdframe boodschappen gaat doen. Dat werkt zelfs averechts.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 januari 2021 @ 10:26:54 #111
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_197523715
quote:
b) de kantoorgang daadwerkelijk wordt aangepakt
Dat is volgens mij iets dat daadwerkelijk resultaat oplevert. Minder reisbewegingen, minder contacten. Veel werkgevers stappen hier nog overheen, terwijl hun werknemers best thuis kunnen werken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_197523722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Komop zeg, het is een vrij logische redenering. Tendens in dit topic lijkt een beetje te verschuiven naar “iedereen zal schijt aan die avondklok hebben”, wat gewoon pertinente onzin is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197523733
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat snap ik, ik reageer alleen op het luchtige "een paar weken thuiszitten " en dat je mensen die dit niet zo zien zitten afzeikt.
Ik noemde het gedramaqueen lachwekkend (ze ontnemen me het recht op frisse lucht, kom op he :'))
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197523736
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:17 schreef tja77 het volgende:
Kan dat virus klokkijken?
Alles wat je normaal gesproken doet in die tijd, gaan mensen nu in de weekenden en doordeweeks overdag doen.
Dat is precies mijn probleem bij de avondklok.
Mensen die op bezoek willen gaan gaan toch wel op bezoek, en mensen die voetbal willen kijken gaan toch wel voetbal kijken bij elkaar, of dat biertje drinken, de stretcher staat al klaar.
De jongelui die bleven al slapen, blijven dat nu ook doen.

Natuurlijk hou je een hoop mensen tegen die standaard erg volgzaam zijn.

Maar als ik kijk naar de opvolging van de max 2 mensen op bezoek, dat werden gewoon blokjes verjaardagen over meerdere dagen.
Zal mij niets verbazen dat iedereen wat eerder gaat eten, en het bezoek voor 20:00 komt of zaterdag of zondag lekker de hele middag omdat het kan, opgedeeld in blokjes van 2 uur zodat toch meer mensen kunnen langskomen.

Plus dat ik er moeite mee heb dat er waarschijnlijk geen einddatum aan gekoppeld wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197523738
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je kunt toch eerder een stukje gaan wandelen?
Iets met werken en eten. Hardlopen doe ik steevast niet binnen 2 uur na avondeten.
pi_197523741
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:23 schreef Noordzijde het volgende:
Ach DireStraits7 en Da_Sandman hebben aandelen in een avondklok blijkbaar.
Je mag natuurlijk best vóór een avondklok zijn maar dan moet je ook enigszins kunnen motiveren waarom het zou werken.

Volgens mij zijn de huidige maatregelen duidelijk en valt of staat het succes met draagvlak en eigen verantwoordelijkheid omdat we met 40.000 agenten onmogelijk iedereen aan de maatregelen kunnen houden.

Een avondklok wordt daarmee meer iets symbolisch, ik ben oprecht heel benieuwd naar een stuk of 5 argumenten vóór de avondklok want misschien verander ik dan van mening..
pi_197523743
Ze willen van alles hier in dit kutland maar ze hebben nooit de capaciteit om iets te handhaven.
pi_197523744
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Komop zeg, het is een vrij logische redenering. Tendens in dit topic lijkt een beetje te verschuiven naar “iedereen zal schijt aan die avondklok hebben”, wat gewoon pertinente onzin is.
Inderdaad, dat werd ook gezegd van de mondkapjes. Nederlanders zijn best gezagsgetrouw, zeker als er risico is op boetes.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:29:17 #119
3542 Gia
User under construction
pi_197523756
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:17 schreef Heph844 het volgende:

Ik ben het hier op zich best mee eens. Maar ik vind wel dat als je grondrechten zo fundamenteel aantast, dat je het dan verplicht bent om heel transparant te laten zien waarom je denkt dat dit werkt. Dan lees ik dat 'het OMT-advies' over de avondklok alleen mondeling is medegedeeld en dan denk ik: hoe kan dit?? De Tweede Kamer moet vanmiddag een besluit nemen over de avondklok en heeft nog niets ontvangen. Hoe kan je dan een afgewogen besluit nemen als Kamerlid over zoiets fundamenteels?

Het is niet dat we nu nog in de paniek van het voorjaar zitten. Er is internationaal ruimschoots geëxperimenteerd met een avondklok, er zijn studies gedaan, we hebben het er al weken over. Er is voldoende data voor een grondige onderbouwing. Ik vind het zorgelijk als zoiets er dan toch doorheen wordt gedrukt onder het motto 'nog even doorbijten'.
Misschien dat de mensen in andere landen zich beter aan de andere maatregelen houden.
Hier wordt bij elke maatregel de grens opgezocht.

Oh ze controleren niet achter de voordeur, studentenparty!
Oh, bezoek mag gewoon, maar niet meer dan twee. Dan zijn er dus oudjes die 's morgens, 's middags en 's avonds bezoek krijgen. Of zelfs meer op de ochtend, die anderhalf uur blijven en opstappen als er ander bezoek komt, elkaar passerend in de keukendeur, zonder mondkapje.

Mensen snappen de noodzaak niet en de cijfers blijven hoog.
En dan kunnen ze het wel.onderhand zat zijn, het virus nog niet!
pi_197523762
quote:
Tendens in dit topic lijkt een beetje te verschuiven naar “iedereen zal schijt aan die avondklok hebben”, wat gewoon pertinente onzin is.
En de tendens is verschoven naar "Gommers zegt dat een avondklok geen invloed heeft". Dat klopt niet. Hij vindt de maatregel (te) rigoureus gezien de winst die het oplevert. Kortom: er is wel degelijk een effect, maar dat vindt hij te klein. Dat zijn twee fundamenteel verschillende stellingen.

Daarbij kun je ook nog twisten of "we kunnen het aan" wel een valide argument is. Een avondklok kunnen we ook aan, dus die argumenten heffen elkaar mooi op.
pi_197523772
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik heb principieel iets tegen die avondklok, maar het drama wat er hier van gemaakt wordt is echt lachwekkend :'). Een paar weken 's avonds in je eigen huis blijven, toe zeg. In maart kon dat ook prima.
In maart was het ook maar voor "een paar weken" om de curve te pletten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197523780
quote:

[..]

Klopt. Ik zie vooral weinig draagvlak. Heb in mijn omgeving voor 80% mensen die voor de maatregelen waren maar heb nog niemand positief horen praten over de avondklok. Nu heb ik nog niet iedereen gesproken maar het zegt mss wel wat.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:30:40 #123
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197523784
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Plus dat iedereen nu in een kleiner tijdframe boodschappen gaat doen. Dat werkt zelfs averechts.
Het gaat na 6-en erg druk worden in de supermarkt.
En in de weekenden helemaal.
pi_197523785
quote:

[..]

Er is een groep die zich aan de regels zal houden. Maar hier merk je ook dat mensen die eerst voor de regels waren die nu ook tegen beginnen te worden. Dus uiteindelijk zal het voor het totale moraal niet goed zijn. Zeker als misschien later bekent wordt dat het loos alarm is dan wil je niet voor de gevolgen instaan.
pi_197523789
Trouwens iets anders dat ik mij nu bedenk. Ze zeggen nu de Engels variant is 30% besmettelijker. En waar komt die Kuijpers mee aankakken gisteren. Een grafiek waarop staat de R0 bij de oude variant is 0,8 en daalt dus. Een bij de Engelse variant stond R0 is 1,3 en een doemscenario met een lijn exponentieel de hoogte in.

Maar 30% besmettelijker leidt toch niet tot een R0 van 1,3, maar tot een R0 van 1,04 (0,8 + 30%). Nog net boven de 1 dus stijging en niet goed, maar er zit onzekerheid in die 0,8 en je kan misschien onder de 1 komen met minder vermaande maatregelen. Zoals bannen vluchten UK en verplichte quarantaine reizigers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')