Een motie is helaas niet bindend.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef maan_man het volgende:
Even iets anders. Meerdere partijen willen die avondklok echt niet en het kabinet wil een meerderheid omdat er nu een motie tegen de avondklok ligt. Als een Wilders of een Baudet aan het einde van het debat naar voren stappen en vragen om een hoofdelijke stemming, dan strooien ze behoorlijk zand in de motor en moeten Kamerleden van heinde en verre worden teruggehaald. Dan wordt een avondklok op vrijdag echt lastig.
Nee, dat doe je niet. Je maakt er je eigen (lul)verhaal van.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik herhaal enkel de woorden van een vooraanstaand OMT-lid.
GOMMERSGOATquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik herhaal enkel de woorden van een vooraanstaand OMT-lid.
Misschien wel meteen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef DaveighChase het volgende:
[..]
Dat gaat pas vrijdag in begreep ik.
De winkels waren nog open, ik kon nog met meer vrienden over straat, ik mocht nog buiten sporten in een groepje, in kon nog met meerdere mensen op bezoek, ik kon nog op vakantie.quote:
NOS Liveblogquote:OMT: R-getal kan met 8 tot 13 procent verminderen door een avondklok
Het Outbreak Management Team (OMT) denkt dat een avondklok "kan leiden tot een belangrijke en relevante extra vermindering van het totaal aantal gevallen van covid-19 tegen 9 februari". Het team van deskundigen kan geen maatregel bedenken die evenveel of meer effect heeft, behalve een strikt advies om thuis te blijven, waarbij mensen - overdag en 's nachts - alleen nog naar buiten mogen voor de hoogstnoodzakelijke zaken. Zo'n advies gaat veel verder dan een avondklok, stellen de OMT-leden in een uitgelekt stuk.
Volgens het OMT kan het R-getal met 8 tot 13 procent verminderen door een avondklok. Het R-getal is op dit moment 0,98. Dat betekent dat honderd mensen 98 anderen besmetten. De deskundigen vrezen dat het weer boven de 1 stijgt als de Britse variant hier voet aan de grond krijgt.
Gaat niet gebeuren, leg je er nu maar gewoon bij neer dat het doorgaat.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef maan_man het volgende:
Even iets anders. Meerdere partijen willen die avondklok echt niet en het kabinet wil een meerderheid omdat er nu een motie tegen de avondklok ligt. Als een Wilders of een Baudet aan het einde van het debat naar voren stappen en vragen om een hoofdelijke stemming, dan strooien ze behoorlijk zand in de motor en moeten Kamerleden van heinde en verre worden teruggehaald. Dan wordt een avondklok op vrijdag echt lastig.
Goed antwoord, je hebt me overtuigd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:14 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo blind om dat niet in te zien? Tsjonge jonge zeg.
Het virus zit steevast om 19u klaar om te kijken welke maatregelen er nu weer bedacht zijn zodat hij kan muteren om die maatregelen te omzeilen. Door het nu om 13u te doen krijgt het virus de maatregelen niet mee. Je verrast het virus. Valt het van achteren aan als het ware.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:11 schreef DaveighChase het volgende:
Waarom is die persco nu ineens om 13 uur?
Gommers is sws negatief en een zwartkijker. Wacht de vaccinaties maar eens af. Het kan dan snel gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef Gunner het volgende:
Het zal door @:Gia als voorbeeld zijn genoemd maar Jinek vroeg gister op de man af aan Gommers of ze deze zomer weer biertjes kan klappen en daar gaf hij heel voorzichtig antwoord op. Geen expliciet ja.
-Meer sneltesten voor heel de bevolkingquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Prima, gooien ze het land voor jou helemaal open, overspoelen de ziekenhuizen, daarna de IC's, daarna de crematoria en kun je dadelijk niet eens meer naar een ziekenhuis voor een gebroken been.
En dat allemaal zodat jij lekker YOLO kan doen.
Ik vind het ook niet leuk en ben het ook niet eens met alles. Maar zie ook niet echt wat ze anders kunnen doen om het aantal zieken in de ziekenhuizen te beperken.
Lees een paar posts terug van andere users. In maart kon je nog wandelen, sporten, zoveel andere dingen die nu onmogelijk worden gemaakt. Jij vindt dat geen behoorlijke impact?quote:
I fixed your post.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef quirina het volgende:
Avondklok werkt niet!
Kijk naar andere landen!
Duidelijke taal dus en ook vrij logisch omdat je de angel uit vrijwel alle “normale” bezoekjes zal halen icm de max 1 persoon op bezoek regel. Ik blijf tegen die avondklok overigens..quote:
Ik vraag me echt af hoe men het zich voorstelt als alle remmen eraf gaan. De consequenties daarvan gaan behoorlijk ver.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Prima, gooien ze het land voor jou helemaal open, overspoelen de ziekenhuizen, daarna de IC's, daarna de crematoria en kun je dadelijk niet eens meer naar een ziekenhuis voor een gebroken been.
En dat allemaal zodat jij lekker YOLO kan doen.
Ik vind het ook niet leuk en ben het ook niet eens met alles. Maar zie ook niet echt wat ze anders kunnen doen om het aantal zieken in de ziekenhuizen te beperken.
Dus we gaan een avondklok instellen voor een niet zekere daling van 0,08% in het R-getal.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen (misschien al gedeeld, maar ik ga niet alles teruglezen):
[..]
NOS Liveblog
Dat eerste ben ik met je eens. Ik heb wel vaker in deze reeks geklaagd over hem en z'n maatjes Kuipers, Osterhaus en Koopmansquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Gommers is sws negatief en een zwartkijker. Wacht de vaccinaties maar eens af. Het kan dan snel gaan.
Hoop ik.
Ik ben het hier op zich best mee eens. Maar ik vind wel dat als je grondrechten zo fundamenteel aantast, dat je het dan verplicht bent om heel transparant te laten zien waarom je denkt dat dit werkt. Dan lees ik dat 'het OMT-advies' over de avondklok alleen mondeling is medegedeeld en dan denk ik: hoe kan dit?? De Tweede Kamer moet vanmiddag een besluit nemen over de avondklok en heeft nog niets ontvangen. Hoe kan je dan een afgewogen besluit nemen als Kamerlid over zoiets fundamenteels?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef Gia het volgende:
Afgelopen jaar is het kabinet regelmatig aangevallen omdat ze steeds te laat maatregelen troffen. Dan schoten de cijfers al door.
Nu willen ze op voorhand een strengere maatregel invoeren om een piek in maart te voorkomen, krijg je mensen die roepen dat ze een avondklok in maart wel zouden accepteren. Maar wachten op de piek, betekent nog langer in lockdown.
We willen in maart toch weer de terrassen open, of niet?
Is het dan niet beter om nu alles op alles te zetten om een piek in maart te voorkomen?
Wel slim bedachtquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het virus zit steevast om 19u klaar om te kijken welke maatregelen er nu weer bedacht zijn zodat hij kan muteren om die maatregelen te omzeilen. Door het nu om 13u te doen krijgt het virus de maatregelen niet mee. Je verrast het virus. Valt het van achteren aan als het ware.
Omdat ze anders opmerkingen krijgen als "Hunnie zijn ook nog na acht uur op straat na persconferentie over een avondklok, waarom mogen wij dat straks dan ineens nie"quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:11 schreef DaveighChase het volgende:
Waarom is die persco nu ineens om 13 uur?
Je kunt toch eerder een stukje gaan wandelen?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef quirina het volgende:
Avondklok werkt niet!
Kijk naar andere landen!
Bovendien is het slecht voor lichaam en geest. Een wandeling voor het slapengaan is gezond voor het geestelijk en lichamelijk welzijn.
Heel eerlijk, ik ben bang dat het niet genoeg gaat zijn. Ik ben bang dat de R pas weer onder de 1 gaat komen als het echt uit de hand loopt in de zorg. Hopelijk heb ik ongelijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen (misschien al gedeeld, maar ik ga niet alles teruglezen):
[..]
NOS Liveblog
Dat mag, het is natuurlijk nog steeds een vraagstuk van proportionaliteit waar geen eenduidig antwoord op is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik blijf tegen die avondklok overigens..
Nee je moet die wandeling juist overdag plannen, dan pak je nog wat zonlicht mee en vitamine D enzo.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef quirina het volgende:
Avondklok werkt niet!
Kijk naar andere landen!
Bovendien is het slecht voor lichaam en geest. Een wandeling voor het slapengaan is gezond voor het geestelijk en lichamelijk welzijn.
Nee, want het gros van de mensen werkt overdag dus daar is dan geen tijd meer voorquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:17 schreef tja77 het volgende:
Kan dat virus klokkijken?
Alles wat je normaal gesproken doet in die tijd, gaan mensen nu in de weekenden en doordeweeks overdag doen.
Ah, de “je kunt toch” oplossing.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt toch eerder een stukje gaan wandelen?
Nouja, het lijkt me dat mensen die zich nu al niet aan de regels houden dat met die avondklok ook niet gaan doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb wel het idee dat hoe stricter de maatregelen (nog maar 1 persoon visite) hoe meer de 'goede' mensen hier onder lijden, want de mensen die schijt hebben aan de regels hebben dat bij 3, 2, of 1 persoon visite.
Nee, niet 0,08%.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus we gaan een avondklok instellen voor een niet zekere daling van 0,08% in het R-getal.
Klinkt erg logisch.
Ja, dat is precies het punt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt toch eerder een stukje gaan wandelen?
Fixed.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus we gaan een avondklok instellen voor een niet zekere daling van 0,08% in het R-getal.
Klinkt erg logisch.
In het weekend.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, want het gros van de mensen werkt overdag dus daar is dan geen tijd meer voor
Ik denk dat velen die zich beschouwen als 'goede' mensen vanuit virologisch oogpunt helemaal niet zo goed zijn. De groep mensen die willens en wetens lak aan de regels heeft wordt hier volgens mij schromelijk overdreven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb wel het idee dat hoe stricter de maatregelen (nog maar 1 persoon visite) hoe meer de 'goede' mensen hier onder lijden, want de mensen die schijt hebben aan de regels hebben dat bij 3, 2, of 1 persoon visite.
Klopt maat het voelt wat wrang. Veel mensen doen netjes wat we moeten doen, ook voor Nederland als geheel (weinig visite, afstand houden) maarja dan heb je dus mensen die met 100 man staan te feesten in een bunker.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:20 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Nouja, het lijkt me dat mensen die zich nu al niet aan de regels houden dat met die avondklok ook niet gaan doen.
Dus eigenlijk is de avondklok prima maar omdat je andere dingen ook al niet meer kon is het wel erg?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De winkels waren nog open, ik kon nog met meer vrienden over straat, ik mocht nog buiten sporten in een groepje, in kon nog met meerdere mensen op bezoek, ik kon nog op vakantie.
Je kunt gewoon wandelen en sporten, alleen even niet 's avonds. Tip: ga lekker vroeg slapen en ga om 04.30.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Lees een paar posts terug van andere users. In maart kon je nog wandelen, sporten, zoveel andere dingen die nu onmogelijk worden gemaakt. Jij vindt dat geen behoorlijke impact?
Dat snap ik, ik reageer alleen op het luchtige "een paar weken thuiszitten " en dat je mensen die dit niet zo zien zitten afzeikt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is toch geen argument om die regel niet in te voeren?
Godverdommequote:
Om half 5 bij een vriend pilsje drinken en filmpie en daarna aan het werkquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de avondklok prima maar omdat je andere dingen ook al niet meer kon is het wel erg?
[..]
Je kunt gewoon wandelen en sporten, alleen even niet 's avonds. Tip: ga lekker vroeg slapen en ga om 04.30.
Gaan ze dat dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Als 15 miljoen mensen in Nederland nu van 2 naar 1 avonden bezoek gaan in de week heb je al enorm veel (virologische) winst.
Zelfde als de “wat als” die UK variant geen echte dreiging is.quote:
Ik denk dat veel gemiddelde Nederlanders nu minder in de avond bij elkaar op bezoek gaan, ja. De meeste Nederlanders schikken zich de meeste tijd namelijk gewoon in de regels.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |