Het zal door @Gia als voorbeeld zijn genoemd maar Jinek vroeg gister op de man af aan Gommers of ze deze zomer weer biertjes kan klappen en daar gaf hij heel voorzichtig antwoord op. Geen expliciet ja.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De terrassen gaan in maart toch niet open, avondklok of niet.
Dat doe ik nu nog steeds. Thuis blijven en boos worden op groepen in een bos of waar ook.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, in maart bleven we thuis. Werden we boos als er tien mensen bij elkaar in een bos waren.
En als die piek niet meer dan een angst is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet als een vergaande maatregel vooralsnog geen enkel bewezen effect heeft.
Exact.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat we met 1 april al blij moeten zijn, voor die tijd zie ik de horeca echt niet opengaan.
Je blijft deze quatsch maar herhalen, hè.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet als een vergaande maatregel vooralsnog geen enkel bewezen effect heeft.
Anders redden ze het niet tot de avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:11 schreef DaveighChase het volgende:
Waarom is die persco nu ineens om 13 uur?
In maart kon ik nog 10x meer dan ik nu kan. En we zijn bijna een jaar verder.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik heb principieel iets tegen die avondklok, maar het drama wat er hier van gemaakt wordt is echt lachwekkend. Een paar weken 's avonds in je eigen huis blijven, toe zeg. In maart kon dat ook prima.
Om de Kamer en andere relevante elementen onder druk te zetten om hier vooral in mee te gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:11 schreef DaveighChase het volgende:
Ik denk van wel. Niet per se op 1 maart, maar wel voor april. Op 28 maart gaat de zomertijd in. Is het tot half 9 of zo licht.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
De terrassen gaan in maart toch niet open, avondklok of niet.
Dat gaat pas vrijdag in begreep ik.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Anders redden ze het niet tot de avondklok.
Maar wat voor impact dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat doe ik nu nog steeds. Thuis blijven en boos worden op groepen in een bos of waar ook.
Maar een avondklok heeft een totaal andere impact.
Bovendien is het draagvlak voor maatregelen ook niet meer zoals het in maart was.
Prima, gooien ze het land voor jou helemaal open, overspoelen de ziekenhuizen, daarna de IC's, daarna de crematoria en kun je dadelijk niet eens meer naar een ziekenhuis voor een gebroken been.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat argument weer, het is altijd maar "eventjes" dit en "eventjes " dat en nog "eventjes" volhouden. Inmiddels zijn we "eventjes" bijna een jaar verder.
Ik herhaal enkel de woorden van een vooraanstaand OMT-lid.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je blijft deze quatsch maar herhalen, hè.
Wat dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In maart kon ik nog 10x meer dan ik nu kan. En we zijn bijna een jaar verder.
Een motie is helaas niet bindend.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef maan_man het volgende:
Even iets anders. Meerdere partijen willen die avondklok echt niet en het kabinet wil een meerderheid omdat er nu een motie tegen de avondklok ligt. Als een Wilders of een Baudet aan het einde van het debat naar voren stappen en vragen om een hoofdelijke stemming, dan strooien ze behoorlijk zand in de motor en moeten Kamerleden van heinde en verre worden teruggehaald. Dan wordt een avondklok op vrijdag echt lastig.
Nee, dat doe je niet. Je maakt er je eigen (lul)verhaal van.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik herhaal enkel de woorden van een vooraanstaand OMT-lid.
GOMMERSGOATquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik herhaal enkel de woorden van een vooraanstaand OMT-lid.
Misschien wel meteen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef DaveighChase het volgende:
[..]
Dat gaat pas vrijdag in begreep ik.
De winkels waren nog open, ik kon nog met meer vrienden over straat, ik mocht nog buiten sporten in een groepje, in kon nog met meerdere mensen op bezoek, ik kon nog op vakantie.quote:
NOS Liveblogquote:OMT: R-getal kan met 8 tot 13 procent verminderen door een avondklok
Het Outbreak Management Team (OMT) denkt dat een avondklok "kan leiden tot een belangrijke en relevante extra vermindering van het totaal aantal gevallen van covid-19 tegen 9 februari". Het team van deskundigen kan geen maatregel bedenken die evenveel of meer effect heeft, behalve een strikt advies om thuis te blijven, waarbij mensen - overdag en 's nachts - alleen nog naar buiten mogen voor de hoogstnoodzakelijke zaken. Zo'n advies gaat veel verder dan een avondklok, stellen de OMT-leden in een uitgelekt stuk.
Volgens het OMT kan het R-getal met 8 tot 13 procent verminderen door een avondklok. Het R-getal is op dit moment 0,98. Dat betekent dat honderd mensen 98 anderen besmetten. De deskundigen vrezen dat het weer boven de 1 stijgt als de Britse variant hier voet aan de grond krijgt.
Gaat niet gebeuren, leg je er nu maar gewoon bij neer dat het doorgaat.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:13 schreef maan_man het volgende:
Even iets anders. Meerdere partijen willen die avondklok echt niet en het kabinet wil een meerderheid omdat er nu een motie tegen de avondklok ligt. Als een Wilders of een Baudet aan het einde van het debat naar voren stappen en vragen om een hoofdelijke stemming, dan strooien ze behoorlijk zand in de motor en moeten Kamerleden van heinde en verre worden teruggehaald. Dan wordt een avondklok op vrijdag echt lastig.
Goed antwoord, je hebt me overtuigd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:14 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo blind om dat niet in te zien? Tsjonge jonge zeg.
Het virus zit steevast om 19u klaar om te kijken welke maatregelen er nu weer bedacht zijn zodat hij kan muteren om die maatregelen te omzeilen. Door het nu om 13u te doen krijgt het virus de maatregelen niet mee. Je verrast het virus. Valt het van achteren aan als het ware.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:11 schreef DaveighChase het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |