Wordt toch niet op gehandhaafd. Zou het lekker doen. Desnoods met een geprinte verklaring op zalquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:46 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
True, al denk ik dat ik met die avondklok het risico op een boete af en toch zal nemen. Ligt er ook aan hoe lang het gaat duren.
Snap dat ook niet, er heerst hier echt een boel woede en angst zeg alsof we totaal niet meer naar buiten mogen terwijl het feitelijk om een paar uurtjes gaan die ze van de avond afsnoepen (‘s nachts lig ik op 1 oor). Vraag me tevens af hoe alle tegenstanders reageren als het tot 9 februari (extra snel) daalt. Is de avondklok dan ineens wel een goed idee?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Sowieso is het merkwaardig dat sommigen hier lijken te doen als er razzia op de straat komt die iedereen die buiten komt direct op de bon slingeren. De politie heeft allang aangegeven niet zo te gaan handhaven. Ze hebben de mankracht niet, en het is niet proportioneel.
Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit vind ik wel een goede. Beperk gewoon het bezoek in de avond!quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan is een avondklok al helemaal buiten alle proporties, dan zeg je gewoon dat je na 20.30 niet bij elkaar op bezoek mag.
Kan je wel gewoon naar de supermarkt wanneer je wilt, even een luchtje scheppen, avondwandeling maken, etc. Dan is het helemaal belachelijk om heel Nederland in zijn huis op te sluiten met een verbod om een luchtje te scheppen.
De meeste mensen houden zich niet intrinsiek aan de maatregelen. Als dat zo zou zijn hadden we het bij de basismaatregelen van de zomer kunnen houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Als iedereen zich aan de regels houdt, moet dat toch niet uitmaken? Of ga je daar stiekem al niet van uit?
Wees gerust, dat gaat bij mij niet gebeuren, maar ik ben er wel gruwelijk klaar mee.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Even serieus: pas op dat je niet in de complotshit belandt met dit soort denkbeelden.
Waar is dat filmpje van die domme gans die zegt dat je 's avonds geen corona kunt krijgen als je het nodig hebtquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
En dat zorgt voor geen toename in aantal besmettingen? Oftewel, kan dat virus klokkijken?
Ja, slechts 30 % besmettelijker.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:42 schreef Caland het volgende:
Ze hadden 2 weken terug verwacht dat de Engelse variant van het Chinese virus 70% besmettelijker was, daar moeten ze inmiddels ook keihard van terugkomen.
Dan kunnen ze het er mooi op gooien dat de avondklok werkt, terwijl de cijfers al weken afnemen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap dat ook niet, er heerst hier echt een boel woede en angst zeg alsof we totaal niet meer naar buiten mogen terwijl het feitelijk om een paar uurtjes gaan die ze van de avond afsnoepen (‘s nachts lig ik op 1 oor). Vraag me tevens af hoe alle tegenstanders reageren als het tot 9 februari (extra snel) daalt. Is de avondklok dan ineens wel een goed idee?
Hoezo? Dat is de avondklok ook niet en als toch meer dan 95% zich eraan gaat houden zoals geclaimed werd, dan hoef je helemaal niet zulke extreme beperkingen op te leggen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Over niet te handhaven gesproken...
Dat ook, ja.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk gewoon, omdat het sluiten van de scholen velen niet raakt(e).
Een mooie poort zou het helemaal afmaken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:49 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
(CNN)China is rushing to build a massive quarantine camp that can house more than 4,000 people, after an outbreak of Covid-19 this month that has left tens of millions of people under strict lockdown.
The quarantine camp is located on the outskirts of Shijiazhuang, the provincial capital of Hebei province, which surrounds the country's capital, Beijing.
China
Beide niet. Beide is niet te handhaven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit vind ik wel een goede. Beperk gewoon het bezoek in de avond!
Alleen is dat moeilijker te handhaven dan mensen van de straat te halen. Controle achter de voordeur mag niet en willen we ook niet. Wat zou jij kiezen? Of handhaven achter de voordeur of een avondklok?
quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:49 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
(CNN)China is rushing to build a massive quarantine camp that can house more than 4,000 people, after an outbreak of Covid-19 this month that has left tens of millions of people under strict lockdown.
The quarantine camp is located on the outskirts of Shijiazhuang, the provincial capital of Hebei province, which surrounds the country's capital, Beijing.
China
Domme gans of niet, weerleg het eens.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar is dat filmpje van die domme gans die zegt dat je 's avonds geen corona kunt krijgen als je het nodig hebt.
Mja, ook dit overleven we wel. Ik vind wel echt naar dat ik niet even rond 20:00 een luchtje kan scheppen. Dat is het enige. Heerlijk om na het avondeten (eten pas rond 19:00) een stuk te gaan wandelen, muziek op, verstand op nul en relaxen. Dat is voor mij een soort van meditatiemoment en dan raak ik nu dan kwijt en ik zal niet de enige zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap dat ook niet, er heerst hier echt een boel woede en angst zeg alsof we totaal niet meer naar buiten mogen terwijl het feitelijk om een paar uurtjes gaan die ze van de avond afsnoepen (‘s nachts lig ik op 1 oor). Vraag me tevens af hoe alle tegenstanders reageren als het tot 9 februari (extra snel) daalt. Is de avondklok dan ineens wel een goed idee?
Ja maar ze kunnen in die 2 weken quarentaine in t kamp wel mooi die leveringsachterstanden van Apple iPhones wegwerken! Win win!quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:50 schreef byah het volgende:
[..]
Haha wtf, die gasten zijn echt gek daar
Ik moet weerleggen dat het virus kan klokkijken?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Domme gans of niet, weerleg het eens.
Dat is wel accuraat, denk ik, dat 95% zich eraan zou houdenquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Beide niet. Beide is niet te handhaven.
Het was een reactie op iemand die claimt dat 95% zich er toch wel aan gaat houden.
Verstand op nul en morgen ontwaak je in een dictatuur.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, ook dit overleven we wel. Ik vind wel echt naar dat ik niet even rond 20:00 een luchtje kan scheppen. Dat is het enige. Heerlijk om na het avondeten (eten pas rond 19:00) een stuk te gaan wandelen, muziek op, verstand op nul en relaxen. Dat is voor mij een soort van meditatiemoment en dan raak ik nu dan kwijt en ik zal niet de enige zijn.
Iets inleveren omdat het besmettingen tegen gaat is prima, doen wij al tien maanden lang, maar iets inleveren dat echt nul invloed heeft is gewoon zuur.
Verder tsja ... als het helpt zou het moooi zijn.
Sommige users hier krijgen al een klein stijfje als ze dit zien denk ik.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:49 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
China
Dus jij wacht liever de piek af?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef Caland het volgende:
Dan kunnen ze het er mooi op gooien dat de avondklok werkt, terwijl de cijfers al weken afnemen.
Wat dat betreft doen ze het altijd goed natuurlijk.
Ook zonder handhaving?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel accuraat, denk ik, dat 95% zich eraan zou houden
Je zegt het goed, af en toe. Ik ben ook al eens zonder mondkapje in de supermarkt geweest en ik fiets wel eens door rood. Maar meestal hou ik me wel aan de regels.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:46 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
True, al denk ik dat ik met die avondklok het risico op een boete af en toch zal nemen. Ligt er ook aan hoe lang het gaat duren.
Daar gok ik dan maar op.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wordt toch niet op gehandhaafd. Zou het lekker doen. Desnoods met een geprinte verklaring op zal
Doorpakken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:49 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
China
Gaat ook weer verlengd worden natuurlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef popje het volgende:
Maar is het dan al zeker dat de avondklok maar tot 9 februari gaat gelden? Of wordt het dan natuurlijk ook weer verlengd?
Wat een non-keuze weer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus jij wacht liever de piek af?
Nog langer in de shit?
Want?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Mrmime het volgende:
We waren druk bezig de tweede vaccinatieronde te regelen in het ziekenhuis, en wilden dat graag doen van 's morgens 08.00 tot 's avonds 23.00 uur maar die planning moet dus even gewijzigd worden..
quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar is dat filmpje van die domme gans die zegt dat je 's avonds geen corona kunt krijgen als je het nodig hebt.
Zou me niks verbazen als het weer juni wordt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat we met 1 april al blij moeten zijn, voor die tijd zie ik de horeca echt niet opengaan.
Er wordt hier continu gerept over alternatieven om je boodschappen, je rondje hardlopen, je bezoek aan vrienden toch maar te kunnen doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik moet weerleggen dat het virus kan klokkijken?.
Ai...quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Mrmime het volgende:
We waren druk bezig de tweede vaccinatieronde te regelen in het ziekenhuis, en wilden dat graag doen van 's morgens 08.00 tot 's avonds 23.00 uur maar die planning moet dus even gewijzigd worden..
Hmm, wel een goed punt, als je miljoenen mensen wil vaccineren kost dat je zo 20 tot 25% aan tijd per dag.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Mrmime het volgende:
Wat denk je zelfquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef popje het volgende:
Maar is het dan al zeker dat de avondklok maar tot 9 februari gaat gelden? Of wordt het dan natuurlijk ook weer verlengd?
Dat is nou de wetenschap. Lijkt me alleen maar goed dat het niet als zekerheden worden gepresenteerd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:53 schreef _serial_ het volgende:
Het zou kunnen, vermoedelijk, waarschijnlijk, kan, misschien, mooi gevonden wel.
[ afbeelding ]
Ja, zelfde gebeurt bijvoorbeeld bij stoplichten.quote:
Ja diequote:
Degenen die daadwerkelijk winst hebben gemaakt moeten de steun terug betalen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus met de miljoenensteun van hat kabinet, hebben ze eigenlijk allemaal dikke winst gepakt vorig jaar?
quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:53 schreef _serial_ het volgende:
Het zou kunnen, vermoedelijk, waarschijnlijk, kan, misschien, mooi gevonden wel.
[ afbeelding ]
Dat kan je prima oplossen met een werkgeversverklaring over avond/nachtdienst.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Mrmime het volgende:
Die jongedame heeft 100% gelijk.quote:
Jij denkt dat iedereen die nu doordeweeks 's avond afspreekt, dit nu overdag gaat doen?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er wordt hier continu gerept over alternatieven om je boodschappen, je rondje hardlopen, je bezoek aan vrienden toch maar te kunnen doen.
Wat is het nu als het virus niet kan klokkijken?
Je doet immers dezelfde dingen, met dezelfde mensen op een ander tijdstip.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |