abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197524001
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:38 schreef Drekkoning het volgende:
Gommers is geen door het OMT geraadpleegde expert?
Niet vanwege zijn epidemiologische inzichten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197524007
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Juist.
Maar ze houden zich nu keurig aan de maatregelen ja? :)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197524013
quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk omdat er regelmatig scholen in het nieuws waren die als coronabrandhaard bekend stonden, terwijl na het eten even een ommetje maken niet zoveel kwaad kan.

Een avondklok is gewoon een vrij grote inperking van je vrijheid, ondanks dat het in de praktijk waarschijnlijk veel minder uitmaakt dan het sluiten van scholen.
Ja exact dit.
Die link is veel helderder met de scholen. Voor elk kind dat niet naar school gaat, hoe erg ook, is er een reductie in contactmomenten.

De avondklok treft zo achterlijk veel mensen in activiteiten die normaliter dus totaal NIET zouden bijdragen in virusverspreiding.
I'll give you something to do
pi_197524027
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:38 schreef zoost het volgende:
Die R (reproductiegetal) van het Engelse virus wordt ingeschat op 1.3. Maar die R is toch wel een heel wankel cijfer.
[..]

[..]

En dat allemaal voor de verschillende strains / varianten. Ik durf wel te zeggen dat dat R cijfer hoogst onbetrouwbaar is.
Ja, je hebt nu één zinnetje van het internet geplukt. Je hebt hiermee inderdaad het onderzoek van vele vooraanstaande wetenschappers onderuit gehaald.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:42:22 #180
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197524028
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Horeca heeft dit jaar ongeveer 90% van de zomeromzet van 2019 behaald.
Dus met de miljoenensteun van hat kabinet, hebben ze eigenlijk allemaal dikke winst gepakt vorig jaar?
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:42:34 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197524032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kan het me niet voorstellen want er is maar een zeer klein percentage mensen dat na 20:30u boodschappen gaat doen.
En ik kan me niet voorstellen dat de avondklok überhaupt werkt want er is maar een klein percentage dat zich eraan gaat houden en die zullen al niet voor heel veel besmetting verantwoordelijk zijn geweest.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:42:42 #182
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197524037
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ze verwachten een piek in maart, vanwege due Engelse variant. Moeten we dan maar eerst WEER afwachten of die piek wel komt en dan pas, te laat dus, ingrijpen, of is het beter nu harder in te grijpen om die piek te voorkomen?
Ze hadden 2 weken terug verwacht dat de Engelse variant van het Chinese virus 70% besmettelijker was, daar moeten ze inmiddels ook keihard van terugkomen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:42:53 #183
3542 Gia
User under construction
pi_197524041
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik denk dat als je 1x je meterkast of CV-ketel of badkamer thuis vervangen hebt, dat thuiswerken ook snel verveelt.

Ofwel: je beroep moet wel geschikt zijn om thuis te werken ;)
De meeste mensen die thuis kunnen werken, doen dat al, vermoed ik.
Dat werk doe je niet met de trein. En he kunt de afspraken overdag inplannen.
pi_197524044
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Maar ze houden zich nu keurig aan de maatregelen ja? :)
Er zullen zoals altijd wel uitzonderingen zijn, maar over het algemeen is die situatie dat in iedere kerk tientallen mensen zaten te zingen wel echt weg ja. https://www.protestantsek(...)reamen-zo-werkt-het/
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197524048
quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:39 schreef Tijn het volgende:
Ik denk omdat er regelmatig scholen in het nieuws waren die als coronabrandhaard bekend stonden, terwijl na het eten even een ommetje maken niet zoveel kwaad kan.
Ik denk gewoon, omdat het sluiten van de scholen velen niet raakt(e).
pi_197524049
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:33 schreef quirina het volgende:
Je zal maar een trein missen na je werk en na half negen een bekeuring ook nog toe krijgen.
Of een vertraging buiten je macht.
Is daar al over nagedacht?
Die krijg je vast niet.

Er wordt bijna niet gehandhaafd joh, geen mankracht.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197524058
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En ik kan me niet voorstellen dat de avondklok überhaupt werkt want er is maar een klein percentage dat zich eraan gaat houden en die zullen al niet voor heel veel besmetting verantwoordelijk zijn geweest.
Ik denk dat >95% van Nederland er zich aan zal houden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197524062
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:42 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dus met de miljoenensteun van hat kabinet, hebben ze eigenlijk allemaal dikke winst gepakt vorig jaar?
Godsamme :').
In Southern Sun
pi_197524070
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb geen kinderen maar besef wel dat die maatregel nog heel lang negatief kan doorwerken. "Het is maar een paar maanden" is wel degelijk heel lang voor iemand die bijvoorbeeld in groep 3 zit, en zich razendsnel qua vaardigheden zou moeten ontwikkelen.
Los daarvan, een avondklok is hoogstens irritant, maar je kunt prima op andere tijdstippen naar buiten of anderen bezoeken. Kinderen krijgen nu al wekenlang (en misschien maandenlang) ondeugdelijk onderwijs. Daar is GEEN alternatief voor.
pi_197524072
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Ze hadden 2 weken terug verwacht dat de Engelse variant van het Chinese virus 70% besmettelijker was, daar moeten ze inmiddels ook keihard van terugkomen.
Klopt, de ontwikkelingen zijn positief wat dat betreft. Hopelijk kunnen ze de maatregelen dan ook snel afschalen.

Ik ben echt positief dat we na deze lockdown het ergste hebben gehad. Daarna wordt het alleen maar beter.

Moet het wel meevallen met de overige varianten.
pi_197524077
Geen paniek ik ben er al.
pi_197524099
Sowieso is het merkwaardig dat sommigen hier lijken te doen alsof er razzia op de straat komt die iedereen die buiten komt direct op de bon slingeren. De politie heeft allang aangegeven niet zo te gaan handhaven. Ze hebben de mankracht niet, en het is niet proportioneel.
pi_197524103
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ze verwachten een piek in maart, vanwege due Engelse variant. Moeten we dan maar eerst WEER afwachten of die piek wel komt en dan pas, te laat dus, ingrijpen, of is het beter nu harder in te grijpen om die piek te voorkomen?
Naar mijn idee hebben we nu al veel strengere maatregelen dan in Maart.
Is dat niet al voldoende ingegrepen dan?

Men wil echt iedereen in de diepst mogelijke psychologische put hebben lijkt het wel.
Vooral de alleenstaanden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:46:08 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197524108
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat >95% van Nederland er zich aan zal houden.
Dan is een avondklok al helemaal buiten alle proporties, dan zeg je gewoon dat je na 20.30 niet bij elkaar op bezoek mag.

Kan je wel gewoon naar de supermarkt wanneer je wilt, even een luchtje scheppen, avondwandeling maken, etc. Dan is het helemaal belachelijk om heel Nederland in zijn huis op te sluiten met een verbod om een luchtje te scheppen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:46:19 #195
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197524110
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Inderdaad, dat werd ook gezegd van de mondkapjes. Nederlanders zijn best gezagsgetrouw, zeker als er risico is op boetes.
True, al denk ik dat ik met die avondklok het risico op een boete af en toch zal nemen. Ligt er ook aan hoe lang het gaat duren.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:47:04 #196
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197524127
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Los daarvan, een avondklok is hoogstens irritant, maar je kunt prima op andere tijdstippen naar buiten of anderen bezoeken.
En dat zorgt voor geen toename in aantal besmettingen? Oftewel, kan dat virus klokkijken?
pi_197524129
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Naar mijn idee hebben we nu al veel strengere maatregelen dan in Maart.
Is dat niet al voldoende ingegrepen dan?

Men wil echt iedereen in de diepst mogelijke psychologische put hebben lijkt het wel.
Vooral de alleenstaanden.
Even serieus: pas op dat je niet in de complotshit belandt met dit soort denkbeelden.
In Southern Sun
pi_197524131
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:46 schreef Drekkoning het volgende:
Dan is een avondklok al helemaal buiten alle proporties, dan zeg je gewoon dat je na 20.30 niet bij elkaar op bezoek mag.
Over niet te handhaven gesproken...
pi_197524133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Sowieso is het merkwaardig dat sommigen hier lijken te doen alsof er razzia op de straat komt die iedereen die buiten komt direct op de bon slingeren. De politie heeft allang aangegeven niet zo te gaan handhaven. Ze hebben de mankracht niet, en het is niet proportioneel.
Als iedereen zich aan de regels houdt, moet dat toch niet uitmaken? Of ga je daar stiekem al niet van uit?
I'll give you something to do
pi_197524142
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef tja77 het volgende:

[..]

En dat zorgt voor geen toename in aantal besmettingen? Oftewel, kan dat virus klokkijken?
Ja, dat virus kan klokkijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')