In de toekomst, grapjurk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:25 schreef Fred het volgende:
[..]
Die zaten anders twee maanden geleden nog op school.
Ik werk sinds maart al thuis.
Dus wie heeft er nou het langst last van de maatregelen?
Van lotje gepriktquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:27 schreef VacaLoca het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-niet-op-los.html
Conclusie: GGD ziet geen reden tot haast.
Godallemachtig wat een fuckers
Dat lijkt me wel ja. Wat op zich ook prima is, wat mij betreft moet je zulke beslissingen op een centraal niveau regelen. Maar ja, Nederland is decentraal georganiseerd dus je kan ze ook niet overslaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat hele veiligheidsregio overleg vanavond is toch gewoon voor de bühne niet? Kan me niet voorstellen dat het er nu toch ineens niet meer van gaat komen.
En los van degenen die zich ondersteboven staan te werken in ziekenhuizen. Wie niet?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:28 schreef _serial_ het volgende:
Ja wie heeft er nu effectief, los van de ondernemers, de meeste last van de maatregelen?
Hoe wil je "meeste last" gaan kwantificeren?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:28 schreef _serial_ het volgende:
Ja wie heeft er nu effectief, los van de ondernemers, de meeste last van de maatregelen?
Nou eigenlijk hoop ik wel dat die er met gestrekt been in gaan, dat zoiets niet te handhaven is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel ja. Wat op zich ook prima is, wat mij betreft moet je zulke beslissingen op een centraal niveau regelen. Maar ja, Nederland is decentraal georganiseerd dus je kan ze ook niet overslaan.
Maakt het uit? Wat heeft het voor zin om het leed van een eenzame bejaarde te vergelijken met het leed van een kind dat een leerachterstand oploopt of het leed van een werknemer die zijn baan kwijtraakt?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:28 schreef _serial_ het volgende:
Bruls zit daar. Die avondklok komt er...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat hele veiligheidsregio overleg vanavond is toch gewoon voor de bühne niet? Kan me niet voorstellen dat het er nu toch ineens niet meer van gaat komen.
Ja, in juno ook wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:27 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat april wel een realistische kaap is voor betere tijden. Beter weer en dan zijn de meeste ziekenhuisklanten wel aan de beurt geweest voor een spuitje.
Ze zullen het ook eens moeten worden over detailsquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:25 schreef Jor_Dii het volgende:
CDA'er op volksgezondheid + verkiezingen in aantocht = vergeet het maar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:31 schreef TheVulture het volgende:
Als we het toch over slopen van heilige huisjes (no pun intended) zoals een avondklok hebben vind ik het nog steeds fascinerend dat de diverse gebedshuizen niet worden gesloten... Staphorst en nog wat andere biblebeltgemeenten scoren sky-high (en je zou logischerwijs zeggen: dus ook een risico dat de Britse variant zich daar extra snel verspreid) maar daar mag je nog steeds met grote groepen in elkaars nek gaan zitten hijgen
Dat is helemaal geen zekerheid. Wie weet lijdt deze crisis tot beleid die voor de Kinderen van nu juist heel veel voordelen oplevert.quote:
Men wil vooral natuurlijk dat het eigen leed zo laag mogelijk is en dat van een ander is bijzaak. Solidariteit onder de bevolking neemt in rap tempo af, dat zie je op meerdere vlakken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:30 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Maakt het uit? Wat heeft het voor zin om het leed van een eenzame bejaarde te vergelijken met het leed van een kind dat een leerachterstand oploopt of het leed van een werknemer die zijn baan kwijtraakt?
Joh die hele avondklok was allang beklonken hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Als de ziekenhuisklanten geweest zijn is er geen reden meer om het zo strikt vol te houdenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, in juno ook wel.
Dan moet je nog even.
Is het al juno?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, in juno ook wel.
Dan moet je nog even.
Cijfers dalen, en dat is goed nieuws. Alleen neemt de Britse variant dus toe in het geheel, en zal die binnenkort de overhand nemen. Punt is, dan redden we het niet meer met de huidige maatregelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:11 schreef TheVulture het volgende:
Het valt voor mij gewoon niet te rijmen met de structureel dalende cijfers. Ik was toen de cijfers stegen in het najaar veel meer te porren voor een avondklok om de besmettingen achter de voordeur, maar nu voelt het echt als een kanon op een paar muggen... ik ben echt benieuwd naar de cijfermatige onderbouwing dat dit met de huidige maatregelen toch weer totaal zou escaleren in maart....
De kinderen. Een leerachterstand neem je een leven lang mee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:25 schreef Fred het volgende:
[..]
Die zaten anders twee maanden geleden nog op school.
Ik werk sinds maart al thuis.
Dus wie heeft er nou het langst last van de maatregelen?
Het is God's wens dat deze mensen zelf immuniteit opbouwen. Gelukkig staat God wel vitamine D of een gezonde levensstijl toe om Zijn wil enigzins te beïnvloeden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:31 schreef TheVulture het volgende:
Als we het toch over slopen van heilige huisjes (no pun intended) zoals een avondklok hebben vind ik het nog steeds fascinerend dat de diverse gebedshuizen niet worden gesloten... Staphorst en nog wat andere biblebeltgemeenten scoren sky-high (en je zou logischerwijs zeggen: dus ook een risico dat de Britse variant zich daar extra snel verspreid) maar daar mag je nog steeds met grote groepen in elkaars nek gaan zitten hijgen
Als ze dat hadden gedaan had ik daar echt 100x beter mee kunnen leven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:34 schreef Elan het volgende:
Nog enger dan die avondklok zijn de mogelijke reisbeperkingen, straks mag je gewoon je stad of dorp niet meer uit behalve voor hoge uitzonderingen.
quote:Na 20 uur niet op straat.
Avondklok omzeilen? 'Opeens veel interesse in leenhonden en Thuisbezorgd-jassen'
Lager opgeleiden leven, afhankelijk van waar je geboren wordt, gemiddeld tussen de 7 en 10 jaar korter. Uitrekenen of we momenteel netto levensjaren aan het redden zijn is, samen met de uitgestelde reguliere zorg, nog niet zo snel gedaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De kinderen. Een leerachterstand neem je een leven lang mee.
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-variant~aec212e32/quote:Het massale testen in Lansingerland heeft geen mega-uitbraak met de Britse variant van het coronavirus aan het licht gebracht. Tienduizenden Lansingerlanders deden afgelopen dagen mee aan de historische testoperatie. Het resultaat van het massale testen samen met de gewone testen bij klachten: ruim honderd besmettingen sinds de operatie begon.
Dit blijkt uit de cijfers van het RIVM. In een week tijd gaat het om 137 positieve testen, waarvan niet bekend is hoeveel via het massale testen aan het licht kwamen en hoeveel via de ‘gewone’ weg. De GGD Rotterdam-Rijnmond verwacht eind deze week resultaten te hebben van het grote onderzoek naar de verspreiding van de mogelijk besmettelijkere Britse variant. Deze kwam eind november binnen in Lansingerland.
alleen is die Britse variant niet 50% besmettelijker maar 30% en iets zegt me dat zelfs dat een te hoge schatting is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Cijfers dalen, en dat is goed nieuws. Alleen neemt de Britse variant dus toe in het geheel, en zal die binnenkort de overhand nemen. Punt is, dan redden we het niet meer met de huidige maatregelen.
Schuifpui maakte een duidelijke grafiek:
[ afbeelding ]
Wat moet je na 20:00 buiten doen dan, alles is dicht verder?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ze dat hadden gedaan had ik daar echt 100x beter mee kunnen leven.
Staphorst gaat ondertussen hard naar de 10% besmet van alle inwoners toe.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:31 schreef TheVulture het volgende:
Zijn ook maar beperkt aantal mensen met die variant besmet (nog), dat is nu gemiddeld rond de 10%, wat als het straks 90% is?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-variant~aec212e32/
Maargoed dat we een avond klok krijgen om deze besmettelijke variant onder de duim te krijgen![]()
![]()
Thuis blijven wap.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik vraag me af hoe ik mijn fietsrondes gedurende de avonden ga rijden in het kader van een mogelijke avondklok:
• Ik fiets vooral in de bebouwde kom. Meer kans op handhaving maar bebouwing helpt juist mee niet gespot te worden.
• Ik fiets vooral buiten de bebouwde kom. Minder kans op handhaving maar in het buitengebied kun je ver kijken en een verre handhaver kan je gemakkelijk zien.
• Ik fiets vooral buiten de bebouwde kom, waarbij de fietsverlichting uit is. Minder kans op handhaving, moeilijker te zien omdat ik opga in de duisternis, máár bij betrappen maak ik kans op niet één maar twéé boetes; avondklok en geen fietsverlichting.
Wat o wat zou ik doen ... ?
Persoonlijk zit ik te denken aan het laatste.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik vraag me af hoe ik mijn fietsrondes gedurende de avonden ga rijden in het kader van een mogelijke avondklok:
• Ik fiets vooral in de bebouwde kom. Meer kans op handhaving maar bebouwing helpt juist mee niet gespot te worden.
• Ik fiets vooral buiten de bebouwde kom. Minder kans op handhaving maar in het buitengebied kun je ver kijken en een verre handhaver kan je gemakkelijk zien.
• Ik fiets vooral buiten de bebouwde kom, waarbij de fietsverlichting uit is. Minder kans op handhaving, moeilijker te zien omdat ik opga in de duisternis, máár bij betrappen maak ik kans op niet één maar twéé boetes; avondklok en geen fietsverlichting.
Voorlopig wijst het allemaal nog niet uit het zoveel besmettelijker is als in eerste instantie beweerd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn ook maar beperkt aantal mensen met die variant besmet (nog), dat is nu gemiddeld rond de 10%, wat als het straks 90% is?
Maar lekker doordrammen met je avondklokquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maargoed dat we een avond klok krijgen om deze besmettelijke variant onder de duim te krijgen![]()
![]()
Helemaal top ook als je lekker een midweek weg wil in eigen land. Nee hoor, zelfs dat pleziertje mag dus schijnbaar niet meer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:34 schreef Elan het volgende:
Nog enger dan die avondklok zijn de mogelijke reisbeperkingen, straks mag je gewoon je stad of dorp niet meer uit behalve voor hoge uitzonderingen.
Waarom niet gewoon van 19 uur tot 20 uur fietsen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Dat is iets we hier inderdaad al een paar dagen geconcludeerd hadden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
![]()
Of juist het minst, hangt er maar net vanaf.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel degene die het langst last hebben van wat er nu allemaal gebeurt.
Gewoon een werkgeversverklaring morgen ergens van het internet afplukken en doen wat je wil.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:37 schreef MissionPhailed het volgende:
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:39 schreef Haags het volgende:
[..]
Helemaal top ook als je lekker een midweek weg wil in eigen land. Nee hoor, zelfs dat pleziertje mag dus schijnbaar niet meer.
Gewoon gaan fietsen in een thuisbezorgd jasje gap.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Dat denk ik ook, er zijn ieder geval geen praktijk voorbeelden van een land in lockdown dat opeens verrast werd door de Britse, "scorched earth" variant. Ook de "uitbraak" op die basisschool lijkt een stille dood te sterven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
alleen is die Britse variant niet 50% besmettelijker maar 30% en iets zegt me dat zelfs dat een te hoge schatting is.
Tja, zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Mijn ouders wonen ruim 100 km bij me vandaan. Die zie ik al niet vaak, maar ik zou het toch wel prettig vinden die zo nu en dan eens te zien. Met een avondklok kan dat, met een beperking van afstand niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, maar over vier weken gaat het helemaal los. Echt!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is iets we hier inderdaad al een paar dagen geconcludeerd hadden.
Ik had het gezien, maar wel leuk om dat als bericht ook in de krant te zien.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is iets we hier inderdaad al een paar dagen geconcludeerd hadden.
quote:
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Persoonlijk zit ik te denken aan het laatste.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:40 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon van 19 uur tot 20 uur fietsen?
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon een werkgeversverklaring morgen ergens van het internet afplukken en doen wat je wil.
Alvast dank voor jullie input. Deze zal ik zorgvuldig meewegen in mijn beslissing!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:40 schreef quirina het volgende:
[..]
Gewoon gaan fietsen in een thuisbezorgd jasje gap.
Moet je wel een bakje op je bagagedrager monteren met pizza oid erop.
Weet niet of je op basis van een beperkte uitbraak op een basisschool al zulke vergaande conclusies mag trekken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voorlopig wijst het allemaal nog niet uit het zoveel besmettelijker is als in eerste instantie beweerd.
Jij misschien, maar anderen weer niet. 15 km van je huis, alleen binnen je dorp, binnen je provincie het is allemaal vrij beperkend. Zeker als je niet in de stad woont waar alle faciliteiten binnen 5 KM aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bron?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:34 schreef trein2000 het volgende:
De kinderen. Een leerachterstand neem je een leven lang mee.
Jeetjequote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:41 schreef quirina het volgende:
Anyway ik ga me niet aan een avondklok houden.
Ik snap je hoor, ik blijf er gewoon bij dat het een maatregel is die niet ingevoerd moet worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Mijn ouders wonen ruim 100 km bij me vandaan. Die zie ik al niet vaak, maar ik zou het toch wel prettig vinden die zo nu en dan eens te zien. Met een avondklok kan dat, met een beperking van afstand niet.
Maak je niet druk anders gebruiken ze wel weer een andere mutant. Hij moet er gewoon komen lijkt het wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar lekker doordrammen met je avondklok
Toch niet?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:41 schreef quirina het volgende:
Anyway ik ga me niet aan een avondklok houden.
Jij had vroeger op school toch net een statistiekvakje meer moeten volgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:41 schreef Fred het volgende:
[..]
Bron?
Er zullen ook juist mensen voordeel hebben van een korte vertraging in hun opleiding.
Ik ken verhalen van twee broers: de een ging volgens het boekje door het schoolprogramma, de ander had zowel op de basis- als de middelbare school vertraging, net zoals op het hbo.
Driemaal raden wie van de twee zijn studie nooit heeft afgemaakt en wie met alle papieren op zak een glansrijke carrière maakt.
Roepen dat school vertraging per definitie slecht is voor een kind is gewoon lariekoek.
Juno was vorig jaar nog om te lachen. Nu is t om te janken.quote:
Wat lees ik hier allemaal zegquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:41 schreef Fred het volgende:
[..]
Bron?
Er zullen ook juist mensen voordeel hebben van een korte vertraging in hun opleiding.
Ik ken verhalen van twee broers: de een ging volgens het boekje door het schoolprogramma, de ander had zowel op de basis- als de middelbare school vertraging, net zoals op het hbo.
Driemaal raden wie van de twee zijn studie nooit heeft afgemaakt en wie met alle papieren op zak een glansrijke carrière maakt.
Roepen dat school vertraging per definitie slecht is voor een kind is gewoon lariekoek.
Geweld tegen BOA's zal ook wel sky high worden. Mensen lopen al op hun tandvlees en dan komt zo'n mongool nog ff bijdehand doen omdat je fucking op straat loopt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:39 schreef Haags het volgende:
[..]
Helemaal top ook als je lekker een midweek weg wil in eigen land. Nee hoor, zelfs dat pleziertje mag dus schijnbaar niet meer.
Ja ze hebben nou al een Duitse variant.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maak je niet druk anders gebruiken ze wel weer een andere mutant. Hij moet er gewoon komen lijkt het wel.
Jij misschien een taallesje?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
Jij had vroeger op school toch net een statistiekvakje meer moeten volgen.
Lees de lettertjes boven de grafiek eens.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
alleen is die Britse variant niet 50% besmettelijker maar 30% en iets zegt me dat zelfs dat een te hoge schatting is.
Ja en wat als ze allemaal gaan vechten om de meest dominante mutatie te worden he?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja ze hebben nou al een Duitse variant.
Britse variant
Zuid-Afrikaanse variant
En maanden eerder was er ook vrees voor een Deense variant.
Ze verwachten van een Dutch killer variant.
Zal inderdaad wel allebei worden, ze gaan echt all out nuquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:41 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Jij misschien, maar anderen weer niet. 15 km van je huis, alleen binnen je dorp, binnen je provincie het is allemaal vrij beperkend. Zeker als je niet in de stad woont waar alle faciliteiten binnen 5 KM aanwezig zijn.
Maar we weten het nog niet.. misschien komt dit er ook nog wel bij.
Ik vraag me echt af of dat niet gewoon paniekvoetbal is, men weet het gewoon niet en dan gaan we nu maar voor de "better safe than sorry"-strategie... als in Lansingerland na zo'n massale uitbraak niet buitensporig de boel is ontploft verder in een situatie waarbij er grootschalig is getest, kun je volgens mij 2 conclusies trekken:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn ook maar beperkt aantal mensen met die variant besmet (nog), dat is nu gemiddeld rond de 10%, wat als het straks 90% is?
Maatregelen zijn voorlopig maar tot 9 februari toch? (dus dat gaan ze dan sowieso verlengen, tenzij ze een vast einddatum stellen).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal inderdaad wel allebei worden, ze gaan echt all out nu
Er staat bij de Britse ratio 1,5 van oude, maar ik zie dat hij hem uiteindelijk wel doorgerekend heeft met 1,3 inderdaad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lees de lettertjes boven de grafiek eens.![]()
1.3 = 30%
Joh zelfs jij mag lekker blijven onelineren dus zeur nietquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:45 schreef quirina het volgende:
Pas op hoor straks krijgen we weer een modbreak. Want je mag hier niet zomaar alles ventileren.
En dat is niet op te vangen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lees de lettertjes boven de grafiek eens.![]()
1.3 = 30%
Vergeet het maar en berg je fiets maar op.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Kunnen ze een vaste einddatum niet verlengen dan?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maatregelen zijn voorlopig maar tot 9 februari toch? (dus dat gaan ze dan sowieso verlengen, tenzij ze een vast einddatum stellen).
Ja ik mag hopen dat ook daar wel extra gas wordt afgedwongen nu... je kan niet aan de ene kant het land helemaal dichtgooien en dan vasthouden aan bureaucratisch geneuzel. Dit lijkt me met wat pragmatisme echt wel sneller te kunnen waardoor het toch veilig blijft...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-niet-op-los.html
De GGD's hebben gewoon geen haast, want zo belangrijk is het allemaal niet.
Maar een avondklok is wel vereist?
En na die tijdelijk? Het toverbegrip is 'exponentiële groei'.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:48 schreef Elan het volgende:
[..]
En dat is niet op te vangen?
30% van 4200, kom je tijdelijk rond de 6000 dagelijkse besmettingen. We hebben er 12.000 gehad
Zolang je meent te moeten overdrijven zal het allemaal wel meevallen he.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:48 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Vergeet het maar en berg je fiets maar op.
Ik stelde hier ook al de vraag wat het probleem is wanneer ik 's avonds mijn hond uitlaat, wandel of hardloop, maar je schijnt een gevaar voor de samenleving te zijn volgens een aantal.
Jawel, maar we hadden toch een keer een verzwaring van de lockdown waarbij het eindpunt vast stond. Dat vond ik best open en transparant. Dat was ook makkelijker vol te houden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kunnen ze een vaste einddatum niet verlengen dan?
Ik vind het in elk geval opvallend.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of dat niet gewoon paniekvoetbal is, men weet het gewoon niet en dan gaan we nu maar voor de "better safe than sorry"-strategie... als in Lansingerland na zo'n massale uitbraak niet buitensporig de boel is ontploft verder in een situatie waarbij er grootschalig is getest, kun je volgens mij 2 conclusies trekken:
1. De huidige maatregelen helpen al voldoende om het niet te laten escaleren
2. De variant is wel besmettelijker maar niet in die mate waarin we denken
Heb ook het idee dat ze enorm overdrijven, maar goed ze zullen wel weten wat ze doen toch met die berekeningen? Wat weten wij hier nou, stel zolderautisten met een rekenmachinequote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of dat niet gewoon paniekvoetbal is, men weet het gewoon niet en dan gaan we nu maar voor de "better safe than sorry"-strategie... als in Lansingerland na zo'n massale uitbraak niet buitensporig de boel is ontploft verder in een situatie waarbij er grootschalig is getest, kun je volgens mij 2 conclusies trekken:
Ja om vervolgens 3 weken later weer in lockdown te gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Jawel, maar we hadden toch een keer een verzwaring van de lockdown waarbij het eindpunt vast stond. Dat vond ik best open en transparant. Dat was ook makkelijker vol te houden.
Als ik nu mod was konden jullie allemaal de tyfus krijgen op momenten zoals deze.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:45 schreef quirina het volgende:
Pas op hoor straks krijgen we weer een modbreak. Want je mag hier niet zomaar alles ventileren.
Dat wel inderdaad, maar ze deden wel wat ze zeiden. Daar kon ik op dat moment nog mee leven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja om vervolgens 3 weken later weer in lockdown te gaan.
Lansingerland is niet representatief voor heel Nederland.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat start pas vanaf februari, ze moeten het natuurlijk wel zorgvuldig voorbereiden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het in elk geval opvallend.
Ze gingen ook nog in 2 andere gemeentes testen geloof ik, ik meen Dronten en Bunschoten
Heeft iemand daar al wat over gelezen?
https://www.destentor.nl/(...)in-dronten~acdbbe8d/quote:Inwoners krijgen een uitnodiging per post om mee te doen met de pilot. Ze krijgen vanaf februari zes weken de mogelijkheid om zich laagdrempelig te laten testen, met of zonder coronagerelateerde klachten. Wie positief test op het virus krijgt ondersteuning om de quarantaineperiode goed vol te houden.
Dus het blijft eeuwig stijgen? Londen zit pas een week in lockdown en de situatie is alweer aardig onder controle. Hoe verklaar je dat ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En na die tijdelijk? Het toverbegrip is 'exponentiële groei'.
Mwa, 60k+ inwoners onder de directe rook van Rotterdam is behoorlijk representatief hoorquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lansingerland is niet representatief voor heel Nederland.
En hoezo is de Britse variant minder besmettelijke wat we denken? We denken 30%.
Ik merk net trouwens op dat ik tegen een enorm probleem aan ga lopen straks met de avondklok.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Geweld tegen BOA's zal ook wel sky high worden. Mensen lopen al op hun tandvlees en dan komt zo'n mongool nog ff bijdehand doen omdat je fucking op straat loopt.
Maar ben wel benieuwd, zelfs in de avond gaan mensen nog met de auto, gaan ze je dan van de weg afhalen of zo?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:51 schreef Nielsch het volgende:
Er komen zoveel uitzonderingen op die avondklok dat je toch altijd wel een geldig excuus kunt verzinnen. Behalve als je 's nachts in je partykleding onderweg bent naar een bos, loods of viaduct maar dat was toch al niet de bedoeling.
We dachten 70%.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lansingerland is niet representatief voor heel Nederland.
En hoezo is de Britse variant minder besmettelijke wat we denken? We denken 30%.
"ik kom net van m'n moeder. Die heeft dr heup gebroken en had hulp nodig..."quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ben wel benieuwd, zelfs in de avond gaan mensen nog met de auto, gaan ze je dan van de weg afhalen of zo?
Eén uitbraak in een school, waar gelijk media-aandacht voor was, is representatief voor de verspreiding van de Britse variant in Nederland?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mwa, 60k+ inwoners onder de directe rook van Rotterdam is behoorlijk representatief hoor
Ff wat doekoe van je spaarrekening halen dan alvast maar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:52 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik merk net trouwens op dat ik tegen een enorm probleem aan ga lopen straks met de avondklok.
Ik gooi altijd de vuilniszak na 20.30 in de ondergrondse container. Mijn autisme kan het niet aan als ik dat niet meer kan doen op dat tijdstip
Vuilcontainers gaan op slot na 20:00. Alleen samen krijgen we Corona onder controlequote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:52 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik merk net trouwens op dat ik tegen een enorm probleem aan ga lopen straks met de avondklok.
Ik gooi altijd de vuilniszak na 20.30 in de ondergrondse container. Mijn autisme kan het niet aan als ik dat niet meer kan doen op dat tijdstip
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |