De onderdrukkende aap komt gewoon uit de mouw, veel politici kunnen hun dictatoriale trekjes inmiddels niet meer onderdrukken. En eerlijk gezegd verbaast me dat niets eens, wat me dan wel weer verbaast is de onderdanige horigenmentaliteit van een groot deel van de bevolking.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Postte ik al gister of eergister. Net als in Frankrijk, alsof er een knop is omgezet bij beleidsbepalers dat ze nu helemaal apeshit mogen gaan want 'Britse variant'. Eigenlijk is het treurig, dit complete gebrek aan rustig aan verstandig nadenken.
Bizar. Eens even een doosje bestellen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:29 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk. In Beieren kun je een boete krijgen als je géén FFP2-masker draagt. In Nederland mag je die juist weer níet dragen..
De maskers zijn nu al of uitverkocht, of alleen tegen woekerprijzen beschikbaar, of alleen via onbetrouwbare sites: https://www.spiegel.de/in(...)e3-920f-70a3f0e31b4d
Er wordt nog gewerkt aan een plan om minder kapitaalkrachtige mensen van deze maskers te voorzien. Alleen zijn ze komende week al wel verplicht.
Dat verbaasd me inderdaad ook. Al wel een half jaar trouwens.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De onderdrukkende aap komt gewoon uit de mouw, veel politici kunnen hun dictatoriale trekjes inmiddels niet meer onderdrukken. En eerlijk gezegd verbaast me dat niets eens, wat me dan wel weer verbaast is de onderdanige horigenmentaliteit van een groot deel van de bevolking.
Ik draag ze al maanden, tijdens het winkelen. Vind ze comfortabeler dan de chirurgische maskers. FFP2 maskers bieden niet noodzakelijk meer luchtweerstand (al ligt de maximum toelaatbare luchtweerstand hoger), het grote verschil met andere maskers is dat de filter voorzien is van een statische lading, die de moeilijkst te stoppen deeltjes vasthoudt (0.3 micron). Voor nog kleinere deeltjes is dat niet nodig, die blijven door van der Waals krachten aan de vezels kleven.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een FFP2 masker langer dan 10 min is echt hel zelfs al voor iemand zonder astma
Ik heb heel lang geen enkel probleem gehad met de maatregelen, maar de laatste weken begint het me echt mateloos te irriteren dat politici als een kip zonder kop over mekaar heen buitelen om mekaar te overtreffen met steeds zwaardere, maar ineffectieve maatregelen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:26 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Dat verbaasd me inderdaad ook. Al wel een half jaar trouwens.
Misschien verschilt het per masker, maar ik vind het echt niet zo'n punt met die dingen die ik heb.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een FFP2 masker langer dan 10 min is echt hel zelfs al voor iemand zonder astma
Het is niet meer of minder waar dan de afgelopen dagen - een gerucht, waarbij aangetekend dat Rutte, de Jonge en het OMT er voorstander van zijn maar justitie en de veiligheidsregio's tegen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:11 schreef byah het volgende:
Wat is er waar van de geruchten dat er vanaf woensdag toch een avondklok komt?
Gebaseerd op?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:47 schreef THEFXR het volgende:
wat we ook uithalen, we blijven rond de 6000 besmettingen hangen.
ook logisch, de bezoeken, blokjesverjaardagen, werken op de zaak gaan nog gewoon allemaal door....quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:47 schreef THEFXR het volgende:
wat we ook uithalen, we blijven rond de 6000 besmettingen hangen.
Waar ik vooral bang voor ben is dat de middelen die we nu gebruiken voor de bestrijding van corona na de crisis gebruikt zullen blijven worden om controle te krijgen over het volk. In Nederland valt dat relatief nog wel mee, maar kijk eens naar andere landen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De onderdrukkende aap komt gewoon uit de mouw, veel politici kunnen hun dictatoriale trekjes inmiddels niet meer onderdrukken. En eerlijk gezegd verbaast me dat niets eens, wat me dan wel weer verbaast is de onderdanige horigenmentaliteit van een groot deel van de bevolking.
ik brand me handen er niet aan als zzp'er.....op zeker dat ik alles terug kan betalen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:49 schreef KennyPowers het volgende:
Met die coronasteun wordt natuurlijk nog 100 keer meer gefraudeerd dan met toeslagen.
Genot
Geen van beide. Maar volgens mij is een meerderheid vooralsnog tegen en aangezien het alweer beter gaat in de ziekenhuizen stoppen ze die avondklok maar ergens waar de zon niet schijnt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is niet meer of minder waar dan de afgelopen dagen - een gerucht, waarbij aangetekend dat Rutte, de Jonge en het OMT er voorstander van zijn maar justitie en de veiligheidsregio's tegen.
Ik ben er ook nog helemaal uit of de val van het kabinet een avondklok nu onwaarschijnlijker heeft gemaakt, of toch het tegenovergestelde.
Maar die laten dat helemaal niet zien.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
op de grafieken die hier gepost worden
Zag alweer allemaal mooie constructies van bijvoorbeeld restaurants die een nieuwe vof oprichten voor afhalen en bezorgen. Zodat ze op de oude BV/VOF lekker maximale steun kunnen pakken omdat er geen omzet is.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:49 schreef KennyPowers het volgende:
Met die coronasteun wordt natuurlijk nog 100 keer meer gefraudeerd dan met toeslagen.
Genot
Overigens denk ik dat het probleem is dat mensen met klachten nog steeds de deur uitgaan. Asymptomatische verspreiding is namelijk niet heel hoog. Denk als mensen écht goed thuisblijven bij klachten we zo weer dalen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ook logisch, de bezoeken, blokjesverjaardagen, werken op de zaak gaan nog gewoon allemaal door....
De H&S Protector maskers, gekregen van m'n zus die op de covid afdeling in het ziekenhuis werkte, waren veel comfortabeler dan de Chinese KN95 maskers die ik van m'n andere zus kreeg.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien verschilt het per masker, maar ik vind het echt niet zo'n punt met die dingen die ik heb.
Dan heb je er dus blijkbaar geen recht op. Dan is het toch ook helemaal niet aan de orde?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik brand me handen er niet aan als zzp'er.....op zeker dat ik alles terug kan betalen.
krijg ik ook een vinkje achter mijn naam: fraudeur
Zal wel meevallen. De restaurants die ik in mijn klantenbestand heb, hebben normaal een omzet van ¤ 50.000 per maand en nu nog geen ¤ 5.000. Daar hoef je dit soort fratsen echt niet voor uit te halen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zag alweer allemaal mooie constructies van bijvoorbeeld restaurants die een nieuwe vof oprichten voor afhalen en bezorgen. Zodat ze op de oude BV/VOF lekker maximale steun kunnen pakken omdat er geen omzet is.
Dat is inderdaad nog steeds een vrij groot probleem. Zelfs in normale tijd heb ik er moeite mee om te begrijpen waarom mensen gewoon ziek de deur uit gaan. Druk op je werk snap ik, maar velen gaan zelfs rustig uit eten of naar vrienden, etc. En in deze tijden is het extra onbegrijpelijk. Lees regelmatig hoeveel procent van de mensen (met positieve test of klachten) er gewoon nog rustig op uit gaat. Als mensen zich dan gewoon zouden isoleren zou je veel meer kunnen versoepelen imo.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat het probleem is dat mensen met klachten nog steeds de deur uitgaan. Asymptomatische verspreiding is namelijk niet heel hoog. Denk als mensen écht goed thuisblijven bij klachten we zo weer dalen.
Je bent echt niet altijd verdacht, zoals mensen wel eens zich gedragen tov anderen.
Tekenend voor het kringetje van virologen waar alles, maar dan ook alles ondergeschikt is aan het bestrijden van het virus.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:05 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Marion Koopmans moet zich er ook weer mee bemoeien.
Buiten dat is het gewoon feitelijk onjuist. Het kabinet blijft voorlopig (op Wiebes na) gewoon zitten. Van een stoelendans is geen sprake.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tekenend voor het kringetje van virologen waar alles, maar dan ook alles ondergeschikt is aan het bestrijden van het virus.
Heeft het edele duo Gommers & Kuipers zich al gemeld met een reactie?
Alsof er ook maar iets veranderd qua aanpak. Rutte word gewoon weer minister president en ik verwacht dat de meeste ministers ook gewoon blijven zitten. Voelt vrij symbolisch aan dat afstappen. Mja, symboolpolitiek is ze niet vreemdquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:05 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Ook dat nog eens, ja.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Buiten dat is het gewoon feitelijk onjuist. Het kabinet blijft voorlopig (op Wiebes na) gewoon zitten. Van een stoelendans is geen sprake.
Ik heb het hele jaar ook vrij vaak gewoon met vrienden afgesproken, maar als iemand maar ook de geringste klachten had was het thuisblijven (na testen gelukkig altijd negatief iedereen). Nou, het is altijd goed gegaan en we hebben nog steeds geen corona gehad. Laat staan dat we überhaupt mensen kennen van onze families of kennissen die corona hebben gehad. Eéntje maar: Tante van een vriendin van me. Een vriendin van haar tante was verkouden en ze gingen met wat vriendinnen wat doen. Guess what, iedereen corona.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nog steeds een vrij groot probleem. Zelfs in normale tijd heb ik er moeite mee om te begrijpen waarom mensen gewoon ziek de deur uit gaan. Druk op je werk snap ik, maar velen gaan zelfs rustig uit eten of naar vrienden, etc. En in deze tijden is het extra onbegrijpelijk. Lees regelmatig hoeveel procent van de mensen (met positieve test of klachten) er gewoon nog rustig op uit gaat. Als mensen zich dan gewoon zouden isoleren zou je veel meer kunnen versoepelen imo.
En ze blijven notabene gewoon missionair op het gebied van coronabestrijdingquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tekenend voor het kringetje van virologen waar alles, maar dan ook alles ondergeschikt is aan het bestrijden van het virus.
Dat ze daar tijd voor heeft tijdens het vrijpleiten van China zonder ook maar enig bewijs gezien te hebben.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:05 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Precies dit. Hou je alsjeblieft gewoon bezig met wetenschap in plaats van politiek. Die bestrijding van het virus gaat gewoon nog door.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
O, dat is dat spook. Ik denk altijd dat ik de moeder van Jomanda zie, is zij hetquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:05 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Collega van mij gisteren liep alles aan elkaar te niezen/hoesten. Volgens zijn huisarts was het allergie en sukkelt hij al maanden daarom zo. Dit weekend iS zijn zoon jarig en komt er volop visite in blokken.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb het hele jaar ook vrij vaak gewoon met vrienden afgesproken, maar als iemand maar ook de geringste klachten had was het thuisblijven (na testen gelukkig altijd negatief iedereen). Nou, het is altijd goed gegaan en we hebben nog steeds geen corona gehad. Laat staan dat we überhaupt mensen kennen van onze families of kennissen die corona hebben gehad. Eéntje maar: Tante van een vriendin van me. Een vriendin van haar tante was verkouden en ze gingen met wat vriendinnen wat doen. Guess what, iedereen corona.
Natuurlijk is dit anekdotisch, maar ik denk dat de groep mensen met klachten die niet thuisblijven redelijk groot is en ook verantwoordelijk is voor veel besmettingen.
Dat zegt Rutte maar klopt niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En ze blijven notabene gewoon missionair op het gebied van coronabestrijding
@Geerd neem jij de tuinstoelen mee?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:06 schreef Predator40 het volgende:
De Fok! BBQ corona meet moet toch maar dit weekend....![]()
komt net 65 kilo vlees binnen, was een half varken maar beetje zwaar varken
alleen de beenham was al 19 kilo
Praktisch gezien wel, maar ik snap je puntquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat zegt Rutte maar klopt niet.
Alleen op het gebied van virusbestrijding? Dus alleen verzwaring, geen versoepeling of economische steun dan lijkt me.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En ze blijven notabene gewoon missionair op het gebied van coronabestrijding
Gewoon dat roepen om het roepen van sommige virologen
Versoepeling kan ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:26 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Alleen op het gebied van virusbestrijding? Dus alleen verzwaring, geen versoepeling of economische steun dan lijkt me.
die blokjes verjaardagen gaan nergens over, tig mensen over de vloer in een paar dagen tijd.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Collega van mij gisteren liep alles aan elkaar te niezen/hoesten. Volgens zijn huisarts was het allergie en sukkelt hij al maanden daarom zo. Dit weekend iS zijn zoon jarig en komt er volop visite in blokken.
Voor mijn gevoel zorgen al dit soort gevallen voor extra besmettingen die niet nodig zijn.
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)der-binnen-zijn.htmlquote:Ernst Kuipers: Demissionair kabinet moet slagvaardig blijven
De Britse variant van het coronavirus kan al in de tweede of derde week van marat het dominante virustype in Nederland zijn, met mogelijk grote gevolgen voor de piekbelasting van ziekenhuizen. Daarvoor waarschuwt Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. Op dit moment is 3 tot 5 procent van de besmettingen in Nederland de Britse mutant. Het is volgens Kuipers daarom een race tegen de klok om zo snel mogelijk mensen te vaccineren.
Kuipers reageerde ook op het aftreden van het kabinet en de gevolgen voor de bestrijding van corona:
Ja precies. Domme opmerking van haar.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja schoffeer duizenden ouders nog maar even.
Niet alles draait om corona
Ja, de regering. Wat nogal logisch isquote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:25 schreef Draak31 het volgende:
Het is leuk geweest nu, tijd dat de mensen hun vrijheid terug pakken en de regering even laten zien wie de zaken hier runt.
Zoals? In welk land waar dat voorheen al niet gebeurde zie je dat dan gaan gebeuren?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waar ik vooral bang voor ben is dat de middelen die we nu gebruiken voor de bestrijding van corona na de crisis gebruikt zullen blijven worden om controle te krijgen over het volk. In Nederland valt dat relatief nog wel mee, maar kijk eens naar andere landen.
Mwjah ik kan het een groot deel ook niet kwalijk nemen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die blokjes verjaardagen gaan nergens over, tig mensen over de vloer in een paar dagen tijd.
en dan kijken ze je ook nog een vreemd aan als je er wat van zegt...zo van: dat mag toch gewoon allemaal.
mensen kunnen zelf echt niet meer nadenken.....vier die verjaardag gewoon ff niet !!!!
of verzin wat anders via zoom oid
Virologen houden zich meestal bezig met virussen, onderwijzers met onderwijzen. Tandartsen met gebitten.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het RIVM maakt geen voorschriften over verjaardagen, het geeft adviezen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwjah ik kan het een groot deel ook niet kwalijk nemen.
Als het RIVM voorschrijft dat het vieren van een verjaardag het beste kan door iedere dag max 2 personen uit te nodigen en een soort van verjaardagsweek te maken dan doen ze dat.
Uiteindelijk is dat de officiële instantie die de voorschriften maakt.
En mods met moddenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Virologen houden zich meestal bezig met virussen, onderwijzers met onderwijzen. Tandartsen met gebitten.
Raar, he?
Lees eens terug, het ging erover dat Koopmans het nodig vond een mening te hebben over het aftreden van het kabinet. Het zou het OMT wel meer sieren als ze zich meer tot de kern beperken, tot hun expertisegebied.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Virologen houden zich meestal bezig met virussen, onderwijzers met onderwijzen. Tandartsen met gebitten.
Raar, he?
in het begin is er al gezegd dat het niet de bedoeling was.....quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwjah ik kan het een groot deel ook niet kwalijk nemen.
Als het RIVM voorschrijft dat het vieren van een verjaardag het beste kan door iedere dag max 2 personen uit te nodigen en een soort van verjaardagsweek te maken dan doen ze dat.
Uiteindelijk is dat de officiële instantie die de voorschriften maakt.
Dan noemen we het een advies ipv een voorschrift. Als de officiële overheids instelling dit adviseert doen ze het.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het RIVM maakt geen voorschriften over verjaardagen, het geeft adviezen.
de regering met regeren....oh wachtquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Raar, he?
bijna alles is een advies in NL.....ze;fs de quarantaine als je positief bentquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dan noemen we het een advies ipv een voorschrift. Als de officiële overheids instelling dit adviseert doen ze het.
Yep en dat doen ze nog steeds, zelfs als ze afgetreden zijn. Knap, toch?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de regering met regeren....oh wacht
Dat mag en dat kan zelfs verstandig zijn maar het is geen voorschrift, het is niet verplicht en er staat geen enkele sanctie op als je het advies niet opvolgt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dan noemen we het een advies ipv een voorschrift. Als de officiële overheids instelling dit adviseert doen ze het.
Diezelfde all hands on deck mentaliteit zou ook wel werken als ze zelf focussed op haar OMT rol/situatie in Nederland ipv de speurneus uithangen in Chinaquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lees eens terug, het ging erover dat Koopmans het nodig vond een mening te hebben over het aftreden van het kabinet. Het zou het OMT wel meer sieren als ze zich meer tot de kern beperken, tot hun expertisegebied.
Iets als: “Dat is niet mijn expertisegebied, dus dat weet ik niet.”
Dat klopt, het is afgeraden, omdat ze bij voorkeur voor de zorg zijn. Maar niet verboden.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:56 schreef Vasilevski het volgende:
Weet niet hoe het nu is, maar van de zomer in het ov werd uitdrukkelijk gezegd geen medische mondkapjes.
Eens hoor, maar ik verwacht niet van iemand dat ze telkens zelfs de regels/adviezen gaan bedenken.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
bijna alles is een advies in NL.....ze;fs de quarantaine als je positief bent
Als puntje bij paaltje komt is het voor de overheid gewoon de letter der wet, maar van burgers wordt verlangd dat zij redeneren in de geest der wet?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in het begin is er al gezegd dat het niet de bedoeling was.....
dat het mogelijk is binnen de regels grijpen sommigen dan ook gewoon aan om het te doen.
en owee als je er wat van zegt....zijn ze weer op hun teentjes getrapt.
Dat is gewoon een nevenfunctie. Primair is ze hoogleraar virologie en dit soort onderzoek is zeer relevant in haar vakgebied.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Diezelfde all hands on deck mentaliteit zou ook wel werken als ze zelf focussed op haar OMT rol/situatie in Nederland ipv de speurneus uithangen in China
Jij bent duidelijk niet boos of verontwaardigd genoeg.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is gewoon een nevenfunctie. Primair is ze hoogleraar virologie en die soort onderzoek is zeer relevant in haar vakgebied.
ja top regeringquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep en dat doen ze nog steeds, zelfs als ze afgetreden zijn. Knap, toch?
Of FOK!kers die FOK! verkeerd schrijven. #ophefquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:48 schreef crystal_meth het volgende:
What's next, niet-virologen die op Fok hun mening geven over het OMT?
Ik heb gehoord dat dit voorkomt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:48 schreef crystal_meth het volgende:
Iemand heeft een tweet geplaatst, schandalig!![]()
![]()
Zou wel fijn zijn als die zich gewoon bij de feiten houden...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:48 schreef crystal_meth het volgende:
![]()
Dat is dus de vraag over over één of twee jaar.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals? In welk land waar dat voorheen al niet gebeurde zie je dat dan gaan gebeuren?
Eens hoor, maar ik verwacht niet van iemand dat ze telkens zelfs de regels/adviezen gaan bedenken.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
bijna alles is een advies in NL.....ze;fs de quarantaine als je positief bent
Eens en dat ze dat wil doen ook, maar roep dan niet, als je als OMT lid van Nederland bent, dat het teleurstellend is dat niet iedereen fulltime bezig kan zijn met crisis bestrijding terwijl je zelf notabene het parttime doet en je liever in Chinese wetmarkts vertoefd.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is gewoon een nevenfunctie. Primair is ze hoogleraar virologie en die soort onderzoek is zeer relevant in haar vakgebied.
FOK!kers zijn expert in hun mening geven.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:48 schreef crystal_meth het volgende:
![]()
* Tijger_m besluit daar maar even geen mening over te gevenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:51 schreef galantis het volgende:
[..]
FOK!kers zijn expert in hun mening geven.
Wel wat meer dan een handjevol.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus een handjevol mensen die het een tweede keer heeft gekregen is indicatief voor iedereen? Er is in zoveel verschillende onderzoeken al laten zien dat je anti-stoffen minimaal 6 maanden in je bloed blijven, waarom zou je dan niet immuun zijn?
Dat is dan ook niet wat er geroepen werd.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens en dat ze dat wil doen ook, maar roep dan niet, als je als OMT lid van Nederland bent, dat het teleurstellend is dat niet iedereen fulltime bezig kan zijn met crisis bestrijding terwijl je zelf notabene het parttime doet en je liever in Chinese wetmarkts vertoefd.
Ik quotequote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet wat er geroepen werd.
De avondklok moet wel verkocht worden natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:03 schreef Anton91 het volgende:
Ze zijn alweer flink paniek aan het zaaien, Kuipers die zegt dat al in de tweede of derde week van maart de UK variant dominant kan zijn, een ziekenhuis in Utrecht die zich al aan het voorbereiden is op code zwart.
Kuipers... die man moet echt gemuilkorfd worden.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:03 schreef Anton91 het volgende:
Ze zijn alweer flink paniek aan het zaaien, Kuipers die zegt dat al in de tweede of derde week van maart de UK variant dominant kan zijn, een ziekenhuis in Utrecht die zich al aan het voorbereiden is op code zwart.
Ik kreeg afgelopen week te horen dat ik volgende week geopereerd wordt met als toevoeging 'als we het nu niet doen, dan kan het nog een hele tijd duren als die engelse variant de overhand krijgt'.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:03 schreef Anton91 het volgende:
En anders hebben ze daar nog wel een Belg voor die mee helpt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De avondklok moet wel verkocht worden natuurlijk.
Goed natuurlijk dat je nu geopereerd word, maar al word die variant dominant, dan wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat we direct 15k+ besmettingen per dag hebben. Helemaal als we tot die tijd in lockdown blijven en we zijn inmiddels begonnen met vaccineren, dus ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg afgelopen week te horen dat ik volgende week geopereerd wordt met als toevoeging 'als we het nu niet doen, dan kan het nog een hele tijd duren als die engelse variant de overhand krijgt'.
We weten niet of het werkt, maar doe het toch maar.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:07 schreef ipa84 het volgende:
Bewijzen of zo’n uitgaansverbod daadwerkelijk effect heeft op de verspreiding van het virus is qua cijfers niet direct te toetsen, maar hij zou het de Nederlanders zeker adviseren.
Ik denk dat we echt een probleem gaan hebben wanneer, na de dictatoriale geest uit de fles bij politici, bij de bevolking de opstandige geest uit de fles komt. Als de boel uiteindelijk klapt houden we er niet bepaald een fijne, stabiele samenleving aan over na de coronacrisis.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waar ik vooral bang voor ben is dat de middelen die we nu gebruiken voor de bestrijding van corona na de crisis gebruikt zullen blijven worden om controle te krijgen over het volk. In Nederland valt dat relatief nog wel mee, maar kijk eens naar andere landen.
En de samenleving was al hard aan het polariseren op allerlei andere vlakken (BLM etc).quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat we echt een probleem gaan hebben wanneer, na de dictatoriale geest uit de fles bij politici, bij de bevolking de opstandige geest uit de fles komt. Als de boel uiteindelijk klapt houden we er niet bepaald een fijne, stabiele samenleving aan over na de coronacrisis.
Een kabinet is niet iedereen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik quote
"......en nu een stoelendans erbij. All hands on deck en focus zou fijn zijn"
Ik vond het al zo stil rond deze man. Fijn dat hij er nog is. Zou hij ook een advies hebben voor wat er gebeurt als je iemand oppakt wegens het overtreden van de avondklok en die vervolgens in de politiecel overlijdt? Vooral als het om een 'persoon van kleur' gaat? Of zou hij dan zeggen: "Ah ja maar neen, dat is de politiek, daar ga ik niet over"?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En anders hebben ze daar nog wel een Belg voor die mee helpt.
De Belgische viroloog Marc van Ranst adviseert Nederland de avondklok in te stellen en de grenzen dicht te gooien. Dat zei hij vrijdag in een interview met NPO-Radio 1.
Van Ranst: ,,Fuivende jongeren maak je het met een avondklok moeilijker. Tevens kun je makkelijker handhaven.” Bewijzen of zo’n uitgaansverbod daadwerkelijk effect heeft op de verspreiding van het virus is qua cijfers niet direct te toetsen, maar hij zou het de Nederlanders zeker adviseren.
De Vlaming maakt zich zorgen over hoe makkelijk de nieuwe varianten van het virus het land binnenkomen. ,,Het detecteren van het virus aan de grens, vertoont veel gaten.” Dat er nog zo veel wordt gevlogen, gereden en gevaren wordt door alle grenzen heen, vindt Van Ranst ‘totaal niet verstandig’.
,,Ik hou eigenlijk niet van grenzen, maar je moet met een virus dat rondgaat, de poorten niet wijd open zetten", aldus de Belg. ,,Soms is het noodzakelijk om onpopulaire maatregelen te nemen."
https://www.ad.nl/binnenl(...)rij-reizen~ae5e5166/
Maar het aantal vaccinaties gaat vele malen harder, al 35 miljoen intussen. Zodra dat echt op stoom is zometeen dan stellen die besmettingscijfers niks meer voor.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:17 schreef LTVDK het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Inmiddels zitten we wereldwijd op +2 miljoen doden, het aantal besmettingen zal ook wel voor het einde van de maand de 100 miljoen aantikken.
Marc van Ranst zou nog voor een preventieve algehele lockdown van drieeneenhalve eeuw pleiten.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En anders hebben ze daar nog wel een Belg voor die mee helpt.
De Belgische viroloog Marc van Ranst adviseert Nederland de avondklok in te stellen en de grenzen dicht te gooien. Dat zei hij vrijdag in een interview met NPO-Radio 1.
Van Ranst: ,,Fuivende jongeren maak je het met een avondklok moeilijker. Tevens kun je makkelijker handhaven.” Bewijzen of zo’n uitgaansverbod daadwerkelijk effect heeft op de verspreiding van het virus is qua cijfers niet direct te toetsen, maar hij zou het de Nederlanders zeker adviseren.
De Vlaming maakt zich zorgen over hoe makkelijk de nieuwe varianten van het virus het land binnenkomen. ,,Het detecteren van het virus aan de grens, vertoont veel gaten.” Dat er nog zo veel wordt gevlogen, gereden en gevaren wordt door alle grenzen heen, vindt Van Ranst ‘totaal niet verstandig’.
,,Ik hou eigenlijk niet van grenzen, maar je moet met een virus dat rondgaat, de poorten niet wijd open zetten", aldus de Belg. ,,Soms is het noodzakelijk om onpopulaire maatregelen te nemen."
https://www.ad.nl/binnenl(...)rij-reizen~ae5e5166/
Daar hebben ze in België wel genoeg ervaringen mee. Ik heb begrepen dat die in België ook politiek actief is/was voor pvda (ook in België hebben ze een partij die zo heet) dus misschien kan die daar inderdaad nog zijn licht over laten schijnen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:17 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik vond het al zo stil rond deze man. Fijn dat hij er nog is. Zou hij ook een advies hebben voor wat er gebeurt als je iemand oppakt wegens het overtreden van de avondklok en die vervolgens in de politiecel overlijdt? Vooral als het om een 'persoon van kleur' gaat? Of zou hij dan zeggen: "Ah ja maar neen, dat is de politiek, daar ga ik niet over"?
Chinees vaccin valt ook wat tegen: https://www.bbc.com/news/world-latin-america-55642648
Misschien kan Marion dat ook vast even voor ons uitzoeken en relativeren.
De bedoeling is dat je de allerbroosten niet inent maar dat die beschermd worden door groepsimmuniteit.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
Noorwegen past vaccinbeleid aan na 13 sterfgevallen
De gezondheidsautoriteiten in Noorwegen raden artsen aan zorgvuldig te overwegen of broze hoogbejaarden moeten worden gevaccineerd. Dat advies volgt op het overlijden van dertien 80-plussers, kort na het ontvangen van een coronavaccin. Mogelijk hebben bijwerkingen, die normaal gesproken onschadelijk zijn, bijgedragen aan hun overlijden, denkt het Noorse geneesmiddelenbureau.
Volgens het instituut is er geen reden voor paniek. "Het staat vast dat de vaccins een zeer laag risico hebben, met weinig bijwerkingen." Desondanks kunnen zeer milde bijwerkingen als koorts of misselijkheid fatale gevolgen hebben voor broze bejaarden. "Omdat hun levensverwachting toch al gering is, kan het effect van een coronavaccin op hun leven te klein zijn."
Naast de dertien sterfgevallen worden nog eens zestien gevaccineerden met klachten over bijwerkingen onderzocht. In Noorwegen hebben ruim 30.000 mensen inmiddels een coronavaccin van Pfizer/BioNTech of Moderna ontvangen.
Geen bijwerkingen toch?????
Je bent niet heel snugger hè?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
Noorwegen past vaccinbeleid aan na 13 sterfgevallen
De gezondheidsautoriteiten in Noorwegen raden artsen aan zorgvuldig te overwegen of broze hoogbejaarden moeten worden gevaccineerd. Dat advies volgt op het overlijden van dertien 80-plussers, kort na het ontvangen van een coronavaccin. Mogelijk hebben bijwerkingen, die normaal gesproken onschadelijk zijn, bijgedragen aan hun overlijden, denkt het Noorse geneesmiddelenbureau.
Volgens het instituut is er geen reden voor paniek. "Het staat vast dat de vaccins een zeer laag risico hebben, met weinig bijwerkingen." Desondanks kunnen zeer milde bijwerkingen als koorts of misselijkheid fatale gevolgen hebben voor broze bejaarden. "Omdat hun levensverwachting toch al gering is, kan het effect van een coronavaccin op hun leven te klein zijn."
Naast de dertien sterfgevallen worden nog eens zestien gevaccineerden met klachten over bijwerkingen onderzocht. In Noorwegen hebben ruim 30.000 mensen inmiddels een coronavaccin van Pfizer/BioNTech of Moderna ontvangen.
Geen bijwerkingen toch?????
Nou.. Lekkere conclusie trek je op deze manier.. Fijn dat die oude hoogbejaarden op deze manier aan hun einde komen. Een jaar lang opgesloten gezeten en dan overlijden aan het vaccin. Ik hoop dat de hoogbejaarde mensen geen vaccin meer tot zich zullen nemen.quote:
Dat zullen wel kasplantjes geweest zijn...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |