abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:07:41 #126
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197429623
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:05 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]

Marion Koopmans moet zich er ook weer mee bemoeien. :')
Tekenend voor het kringetje van virologen waar alles, maar dan ook alles ondergeschikt is aan het bestrijden van het virus.
Heeft het edele duo Gommers & Kuipers zich al gemeld met een reactie?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197429642
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tekenend voor het kringetje van virologen waar alles, maar dan ook alles ondergeschikt is aan het bestrijden van het virus.
Buiten dat is het gewoon feitelijk onjuist. Het kabinet blijft voorlopig (op Wiebes na) gewoon zitten. Van een stoelendans is geen sprake.
zie email 27 oktober
pi_197429644
quote:
[ twitter ]

Alsof er ook maar iets veranderd qua aanpak. Rutte word gewoon weer minister president en ik verwacht dat de meeste ministers ook gewoon blijven zitten. Voelt vrij symbolisch aan dat afstappen. Mja, symboolpolitiek is ze niet vreemd :P
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:09:43 #129
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197429648
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Buiten dat is het gewoon feitelijk onjuist. Het kabinet blijft voorlopig (op Wiebes na) gewoon zitten. Van een stoelendans is geen sprake.
Ook dat nog eens, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197429652
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is inderdaad nog steeds een vrij groot probleem. Zelfs in normale tijd heb ik er moeite mee om te begrijpen waarom mensen gewoon ziek de deur uit gaan. Druk op je werk snap ik, maar velen gaan zelfs rustig uit eten of naar vrienden, etc. En in deze tijden is het extra onbegrijpelijk. Lees regelmatig hoeveel procent van de mensen (met positieve test of klachten) er gewoon nog rustig op uit gaat. Als mensen zich dan gewoon zouden isoleren zou je veel meer kunnen versoepelen imo.
Ik heb het hele jaar ook vrij vaak gewoon met vrienden afgesproken, maar als iemand maar ook de geringste klachten had was het thuisblijven (na testen gelukkig altijd negatief iedereen). Nou, het is altijd goed gegaan en we hebben nog steeds geen corona gehad. Laat staan dat we überhaupt mensen kennen van onze families of kennissen die corona hebben gehad. Eéntje maar: Tante van een vriendin van me. Een vriendin van haar tante was verkouden en ze gingen met wat vriendinnen wat doen. Guess what, iedereen corona.

Natuurlijk is dit anekdotisch, maar ik denk dat de groep mensen met klachten die niet thuisblijven redelijk groot is en ook verantwoordelijk is voor veel besmettingen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:10:09 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197429656
quote:

[..]

En ze blijven notabene gewoon missionair op het gebied van coronabestrijding _O-

Gewoon dat roepen om het roepen van sommige virologen :N
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197429678
quote:
[ twitter ]

Dat ze daar tijd voor heeft tijdens het vrijpleiten van China zonder ook maar enig bewijs gezien te hebben.
pi_197429699
quote:
Precies dit. Hou je alsjeblieft gewoon bezig met wetenschap in plaats van politiek. Die bestrijding van het virus gaat gewoon nog door.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:13:54 #134
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197429717
Ik begin een beetje moe te worden van al die virologen en ander gespuis die zichzelf constant in de spotlight willen zetten. Kutvolk. Vooral Gommers. Met zijn zogenaamd ontwapenende houding, nou ik trap er niet in. Een gifkever is het. Kots loopt me in de mond als ik zijn schijnheilige bakkes weer zie. Gatverdamme nou.
  Redactie Frontpage vrijdag 15 januari 2021 @ 18:17:13 #135
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197429799
quote:
[ twitter ]

O, dat is dat spook. Ik denk altijd dat ik de moeder van Jomanda zie, is zij het
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197429805
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik heb het hele jaar ook vrij vaak gewoon met vrienden afgesproken, maar als iemand maar ook de geringste klachten had was het thuisblijven (na testen gelukkig altijd negatief iedereen). Nou, het is altijd goed gegaan en we hebben nog steeds geen corona gehad. Laat staan dat we überhaupt mensen kennen van onze families of kennissen die corona hebben gehad. Eéntje maar: Tante van een vriendin van me. Een vriendin van haar tante was verkouden en ze gingen met wat vriendinnen wat doen. Guess what, iedereen corona.

Natuurlijk is dit anekdotisch, maar ik denk dat de groep mensen met klachten die niet thuisblijven redelijk groot is en ook verantwoordelijk is voor veel besmettingen.
Collega van mij gisteren liep alles aan elkaar te niezen/hoesten. Volgens zijn huisarts was het allergie en sukkelt hij al maanden daarom zo. Dit weekend iS zijn zoon jarig en komt er volop visite in blokken.

Voor mijn gevoel zorgen al dit soort gevallen voor extra besmettingen die niet nodig zijn.
pi_197429826
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En ze blijven notabene gewoon missionair op het gebied van coronabestrijding _O-

Dat zegt Rutte maar klopt niet.
pi_197429867
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:06 schreef Predator40 het volgende:
De Fok! BBQ corona meet moet toch maar dit weekend.... :D
komt net 65 kilo vlees binnen, was een half varken maar beetje zwaar varken

alleen de beenham was al 19 kilo :o
@Geerd neem jij de tuinstoelen mee?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 januari 2021 @ 18:21:22 #139
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_197429880
twitter
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:23:21 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197429926
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat zegt Rutte maar klopt niet.
Praktisch gezien wel, maar ik snap je punt
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197429993
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gewoon dat roepen om het roepen van sommige virologen :N
Alleen op het gebied van virusbestrijding? Dus alleen verzwaring, geen versoepeling of economische steun dan lijkt me.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:28:23 #142
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197430024
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:26 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Alleen op het gebied van virusbestrijding? Dus alleen verzwaring, geen versoepeling of economische steun dan lijkt me.
Versoepeling kan ook natuurlijk.
Steunpakket wordt lastiger, al kan ik me niet voorstellen dat ze een gebrek aan steun krijgen voor een aanvullend hulppakket.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197430027
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Collega van mij gisteren liep alles aan elkaar te niezen/hoesten. Volgens zijn huisarts was het allergie en sukkelt hij al maanden daarom zo. Dit weekend iS zijn zoon jarig en komt er volop visite in blokken.

Voor mijn gevoel zorgen al dit soort gevallen voor extra besmettingen die niet nodig zijn.
die blokjes verjaardagen gaan nergens over, tig mensen over de vloer in een paar dagen tijd.
en dan kijken ze je ook nog een vreemd aan als je er wat van zegt...zo van: dat mag toch gewoon allemaal.

mensen kunnen zelf echt niet meer nadenken.....vier die verjaardag gewoon ff niet !!!!
of verzin wat anders via zoom oid
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197430078
Ja schoffeer duizenden ouders nog maar even.

Niet alles draait om corona
pi_197430103
quote:

[..]

quote:
Ernst Kuipers: Demissionair kabinet moet slagvaardig blijven
De Britse variant van het coronavirus kan al in de tweede of derde week van marat het dominante virustype in Nederland zijn, met mogelijk grote gevolgen voor de piekbelasting van ziekenhuizen. Daarvoor waarschuwt Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. Op dit moment is 3 tot 5 procent van de besmettingen in Nederland de Britse mutant. Het is volgens Kuipers daarom een race tegen de klok om zo snel mogelijk mensen te vaccineren.

Kuipers reageerde ook op het aftreden van het kabinet en de gevolgen voor de bestrijding van corona:
https://nos.nl/liveblog/2(...)der-binnen-zijn.html
pi_197430135
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja schoffeer duizenden ouders nog maar even.

Niet alles draait om corona
Ja precies. Domme opmerking van haar.
pi_197430197
In Noorwegen waarschuwen ze tegen het inenten van zeer oude, kwetsbare mensen in verband met sterfte door relatief milde bijwerkingen:
https://www.bloomberg.com(...)ick-patients-over-80
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197430204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:25 schreef Draak31 het volgende:
Het is leuk geweest nu, tijd dat de mensen hun vrijheid terug pakken en de regering even laten zien wie de zaken hier runt.
Ja, de regering. Wat nogal logisch is :P
pi_197430223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Waar ik vooral bang voor ben is dat de middelen die we nu gebruiken voor de bestrijding van corona na de crisis gebruikt zullen blijven worden om controle te krijgen over het volk. In Nederland valt dat relatief nog wel mee, maar kijk eens naar andere landen.
Zoals? In welk land waar dat voorheen al niet gebeurde zie je dat dan gaan gebeuren?
pi_197430243
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die blokjes verjaardagen gaan nergens over, tig mensen over de vloer in een paar dagen tijd.
en dan kijken ze je ook nog een vreemd aan als je er wat van zegt...zo van: dat mag toch gewoon allemaal.

mensen kunnen zelf echt niet meer nadenken.....vier die verjaardag gewoon ff niet !!!!
of verzin wat anders via zoom oid
Mwjah ik kan het een groot deel ook niet kwalijk nemen.
Als het RIVM voorschrijft dat het vieren van een verjaardag het beste kan door iedere dag max 2 personen uit te nodigen en een soort van verjaardagsweek te maken dan doen ze dat.

Uiteindelijk is dat de officiële instantie die de voorschriften maakt.

Waar het voorheen ook ging om de 1,5 meter afstand/zo min mogelijk bezoek gaat het nu alleen maar over opsluit klokken, mobiliteitsdata, Britse variant etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')