abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 21:18:01 #101
5428 crew  miss_sly
pi_197393516
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En persoonlijk denk ik dat die angst best wel blijvend kan zijn bij een groep om aan een aantal regels vast te blijven houden, misschien in mindere mate. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik denk wel dat het te vroeg is om te zeggen dat we helemaal weer terug gaan naar hoe het voor corona was.
Dat moeten individuen dan zelf weten en uitvoeren. Dat blijven geen universele maatregelen, want dat is helemaal tegen de menselijke natuur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197393519
quote:
88s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:52 schreef Celestien het volgende:
@:Evenstar Laat je niet meeslepen, joh. Het is 't niet waard.
Nee, hij moet zich -net als Tijger_m- niet zo aanstellen. Laat iedereen de discussie voeren, ook wanneer men het of de mening als "moderator" niet aanstaat.
pi_197393521
quote:
88s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:14 schreef Celestien het volgende:
Kunnen nu wel een partij pessimistisch gaan doen, lekker gaan doomdenken, maar word iemand daar vrolijker van? Ik in ieder geval niet.
Met die vaccins hebben we de, tot nu toe, beste kans om uit deze covid-19 ellende te komen. Persoonlijk ben ik blij met die gedachte. Licht aan de horizon. Da's wat we nodig hebben. Iets van hoop dat het beter gaat worden na bijna 10 maanden van beperkingen.
Er is weinig positiefs als we de komende maanden nog in zo'n lockdown zitten. Duitsland/België hebben al verlengd en bij ons zit zo'n zelfde verlenging eraan te komen omdat het OMT daar ook voorstander van is. De cijfers dalen blijkbaar niet snel genoeg.
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:18:12 #104
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197393522
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:16 schreef Drekkoning het volgende:
Maar uiteindelijk kom je er vanaf.
Net zoals influenza?
So we just called him Fred
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:18:21 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197393527
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:16 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan is jaarlijks prikken nog steeds een blijvende maatregel...
Ja, zo kan je ook stellen dat we nog steeds niet van de mazelen af zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drekkoning op 13-01-2021 21:20:29 (:{) ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 21:19:51 #106
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197393560
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, zo kan je ook stellen dat we nog steeds niet van malaria af zijn.
Je belastingaangifte moet ook jaarlijks. De griepprik kost mij ieder jaar 5 minuten, misschien 10 als 't druk is. Kleine moeite :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 21:20:31 #107
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_197393568
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, jij noemde HIV als een voorbeeld waar we niet vanaf zijn gekomen.

Coronavirussen zullen we ook niet vanaf komen, maar door middel van de vaccinaties kan de impact wel dusdanig gereduceerd worden dat het geen kwaad meer kan.
En toch denk ik dat ook van HIV we kunnen afkomen, volgens een aantal onderzoeken is 10% van de Europese bevolking immuun voor HIV. Van zuid naar Noord gaat de immuungraad omhoog. Ik denk dat er geen wens is om het compleet uit te bannen omdat het met medicijnen te beteugelen is en dus langdurig geld oplevert. Meer onderzoek bij de mensen met immuniteit zou dus het dus makkelijker maken een vaccin te vinden. Maar goed dit is offtopic..

Ontopic, zou me niks verbazen als dit met Covid dezelfde kant op gaat. De macht van de big pharma gaat verder dan we misschien verwachten.
Lach met een schone bips
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:20:44 #108
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197393574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je belastingaangifte moet ook jaarlijks. De griepprik kost mij ieder jaar 5 minuten, misschien 10 als 't druk is. Kleine moeite :)
Precies
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197393578
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:12 schreef Fred het volgende:

[..]

Punt is dat je geen garantie hebt dat je van een virus afkomt en dan is corona nou net een virus dat een grotere wissel trekt op de maatschappij dan HIV.
Maar tegen corona is er een vaccin, en corona is voor de overgrote deel van de bevolking niet gevaarlijk. Hiv is voor iedereen dodelijk.

Met een vaccin kun je het zwakke deel van de bevolking beschermen, terwijl de rest gewoon corona als een griep ervaart.
Net zoals bij hiv de risicogroepen preventief medicijnen kunnen innemen die een besmetting kunnen voorkomen, zodat de ziekte zich minder goed verspreid en de rest van de bevolking er eigenlijk niet meer mee te maken heeft.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2021 @ 21:21:03 #110
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197393581
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar was daarvoor al een compleet vaccin ontwikkeld?
Volgens mij was dat gestopt omdat er geen noodzaak meer was.
Dit vaccin was ook in enkele weken klaar, de meeste tijd zat hem in het testen voor de goedkeuring.
Bij een mutatie is het een kwestie van mRNA vervangen door eentje die het nieuwe eiwit maakt. Dat kan in enkele weken.
Als er dan opnieuw getest moet worden voor goedkeuring kan het weer maanden duren.
Maar als dat kan worden overgeslagen kan het vaccin meteen in productie.
Dat is één van de redenen waarom wij nu binnen een jaar ee nvaccin hebben. Veel onderzoek en informatie van die tijd is gebruikt om dit vaccin te maken.

Die 6-8 weken om het aan te passen is wat Pfizer zelf heeft aangegeven. Een hele nieuwe vaccin ontwikkelen en een relatief kleine aanpassing doen zijn natuurlijk twee totaal verschillende dingen. Ene duurt jaren andere een paar weken.
pi_197393582
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En persoonlijk denk ik dat die angst best wel blijvend kan zijn bij een groep om aan een aantal regels vast te blijven houden, misschien in mindere mate. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik denk wel dat het te vroeg is om te zeggen dat we helemaal weer terug gaan naar hoe het voor corona was.
Hoop niet dat we daar naar gaan luisteren. We richten de samenleving toch ook niet anders in voor mensen met aeroacrofobie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:21:22 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197393587
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:20 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

En toch denk ik dat ook van HIV we kunnen afkomen, volgens een aantal onderzoeken is 10% van de Europese bevolking immuun voor HIV. Van zuid naar Noord gaat de immuungraad omhoog. Ik denk dat er geen wens is om het compleet uit te bannen omdat het met medicijnen te beteugelen is en dus langdurig geld oplevert. Meer onderzoek bij de mensen met immuniteit zou dus het dus makkelijker maken een vaccin te vinden. Maar goed dit is offtopic..

Ontopic, zou me niks verbazen als dit met Covid dezelfde kant op gaat. De macht van de big pharma gaat verder dan we misschien verwachten.
-> BNW
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:21:39 #113
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197393588
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:18 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, zo kan je ook stellen dat we nog steeds niet van de mazelen af zijn.
Zijn we toch ook niet ;)

Maar zo gaande weg is het toch wel duidelijk dat roepen dat corona ooit weggaat net zo ongefundeerd is als roepen dat maatregelen (om wat voor reden dan ook) blijven.
So we just called him Fred
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:23:54 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197393632
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:21 schreef Fred het volgende:

[..]

Zijn we toch ook niet ;)

Maar zo gaande weg is het toch wel duidelijk dat roepen dat corona ooit weggaat net zo ongefundeerd is als roepen dat maatregelen (om wat voor reden dan ook) blijven.
Mazelen hoef ik geen rekening mee te houden in het dagelijks leven, niets voor te laten ook.

Als jij met maatregelen bedoelt dat we wellicht moeten blijven vaccineren dan heb je helemaal gelijk. Dan is het inderdaad niet zeker dat we van maatregelen afkomen.

Maar de vrijheidsbeperkende maatregelen die sinds vorig jaar zijn ingevoerd gaan allemaal weer verdwijnen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197393634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Er is weinig positiefs als we de komende maanden nog in zo'n lockdown zitten. Duitsland/België hebben al verlengd en bij ons zit zo'n zelfde verlenging eraan te komen omdat het OMT daar ook voorstander van is. De cijfers dalen blijkbaar niet snel genoeg.
Dat laatste is niet zo vreemd. Steeds vaker hoor, lees en zie je mensen die 't wel beu zijn allemaal (beperkingen) en dus op eigen houtje bepalen dat ze zich er niet meer aan gaan houden. Alsof we de boel dan sneller onder controle hebben. Het is wel ongeveer het stomste wat je kunt doen als je het beu bent. :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:24:06 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197393637
Overigens mag dat thuiswerken van mij nog wel even duren. Heerlijk om niet om half 8 mijn nest uit te moeten en door de kou fietsen.
pi_197393645
Nou wel genoeg gediscussierd of maatregelen weg gaan of niet... We zullen er vanzelf achterkomen :9 Maar hebben jullie de South Park pandemic special gezien?

https://www.southparkstud(...)ecial-season-24-ep-1
pi_197393657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:20 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

En toch denk ik dat ook van HIV we kunnen afkomen, volgens een aantal onderzoeken is 10% van de Europese bevolking immuun voor HIV. Van zuid naar Noord gaat de immuungraad omhoog. Ik denk dat er geen wens is om het compleet uit te bannen omdat het met medicijnen te beteugelen is en dus langdurig geld oplevert. Meer onderzoek bij de mensen met immuniteit zou dus het dus makkelijker maken een vaccin te vinden. Maar goed dit is offtopic..

Ontopic, zou me niks verbazen als dit met Covid dezelfde kant op gaat. De macht van de big pharma gaat verder dan we misschien verwachten.
Nou, het beleid is wel degelijk om met preventieve medicijnen aids verder uit te roeien.
De middelen zijn er.

Bij covid-19 kan dat gelukkig wel met vaccins.
Kwestie van de aanhouder wint.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 21:25:17 #119
5428 crew  miss_sly
pi_197393664
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:21 schreef Fred het volgende:

[..]

Zijn we toch ook niet ;)

Maar zo gaande weg is het toch wel duidelijk dat roepen dat corona ooit weggaat net zo ongefundeerd is als roepen dat maatregelen (om wat voor reden dan ook) blijven.
De maatregelen gaan ooit weg. Dat is waar het om gaat. En of dat is omdat het virus helemaal weg is, of onder controle door een jaarlijkse prik of omdat het te lang heeft geduurd en mensen terug gaan naar normaal ondanks alles is allemaal mogelijk. Maar die maatregelen zijn niet blijvend, de anderhalve meter verdwijnt weer en we gaan niet iedere winter in lockdown.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:25:47 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197393674
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:20 schreef Wantie het volgende:
Maar tegen corona is er een vaccin, en corona is voor de overgrote deel van de bevolking niet gevaarlijk. Hiv is voor iedereen dodelijk.

Met een vaccin kun je het zwakke deel van de bevolking beschermen, terwijl de rest gewoon corona als een griep ervaart.
Net zoals bij hiv de risicogroepen preventief medicijnen kunnen innemen die een besmetting kunnen voorkomen, zodat de ziekte zich minder goed verspreid en de rest van de bevolking er eigenlijk niet meer mee te maken heeft.
Het gaat erom dat HIV een voorbeeld is van virus dat blijft bestaan en zo zijn er meer.
Corona is ook een virus en je kan daardoor niet hard stellen dat corona ooit weggaat.

Met maatregelen (zoals vaccineren) kan je dat beperken. We gaan er nu vanuit dat het eenmalig is, maar wie weet moet dat wel jaarlijkes. Net zoals met influenza, een ander virus waar we niet vanaf lijken te komen.

En mijn punt in deze hele discussie is dat je hier wel mag roepen "Corona gaat weg", maar als je roept "Corona blijft" of "de maatregelen blijven" dan ben je opeens lastig en is het een BNW-uitspraak. Terwijl over beiden niks met zekerheid is te zeggen.
So we just called him Fred
pi_197393680
quote:
88s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:23 schreef Celestien het volgende:
Er is weinig positiefs als we de komende maanden nog in zo'n lockdown zitten. Duitsland/België hebben al verlengd en bij ons zit zo'n zelfde verlenging eraan te komen omdat het OMT daar ook voorstander van is. De cijfers dalen blijkbaar niet snel genoeg.
Ben ik ook een van hoor in sommige opzichten. Niet bij ouderen, maar wel bij jongeren. Helemaal als we met dalende cijfers een smekende premier hebben voor de avondklok. Die lockdown houd ook echt niet op, op 9 februari.
pi_197393690
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:24 schreef Anton91 het volgende:
Nou wel genoeg gediscussierd of maatregelen weg gaan of niet... We zullen er vanzelf achterkomen :9 Maar hebben jullie de South Park pandemic special gezien?

https://www.southparkstud(...)ecial-season-24-ep-1
Nee. Zo eerst eens The Queen's Gambit afkijken. :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:26:59 #123
14505 OProg
A Life in Music
pi_197393692
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:24 schreef Hexagon het volgende:
Overigens mag dat thuiswerken van mij nog wel even duren. Heerlijk om niet om half 8 mijn nest uit te moeten en door de kou fietsen.
Als alles straks weer een beetje normaal is kunnen we met zekerheid stellen dat in ieder geval in mijn branche als ontwikkelaar dit allemaal prima te doen was. Dus ook dat om half 8 in de file staat om allemaal tegelijk op kantoor te komen en überhaupt elke dag maar op kantoor zijn om maar op kantoor te zijn zinloos is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197393709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:26 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ben ik ook een van hoor in sommige opzichten. Niet bij ouderen, maar wel bij jongeren. Helemaal als we met dalende cijfers een smekende premier hebben voor de avondklok. Die lockdown houd ook echt niet op, op 9 februari.
Dat wat je quote heb ik nooit gezegd, hoor. Da's tekst van Anton91 :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 21:28:16 #125
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197393717
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:26 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ben ik ook een van hoor in sommige opzichten. Niet bij ouderen, maar wel bij jongeren. Helemaal als we met dalende cijfers een smekende premier hebben voor de avondklok. Die lockdown houd ook echt niet op, op 9 februari.
Ik heb me er al op ingesteld dat de lockdown er is tot het weer beter wordt, kan het alleen maar meevallen. Eind februari is mn nieuwe huis klaar, dan ben ik toch paar weken aan 't klussen, dus kom maar op :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197393718
In het begin was alles nog groot nieuws, lockdown dit dat.

Nu bij nieuwe aankondigen "schouders ophalen", 5887 besmettingen, 484 doden "gaap".

Corona riedeltje begint steeds meer kracht te verliezen.
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 21:28:28 #127
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_197393719
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, het beleid is wel degelijk om met preventieve medicijnen aids verder uit te roeien.
De middelen zijn er.

Bij covid-19 kan dat gelukkig wel met vaccins.
Kwestie van de aanhouder wint.
Nou eigenlijk houden ze HIV in stand, die besmettingen blijven komen. En eenmaal besmet moeten die medicijnen betaald blijven worden de rest van het leven. Die zijn duurder dan een prik.

Maar ik hou erover op, want dit is niet het topic hiervoor.
Lach met een schone bips
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:28:34 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197393722
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:26 schreef OProg het volgende:

[..]

Als alles straks weer een beetje normaal is kunnen we met zekerheid stellen dat in ieder geval in mijn branche als ontwikkelaar dit allemaal prima te doen was. Dus ook dat om half 8 in de file staat om allemaal tegelijk op kantoor te komen en überhaupt elke dag maar op kantoor zijn om maar op kantoor te zijn zinloos is.
Wij hebben nu als regel dat we in normale tijden 2 dagen thuis mogen werken.

Maar laat dat maar wachten tot ergens in april ofzo.
pi_197393728
quote:
88s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:27 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat wat je quote heb ik nooit gezegd, hoor. Da's tekst van Anton91 :)
Huh? ik quote wat jij zegt en geef daar mijn reactie op.
pi_197393736
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:14 schreef Fred het volgende:

[..]

We moeten nog gaan zien in hoeverre dat allemaal effectief gaat zijn, de vooruitzichten zijn hoopgevend: eerst zien en dan geloven.

Lees net dat het voor HIV ook tientallen jaren kan duren voor we er écht vanaf zijn.
Dus wat wil je nu uiteindelijk zeggen? Dat we ons nog een tijd goed aan de maatregelen moeten houden, of dat we ze nu al versoepelen en los laten?
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:29:19 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197393740
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:23 schreef Drekkoning het volgende:
Mazelen hoef ik geen rekening mee te houden in het dagelijks leven, niets voor te laten ook.

Als jij met maatregelen bedoelt dat we wellicht moeten blijven vaccineren dan heb je helemaal gelijk. Dan is het inderdaad niet zeker dat we van maatregelen afkomen.

Maar de vrijheidsbeperkende maatregelen die sinds vorig jaar zijn ingevoerd gaan allemaal weer verdwijnen.
Jaarlijks een prik moet halen kan ook best vrijheidsbeperkend worden als het wordt gekoppeld aan een vaccinatiebewijs en dat vervolgens getoond moet worden bij deelname aan bijvoorbeeld deelname van evenementen.
Mag hopen dat het niet gebeurd, maar zelfs na een jaar weten we nog steeds te weinig van het virus en het vaccin om dit soort mogelijkheden per definitie af te rangeren.
So we just called him Fred
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:29:48 #132
14505 OProg
A Life in Music
pi_197393749
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:25 schreef Fred het volgende:
Het gaat erom dat HIV een voorbeeld is van virus dat blijft bestaan en zo zijn er meer.
Corona is ook een virus en je kan daardoor niet hard stellen dat corona ooit weggaat.
Dat tweede zou heel goed kunnen maar dat staat echt totaal los van het eerste. Omdat dat hele HIV een soort ding op zichzelf is dat los staat van de reguliere virussen waar we wel vaccins voor hebben.

Heer kort de uitleg:

quote:
Het ontwikkelen van vaccins tegen virussen is normaal gesproken een redelijk eenvoudig proces. Bij veel virussen, bij mazelen bijvoorbeeld, is het zo dat infectie resulteert in het opruimen van het virus tijdens de inductie van de immuunrespons, hetzij door de aanmaak van antistoffen hetzij door een cellulaire reactie met killer T-cellen (cellulaire immuniteit). Vaccins kunnen dan ontwikkeld worden om een vergelijkbare immuunrespons teweeg te brengen. Het ontwikkelen van een vaccin tegen HIV is helaas veel ingewikkelder. Mensen met HIV ruimen hun infectie niet op en worden niet immuun voor her-infectie, dus eerdergenoemd procedé kan niet worden gekopieerd. Bovendien zijn er niet zoveel diermodellen beschikbaar als bij andere virussen. Eigenlijk is alles wat we kunnen doen het bestuderen van mensen die met HIV geïnfecteerd zijn om daarmee aanwijzingen te verzamelen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197393759
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:54 schreef Fred het volgende:

[..]

Maar heb je dan wel wetenschappers horen zeggen dat het wél weg gaat?
Dat wetenschappers niet spreken over situatie X wil niet zeggen dat situatie X niet plaats kan vinden
[..]

Neen, net zoals ik geen bron heb dat het virus blijft. Ik doe hier dan ook geen ongefundeerde uitspraken over het wel of niet blijven van het virus.
Het is toch te simpel voor woorden? Het virus blijft totdat iedereen gevaccineerd is of het virus gehad heeft.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197393763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb me er al op ingesteld dat de lockdown er is tot het weer beter wordt, kan het alleen maar meevallen. Eind februari is mn nieuwe huis klaar, dan ben ik toch paar weken aan 't klussen, dus kom maar op :P
Ja, als je tot die tijd wat te doen hebt valt het allemaal wel mee. Mijn verhuisplannen zijn een beetje in het water gevallen vanwege corona omdat ik gok dat vanwege mijn werk ik ontzettend lastig een nieuwe hypotheek kan krijgen (ondanks vast contract etc).
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:30:42 #135
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197393770
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:29 schreef mijntjexx het volgende:
Dus wat wil je nu uiteindelijk zeggen?
Dat moeten stoppen iets als BNW te bestempelen als iemand iets post wat anders is dan algemene gedachtengoed of wat niet overeenkomt met de mening van de mods in dit topic.
So we just called him Fred
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:31:16 #136
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197393787
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:29 schreef Fred het volgende:

[..]

Jaarlijks een prik moet halen kan ook best vrijheidsbeperkend worden als het wordt gekoppeld aan een vaccinatiebewijs en dat vervolgens getoond moet worden bij deelname aan bijvoorbeeld deelname van evenementen.
Mag hopen dat het niet gebeurd, maar zelfs na een jaar weten we nog steeds te weinig van het virus en het vaccin om dit soort mogelijkheden per definitie af te rangeren.
Want dat hebben we ook voor al onze andere vaccins?
Je bent echt aan het zoeken want er is helemaal niks dat aanleiding geeft tot de denkbeelden die je nu erbij betrekt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197393795
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:30 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat moeten stoppen iets als BNW te bestempelen als iemand iets post wat anders is dan algemene gedachtengoed of wat niet overeenkomt met de mening van de mods in dit topic.
En ons aan de maatregelen te houden toch? (om deze discussie goed af te sluiten)
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:33:35 #138
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197393847
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:20 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het zou pas echt helpen als dit soort staatsgevaarlijke verspreiding van denkbeelden eens de kop in werd gedrukt. Zeker nu we nog harder moeten ingrijpen zullen dit soort berichten meer verspreid en gehoord worden.
Idd. ongewenst om zaken ter discussie te stellen die tegen de meerderheid van wenselijke gedachten ingaat.
Ms een oproep om alles wat niet door een overheidsbron wordt onderbouwd, voortaan hier te markeren als onzin. Het heeft geen zin; en brengt alleen maar onrust om andere denkbeelden te bespreken of te verspreiden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197393867
op kantoor collega's met een fris kapsel. want 'ja, het nieuwe jaar en het zag er gewoon niet meer uit'.

familie verteld mij dat ze de voorschriften maar laten zitten, zonder echte reden. een kleinkind moet oma een dikke knuffel geven. en dat werkt dan in het onderwijs.

in de lokale snackbar weigeren klanten een mondkapje te gebruiken. ookal ligt er een doos vol voor klanten en is de zaak bezaaid met a4tjes over voorschriften.

zien jullie dit ook?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 21:34:43 #140
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197393869
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Want dat hebben we ook voor al onze andere vaccins?
Je bent echt aan het zoeken want er is helemaal niks dat aanleiding geeft tot de denkbeelden die je nu erbij betrekt.
Volgens mij is @Fred aan 't proberen een punt te maken dat de term 'BNW' wel makkelijk gebruikt wordt. Dat ben ik overigens wel met 'm eens, maar is een heel andere discussie :)

Edit: Hij zegt 't net :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:35:08 #141
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197393876
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:29 schreef OProg het volgende:
Dat tweede zou heel goed kunnen maar dat staat echt totaal los van het eerste. Omdat dat hele HIV een soort ding op zichzelf is dat los staat van de reguliere virussen waar we wel vaccins voor hebben.

Heer kort de uitleg:
[..]

Het feit dat we vaccineren zegt dus al dat het virus niet weg is. We houden het slechts onder controle met de maatregel "vaccineren", net zoals we HIV in grote lijnen onder controle houden met de maatregelen "veilig vrijen".

Zo nu en dan hoor in je het nieuws nog wel van een lokale uitbraak van de mazzelen. Gelukkig wort de verspreiding snel ingedamd doordat er een effectief vaccin is waardoor een groot deel van de bevolking. Ik hoop van harte dat het corona vaccin dat ook is, maar we zullen eerst moeten zien wat er de komende maanden gebeurd.
So we just called him Fred
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:35:54 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197393892
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja, als je tot die tijd wat te doen hebt valt het allemaal wel mee. Mijn verhuisplannen zijn een beetje in het water gevallen vanwege corona omdat ik gok dat vanwege mijn werk ik ontzettend lastig een nieuwe hypotheek kan krijgen (ondanks vast contract etc).
Ik ben blij dat ik vorige maand eindelijk heb gekocht met die huizenprijzen die maar blijven stijgen.

Kan er pas half april in dus hopelijk tegen die tijd - of in elk geval begin mei - weer een bouwmarkt en meubelzaak open. Ook iets om naar uit te zien gelukkig :)
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:36:14 #143
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197393895
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:31 schreef Drekkoning het volgende:
Want dat hebben we ook voor al onze andere vaccins?
Niet perse met vaccins, maar er zijn landen waar je niet in komt zonder verklaring dat je geen polio hebt om maar een voorbeeld te noemen.

(net zoals er nu ook een heleboel landen zijn je uitsluiten van toegang als niet kan aantonen dat je geen corona hebt)
So we just called him Fred
pi_197393905
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
op kantoor collega's met een fris kapsel. want 'ja, het nieuwe jaar en het zag er gewoon niet meer uit'.

familie verteld mij dat ze de voorschriften maar laten zitten, zonder echte reden. een kleinkind moet oma een dikke knuffel geven. en dat werkt dan in het onderwijs.

in de lokale snackbar weigeren klanten een mondkapje te gebruiken. ookal ligt er een doos vol voor klanten en is de zaak bezaaid met a4tjes over voorschriften.

zien jullie dit ook?
Nee totaal niet, ik ga niet naar kantoor, bijna iedereen heeft een coronakapsel (met tondeuse kortgewiekt of veel te lang) de familie en vrienden houden zich keurig aan alle voorschriften (0 besmettingen in vrienden/familiekring) en bij de snackbar en supermarkt draagt iedereen een mondkapje zonder issues.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 21:37:18 #145
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197393916
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik vorige maand eindelijk heb gekocht met die huizenprijzen die maar blijven stijgen.

Kan er pas half april in dus hopelijk tegen die tijd - of in elk geval begin mei - weer een bouwmarkt en meubelzaak open. Ook iets om naar uit te zien gelukkig :)
September 2019 gekocht, dus duurt me al veel te lang. Kan niet wachten eindelijk weer een goede werkplek te hebben, dat thuiswerken blijft toch wel. Bij mij op kantoor zijn ze al kantoren aan 't sluiten en fysieke locaties aan het herinrichten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197393950
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:07 schreef Fred het volgende:

[..]

Nog steeds zijn er voorzorgsmaatregelen van kracht: je doet er nog steeds goed aan op te wippen met condoom met mensen waarvan je niet weet of ze hiv (of een andere geslachtsziekte hebben).

Een mooi voorbeeld van een virus dus waar we nooit vanaf zijn gekomen.
Je doet er misschien goed aan, maar ik doe het regelmatig zonder, 99% van mijn universitair opgeleide vrienden ook, die zijn niet achterlijk, ook de gene die met 30 man bare neukt in een club niet, die nemen gewoon het risico omdat ze het het waard vinden.

Een "maatregel" in deze context is per definitie een *verplichting*. Zoals @miss_sly zegt, sommige mensen zullen dat soort dingen die zij noemt misschien vrijwillig doen, maar da's geen maatregel.

En *surprise* tegen hiv is geen en komt er waarschijnlijk ook nooit een vaccin. Als er een vaccin zou zijn wat 95% garantie zou bieden op er nooit iets van merken en 100% tegen ooit AIDS ontwikkelen, denk je dat er dan nog veel mensen zo'n condoom zouden gebruiken? nope.jpg.

Het overgrote meerendeel van de gay/bi mannen die ik ken doen het nu al niet, en dan bedoel ik echt 90%+ , simpelweg ómdat het een ziekte is waar je prima mee kan leven nu, dus ach, dat kleine risico...

MAar goed, de twee zijn dus ook niet te vergelijken. De een sloopt je chronisch, alleen nu niet meer omdat je medicijnen hebt, de ander doet na vaccinatie 0,0 meer.

Er is geen énkele reden om aan te nemen dat als straks iedereen gevaccineerd is de 1,5m etc niet gewoon in de dumpster gaan.
#WeesGeenWhales
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:39:32 #147
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197393980
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:37 schreef chratnox het volgende:
Bij mij op kantoor zijn ze al kantoren aan 't sluiten en fysieke locaties aan het herinrichten.
Herkenbaar, bij ons verwacht ik dat de meeste kantoren ontmoetings- en vergaderruimtes worden waar je hooguit enkele uren aanwezig bent.
So we just called him Fred
pi_197393986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik vorige maand eindelijk heb gekocht met die huizenprijzen die maar blijven stijgen.

Kan er pas half april in dus hopelijk tegen die tijd - of in elk geval begin mei - weer een bouwmarkt en meubelzaak open. Ook iets om naar uit te zien gelukkig :)
Ja snap ik! Ik zit op dit moment ook in een (koop) appartement, maar wilde van een appartement naar een gezinswoning. Nou is het afhankelijk van wat voor woning ik vind of ik een hoge hypotheek nodig heb, maar op dit moment krijg ik denk ik gewoon lastig een hypotheek omdat ik op boten vaar waar in het begin van de crisis nogal wat mensen op zijn overleden (aan corona ;) ). en die branche ligt op dit moment nog helemaal stil.

Maar dat zijn inderdaad leuke dingen om naar uit te kijken, moet je veel verbouwen of niet?
  Redactie Frontpage woensdag 13 januari 2021 @ 21:40:06 #149
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197393990
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee totaal niet, ik ga niet naar kantoor, bijna iedereen heeft een coronakapsel (met tondeuse kortgewiekt of veel te lang) de familie en vrienden houden zich keurig aan alle voorschriften (0 besmettingen in vrienden/familiekring) en bij de snackbar en supermarkt draagt iedereen een mondkapje zonder issues.
Ik heb het kapsel weer terug dat ik in mijn puberjaren had. Ik kan eindelijk weer headbangen ^O^
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:40:58 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197394011
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, eind van de zomer zit het erop.

Nog terugkomend op de Britse variant: ik begrijp dat besmette personen tot 90x meer virus bij zich dragen dan de reguliere variant.
Dus toch besmettelijker.
Daarnaast hecht het voor 40-70% beter op onze cellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')