Ja, dan heb je wel een punt, en dat is wat mij betreft geen bnw.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:49 schreef Fred het volgende:
[..]
Het gaat er mij niet om dat de maatregelen blijven als er geen noodzaak is, maar de aanname dat de noodzaak per definitie weggaat. Dát is net zo hard BNW als roepen dat de maatregelen blijven als er geen noodzaak is.
Ja, dat gaf even wat ademruimte. Hopelijk, als we allemaal een vaccinatie hebben, gaan we weer die kant op.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom doen we zo moeilijk? Afgelopen zomer was er ruimte in de ziekenhuizen en werd er versoepeld. Vrijwel alle maatregelen waren weg met uitzondering van de basismaatregelen.
Oftewel: 7 maanden terug is een goede indicatie dat de grote maatregelen niet blijven indien het virus weg is.
Maar heb je dan wel wetenschappers horen zeggen dat het wél weg gaat?quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:50 schreef miss_sly het volgende:
Daar is men het zeker over eens. Ik heb big geen wetenschapper horen zeggen dat ze er bang voor zijn dat dat niet zo is.
Neen, net zoals ik geen bron heb dat het virus blijft. Ik doe hier dan ook geen ongefundeerde uitspraken over het wel of niet blijven van het virus.quote:Heb jij een bron van het tegendeel?
Vaccins die we nu hebben waren ook binnen een paar dagen klaar. Het euvel zit hem in de productie voor miljarden mensen. Heb je een problematische mutatie heb je dus een gigantisch probleem. Ben je zo weer meer dan een jaar verder alvorens er genoeg mensen ingeënt zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Feit: Er is een vaccin, die ook werkzaam is op de huidige mutaties.
Feit: Muterende virussen zijn niet bijzonder en geen uitzondering.
Feit: Men is wereldwijd begonnen met vaccineren.
Feit: Indien er een mutatie is waar dit vaccin niet op werkt duurt het ongeveer 6 tot 8 weken voordat een nieuwe vaccin is ontwikkeld wat wel werkt.
Feit: Als de zorg niet meer (over)belast is gaat men versoepelen .
Onderbouwde mening, gebaseerd op bovenstaande feiten: Maatregelen gaan uiteindelijk allemaal verdwijnen.
Je kan dit niet vergelijken met ongefundeerde zooi dat alles en iedereen vanaf nu moet gaan wijken voor COVID-19, want daar is gewoon geen enkele onderbouwing of bron voor.
Het is juist de basismaatregelen (wat een kutwoord ook) die ik de grootste maatregelen vind. Maar dat zal wel persoonlijk zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom doen we zo moeilijk? Afgelopen zomer was er ruimte in de ziekenhuizen en werd er versoepeld. Vrijwel alle maatregelen waren weg met uitzondering van de basismaatregelen.
Oftewel: 7 maanden terug is een goede indicatie dat de grote maatregelen niet blijven indien het virus weg is.
Maar ik vind het eigenlijk wel interessant om te weten wanneer de basismaatregelen weg gaan. Dus mondkapjes, 1.5meter, een eventuele avondklok etc. Deze hele manier van angstzaaien zal bij een aantal mensen denk ik toch blijvend zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dacht dat het euvel vooral in het testen en goedkeuren zat...quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vaccins die we nu hebben waren ook binnen een paar dagen klaar. Het euvel zit hem in de productie voor miljarden mensen. Heb je een problematische mutatie heb je dus een gigantisch probleem. Ben je zo weer meer dan een jaar verder alvorens er genoeg mensen ingeënt zijn.
Ik ook. Maar we weten dat die basismaatregelen (idd, kutwoord) ook economisch gezien het meeste pijn doen. Oftewel, zeker met een kabinet met daarin VVD is het niet logisch aan te nemen dat die blijven.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is juist de basismaatregelen (wat een kutwoord ook) die ik de grootste maatregelen vind. Maar dat zal wel persoonlijk zijn.
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:50 schreef Wantie het volgende:
Feit is ook dat er een vaccin is die voor de benodigde groepsimmuniteit kan zorgen.
Er bestaat natuurlijk de kans dat dat niet zo is, en dan zijn we inderdaad fucked up.
Maar uiteindelijk zal het toch moeten afnemen. We hebben de pest en Spaanse griep ook overleefd.
Waarom zou dit virus ons er dan wel onder krijgen?
Denk rond september, dat dan e basis maatregelen kunnen worden afgeschroefd.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ik vind het eigenlijk wel interessant om te weten wanneer de basismaatregelen weg gaan. Dus mondkapjes, 1.5meter, een eventuele avondklok etc. Deze hele manier van angstzaaien zal bij een aantal mensen denk ik toch blijvend zijn.
Als er straks voldoende mensen gevaccineerd zijn (bij voorkeur de hele bevolking, maar hè, dat wordt 'm nooit) & de zorg het weer aan kan, dan zitten we op een punt dat het eigenlijk niet veiliger wordt. Dan nog steeds vasthouden aan die basismaatregelen, dan valt niet meer uit te leggen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is juist de basismaatregelen (wat een kutwoord ook) die ik de grootste maatregelen vind. Maar dat zal wel persoonlijk zijn.
Nou, het zal niet weg zijn, Je wordt ingeënt, maar dat betekent niet dat het weg is. Je hebt er alleen geen last meer van.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:57 schreef Fred het volgende:
[..]
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Ik zit ook met smacht te wachten op de dag het virus weg is en we weer lekker ons gang kunnen gaan... Of het ooit gaat gebeuren is afwachten.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:54 schreef Fred het volgende:
[..]
Maar heb je dan wel wetenschappers horen zeggen dat het wél weg gaat?
Dat wetenschappers niet spreken over situatie X wil niet zeggen dat situatie X niet plaats kan vinden
[..]
Neen, net zoals ik geen bron heb dat het virus blijft. Ik doe hier dan ook geen ongefundeerde uitspraken over het wel of niet blijven van het virus.
Ooit gaat het over. Dat is een feit. Wanneer is de vraag. Ik doe ook geen uitspraken over de termijn waarop.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vaccins die we nu hebben waren ook binnen een paar dagen klaar. Het euvel zit hem in de productie voor miljarden mensen. Heb je een problematische mutatie heb je dus een gigantisch probleem. Ben je zo weer meer dan een jaar verder alvorens er genoeg mensen ingeënt zijn.
Juist omdat we een mondkapjes verplichting hebben gekregen ben ik wel een beetje huiverig geworden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Denk rond september, dat dan e basis maatregelen kunnen worden afgeschroefd.
Puur technisch gezien zaten we rond half Mei toen al nagenoeg aan die 3 IC opname's per dag (nu weet ik niet of de genoemde 3 nu de maximale groei zijn over een periode of hele nieuwe. Als het om druk op de zorg gaat lijkt die tweede me nog wat logischer met een maximale periode dat het plaats mag vinden).quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wel hoop.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:57 schreef Fred het volgende:
[..]
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Ik reken erop.quote:Ik zit ook met smacht te wachten op de dag het virus weg is en we weer lekker ons gang kunnen gaan... Of het ooit gaat gebeuren is afwachten.
Waarvan nog steeds niet bekend is hoeveel zoden die dingen nu daadwerkelijk aan de dijk zetten. Die gaan ook wel weg, hoor. Over niet al te lang zie je alleen maar busladingen Aziaten over de Zaanse Schans lopen met mondkapjes op.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Juist omdat we een mondkapjes verplichting hebben gekregen ben ik wel een beetje huiverig geworden.
Ik heb er weinig last van.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Juist omdat we een mondkapjes verplichting hebben gekregen ben ik wel een beetje huiverig geworden.
Het kan best dat er mensen zijn die bang blijven. En misschien zullen er hier ook wel mensen vaker een mondkapje dragen, net als in een aantal Aziatische landen. En eerder thuis blijven als ze zich grieperig voelen. En dat is allemaal prima. Maar het zullen geen opgelegde maatregelen zijn. Er is toch geen enkele overheid die erop zit te wachten de economie en samenleving blijvend schade toe te brengen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ik vind het eigenlijk wel interessant om te weten wanneer de basismaatregelen weg gaan. Dus mondkapjes, 1.5meter, een eventuele avondklok etc. Deze hele manier van angstzaaien zal bij een aantal mensen denk ik toch blijvend zijn.
Feit: er is 0,0 garantie dat het vaccin voor elke komende mutatie werkt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 20:51 schreef Evenstar het volgende:
Feit: Er is een vaccin, die ook werkzaam is op de huidige mutaties.
Uiteraard.quote:Feit: Muterende virussen zijn niet bijzonder en geen uitzondering.
Dan is wereld de laatste tijd een stuk kleiner geworden: https://www.aljazeera.com(...)untries-have-startedquote:Feit: Men is wereldwijd begonnen met vaccineren.
Volgens sommige opvattingen is covid een mutatie op sars en mers, dat heeft toch wel een stuk langer dan 6 tot 8 weken geduurd.quote:Feit: Indien er een mutatie is waar dit vaccin niet op werkt duurt het ongeveer 6 tot 8 weken voordat een nieuwe vaccin is ontwikkeld wat wel werkt.
Uiteraard, mijn punt gaat dan ook helemaal niet over het blijven van maatregelen als de noodzaak weg is.quote:Feit: Als de zorg niet meer (over)belast is gaat men versoepelen .
Het is hoopgevend wat er nu allemaal gebeurd, dat ben ik met je eens: we zijn er nog niet en we hebben geen zekerheid dat het virus écht weg gaat.quote:Je kan dit niet vergelijken met ongefundeerde zooi dat alles en iedereen vanaf nu moet gaan wijken voor COVID-19, want daar is gewoon geen enkele onderbouwing of bron voor.
Geen woorden in mijn mond leggen. Dat stel ik niet en heb ik niet gezegd. Ik ben van mening dat men nauwelijks meer risico's accepteert en doorslaat in het willen beschermen van ons met als gevolg dat wij straks geen samenleving meer over hebben, en dit heb ik meermaals gezegd. Dat is heel wat anders.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ooit gaat het over. Dat is een feit. Wanneer is de vraag. Ik doe ook geen uitspraken over de termijn waarop.
Waar het om gaat is dat DeVerzamelaar blijft herhalen dat we altijd aan deze maatregelen vast blijven zitten, omdat ze (de overheid) ons onder controle wil hebben. En dat is nonsens.
Nog steeds zijn er voorzorgsmaatregelen van kracht: je doet er nog steeds goed aan op te wippen met condoom met mensen waarvan je niet weet of ze hiv (of een andere geslachtsziekte hebben).quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:02 schreef Wantie het volgende:
Maar wel hoop.
In de jaren tachtig was aids een dodelijke ziekte waar geen oplossing voor leek. In de jaren negentig werd een chronische ziekte waarbij je heden ten dage maar 1 pil hoeft in te nemen om het ontraceerbaar te maken en onoverdraagbaar, en kun je met 1 tablet per dag voorkomen dat je besmet wordt..
Van soa's zoals HIV zijn we toch ook nooit afgekomen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:00 schreef miss_sly het volgende:
Ooit gaat het over. Dat is een feit. Wanneer is de vraag. Ik doe ook geen uitspraken over de termijn waarop.
Thuis blijven als je je grieperig voelt is sowieso een goed advies.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het kan best dat er mensen zijn die bang blijven. En misschien zullen er hier ook wel mensen vaker een mondkapje dragen, net als in een aantal Aziatische landen. En eerder thuis blijven als ze zich grieperig voelen. En dat is allemaal prima. Maar het zullen geen opgelegde maatregelen zijn. Er is toch geen enkele overheid die erop zit te wachten de economie en samenleving blijvend schade toe te brengen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |