abonnement Unibet Coolblue
pi_197384313
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:07 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar helaas geldt dat voor onze gehele generatie. Persoonlijk heb ik door internet en gaming ook een jaartje of twee verloren in mijn persoonlijke ontwikkeling. Maar tijdens deze coronacrisis kan je donder op zeggen dat de meesten van mijn leeftijd weer zullen terugkeren naar een game/internetverslaving en ik vind dat kwalijk.
Ik ben er een van, na een afwezigheid van tweeenhalf jaar, ben ik een aantal maanden geleden weer begonnen met WoW, terwijl ik dat eigenlijk had afgezworen. Maar goed, ik heb het nu wel wat beter in de hand en speel alleen s'avonds een uurtje of twee voordat ik naar bed ga, meer dan genoeg om in mijn behoefte te voorzien.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2021 @ 14:13:06 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197384369
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb het zien gebeuren met mijn broer's zoon, die was vanaf zijn twaalfde alleen maar bezig met een PC of eventueel een console. Die kwam zelden of nooit buiten de deur vanaf zijn twaalfde tot zijn 18e-19e jaar en miste zodoende alles wat het leven leven leuk maakt op die leeftijd. Gelukkig heeft ie er nu afstand van genomen, heeft een vriendinnetje en een vriendengroep die samen regelmatig naar Engeland gaan om een random voetbalwedstrijd te bezoeken. Nu even niet dus vanwege corona, maar hij heeft in ieder geval het licht gezien. Wel jammer van die 6-7 jaar, die krijgt ie nooit meer terug.
Wat het beste voor jou is, is niet per se het beste voor iedereen. Er zijn personen die daar gewoon vrij weinig mee hebben en liever tijd in zichzelf steken. Ik weet dat ik op die leeftijd doodongelukkig was geworden door continu bij sociale dingen betrokken te worden. Wat ik toen achter mijn bureau deed, heeft de basis voor mijn toekomst gelegd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:14:12 #153
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197384392
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ben er een van, na een afwezigheid van tweeenhalf jaar, ben ik een aantal maanden geleden weer begonnen met WoW, terwijl ik dat eigenlijk had afgezworen. Maar goed, ik heb het nu wel wat beter in de hand en speel alleen s'avonds een uurtje of twee voordat ik naar bed ga, meer dan genoeg om in mijn behoefte te voorzien.
Gelukkig game ik helemaal niet tijdens deze periode, maar ik merk wel aan mezelf dat ik veel te veel op het internet ben ten aanzien van vroeger. Dat, terwijl ik voor de coronacrisis amper op het internet aanwezig was, omdat ik meer bezig was met een sociaal leven. Dat is begrijpelijkerwijs allemaal weggevaagd door de maatregels en ik vermoed dat een heleboel mensen nog een heleboel schade zullen ondervinden door ofwel een internetverslaving danwel een game-verslaving.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:18:06 #154
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197384469
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat het beste voor jou is, is niet per se het beste voor iedereen. Er zijn personen die daar gewoon vrij weinig mee hebben en liever tijd in zichzelf steken. Ik weet dat ik op die leeftijd doodongelukkig was geworden door continu bij sociale dingen betrokken te worden. Wat ik toen achter mijn bureau deed, heeft de basis voor mijn toekomst gelegd.
Alhoewel ik in mijn jeugd heel introvert was, blijk ik in mijn volwassendom juist heel extrovert zijn door juist sociale dingen aan te willen gaan. Dat komt mede doordat ik het gevoel had bezig te zijn geweest met tijdverspilling door te gamen/docu's kijken/social media etc.

Het ligt dus inderdaad aan de persoon, maar door sociale evenementen voel je je toch wat meer betrokken in het geheel wat psychologisch gunstig is.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197384559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:05 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Omdat het de bedoeling is dat de wereldbevolking eenheidsworsten worden die niet voor zichzelf kunnen nadenken en eten wat ze voorgeschoteld krijgen. De rol van deze platformen zal uiteindelijk worden overgenomen door de overheid. Of dat iets goeds/slechts betreft, laat ik even in het midden.
Ik vind dat nationale overheden soms te ver gaan. Zoals Duitsland waar Twitter een boete krijgt als ze posts die bijvoorbeeld kritisch zijn op asielzoekers niet snel genoeg weghalen (want xenofoob). Maar daar kun je je als burger tenminste nog tegen uitspreken. Bij verkiezingen bijvoorbeeld. Maar dat is nog steeds beter dan het volledig uitbesteden van de grenzen van de vvmu aan een handvol tech bedrijven in Californië die hele andere belangen hebben en volledig ondoorzichtig zijn.

In de VS zie je nu zelfs dat die bedrijven niet alleen bepalen wat je wel/niet mag zeggen maar dat ze ook nauw samenwerken met de Democraten. Er wordt al gewaarschuwd voor een War on (Domestic) Terror 2. Maar wat is een domestic terrorist? In de ogen van veel Democraten iedereen die ooit een MEGA-petje op heeft gehad. Facebook hoeft alleen maar een A.I. los te laten op hun database om elke foto + naam van iemand met een rode pet aan de FBI over te handigen. En Amazon Web Services mag voor een paar biljoen dollar de servers van de CIA in de cloud gaan hosten. Ik vermoed dat een boel van die petjes en extreem rechtse literatuur toch online gekocht is.

En dan wat? Die mensen op een no-fly list plaatsen zoals de Capitol-verdachten? Er wordt al voorgesteld om mensen die gewerkt hebben voor de Trump administratie voor altijd uit te sluiten van publieke functies. Dus ook de simpele ambtenaren en systeembeheerders. Doet me denken aan China met hun sociaal puntensysteem.

Maar die mensen vergeten dat het tij heel snel kan keren. Dezelfde systemen/bevoegdheden/machtsmiddelen kunnen ook gebruik worden om mensen met een BLM t-shirt te verzamelen.

Amerikaanse Presidenten hebben sinds 1945 geleidelijk hun macht vergroot. Vooral op het gebied van Buitenlandse politiek en het uitvoeren van oorlogshandelingen. Dat was tot en met Obama nooit een zorgpunt, want men ging er vanuit dat alleen verstandige mensen president konden worden. Maar toen kwam er een idioot als Trump aan de macht en was iedereen (terecht) bang dat hij wel eens WW3 kon starten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aurelius op 13-01-2021 14:31:34 ]
pi_197384675
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Links is tegenwoordig een grote hoop van het oude Pvda-links en neo-links van GL en zelfs DENK soms om een één of andere reden. Die zijn niet allemaal even veel voor vrijheid van de mensen ten koste van de elite, sommigen willen gewoon een verbiedscultuur binnen de overheid, wat ook links is.
Maar verbieden dat grote techbedrijven mensen kunnen bannen valt ook onder de verbiedscultuur. Dus dan zit je met de keuze:
- Meer vrijheid voor burgers, maar dat betekent ook dat techbedrijven de vrijheid hebben om meningen te verwijderen.
- Meer macht vanuit de overheid die bepalen wat techbedrijven wel of niet mogen verwijderen. Dan is het aan de overheid die bepaald wat wel en niet kan.

Daarnaast zijn de consumenten van techbedrijven nog altijd de adverteerders. Tenzij jij als gebruiker betaalt voor een abonnement waardoor je geen reclame ziet. Maar dan nog ben je minder relevant, omdat je minder geld opbrengt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197384785
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:22 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik vind dat nationale overheden soms te ver gaan. Zoals Duitsland waar Twitter een boete krijgt als ze posts die bijvoorbeeld kritisch zijn op asielzoekers niet snel genoeg weghalen (want xenofoob). Maar daar kun je je als burger tenminste nog tegen uitspreken. Bij verkiezingen bijvoorbeeld. Maar dat is nog steeds beter dan het volledig uitbesteden van de grenzen van de vvmu aan een handvol tech bedrijven in Californië die hele andere belangen hebben en volledig ondoorzichtig zijn.
Heb je de video al bekeken? :)
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:35:29 #158
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197384800
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:22 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik vind dat nationale overheden soms te ver gaan. Zoals Duitsland waar Twitter een boete krijgt als ze posts die bijvoorbeeld kritisch zijn op asielzoekers niet snel genoeg weghalen (want xenofoob). Maar daar kun je je als burger tenminste nog tegen uitspreken. Bij verkiezingen bijvoorbeeld. Maar dat is nog steeds beter dan het volledig uitbesteden van de grenzen van de vvmu aan een handvol tech bedrijven in Californië die hele andere belangen hebben en volledig ondoorzichtig zijn.

In de VS zie je nu zelfs dat die bedrijven niet alleen bepalen wat je wel/niet mag zeggen maar dat ze ook nauw samenwerken met de Democraten. Er wordt al gewaarschuwd voor een War on (Domestic) Terror 2. Maar wat is een domestic terrorist? In de ogen van veel democraten iedereen die ooit een MEGA-petje op heeft gehad. Facebook hoeft alleen maar een AI los te laten op hun database om elke foto + naam van iemand met een rode pet aan de FBI over te handigen. En Amazon Web Services mag voor een paar biljoen dollar de servers van de CIA in de cloud gaan hosten. Ik vermoed dat een boel van die petjes en extreem rechtse literatuur toch online gekocht is.

En dan wat? Die mensen op een no-fly list plaatsen zoals de Capitol-verdachten? Er wordt al voorgesteld om mensen die gewerkt hebben voor Trump voor altijd uit te sluiten van publieke functies. Doet me denken aan China met hun sociaal puntensysteem.

Maar die mensen vergeten dat het tij heel snel kan keren. Dezelfde systemen/bevoegdheden/machtsmiddelen kunnen ook gebruik worden om mensen met een BLM t-shirt te verzamelen.

Amerikaanse Presidenten hebben sinds 1945 geleidelijk hun macht vergroot. Dat was tot en met Obama nooit een zorgpunt, want men ging er vanuit dat alleen verstandige mensen president konden worden. Maar toen kwam er een idioot als Trump aan de macht.
Maar wij verafschuwen de totalitaire praktijken van China en Rusland, omdat Europa/Amerika staan voor democratie en vrijheid van meningsuiting. Alleen blijkt dit een enorme farce, omdat democratische processen worden ondermijnd en de vrijheid van meningsuiting wordt beknot. Het lijkt op een dubbele standaard, want we doen precies hetzelfde wat Putin en Ji Xi-Ping momenteel doen op het gebied van censuur. Onze vrijheden zijn gebaseerd op het gegeven dat overheden niet ons private leven ingrijpt (wat China en Rusland wel doen) en daar ben ik ontiegelijk blij mee. Alleen, gezien de trend, begin ik me steeds meer af te vragen voor hoe lang dat duurt, voordat wij ook het sociale kredietsysteem hanteren, omdat we in een Westers tijdperk leven waarin hypocrisie hoogtij voert.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197384891
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heb je de video al bekeken? :)
Die over Sectie 230? Ben het inmiddels wel met je eens dat daar de oplossing niet moet worden gezocht. Die bedrijven in hun huidige vorm proberen te hervormen is een heilloze weg. Big Tech bedrijven moeten worden opgebroken, en ondergeschikt worden gemaakt aan nationale wetgeving ten aanzien van de VVMU. Beetje hoe de EU ze aanpakt zeg maar.
pi_197384906
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:40 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Die over Sectie 230? Ben het inmiddels wel met je eens dat daar de oplossing niet moet worden gezocht. Die bedrijven in hun huidige vorm proberen te hervormen is een heilloze weg. Big Tech bedrijven moeten worden opgebroken, en ondergeschikt worden gemaakt aan nationale wetgeving ten aanzien van de VVMU. Beetje hoe de EU ze aanpakt zeg maar.
De aanpak van de EU verschilt anders niet veel van de VS. Duitsland is een uitzondering, en we zijn het er over eens dat de Duitse aanpak helemaal de plank misslaat.
pi_197384909
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:35 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar wij verafschuwen de totalitaire praktijken van China en Rusland, omdat Europa/Amerika staan voor democratie en vrijheid van meningsuiting. Alleen blijkt dit een enorme farce, omdat democratische processen worden ondermijnd en de vrijheid van meningsuiting wordt beknot. Het lijkt op een dubbele standaard, want we doen precies hetzelfde wat Putin en Ji Xi-Ping momenteel doen op het gebied van censuur. Onze vrijheden zijn gebaseerd op het gegeven dat overheden niet ons private leven ingrijpt (wat China en Rusland wel doen) en daar ben ik ontiegelijk blij mee. Alleen, gezien de trend, begin ik me steeds meer af te vragen voor hoe lang dat duurt, voordat wij ook het sociale kredietsysteem hanteren, omdat we in een Westers tijdperk leven waarin hypocrisie hoogtij voert.
De vraag is wat erger is. De overheid die jou beoordeeld aan de hand van een puntensysteem of Google die dat doet.
Dan is nog het beste dat overheid bepaalt dat Google geen puntensysteem doet. En zelf natuurlijk ook niet. Google kan niet de overheid commanderen. Dat zou reiken naar corruptie.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197384915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:35 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar wij verafschuwen de totalitaire praktijken van China en Rusland, omdat Europa/Amerika staan voor democratie en vrijheid van meningsuiting. Alleen blijkt dit een enorme farce, omdat democratische processen worden ondermijnd en de vrijheid van meningsuiting wordt beknot. Het lijkt op een dubbele standaard, want we doen precies hetzelfde wat Putin en Ji Xi-Ping momenteel doen op het gebied van censuur. Onze vrijheden zijn gebaseerd op het gegeven dat overheden niet ons private leven ingrijpt (wat China en Rusland wel doen) en daar ben ik ontiegelijk blij mee. Alleen, gezien de trend, begin ik me steeds meer af te vragen voor hoe lang dat duurt, voordat wij ook het sociale kredietsysteem hanteren, omdat we in een Westers tijdperk leven waarin hypocrisie hoogtij voert.
Het is inderdaad kiezen uit het minste van twee kwaden. Of die bedrijven doen het zelf, of de overheid doet het. En beiden hebben niet het beste met ons voor. :{
pi_197384941
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:19 schreef rutger05 het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)aanzetten-tot-geweld

Video van bijeenkomst van Google nadat destijds bekend werd dat Trump had gewonnen.


Je kan van Trump vinden wat je wilt, van gestoorde idioot tot de geweldigste VS president ooit, maar ik vind het zeer zorgwekkend dat Big Tech bedrijven zo ontzettend veel macht hebben op meningsvorming. Big Tech bepaalt wat je wel en niet mag lezen, horen en zien.

Via deze link is een interessant artikel van de Volkskrant te lezen

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]

Helemaal eens met Angela. Prima dat ze deze gek van de sociale media afgooien, maar de verantwoordelijkheid daarvoor bij de platforms neerleggen is gestoord.
pi_197384969
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Helemaal eens met Angela. Prima dat ze deze gek van de sociale media afgooien, maar de verantwoordelijkheid daarvoor bij de platforms neerleggen is gestoord.
Daarom ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij die gek zelf, niet bij de platforms.
pi_197385046
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daarom ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij die gek zelf, niet bij de platforms.
Deze gek is de democratisch verkozen leider van een land. Die kun je niet zomaar van het internet afgooien.
pi_197385058
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Deze gek is de democratisch verkozen leider van een land. Die kun je niet zomaar van het internet afgooien.
Dat doet dan ook niemand. Trump wordt geband omdat hij de regels overtreedt.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:51:45 #167
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197385091
quote:
15s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:41 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De vraag is wat erger is. De overheid die jou beoordeeld aan de hand van een puntensysteem of Google die dat doet.
Dan is nog het beste dat overheid bepaalt dat Google geen puntensysteem doet. En zelf natuurlijk ook niet. Google kan niet de overheid commanderen. Dat zou reiken naar corruptie.
Maar er zijn signalen dat Silicon Valley (waar alle tech-bedrijven zijn gevestigd) samenwerken met de Democratische partij in Amerika. Deze samenwerking zou kunnen leiden tot bedrijfsinmenging in de overheid, waardoor ze pap kunnen brokkelen omtrent de vrijheid van meningsuiting. Dat overheden deze bedrijven willen beknotten door middel van wetgeving vind ik op dit moment moeilijk te beoordelen. Ik ben op zijn minst cynisch omtrent deze ontwikkelingen en vind ze onwenselijk op welke manier dan ook.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197385096
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat doet dan ook niemand. Trump wordt geband omdat hij de regels overtreedt.
Dan is het geen probleem om het eerst aan een rechter voor te leggen.
pi_197385108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dan is het geen probleem om het eerst aan een rechter voor te leggen.
Jawel, want die zal elke zaak van tafel vegen en klagen dat zijn tijd wordt verspild.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:55:51 #170
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197385155
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:41 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Het is inderdaad kiezen uit het minste van twee kwaden. Of die bedrijven doen het zelf, of de overheid doet het. En beiden hebben niet het beste met ons voor. :{
Ik zou het ook nog begrijpelijk hebben gevonden, ware het niet dat het gebaseerd is op totale hypocrisie. De droom van vrijheid van meningsuiting in leven houden, terwijl de trend juist naar de andere richting holt. In China en Rusland zijn ze tenminste transparant: kritiek op de overheid wordt niet getolereerd en zal worden bestraft, bek houden dus!, terwijl het Westen zoetsappig ons vertelt wat we willen horen - mensenrechten lijken ondertussen op het tweede plan te staan.

Hiermee wil ik uiteraard niet stellen dat China en Rusland voorbeelden zijn voor het Westen, aangezien zij hele enge totalitaire dictaturen zijn. Ik wil hiermee vooral de hypocrisie van Europa en Amerika aankaarten.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197385185
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:55 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ik zou het ook nog begrijpelijk hebben gevonden, ware het niet dat het gebaseerd is op totale hypocrisie. De droom van vrijheid van meningsuiting in leven houden, terwijl de trend juist naar de andere richting holt. In China en Rusland zijn ze tenminste transparant: kritiek op de overheid wordt niet getolereerd en zal worden bestraft, bek houden dus!, terwijl het Westen zoetsappig ons vertelt wat we willen horen - mensenrechten lijken ondertussen op het tweede plan te staan.

Hiermee wil ik uiteraard niet stellen dat China en Rusland voorbeelden zijn voor het Westen, aangezien zij hele enge totalitaire dictaturen zijn. Ik wil hiermee vooral de hypocrisie van Europa en Amerika aankaarten.
Welke hypocrisie? Vrijheid van meningsuiting is gewoon gegarandeerd.
pi_197385240
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:36 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Net als nutsbedrijven, hebben deze machtige en gigantische bedrijven een belangrijke maatschappelijke functie. Aan bedrijven kan je regels stellen om de maatschappij te beschermen.
Maatschappelijke functie, nee dat dichten sommige ophitsers die hierin hun gedroomde propaganda machine zien hun toe. En het domme gepeupel trapt erin en kraait ze na. :D
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:01:33 #173
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197385257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Welke hypocrisie? Vrijheid van meningsuiting is gewoon gegarandeerd.
Op welke manier is het gegarandeerd? Door een afwijkende mening te hebben kan jij je baan verliezen tegenwoordig. Ga maar op kantoor zeggen dat je PVV stemt, de klimaat-apocalyps onzin vindt, dat migratie gestopt moet worden en dat Europa een decadent platform is, waardoor een Nexit de enige oplossing is (dit zijn niet mijn opvattingen trouwens, maar ik stel het even algemeen). Hierdoor is het mogelijk om je baan te verliezen, omdat je dan een gedachtewereld hebt die haaks staat op de generale consensus. Als jij je baan kan verliezen door een mening, heb jij dan wel vrijheid om een mening te hebben?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197385282
Ik keek al niet naar video's over Trump op JoepToep
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197385288
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:01 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Op welke manier is het gegarandeerd? Door een afwijkende mening te hebben kan jij je baan verliezen tegenwoordig. Ga maar op kantoor zeggen dat je PVV stemt, de klimaat-apocalyps onzin vindt, dat migratie gestopt moet worden en dat Europa een decadent platform is, waardoor een Nexit de enige oplossing is (dit zijn niet mijn opvattingen trouwens, maar ik stel het even algemeen). Hierdoor is het mogelijk om je baan te verliezen, omdat je dan een gedachtewereld hebt die haaks staat op de generale consensus. Als jij je baan kan verliezen door een mening, heb jij dan wel vrijheid om een mening te hebben?
Oh, je weet niet wat vrijheid van meningsuiting betekent.

pi_197385295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:51 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar er zijn signalen dat Silicon Valley (waar alle tech-bedrijven zijn gevestigd) samenwerken met de Democratische partij in Amerika.
En die signalen zijn waarschijnlijk niets meer dan de standaard leugens zonder feiten vanuit het republikeinse kamp zoals we de afgelopen 4 jaar steeds gezien hebben. :')
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:04:07 #177
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197385314
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:01 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Op welke manier is het gegarandeerd? Door een afwijkende mening te hebben kan jij je baan verliezen tegenwoordig. Ga maar op kantoor zeggen dat je PVV stemt, de klimaat-apocalyps onzin vindt, dat migratie gestopt moet worden en dat Europa een decadent platform is, waardoor een Nexit de enige oplossing is (dit zijn niet mijn opvattingen trouwens, maar ik stel het even algemeen). Hierdoor is het mogelijk om je baan te verliezen, omdat je dan een gedachtewereld hebt die haaks staat op de generale consensus. Als jij je baan kan verliezen door een mening, heb jij dan wel vrijheid om een mening te hebben?
Er is geen rechter die een ontslag om een mening zal goedkeuren. Tenzij die mening je werk beïnvloedt, dus als je weigert om islamitische klanten te woord te stan of zo. Het is natuurlijk wel mogelijk dat je je carrierekansen redelijk om zeep helpt als je jezelf als PVV-fascist laat kennen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_197385355
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:51 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar er zijn signalen dat Silicon Valley (waar alle tech-bedrijven zijn gevestigd) samenwerken met de Democratische partij in Amerika. Deze samenwerking zou kunnen leiden tot bedrijfsinmenging in de overheid, waardoor ze pap kunnen brokkelen omtrent de vrijheid van meningsuiting. Dat overheden deze bedrijven willen beknotten door middel van wetgeving vind ik op dit moment moeilijk te beoordelen. Ik ben op zijn minst cynisch omtrent deze ontwikkelingen en vind ze onwenselijk op welke manier dan ook.
En wat jij hier noemt zou dus een stap naar corruptie zijn. (Als het waar is. Ik heb niet gefactcheckt) Eigenlijk de eerder omgekeerde situatie wat je bij standaard corruptie ziet. Commerciële bedrijven die partijleden opkopen.
Hoe dan ook, in een land waar maar 2 partijen relevant zijn en waarbij 1 nogal labiel voorstaat, zou dit misschien een stapje richting dictatuur gaan. En dan zou de politiek zelf vernieuwd moeten worden. Het lieft met meerdere nieuwe partijen die ook zeggenschap hebben. Maar ja, als een buitenstander heb je daar niet veel over te zeggen. Dat is uiteindelijk toch echt aan de Amerikaanse bevolking.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:07:26 #179
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197385374
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Oh, je weet niet wat vrijheid van meningsuiting betekent.

[ afbeelding ]
Leuk dat plaatje en deels waar ook ^O^

Wacht maar eens af totdat jij een afwijkende mening hebt, waarin je heilig van bent overtuigd. Stel je kan deze afwijkende mening zelfs staven met goede argumentatie en bronnenonderzoek. Dan ben ik eens benieuwd hoe jij dan om zal gaan met eventueel ontslag en boycot-praktijken. Dan denk ik dat je plots heel anders denkt over vrijheid van meningsuiting.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197385396
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Oh, je weet niet wat vrijheid van meningsuiting betekent.

[ afbeelding ]
Het blijft gek hoeveel mensen de vrijheid van meningsuiting niet begrijpen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197385406
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:07 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Leuk dat plaatje en deels waar ook ^O^

Wacht maar eens af totdat jij een afwijkende mening hebt, waarin je heilig van bent overtuigd. Stel je kan deze afwijkende mening zelfs staven met goede argumentatie en bronnenonderzoek. Dan ben ik eens benieuwd hoe jij dan om zal gaan met eventueel ontslag en boycot-praktijken. Dan denk ik dat je plots heel anders denkt over vrijheid van meningsuiting.
Dan denk ik nog steeds hetzelfde, dat jij het compleet verkeerd begrepen hebt :)
pi_197385416


O+
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_197385435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dan is het geen probleem om het eerst aan een rechter voor te leggen.
Hier ben ik het mee eens. Bans op online platformen zouden alleen via de rechter moeten kunnen. Wil een Fok! moderator jouw bannen? Stap naar de rechter. Wil Facebook je bannen omdat je dickpicks verstuurd? Stap naar de rechter. Word je van de discord van je gamingclan geband omdat je fucking noob bent? Stap naar de rechter.

Dat lijkt mij een erg werkbare situatie *O* *O* *O* *O* *O*
pi_197385449
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:07 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Leuk dat plaatje en deels waar ook ^O^

Wacht maar eens af totdat jij een afwijkende mening hebt, waarin je heilig van bent overtuigd. Stel je kan deze afwijkende mening zelfs staven met goede argumentatie en bronnenonderzoek. Dan ben ik eens benieuwd hoe jij dan om zal gaan met eventueel ontslag en boycot-praktijken. Dan denk ik dat je plots heel anders denkt over vrijheid van meningsuiting.
Ik zou er niet anders naar kijken omdat de definitie niet afhankelijk is hoe ik me voel.
Uk ga dan ook niet erin mee dat alles maar meningen zijn waaronder feiten en waarheid maar meningen zijn.

Ik pas me ook aan aan mijn omgeving trouwens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:12:36 #185
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197385458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:07 schreef Grishenko_ het volgende:
Leuk dat plaatje en deels waar ook ^O^

Wacht maar eens af totdat jij een afwijkende mening hebt, waarin je heilig van bent overtuigd. Stel je kan deze afwijkende mening zelfs staven met goede argumentatie en bronnenonderzoek. Dan ben ik eens benieuwd hoe jij dan om zal gaan met eventueel ontslag en boycot-praktijken. Dan denk ik dat je plots heel anders denkt over vrijheid van meningsuiting.
Vrijheid van meningsuiting is niet bescherming van de gevolgen van jouw mening(suiting).
Waarom probeert men dat er steeds van te maken?

Je kan in Nederland zelfs ontslagen worden voor "extremistische uitingen" op internet. ^O^ Maar je hebt de vrijheid om die mening wel te uiten. *O*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:13:05 #186
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197385470
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan denk ik nog steeds hetzelfde, dat jij het compleet verkeerd begrepen hebt :)
Dit vind ik meer dan uitstekend onderbouwd van jou. Ook mooi dat je geen drogredeneringen als Ad-Hominem gebruikt. Echt tof dat je dieper op mijn argumenten ingaat. Driewerf hoera voor jou. :Y
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197385481
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:11 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Bans op online platformen zouden alleen via de rechter moeten kunnen. Wil een Fok! moderator jouw bannen? Stap naar de rechter. Wil Facebook je bannen omdat je dickpicks verstuurd? Stap naar de rechter. Word je van de discord van je gamingclan geband omdat je fucking noob bent? Stap naar de rechter.

Dat lijkt mij een erg werkbare situatie *O* *O* *O* *O* *O*
Mag je niet mee met je vrienden omdat ze je een klootzak vinden: stap naar de rechter
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:29:21 #188
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_197385818
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar waarom is dat een probleem?
Dat kan je zelf niet bedenken?
pi_197386047
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Jawel, want die zal elke zaak van tafel vegen en klagen dat zijn tijd wordt verspild.
Dat is Trump zelf al 70x overkomen de afgelopen 2 maanden. Er is echt geen enkele reden om aan te nemen, dat een rechter een verzoek om de president van twitter af te halen zomaar weggooid.
pi_197386057
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat is Trump zelf al 70x overkomen de afgelopen 2 maanden. Er is echt geen enkele reden om aan te nemen, dat een rechter een verzoek om de president van twitter af te halen zomaar weggooid.
Jawel, want een rechter heeft daar niets mee te maken.
pi_197386070
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:11 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Bans op online platformen zouden alleen via de rechter moeten kunnen. Wil een Fok! moderator jouw bannen? Stap naar de rechter. Wil Facebook je bannen omdat je dickpicks verstuurd? Stap naar de rechter. Word je van de discord van je gamingclan geband omdat je fucking noob bent? Stap naar de rechter.

Dat lijkt mij een erg werkbare situatie *O* *O* *O* *O* *O*
Random fokuser is bijna hetzelfde als een gekozen president. Bovendien maken we het niet mee dat rando's die een ban op Facebook krijgen opeens in het geheugengat van heel het net worden gegooid.
pi_197386191
quote:
6s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is niet bescherming van de gevolgen van jouw mening(suiting).
Waarom probeert men dat er steeds van te maken?

Je kan in Nederland zelfs ontslagen worden voor "extremistische uitingen" op internet. ^O^ Maar je hebt de vrijheid om die mening wel te uiten. *O*
Uiteraard, je mag in China/Rusland ook een mening hebben en uiten op het internet. Die vrijheid heb je daar ook.
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:57:39 #193
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197386334
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:49 schreef Cherni het volgende:
Uiteraard, je mag in China/Rusland ook een mening hebben en uiten op het internet. Die vrijheid heb je daar ook.
Klopt!

Vrijheid van meningsuiting is dan ook "... de vrijheid voor een burger om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voorafgaande controle door de staat."

Dus als je achteraf geen lening meer kan krijgen in China omdat je een verkeerde mening hebt geuit, heb je nog wel gebruik gemaakt van jouw vrijheid van meningsuiting. 8-)

Maar als je de EVRM bekijkt:
"Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen."

Daar staat eigenlijk dat je achteraf ook niet de lul kan zijn voor een mening. Lid 2 gaat uiteraard over de logische beperking van deze vrijheid.

Daar staat nog steeds niet dat je niet van YouTube gestuurd kan worden omdat je bagger baggert. :D
Daar staat eigenlijk dat de overheid niet mag bepalen wat YouTube doet of wel/ niet laat zien. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197386958
Wat Trump doet vind ik nu meer laster dan een mening.
pi_197387413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Random fokuser is bijna hetzelfde als een gekozen president.
Voor de wet wel ja, en dat is maar goed ook ^O^

Voor twitter schijnbaar niet, Trump heeft veel meer gemogen dan een willekeurige user. En dat mag twitter ook zelf weten uiteraard.
  woensdag 13 januari 2021 @ 17:14:44 #196
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_197387842
Haha lekker voor hem
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_197387992
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klopt!

Vrijheid van meningsuiting is dan ook "... de vrijheid voor een burger om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voorafgaande controle door de staat."

Dus als je achteraf geen lening meer kan krijgen in China omdat je een verkeerde mening hebt geuit, heb je nog wel gebruik gemaakt van jouw vrijheid van meningsuiting. 8-)

Maar als je de EVRM bekijkt:
"Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen."

Daar staat eigenlijk dat je achteraf ook niet de lul kan zijn voor een mening. Lid 2 gaat uiteraard over de logische beperking van deze vrijheid.

Daar staat nog steeds niet dat je niet van YouTube gestuurd kan worden omdat je bagger baggert. :D
Daar staat eigenlijk dat de overheid niet mag bepalen wat YouTube doet of wel/ niet laat zien. ;)
Logischerwijs betekent het ook dat YouTube verantwoordelijk wordt voor wat het wel en niet laat zien.
pi_197388200
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:20 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Logischerwijs betekent het ook dat YouTube verantwoordelijk wordt voor wat het wel en niet laat zien.
Dat klopt, dat mag YouTube zelf bepalen :) Behalve natuurlijke strafbare content, dat moeten ze wel zsm verwijderen.
  Beste debater 2022 woensdag 13 januari 2021 @ 17:42:42 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197388427
dubbel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 13 januari 2021 @ 17:44:27 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197388461
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens met feiten aub.
Want dit is wel heel kort af, of ik het nou met je eens kan zijn of niet.
Trump heeft het er zelf niet naar gemaakt, inderdaad.

Kennelijk ben jij met je mede Trump fanboys nog in de veronderstelling dat de beschieting van Fort Sumter ook een uit de hand gelopen relletje van boze mensen was.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Amerika heeft al regelgeving, dat is gewoon artikel 230.

En voor de duidelijkheid voor mensen die blijven beweren dat trump tot geweld op zou hebben geroepen.

Zijn video, in dit geval, ging over het AFKEUREN van de bestorming en ging verder over hele andere zaken en helemaal niets wat betreft oproepen tot geweld.

Dit was een video van zijn speech in Alamo Texas.

Het is domweg verwijderd omdat zogenaamd de man aan heeft gespoord zodat mensen geweld zouden gaan plegen.
Klinkklare onzin, dat hij niet geloofde in de verkiezingsuitslag als politicus, mag hij helemaal zelf weten.

Op geen enkel moment heeft hij opgeroepen dat mensen het capitool moeten gaan bezetten of iets dergelijks.

Dit is trump bannen want trump en die mag niet herinnert worden voor toch nog wel de goeie dingen die hij gedaan heeft.

MAW : het is verwijderd uit "angst voor potentieel geweld" dat is wel wat anders dan "oproepen tot geweld".

Even los van of ik hem persoonlijk een goeie of slechte president vond, ik vond hem van meet af aan een clown, maar objectief gesproken zijn hier gewoon hele gekke dingen aan de hand eveneens van meet af aan vanuit de democratische hoek maar ook de linkse hoek zoals elke vorm van media die hem dagelijks belachelijk maakte of zat te zoeken naar wat dan ook om de man zo slecht mogelijk af te laten steken.
Hmm ja, i.t.t. tot het besmeuren van Hillary Clinton en thans Biden. Hoe was het ook weer? Machtige bloeddrinkende baby-offeraars toch?

Ik vind het niet zo erg dat die bagger wat meer geweerd wordt van grote platforms.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')