Het is eigenlijk andersom. De DNC accepteerden geen verlies van de verkiezing dus begingen ze massale fraude om de verkieIng te winnen.quote:
https://nos.nl/collectie/(...)eN4o3ob3MiGAslmNAPvcquote:Op sociale media klonk wel meer kritiek op het optreden van sommige agenten. Zo vonden mensen het vreemd dat er op de ene plek hard gevochten werd om relschoppers tegen te houden en op andere plekken de Trump-aanhangers zonder slag of stoot werden doorgelaten.
Troll much?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:52 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Het is eigenlijk andersom. De DNC accepteerden geen verlies van de verkiezing dus begingen ze massale fraude om de verkieIng te winnen.
Komop zeg niemand houdt van Biden. En het is die vent toch gelukt om met twee maanden "campagne" popularder te worden dan Obama en Hillary kwa stemmenantallen?
Trump deed het zeer goed. Tot ze gingen staken met tellen in de swingstates. En de ochtend daarna kreeg Biden miljoenen extra stemmen via de post?
Niemand geloooft dat 100%.
Ze hoefden alleen de claims over massale fraude serieus moeten nemen en onderzoeken. Om 80 miljoen MAGA mensen gerust te stellen. Dit deden ze niet.
Als je in je eigen bubbel zit dan krijg je kennelijk dit soort ideeën. Die MAGA mensjes wilden vorige week eigenlijk alleen maar gerustgesteld worden dat hun stem telde. Niks aan het handjequote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:52 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Het is eigenlijk andersom. De DNC accepteerden geen verlies van de verkiezing dus begingen ze massale fraude om de verkieIng te winnen.
Komop zeg niemand houdt van Biden. En het is die vent toch gelukt om met twee maanden "campagne" popularder te worden dan Obama en Hillary kwa stemmenantallen?
Trump deed het zeer goed. Tot ze gingen staken met tellen in de swingstates. En de ochtend daarna kreeg Biden miljoenen extra stemmen via de post?
Ze hoefden alleen de claims over massale fraude serieus moeten nemen en onderzoeken. Om 80 miljoen MAGA mensen gerust te stellen. Dit deden ze niet.
Fout.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:20 schreef MisterWendel het volgende:
Knip.
Trump supporters wilden alleen een eerlijke verkiezing.
En:quote:Op dinsdag 12 januari 2021 08:02 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Interessant artikel op de gecontroleerde media, no less:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)eN4o3ob3MiGAslmNAPvc
Aan het spontane karakter van de chaos in het Capitool kan getwijfeld worden.
We krijgen dus een leeg veld te zien. Goede illustratie van hoe groot het enthousiasme voor Biden is.quote:Komende week, als de Democraat Joe Biden wordt geïnaugureerd als president, is de Nationale Garde van plan om tot 15.000 manschappen extra in te zetten. Burgemeester Bowser van Washington heeft de regering gevraagd alle openbare samenkomsten te verbieden tot en met 24 januari.
De aarde is plat en de maan is gemaakt van groene kaas.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:52 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Zelfs de pa van Trump draait zich om in zijn graf bij deze onzin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:52 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt het zelfs nu nog drukker dan bij de inauguratie van Trump.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 08:04 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
[..]
En:
[..]
We krijgen dus een leeg veld te zien. Goede illustratie van hoe groot het enthousiasme voor Biden is.
Zelden zoveel onzin in een post gezien.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:52 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
De grootte van de menigte bij de inauguratie zegt niet zo veel. De Trump aanhang bij Trumps inauguratie was gering, maar die aanhang bevindt zich dan ook op het platteland. En zeker niet in District of Columbia waar Washington deel van uitmaakt. Of er voor Biden veel mensen op de been komen is ook niet van belang. Veel mensen laten wellicht verstek gaan door de dreigende aanwezigheid van politie, en de nare sfeer vanwege de dreiging van een handvol triggerhappy Trumpianen die de boel willen verstoren. Je hebt maar één mafkees nodig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 08:04 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
[..]
En:
[..]
We krijgen dus een leeg veld te zien. Goede illustratie van hoe groot het enthousiasme voor Biden is.
Jij leeft echt in een alternatieve werkelijkheid.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:52 schreef MisterWendel het volgende:
Ja, want 'rallies' zijn een prima graadmeter of iemand populair is in corona tijd. Je praat echt de rechtse Amerikaanse media na joh.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 08:04 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Mensen laten verstek gaan door coronaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De grootte van de menigte bij de inauguratie zegt niet zo veel. De Trump aanhang bij Trumps inauguratie was gering, maar die aanhang bevindt zich dan ook op het platteland. En zeker niet in District of Columbia waar Washington deel van uitmaakt. Of er voor Biden veel mensen op de been komen is ook niet van belang. Veel mensen laten wellicht verstek gaan door de dreigende aanwezigheid van politie, en de nare sfeer vanwege de dreiging van een handvol triggerhappy Trumpianen die de boel willen verstoren. Je hebt maar één mafkees nodig.
Dat is hét probleem van de Trump aanhang uiteindelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Jij leeft echt in een alternatieve werkelijkheid.
Washington DC is een democratische stad dus ja, we gaan inderdaad zien hoeveel mensen demente Joe op de been gaat krijgen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, want 'rallies' zijn een prima graadmeter of iemand populair is in corona tijd. Je praat echt de rechtse Amerikaanse media na joh.
Heb je nog meer van die dooddoeners waarmee je Amerikaanse rechtse media napraat? Je lijkt wel een Trump twitterbot. Kots alles uit wat je eens ergens gehoord hebt en wel leuk klonk, omdat je zelf geen visie hebt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:11 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
[..]
Washington DC is een democratische stad dus ja, we gaan inderdaad zien hoeveel mensen demente Joe op de been gaat krijgen.
Dat is in feite natuurlijk totaal onbelangrijk. De 80 miljoen stemmen waren dat wel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:11 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
[..]
Washington DC is een democratische stad dus ja, we gaan inderdaad zien hoeveel mensen demente Joe op de been gaat krijgen.
Haha, alle mensen die niet komen opdagen zijn zeker ook Twitterbotsquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heb je nog meer van die dooddoeners waarmee je Amerikaanse rechtse media napraat? Je lijkt wel een Trump twitterbot. Kots alles uit wat je eens ergens gehoord hebt en wel leuk klonk, omdat je zelf geen visie hebt.
Nee, mensen die middenin een forse pandemie niet ziek willen worden en dat lijkt me een heel wijs besluit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:18 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
[..]
Haha, alle mensen die niet komen opdagen zijn zeker ook Twitterbots
Hoe wijkt jouw visie af van de CNN-visie?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heb je nog meer van die dooddoeners waarmee je Amerikaanse rechtse media napraat? Je lijkt wel een Trump twitterbot. Kots alles uit wat je eens ergens gehoord hebt en wel leuk klonk, omdat je zelf geen visie hebt.
Er kwamen er aardig wat om p de been om Bidens overwinning te vieren. Toen leek het virus eventjes niet te bestaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, mensen die middenin een forse pandemie niet ziek willen worden en dat lijkt me een heel wijs besluit.
Waar was dit?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Er kwamen er aardig wat om p de been om Bidens overwinning te vieren. Toen leek het virus eventjes niet te bestaan.
De volgens het herhaalde republikeinse narratief demente joe weet zich wel netjes uit te drukken zonder mensen af te moeten zeiken om hun eigen gebreken te verbliemen. Net zoals jij met je gekopieerde narratief van trump als slecht buikspreekpop aan het doen bent.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:11 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
[..]
Oh man, heb je nog meer enge oneliners? Ik ga hier niet eens op in.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:22 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
De fans van opa Joe zijn mensen die geloven dat het menselijk geslacht (m/v) een keuze is die je later na je geboorte nog kunt wijzigen, dus tja, hoe zinvol is een debat met zulke mensen?
In elke noemenswaardige stad van de VS werd feest gevierd nadat Biden had gewonnen.quote:
In New York en DC. zie bijvoorbeeld dit filmpje:quote:
Ja, heb niet het idee dat dat veel effect had.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:35 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In elke noemenswaardige stad van de VS werd feest gevierd nadat Biden had gewonnen.
Biden riep deze mensen overigens op om afstand te bewaren van elkaar.
Het opjutten van de stupide maga volgers had in ieder geval een verwoestend effect op trump en een gedeelte van de GOP.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, heb niet het idee dat dat veel effect had.
Tja, als beide partijen de andere partij achterlijk noemen, werkt dat niet erg verbindend.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het opjutten van de stupide maga volgers had in ieder geval een verwoestend effect op trump en een gedeelte van de GOP.
Er is geen enkel bewijs voor massale fraude.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:52 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Natuurlijk jongen. Zo zal het wel weer gespind worden. Volgens mij wil Biden helemaal geen meute op de been brengen, en heeft ie in coronatijd liever dat mensen thuis blijven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:11 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
[..]
Heerlijk de zoute tranen van zure verliezers zoals jij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:14 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Corona gaat een prima smoes zijn om een leeg veld te verklaren terwijl het werkelijke verhaal is dat niemand, ook de Democraten niet, op demente opa Joe zit te wachten.
Hij had natuurlijk moeten zeggen dat ze moesten opstormen naar de kantoren van de republikeinse partij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, heb niet het idee dat dat veel effect had.
Ik zie iig genoeg mondkapjes.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
In New York en DC. zie bijvoorbeeld dit filmpje:
Probleem is gewoon dat in van die partijen compleet in een alternatieve realiteit lijkt te leven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Tja, als beide partijen de andere partij achterlijk noemen, werkt dat niet erg verbindend.
Ja, kennelijk. Wat ik me wel afvraag, is wat er zou zijn gebeurd als het andersom was geweest. Stel nou dat de Democraten er volkomen van overtuigd waren dat Trump had gefraudeerd. En stel dat het precies zo was verlopen als nu. Zouden de Democraten dan hebben gezegd "Kennelijk is er toch niet gefraudeerd." Ik zie Trump zelf best frauderen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs voor massale fraude.
Nee, joh, ik zeg gewoon dat het niet veel effect had.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk moeten zeggen dat ze moesten opstormen naar de kantoren van de republikeinse partij.
Hij is wel aardig mad dat zijn grote oranje held heeft verloren. Dat is toch genieten?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh man, heb je nog meer enge oneliners? Ik ga hier niet eens op in.
Ik heb soms het idee dat beide partijen daar last van hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Probleem is gewoon dat in van die partijen compleet in een alternatieve realiteit lijkt te leven.
Die zijn niet bevattelijk voor objectieve feiten
Iedereen tot een zekere mate natuurlijk. Alleen de mate waarin Trumpers in hun eigen werkelijkheid geloven en alles wat hun ongelijk bewijst verwerpen is het meest schadelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik heb soms het idee dat beide partijen daar last van hebben.
Ik neem jouw opmerking voor kennisgeving aanquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, joh, ik zeg gewoon dat het niet veel effect had.
Nou dan kun je ons vast wel een rechtse factcheck tonen van alle leugens die de democraten de afgelopen 4 jaar de wereld in gesruurd hebben en zijn blijven herhalen terwijl de leugen allang ontkracht was. Trump zit boven de 10.000 leugens daarin is hij inderdaad the best.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik heb soms het idee dat beide partijen daar last van hebben.
Het probleem is dat de reps wel weten dat er geen fraude is. Die zijn daar niet volkomen van overtuigd, ze doen alleen alsof.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, kennelijk. Wat ik me wel afvraag, is wat er zou zijn gebeurd als het andersom was geweest. Stel nou dat de Democraten er volkomen van overtuigd waren dat Trump had gefraudeerd. En stel dat het precies zo was verlopen als nu. Zouden de Democraten dan hebben gezegd "Kennelijk is er toch niet gefraudeerd." Ik zie Trump zelf best frauderen.
Nou kan Trump niet echt grootschalig frauderen in z'n eentje, maar uiteindelijk denk ik dat er aan Democratische zijde nog net wat meer vertrouwen is in het systeem dan aan de Trumpzijde (en daarmee alle opportunisten binnen de GOP). Feit blijft dat er een enorme bak loze aantijgingen richting rechters is gegooid die vrij categorisch van tafel zijn geveegd. En dan niet bepaald door 'D66 rechters', maar door een brede mix van rechters die benoemd zijn door met name Bush, Obama en Trump. Lokale Republikeinse officials met nog enige integriteit geven aan dat het allemaal eerlijk is verlopen en dat er nou toch echt drie keer volledig herteld is en echt geen bewijs van structurele fraude is. Hooguit een incidentele Trumpstemmer die z'n dooie moeder heeft laten stemmen, maar that's it. Kijk, dan is het ook gewoon een keer klaar. Het was ook nooit een probleem geweest, als er geen narcistische gek in het Witte Huis had gezeten wiens enkel strategie 'liegen, liegen, ontkennen en liegen' is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, kennelijk. Wat ik me wel afvraag, is wat er zou zijn gebeurd als het andersom was geweest. Stel nou dat de Democraten er volkomen van overtuigd waren dat Trump had gefraudeerd. En stel dat het precies zo was verlopen als nu. Zouden de Democraten dan hebben gezegd "Kennelijk is er toch niet gefraudeerd." Ik zie Trump zelf best frauderen.
Dat ben ik met je eens en geeft er veel geloofwaardigheid aan. Ben ook blij dat het zo is, want als het alleen voor Democratische presidenten aangestelde rechters waren geweest, had ook dat een probleem kunnen zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou kan Trump niet echt grootschalig frauderen in z'n eentje, maar uiteindelijk denk ik dat er aan Democratische zijde nog net wat meer vertrouwen is in het systeem dan aan de Trumpzijde (en daarmee alle opportunisten binnen de GOP). Feit blijft dat er een enorme bak loze aantijgingen richting rechters is gegooid die vrij categorisch van tafel zijn geveegd. En dan niet bepaald door 'D66 rechters', maar door een brede mix van rechters die benoemd zijn door met name Bush, Obama en Trump. Lokale Republikeinse officials met nog enige integriteit geven aan dat het allemaal eerlijk is verlopen en dat er nou toch echt drie keer volledig herteld is en echt geen bewijs van structurele fraude is. Hooguit een incidentele Trumpstemmer die z'n dooie moeder heeft laten stemmen, maar that's it. Kijk, dan is het ook gewoon een keer klaar. Het was ook nooit een probleem geweest, als er geen narcistische gek in het Witte Huis had gezeten wiens enkel strategie 'liegen, liegen, ontkennen en liegen' is.
Vraag is natuurlijk of deze besmetting een gericht onderdeel was van de aanval van de Trumpianen.quote:Amerikaanse politicus test positief na bestorming Capitool
Een Amerikaanse politicus die zich tijdens de bestorming van het Capitool met andere parlementariërs verschool in een kamer, is positief getest op het coronavirus. De Democraat Pramila Jayapal maakte dat zelf bekend en haalde uit naar Republikeinse collega's. Die weigerden volgens haar om mondkapjes te dragen.
"Ik heb net een positieve uitslag ontvangen van mijn COVID-19-test nadat ik in lockdown in het Capitool in een beveiligde ruimte gezeten had", twitterde afgevaardigde Jayapal. Daar zouden Republikeinen volgens haar de spot hebben gedreven met medewerkers en collega's die mondkapjes uitdeelden.
"Te veel Republikeinen hebben geweigerd om deze pandemie serieus te nemen. En daarmee brengen ze iedereen in hun omgeving in gevaar", klaagde de Democraat in een verklaring. Eerder maakte ook haar partijgenote Bonnie Watson Coleman (75) al bekend positief te zijn getest na de bestorming. Ook die politicus zat naar eigen zeggen ondergedoken met collega's die geen mondkapjes droegen.
Parlementariërs zaten vorige week uren verstopt in een afgesloten ruimte toen woedende Trump-aanhangers het Capitool waren binnengevallen. De huisarts van het Congres waarschuwde vervolgens dat de politici daardoor blootgesteld kunnen zijn aan het besmettelijke virus.
De afgelopen periode heeft in mijn ogen wel aangetoond hoe fragiel het Amerikaanse systeem is. Het is dat er binnen de Republikeinse partij nog wel genoeg mensen zijn die niet bereid waren om de democratie overboord te gooien, maar het is schrikbarend hoeveel opportunisten dat wel waren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens en geeft er veel geloofwaardigheid aan. Ben ook blij dat het zo is, want als het alleen voor Democratische presidenten aangestelde rechters waren geweest, had ook dat een probleem kunnen zijn.
Naast de mensen die dit actief steunen is er ook een groep die zich uit angst niet durft tegen te spreken. Niet iedereen durft zich uit te spreken als jij en je familie van honderden tot de tanden bewapende mensen doodsbedreigingen ontvangt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
De afgelopen periode heeft in mijn ogen wel aangetoond hoe fragiel het Amerikaanse systeem is. Het is dat er binnen de Republikeinse partij nog wel genoeg mensen zijn die niet bereid waren om de democratie overboord te gooien, maar het is schrikbarend hoeveel opportunisten dat wel waren.
Die hele Republikeinse partij is één bolwerk van opportunisten. Doodstil waren ze toen Trump al zijn idiote acties uitvoerden en als ze die partij van ze nog iets waard is werken ze mee met het impeachen van dat probleem.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
De afgelopen periode heeft in mijn ogen wel aangetoond hoe fragiel het Amerikaanse systeem is. Het is dat er binnen de Republikeinse partij nog wel genoeg mensen zijn die niet bereid waren om de democratie overboord te gooien, maar het is schrikbarend hoeveel opportunisten dat wel waren.
Ja, langzaam maar zeker dreef de VS richting dictatuur. Met het benoemen van telkens nieuwe rechters was er al een Gleichschaltung gaande (einde van de Trias Politica).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Naast de mensen die dit actief steunen is er ook een groep die zich uit angst niet durft tegen te spreken. Niet iedereen durft zich uit te spreken als jij en je familie van honderden tot de tanden bewapende mensen doodsbedreigingen ontvangt.
Het gaat ook niet om iets recents. In het huis en in mindere mate de senaat zijn er velen vol op het Trumporgel gaan hengsten. Dat is puur uit cynische electorale overwegingen. Dat nu niet iedereen publiekelijk vol tegen Trump ingaat snap ik wel, maar daar had ik het niet eens over.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Naast de mensen die dit actief steunen is er ook een groep die zich uit angst niet durft tegen te spreken. Niet iedereen durft zich uit te spreken als jij en je familie van honderden tot de tanden bewapende mensen doodsbedreigingen ontvangt.
Dan zou je het zelfde tafereel krijgen wat Saddam Hussein ooit liet zien.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die hele Republikeinse partij is één bolwerk van opportunisten. Doodstil waren ze toen Trump al zijn idiote acties uitvoerden en als ze die partij van ze nog iets waard is werken ze mee met het impeachen van dat probleem.
Toch is dat grotendeels een strop die Republikeinen zichzelf om de nek hebben gehangen, aan de macht blijven was prioriteit 1,2,3,4 en 5...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Net zo dat mensen kunnen kiezen om naar de maan te gaan, kunnen kiezen om door de atmosfeer te vallen kunnen mensen hier ook voor kiezen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:22 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
De fans van opa Joe zijn mensen die geloven dat het menselijk geslacht (m/v) een keuze is die je later na je geboorte nog kunt wijzigen, dus tja, hoe zinvol is een debat met zulke mensen?
Nee zeker niet verrassend.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:21 schreef L3gend het volgende:
[ twitter ]En niet verrassend nr.3 Republikein
quote:Kinzinger announced publicly that he would not support GOP presidential nominee Donald Trump on August 3, 2016.
Ze moesten er eerst persoonlijk last van hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2021 01:53 schreef Kansenjongere het volgende:
Goh, na 4 jaar ruggengraatloos opereren gaan de republikeinen opeens in het naoorlogse verzet?
Maar dan is dit nog altijd beter dan dat ze nu nog door blijven zeuren en de boel traineren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:48 schreef IndoorKite het volgende:
Zo zie je maar weer hoe belachelijk waardeloos republikeinen zijn. Pas helemaal aan het eind, als die idioot al verloren heeft, nog maar een paar dagen president is, na een aanval op het Capitol. Dan en echt pas dan willen ze, vooral voor eigen belang, mededelen dat trump een fuckup is. Iets wat de rest al jarenlang wist.
Ik kan me niet voorstellen dat een Matt Gaetz of een Jim Jordan ooit afstand van Trump zullen nemen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:48 schreef IndoorKite het volgende:
Zo zie je maar weer hoe belachelijk waardeloos republikeinen zijn. Pas helemaal aan het eind, als die idioot al verloren heeft, nog maar een paar dagen president is, na een aanval op het Capitol. Dan en echt pas dan willen ze, vooral voor eigen belang, mededelen dat trump een fuckup is. Iets wat de rest al jarenlang wist.
Nou ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, langzaam maar zeker dreef de VS richting dictatuur. Met het benoemen van telkens nieuwe rechters was er al een Gleichschaltung gaande (einde van de Trias Politica).
Trump was al maanden aan het beweren dat de verkiezingen "niet eerlijk zullen worden" terwijl de republikeinen juist veel nek-aan-nek-races hadden gewonnen (2000 en 2016).
Gelukkig was 4 jaar net te kort om deze "invasion of the body-snatchers" te voltooien.
De bevolking heeft toch net een stem uitgebracht in Amerika?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:22 schreef Mondkapje het volgende:
Wat vindt de bevolking van dit impeachement 8 dagen van tevoren? Ik schat zo in dat 80% van de Amerikanen dit belachelijk vindt.
Wanneer krijgt de bevolking weer een stem en krijgt niet de media alles voor het zeggen om de meningen van politici te beinvloeden alsmede grote kapitalistische bedrijven?
Wanneer worden we wakker?
Is het niet zo dat hij na impeachment nooit meer president kan worden? Alleen dat lijkt me al dikke winst.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:22 schreef Mondkapje het volgende:
Wat vindt de bevolking van dit impeachement 8 dagen van tevoren? Ik schat zo in dat 80% van de Amerikanen dit belachelijk vindt.
Wanneer krijgt de bevolking weer een stem en krijgt niet de media alles voor het zeggen om de meningen van politici te beinvloeden alsmede grote kapitalistische bedrijven?
De bevolking had in november een stem. Ze hebben met historische nummers voor Biden gekozen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:22 schreef Mondkapje het volgende:
quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:22 schreef Mondkapje het volgende:
quote:A weighted average of these polls, accounting for their quality, recency and sample size, finds that 52 percent of Americans support Trump’s ouster, while only 42 percent oppose it
Bron
Je bedoeld waarschijnlijk dat 80% van de ex-Dump stemmers dit belachelijk zou kunnen vinden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:22 schreef Mondkapje het volgende:
Zowel Harris als Biden bevinden zich rechts van de het midden binnen de Democratische partij. Dat Harris 'extreem-links' zou zijn is een Republikeinse leugen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:54 schreef Homey het volgende:
bij de Democraten krijg je een schisma tussen woke links (Kamala) en link-midden (Biden).
Liegende Republikeinen? Dat doen ze anders nooit!quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zowel Harris als Biden bevinden zich rechts van de het midden binnen de Democratische partij. Dat Harris 'extreem-links' zou zijn is een Republikeinse leugen.
Ze flirt wel met de extreem-linkse woke kant, meer dan Biden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zowel Harris als Biden bevinden zich rechts van de het midden binnen de Democratische partij. Dat Harris 'extreem-links' zou zijn is een Republikeinse leugen.
Dat Biden rechtser is dan Harris maakt Harris nog niet 'woke-links'.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze flirt wel met de extreem-linkse woke kant, meer dan Biden.
Nee, dat doet ze zelf inderdaad.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat Biden rechtser is dan Harris maakt Harris nog niet 'woke-links'.
Ik denk dat veel democraten (achterban) dit ook een gevaarlijke ontwikkeling vinden om dit soort spelletjes te spelen en het liefst een normaal afscheid van Trump willen en geen heksenjacht.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Harris is rechtser dan Mark Rutte. Het is allemaal zo moeilijk te snappen dat de hele Amerikaanse politiek rechts is, met een kleine uitzondering in het uiterste hoekje van de democratische partij.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een normaal afscheid kan niet meer, en dat heeft Trump zelf gedaan door zo gestoord en gevaarlijk te lopen blaten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:08 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik denk dat veel democraten (achterban) dit ook een gevaarlijke ontwikkeling vinden om dit soort spelletjes te spelen en het liefst een normaal afscheid van Trump willen en geen heksenjacht.
Echt niet. Die verschillende stromingen in de partijen zijn er altijd al geweest. Iedere club binnen de partij weet dat de grootste kans om ooit een president te leveren binnen de partij is. Onafhankelijke kandidaten of kandidaten van andere partijen zijn er altijd, maar die komen nooit in de buurt van een verkiezing tot president. Veel Amerikaanse kiezers zijn namelijk partijtrouw. Die groep is te groot om te doorbreken door een derde partij.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:54 schreef Homey het volgende:
Wat ik zie is het uiteenvallen van het twee partijen systeem. Je krijgt fragmentatie. Bij de Republikeinen zie je een schisma tussen pro Trump en anti Trump, en later bij de Democraten krijg je een schisma tussen woke links (Kamala) en link-midden (Biden). Aangezien de Democraten nu alles hebben gewonnen zal het nog wel even rustig blijven in die partij, maar die splitsing ga je wel krijgen.
Een normaal afscheid geloof je het zelf nog, nadat trump geen president meer is zal een storm aan civiele zaken tegen hem en zijn bedrijven losbarsten. Er is bloed geroken door de iedereen die door trump bedonderd en bedrogen is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:08 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik denk dat veel democraten (achterban) dit ook een gevaarlijke ontwikkeling vinden om dit soort spelletjes te spelen en het liefst een normaal afscheid van Trump willen en geen heksenjacht.
Het is duidelijk dat je weinig kennis hebt van de Amerikaanse politiek. Harris is helemaal geen woke links. Dat zijn eerder groep AOC en Ilhan Omar.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:54 schreef Homey het volgende:
Wat ik zie is het uiteenvallen van het twee partijen systeem. Je krijgt fragmentatie. Bij de Republikeinen zie je een schisma tussen pro Trump en anti Trump, en later bij de Democraten krijg je een schisma tussen woke links (Kamala) en link-midden (Biden). Aangezien de Democraten nu alles hebben gewonnen zal het nog wel even rustig blijven in die partij, maar die splitsing ga je wel krijgen.
Ja maar, ze is een donkere vrouw aan de top. Dan MOET ze wel woke links zijn!quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:23 schreef Lariekoek11 het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat je weinig kennis hebt van de Amerikaanse politiek. Harris is helemaal geen woke links. Dat zijn eerder groep AOC en Ilhan Omar.
Of het is gewoon gebaseerd op uitspraken van haarzelf.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja maar, ze is een donkere vrouw aan de top. Dan MOET ze wel woke links zijn!
Anders valt het wereldbeeld in duigen, natuurlijk.
Dan ben ik super benieuwd naar die interviews.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of het is gewoon gebaseerd op uitspraken van haarzelf.
Dit voorzagen diverse Amerikaanse bronnen al ver voor je in het koffiedik keek. Je volgt het nieuws goed.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:54 schreef Homey het volgende:
Welke uitspraken?quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of het is gewoon gebaseerd op uitspraken van haarzelf.
Haha, een normaal afscheid.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:08 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Bedankt voor deze haarscherpe analyse van de bestorming van het Capitool, Hans.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:15 schreef Homey het volgende:
De linkse partijen in Nederland kijken vol bewondering naar de Democraten in Amerika. Met name voor D66 kopieert plakt alles van hun 'grote broer' in Amerika.
Toch zie ik 1 groot verschil: bij de Democraten is nationalisme bon ton. Bij hun rallies zie je overal de Amerikaanse vlag en kan je gewoon zeggen dat je een trotse Amerikaan bent. Dat is bij de bijeenkomsten, pre-covid uiteraard, bij D66 heel anders. Geen Nederlandse vlag, en trots tonen op Nederland is foute boel.
Het wachten is op Kaagcare.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bedankt voor deze haarscherpe analyse van de bestorming van het Capitool, Hans.
ze zijn allemaal verlamd van angstquote:Op woensdag 13 januari 2021 19:24 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Toch bizarre beelden zo, slapende militairen in het Capitool![]()
![]()
Kaag doesn’t carequote:
En weer ééntje die denkt dat de democraten een linkse partij zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:15 schreef Homey het volgende:
De linkse partijen in Nederland kijken vol bewondering naar de Democraten in Amerika. Met name voor D66 kopieert plakt alles van hun 'grote broer' in Amerika.
Toch zie ik 1 groot verschil: bij de Democraten is nationalisme bon ton. Bij hun rallies zie je overal de Amerikaanse vlag en kan je gewoon zeggen dat je een trotse Amerikaan bent. Dat is bij de bijeenkomsten, pre-covid uiteraard, bij D66 heel anders. Geen Nederlandse vlag, en trots tonen op Nederland is foute boel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |