abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 11:20:54 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197320339

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

groeten

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin (Bitcoin.org / Bitcoin aanhangers)
/r/btc (Bitcoin.com / Bitcoin Cash aanhangers)

Informatie
Bitcoin Information & Resources
Bitcoin-Only (NL)
Bitcoinstart (NL)

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van bitcoin
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van een wallet. Betaal met iDeal.
- HODL = win

Starten met het kopen van Altcoins
- Open een account op bijv. Binance.
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Bitcoin. Kopieer het wallet-adres.
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in bitcoin op Binance. Via de Exchanges kan je bitcoin kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 11:21:41 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197320357
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Denk niet dat ETH tot februari gaat wachten. Begint al wat beweging in te komen, als die ook door ATH breekt zie ik het wel een zelfde soort beweging als BTC maken. Ben benieuwd. Schuif beetje bij beetje meer naar ETH nu.
Vind ik leuk. Maar ik zit een beetje in een spagaat tussen een BTC correctie afwachten of blijven hodlen en alles naar ETH schuiven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 11:23:04 #3
18653 crew  D.
pi_197320383
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vind ik leuk. Maar ik zit een beetje in een spagaat tussen een BTC correctie afwachten of blijven hodlen en alles naar ETH schuiven.
Laat je het hier even weten? Kunnen wij het tegenovergestelde doen :P
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 11:24:52 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197320417
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:23 schreef D. het volgende:

[..]

Laat je het hier even weten? Kunnen wij het tegenovergestelde doen :P
Sinds ik 50/50 ben gegaan met wat ik vorige maand in BTC heb gestopt, is Bitcoin gestabiliseerd. Ik denk dat het Nattekat syndroom niet meer bestaat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 11:33:25 #5
18653 crew  D.
pi_197320592
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sinds ik 50/50 ben gegaan met wat ik vorige maand in BTC heb gestopt, is Bitcoin gestabiliseerd. Ik denk dat het Nattekat syndroom niet meer bestaat.
Weer een zekerheid minder -O- :P
pi_197320722
Nattekat doet toch altijd het tegenovergestelde van wat je zou moeten doen?
pi_197322303
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon bij btc houden en bijkopen zodra het een correctie maakt.
Dat doe ik nu al sinds 2018 en dat is prima verlopen. Ik had wat polkadot maar die heb ik gisteren ook omgezet naar btc. Ik heb nu geen enkele altcoin meer en ga vol voor bitcoin. Gelukkig had ik een partij polkadot gekocht zo tussen de 5 en 6 dollar. Maar al die altcoins en het steeds switchen is niets voor mij. Ik hou het simpel zoals ik dat in het verleden ook met fysiek goud deed.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 13:02:31 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197322566
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat doe ik nu al sinds 2018 en dat is prima verlopen. Ik had wat polkadot maar die heb ik gisteren ook omgezet naar btc. Ik heb nu geen enkele altcoin meer en ga vol voor bitcoin. Gelukkig had ik een partij polkadot gekocht zo tussen de 5 en 6 dollar. Maar al die altcoins en het steeds switchen is niets voor mij. Ik hou het simpel zoals ik dat in het verleden ook met fysiek goud deed.
Ik heb mijn investering eruit gehaald, dus alles wat nu nog in Bitcoin zit is pure winst. Ik wil toch een beetje gaan profiteren nu van een moon ipv weer 4 jaar moeten hodlen tot een volgende pump.. Als die correctie er komt, dan kan ik in ieder geval direct weer terug nu, ongeacht de hoeveelheid geld op mijn rekening.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197322921
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb mijn investering eruit gehaald, dus alles wat nu nog in Bitcoin zit is pure winst. Ik wil toch een beetje gaan profiteren nu van een moon ipv weer 4 jaar moeten hodlen tot een volgende pump.. Als die correctie er komt, dan kan ik in ieder geval direct weer terug nu, ongeacht de hoeveelheid geld op mijn rekening.
Hmmm ik dacht dat je bedoelde om bitcoin om te zetten naar een altcoin. Maar zodra de bitcoin zakt, zakken de meeste alts ook. En ik ga ervan uit dat mensen de winst uit alts gebruiken om bitcoin te kopen.

Alle alts beloven enorme projecten. Het kan niet op. Voor mij is het teveel gedoe. Leuk voor traders.

Maar users zoals ik die voor een lange termijn gaan en overtuigd zijn dat bitcoin digitaal goud is waarbij er geen CEO de zaak kan bepalen wat ik als een enorm voordeel zie blijf ik weg van alts. Wel is het zo dat ik ETH niet meer als een alt zie maar als olie en bitcoin als goud in een beginnende 4e industriële revolutie.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 13:26:30 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197323131
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

Hmmm ik dacht dat je bedoelde om bitcoin om te zetten naar een altcoin. Maar zodra de bitcoin zakt, zakken de meeste alts ook. En ik ga ervan uit dat mensen de winst uit alts gebruiken om bitcoin te kopen.

Alle alts beloven enorme projecten. Het kan niet op. Voor mij is het teveel gedoe. Leuk voor traders.

Maar users zoals ik die voor een lange termijn gaan en overtuigd zijn dat bitcoin digitaal goud is waarbij er geen CEO de zaak kan bepalen wat ik als een enorm voordeel zie blijf ik weg van alts. Wel is het zo dat ik ETH niet meer als een alt zie maar als olie en bitcoin als goud in een beginnende 4e industriële revolutie.
Ik ben al jaren bagholder van ETH, en daar heb ik er nog altijd een aantal van :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 14:14:16 #11
42184 crew  DaMart
pi_197324262
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ben al jaren bagholder van ETH, en daar heb ik er nog altijd een aantal van :P
Ik ben bagholder van te veel coins :').

Van de week mijn Excel aangepast om beter overzicht te krijgen en ik zit dus in zo'n 20 alts momenteel, waarvan eentje sowieso niet meer te verkopen is en sommigen x10 of meer moeten doen om de investering eruit te halen. Maar mijn portfolio mag dus wel wat minder divers worden :D.
pi_197324413
Als je kijkt naar hoeveel interesse er nu begint te ontstaan onder echt grote bedrijven en fondsen dan heb ik meer vertrouwen dan ooit in BTC. Ik hodl nog even lekker verder. Ik zou wel ten minste je inleg er proberen uit te halen dan slaap je een stuk beter. Dan hou je alleen pure winst over en is er weinig kans dat je geld kwijtraakt. Die $100.000 of $250.000 BTC zie ik echt gebeuren de komende jaren.
pi_197324664
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:22 schreef metallicelmo het volgende:
Als je kijkt naar hoeveel interesse er nu begint te ontstaan onder echt grote bedrijven en fondsen dan heb ik meer vertrouwen dan ooit in BTC. Ik hodl nog even lekker verder. Ik zou wel ten minste je inleg er proberen uit te halen dan slaap je een stuk beter. Dan hou je alleen pure winst over en is er weinig kans dat je geld kwijtraakt. Die $100.000 of $250.000 BTC zie ik echt gebeuren de komende jaren.
"De winst eruithalen" gaat goed in het begin, maar als alles parabolisch gaat gaan er andere dingen meespelen. Stel dat je er vroeg bij was, en je hebt ergens in 2013 voor ¤5000 50 bitcoin gekocht. Toen die opeens omhoog schoten heb je op ¤500 je investering er uitgehaald. Toen had je er nog 45 over. Dat is in principe gratis geld. Maar ergens eind 2017 werd dat dik meer dan een half miljoen. Wat is dan wijsheid? En nu: als je nu 20 nog van die krengen over hebt dan kan je je hypotheek aflossen, vroeger met pensioen, of misschien wel allebei. Blijf je dan zitten omdat je "je inleg er al uitgehaald hebt" ? Ik denk dat die reden dan niet meer heel veel gewicht in de schaal legt en dan er andere overwegingen een rol gaan spelen.

Dat gezegd hebbende: ik ken wat mensen die vol in BTC zitten en er niet over peinzen om te verkopen. O.a. een tijdje terug gesproken met een jongen die in 2010 en 2011 anderhalf jaar lang gemined heeft, met 's winters de ramen open omdat zijn rigs teveel warmte produceerden. Hij heeft een gewone baan en een 100% hypotheek, en heeft nog nooit een coin verkocht. Omdat hij er heilig van overtuigd is dat we naar een economie gaan waarin fiat geen reet meer waard is, en hij daar zijn vermogen niet in wil hebben. Hij ziet investeren in dollars als een groter risico dan je geld in bitcoins stoppen.

[ Bericht 8% gewijzigd door recursief op 10-01-2021 14:45:05 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_197325765
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:38 schreef recursief het volgende:
Omdat hij er heilig van overtuigd is dat we naar een economie gaan waarin fiat geen reet meer waard is, en hij daar zijn vermogen niet in wil hebben. Hij ziet investeren in dollars als een groter risico dan je geld in bitcoins stoppen.
Klinkt als een wijs man. ^O^
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197327547
:{ Cash gereed houden om de dip te kopen.

Why Tether might tank the Crypto Market on Jan 15th
Bitfinex and Tether have till the 15th of January to submit documents to the New York state attorney general about their financial relationship. The shortfall of $850m was allegedly printed by Tether and given to Bitfinex to cover up the losses Crypto Capital created. It is speculated Bitfinex and Tether can't submit any documents without revealing their cover-up. This will result in the conclusion that Tether isn't backed 1:1 by USD by a lot of investors and will results in more investigation by the attorney general. Tether is unaudited at the moment, meaning no one checked the bankroll of Tether if there really is $23b USD there.

Conclusion

Whether you like it or not, Tether is going to cause chaos in the crypto market at least in the short term. In my opinion it's obviously a cover-up by Tether and Bitfinex because they worked with a 'shadow bank' to get their funds on regular banks. This is just the start of the case by the attorney general, expect more news to come in the following weeks/months about this subject.
https://www.reddit.com/r/(...)rypto_market_on_jan/

New York Attorney General Says Bitfinex, Tether Could Complete Loan Document Handover in ‘Weeks’
https://www.coindesk.com/(...)cuments-coming-weeks

quote:
The New York Attorney General (NYAG) anticipates the handover of loan documents relating to an alleged $850 million cover-up will be completed in “the coming weeks.”

As such, the NYAG seeks in the letter to extend an injunction, which bars Tether from loaning Bitfinex any further funds, to Jan. 15, 2021. The date has previously been extended on multiple occasions and is again expected to expire this week before the documents are provided.

The NYAG has alleged Bitfinex attempted to cover up the loss of $850 million in funds held on behalf of customers via payment processor Crypto Capital, and that it secretly borrowed the shortfall from sister firm Tether’s reserves. Tether issues the USDT stablecoin, which now has a market capitalization of close to $20 billion, according to markets data site CoinGecko.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_197327784
Meteen alles verkocht
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 10 januari 2021 @ 17:44:24 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_197328553
Lol voor crypto hoef je ook niet naar Tweakers

quote:
Zal de oa central banks de XRP/ripple echt gaan gebruiken? Christine Lagarde zei zo iets in een interview.
Banken en de overheid willen juist enigszins controle, dan kan xrp/ripple de tool voor hun zijn? Dit speelt al tijdje door mijn hoofd heen.
Reactie van vandaag _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_197328688
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:44 schreef fathank het volgende:
Lol voor crypto hoef je ook niet naar Tweakers
[..]

Reactie van vandaag _O-
Lol.

Ik heb de Universa-topicreeks doorgenomen, hilarisch om alles terug te lezen, ik heb zelfs ontdekt dat er 1 user was die op zijn eigen kloon reageerde, ze zijn beide voor het laatst op 18 juni 2019 ingelogd, oeps ;) Universahahahajaja.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_197329211
quote:
11s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:10 schreef alilami het volgende:

Bitfinex and Tether have till the 15th of January to submit documents to the New York state attorney general about their financial relationship. The shortfall of $850m was allegedly printed by Tether and given to Bitfinex to cover up the losses Crypto Capital created. It is speculated Bitfinex and Tether can't submit any documents without revealing their cover-up. This will result in the conclusion that Tether isn't backed 1:1 by USD by a lot of investors and will results in more investigation by the attorney general. Tether is unaudited at the moment, meaning no one checked the bankroll of Tether if there really is $23b USD there.

Conclusion

Whether you like it or not, Tether is going to cause chaos in the crypto market at least in the short term. In my opinion it's obviously a cover-up by Tether and Bitfinex because they worked with a 'shadow bank' to get their funds on regular banks. This is just the start of the case by the attorney general, expect more news to come in the following weeks/months about this subject.

New York Attorney General Says Bitfinex, Tether Could Complete Loan Document Handover in ‘Weeks’
[..]

Die 850m :'), dat is alweer een tijdje geleden. Tegenwoordig print Paolo (CTO Tether & Bitfinex) dat in 1,5 dag.
pi_197330249
De hoeveelste ronde Tether fud is dit?

Ik denk dat deze keer Greyscale echt gaat stoppen met kopen en alle noobs moeten gaan bagholden.. /s
  zondag 10 januari 2021 @ 19:02:02 #21
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_197330628
Ik heb zojuist mijn USDT op Binance omgezet naar BUSD. Vervolgens heb ik dit met 2 klikken op een "spaarrekening" gezet bij Binance. Je kan dit iedere moment opnemen als het goed is. Tegen wel 6% rente per jaar. Even kijken of het werkt enzo.
pi_197330800
kan ik ergens USDT shorten?
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 20:31:33 #23
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197332376

_O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197333497
quote:
  zondag 10 januari 2021 @ 21:42:47 #25
157922 fathank
pi_197333891
quote:
12s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:23 schreef alilami het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_197334056
quote:

Conclusion

[..]

Beide artikelen werken niet. Van wanneer was dit nieuws?
pi_197334402
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Slim advies.

Misschien nog VET en Etherium erbij...
Love is in the air!
pi_197334492
quote:

Conclusion

[..]

En waarom precies zou dit invloed hebben op de BTC koers?
pi_197336109
quote:

Conclusion

[..]

Als USDT crasht gaat iedereen juist in BTC of andere stablecoins.

HODL
pi_197336173
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:56 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Als USDT crasht gaat iedereen juist in BTC of andere stablecoins.

HODL
Dat dacht ik dus ook....als het al invloed heeft dan eerder positieve
pi_197336200
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:51 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

Beide artikelen werken niet. Van wanneer was dit nieuws?
Reddit (3 dagen geleden), nieuwsbericht (december 2020).

quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 00:09 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook....als het al invloed heeft dan eerder positieve
Heeft te maken met (jarenlange) geruchten dat de Tether-printer achter de pumps zit en dat het zonder Tether minder hard zal gaan.
pi_197336815
Op tweakers iedereen in paniek :`)
pi_197337210
Dit was een vrij acceptabel bloedbad. Inkakken en bijpakken.
pi_197337227
Coinbase is/was weer down _O-
pi_197337355
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 07:21 schreef Jed1Gam het volgende:
Coinbase is/was weer down _O-
Bij mij niet hoor. Wel enorme gaten weer tussen Coinbase en de andere exchanges.
pi_197337376
Bitcoin aan het crashen?
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 07:43:53 #38
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197337390
4045
onlogisch
pi_197337470
De boel dendert lekker in elkaar... HODL :)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_197337472
Goedemorgen :) Zijn er nog mensen leveraged short gegaan? :)
pi_197337663

:o
pi_197337744
quote:
pi_197337770
In be4

Chinees nieuwjaar
Hoe laat wordt Amerika wakker.
pi_197337786
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 07:51 schreef Black-Death het volgende:
De boel dendert lekker in elkaar... HODL BUY :)
Fixed it.
pi_197337800
Hij krabbelt al weer aardig op! +23% in een halfuur....mogen we dat een bull market noemen? :P
pi_197337825
Sicke dip. Had moeten verkopen dit weekend. Op all time high...
Love is in the air!
pi_197337830
quote:
Weer 3 jaar wachten op de volgende piek :')
Love is in the air!
pi_197337848
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:22 schreef metallicelmo het volgende:
Tot nu toe een flinke correctie ;)
Love is in the air!
pi_197337885
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:33 schreef dimmak het volgende:

[..]

Fixed it.
Ja das ook wel weer waar ;)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_197338320
Weakhands hier.

twitter
pi_197338471
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:37 schreef Landgeld het volgende:
Sicke dip. Had moeten verkopen dit weekend. Op all time high...
We hebben alleen maar ATH's gezien de afgelopen weken. Als je het de eerste ATH had verkocht, had je minder gehad dan nu.
pi_197338505
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:29 schreef Wereldgozer het volgende:
Weakhands hier.

[ twitter ]
Wat ik laatst al zei, de laatste bullruns zaten allemaal op 20x a 40x tov de vorige aths. Maar goed waarom zou deze ath dan weer minstens 10x doen?
pi_197339495
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 07:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Bitcoin aan het crashen?
Staat alweer op 36K en stijgende.
BlaBlaBla
pi_197339613
Goedemorgen. Nog wat gemist de laatste tijd.
pi_197340076
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:15 schreef Gehrman het volgende:
Helemaal niks, crypto as usual.
pi_197340561
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:15 schreef Gehrman het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:45 schreef recursief het volgende:

[..]

Helemaal niks, crypto as usual.
Just crypto things 8-)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:37:30 #58
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197340866
Mensen die in paniek raken van een 20% correctie :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_197340990
Sup
  maandag 11 januari 2021 @ 12:53:20 #60
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_197341154
Niks veranderd ondanks institutionele beleggers dus.
pi_197341726
Gaat ie nu naar 0 of naar 50k?
pi_197341802
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:24 schreef Apekoek het volgende:
Gaat ie nu naar 0 of naar 50k?
Hopelijk richting de 0, mooi om weer bij te kopen
pi_197341990
Wow vliegt weer de lucht in, zo jammer dat ik niet bij heb gekocht :(
pi_197342080
Hoe kan ik het makkelijkste wat LTC die ik nog heb omzetten naar BTC? Ik zag dat ik nog iets had staan, maar heb geen flauw idee hoe ik die het makkelijkste inruil.
pi_197342160
quote:
11s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoe kan ik het makkelijkste wat LTC die ik nog heb omzetten naar BTC? Ik zag dat ik nog iets had staan, maar heb geen flauw idee hoe ik die het makkelijkste inruil.
Naar Binance (of andere exchange sturen) en inwisselen voor LTC.
pi_197342718
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:42 schreef Apekoek het volgende:
Wow vliegt weer de lucht in, zo jammer dat ik niet bij heb gekocht :(
Prijs keldert alweer |:)
pi_197343374
Bitcoin is op een prijsniveau niet gezien sinds VIJF dagen geleden! Its over...
pi_197343809
Damn het gaat hard! Kopen of niet *O*
pi_197344056
  maandag 11 januari 2021 @ 15:29:47 #70
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197344253
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:11 schreef Medusa666 het volgende:
Damn het gaat hard! Kopen of niet *O*
Je moet je niet gek laten maken, er komt altijd weer een goed koopmoment.
Voor mij is dat zeker niet boven de 19.000 dollar
pi_197344416
quote:
pi_197345107
Volgens mij zijn dat gewoon troll posts :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 januari 2021 @ 16:23:47 #73
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197345346
Mag ik hopen ja...
pi_197345392
Dat zijn trolls ja.
pi_197345443
_O-
pi_197345627
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:29 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Die goede koopmoment kan wel lang duren :P
pi_197346042
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:29 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Je koopt alleen onder de 19k?
Love is in the air!
pi_197346261
Zijn we de weakhandjes nu een keer kwijt?
pi_197346284
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:19 schreef Wereldgozer het volgende:
Zijn we de weakhandjes nu een keer kwijt?
Ik heb net bijgekocht dus aan mij kan het niet liggen.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 17:23:22 #80
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197346329
Goed moment om bij te kopen :9
4045
onlogisch
pi_197346390
Bitcoin withdrawal op Binance is wel gierig duur geworden.
pi_197346410
Had ook wel zo'n correctie verwacht. Je kan niet 100% omhoog gaan in 1 week zonder enige correctie.
pi_197346438
Verschillen de transactiekosten op kraken als ik steeds kleine bedragen koop? Of in een keer veel bijkoop?
pi_197346554
Hij gaat vandaag nog wel onder de 30 hoor..
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_197346663
Dilemmaaaa ik kan nooit kiezen tussen alles in een keer of in stukjes.

Ik ben altijd van alles in een keer erin of alles in een keer eraf :P
pi_197346730
Observatie: in ETH gemeten is mijn portfolio up sinds een week, een dag en een uur, en down voor langere periodes. In fiat gemeten precies andersom: down sinds een uur, sinds een dag en sinds een week, up op langere tijdschaal.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:46:14 #87
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197346743
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:09 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Je koopt alleen onder de 19k?
Daar duikt BTC zeker nog wel onder, geduld is een schone zaak.
pi_197346758
quote:
8s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:26 schreef Gehrman het volgende:
Bitcoin withdrawal op Binance is wel gierig duur geworden.
Ja ik wilde dat vandaag eens testen maar hielt maar de helft over met het minimale bedrag.

Had ik me nu toch van t weekend maar al verdiept in bitcoin uit cashen. Had ik ongeveer 50/50 kunnen doen en dan mijn inleg eruit gehad.

Naja dan hodlen we weer verder :%
pi_197346882
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:47 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ja ik wilde dat vandaag eens testen maar hielt maar de helft over met het minimale bedrag.

Had ik me nu toch van t weekend maar al verdiept in bitcoin uit cashen. Had ik ongeveer 50/50 kunnen doen en dan mijn inleg eruit gehad.

Naja dan hodlen we weer verder :%
Bedoel je uitcashen naar fiat? Volgens mij is dat met SEPA niet zo duur toch?

Ik had het over Bitcoin withdrawal naar m'n hardware wallet.
pi_197346886
Whales hebben lekker binnengeharkt en nu lekker dumpen. :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 januari 2021 @ 17:55:29 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197346941
Godver wat was 50/50 gaan een briljant idee :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197347021
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:55 schreef Nattekat het volgende:
Godver wat was 50/50 gaan een briljant idee :@
Nu kun je er straks toch nog een heel maandsalaris tegenaan gooien.
pi_197347407
Storing op kraken net toen ik wilde kopen |:(
pi_197347712
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:52 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Bedoel je uitcashen naar fiat? Volgens mij is dat met SEPA niet zo duur toch?

Ik had het over Bitcoin withdrawal naar m'n hardware wallet.
Ik bedoel dat ik het geld weer op mijn bankrekening wil hebben. Dan moet ik het hoe ik begreep eerst storten naar bijv BTCdirect of Bitvavo

#noob
pi_197347792
Als de long squeezes nou eens worden gevolgd door short squeezes van dezelfde ordegrootte dan knallen we straks gewoon weer terug naar $40k
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 januari 2021 @ 18:47:41 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197347950
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:59 schreef recursief het volgende:

[..]

Nu kun je er straks toch nog een heel maandsalaris tegenaan gooien.
En ik hoef niet eens mijn rekening te plunderen _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197348617
Tot zover deze moderne tulpenmania. Al kon je die nog in de grond stoppen. Als Bitcoin straks weer op 0 staat heb je echt niets
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197348649
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:16 schreef Mortaxx het volgende:
Tot zover deze moderne tulpenmania. Al kon je die nog in de grond stoppen. Als Bitcoin straks weer op 0 staat heb je echt niets
Hoi! 21 miljoen.
pi_197348656
quote:
Dan is het toch leuk geweest. Vermaak kost ook wat.
pi_197348657
quote:
Tering. :')
pi_197348831
quote:
Bewaarpost voor als Bitcoin over een aantal jaar 500k is.
pi_197349199
quote:
Er is altijd een maloot die een bitcoin wil hebben, de waarde van 0 is technisch gezien daarom onmogelijk.
pi_197349394
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:38 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Er is altijd een maloot die een bitcoin wil hebben, de waarde van 0 is technisch gezien daarom onmogelijk.
Tulpenbollen kosten ook nog steeds geld, heb ik van een oeroude hodler vernomen. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Jed1Gam op 11-01-2021 19:50:45 ]
pi_197349541
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Tulpenbollen kosten ook nog steeds geld, heb ik van een oeroude hodler vernomen. :')
Omdat die een intrinsieke waarde hebben
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197349690
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

BTC staat op 33k en jij denkt dat het afgelopen is? :D _O-
pi_197349735
pi_197349787
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:58 schreef alilami het volgende:
[ afbeelding ]
Nu je het zegt, waar zijn de hedendaagse bullruns van tulpenbollen?
pi_197350083
Over een maand 48K
pi_197350335
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

21 miljoen!
pi_197350440
Tulpenbollen vergelijkingen "didn't age well" ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:11 schreef Zihuatanejo het volgende:
Waar moet men dit aan denken? Aan alle andere zeepbellen? De tulpenbollenmanie is inderdaad een van de eerste en bekenste zeepbellen.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:38 schreef Whuzz het volgende:
Bitcoins :?
Koers -> $4,50

quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:46 schreef RemcoDelft het volgende:
De belanghebbenden in de tulpenmanie zeiden ongetwijfeld hetzelfde...
Koers -> $750

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

een tulpenbol voor de prijs van een grachtenpand is een scam. Een bitcoin voor 100 euro ook.. het is lucht, niets dan lucht.
Koers -> $4000

quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 09:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Tulpenbollen waren op de piek ook grachtenpanden waard. Zolang bitcoins geen wereldwijd geaccepteerd betaalmiddel is en de waarde enorm volatiel is kan je het als belegger geen serieuze investering zien. Ik zie het meer als een casinogok.
Koers -> $12000

quote:
Koers -> $32000
pi_197350491
Tulpenbollen kun je zelfs nog eten
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197350521
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:23 schreef Mortaxx het volgende:
Je maaikt een heel achterlijk punt.
pi_197350570
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:24 schreef illusions het volgende:

[..]

Je maaikt een heel achterlijk punt.
Achterlijk? Het is gewoon waar
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197350575
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:23 schreef Mortaxx het volgende:
Hét antwoord op Remco_Delft z'n "De belanghebbenden in de tulpenmanie zeiden ongetwijfeld hetzelfde..." post:

quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:59 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Wat, dat tulpen een revolutionaire nieuwe technologie waren die gefundeerd zijn op wiskundige principes en vele innovatieve mogelijkheden bieden? Waarvan het veilig, snel en vrijwel gratis rondsturen van geld wereldwijd nog maar één van de vele mogelijkheden is?
pi_197350597
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:26 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Nee hoor, het lijkt er in de verste verte niet op. :D
pi_197350610
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[..]

Maat. Als ik iemand in New York 50 euro wil geven is het sneller en goedkoper om een vliegtuig te pakken en het persoonlijk te overhandigen dan Bitcoin te gebruiken
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197350654
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:28 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Maat. Als ik iemand in New York 50 euro wil geven is het sneller en goedkoper om een vliegtuig te pakken en het persoonlijk te overhandigen dan Bitcoin te gebruiken
Wat heeft iemand in New York nu aan 50 Euro? Je kan er niet eens mee bij de McDonalds terecht.

Overigens is het ongeveer 8,5 uur vliegen en dan moet je ook nog terug. Bitcoin kan dat (uit ervaring) toch echt sneller en je weet zeker dat het aankomt.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-01-2021 20:36:05 ]
pi_197350656
quote:

[..]

Ten eerste is dat onzin, ten tweede zie ik niet waarom hoge transactiekosten Bitcoin op de tulpenmanie laten lijken. :')
pi_197350733
Overigens heb ik nog nooit tulpenbollen gegeten.
Heb ze wel 5 weken aaneengesloten gepeld en met name de geur van de rotte exemplaren nodigt niet echt uit.

Heb van de opbrengst van het pellen toentertijd wel een prachtige 2.5 Gigabyte Quantum Bigfoot HDD gekocht, nou jullie weer.
  maandag 11 januari 2021 @ 20:34:16 #120
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197350738
quote:

[..]

OK boomer

Dit soort onwaarheden oplepelen om je zuurheid te verbloemen. Jij gaat vanavond gewoon weer naar bed met de gedachte "had ik maar..."

Genieten O+
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 20:38:12 #121
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197350839
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:34 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

OK boomer

Dit soort onwaarheden oplepelen om je zuurheid te verbloemen. Jij gaat vanavond gewoon weer naar bed met de gedachte "had ik maar..."

Genieten O+
Alsof Bitcoin ooit een betaalmiddel wordt op deze manier. Vandaag betaal je 0.1 bitcoin voor een pakje sigaretten, morgen koop je er een huis mee.

Het kan een prima investering zijn, maar de manier waar Bitcoin ooit voor was bedoeld is zijn doel compleet voorbij geschoten.
4045
onlogisch
  maandag 11 januari 2021 @ 20:42:08 #122
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197350929
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:38 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Alsof Bitcoin ooit een betaalmiddel wordt op deze manier. Vandaag betaal je 0.1 bitcoin voor een pakje sigaretten, morgen koop je er een huis mee.

Het kan een prima investering zijn, maar de manier waar Bitcoin ooit voor was bedoeld is zijn doel compleet voorbij geschoten.
Gewoon store of value, niks betaalmiddel.

Daar zijn genoeg altcoins voor.

Ik zie het zo: Bitcoin = goud (waar je normaal ook niks mee doet behalve opslaan en zoveel mogelijk van probeerd te verzamelen mocht het slechter gaan).

Altcoins = betaalmiddel/het nieuwe cash / geld

Geld van een NL bank naar buitenlandse bank overmaken is oplichterij. Waarom moet ik 100+ betalen voor een transactie? Alsof een bankmedewerker daarvoor iets moet doen.
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_197350959
quote:

[..]

Je kan iets uitvinden met de beste bedoelingen, de gebruiker bepaalt uiteindelijk waar het voor is.

Noppenfolie was ooit uitgevonden als een soort behang, we weten allemaal waar het nu voor gebruikt wordt.

Bitcoin is meer een "store of value" geworden, dat is niet erg.
pi_197351086
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]

[..]

Koers -> $4,50
[..]

Koers -> $750
[..]

Koers -> $4000
[..]

Koers -> $12000
[..]

Koers -> $32000
Top is nog niet bereikt :P, ben wel benieuwd wie er bij 1milj. USD nog van plan is om in te stappen.
pi_197351348
Daar is hij weer

twitter

:')

twitter
pi_197351664
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:01 schreef alilami het volgende:
Daar is hij weer

[ twitter ]

[ twitter ]
Als hij bitcoin niet als bedreiging zag, dan zou hij er geen aandacht aan schenken.
  maandag 11 januari 2021 @ 21:15:09 #127
157922 fathank
pi_197351738
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens heb ik nog nooit tulpenbollen gegeten.
Heb ze wel 5 weken aaneengesloten gepeld en met name de geur van de rotte exemplaren nodigt niet echt uit.

Heb van de opbrengst van het pellen toentertijd wel een prachtige 2.5 Gigabyte Quantum Bigfoot HDD gekocht, nou jullie weer.
Tulpenbollen kunnen lekker zijn mits op de juiste manier bereidt. Is een keer bij MasterChef Australië langs gekomen.
pi_197351967
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Tulpenbollen kunnen lekker zijn mits op de juiste manier bereidt. Is een keer bij MasterChef Australië langs gekomen.
Dan liever een broodje Bitcoin.
pi_197352036
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:23 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dan liever een broodje Bitcoin.
* gooit z'n paper wallet in de koekenpan
pi_197352065
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:26 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Heb je zelf nog (alt)coins?
pi_197352236
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Heb je zelf nog (alt)coins?
Bondly :D
pi_197352365
De bitcoin is al zo vaak voor dood verklaard. Maar nog steeds leeft hij.

En dit is al wat ouder.
pi_197352387
Bitcoin daalt weer: hét moment om in te stappen?

quote:
De waarde van de bitcoin rijst de afgelopen weken de pan uit. De cryptomunt brak record na record. Vandaag is er echter weer een sterke daling te zien. Is dit hét moment om in te stappen?

De afgelopen tijd is de waarde van de bitcoin flink gestegen. Waar één bitcoin een maand geleden zo'n 14.500 euro waard was, stond hij afgelopen vrijdag op maar liefst 34.000 euro. De afgelopen dagen daalde de waarde weer licht. Op het moment van de publicatie van dit artikel is de cryptomunt 26.800 euro euro waard.

Jort Klarenbeek is nog een leek op het gebied van bitcoins. "Ik heb onlangs besloten om erin te investeren omdat sparen op dit moment niet rendabel is. Maar ik heb nog veel twijfels. De bitcoin schiet de laatste tijd zo snel omhoog. Wat is de langetermijnverwachting?"

Stefan Taubert, expert op het gebied van digital currency, denkt dat het nog niet afgelopen is met de groei van de bitcoin. "We zien dat de grondvesten van de bitcoin steeds steviger worden. Uit statements van mensen uit de Amerikaanse bankenwereld zou je kunnen opmaken dat de toekomst er positief uitziet. Goeroes hebben het zelfs over een koerswaarde van 100.000 dollar tot een miljoen."

Toch wil hij zich niet aan zo'n schatting wagen. "De huidige waarde is al meer dan ik had durven denken. Over het koersniveau durf ik geen uitspraken te doen. Maar het bestaansrecht en de invloed van de bitcoin op wereldschaal zien er heel goed uit. Het is het digitale goud aan het worden."

Wanneer het goede moment is om in te stappen, is moeilijk te voorspellen. "De afgelopen tijd hebben we de waarde als een verticale lijn omhoog zien gaan. In 2017, 2018 en 2019 zagen we na zo'n stijging dat-ie ook weer in een verticale lijn naar beneden ging. Ik zou dan ook zeggen: wacht nog even met kopen. Maar ook voor mij blijft het speculeren."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)er-moment-te-stappen
  maandag 11 januari 2021 @ 21:40:09 #134
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_197352413
quote:
[..]

[..]

Koers -> $4,50
[..]

Koers -> $750
[..]

Koers -> $4000
[..]

Koers -> $12000
[..]

Koers -> $32000
HEUJ! Niet mij quoten van zolang geleden! ;)
Ik noemde het destijds "dode bladeren". Blij dat ik een (klein) deel van mijn dode bladeren toch heb bewaard ;)
En achteraf héél fijn dat ik mijn dode bladeren zo belachelijk goedkoop heb aangeschaft :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_197352536
Mensen, ik ben op zoek naar een app, of website, waarop ik uit alle beschikbare bekende exchanges ik er een paar kan selecteren in de settings, en dat deze dan in 1 pagina/scherm worden weergegeven met hun BTC-Euro rates, liefst ook nog in volgorde van hoogste naar laagste waarde. Dus stel ik selecteer in de settings bijv Coinbase, Binance, Kraken en Bitstamp dan zou het er zo uit kunnen zien:

1 Bitstamp 26.220
2 Kraken 26.185
3 Binance 26.004
4 Coinbase 25.982

Kennen jullie een app of een website waar dit kan?
pi_197352571
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als hij bitcoin niet als bedreiging zag, dan zou hij er geen aandacht aan schenken.
Op deze manier blijft hij natuurlijk goedkoop reclame maken voor goud dat overigens ook geen slechte investering is. Maar ik ga ervan uit dat ook hij bitcoin bezit.
pi_197352743
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

HEUJ! Niet mij quoten van zolang geleden! ;)
Ik noemde het destijds "dode bladeren". Blij dat ik een (klein) deel van mijn dode bladeren toch heb bewaard ;)
En achteraf héél fijn dat ik mijn dode bladeren zo belachelijk goedkoop heb aangeschaft :P
Haha, ja, je was wel aardig "actief" in het topic destijds.

Had je niet (ook) BTC gewonnen met een weddenschap ofzo? :P
pi_197352758
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:44 schreef Mister1984 het volgende:
Mensen, ik ben op zoek naar een app, of website, waarop ik uit alle beschikbare bekende exchanges ik er een paar kan selecteren in de settings, en dat deze dan in 1 pagina/scherm worden weergegeven met hun BTC-Euro rates, liefst ook nog in volgorde van hoogste naar laagste waarde. Dus stel ik selecteer in de settings bijv Coinbase, Binance, Kraken en Bitstamp dan zou het er zo uit kunnen zien:

1 Bitstamp 26.220
2 Kraken 26.185
3 Binance 26.004
4 Coinbase 25.982

Je bedoelt dit (en dan klikken op price)?

https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/markets/
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 21:56:54 #139
18653 crew  D.
pi_197352784
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:44 schreef Mister1984 het volgende:

1 Bitstamp 26.220
2 Kraken 26.185
3 Binance 26.004
4 Coinbase 25.982

https://www.bitcoinsvergelijken.nl/

edit: ow, dit zijn alleen NL aanbieders :Y
pi_197352820
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je bedoelt dit (en dan klikken op price)?

https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/markets/
Overzichtelijk site, maar:
- hij loopt teveel achter op de werkelijkheid, update niet snel genoeg
- hij geeft het niet in Euros aan, maar enkel USD, zelfs als ik Euro als Pair selecteer vreemd genoeg
pi_197352844
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:56 schreef D. het volgende:

[..]

https://www.bitcoinsvergelijken.nl/

edit: ow, dit zijn alleen NL aanbieders :Y
Zo een soort site idd, maar dan eentje die en heel snel update en die ook alle buitenlandse erop heeft staan (behalve Aziatische, die hoeven niet)
  maandag 11 januari 2021 @ 22:07:54 #142
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_197353005
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Haha, ja, je was wel aardig "actief" in het topic destijds.

Had je niet (ook) BTC gewonnen met een weddenschap ofzo? :P
ja klopt! Holy shit, dat mensen zich dat herinneren :o
Ik heb destijds 100 bitcoin gewonnen in een weddenschap met een (ex)collega. Voelde me schuldig, omdat bitcoin toen (voor die tijdsbegrippen) flink was gestegen en heb de helft terug gegeven, omdat het niet meer in verhouding stond tot mijn inleg in de weddenschap.

Heb een groot deel van mijn bitcoins verkocht. Nu gezien... veel te vroeg natuurlijk.
Maar het laatste restant heb ik sinds die tijd gehodld!

Had al met pensioen kunnen zijn... ;)
pi_197353033
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:59 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Overzichtelijk site, maar:
- hij loopt teveel achter op de werkelijkheid, update niet snel genoeg
- hij geeft het niet in Euros aan, maar enkel USD, zelfs als ik Euro als Pair selecteer vreemd genoeg
Hier werkt dat gewoon (rechtsbovenin)
pi_197353088
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:07 schreef Whuzz het volgende:

[..]

ja klopt! Holy shit, dat mensen zich dat herinneren :o
Ik heb destijds 100 bitcoin gewonnen in een weddenschap met een (ex)collega. Voelde me schuldig, omdat bitcoin toen (voor die tijdsbegrippen) flink was gestegen en heb de helft terug gegeven, omdat het niet meer in verhouding stond tot mijn inleg in de weddenschap.

Heb een groot deel van mijn bitcoins verkocht. Nu gezien... veel te vroeg natuurlijk.
Maar het laatste restant heb ik sinds die tijd gehodld!

Had al met pensioen kunnen zijn... ;)
Ja joh, goed geheugen :D

100 bitcoin... dat is... 4 miljoen dollar... eh.... 3,5 miljoen dollar... eh... 3 miljoen dollar...
pi_197353091
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:09 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hier werkt dat gewoon (rechtsbovenin)
Verrek je hebt gelijk, wel heel goed verstopt.

De site ziet er overzichtelijk uit en er zijn veel exchanges bij aangelsloten, maar helaas update ie echt totaal niet realtime of zelfs niet close to it. Ik zie koersen die wel 300 euro met de werkelijkheid verschillen dus voor mijn doel (kijken naar arbitrage mogelijkheden) heeft het geen waarde helaas.
En verder ook via google al naar meer sites gezocht, maar echt snelle koersupdates zijn nergens het geval helaas.
pi_197353255
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:11 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

De site ziet er overzichtelijk uit en er zijn veel exchanges bij aangelsloten, maar helaas update ie echt totaal niet realtime of zelfs niet close to it. Ik zie koersen die wel 300 euro met de werkelijkheid verschillen dus voor mijn doel (kijken naar arbitrage mogelijkheden) heeft het geen waarde helaas.
En verder ook via google al naar meer sites gezocht, maar echt snelle koersupdates zijn nergens het geval helaas.
Je zou nog kunnen kijken op coingecko:

https://www.coingecko.com/en/coins/bitcoin#markets

Maar weet niet of die site actueler is.

Kan me voorstellen dat niet alle exchanges het fijn vinden als hun API zwaar belast wordt en er dan een limiet is van het aantal aanvragen (en dus prijs refreshes) per uur.
pi_197353415
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je zou nog kunnen kijken op coingecko:

https://www.coingecko.com/en/coins/bitcoin#markets

Maar weet niet of die site actueler is.

Kan me voorstellen dat niet alle exchanges het fijn vinden als hun API zwaar belast wordt en er dan een limiet is van het aantal aanvragen (en dus prijs refreshes) per uur.
Nee, helaas, ook die geeft totaal andere prijzen weer dan op de exchange website zelf. Ik vermoed dat ze de prijzen enkel in USD checken via API en vervolgens deze via hun eigen in-house exchange rate weer naar Euro omzetten, wat voor grote verschillen zorgt als die eigen exchange rate ook maar 0,2% verschilt me de rate van de exchange zelf. Useless voor mij dus.

Ik denk dat je gelijk hebt. Dan zit er helaas niets anders op dan alles handmatig via alt-tab vergelijken.

De reden waarom ik het zo graag perse in Euros real time wil zien en niet in USD is omdat er in Euros veel vaker onderlinge verschillen tusssen exchanges ontstaan dan in USD.
pi_197353437
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:11 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Wat is "werkelijkheid" voor jou? Het is een gemiddelde van de prijzen op de exchanges.
pi_197353460
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:31 schreef illusions het volgende:

[..]

Wat is "werkelijkheid" voor jou? Het is een gemiddelde van de prijzen op de exchanges.
Nee, ik bedoel het overzicht waar de prijzen per exchange in ene rijtje staan en die je ook op volgorde kan zetten. Maar dan zie ik bijv Bistamp 26.350 staan en kijk ik op Bitstamp zelf en blijkt het gewoon 200 of 300 euro hoger of lager te zijn (en ja, ik heb meermalen refresht, beide paginas).
pi_197353527
Val het jullie trouwens ook op dat Bistamp echt 99% van de tijd net iets boven Coinbase zit met de waarde?

Heb vorige week een dikke arbitrage gedaan toen de verschillen enorm waren en daardoor staat al mn geld op Bitstamp nu en wil het juist weer terug naar Coinbase traden (maar zonder verlies), maar ik kijk nu al dagen en er komt maar geen moment dat Coinbase echt even 100 euro of meer boven Bistamp zit.
pi_197353543
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:32 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel het overzicht waar de prijzen per exchange in ene rijtje staan en die je ook op volgorde kan zetten. Maar dan zie ik bijv Bistamp 26.350 staan en kijk ik op Bitstamp zelf en blijkt het gewoon 200 of 300 euro hoger of lager te zijn (en ja, ik heb meermalen refresht, beide paginas).
Het mooiste is mss een zelf gefabriceerde website waar je de API's in uitleest van de exchanges waar je wil traden, bijvoorbeeld zoiets als dit uitlezen:

https://bittrex.com/api/v1.1/public/getmarketsummaries
pi_197353556
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het mooiste is mss een zelf gefabriceerde website waar je de API's in uitleest van de exchanges waar je wil traden, bijvoorbeeld zoiets als dit uitlezen:

https://bittrex.com/api/v1.1/public/getmarketsummaries
Haha helaas ben ik totaal niet technisch onderlegd.
pi_197353577
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:36 schreef Mister1984 het volgende:
Val het jullie trouwens ook op dat Bistamp echt 99% van de tijd net iets boven Coinbase zit met de waarde?

Heb vorige week een dikke arbitrage gedaan toen de verschillen enorm waren en daardoor staat al mn geld op Bitstamp nu en wil het juist weer terug naar Coinbase traden (maar zonder verlies), maar ik kijk nu al dagen en er komt maar geen moment dat Coinbase echt even 100 euro of meer boven Bistamp zit.
Kan je het niet in één of andere stablecoin verzenden? USD Coin ofzo :P
pi_197353589
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:37 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Haha helaas ben ik totaal niet technisch onderlegd.
Ik doe ook maar wat.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:52:25 #156
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_197353802
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja joh, goed geheugen :D

100 bitcoin... dat is... 4 miljoen dollar... eh.... 3,5 miljoen dollar... eh... 3 miljoen dollar...
Nah, dat is zo'n 30 miljoen dollar in 2023 ;)
pi_197353835
CNN _O-

Bitcoin plunges more than 20% in three days. It's now in a bear market
https://edition.cnn.com/2(...)es-plunge/index.html
pi_197353883
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:54 schreef alilami het volgende:
CNN _O-

Bitcoin plunges more than 20% in three days. It's now in a bear market
https://edition.cnn.com/2(...)es-plunge/index.html
Ja wat een kneuzen. Dat moet natuurlijk "in one day" zijn.
pi_197353947
Een correctie, die hoog nodig was.. 🥱 Als je 70% dips hebt meegemaakt dan telt deze niet mee in mijn boekje. Bitcoin momenteel 32k, een paar maanden terug nog 5k. Ik zie geen probleem, tenzij je een trader bent en de verkeerde trades maakt. Niet traden is minder stressvol. Holden voor langere tijd is naar mijn mening nog steeds het beste. En HEX staken voor 40% APY. Dit worden een paar mooie jaren
pi_197353998
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Kan je het niet in één of andere stablecoin verzenden? USD Coin ofzo :P
Volgens mij is USDC/EUR geen trade pair op Coinbase, of wel? Ik zie hem nergens staan iig....alleen USDC/BTC
pi_197354218
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:02 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Volgens mij is USDC/EUR geen trade pair op Coinbase, of wel? Ik zie hem nergens staan iig....alleen USDC/BTC
Je hoeft op Coinbase toch niet perse in EUR te zitten? Of mis ik iets? :P
pi_197354328
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:32 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Mja, voor mij doet dat er totaal niet toe. CMC is al jaren niet meer dan een indicatie.

Als ik wil weten wat de prijs doet van een bepaald trading pair op mijn exchange, dan kijk ik daar wel op. :)
pi_197354350
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:56 schreef recursief het volgende:

[..]

Ja wat een kneuzen. Dat moet natuurlijk "in one day" zijn.
En in 1 dag van een bear market spreken is ook vrij kansloos. :P
pi_197354360
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:22 schreef illusions het volgende:

[..]

Mja, voor mij doet dat er totaal niet toe. CMC is al jaren niet meer dan een indicatie.

Als ik wil weten wat de prijs doet van een bepaald trading pair op mijn exchange, dan kijk ik daar wel op. :)
Klopt, maar als je van plan bent te zoeken naar arbitrage kansen tussen een groepje van 8-10 exchanges dan was het heel erg handig geweest als er een real time overzichtssite in Euros was geweest. Maar vermoedelijk te mooi om waar te zijn dat zo'n site er was geweest idd.
pi_197354490
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:46 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn, maar dan moet het inderdaad wel weer +50% dalen. Zijn niet vaak van die momenten :)
Love is in the air!
pi_197355206
Dafuq

pi_197355209
Top Ten Cryptos of 2020 Beat the S&P 500 By Over 100%

In brief

On January 1, 2020, an anonymous investor put $100 in each of the top ten cryptocurrencies by market capitalization.
On January 1, 2021, the $1000 in crypto was worth $2,395, representing an increase of 139%.
The S&P 500, by contrast, grew just 16% this year.
https://decrypt.co/53633/cryptos-beat-s-p-2020
pi_197355445
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:46 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

22.5 is de bodem
pi_197355713
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 06:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

22.5 is de bodem

Tuurlijk.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 08:05:37 #170
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197356056
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 04:08 schreef alilami het volgende:
Top Ten Cryptos of 2020 Beat the S&P 500 By Over 100%

In brief

On January 1, 2020, an anonymous investor put $100 in each of the top ten cryptocurrencies by market capitalization.
On January 1, 2021, the $1000 in crypto was worth $2,395, representing an increase of 139%.
The S&P 500, by contrast, grew just 16% this year.
https://decrypt.co/53633/cryptos-beat-s-p-2020
Zijn er ook cijfers van 2018? :)
4045
onlogisch
pi_197356279
Mooi herstel vanaf gistermiddag. :)
pi_197356301
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:28 schreef dimmak het volgende:
Mooi herstel vanaf gistermiddag. :)
Ook de alts doen mee.
pi_197356705
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:42 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Gewoon store of value, niks betaalmiddel.

Daar zijn genoeg altcoins voor.

Ik zie het zo: Bitcoin = goud (waar je normaal ook niks mee doet behalve opslaan en zoveel mogelijk van probeerd te verzamelen mocht het slechter gaan).

Altcoins = betaalmiddel/het nieuwe cash / geld

Geld van een NL bank naar buitenlandse bank overmaken is oplichterij. Waarom moet ik 100+ betalen voor een transactie? Alsof een bankmedewerker daarvoor iets moet doen.
Layer 1 leent zich uiterst goed als store of value inderdaad. Maar alles draait om het protocol. Iedereen is dus vrij om er op te bouwen wat ze willen. Wil je er een betaalmiddel app op bouwen? Paypal, Strike, Bottlepay en CashApp doen dit al op ieder hun eigen manier. Betaalverwerker? BTCPayServer is je go to. Layer 2 betaalmiddel? Prima, Lightning (kleine transacties) en Liquid (grote transacties) doen dit al. Messaging apps? Spfinx Chat doet dit al. Smartcontracts? RSK is er al jaren mee bezig. De mogelijkheden zijn eindeloos, alles heeft zijn eigen tradeoffs. Iedereen is vrij om ermee te doen wat ze willen. Het belangrijkste? De basis is decentraal en super veilig. Tot nu kan geen enkele alt hierin mee en dat zal ook niet gebeuren. Bitcoin is ons internet of money. O+ Onze fuck-you money.

En dan durven er nog steeds mensen het te vergelijken met een tulpenmanie. :') Dat moet wel een troll zijn.
pi_197356739
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:30 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Nee, helaas, ook die geeft totaal andere prijzen weer dan op de exchange website zelf. Ik vermoed dat ze de prijzen enkel in USD checken via API en vervolgens deze via hun eigen in-house exchange rate weer naar Euro omzetten, wat voor grote verschillen zorgt als die eigen exchange rate ook maar 0,2% verschilt me de rate van de exchange zelf. Useless voor mij dus.

Ik denk dat je gelijk hebt. Dan zit er helaas niets anders op dan alles handmatig via alt-tab vergelijken.

De reden waarom ik het zo graag perse in Euros real time wil zien en niet in USD is omdat er in Euros veel vaker onderlinge verschillen tusssen exchanges ontstaan dan in USD.
Welke Exchanges wil je zien? Wellicht kunnen we iets in elkaar flansen.
pi_197356967
twitter
pi_197357006
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:25 schreef recursief het volgende:
[ twitter ]
Haha dan ben je wel een mannetje hoor.
pi_197360508
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:06 schreef dimmak het volgende:

[..]

Layer 1 leent zich uiterst goed als store of value inderdaad. Maar alles draait om het protocol. Iedereen is dus vrij om er op te bouwen wat ze willen. Wil je er een betaalmiddel app op bouwen? Paypal, Strike, Bottlepay en CashApp doen dit al op ieder hun eigen manier. Betaalverwerker? BTCPayServer is je go to. Layer 2 betaalmiddel? Prima, Lightning (kleine transacties) en Liquid (grote transacties) doen dit al. Messaging apps? Spfinx Chat doet dit al. Smartcontracts? RSK is er al jaren mee bezig. De mogelijkheden zijn eindeloos, alles heeft zijn eigen tradeoffs. Iedereen is vrij om ermee te doen wat ze willen. Het belangrijkste? De basis is decentraal en super veilig. Tot nu kan geen enkele alt hierin mee en dat zal ook niet gebeuren. Bitcoin is ons internet of money. O+ Onze fuck-you money.

En dan durven er nog steeds mensen het te vergelijken met een tulpenmanie. :') Dat moet wel een troll zijn.
BTC is te sloom en te volatiel als betaalmiddel, en energiezuinig is het ook niet echt, transactiekosten zijn ook veel te hoog. :')

BTC je kan er eigenlijk niks mee, behalve winstjes pakken als je het slim speelt. Grootste gedeelte is ook al in handen van een paar grote spelers, dus dat is ook niets nieuws, geen fuck-you money, enkel speculatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 12-01-2021 13:07:32 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:13:47 #178
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_197360680
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

BTC is te sloom en te volatiel als betaalmiddel, en energiezuinig is het ook niet echt, transactiekosten zijn ook veel te hoog. :')

BTC je kan er eigenlijk niks mee, behalve winstjes pakken als je het slim speelt. Grootste gedeelte is ook al in handen van een paar grote spelers, dus dat is ook niets nieuws, geen fuck-you money, enkel speculatie.

"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_197360762
quote:

[..]

Als je nog steeds met deze argumenten aan komt heb je het echt niet begrepen.. Lightning is niet sloom of duur en layer 1 is als settlement layer ook niet duur.

Oké, het verbruikt nogal veel energie. Maar het minen gebeurt vooral op plekken met een energieoverschot of op plekken met hydrocentrales (anders is het niet meer profitable). En mag ons meest harde geld wat energie kosten? Juist de energie die erin gestopt wordt maakt het hard.
pi_197363279
quote:

[..]

Not this shit again.
pi_197363525
quote:

BTC je kan er eigenlijk niks mee, behalve winstjes pakken als je het slim speelt.
“Winstjes”.

Honderden procenten in een jaar, tienduizenden procenten in 10 jaar.

Geen idee wat je “winst” noemt als dit “winstjes” zijn ;)
pi_197363571
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

“Winstjes”.

Honderden procenten in een jaar, tienduizenden procenten in 10 jaar.

Geen idee wat je “winst” noemt als dit “winstjes” zijn ;)
Dit dus.

30x leveragen op de AEX index levert grof minder op, maar het zijn "winstjes". :')
pi_197363707
Bitfinex whales onder water

pi_197364001
Crypto investors ‘should be prepared to lose all their money,’ top UK regulator warns
https://www.cnbc.com/2021(...)y-uks-fca-warns.html
Thinking of investing in a cryptocurrency? Be prepared to lose all your money. That’s the message from the U.K.’s Financial Conduct Authority, which on Monday warned investments and lending products related to crypto come with “very high risks.”

The world’s most-valuable cryptocurrency has skyrocketed over 300% in the last 12 months. Bank of America in a recent note called it the “mother-of-all-bubbles.”

pi_197364140
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:05 schreef alilami het volgende:
Crypto investors ‘should be prepared to lose all their money,’ top UK regulator warns
https://www.cnbc.com/2021(...)y-uks-fca-warns.html
Thinking of investing in a cryptocurrency? Be prepared to lose all your money. That’s the message from the U.K.’s Financial Conduct Authority, which on Monday warned investments and lending products related to crypto come with “very high risks.”

The world’s most-valuable cryptocurrency has skyrocketed over 300% in the last 12 months. Bank of America in a recent note called it the “mother-of-all-bubbles.”

Bedankt voor het advies, Bank of America, het voorbeeld van alles wat eerlijk is in deze wereld.

_O-
pi_197364528
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:14 schreef illusions het volgende:

[..]

Bedankt voor het advies, Bank of America, het voorbeeld van alles wat eerlijk is in deze wereld.

_O-
Nouja als early adopter hoef je niet bang te zijn om je kapitaal te verliezen. Maar als je nu in fomo een hele bitcoin koopt heb je een kans anytime parabolisch naar beneden te gaan. Dus mensen die NU adviseren om in te stappen dat je rijk gaat worden, krijg je wellicht WEL met het bovenstaande verhaal te maken.
pi_197364545
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nouja als early adopter hoef je niet bang te zijn om je kapitaal te verliezen. Maar als je nu in fomo een hele bitcoin koopt heb je een kans anytime parabolisch naar beneden te gaan.
Joh.
pi_197364563
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:37 schreef illusions het volgende:

[..]

Joh.
Daar gaat dat artikel dus over, niet om fud te zaaien. Dat idee krijg ik hier wel dat iedereen dat denkt?
pi_197364574
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Daar gaat dat artikel dus over, niet om fud te zaaien. Dat idee krijg ik hier wel dat iedereen dat denkt?
Het is gewoon grappig dat Bank of America iets een bubbel noemt.
pi_197364831
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:25 schreef illusions het volgende:

[..]

Not this shit again.
Ik hold zelf wat BTC sinds begin 2017, maar die verhalen dat het een heilige graal is blijft vermoeiend.

Volatiele asset waarmee je winstjes kan pakken. ;)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 17:34:09 #191
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197365526
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik hold zelf wat BTC sinds begin 2017, maar die verhalen dat het een heilige graal is blijft vermoeiend.

Volatiele asset waarmee je winstjes kan pakken. ;)
40000% in 8 jaar tijd is wel een heilige graal togg
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_197365722
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:34 schreef Quotidien het volgende:

[..]

40000% in 8 jaar tijd is wel een heilige graal togg
Dan moest je er wel vroeg bij zijn en je keys niet verloren hebben in de tussentijd, dan had je wel lekkere winsten. Maar die groep is ook relatief klein.

Heilige graal als "money for the ppl, de wereld wordt compleet anders" zie ik niet zo. Shit wordt gestuurd door de grote spelers met volle pockets. Crypto-technologie van BTC is ook oud. :P
  dinsdag 12 januari 2021 @ 18:09:08 #193
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197366076
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dan moest je er wel vroeg bij zijn en je keys niet verloren hebben in de tussentijd, dan had je wel lekkere winsten. Maar die groep is ook relatief klein.

Heilige graal als "money for the ppl, de wereld wordt compleet anders" zie ik niet zo. Shit wordt gestuurd door de grote spelers met volle pockets. Crypto-technologie van BTC is ook oud. :P
In de tussentijd krijg ik nog de vraag of crypto wel legaal is. :')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_197366757
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dus mensen die NU adviseren om in te stappen dat je rijk gaat worden, krijg je wellicht WEL met het bovenstaande verhaal te maken.
Je kan natuurlijk altijd ingestapt zijn op een piek.

Aan de andere kant heeft bitcoin bewezen dat de piek niet de piek is.

Je moet het geld dan wel kunnen missen voor die periode maar dat is bij aandelen niet anders.
pi_197366944
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:09 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Welke Exchanges wil je zien? Wellicht kunnen we iets in elkaar flansen.
Coinbase, Kraken, Binance, Bitstamp, Gemini, eToro, Coinmama, CEX, Kucoin, Bitmart, Bittrex

Is maar een voorbeeld....een kleinere selectie van deze namen mag ook. Wat zou je in elkaar willen flansen dan?
Het gaat overigens wel om de koersen in Euros, niet USD. Anders heb ik er niks aan.
pi_197367215
quote:
[..]

[..]

Koers -> $4,50
[..]

Koers -> $750
[..]

Koers -> $4000
[..]

Koers -> $12000
[..]

Koers -> $32000
Prachtig! :')

De tulpen mania ging natuurlijk naar de eerste bubble al niet meer op. Maar veel denkkracht moet je niet verwachten van dit soort mensen.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 19:07:13 #197
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197367497
quote:
Cryptocurrency databedrijf Chainalysis schat dat ongeveer twintig procent van alle Bitcoins in accounts zitten die niet langer bereikbaar zijn voor hun eigenaren. Dit zou in totaal om ongeveer 140 miljard dollar aan Bitcoins gaan
(lol)
4045
onlogisch
pi_197367606
quote:

[..]

Misschien eens eeen boek lezen over de historie van geld..
pi_197367698

Ben dit aan het luisteren en ging even door de reacties op fok. Het intellegentie niveau van beide is nogal een groot verschil... Maar weer terug naar Maller god luisteren _O_
pi_197367825

*O*
pi_197367832
Ik heb me als hodler eens aan margin trading gewaagd. Gevaarlijk hoor, uitkijken dat het geen verslaving wordt. Wel met ieniemienie bedragen, maar het is toch kicken als je na een kwartiertje klikken opeens 10% rendement hebt :D Ik durf het niet met serieuze bedragen want ik ben bewezen een slechte trader :P
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:18:05 #202
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197367960
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:14 schreef recursief het volgende:
Ik heb me als hodler eens aan margin trading gewaagd. Gevaarlijk hoor, uitkijken dat het geen verslaving wordt. Wel met ieniemienie bedragen, maar het is toch kicken als je na een kwartiertje klikken opeens 10% rendement hebt :D Ik durf het niet met serieuze bedragen want ik ben bewezen een slechte trader :P
Met welke coins? BTC/ETH of alts? Ik heb naast BTC nog VET en Nano, maar superveel variantie zit er niet in die koersen.
pi_197368647
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Met welke coins? BTC/ETH of alts? Ik heb naast BTC nog VET en Nano, maar superveel variantie zit er niet in die koersen.
ETH_BTC
pi_197369022
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]

(lol)
Dit is goed voor Bitcoin.
pi_197369292
Ik ben nu eigenlijk alleen nog hodler. Toch bekruipt me steeds een gevoel dat ik daardoor rendement mis tov traden.

Herkennen meer mensen die continue onrust :') ?
pi_197369587
quote:
80s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:55 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik ben nu eigenlijk alleen nog hodler. Toch bekruipt me steeds een gevoel dat ik daardoor rendement mis tov traden.

Bitcoin doet over 100% per jaar voor meer dan een decenia. Wat mis je precies?

(dat is van 10k naar 10 miljoen in tien jaar)
pi_197369665
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:05 schreef Piva het volgende:

[..]

Bitcoin doet over 100% per jaar voor meer dan een decenia. Wat mis je precies?

(dat is van 10k naar 10 miljoen in tien jaar)
De extra marge die je kunt pakken met traden.

Als in 24h een 10% stijging is kan je met traden natuurlijk een veelvoud hiervan pakken (of verliezen).
  dinsdag 12 januari 2021 @ 20:08:22 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_197369712
quote:
80s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:07 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Als in 24h een 10% stijging is kan je met traden natuurlijk een veelvoud hiervan pakken (of verliezen).
Als je vind dat je dat mist dan pak je 500 euro en ga je daar mee traden. Laat de rest staan
pi_197369786
quote:
80s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:07 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik doe wel wat aan margin traden (futures usd/btc). Maar goed, 95% van de traders verliest geld, dus maak je niet te druk om het "mislopen" van geld.
pi_197369853
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Als je vind dat je dat mist dan pak je 500 euro en ga je daar mee traden. Laat de rest staan
Zeker. Alleen kan ik me voor die paar Euro niet echt motiveren. Overigens niet arrogant of alles in die trant bedoeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 20:12:48 ]
pi_197369878
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:10 schreef Piva het volgende:

[..]

Ik doe wel wat aan margin traden (futures usd/btc). Maar goed, 95% van de traders verliest geld, dus maak je niet te druk om het "mislopen" van geld.
Klopt ja. Maar het is wellicht ook een stukje 'controle' houden dat ik voor m'n gevoel meer heb bij traden dan hodlen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 20:13:39 ]
pi_197369932
quote:
80s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:11 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zeker. Alleen kan ik me voor die paar Euro niet echt motiveren. Overigens niet arrogant of alles in die trant bedoelt.
Dan doe je het met 50k...

Maar serieus, als je nu de motivatie al niet kan vinden om het tot een slagen te brengen met lage bedragen, dan gaat het niets worden (trust me).
pi_197370028
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:13 schreef Piva het volgende:

[..]

Dan doe je het met 50k...

Maar serieus, als je nu de motivatie al niet kan vinden om het tot een slagen te brengen met lage bedragen, dan gaat het niets worden (trust me).
Fair enough. En ik heb het ook een tijdje met grotere bedragen succesvol gedaan (wat niets zegt over mijn kwaliteiten daarin). Maar het kost natuurlijk ook veel tijd die ik momenteel niet heb.

Het was meer een post op basis daarvan; niet om het te doen, maar wel die onrust houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 20:15:50 ]
pi_197370298
quote:
80s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:15 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Fair enough. En ik heb het ook een tijdje met grotere bedragen succesvol gedaan (wat niets zegt over mijn kwaliteiten daarin). Maar het kost natuurlijk ook veel tijd die ik momenteel niet heb.

Het was meer een post op basis daarvan; niet om het te doen, maar wel die onrust houden.
When in doubt zoom out. Bitcoin staat ondanks de crash nog op +18% voor 2021.. En 325% voor 1YR.

Het meeste geld wordt overigens verdiend in het "in the market" zijn en niet met traden (warren buffett etc), de rijkste bitcoiners zijn de hodlers niet de traders.

Juist dat verlangen naar handelen zorgt voor een negetief resultaat.
pi_197370378
Aan het kleine groepje RFI hodlers, RFI heeft de weg naar boven weer gevonden.
Nog niet heel spannend qua prijs maar wel 10% groei van het aantal Telegram members in 24 uur, dus dat is wel positief.

@weetjewel5
pi_197370421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:22 schreef Piva het volgende:

[..]

When in doubt zoom out. Bitcoin staat ondanks de crash nog op +18% voor 2021.. En 325% voor 1YR.

Het meeste geld wordt overigens verdiend in het "in the market" zijn en niet met traden (warren buffett etc), de rijkste bitcoiners zijn de hodlers niet de traders.

Goede post ^O^
pi_197370508
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Aan het kleine groepje RFI hodlers, RFI heeft de weg naar boven weer gevonden.
Nog niet heel spannend qua prijs maar wel 10% groei van het aantal Telegram members in 24 uur, dus dat is wel positief.

@:weetjewel5
idd nu je t zegt, tis wat drukker in telegram was me nog niet opgevallen. geduld is een schone zaak :)
pi_197370535
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:22 schreef Piva het volgende:

[..]

Als je vooruit weet wat je achteraf weet dan kan je uiteraard geld verdienen met traden.
Maar dat weet je niet. De markt "voorspellen" en daar naar handelen is altijd een risico.

Traden heeft mij nog nooit wat opgeleverd, hooguit per ongeluk.

Beste positie is "HODL". Je coins in cold storage hebben (of er iig niet snel bij kunnen) helpt daar ook prima bij.
pi_197370616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:28 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

idd nu je t zegt, tis wat drukker in telegram was me nog niet opgevallen. geduld is een schone zaak :)
Het is wel gezellig druk idd. Was wel grappig, hele blockfolio stond in het rood, alleen RFI schoot in het groen gisteren. Geen idee of we ooit die $3 weer terugzien maar dood is het zeker niet ;)
pi_197370661
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is wel gezellig druk idd. Was wel grappig, hele blockfolio stond in het rood, alleen RFI schoot in het groen gisteren. Geen idee of we ooit die $3 weer terugzien maar dood is het zeker niet ;)
prijs lijkt uitgebodemd en volume weer boven de 1 miljoen w/
pi_197370776
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:33 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

prijs lijkt uitgebodemd en volume weer boven de 1 miljoen w/
Ja, netjes. Vanwege de ETH stijging en hoge gas price lag de aandacht de afgelopen weken natuurlijk sowieso niet bij de ETH tokens (op een enkele na die de markt versloeg) maar mss is het nu dan tijd :P

Heb overigens wel een deel verkocht en dat zit nu netjes in bitcoin (voor m'n hodl stack).
pi_197370910
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, netjes. Vanwege de ETH stijging en hoge gas price lag de aandacht de afgelopen weken natuurlijk sowieso niet bij de ETH tokens (op een enkele na die de markt versloeg) maar mss is het nu dan tijd :P

Heb overigens wel een deel verkocht en dat zit nu netjes in bitcoin (voor m'n hodl stack).
gelukkig is die gas prijs weer een beetje normaal anders is t niet meer te doen.
pi_197371540
quote:
80s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:55 schreef F.Sinatra het volgende:

De meeste mensen verliezen met traden.
pi_197373752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:03 schreef illusions het volgende:

[..]

Wel raar, hoe komt dat dan? Als je niet al te impulsief bent kun je toch zo winst pakken? Gewoon wachten tot de koers hoger is en verkopen. Op de lange termijn stijgt alles toch uiteindelijk.
pi_197373797
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:17 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Wel raar, hoe komt dat dan? Als je niet al te impulsief bent kun je toch zo winst pakken? Gewoon wachten tot de koers hoger is en verkopen. Op de lange termijn stijgt alles toch uiteindelijk.
Lang niet alles stijgt, en de koers t.o.v. USD is heel anders als die t.o.v. BTC/ETH/BNB/etc.
pi_197373975
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef illusions het volgende:

[..]

Lang niet alles stijgt, en de koers t.o.v. USD is heel anders als die t.o.v. BTC/ETH/BNB/etc.
Maar wie gaat er dan in godsnaam nog investeren in USD met zo’n dalende lijn :P

Als je aan die grafiek ziet dat het stijgt op de lange termijn ben je denk ik wel eerder geneigd om daarnaar te traden toch. Denk dat de meeste mensen dat toch ook doen?
pi_197374031
Oh lol, ik haal volgensmij twee termen door elkaar
pi_197374034
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:24 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Maar wie gaat er dan in godsnaam nog investeren in USD met zo’n dalende lijn :P

Als je aan die grafiek ziet dat het stijgt op de lange termijn ben je denk ik wel eerder geneigd om daarnaar te traden toch. Denk dat de meeste mensen dat toch ook doen?
Je leest het verkeerd denk ik.

Daarnaast zijn er heel veel verschillende trade-tactieken, kun je daytraden maar ook swingtraden. Als het enkel zo simpel was als wachten tot de koers hoger was, zou iedereen het wel doen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:38:10 #229
157922 fathank
pi_197374385
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:03 schreef illusions het volgende:

[..]

Volgens Twitter is dit niet waar.
pi_197374498
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Op dit forum maakt ook iedereen winst. :P
pi_197375962
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee stel je voor, dat je trots al je verliezen blijft posten, oh weer een slechte trade, laat ik die weer eens met mijn 100k volgers delen.
pi_197376311
Via een vriend kreeg ik een invite voor Coinbase en vind dit ook wel interessant nu ik toch geen fuck te doen heb :')

Dus dit ook maar even volgen, via invites e.d. kan je daar trouwens gratis geld krijgen, maar dat weet iedereen hier wel neem ik aan. Zijn er nog meer sites waar dat kan met quizen oid?

Vind het wel leuk om in 't begin te klooien met gratis geld ipv met eigen geld. Maak tot nu alleen verlies! :D

Edit: heb ook Blox, maar dat is maar kut, je kan alleen storten en opnemen, niet naar andere platforms ofzo.
pi_197376438
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:53 schreef JDx het volgende:

Dus dit ook maar even volgen, via invites e.d. kan je daar trouwens gratis geld krijgen, maar dat weet iedereen hier wel neem ik aan. Zijn er nog meer sites waar dat kan met quizen oid?

Probeer het eens bij de ECB

Check deze grap @aTypisch (rip) @onlogisch
pi_197376476
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:01 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Probeer het eens bij de ECB

Check deze grap @:atypisch (rip) @:onlogisch
?
pi_197377052
quote:
Via een vriend kreeg ik een invite voor Coinbase en vind dit ook wel interessant nu ik toch geen fuck te doen heb :')

Vind het wel leuk om in 't begin te klooien met gratis geld ipv met eigen geld. Maak tot nu alleen verlies! :D

Edit: heb ook Blox, maar dat is maar kut, je kan alleen storten en opnemen, niet naar andere platforms ofzo.
Vroeger kon je op Blockchain.com gratis Cardano t.w.v. $50 krijgen, maar dat is nu wel over denk ik.
pi_197377121
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:52 schreef illusions het volgende:

[..]

Vroeger kon je op Blockchain.com gratis Cardano t.w.v. $50 krijgen, maar dat is nu wel over denk ik.
Waarom zou dat over zijn, veel nieuwe crypto's gebruiken dit als advertentiemethode. Ze laten je korte filmpjes zien en aan het einde krijg je vragen over die filmpjes. Voor elk goed antwoord krijg je $2 van hun currency, domme is wel dat je het per direct om kan zetten naar BTC of LTC ofzo. Zelfs helemaal van CB afhalen en overboeken naar MuchBetter of PayPal ofzo.

Ik had op z'n minst zoals bij casino's e.d. iets verwacht dat je het eerst moet rondspelen of in dit geval minimaal 30 dagen hun eigen currency moet houden ofzo. Nu is het snel cashen en omzetten of withdrawen.
pi_197377129
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:59 schreef JDx het volgende:

[..]

Waarom zou dat over zijn, veel nieuwe crypto's gebruiken dit als advertentiemethode. Ze laten je korte filmpjes zien en aan het einde krijg je vragen over die filmpjes. Voor elk goed antwoord krijg je $2 van hun currency, domme is wel dat je het per direct om kan zetten naar BTC of LTC ofzo.

Ik had op z'n minst zoals bij casino's e.d. iets verwacht dat je het eerst moet rondspelen of in dit geval minimaal 30 dagen hun eigen currency moet houden ofzo. Nu is het snel cashen en omzetten of withdrawen.
Omdat het lang geleden is, en Cardano is niet bepaald nieuw.

Kijk zelf maar of het er nog is, ik ben te lui.
pi_197377163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 01:00 schreef illusions het volgende:

[..]

Omdat het lang geleden is, en Cardano is niet bepaald nieuw.

Kijk zelf maar of het er nog is, ik ben te lui.
Hmm, laatste drop daar was feb2020.
pi_197377167
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 01:03 schreef JDx het volgende:

[..]

Hmm, laatste drop daar was feb2020.
Told ya. :P
pi_197377250
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 01:04 schreef illusions het volgende:

[..]

Told ya. :P
Heb al een andere gevonden waar het nog wel kan.
pi_197377271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 01:16 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb al een andere gevonden waar het nog wel kan.
Sharing is caring.
pi_197377302
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 01:18 schreef illusions het volgende:

[..]

Sharing is caring.
Coinmarketcap, je krijgt alleen je geld niet direct maar aan het einde van de reclamecampagne.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197377317
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 01:22 schreef JDx het volgende:

[..]

Coinmarketcap, je krijgt alleen je geld niet direct maar aan het einde van de reclamecampagne.
Ah, nooit gezien. Wel een hoop shitcoins bij elkaar, misschien leuk om te hodl'en, veel ga je er anders niet aan verdienen.

Eventueel interessant om de antwoorden van de quiz hier te delen als iemand er eentje heeft voltooid.
pi_197377336
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 01:27 schreef illusions het volgende:

[..]

Ah, nooit gezien. Wel een hoop shitcoins bij elkaar, misschien leuk om te hodl'en, veel ga je er anders niet aan verdienen.

Eventueel interessant om de antwoorden van de quiz hier te delen als iemand er eentje heeft voltooid.
Via die links in de spoiler hoef je de antwoorden niet eens te weten, als het fout is mag je nog een keer :') in totaal kan je idd 25 dollar aan allerlei zooi binnenhalen, maar je kan 't wel allemaal converteren naar bijv BTC.

Ik kreeg Skrill niet aan de praat, dus heb nu alles van alle sites naar MuchBetter gedaan. Kan ook via een andere site natuurlijk, maar zo kan je alles bij elkaar houden.

Daarom vroeg ik of mensen meer sites weten, in de lockdown kan je wat startkapitaal bij elkaar harken.
pi_197377347
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 01:33 schreef JDx het volgende:

[..]

Via die links in de spoiler hoef je de antwoorden niet eens te weten, als het fout is mag je nog een keer :') in totaal kan je idd 25 dollar aan allerlei zooi binnenhalen, maar je kan 't wel allemaal converteren naar bijv BTC.

Ik kreeg Skrill niet aan de praat, dus heb nu alles van alle sites naar MuchBetter gedaan. Kan ook via een andere site natuurlijk, maar zo kan je alles bij elkaar houden.

Daarom vroeg ik of mensen meer sites weten, in de lockdown kan je wat startkapitaal bij elkaar harken.
Waarom zou je Skrill of MuchBetter nodig hebben dan?

De 1e token die ik zie, GRT, wordt op je Binance account gestort bijv.
pi_197379035
quote:

Bij Stekking.com kun je BTC terug krijgen bij je online aankopen. Door het spelen van Lightnite, CoD: Warzone of mobiele games kun je BTC verdienen. En bij Earncarrot kun je BTC verdienen door dingen uit te voeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door dimmak op 13-01-2021 09:25:09 ]
pi_197379943
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:51 schreef dimmak het volgende:

[..]

Bij Stekking.com kun je BTC terug krijgen bij je online aankopen. Door het spelen van Lightnite, CoD: Warzone of mobiele games kun je BTC verdienen. En bij Earncarrot kun je BTC verdienen door dingen uit te voeren.
Ik verdien wel geld met crates/lootboxen in CSGO en PUBG, maar dat komt op je Steam wallet en daar kan je niks van withdrawen.
pi_197384247
Lagarde doet haar zegje over Bitcoin. Ze heeft niet door dat haar organisatie mede verantwoordelijk is voor het ontstaan en groei van Bitcoin. ;(
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 14:23:50 #249
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197384586
4045
onlogisch
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:07:43 #250
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197385380
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_197386023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:07 schreef dimmak het volgende:
Lagarde doet haar zegje over Bitcoin. Ze heeft niet door dat haar organisatie mede verantwoordelijk is voor het ontstaan en groei van Bitcoin. ;(
Uiteraard, je zou maar als burger werken aan het tegengaan van inflatie waarbij banken niets aan rente geven maar je straks moet betalen om je vermogen te stallen. Grote investeerders roepen ook op om nu je winst te pakken. De bitcoin zakt en dezelfde investeerders kopen op de dip massaal bitcoin. Maw ze schudden steeds de zwakke handen eruit.

Uiteraard kan iets klappen. De huizenmarkt of aandelen kunnen ook klappen. Pokémon kaarten kunnen ook weer klappen.

Bovendien denkt de DNB na om overwaarde van huizen in box 3 te plaatsen.

Zolang banken en de financiële instellingen er een zooitje van maken zijn zij wel de laatste waar ik advies van wil hebben.
pi_197386619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Bovendien denkt de DNB na om overwaarde van huizen in box 3 te plaatsen.
Ja, prachtig... kan je eindelijk met pensioen in je afgeloste woning, valt ineens die hele woning in box 3 en betaal je ongeveer net zoveel als toen je nog een hypotheek had omdat de woning meer waard is geworden :')

En dat wil DNB graag omdat het anders oneerlijk is voor huurders _O-
pi_197386646
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, prachtig... kan je eindelijk met pensioen in je afgeloste woning, valt ineens die hele woning in box 3 en betaal je ongeveer net zoveel als toen je nog een hypotheek had omdat de woning meer waard is geworden :')

Gelukkig is het er (nog) niet doorheen.
Sowieso is die reden natuurlijk belachelijk imo.

Zowel ikzelf als mijn vrouw hebben altijd gewerkt, goed gespaard, kunnen studeren en een goed betaalde baan gekregen, in de gelukkige omstandigheid dat ook de ouders dat hebben kunnen doen, daarom een vrij huis, en wordt je alsnog op deze manier 'gepakt'.

Overigens hetzelfde voor papieren giften. Was altijd een mooie manier om je geld in stenen toch gunstig te kunnen schenken. Met een beetje pech is die hele constructie straks ook niet meer voordelig. Wel ieder jaar een akte moeten laten maken, rente betalen aan de 'geleende' en opeens is je voordeel weg. :X

Mensen die nooit iets hebben gehad....

Maar okay, we gaan offtopic. En als mod zal ik het goede voorbeeld moeten geven.

Ontopic: Wat denk je van de situatie van Bondly? Ik zie niet heel veel goed nieuws voorbij komen recentelijk. Ik zie in de TG groep vooral wat cards :D

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2021 16:19:04 ]
pi_197386715
quote:

[..]

Briljant voorstel inderdaad.
pi_197386748
quote:
80s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:13 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Gelukkig is het er (nog) niet doorheen.
Sowieso is die reden natuurlijk belachelijk imo.

Zowel ikzelf als mijn vrouw hebben altijd gewerkt, goed gespaard, in de gelukkige omstandigheid dat ook de ouders dat hebben kunnen doen, daarom een vrij huis, en wordt je alsnog op deze manier 'gepakt'.

Mensen die nooit iets hebben gehad....

Maar okay, we gaan offtopic. En als mod zal ik het goede voorbeeld moeten geven.

Ontopic: Wat denk je van de situatie van Bondly? Ik zie niet heel veel goed nieuws voorbij komen recentelijk. Ik zie in de TG groep vooral wat cards :D
Beetje offtopic mocht toch nog wel? Alleen moest het allemaal wat vriendelijker, elkaar geen vliegen meer afvangen, geen "shitcoin" opmerkingen zonder gedegen onderbouwing, etc.

Wat betreft die NFT's (non-fungible tokens); dat is het hele idee van Bondly, ze werken aan Bondswap voor NFT's en Bondex als exchange en dat op minimaal 4 blockchains. Of het lukt weet je nooit bij een project maar die Brandon is iig wel een hele toffe gast en behalve dat weet hij ook veel.
pi_197386796
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Beetje offtopic mocht toch nog wel? Alleen moest het allemaal wat vriendelijker, elkaar geen vliegen meer afvangen, geen "shitcoin" opmerkingen zonder gedegen onderbouwing, etc.

Dat is het hele idee van Bondly, ze werken aan Bondswap voor NFT's en Bondex als exchange en dat op minimaal 4 blockchains. Of het lukt weet je nooit bij een project maar die Brandon is iig wel een hele toffe gast en behalve dat weet hij ook veel.
Ik drukte me wat ongelukkig uit. Ik zie recentelijk (of moet het gemist hebben) ook geen berichten meer over listing bijvoorbeeld. Waar die er voorheen wel waren. Ik zie zelf, maar misschien zie ik het verkeerd, dat als een grotere drijver voor een prijsstijging momenteel.
pi_197386816
quote:

[..]

en als je je belastingen niet meer kan betalen wordt je zo uit je afbetaalde huisje geknikkerd :'(
pi_197386820
quote:
80s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:20 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik drukte me wat ongelukkig uit. Ik zie recentelijk (of moet het gemist hebben) ook geen berichten meer over listing bijvoorbeeld. Waar die er voorheen wel waren. Ik zie zelf, maar misschien zie ik het verkeerd, dat als een grotere drijver voor een prijsstijging momenteel.
Wat Brandon in één van z'n Twitch streams zei was dat ze geen listing op een grote exchange willen voordat het product enigszins "tastbaar" is, omdat het anders niet meer dan een pump-en-dump wordt.

Zo promoten ze het onlangs gelanceerde Bondswap ook niet voor de bugs eruit zijn en de ux optimaal is en laten ze eerst de community er wat mee "spelen" en feedback geven. Front-end is dus ook nog verre van klaar.

https://bswap.app/
pi_197386956
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wat Brandon in één van z'n Twitch streams zei was dat ze geen listing op een grote exchange willen voordat het product enigszins "tastbaar" is, omdat het anders niet meer dan een pump-en-dump wordt.

Zo promoten ze het onlangs gelanceerde Bondswap ook niet voor de bugs eruit zijn en de ux optimaal is en laten ze eerst de community er wat mee "spelen" en feedback geven. Front-end is dus ook nog verre van klaar.

https://bswap.app/
Dit had ik gemist, maar verklaard dan wel waarom ik de listing disucssie niet meer terug vond. HODL dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2021 16:29:50 ]
pi_197387019
quote:
80s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:29 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dit had ik gemist, maar verklaard dan wel waarom ik de listing disucssie niet meer terug vond. HODL dus.
Ze gaan wel werken op Binance chain (en Polkadot, Cardano, Ethereum en wss nog meer).
pi_197387120
pi_197387400
Crypto.com has announced a partnership with Booking.com to deliver travel deals to all Crypto.com users, available exclusively inside the Crypto.com App. Crypto.com users who make Booking.com reservations in the App can now enjoy up to 25% off accommodations. As an added bonus, users who pay using their Crypto.com Visa Card can get up to 8% back on spending along with great travel perks
pi_197389485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:53 schreef Piva het volgende:
Crypto.com has announced a partnership with Booking.com to deliver travel deals to all Crypto.com users, available exclusively inside the Crypto.com App. Crypto.com users who make Booking.com reservations in the App can now enjoy up to 25% off accommodations. As an added bonus, users who pay using their Crypto.com Visa Card can get up to 8% back on spending along with great travel perks
Leuk, maar voor wie geen Crypto kaart heeft kun je ook cashback krijgen in BTC via Stekking bij Booking.com *O*
pi_197389514
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:34 schreef dimmak het volgende:

[..]

Leuk, maar voor wie geen Crypto kaart heeft kun je ook cashback krijgen in BTC via Stekking bij Booking.com *O*
Hoeveel %?
pi_197389556
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:35 schreef Piva het volgende:

[..]

Hoeveel %?
Helaas niet zoveel. :P Volgens mij iets van 2%.
  woensdag 13 januari 2021 @ 19:03:39 #266
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_197390147
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:21 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

en als je je belastingen niet meer kan betalen wordt je zo uit je afbetaalde huisje geknikkerd :'(
Nooit meer met pensioen kunnen omdat je anders je belasting niet meer kunt betalen _O_
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_197390600
oef
pi_197391733
quote:
Lekker slim en verantwoord met zo'n bedrag omgegaan ook..
pi_197391770
quote:
En dat is 7002 Bitcoin minder in omloop.
pi_197391797
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:03 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Nooit meer met pensioen kunnen omdat je anders je belasting niet meer kunt betalen _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2021 @ 20:11:31 #272
416575 crew  Evenstar
pi_197391835
Denk dat ik echt nooit 180M in BTC zou kunnen hebben _O- Ik zou dan echt geen oog dicht doen joh ....
pi_197392143
Er zit weer wat beweging in de koers. Om de mensen die niet in TA geloven niet voor het hoofd te stoten zet ik deze analyse even in een spoiler. Disclaimer: dit is geen advies of voorspelling.

SPOILER
pi_197392381
Total Cryptocurrencies on Coinmarketcap: 8.257

pi_197393504
quote:
In dit geval is op een exchange laten staan veiliger...
pi_197393562
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:17 schreef Apekoek het volgende:

[..]

In dit geval is op een exchange laten staan veiliger...
Veiliger weet ik niet. Maar wel
Toegankelijker :D
pi_197393659
quote:
80s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:19 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Veiliger weet ik niet. Maar wel
Toegankelijker :D
Toegankelijker vind ik veiliger, als we even hacks buiten beschouwing laten natuurlijk hehe
pi_197393679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:25 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Toegankelijker vind ik veiliger, als we even hacks buiten beschouwing laten natuurlijk hehe
Misschien ben ik slecht publiek. Ben er een aantal kwijt geraakt door een hack ;)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mt._Gox

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2021 21:26:22 ]
pi_197393819
quote:
Hehe die zelfde berichten verschijnen elke keer in een bullmarket lijkt het wel. Niet op tijd uitgecasht. :P
pi_197394886
$RFI is weer mooning :)
pi_197395850
kort ritje long x10 gemakt op de uitbraak van 36.500 uitgestapt op 37.810 _O_
Ik word nog eens een echte trader!
pi_197398781
Goedemorgen deze groene morgen.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 09:06:39 #283
42184 crew  DaMart
pi_197398868
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef Gehrman het volgende:
Goedemorgen deze groene morgen.
Mijn alts staan anders voornamelijk in het rood ten opzichte van gisteren :o.
pi_197399093
Welkom terug 38k. O+ Wat zullen de weak hands weer balen.
pi_197399264
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:06 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik zie op coingecko dat zo'n beetje de hele top 100 in het groen staat :P
pi_197399665
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:06 schreef DaMart het volgende:

[..]

Wanneer begint het alt-seizoen? :D ;)
Love is in the air!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 11:10:16 #287
416575 crew  Evenstar
pi_197401066
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:56 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Nog langer niet nog langer niet ....

Dominance is echt belachelijk hoog nog steeds.
pi_197401208
quote:

[..]

Ik zie niet veel reden om je centen in alt-coins te stoppen zolang BTC zo booming is. En ik denk dat als BTC een marketcap van $1T bereikt dat dat alleen maar erger wordt, want dan is het opeens een asset class geworden waar nog meer grote institutionals in kunnen stappen.
pi_197401238
Ik heb nog wel wat bags, maar alleen al hierom neig ik er steeds meer naar om die voor het grootste deel angzaam om te zetten in BTC.
pi_197401386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:22 schreef dimmak het volgende:
Dit zou mogelijk ook de head and shoulders kunnen zijn. Of is dat onwaarschijnlijk? Ja ik weet het, glazenbol vraag.
pi_197401606
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:27 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit zou mogelijk ook de head and shoulders kunnen zijn. Of is dat onwaarschijnlijk? Ja ik weet het, glazenbol vraag.
Zou kunnen, maar ik vind het aardig bullish dat de weekly candle bijna weer groen is.
pi_197402682
Polkadot gaat Ripple mcap bijna voorbij.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 12:42:32 #294
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197402747
quote:

[..]

Er komt geen alt-season. Bitcoin beukt alles en iedereen aan diggelen.
4045
onlogisch
pi_197403692
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:42 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Er komt geen alt-season. Bitcoin beukt alles en iedereen aan diggelen.
Dat klinkt nogal onlogisch |:)

De markt beweegt in cycli. Net als de vorige keren is eerst Bitcoin aan de beurt, dan de alts. Eerst de highcaps, dan de midcaps en dan de lowcaps.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 13:37:15 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197403835
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:22 schreef dimmak het volgende:
Ik baal dat mijn buyorder niet is aangetikt :(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 13:54:20 #297
42184 crew  DaMart
pi_197404117
quote:

[..]

Geen idee. Maar ondanks de BTC-koers, blijf ik ook wat alt-bags aanhouden. Nu nog veel te veel, dus wil op den duur wel van een aantal af. Maar mijn doel is en blijft om via alts-btc-trading meer BTC te verzamelen :P.
pi_197404603
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:54 schreef DaMart het volgende:

[..]

Geen idee. Maar ondanks de BTC-koers, blijf ik ook wat alt-bags aanhouden. Nu nog veel te veel, dus wil op den duur wel van een aantal af. Maar mijn doel is en blijft om via alts-btc-trading meer BTC te verzamelen :P.
$BTC.D moet even in elkaar storten voor een altseason.
pi_197405906
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:20 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

$BTC.D moet even in elkaar storten voor een altseason.
Sowieso moet BTC even in elkaar storten - dan weer lekker bijkopen :P

Nu komen er toch weer veel Henk en Ingrid's bij. Zonde... We moeten weer -80% (serieus)
Love is in the air!
pi_197405919
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:54 schreef DaMart het volgende:

[..]

Geen idee. Maar ondanks de BTC-koers, blijf ik ook wat alt-bags aanhouden.
Ik snap je helemaal. Maar welke houd je aan. Altijd afweging ;)
Love is in the air!
pi_197405955
slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')