abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 januari 2021 @ 09:50:59 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_197318967
WASHINGTON - Twitter heeft het account van de Amerikaanse president Donald Trump voor de tweede keer binnen enkele dagen geblokkeerd. Dit keer gaat het om een permanente ban.

„Na bestudering van de tweets van @realDonaldTrump en de context ervan hebben we het account permanent geblokkeerd vanwege het risico op het aanzetten tot geweld”, schrijft het bedrijf in een korte verklaring op het besluit.

Donderdag zette Twitter het privé-account van Trump, dat 88 miljoen volgers heeft, al een half etmaal op zwart. Het bedrijf wilde dat de president drie tweets van woensdag zou verwijderen. Na verwijdering mocht hij voor straf 12 uur lang niets tweeten.

Twitter waarschuwde al dat als Trump door zou gaan met zulke tweets, hij permanent geblokkeerd zou worden. Ook Facebook en Instagram hebben de accounts van Trump in elk geval tot na de inauguratie van Joe Biden op zwart gezet.

Twitter plaatste sinds de verkiezingen in november waarschuwingen bij berichten van de president waarin hij onjuistheden, zoals over de uitslag van de verkiezingen verspreidde. De berichtensite waarschuwde dat informatie in die tweets „mogelijk misleidend” of „in twijfel getrokken” is.

Trump claimde totdat zijn account geblokkeerd werd nog steeds dat hij de winnaar van de verkiezingen is. Die bewering is onjuist. Het kiescollege heeft Joe Biden tot definitieve winnaar van de verkiezingen uitgeroepen en beide kamers van het Congres hebben die uitslag formeel erkend.

"Dit is absolute waanzin"
De zoon van Trump, Donald Trump Jr. reageerde op Twitter boos op de blokkade van zijn vader: „We leven in het 1984 van George Orwell. Vrije meningsuiting bestaat niet langer in Amerika, die is vermoord door big-tech. Wat er nog van over is, is slechts voor een paar uitverkorenen. Dit is absolute waanzin!”

https://www.telegraaf.nl/(...)aanzetten-van-geweld

_O- :W

:P

Edit Montagui: dit is deel 2 - we zijn nog niet uitgepraat.
pi_197319395
quote:
dit Montagui: dit is deel 2 - we zijn nog niet uitgepraat.
Stormlooptopic, ja. 14.gif
pi_197319438
quote:
Donald Trump Jr. reageerde op Twitter boos
Zelfde laken en pak dus als vader
pi_197319467
Wel typisch hoe twitter 2 weken voor het einde van zijn termijn overgaat tot actie :')
  zondag 10 januari 2021 @ 10:49:28 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197319776
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:27 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Wel typisch hoe twitter 2 weken voor het einde van zijn termijn overgaat tot actie :')
Zo gek is dat niet. Maar het is wel hypocriet Iran en dergelijke worden niet aangepakt. Uiteindelijk zal het wel om de centen gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197320231
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zo gek is dat niet. Maar het is wel hypocriet Iran en dergelijke worden niet aangepakt. Uiteindelijk zal het wel om de centen gaan.
Zijn er opruiende tweets gevonden uit Iran? Of tweets die een onbewezen maar wel door 70 rechtbanken bekeken verkiezingsfraude veinzen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 11:15:22 ]
pi_197320394
quote:

[..]

Ho ho zelfs een tweet vanuit Iran over het corona vaccin is aangepakt en verwijdert, niet zoals bij trump dat eerst bij tig berichten een waarschuwing kwam dat het bericht een leugen was.

https://www.nu.nl/tech/61(...)itter-grijpt-in.html
  zondag 10 januari 2021 @ 11:27:38 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197320468
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ho ho zelfs een tweet vanuit Iran over het corona vaccin is aangepakt en verwijdert, niet zoals bij trump dat eerst bij tig berichten een waarschuwing kwam dat het bericht een leugen was.

https://www.nu.nl/tech/61(...)itter-grijpt-in.html
Hangt er van af dat dictatoriale regimes toegang hebben tot bijvoorbeeld Twitter is in mijn ogen al dubieus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197320508
quote:
Soms vind je een hond irritant en vertrouw je hem niet, maar omdat er teveel mensen in de buurt zijn laat je hem met rust. Maar wanneer die hond iemand bijt en iedereen ziet het, dan kan je hem rustig slaan met een stok en laten afvoeren.
  zondag 10 januari 2021 @ 11:35:31 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197320635
quote:
81s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Stormlooptopic, ja. 14.gif
Dit is deel 3 ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197320701
quote:

[..]

Als Twitter minder gebruikers krijgt, gaan de aandelen ook omlaag.

Financieel is het geen sterke zet.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:04:46 #12
65846 Bocaj
47th President.
pi_197321196
Zou het niet verstandiger zijn dat hij op zijn eigen site berichten plaatst?
Net zoals Jensen dat ook doet?!

https://www.donaldjtrump.com/
pi_197321300
quote:

[..]

Ja hypocriet bedoelde ik eigenlijk :P
pi_197321458
Als de baas van Twitter dit niet doet, wordt hijzelf ontslagen. Zo werkt dat in een cultuur waar één mening leidend moet zijn.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:18:58 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 10 januari 2021 @ 12:35:12 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197321881
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:D :D :D _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Goed argument dit.

Vraag me toch altijd af wat je probeert te bereiken met het dedain waarmee je dit soort dingen doet. Alsof je het monopoly op de waarheid hebt, alleen vergeet je wel eens dat jij ook een zeer eenzijdig beeld hebt van 'dingen' door je eigen overtuigingen.
Je bent slimmer dan dit Etto.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 10 januari 2021 @ 12:37:47 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197321954
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:16 schreef Mondkapje het volgende:
Als de baas van Twitter dit niet doet, wordt hijzelf ontslagen. Zo werkt dat in een cultuur waar één mening leidend moet zijn.
Google, Facebook en Twitter zijn bedrijven waarbij het verdienen van geld het belangrijkste is. De overwegingen zullen altijd daarom gaan. Dat Trump zijn account kwijt is op Twitter heeft niets met de inhoud van zijn Tweets te maken. Maar dat gezien de gevolgen van de bestorming van het Capitool en zijn rol daarin mogelijk commerciële gevolgen heeft.

[ Bericht 11% gewijzigd door Megumi op 10-01-2021 12:50:01 ]
  zondag 10 januari 2021 @ 12:45:04 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197322155
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:18 schreef AchJa het volgende:
Terug naar Usenet en IRC dan maar...

https://www.geenstijl.nl/(...)gle-apple-en-amazon/
Het probleem is veel groter. Het bedrijf achter de Mac en Windows bijvoorbeeld en ook Google kunnen jou zonder opgaven van een reden de toegang tot jou cloud data blokkeren. Ik denk dat overheden de wetgeving zo moeten aanpassen dat het een en ander door een rechter getoetst kan worden.

In de VS zou bijvoorbeeld een stap kunnen zijn om artikel 230 van de telecommunicatie wet aldaar weer zo aan te passen dat sociale media platformen zoals Facebook en Twitter weer aansprakelijk worden voor wat gebruikers daar plaatsen? Toegeven daar zitten ook nadelen aan.
pi_197322524
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het probleem is veel groter. Het bedrijf achter de Mac en Windows bijvoorbeeld en ook Google kunnen jou zonder opgaven van een reden de toegang tot jou cloud data blokkeren. Ik denk dat overheden de wetgeving zo moeten aanpassen dat het een en ander door een rechter getoetst kan worden.

In de VS zou bijvoorbeeld een stap kunnen zijn om artikel 230 van de telecommunicatie wet aldaar weer zo aan te passen dat sociale media platformen zoals Facebook en Twitter weer aansprakelijk worden voor wat gebruikers daar plaatsen? Toegeven daar zitten ook nadelen aan.
Als je dat doet, krijgen Trump en zijn aanhangers direct een ban aan hun broek. Snap ook niet dat Trump daar onophoudelijk voor loopt te pleiten. Juist hij heeft een probleem als die wet wordt aangepast.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 januari 2021 @ 13:02:58 #20
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197322584
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je dat doet, krijgen Trump en zijn aanhangers direct een ban aan hun broek. Snap ook niet dat Trump daar onophoudelijk voor loopt te pleiten. Juist hij heeft een probleem als die wet wordt aangepast.
Dat komt omdat je je totaal niet hebt verdiept in die wet en wat Trump daar anders aan wil. ;)
  zondag 10 januari 2021 @ 13:03:06 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197322590
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je dat doet, krijgen Trump en zijn aanhangers direct een ban aan hun broek.
Zelf denk ik dat dit niet zo erg is. Denk dat het nu wel duidelijk moet worden dat er grenzen moeten komen op de vrijheid van meningsuiting juist als het om politici gaat?
  zondag 10 januari 2021 @ 13:06:01 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197322658
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:02 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Dat komt omdat je je totaal niet hebt verdiept in die wet en wat Trump daar anders aan wil. ;)
Trump wil gewoon zijn Twitter account weer terug zodat hij zijn aanhangers weer kan aanspreken.
  zondag 10 januari 2021 @ 13:12:59 #23
471046 YoungDriller
pi_197322819
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Trump wil gewoon zijn Twitter account weer terug zodat hij zijn aanhangers weer kan aanspreken.
Trump was al tegen dat stukje van die wet, nog voor zijn Twitter account opgeheven werd dus dat zal het niet zijn.
pi_197322882
quote:

[..]

Heeft ook weinig zin om mij te verdiepen in wat Trump wil. Over een kleine twee weken is hij uitgespeeld.
  zondag 10 januari 2021 @ 13:16:06 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197322894
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:45 schreef Megumi het volgende:

Het probleem is veel groter. Het bedrijf achter de Mac en Windows bijvoorbeeld en ook Google kunnen jou zonder opgaven van een reden de toegang tot jou cloud data blokkeren.
Dat is sowieso een gevaar als je je data toevertrouwt aan de cloud. Daarom zit ik die hele SaaS/DaaS ontwikkeling ook met argusogen te bekijken. Op het moment dat je niet meer in staat bent om stand-alone te draaien ben je overgeleverd aan de grillen van de aanbieder.

quote:
Ik weet niet of dat de oplossing is.
pi_197322906
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat dit niet zo erg is. Denk dat het nu wel duidelijk moet worden dat er grenzen moeten komen op de vrijheid van meningsuiting juist als het om politici gaat?
Politici moeten gewoon door een kabinet afgerekend worden op het bewust blijven verspreiden van leugens, maar de schaapjes van de GOP durfden dat bij een eerdere impeachment allemaal niet. :D

Interne check and balances is totaal verdwenen bij de GOP onder trump. Die zitten er als schoothondjes bij omdat ze met enige kritiek al de toorn van trump en zijn meeloopleger over zich heen krijgen. :')
  zondag 10 januari 2021 @ 13:17:24 #27
471046 YoungDriller
pi_197322926
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft ook weinig zin om mij te verdiepen in wat Trump wil. Over een kleine twee weken is hij uitgespeeld.
Waaromm probeer je dan zo hard :?
  zondag 10 januari 2021 @ 13:24:45 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197323087
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is sowieso een gevaar als je je data toevertrouwt aan de cloud. Daarom zit ik die hele SaaS/DaaS ontwikkeling ook met argusogen te bekijken. Op het moment dat je niet meer in staat bent om stand-alone te draaien ben je overgeleverd aan de grillen van de aanbieder.
[..]

Ik weet niet of dat de oplossing is.
Ook een back-up in eigen beheer hebben van je data is belangrijk. Maar in dit kader wat off topic.

Verder ben ik van mening dat er zat voorbeelden zijn dat er zaken mis gaan op sociale media wat content en moderatie aangaat. En dat bedrijven als Facebook en Twitter althans naar mijn mening daar maar bitter weinig aan doen. De overheid die ook een controlerende taak heeft zou dan in principe moeten ingrijpen met wetgeving.
pi_197323170
quote:

[..]

Daar heeft Trump zelf eigenlijk ook geen idee van. Maar vertel, wat denk jij dat trump concreet aan section 230 van de CDA wil veranderen?
Hij heeft er een EO uitgegooid, wat zoals gewoonlijk een juridisch broddelwerkje was, maar een concreet plan om section 230 aan te passen is er nooit geweest.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 10 januari 2021 @ 13:34:12 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197323329
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Politici moeten gewoon door een kabinet afgerekend worden op het bewust blijven verspreiden van leugens,
Dat zijn natuurlijk zelf ook politici de leden van het kabinet. Ik denk meer aan het aanpassen van artikel 120 van de grondwet zodanig dat een onafhankelijke rechter wetten en verdragen wel mag toetsen aan de Nederlandse grondwet bijvoorbeeld.
  zondag 10 januari 2021 @ 13:38:40 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197323462
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar heeft Trump zelf eigenlijk ook geen idee van. Maar vertel, wat denk jij dat trump concreet aan section 230 van de CDA wil veranderen?
Hij heeft er een EO uitgegooid, wat zoals gewoonlijk een juridisch broddelwerkje was, maar een concreet plan om section 230 aan te passen is er nooit geweest.
Uiteindelijk het artikel is trouwens in het jaar 1996 ingevoerd voor zover ik dat weet is dit verder niet relevant. Hooguit dat het best mogelijk is dat men er zeker in de VS nog wel even naar gekeken kan gaan worden. Los van Trump kan je toch wel denken dat de rol van Twitter wellicht ook dubieus is geweest? De rol van Trump is nu gewoon voorbij.
pi_197323668
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Zijn er opruiende tweets gevonden uit Iran? Of tweets die een onbewezen maar wel door 70 rechtbanken bekeken verkiezingsfraude veinzen?
Je hoeft niet heel erg veel moeite te doen om tweets te vinden die tegen de ToS van Twitter ingaan maar rustig blijven staan , ook na veelvuldig rapporteren. Het enige verschil is het bereik maar dat zie ik nergens in de ToS terugkomen. Verder zou de timing en coordinatie tenminste de wenkbrauwen doen fronzen.

M.b.t. onbewezen verkiezingsfraude, ik zou het er niet zo dik opgelegd hebben als dat team Trump dat heeft gedaan want voor het oog staan ze met lege handen. Ik weet echter ook niet tot in hoeverre ze tegen worden gewerkt om de waarheid boven te krijgen. De meeste moorden worden ook niet binnen korte tijd opgelost wanneer de dader de sporen heeft gewist.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_197323832
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Uiteindelijk het artikel is trouwens in het jaar 1996 ingevoerd voor zover ik dat weet is dit verder niet relevant. Hooguit dat het best mogelijk is dat men er zeker in de VS nog wel even naar gekeken kan gaan worden. Los van Trump kan je toch wel denken dat de rol van Twitter wellicht ook dubieus is geweest? De rol van Trump is nu gewoon voorbij.
Ik snap de relevante in relatie tot mijn post niet zo. Ik stel de vraag wat Trump concreet aan section 230 veranderd zou willen zien.
pi_197323840
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:46 schreef kawotski het volgende:

[..]

Je hoeft niet heel erg veel moeite te doen om tweets te vinden die tegen de ToS van Twitter ingaan maar rustig blijven staan , ook na veelvuldig rapporteren. Het enige verschil is het bereik maar dat zie ik nergens in de ToS terugkomen. Verder zou de timing en coordinatie tenminste de wenkbrauwen doen fronzen.
De timing en coordinatie hebben iets te maken met de aanval op de amerikaanse staat afgelopen week. Niets vreemds aan in mijn ogen. Verder ga je helemaal niet in op waarom het relevant zou zijn om Iran de twitter accounts te ontzeggen

quote:
M.b.t. onbewezen verkiezingsfraude, ik zou het er niet zo dik opgelegd hebben als dat team Trump dat heeft gedaan want voor het oog staan ze met lege handen. Ik weet echter ook niet tot in hoeverre ze tegen worden gewerkt om de waarheid boven te krijgen. De meeste moorden worden ook niet binnen korte tijd opgelost wanneer de dader de sporen heeft gewist.
Als het nu niet zo enorm veel rechtbanken en zaken waren inclusief door Trump geparachtuteerde rechters die hebben meegekeken dan was er misschien nog een basis geweest om te twijfelen. Nu is er absoluut niets anders aan te wijzen dan het brallen van Donald sr en kompanen.
  zondag 10 januari 2021 @ 13:54:23 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197323844
quote:

[..]

Je hoeft niet heel erg veel moeite te doen om tweets te vinden die tegen de ToS van Twitter ingaan maar rustig blijven staan , ook na veelvuldig rapporteren.
Het sluiten van het account van Trump door Twitter moet je derhalve zien als damage control. Het bedrijf wil zich op deze manier los maken van hun eigen verantwoordelijkheid voor de bestorming van het Capitol
  zondag 10 januari 2021 @ 13:55:13 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197323861
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik snap de relevante in relatie tot mijn post niet zo. Ik stel de vraag wat Trump concreet aan section 230 veranderd zou willen zien.
Ok, Ik bedoelde eigenlijk meer dat Trump daar niets over te zeggen heeft.
pi_197323889
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een beperking is censuur. Ik wil gewoon weten wat iemand zegt en denkt en dat moet verdedigen. Dat hoeft niemand voor mij te bepalen.
  zondag 10 januari 2021 @ 13:58:56 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197323945
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De timing en coordinatie hebben iets te maken met de aanval op de amerikaanse staat afgelopen week. Niets vreemds aan in mijn ogen. Verder ga je helemaal niet in op waarom het relevant zou zijn om Iran de twitter accounts te ontzeggen.
Lastig ook want sociale media spelen ook een belangrijke rol als spreekbuis voor mensen die zich zonder niet kunnen uiten binnen bepaalde dictatoriale systemen. Dat moeten we niet vergeten.
  zondag 10 januari 2021 @ 14:04:13 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197324037
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:56 schreef kawotski het volgende:

[..]

Een beperking is censuur. Ik wil gewoon weten wat iemand zegt en denkt en dat moet verdedigen. Dat hoeft niemand voor mij te bepalen.
Ik ook in principe. Maar het verspreiden van onjuiste informatie zeker als dat tot geweld leid maar denk ook aan fraude en dergelijke is een probleem.

En niet iedereen is is een goed geïnformeerde burger die op basis van ratio en logica tot een weloverwogen beslissingen komt tenslotte? :P Bestaat zelfs niet denk ik?
pi_197324193
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik ook in principe. Maar het verspreiden van onjuiste informatie zeker als dat tot geweld leid maar denk ook aan fraude en dergelijke is een probleem.

En niet iedereen is is een goed geïnformeerde burger die op basis van ratio en logica tot een weloverwogen beslissingen komt tenslotte? :P Bestaat zelfs niet denk ik?
Ik begrijp wat je zegt alleen wanneer je dus iemand het zwijgen oplegt dan moet je er dus vanuit gaan dat diegene die de macht heeft om dat te doen het beste met jou voor heeft of zelf de waarheid spreekt. Ik vind dat minstens zo gevaarlijk.
  zondag 10 januari 2021 @ 14:16:02 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197324296
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:10 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je zegt alleen wanneer je dus iemand het zwijgen oplegt dan moet je er dus vanuit gaan dat diegene die de macht heeft om dat te doen het beste met jou voor heeft of zelf de waarheid spreekt. Ik vind dat minstens zo gevaarlijk.
In principe natuurlijk met je eens. Maar gezien recente gebeurtenissen is het niet onwaarschijnlijk en eigenlijk ook logisch dat er maatregelen gaan komen. Al was het alleen maar ook om dat desinformatie en het verspreiden daarvan van ook als wapen gebruikt word.
pi_197324348
quote:

[..]

De meeste moorden worden ook niet binnen korte tijd opgelost wanneer de dader de sporen heeft gewist.
10 miljoen gefraudeerde stemmen en dat zou nog steeds onbekend zijn en geen bewijs gevonden zijn? :O
pi_197324456
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:10 schreef kawotski het volgende:

[..]

Het is bizar om te denken dat met een twitter-ban Trump het zwijgen opgelegd zou worden. Als president van Amerika.
pi_197324573
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Lastig ook want sociale media spelen ook een belangrijke rol als spreekbuis voor mensen die zich zonder niet kunnen uiten binnen bepaalde dictatoriale systemen. Dat moeten we niet vergeten.
Zeker. Ik ben ook niet zonder meer voorstander van deze permban van trump en het weghalen van Parler etc. Social media hebben een machtspositie weten te bereiken in een domein waar in mijn ogen democratische of ethische controle op zou moeten rusten. Althans zie ik de nodige nadelen in dat private ondernemingen zo'n bepalende rol kunnen spelen in het wel en wee van het publieke domein.

Het feit dat die bans op dit moment komen kan ik aan de andere kant wel volgen. De timing en motivatie vind ik niet mysterieus ofzo.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 14:33:26 ]
pi_197324621
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Althans zie ik de nodige nadelen in dat private ondernemingen zo'n bepalende rol kunnen spelen in het wel en wee van het publieke domein.

Wat is het alternatief?
pi_197324679
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is het alternatief?
Democratische controle toevoegen. Bijvoorbeeld een onafhankelijke ethische commissie in het leven roepen, gecontroleerd door rechters/politiek die mee mag praten met de private social mediabedrijven.

Een andere optie is collectiveren cq volledig onder de overheid brengen en privaat verbieden maar die optie vind ik al net zo engnekkerig als de situatie zoals die nu is.
pi_197324690
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Democratische controle toevoegen. Bijvoorbeeld een onafhankelijke ethische commissie in het leven roepen, gecontroleerd door rechters/politiek die mee mag praten met de private social mediabedrijven.

Een andere optie is collectiveren cq volledig onder de overheid brengen en privaat verbieden maar die optie vind ik al net zo engnekkerig als de situatie zoals die nu is.
Ik zie praktisch geen verschil tussen die twee opties. En ik wil ze allebei absoluut niet :P
pi_197324705
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik zie praktisch geen verschil tussen die twee opties. En ik wil ze allebei absoluut niet :P
Er zijn 3 opties genoemd volgens mij maar wat zou jij wel willen dan?
pi_197324810
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:56 schreef kawotski het volgende:

[..]

Het probleem bij Trump is het verdedigen. Fake news roepen weglopen e.d. Is niet verdedigen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197325086
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Er zijn 3 opties genoemd volgens mij maar wat zou jij wel willen dan?
Gewoon zoals het nu is, maar dat we collectief besluiten om sociale media als geheel minder serieus te nemen.
pi_197325282
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Gewoon zoals het nu is, maar dat we collectief besluiten om sociale media als geheel minder serieus te nemen.
Dit is een utopische oplossing.
  zondag 10 januari 2021 @ 15:33:43 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197325618
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik roep maar even wat? Is het niet juist het probleem dat mensen dat dus wel doen? Zelfs binnen me familie is het argument maar het staat toch op Facebook gebruikt. :P
pi_197336682
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit is een utopische oplossing.
Het is een maatschappelijk probleem dat om een maatschappelijke oplossing vraagt.
pi_197336705
ik ken presidenten die twitter een boete opleggen en/of twitter blokkeren/weren uit het land,
en ik ken presidenten die zelf geblokkeerd/geweerd worden.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_197338580
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is bizar om te denken dat met een twitter-ban Trump het zwijgen opgelegd zou worden. Als president van Amerika.
Twitter is ook maar een platform, het enige wat ze daar bereikt hebben is dat er nu meer platforms bij zijn gekomen. Het mooiste vind ik dat ze hun ware aard nu hebben getoond, en de rest van Big Tech, niet dat het kuddedier dat opvalt maar toch. Met zulke bedrijven wil je geen zaken doen.
pi_197338623
Goede column.

quote:
Can Twitter exist in a democracy?

Donald Trump isn't the only problem: liberty depends on the virtues social media erodes.

This weekend, and with the moral courage of Ecuador or Paraguay declaring war on Germany in February 1945, Twitter finally decided to ban Donald Trump.

https://unherd.com/2021/0(...)n-a-democracy/?=frlh
Dit is behoorlijk schijnheilig van Twitter aangezien ze jaren flink verdiend hebben aan de Trump #ophef. Dit is gewoon inlikken bij de nieuwe machthebbers om regulering te voorkomen.
pi_197338836
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:55 schreef Aurelius het volgende:
Goede column.
[..]

Dit is behoorlijk schijnheilig van Twitter aangezien ze jaren flink verdiend hebben aan de Trump #ophef. Dit is gewoon inlikken bij de nieuwe machthebbers om regulering te voorkomen.
Trump moet gewoon nergens meer welkom zijn, op geen een sociale media, en dat geldt voor alle extreem rechtse idioten

maar ja schuif de schuld maar af op twitter zelf
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_197338837
quote:
Goede column.
[..]

quote:
these are all things that America’s founding fathers well understood. They saw that “virtue” was necessary for democracy
Precies de reden waarom Trum problematisch is.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:12:00 #59
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197339558
quote:
Ook allerlei accounts van zijn medestanders en zijn legal team zijn geblokkeerd.

Waarschijnlijk lastig dat mensen als Lin Wood, Generaal Flynn, Giuliani, Sidney Powell en anderen maar door blijven gaan over de gestolen verkiezingen in de swing states, zowel voor het presidentschap als de senaatzetels in Georgia. Dat er allerlei bewijzen zijn en [i][honderden/i] verklaringen van fraude onder ede gedaan door getuigen, zowel van Republikeinse als Democratische huize.

De MSM en de techreuzen voeren braaf de opdrachten uit om team Trump te muilkorven en backstabbers en judassen als Mitt Romney op het schild te hijsen als de respectabele Republikein. Verder natuurlijk niks over de laptop van Hunter Biden, waar mailtjes op te vinden waren waarin bewezen werd dat buitenlandse belanghebbers Hunter konden betalen voor een afspraak met VP Biden, waarbij papa Joe dan weer een kickback kreeg over het door Hunter gevangen geld. En deze Joe Alzheimer gaat men tot president kronen, totdat hij van een keukentrapje valt op spontaan een hersenbloeding krijgt, waarna men het sekreet Harris tot president kan benoemen. Of misschien wil Nancy Pelosi die eer nog naar zich toetrekken, als speaker of the house staat ze tenslotte op de derde plek.

Nu proberen ze nog snel Trump te impeachen voordat hij de laatste 10 dagen nog verdere schade aanrichten, zoals het normaliseren van de betrekkingen met Taiwan (geniaal!) en pardonneren van mensen als Julian Assange. De deep state heeft inmiddels al voorkomen dat Trump de militairen terug trekt uit Afganistan en Syrie, want direct na Trumps vertrek moet er weer oorlog gevoerd worden, die kassa heeft immers vier jaar stilgestaan. Ik verwacht nog wel wat grappige besluiten van Trump per decreet, waarbij hij de aankomende regering Biden het flink lastig maakt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 11 januari 2021 @ 11:17:26 #60
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197339635
quote:
Goede column.
[..]

Heel leuk allemaal, dit soort discussies, maar mensen snappen blijkbaar niet dat de techreuzen, de media en 'de nieuwe machthebbers' allemaal dezelfde belangen dienen; die van de globalisten en het grootkapitaal. Kritische discussie hierover is voor de buhne en voor mensen die dit allemaal niet doorzien.

Wat dacht je van het blokkeren van alternatieve social media? Als mensen massaal Twiiter etc dreigen te verlaten voor Parler, wordt Parler gewoon verboten op de gangbare paltforms.

1984 komt rap dichterbij.
pi_197339645
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

Precies de reden waarom Trum problematisch is.
Teveel giftige users, waarvan Trump slechts het topje van de ijsberg is. Of het nu de cancelmob is of schijnheilige blauwe vinkjes zijn. Teveel naïevelingen denken nog steeds dat social media bedrijven het beste met ons voorhebben. Maar uiteindelijk gaat het allemaal om geld.

Zie ook deze column van Douglas Murray.

https://www.dailymail.co.(...)sing-make-money.html
pi_197339697
quote:
13s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:19 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

Trump moet gewoon nergens meer welkom zijn, op geen een sociale media, en dat geldt voor alle extreem rechtse idioten

maar ja schuif de schuld maar af op twitter zelf
Het feit is wel dat trump al 4 jaar lang onzin verkondigd en zijn achterban toespreekt via twitter.
En dan nu komen met een perm ban? Een paar dagen voordat iemand anders het ovalen kantoor overneemt?

Nee. Als twitter echt rechtlijnig was geweest hadden ze hem 3 jaar terug er al afgeschopt, maar dat had natuurlijk hits en gratis publiciteit gescheeld voor het platform.

De timing vind ik dan ook echt wel hypocriet hoor. Dat valt twitter zeker te verwijten.
1947-2016
pi_197339797
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het feit is wel dat trump al 4 jaar lang onzin verkondigd en zijn achterban toespreekt via twitter.
En dan nu komen met een perm ban? Een paar dagen voordat iemand anders het ovalen kantoor overneemt?

Nee. Als twitter echt rechtlijnig was geweest hadden ze hem 3 jaar terug er al afgeschopt, maar dat had natuurlijk hits en gratis publiciteit gescheeld voor het platform.

De timing vind ik dan ook echt wel hypocriet hoor. Dat valt twitter zeker te verwijten.
Ze proberen nu van twee walletjes te eten. Ze pretenderen slechts een platform te zijn, maar onder genoeg druk worden er toch waarschuwingen uitgedeeld of accounts gelocked. Waarbij het toch de schijn heeft dat vooral mensen aan de rechterzijde van het politieke spectrum of met een conservatieve mening het moeten ontgelden.

Maar het is een privaat bedrijf. Het is hun goed recht om hun eigen regels op te stellen. Maar wees er dan wel duidelijk over. Stel heldere ToS op en voer die consequent door. Nu is het toch een beetje waan (#ophef) van de dag.

Persoonlijk ben ik voorstander om ze op te breken (meer concurrentie) en te behandelen als publisher. Maak ze maar verantwoordelijk voor de content. Dus meer als media-outlet beschouwen. En maak het mogelijk voor mensen om bezwaar aan te tekenen, of zelfs naar de rechter te gaan als ze van mening zijn dat hun account onterecht is geblokkeerd.
pi_197339854
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:27 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ze proberen nu van twee walletjes te eten. Ze pretenderen slechts een platform te zijn, maar onder genoeg druk worden er toch waarschuwingen uitgedeeld of accounts gelocked. Waarbij het toch de schijn heeft dat vooral mensen aan de rechterzijde van het politieke spectrum of met een conservatieve mening het moeten ontgelden.

Maar het is een privaat bedrijf. Het is hun goed recht om hun eigen regels op te stellen. Maar wees er dan wel duidelijk over. Stel heldere ToS en voer die consequent door. Nu is het toch een beetje waan (#ophef) van de dag.
Als het om conservatieve ophef gaat. Als er wordt opgeroepen om te gaan rellen voor antifa/blm, worden er dan ook accounts gelocked voor ophitsing?

Weet iemand dit?
1947-2016
pi_197339914
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:27 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ze proberen nu van twee walletjes te eten. Ze pretenderen slechts een platform te zijn, maar onder genoeg druk worden er toch waarschuwingen uitgedeeld of accounts gelocked.
Dat mag een platform gewoon doen.
quote:
Persoonlijk ben ik voorstander om ze op te breken (meer concurrentie) en te behandelen als publisher. Maak ze maar verantwoordelijk voor de content. Dus meer als media-outlet beschouwen. En maak het mogelijk voor mensen om bezwaar aan te tekenen, of zelfs naar de rechter te gaan als ze van mening zijn dat hun account onterecht is geblokkeerd.
Dat is niet hoe de wet werkt. Er is geen wettelijke basis voor het begrip 'publisher'. Als twitter verantwoordelijk wordt voor de content die jij er op post dan moeten ze dus vantevoren alle posts screenen en dan bepalen welke wel en welke niet gepost worden. Jij hebt dan als gebruiker juist helemaal geen poot om op te staan.
pi_197340012
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als het om conservatieve ophef gaat. Als er wordt opgeroepen om te gaan rellen voor antifa/blm, worden er dan ook accounts gelocked voor ophitsing?

Weet iemand dit?
Nee, dat is niet het geval. Vorig jaar werd er flink gereld in de zomer door Antifa/BLM. Met veel vernielingen, geweld en doden. Veel opruiing en ophitsing op Twitter. Mocht gewoon.

Ik vind het prima om accounts te censureren die opruien en ophitsen, maar dan niet alleen aan de rechterflank. Doe dat dan ook bij Antifa/BLM. Dat blijft toch een grote blinde vlek in de media, en dat valt veel mensen op.
pi_197340021
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:34 schreef MoreDakka het volgende:
Dat mag een platform gewoon doen.
Ja, dat zeg ik in de alinea erna ook. :{

quote:
Dat is niet hoe de wet werkt. Er is geen wettelijke basis voor het begrip 'publisher'.
Misschien niet. Maar wel voor het begrip 'platform'. En social media bedrijven worden nu nog vrijgesteld van de gevolgen van bepaalde content onder sectie 230.

https://en.wikipedia.org/wiki/Section_230

[ Bericht 9% gewijzigd door Aurelius op 11-01-2021 11:47:08 ]
pi_197340022
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:41 schreef Homey het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het geval. Vorig jaar werd er flink gereld in de zomer door Antifa/BLM. Met veel vernielingen, geweld en doden. Veel opruiing en ophitsing op Twitter. Mocht gewoon.
Laat dat eens zien.
pi_197340052
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:42 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Misschien niet. Maar wel voor het begrip 'platform'. En social media bedrijven worden nu nog vrijgesteld van de gevolgen van bepaalde content onder sectie 230.

https://en.wikipedia.org/wiki/Section_230
Platform ook niet. Er is geen wettelijk verschil. Het verschil is de content. Wordt die geschreven door mij, ben ik verantwoordelijk. Wordt die geschreven door het platform/publisher/website/whatever dan zijn zij verantwoordelijk. Dat is ook precies wat die Section 230 zegt.

Neem deze website. De inhoud van deze post is mijn verantwoordelijkheid, de tekst op de pagina buiten de userposts zijn de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de website. Als deze site in de VS gehost zou zijn in ieder geval, Europese regels zijn wat ingewikkelder geloof ik. Maar het punt is gemaakt.
pi_197340094
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Laat dat eens zien.
Andy Ngo is de onderzoeker op dat gebied. Volg zijn twitter account.

Ook dit artikel geeft duiding:

https://nypost.com/2021/0(...)he-more-disgraceful/

Zolang de hypocrisie en dubbele standaarden blijven, gaat dat white nationalism geweld niet zomaar weg. En kan Trump blijven zuigen op dat gebied. De bal ligt dus niet alleen bij Trump, ook bij de hypocriete big tech moguls als Jack Dorsey en Zuckerberg.

Ik hoop niet dat dit verder uitmondt in een soort SA vs SS situatie. Extreem-links vs extreem-rechts. De grote uitdaging voor Biden is om het politieke midden weer stevig op de kaart te zetten. In Harris heb ik minder vertrouwen, die nestelt zich teveel in extreem-links. We gaan het zien.

Verder mag Trump van mij vervolgd worden, daar niet van.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:48:36 #71
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_197340105
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weet iemand dit?
Accounts die oproepen tot geweld worden geband:

Twitter says fake "Antifa" account was run by white supremacists

quote:
Twitter has shut down multiple accounts that it says were operated by a white supremacist group posing as liberal groups encouraging violence.

Twitter said the white supremacist group Identity Evropa used one fake account, @Antifa_US, to call for violence in majority white suburbs, in the name of the Black Lives Matter movement. The account's removal was first reported by NBC News.
En misinformatie ook:
Twitter deletes 170,000 accounts linked to China influence campaign
quote:
Twitter has removed more than 170,000 accounts the social media site says are state-linked influence campaigns from China focusing on Hong Kong protests, Covid-19 and the US protests in relation to George Floyd.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_197340107
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:47 schreef Homey het volgende:

[..]

Andy Ngo is de onderzoeker op dat gebied. Volg zijn twitter account.

Laat het eens zien. Ik ga niet jouw werk doen.
pi_197340132
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Laat het eens zien. Ik ga niet jouw werk doen.
Ik heb je genoeg leads gegeven, het is verder aan jou om daar iets mee te doen. Niet zo lui dus.
pi_197340155
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:51 schreef Homey het volgende:

[..]

Ik heb je genoeg leads gegeven, het is verder aan jou om daar iets mee te doen. Niet zo lui dus.
Als je de claim niet kunt onderbouwen dan kan ik hem niet serieus nemen.
pi_197340180
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als je de claim niet kunt onderbouwen dan kan ik hem niet serieus nemen.
Ik heb hem wel onderbouwd. Alleen jij weigert er iets mee te doen. Als je überhaupt geen links wilt openen en wat wilt lezen en blijft jij-bakken, houdt het op.
pi_197340306
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:44 schreef MoreDakka het volgende:
Platform ook niet. Er is geen wettelijk verschil. Het verschil is de content. Wordt die geschreven door mij, ben ik verantwoordelijk. Wordt die geschreven door het platform/publisher/website/whatever dan zijn zij verantwoordelijk. Dat is ook precies wat die Section 230 zegt.
Zoals ik het begrijp zijn ze wel gebonden aan nationale wetgeving om illegale content weg te halen, maar meer mogen ze ook niet om als platform te worden beschouwd en onder Section 230 te vallen. Discussiepunt is nu in hoeverre ze verder gaan dan dit. En in welke mate beïnvloeden ze politieke opinie, en dus verkiezingen, door bepaalde content weg te halen die niet binnen hun eigen (politieke) ideologie vallen?

Dit is niet iets wat sinds vorige week speelt, maar waar al langer discussie over is. Trump heeft het alleen aangejaagd en pijnlijk duidelijk gemaakt wat voor macht big tech eigenlijk heeft. En dat ze intern ook verdeeld zijn. Ze hebben een business model en algoritmes die gedijen bij ophef, want clicks. Maar de medewerkers hebben toch veelal een links-liberaal wereldbeeld dat ze graag opdringen.

En zoals gezegd. Dat mag. Maar dan moeten ze niet pretenderen slechts een platform te zijn en zich verschuilen achter sectie 230. Wees dan duidelijk wat wel/niet mag en wees consequent. En accepteer dat je waarschijnlijk een boel users kwijtraakt en een stuk minder clicks zal generen. Maar dat laatste willen ze liever niet, want geld.

Daarom wordt concurrentie ook geweerd. In hoeverre is het namelijk een probleem voor Facebook, Twitter, Apple en Google als alle links, rechts en virusgekkies zich verzamelen in hun eigen app? Ze roepen maatschappelijke verantwoordelijkheid maar feitelijk betekent het dat er een boel omzet verdwijnt als Twitter gezelliger wordt.

quote:
Neem deze website. De inhoud van deze post is mijn verantwoordelijkheid, de tekst op de pagina buiten de userposts zijn de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de website. Als deze site in de VS gehost zou zijn in ieder geval, Europese regels zijn wat ingewikkelder geloof ik. Maar het punt is gemaakt.
Als je hier kinderporno plaats, drugs aanbied of oproept dat alle Joden dood moeten, is het de verantwoordelijkheid van Fok! om deze content weg te halen. Want illegaal en iemand kan aangifte doen. Als ik echter een onpopulaire mening post die niet aansluit bij de meerderheid mag dit, zolang het maar netjes geformuleerd is en ik andere mensen niet aanval. Daar is de Policy vrij duidelijk over. Als een mod het toch weghaald en ik ben het er niet mee eens, is er een weg om bezwaar aan te maken (Feedback).

En dit laatste ontbreekt op Twitter. Als de meerderheid (of luide minderheid) maar genoeg lawaai maakt, en je mening sluit niet aan bij de "mods", dan wordt je account gelocked.

Ban van Trump is meer dan terecht. Maar wees dan consequent. Dat had ook eerder gekund, en een boel andere mensen moeten dan ook weg.
pi_197340381
Het zou Twitter sieren om meer accounts te bannen, zeker van buitenlandse leiders die regelmatig oproepen tot geweld. Ik noem de Ayatollah, of Erdogan. Consistentie is belangrijk, als je toch gaat censureren.

Maar, hoe meer accounts ze bannen, des te minder Twitter waard is. Ziedaar het dilemma waar Jack Dorsey mee zit. Ik zou dat aandeel niet willen bezitten. Slechte belegging imo.
pi_197340429
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:03 schreef Aurelius het volgende:

Zoals ik het begrijp zijn ze wel gebonden aan nationale wetgeving om illegale content weg te halen, maar meer mogen ze ook niet om als platform te worden beschouwd en onder Section 230 te vallen.

[..]

En zoals gezegd. Dat mag. Maar dan moeten ze niet pretenderen slechts een platform te zijn en zich verschuilen achter sectie 230.

Nogmaals, dit is een misverstand. Er is geen wettelijke classificatie als 'platform'. Sectie 230 gaat over het feit dat je als 'host' mag bepalen welke usercontent je wel of niet plaatst, zonder daarbij ook meteen aansprakelijk te zijn voor die content. Het is volledig aan de website zelf om te bepalen hoeveel moderatie er toegepast wordt (met natuurlijk de kanttekening dat illegale content wel zsm verwijderd moet worden). Dit gaat over alles op het internet, van commentsecties op nieuwswebsites tot twitter tot het gastenboek van een geocities website uit 1999.
pi_197340466
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:09 schreef Homey het volgende:
Het zou Twitter sieren om meer accounts te bannen, zeker van buitenlandse leiders die regelmatig oproepen tot geweld. Ik noem de Ayatollah, of Erdogan. Consistentie is belangrijk, als je toch gaat censureren.

Maar, hoe meer accounts ze bannen, des te minder Twitter waard is. Ziedaar het dilemma waar Jack Dorsey mee zit. Ik zou dat aandeel niet willen bezitten. Slechte belegging imo.
Hebben ze eigenlijk ooit al winst gemaakt?

Maar het is inderdaad een feit dat als ze de "toxic" users weren, het hele business model in elkaar dondert. In de VS zorgen 10% van de users voor 80% van de content. En dat zal hier niet anders zijn.

https://www.pewresearch.o(...)ng-up-twitter-users/
pi_197340838
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nogmaals, dit is een misverstand. Er is geen wettelijke classificatie als 'platform'. Sectie 230 gaat over het feit dat je als 'host' mag bepalen welke usercontent je wel of niet plaatst, zonder daarbij ook meteen aansprakelijk te zijn voor die content. Het is volledig aan de website zelf om te bepalen hoeveel moderatie er toegepast wordt (met natuurlijk de kanttekening dat illegale content wel zsm verwijderd moet worden). Dit gaat over alles op het internet, van commentsecties op nieuwswebsites tot twitter tot het gastenboek van een geocities website uit 1999.
Zo interpreteer ik de info op de wiki niet. En ik ben niet de enige aangezien het een lopende discussie is waarbij er zelfs regelmatig hoorzittingen worden gehouden. Als ik de wiki lees stamt de wet sowieso uit 1996, toen er nog helemaal geen bedrijven als Twitter en Facebook waren. Het leidt alleen helemaal nergens toe door de politieke polarisatie in de VS waardoor er niet objectief naar gekeken wordt.
pi_197340892
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:35 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Zo interpreteer ik de info op de wiki niet. En ik ben niet de enige aangezien het een lopende discussie is waarbij er zelfs regelmatig hoorzittingen worden gehouden.
Klopt, door Republikeinen die het ook niet snappen. :D Of net doen alsof.

Wat ik zeg is de enige correcte interpretatie, het is geen moeilijke wettekst ofzo. Een hele goede video van een echte advocaat hierover die alle misverstanden verklaart:

Hij zegt exact hetzelfde als ik.

Edit: het wiki artikel zelf geeft ook duidelijk aan dat rechters er op dezelfde manier naar kijken. Er is een enorme lijst met zaken die beslist zijn in het voordeel van 'mijn' interpretatie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Section_230#Case_law

[ Bericht 10% gewijzigd door MoreDakka op 11-01-2021 13:00:20 ]
pi_197341089
Een wetswijziging die in 1996 is ingegaan en de oprichting toendertijd van fox dat kan bijna geen toeval zijn. :D :P
  maandag 11 januari 2021 @ 12:56:16 #83
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197341206
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:15 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Hebben ze eigenlijk ooit al winst gemaakt?

Maar het is inderdaad een feit dat als ze de "toxic" users weren, het hele business model in elkaar dondert. In de VS zorgen 10% van de users voor 80% van de content. En dat zal hier niet anders zijn.

[ afbeelding ]

https://www.pewresearch.o(...)ng-up-twitter-users/
Ik denk dat de 'intelligence community' een hele dikke vinger in de twitterpap heeft, trouwens bij alle social media bedrijven.

Het businessmodel is de verkoop van informatie van de users aan derden en de overheid.
pi_197341223
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:35 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Zo interpreteer ik de info op de wiki niet. En ik ben niet de enige aangezien het een lopende discussie is waarbij er zelfs regelmatig hoorzittingen worden gehouden. Als ik de wiki lees stamt de wet sowieso uit 1996, toen er nog helemaal geen bedrijven als Twitter en Facebook waren. Het leidt alleen helemaal nergens toe door de politieke polarisatie in de VS waardoor er niet objectief naar gekeken wordt.
Nee, toen waren er nog gewoon ISPs. Op zich boeit het voor het abstracte juridische principe ook niet zo. Het gaat om een partij die een elektronische dienst levert, maar zelf niet als de auteur van de inhoud gezien kan worden. In dat geval ben je als partij niet civielrechtelijk aansprakelijk voor de inhoud indien er zaken worden gestart.
pi_197341546
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Klopt, door Republikeinen die het ook niet snappen. :D Of net doen alsof.

Wat ik zeg is de enige correcte interpretatie, het is geen moeilijke wettekst ofzo. Een hele goede video van een echte advocaat hierover die alle misverstanden verklaart:

Hij zegt exact hetzelfde als ik.

Edit: het wiki artikel zelf geeft ook duidelijk aan dat rechters er op dezelfde manier naar kijken. Er is een enorme lijst met zaken die beslist zijn in het voordeel van 'mijn' interpretatie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Section_230#Case_law
Ik zal het straks eens kijken. ^O^

Maar ik blijf erbij dat ze nu van twee walletjes eten, of je ze nu classificeert als platform of publisher. Ze filteren bewust content om bepaalde meningen te onderdrukken of om ophef te genereren. Handhaving is volstrekt ondoorzichtig en lijkt een interne strijd te zijn tussen ideologie en geld. Maar als ze erop aangesproken worden, onttrekken ze zich van elke verantwoordelijkheid.

Ze spelen dus wel degelijk een rol bij het beïnvloeden van publieke opinie en verkiezingen. En hier zouden strengere regels voor moeten gelden. Want ze hebben nu toch al duidelijk meermalen aangetoond dat je het niet aan die bedrijven zelf kunt overlaten.
pi_197341581
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:14 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Maar ik blijf erbij dat ze nu van twee walletjes eten, of je ze nu classificeert als platform of publisher. Ze filteren bewust content om bepaalde meningen te onderdrukken of om ophef te genereren. Handhaving is volstrekt ondoorzichtig en lijkt een interne strijd te zijn tussen ideologie en geld. Maar als ze erop aangesproken worden, onttrekken ze zich van elke verantwoordelijkheid.
Voor de zoveelste keer: die verantwoordelijkheid hebben ze sowieso niet. Kijk nou maar gewoon de video, daar wordt het haarfijn uitgelegd.

Verder is er voor dikgedrukte geen enkel bewijs en alleen maar fantasie van beroepsslachtoffers.
pi_197341709
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:17 schreef MoreDakka het volgende:
Voor de zoveelste keer: die verantwoordelijkheid hebben ze sowieso niet. Kijk nou maar gewoon de video, daar wordt het haarfijn uitgelegd.
Mijn punt is dat ze die verantwoordelijkheid wel zouden moeten hebben gezien hun invloed.

quote:
Verder is er voor dikgedrukte geen enkel bewijs en alleen maar fantasie van beroepsslachtoffers.
Genoeg voorbeelden van te vinden anders. De lijst van gecancelde mensen (of poging daartoe) is lang. En het zijn echt niet alleen de extremen als Trumps en Alex Jones. Wat daarbij opvalt is dat progressieven hier blind voor zijn zolang het mensen zijn die niet dezelfde mening als zijzelf hebben. Maar exploderen in woede als het iemand uit eigen kring is. Het is spelen met vuur. Zoals die column van Douglas Murray stelt, je geeft die bedrijven alleen maar meer macht en invloed.
pi_197341732
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:23 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Mijn punt is dat ze die verantwoordelijkheid wel zouden moeten hebben gezien hun invloed.
Die invloed is er alleen maar omdat mensen het zo ver laten komen. De verantwoordelijkheid ligt bij de twittergebruiker.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:39:45 #89
104963 ETA
European Travel Author
pi_197341952
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:14 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ze spelen dus wel degelijk een rol bij het beïnvloeden van publieke opinie en verkiezingen. En hier zouden strengere regels voor moeten gelden. Want ze hebben nu toch al duidelijk meermalen aangetoond dat je het niet aan die bedrijven zelf kunt overlaten.
Waar staat dat een bedrijf volledig en ten alle tijde neutraal moeten zijn? Ze mogen best een voorkeur hebben voor links of rechts, zolang ze niet discrimineren zoals door de wet is bedoeld. Het staat ze vrij om alle pro-trump berichten te verwijderen en alle anti-trump berichten te laten staan.

Als de wetgever hierin gaat sturen, dan kom je in de buurt van schending van vrijheid van meningsuiting.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_197342132
En ik zeg dat ze daar dan wel eerlijk over moeten zijn in hun ToS. En ruimte moeten laten voor concurrentie die een andere insteek hebben. Maar dat doen ze niet, want het kost ze geld.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:09:37 #91
104963 ETA
European Travel Author
pi_197342519
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:50 schreef Aurelius het volgende:
En ik zeg dat ze daar dan wel eerlijk over moeten zijn in hun ToS. En ruimte moeten laten voor concurrentie die een andere insteek hebben. Maar dat doen ze niet, want het kost ze geld.
Het kan op den duur onwenselijk zijn als een bepaalde private partij een monopoly krijgt in iets, daar zijn gelukkig al regels voor. Binnen deze regels hoeven ze geen ruimte te laten voor een concurrent. Als men er niet mee eens is, dan kan je op andere vertegenwoordigers stemmen tijdens verkiezingen, die kunnen dan eventueel wetswijzigingen doorvoeren.

Verder zijn er voldoende mogelijkheden om je mening te uiten online buiten Twitter om. Ook voor een president van de VS zijn er voldoende middelen om zijn mening te verkondigen zonder Twitter. Dus enige insinuatie dat het zijn vrijheid van meningsuiting (zoals bedoeld in de Amerikaanse grondwet) beperkt, is hierom (en vele andere argumenten) onzin.

Heb je TOS van Twitter gelezen? Hier moet je mee akkoord zijn om van hun dienst gebruik te maken. Er staat letterlijk dat ze zonder reden je mogen blokkeren. Duidelijk genoeg toch? Niet mee eens? Dan kan je bij de Bruna (online :P ) een grote stift en karton bord kopen en daarmee voor je huis staan.

quote:
We may suspend or terminate your account or cease providing you with all or part of the Services at any time for any or no reason, including, but not limited to....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_197342698
Wat je allemaal zegt klinkt leuk en aardig, alleen merk ik er in de praktijk weinig van.

En zijn de ToS van Twitter nog wel redelijk (blokken zonder reden) nu dit medium zo'n belangrijke plaats in heeft genomen in het publieke debat en omdat er eigenlijk geen alternatieven zijn. Welke politicus of bedrijf kan tegenwoordig nog zonder Twitter? En via Twitter kunnen zelf externen partijen (werkgever, omroepen, etc) onder druk worden gezet om iemand te weren. Je wordt als het ware buiten de samenleving geplaatst.

Vraag is bijvoorbeeld of Trump nog steeds rechtstreeks met zijn aanhangers zal kunnen spreken, of dat dit allemaal via journalisten zal gaan die ook een zekere mate van bevoordeling hebben om op Twitter te mogen posten.

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan een extremistische safe space, al zou Twitter wel weer leuker worden als al die idioten zouden vertrekken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Aurelius op 11-01-2021 14:21:53 ]
  maandag 11 januari 2021 @ 14:24:53 #93
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197342821
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:39 schreef ETA het volgende:

[..]

Waar staat dat een bedrijf volledig en ten alle tijde neutraal moeten zijn? Ze mogen best een voorkeur hebben voor links of rechts, zolang ze niet discrimineren zoals door de wet is bedoeld. Het staat ze vrij om alle pro-trump berichten te verwijderen en alle anti-trump berichten te laten staan.

Als de wetgever hierin gaat sturen, dan kom je in de buurt van schending van vrijheid van meningsuiting.
Op een gegeven moment zijn de grote social media bedrijven de facto monopolist. Alphabet Facebook is eigenaar van zowel Facebook, Whatsapp en Instagram. Dat betekent dat zij de publieke opinie voor een groot deel beinvloeden. Dat is heel gevaarlijk wanneer zij bepalen wat de waarheid is. Als er nieuwe onafhankelijke platforms komen, worden die gewoon gekocht door de grote jongens of geblokkeerd door de app-providers en telecomboeren.

Het gaat helemaal niet over links en rechts; de media presenteren zich als links, maar ze zijn propagandakanalen van het kapitaal en de gevestigde orde. Een voorbeeld is Raytheon, bommenmaker. Zij hebben grote aandelen in de gevestigde media. Als de Democraten de macht overnemen in het Congres en de president leveren, zullen de defensie-uitgaven flink omhoog gaan en de 'gewapende conflicten' waarin de VS actief zijn, flink aangewakkerd worden. Oorlog=handel.

[ Bericht 0% gewijzigd door EdvandeBerg op 11-01-2021 15:18:23 (fout!) ]
pi_197343134
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

Het gaat helemaal niet over links en rechts; de media presenteren zich als links, maar ze zijn propagandakanalen van het kapitaal en de gevestigde orde.
De media presenteren zich als links. Fijn dat is de invloed van de feitenvrije beschuldigen trump heeft zijn propaganda werk goed gedaan dat het narratief zo overgenomen wordt. :D
  maandag 11 januari 2021 @ 14:46:34 #95
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197343260
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De media presenteren zich als links. Fijn dat is de invloed van de feitenvrije beschuldigen trump heeft zijn propaganda werk goed gedaan dat het narratief zo overgenomen wordt. :D
Had je anders verwacht? Heb jij in de MSM iets gehoord over de laptop van Hunter Biden? Of over Democratisch congreslid Eric Swalwell, die het bed deelt (of deelde) met een Chinese spionne? Swalwell zit nota bene in de Intel Committee, de veiligheidscommissie van het congres, waar hij top secret intelligence informatie onder ogen krijgt.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:47:44 #96
104963 ETA
European Travel Author
pi_197343279
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:16 schreef Aurelius het volgende:
Wat je allemaal zegt klinkt leuk en aardig, alleen merk ik er in de praktijk weinig van.

En zijn de ToS van Twitter nog wel redelijk (blokken zonder reden) nu dit medium zo'n belangrijke plaats in heeft genomen in het publieke debat en omdat er eigenlijk geen alternatieven zijn. Welke politicus of bedrijf kan tegenwoordig nog zonder Twitter? En via Twitter kunnen zelf externen partijen (werkgever, omroepen, etc) onder druk worden gezet om iemand te weren. Je wordt als het ware buiten de samenleving geplaatst.

Vraag is bijvoorbeeld of Trump nog steeds rechtstreeks met zijn aanhangers zal kunnen spreken, of dat dit allemaal via journalisten zal gaan die ook een zekere mate van bevoordeling hebben om op Twitter te mogen posten.

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan een extremistische safe space, al zou Twitter wel weer leuker worden als al die idioten zouden vertrekken.
Trump kan gewoon om een persconferentie vragen, voldoende media die het dan uitzend. Dit is decennia lang de methode geweest voor communicatie met de bevolking. Dit is redelijk rechtstreeks. Ja, er zijn keren geweest dat hij live werd gefactchecked, dus daar zit dan wel een stukje interpretatie in van de pers. Maar er zijn voldoende kanalen die het gewoon uitzenden.

Minder efficiënt, maar waarom zou je recht hebben op het meest efficiënte methode?

Twitter begint best machtig te worden, maar ook goed om te realiseren wat Twitter precies is. De Twitter gebruiker is niet hun klant, de adverteerders zijn hun klant. Adverteerders hebben macht binnen Twitter, adverteerders willen zich positief profileren en kiezen daarvoor een passende marketing strategie. Als Twitter als negatief wordt gezien door de doelgroep van de adverteerders, dan gaat dat impact hebben. Tijdens BLM kregen verschillende social media het zwaar te verduren door hun beleid, ze werden gedwongen aanpassingen te maken. Dus je krijgt deels regulatie door de markt zelf.

Maar ik luister graag naar een voorstel (naast bestaande) ter voorkoming van monopolyvorming.
Mijn reisfotos!
  maandag 11 januari 2021 @ 14:50:07 #97
104963 ETA
European Travel Author
pi_197343318
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:46 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Had je anders verwacht? Heb jij in de MSM iets gehoord over de laptop van Hunter Biden? Of over Democratisch congreslid Eric Swalwell, die het bed deelt (of deelde) met een Chinese spionne? Swalwell zit nota bene in de Intel Committee, de veiligheidscommissie van het congres, waar hij top secret intelligence informatie onder ogen krijgt.
Het is niet zo dat media klakkeloos elke gerucht moet publiceren. Als een ongeloofwaardig verhaal naar voren komt, hoeven ze dat niet te publiceren.
Mijn reisfotos!
pi_197343370
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:50 schreef ETA het volgende:

[..]

Het is niet zo dat media klakkeloos elke gerucht moet publiceren. Als een ongeloofwaardig verhaal naar voren komt, hoeven ze dat niet te publiceren.
De feiten liggen ook meestal net iets anders.

quote:
In December 2020, Swalwell was named in a report about suspected Chinese spy Christine Fang. Axios reported that Fang participated in fundraising for Swalwell's 2014 congressional election bid, met Swalwell at events, and helped place an intern inside Swalwell's congressional office; Swalwell swiftly ended ties with Fang after being warned by federal agents around 2015. Swalwell was not accused of any impropriety according to a U.S. intelligence official.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:55:00 #99
104963 ETA
European Travel Author
pi_197343433
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

De feiten liggen ook meestal net iets anders.
[..]

Goh.... zou je niet verwachten na het oh zo sterke verhaal over Hunter Biden's laptop....

misschien moeten Twitter toch gaan reguleren dat zulke domme dingen meteen de shredder ingaan, samen met de post account.... (rustig, het is maar een grapje)
Mijn reisfotos!
  maandag 11 januari 2021 @ 15:00:22 #100
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197343531
quote:

[..]

_O-

De media hebben 3 jaar lang de grootste kolder gepubliceerd over Trump en zijn zogenaamde banden met de Russen. En ze wisten dat het allemaal onzinverhalen waren, gebaseerd op een 'rapport' van een Britse ex-spion, gefinancierd door de DNC/Hillary Clinton. (Althans, de 'fact-checkers' van de media zullen zeggen dat Clinton het rapport niet heeft besteld, want het ging via haar advocatenkantoor Perkins Coie, die vervolgens Fusion GPS inhuurde, die vervolgens Steele en zijn handlangers inhuurde.)

Maar iedere avond op CNN en MSNBC was het Russia Russia Russia!
pi_197343541
quote:
Laten we nou niet schijnheilig gaan doen alsof de MSM de afgelopen 4 jaar een bastion van journalistieke objectiviteit zijn geweest. Ik ben de tel kwijtgeraakt van het aantal "anonimous sources within the white house" waarop hele artikelen en zelfs boeken gebaseerd zijn, waar later niks van bleek te kloppen. En dan heb ik het nog niet eens over Rusland, Cavenaught en gehackte belastingaangiftes.

Kritische geluiden over Biden werden geblocked, ophef over Trump werd trending gemaakt. Dat is die vreemde samenwerking tussen activisme en grootkapitalisme. Het het idee dat beiden denken dat ze de ander gebruiken voor hun eigen doeleinden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Aurelius op 11-01-2021 15:09:00 ]
pi_197343768
quote:
Het aandeel van Twitter is voor het openen van de beurs met bijna tien procent gedaald in reactie op het verbannen van de Amerikaanse president. Beleggers zijn bang dat het censureren van Donald Trump zorgt voor een afname in de interesse in het platform. Daarnaast zou de ban van de president een eerste stap kunnen zijn naar meer censuur, wat resulteert in meer kosten voor het bedrijf.

https://www.nieuwnieuws.n(...)ureren-donald-trump/
Beleggers snappen het wel.
pi_197343802
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Op een gegeven moment zijn de grote social media bedrijven de facto monopolist. Alphabet is eigenaar van zowel Facebook, Whatsapp en Instagram. Dat betekent dat zij de publieke opinie voor een groot deel beinvloeden. Dat is heel gevaarlijk wanneer zij bepalen wat de waarheid is. Als er nieuwe onafhankelijke platforms komen, worden die gewoon gekocht door de grote jongens of geblokkeerd door de app-providers en telecomboeren.

Het gaat helemaal niet over links en rechts; de media presenteren zich als links, maar ze zijn propagandakanalen van het kapitaal en de gevestigde orde. Een voorbeeld is Raytheon, bommenmaker. Zij hebben grote aandelen in de gevestigde media. Als de Democraten de macht overnemen in het Congres en de president leveren, zullen de defensie-uitgaven flink omhoog gaan en de 'gewapende conflicten' waarin de VS actief zijn, flink aangewakkerd worden. Oorlog=handel.
Alphabet is het moederbedrijf van Google.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:17:33 #104
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197343966
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Alphabet is het moederbedrijf van Google.
Je hebt gelijk, my bad.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:21:46 #105
104963 ETA
European Travel Author
pi_197344068
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:00 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

_O-

De media hebben 3 jaar lang de grootste kolder gepubliceerd over Trump en zijn zogenaamde banden met de Russen. En ze wisten dat het allemaal onzinverhalen waren, gebaseerd op een 'rapport' van een Britse ex-spion, gefinancierd door de DNC/Hillary Clinton. (Althans, de 'fact-checkers' van de media zullen zeggen dat Clinton het rapport niet heeft besteld, want het ging via haar advocatenkantoor Perkins Coie, die vervolgens Fusion GPS inhuurde, die vervolgens Steele en zijn handlangers inhuurde.)

Maar iedere avond op CNN en MSNBC was het Russia Russia Russia!
Daarin verschillen de feiten van meningen. Maar goed, de discussie hierover aangaan is zinloos, als iemand op basis van onderbuikgevoelens zijn mening vormt en niet in staat is informatie kritisch te beoordelen, dan heeft het ook geen zin om feiten aan te dragen.
Mijn reisfotos!
  maandag 11 januari 2021 @ 15:23:31 #106
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197344108
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:21 schreef ETA het volgende:

[..]

Daarin verschillen de feiten van meningen. Maar goed, de discussie hierover aangaan is zinloos, als iemand op basis van onderbuikgevoelens zijn mening vormt en niet in staat is informatie kritisch te beoordelen, dan heeft het ook geen zin om feiten aan te dragen.
Wat in mijn post betwist je dan?
pi_197344354
Lastige kwestie. Van de ene kant is kapitalisme en de vrijheid van ondernemen een groot goed, maar ik stel ook mijn vragen bij de macht die techbedrijven hebben gekregen over informatiestromen. Trump zelf is natuurlijk terecht gebanned(opruiing), maar die 60.000 anderen?
Incelfrikandel
pi_197344521
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Wat in mijn post betwist je dan?
Wat niet. Ongeveer alles wat je tot nu toe geschreven hebt is al weerlegt.

Hier over je geraaskal over de door trump propaganda zo genoemde russia hoax.

https://www.washingtonpos(...)trumps-fraud-claims/

^O^
pi_197345059
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:00 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Laten we nou niet schijnheilig gaan doen alsof de MSM de afgelopen 4 jaar een bastion van journalistieke objectiviteit zijn geweest. Ik ben de tel kwijtgeraakt van het aantal "anonimous sources within the white house" waarop hele artikelen en zelfs boeken gebaseerd zijn, waar later niks van bleek te kloppen. En dan heb ik het nog niet eens over Rusland, Cavenaught en gehackte belastingaangiftes.

Kritische geluiden over Biden werden geblocked, ophef over Trump werd trending gemaakt. Dat is die vreemde samenwerking tussen activisme en grootkapitalisme. Het het idee dat beiden denken dat ze de ander gebruiken voor hun eigen doeleinden.

Niets aan toe te voegen.
  maandag 11 januari 2021 @ 16:20:53 #110
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197345294
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat niet. Ongeveer alles wat je tot nu toe geschreven hebt is al weerlegt.

Hier over je geraaskal over de door trump propaganda zo genoemde russia hoax.

https://www.washingtonpos(...)trumps-fraud-claims/

^O^
https://webcache.googleus(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=de

:W

quote:
Clinton campaign, DNC paid for research that led to Russia dossier

The Hillary Clinton campaign and the Democratic National Committee helped fund research that resulted in a now-famous dossier containing allegations about President Trump's connections to Russia and possible coordination between his campaign and the Kremlin, people familiar with the matter said.

Marc E. Elias, a lawyer representing the Clinton campaign and the DNC, retained Fusion GPS, a Washington firm, to conduct the research.

After that, Fusion GPS hired dossier author Christopher Steele, a former British intelligence officer with ties to the FBI and the U.S. intelligence community, according to those people, who spoke on the condition of anonymity.

Elias and his law firm, Perkins Coie, retained the company in April 2016 on behalf of the Clinton campaign and the DNC. Before that agreement, Fusion GPS's research into Trump was funded by an unknown Republican client during the GOP primary.

The Clinton campaign and the DNC, through the law firm, continued to fund Fusion GPS's research through the end of October 2016, days before Election Day.

Fusion GPS gave Steele's reports and other research documents to Elias, the people familiar with the matter said. It is unclear how or how much of that information was shared with the campaign and the DNC and who in those organizations was aware of the roles of Fusion GPS and Steele. One person close to the matter said the campaign and the DNC were not informed by the law firm of Fusion GPS's role.

Former British intelligence officer Christopher Steele compiled the dossier on President Trump’s alleged ties to Russia. (Victoria Jones/AP)
The dossier has become a lightning rod amid the intensifying investigations into the Trump campaign's possible connections to Russia. Some congressional Republican leaders have spent months trying to discredit Fusion GPS and Steele and tried to determine the identity of the Democrat or organization that paid for the dossier.

Trump tweeted as recently as Saturday that the Justice Department and FBI should "immediately release who paid for it."

Elias and Fusion GPS declined to comment on the arrangement.

A DNC spokeswoman said "[Chairman] Tom Perez and the new leadership of the DNC were not involved in any decision-making regarding Fusion GPS, nor were they aware that Perkins Coie was working with the organization. But let's be clear, there is a serious federal investigation into the Trump campaign's ties to Russia, and the American public deserves to know what happened."

Brian Fallon, a former spokesman for the Clinton campaign, said he wasn't aware of the hiring during the campaign.

Marc E. Elias of Perkins Coie represented the Clinton campaign and the Democratic National Committee. (Matt McClain/The Washington Post)
"The first I learned of Christopher Steele or saw any dossier was after the election," Fallon said. "But if I had gotten handed it last fall, I would have had no problem passing it along and urging reporters to look into it. Opposition research happens on every campaign, and here you had probably the most shadowy guy ever running for president, and the FBI certainly has seen fit to look into it. I probably would have volunteered to go to Europe myself to try and verify if it would have helped get more of this out there before the election."

Some of the details are included in a Tuesday letter sent by Perkins Coie to a lawyer representing Fusion GPS, telling the research firm that it was released from a ­client-confidentiality obligation. The letter was prompted by a legal fight over a subpoena for Fusion GPS's bank records.

People involved in the matter said that they would not disclose the dollar amounts paid to Fusion GPS but that the campaign and the DNC shared the cost.

Steele previously worked in Russia for British intelligence. The dossier is a compilation of reports he prepared for Fusion GPS. The dossier alleged that the Russian government collected compromising information about Trump and that the Kremlin was engaged in an effort to assist his campaign for president.

U.S. intelligence agencies later released a public assessment asserting that Russia intervened in the 2016 election to aid Trump. The FBI has been investigating whether Trump associates helped the Russians in that effort.

[FBI once planned to pay former British spy who authored controversial Trump dossier]

Trump has adamantly denied the allegations in the dossier and has dismissed the FBI probe as a witch hunt.

Officials have said that the FBI has confirmed some of the information in the dossier. Other details, including the most sensational accusations, have not been verified and may never be.

Fusion GPS's work researching Trump began during the Republican presidential primaries, when the GOP donor paid for the firm to investigate the real estate magnate's background.

Fusion GPS did not start off looking at Trump's Russia ties but quickly realized that those relationships were extensive, according to the people familiar with the matter.

When the Republican donor stopped paying for the research, Elias, acting on behalf of the Clinton campaign and the DNC, agreed to pay for the work to continue. The Democrats paid for research, including by Fusion GPS, because of concerns that little was known about Trump and his business interests, according to the people familiar with the matter.

Those people said that it is standard practice for political campaigns to use law firms to hire outside researchers to ensure their work is protected by attorney-client and work-product privileges.

The Clinton campaign paid Perkins Coie $5.6 million in legal fees from June 2015 to December 2016, according to campaign finance records, and the DNC paid the firm $3.6 million in "legal and compliance consulting'' since November 2015 — though it's impossible to tell from the filings how much of that work was for other legal matters and how much of it related to Fusion GPS.

At no point, the people said, did the Clinton campaign or the DNC direct Steele's activities. They described him as a Fusion GPS subcontractor.

Some of Steele's allegations began circulating in Washington in the summer of 2016 as the FBI launched its counterintelligence investigation into possible connections between Trump associates and the Kremlin. Around that time, Steele shared some of his findings with the FBI.

After the election, the FBI agreed to pay Steele to continue gathering intelligence about Trump and Russia, but the bureau pulled out of the arrangement after Steele was publicly identified in news reports.

The dossier was published by BuzzFeed News in January. Fusion GPS has said in court filings that it did not give BuzzFeed the documents.

Current and former U.S. intelligence officials said that Steele was respected by the FBI and the State Department for earlier work he performed on a global corruption probe.

In early January, then-FBI Director James B. Comey presented a two-page summary of Steele's dossier to President Barack Obama and President-elect Trump. In May, Trump fired Comey, which led to the appointment of Robert S. Mueller III as special counsel investigating the Trump-Russia matter.

Congressional Republicans have tried to force Fusion GPS to identify the Democrat or group behind Steele's work, but the firm has said that it will not do so, citing confidentiality agreements with its clients.

Last week, Fusion GPS executives invoked their constitutional right not to answer questions from the House Intelligence Committee. The firm's founder, Glenn Simpson, had previously given a 10-hour interview to the Senate Judiciary Committee.

Over objections from Democrats, the Republican leader of the House Intelligence Committee, Rep. Devin Nunes (Calif.), subpoenaed Fusion GPS's bank records to try to identify the mystery client.

Fusion GPS has been fighting the release of its bank records. A judge on Tuesday extended a deadline for Fusion GPS's bank to respond to the subpoena until Friday while the company attempts to negotiate a resolution with Nunes.
pi_197345743
quote:
Angelagodin legt het even uit.
  maandag 11 januari 2021 @ 16:57:02 #113
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197345874
quote:
Nou zeker wow!.
Dit had ik niet uit die hoek verwacht
  maandag 11 januari 2021 @ 16:58:11 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197345888
quote:
quote:
'Onze Europese wetten en rechtbanken blijven bepalen wat illegaal is, zowel offline als online - van kinderpornografie tot terroristische berichten, van haatpraat tot namaak, van aanzetten tot geweld tot laster - via democratische processen en met de juiste checks and balances', stelt Breton.
Dit dus.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:05:43 #115
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197345985
quote:
Daar staat toch niks in wat dat weerspreekt? Die banden waren er kennelijk.
pi_197346228
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nou zeker wow!.
Dit had ik niet uit die hoek verwacht
Juist wel. Het is ook een verdomd slimme zet van Merkel. De EU zit namelijk al langer met bedrijven zoals Twitter en FB in de maag en zij weet ook niet goed hoe ermee om te gaan. Door zich fel uit te spreken tegen de ban van Trump, manoeuvreert Merkel (en dus de EU) zich in een sterke positie.
pi_197346913

Nog even wachten, schijnt een livestream aan te komen van protesten bij Twitter kantoor :P
pi_197346969
quote:
14s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Dit dus.
Nou ja, die wetten bepalen of iets illegaal is inderdaad. Dat is vrij letterlijk het idee achter een wet.

Maar daarnaast heb je altijd gebruiksvoorwaarden die geschonden kunnen worden met bijbehorende sancties. Bijna al die platforms censureren enige vorm van naakt, obsceen taalgebruik en ga zo maar door met uiteindelijk uitsluiting tot gevolg.

En daarbij klinkt het wel leuk om te stellen dat de wetgever bepaalt wat er wel en niet mag, maar welke wetgever is dat op een internationaal platform precies? Is dat de Turkse wetgever die eist dat vermelding van de Armeense genocide verwijderd wordt? Is dat de wetgever van een monarchie die majesteitsschennis strafbaar heeft gesteld?
pi_197346997
quote:
Goh, ik dacht dat het enkel dom rechtse idioten waren die dit niet vonden kunnen. He verdorie zeg.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:01:09 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197347064
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:58 schreef Scrummie het volgende:

Goh, ik dacht dat het enkel dom rechtse idioten waren die dit niet vonden kunnen. He verdorie zeg.
De alt-rechts fascistische bruinhemden hebben gesproken!... Oh wacht...
  maandag 11 januari 2021 @ 18:01:40 #121
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197347073
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Afgelopen woensdag inderdaad, wil bij bepaalde mensen nog niet echt aanslaan geloof ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197347084
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

:D
  maandag 11 januari 2021 @ 18:02:38 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197347100
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Merkel is inderdaad een intelligent rechts persoon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 11 januari 2021 @ 18:04:17 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197347137
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:53 schreef StephanL het volgende:

Nog even wachten, schijnt een livestream aan te komen van protesten bij Twitter kantoor :P
Gaan we daar nu weer een stel Vikingen met tiewraps waarnemen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 11 januari 2021 @ 18:06:03 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197347164
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Misschien wel rednecks met jachtgeweren en een kleiduif apparaat waarbij de "duiven" het model vogeltje hebben...
  maandag 11 januari 2021 @ 18:06:35 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197347170
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Misschien wel rednecks met jachtgeweren en een kleiduif apparaat waarbij de "duiven" het model vogeltje hebben...
ZIt wat in
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197347212
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geen idee wat en wanneer we wat gaan zien
pi_197347355
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Angelagodin legt het even uit.
Zij is opgegroeid in de DDR en ziet het gevaar.

[ Bericht 12% gewijzigd door Aurelius op 11-01-2021 18:38:59 ]
pi_197347715
Voor de mensen die Trump missen, over iets minder dan een uur spreekt de president:

pi_197347909
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:13 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat dit er iets mee te maken heeft. Dan is er tenminste nog iets positiefs uit dat regime voortgekomen
  maandag 11 januari 2021 @ 19:01:35 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197348249
Oneens met Merkel. Trump heeft de veiligheidssituatie in de VS zodanig in gevaar gebracht dat Twitter weinig anders kan.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:04:19 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197348310
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:21 schreef ETA het volgende:
als iemand op basis van onderbuikgevoelens zijn mening vormt en niet in staat is informatie kritisch te beoordelen, dan heeft het ook geen zin om feiten aan te dragen.
Dat is niet alleen in deze discussie zo.
1947-2016
  maandag 11 januari 2021 @ 19:06:42 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197348372
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:13 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Exact.
Dit lezende snap ik ook waarom zij hier dus op tegen is.
1947-2016
  maandag 11 januari 2021 @ 19:08:07 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197348410
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Doe nou maar niet, want straks wordt het gespind door iemand als doodsbedreiging.
1947-2016
pi_197348431
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:35 schreef Scrummie het volgende:
Voor de mensen die Trump missen, over iets minder dan een uur spreekt de president:

oooooh, dit kan ZOVEEL kanten op gaan!
Ik gok dat hij Big Tech gaat verbieden (op zijn manier).
Of het wordt 1 grote WC-Eend om 'zijn nieuwe platform' te lanceren ofzo.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:21:39 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197348745
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:08 schreef Red_85 het volgende:

Doe nou maar niet, want straks wordt het gespind door iemand als doodsbedreiging.
Oh ja klopt... Laat ik maar even goed meedoen dan! Dit wordt toch niet als een probleem gezien...

pi_197349290
twitter

Geen Twitter, geen Trump, maar ik misbruik dit topic maar even.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:43:19 #138
66083 Platina
78th Element
pi_197349348
Andy Ngo heeft overigens wel een interessante twitterfeed. Ongelooflijk wat voor hypocrisie en agressie hij van onze linkse medemensen blootlegt.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:48:27 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197349461
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:43 schreef Platina het volgende:
Andy Ngo heeft overigens wel een interessante twitterfeed. Ongelooflijk wat voor hypocrisie en agressie hij van onze linkse medemensen blootlegt.
Die naam moet je niet uitspreken in de BLM reeks... Want dan is het allemaal fake-news en snap je er echt geen reet van...
pi_197349652
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die naam moet je niet uitspreken in de BLM reeks... Want dan is het allemaal fake-news en snap je er echt geen reet van...
Ik had ongeveer dezelfde reactie klaar staan, maar dacht, laat ik het maar niet doen _O-.

Maar klopt 100%.
pi_197349755
Trump had ook een interessante twitterfeed, waar ieder normaal mens de constante leugenstroom ook wel kon herkennen. :P
  maandag 11 januari 2021 @ 19:59:08 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197349770
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:54 schreef Scrummie het volgende:
Ik had ongeveer dezelfde reactie klaar staan, maar dacht, laat ik het maar niet doen _O-.

Maar klopt 100%.
Ja toch? Hoe vaak daar wel niet commentaar op is gekomen.
  maandag 11 januari 2021 @ 20:04:50 #143
66083 Platina
78th Element
pi_197349943
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geen plank maar een bos voor hun kop dus.
pi_197350425
Het kan ook andersom;

Een internet provider (weliswaar een erg kleine volgens mij, Idaho, Washington) geeft klanten (na veel vraag) nu de keuze om Facebook.com en twitter.com te blokkeren op hun internet verbinding. Moeten ze wel even bellen om het te laten blokkeren.

Erg bijzonder.
pi_197350441
quote:
Is hij ook al gebanned?
Incelfrikandel
  maandag 11 januari 2021 @ 20:22:53 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 11 januari 2021 @ 20:24:24 #147
66083 Platina
78th Element
pi_197350509
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Is hij ook al gebanned?
Nee, maar als het aan hypocrieten als Sarah Jeong ligt zal dat niet lang meer duren.
pi_197350524
twitter

ElonGod gaat een nieuw Internet voor ons bouwen. _O_
pi_197350569
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:24 schreef Platina het volgende:

[..]

Nee, maar als het aan hypocrieten als Sarah Jeong ligt zal dat niet lang meer duren.
Ik dacht al, ik begreep al niet waarom je hem noemde.
Incelfrikandel
  maandag 11 januari 2021 @ 20:27:39 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 11 januari 2021 @ 20:41:12 #151
66083 Platina
78th Element
pi_197350909
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hij is er in 2019 toch nog tijdelijk afgegooid?
Weet ik niet. Ik kijk pas sinds kort op zijn pagina.

@Frikandelbroodje
Ik noemde hem nu specifiek omdat hij mooi duidelijk maakt hoe hypocriet de standaarden van Twitter en 'linksen' zijn.
pi_197351056
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:41 schreef Platina het volgende:

[..]

@:frikandelbroodje
Ik noemde hem nu specifiek omdat hij mooi duidelijk maakt hoe hypocriet de standaarden van Twitter en 'linksen' zijn.
Hoezo? Ik heb even zijn feed doorgekeken, maar hij heeft het vooral over misdragende demonstranten.
Incelfrikandel
  maandag 11 januari 2021 @ 21:54:29 #153
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197352748
quote:
Maar voor hoe lang.

Brandon Straka van #walkaway is ook al gepurged.
pi_197352811
Net op officieele site van overheid stond dat de aftreed datum van Trump vanavond was, om het vuurtje aan te wakkeren, diverse betrouwbare bronnen melden dat er nu Navy 1 helicopters boven het huis van Pence vliegen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 11 januari 2021 @ 21:59:27 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197352826
Zou fantastisch zijn als die gozer vandaag nog wordt afgezet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197352851
  maandag 11 januari 2021 @ 22:02:51 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197352897
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197352901
Mijn voorspelling, hij word impeached, Pence neemt laatste dagen over zodat er geen gekkigheid plaats vind, in ruil geeft Pence Trump een pardon voor de zaken van de afgelopen dagen.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:04:00 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197352917
quote:
Nou, dat hebben we woensdag gezien... het gevaar van links.

Fijn dat jullie dit in ieder geval zelf nog geloven om zo de eigen straat een beetje opgeruimd te houden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197352930
Voorts zou het me niet verbazen dat er nu flink wat onderhandelingen zijn van Republikeinen die wel graag een stoeltje opschuiven richting de democraten om "samen" te werken.
pi_197354544
quote:
13s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:54 schreef EdvandeBerg het volgende:

Brandon Straka van #walkaway is ook al gepurged.
Terecht.
Incelfrikandel
pi_197354599
quote:
14s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Terecht.
Hoezo?
pi_197354674
Oproepen tot en verheerlijken van geweld. Als dat niet banwaardig is weet ik niet wat het wel is.
Incelfrikandel
pi_197354982
Ik kan Trump adviseren om VK.com te gebruiken. Een Russische Facebook helemaal in het Engels en onbereikbaar voor het westen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 02:06:55 #165
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197355008
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:24 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
ElonGod gaat een nieuw Internet voor ons bouwen. _O_
ElonGod. Twitter en Facebook lekker bezig met censuur. Ook al is het Trump, dit laat prima zien waar zij toe in staat zijn. Het gaat hier ook om de macht van de techreuzen wat tot een halt moet worden geroepen. Commerciële bedrijven zijn ze op papier wel, maar de invloed wat zij hebben.. tsja je kan discussieren of zij niet te krachtig worden dat een "bedrijf" een minachting gaat zijn dan wat ze werkelijkheid zijn. Het is zeker niet goed dat zulke partijen te krachtig worden en bepalen wat wel of niet kan ook al is het hun platform, zij hebben toch naast een commerciële belang ook een impact in de maatschappij, een behoorlijke ook.

Verder zal Trump er wel zelf naar gezocht hebben, maar dit gaat juist dieper dan alleen Trump. De komende tijd zullen de techreuzen groter en groter worden. ( hallo privacy)
graag op anoniem
  dinsdag 12 januari 2021 @ 02:08:24 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197355010
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nou, dat hebben we woensdag gezien... het gevaar van links.

Fijn dat jullie dit in ieder geval zelf nog geloven om zo de eigen straat een beetje opgeruimd te houden.
Etto, even. Doe ajb niet voor komen alsof links heilige boontjes zijn. Het hele jaar zien we niks anders dan burn loot and plunder. En antifa relt bij alles waar ze een kans krijgen.
Stop die act.
1947-2016
  dinsdag 12 januari 2021 @ 02:10:10 #167
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197355015
Ik weet dat dit topic gericht is op Twitter, maar Youtube weg bij Google en Instagram weg bij Facebook zou een prima begin zijn. Het lost niks op, maar geeft wel een signaal af.
graag op anoniem
pi_197355035
twitter
  dinsdag 12 januari 2021 @ 02:28:17 #169
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197355043
De grote tech-bedrijven zijn hun eigen graf aan het graven.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:39:06 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197356373
De "Grote Tech Bedrijven"....

Naast de "Grote Overheid" heeft rechts een nieuwe vijandelijke monoliet gevonden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:39:26 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197358088
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 02:10 schreef KingRoland het volgende:
Ik weet dat dit topic gericht is op Twitter, maar Youtube weg bij Google en Instagram weg bij Facebook zou een prima begin zijn. Het lost niks op, maar geeft wel een signaal af.
Dit zou wel een goede zijn. En whatsapp weg bij facebook.
Big tech heeft als doel zo veel mogelijk en zo groot mogelijk voor een zo breed mogelijk platform voor advertenties. Maar het zorgt dus ook een monopoly op info, info verdeling en communicatie.
1947-2016
pi_197358144
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit zou wel een goede zijn. En whatsapp weg bij facebook.
Big tech heeft als doel zo veel mogelijk en zo groot mogelijk voor een zo breed mogelijk platform voor advertenties. Maar het zorgt dus ook een monopoly op info, info verdeling en communicatie.
Daar zijn al gesprekken over in de EC:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)met-nieuwe-wetgeving

quote:
De Commissie kijkt naar mogelijkheden als het gedwongen opsplitsen van techbedrijven of gedwongen verkoop van de Europese tak, als de marktdominantie van de bedrijven de belangen van consumenten en kleine concurrenten te veel bedreigt.
pi_197358208
Ik denk dat het inderdaad veel constructiever is om naar de situatie te kijken vanuit een anti-monopolie standpunt.
pi_197358210
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 02:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Etto, even. Doe ajb niet voor komen alsof links heilige boontjes zijn. Het hele jaar zien we niks anders dan burn loot and plunder. En antifa relt bij alles waar ze een kans krijgen.
Stop die act.
Het jaar is pas 12 dagen bezig en ik en de rest van de wereld heb alleen rechtse gekkies gezien die door de aanhoudende propaganda van trump een regeringsgebouw binnen zijn gestormd.

Wie maakt er nu een act van om blm maar aan te blijven halen om de aandacht van de daadwerkelijke gebeurtenissen van de afgelopen dagen af te proberen te zwakken en onder te sneeuwen met irrelevante zaken. :{
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:04:34 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197358532
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het jaar is pas 12 dagen bezig en ik en de rest van de wereld heb alleen rechtse gekkies gezien die door de aanhoudende propaganda van trump een regeringsgebouw binnen zijn gestormd.

Wie maakt er nu een act van om blm maar aan te blijven halen om de aandacht van de daadwerkelijke gebeurtenissen van de afgelopen dagen af te proberen te zwakken en onder te sneeuwen met irrelevante zaken. :{
Trump 12 jaar? Inclusief campagne is het een jaartje of 5 geweest...

Wat er vorige week gebeurde is eerder een dingetje om nu lekker de aandacht alle blm/antifa protesten te houden.
Ik sta er bij in het midden bij en zie een enorme bak hypocrisie voorbij komen. Nogmaals: niet doen alsof blm/antifa heilige boontjes zijn.
1947-2016
pi_197358660
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat er vorige week gebeurde is eerder een dingetje om nu lekker de aandacht alle blm/antifa protesten te houden.
Ik sta er bij in het midden bij en zie een enorme bak hypocrisie voorbij komen. Nogmaals: niet doen alsof blm/antifa heilige boontjes zijn.
Jij zit echt niet in het midden, anders zou je dit soort belachelijke dingen niet zeggen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:13:22 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197358669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Jij zit echt niet in het midden, anders zou je dit soort belachelijke dingen niet zeggen.
quote:
1947-2016
pi_197358696
quote:

[..]

Het gaat om het hier en nu. Vorige week werd het Capitool bestormd door extremistische Trump-aanhangers en als we de FBI mogen geloven, liggen er meer acties in het verschiet. De situatie in de VS is ronduit onstuimig en het is afwachten of er de komende periode meer gewelddadigheden worden gepleegd door Trumpisten.

Waarom je op dit moment in vredesnaam loopt te zaniken over BLM en Antifa, is mij een raadsel.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:17:13 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197358715
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
De "Grote Tech Bedrijven"....

Naast de "Grote Overheid" heeft rechts een nieuwe vijandelijke monoliet gevonden.
rechts? Wat lul je nou?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:20:30 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197358774
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat om het hier en nu. Vorige week werd het Capitool bestormd door extremistische Trump-aanhangers en als we de FBI mogen geloven, liggen er meer acties in het verschiet. De situatie in de VS is ronduit onstuimig en het is afwachten of er de komende periode meer gewelddadigheden worden gepleegd door Trumpisten.
Klopt. En wat mij betreft dienen die in de kiem gesmoord te worden. Ben wel een beetje klaar met die extreme kanten.
quote:
Waarom je op dit moment in vredesnaam loopt te zaniken over BLM en Antifa, is mij een raadsel.
Omdat iemand in de discussie vorige week de bizarre vergelijking trok met de blm protesten. En toen is het verder gegaan.
So long met je 'verbinding'.
1947-2016
pi_197358962
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt. En wat mij betreft dienen die in de kiem gesmoord te worden. Ben wel een beetje klaar met die extreme kanten.
Akkoord.

Over BLM en Antifa ga ik het hier verder niet hebben. Daar zijn andere topics voor.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:32:20 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_197359023
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:02 schreef raptorix het volgende:
Mijn voorspelling, hij word impeached, Pence neemt laatste dagen over zodat er geen gekkigheid plaats vind, in ruil geeft Pence Trump een pardon voor de zaken van de afgelopen dagen.
Een pardon kan niet gegeven worden over zaken van impeachment. Daarom doen ze de impeachment ook, want mijn voorspelling is dat hij verder niet veroordeeld wordt door de senaat, maar dan kan hij na zijn termijn er nog voor vervolgd worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:00:09 #183
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197359502
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:03:09 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197359577
quote:
cnn is ook al lang van hun voetstuk gevallen.
1947-2016
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:23:24 #185
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197359922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

cnn is ook al lang van hun voetstuk gevallen.
De meeste media daar is zo hypocriet als het maar kan zijn. En dat is ook het probleem van deze hele situatie, men krijgt geen objectief maar een volledig gepolariseerd beeld te zien.

Tel daarbij op twitter, facebook, google, apple en amazon die vervolgens bepalen wat gangbaar is en niet en je kan de democratie op een gegeven moment gewoon in de prullenbak gooien.

Maargoed wegkijken van de feiten en Trump bashen is gewoon makkelijk scoren, zowel hier als daar in de media :s)
pi_197359963
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:23 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

De meeste media daar is zo hypocriet als het maar kan zijn. En dat is ook het probleem van deze hele situatie, men krijgt geen objectief maar een volledig gepolariseerd beeld te zien.

Tel daarbij op twitter, facebook, google, apple en amazon die vervolgens bepalen wat gangbaar is en niet en je kan de democratie op een gegeven moment gewoon in de prullenbak gooien.

Maargoed wegkijken van de feiten en Trump bashen is gewoon makkelijk scoren, zowel hier als daar in de media :s)
Trump 'bashen' is volkomen gerechtvaardigd na wat er allemaal is gebeurd.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:28:58 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197360012
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:23 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Polariseren levert aandacht dus kijkers dus geld op.

Ik denk dat we ons dat even moeten gaan realiseren.
1947-2016
pi_197360041
quote:
Man man man.

Wat een misleidende meme.

Ik kan ook beelden posten van de agenten die werden aangevallen door de woedende Trump-menigte. Lijkt mij meer passend.
pi_197360078
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump 'bashen' is volkomen gerechtvaardigd na wat er allemaal is gebeurd.
Je laat je meeslepen door vage logica van complottheorieen over de media.

Het gekopieerde narratief is tegenwoordig dat de media die de feitelijke waarheid presenteren ook al tot bashen wordt gerekend. Wat natuurlijk totaal niet klopt.

Dat zien we hier ook alweer van het selectief gemaakte plaatje wat sedan plaatst. Dat plaatje had ook de aanval van politie op vreedzame blm demonstranten kunnen zijn en de getrokken pistolen in het capitool om de boze meute uit een ruimte te houden.
pi_197360124
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Polariseren levert aandacht dus kijkers dus geld op.

Ik denk dat we ons dat even moeten gaan realiseren.
Het is inderdaad nuttig om je te realiseren dat de polarisatie is aangewakkerd door 'conservatieve media'. Zij hebben maandenlang hun kijkers en lezers wijsgemaakt dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen en zijn 'gestolen' van Trump. Met behulp van sociale media is die vlam verder aangewakkerd.

Het resultaat is een explosieve situatie die verder uit de hand dreigt te lopen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:41:38 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197360209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is inderdaad nuttig om je te realiseren dat de polarisatie is aangewakkerd door 'conservatieve media'. Zij hebben maandenlang hun kijkers en lezers wijsgemaakt dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen en zijn 'gestolen' van Trump. Met behulp van sociale media is die vlam verder aangewakkerd.

Het resultaat is een explosieve situatie die verder uit de hand dreigt te lopen.
Aan de ene kant ja. Maar de linkse media hebben bewezen ook gewoon keihard te liegen en polarisatie aan te wakkeren. Niet doen alsof cnn bijvoorbeeld een heilig boontje is in deze.
1947-2016
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:42:33 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197360224
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Man man man.

Ik kan ook beelden posten van de agenten die werden aangevallen door de woedende Trump-menigte. Lijkt mij meer passend.
Over meme's gesproken. Dit is niet eens een meme. Dit is echt...

1947-2016
pi_197360246
quote:

[..]

Het midden is tegenwoordig radicaal rechts van Trump gepositioneerd?
pi_197360286
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Man man man.

Joh, onze radicaal rechtse vriendjes moeten iets om het gepruts van Trump en consorten goed te blijven praten. Je zult ze ook nooit rechtstreeks en oprecht de bestorming van het Capitool zien veroordelen. Dat lukt ze gewoon niet.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:46:34 #195
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197360313
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het midden is tegenwoordig radicaal rechts van Trump gepositioneerd?
Ah, we hebben er weer een hoor.

quote:
1947-2016
pi_197360387
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Over meme's gesproken. Dit is niet eens een meme. Dit is echt...

[ afbeelding ]
Net zoals dus onze jaarwisseling voornamelijk rustig verlopen is maar de journalist toevallig voor brandende autos in veen staat. :D
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:54:01 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197360438
Sommigen posters hebben echt een mega plaat voor hun hoofd.

Nou, ik ben weer weg. Met users die feiten ontkennen valt niet verder te praten en gaat het alleen de verkeerde kant op.
1947-2016
pi_197360499
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Aan de ene kant ja. Maar de linkse media hebben bewezen ook gewoon keihard te liegen en polarisatie aan te wakkeren. Niet doen alsof cnn bijvoorbeeld een heilig boontje is in deze.
Je doet alsof het een pot nat is, alsof de verschillende media allemaal op hetzelfde niveau opereren. Dat is simpelweg onjuist. Deze voormalige conservatieve journalist legt het spot on uit op z'n Twitterfeed:

twitter

twitter

twitter
pi_197360573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:54 schreef Red_85 het volgende:
Sommigen posters hebben echt een mega plaat voor hun hoofd.

Nou, ik ben weer weg. Met users die feiten ontkennen valt niet verder te praten en gaat het alleen de verkeerde kant op.
Feiten ontkennen het twisten over het woordje mostly bij cnn en opblazen tot ongekende proporties om de BLM demonstaties allemaal als geweldadig weg te kunnen zetten. 8)7
pi_197362261
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals dus onze jaarwisseling voornamelijk rustig verlopen is maar de journalist toevallig voor brandende autos in veen staat. :D

:P

[ Bericht 11% gewijzigd door Frikandelbroodje op 12-01-2021 14:46:15 ]
Incelfrikandel
  dinsdag 12 januari 2021 @ 18:44:42 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197366769
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

rechts? Wat lul je nou?
Is simpelweg al heel lang een rechts, Republikeins, conservatief dingetje in de VS...

Big Government is al sinds Reagan de calling card van de GOP: een grote overheid, dat is welhaast socialisme, want centraal gezag, en een aantasting van 'soevereine staten'.

Uiteraard was Reagan al in de jaren '60 bezig met zijn kruistocht tegen de 'Grote Overheid', en niet ontoevallig sprak dat ook een hoop Zuidelijke blanken aan, die nog steeds verbolgen waren over het feit dat die vervelende Big Gov een einde had gemaakt aan door de staten zelf geregelde segregatie en Jim Crow wetten (Johnson, Civil Rights Act, 1964).

Reagan, gewoon geen helder licht, besloot tenslotte dat "States' Rights over Big Government" riedeltje tijdens zijn campagne in 1980 zelfs in Neshoba county, Mississippi te verkondigen, daar waar in 1964 drie Civil Rights werkers door de Ku Klux Klan waren vermoord omdat zij zich inspanden tegen het door de 'soevereine staat' Mississippi sinds 1890 ingevoerde apartheidsregime.

Let maar op; vanaf de jaren '80 manifesteert elke Republikeinse presidentskandidaat zich als voorvechter van Anti Big Government; ze wisten het zelfs Clinton in de mond te leggen (tja, Republikeinse meerderheid en Newt Gingrich, dan weet je het wel):

Dat de agitatie tegen de Federale Overheid vooral een uit het blanke Zuiden stammend fenomeen was (wat heet, de heren Zuiderlingen besloten in 1860 voordat Lincoln ook nog maar beëdigd was zich af te scheiden van 'Big Government' die hun 'States' Rights' (lees: recht om slaven te houden) dreigde in te dammen) dat vanaf 1948 voornamelijk door Zuidelijke Democraten o.l.v. Strom Thurmond werd aangewend om te protesteren tegen Federale inmenging in de 'affairs of the Southern States' (lees: segregatie, en ook: Thurmond noemde zijn partij de States' Rights Party), heeft er uiteraard voor gezorgd dat dat hele zeiken over de Federale Overheid vaak nogal een ranzig nasmaakje heeft.

Of, zoals Democraat Hubert Humphrey, senator en vice-president (1964-1968) die in 1948 met zijn Civil Rights Plank de Democratische Partij "out of the shadow of States' Rights and into the sunshine of Human Rights" had gebracht, het in 1976 al wist te zeggen:

"Candidates who make an attack on Washington are making an attack on Government programs, on the poor, on blacks, on minorities, on the cities. It's a disguised new form of racism, a disguised new form of conservatism".

En hij had natuurlijk gelijk.

Afijn, de gehele smerige geschiedenis van States' Rights en aanvallen op Big Government leert dat in de VS dit soort manoeuvres vooral dog whistles zijn, al sinds de jaren '40, en gewoon een RECHTS dingetje is, inderdaad.

Thans heeft rechts daar een nieuwe vijand bij gevonden: Big Tech.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197366855
Maar Etto, vind jij 'big tech' dan helemaal geen probleem? Of?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 18:52:22 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197366955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:48 schreef Scrummie het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:48 schreef Scrummie het volgende:
Wat ik een probleem vind is dat iedere wappie tegenwoordig meent geheel vrij spel te moeten hebben om overal zijn fantasieën, karaktermoorden, bedreigingen, geschiedvervalsingen en complottheorieën te verspreiden.

Want anders is het 'Big Tech die de NWO gaat inluiden zodat we straks geen kattenplaatjes meer kunnen uploaden want dictatuur en censuur en Sovjet-Unie en Noord-Korea en kommer en kwellende.'

Dat vind ik een probleem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197367057
Manmanman, wat een boel onzin bij elkaar. Lijkt wel het 1619 project van de NYT. Alles is racisme, en alles is de schuld van blanken.

En dan ook nog andere mensen van geschiedvervalsingen beschuldigen.

Republikeinen zijn gewoon van oorsprong fiscal conservative, en die zijn altijd voorstander van een kleine efficiënte overheid want dat betekent lage belastingen.

Dat heeft natuurlijk wel bijgedragen aan het zo machtig worden van big tech, aangezien ze zaken als het bepalen van wat toelaatbaar is om online te zeggen hebben uitbesteed aan private bedrijven, in plaats van er zelf regels voor te maken zoals Europese landen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aurelius op 12-01-2021 19:00:48 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:06:15 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197367461
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:55 schreef Aurelius het volgende:
Manmanman, wat een boel onzin bij elkaar. Lijkt wel het 1619 project van de NYT. Alles is racisme, en alles is de schuld van blanken.

En dan ook nog andere mensen van geschiedvervalsingen beschuldigen.

Republikeinen zijn gewoon van oorsprong fiscal conservative, en die zijn altijd voorstander van een kleine efficiënte overheid want dat betekent lage belastingen.

Dat heeft natuurlijk wel bijgedragen aan het zo machtig worden van big tech, aangezien ze zaken als het bepalen van wat toelaatbaar is om online te zeggen hebben uitbesteed aan private bedrijven, in plaats van er zelf regels voor te maken zoals Europese landen.
Misschien eens wat echte geschiedenisboeken lezen en Prager U even links (heh) laten liggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 12 januari 2021 @ 19:27:09 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197368385
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

[..]

Wat ik een probleem vind is dat iedere wappie tegenwoordig meent geheel vrij spel te moeten hebben om overal zijn fantasieën, karaktermoorden, bedreigingen, geschiedvervalsingen en complottheorieën te verspreiden.
Ik denk niet dat de mening van de 'wappie' daarin anders geworden is eigenlijk. Er is nu alleen meer mogelijk. Maar oke, ja, dat is een probleem.

quote:
Want anders is het 'Big Tech die de NWO gaat inluiden zodat we straks geen kattenplaatjes meer kunnen uploaden want dictatuur en censuur en Sovjet-Unie en Noord-Korea en kommer en kwellende.'

Dat vind ik een probleem.
Oke.
pi_197368665
twitter

:D
pi_197442292
Opwaarts naar de één-mening-socialistische heilstaat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')