Zo gek is dat niet. Maar het is wel hypocriet Iran en dergelijke worden niet aangepakt. Uiteindelijk zal het wel om de centen gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:27 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Wel typisch hoe twitter 2 weken voor het einde van zijn termijn overgaat tot actie
Zijn er opruiende tweets gevonden uit Iran? Of tweets die een onbewezen maar wel door 70 rechtbanken bekeken verkiezingsfraude veinzen?quote:Op zondag 10 januari 2021 10:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet. Maar het is wel hypocriet Iran en dergelijke worden niet aangepakt. Uiteindelijk zal het wel om de centen gaan.
Ho ho zelfs een tweet vanuit Iran over het corona vaccin is aangepakt en verwijdert, niet zoals bij trump dat eerst bij tig berichten een waarschuwing kwam dat het bericht een leugen was.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet. Maar het is wel hypocriet Iran en dergelijke worden niet aangepakt. Uiteindelijk zal het wel om de centen gaan.
Hangt er van af dat dictatoriale regimes toegang hebben tot bijvoorbeeld Twitter is in mijn ogen al dubieus.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ho ho zelfs een tweet vanuit Iran over het corona vaccin is aangepakt en verwijdert, niet zoals bij trump dat eerst bij tig berichten een waarschuwing kwam dat het bericht een leugen was.
https://www.nu.nl/tech/61(...)itter-grijpt-in.html
Soms vind je een hond irritant en vertrouw je hem niet, maar omdat er teveel mensen in de buurt zijn laat je hem met rust. Maar wanneer die hond iemand bijt en iedereen ziet het, dan kan je hem rustig slaan met een stok en laten afvoeren.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:27 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Wel typisch hoe twitter 2 weken voor het einde van zijn termijn overgaat tot actie
Als Twitter minder gebruikers krijgt, gaan de aandelen ook omlaag.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ja hypocriet bedoelde ik eigenlijkquote:Op zondag 10 januari 2021 10:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Goed argument dit.quote:
Google, Facebook en Twitter zijn bedrijven waarbij het verdienen van geld het belangrijkste is. De overwegingen zullen altijd daarom gaan. Dat Trump zijn account kwijt is op Twitter heeft niets met de inhoud van zijn Tweets te maken. Maar dat gezien de gevolgen van de bestorming van het Capitool en zijn rol daarin mogelijk commerciële gevolgen heeft.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:16 schreef Mondkapje het volgende:
Als de baas van Twitter dit niet doet, wordt hijzelf ontslagen. Zo werkt dat in een cultuur waar één mening leidend moet zijn.
Het probleem is veel groter. Het bedrijf achter de Mac en Windows bijvoorbeeld en ook Google kunnen jou zonder opgaven van een reden de toegang tot jou cloud data blokkeren. Ik denk dat overheden de wetgeving zo moeten aanpassen dat het een en ander door een rechter getoetst kan worden.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:18 schreef AchJa het volgende:
Terug naar Usenet en IRC dan maar...
https://www.geenstijl.nl/(...)gle-apple-en-amazon/
Als je dat doet, krijgen Trump en zijn aanhangers direct een ban aan hun broek. Snap ook niet dat Trump daar onophoudelijk voor loopt te pleiten. Juist hij heeft een probleem als die wet wordt aangepast.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het probleem is veel groter. Het bedrijf achter de Mac en Windows bijvoorbeeld en ook Google kunnen jou zonder opgaven van een reden de toegang tot jou cloud data blokkeren. Ik denk dat overheden de wetgeving zo moeten aanpassen dat het een en ander door een rechter getoetst kan worden.
In de VS zou bijvoorbeeld een stap kunnen zijn om artikel 230 van de telecommunicatie wet aldaar weer zo aan te passen dat sociale media platformen zoals Facebook en Twitter weer aansprakelijk worden voor wat gebruikers daar plaatsen? Toegeven daar zitten ook nadelen aan.
Dat komt omdat je je totaal niet hebt verdiept in die wet en wat Trump daar anders aan wil.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je dat doet, krijgen Trump en zijn aanhangers direct een ban aan hun broek. Snap ook niet dat Trump daar onophoudelijk voor loopt te pleiten. Juist hij heeft een probleem als die wet wordt aangepast.
Zelf denk ik dat dit niet zo erg is. Denk dat het nu wel duidelijk moet worden dat er grenzen moeten komen op de vrijheid van meningsuiting juist als het om politici gaat?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je dat doet, krijgen Trump en zijn aanhangers direct een ban aan hun broek.
Trump wil gewoon zijn Twitter account weer terug zodat hij zijn aanhangers weer kan aanspreken.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:02 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat komt omdat je je totaal niet hebt verdiept in die wet en wat Trump daar anders aan wil.
Trump was al tegen dat stukje van die wet, nog voor zijn Twitter account opgeheven werd dus dat zal het niet zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Trump wil gewoon zijn Twitter account weer terug zodat hij zijn aanhangers weer kan aanspreken.
Heeft ook weinig zin om mij te verdiepen in wat Trump wil. Over een kleine twee weken is hij uitgespeeld.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:02 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat komt omdat je je totaal niet hebt verdiept in die wet en wat Trump daar anders aan wil.
Dat is sowieso een gevaar als je je data toevertrouwt aan de cloud. Daarom zit ik die hele SaaS/DaaS ontwikkeling ook met argusogen te bekijken. Op het moment dat je niet meer in staat bent om stand-alone te draaien ben je overgeleverd aan de grillen van de aanbieder.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:45 schreef Megumi het volgende:
Het probleem is veel groter. Het bedrijf achter de Mac en Windows bijvoorbeeld en ook Google kunnen jou zonder opgaven van een reden de toegang tot jou cloud data blokkeren.
Ik weet niet of dat de oplossing is.quote:In de VS zou bijvoorbeeld een stap kunnen zijn om artikel 230 van de telecommunicatie wet aldaar weer zo aan te passen dat sociale media platformen zoals Facebook en Twitter weer aansprakelijk worden voor wat gebruikers daar plaatsen? Toegeven daar zitten ook nadelen aan.
Politici moeten gewoon door een kabinet afgerekend worden op het bewust blijven verspreiden van leugens, maar de schaapjes van de GOP durfden dat bij een eerdere impeachment allemaal niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zelf denk ik dat dit niet zo erg is. Denk dat het nu wel duidelijk moet worden dat er grenzen moeten komen op de vrijheid van meningsuiting juist als het om politici gaat?
Waaromm probeer je dan zo hardquote:Op zondag 10 januari 2021 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heeft ook weinig zin om mij te verdiepen in wat Trump wil. Over een kleine twee weken is hij uitgespeeld.
Ook een back-up in eigen beheer hebben van je data is belangrijk. Maar in dit kader wat off topic.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is sowieso een gevaar als je je data toevertrouwt aan de cloud. Daarom zit ik die hele SaaS/DaaS ontwikkeling ook met argusogen te bekijken. Op het moment dat je niet meer in staat bent om stand-alone te draaien ben je overgeleverd aan de grillen van de aanbieder.
[..]
Ik weet niet of dat de oplossing is.
Daar heeft Trump zelf eigenlijk ook geen idee van. Maar vertel, wat denk jij dat trump concreet aan section 230 van de CDA wil veranderen?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:02 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk zelf ook politici de leden van het kabinet. Ik denk meer aan het aanpassen van artikel 120 van de grondwet zodanig dat een onafhankelijke rechter wetten en verdragen wel mag toetsen aan de Nederlandse grondwet bijvoorbeeld.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Politici moeten gewoon door een kabinet afgerekend worden op het bewust blijven verspreiden van leugens,
Uiteindelijk het artikel is trouwens in het jaar 1996 ingevoerd voor zover ik dat weet is dit verder niet relevant. Hooguit dat het best mogelijk is dat men er zeker in de VS nog wel even naar gekeken kan gaan worden. Los van Trump kan je toch wel denken dat de rol van Twitter wellicht ook dubieus is geweest? De rol van Trump is nu gewoon voorbij.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar heeft Trump zelf eigenlijk ook geen idee van. Maar vertel, wat denk jij dat trump concreet aan section 230 van de CDA wil veranderen?
Hij heeft er een EO uitgegooid, wat zoals gewoonlijk een juridisch broddelwerkje was, maar een concreet plan om section 230 aan te passen is er nooit geweest.
Je hoeft niet heel erg veel moeite te doen om tweets te vinden die tegen de ToS van Twitter ingaan maar rustig blijven staan , ook na veelvuldig rapporteren. Het enige verschil is het bereik maar dat zie ik nergens in de ToS terugkomen. Verder zou de timing en coordinatie tenminste de wenkbrauwen doen fronzen.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zijn er opruiende tweets gevonden uit Iran? Of tweets die een onbewezen maar wel door 70 rechtbanken bekeken verkiezingsfraude veinzen?
Ik snap de relevante in relatie tot mijn post niet zo. Ik stel de vraag wat Trump concreet aan section 230 veranderd zou willen zien.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Uiteindelijk het artikel is trouwens in het jaar 1996 ingevoerd voor zover ik dat weet is dit verder niet relevant. Hooguit dat het best mogelijk is dat men er zeker in de VS nog wel even naar gekeken kan gaan worden. Los van Trump kan je toch wel denken dat de rol van Twitter wellicht ook dubieus is geweest? De rol van Trump is nu gewoon voorbij.
De timing en coordinatie hebben iets te maken met de aanval op de amerikaanse staat afgelopen week. Niets vreemds aan in mijn ogen. Verder ga je helemaal niet in op waarom het relevant zou zijn om Iran de twitter accounts te ontzeggenquote:Op zondag 10 januari 2021 13:46 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je hoeft niet heel erg veel moeite te doen om tweets te vinden die tegen de ToS van Twitter ingaan maar rustig blijven staan , ook na veelvuldig rapporteren. Het enige verschil is het bereik maar dat zie ik nergens in de ToS terugkomen. Verder zou de timing en coordinatie tenminste de wenkbrauwen doen fronzen.
Als het nu niet zo enorm veel rechtbanken en zaken waren inclusief door Trump geparachtuteerde rechters die hebben meegekeken dan was er misschien nog een basis geweest om te twijfelen. Nu is er absoluut niets anders aan te wijzen dan het brallen van Donald sr en kompanen.quote:M.b.t. onbewezen verkiezingsfraude, ik zou het er niet zo dik opgelegd hebben als dat team Trump dat heeft gedaan want voor het oog staan ze met lege handen. Ik weet echter ook niet tot in hoeverre ze tegen worden gewerkt om de waarheid boven te krijgen. De meeste moorden worden ook niet binnen korte tijd opgelost wanneer de dader de sporen heeft gewist.
Het sluiten van het account van Trump door Twitter moet je derhalve zien als damage control. Het bedrijf wil zich op deze manier los maken van hun eigen verantwoordelijkheid voor de bestorming van het Capitolquote:Op zondag 10 januari 2021 13:46 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je hoeft niet heel erg veel moeite te doen om tweets te vinden die tegen de ToS van Twitter ingaan maar rustig blijven staan , ook na veelvuldig rapporteren.
Ok, Ik bedoelde eigenlijk meer dat Trump daar niets over te zeggen heeft.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap de relevante in relatie tot mijn post niet zo. Ik stel de vraag wat Trump concreet aan section 230 veranderd zou willen zien.
Een beperking is censuur. Ik wil gewoon weten wat iemand zegt en denkt en dat moet verdedigen. Dat hoeft niemand voor mij te bepalen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zelf denk ik dat dit niet zo erg is. Denk dat het nu wel duidelijk moet worden dat er grenzen moeten komen op de vrijheid van meningsuiting juist als het om politici gaat?
Lastig ook want sociale media spelen ook een belangrijke rol als spreekbuis voor mensen die zich zonder niet kunnen uiten binnen bepaalde dictatoriale systemen. Dat moeten we niet vergeten.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De timing en coordinatie hebben iets te maken met de aanval op de amerikaanse staat afgelopen week. Niets vreemds aan in mijn ogen. Verder ga je helemaal niet in op waarom het relevant zou zijn om Iran de twitter accounts te ontzeggen.
Ik ook in principe. Maar het verspreiden van onjuiste informatie zeker als dat tot geweld leid maar denk ook aan fraude en dergelijke is een probleem.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:56 schreef kawotski het volgende:
[..]
Een beperking is censuur. Ik wil gewoon weten wat iemand zegt en denkt en dat moet verdedigen. Dat hoeft niemand voor mij te bepalen.
Ik begrijp wat je zegt alleen wanneer je dus iemand het zwijgen oplegt dan moet je er dus vanuit gaan dat diegene die de macht heeft om dat te doen het beste met jou voor heeft of zelf de waarheid spreekt. Ik vind dat minstens zo gevaarlijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ook in principe. Maar het verspreiden van onjuiste informatie zeker als dat tot geweld leid maar denk ook aan fraude en dergelijke is een probleem.
En niet iedereen is is een goed geďnformeerde burger die op basis van ratio en logica tot een weloverwogen beslissingen komt tenslotte?Bestaat zelfs niet denk ik?
In principe natuurlijk met je eens. Maar gezien recente gebeurtenissen is het niet onwaarschijnlijk en eigenlijk ook logisch dat er maatregelen gaan komen. Al was het alleen maar ook om dat desinformatie en het verspreiden daarvan van ook als wapen gebruikt word.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:10 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt alleen wanneer je dus iemand het zwijgen oplegt dan moet je er dus vanuit gaan dat diegene die de macht heeft om dat te doen het beste met jou voor heeft of zelf de waarheid spreekt. Ik vind dat minstens zo gevaarlijk.
10 miljoen gefraudeerde stemmen en dat zou nog steeds onbekend zijn en geen bewijs gevonden zijn?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:46 schreef kawotski het volgende:
[..]
De meeste moorden worden ook niet binnen korte tijd opgelost wanneer de dader de sporen heeft gewist.
Het is bizar om te denken dat met een twitter-ban Trump het zwijgen opgelegd zou worden. Als president van Amerika.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:10 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt alleen wanneer je dus iemand het zwijgen oplegt dan moet je er dus vanuit gaan dat diegene die de macht heeft om dat te doen het beste met jou voor heeft of zelf de waarheid spreekt. Ik vind dat minstens zo gevaarlijk.
Zeker. Ik ben ook niet zonder meer voorstander van deze permban van trump en het weghalen van Parler etc. Social media hebben een machtspositie weten te bereiken in een domein waar in mijn ogen democratische of ethische controle op zou moeten rusten. Althans zie ik de nodige nadelen in dat private ondernemingen zo'n bepalende rol kunnen spelen in het wel en wee van het publieke domein.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Lastig ook want sociale media spelen ook een belangrijke rol als spreekbuis voor mensen die zich zonder niet kunnen uiten binnen bepaalde dictatoriale systemen. Dat moeten we niet vergeten.
Wat is het alternatief?quote:Op zondag 10 januari 2021 14:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Althans zie ik de nodige nadelen in dat private ondernemingen zo'n bepalende rol kunnen spelen in het wel en wee van het publieke domein.
Democratische controle toevoegen. Bijvoorbeeld een onafhankelijke ethische commissie in het leven roepen, gecontroleerd door rechters/politiek die mee mag praten met de private social mediabedrijven.quote:
Ik zie praktisch geen verschil tussen die twee opties. En ik wil ze allebei absoluut nietquote:Op zondag 10 januari 2021 14:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Democratische controle toevoegen. Bijvoorbeeld een onafhankelijke ethische commissie in het leven roepen, gecontroleerd door rechters/politiek die mee mag praten met de private social mediabedrijven.
Een andere optie is collectiveren cq volledig onder de overheid brengen en privaat verbieden maar die optie vind ik al net zo engnekkerig als de situatie zoals die nu is.
Er zijn 3 opties genoemd volgens mij maar wat zou jij wel willen dan?quote:Op zondag 10 januari 2021 14:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zie praktisch geen verschil tussen die twee opties. En ik wil ze allebei absoluut niet
Het probleem bij Trump is het verdedigen. Fake news roepen weglopen e.d. Is niet verdedigen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:56 schreef kawotski het volgende:
[..]
Een beperking is censuur. Ik wil gewoon weten wat iemand zegt en denkt en dat moet verdedigen. Dat hoeft niemand voor mij te bepalen.
Gewoon zoals het nu is, maar dat we collectief besluiten om sociale media als geheel minder serieus te nemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Er zijn 3 opties genoemd volgens mij maar wat zou jij wel willen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |