abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197320782
quote:
9s.gif Op zondag 10 januari 2021 09:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nou komt dat trekje (als ze winnen mogen ze doen en laten wat ze willen, als ze verliezen moet je ze tegemoet komen) wel vaker voor bij de wat rechtsere medemens.
Inderdaad. Ik heb in al die 4 jaar hier nog geen GOP/Trump-supporter zien schrijven dat ze de democraten wat meer tegemoet moeten komen in bipartisan policies om dingen voor elkaar te krijgen waar meer mensen achter staan.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 10 januari 2021 @ 11:45:09 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197320824
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Bij een uit de hand gelopen schoolreisje wordt geen agent doodgeslagen, een vrouw doodgeschoten en geweld gepleegd in het hart van je democratie.
Daarnaast ging men daarheen om de democratie te verstoren, zodat een niet gekozen president in het ambt kan blijven. Ik snap echt niet waarom sommige figuren de ernst van de zaak niet in willen zien. Op complotsites en fora kwam men gelijk met 'het is antifa' en reageert niet eens meer op het nieuws van de arrestanten. Het was ook al die tijd zeer duidelijk op die plekken dat men dit met geweld ging doen, omdat het niet op de democratische manier kon gebeuren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 10 januari 2021 @ 11:45:48 #104
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197320838
Hé kijk het veranderen van de geschiedenis door het trump - extreemrechts webcareteam is begonnen! Welke bommen vragen ze heel onschuldig. Een uit de hand gelopen rel wordt het genoemd. Ik had het voorspelt. Gewoon een kleine bbq mensen.

Zo begint het en over een aantal maanden zullen onze extreemrechtse vrienden van het webcareteam ons en vooral de deplorabels die er toch niets van begrijpen weten te vertellen dat deze rel een linkse coup was waarmee het succesvol verlengen van het presidentschap van Trump is gestolen. Zo voorspelbaar

Nee vrienden, dit was geen rel, geen onschuldige gebeurtenis, dit was en blijft een rechts-extremistische poging tot een gewelddadige staatsgreep. Democratische politici waren gesneuveld, onderdrukking en censuur was ingesteld wanneer het gelukt was.
pi_197320839
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Och ja, een huisgemaakte pijpbom.
Was dat ook jouw reactie na de aanslag bij de marathon van Boston?
  zondag 10 januari 2021 @ 11:46:03 #106
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197320842
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom voel jij zo de behoefte om deze gebeurtenissen te bagatelliseren en/of goed te praten?
Heb ik niet.
Een pijpbom is gewoon amateuristisch.
Dat kunnen kwajongens op de middelbare school ook maken. Stonden vroeger veel filmpjes van op youtube.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197320847
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:31 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Reclame inkomsten?
Die reclame-inkomsten ontstaan niet zo maar. Daar zit een flinke machine aan initiële investeringen achter.
pi_197320862
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik zou het een slecht signaal vinden wanneer het domme voetvolk wordt veroordeeld en de aanstichters niet worden aangepakt.
Dat is wel hoe het vaak werkt bij criminele organisaties de leiders blijven buiten schot en het voetvolk wordt veroordeeld en hoopt op een heldenstatus als men weer uit de nor komt. :P
  zondag 10 januari 2021 @ 11:47:16 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197320866
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Heb ik niet.
Een pijpbom is gewoon amateuristisch.
Dat kunnen kwajongens op de middelbare school ook maken. Stonden vroeger veel filmpjes van op youtube.
Er worden dan ook veel mensen vermoord op scholen (in de USA). Kun je niet doodgaan van een huisgemaakte pijpbom?
pi_197320935
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Nee vrienden, dit was geen rel, geen onschuldige gebeurtenis, dit was en blijft een rechts-extremistische poging tot een gewelddadige staatsgreep. Democratische politici waren gesneuveld, onderdrukking en censuur was ingesteld wanneer het gelukt was.
Neuh, het was hoe dan ook mislukt, want het leger staat er niet achter. Wél waren er op zijn minst gewonden en/of doden onder politici gevallen (als de wappies hun textberichtjes daadwerkelijk zouden uitvoeren). Denk aan Pence die als een speelbal heen-en-weer wordt geduwd en geslagen door doorgesnoven menen in kevlar met tie-wraps. Als ze dichter bij de politici waren gekomen had de service ook wellicht massaal gaan schieten met nog meer doden/onrust tot gevolg.
pi_197320955
Mensen die het gebeuren op 6 januari bagatelliseren hebben dezelfde instelling als sommige voetbalsupporters. Wanneer medesupporters zich misdragen en een stad slopen, is het moeilijk om daar kritiek op te uiten, want ja..het zijn dan hooligans, het zijn wel ONZE hooligans.
  zondag 10 januari 2021 @ 11:56:05 #112
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197321025
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Er worden dan ook veel mensen vermoord op scholen (in de USA). Kun je niet doodgaan van een huisgemaakte pijpbom?
Ja met machinegeweren niet met pijpbommen.
Het is gewoon zo knullig allemaal.
pi_197321046
Ik ben heel benieuwd hoe het voetvolk gaat reageren als er inderdaad rechtzaken beginnen tegen Trump en de rest die de boel aan het opstoken waren.
Ik weet zeker dat Donnie alles doet om zichzelf vrij te pleiten en iedereen die in zijn weg staat op te offeren en zeker het voetvolk.
Ben benieuwd hoe zij dan tegen hem aan kijken.
pi_197321088
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:57 schreef CoteDo het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe het voetvolk gaat reageren als er inderdaad rechtzaken beginnen tegen Trump en de rest die de boel aan het opstoken waren.
Ik weet zeker dat Donnie alles doet om zichzelf vrij te pleiten en iedereen die in zijn weg staat op te offeren en zeker het voetvolk.
Ben benieuwd hoe zij dan tegen hem aan kijken.
Dan blijft het precies hetzelfde, de gelovigen zullen achter hem aan blijven lopen omdat ze anders moeten toegeven dat ze zich in de maling hebben laten nemen en dat doen ze nooit of te nimmer.
De harde kern blijft gewoon achter Trump staan.
pi_197321091
Niet op de man
pi_197321126
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Niet per se, he? IED's zijn ook homemade maar als je weet wat je doet is het effect zeer groot. De bom die recentelijk afging in Nashville was ook huisgemaakt en dat was bepaald geen knullig iets.
pi_197321145
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als er iets is dat de VS geleerd heeft in landen als Vietnam, Afghanistan en Irak is het wel dat je geen geavanceerde wapens nodig hebt om slachtoffers te kunnen maken. Wat dat betreft werkt iets dat in de bijkeuken in elkaar is geknutseld net zo goed als een lasergeleidde bom uit een stealhbommenwerper.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 10 januari 2021 @ 12:04:02 #118
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197321181
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet per se, he? IED's zijn ook homemade maar als je weet wat je doet is het effect zeer groot. De bom die recentelijk afging in Nashville was ook huisgemaakt en dat was bepaald geen knullig iets.
Klopt. Die bom in Oslo ook.
Maar we hebben het over pijpbommen. Mensen doen alsof het Capitol is bestookt met zware explosieven.
pi_197321229
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar we hebben het over pijpbommen. Mensen doen alsof het Capitol is bestookt met zware explosieven.
De aanslag op de marathon van Boston werd destijds behoorlijk serieus genomen.
Toch was daar slechts sprake van huisgemaakte pijpbommen, of zoals jij het wellicht zou noemen onschuldig gefröbel.
pi_197321235
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

We kunnen de definities laten voor wat het zijn, het probleem blijft hetzelfde namelijk dat een van de zwaarst beveiligde lokaties in de VS schijnbaar niet veilig is voor figuren die explosieven en wapens naar binnen brengen. Voor mij blijft de vraag aanwezig hoe dat mogelijk was zonder hulp van binnenaf.
pi_197321381
Je kunt ook een bankoverval plegen met een klappertjespistool. Sterker, of het een klappertjespistool was maakt niet uit om te bepalen of het een bankoverval was wat gepleegd werd.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:15:20 #122
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197321434
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Hé kijk het veranderen van de geschiedenis door het trump - extreemrechts webcareteam is begonnen! Welke bommen vragen ze heel onschuldig. Een uit de hand gelopen rel wordt het genoemd. Ik had het voorspelt. Gewoon een kleine bbq mensen.

Zo begint het en over een aantal maanden zullen onze extreemrechtse vrienden van het webcareteam ons en vooral de deplorabels die er toch niets van begrijpen weten te vertellen dat deze rel een linkse coup was waarmee het succesvol verlengen van het presidentschap van Trump is gestolen. Zo voorspelbaar

wegbagatelliseren zoals ze dit zo vaak doen hier..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197321462
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 03:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zag ik ook al voorbij komen idd, zal morgen wel indalen bij onze extreemrechtse Twitter bubble.
En ze reageren op de meest voorspelbare wijze: nog racistischer en nog gewelddadiger. Nu zijn ook Amazon medewerkers vogelvrij verklaard.

Als je dit soort malloten tegenwerkt dan kunnen ze maar op één manier reageren: je moet dood. En dan vinden ze het vreemd dat ze eindelijk door Google, Apple en Amazon verwijderd zijn. Het is toch normaal om racistisch en gewelddadig te zijn en mensen dood te wensen? That’s how real patriots talk!
pi_197321468
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ook een leuk gedachte-experiment voor linkse Europeanen is hoe je zou reageren als Twitter (of Weibo) een account had geblokkeerd van iemand die had opgeroepen tot protesten in Hong Kong (waar men ook het parlement binnendrong, voor wie het vergeten is).

Je belandt bij zeer complexe vraagstukken over legitimiteit.
Ik kreeg nogal veel reacties op deze post. Wat ik wel opvallend vind, generaliserend, is dat men zo vanuit kampen lijkt te reageren – en dat ik meteen in kamp-rechts wordt geplaatst door het stellen van deze vraag. Bezijden de waarheid, ik stem altijd GroenLinks met af en toe een uitstapje naar PvdA en PvdD.

Dus wellicht is dit niet de goede plek om zulk soort kwesties te contempleren, maar aangezien ik zelf de aanstichter ben zal ik nog even mijn 2cents geven.

Er kunnen imo verschillende aspecten onderscheiden worden: de vraag of bepaald protest gelegitimeerd is, de vraag of geweld gelegitimeerd is, en dan de vraag wanneer iemand die aanzet tot protest verantwoordelijk is voor een gewelddadige escalatie. (In het geval van Trump zou ik die laatste kwestie met een ja beantwoorden.)

Zijn de protesten legitiem? In beide gevallen zou ik zeggen ja. Ik denk dat meningen in protesten vrij ver mogen gaan. Als je een protest als deze verbiedt, dan moet je veel protesten gaan verbieden. In Washington was men het niet eens met de uitvoering van de democratie, in Hong Kong was men het niet eens met de uitvoering van de autocratie. Hierbij moet wel gezegd worden dat Hong Kong onderdeel is van China, volgens de VN. Je kan het dus meer zien als een onafhankelijkheidsstrijd (en de motivatie is dan het willen van meer democratie). Het makkelijkst is om de grens te leggen bij geweld. Alleen, dan zou je zowel excessen van protesten in Washington als in Hong Kong moeten veroordelen. En als je dat verder doorvoert, zou je ook hetzelfde moeten oordelen over de aanzetters van dit geweld. De uitweg in deze kwestie is de reden van het protest: in Hong Kong betreft het zoals gezegd een onafhankelijkheidsstrijd. De vraag is dus eigenlijk hoe ver men mag gaan in een onafhankelijkheidsstrijd - mag er dan geweld worden gebruikt in deze strijd? Wat zouden we er van vinden als regio’s in Nederland onafhankelijk willen worden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:16:50 #125
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197321469
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Toch was daar slechts sprake van huisgemaakte pijpbommen, of zoals jij het wellicht zou noemen onschuldig gefröbel.
Je hebt gelijk.
Maar het is niet helemaal te vergelijken. Die bommen in Boston waren groter en zwaarder. En nog zijn er maar 3 doden gevallen.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:17:35 #126
8783 gbm
Estd. 2001
pi_197321486
Wel interessant dat de 'discussie' blijkbaar al zo ver is verschoven dat het er nu over gaat welke type bom dan wel een serieuze zaak is.... Bizar... 8)7
pi_197321495
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
Je kunt ook een bankoverval plegen met een klappertjespistool.
Zelfs met een banaan onder je jas. En ook al mislukt dat, je wordt door een rechter toch echt veroordeeld wegens een poging tot een gewapende overval.

Ik weet niet hoe het in het amerikaanse strafrecht geregeld is, maar hier speelt in ieder geval de intentie ook een groot rol, niet alleen de wijze van uitvoeren of het wapen waar je het mee uitvoert.

Verder bestaat de couppoging van Trump natuurlijk niet alleen maar uit de aanval op het capitool. Dit is al maanden aan de gang. Van roepen dat de verkiezingen alleen maar eerlijk kunnen verlopen als hij zou winnen, via het uitkleden van de USPS en het zaaien van twijfel over de validietei van poststemmen, tot het midden in der verkiezingsnacht uitroepen van de overwinning, tot de talloze verloren rechtszaken: 1 grote couppoging. Dat sommige mensen dat niet willen inzien verbaast me.
pi_197321539
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:17 schreef JFlip het volgende:

[..]

Zelfs met een banaan onder je jas. En ook als mislukt dat, je word door een rechter toch echt veroordeeld wegens een poging tot een gewapende overval.

In weet niet hoe het in het amerikaanse strafrecht geregeld is, maar hier speelt in ieder geval de intentie ook een groot rol, niet alleen de wijze van uitvoeren of het wapen waar je het mee uitvoert.

Verder bestaat de couppoging van Trump natuurlijk niet alleen maar uit de aanval op het capitool. Dit is al maanden aan de gang. Van roepen dat de verkiezingen alleen maar eerlijk kunnen verlopen als hij zou winnen, via het uitkleden van de USPS en het zaaien van twijfel over de validietei van poststemmen, tot het midden in der verkiezingsnacht uitroepen van de overwinning, tot de talloze verloren rechtszaken: 1 grote couppoging. Dat sommige mensen dat niet willen inzien verbaast me.
Goed verwoord dit. Als Trump net als iedere andere president gewoon zijn verlies had geaccepteerd en dat ook uitgesproken had zou het nooit zover gekomen zijn. Zijn maandenlange aanval op de democratie is medeverantwoordelijk voor deze chaos.
pi_197321554
quote:

[..]

Zelfs met een banaan onder je jas. En ook al mislukt dat, je wordt door een rechter toch echt veroordeeld wegens een poging tot een gewapende overval.

Ik weet niet hoe het in het amerikaanse strafrecht geregeld is, maar hier speelt in ieder geval de intentie ook een groot rol, niet alleen de wijze van uitvoeren of het wapen waar je het mee uitvoert.

Mij verbaast dat niet, omdat die mensen het gewoon steunen en hoopten dat het zou lukken.
pi_197321575
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Goed verwoord dit. Als Trump net als iedere andere president gewoon zijn verlies had geaccepteerd en dat ook uitgesproken had zou het nooit zover gekomen zijn. Zijn maandenlange aanval op de democratie is medeverantwoordelijk voor deze chaos.
Als het congres zijn werk had gedaan (checks and balances) zou het nooit zo ver gekomen zijn, maar nu heeft Nunes wel een mooie Medal of Freedom en dat is ook wat waard.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:21:57 #131
384435 klappernootopreis
pi_197321576
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het maakt weinig uit op welke manier die bommen worden gemaakt, het gaat om de intenties en het doel. De terroristen van 9-11 hadden niet meer bij zich dan wat aardappelschilmesjes, maar sorteerden maximaal effect.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:22:13 #132
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_197321584
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja precies. De (behoorlijk vermoeiende) discussie die nu loopt lijkt vooral te gaan over woordjes: is het een coup of een staatsgreep of geklungel. En aan welke kant je staat is ook heel belangrijk blijkbaar.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:23:26 #133
384435 klappernootopreis
pi_197321610
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Maar het is niet helemaal te vergelijken. Die bommen in Boston waren groter en zwaarder. En nog zijn er maar 3 doden gevallen.
Da's drie te veel dus.
pi_197321616
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We kunnen de definities laten voor wat het zijn, het probleem blijft hetzelfde namelijk dat een van de zwaarst beveiligde lokaties in de VS schijnbaar niet veilig is voor figuren die explosieven en wapens naar binnen brengen. Voor mij blijft de vraag aanwezig hoe dat mogelijk was zonder hulp van binnenaf.
Dat blijft bizar inderdaad. Je zou kunnen zeggen dat men echt overrompeld was door de impliciete oproepen tot geweld bij de Trump-rally. Maar het is eigenlijk niet voor te stellen dat hier niet van tevoren al plannen voor waren (is ook al e.e.a. over uitgelekt geloof ik), en dan is het ook niet voor te stellen dat Amerikaanse inlichtingendiensten niet op de hoogte waren.

Dus ofwel zijn er enorme blunders gemaakt bij de beoordeling van de dreiging, ofwel de beveiliging is om politieke redenen om een laag pitje gezet. In het laatste geval zijn er ook weer twee verklaringen mogelijk: het was een plot tegen Trump, om hem en zijn aanhangers in een definitief zeer donker daglicht te plaatsen), of het was een plot van de Trumpisten, om te laten zien, ja, wat eigenlijk? In alle gevallen zouden er wel ontslagen moeten vallen bij de verantwoordelijke personen. Ben benieuwd of de onderste steen ooit nog boven komt.
pi_197321636
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:17 schreef gbm het volgende:
Wel interessant dat de 'discussie' blijkbaar al zo ver is verschoven dat het er nu over gaat welke type bom dan wel een serieuze zaak is.... Bizar... 8)7
Meet het rechtse webcare team. Altijd op semantiek de discussie wegleiden van de hoofdzaken.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:26:08 #136
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197321655
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:23 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Da's drie te veel dus.
Tuurlijk.
Maar die pijpbom bij het Capitol is precies zo'n knullige huis tuin en keukenbom die ik in mijn hoofd had.
Niet te vergelijken met Boston.
pi_197321657
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik kreeg nogal veel reacties op deze post. Wat ik wel opvallend vind, generaliserend, is dat men zo vanuit kampen lijkt te reageren – en dat ik meteen in kamp-rechts wordt geplaatst door het stellen van deze vraag. Bezijden de waarheid, ik stem altijd GroenLinks met af en toe een uitstapje naar PvdA en PvdD.

Dus wellicht is dit niet de goede plek om zulk soort kwesties te contempleren, maar aangezien ik zelf de aanstichter ben zal ik nog even mijn 2cents geven.

Er kunnen imo verschillende aspecten onderscheiden worden: de vraag of bepaald protest gelegitimeerd is, de vraag of geweld gelegitimeerd is, en dan de vraag wanneer iemand die aanzet tot protest verantwoordelijk is voor een gewelddadige escalatie. (In het geval van Trump zou ik die laatste kwestie met een ja beantwoorden.)

Zijn de protesten legitiem? In beide gevallen zou ik zeggen ja. Ik denk dat meningen in protesten vrij ver mogen gaan. Als je een protest als deze verbiedt, dan moet je veel protesten gaan verbieden. In Washington was men het niet eens met de uitvoering van de democratie, in Hong Kong was men het niet eens met de uitvoering van de autocratie. Hierbij moet wel gezegd worden dat Hong Kong onderdeel is van China, volgens de VN. Je kan het dus meer zien als een onafhankelijkheidsstrijd (en de motivatie is dan het willen van meer democratie). Het makkelijkst is om de grens te leggen bij geweld. Alleen, dan zou je zowel excessen van protesten in Washington als in Hong Kong moeten veroordelen. En als je dat verder doorvoert, zou je ook hetzelfde moeten oordelen over de aanzetters van dit geweld. De uitweg in deze kwestie is de reden van het protest: in Hong Kong betreft het zoals gezegd een onafhankelijkheidsstrijd. De vraag is dus eigenlijk hoe ver men mag gaan in een onafhankelijkheidsstrijd - mag er dan geweld worden gebruikt in deze strijd? Wat zouden we er van vinden als regio’s in Nederland onafhankelijk willen worden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij gaat de vraag ook niet zo over het oproepen tot protesten. Het gaat er meer over dat mede dankzij de misinformatie van Trump zo'n protest omsloeg in een couppoging. Dat is denk ik waar twitter vooral naar kijkt, die combinatie.
pi_197321688
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Maar die pijpbom bij het Capitol is precies zo'n knullige huis tuin en keukenbom die ik in mijn hoofd had.
Even geleden vroeg je nog "welke bommen" en nu schijn je alle details te kennen, frappant.
pi_197321711
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat blijft bizar inderdaad. Je zou kunnen zeggen dat men echt overrompeld was door de impliciete oproepen tot geweld bij de Trump-rally. Maar het is eigenlijk niet voor te stellen dat hier niet van tevoren al plannen voor waren (is ook al e.e.a. over uitgelekt geloof ik), en dan is het ook niet voor te stellen dat Amerikaanse inlichtingendiensten niet op de hoogte waren.

Dus ofwel zijn er enorme blunders gemaakt bij de beoordeling van de dreiging, ofwel de beveiliging is om politieke redenen om een laag pitje gezet. In het laatste geval zijn er ook weer twee verklaringen mogelijk: het was een plot tegen Trump, om hem en zijn aanhangers in een definitief zeer donker daglicht te plaatsen), of het was een plot van de Trumpisten, om te laten zien, ja, wat eigenlijk? In alle gevallen zouden er wel ontslagen moeten vallen bij de verantwoordelijke personen. Ben benieuwd of de onderste steen ooit nog boven komt.
Overrompeld door iets wat al sinds 22 december op social media rondging? Wat in de pers gemeld is? Dat is toch wel heel lastig te rijmen, denk ik dan.

Die ontslagen vallen sowieso omdat de orders voor de NG direct vanuit de civiele leiding van het Pentagon kwamen, dat zijn Trump benoemingen die weg zijn op 20 Januari. Wat er aan de hand is bij de Capitol Police mag men uit gaan zoeken maar dat de situatie daar niet in orde is mag ook duidelijk zijn.
Je zou toch verwachten dat een politie organisatie die 460 miljoen dollar per jaar kost ook in staat moet zijn om het Capitool te beveiligen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 12:29:40 ]
pi_197321736
quote:

[..]

Ik denk dat je te veel spijkers op laag water zoekt. Dat er wellicht door Trump-adepten niet op tijd is ingegrepen zou kunnen, maar het ligt veel meer voor de hand dat er gewoon geen serieuze rekening is gehouden met een letterlijke bestorming op het Capitool. Achteraf is dat makkelijk te veroordelen natuurlijk.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:29:18 #141
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_197321739
quote:

[..]

Die eerste verklaring...bedenk je dit nu zelf of is dit al eerder ergens geopperd? Ik heb het nog nergens gelezen in ieder geval. Wel een prachtig voorbeeld van de idioterie van complottheorieën: wat er ook gebeurt, er is altijd wel een volledig geschifte verklaring te bedenken die precies in je eigen straatje/loopgraafje past.
pi_197321750
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:17 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Kleinigheidje.
twitter

twitter

Nou... , een kleinigheidje. Ik heb de podcast van Van Rossum beluisterd, de wil niet impeachen en neemt het koddig op (die uitdossingen). Maar mensen hebben in doodsangst afscheid genomen van hun partners en kinderen en verteld waar hun testament lag. En de doodsangst was niet overdreven. Als de indringers daadwerkelijk Pelosi of Pence in handen hadden gekregen, waren ze ter plekke gelyncht. Dat doen opgejutte mensen namelijk, wat dat betreft zijn we barbaren met een flinterdun laagje beschaving.

Ik ben het niet met Van Rossum eens dat een afrekening voor meer verdeeldheid zorgt, die verdeeldheid kan nauwelijks groter. Een etterend gezwel als Trump en consorten, moet je wegsnijden, openlijk te kijk zetten, veroordelen en opsluiten. Pleisters helpen hier niet.

Als alles op tafel ligt zal wsl blijken op hoeveel manieren (heads op stakes, galg) het hier fout had kunnen gaan en wie er allemaal verantwoordelijkheid dragen (schoon schip bij politie etc), maar we kennen al een fors aantal verantwoordelijken en « enablers », die moeten snel berecht worden (impeachment, ook voor de leden van het congres, niemand staat boven de wet). En de Republikeinse partij zal een keuze moeten maken: wie hoort er bij Trumps party (zoals Don jr. het noemde), en wie niet.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:30:23 #143
384435 klappernootopreis
pi_197321761
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Mensen die het gebeuren op 6 januari bagatelliseren hebben dezelfde instelling als sommige voetbalsupporters. Wanneer medesupporters zich misdragen en een stad slopen, is het moeilijk om daar kritiek op te uiten, want ja..het zijn dan hooligans, het zijn wel ONZE hooligans.
Ik refereer hier wel vaker over net-hooliganisme hier, maar blijkbaar valt het kwartje niet, en mogen ze doorgaan om clicks te genereren.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:32:28 #144
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197321812
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Even geleden vroeg je nog "welke bommen" en nu schijn je alle details te kennen, frappant.
Heb net ffe gegoogled hoe die pijpbom er uitzag.
pi_197321847
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik denk dat je te veel spijkers op laag water zoekt. Dat er wellicht door Trump-adepten niet op tijd is ingegrepen zou kunnen, maar het ligt veel meer voor de hand dat er gewoon geen serieuze rekening is gehouden met een letterlijke bestorming op het Capitool. Achteraf is dat makkelijk te veroordelen natuurlijk.
Nou ja, vooraf was het ook makkelijk te beoordelen, het oproepen tot geweld en het plannen van geweld was geen geheim, dat is al sinds December gaande op social media en daar is over bericht in de Amerikaanse pers.

Dat geeft 2 opties, opzet of incompetentie. In beide gevallen moeten daar ernstige consequenties aan zitten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 12:34:31 ]
pi_197321863
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, vooraf was het ook makkelijk te beoordelen, het oproepen tot geweld en het plannen van geweld was geen geheim, dat is al sinds December gaande op social media en daar is over bericht in de Amerikaanse pers.
Noem dat maar makkelijk te beoordelen :{
pi_197321879
twitter

Draadje met namen en rugnummers van gearresteerde trumpanzees.
pi_197321883
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De details van die bommen zijn ook bekend. De samenstelling heeft hetzelfde effect als napalm las ik.
pi_197321895
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Noem dat maar makkelijk te beoordelen :{
Ja. Als je belast bent met de veiligheid van het Capitool neem je dit soort dingen serieus, de SS neemt ook iedere bedreiging van de President serieus precies vanwege het risico en de aard van de job.

En als je de NG specifieke orders geeft dat ze geen wapens mogen hebben en niets mogen doen tenzij ze zelf aangevallen worden terwijl deze dreiging bekend is dan klinkt daar voor mij als opzet en geen toeval of incompetentie.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 12:36:41 ]
pi_197321899
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Hoe weet je dat heb je hem gezien, je zal maar net degene zijn die er wel bij omkomt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197321926
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Als je belast bent met de veiligheid van het Capitool neem je dit soort dingen serieus, de SS neemt ook iedere bedreiging van de President serieus precies vanwege het risico en de aard van de job.
Dat zeg je nu achteraf, het is vantevoren enorm moeilijk om te bepalen hoe groot zo'n dreiging is alleen gebaseerd op social media posts.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:39:11 #152
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197321986
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:35 schreef vipergts het volgende:

[..]

Hoe weet je dat heb je hem gezien, je zal maar net degene zijn die er wel bij omkomt.
Is door Homer Simpson gemaakt:
pi_197321994
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zeg je nu achteraf, het is vantevoren enorm moeilijk om te bepalen hoe groot zo'n dreiging is alleen gebaseerd op social media posts.
Niet voor professionals.

En bovendien: waarom zou je het laten?
pi_197322046
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
D'r zijn mensen voor kleinere bommen in hun schoenen voor heel lang de gevangenis in gegaan.
pi_197322060
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niet voor professionals.

Ook voor professionals.
pi_197322082
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Paniek/sensatie is weer wat gedaald he.
Het valt ook allemaal wel mee. Geen coup maar een grote uit de hand gelopen rel.

En we hebben allemaal kunnen zien wat voor type mensen het waren. Zoals indianbuffaloviking. Erg bedreigend zagen ze er niet uit.
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:17 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Kleinigheidje.
[/quote]

twitter
[quote]

Wel een couppoging. Ze waren bedreigend genoeg, iemand doodslaan met een brandblusser kan je niet bagatelliseren, hoe de persoon in kwestie ook gekleed gaat.
Er liepen lieden tussen die op doden uit waren. Als de parlementsleden niet op tijd hadden kunnen vluchten omdat agenten de deur hadden gebarricadeerd, waren die ook onder hen gevallen en onder hun moordenaars. O ja, veel van wat er tussen liep gedroeg zich als een er per ongeluk verdwaalde toerist, maar als ze Pence of Pelosi gezien hadden, zou er ergens uit de groep om hun bloed geschreeuwd zijn, dan was het beeld in een keer gekanteld. Veel is daar niet voor nodig als je genoeg mensen bij elkaar hebt. Groepspsychologie en zo, massa’s gedragen zich niet rationeel.
pi_197322112
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ook voor professionals.
Gelul, natuurlijk. Als je voor een BLM demo een heel leger aan anonieme federale agenten kan laten aanrukken dan kun je dat ook voor Trump supporters die geweld willen plegen en dat aankondigen.
pi_197322127
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:42 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Op zondag 10 januari 2021 11:17 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Kleinigheidje.
[ twitter ]
quote:
Wel een couppoging. Ze waren bedreigend genoeg, iemand doodslaan met een brandblusser kan je niet bagatelliseren, hoe de persoon in kwestie ook gekleed gaat.
Er liepen lieden tussen die op doden uit waren. Als de parlementsleden niet op tijd hadden kunnen vluchten omdat agenten de deur hadden gebarricadeerd, waren die ook onder hen gevallen en onder hun moordenaars. O ja, veel van wat er tussen liep gedroeg zich als een er per ongeluk verdwaalde toerist, maar als ze Pence of Pelosi gezien hadden, zou er ergens uit de groep om hun bloed geschreeuwd zijn, dan was het beeld in een keer gekanteld. Veel is daar niet voor nodig als je genoeg mensen bij elkaar hebt. Groepspsychologie en zo, massa’s gedragen zich niet rationeel.
Bah, Parler censureert! ;)
pi_197322140
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ja leuk plaatje een flink rotje waar alleen papier omheen zit die maar een fractie van het kruit bevat kan al iemand doden.

Stop nu eens met het downplayen en geef gewoon toe dat er wat extremistische republikeinen te ver gegaan zijn en gewoon opgepakt moeten worden vervolgens en berecht moeten worden volgens de leus van "law en order" waar die gasten zelf altijd keihard om schreeuwen. :D
pi_197322148
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gelul, natuurlijk. Als je voor een BLM demo een heel leger aan anonieme federale agenten kan laten aanrukken dan kun je dat ook voor Trump supporters die geweld willen plegen en dat aankondigen.
Gelul, natuurlijk.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:46:39 #161
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197322196
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:44 schreef Basp1 het volgende:
Stop nu eens met het downplayen en geef gewoon toe dat er wat extremistische republikeinen te ver gegaan zijn en gewoon opgepakt moeten worden vervolgens en berecht moeten worden volgens de leus van "law en order" waar die gasten zelf altijd keihard om schreeuwen.
Snap niet dat je dit naar mij toegooit. Heb nergens gezegd dat ze niet opgepakt moeten worden en niet te ver zijn gegaan.

Het is alleen geen staatsgreep, en ik vind de hysterie overdreven.
pi_197322214
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Het zijn ook niet de meest slimme mensen die daar waren, dat neemt niet weg dat ik er toch liever niet naast sta mochten ze kennis genoeg hebben en hij gaat af.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197322219
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Gelul, natuurlijk.
Nee, feit. Ook een feit, Trump die zegt "When the looting starts, the shooting starts" en die over degenen die het Capitool plunderen dan zegt "We love you".

Dezelfde DoJ die wel in staat was Federale agenten zonder naam, badge nummer of eenheid in te zetten is ineens niet in staat adequaat te reageren als Trump supporters met geweld dreigen en dat uitvoeren maar dat is dan niet te voorzien en toeval of zo? Tuurlijk. Als je dat gelooft heb ik nog heel goedkoop een brug met een prachtig uitzicht over New York te koop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 12:48:33 ]
  zondag 10 januari 2021 @ 12:50:04 #164
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197322259
quote:

[..]

+1 Helemaal mee eens.

En zo zijn er nog wel wat dingen toe te voegen aan je argumentatie.

Zoals het beledigen van Cain. Het beledigen van soldaten die het leven hebben gelaten.

Maar al helemaal het niet bellen met de familie van de dode agenten van afgelopen woensdag. En dat laatste toont aan dat hij dit goedkeurt.

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We kunnen de definities laten voor wat het zijn, het probleem blijft hetzelfde namelijk dat een van de zwaarst beveiligde lokaties in de VS schijnbaar niet veilig is voor figuren die explosieven en wapens naar binnen brengen. Voor mij blijft de vraag aanwezig hoe dat mogelijk was zondede r hulp van binnenaf.
Het Capitool was ceremonieel beveiligd. Ze willen daar niet uitstralen dat wapens nodig zijn.

Ik denk dat er hulp van binnen is geweest: een aantal senatoren die opdracht hebben gekregen de stemming tegen te werken. Een aantal binnen de politie die geen tegenstand hebben geboden.. Iemand in Washington die het oproepen van de Nationale Garde net eventjes uitstelt.

1 mannetje hier en daar is genoeg. En daar heeft Trump 4 jaar aan gewerkt. De lijst met ontslagen en opgestapte personen is zoooooooooooo bizar lang. Daar zat een plan achter.

Dit is alleen maar gefaald omdat er te weinig mensen waren die door wilde zetten toen het er echt om ging.

[ Bericht 30% gewijzigd door wdn op 10-01-2021 12:57:51 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_197322278
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Snap niet dat je dit naar mij toegooit. Heb nergens gezegd dat ze niet opgepakt moeten worden en niet te ver zijn gegaan.

Overdreven?

Een woedende menigte is het Binnenhof van de VS binnengedrongen, waardoor volksvertegenwoordigers noodgedwongen moesten vlucht. Bij deze actie zijn meerdere mensen om het leven gekomen, waaronder een agent. De demonstranten, als je ze zo kunt noemen, deden dit omdat ze maandenlang zijn opgejut door de president, die claimt dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen. Het was een aanval op het hart van de democratie.

Ik vind de reacties persoonlijk nog veel te timide.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 januari 2021 @ 12:51:25 #166
403588 mcmlxiv
pi_197322298
Vanaf pakweg eind november tot een paar dagen voor de zesde leefde er binnen de trump community op bnw een vreemd soort optimisme, een op de zesde gaat alles rechtgezet worden sfeer, inclusief de straffen die democratische leiders opgelegd zouden worden. Ik vond dat wat vreemd, inmiddels begrijp ik het. De zesde is besproken en gepland op media als parler, zoveel is duidelijk. Besproken als wat het moest worden, namelijk een staatsgreep.

Nu dat duidelijk is, zijn ook de reacties van b.v. Twitter, Apple, Google en Amazon goed te begrijpen. Geen enkel bedrijf wil het nieuwe IBM worden. Vereenzelvigd worden met het faciliteren van een fascistisch regime.

Tijd om even vol Godwin te gaan. Iets wat Mike overigens prima vindt hoor, hij heeft het nooit zo bedoeld. De VS 2021 is te vergelijken met Duitsland circa 1923. Veel ongelijkheid, veel protesten en een mislukte staatsgreep. De KPD als Antifa/BLM en de vergelijking is compleet.

Interessant is dan ook wat er vanaf nu gebeurt. Gaat de VS richting een vijfde rijk of lukt het succesvolle de duistere krachten te beteugelen en bij te sturen. Dat is nu de grote vraag. En ja dat is een vraagstuk van makkelijk een heel decennium
pi_197322323
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, feit.
Nee, je eigen verzinsels. Ik ga niet in op conspiracy theories als dit.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:53:34 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197322346
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197322355
twitter

Lin Wood ziet ze vliegen.
pi_197322359
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, je eigen verzinsels. Ik ga niet in op conspiracy theories als dit.
Dat zijn gewoon feiten die ik genoemd heb, hoor. Mischien moet jij je wat beter informeren als je er niet van op de hoogte bent? Lees even na:

https://edition.cnn.com/2(...)-protests/index.html

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 12:56:58 ]
pi_197322461
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:53 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Die ziet ze al jarenlang vliegen. Dat zijn Trumps advocaten dus. Wat ook logisch is omdat een advocaat die Trumps geraaskal niet steunt en herhaalt de laan uitvliegt.
  zondag 10 januari 2021 @ 12:59:30 #172
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197322487
quote:
[ twitter ]

Weer een dag verder: waarom zit deze idioot nog steeds niet vast? :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 10 januari 2021 @ 13:00:00 #173
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197322501
quote:
[ twitter ]

Het doet mij erg veel denken aan IS.
pi_197322647
Wel hypocriet dat veel media, journalisten en politici QAnon nu afschildert als een extremistische cult terwijl een hoop van hen dit jarenlang gebagatelliseerd hebben. Ze namen hen totaal niet serieus ondanks dat journalisten die al heel lang QAnon hebben bestudeerd hebben gewaarschuwd dat ze steeds meer extremer werden en steeds meer aanhangers kregen. Ze werden lang afgeschilderd als eenzame nerds die gek waren op complottheorieën maar weigerden in te zien dat ook politici, advocaten, militairen en politieagenten aanhangers zijn.
pi_197322652
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:59 schreef Szura het volgende:

[..]

Weer een dag verder: waarom zit deze idioot nog steeds niet vast? :')
Snap ik ook niet. Wanneer je een docent bedreigt op Twitter dan word je van je bed gelicht, maar een oproep om de VP van Amerika dood te schieten blijft zonder gevolgen? 🧐
pi_197322708
twitter

Koekoek!
pi_197322808
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:08 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Koekoek!
Ik vraag mij altijd af hoe ze zich dat voorstellen dan. De Federale regering die een privaat bedrijf gaat verplichten om diensten te verlenen aan een andere private partij die hun Terms of Service overtreed? Onder welke wetgeving denken ze dat dit kan?

Sowieso is anti-trust een lulverhaal in deze, AWS heeft geen monopolie, er zijn legio anderen die dezelfde diensten aanbieden. En de grootste ironie is dat Parler wel degelijk censureert en dat Parler zich tegen een specifieke groep richt als ze censureren.

Maar goed, de hypocritie van de zgn. vrije denkers is zolangzamerhand wel bekend.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 13:13:19 ]
  zondag 10 januari 2021 @ 13:13:55 #178
403588 mcmlxiv
pi_197322839
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:05 schreef The_Playmaker het volgende:
Wel hypocriet dat veel media, journalisten en politici QAnon nu afschildert als een extremistische cult terwijl een hoop van hen dit jarenlang gebagatelliseerd hebben. Ze namen hen totaal niet serieus ondanks dat journalisten die al heel lang QAnon hebben bestudeerd hebben gewaarschuwd dat ze steeds meer extremer werden en steeds meer aanhangers kregen. Ze werden lang afgeschilderd als eenzame nerds die gek waren op complottheorieën maar weigerden in te zien dat ook politici, advocaten, militairen en politieagenten aanhangers zijn.
Wat heeft onderschatten met hypocriet te maken? Zo werkt dat toch? Tot het beest bijt denk je dat het wel meevalt. Braaf poesie, braaf poesie, rotkat! That's live.
  zondag 10 januari 2021 @ 13:14:57 #179
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197322864
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:13 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Wat heeft onderschatten met hypocriet te maken? Zo werkt dat toch? Tot het beest bijt denk je dat het wel meevalt. Braaf poesie, braaf poesie, rotkat! That's live.
Life ;)
  zondag 10 januari 2021 @ 13:16:40 #180
403588 mcmlxiv
pi_197322903
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Life ;)
:bloos:
pi_197322923
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:50 schreef wdn het volgende:

[..]

+1 Helemaal mee eens.

En zo zijn er nog wel wat dingen toe te voegen aan je argumentatie.

Zoals het beledigen van Cain. Het beledigen van soldaten die het leven hebben gelaten.

Maar al helemaal het niet bellen met de familie van de dode agenten van afgelopen woensdag. En dat laatste toont aan dat hij dit goedkeurt.
[..]

Het Capitool was ceremonieel beveiligd. Ze willen daar niet uitstralen dat wapens nodig zijn.

Ik denk dat er hulp van binnen is geweest: een aantal senatoren die opdracht hebben gekregen de stemming tegen te werken. Een aantal binnen de politie die geen tegenstand hebben geboden.. Iemand in Washington die het oproepen van de Nationale Garde net eventjes uitstelt.

1 mannetje hier en daar is genoeg. En daar heeft Trump 4 jaar aan gewerkt. De lijst met ontslagen en opgestapte personen is zoooooooooooo bizar lang. Daar zat een plan achter.

Dit is alleen maar gefaald omdat er te weinig mensen waren die door wilde zetten toen het er echt om ging.
Vooral dat uitstel van oproepen van de NG. Staatsgreep by proxy.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_197322988
twitter

Terecht of niet dat Trump dit weigert?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 13:20:38 ]
pi_197322993
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:17 schreef Felixa het volgende:

[..]

Vooral dat uitstel van oproepen van de NG. Staatsgreep by proxy.
Er is een argument gemaakt door een advocaat dat Pence in daad het 25e Amendement heeft geactiveerd door de NG opdracht te geven naar Washington te gaan, Pence heeft daartoe alleen de bevoegdheid als hij President is, namelijk, als VP heeft hij die bevoegdheid niet dus, aldus het argument, het feit dat hij de opdracht gaf en dat die opdracht gevolgd is betekent dat het 25e Amendement de facto geactiveerd is.

Op zich wel een interessant vraagstuk, natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 13:21:48 ]
pi_197323051
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Terecht of niet dat Trump dit weigert?
Ik vind het veel interessanter dat Pence voor de eerste keer openlijk moed getoond heeft en het principe van de rechtsstaat voor een keer belangrijker vond dan zijn eigen persoonlijke veiligheid. Heeft wel heel lang geduurd maar toch.
  zondag 10 januari 2021 @ 13:25:06 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197323093
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is een argument gemaakt door een advocaat dat Pence in daad het 25e Amendement heeft geactiveerd door de NG opdracht te geven naar Washington te gaan, Pence heeft daartoe alleen de bevoegdheid als hij President is, namelijk, als VP heeft hij die bevoegdheid niet dus, aldus het argument, het feit dat hij de opdracht gaf en dat die opdracht gevolgd is betekent dat het 25e Amendement de facto geactiveerd is.

Op zich wel een interessant vraagstuk, natuurlijk.
Ik heb begrepen dat Pence die opdracht helemaal niet gegeven heeft. Zat ook niet in the chain of command.
pi_197323149
Ik vind het wel bizar dat men Pence nu ineens tot heldhaftige verdediger der democratie bestempelt.
pi_197323181
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat Pence die opdracht helemaal niet gegeven heeft. Zat ook niet in the chain of command.
Tja, dat is mij niet bekend, het is iig wel zo dat Trump die order niet gegeven heeft. Hogan heeft gezegd dat hij met Pence gesproken heeft over de inzet van de NG, volgens mij en dat die de opdracht gegeven heeft.

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
pi_197323236
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:20 schreef Tijger_m het volgende:
Er is een argument gemaakt door een advocaat dat Pence in daad het 25e Amendement heeft geactiveerd door de NG opdracht te geven naar Washington te gaan, Pence heeft daartoe alleen de bevoegdheid als hij President is, namelijk, als VP heeft hij die bevoegdheid niet dus, aldus het argument, het feit dat hij de opdracht gaf en dat die opdracht gevolgd is betekent dat het 25e Amendement de facto
Was het een opdracht van Pence ? Of was het een verzoek van Pence aan de hoogste commander NG ?
Trump ging beweren dat hij als snel opdracht gaf aan de NG... zo kan hij niet beweren dat die commander op eigen houtje heeft gehandeld. Bij de hoorzittingen moet men gericht onderzoeken hoe dat toeging met NG inzetten
Weigerde Trump ronduit of deed hij gewoon niks . Was het Pence die NG verzocht ?
pi_197323295
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Was het een opdracht van Pence ? Of was het een verzoek van Pence aan de hoogste commander NG ?
Trump ging beweren dat hij als snel opdracht gaf aan de NG... zo kan hij niet beweren dat die commander op eigen houtje heeft gehandeld. Bij de hoorzittingen moet men gericht onderzoeken hoe dat toeging met NG inzetten
Weigerde Trump ronduit of deed hij gewoon niks . Was het Pence die NG verzocht ?
Zoals het MIJ bekend is, en ik heb niet de waarheid in pacht, is door de gouverneur van Maryland diverse malen geprobeerd om zijn NG (Maryland National Guard dus) naar Washington te sturen, zijn verzoeken daartoe richting het Pentagon werden genegeerd tot dat uiteindelijk Pence contact met hem opnam, buiten de chain of command om, en die hem autoriseerde om de Maryland NG naar Washington te sturen.

Dat is hoe ik het verhaal begrijp.
  zondag 10 januari 2021 @ 13:34:27 #190
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197323332
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, dat is mij niet bekend, het is iig wel zo dat Trump die order niet gegeven heeft. Hogan heeft gezegd dat hij met Pence gesproken heeft over de inzet van de NG, volgens mij en dat die de opdracht gegeven heeft.

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
In dit artikel staat het uitvoerig beschreven, inclusief tijdstippen

twitter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_197323373
Oh, en er was NOG een telefoontje van Trump naar Georgia om de resultaten aan te passen:

quote:
Georgia Officials Reveal Third Trump Call Seeking to Influence Election Results

In a December call, President Trump told a Georgia election investigator that the official would be a “national hero” for finding evidence of fraud. White House officials’ pressure on the federal prosecutor in Atlanta to resign was also revealed.

ATLANTA — More than a week before President Trump called Georgia’s secretary of state, pressuring him to “find” votes to help overturn his electoral loss, the president made another call, this one to a top Georgia election investigator, in which he asked the investigator to “find the fraud” in the state.

The earlier phone call, which came to light on Saturday, along with the revelation that White House officials had pushed the top federal prosecutor in Atlanta to resign, underlined a broader push by Mr. Trump to overturn election results in the state.

Mr. Trump’s phone call, made in late December, was first reported by The Washington Post. The content of the Post report was verified by a state election official who requested anonymity because the official was not authorized to speak about the matter.

https://www.nytimes.com/2(...)lection-results.html
  zondag 10 januari 2021 @ 13:38:17 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197323457
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:36 schreef Tijger_m het volgende:
Oh, en er was NOG een telefoontje van Trump naar Georgia om de resultaten aan te passen:
[..]

Was al gemeld ;)
Maar beter 2x dan 0x.
pi_197323533
Van je collega's moet je het hebben?

quote:
Police officers who traveled to Washington are being investigated for connection to the Capitol melee.

Police departments across the country have suspended officers or referred them to internal reviews for attending the events on Jan. 6 in Washington that devolved into an assault on the U.S. Capitol.

The commanding officers or officials involved in the cases in New Hampshire, Pennsylvania, Texas and Washington State stressed that while the officers attended as private citizens, the question of whether they broke the law would be investigated.

In San Antonio, Sheriff Javier Salazar of Bexar County said he had referred Lt. Roxanne Mathai to the internal investigations department after she posted a video of herself on Facebook from near the Capitol, wearing a red, white and blue face mask and wrapped in an American flag. The officer waxed enthusiastic about the day but stated explicitly that she would not enter the Capitol.

https://www.nytimes.com/2(...)/capitol-police.html
pi_197323681
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:41 schreef Tijger_m het volgende:
The officer waxed enthusiastic about the day but stated explicitly that she would not enter the Capitol.
Ze ging niet het gebouw in, maar ze stond erbij , keek verlekkerend toe en en deed niks.
Ga weg... of probeer mensen te bewegen niet naar binnen te gaan en terug naar huis.
Door te blijven als reltourist ondersteun je indirect de lynchmob.
Deed ze nog wat aan foto's maken van bestormers ?
pi_197323724
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze ging niet het gebouw in, maar ze stond erbij , keek verlekkerend toe en en deed niks.
Ga weg... of probeer mensen te bewegen niet naar binnen te gaan en terug naar huis.
Tja, Law and Order, he?
pi_197323777
Als ze niet naar binnen is gegaan en niet meegedaan heeft aan de bestorming doet ze niets verkeerd, protesteren mag gewoon.
  zondag 10 januari 2021 @ 13:53:57 #197
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197323838
Honderden Tarikjes in een overheidsgebouw.
  zondag 10 januari 2021 @ 13:55:55 #198
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197323877
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:51 schreef MoreDakka het volgende:
Als ze niet naar binnen is gegaan en niet meegedaan heeft aan de bestorming doet ze niets verkeerd, protesteren mag gewoon.
Iets met een eed die je aflegt.
  zondag 10 januari 2021 @ 13:56:44 #199
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197323896
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197323906
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nou, bel de FBI en de Secret Services maar om hun grote onderzoek te stoppen. Hysterisch gedoe.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_197323934
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Iets met een eed die je aflegt.
En wat dan, in je eentje zonder coordinatie iets proberen te doen tegen zo'n mob?
  zondag 10 januari 2021 @ 13:59:50 #202
384435 klappernootopreis
pi_197323954
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:35 schreef vipergts het volgende:

[..]

bovendien: ze noemen het een pijpBOM dan kun je er rekening mee houden dat dit de functie is van dit item. Anders zeiden ze wel dat ie nep was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')