——————————————————————quote:The Bill and Melinda Gates Foundation had an event just a few months ago where they did a scenario called “Event 201” dealing with a virus that spreads through the world and kills millions, and which requires “global coordination” to combat it.
It was called “coronavirus” https://t.co/vBLtbkUi8z[/tweet]
http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html
Deze keer heb ik geen tijd om een uitgebreide OP te maken dus moet het maar zo . Topic is in het leven geroepen om alle mogelijkheden mbt het virus te onderzoeken
Ben de laatste tijd een stuk minder betrokken in de samenzweringswereld maar misschien kunnen de vaste leden hier een handje helpen om mij op de hoogte te brengen
Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdfquote:Op donderdag 26 maart 2020 20:02 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
De Rockefelers hebben in 2010 een document uitgebracht met een scenario hoe de leiders in de wereld meer kunnen maken van een crisis zoals een biologische pandemie. Voor meer controle zonder dat de mensen terugvochten. In deze fictieve scenario waar China won door een immense lockdown. Bleef elke burger wereldwijd alert en werden tijdelijke maatregelen blijvend zonder tegenstribbelen van de burger. Uit vrees voor toekomstige crisis.
Uitstekend advies zo doe ik het ook. Onze Angst Clown lult zoals gewoonlijk er weer omheen maar haalt wel de nieuwe mutatie erbij. Wat een man.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik denk dat het beste is om niet meer naar die ongefundeerde bangmakerij te luisteren en je eigen plan te trekken. er is niks bekend over deze variant en gelijk weer in lockdown, klopt geen zak van.
Die heb ik niet gezien man.. is sowieso niet representatief voor BNW aangezien het is gekaapt door COR zombies.quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:09 schreef Isdatzo het volgende:
WAAROM IS DE POLL UIT DE OP @:PSVCL ??????
Ik ben benieuwd of de mensen die Ja hebben gekozen ook bereid zijn om zich om het half jaar te laten vaccineren, dus elk jaar minimaal 4x laten prikken. Ouderen waarschijnlijk vaker.quote:
quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:33 schreef Sponsje88 het volgende:
om het half jaar te laten vaccineren, dus elk jaar minimaal 4x
haha verrassend. wordt steeds gekker.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:38 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Sorry was linkje vergeten te plakken:
https://www.bbc.com/news/(...)nned_post_type=share
Een Pfizer vaccin bestaat uit 2 injecties die kort na elkaar genomen dienen te worden.quote:
Geen idee waar je het over hebt, maar als het betekent dat we dan van deze ellende af zijn laat ik me desnoods elke week prikken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:33 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of de mensen die Ja hebben gekozen ook bereid zijn om zich om het half jaar te laten vaccineren, dus elk jaar minimaal 4x laten prikken. Ouderen waarschijnlijk vaker.
Ik zie geen edit in de OP ?quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:28 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien man.. is sowieso niet representatief voor BNW aangezien het is gekaapt door COR zombies.
Wel jammer dat je mijn mooie originele titel hebt gewijzigd ‘Wat zijn de griepcijfers?’
Is dat vanwege de mutaties?quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:38 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Sorry was linkje vergeten te plakken:
https://www.bbc.com/news/(...)nned_post_type=share
Nee, het vaccin bestaat uit 2 delen en heeft een tijdelijke werking:quote:
Ja dat weet ik, de zgn booster. Maar hoezo dan 4 keer per jaar?quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, het vaccin bestaat uit 2 delen en heeft een tijdelijke werking:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijgen-van-het-vaccin
Staat ook in dat artikel. De werking van het vaccin is minimaal 3 maanden. Ik gok dat die user bedoeld dat je 4x2 injecties moet krijgen om een heel jaar beschermd te zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, de zgn booster. Maar hoezo dan 4 keer per jaar?
Ik snap het ook niet helemaal. Denk dat als je gevaccineerd bent en de vaccinatie is van tijdelijke aard dat je dan ziek moet worden om immuun te raken, dus dat ze dan maar om het half jaar laat vaccineren, zodat het effect heeft maar dat is puur speculatie.quote:
De spoedwet bied weer uitkomst nu de regering de rechtszaak verloren heeft van Viruswaarheid omtrent de pcr-test.quote:Kamer achter verplichte PCR-test voor reizigers uit buitenland
De Tweede Kamer is met een ruime meerderheid akkoord gegaan met een wet die een juridische basis moet geven aan een verplichte negatieve coronatest voor reizigers uit het buitenland.
Het kabinet vond eigenlijk dat een aparte wettelijke regeling niet nodig was, maar is naar aanleiding van een rechterlijke uitspraak alsnog met een spoedwet gekomen.
https://nos.nl/artikel/23(...)-uit-buitenland.html
Ik weet het wel zeker.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:30 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet helemaal. Denk dat als je gevaccineerd bent en de vaccinatie is van tijdelijke aard dat je dan ziek moet worden om immuun te raken, dus dat ze dan maar om het half jaar laat vaccineren, zodat het effect heeft maar dat is puur speculatie.
Ik sla in ieder geval deze ellende over. Heeft volgens mij puur alleen met geld te maken.
Het is ook niet echt natuurljk om op deze manier met jouw immuunsysteem te spelen... Maar dit is dus ook waar vele BNW'ers om waarschuwen. De lange termijn effecten zijn niet bekend. Is het überhaupt getest wat er gebeurd als je je om het half jaar laat vaccineren? Lijkt mij sterk als fase 3 maar 2 maanden heeft geduurd. Straks krijg je ook een mix van vaccins van de verschillende fabrikanten. Kan niet bevordelijk zijn voor jouw immuunsysteem. Lijkt me.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:44 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker.
Varkens die om de haverklap antibiotica toegediend krijgen raken hun immuun-systeem op een zeker moment ook kwijt aan diezelfde antibiotica
En vanaf dat moment draagt de toegediende antibiotica ineens niet meer bij aan het oorspronkelijke doel; het 'gezond' houden van varkens maar doet het dat doel volledig de das om
Je hebt gelijk, dat zag ik over het hoofd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een Pfizer vaccin bestaat uit 2 injecties die kort na elkaar genomen dienen te worden.
Antibiotica is iets totaal anders. Een vaccin stimuleert juist je immuunsysteem zoals een daadwerkelijke infectie zou doen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:44 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker.
Varkens die om de haverklap antibiotica toegediend krijgen raken hun immuun-systeem op een zeker moment ook kwijt aan diezelfde antibiotica
En vanaf dat moment draagt de toegediende antibiotica ineens niet meer bij aan het oorspronkelijke doel; het 'gezond' houden van varkens maar doet het dat doel volledig de das om
Het hele idee van gezondheidszorg is niet 'natuurlijk' (whatever that may be).quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:55 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Het is ook niet echt natuurljk om op deze manier met jouw immuunsysteem te spelen...
Daarom is het verstandig om alleen medicatie te slikken als je het nodig hebt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het hele idee van gezondheidszorg is niet 'natuurlijk' (whatever that may be).
Ook als je het wel nodig hebt is het niet natuurlijk, zoals veel dingen in het hedendaagse leven.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:05 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Daarom is het verstandig om alleen medicatie te slikken als je het nodig hebt.
Nou dat is nogal een leap dat je maakt. We kunnen ook is naar andere medicatie kijken dan alleen vaccins. Neem nou bv de ivermectine dat belovende resultaten toont.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ook als je het wel nodig hebt is het niet natuurlijk, zoals veel dingen in het hedendaagse leven.
Of je als individu een vaccin nodig hebt zal je nooit weten. Immers: als je niet (ernstig) ziek wordt na een vaccinatie weet je niet of je zonder vaccin wel (ernstig) ziek was geworden, en vice versa. Maar dat we als samenleving wél een vaccin nodig hebben om het 'normale leven' weer op te kunnen pakken is vrij duidelijk.
Los van de vraag hoe veelbelovend ivermectine is: hoe voorkomt dit precies dat mensen medische zorg nodig hebben?quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:55 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Nou dat is nogal een leap dat je maakt. We kunnen ook is naar andere medicatie kijken dan alleen vaccins. Neem nou bv de ivermectine dat belovende resultaten toont.
Een daadwerkelijke infectie stimuleert inderdaad je immuunsysteem.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Antibiotica is iets totaal anders. Een vaccin stimuleert juist je immuunsysteem zoals een daadwerkelijke infectie zou doen.
Voordeel aan medicatie is dat je die gewoon via de apotheek zou kunnen krijgen, dus bij een sneltest zou je die medicatie kunnen krijgen als blijkt dat je covid hebt. Daar is een stuk minder zorgpersooneel nodig dan bij het vaccineren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Los van de vraag hoe veelbelovend ivermectine is: hoe voorkomt dit precies dat mensen medische zorg nodig hebben?
Een vaccin dus ook door een infectie te simuleren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:08 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Een daadwerkelijke infectie stimuleert inderdaad je immuunsysteem.
Wat wil je hier nu mee zeggen?quote:Al gelezen dat de MRNA-vaccins ook blijken te ''helpen'' tegen allerlei andere vormen van corona-virussen?
Een simpele verkoudheid kan worden veroorzaakt door een virus met noemer 'coronavirus' evenals een simpele verkoudheid kan worden veroorzaakt door het nieuwe 'virus' dat de naam 'sars cov2' heeft mogen krijgen...
https://www.scientias.nl/(...)-immuun-dan-gedacht/
Bovenstaand linkje is ook wel interessant
Ah, gewoon pilletje slikken en klaar? Zorg is geen maatwerk meer? Belanden mensen niet meer in het ziekenhuis? Wanneer weten we of die bende werkt?quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:16 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Voordeel aan medicatie is dat je die gewoon via de apotheek zou kunnen krijgen, dus bij een sneltest zou je die medicatie kunnen krijgen als blijkt dat je covid hebt. Daar is een stuk minder zorgpersooneel nodig dan bij het vaccineren.
Hetgeen ik zeg.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Een vaccin dus ook door een infectie te simuleren.
[..]
Wat wil je hier nu mee zeggen?
Waarom ben je zo neerbuigend tegen een middel dat een nobel prijs heeft gewonnen? Heb je in vaccins geinvesteerd ofzo?quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah, gewoon pilletje slikken en klaar? Zorg is geen maatwerk meer? Belanden mensen niet meer in het ziekenhuis? Wanneer weten we of die bende werkt?
Het 'voorkomen is beter dan genezen' gaat niet meer op?
Zeker weten. Heb goed verdiend aan Modernaquote:Op donderdag 7 januari 2021 22:40 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Waarom ben je zo neerbuigend tegen een middel dat een nobel prijs heeft gewonnen? Heb je in vaccins geinvesteerd ofzo?
Nogmaals: het 'voorkomen is beter dan genezen' gaat niet meer op? Natuurlijk is het mooi wanneer er medicatie is die helpt bij het bestrijden van een corona-infectie, laat dat duidelijk zijn. Alleen medicatie voorkomt een besmetting niet. We hebben vaccins die effectief lijken te zijn, waarom wachten op medicatie wanneer we nu een veelbelovende uitweg hebben?quote:https://c19ivermectin.com/
Zou toch mooi zijn als we op deze manier uit de lockdown kunnen komen ipv om de half jaar te vaccineren? Ow en als je gevaccineerd bent blijf je waarschijnlijk nog de maatregelen houden ook.
Wellicht zou een combi mogelijk zijn om de desbetreffende doelgroep te vaccineren en voor gezonde mensen die medicatie te laten gebruiken.
Als ik de keuze heb tussen vaccinatie/medicatie bij constatering/of niks, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zeker weten. Heb goed verdiend aan Moderna, maar dat heeft verder niks te maken met hoe ik erin sta. Dat was gewoon viesranzig opportunisme.
[..]
Nogmaals: het 'voorkomen is beter dan genezen' gaat niet meer op? Natuurlijk is het mooi wanneer er medicatie is die helpt bij het bestrijden van een corona-infectie, laat dat duidelijk zijn. Alleen medicatie voorkomt een besmetting niet. We hebben vaccins die effectief lijken te zijn, waarom wachten op medicatie wanneer we nu een veelbelovende uitweg hebben?
Spreek even voor mijzelf tussendoor hoewel je de vraag niet algemeen stelt; ik ben nogal wantrouwend voor aangeboden uitwegen wanneer ik naar mijn mening doelbewust in een gecreëerd oord ben gebracht.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zeker weten. Heb goed verdiend aan Moderna, maar dat heeft verder niks te maken met hoe ik erin sta. Dat was gewoon viesranzig opportunisme.
[..]
Nogmaals: het 'voorkomen is beter dan genezen' gaat niet meer op? Natuurlijk is het mooi wanneer er medicatie is die helpt bij het bestrijden van een corona-infectie, laat dat duidelijk zijn. Alleen medicatie voorkomt een besmetting niet. We hebben vaccins die effectief lijken te zijn, waarom wachten op medicatie wanneer we nu een veelbelovende uitweg hebben?
Denk dat je hiermee de essentie aanstipt inderdaad. Als je denkt dat we met opzet in deze situatie verzeild geraakt zijn dan is het logisch dat je voorgeschotelde uitwegen niet vertrouwt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:53 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Spreek even voor mijzelf tussendoor hoewel je de vraag niet algemeen stelt; ik ben nogal wantrouwend voor aangeboden uitwegen wanneer ik naar mijn mening doelbewust in een gecreëerd oord ben gebracht.
Laat ze het maar niet horen in subforum corona, want dan word je afgemaaktquote:Op donderdag 7 januari 2021 21:55 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Nou dat is nogal een leap dat je maakt. We kunnen ook is naar andere medicatie kijken dan alleen vaccins. Neem nou bv de ivermectine dat belovende resultaten toont.
Maar je gaat mij niet overtuigen met je vaccins. Als blijkt dat je gewoon besmettelijk bent en alleen symptomen minder worden, dan kan ik als gezonde man net zo goed het virus zelf oplopen en immuniteit opbouwen via de natuurlijke manier.
Maar dat gaat er bij jou niet in als je zelfs al acceptabel vind om wekelijks zo'n prik te nemen.
Vrees dat we daar nog lang op kunnen wachten als het aan Hugo de Jonge ligt. Die heeft al zoveel geld in vaccins geinvesteerd...quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Laat ze het maar niet horen in subforum corona, want dan word je afgemaakt![]()
Ik wacht op de dag dat nos publiceert dat deze medicatie mede zorgt voor sneller herstel en kortere ligtijd van corona patienten.
Zorg hoor je in te richten dat het genoeg capaciteit heeft om normale aantallen te kunnen bolwerken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Los van de vraag hoe veelbelovend ivermectine is: hoe voorkomt dit precies dat mensen medische zorg nodig hebben?
Wat een onvriendelijke sneer. Er wordt met tijden scherp gediscussieer, maar niemand wordt er afgemaakt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Laat ze het maar niet horen in subforum corona, want dan word je afgemaakt![]()
Ik wacht op de dag dat nos publiceert dat deze medicatie mede zorgt voor sneller herstel en kortere ligtijd van corona patienten.
Het is een persoonlijke interpretatie waardoor ik op dat subforum niet altijd alles meer los durf te laten hoe ik tegen zaken aan kijk en hier wel, omdat ik in deze hoek soms dan net wat meer gelijkgestemden heb die mij daarin wel lijken te begrijpen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een onvriendelijke sneer. Er wordt met tijden scherp gediscussieer, maar niemand wordt er afgemaakt.
Als onderzoeken uitwijzen dat een medicijn geschikt is, zal dat worden gebruikt en ook bekend gemaakt. Als dat niet bekend gemaakt wordt, zal(nog) niet afdoende zijn aangetoond dat het inderdaad een goed medicijn is om hiervoor te gebruiken.
Hou niet zo van echo chambers die MSM nafluiten. Ken de sub verder niet, dus kan ernaast zitten. Ik vond FvD een prima partij, maar het is de grond ingetrapt. Heb nu geen partij meer waarop ik kan stemmen. Zit hier voornamelijk voor de conspiracies.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
@:Twinkle20 en @:Sponsje88 :en de andere corona critici hier: kunnen jullie wel in NWS?
NWS / Verdere leegloop Forum: ’Steeds raardere Covid-standpunten’
Ben benieuwd of jullie de extreme standpunten van Baudet steunen en het zou leuk zijn als daar wat tegengeluid zou zijn in dat topic. Users proberen daar elkaar te overtreffen met een steeds sterkere afkeer van FvD.
Medicatie zoals Softenon?quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:16 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Voordeel aan medicatie is dat je die gewoon via de apotheek zou kunnen krijgen, dus bij een sneltest zou je die medicatie kunnen krijgen als blijkt dat je covid hebt. Daar is een stuk minder zorgpersooneel nodig dan bij het vaccineren.
over een jaar weten we niet eens meer waarom we aan deze maatregelen begonnen zijn, maar wel vrolijk ermee verder gaan natuurlijk. omdat Hugo t zegt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:35 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Nergens voor nodig om mensen dat vaccine aan te smeren. Zeker niet aan de jongegeren waarvan de kans nihil is dat ze het killervirus oplopen
Ik zit het ook met verbazing te lezen. Vaccinatie is eng, gaat om het geld, is onnatuurlijk en zo, maar voor een pilletje gaat dat niet op?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Medicatie zoals Softenon?
Bij pillen is het veel vaker fout gegaan dan bij vaccins. Durf je dat wel aan?
Ik kan zeker wel begrijpen dat je je in dit subforum op sommige gebieden beter op je gemak voelt. En natuurlijk is het fijn om met gelijkstemden te praten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:44 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het is een persoonlijke interpretatie waardoor ik op dat subforum niet altijd alles meer los durf te laten hoe ik tegen zaken aan kijk en hier wel, omdat ik in deze hoek soms dan net wat meer gelijkgestemden heb die mij daarin wel lijken te begrijpen.
Ik ben sowieso niet bepaald wetenschappelijk minded. Ik heb geen wetenschappelijke studie gedaan, is ook niet aan mij besteed en laat ik graag aan andere mensen over.Dus dan sta ik daar al met 3-0 achter omdat, als het niet wetenschappelijk onderbouwd is, het vaak niet goed genoeg lijkt te zijn. Dat het dan ineens niet telt en per definitie onwaar of onjuist is.
Niet alles in het leven hoeft wetenschappelijk bewezen te zijn, om het maar door te kunnen laten gaan als waarheid.
En natuurlijk dat ook via een pil nano tech je lijf kan binnendringenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik zit het ook met verbazing te lezen. Vaccinatie is eng, gaat om het geld, is onnatuurlijk en zo, maar voor een pilletje gaat dat niet op?
Met als voordeel dat medicijnen die allang goedgekeurd zijn (voor andere doeleinden) door artsen direct ingezet kunnen worden als ze bewezen effectief zijn tegen in dit geval coronaquote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan zeker wel begrijpen dat je je in dit subforum op sommige gebieden beter op je gemak voelt. En natuurlijk is het fijn om met gelijkstemden te praten.
Ik vind alleen de sneer dat je in COR afgemaakt zo jammer, want volgens mij is dat niet zo. Er wordt inderdaad best wel eens scherp gediscussieerd, door mensen met allerlei verschillende meningen, maar afgemaakt wordt als het goed is niemand. En mocht iemand te ver gaan, wordt daarop gemodereerd.
Ik zag toevallig gisteren nog een artikel over medicijnen voor reuma waarvan is onderzocht of ze helpen en waar goede resultaten van zijn. Ik denk dat dat is wat moet gebeuren met alle claims van medicijnen: onderzoeken of ze werkelijk helpen, geen schade toebrengen die je niet verwacht. En als dat allemaal in orde lijkt, kan het worden ingezet.
Als je daadwerkelijk denkt dat je hiermee een hele slimme vergelijking toont vind ik dat best vervelend voor je.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:30 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Hetgeen ik zeg.
Ik zou me als ik jou was eerder druk maken om hoe je zelf leest of niet leest.
Wist je dat wanneer je porno kijkt op een digitaal scherm je daarmee door middel van 'simulatie' je hersenen kunt triggeren om de bloedsomloop naar je penis dusdanig te kunnen versterken zodat je een erectie krijgt?
Als we als simplistisch en basaal doel van de erectie, de voortplanting, nemen dan zorgt die digitale stimulans voor bepaalde tijdelijke symptomen maar niet voor het uitendelijke doel
Hou op hoor, lees mijn notes maar terug hoe zoetsappig jij daar modereert. Overigens is dat subforum mij nu al een half jaar ontoegankelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan zeker wel begrijpen dat je je in dit subforum op sommige gebieden beter op je gemak voelt. En natuurlijk is het fijn om met gelijkstemden te praten.
Ik vind alleen de sneer dat je in COR afgemaakt zo jammer, want volgens mij is dat niet zo. Er wordt inderdaad best wel eens scherp gediscussieerd, door mensen met allerlei verschillende meningen, maar afgemaakt wordt als het goed is niemand. En mocht iemand te ver gaan, wordt daarop gemodereerd.
Ik zag toevallig gisteren nog een artikel over medicijnen voor reuma waarvan is onderzocht of ze helpen en waar goede resultaten van zijn. Ik denk dat dat is wat moet gebeuren met alle claims van medicijnen: onderzoeken of ze werkelijk helpen, geen schade toebrengen die je niet verwacht. En als dat allemaal in orde lijkt, kan het worden ingezet.
Enige verschil met die vaccinatie en dit middel is dat de vaccinatie 2 maanden getest is en dit middel al jaren op de markt is. Dus de eventuele lange termijn effecten zijn dan bekend.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik zit het ook met verbazing te lezen. Vaccinatie is eng, gaat om het geld, is onnatuurlijk en zo, maar voor een pilletje gaat dat niet op?
Ik ben pas een week mod daar, dus ik heb jou nooit gemodereerd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hou op hoor, lees mijn notes maar terug hoe zoetsappig jij daar modereert. Overigens is dat subforum mij nu al een half jaar ontoegankelijk.
En aan andere medicatie verdienen ze geen geld? Oh en guess what, dat middel is ook niet fatsoenlijk op zwangere vrouwen getest. Dat was voor het vaccin pas ook nog een issue toch? Als ik dan lees dat de dosis mogelijk 10.000 keer hoger moet voor deze toepassing dan voor het gebruik tegen parasieten... Het is een beetje vreemd meten met 2 maten dit.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:05 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Enige verschil met die vaccinatie en dit middel is dat de vaccinatie 2 maanden getest is en dit middel al jaren op de markt is. Dus de eventuele lange termijn effecten zijn dan bekend.
Daarnaast verdienen ze zoveel geld aan vaccinatie en is het dus van meerwaarde om je zoveel mogelijk te laten vaccineren.
Erg jammer dat je dat niet ziet.
Onlangs zijn nog maagzuurremmers geschorst wegens vervuiling met NDMA. Waren ook al jaren op de marktquote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:05 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Enige verschil met die vaccinatie en dit middel is dat de vaccinatie 2 maanden getest is en dit middel al jaren op de markt is. Dus de eventuele lange termijn effecten zijn dan bekend.
Daarnaast verdienen ze zoveel geld aan vaccinatie en is het dus van meerwaarde om je zoveel mogelijk te laten vaccineren.
Jammer insinueert dat je een neuk geeft om wat hij denkt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:05 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Je kan het ook niet vergelijken met elkaar. De één krijg je toegediend als je gewoon gezond bent en de ander pas als je ziek bent.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En aan andere medicatie verdienen ze geen geld? Oh en guess what, dat middel is ook niet fatsoenlijk op zwangere vrouwen getest. Dat was voor het vaccin pas ook nog een issue toch? Als ik dan lees dat de dosis mogelijk 10.000 keer hoger moet voor deze toepassing dan voor het gebruik tegen parasieten... Het is een beetje vreemd meten met 2 maten dit.
Vaccinaties bestaan al best lang hoor (>200 jaar) en preventie is nog altijd beter dan genezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:09 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Je kan het ook niet vergelijken met elkaar. De één krijg je toegediend als je gewoon gezond bent en de ander pas als je ziek bent.
Big pharma heeft een mooie work around bedacht om aan gezonde mensen geld te verdienen. Best knap hoor.
Ja joh.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:09 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Je kan het ook niet vergelijken met elkaar. De één krijg je toegediend als je gewoon gezond bent en de ander pas als je ziek bent.
Big pharma heeft een mooie work around bedacht om aan gezonde mensen geld te verdienen. Best knap hoor.
Covid: Trials to test combination of Oxford and Sputnik vaccinesquote:Op donderdag 7 januari 2021 20:55 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Het is ook niet echt natuurljk om op deze manier met jouw immuunsysteem te spelen... Maar dit is dus ook waar vele BNW'ers om waarschuwen. De lange termijn effecten zijn niet bekend. Is het überhaupt getest wat er gebeurd als je je om het half jaar laat vaccineren? Lijkt mij sterk als fase 3 maar 2 maanden heeft geduurd. Straks krijg je ook een mix van vaccins van de verschillende fabrikanten. Kan niet bevordelijk zijn voor jouw immuunsysteem. Lijkt me.
Die fotos op het einde zijn grappigquote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:32 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja joh.
Effe lachen..
[ twitter ]
En in België ging de politie gezellig gourmetten met elkaar
Regels gelden niet voor handhavers. Dat weet je toch?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:32 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja joh.
Effe lachen..
[ twitter ]
En in België ging de politie gezellig gourmetten met elkaar
Jij slikt zeker ook nooit antibiotica als je een ontsteking hebt?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:33 schreef Tingo het volgende:
[..]
Covid: Trials to test combination of Oxford and Sputnik vaccines
December 11:
https://www.bbc.com/news/health-55273907
'UK and Russian scientists are teaming up to trial a combination of the Oxford-AstraZeneca and Sputnik V vaccines to see if protection against Covid-19 can be improved.
Mixing two similar vaccines could lead to a better immune response in people.'
Zeggen ze![]()
I'll trust my own immune responses without the 'aid' of vaccine cocktails, thank you very much.
And if I need a 'boost', I'll have a Westmalle Tripel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Suggestive_questionquote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En aan andere medicatie verdienen ze geen geld? Oh en guess what, dat middel is ook niet fatsoenlijk op zwangere vrouwen getest. Dat was voor het vaccin pas ook nog een issue toch? Als ik dan lees dat de dosis mogelijk 10.000 keer hoger moet voor deze toepassing dan voor het gebruik tegen parasieten... Het is een beetje vreemd meten met 2 maten dit.
Nee.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jij slikt zeker ook nooit antibiotica als je een ontsteking hebt?
Nooit zware of nooit antibiotica überhauptquote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:13 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nee.
Hoog dosis vitC en groene thee.
Ik kan me echt niet herrineren wanneer ik 'n ontsteking voor 't laatste heb gehad.
Ik heb nooit in m'n leven zware antibiotica gehad.
Health and fitness fan ben ik ook niet.Misschien ben ik gewoon een van de vuile mazzelaars die 'n gezonde immuunsysteem heeft.
Heb je inhoudelijk nog wat toe te voegen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:06 schreef Tingo het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Suggestive_question
'A suggestive question is one that implies that a certain answer should be given in response,[1][2] or falsely presents a presupposition in the question as accepted fact.[3][4] Such a question distorts the memory thereby tricking the person into answering in a specific way that might or might not be true or consistent with their actual feelings, and can be deliberate or unintentional.'
.....
Gebruik je heel vaak.
Een allergische reactie dus.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Alweer ene waarbij het niet goed afloopt.
The love of my life, my husband Gregory Michael MD
an Obstetrician that had his office in Mount Sinai Medical Center in Miami Beach Died the day before yesterday due to a strong reaction to the COVID vaccine.
He was a very healthy 56 year old, loved by everyone in the community delivered hundreds of healthy babies and worked tireless through the pandemic.
He was vaccinated with the Pfizer vaccine at MSMC on December 18, 3 days later he saw a strong set of petechiae on his feet and hands which made him seek attention at the emergency room at MSMC. The CBC that was done at his arrival showed his platelet count to be 0 (A normal platelet count ranges from 150,000 to 450,000 platelets per microliter of blood.) he was admitted in the ICU with a diagnosis of acute ITP caused by a reaction to the COVID vaccine. A team of expert doctors tried for 2 weeks to raise his platelet count to no avail. Experts from all over the country were involved in his care. No matter what they did, the platelets count refused to go up. He was conscious and energetic through the whole process but 2 days before a last resort surgery, he got a hemorrhagic stroke caused by the lack of platelets that took his life in a matter of minutes.
He was a pro vaccine advocate that is why he got it himself.
I believe that people should be aware that side effects can happened, that it is not good for everyone and in this case destroyed a beautiful life, a perfect family, and has affected so many people in the community
Do not let his death be in vain please save more lives by making this information news.
Link
Damn........quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Alweer ene waarbij het niet goed afloopt.
The love of my life, my husband Gregory Michael MD
an Obstetrician that had his office in Mount Sinai Medical Center in Miami Beach Died the day before yesterday due to a strong reaction to the COVID vaccine.
He was a very healthy 56 year old, loved by everyone in the community delivered hundreds of healthy babies and worked tireless through the pandemic.
He was vaccinated with the Pfizer vaccine at MSMC on December 18, 3 days later he saw a strong set of petechiae on his feet and hands which made him seek attention at the emergency room at MSMC. The CBC that was done at his arrival showed his platelet count to be 0 (A normal platelet count ranges from 150,000 to 450,000 platelets per microliter of blood.) he was admitted in the ICU with a diagnosis of acute ITP caused by a reaction to the COVID vaccine. A team of expert doctors tried for 2 weeks to raise his platelet count to no avail. Experts from all over the country were involved in his care. No matter what they did, the platelets count refused to go up. He was conscious and energetic through the whole process but 2 days before a last resort surgery, he got a hemorrhagic stroke caused by the lack of platelets that took his life in a matter of minutes.
He was a pro vaccine advocate that is why he got it himself.
I believe that people should be aware that side effects can happened, that it is not good for everyone and in this case destroyed a beautiful life, a perfect family, and has affected so many people in the community
Do not let his death be in vain please save more lives by making this information news.
Link
Of wellicht was de beste man toch niet zo gezond als hij dacht. Eerst maar even de autopsie afwachten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Damn........
Ik heb gehoord dat je eigen cellen virusdeeltjes gaan aanmaken en dat je lichaam dus als een vorm van.... Zelfbescherming lichaamsvreemde stoffen gaat uitschakelen.
Maar of je lijf dat heel tactisch doet en of het zich zo kan vergissen dat het in auto immuunziekte vervalt.... Dat was iets wat ik wel voorbij heb horen komen over die RNA vaccins.
ik wacht nog op de autopsie van 100k coronadoden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Of wellicht was de beste man toch niet zo gezond als hij dacht. Eerst maar even de autopsie afwachten.
waar wacht je precies op?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:05 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik wacht nog op de autopsie van 100k coronadoden.
Je maakt weer eens overuren devlin.. hoeveel krijg je betaald ?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
waar wacht je precies op?
Hier iig een voorproefje
https://www.rtlnieuws.nl/(...)k-onderzoek-covid-19
En hier
https://nos.nl/collectie/(...)eden-coronapatienten
Puur vrijwilligerswerk. Allemaal voor een goed doel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:26 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Je maakt weer eens overuren devlin.. hoeveel krijg je betaald ?
Jup klopt Pierre Capel gaf dat ook al aan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Damn........
Ik heb gehoord dat je eigen cellen virusdeeltjes gaan aanmaken en dat je lichaam dus als een vorm van.... Zelfbescherming lichaamsvreemde stoffen gaat uitschakelen.
Maar of je lijf dat heel tactisch doet en of het zich zo kan vergissen dat het in auto immuunziekte vervalt.... Dat was iets wat ik wel voorbij heb horen komen over die RNA vaccins.
Oke..Hugo zal wel trots zijnquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Puur vrijwilligerswerk. Allemaal voor een goed doel.
Bij besmetting met een virus maken de cellen van het lichaam ook virus deeltjes aanquote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Damn........
Wat zei hij precies? Tis allemaal tamelijk technisch, ik heb mijn grote teen in de stof gehad, lastige opleiding (die ook Willem Engel heeft afgerond, master niveau zelfs) bio-farmacie.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:32 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jup klopt Pierre Capel gaf dat ook al aan.
En hoeveel zijn er puur aan corona overleden zonder onderliggende problemen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een allergische reactie dus.
Ondertussen in de USA
Coronavirus Cases:
22,141,943
Deaths:
374,242
Recovered:
13,147,556
Das niet belangrijk, dat zijn cijfers die de pandemie minder erg doen lijken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:37 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
En hoeveel zijn er puur aan corona overleden zonder onderliggende problemen?
maakt dat uit? Met alleen hoge bloeddruk of hartproblemen hadden ze gewoon nog geleefdquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:37 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
En hoeveel zijn er puur aan corona overleden zonder onderliggende problemen?
Lijkt me wel relevant om te weten als je zulke schokkende cijfers laat zien. Volgens dit artikel gaat het om 94% die gemiddeld 2.6 extra aandoeningen had en zijn het voornamelijk ouderen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
maakt dat uit? Met alleen hoge bloeddruk of hartproblemen hadden ze gewoon nog geleefd
https://www.bitchute.com/video/6PqidbZyd5bH/ Kun je het terugkijken want van YT mocht het niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat zei hij precies? Tis allemaal tamelijk technisch, ik heb mijn grote teen in de stof gehad, lastige opleiding (die ook Willem Engel heeft afgerond, master niveau zelfs) bio-farmacie.
Maar zonder corona hadden ze gewoon nog geleefdquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:44 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Lijkt me wel relevant om te weten als je zulke schokkende cijfers laat zien. Volgens dit artikel gaat het om 94% die gemiddeld 2.6 extra aandoeningen had en zijn het voornamelijk ouderen.
https://nypost.com/2020/1(...)ath-toll-in-america/
Dat is dus de vraag. Ze waren al ernstig ziek.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar zonder corona hadden ze gewoon nog geleefd
"very sick" ?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:47 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Ze waren al ernstig ziek.
The remaining 94 percent died with and not exclusively of the coronavirus. These people also were on average elderly and had 2.6 other health problems. This implies a good fraction who succumbed had three or more comorbidities. In other words, most deaths attributed to the coronavirus were in very sick people.
Is pertinente onzin. Als ze dit al niet juist hebben, vrees ik voor de rest van het artikelquote:the test can mistake past infections as current, or even tag infections of other coronaviruses. The one causing COVID-19 is only one among many.
Dan geloof je toch lekker dat ze super fit waren. Maakt mij niet uit hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
"very sick" ?
Dat is nogal een statement en ook erg ongefundeerd
Bovendien heb ernstige vraagtekens bij de kwaliteit van dat artikel
[..]
Is pertinente onzin. Als ze dit al niet juist hebben, vrees ik voor de rest van het artikel
Nee dat zeg ik niet,quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:52 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dan geloof je toch lekker dat ze super fit waren. Maakt mij niet uit hoor.
Bezig met de moonwalkquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geen idee ik spreek hem nooit.
Hoe is het met je danslessen?
Als je een nier transplatatie hebt gehad of chemokuur aan het volgen bent, dan is jouw immuunsysteem verzwakt en extreem vatbaar voor virussen. Een griep is dan ook al dodelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet,
Maar iemand die een niertransplantatie heeft gehad, is die ernstig ziek?
Iemand die aan het genezen is van kanker of iemand die daaraan behandeld wordt middels chemo of stamceltherapie en daar goed op reageert? Mag die dus gewoon dood, of is dat minder erg als die dood gaat door Corona?
Iemand met astma? Diabetes?
Moeten we daar gewoon lekker fatalistisch zeggen dat ze anders misschien wel aan griep waren overleden?
Ja dus? Dan maar de handen in de lucht gooien en zeggen jammer voor je?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:11 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Als je een nier transplatatie hebt gehad of chemokuur aan het volgen bent, dan is jouw immuunsysteem verzwakt en extreem vatbaar voor virussen. Een griep is dan ook al dodelijk.
Onzin, de media laat niks achterwegen en ook op de site van het RIVM kun je gewoon de risicogroepen vinden.quote:Ik zeg alleen dat als je een volledig beeld zou willen hebben over de gevaren van het virus, dan zou je daar onderscheidt in moeten maken. De media doet in dit geval aan fear porn om dat soort dingen achterwege te laten, want je krijgt er toch een ander beeld van...
Het zijn hele waarheden, maar sommigen vinden zieke mensen blijkbaar niet zo belangrijkquote:374242
of
22455
Is nogal een verschil. En dan betreft het voornamelijk ouderen. Maar ik begrijp het wel. Het is de bedoeling dat iedereen die prik neemt... Dus dan maar halve waarheiden presenteren.
Het feit dat je onder behandeling bent houdt in dat er waarschijnlijk nog hoop is op genezing. Als je daar corona overheen krijgt ga je dus dood aan corona, zonder corona had je nog geleefdquote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:17 schreef Sponsje88 het volgende:
Stel je hebt kanker... Volgt een chemokuur... Je immuunsysteem is extreem verzwakt... Je krijgt corona en gaat dood... Ben je dan overleden aan kanker of aan corona?
Wat als je corona met griep vervangt?
Neee, corona is geen griep!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:17 schreef Sponsje88 het volgende:
Bij welke % veranderd dit dan? 90% kans dat je het niet redt? Ze moeten gewoon duidelijk weergeven dat de cijfers die ze tonen het grotendeels gaat over mensen met onderliggende aandoeningen, maar kennelijk komen we niet tot elkaar... as usual...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het feit dat je onder behandeling bent houdt in dat er waarschijnlijk nog hoop is op genezing. Als je daar corona overheen krijgt ga je dus dood aan corona, zonder corona had je nog geleefd
Zinloze discussie. Het feit is dat er gewoon mensen overlijden die anders nog vele jaren hadden geleefd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:24 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Bij welke % veranderd dit dan? 90% kans dat je het niet redt? Ze moeten gewoon duidelijk weergeven dat de cijfers die ze tonen het grotendeels gaat over mensen met onderliggende aandoeningen, maar kennelijk komen we niet tot elkaar... as usual...
In dat geval corona of griep ja, met een onderliggende complicatie.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:17 schreef Sponsje88 het volgende:
Stel je hebt kanker... Volgt een chemokuur... Je immuunsysteem is extreem verzwakt... Je krijgt corona en gaat dood... Ben je dan overleden aan kanker of aan corona?
Das ook zo met influenza, waarom doen we daar dan niet krampachtig over?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zinloze discussie. Het feit is dat er gewoon mensen overlijden die anders nog vele jaren hadden geleefd.
Zodra de toestroom influenzapatiënten in de ziekenhuizen voor maatschappij-ontwrichtende toestanden zorgt ga je dezelfde "krampachtigheid" zien.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das ook zo met influenza, waarom doen we daar dan niet krampachtig over?
Nou nee, het beleid gaat veel verder dan "zorg ontlasten" Men mag het kosten wat het kost niet oplopen. Zelfs als middelen ter zelfbescherming aanwezig zijn (vaccins) en men de tijd heeft gehad ze tot zich te nemen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zodra de toestroom influenzapatiënten in de ziekenhuizen voor maatschappij-ontwrichtende toestanden zorgt ga je dezelfde "krampachtigheid" zien.
Niet ziek worden en de zorg ontlasten gaan hand in hand. Dat snap je?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou nee, het beleid gaat veel verder dan "zorg ontlasten" Men mag het kosten wat het kost niet oplopen. Zelfs als middelen ter zelfbescherming aanwezig zijn (vaccins) en men de tijd heeft gehad ze tot zich te nemen.
Is dit feitelijk wat het kabinet heeft verkondigd? Misschien niet, maar dat is wat ze uitstralen op mij.
De zorg hoeft toch niet ontlast te worden als ze met 2 vingers in de neus kunnen werken?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niet ziek worden en de zorg ontlasten gaan hand in hand. Dat snap je?
De werkdruk is al heel lang niet meer okay.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
De zorg hoeft toch niet ontlast te worden als ze met 2 vingers in de neus kunnen werken?
Zorg ontlasten lijkt me alleen nodig als de werkdruk niet meer okay is.
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_swine_flu_pandemic Weet je die nog? Die viel toen gelukkig mee. Was in eerste instantie ook veel onzekerheid over hoe gevaarlijk en maatschappij-ontwrichtend het zou worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das ook zo met influenza, waarom doen we daar dan niet krampachtig over?
Ja, die weten we ook nog.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_swine_flu_pandemic Weet je die nog? Die viel toen gelukkig mee. Was in eerste instantie ook veel onzekerheid over hoe gevaarlijk en maatschappij-ontwrichtend het zou worden.
Gezonde mensen kunnen beter niet laten vaccineren. Die tijd,kosten en energie kunnen ze beter op de kwetsbaren/echte zieke mensen besteden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niet ziek worden en de zorg ontlasten gaan hand in hand. Dat snap je?
Misschien 20 jaar lang of zo 'niet meer okay'.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De werkdruk is al heel lang niet meer okay.
Ondertussen in Zweden:quote:
Die kwetsbaren zijn juist afhankelijk van de vaccinatiebereidheid onder de jonge en gezonde mensen. En zoals ik al vaker gezegd heb: al vergeet je alle bejaarden, dan nog is de zorgcapaciteit niet toereikend voor alle jongere mensen die in het ziekenhuis terecht gaan komen in het geval van ongecontroleerde verspreiding.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:26 schreef Tingo het volgende:
[..]
Gezonde mensen kunnen beter niet laten vaccineren. Die tijd,kosten en energie kunnen ze beter op de kwetsbaren/echte zieke mensen besteden.
Oja?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die kwetsbaren zijn juist afhankelijk van de vaccinatiebereidheid onder de jonge en gezonde mensen.
Ja. Vaccinaties zijn doorgaans wat minder effectief bij ouderen, en dan heb je ook nog mensen die zich om gezondheidsredenen niet kunnen laten vaccineren.quote:
Sinds, november? "Heel lang"quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De werkdruk is al heel lang niet meer okay.
Maar of je besmettelijk bent als je gevaccineerd bent is onduidelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja. Vaccinaties zijn doorgaans wat minder effectief bij ouderen, en dan heb je ook nog mensen die zich om gezondheidsredenen niet kunnen laten vaccineren.
Je wordt er in elk geval niet méér besmettelijk van, en hoogstwaarschijnlijk minder of niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:37 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Maar of je besmettelijk bent als je gevaccineerd bent is onduidelijk.
Kan beide niet lezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ondertussen in Zweden:
https://www.ft.com/content/b376ae27-4889-4f54-803d-8507de9dcb7e
https://www.washingtonpos(...)avirus-lockdown-law/
Dat mag jij denken maar slaat helemaal nergens op. Tenzij je een uiterst vreemde definitie hanteert van ongecontroleerd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die kwetsbaren zijn juist afhankelijk van de vaccinatiebereidheid onder de jonge en gezonde mensen. En zoals ik al vaker gezegd heb: al vergeet je alle bejaarden, dan nog is de zorgcapaciteit niet toereikend voor alle jongere mensen die in het ziekenhuis terecht gaan komen in het geval van ongecontroleerde verspreiding.
Ja rustig, was al bezig met kopiëren voor jequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FT
Sweden’s distinctive Covid strategy nears an end as lockdown proposed
Gradual shift has moved Scandinavian country’s pandemic approach more in line with rest of EuropeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Ja, dat doe ik wel. Ik reken dan met 2 tot 3 verdubbelingen per week. Op zich niet heel gek, toch?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat mag jij denken maar slaat helemaal nergens op. Tenzij je een uiterst vreemde definitie hanteert van ongecontroleerd.
Als je bedoelt dat men doorleeft alsof er geen Corona is heb je allicht gelijk maar dat is geen mogelijke situatie.
Eigen verantwoording Zweden heeft toch ook niet zoveel verdubbelingen.... En mensen blijven thuis als ze ziek zijn.... Meer dan vroegah.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik wel. Ik reken dan met 2 tot 3 verdubbelingen per week. Op zich niet heel gek, toch?
Gooi bot dan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:47 schreef ludovico het volgende:
Daarnaast vind ik het nu allemaal wel prima dat er maatregelen zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verschrikkelijk wat doen we ze onze kinderen aan?Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
Welke controle!?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:47 schreef Isdatzo het volgende:
Ik zeg toch ook duidelijk ongecontroleerde verspreiding?
Iedereen, zelfs Ludovico, begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Welke controle!?
Als iets uit vrije wil gebeurt is dat toch niet gecontroleerd?
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iedereen, zelfs Ludovico, begrijpt wat ik bedoel.
Geloof ik er helemaal geen reet van.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die kwetsbaren zijn juist afhankelijk van de vaccinatiebereidheid onder de jonge en gezonde mensen.
Om aan te geven dat de druk op de zorg niet uitsluitend veroorzaakt wordt door hulpbehoevende bejaarden die daar bedden komen bezetten maar zonder corona toch wel bij het minste of geringste beetje tegenwind de pijp uit waren gegaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:48 schreef ludovico het volgende:
Het is niet mogelijk, je hypothetische situatie zal nimmer werkelijkheid worden, waarom dan behandelen alsof het een reeel scenario is?
We vallen hier wel steeds in herhaling, maar op een bevolking van 17 miljoen mensen is dat dus rond de 42500 ziekenhuis opnames. Als we uitgaan van de exponentiële groei is dat dus max 21250 ziekenhuis opnames in één keer als 17 miljoen mensen ziek zijn of mis ik iets?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:50 schreef Isdatzo het volgende:
Dus dat vaccinatie van jonge en gezonde mensen wel degelijk nuttig is, ook al laat je al diesuffe bejaarden
lekker verrotten.
Veel beterschap gewenst, mocht je ziek worden!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:01 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik ben positief bevonden (volgens een PCR test)....
Nergens last van trouwens. Ben gegaan omdat m'n vader positief was getest (ook zonder klachten) en ik hem regelmatig heb gezien.
Tot zover deze mededeling.
Thanks. Verwacht er niet teveel van hoorquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:02 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Veel beterschap gewenst, mocht je ziek worden!
Zet vooral je tv uit. Is goed voor het immuun systeem.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:02 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Thanks. Verwacht er niet teveel van hoor
Volgens mij werkt het al behoorlijkquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:04 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Zet vooral je tv uit. Is goed voor het immuun systeem.
Maakt het risico op zware ziekte van Covid weer kleiner, u helpt den groepsimmuniteitquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:01 schreef F.Sinatra het volgende:
Nergens last van trouwens. Ben gegaan omdat m'n vader positief was getest (ook zonder klachten) en ik hem regelmatig heb gezien.
Oei dat is niet zo mooi. Hoop dat het allemaal is goed gekomen/komt... Ga jij je nu laten vaccineren nu je covid hebt?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:09 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het al behoorlijk![]()
Overigens is het begonnen bij m'n oma van 85. Die heeft de rest aangestoken (los van elkaar).
Ik heb me er ook geen seconden druk om gemaakt eerlijk gezegd. Heb altijd gezegd dat als het zo moet zijn ik het krijgen zal. Idem voor mijn familie. Mijn oma heeft het ook gehad en mocht ze eraan sterven is dat natuurlijk heel vervelend, maar het zij zo. Misschien heel koel, maar zo is het leven nu eenmaal.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maakt het risico op zware ziekte van Covid weer kleiner, u helpt den groepsimmuniteit
Keb het wss in februari gehad, maar dat valt denk ik niet echt meer raak te testen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:13 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik heb me er ook geen seconden druk om gemaakt eerlijk gezegd. Heb altijd gezegd dat als het zo moet zijn ik het krijgen zal. Idem voor mijn familie. Mijn oma heeft het ook gehad en mocht ze eraan sterven is dat natuurlijk heel vervelend, maar het zij zo. Misschien heel koel, maar zo is het leven nu eenmaal.
Men lijdt het meest onder het vrezen dat men vreest.
Nouja, puur voor mezelf hoef ik dat vaccin niet persé. Als ik dood ga, ga ik dood. En ik denk hieraan niet te zullen sterven. Zie m'n post hierboven.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:13 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Oei dat is niet zo mooi. Hoop dat het allemaal is goed gekomen/komt... Ga jij je nu laten vaccineren nu je covid hebt?
Ik heb meerdere momenten gehad dat ik dacht 'ah, zal het wel geweest zijn'. Maar waarschijnlijk toch niet. Nu 0 klachten. Al begin ik wat keelpijn te krijgenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb het wss in februari gehad, maar dat valt denk ik niet echt meer raak te testen.
Net als met Biden, vanuit huis stemmen....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:14 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat de verkiezingen uitgesteld zouden kunnen gaan worden?
En sterkt je dat in het idee dat er een plan achter zit?
Volgens mij kan Ollongren twee dagen voor de verkiezingen nog besluiten dat het toch niet doorgaat.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:14 schreef capricia het volgende:
Die keelpijn heb je vast van iets anders.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:15 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik heb meerdere momenten gehad dat ik dacht 'ah, zal het wel geweest zijn'. Maar waarschijnlijk toch niet. Nu 0 klachten. Al begin ik wat keelpijn te krijgen
Dat ze het uitstelt?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Volgens mij kan Ollongren twee dagen voor de verkiezingen nog besluiten dat het toch niet doorgaat.
Dus die kans is 99,77 procent.
DM je private keys voor je crypto wallets maar even. Je weet maar nooit hè! Dan zorg ik dat alles netjes afgehandeld wordt, mocht het nodig zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:15 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik heb meerdere momenten gehad dat ik dacht 'ah, zal het wel geweest zijn'. Maar waarschijnlijk toch niet. Nu 0 klachten. Al begin ik wat keelpijn te krijgen
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
DM je private keys voor je crypto wallets maar even. Dan zorg ik dat alles netjes afgehandeld wordt.
Ja dat kan best inderdaad.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die keelpijn heb je vast van iets anders.
quote:Zuid-Afrikaanse variant coronavirus in Nederland vastgesteld
De 'Zuid-Afrikaanse mutatie' van het coronavirus is nu ook in Nederland vastgesteld. Dat meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.
Onderzoekers in Zuid-Afrika troffen de nieuwe variant eerder aan en vermoeden dat deze, net als die in Groot-Brittannië, besmettelijker is dan de variant die wij kennen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vaccinatie-liveblog
Vervelend voor je. Ik hoop dat het zo mee blijft vallen. Ben je nu in quarantaine?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:01 schreef F.Sinatra het volgende:
Beterschap.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:01 schreef F.Sinatra het volgende:
Uitmuntend advies en de beste post van de dag.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:04 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Zet vooral je tv uit. Is goed voor het immuun systeem.
Ben nu in quarantaine ja. Tot donderdag volgens mij. Maar ik werk vanuit huis dus opzich geen issue.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vervelend voor je. Ik hoop dat het zo mee blijft vallen. Ben je nu in quarantaine?
Zou je overwegen om je antistoffen in te zetten als plasmadonor wanneer dat kan?
Wat een onzin, weer dat kansloze denkpatroon waarin iedereen behalve jullie enkel aan de TV gekluisterd zit en geen informatie tot zich neemt uit andere media, want er is immers alleen TV en de meeste mensen hebben geen internet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Uitmuntend advies en de beste post van de dag.
Lijkt me gezien jouw thuiswerkplek niet zo dramatisch inderdaadquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ben nu in quarantaine ja. Tot donderdag volgens mij. Maar ik werk vanuit huis dus opzich geen issue.
Offtopic maar kijk er voor de grap eens naar . Ideaal als je je nuttig wilt voelen maar er geen moeite voor wilt doen, half uurtje zitten met de voetjes omhoog en een kopje koffiequote:Niet over nagedacht maar mag best ja.
Wat een gelul, virussen bestaan helemaal niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Lijkt me gezien jouw thuiswerkplek niet zo dramatisch inderdaad
[..]
Offtopic maar kijk er voor de grap eens naar . Ideaal als je je nuttig wilt voelen maar er geen moeite voor wilt doen, half uurtje zitten met de voetjes omhoog en een kopje koffie
Ben al regulier bloeddonorquote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Lijkt me gezien jouw thuiswerkplek niet zo dramatisch inderdaad
[..]
Offtopic maar kijk er voor de grap eens naar . Ideaal als je je nuttig wilt voelen maar er geen moeite voor wilt doen, half uurtje zitten met de voetjes omhoog en een kopje koffie
Hem quoten heeft niet zoveel zin.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:09 schreef illusions het volgende:
[..]
Wat een gelul, virussen bestaan helemaal niet.![]()
Toch, @:Lambiekje?
Jezus, alweer?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:09 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Hem quoten heeft niet zoveel zin.
Goed zo. Ik ookquote:
quote:Langere lockdown dreigt: ‘Veel seinen op rood’
De kans is groot dat Nederland ook na half januari in een strenge lockdown blijft. Het aantal nieuwe infecties blijft fors, de grote druk op de zorg en nieuwe virusvarianten maken versoepelingen uiterst lastig, melden betrokkenen.
https://www.ad.nl/dossier(...)en-op-rood~a519e394/
Twas echt geen illegale 85th birthday celebration he?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:09 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het al behoorlijk![]()
Overigens is het begonnen bij m'n oma van 85. Die heeft de rest aangestoken (los van elkaar).
Sterkte!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:01 schreef F.Sinatra het volgende:
Geheel verwacht.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De horecaondernemers geven nu aan, ondanks eerdere dreigementen om hoe dan ook op 19 januari open te gaan, dat ze toch naar de eisen van de regering gaan luisteren om langer in lockdown te gaan.
Onverwachts
Wie weet. Je kan je vaccinatiebewijs op je telefoon downloaden en vervolgens je id laten zien om te controleren of de gegevens van beide overeenkomen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:33 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Geheel verwacht.
Die krijgen staatssteun die kan worden ingeleverd als ze zich niet aan de protocollen houden. En diezelfde staat zal straks waarschijnlijk ook door middel van contracten bepalen wanneer ze weer open mogen en onder welke reglememten dat zal gaan (mensen met bewijs van vaccinatie kunnen dan wel binnen komen en mensen zonder bewijs van vaccinatie niet)
Of is dat een hele vreemde gedachte?
Momenteel valt er weinig uit te zwetenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:20 schreef Tingo het volgende:
[..]
Sterkte!
Whisky Hot Toddy en paracetamol en op de bank even uitzweten. I hope you survive it!
Daar ging het filmpje van blckbx laatst ook over. meen dat dit hier ook is geplaatst. anders vast ook wel te vinden op youtube.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Damn........
Blue tiger studio had ene neuroloog geïnterviewd die goed kon vertellen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Daar ging het filmpje van blckbx laatst ook over. meen dat dit hier ook is geplaatst. anders vast ook wel te vinden op youtube.
Ik sprak afgelopen weekend Van haga bij die manifestatie en heb hem dat ook gevraagd. Hij gaf aan, dat zo lang de VVD zo hoog in de peilingen staan, de verkiezingen doorgaan..achter de schermen is men er schijnbaar heel druk mee bezig.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:14 schreef capricia het volgende:
Just when you thought it couldn't get any sillier...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:45 schreef controlaltdelete het volgende:
More testing, re-vaccinations, ofwel nog zo'n lapswanz.
Van Haga doet het netjes vind ik, maar jammer dat hij in een besmette partij zit..... Mijn insziens heeft Baudet het zooitje zelf opgeblazen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:02 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik sprak afgelopen weekend Van haga bij die manifestatie en heb hem dat ook gevraagd. Hij gaf aan, dat zo lang de VVD zo hoog in de peilingen staan, de verkiezingen doorgaan..achter de schermen is men er schijnbaar heel druk mee bezig.
Je kunt van alles vinden van die man. maar hij is wel een insider die daar de hele dag een beetje tussen dat volk zit terwijl wij braaf alles via de tv volgen dus ja.. ik heb niet direct reden om niet te geloven dat het zo in elkaar steekt.
Daarbij .. in UsA konden ze de presidentsverkiezingen doen. Waarom zouden wij in dat kikkerlandje van ons de 2e kamer verkiezingen dan niet kunnen organiseren.
De opkomst zal wel hoog zijn zolang we aan huis gekluisterd zijn. Hebben we toch nog een uitje
hij doet het zeker netjes.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Van Haga doet het netjes vind ik, maar jammer dat hij in een besmette partij zit..... Mijn insziens heeft Baudet het zooitje zelf opgeblazen.
Ja dankje.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Heb je inhoudelijk nog wat toe te voegen?
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:48 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik wil zelf bepalen of ik mijn kind laat testen en/of vaccineren
De keuze van ouders om hun kind niet te laten testen op corona – of straks een coronavaccin te geven – mag geen gevolgen hebben voor het kind, vindt bezorgde vader Boris Pijpers: “Als ouder ben ik er faliekant op tegen dat mijn kinderen worden getest zonder dat ik daarvoor toestemming heb gegeven.”
Er is een wet aangenomen die testen op scholen mogelijk maakt. Als ouder ben ik er faliekant op tegen dat mijn kinderen worden getest zonder dat ik daarvoor toestemming heb gegeven. Sterker nog, ik wil de keuze kunnen maken mijn kinderen niet te laten testen en wel op grond van de volgende redenen:Van die spoiler: Dat kan een zeer negatief effect hebben op het geestelijk welzijn van onze kinderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verschrikkelijk wat doen we ze onze kinderen aan?
Nocebo effect ook wat is. In NL alleen zijn er miljoenen mensen die willen de vaccin niet.
Kan ook dus 'n negatief (nocebo) effect op de volksgezondheid hebben.In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Nee, niet doen, daar trek je niemand mee over de streep, je stoot namelijk andersdenkenden dan af.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:13 schreef Orwell het volgende:
[..]
hij doet het zeker netjes.
iets te bescheiden nog echter.. qua toonhoogte.
de vuist mag inmiddels wel op tafel wat mij betreft.
Van Haga is een grote huichelaar. Indien de VVD hem niet buiten had gewerkt had na al z'n misdragingen dan had vaantje van Haga gewoon in de richting van de VVD-wind mee gewapperd. Gewoon opportunisme dit. En laten we wel wezen: buitengetrapt worden door de VVD (u weet wel, de facto de grootste criminele organisatie van Nederland) is een buitengewone prestatie.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Van Haga doet het netjes vind ik, maar jammer dat hij in een besmette partij zit..... Mijn insziens heeft Baudet het zooitje zelf opgeblazen.
Heb het niet echt gevolgt, maar ik lees iets van dat hij illegaal bouwkundige werkzaamheden had laten uitvoeren aan het Haarlemse rijksmonument Het Essenhofje, dat hij bezit en verhuurt. Waarom is dat niet toegestaan?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Van Haga is een grote huichelaar. Indien de VVD hem niet buiten had gewerkt had na al z'n misdragingen dan had vaantje van Haga gewoon in de richting van de VVD-wind mee gewapperd. Gewoon opportunisme dit. En laten we wel wezen: buitengetrapt worden door de VVD (u weet wel, de facto de grootste criminele organisatie van Nederland) is een buitengewone prestatie.
Uh, je snapt toch wel dat je voor een verbouwing een vergunning nodig hebt?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:27 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Heb het niet echt gevolgt, maar ik lees iets van dat hij illegaal bouwkundige werkzaamheden had laten uitvoeren aan het Haarlemse rijksmonument Het Essenhofje, dat hij bezit en verhuurt. Waarom is dat niet toegestaan?
Is dat het enige? Omdat hij geen vergunning had is hij uit de partij gezet? Dat vind ik best raar.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:54 schreef illusions het volgende:
[..]
Uh, je snapt toch wel dat je voor een verbouwing een vergunning nodig hebt?
Nee, maar jij vraagt toch waarom je niet illegaal bouwkundige werkzaamheden mag uitvoeren?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:57 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Is dat het enige? Omdat hij geen vergunning had is hij uit de partij gezet? Dat vind ik best raar.
De verkiezingen gaan gewoon door in maart. Niet vanwege de VVD maar omdat het wettelijk zo geregeld is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:02 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik sprak afgelopen weekend Van haga bij die manifestatie en heb hem dat ook gevraagd. Hij gaf aan, dat zo lang de VVD zo hoog in de peilingen staan, de verkiezingen doorgaan..achter de schermen is men er schijnbaar heel druk mee bezig.
Je kunt van alles vinden van die man. maar hij is wel een insider die daar de hele dag een beetje tussen dat volk zit terwijl wij braaf alles via de tv volgen dus ja.. ik heb niet direct reden om niet te geloven dat het zo in elkaar steekt.
Daarbij .. in UsA konden ze de presidentsverkiezingen doen. Waarom zouden wij in dat kikkerlandje van ons de 2e kamer verkiezingen dan niet kunnen organiseren.
De opkomst zal wel hoog zijn zolang we aan huis gekluisterd zijn. Hebben we toch nog een uitje
alleen als je ze als sneeuwvlokjes behandeltquote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:27 schreef Tingo het volgende:
[..]
Van die spoiler: Dat kan een zeer negatief effect hebben op het geestelijk welzijn van onze kinderen.
Gelukkig wil een meerderheid het wel.quote:Nocebo effect ook wat is. In NL alleen zijn er miljoenen mensen die willen de vaccin niet.
Kan ook dus 'n negatief (nocebo) effect op de volksgezondheid hebben.
Er is wel meer wettelijk geregeld waar in de afgelopen maand zo overheen gestapt is, want 'corona'. Als je nu nog denkt dat de wet heilig en algemeen bindend is ... alleen als het Den Haag uit komt ja.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De verkiezingen gaan gewoon door in maart. Niet vanwege de VVD maar omdat het wettelijk zo geregeld is.
https://www.kiesraad.nl/v(...)verkiezingen-bepaald
De werkelijkheid is weer eens compleet anders dan wat er in deze reeks te lezen is. Driekwart wil zsm gevaccineerd worden en van de rest twijfelt een deel nog.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Gelukkig wil een meerderheid het wel.
Vertel trouwens eens hoe het is voor jou om te zien dat er geen plek meer te krijgen is om je te laten vaccineren als je in de zorg werkt? Als ik de berichten hier moest geloven zou vrijwel niemand gaan
quote:Steeds meer Nederlanders willen zich laten inenten, blijkt uit onderzoek van EenVandaag. Een paar dagen nadat de eerste prikken zijn gezet, wil 76 procent ook worden gevaccineerd. Een maand geleden was dat nog 67 procent.
https://www.ad.nl/binnenl(...)smettingen~ad253041/
Allemaal schapenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De werkelijkheid is weer eens compleet anders dan wat er in deze reeks te lezen is. Driekwart wil zsm gevaccineerd worden en van de rest twijfelt een deel nog.
[..]
Tuurlijk moet je zelf kunnen kiezen, maar dan moet je ook de consequenties aanvaarden. I.e. lockdown, niet toegelaten worden op festivals etcquote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:39 schreef controlaltdelete het volgende:
Deze Bergse huisarts gruwt van ‘gedwongen’ inenting tegen corona
BERGEN OP ZOOM - Jan Vingerhoets (60) zit er verbouwereerd bij. Vlak voor de jaarwisseling uitte de huisarts in Bergen op Zoom via een post op LinkedIn zijn gewetensbezwaren en twijfels over de corona-vaccins en de ‘reclamecampagne’ waarmee de overheid iedereen wil overhalen tot inenting.
Dat heeft hij geweten. Het bericht ging viraal, de online brievenbus van de dokter ontplofte en binnen enkele dagen barstte zijn spreekkamer haast uit de voegen van alle bloemen, kaarten en flessen wijn. Kennelijk is een gevoelige snaar geraakt.
‘Wist niet wat me overkwam’
,,Ik wist niet wat me overkwam. Mensen, waarvan ik de meesten niet eens ken, die mij uitgebreid bedanken voor het ventileren van mijn zorgen. Dat ik gezegd heb wat zij zelf niet meer durven te zeggen. Dat ze blij zijn dat ik de moed had om mij uit te spreken. Ik moedig? Zo voel ik mij totaal niet. Het is juist een enorme worsteling. Maar het klopt wel dat ik niet wil wegduiken. Niet meer tenminste”, aldus Vingerhoets die gezegd wil hebben dat hij op persoonlijke titel spreekt, dus niet namens collega-artsen.
De honderden reacties op zijn post maken volgens hem duidelijk dat veel mensen zich gedwongen voelen om een prik tegen Covid-19 te halen. Formeel is en blijft vaccineren een vrijwillige, individuele keuze, maar de maatschappelijke druk is inmiddels zo groot dat twijfelen, laat staan weigeren, haast geen optie is.
Corona-minister Hugo de Jonge zegt klip en klaar dat vaccineren een sociaal-maatschappelijke plicht is: je doet het niet voor jezelf, maar om kwetsbaren te beschermen. Wie wil dat niet in deze dodelijke tijd van pandemie?
‘Zelfbeschikkingsrecht niet aantasten’
Maar Vingerhoets gruwt van zo'n verplichting. Alles in hem verzet zich tegen aantasting van het zelfbeschikkingsrecht van patiënten. ,,Dat staat boven alles Het past een democratie niet om daaraan te tornen. Dit gaat over veel meer dan een virus. Het is hoog tijd om eerlijk en kritisch te beoordelen of we nu al kunnen vertrouwen op de vaccins.”
Lockdown blijft mogelijk zolang de zorg gevaar loopt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:14 schreef weetjewel5 het volgende:
https://www.bbc.com/news/business-55569760
Lockdowns blijven, ook na een vaccin. weer een illusie minder.
En heb je het artikel ook gelezen?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
zijn dit de Nederlandse fact checkers?
Een ICT-er die een professor die z'n leven lang al met vaccins bezig is, probeert te debunken. Wel dapper, dat moet ik hem nageven.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Luister je dan wel naar wat andere wetenschappers erover te zeggen hebben? Zoals professor Schellekens:quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:40 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Een ICT-er die een professor die z'n leven lang al met vaccins bezig is, probeert te debunken. Wel dapper, dat moet ik hem nageven.
In dat geval weet een ict'er die het eens is met prof. Schetters het beter. Dat zou je moeten weten.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:44 schreef Isdatzo het volgende:
Luister je dan wel naar wat andere wetenschappers erover te zeggen hebben? Zoals professor Schellekens:
[ twitter ]
blijkbaar is ineens alles geoorloofd nu.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
Wat doen we ze onze oudjes aan?
Ik zie dat hij op z'n twitter linkt naar een artikel waar ook zorgen worden uitgesproken, net zoals Schetters doet.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Luister je dan wel naar wat andere wetenschappers erover te zeggen hebben? Zoals professor Schellekens:
[ twitter ]
Er is dus nog veel onzeker.quote:Important questions of course remain. Only about 20,000 people have received this vaccine. Will unexpected safety issues arise when the number grows to millions and possibly billions of people? Will side effects emerge with longer follow-up? Implementing a vaccine that requires two doses is challenging. What happens to the inevitable large number of recipients who miss their second dose? How long will the vaccine remain effective? Does the vaccine prevent asymptomatic disease and limit transmission? And what about the groups of people who were not represented in this trial, such as children, pregnant women, and immunocompromised patients of various sorts?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja...
Ook best interessant om te lezen
Het onderstaande verhaal over de werkelijke werking van mondkapjes is afkomstig uit een artikel van Roger W. Koops, The Year of Disguises, 16 oktober 2020. Het is een gedetailleerde uitleg die de absurditeit en misdadigheid aantoont van de mondkapjesdwang door een expert uit de praktijk. Koops, die jarenlang hoofd kwaliteitscontrole was in de farmaceutische industrie, en betrokken bij de ontwikkeling van vaccins, laat zien dat in verreweg de meeste omstandigheden het dragen van mondkapjes gevaarlijk is – een bron van coronabesmetting in plaats van een bescherming, niet alleen voor de drager maar ook voor de mensen eromheen!
Dit citaat wil ik even naar voren halen voor alle mensen die denken dat het “sociaal” is om een mondkapje te dragen: "Ik vind het verbijsterend dat het idee bestaat dat je door het dragen van een gezichtsbedekking eigenlijk een dienst aan anderen bewijst en dat daarom iedereen dat zou moeten doen. Eigenlijk is het tegendeel waar. Je wordt juist een extra potentiële bron van besmetting. Je wordt een besmettingsrisico: je vergroot niet alleen je eigen risico, maar ook het risico voor anderen.”
Het dragen van een mondkapje is niet sociaal, maar juist gevaarlijk – voor jezelf, én voor je
medemensenAls je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:52 schreef controlaltdelete het volgende:
Mondkapjesplicht berust op wetenschappelijk drijfzand, blijkt uit eigen rapport van regering
De mondkapjesplicht die per 1 december is ingevoerd in Nederland berust op slechts één wetenschappelijk rapport. Maar uit dat rapport blijkt helemaal niet dat mondkapjes werken. Integendeel: er blijkt uit dat ze leiden tot méér risico’s voor zowel de drager als de omgeving. Toch hebben regering en parlement de mondkapjesdwang doorgezet.
Het ECDC-artikel maakt onderscheid tussen medische mondmaskers en niet-medische mondmaskers. Over medische mondmaskers is de ECDC niet heel duidelijk. De onderzoekers schrijven onder meer:
“Medische mondmaskers worden aanbevolen als middel voor controle aan de bron voor symptomatische personen, om de verspreiding van ademhalingsdruppeltjes door hoesten of niezen te voorkomen…. Het is aangetoond dat bij gebruik van medische maskers voor beheersing aan de bron minder ademhalingsdruppeltjes met respiratoire virussen vrijkomen, zodat het gebruik ervan wordt aanbevolen om de overdracht van tuberculose en influenza te beperken.”Nog meer fear pornSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja...
Ook best interessant om te lezen
Het onderstaande verhaal over de werkelijke werking van mondkapjes is afkomstig uit een artikel van Roger W. Koops, The Year of Disguises, 16 oktober 2020. Het is een gedetailleerde uitleg die de absurditeit en misdadigheid aantoont van de mondkapjesdwang door een expert uit de praktijk. Koops, die jarenlang hoofd kwaliteitscontrole was in de farmaceutische industrie, en betrokken bij de ontwikkeling van vaccins, laat zien dat in verreweg de meeste omstandigheden het dragen van mondkapjes gevaarlijk is – een bron van coronabesmetting in plaats van een bescherming, niet alleen voor de drager maar ook voor de mensen eromheen!
Dit citaat wil ik even naar voren halen voor alle mensen die denken dat het “sociaal” is om een mondkapje te dragen: "Ik vind het verbijsterend dat het idee bestaat dat je door het dragen van een gezichtsbedekking eigenlijk een dienst aan anderen bewijst en dat daarom iedereen dat zou moeten doen. Eigenlijk is het tegendeel waar. Je wordt juist een extra potentiële bron van besmetting. Je wordt een besmettingsrisico: je vergroot niet alleen je eigen risico, maar ook het risico voor anderen.”
Het dragen van een mondkapje is niet sociaal, maar juist gevaarlijk – voor jezelf, én voor je
medemensen
Ondertussen zijn het er wel een stuk meer dan 20kquote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:27 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Ik zie dat hij op z'n twitter linkt naar een artikel waar ook zorgen worden uitgesproken, net zoals Schetters doet.
[..]
Er is dus nog veel onzeker.
Juist niet. Fijne avond nog Hugoquote:
Wat klopt er niet aan? Noem eens 3 dingen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Mijn huisarts zegt dat ik al immuun ben. wat nu?quote:Op donderdag 7 januari 2021 19:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een Pfizer vaccin bestaat uit 2 injecties die kort na elkaar genomen dienen te worden.
ik ben immuun volgens mijn huisarts. blijkbaar ooit ergens besmet geraakt. nooit iets van gemerkt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:30 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet helemaal. Denk dat als je gevaccineerd bent en de vaccinatie is van tijdelijke aard dat je dan ziek moet worden om immuun te raken, dus dat ze dan maar om het half jaar laat vaccineren, zodat het effect heeft maar dat is puur speculatie.
Ik sla in ieder geval deze ellende over. Heeft volgens mij puur alleen met geld te maken.
Ik zou een andere huisarts gaan zoeken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:31 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Mijn huisarts zegt dat ik al immuun ben. wat nu?
Das mooi, dan val je in de 99,75% van de mensen die geen klachten hebben van dit levensgevaarlijke virus. Hugo wilt wel graag dat je je toch nog even laat prikken. We hebben immers niet voor niks geld uitgegeven aan miljoenen vaccins...quote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:33 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
ik ben immuun volgens mijn huisarts. blijkbaar ooit ergens besmet geraakt. nooit iets van gemerkt.
gefeliciteerd je immuunsysteem is in orde en je hebt geen prikje nodig.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:31 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Mijn huisarts zegt dat ik al immuun ben. wat nu?
Jij gelooft je HA nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 23:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Je bent niet immuun voor covid als je het al gehad hebt. Je bent beter beschermd .voor een periode.
Heel apart dat jullie denken dat je immuun bent als je al ziek bent geweest en tegelijkertijd geloven dat het vaccin niets voor je doet.
En ik kan me tevens niet voorstellen dat huisartsen beweren dat je wel immuun bent als je antistoffen hebt.
Bron van die 99.75%quote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:45 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Das mooi, dan val je in de 99,75% van de mensen die geen klachten hebben van dit levensgevaarlijke virus. Hugo wilt wel graag dat je je toch nog even laat prikken. We hebben immers niet voor niks geld uitgegeven aan miljoenen vaccins...
Mensen die denken onaantastbaar te zijn voor virussenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 23:03 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
gefeliciteerd je immuunsysteem is in orde en je hebt geen prikje nodig.
Heeft je HA je ook verteld hoeveel antistoffen je hebt opgebouwd.. of gokt ie maar wat?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:33 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
ik ben immuun volgens mijn huisarts. blijkbaar ooit ergens besmet geraakt. nooit iets van gemerkt.
Als mijn HA ongefundeerde onzin roept dan geloof ik m inderdaad nietquote:
de mens leeft al miljoenen jaren met kilo's virussen in zn lichaam. maar nu ineens is de mensheid in gevaar omdat een basisschool leraar het zegtquote:Op zondag 10 januari 2021 01:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mensen die denken onaantastbaar te zijn voor virussen
Geen inhoudelijke argumenten maar een stropop ertegen aanquote:Op zondag 10 januari 2021 01:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
de mens leeft al miljoenen jaren met kilo's virussen in zn lichaam. maar nu ineens is de mensheid in gevaar omdat een basisschool leraar het zegt
ze zei letterlijk je zit er vol mee.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Heeft je HA je ook verteld hoeveel antistoffen je hebt opgebouwd.. of gokt ie maar wat?
En dat zag ze met haar kristallen bol?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:44 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
ze zei letterlijk je zit er vol mee.
nee dat kwam uit de bloedtest naar voren.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En dat zag ze met haar kristallen bol?
Gefeliciteerd, dan hoor je bij de ~6% van de mensen in Nederland. Wanneer ga je bloed/plasma doneren? Ze zoeken mensen als jijquote:Op zondag 10 januari 2021 11:52 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
nee dat kwam uit de bloedtest naar voren.
Als ik nu een bloed transfusie regel met jou bloed (mits zelfde type is)quote:Op zondag 10 januari 2021 11:52 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
nee dat kwam uit de bloedtest naar voren.
Iets retweeten is hetzelfde als om hulp vragen?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:16 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
'Topviroloog Marion Koopmans vraagt hulp van Peppie, Nederlands bekendste internettrol, om weerwoord te leveren op vaccinexpert met 40 jaar ervaring.'
Wel makkelijke manier om standpunten te ontkrachten zo.... Waarom gaan ze niet met elkaar in discussie? Dan zorg je ten minste dat de groepen samen komen. Nu krijg je weer een tweesplitsing...quote:Op zondag 10 januari 2021 12:16 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
'Topviroloog Marion Koopmans vraagt hulp van Peppie, Nederlands bekendste internettrol, om weerwoord te leveren op vaccinexpert met 40 jaar ervaring.'
Blijkbaar waren de argumenten zo makkelijk te weerleggen dat zelfs een leek het kan. Zou ik als ik Koopmans was ook geen seconde langer mee bezig houdenquote:Op zondag 10 januari 2021 12:51 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Wel makkelijke manier om standpunten te ontkrachten zo.... Waarom gaan ze niet met elkaar in discussie? Dan zorg je ten minste dat de groepen samen komen. Nu krijg je weer een tweesplitsing...
Zo komen de groepen natuurlijk nooit samen. Als je de anti covid vaxxers wilt overtuigen ga je in discussie.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Blijkbaar waren de argumenten zo makkelijk te weerleggen dat zelfs een leek het kan. Zou ik als ik Koopmans was ook geen seconde langer mee bezig houden
quote:Op zondag 10 januari 2021 13:00 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Zo komen de groepen natuurlijk nooit samen. Als je de anti covid vaxxers wilt overtuigen ga je in discussie.
Die gaan ook niet samenkomen. Mensen die weigeren om feiten te erkennen, liegen en waarheden verdraaien zoals Schetters zullen nooit toegeven.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:00 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Zo komen de groepen natuurlijk nooit samen. Als je de anti covid vaxxers wilt overtuigen ga je in discussie.
ja schetters heeft maar 40 jaar ervaring hij zal er niks vanaf weten. en hij zet zn carriere op t spel voor de lol.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Die gaan ook niet samenkomen. Mensen die weigeren om feiten te erkennen, liegen en waarheden verdraaien zoals Schetters zullen nooit toegeven.
Zie ook hier, zodra argumenten van de bnw kant worden weerlegd komt er of geen tegenargument of men verzandt in drogredenen.
Borgers en Schetters doen dat ook in reactie op deze factcheck.
Ga je nu echt een discussie tussen wetenschappers vergelijken met wat hier besproken word? Dat is best kansloos. Als ze beide zo overtuigd zijn van hun standpunten ga je de discussie aan. Of zijn ze zo bang dat ze het zullen verliezen? Als het zo makkelijk is om het te weerleggen, dan zou er geen probleem moeten zijn. Hiermee haal je in ieder geval de twijfelaars over.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Die gaan ook niet samenkomen. Mensen die weigeren om feiten te erkennen, liegen en waarheden verdraaien zoals Schetters zullen nooit toegeven.
Zie ook hier, zodra argumenten van de bnw kant worden weerlegd komt er of geen tegenargument of men verzandt in drogredenen.
Borgers en Schetters doen dat ook in reactie op deze factcheck.
En wordt door een leek aan de kant gezet. Geen idee waarom hij dat doetquote:Op zondag 10 januari 2021 13:09 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ja schetters heeft maar 40 jaar ervaring hij zal er niks vanaf weten. en hij zet zn carriere op t spel voor de lol.
precies, kansloos is het juiste woord, waarom gaat men hier dan de discussie uit de weg?quote:Op zondag 10 januari 2021 13:10 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ga je nu echt een discussie tussen wetenschappers vergelijken met wat hier besproken word? Dat is best kansloos. Als ze beide zo overtuigd zijn van hun standpunten ga je de discussie aan.
geen idee vertel mij maar waarom mensen hier zaken negeren als er om feiten en bronnen gevraagd wordtquote:Of zijn ze zo bang dat ze het zullen verliezen?
Dat is in die factcheck prima gedaan, maar wat vind jij van de bevindingen van de factcheck?quote:Als het zo makkelijk is om het te weerleggen, dan zou er geen probleem moeten zijn. Hiermee haal je in ieder geval de twijfelaars over.
Volgens mij geef ik op de meeste vragen gewoon antwoord. Ten zij het kansloos is om erop te reageren. Ik ben geen wetenschapper en we discusieren hier op een anonieme forum, dus wegen de argumenten niet zo zwaar als dat van de wetenschappers en persoonlijk leg ik ze naast mij neer. Ik ben hier omdat ik het leuk vind om meningen te horen van andere mensen. Niet om mijn mening te laten veranderen of iets dergelijks. Die baseer ik op geluiden die ik hoor vanuit voor/tegenstanders. Het tegengeluid hoor je nauwelijks in de media. Dat is toch best jammer aangezien het constructiever zou zijn als ze in discussie met elkaar gaan. Begrijp niet waarom je daar op tegen bent.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
precies, kansloos is het juiste woord, waarom gaat men hier dan de discussie uit de weg?
[..]
geen idee vertel mij maar waarom mensen hier zaken negeren als er om feiten en bronnen gevraagd wordt
[..]
Dat is in die factcheck prima gedaan, maar wat vind jij van de bevindingen van de factcheck?
De "tegenstander" meldt op zijn twitter dat de factcheck is gedaan door rookiesquote:Op zondag 10 januari 2021 13:26 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Volgens mij geef ik op de meeste vragen gewoon antwoord. Ten zij het kansloos is om erop te reageren. Ik ben geen wetenschapper en we discusieren hier op een anonieme forum, dus wegen de argumenten niet zo zwaar als dat van de wetenschappers en persoonlijk leg ik ze naast mij neer. Ik ben hier omdat ik het leuk vind om meningen te horen van andere mensen. Niet om mijn mening te laten veranderen of iets dergelijks. Die baseer ik op geluiden die ik hoor vanuit voor/tegenstanders. Het tegengeluid hoor je nauwelijks in de media. Dat is toch best jammer aangezien het constructiever zou zijn als ze in discussie met elkaar gaan. Begrijp niet waarom je daar op tegen bent.
Die 'factcheck' zal best. Daar zal de tegenstander ook wel weer het nodige op te zeggen hebben. Dat leg jij ook naast je neer. Ze moeten gewoon in discussie gaan met elkaar.
Waarom heb je zoveel verschillende volksvertegenwoordigers? Als er genoeg mensen zijn die niet dat vaccin willen hebben vanwege het tegengeluid, dan zou je juist de tegenstanders een podium moeten geven... Gewoon 2-3 voor en tegenstanders en dan in discussie gaan voor 2 uur. Als het zo makkelijk is te ontkrachten win je daarmee weer een groep mensen.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:29 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De "tegenstander" meldt op zijn twitter dat de factcheck is gedaan door rookies
https://twitter.com/BorgerPieter/status/1347953266269810688?s=20
Oftewel een drogreden en waarom zou je dit soort mensen dan een podium geven als er alleen maar drogredenen uitkomen
Die discussie gaat dan zo diep de wetenschap in dat 99% afhaakt. Totaal onzinnigquote:Op zondag 10 januari 2021 13:36 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Waarom heb je zoveel verschillende volksvertegenwoordigers? Als er genoeg mensen zijn die niet dat vaccin willen hebben vanwege het tegengeluid, dan zou je juist de tegenstanders een podium moeten geven... Gewoon 2-3 voor en tegenstanders en dan in discussie gaan voor 2 uur. Als het zo makkelijk is te ontkrachten win je daarmee weer een groep mensen.
quote:Gelders Statenlid vindt vaccinatieplicht een optie
Om corona te bedwingen, is het van belang dat zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Gelders Statenlid Karin Jeurink roept iedereen op die prik te gaan halen. Wordt de ondergrens niet gehaald, dan is een vaccinatieplicht een optie.
https://www.ad.nl/arnhem/(...)-een-optie~ad45a049/
Ben ik het niet mee eens. Ik vind dit een minachting naar de groep die juist wilt dat men in discussie gaat. Dit is een zinloze manier van discussieren. En als dat wat ze nu zeggen begrijpbaar is, zowel voor als tegen argumenten, dan lijkt mij dat ze die discussie ook best volgbaar kunnen maken.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Die discussie gaat dan zo diep de wetenschap in dat 99% afhaakt. Totaal onzinnig
de geesten worden rijp gemaakt. we kunnen complotdenkers wel helderzienden gaan noemen in t vervolg.quote:
De discussie tussen wetenschappers vindt plaats in de wetenschappelijke literatuur. Niet op Twitter.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:54 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Ik vind dit een minachting naar de groep die juist wilt dat men in discussie gaat. Dit is een zinloze manier van discussieren. En als dat wat ze nu zeggen begrijpbaar is, zowel voor als tegen argumenten, dan lijkt mij dat ze die discussie ook best volgbaar kunnen maken.
Dat is dus wat ik zeg. Discussie op twitter is kansloos. Ga met elkaar in discussie. En als de anti covid vaxxers wilt overtuigen, dan broadcast je die discussie.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De discussie tussen wetenschappers vindt plaats in de wetenschappelijke literatuur. Niet op Twitter.
Nogmaals als je wilt dat groepen mensen samen komen voer dan openlijk die discussie. Op deze manier maakt je de afstand tussen de groepen groter en worden ze extremer.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:10 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, maar jij zegt dat die discussie gevoerd moet worden. Nou, guess what: die wordt voortdurend gevoerd. Alleen niet met de insteek die jij graag zou zien, want daarover is al lang en breed wetenschappelijke consensus bereid.
Hulde voor de beste post van de dag!quote:Op zondag 10 januari 2021 13:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
de geesten worden rijp gemaakt. we kunnen complotdenkers wel helderzienden gaan noemen in t vervolg.
Dat is weer een aanname. Mijn gezondheid is het allerbelangrijkste voor mij wat er is. Ik wil mij dan ook zo goed mogelijk laten informeren. Als ik dan tegengeluiden krijg te horen van mensen die er kennelijk verstand van hebben, dan verwacht ik daar ook een discussie over te zien. Maar in de media krijgen alleen de voorstanders het woord. Nu is er een groep mensen die het niet helemaal vertrouwen. Om die vertrouwen te kunnen krijgen zouden ze die openlijk moeten discussieren. Jij zegt dat dit is gebeurd, dan wil ik dat ook graag zien. En geen twitter discussie of een artikel waar het tegenwoord ontkracht wordt.. Gewoon een discussie met de voor en tegenstanders in een fysieke gesprek.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:21 schreef Isdatzo het volgende:
Die discussie is gevoerd. Dat jij nu doet alsof dat niet het geval is, is omdat de uitkomst ervan jou niet bevalt.
Dat komt omdat bijna alle wetenschappers en deskundigen de mening delen dat het vaccin een heel belangrijk onderdeel is om het virus te bestrijden. Die enkele huisarts die het tegendeel beweerd is de grote uitzondering.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:43 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dat is weer een aanname. Mijn gezondheid is het allerbelangrijkste voor mij wat er is. Ik wil mij dan ook zo goed mogelijk laten informeren. Als ik dan tegengeluiden krijg te horen van mensen die er kennelijk verstand van hebben, dan verwacht ik daar ook een discussie over te zien. Maar in de media krijgen alleen de voorstanders het woord. Nu is er een groep mensen die het niet helemaal vertrouwen. Om die vertrouwen te kunnen krijgen zouden ze die openlijk moeten discussieren. Jij zegt dat dit is gebeurd, dan wil ik dat ook graag zien. En geen twitter discussie of een artikel waar het tegenwoord ontkracht wordt.. Gewoon een discussie met de voor en tegenstanders in een fysieke gesprek.
Beetje rare vergelijking, maar dan moet je ook niet raar staan te kijken als de vaccinatiegraad straks niet behaald gaat worden.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat komt omdat bijna alle wetenschappers en deskundigen de mening delen dat het vaccin een heel belangrijk onderdeel is om het virus te bestrijden. Die enkele huisarts die het tegendeel beweerd is de grote uitzondering.
Dan hou je onder wetenschappers discussies over of een avondklok wel of geen goed idee is en of je een harde lockdown moet hebben of toch nog wat winkels open moet houden. Dat zijn de discussies die gevoerd moeten worden.
Mark Rutte gaat ook niet op zoek naar de enkele nazisten in Nederland om daar de discussie mee aan te gaan of zwarten in Nederland verdreven moeten worden en of je Joden ongestraft fysiek aan moet kunnen vallen.
Sommige Nederlanders zullen zulke gedachten hebben, waaronder vast enkele hoger opgeleiden, maar de algemene consensus is dat zulk soort ideeën waanzin zijn waar je geen zinvolle discussie over kan hebben. Nou, datzelfde geld voor het idee of vaccins meer kwaad aanrichten dan dat ze de volksgezondheid iets opleveren.
Dan maar een vaccinatieplicht en/of directe gevolgen voor vaccinatieweigeraars. De volksgezondheid en onze weg uit deze series van maatregelen en lockdowns is belangrijker dan een vrije keuze zonder gevolgen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:12 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Beetje rare vergelijking, maar dan moet je ook niet raar staan te kijken als straks de vaccinatiegraad straks niet behaald gaat worden.
Hmm... weigeren om in discussie te gaan... Vaccinatiegraad niet behaald... dan maar verplichting... What could possibly go wrong?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan maar een vaccinatieplicht en/of directe gevolgen voor vaccinatieweigeraars. De volksgezondheid en onze weg uit deze series van maatregelen en lockdowns is belangrijker dan een vrije keuze zonder gevolgen.
Lees dan wat ik schrijf. Niet die ene extremist uitzoeken om een zinloze discussie mee aan te gaan is normaal gedrag. Er zijn genoeg discussies over corona die allerlei zinvolle standpunten belichten. Met iemand in discussie gaan die roept dat het allemaal een complot is en die denkt dat de vaccins je juist ziek maken is niet alleen zinloos, het is ook schadelijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:15 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Hmm... weigeren om in discussie te gaan... Vaccinatiegraad niet behaald... dan maar verplichting... What could possibly go wrong?
De meest recente gegevens laten een behoorlijke vaccinatiebereidheid zien, dus dat gaat de goede kant op. Toch @controlaltdelete ?quote:Op zondag 10 januari 2021 15:12 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Beetje rare vergelijking, maar dan moet je ook niet raar staan te kijken als de vaccinatiegraad straks niet behaald gaat worden.
Kom op zeg, dat heeft niks met minachting te maken. Ik ben zeker niet dom, maar die wetenschappelijke artikelen en de ins en outs van dna, virologie e.d zijn aan mij niet besteedquote:Op zondag 10 januari 2021 13:54 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Ik vind dit een minachting naar de groep die juist wilt dat men in discussie gaat. Dit is een zinloze manier van discussieren. En als dat wat ze nu zeggen begrijpbaar is, zowel voor als tegen argumenten, dan lijkt mij dat ze die discussie ook best volgbaar kunnen maken.
Gewoon iedereen die tegen is bestempelen als extremist. Ben je van het probleem af. Btw geen direct/indirectieplicht volgens Hugo, maar hij vond het mondkapje ook stom, dus dat zegt nog niks...quote:Op zondag 10 januari 2021 15:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lees dan wat ik schrijf. Niet die ene extremist uitzoeken om een zinloze discussie mee aan te gaan is normaal gedrag. Er zijn genoeg discussies over corona die allerlei zinvolle standpunten belichten. Met iemand in discussie gaan die roept dat het allemaal een complot is en die denkt dat de vaccins je juist ziek maken is niet alleen zinloos, het is ook schadelijk.
En een vaccinatieplicht zullen ze alleen in het uiterste geval invoeren wanneer de ondergrens bereikt word. Vooralsnog lijkt het er op dat ruim 80% zich gewoon laat vaccineren. Extra voordelen voor gevaccineerden en enkele uitsluitingen voor weigeraars lijkt mij een goede en logische keuze en dan kunnen mensen met extreme weerstand gewoon ervoor kiezen om zich niet te vaccineren.
quote:Op zondag 10 januari 2021 14:21 schreef Isdatzo het volgende:
Die discussie is gevoerd. Dat jij nu doet alsof dat niet het geval is, is omdat de uitkomst ervan jou niet bevalt.
quote:
quote:Op zondag 10 januari 2021 14:43 schreef Sponsje88 het volgende:
Jij zegt dat dit is gebeurd, dan wil ik dat ook graag zien. En geen twitter discussie of een artikel waar het tegenwoord ontkracht wordt.. Gewoon een discussie met de voor en tegenstanders in een fysieke gesprek.
Dat mondkapje is er volgens mij vooral door publieke druk gekomen gekomenquote:Op zondag 10 januari 2021 15:46 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Gewoon iedereen die tegen is bestempelen als extremist. Ben je van het probleem af. Btw geen direct/indirectieplicht volgens Hugo, maar hij vond het mondkapje ook stom, dus dat zegt nog niks...
quote:
quote:Op zondag 10 januari 2021 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De discussie tussen wetenschappers vindt plaats in de wetenschappelijke literatuur. Niet op Twitter YouTube.
Ik zie dat het filmpje inmiddels 559349 keer is bekeken. En de comments spreken boekdelen.quote:
Dankjequote:Op zondag 10 januari 2021 16:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik vertrouw dat Vaccin voor geen meter eigenlijk....
Geneeskunde is big business en belangenverstrengeling ligt altijd op de loer. Wie krijgt geld van de farmaceutische industrie? Hoeveel? En waarom?
deze film gaat trouwens niet over het covid vaccin
The Greater Good (Het Grotere Goed) NL ondertiteld volledige film
‘The Greater Good’ is een bekroonde documentaire waarin via een aantal personen de culturele kruispunten worden verkend waarin ouderschap en moderne geneeskunde elkaar tegenkomen en individuele rechten in botsing komen met de politiek.
De film biedt ouders, artsen en beleidsmakers veilig de ruimte om openlijk te spreken, actief te luisteren, en van elkaar te leren. Met het mixen van ‘cinema verité’beelden, intieme interviews, produktiefilms van de regering uit het jaren ‘50 tijdperk, en up-to-date tv-nieuwsrapportages, verweeft ‘The Greater Good’ de verhalen van gezinnen wier leven voor altijd door vaccinaties is veranderd.
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2016/duitenvoordokters/
Duiten voor Dokters
Geneeskunde is big business en belangenverstrengeling ligt altijd op de loer. Wie krijgt geld van de farmaceutische industrie? Hoeveel? En waarom?
De Volkskrant legt het krachtenspel bloot.
Op recept: gesponsorde medicijnen
Internisten zijn geneigd vaker medicijnen voor te schrijven van farmaceuten waarmee ze een band hebben,
blijkt uit Volkskrant-onderzoek. ‘Dit moet landelijk worden onderzocht.’
Topman VGZ: ‘Artsen zijn ook maar mensen en ze zijn te beïnvloeden
’Hoe groot is de invloed van farmaceuten in het buitenland?
Farmaceuten betalen miljoenen aan artsen
Dit zeggen patiënten en artsen over betalende farmaceuten
Op recept: gesponsorde medicijnen
Internisten zijn geneigd vaker medicijnen voor te schrijven van farmaceuten waarmee ze een band hebben,
blijkt uit Volkskrant-onderzoek.
‘Dit moet landelijk worden onderzocht.’
Topman VGZ: ‘
Artsen zijn ook maar mensen en ze zijn te beïnvloeden
Huisarts boycot dure diabetespil, farmaceuten lopen geld mis
Farmaceuten zetten alle middelen in om dure diabetesmedicijnen te slijten
Deze pil kost 1,50 om te maken, en toch kost hij 1000 euro
Artsen gebruiken sluiproute om ongemerkt bij te klussen in de industrie
Transparantieregister zorgt voor verrassing: veel meer sponsoring dan verwacht
Patiëntenverenigingen zijn door chronisch geldtekort afhankelijk van medicijnfabrikanten
Farmaceuten gebruiken ziekenhuis als reclamespotje
Directeur Longfonds: ‘Wij zijn totaal transparant’
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2016/duitenvoordokters/
Natuurlijk is dat normaal!quote:Op zondag 10 januari 2021 16:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dankjeje zal wel veel kritiek krijgen want er mag niks slechts gezegd worden over vaccins want dan ben je een anti-vaxxer. Tis een soort religie ofzo. Terwijl het volkomen normaal is om andere medicijnen te bekritiseren.
Nou bij het bekritiseren van vaccins is het niet normaal want je krijgt gelijk het stigma anti-vaxxer. Niemand wordt ooit anti-SSRIer genoemd als je kritiek hebt op zulke medicijnen.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat normaal!
Wie zegt dat dat niet normaal is is een beetje dom...
En weer een stropop van weetjewel5quote:Op zondag 10 januari 2021 16:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dankjeje zal wel veel kritiek krijgen want er mag niks slechts gezegd worden over vaccins want dan ben je een anti-vaxxer. Tis een soort religie ofzo. Terwijl het volkomen normaal is om andere medicijnen te bekritiseren.
van Dissel staat toch op zo'n lijst?quote:Op zondag 10 januari 2021 17:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
KLB / https://www.zwartelijstartsen.com/ eindelijk verboden
Nou ja er waait natuurlijk wél een dodelijk virus rond natuurlijk, maar en is een stichting https://stichtingvaccinvrij.nl niet iedereen wil zomaar dat vaccin en zéker niet gedwongen,quote:Op zondag 10 januari 2021 17:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Leuk liedje voor in de nieuwe OP dadelijk![]()
Je bedoelt zoiets alsquote:Op zondag 10 januari 2021 17:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ja er waait natuurlijk wél een dodelijk virus rond natuurlijk, maar en is een stichting https://stichtingvaccinvrij.nl niet iedereen wil zomaar dat vaccin en zéker niet gedwongen,
dat moet je niet willen![]()
zoals Vera Sharva zegt....
Vera Sharav: Don’t Let Authorities Use Fear to Turn You Into a ‘Robot’ Intro
Opruiingquote:Op zondag 10 januari 2021 17:46 schreef weetjewel5 het volgende:
https://www.bndestem.nl/d(...)r-opruiing~a6c04707/
want binnen zitten is gezonder dan buiten wandelen
Wie verbiedt jou of wie dan ook om naar buiten te gaan?quote:Op zondag 10 januari 2021 17:46 schreef weetjewel5 het volgende:
https://www.bndestem.nl/d(...)r-opruiing~a6c04707/
want binnen zitten is gezonder dan buiten wandelen
Ga eerst die filmpjes kijken voordat je oordeelt.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je bedoelt zoiets als
Killervaccin
De overheid wil ultieme controle uitoefenen
Bill Gates!!!
5G straling, manipulatie
Wat doen ze onze oudjes aan!!!!
Dat soort fear?
De betere vraag is wie er achter die lijst zit en wat het doel van die persoon isquote:Op zondag 10 januari 2021 17:32 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
van Dissel staat toch op zo'n lijst?
dit is een glijdende schaal dit gaat van kwaad tot erger, zie Engeland.quote:Op zondag 10 januari 2021 18:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wie verbiedt jou of wie dan ook om naar buiten te gaan?
op de site lees ik niets daarover. dus hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, dan hoor je bij de ~6% van de mensen in Nederland. Wanneer ga je bloed/plasma doneren? Ze zoeken mensen als jij
https://www.sanquin.nl/
dan heb je inderdaad een sloot antistoffen binnen jaquote:Op zondag 10 januari 2021 12:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als ik nu een bloed transfusie regel met jou bloed (mits zelfde type is)
Hoef ik dus ook geen vaccin
dan heb je inderdaad een sloot antistoffen binnen jaquote:Op zondag 10 januari 2021 12:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als ik nu een bloed transfusie regel met jou bloed (mits zelfde type is)
Hoef ik dus ook geen vaccin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |