vreeemd genoeg neemt de bezetting in de ziekenhuizen wel toe.....quote:Op maandag 4 januari 2021 13:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Netjes![]()
Komende 7 dagen worden wel spannend gezien eventuele kerst/nieuwjaars besmettingen. Durf pas tegen half januari te geloven in een echte daling.
Begin steeds meer me af te vragen hoeveel die feestdagen nu helemaal invloed gaan hebben, bedoel meeste mensen zullen echt wel nadenken voor ze met klachten bij hun familie en geliefden aanschuiven.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Netjes![]()
Komende 7 dagen worden wel spannend gezien eventuele kerst/nieuwjaars besmettingen. Durf pas tegen half januari te geloven in een echte daling.
met een beetje mazzel kerst 2021quote:Op maandag 4 januari 2021 14:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
wij als kroeggangers moeten ook maar eens gaan lobbyen want op deze manier kunnen die pas open in 22
Het ging een paar dagen wat beter, maar het lijkt weer te klimmen. IC heeft sowieso een toename:quote:Op maandag 4 januari 2021 14:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vreeemd genoeg neemt de bezetting in de ziekenhuizen wel toe.....
Gaaf land joh. Ouderen en kwetsbaren achteraan.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee nee, boa’s, agenten en leraren willen nu ook voorrang.
ik verwacht nog steeds maart 20 op het terras, ijs en weder dienende.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met een beetje mazzel kerst 2021
Het linke van covid is toch juist dat mensen al vaak besmettelijk zijn vóórdat ze klachten krijgen?quote:Op maandag 4 januari 2021 14:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Begin steeds meer me af te vragen hoeveel die feestdagen nu helemaal invloed gaan hebben, bedoel meeste mensen zullen echt wel nadenken voor ze met klachten bij hun familie en geliefden aanschuiven.
Is ook vrij veel getest specifiek om die reden.
Op zich heb ik daar geen moeite mee als het rendement daarmee gediend zou zijn maar nu lijkt het er meer op dat bepaalde groepen zich veel belangrijker vinden dan dat rendement.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaaf land joh. Ouderen en kwetsbaren achteraan.
quote:Op maandag 4 januari 2021 14:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Gewoon weer 1 Juno, net als vorig jaar.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik verwacht nog steeds maart 20 op het terras, ijs en weder dienende.
quote:
Mensen snel vaccineren die primair aan het bed staan, prima.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op zich heb ik daar geen moeite mee als het rendement daarmee gediend zou zijn maar nu lijkt het er meer op dat bepaalde groepen zich veel belangrijker vinden dan dat rendement.
De stijging na sinterklaas was wel aanzienlijk, vandaar dat ik nu ook zoiets verwacht. Of is het sluiten van de scholen toch echt van invloed geweest op het aantal besmettingen?quote:Op maandag 4 januari 2021 14:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Begin steeds meer me af te vragen hoeveel die feestdagen nu helemaal invloed gaan hebben, bedoel meeste mensen zullen echt wel nadenken voor ze met klachten bij hun familie en geliefden aanschuiven.
Is ook vrij veel getest specifiek om die reden.
Dit dus. Als het nou nog bv. economisch of qua vrijheid eerder weer voor iedereen nut zou hebben dan zou het nog een ding zijn, maar het is gewoon "first screaming first serve"...quote:Op maandag 4 januari 2021 14:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op zich heb ik daar geen moeite mee als het rendement daarmee gediend zou zijn maar nu lijkt het er meer op dat bepaalde groepen zich veel belangrijker vinden dan dat rendement.
In meer of mindere mate. Ik een aantal landen het prima en goed georganiseerd doen. Bahrein en Israël bijvoorbeeld. Duitsland en het VK doen hun goede start een beetje teniet door nu alsnog te gaan zwalken met die tweede vaccinatie.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:36 schreef Caland het volgende:
[..]
En dat gebeurt letterlijk in elk land momenteel. Erg raar.
Een tijdlijn:quote:Op maandag 4 januari 2021 13:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom ze steeds van deze plannen afwijken en allerlei groepen voorrang gaan geven.
Groep 4 wil nu ook eerder ....en zo blijf je aan de gang.
dan moeten we zelf tappen denk ik want zijn alle kroegen opgedoektquote:Op maandag 4 januari 2021 14:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon weer 1 Juno, net als vorig jaar.
Mee eens opzich, maar actief meedenken bij het organiseren op zo'n manier dat het de regels omzeilt vind ik toch wel iets anders...quote:Op maandag 4 januari 2021 13:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Toch wil ik ook een beetje begrip ervoor opbrengen, dit gaat om Duindorp. Die wijk heeft qua oud en nieuw de slechtst mogelijke reputatie van Nederland. Dat vuurtje stoken met pallets op het strand wat laatst ook uit de hand liep is er ook gekomen om de jeugd in Duindorp ruimte te geven om zich te misdragen, liever een fik op het strand dan in de straat zeg maar.
Als gemeente Den Haag zou ik me zegeningen tellen en concluderen dat dit nog een hele goede afloop is voor iets wat potentieel tot rellen had kunnen leiden. Deze lui trekken zich normaal gesproken vrijwel niks aan van de autoriteiten en dan is deze uitkomst nog niet eens de beroerdste qua opvolging van de maatregelen.
Kun je wel vinden dat iedereen zich maar netjes aan de regeltjes moet houden, maar bij een risicowedstrijd van het voetbal ben je als politie allang blij als het blijft bij wat klein vandalisme.
Dat kan voorkomen maar een asymptomatische superverspreider is niet de standaard, dat zou ook ons hele testbeleid overhoop gooien mocht het zo makkelijk gaan.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het linke van covid is toch juist dat mensen al vaak besmettelijk zijn vóórdat ze klachten krijgen?
Dus dan zit je met de hele familie aan tafel, geen kuchje of niets te bekennen en twee dagen later begint het en dan is iedereen fucked.
Standaard weekpatroon. In- en uitstroom fluctueert afhankelijk van de dag in de week.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vreeemd genoeg neemt de bezetting in de ziekenhuizen wel toe.....
Er is een verschil tussen asymptomatisch en pre-symptomatisch. Iemand die asymptomatisch is verspreid dacht ik veel minder, maar pre-symptomatisch niet.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan voorkomen maar een asymptomatische superverspreider is niet de standaard, dat zou ook ons hele testbeleid overhoop gooien mocht het zo makkelijk gaan.
Uiteindelijk lag de R half november alweer boven de 1 dus de vraag is of dat nou direct te wijten was aan Sinterklaasvieringen of uiteindelijk gewoon primair het gevolg is van exponentiële groei. Geloof best dat die feestdagen een factor zijn, maar het staat in geen enkele verhouding tot bijvoorbeeld het heropenen van middelbare scholen omdat het zich uiteindelijk tot 3 dagen beperkt.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
De stijging na sinterklaas was wel aanzienlijk, vandaar dat ik nu ook zoiets verwacht. Of is het sluiten van de scholen toch echt van invloed geweest op het aantal besmettingen?
dus de groep waar het echt om gaat en de zorg echt ontlast komt zo bijna achteraan te staan.....quote:Op maandag 4 januari 2021 14:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit dus. Als het nou nog bv. economisch of qua vrijheid eerder weer voor iedereen nut zou hebben dan zou het nog een ding zijn, maar het is gewoon "first screaming first serve"...
Zo heb ik het ook begrepen, ja. 2 dagen voordat de symptomen beginnen zijn mensen doorgaans al besmettelijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen asymptomatisch en pre-symptomatisch. Iemand die asymptomatisch is verspreid dacht ik veel minder, maar pre-symptomatisch niet.
Als je op https://pletdecurve.nl kijkt, is er rond 14 december een enorme piek te zien. Het is niet zo raar om dat te linken aan Sinterklaasavond, denk ik.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Begin steeds meer me af te vragen hoeveel die feestdagen nu helemaal invloed gaan hebben
Dat wel maar klachten zoals niezen en hoesten zijn wel van wezenlijk belang in de transmissie, het is tenslotte een druppelinfectie.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen asymptomatisch en pre-symptomatisch. Iemand die asymptomatisch is verspreid dacht ik veel minder, maar pre-symptomatisch niet.
14 december is een maandag, en dus binnen de week altijd een piekdag, en daarna begon de lockdown. Niet heel verwonderlijk dus. @simonblue maakt hier ook elke keer grafiekjes met wat duiding over.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je op https://pletdecurve.nl kijkt, is er rond 14 december een enorme piek te zien. Het is niet zo raar om dat te linken aan Sinterklaasavond, denk ik.
Mijn indruk is dat er internationaal veel minder aandacht wordt geschonken aan dingen als hoesten of niesen. Zeker als je urenlang met anderen binnen zit, zoals bij een kerstdiner, krijgt dat virus genoeg kans zich te verspreiden, zelfs als mensen afstand houden.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat wel maar klachten zoals niezen en hoesten zijn wel van wezenlijk belang in de transmissie, het is tenslotte een druppelinfectie.
Daarom ben ik nog even voorzichtig over de daling nu. Wanneer we rond 10 januari nog steeds een daling zien dan gaat het goede kant op, dan hebben de feestdagen gelukkig geen extra stijging gebracht. Blijft wel lastig voor de regering om te bepalen welke maatregelen dan echt geholpen helpen. Scholen? Horeca? Of misschien toch de reisbewegingen binnen Europa. Lastig, lastig.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je op https://pletdecurve.nl kijkt, is er rond 14 december een enorme piek te zien. Het is niet zo raar om dat te linken aan Sinterklaasavond, denk ik.
Maar de mensen die op 14 december positief testen zijn daarvoor besmet geraakt. De incubatietijd in acht nemend, kom je dan ongeveer rond 5 december terecht, toch?quote:Op maandag 4 januari 2021 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
14 december is een maandag, en dus binnen de week altijd een piekdag, en daarna begon de lockdown. Niet heel verwonderlijk dus. @:simonblue maakt hier ook elke keer grafiekjes met wat duiding over.
Het zou mij echt heeeeel erg verbazen als er een voorzichtige daling blijft.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarom ben ik nog even voorzichtig over de daling nu. Wanneer we rond 10 januari nog steeds een daling zien dan gaat het goede kant op, dan hebben de feestdagen gelukkig geen extra stijging gebracht. Blijft wel lastig voor de regering om te bepalen welke maatregelen dan echt geholpen helpen. Scholen? Horeca? Of misschien toch de reisbewegingen binnen Europa. Lastig, lastig.
Dan kunnen ze positief testen maar zijn ze dan ook besmettelijk?quote:Op maandag 4 januari 2021 14:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook begrepen, ja. 2 dagen voordat de symptomen beginnen zijn mensen doorgaans al besmettelijk.
Dat geloof ik niet afstand houden en testen bij klachten zijn nog steeds zo'n steeds de belangrijkste regels wereldwijd. Met reden natuurlijk, omdat de de transmissie beperkt blijft als je op afstand van elkaar zit.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat er internationaal veel minder aandacht wordt geschonken aan dingen als hoesten of niesen. Zeker als je urenlang met anderen binnen zit, zoals bij een kerstdiner, krijgt dat virus genoeg kans zich te verspreiden, zelfs als mensen afstand houden.
https://thehill.com/polic(...)to-christmas-costumequote:Coronavirus outbreak at hospital may be tied to Christmas costume
A San Jose, Calif., hospital said an inflatable costume worn by a staffer on Christmas may be tied to more than 40 coronavirus infections at the facility.
Irene Chavez, a spokesperson for Kaiser Permanente San Jose Medical Center, said in a statement that 44 staff members have tested positive for the virus between Dec. 27 and last Friday, according to The New York Times. She said the “holiday themed” costume was powered by a fan that sucked air into it, and that hospital officials are investigating whether the costume “was a contributing factor.”
The hospital did not disclose whether any patients were infected or how long the staffer wore the costume in the hospital’s emergency department.
Daling in het aantal besmetting en de invloed daarvan op ziekenhuis bezetting loopt niet synchroon he.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:26 schreef aarontje112 het volgende:
Helemaal geen daling in de ziekenhuizen eigenlijk, eerder een fikse stijging...
Inderdaad, snap ook niet dat er hier juist daarvoor niet wat meer aandacht is. We hebben het kunnen zien bij die sinterklaas in Belgie en ook in het begin, bij slachthuizen waar mensen elkaar besmetten zonder ook maar in direct contact (of dezelfde ruimte) te zijn geweest. Maar vanwege de ventilatie (of gebrek daaraan) dat virus deeltjes rondvliegen.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat er internationaal veel minder aandacht wordt geschonken aan dingen als hoesten of niesen. Zeker als je urenlang met anderen binnen zit, zoals bij een kerstdiner, krijgt dat virus genoeg kans zich te verspreiden, zelfs als mensen afstand houden.
Leuk, maar de onbetwiste duidkoning is natuurlijk vriend Martinoquote:Op maandag 4 januari 2021 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
14 december is een maandag, en dus binnen de week altijd een piekdag, en daarna begon de lockdown. Niet heel verwonderlijk dus. @:simonblue maakt hier ook elke keer grafiekjes met wat duiding over.
quote:Op maandag 4 januari 2021 14:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan kunnen ze positief testen maar zijn ze dan ook besmettelijk?
Ook zonder klachten kunnen ze al positief testen
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoordenquote:Wanneer ben je besmettelijk met het coronavirus SARS-CoV-2? Je kunt al besmettelijk zijn vlak voordat je klachten hebt. Bijvoorbeeld als je schreeuwt en er kleine druppeltjes met virus uit neus en mond in de lucht komen. Dit kan ook door niezen en hoesten gebeuren.22 dec. 2020
Ik kwam hier door het berichtje van @VoMy.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar de mensen die op 14 december positief testen zijn daarvoor besmet geraakt. De incubatietijd in acht nemend, kom je dan ongeveer rond 5 december terecht, toch?
Wat heeft 'gaaf land' daarmee te maken? Waar woon jij dan waar alles zo veel beter is?quote:Op maandag 4 januari 2021 14:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dagelijkse nieuwe opnames lijken nu eindelijk in een dalende trend te komenquote:Op maandag 4 januari 2021 14:26 schreef aarontje112 het volgende:
[ twitter ]
Helemaal geen daling in de ziekenhuizen eigenlijk, eerder een fikse stijging...
Eerlijk gezegd vond ik het wel logisch om direct betrokken zorgpersoneel asap te vaccineren.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een tijdlijn:
- Sommige (vrij veel) mensen met een grote bek en een account ergens op het internet, hebben de afgelopen maand gebruikt om alleen maar ongefundeerd te schreeuwen dat het een schande was dat het vaccineren nog niet is begonnen, dat alle bewindslieden moeten opstappen, dat de GGD bestaat uit prutsers, dat Nederland een modderfiguur slaat.
- Kamervragen, woedende twitteraars en Fok'kers ten spijt, werd niet ingegaan op de roep om energie te verspillen aan het naar voren halen van een symbolische start van het vaccineren, noch aan het verleidelijke idee om willekeurige mensen uit andere groepen dan de risicogroepen, te vaccineren om maar te zeggen dat je begonnen bent.
- Inspelend op de woede die dat opriep bij iedereen die zichzelf zo belangrijk vindt dat hij/zij zijn/haar eigen gevoel boven het functioneren van het vaccinatieprogramma stelt, zagen Gommers en Kuipers hun kans schoon en hebben, nooit gehinderd door kritische vragen bij de vele tv-programma's waar ze wekelijks aanschuiven, gesuggereerd dat zij wel gewoon kunnen beginnen met het inenten van de mensen op de IC's - hoewel dat voor het voorkomen van slachtoffers niks, nul, nada doet en ook niet gaat helpen met het vervroegd openen van de maatschappij, en wel ten koste gaat van de spaarzame vaccins die in eerste instantie bedoeld waren voor mensen die daadwerkelijk grotere kans hebben om te overlijden bij het krijgen van covid.
- De toch al woedende Fok- en Twittermenigte werd nog bozer en bozer. Het is een schande, de regering moeten ze kielhalen, een aanfluiting, sabotage.
- Er wordt, na aanhoudende druk, ingegaan op de roep om een willekeurige groep eerst in te enten, want het is toch echt belangrijk dat we zo vroeg mogelijk mensen vaccins geven. Direct blijkt dat het helemaal niet zo simpel was als het een paar dagen eerder nog op tv werd voorgesteld, dat starten met vaccineren.
- Andere belangenvertegenwoordigers zien dat het mogelijk is om een deel van de spaarzame vaccins die er zijn, te krijgen als je helemaal geen onderdeel bent van de top van het oorspronkelijke prioriteitenlijstje, als je maar genoeg reuring in de media weet te veroorzaken. De huisartsen slagen hierin en hun succes gaat ten koste van de verpleeghuisbewoners, die waarschijnlijk langer moeten wachten op een vaccin want zoveel Moderna-vaccins zijn er niet.
- Elke willekeurige bond gooit er een persbericht uit dat ze voorrang moeten krijgen.
- De mensen die een week geleden nog boos waren op VWS (Niet geschikt! Wanbeleid! Schandalig!) dat er niet werd geluisterd naar lobbyclubs die claimden dat ze wel eventjes snel hun eigen groepje konden inenten, zijn nu boos op VWS (Niet geschikt! Wanbeleid! Schandalig!) dat er geluisterd werd naar lobbyclubjes die claimden dat ze wel eventjes snel hun eigen groepje konden inenten.
Ze willen allemaal hun graantje meepikken. Zelfde als in het begin waarin supermarkt medewerkers ook 1000 euro extra wilden omdat ze net als mensen in de zorg veel risico lopen.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het is wel onwaarschijnlijk dat mensen voor het eerst ziek zijn op de dag dat ze ook hun positieve testresultaat ontvangen, toch? Lijkt mij dat de kans groter is dat ze het een paar dagen daarvoor hebben opgelopen, je vraagt immers niet bij de eerste kuch gelijk een test aan.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:35 schreef simonblue het volgende:
[..]
Bij een eerste ziektedag op 14 december en een incubatietijd van ongeveer 5 dagen zou dit dus komen door besmettingen rond 9 december, ipv 5 december.
In Q1 verwachtten ze maar 400k doses, dus dat valt vrij tegen. Maar hopen dat we die dosis zo snel mogelijk krijgen.quote:
Ik was dus het archief aan het doorspitten, kwam dit nog tegen. Heb je hier nog iets verder over gehoord, @trein2000, of is het bij een twitterbericht van een of andere onbekendo gebleven?quote:Op woensdag 30 december 2020 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En zo koersen we toch nog af op code zwart. Hugo, bedankt!
Sarcasme..ik woon ook in NL.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heeft 'gaaf land' daarmee te maken? Waar woon jij dan waar alles zo veel beter is?
Wat je telkens ziet en zag, is die maandagpiek. Helemaal verklaren is lastig, maar de aanwezigheid ervan staat buiten kijf.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het is wel onwaarschijnlijk dat mensen voor het eerst ziek zijn op de dag dat ze ook hun positieve testresultaat ontvangen, toch? Lijkt mij dat de kans groter is dat ze het een paar dagen daarvoor hebben opgelopen, je vraagt immers niet bij de eerste kuch gelijk een test aan.
Lijkt me duidelijk ja, vanavond een spoedpersconferentie met de mededeling dat de kroegen vanaf 20 uur open gaan.quote:
Gewoon een zoutoplossing waar het mee verdund moet worden, niks spannends of moeilijks aan in elk gevalquote:Op maandag 4 januari 2021 08:44 schreef Qarrad het volgende:
Tevens vond ik het volgende zinnetje interessant:
[..]
Dat heb ik helemaal gemist tot nu toe.
quote:Dilution
Dilute the vial contents using 1.8 mL of 0.9% Sodium Chloride Injection, USP (not provided) to form the Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine. ONLY use 0.9% Sodium Chloride Injection, USP as the diluent. This diluent is not packaged with the vaccine and must be sourced separately. Do not use bacteriostatic 0.9% Sodium Chloride Injection or any other diluent. Do not add more than 1.8 mL of diluent.After dilution, one vial contains up to 6 doses of 0.3 mL. Vial labels and cartons may state that after dilution, a vial contains 5 doses of 0.3 mL. The information in this Fact Sheet regarding the number of doses per vial after dilution supersedes the number of doses stated on vial labels and cartons.
Als er ook een beroepsgroep is die zich van zijn slechte kant heeft laten zien zijn het de leraren wel. Eerst willen ze dat het fysiek onderwijs stopt vervolgens is het online onderwijs te veel werk dan willen ze weer een uitzondering, nu willen ze weer schaamteloos vooraan staan en waarom zelf als zij gevaccineerd zijn lost dat het probleem van de besmettingen niet op. Gewoonweg smerig eigenbelangquote:Op maandag 4 januari 2021 13:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee nee, boa’s, agenten en leraren willen nu ook voorrang.
Was niet alleen de maandag, de dinsdag ook 12k en de woensdag ruim boven de 11k. Was wel degelijk iets anders aan de hand dan de gebruikelijke maandagpiek.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat je telkens ziet en zag, is die maandagpiek. Helemaal verklaren is lastig, maar de aanwezigheid ervan staat buiten kijf.
Dit was dus na gister:
[ afbeelding ]
Deze is van eind november:
[ afbeelding ]
Je ziet ook heel mooi dat zelfs in de weken van stijging (de weken begin oktober), er nog steeds een maandagpiek is. En dat de daling ook begon met een maandagpiek. Het is opzich opmerkelijk dat er al op de dag vóór het ingaan van de maatregelen gepiekt wordt (hoewel dat een maandag is) en niet de maandag daarop, maar dat zou kunnen komen doordat er geen testschaarste meer is zoals die er eerst was, of omdat de R sowieso al lager lag dan in oktober, iets in die trant.
? Wat bedoel je precies?quote:Op maandag 4 januari 2021 14:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Was niet alleen de maandag, de dinsdag ook 12k en de woensdag ruim boven de 11k. Was wel degelijk iets anders aan de hand dan de gebruikelijke maandagpiek.
Dit vergt volgens mij een iets langer post.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het is wel onwaarschijnlijk dat mensen voor het eerst ziek zijn op de dag dat ze ook hun positieve testresultaat ontvangen, toch? Lijkt mij dat de kans groter is dat ze het een paar dagen daarvoor hebben opgelopen, je vraagt immers niet bij de eerste kuch gelijk een test aan.
Ik snap niet helemaal het punt dat jij maakt, de piek was hoog omdat maandagpiek. Wat is precies je conclusie? De discussie was of sinterklaasavond hier een rol in heeft gespeeld.quote:
Precies dit, dit blijft vaak maar onduidelijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:56 schreef simonblue het volgende:
[..]
Dit vergt volgens mij een iets langer post.
Het bestand van het RIVM (casus_landelijk.csv op https://data.rivm.nl/covid-19/) bevat een lijst van besmettingen. Voor ieder persoon wordt een status vermeld welke drie mogelijkheden heeft. DOO (dag van eerste ziekteverschijnselen), DPL (dag van labuitslag) of DON (dag van notificatie bij de GGD).
De dagcijfers die worden gemeld (bijvoorbeeld 7400 personen gisteren) zijn toevoegingen op dit bestand, maar niet allemaal op de dag van 3 januar of 2 januari, maar een verdeling daarvan over het verleden. Bijvoorbeeld 1500-2000 mensen die in het bestand geregistreerd worden op 2 januari (meestal met status DPL, dus dat op 2 januari de labuitslag binnen was), maar ook ruim 1000 personen op 30 december (dan meestal met status DOO).
Dus hoe het proces naar mijn idee loopt:
Iemand vraagt op 31 december een test aan omdat hij/zij klachten heeft sinds 30 december. Hij/zij kan op 1 januari terecht en de uitslag is dan op 2 januari binnen.
Deze persoon komt dan op 3 januari als een van de 7400 nieuwe gevallen in het dagcijfer binnen, maar wordt in het bestand van het RIVM op 30 december met status DOO weergegeven.
Meldingen worden gebackdate. Ik weet niet of je wel 's een test hebt gedaan, maar één van de vragen is wanneer de klachten begonnen zijn. Die datum wordt ingevuld als de DOO.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, en dat lijkt me niet dus. Je hebt gewoon de doorlopende groei van het aantal besmettingen (R > 1) icm met de standaard maandagpiek. Die piek is extra aanwezig wellicht, omdat vanaf de dag er na de lockdown in ging en het aantal besmettingen weer ging teruglopen.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal het punt dat jij maakt, de piek was hoog omdat maandagpiek. Wat is precies je conclusie? De discussie was of sinterklaasavond hier een rol in heeft gespeeld.
daar krijgen we er zo weinig van....en aangezien de ouderen en kwetsbaren inmiddels bijna achteraan staan.quote:
Vandaag: 6200quote:Op maandag 4 januari 2021 15:06 schreef Noek het volgende:
Ik wil graag weten wat @:Vomy voorspelt want die zat gisteren eng dichtbij dat ik denk dat die de zoon van Jaap is.
[x] checkquote:Op maandag 4 januari 2021 15:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vandaag: 6300
Morgen: 6200
Woensdag: 7800.
die 400k zijn vast al geclaimd door weer een groepje eigendunkersquote:Op maandag 4 januari 2021 14:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
In Q1 verwachtten ze maar 400k doses, dus dat valt vrij tegen. Maar hopen dat we die dosis zo snel mogelijk krijgen.
Door de eigenaars van sportscholen toevallig??quote:Op maandag 4 januari 2021 15:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
die 400k zijn vast al geclaimd door weer een groepje eigendunkers
Ben je niet in de war met scholen?quote:Op maandag 4 januari 2021 15:14 schreef leolinedance het volgende:
Zou de horeca nog vervroegd opengaan? Daar was toch sprake van
?
Denk het nu niet. Die mogen blij zijn als dat in februari nog kan...quote:Op maandag 4 januari 2021 15:14 schreef leolinedance het volgende:
Zou de horeca nog vervroegd opengaan? Daar was toch sprake van?
Zo vreemd is dat niet. Het is op een maandag vrijwel altijd hoger dan op een maandag.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ging een paar dagen wat beter, maar het lijkt weer te klimmen. IC heeft sowieso een toename:
https://medischinfo.nl/corona/
https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/
Krijg je geen TVL Noek?quote:Op maandag 4 januari 2021 15:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Door de eigenaars van sportscholen toevallig??
Ik vind dat mijn sector het netjes doet. Niemand zegt het dus bij dezen.Voor de 2e keer dicht. geen steunpakket en staan nu niet vooraan.
Scholen mogelijk ook, maar beiden zie ik niet gebeuren.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:14 schreef leolinedance het volgende:
TOP CIJFERS!!!!quote:Op maandag 4 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
6.563 nieuwe positieve testen
226 nieuwe ziekenhuisopnames
41 nieuwe IC-opnames
63 nieuwe overlijdens
Alles open!quote:Op maandag 4 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
41 nieuwe IC-opnames
63 nieuwe overlijdens
Straatfeestquote:Op maandag 4 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
41 nieuwe IC-opnames
63 nieuwe overlijdens
Nee ik bedoel dat ze zelf bepalen om open te gaan. Tegen de regels in.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Denk het nu niet. Die mogen blij zijn als dat in februari nog kan...
Positieve testen lijken de goede kant op te gaan zo! Ziekenhuisopnames blijven wel hoog..quote:Op maandag 4 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
41 nieuwe IC-opnames
63 nieuwe overlijdens
Ik zal even contact opnemen met RIVM of ze ene 'VoMy' op hun servers zien rondneuzenquote:Op maandag 4 januari 2021 15:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vandaag: 6200
Morgen: 6300
Woensdag: 7800.
Edit: Vandaag en morgen omgedraaid.
Maandag altijd hoog. Over week daalt het.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Positieve testen lijken de goede kant op te gaan zo! Ziekenhuisopnames blijven wel hoog..
Ok ... ok.... blij dat ik er flink naast zatquote:Op maandag 4 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
41 nieuwe IC-opnames
63 nieuwe overlijdens
Maar de cijfers van https://pletdecurve.nl gaan over de datum van de positieve uitslag, niet de eerste dag van de klachten, toch?quote:Op maandag 4 januari 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Meldingen worden gebackdate. Ik weet niet of je wel 's een test hebt gedaan, maar één van de vragen is wanneer de klachten begonnen zijn. Die datum wordt ingevuld als de DOO.
Stel jij belt vandaag en zegt: Ik voel me nog steeds niet goed, ik blijf maar last hebben. Ben een week thuis geweest, maar wil me toch laten testen. Dan zeg je dat je klachten (bijvoorbeeld) 29 december begonnen zijn.
Als jij vandaag belt kom jij dus in de data van 5 januari erbij, met een DOO van 29 december.
Dat was een bluf van een aantal horeca zaken om meer geld af te dwingen. Ze snappen zelf ook wil dat ze daarmee hun eigen ondergang zouden tekenen. Dan wordt in het uiterste geval de vergunning ingetrokken. Ook komt er vrijwel niemand als iedereen tijdens controles beboet wordt.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:14 schreef leolinedance het volgende:
Je kunt beter kijken naar de grafiek onderaan, @miss_slyquote:Op maandag 4 januari 2021 15:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet. Het is op een maandag vrijwel altijd hoger dan op een maandag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |