Toegeven aan terrorisme geeft een verkeerd signaal af. Hierdoor gaan ook fatsoenlijke mensen zich minder aan de regels houden.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Toch wil ik ook een beetje begrip ervoor opbrengen, dit gaat om Duindorp. Die wijk heeft qua oud en nieuw de slechtst mogelijke reputatie van Nederland. Dat vuurtje stoken met pallets op het strand wat laatst ook uit de hand liep is er ook gekomen om de jeugd in Duindorp ruimte te geven om zich te misdragen, liever een fik op het strand dan in de straat zeg maar.
Als gemeente Den Haag zou ik me zegeningen tellen en concluderen dat dit nog een hele goede afloop is voor iets wat potentieel tot rellen had kunnen leiden. Deze lui trekken zich normaal gesproken vrijwel niks aan van de autoriteiten en dan is deze uitkomst nog niet eens de beroerdste qua opvolging van de maatregelen.
Kun je wel vinden dat iedereen zich maar netjes aan de regeltjes moet houden, maar bij een risicowedstrijd van het voetbal ben je als politie allang blij als het blijft bij wat klein vandalisme.
wij als kroeggangers moeten ook maar eens gaan lobbyen want op deze manier kunnen die pas open in 22quote:Op maandag 4 januari 2021 13:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee nee, boa’s, agenten en leraren willen nu ook voorrang.
vreeemd genoeg neemt de bezetting in de ziekenhuizen wel toe.....quote:Op maandag 4 januari 2021 13:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Netjes![]()
Komende 7 dagen worden wel spannend gezien eventuele kerst/nieuwjaars besmettingen. Durf pas tegen half januari te geloven in een echte daling.
Begin steeds meer me af te vragen hoeveel die feestdagen nu helemaal invloed gaan hebben, bedoel meeste mensen zullen echt wel nadenken voor ze met klachten bij hun familie en geliefden aanschuiven.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Netjes![]()
Komende 7 dagen worden wel spannend gezien eventuele kerst/nieuwjaars besmettingen. Durf pas tegen half januari te geloven in een echte daling.
met een beetje mazzel kerst 2021quote:Op maandag 4 januari 2021 14:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
wij als kroeggangers moeten ook maar eens gaan lobbyen want op deze manier kunnen die pas open in 22
Het ging een paar dagen wat beter, maar het lijkt weer te klimmen. IC heeft sowieso een toename:quote:Op maandag 4 januari 2021 14:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vreeemd genoeg neemt de bezetting in de ziekenhuizen wel toe.....
Gaaf land joh. Ouderen en kwetsbaren achteraan.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee nee, boa’s, agenten en leraren willen nu ook voorrang.
ik verwacht nog steeds maart 20 op het terras, ijs en weder dienende.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met een beetje mazzel kerst 2021
Het linke van covid is toch juist dat mensen al vaak besmettelijk zijn vóórdat ze klachten krijgen?quote:Op maandag 4 januari 2021 14:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Begin steeds meer me af te vragen hoeveel die feestdagen nu helemaal invloed gaan hebben, bedoel meeste mensen zullen echt wel nadenken voor ze met klachten bij hun familie en geliefden aanschuiven.
Is ook vrij veel getest specifiek om die reden.
Op zich heb ik daar geen moeite mee als het rendement daarmee gediend zou zijn maar nu lijkt het er meer op dat bepaalde groepen zich veel belangrijker vinden dan dat rendement.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaaf land joh. Ouderen en kwetsbaren achteraan.
quote:Op maandag 4 januari 2021 14:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaaf land joh. Ouderen en kwetsbaren achteraan.
Gewoon weer 1 Juno, net als vorig jaar.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik verwacht nog steeds maart 20 op het terras, ijs en weder dienende.
quote:
Mensen snel vaccineren die primair aan het bed staan, prima.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op zich heb ik daar geen moeite mee als het rendement daarmee gediend zou zijn maar nu lijkt het er meer op dat bepaalde groepen zich veel belangrijker vinden dan dat rendement.
De stijging na sinterklaas was wel aanzienlijk, vandaar dat ik nu ook zoiets verwacht. Of is het sluiten van de scholen toch echt van invloed geweest op het aantal besmettingen?quote:Op maandag 4 januari 2021 14:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Begin steeds meer me af te vragen hoeveel die feestdagen nu helemaal invloed gaan hebben, bedoel meeste mensen zullen echt wel nadenken voor ze met klachten bij hun familie en geliefden aanschuiven.
Is ook vrij veel getest specifiek om die reden.
Dit dus. Als het nou nog bv. economisch of qua vrijheid eerder weer voor iedereen nut zou hebben dan zou het nog een ding zijn, maar het is gewoon "first screaming first serve"...quote:Op maandag 4 januari 2021 14:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op zich heb ik daar geen moeite mee als het rendement daarmee gediend zou zijn maar nu lijkt het er meer op dat bepaalde groepen zich veel belangrijker vinden dan dat rendement.
In meer of mindere mate. Ik een aantal landen het prima en goed georganiseerd doen. Bahrein en Israël bijvoorbeeld. Duitsland en het VK doen hun goede start een beetje teniet door nu alsnog te gaan zwalken met die tweede vaccinatie.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:36 schreef Caland het volgende:
[..]
En dat gebeurt letterlijk in elk land momenteel. Erg raar.
Een tijdlijn:quote:Op maandag 4 januari 2021 13:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom ze steeds van deze plannen afwijken en allerlei groepen voorrang gaan geven.
Groep 4 wil nu ook eerder ....en zo blijf je aan de gang.
dan moeten we zelf tappen denk ik want zijn alle kroegen opgedoektquote:Op maandag 4 januari 2021 14:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon weer 1 Juno, net als vorig jaar.
Mee eens opzich, maar actief meedenken bij het organiseren op zo'n manier dat het de regels omzeilt vind ik toch wel iets anders...quote:Op maandag 4 januari 2021 13:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Toch wil ik ook een beetje begrip ervoor opbrengen, dit gaat om Duindorp. Die wijk heeft qua oud en nieuw de slechtst mogelijke reputatie van Nederland. Dat vuurtje stoken met pallets op het strand wat laatst ook uit de hand liep is er ook gekomen om de jeugd in Duindorp ruimte te geven om zich te misdragen, liever een fik op het strand dan in de straat zeg maar.
Als gemeente Den Haag zou ik me zegeningen tellen en concluderen dat dit nog een hele goede afloop is voor iets wat potentieel tot rellen had kunnen leiden. Deze lui trekken zich normaal gesproken vrijwel niks aan van de autoriteiten en dan is deze uitkomst nog niet eens de beroerdste qua opvolging van de maatregelen.
Kun je wel vinden dat iedereen zich maar netjes aan de regeltjes moet houden, maar bij een risicowedstrijd van het voetbal ben je als politie allang blij als het blijft bij wat klein vandalisme.
Dat kan voorkomen maar een asymptomatische superverspreider is niet de standaard, dat zou ook ons hele testbeleid overhoop gooien mocht het zo makkelijk gaan.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het linke van covid is toch juist dat mensen al vaak besmettelijk zijn vóórdat ze klachten krijgen?
Dus dan zit je met de hele familie aan tafel, geen kuchje of niets te bekennen en twee dagen later begint het en dan is iedereen fucked.
Standaard weekpatroon. In- en uitstroom fluctueert afhankelijk van de dag in de week.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vreeemd genoeg neemt de bezetting in de ziekenhuizen wel toe.....
Er is een verschil tussen asymptomatisch en pre-symptomatisch. Iemand die asymptomatisch is verspreid dacht ik veel minder, maar pre-symptomatisch niet.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan voorkomen maar een asymptomatische superverspreider is niet de standaard, dat zou ook ons hele testbeleid overhoop gooien mocht het zo makkelijk gaan.
Uiteindelijk lag de R half november alweer boven de 1 dus de vraag is of dat nou direct te wijten was aan Sinterklaasvieringen of uiteindelijk gewoon primair het gevolg is van exponentiële groei. Geloof best dat die feestdagen een factor zijn, maar het staat in geen enkele verhouding tot bijvoorbeeld het heropenen van middelbare scholen omdat het zich uiteindelijk tot 3 dagen beperkt.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
De stijging na sinterklaas was wel aanzienlijk, vandaar dat ik nu ook zoiets verwacht. Of is het sluiten van de scholen toch echt van invloed geweest op het aantal besmettingen?
dus de groep waar het echt om gaat en de zorg echt ontlast komt zo bijna achteraan te staan.....quote:Op maandag 4 januari 2021 14:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit dus. Als het nou nog bv. economisch of qua vrijheid eerder weer voor iedereen nut zou hebben dan zou het nog een ding zijn, maar het is gewoon "first screaming first serve"...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |