abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197206715
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:56 schreef zalkc het volgende:

[..]

Toch wil ik ook een beetje begrip ervoor opbrengen, dit gaat om Duindorp. Die wijk heeft qua oud en nieuw de slechtst mogelijke reputatie van Nederland. Dat vuurtje stoken met pallets op het strand wat laatst ook uit de hand liep is er ook gekomen om de jeugd in Duindorp ruimte te geven om zich te misdragen, liever een fik op het strand dan in de straat zeg maar.

Als gemeente Den Haag zou ik me zegeningen tellen en concluderen dat dit nog een hele goede afloop is voor iets wat potentieel tot rellen had kunnen leiden. Deze lui trekken zich normaal gesproken vrijwel niks aan van de autoriteiten en dan is deze uitkomst nog niet eens de beroerdste qua opvolging van de maatregelen.

Kun je wel vinden dat iedereen zich maar netjes aan de regeltjes moet houden, maar bij een risicowedstrijd van het voetbal ben je als politie allang blij als het blijft bij wat klein vandalisme.
Toegeven aan terrorisme geeft een verkeerd signaal af. Hierdoor gaan ook fatsoenlijke mensen zich minder aan de regels houden.

Genadeloos neerknuppelen had de compliance veel beter gedaan. Dat je dan lokale rellen hebt is in het grotere plaatje niet relevant.

Dit is ook de reden dat de regionale aanpak keihard faalde. Allemaal eilandjes die niet verder kijken dan hun eigen eilandje.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:00:49 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197206727
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee nee, boa’s, agenten en leraren willen nu ook voorrang.
wij als kroeggangers moeten ook maar eens gaan lobbyen want op deze manier kunnen die pas open in 22
pi_197206729
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:59 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Netjes :Y

Komende 7 dagen worden wel spannend gezien eventuele kerst/nieuwjaars besmettingen. Durf pas tegen half januari te geloven in een echte daling.
vreeemd genoeg neemt de bezetting in de ziekenhuizen wel toe.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197206735
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:59 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Netjes :Y

Komende 7 dagen worden wel spannend gezien eventuele kerst/nieuwjaars besmettingen. Durf pas tegen half januari te geloven in een echte daling.
Begin steeds meer me af te vragen hoeveel die feestdagen nu helemaal invloed gaan hebben, bedoel meeste mensen zullen echt wel nadenken voor ze met klachten bij hun familie en geliefden aanschuiven.

Is ook vrij veel getest specifiek om die reden.
blablablabla
pi_197206738
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

wij als kroeggangers moeten ook maar eens gaan lobbyen want op deze manier kunnen die pas open in 22
met een beetje mazzel kerst 2021
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 14:02:09 #206
5428 crew  miss_sly
pi_197206746
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Het ging een paar dagen wat beter, maar het lijkt weer te klimmen. IC heeft sowieso een toename:

https://medischinfo.nl/corona/

https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 14:02:10 #207
236264 crew  capricia
pi_197206747
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee nee, boa’s, agenten en leraren willen nu ook voorrang.
Gaaf land joh. Ouderen en kwetsbaren achteraan. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 4 januari 2021 @ 14:03:44 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197206772
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

met een beetje mazzel kerst 2021
ik verwacht nog steeds maart 20 op het terras, ijs en weder dienende.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 14:04:07 #209
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197206776
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Begin steeds meer me af te vragen hoeveel die feestdagen nu helemaal invloed gaan hebben, bedoel meeste mensen zullen echt wel nadenken voor ze met klachten bij hun familie en geliefden aanschuiven.

Het linke van covid is toch juist dat mensen al vaak besmettelijk zijn vóórdat ze klachten krijgen?
Dus dan zit je met de hele familie aan tafel, geen kuchje of niets te bekennen en twee dagen later begint het en dan is iedereen fucked. -O-
  maandag 4 januari 2021 @ 14:05:36 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197206799
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Op zich heb ik daar geen moeite mee als het rendement daarmee gediend zou zijn maar nu lijkt het er meer op dat bepaalde groepen zich veel belangrijker vinden dan dat rendement.
pi_197206800
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:02 schreef capricia het volgende:

[..]

_O- _O- 8)7
  maandag 4 januari 2021 @ 14:06:00 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197206803
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik verwacht nog steeds maart 20 op het terras, ijs en weder dienende.
Gewoon weer 1 Juno, net als vorig jaar.
pi_197206806
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Allemachtig.
Oops. Ik ben Japanoloog, geen Neerlandicus :@
#WeesGeenWhales
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 14:07:42 #214
236264 crew  capricia
pi_197206827
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

_O- _O- 8)7
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

Op zich heb ik daar geen moeite mee als het rendement daarmee gediend zou zijn maar nu lijkt het er meer op dat bepaalde groepen zich veel belangrijker vinden dan dat rendement.
Mensen snel vaccineren die primair aan het bed staan, prima.

Maar het kan toch niet zo zijn dat de groep met de grootste ellebogen de ouderen en kwetsbaren naar achter drukken. Bah.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197206829
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:01 schreef Elan het volgende:

[..]

De stijging na sinterklaas was wel aanzienlijk, vandaar dat ik nu ook zoiets verwacht. Of is het sluiten van de scholen toch echt van invloed geweest op het aantal besmettingen?
pi_197206831
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dit dus. Als het nou nog bv. economisch of qua vrijheid eerder weer voor iedereen nut zou hebben dan zou het nog een ding zijn, maar het is gewoon "first screaming first serve"...
#WeesGeenWhales
  maandag 4 januari 2021 @ 14:07:57 #217
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197206832
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:36 schreef Caland het volgende:

[..]

En dat gebeurt letterlijk in elk land momenteel. Erg raar.
In meer of mindere mate. Ik een aantal landen het prima en goed georganiseerd doen. Bahrein en Israël bijvoorbeeld. Duitsland en het VK doen hun goede start een beetje teniet door nu alsnog te gaan zwalken met die tweede vaccinatie.

Er zijn weinig landen waar er inmiddels honderdduizenden vaccins in de vriezer liggen en waar ze nog steeds lopen te bakkeleien over de volgorde en waar de beoogde eerste groep nog steeds niet weet hoe en wanneer.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:08:04 #218
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197206834
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom ze steeds van deze plannen afwijken en allerlei groepen voorrang gaan geven.
Groep 4 wil nu ook eerder ....en zo blijf je aan de gang.
Een tijdlijn:
- Sommige (vrij veel) mensen met een grote bek en een account ergens op het internet, hebben de afgelopen maand gebruikt om alleen maar ongefundeerd te schreeuwen dat het een schande was dat het vaccineren nog niet is begonnen, dat alle bewindslieden moeten opstappen, dat de GGD bestaat uit prutsers, dat Nederland een modderfiguur slaat.
- Kamervragen, woedende twitteraars en Fok'kers ten spijt, werd niet ingegaan op de roep om energie te verspillen aan het naar voren halen van een symbolische start van het vaccineren, noch aan het verleidelijke idee om willekeurige mensen uit andere groepen dan de risicogroepen, te vaccineren om maar te zeggen dat je begonnen bent.
- Inspelend op de woede die dat opriep bij iedereen die zichzelf zo belangrijk vindt dat hij/zij zijn/haar eigen gevoel boven het functioneren van het vaccinatieprogramma stelt, zagen Gommers en Kuipers hun kans schoon en hebben, nooit gehinderd door kritische vragen bij de vele tv-programma's waar ze wekelijks aanschuiven, gesuggereerd dat zij wel gewoon kunnen beginnen met het inenten van de mensen op de IC's - hoewel dat voor het voorkomen van slachtoffers niks, nul, nada doet en ook niet gaat helpen met het vervroegd openen van de maatschappij, en wel ten koste gaat van de spaarzame vaccins die in eerste instantie bedoeld waren voor mensen die daadwerkelijk grotere kans hebben om te overlijden bij het krijgen van covid.
- De toch al woedende Fok- en Twittermenigte werd nog bozer en bozer. Het is een schande, de regering moeten ze kielhalen, een aanfluiting, sabotage.
- Er wordt, na aanhoudende druk, ingegaan op de roep om een willekeurige groep eerst in te enten, want het is toch echt belangrijk dat we zo vroeg mogelijk mensen vaccins geven. Direct blijkt dat het helemaal niet zo simpel was als het een paar dagen eerder nog op tv werd voorgesteld, dat starten met vaccineren.
- Andere belangenvertegenwoordigers zien dat het mogelijk is om een deel van de spaarzame vaccins die er zijn, te krijgen als je helemaal geen onderdeel bent van de top van het oorspronkelijke prioriteitenlijstje, als je maar genoeg reuring in de media weet te veroorzaken. De huisartsen slagen hierin en hun succes gaat ten koste van de verpleeghuisbewoners, die waarschijnlijk langer moeten wachten op een vaccin want zoveel Moderna-vaccins zijn er niet.
- Elke willekeurige bond gooit er een persbericht uit dat ze voorrang moeten krijgen.
- De mensen die een week geleden nog boos waren op VWS (Niet geschikt! Wanbeleid! Schandalig!) dat er niet werd geluisterd naar lobbyclubs die claimden dat ze wel eventjes snel hun eigen groepje konden inenten, zijn nu boos op VWS (Niet geschikt! Wanbeleid! Schandalig!) dat er geluisterd werd naar lobbyclubjes die claimden dat ze wel eventjes snel hun eigen groepje konden inenten.
Antifa
  maandag 4 januari 2021 @ 14:08:36 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197206836
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gewoon weer 1 Juno, net als vorig jaar.
dan moeten we zelf tappen denk ik want zijn alle kroegen opgedoekt
pi_197206866
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:56 schreef zalkc het volgende:

[..]

Toch wil ik ook een beetje begrip ervoor opbrengen, dit gaat om Duindorp. Die wijk heeft qua oud en nieuw de slechtst mogelijke reputatie van Nederland. Dat vuurtje stoken met pallets op het strand wat laatst ook uit de hand liep is er ook gekomen om de jeugd in Duindorp ruimte te geven om zich te misdragen, liever een fik op het strand dan in de straat zeg maar.

Als gemeente Den Haag zou ik me zegeningen tellen en concluderen dat dit nog een hele goede afloop is voor iets wat potentieel tot rellen had kunnen leiden. Deze lui trekken zich normaal gesproken vrijwel niks aan van de autoriteiten en dan is deze uitkomst nog niet eens de beroerdste qua opvolging van de maatregelen.

Kun je wel vinden dat iedereen zich maar netjes aan de regeltjes moet houden, maar bij een risicowedstrijd van het voetbal ben je als politie allang blij als het blijft bij wat klein vandalisme.
Mee eens opzich, maar actief meedenken bij het organiseren op zo'n manier dat het de regels omzeilt vind ik toch wel iets anders...
#WeesGeenWhales
pi_197206875
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Het linke van covid is toch juist dat mensen al vaak besmettelijk zijn vóórdat ze klachten krijgen?
Dus dan zit je met de hele familie aan tafel, geen kuchje of niets te bekennen en twee dagen later begint het en dan is iedereen fucked. -O-
Dat kan voorkomen maar een asymptomatische superverspreider is niet de standaard, dat zou ook ons hele testbeleid overhoop gooien mocht het zo makkelijk gaan.
blablablabla
  maandag 4 januari 2021 @ 14:12:14 #222
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197206887
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Standaard weekpatroon. In- en uitstroom fluctueert afhankelijk van de dag in de week.
Antifa
pi_197206912
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat kan voorkomen maar een asymptomatische superverspreider is niet de standaard, dat zou ook ons hele testbeleid overhoop gooien mocht het zo makkelijk gaan.
Er is een verschil tussen asymptomatisch en pre-symptomatisch. Iemand die asymptomatisch is verspreid dacht ik veel minder, maar pre-symptomatisch niet.
pi_197206960
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:07 schreef Simmertje het volgende:

[..]

De stijging na sinterklaas was wel aanzienlijk, vandaar dat ik nu ook zoiets verwacht. Of is het sluiten van de scholen toch echt van invloed geweest op het aantal besmettingen?
Uiteindelijk lag de R half november alweer boven de 1 dus de vraag is of dat nou direct te wijten was aan Sinterklaasvieringen of uiteindelijk gewoon primair het gevolg is van exponentiële groei. Geloof best dat die feestdagen een factor zijn, maar het staat in geen enkele verhouding tot bijvoorbeeld het heropenen van middelbare scholen omdat het zich uiteindelijk tot 3 dagen beperkt.
blablablabla
pi_197206964
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dit dus. Als het nou nog bv. economisch of qua vrijheid eerder weer voor iedereen nut zou hebben dan zou het nog een ding zijn, maar het is gewoon "first screaming first serve"...
dus de groep waar het echt om gaat en de zorg echt ontlast komt zo bijna achteraan te staan.....
morgen is het debat, succes Hugo !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')