Ik was dus het archief aan het doorspitten, kwam dit nog tegen. Heb je hier nog iets verder over gehoord, @trein2000, of is het bij een twitterbericht van een of andere onbekendo gebleven?quote:Op woensdag 30 december 2020 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En zo koersen we toch nog af op code zwart. Hugo, bedankt!

Sarcasme..ik woon ook in NL.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heeft 'gaaf land' daarmee te maken? Waar woon jij dan waar alles zo veel beter is?

Wat je telkens ziet en zag, is die maandagpiek. Helemaal verklaren is lastig, maar de aanwezigheid ervan staat buiten kijf.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het is wel onwaarschijnlijk dat mensen voor het eerst ziek zijn op de dag dat ze ook hun positieve testresultaat ontvangen, toch? Lijkt mij dat de kans groter is dat ze het een paar dagen daarvoor hebben opgelopen, je vraagt immers niet bij de eerste kuch gelijk een test aan.

Lijkt me duidelijk ja, vanavond een spoedpersconferentie met de mededeling dat de kroegen vanaf 20 uur open gaan.quote:

Gewoon een zoutoplossing waar het mee verdund moet worden, niks spannends of moeilijks aan in elk gevalquote:Op maandag 4 januari 2021 08:44 schreef Qarrad het volgende:
Tevens vond ik het volgende zinnetje interessant:
[..]
Dat heb ik helemaal gemist tot nu toe.
quote:Dilution
Dilute the vial contents using 1.8 mL of 0.9% Sodium Chloride Injection, USP (not provided) to form the Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine. ONLY use 0.9% Sodium Chloride Injection, USP as the diluent. This diluent is not packaged with the vaccine and must be sourced separately. Do not use bacteriostatic 0.9% Sodium Chloride Injection or any other diluent. Do not add more than 1.8 mL of diluent.After dilution, one vial contains up to 6 doses of 0.3 mL. Vial labels and cartons may state that after dilution, a vial contains 5 doses of 0.3 mL. The information in this Fact Sheet regarding the number of doses per vial after dilution supersedes the number of doses stated on vial labels and cartons.

Als er ook een beroepsgroep is die zich van zijn slechte kant heeft laten zien zijn het de leraren wel. Eerst willen ze dat het fysiek onderwijs stopt vervolgens is het online onderwijs te veel werk dan willen ze weer een uitzondering, nu willen ze weer schaamteloos vooraan staan en waarom zelf als zij gevaccineerd zijn lost dat het probleem van de besmettingen niet op. Gewoonweg smerig eigenbelangquote:Op maandag 4 januari 2021 13:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee nee, boa’s, agenten en leraren willen nu ook voorrang.

Was niet alleen de maandag, de dinsdag ook 12k en de woensdag ruim boven de 11k. Was wel degelijk iets anders aan de hand dan de gebruikelijke maandagpiek.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat je telkens ziet en zag, is die maandagpiek. Helemaal verklaren is lastig, maar de aanwezigheid ervan staat buiten kijf.
Dit was dus na gister:
[ afbeelding ]
Deze is van eind november:
[ afbeelding ]
Je ziet ook heel mooi dat zelfs in de weken van stijging (de weken begin oktober), er nog steeds een maandagpiek is. En dat de daling ook begon met een maandagpiek. Het is opzich opmerkelijk dat er al op de dag vóór het ingaan van de maatregelen gepiekt wordt (hoewel dat een maandag is) en niet de maandag daarop, maar dat zou kunnen komen doordat er geen testschaarste meer is zoals die er eerst was, of omdat de R sowieso al lager lag dan in oktober, iets in die trant.

? Wat bedoel je precies?quote:Op maandag 4 januari 2021 14:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Was niet alleen de maandag, de dinsdag ook 12k en de woensdag ruim boven de 11k. Was wel degelijk iets anders aan de hand dan de gebruikelijke maandagpiek.

Dit vergt volgens mij een iets langer post.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het is wel onwaarschijnlijk dat mensen voor het eerst ziek zijn op de dag dat ze ook hun positieve testresultaat ontvangen, toch? Lijkt mij dat de kans groter is dat ze het een paar dagen daarvoor hebben opgelopen, je vraagt immers niet bij de eerste kuch gelijk een test aan.

Ik snap niet helemaal het punt dat jij maakt, de piek was hoog omdat maandagpiek. Wat is precies je conclusie? De discussie was of sinterklaasavond hier een rol in heeft gespeeld.quote:

Precies dit, dit blijft vaak maar onduidelijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:56 schreef simonblue het volgende:
[..]
Dit vergt volgens mij een iets langer post.
Het bestand van het RIVM (casus_landelijk.csv op https://data.rivm.nl/covid-19/) bevat een lijst van besmettingen. Voor ieder persoon wordt een status vermeld welke drie mogelijkheden heeft. DOO (dag van eerste ziekteverschijnselen), DPL (dag van labuitslag) of DON (dag van notificatie bij de GGD).
De dagcijfers die worden gemeld (bijvoorbeeld 7400 personen gisteren) zijn toevoegingen op dit bestand, maar niet allemaal op de dag van 3 januar of 2 januari, maar een verdeling daarvan over het verleden. Bijvoorbeeld 1500-2000 mensen die in het bestand geregistreerd worden op 2 januari (meestal met status DPL, dus dat op 2 januari de labuitslag binnen was), maar ook ruim 1000 personen op 30 december (dan meestal met status DOO).
Dus hoe het proces naar mijn idee loopt:
Iemand vraagt op 31 december een test aan omdat hij/zij klachten heeft sinds 30 december. Hij/zij kan op 1 januari terecht en de uitslag is dan op 2 januari binnen.
Deze persoon komt dan op 3 januari als een van de 7400 nieuwe gevallen in het dagcijfer binnen, maar wordt in het bestand van het RIVM op 30 december met status DOO weergegeven.

Meldingen worden gebackdate. Ik weet niet of je wel 's een test hebt gedaan, maar één van de vragen is wanneer de klachten begonnen zijn. Die datum wordt ingevuld als de DOO.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]

Ja, en dat lijkt me niet dus. Je hebt gewoon de doorlopende groei van het aantal besmettingen (R > 1) icm met de standaard maandagpiek. Die piek is extra aanwezig wellicht, omdat vanaf de dag er na de lockdown in ging en het aantal besmettingen weer ging teruglopen.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal het punt dat jij maakt, de piek was hoog omdat maandagpiek. Wat is precies je conclusie? De discussie was of sinterklaasavond hier een rol in heeft gespeeld.

daar krijgen we er zo weinig van....en aangezien de ouderen en kwetsbaren inmiddels bijna achteraan staan.quote:

Vandaag: 6200quote:Op maandag 4 januari 2021 15:06 schreef Noek het volgende:
Ik wil graag weten wat @:Vomy voorspelt want die zat gisteren eng dichtbij dat ik denk dat die de zoon van Jaap is.

[x] checkquote:Op maandag 4 januari 2021 15:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vandaag: 6300
Morgen: 6200
Woensdag: 7800.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |