Deelnemersquote:Succesvolle kennisquiz vanaf maandag 15 juli op NPO 2
Wie wordt deze zomer De slimste mens? Vanaf maandag 15 juli keert de succesvolle kennisquiz De slimste mens terug op NPO 2. Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Andries was de slimste en Caroline won de finale. Maandag dus 2 nieuwe waaronder de zanger van De Snollebollekes...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:01 schreef Monolith het volgende:
Moest afhaken halverwege, wie vloog eruit?
Eerder, toen ze de teller naar 59 liet gaan terwijl ze geen antwoord meer wist.quote:
Dit promenadegrapje heb ik even gemist.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Weten we zeker dat het niet Diederik Ebbinge is?
Ik mag hem wel, hij weet ook wel dat het eigenlijk nergens op slaat. Maar hij heeft er gewoon plezier in.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Weerzinwekkende muziek, maar hij is wel een slimme kerel denk ik.
quote:Op maandag 4 januari 2021 20:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit promenadegrapje heb ik even gemist.
Ik moet de special nog kijken.quote:
Tsja, het verkoopt he.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:49 schreef Szura het volgende:
Van Jacques Brel naar ‘VAN LINKS.... NAAR RECHTS’
Ik dacht dat je eerder om in de top 5 te komen toch wel minstens 3/4 afleveringen moest deelnemen, maar dat geldt voor zowel Kaj als Liebeth niet.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:48 schreef hhh38 het volgende:
Schandalig dat Kaj Gorgels nog steeds in de top 5 staat
Het wachten is op de Franstalige versie.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:49 schreef Szura het volgende:
Van Jacques Brel naar ‘VAN LINKS.... NAAR RECHTS’
Uiteindelijk wel, het zou knap zijn als de komende twee weken elke kandidaat na 2 afleveringen alweer afvalt. Dat is het minimaal mogelijke zelfs.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik dacht dat je eerder om in de top 5 te komen toch wel minstens 3/4 afleveringen moest deelnemen, maar dat geldt voor zowel Kaj als Liebeth niet.
Een uit de hand gelopen hobby omgetoverd tot cashcow.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:50 schreef Martinello het volgende:
Toch bijzonder Brel geweldig vinden en dan zelf die hele andere “muziek” maken.
Als het de weken hiervoor kan zou dat makkelijk opnieuw kunnenquote:Op maandag 4 januari 2021 20:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel, het zou knap zijn als de komende twee weken elke kandidaat na 2 afleveringen alweer afvalt. Dat is het minimaal mogelijke zelfs.
Het was ook meer bedoeld als 'achtergrond voor op een feestje', niet om honderden 'kijks' op Youtube te scoren, natuurlijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:52 schreef Leo_Holst het volgende:
[..]
Een uit de hand gelopen hobby omgetoverd tot cashcow.
Toen waren er andere kandidaten die 7 afleveringen haalden, als dat nu gebeurt vallen Kaj en Liesbeth uit de top 5quote:Op maandag 4 januari 2021 20:54 schreef Chia het volgende:
[..]
Als het de weken hiervoor kan zou dat makkelijk opnieuw kunnen
Dat is niet zo slim inderdaad.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:55 schreef Mansjester het volgende:
Hoe kun je nou Israël antwoorden.
Op de vraag waar Al Jazeera vandaan komt.
Tering
Wel een beetje pijnlijke algemene ontwikkeling lijkt het.quote:
Idd, vreemd dat ze het Jeugdjournaal presenteert.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel een beetje pijnlijke algemene ontwikkeling lijkt het.
Dat is gewoon autocue voorlezen zonder de info uberhaupt tot je te nemenquote:Op maandag 4 januari 2021 20:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Idd, vreemd dat ze het Jeugdjournaal presenteert.
Fantastisch schrijver wel.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:01 schreef Martinello het volgende:
Van deze man is geen parodie meer te maken.
Aanraderquote:Op maandag 4 januari 2021 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik moet de special nog kijken.
Gaat dit over Kader Abdollah of Rob Kemps?quote:Op maandag 4 januari 2021 21:01 schreef Martinello het volgende:
Van deze man is geen parodie meer te maken.
De Top 2000 en wat nieuwjaarsconcerten (en de Masked Singerquote:
Ik bedoelde Kader in dit geval.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gaat dit over Kader Abdollah of Rob Kemps?
Dan is het helemaal een aanraderquote:Op maandag 4 januari 2021 21:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Top 2000 en wat nieuwjaarsconcerten (en de Masked Singer) gingen voor.
Dat heeft niks met zijde te maken.quote:
Het spijt me zeer.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat heeft niks met zijde te maken.
True.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:08 schreef Chia het volgende:
Maar ja elke associatie gewoon durven uitspreken is welDegenen die zich daarin geremd voelen lopen eerder vast.
Ik kan sowieso al vrij slecht tegen zuiderlijke accenten en bijbehorende personen en dit is wel het prototype ervan.quote:
quote:Op maandag 4 januari 2021 21:10 schreef SonicVolcano het volgende:
Hij heeft toch ook ooit meegedaan aan Lama Gezocht?
Zij mag er wel uitquote:
Bouwman was in 2007 de winnaar van de BNN-talentenjacht Lama Gezocht en werd daardoor een van de zogenaamde Lama's. Door zijn stijl van improviseren viel hij op bij de jury en het Nederlandse publiek. Op 8 augustus 2007 bracht BNN echter naar buiten dat Bouwman afscheid zou nemen van het programma. Zijn stijl bleek niet aan te sluiten bij die van het programma.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wow, is er nog iets van die winnaar terecht gekomen?
Ad Justquote:Op maandag 4 januari 2021 21:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wow, is er nog iets van die winnaar terecht gekomen?
Oja die reclame van cor en donquote:Op maandag 4 januari 2021 21:13 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ad Just
Zit in die reclame over reizen. Naam vergeten.
Noord-amerika keurden ze toch goed bij Andes?quote:Op maandag 4 januari 2021 21:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gebergtes is geen sterk punt van de kandidaten dit jaar
Dat zou kunnen, je had ook nog de Mont Blanc op de grens van Oostenrijk en Frankrijkquote:Op maandag 4 januari 2021 21:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Noord-amerika keurden ze toch goed bij Andes?
Soms valt het kwartje bij kandidaten dan ook ff nietquote:Op maandag 4 januari 2021 21:21 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik dacht even wie is Pieter Pen? Komt door zijn uitspraak
Ik verstond ook IS niet, ik dacht ‘Yes’?quote:Op maandag 4 januari 2021 21:21 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik dacht even wie is Pieter Pen? Komt door zijn uitspraak
Ik dacht ook aan het tijdschriftquote:Op maandag 4 januari 2021 21:22 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik verstond ook IS niet, ik dacht ‘Yes’?
Klokhuis is gewoon presenteren wat een redactie je voorschotelt, daar hoef je verder geen specifieke kennis voor te hebben.quote:Op maandag 4 januari 2021 23:23 schreef Chiappucci het volgende:
Aangenaam verrast door Rob Kemps.
Daarentegen verbijsterd door die Klokhuis-presentatrice met de algemene kennis van een kleuter.
Wat dat betreft past ze wel bij de doelgroep van het programma dat ze presenteert.
Wel bijzonder dat ze uit 2000 kandidaten is gekozen voor het Klokhuis. Je zou bijna denken dat ze een of ander quotum moesten halen.
Dat verbaasde mij ook, die dame wist zo weinig dat ze afgezien van het Klokhuis vast niet veel tv keek of wel eens een krant opensloeg.quote:Op maandag 4 januari 2021 23:23 schreef Chiappucci het volgende:
Daarentegen verbijsterd door die Klokhuis-presentatrice met de algemene kennis van een kleuter.
Wat dat betreft past ze wel bij de doelgroep van het programma dat ze presenteert.
Wel bijzonder dat ze uit 2000 kandidaten is gekozen voor het Klokhuis. Je zou bijna denken dat ze een of ander quotum moesten halen.
Kleuters onthouden nog meer van het Klokhuis dan zijzelf.quote:Op maandag 4 januari 2021 23:23 schreef Chiappucci het volgende:
Ze is ook nog vrij jong volgens mij. Los van het gebrek aan feitenkennis op school tegenwoordig hebben ze ook nog niet zo lang kennis verzameld. Ik ken het wel van pubquizzen, dan komt er zo'n studenten eam binnen met een grote bek en vol zelfvertrouwen, en dan worden ze een na laatste of zo.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat verbaasde mij ook, die dame wist zo weinig dat ze afgezien van het Klokhuis vast niet veel tv keek of wel eens een krant opensloeg.
Ze is rond de 30.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze is ook nog vrij jong volgens mij. Los van het gebrek aan feitenkennis op school tegenwoordig hebben ze ook nog niet zo lang kennis verzameld. Ik ken het wel van pubquizzen, dan komt er zo'n studenten eam binnen met een grote bek en vol zelfvertrouwen, en dan worden ze een na laatste of zo.
Heeft denk ik ook met interesse te maken hoor, ik ken zat vrienden van mijn leeftijd die liever naar RTL Boulevard kijken dan dat ze een boek lezen of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze is ook nog vrij jong volgens mij. Los van het gebrek aan feitenkennis op school tegenwoordig hebben ze ook nog niet zo lang kennis verzameld. Ik ken het wel van pubquizzen, dan komt er zo'n studenten eam binnen met een grote bek en vol zelfvertrouwen, en dan worden ze een na laatste of zo.
Ja, maar als twintiger moet je ook een aardig stuk teruglezen voor je Idi Amin tegenkomt bijvoorbeeld. En ik ben nog opgegroeid met feitenkennis en dat behalve die kennis zelf geeft dat ook structuur. Alles wat ik lees of op tv en radio hoor past ergens in of bij. Daardoor onthou ik het ook makkelijker.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef XSbig het volgende:
[..]
Heeft denk ik ook met interesse te maken hoor, ik ken zat vrienden van mijn leeftijd die liever naar RTL Boulevard kijken dan een boek te lezen of iets dergelijks.
Dat helpt niet, je kunt die duo’s beredeneren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
Snel passen, kunnen de anderen ook niets zien
Wat ranzig.quote:
Die wisten het ook niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat helpt niet, je kunt die duo’s beredeneren.
Alleen voornamen had ik gewetenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik kijk dagelijks Op1, maar toch best nog wel een lastige vraag.
Dat allemaal, en die Deventer moordzaak dusquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:11 schreef Szura het volgende:
Virusgek, complotgek, smaad, mensen kapotmaker, Millennium Bug, iPad-scholen
Nee, dat was Angenent in 97. Van Benthem was veehouder.quote:
Twee keer gewonnen en bonkevaart wel prima antwoorden.quote:
Dat was Angenent.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:14 schreef Nizno het volgende:
ja joh pindakaas wel en geen spruiten
pleur toch op
ook best, maarpinda's verbouwde hij ook nietquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat was Angenent in 97. Van Benthem was veehouder.
Eindelijk wel eens gewoon over het filmpje en niet over het hele leven van iemand waar we net tien seconden van zagen.quote:
Die pindakaasreclame en dat ie nog een andere keer won had niets met het filmpje te maken hoor. 1985 (of 1986) welquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eindelijk wel eens gewoon over het filmpje en niet over het hele leven van iemand waar we net tien seconden van zagen.
Had wel gekund met Wennemars en Hulzebosch die daar iedere dag zaten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:16 schreef Nizno het volgende:
valt me nog mee dat dwdd geen antwoord is bij die elfstedentocht
Hmm ja is ook.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die pindakaasreclame en dat ie nog een andere keer won had niets met het filmpje te maken hoor. 1985 (of 1986) wel
idd en van bentum heeft daar vast eens gezetenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:17 schreef Martinello het volgende:
[..]
Had wel gekund met Wennemars en Hulzebosch die daar iedere dag zaten.
Dit sowieso.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:18 schreef SonicVolcano het volgende:
Mathilda is echt een prachtige film
perscode was ook geen mediacodequote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:21 schreef SonicVolcano het volgende:
Goochelaar is geen illusionist maar goed
Dat is nog bijna hetzelfde, "vroeger had je vervuilde bougies" goedrekenen als je opzoek bent naar "schoonmaken" vind ik gekkerquote:
zij zelf ookquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is nog bijna hetzelfde, "vroeger had je vervuilde bougies" goedrekenen als je opzoek bent naar "schoonmaken" vind ik gekker
Ik ook niet. Ik blijf haar maar linken aan haar blunder op de radio door te denken dat een bepaald nummer van Supertramp van Pink Floyd wasquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:21 schreef Nizno het volgende:
niet verwacht dat caro het nog zo lang vol zou houden
Ik had hem al ooit in een talkshow gezien en daar was dat al opgevallen. Die Père Lachaise anekdote en zijn adoratie van Jacques Brel waren bekend. Maar toch overtreft ie nog mijn verwachtingenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:42 schreef Tourniquet het volgende:
Rob heeft wel een degelijke algemene kennis. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd. #vooroordelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik vind haar best sympathiek, maar het wordt vervelend op radio 2.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:57 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Zij heeft een hele vervelende uitstraling.
Yes, in Oudenboschquote:Op woensdag 6 januari 2021 20:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jawel, de Sint Pieter in Brabant.
Eens. Authentiek.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:13 schreef TheVulture het volgende:
Rob is wel een hele toffe kandidaat ook... en goed
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:42 schreef molloot200 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de smaak van vrouwen nooit begrepen, inclusief die van mn eigen vriendinquote:Op woensdag 6 januari 2021 23:43 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Dit is best beschamend maar ik vind Rob echt lekker, lol
Hadden ze het voor de 26e keer over de Slimste Mens kunnen hebben inderdaadquote:Op donderdag 7 januari 2021 21:10 schreef Bomenverzameling het volgende:
Dit hadden ze op woensdag moeten doen. Gezien het programma van Stenders iedere donderdag een liedje van de Stones draait
WIDM vond hij ook al geen reet aan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sinan kan inpakken.
Die vindt er geen kut aan.
Was ie er toen bewust vroeg uit gegaan ja?quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:11 schreef Slobeend het volgende:
[..]
WIDM vond hij ook al geen reet aan.
Dat vind ik nu wel logisch. Nu ze er ook daadwerkelijk in zit. Maar die "voorpret" was wel too much...quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hadden ze het voor de 26e keer over de Slimste Mens kunnen hebben inderdaad
4e geworden, valt wel mee.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was ie er toen bewust vroeg uit gegaan ja?
Leuke vrouw inderdaad, jammer dat ze niet doorging! Gewoon ff lekker schelden terwijl de ander aan de beurt isquote:
Kan ook zijn persoonlijkheid zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:18 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar ik had het niet het idee dat ie het heel leuk vond.
Ik kan me haar totaal niet op een voetbalveld voorstellenquote:Op donderdag 7 januari 2021 21:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Leuke vrouw inderdaad, jammer dat ze niet doorging! Gewoon ff lekker schelden terwijl de ander aan de beurt is
typisch radiohoofd hoewel, op de radio ook niet echt grappigquote:Op woensdag 6 januari 2021 20:57 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Zij heeft een hele vervelende uitstraling.
Precies mijn gevoel ja... en dan won ie nog bijna van Rob ook... dat zou helemaal een gotspe zijn geweest...quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:07 schreef H0D3NPYL het volgende:
Had Sinan wel wat scherper verwacht. Heeft hij dit programma ooit bekeken ?
Zeker. Het is zelfs een keer gebeurd dat het er zo veel waren dat ze niet allemaal in de finaleweek kwamen (Ionica Smeets bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:42 schreef TheVulture het volgende:
We krijgen straks misschien 4 kandidaten die de 7 afleveringen vol gaan maken, is dat al eens eerder gebeurd in één seizoen?
Dat krijg je denk ik al snel als er een aantal sterke kandidaten zijn, maar ook heel veel middelmaat (of brandhout).quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Zeker. Het is zelfs een keer gebeurd dat het er zo veel waren dat ze niet allemaal in de finaleweek kwamen (Ionica Smeets bijvoorbeeld).
En daarom is het eigenlijk best raar dat ze dat maximaal aantal deelnames hebben ingevoerd. Dan is de Belgische variant beter. Nu kun je de finaleweek niet halen, terwijl je er eigenlijk niks aan kon doen..quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Zeker. Het is zelfs een keer gebeurd dat het er zo veel waren dat ze niet allemaal in de finaleweek kwamen (Ionica Smeets bijvoorbeeld).
Dan had je meer afleveringen moeten winnenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En daarom is het eigenlijk best raar dat ze dat maximaal aantal deelnames hebben ingevoerd. Dan is de Belgische variant beter. Nu kun je de finaleweek niet halen, terwijl je er eigenlijk niks aan kon doen..
Het type dat liever in de praktijk leert dan uit boeken, maar ondertussen zo ongeveer alles opzuigt wat 'ie leest en hoort (en voorgoed onthoudt).quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:47 schreef LordVoldermort het volgende:
Lijpe vent die Rob, nooit verwacht dat hij zo slim is.
Ja, uiteraard, maar als je 6 afleveringen hebt gehaald, maar nooit hebt gewonnen, eindig je wel boven iemand die 5 afleveringen heeft gewonnen en er dan uit vliegt.. Dan kijken ze wel naar het aantal afleveringen, maar dat is dan "opeens" afgelopen na 7 afleveringen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan had je meer afleveringen moeten winnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |