abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 december 2020 @ 12:32:06 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196922180

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Antifa
pi_196922315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:26 schreef Sfancta het volgende:
Wens jullie allemaal een goede aankomende Kerst. Heb hier vaak getrolld, maar ben op dit moment 2 familieleden verloren en een goede kennis ligt op sterven.

Blijf thuis
Ik wens jou hetzelfde Sfancta.
En heel veel sterkte vooral.
pi_196922522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik wens jou hetzelfde Sfancta.
En heel veel sterkte vooral.
Ik zou wel duidelijker opschrijven wat je hem toewenst. Hier weet je het maar nooit.
pi_196922537
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
Zo. De Kerststemming is hier ver te zoeken he :') ?
Eindelijk kunnen we ons zelf zijn. Geen hypocriete vrolijk-en vriendelijkheid.
pi_196922555
Er werd hier gisteren gevraagd naar de stilte rond de rebellerende horeca die in januari open wilde gaan:

"Rebellerende kroegen en restaurants stellen heropening uit
De opstandige horecaondernemers die dreigen hun zaken zonder toestemming van de regering open te gooien, houden rekening met de nieuwe, strengere lockdown. De groep, die bestaat uit 65 afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en duizenden losse ondernemers, heropent de deuren daarom niet op 17 maar op 19 januari. Of later, als de lockdown langer duurt. 'Winkels open is horeca open', zo luidt de boodschap."
https://www.omroepbrabant(...)cht-mensen-overleden
pi_196922570
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:56 schreef Mammietje het volgende:
Er werd hier gisteren gevraagd naar de stilte rond de rebellerende horeca die in januari open wilde gaan:

De opstandige horecaondernemers die dreigen hun zaken zonder toestemming van de regering open te gooien, houden rekening met de nieuwe, strengere lockdown. De groep, die bestaat uit 65 afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en duizenden losse ondernemers, heropent de deuren daarom niet op 17 maar op 19 januari. Of later, als de lockdown langer duurt. 'Winkels open is horeca open', zo luidt de boodschap."
ach als de boete maar 95 euro is kunnen ze dat best doen :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196922574
quote:
Wens jullie allemaal een goede aankomende Kerst. Heb hier vaak getrolld, maar ben op dit moment 2 familieleden verloren en een goede kennis ligt op sterven.

Blijf thuis
Wat een ellende... :{

Heel veel Sterkte!
pi_196922577
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik zou wel duidelijker opschrijven wat je hem toewenst. Hier weet je het maar nooit.
Als Sfancta het maar snapt.
Dat vind ik het belangrijkste. ;)
pi_196922585
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
Zo. De Kerststemming is hier ver te zoeken he :') ?
De stemming van een vrouw die in een stal moet bevallen, een echtgenoot die niet de vader is, en een koning die alle jongens onder 2 jaar laat afslachten?
are we infinite or am I alone
pi_196922596
quote:
6s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De stemming van een vrouw die in een stal moet bevallen, een echtgenoot die niet de vader is, en een koning die alle jongens onder 2 jaar laat afslachten?
die stemming heerst er nu ja _O-
pi_196922606
quote:

[..]

_O-
Nah.... dat relativeert wel weer lekker he?! :D
  donderdag 24 december 2020 @ 13:00:22 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196922613
quote:

[..]

Onder toeziend oog van een aantal stuks vee. Het samenleven met dieren was ook toen al een probleem.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196922617
quote:

[..]

als je het zo bekijkt .... :')

Moderator / Redactie Sport donderdag 24 december 2020 @ 13:04:07 #14
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196922663
Even opgeruimd. Alvast mijn excuses als er teveel posts zijn verdwenen. Geen zin om bij iedere post weer na te denken of die nou echt weg moet of een kleine edit voldoende is. Wij zijn negen maanden verder en zijn nog steeds op de man aan het spelen. Beide kampen.

Kap daar aub. eens mee. Niemand wordt er beter van en niemand gaat na negen maanden opeens van gedachten veranderen en je gelijk geven.

@Sfancta Sterkte!
pi_196922671
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wonderbaarlijk hoe je dit soort ongefundeerde bullshit mag blijven posten.
Het is ook zo schrijnend om te zien en te lezen hoe mensen gevangen zijn in een loop van opportunisme maar het niet zelf door hebben. Toen in NL het aantal besmettingen toenam in oktober zaten er twee weken lang in Op1 allerlei gedragsexperts die haarfijn konden uitleggen hoe de de vork in de steel zat. Duitsers gedragen zich tenminste wel, Nederlanders zijn recalcitrant.

Hier gebeurde exact hetzelfde, vaak nog met verwijzingen naar extreem nietszeggend anekdotisch "bewijs" als filmpjes van feestjes, een Vindicat bus enz.. En twee weken later staat heel West Europa in de brand en hoor je ze niet meer.
Nu de druk op ziekenhuizen weer toeneemt, komen ze weer onder hun steen vandaan en krijg je geweldige oneliners als "Door de asociale wappies zitten we nu in deze situatie!!".

:')
pi_196922687
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:04 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Het is ook zo schrijnend om te zien en te lezen hoe mensen gevangen zijn in een loop van opportunisme maar het niet zelf door hebben. Toen in NL het aantal besmettingen toenam in oktober zaten er twee weken lang in Op1 allerlei gedragsexperts die haarfijn konden uitleggen hoe de de vork in de steel zat. Duitsers gedragen zich tenminste wel, Nederlanders zijn recalcitrant.

Hier gebeurde exact hetzelfde, vaak nog met verwijzingen naar extreem nietszeggend anekdotisch "bewijs" als filmpjes van feestjes, een Vindicat bus enz.. En twee weken later staat heel West Europa in de brand en hoor je ze niet meer.
Nu de druk op ziekenhuizen weer toeneemt, komen ze weer onder hun steen vandaan en krijg je geweldige oneliners als "Door de asociale wappies zitten we nu in deze situatie!!".

Wat stond daar? Ik krijg de context niet terug gevonden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196922721
Ik ook niet
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_196922726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Iets met boetes te laag, gedrag slecht, ergo veel besmettingen.
pi_196922727
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is met een reden verwijderd.
  donderdag 24 december 2020 @ 13:22:42 #20
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_196922930
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Onder toeziend oog van een aantal stuks vee. Het samenleven met dieren was ook toen al een probleem.
En drie allochtonen die zich als een koning voordoen....
pi_196923025
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:56 schreef Mammietje het volgende:

Ik begin echt genoeg te krijgen van ondernemers die denken voor eigen rechter te mogen spelen. Want de regels gelden niet voor mij als ik er last van heb :W . Prima dat je je stem laat horen als je het er niet mee eens bent en dat je aandacht vraagt voor de problemen die je hebt, maar dit soort gedrag is asociaal. Wat mij betreft mag de burgemeester zo'n zaak met bestuursdwang voor langere tijd sluiten als ze open gaan.
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 13:32:21 #22
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196923086
Nou, vrouwlief is duidelijk ook op een soort yolo modus overgegaan zonder dat ik dat heb zien aankomen...

Heeft voor vanavond haar ouders hier uitgenodigd om te komen eten. Morgen haar zus en haar vriend, en zondag komen de buren langs met hun 3 kleine kinderen. Vertelde ze me net tussen neus en lippen door.

Alrighty. Dat was hem dan, leuk jullie gekend te hebben 8)7 :W
pi_196923141
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, vrouwlief is duidelijk ook op een soort yolo modus overgegaan zonder dat ik dat heb zien aankomen...

Heeft voor vanavond haar ouders hier uitgenodigd om te komen eten. Morgen haar zus en haar vriend, en zondag komen de buren langs met hun 3 kleine kinderen. Vertelde ze me net tussen neus en lippen door.

Dat we dit ooit nog yolo zouden gaan noemen :)

Maar even feitelijk gezien, er wordt geen enkel advies geheel genegeerd, toch? Elke keer max 2 volwassenen?
I'll give you something to do
pi_196923147
quote:

En wat vind je daarvan? Sta je er hetzelfde in?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196923151
LCPS website down?

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2020 13:36:46 ]
pi_196923158
quote:

Pfffffffffffff ga demonstratief in je schuur zitten als je die tenminste hebt... of de kelderbox ofzo

serieus :') Oliebollen mee, een fles wijn en fokken :D
pi_196923185
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:56 schreef Noek het volgende:
Hamzoef is echt onwijs extreem. Zo'n omgekeerde wappie maar een wappie moet naar BNW en Hamzoef blijft gewoon hier met zn wapenstok en taser.
Wacht, hoezo ben ik nou weer extreem? :?

Omdat ik verlang dat de huidige maatregelen gehandhaafd worden, en dat er voldoende straf staat op overtredingen ten einde deze te voorkomen?

Wat is daar extreem aan? Vind je het ook extreem als wilt dat andere wetsovertredingen bestraft worden?
pi_196923197
quote:

Duidelijk wie het broekje aan heeft :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196923200
quote:

Jeesus.... je vrouw niet onder controle hebben! :{w
;)
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 13:39:49 #30
Dick Laurent Is Dead
pi_196923205
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En wat vind je daarvan? Sta je er hetzelfde in?
Ik heb wel aangegeven dat ik het een "risico" vind, meer niet. Ik denk dat als je probeert enigszins afstand te houden het een gecalculeerd risico is wat je neemt als je "externe" mensen in je huis laat. Daar was zij het wel mee eens en ze zei ook dat ze de eettafel ging uitschuiven (we hebben zo'n tafel die dat kan gelukkig) om de afstand tijdens het eten te vergroten. Tja, verder gaan we het wel zien denk ik. Kweet 't ook niet meer...
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 13:40:14 #31
Dick Laurent Is Dead
pi_196923212
quote:
11s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Pfffffffffffff ga demonstratief in je schuur zitten als je die tenminste hebt... of de kelderbox ofzo

serieus :') Oliebollen mee, een fles wijn en fokken :D
Kan niet, de schuur is in verbouwing.
pi_196923220
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Oh Shit! :D
pi_196923236
Toch 2 extra (naast 2 volle OK programma's zonder opname) niet-urgente patiënten op de OK gekregen voor komende dinsdag.

Het is niet veel, maar toch. Hopelijk doen alle ziekenhuizen het op deze manier ipv braaf de regeltjes van Kuipers/minister te volgen.
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 13:42:24 #34
Dick Laurent Is Dead
pi_196923248
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jeesus.... je vrouw niet onder controle hebben! :{w
;)
Kweet 't. Ze ging net ook ongevraagd een appeltaart bakken. De hoer.
pi_196923254
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Des te beter. Heb je meteen een excuus! ;)
Ja eh,, schat, het moet toch af, he?! ;)
pi_196923261
quote:

^O^
pi_196923267
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Snap ik wel. Goedmakertje! :{w ;)
pi_196923270
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Toch 2 extra (naast 2 volle OK programma's zonder opname) niet-urgente patiënten op de OK gekregen voor komende dinsdag.

Het is niet veel, maar toch. Hopelijk doen alle ziekenhuizen het op deze manier ipv braaf de regeltjes van Kuipers/minister te volgen.
Zet hem op bikkel :)
blablablabla
pi_196923274
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:35 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat we dit ooit nog yolo zouden gaan noemen :)

Maar even feitelijk gezien, er wordt geen enkel advies geheel genegeerd, toch? Elke keer max 2 volwassenen?
ik durf er een wedje erop te leggen dat begin januari de besmettingen weer omhoog gaan.
pi_196923279
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:00 schreef chratnox het volgende:

De regels die er nu zijn zijn op risico van interpretatie van een BOA/politieagent. Als je irritant op straat bent maar niets fout doet, kan het zijn dat ineens gebruikt wordt dat je 'maar' 1.40 meter afstand van iemand hebt gehouden, en dus een boete van 10.000 euro kan krijgen. 95,- is voor veel mensen nog steeds veel geld, en het is zonde van het geld. Mensen willen dat echt wel voorkomen.
Over overdrijven gesproken... Ik heb het niet over 1.40 meter afstand. Ik heb het over mensen die willens en wetens naar feestjes gaan en met NYE rel gaan schoppen.
pi_196923281
Denk dat er iig maar weinig mensen echt op zichzelf zullen blijven deze dagen. Men gaat toch even op bezoek bij ( o )pa en ( o )ma. Volgende week zullen we zien welk effect het zal geven.
pi_196923293
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik durf er een wedje erop te leggen dat begin januari de besmettingen weer omhoog gaan.
Ik denk dat men hoopt dat de afgelopen dagen al voor minder besmettelijke mensen heeft gezorgd, al lijkt dat nog niet helemaal uit de dagkoersen :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196923296
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik heb wel aangegeven dat ik het een "risico" vind, meer niet. Ik denk dat als je probeert enigszins afstand te houden het een gecalculeerd risico is wat je neemt als je "externe" mensen in je huis laat. Daar was zij het wel mee eens en ze zei ook dat ze de eettafel ging uitschuiven (we hebben zo'n tafel die dat kan gelukkig) om de afstand tijdens het eten te vergroten. Tja, verder gaan we het wel zien denk ik. Kweet 't ook niet meer...
Voor een groot deel met je eens, hoor. Ik zou er zelf niet voor kiezen om drie dagen op rij mensen binnen te halen, overigens, maar wij krijgen morgen ook vrienden met hun dochters op het kerstdiner. Verder zien we niemand de komende dagen.

Wat ik wel belangrijk vind, is dat man en ik het samen eens zijn en zulke dingen overleggen en niet dat een van ons zoiets zomaar beslist voor de ander. Maar dat heeft op zich weinig met Corona te maken ;)
  donderdag 24 december 2020 @ 13:46:08 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196923304
quote:

RIP
  donderdag 24 december 2020 @ 13:46:14 #45
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196923306
quote:

[..]

Make my day.... _O- en dan nu nog niet eens op bezoek mogen komen om het wonder te aanschouwen :D
Het contrast van de stemming is geweldig en toch weer zo een mooie dag die ons er in laat besterven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196923325
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat ik verlang dat de huidige maatregelen gehandhaafd worden, en dat er voldoende straf staat op overtredingen ten einde deze te voorkomen?

Wat is daar extreem aan? Vind je het ook extreem als wilt dat andere wetsovertredingen bestraft worden?
sommige mensen willen helemaal niet dat er weer snel versoepelingen kunnen komen, die willen aan blijven kloten tot iedereen gevaccineerd is.

beter gewoon negeren vanaf nu.
pi_196923326
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Zet hem op bikkel :)
Ik ga ook pushen voor woensdag t/m vrijdag. Maar dat kan ik pas echt komende maandag doorzetten.
pi_196923367
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Denk dat er iig maar weinig mensen echt op zichzelf zullen blijven deze dagen. Men gaat toch even op bezoek bij ( o )pa en ( o )ma. Volgende week zullen we zien welk effect het zal geven.
er gaan echt zoveel meer ( lange ) verschillende contactmomenten plaatsvinden met kerst en oud en nieuw....het kan niet anders dat dat voor besmettingen gaat zorgen.
pi_196923405
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

sommige mensen willen helemaal niet dat er weer snel versoepelingen kunnen komen, die willen aan blijven kloten tot iedereen gevaccineerd is.

Dit lijkt me sterk. Uiteindelijk wil iedereen hetzelfde. En dat is de vraag ook niet. De vraag is hóé je daar komt. En daar zijn de meningen, en ja ook die van de experts, over verdeeld.
pi_196923406
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is ook wel mooi Klote als je Ma of Pa in hun eentje zitten.. ;( Als ik ze nog had... zou ik wel iets
verzinnen.. Iets met een Bord voor de ramen met Tekst.. zulke dingen hebben mensen ook gedaan
maar ik weet niet of dit nu nog mag...

Je kan wel videobellen (als ze dat nog snappen..) of in ieder geval ''iets'' een Pakket afgeven en later
bellen ofzo..
pi_196923419
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik ga ook pushen voor woensdag t/m vrijdag. Maar dat kan ik pas echt komende maandag doorzetten.
Wel lastig personeel zoeken zeker? Kan me voorstellen dat die mensen met kerst ook voor de verandering even wat anders willen zien dan ziekenhuizen en corona-ellende.
blablablabla
pi_196923441
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

Het is ook wel mooi Klote als je Ma of Pa in hun eentje zitten.. ;( Als ik ze nog had... zou ik wel iets
verzinnen.. Iets met een Bord voor de ramen met Tekst.. zulke dingen hebben mensen ook gedaan
maar ik weet niet of dit nu nog mag...

Je kan wel videobellen (als ze dat nog snappen..) of in ieder geval ''iets'' een Pakket afgeven en later
bellen ofzo..
Als je verder totaal geen klachten hebt of er is geen sprake van onderliggend lijden kun je toch gewoon langs gaan met inachtneming van de anderhalve meter en een op een?

Je kunt het ook overdrijven.
blablablabla
  donderdag 24 december 2020 @ 13:55:52 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196923443
quote:

Leuk toch. Gewoon meehobbelen, komt vast goed, ze heeft gelijk en doorgaans ga ik er vanuit dat de partners het gezellig (samen) willen doen. Verder herkenbaar en ms tijd om achter het scherm van dystopie vandaan te komen om te kijken hoe de wereld (daar)buiten werkelijk is bedoeld...
wordt ook mij verteld ge-appt.
Vergeet niet tussen de bezoeken door te ontsmetten, te douchen en bij het zoenen je adem in de houden ;)
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196923450
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Wel lastig personeel zoeken zeker? Kan me voorstellen dat die mensen met kerst ook voor de verandering even wat anders willen zien dan ziekenhuizen en corona-ellende.
Opzich heb ik het personeel wel voor nu. Ik moet alleen geen zware zorg erbij leggen. Dat trekken ze niet.
pi_196923477
quote:

Het is nog ruim voor 17.00 dus alle tijd om nog een scheiding aan te vragen bij de gemeente. Dit risico kan je inderdaad niet nemen. (sarcasme)
pi_196923509
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je verder totaal geen klachten hebt of er is geen sprake van onderliggend lijden kun je toch gewoon langs gaan met inachtneming van de anderhalve meter en een op een?

vooral die 1.5m is echt heilig natuurlijk.....op 1.49m word je wel mogelijk besmet _O-
met dank aan onze experts die het zo hebben gecommuniceerd.

ik zou eerder een raam opzetten maargoed.....
pi_196923510
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:04 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Tsja, perspectief. Een vriendin van me woont in Zambia en is nu in Duitsland, die verbaast zich erover hoe druk het overal is en hoe slecht men zich gedraagd, tov Zambia dus.

Men heeft het hier telkens over quarantaine, maar als het gaat om de vrachtwagenchauffeurs die vastzaten in Engeland en nu thuiskomen, dan hoor je er niks over. Die zouden dus ook, alleen, of met hun hele gezin, in quarantaine moeten.
pi_196923511
quote:
De ouderenzorgorganisaties in Groningen willen medewerkers van defensie inzetten bij de verpleeghuizen en revalidatiecentra. Ze hebben Koen Schuiling , de voorzitter van de Groningse veiligheidsregio, gevraagd namens hen een verzoek in te dienen bij het ministerie.
De zorginstellingen zien geen andere oplossing meer voor hun groeiend personeelsgebrek. Steeds meer medewerkers melden zich ziek, het directe of indirecte gevolg van de corona-epidemie. Daarom heeft ouderzorgorganisatie Dignis besloten een tijdelijke opnamestop in te stellen voor haar pleegzorg- en revalidatiecentra.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)gt-hulp-van-defensie
pi_196923514
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Opzich heb ik het personeel wel voor nu. Ik moet alleen geen zware zorg erbij leggen. Dat trekken ze niet.
Nee, volkomen begrijpelijk ook.
Veel last van ziekteverzuim of valt het nog relatief mee?

Je leest in de media overal van die horrorverhalen van mensen die op hun tandvlees lopen, ziekteverzuim bij mm ma op de Covid-afdeling (Maasstad ziekenhuis) was 20% afgelopen twee weken, scheelt wel een boel dat ze hun eigen (snel)teststraat hebben.
blablablabla
  donderdag 24 december 2020 @ 14:00:59 #61
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196923528
Burgmeester van Schiedam wil iedereen verplicht laten vaccineren. Hij vindt het jammer dat het kabinet daar niet voor kiest. Aldus het nieuws op de Radio 10 net.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196923530
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je had het gisteren over een knieschot, als ik goed meegelezen heb (ja, dat heb ik).
Beetje too much, vind je ook niet. ;)

quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Godver. Dat is er echt over. De druppel. Zomaar een appeltaart bakken. Laakbaar! :{

Maar serieus nu, heb je niet met je vrouw besproken dan, wie er wanneer op visite komt? Of heeft ze dit zelf allemaal buiten jouw medeweten om geregeld?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196923536
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

vooral die 1.5m is echt heilig natuurlijk.....op 1.49m word je wel mogelijk besmet _O-
met dank aan onze experts die het zo hebben gecommuniceerd.

ik zou eerder een raam opzetten maargoed.....
Jij gelooft toch ook in die aerosolen, ik hou liever afstand dan dat ik een raam open zet.
blablablabla
pi_196923541
quote:

[..]

De menselijke risico-afweging is zo'n ontzettend niet-wetenschappelijk fenomeen :P Zelfs al zie je het als risico = kans X ernst, dan alsnog is het erg subjectief. Het is eigenlijk zo persoonlijk dat je het heel lastig voor een ander kan invullen.
pi_196923543
quote:

[..]

Dan wél denk ik... dat is bij iedereen anders natuurlijk

Bij Pasen hadden ze ook zulke acties... maar die mensen zaten in verpleegtehuizen ..
als je ouders gewoon gezond zijn.. en jij ook... dan is het iets anders.

pi_196923551
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:00 schreef 4-elements het volgende:
Burgmeester van Schiedam wil iedereen verplicht laten vaccineren. Hij vindt het jammer dat het kabinet daar niet voor kiest. Aldus het nieuws op de Radio 10 net.
Ik snap 'm wel.
(Un)masking for the greater good.
pi_196923552
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

gaan jullie het ook nog redden tot in februari, want daar moeten we helaas wel rekening mee houden als ik de experts mag geloven voordat het weer een beetje 'normaal' wordt :X
pi_196923569
quote:
88s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:02 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik snap 'm wel.
verplichting is lastig maar er is zeker iets voor te zeggen dat als je weigert dat gevolgen kan hebben voor de toegang tot bepaalde besmettingsgevoelige locaties.
pi_196923570
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:01 schreef galantis het volgende:

[..]

De menselijke risico-afweging is zo'n ontzettend niet-wetenschappelijk fenomeen :P Zelfs al zie je het als risico = kans X ernst, dan alsnog is het erg subjectief. Het is eigenlijk zo persoonlijk dat kun je heel lastig voor een ander invullen.
Je kan toch gewoon de RIVM-richtlijnen volgen.

Zo moeilijk is dat niet.
blablablabla
pi_196923580
quote:
Ja ellende ..

en dan gaan mensen ruziemaken omdat ze dat mondkapje niet willen dragen..
  donderdag 24 december 2020 @ 14:04:48 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196923592
quote:
88s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:02 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik snap 'm wel.
in de zin dat hij het wel kan roepen?
pi_196923594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon de RIVM-richtlijnen volgen.

Zo moeilijk is dat niet.
nou...... :D
  donderdag 24 december 2020 @ 14:05:03 #73
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196923595
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Met de nieuwe Britse en Zuid-Afrikaanse varianten kan je versoepelingen de eerste 3 maanden wel uit je hoofd zetten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196923597
quote:
De burgemeester van Schiedam?! :o
Ik zeg #Ophef!
pi_196923604
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dan wél denk ik... dat is bij iedereen anders natuurlijk

Bij Pasen hadden ze ook zulke acties... maar die mensen zaten in verpleegtehuizen ..
als je ouders gewoon gezond zijn.. en jij ook... dan is het iets anders.

[ afbeelding ]
Zeker, m'n pa heeft onderliggend lijden maar hij wil me per se zien omdat z'n levensverwachting sowieso achteruit holt en de vraag is of hij er in de zomer nog is. Ik heb me dus gisteren weer laten testen dus en morgen er heen waarbij we een meter of 5 afstand zullen houden.
blablablabla
pi_196923605
quote:
15s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja ellende ..

en dan gaan mensen ruziemaken omdat ze dat mondkapje niet willen dragen..
Ver van hun bed show. In plaats van geld boetes zou men beter verplicht een dag meelopen in de zorg moeten geven.
pi_196923626
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Zeker, m'n pa heeft onderliggend lijden maar hij wil me per se zien omdat z'n levensverwachting sowieso achteruit holt en de vraag is of hij er in de zomer nog is. Ik heb me dus gisteren weer laten testen dus en morgen er heen waarbij we een meter of 5 afstand zullen houden.
Dat snap ik :Y
pi_196923641
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ver van hun bed show. In plaats van geld boetes zou men beter verplicht een dag meelopen in de zorg moeten geven.
dan moeten ze een dag vrij nemen.....maatschappij ontwrichtende maatregel :D
pi_196923649
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nou...... :D
Ja voor sommigen wel, maar die hebben er gewoon schijt aan.

Als jij je aan de regels houdt en je wordt toch ziek dan heb je in elk geval je best gedaan toch?

Helemaal te vermijden is het toch niet, of je moet je in de eenzame positie bevinden dat je echt een jaar lang niemand meer hoeft te zien.
blablablabla
  Manager PR/Moderator donderdag 24 december 2020 @ 14:09:48 #80
269689 crew  Viv
pi_196923680
Hoi, ik heb de TT aangepast, gelieve deze intact te houden. Groetjes, de SEO-fee w/
pi_196923685
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zei ik al in een ander topic :D dat die griet maar eens een dag of nacht moest gaan draaien met mijn zus
die op de IC werkt met coronapatiënten.. dan is ze snel genezen :Y
pi_196923696
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee, volkomen begrijpelijk ook.
Veel last van ziekteverzuim of valt het nog relatief mee?

Je leest in de media overal van die horrorverhalen van mensen die op hun tandvlees lopen, ziekteverzuim bij mm ma op de Covid-afdeling (Maasstad ziekenhuis) was 20% afgelopen twee weken, scheelt wel een boel dat ze hun eigen (snel)teststraat hebben.
Zitten hier op zo'n 9 procent. Hoog, maar niet zo hoog als in jouw voorbeeld.
pi_196923701
quote:

[..]

Dit klinkt wel als het kerstverhaal van Barbie en Gerrit
Go hard or go home
pi_196923721
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:02 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

gaan jullie het ook nog redden tot in februari, want daar moeten we helaas wel rekening mee houden als ik de experts mag geloven voordat het weer een beetje 'normaal' wordt :X
Nu lastig te zeggen. Maar ik ben niet zo negatief als de "experts".
pi_196923725
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Over overdrijven gesproken... Ik heb het niet over 1.40 meter afstand. Ik heb het over mensen die willens en wetens naar feestjes gaan en met NYE rel gaan schoppen.
Je had het gisteren over boetes van 10.000 euro want "dat zal mensen wel afschrikken" in combinatie met harde lockdowns en daar allerlei zaken omheen. Dat las ik als: Je wil een harde lockdown, iedereen die die overtreedt moet maar de symbolische boete van 10.000 euro gaan. Feestjes en relschoppen met NYE kwamen daar niet in voor in mijn herinnering.

Maargoed, fijn dat je zelf die context eraan toevoegt. NYE relschoppen is altijd verboden, dat heeft niets met corona te maken. Sterker nog, het zou net zo zwaar als altijd moeten worden aangepakt, dat is nooit oké. Feestjes: Daar verschillen we over van mening. Ik vind het niet slim, maar meer dan dat vind ik het niet.
pi_196923731
Overigens heb ik wederom ruzie met de LCPS.

Dit ter info.
pi_196923769
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Dit ter info.
Er is storing lijkt me?
pi_196923782
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

in de zin dat hij het wel kan roepen?
Wat mij betreft verzamelen we deze hersenspinsels van burgemeesters tijdens deze pandemie. Nadat de pandemie afgelopen is worden ze en-masse ontslagen, blijkbaar zijn ze niet in staat om burgemeester te zijn in een democratie.
pi_196923791
quote:

Dit ter info.
Oeh, wat nu weer?
pi_196923797
quote:
Who cares wat die burgermeester vindt. Misschien kan die een Twitter account gaan aanmaken.
Opinions are like assholes...
Go hard or go home
pi_196923799
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zitten hier op zo'n 9 procent. Hoog, maar niet zo hoog als in jouw voorbeeld.
De griep was ook nog uitgebroken, gewoon even puur voor de afwisseling.
blablablabla
pi_196923801
quote:

Dit ter info.
Denk aan de kerstboodschap, vrede op aarde.
- verwijderd door admin -
pi_196923804
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat mij betreft verzamelen we deze hersenspinsels van burgemeesters tijdens deze pandemie. Nadat de pandemie afgelopen is worden ze en-masse ontslagen, blijkbaar zijn ze niet in staat om burgemeester te zijn in een democratie.
Hoezo? Hij mag dat toch vinden? Hij mag het niet ten uitvoer brengen.
pi_196923809
quote:

Dit ter info.
Het is bijna meer nieuwswaardig wanneer je dat niet hebt.

Ik wacht nog steeds op je boek over Ernst.
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 14:17:44 #95
Dick Laurent Is Dead
pi_196923820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er is storing lijkt me?
Zou eens tijd worden!
pi_196923852
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoezo? Hij mag dat toch vinden? Hij mag het niet ten uitvoer brengen.
Hij mag het vinden, hij mag het roepen tegen zijn man/vrouw. Het de media in brengen doe je met een doel.

De afgelopen maanden hebben we burgemeesters gezien die de democratie hoog in het vaandel hebben staan en burgemeesters die het maar iets lastigs vinden. Die laatste groep is geen adequate volksvertegenwoordiger dus wat mij betreft.
pi_196923911
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er is storing lijkt me?
Storing in hun hoofd ja :(
pi_196923920
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:16 schreef Elan het volgende:

[..]

De griep was ook nog uitgebroken, gewoon even puur voor de afwisseling.
Daar hebben wij hier gelukkig nog amper last van. :)
pi_196923934
quote:
Lijkt me contraproductief om daar nu voor te pleiten, de eerste zes maanden zullen er niet voldoende vaccins beschikbaar zijn voor degenen die het wel willen. Tenzij hij het over een specifieke groep heeft, bvb zorgverleners.
are we infinite or am I alone
  donderdag 24 december 2020 @ 14:24:05 #100
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_196923947
quote:

Blijf thuis
Wow dat is wel heftig. Allemaal oude mensen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')