SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Antifa
Ik wens jou hetzelfde Sfancta.quote:Op donderdag 24 december 2020 11:26 schreef Sfancta het volgende:
Wens jullie allemaal een goede aankomende Kerst. Heb hier vaak getrolld, maar ben op dit moment 2 familieleden verloren en een goede kennis ligt op sterven.
Blijf thuis
Ik zou wel duidelijker opschrijven wat je hem toewenst. Hier weet je het maar nooit.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik wens jou hetzelfde Sfancta.
En heel veel sterkte vooral.
Eindelijk kunnen we ons zelf zijn. Geen hypocriete vrolijk-en vriendelijkheid.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
Zo. De Kerststemming is hier ver te zoeken he?
ach als de boete maar 95 euro is kunnen ze dat best doenquote:Op donderdag 24 december 2020 12:56 schreef Mammietje het volgende:
Er werd hier gisteren gevraagd naar de stilte rond de rebellerende horeca die in januari open wilde gaan:
"Rebellerende kroegen en restaurants stellen heropening uit
De opstandige horecaondernemers die dreigen hun zaken zonder toestemming van de regering open te gooien, houden rekening met de nieuwe, strengere lockdown. De groep, die bestaat uit 65 afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en duizenden losse ondernemers, heropent de deuren daarom niet op 17 maar op 19 januari. Of later, als de lockdown langer duurt. 'Winkels open is horeca open', zo luidt de boodschap."
https://www.omroepbrabant(...)cht-mensen-overleden
Wat een ellende...quote:Op donderdag 24 december 2020 11:26 schreef Sfancta het volgende:
Wens jullie allemaal een goede aankomende Kerst. Heb hier vaak getrolld, maar ben op dit moment 2 familieleden verloren en een goede kennis ligt op sterven.
Blijf thuis
Als Sfancta het maar snapt.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik zou wel duidelijker opschrijven wat je hem toewenst. Hier weet je het maar nooit.
De stemming van een vrouw die in een stal moet bevallen, een echtgenoot die niet de vader is, en een koning die alle jongens onder 2 jaar laat afslachten?quote:Op donderdag 24 december 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
Zo. De Kerststemming is hier ver te zoeken he?
die stemming heerst er nu jaquote:Op donderdag 24 december 2020 12:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De stemming van een vrouw die in een stal moet bevallen, een echtgenoot die niet de vader is, en een koning die alle jongens onder 2 jaar laat afslachten?
quote:Op donderdag 24 december 2020 12:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De stemming van een vrouw die in een stal moet bevallen, een echtgenoot die niet de vader is, en een koning die alle jongens onder 2 jaar laat afslachten?
Onder toeziend oog van een aantal stuks vee. Het samenleven met dieren was ook toen al een probleem.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
als je het zo bekijkt ....quote:Op donderdag 24 december 2020 12:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is ook zo schrijnend om te zien en te lezen hoe mensen gevangen zijn in een loop van opportunisme maar het niet zelf door hebben. Toen in NL het aantal besmettingen toenam in oktober zaten er twee weken lang in Op1 allerlei gedragsexperts die haarfijn konden uitleggen hoe de de vork in de steel zat. Duitsers gedragen zich tenminste wel, Nederlanders zijn recalcitrant.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wonderbaarlijk hoe je dit soort ongefundeerde bullshit mag blijven posten.
Wat stond daar? Ik krijg de context niet terug gevonden.quote:Op donderdag 24 december 2020 13:04 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Het is ook zo schrijnend om te zien en te lezen hoe mensen gevangen zijn in een loop van opportunisme maar het niet zelf door hebben. Toen in NL het aantal besmettingen toenam in oktober zaten er twee weken lang in Op1 allerlei gedragsexperts die haarfijn konden uitleggen hoe de de vork in de steel zat. Duitsers gedragen zich tenminste wel, Nederlanders zijn recalcitrant.
Hier gebeurde exact hetzelfde, vaak nog met verwijzingen naar extreem nietszeggend anekdotisch "bewijs" als filmpjes van feestjes, een Vindicat bus enz.. En twee weken later staat heel West Europa in de brand en hoor je ze niet meer.
Nu de druk op ziekenhuizen weer toeneemt, komen ze weer onder hun steen vandaan en krijg je geweldige oneliners als "Door de asociale wappies zitten we nu in deze situatie!!".
Iets met boetes te laag, gedrag slecht, ergo veel besmettingen.quote:Op donderdag 24 december 2020 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat stond daar? Ik krijg de context niet terug gevonden.
Het is met een reden verwijderd.quote:Op donderdag 24 december 2020 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat stond daar? Ik krijg de context niet terug gevonden.
En drie allochtonen die zich als een koning voordoen....quote:Op donderdag 24 december 2020 13:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onder toeziend oog van een aantal stuks vee. Het samenleven met dieren was ook toen al een probleem.
Ik begin echt genoeg te krijgen van ondernemers die denken voor eigen rechter te mogen spelen. Want de regels gelden niet voor mij als ik er last van hebquote:Op donderdag 24 december 2020 12:56 schreef Mammietje het volgende:
Er werd hier gisteren gevraagd naar de stilte rond de rebellerende horeca die in januari open wilde gaan:
"Rebellerende kroegen en restaurants stellen heropening uit
De opstandige horecaondernemers die dreigen hun zaken zonder toestemming van de regering open te gooien, houden rekening met de nieuwe, strengere lockdown. De groep, die bestaat uit 65 afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en duizenden losse ondernemers, heropent de deuren daarom niet op 17 maar op 19 januari. Of later, als de lockdown langer duurt. 'Winkels open is horeca open', zo luidt de boodschap."
https://www.omroepbrabant(...)cht-mensen-overleden
Dat we dit ooit nog yolo zouden gaan noemenquote:Op donderdag 24 december 2020 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, vrouwlief is duidelijk ook op een soort yolo modus overgegaan zonder dat ik dat heb zien aankomen...
Heeft voor vanavond haar ouders hier uitgenodigd om te komen eten. Morgen haar zus en haar vriend, en zondag komen de buren langs met hun 3 kleine kinderen. Vertelde ze me net tussen neus en lippen door.
Alrighty. Dat was hem dan, leuk jullie gekend te hebben![]()
En wat vind je daarvan? Sta je er hetzelfde in?quote:Op donderdag 24 december 2020 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, vrouwlief is duidelijk ook op een soort yolo modus overgegaan zonder dat ik dat heb zien aankomen...
Heeft voor vanavond haar ouders hier uitgenodigd om te komen eten. Morgen haar zus en haar vriend, en zondag komen de buren langs met hun 3 kleine kinderen. Vertelde ze me net tussen neus en lippen door.
Alrighty. Dat was hem dan, leuk jullie gekend te hebben![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |