abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 december 2020 @ 12:32:06 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196922180

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Antifa
pi_196922315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:26 schreef Sfancta het volgende:
Wens jullie allemaal een goede aankomende Kerst. Heb hier vaak getrolld, maar ben op dit moment 2 familieleden verloren en een goede kennis ligt op sterven.

Blijf thuis
Ik wens jou hetzelfde Sfancta.
En heel veel sterkte vooral.
pi_196922522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik wens jou hetzelfde Sfancta.
En heel veel sterkte vooral.
Ik zou wel duidelijker opschrijven wat je hem toewenst. Hier weet je het maar nooit.
pi_196922537
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
Zo. De Kerststemming is hier ver te zoeken he :') ?
Eindelijk kunnen we ons zelf zijn. Geen hypocriete vrolijk-en vriendelijkheid.
pi_196922555
Er werd hier gisteren gevraagd naar de stilte rond de rebellerende horeca die in januari open wilde gaan:

"Rebellerende kroegen en restaurants stellen heropening uit
De opstandige horecaondernemers die dreigen hun zaken zonder toestemming van de regering open te gooien, houden rekening met de nieuwe, strengere lockdown. De groep, die bestaat uit 65 afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en duizenden losse ondernemers, heropent de deuren daarom niet op 17 maar op 19 januari. Of later, als de lockdown langer duurt. 'Winkels open is horeca open', zo luidt de boodschap."
https://www.omroepbrabant(...)cht-mensen-overleden
pi_196922570
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:56 schreef Mammietje het volgende:
Er werd hier gisteren gevraagd naar de stilte rond de rebellerende horeca die in januari open wilde gaan:

De opstandige horecaondernemers die dreigen hun zaken zonder toestemming van de regering open te gooien, houden rekening met de nieuwe, strengere lockdown. De groep, die bestaat uit 65 afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en duizenden losse ondernemers, heropent de deuren daarom niet op 17 maar op 19 januari. Of later, als de lockdown langer duurt. 'Winkels open is horeca open', zo luidt de boodschap."
ach als de boete maar 95 euro is kunnen ze dat best doen :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196922574
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:26 schreef Sfancta het volgende:
Wens jullie allemaal een goede aankomende Kerst. Heb hier vaak getrolld, maar ben op dit moment 2 familieleden verloren en een goede kennis ligt op sterven.

Blijf thuis
Wat een ellende... :{

Heel veel Sterkte!
pi_196922577
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik zou wel duidelijker opschrijven wat je hem toewenst. Hier weet je het maar nooit.
Als Sfancta het maar snapt.
Dat vind ik het belangrijkste. ;)
pi_196922585
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
Zo. De Kerststemming is hier ver te zoeken he :') ?
De stemming van een vrouw die in een stal moet bevallen, een echtgenoot die niet de vader is, en een koning die alle jongens onder 2 jaar laat afslachten?
are we infinite or am I alone
pi_196922596
quote:
6s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De stemming van een vrouw die in een stal moet bevallen, een echtgenoot die niet de vader is, en een koning die alle jongens onder 2 jaar laat afslachten?
die stemming heerst er nu ja _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196922606
quote:

[..]

_O-
Nah.... dat relativeert wel weer lekker he?! :D
  donderdag 24 december 2020 @ 13:00:22 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196922613
quote:

[..]

Onder toeziend oog van een aantal stuks vee. Het samenleven met dieren was ook toen al een probleem.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196922617
quote:

[..]

als je het zo bekijkt .... :')

Moderator / Redactie Sport donderdag 24 december 2020 @ 13:04:07 #14
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196922663
Even opgeruimd. Alvast mijn excuses als er teveel posts zijn verdwenen. Geen zin om bij iedere post weer na te denken of die nou echt weg moet of een kleine edit voldoende is. Wij zijn negen maanden verder en zijn nog steeds op de man aan het spelen. Beide kampen.

Kap daar aub. eens mee. Niemand wordt er beter van en niemand gaat na negen maanden opeens van gedachten veranderen en je gelijk geven.

@Sfancta Sterkte!
pi_196922671
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wonderbaarlijk hoe je dit soort ongefundeerde bullshit mag blijven posten.
Het is ook zo schrijnend om te zien en te lezen hoe mensen gevangen zijn in een loop van opportunisme maar het niet zelf door hebben. Toen in NL het aantal besmettingen toenam in oktober zaten er twee weken lang in Op1 allerlei gedragsexperts die haarfijn konden uitleggen hoe de de vork in de steel zat. Duitsers gedragen zich tenminste wel, Nederlanders zijn recalcitrant.

Hier gebeurde exact hetzelfde, vaak nog met verwijzingen naar extreem nietszeggend anekdotisch "bewijs" als filmpjes van feestjes, een Vindicat bus enz.. En twee weken later staat heel West Europa in de brand en hoor je ze niet meer.
Nu de druk op ziekenhuizen weer toeneemt, komen ze weer onder hun steen vandaan en krijg je geweldige oneliners als "Door de asociale wappies zitten we nu in deze situatie!!".

:')
pi_196922687
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:04 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Het is ook zo schrijnend om te zien en te lezen hoe mensen gevangen zijn in een loop van opportunisme maar het niet zelf door hebben. Toen in NL het aantal besmettingen toenam in oktober zaten er twee weken lang in Op1 allerlei gedragsexperts die haarfijn konden uitleggen hoe de de vork in de steel zat. Duitsers gedragen zich tenminste wel, Nederlanders zijn recalcitrant.

Hier gebeurde exact hetzelfde, vaak nog met verwijzingen naar extreem nietszeggend anekdotisch "bewijs" als filmpjes van feestjes, een Vindicat bus enz.. En twee weken later staat heel West Europa in de brand en hoor je ze niet meer.
Nu de druk op ziekenhuizen weer toeneemt, komen ze weer onder hun steen vandaan en krijg je geweldige oneliners als "Door de asociale wappies zitten we nu in deze situatie!!".

:')
Wat stond daar? Ik krijg de context niet terug gevonden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196922721
Ik ook niet
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_196922726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Iets met boetes te laag, gedrag slecht, ergo veel besmettingen.
pi_196922727
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is met een reden verwijderd.
  donderdag 24 december 2020 @ 13:22:42 #20
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_196922930
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Onder toeziend oog van een aantal stuks vee. Het samenleven met dieren was ook toen al een probleem.
En drie allochtonen die zich als een koning voordoen....
pi_196923025
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:56 schreef Mammietje het volgende:

Ik begin echt genoeg te krijgen van ondernemers die denken voor eigen rechter te mogen spelen. Want de regels gelden niet voor mij als ik er last van heb :W . Prima dat je je stem laat horen als je het er niet mee eens bent en dat je aandacht vraagt voor de problemen die je hebt, maar dit soort gedrag is asociaal. Wat mij betreft mag de burgemeester zo'n zaak met bestuursdwang voor langere tijd sluiten als ze open gaan.
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 13:32:21 #22
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196923086
Nou, vrouwlief is duidelijk ook op een soort yolo modus overgegaan zonder dat ik dat heb zien aankomen...

Heeft voor vanavond haar ouders hier uitgenodigd om te komen eten. Morgen haar zus en haar vriend, en zondag komen de buren langs met hun 3 kleine kinderen. Vertelde ze me net tussen neus en lippen door.

Alrighty. Dat was hem dan, leuk jullie gekend te hebben 8)7 :W
pi_196923141
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, vrouwlief is duidelijk ook op een soort yolo modus overgegaan zonder dat ik dat heb zien aankomen...

Heeft voor vanavond haar ouders hier uitgenodigd om te komen eten. Morgen haar zus en haar vriend, en zondag komen de buren langs met hun 3 kleine kinderen. Vertelde ze me net tussen neus en lippen door.

Dat we dit ooit nog yolo zouden gaan noemen :)

Maar even feitelijk gezien, er wordt geen enkel advies geheel genegeerd, toch? Elke keer max 2 volwassenen?
I'll give you something to do
pi_196923147
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:32 schreef dick_laurent het volgende:

En wat vind je daarvan? Sta je er hetzelfde in?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196923151
LCPS website down?

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2020 13:36:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')