SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2020 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!![]()
Ja voor wat ik begrepen heb zijn intervallen en tempo / threshold trainingen toch wel de 'bread & butter' om sneller te lopen. Afgezien van meer kilometers lopen.quote:Op maandag 21 december 2020 12:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Schema begint met wat langere langzame lopen en bouwt op naar wat meer intervals. Er zit weinig tempo in alleen, vraag me af hoeveel dat nodig is.
In totaal moet je denken aan 30 km per week ongeveer. In het begin wat meer, maar ook trager aan het einde wat minder km’s maar wat meer strides e intervals. Ik merk dat ik meer inhoud heb gekregen, heb ook het idee dat ik ‘netter’ loop technisch gezien. Maar echt veel sneller ben ik niet geworden.
Misschien toch wat meer tempo/threshold trainingen?
Ik heb laatst uit deze twee video's weer inspiratie gehaald voor een paar tempo workouts. Deze zijn meer voor de 10km maar bevatten in de basis meer dan genoeg relevante info.
![]()
Nog 60km tot de 1500
Maar poh, want zijn m'n benen uitgeput. Nog heel eventjes doorbijten en in januari herstellen
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Beetje voorbarig hoor, van die kerstkilo's!It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Heb best wat filmpjes gekeken al. Vind die coach sage ook wel de moeite.quote:Op maandag 21 december 2020 13:08 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ja voor wat ik begrepen heb zijn intervallen en tempo / threshold trainingen toch wel de 'bread & butter' om sneller te lopen. Afgezien van meer kilometers lopen.
Ik heb laatst uit deze twee video's weer inspiratie gehaald voor een paar tempo workouts. Deze zijn meer voor de 10km maar bevatten in de basis meer dan genoeg relevante info.
Punt is dat ik alles wel ongeveer doe. Maar specifieker wordt YouTube niet. Denk dat ik deze cyclus zonder sportschool wat meer tempo/threshold/fartlek toevoeg op dagen dat ik me goed voel.
En als het weer mee zit wat uren op de fiets maak voor nog wat meer aërobe capaciteit.
Heb afgelopen maanden elke dag gemiddeld 1,5 uur getraind, misschien ook wat meer rust nemen.
P. S. Vandaag mijn eerste ‘trail’ gelopen door een modderig bos. Erg leuk! Nu nog schoenen die daar wat beter bij passen 🤔
[ Bericht 3% gewijzigd door Spanky78 op 21-12-2020 21:35:11 ]Whatever...![]()
Ik heb de Marcothon altijd onwijze onzin gevonden, maar ik zit nu al op 23 dagen achter elkaar lopen op 22 december. Dus wat moet ik nu doen?quote:Op donderdag 3 december 2015 08:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Kan me nu ook wel wat meer voorstellen bij zo'n Marcothon, niet om het trainen maar gewoon om je dag fris te beginnen is elke dag kort rennen wel lekker..![]()
![]()
Nul motivatie om te lopen hier. December wordt een magere maand.It has to mean something
31 december uit principe niet lopen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:36 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb de Marcothon altijd onwijze onzin gevonden, maar ik zit nu al op 23 dagen achter elkaar lopen op 22 december. Dus wat moet ik nu doen?It has to mean something
Doorpakken tot en met 32 decemberquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:36 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb de Marcothon altijd onwijze onzin gevonden, maar ik zit nu al op 23 dagen achter elkaar lopen op 22 december. Dus wat moet ik nu doen?F means you're fucked![]()
Dit jaar is alles anders door Corona, dus precies de tijd om tegen je principes in te gaan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kerstkado voor mezelf; na een goede ervaring in het bos deze week een paar trailschoenen gekocht.Whatever...![]()
Opbouwen gaat hier erg lekker. Geloof het of niet, maar ik ga deze maand waarschijnlijk voor het eerst totaal 100km lopen. Loop nu eindelijk echt frequent en nu ook met structureel meer kilometers per keer. Hoop dat ik deze flow kan vasthouden, dan zou 2021 een PR jaar moeten worden![]()
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Beetje jammer van die rare dip in de hartslag van grofweg een kilometer, geen idee waar dat door komt, maar verder bevalt de optische meter van de Polar best prima.
Net 10km gelopen, ik had de race pace ingesteld op een uur, niet al te gek doen. Uiteindelijk bleef ik wat tijd winnen, ging richting twee minuten onder het schema, toch ook maar richting drie minuten en dat vond ik hard genoeg. Maar ja, rustiger lopen 'lukte' niet echt, dus doorgetrokken want nu was ik ook wel benieuwd wat er nog in zat en uiteindelijk geëindigd in 54:43
Dat - slechts 3:30 boven mijn PR - had ik écht niet verwacht, gezien het geringe aantal kilometers dat ik recent gelopen heb - voor vandaag deze maand twee keer 8km en één keer 10km en that's it, vorige maand nog wat minder. Wel bijna elke werkdag tekeer blijven gaan op de hometrainer heeft het niveau vrij aardig gehouden blijkbaar. Met de opbouw ben ik ook wel erg tevreden:
5:57
5:52
5:32
5:39
5:24
5:25
5:14
5:15
5:22
5:00
Het regende overigens de hele weg, misschien hielp de extra zuurstof
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Heerlijke training gedaan als bodem voor het kerstschranzen en zuipen! 😝Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Beetje herstellen met kerst.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Heerlijke training gedaan als bodem voor het kerstschranzen en zuipen! 😝
Ik loop wel gewoon door ook. Maar waar ik normaal best let op eten is dat met kerst even een paar dagen niet zo.Whatever...![]()
Week niet gelopen (vervelende blessure), alleen veel gefietst, en vandaag geeft m'n garmin ondanks dat toch een stijging in VO2MAX aan.
Rondje stelde weinig voor maar heb wel zin om komende dagen nog een lange duurloop in het zonnetje te lopen.
In de regen/bewolking loop ik alleen als het echt moet(gerichte training voor wedstrijden).
![]()
Welke wedstrijdenquote:Op vrijdag 25 december 2020 00:13 schreef Sport_Life het volgende:
Week niet gelopen (vervelende blessure), alleen veel gefietst, en vandaag geeft m'n garmin ondanks dat toch een stijging in VO2MAX aan.
Rondje stelde weinig voor maar heb wel zin om komende dagen nog een lange duurloop in het zonnetje te lopen.
In de regen/bewolking loop ik alleen als het echt moet(gerichte training voor wedstrijden).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Echt? Bij mij andersom: ik doe nergens wedstrijden voor, maar ik liefst elke dag sporten, hardlopen, gewichten tillen, wielrennen, ook als het slecht weer is.quote:Op vrijdag 25 december 2020 00:13 schreef Sport_Life het volgende:
Whatever...![]()
Ik heb mijn kerstontbijt er ook al afgelopen. Van mij mag het al lente worden.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik was ook lopen. Het voelde bijna als lente, alleen iets frisser.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:16 schreef Pharkus het volgende:
Ik heb mijn kerstontbijt er ook al afgelopen. Van mij mag het al lente worden.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
heywoodu
![]()
Van mij mag de winter zo langzamerhand wel eens arriveren. Net 6km gelopen na de vrij rappe 10km van woensdag, de (onder)benen voelden....niet heel lekker
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik vind het leuk om gericht voor een wedstrijd te trainen en dan doe ik ook trainingen die minder leuk zijn maar wel nuttig (enorm trage duurloop bv).quote:Op vrijdag 25 december 2020 09:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Echt? Bij mij andersom: ik doe nergens wedstrijden voor, maar ik liefst elke dag sporten, hardlopen, gewichten tillen, wielrennen, ook als het slecht weer is.
Het liefst zou ik ook elke dag sporten, en sinds ik zo'n indoor trainer heb gaat dat ook best goed. Tijdens werk spring ik geregeld ff een uurtje erop.
Het liefst had ik ook een zwembad in de tuin maarja dat gaat niet.
Net een loopje gedaan van 20km en zo'n beetje alle elementen weer gehad, begon wind in de rug met een heerlijk laag zonnetje, daarna zware bewolking , wat over ging in regen en op het eind kwam de zon weer tevoorschijn![]()
![]()
Ik train ook liever met het vooruitzicht op wedstrijden, maar het noodgedwongen wedstrijdloze trainingsblok van bijna vier maanden dit voorjaar zorgde er wel voor dat ik zowel uitgerust als topfit de baanwedstrijden kon lopen. Misschien doe ik dat komend voorjaar wel weer om te kijken of het weer goed uitpakt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 14:24 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om gericht voor een wedstrijd te trainen en dan doe ik ook trainingen die minder leuk zijn maar wel nuttig (enorm trage duurloop bv).
Het liefst zou ik ook elke dag sporten, en sinds ik zo'n indoor trainer heb gaat dat ook best goed. Tijdens werk spring ik geregeld ff een uurtje erop.
Het liefst had ik ook een zwembad in de tuin maarja dat gaat niet.
Net een loopje gedaan van 20km en zo'n beetje alle elementen weer gehad, begon wind in de rug met een heerlijk laag zonnetje, daarna zware bewolking , wat over ging in regen en op het eind kwam de zon weer tevoorschijn![]()
Inmiddels dik over de 100km voor december. Aangezien ik niet van die enorme afstanden loop erg tevreden over.
Inmiddels een keer of 15 getraind deze maand. Nu hopen dat al dat langzame werk en de intervals straks ook echt effect hebben op mijn snelheid.Whatever...![]()
Ik heb het hardlopen ook weer opgepakt sinds een week of 3. Dit blijft gek :
9.2km in 47min = 555 kcal
9.2km in 54min = 560 kcal
9.2km in 50min = 690 kcal
Waar halen ze dat grote verschil toch ineens vandaan? Het zijn dezelfde rondjes.![]()
![]()
Hartslag?quote:Op zaterdag 26 december 2020 16:29 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb het hardlopen ook weer opgepakt sinds een week of 3. Dit blijft gek :
9.2km in 47min = 555 kcal
9.2km in 54min = 560 kcal
9.2km in 50min = 690 kcal
Waar halen ze dat grote verschil toch ineens vandaan? Het zijn dezelfde rondjes.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dank je wel!quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:55 schreef Zwabberhark het volgende:
Van harte gefeliciteerd @:mosselmossel!!![]()
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
De afgelopen weken heb ik mij prima vermaakt met 400m intervallen op 5km tempo. Volgende week de laatste (in mijn planning tot nu toe dan), 15x400p400. Wat kan ik nu verder gaan opbouwen qua intervallen? Als je bijvoorbeeld wil trainen naar een 10-15-21km wat voor interval trainingen doe je dan? 800/1000jes op dat tempo? En hoeveel keer ongeveer?
Is toch anders als je zelf wat probeert te verzinnen in plaats van een schema van internet
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik zou zeggen: varieer. NIet elke keer dezelfde intervallen. Maar soms lange intervallen, dan weer korte. En doe er duurloopjes tussendoor. Maar wekenlang 400tjes lopen is misschien leuk, maar je schiet er volgens mij niet zo veel mee op.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:21 schreef DeLuna het volgende:
De afgelopen weken heb ik mij prima vermaakt met 400m intervallen op 5km tempo. Volgende week de laatste (in mijn planning tot nu toe dan), 15x400p400. Wat kan ik nu verder gaan opbouwen qua intervallen? Als je bijvoorbeeld wil trainen naar een 10-15-21km wat voor interval trainingen doe je dan? 800/1000jes op dat tempo? En hoeveel keer ongeveer?
Is toch anders als je zelf wat probeert te verzinnen in plaats van een schema van internetZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vandaag ook een stukje wezen hobbelen. De laatste twee jaar tijdens de kerst een HM gelopen als ik bij m'n schoonouders was in Ermelo, en vandaag dus weer. Lang verhaal kort, het ging best lekker, en het was de tiende keer onder de 1:30.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Knappe tijd. Blijft een mooi doel, die halve onder de 1:30. Wil ik ooit ook kunnen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:35 schreef Corniel het volgende:
Vandaag ook een stukje wezen hobbelen. De laatste twee jaar tijdens de kerst een HM gelopen als ik bij m'n schoonouders was in Ermelo, en vandaag dus weer. Lang verhaal kort, het ging best lekker, en het was de tiende keer onder de 1:30.It has to mean something
Met 15x400p400 zit je toch met in en uitlopen toch al snel aan 14 km?quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:21 schreef DeLuna het volgende:
Is toch anders als je zelf wat probeert te verzinnen in plaats van een schema van internet![]()
Maar die waren op 5km tempo, je wil toch ook wel wat andere tempo's lopen en daar horen toch ook andere afstanden bij?quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Met 15x400p400 zit je toch met in en uitlopen toch al snel aan 14 km?❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
@La_Tramposa: morgen waait het zo hard dat als je benen een cadans van ver boven de 200 aankunnen er wederom een PR in moet zitten op de 10 km. Ikzelf heb weleens gelopen met windkracht 8 in de rug, maar dat was voor mij niet te doen, ik werd harder vooruit geduwd dan mijn benen aankonden...![]()
Met weemoed dacht ik vanmorgen terug aan de jarenlange traditie op 2e kerstdag (de kerstcross). Zo'n fijn intermezzo tijdens dagen vol met eten en drinken. Daarom vanmorgen gewoon maar even het bos in gehuppeld en een beetje gebaggerd langs het oliebollencross parcours![]()
Dat was zomaar weer een loopje na wekenlang niks (want druk, nieuwe baan, stuiterkleuter en veel te vinden op de tennisbaan lately #cheater) en ik hoop het weer vaker op te pakken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 26-12-2020 20:05:11 ]![]()
Ik heb een leuk loopje van 25 km op de planning staan morgen en normaal gesproken laat ik mij niet beïnvloeden door het weer, maar als het windkracht 7 en regen is ga ik toch wat inkorten![]()
![]()
Had vorig jaar een hm wedstrijd door de polder tijdens een van die voorjaarsstormen..quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:52 schreef Zwabberhark het volgende:
@:La_Tramposa: morgen waait het zo hard dat als je benen een cadans van ver boven de 200 aankunnen er wederom een PR in moet zitten op de 10 km. Ikzelf heb weleens gelopen met windkracht 8 in de rug, maar dat was voor mij niet te doen, ik werd harder vooruit geduwd dan mijn benen aankonden...
Kon op een gegeven moment in een groepje aanhaken, maar leuk is anders.
[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 26-12-2020 22:36:15 ]![]()
Hoe ver zit je vanaf denk je? Ik zat vandaag zo'n 5 minuten van m'n 'theoretische' max, en nog geen drie minuten van m'n pr, wat ik gezien de omstandigheden (solo, geen bevoorrading, deels onverhard, redelijk wat wind) stiekem best knap vind van mezelf.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:50 schreef Cynic het volgende:
Blijft een mooi doel, die halve onder de 1:30. Wil ik ooit ook kunnen.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Er stond een flinke wind ja, dan is 3 minuten van je pr heel prima. Wat bedoel je met theoretische max?quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:29 schreef Corniel het volgende:
[..]
Hoe ver zit je vanaf denk je? Ik zat vandaag zo'n 5 minuten van m'n 'theoretische' max, en nog geen drie minuten van m'n pr, wat ik gezien de omstandigheden (solo, geen bevoorrading, deels onverhard, redelijk wat wind) stiekem best knap vind van mezelf.![]()
Ik vond het gisteren te doen. Wat ik nu hoor buiten is andere koek.quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:44 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Er stond een flinke wind jaTijd(en) mogelijk op basis van andere gelopen pr's. Ondanks de beperkingen van dergelijke rekenmodellen, geven ze een prima indicatie van wat binnen je mogelijkheden ligt.quote:Wat bedoel je met theoretische max?Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik heb mijn rug flink overbelast met krachttrainen op 1e kerstdag dus voorlopig even alleen een rustig rondje fietsen of zo 😜quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:52 schreef Zwabberhark het volgende:
@:La_Tramposa: morgen waait het zo hard dat als je benen een cadans van ver boven de 200 aankunnen er wederom een PR in moet zitten op de 10 km. Ikzelf heb weleens gelopen met windkracht 8 in de rug, maar dat was voor mij niet te doen, ik werd harder vooruit geduwd dan mijn benen aankonden...
Maar zeker een goede dag voor segment hunting ja!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Shit, eerste tegenslag lijkt een feit. Sinds een paar dagen pijn in de rechterkuit als ik wandel, uiteraard niet geprobeerd hoe dat met lopen voelt. Afgelopen week wel meer kilometers gelopen dan normaal, vanwege de naderende vreet- en zuippartijen, die inmiddels achter de rug zijn. Was van plan morgen weer te gaan lopen, maar vrees dat het extra rust wordt..![]()
Mijn ervaring is dat een kuitblessure relatief snel geneest. Dit in tegenstelling tot veel andere blessures.quote:Op zondag 27 december 2020 13:30 schreef Sinas92 het volgende:
Shit, eerste tegenslag lijkt een feit. Sinds een paar dagen pijn in de rechterkuit als ik wandel, uiteraard niet geprobeerd hoe dat met lopen voelt. Afgelopen week wel meer kilometers gelopen dan normaal, vanwege de naderende vreet- en zuippartijen, die inmiddels achter de rug zijn. Was van plan morgen weer te gaan lopen, maar vrees dat het extra rust wordt..
Hangt vanaf wat precies natuurlijk.![]()
Het 'voordeel' van een spierblessure is dat de doorbloeding doorgaans goed is. Bij een achillespees is dat een stuk minder.quote:Op zondag 27 december 2020 14:17 schreef Sinas92 het volgende:
Aha en wat versta jij onder 'relatief snel'?
Waarbij je bij een afgescheurde kuitspier als worst case scenario natuurlijk alsnog wel veel tijd nodig hebt om te herstellen.![]()
Ik heb nog maar 1x een snelle halve geprobeerd te lopen. Dat was 4 jaar geleden en toen kwam ik tot 1:32:30. Voor mijn gevoel ben ik meer een 5km loper, ik mis ook vaak de voorbereiding qua kilometers om de langere afstanden een beetje leuk te kunnen lopen. Heeft ook te naken met keuzes die ik maak mbt de trainingen die ik doe. Hardlopen komt vaak op de tweede plaats.quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:29 schreef Corniel het volgende:
[..]
Hoe ver zit je vanaf denk je? Ik zat vandaag zo'n 5 minuten van m'n 'theoretische' max, en nog geen drie minuten van m'n pr, wat ik gezien de omstandigheden (solo, geen bevoorrading, deels onverhard, redelijk wat wind) stiekem best knap vind van mezelf.It has to mean something
Dat is een gat van 7 seconde per km, dat is wellicht overbrugbaar.quote:Op zondag 27 december 2020 15:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb nog maar 1x een snelle halve geprobeerd te lopen. Dat was 4 jaar geleden en toen kwam ik tot 1:32:30.Wat zegt www.corniel.nl/runs op basis van je 5km pr? Dan heb je een richttijd, en dan is het niet heel moeilijk om daar een keer in 1 a 2 maanden naartoe te werken toch?quote:Voor mijn gevoel ben ik meer een 5km loper (..)Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Toch nog een gaatje gevonden om tien km te doen vandaag. Goede timing want maar een klein beetje natgeregend. Lekker wat intervallen van een minuut gedaan om goed warm te blijven en wat fartlek met mezelf op het einde.
En daarna te veel geld uitgegeven aan mooie spulletjes en een extra paar schoenen in de uitverkoop bij wiggle (wel goede aanbiedingen!)Whatever...![]()
heywoodu
![]()
Die site laadt hier niet (meer) zie ikquote:Op zondag 27 december 2020 16:14 schreef Corniel het volgende:
[..]
Dat is een gat van 7 seconde per km, dat is wellicht overbrugbaar.
[..]
Wat zegt www.corniel.nl/runs op basis van je 5km pr? Dan heb je een richttijd, en dan is het niet heel moeilijk om daar een keer in 1 a 2 maanden naartoe te werken toch?
Toe maar, wat een afstand! Hoe lang heb je daar over gedaan?quote:Op zondag 27 december 2020 15:26 schreef NightDancert het volgende:
Zojuist de grens van 10.000 hardloopkilometers doorbroken op StravaWhatever...![]()
Die komt op 1:26:07.quote:Op zondag 27 december 2020 16:14 schreef Corniel het volgende:
[..]
Dat is een gat van 7 seconde per km, dat is wellicht overbrugbaar.
[..]
Wat zegt www.corniel.nl/runs op basis van je 5km pr? Dan heb je een richttijd, en dan is het niet heel moeilijk om daar een keer in 1 a 2 maanden naartoe te werken toch?
Wellicht inderdaad leuk om een keer op te pakken. Ben nu in training voor een alternatieve run op 10 januari die ik als trainer bij onze vereniging heb georganiseerd. Loop zelf de 22km dus ik ben wel bezig met duurtraining. Ik verwacht er tussen de 3,5 en 4 uur mee bezig te zijn dus tempo is niet heel belangrijk nu. Misschien daarna eens een tijdje wat meer lopen.It has to mean something
Vanaf 2 maart 2017. Dus 3 jaar en 10 maanden. Dit kalenderjaar is goed voor 3300 km, dus dat heeft wel geholpen. Op Garmin heb ik data vanaf 2012, maar ben een stuk later met Strava begonnen.quote:Op zondag 27 december 2020 16:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Toe maar, wat een afstand! Hoe lang heb je daar over gedaan?![]()
Tussen de 3,5 en 4 uur voor 22km? Dat is eerder een wandeltochtquote:Op zondag 27 december 2020 16:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die komt op 1:26:07.
Wellicht inderdaad leuk om een keer op te pakken. Ben nu in training voor een alternatieve run op 10 januari die ik als trainer bij onze vereniging heb georganiseerd. Loop zelf de 22km dus ik ben wel bezig met duurtraining. Ik verwacht er tussen de 3,5 en 4 uur mee bezig te zijn dus tempo is niet heel belangrijk nu. Misschien daarna eens een tijdje wat meer lopen.![]()
![]()
Survivalrun, dus inclusief 54 hindernissen.quote:Op zondag 27 december 2020 16:30 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Tussen de 3,5 en 4 uur voor 22km? Dat is eerder een wandeltochtIt has to mean something
Dus iets meer dan 50km per week. Mooi als je dat structureel kunt doenquote:Op zondag 27 december 2020 16:28 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Vanaf 2 maart 2017. Dus 3 jaar en 10 maanden. Dit kalenderjaar is goed voor 3300 km, dus dat heeft wel geholpen. Op Garmin heb ik data vanaf 2012, maar ben een stuk later met Strava begonnen.
Whatever...![]()
Aha, dat maakt op zich wel een verschil ja.quote:Op zondag 27 december 2020 16:38 schreef Cynic het volgende:
[..]
Survivalrun, dus inclusief 54 hindernissen.![]()
http://corniel.nl/runs/quote:Op zondag 27 december 2020 16:17 schreef heywoodu het volgende:
Die site laadt hier niet (meer) zie ikZolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Nog 81 km voor 2000 in 2020.. ga het toch maar niet proberen, zeker met mijn rug 😜 de 7000 fietskilometers ga ik nog wel proberen vol te maken.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Grappig, op basis van mn 5 km heb ik exact de tijden van de 1500 en 3000 gelopen. De 15 km scheelt 10 seconden, de 10km 30 seconden. Het klopt dus wel aardig.quote:![]()
Ik moet nog 24,5km fietsen en 18,5km lopen om mijn sportdoelen voor 2020 te halen. Zou nog net moeten lukken.![]()
Ik wilde in 2020 5km sub 20 lopen. Eindelijk. Maar corona en een gebroken voet zorgden ervoor dat ik het toch nog even uit moet stellen. Alsnog sluit ik positief het jaar af. Ik ben zeker nog niet terug na een kleine maand opbouwen, maar wel heel blij verrast met hoe snel het weer beter gaat.
Ondanks de gebroken voet heb ik toch nog het hoogste jaartotaal ooit, dat iets boven de 1600km uit gaat komen. Dankzij de gebroken voet het hoogste aantal fietskilometers ooit, al zijn dat er nog steeds heel weinig. De afgelopen maanden heb ik - voor mijn doen - ook nog redelijk wat wandelkilometers gemaakt, maar die houd ik niet bij.![]()
Als het een spierblessure is een week of hooguit 2. Maar voorzichtigheid is geboden, nogmaals ik spreek uit eigen ervaring zonder enige medische kennis. Zweepslag duurt wat langer, maar dat voel je wel.quote:Op zondag 27 december 2020 14:17 schreef Sinas92 het volgende:
Aha en wat versta jij onder 'relatief snel'?
Knieblessure of piriformis syndroom (bilspier) zijn veel vervelender om vanaf te komen. Die laatste heb ik nu zo'n 9 maanden last van en wordt nu met goede oefeningen en minder hardlopen (meer fietsen) eindelijk minder.![]()
Dat is een mooi voornemen voor komend jaarquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:59 schreef Quoi het volgende:
Met weemoed dacht ik vanmorgen terug aan de jarenlange traditie op 2e kerstdag (de kerstcross). Zo'n fijn intermezzo tijdens dagen vol met eten en drinken. Daarom vanmorgen gewoon maar even het bos in gehuppeld en een beetje gebaggerd langs het oliebollencross parcours![]()
Dat was zomaar weer een loopje na wekenlang niks (want druk, nieuwe baan, stuiterkleuter en veel te vinden op de tennisbaan lately #cheater) en ik hoop het weer vaker op te pakken.
Ben jij niet destijds bij de Kerstcross van Haag onderuitgegaan waarna je nauwelijks meer gelopen hebt?![]()
Ik ga net niet mijn hoogste jaartotaal halen denk ik, maar wellicht wel mijn hoogste maandtotaal ooit als ik boven de 240 km uitkom. Nu loop ik geen lange afstanden, maar wel iedere dag en dat bevalt me beter dan ik ooit had kunnen denken.quote:Op zondag 27 december 2020 21:14 schreef hatsaflats het volgende:
Ik wilde in 2020 5km sub 20 lopen. Eindelijk. Maar corona en een gebroken voet zorgden ervoor dat ik het toch nog even uit moet stellen. Alsnog sluit ik positief het jaar af. Ik ben zeker nog niet terug na een kleine maand opbouwen, maar wel heel blij verrast met hoe snel het weer beter gaat.
Ondanks de gebroken voet heb ik toch nog het hoogste jaartotaal ooit, dat iets boven de 1600km uit gaat komen. Dankzij de gebroken voet het hoogste aantal fietskilometers ooit, al zijn dat er nog steeds heel weinig. De afgelopen maanden heb ik - voor mijn doen - ook nog redelijk wat wandelkilometers gemaakt, maar die houd ik niet bij.![]()
Joah!quote:Op zondag 27 december 2020 22:58 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat is een mooi voornemen voor komend jaar
Ben jij niet destijds bij de Kerstcross van Haag onderuitgegaan waarna je nauwelijks meer gelopen hebt?Kei en keihard en plat op mijn muiltje, net voor de finish. Maar toch weer heel snel opgestaan zodat ik niet zou worden ingehaald.
Niemand zal weten in hoeverre die klap iets heeft bijgedragen aan de rugmisère die volgde. Maar! Het gaat echt hartstikke goed met mijn rug de laatste tijd![]()
![]()
Kijk wel uit met die kleine spierblessures en geef jezelf net even die extra paar dagen rust als je denkt "het is over".quote:Op zondag 27 december 2020 21:42 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als het een spierblessure is een week of hooguit 2. Maar voorzichtigheid is geboden, nogmaals ik spreek uit eigen ervaring zonder enige medische kennis. Zweepslag duurt wat langer, maar dat voel je wel.
Knieblessure of piriformis syndroom (bilspier) zijn veel vervelender om vanaf te komen. Die laatste heb ik nu zo'n 9 maanden last van en wordt nu met goede oefeningen en minder hardlopen (meer fietsen) eindelijk minder.
Rust kan trouwens ook betekenen: zwemmen, Pilates, weet ik veel wat voor een alternatief..proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Dat stronkje ligt er volgens mij nog steedsquote:Op zondag 27 december 2020 23:10 schreef Quoi het volgende:
[..]
Joah!Kei en keihard en plat op mijn muiltje, net voor de finish. Maar toch weer heel snel opgestaan zodat ik niet zou worden ingehaald.
Niemand zal weten in hoeverre die klap iets heeft bijgedragen aan de rugmisère die volgde. Maar! Het gaat echt hartstikke goed met mijn rug de laatste tijdF means you're fucked![]()
quote:Op zondag 27 december 2020 23:10 schreef Quoi het volgende:
Het gaat echt hartstikke goed met mijn rug de laatste tijd![]()
![]()
Dat is geweldig om te horen. Ik zie ook af en toe weer wat leven van Mr. Q op Strava?![]()
Die moet wel, want we moeten in maart weer naar Sallandquote:Op maandag 28 december 2020 11:29 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat is geweldig om te horen. Ik zie ook af en toe weer wat leven van Mr. Q op Strava?
F means you're fucked![]()
Misschien moet dat stronkje een naam krijgen. Ik dacht aan "degelijk stronkje".quote:Op maandag 28 december 2020 09:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat stronkje ligt er volgens mij nog steedsHem kennende zal hij zich niet vreselijk ongerust maken.quote:Op maandag 28 december 2020 12:52 schreef YUR het volgende:
[..]
Die moet wel, want we moeten in maart weer naar Salland![]()
Een Kerstig Uitdagend Technisch stronkje!quote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Misschien moet dat stronkje een naam krijgen. Ik dacht aan "degelijk stronkje".
[..]
Hem kennende zal hij zich niet vreselijk ongerust maken.
En mr. Q, sja, die vreet zelfs met een zeer onregelmatig (of zelfs gebrek aan) trainingsschema gewoon altijd weer kilometers. Heel frustrerend eigenlijk.![]()
gelukkig is ie lief...quote:Op maandag 28 december 2020 15:25 schreef Quoi het volgende:
En mr. Q, sja, die vreet zelfs met een zeer onregelmatig (of zelfs gebrek aan) trainingsschema gewoon altijd weer kilometers. Heel frustrerend eigenlijk.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik kom dit jaar denk ik uit op 1337 kilometer. Meeste kilometers ooit voor mij. Iets meer duurloopjes gedaan dan ik normaal doe. Redelijk blessurevrij gebleven, helaas net de laatste 2 maand last van de lies. Hopelijk kan ik na even rustig aan doen in 2021 ongeveer evenveel kilometers lopen. Meest blij in 2020 ben ik met de halve marathon die ik onder de anderhalf uur heb kunnen lopen.
Singelloop in Enschede was vrijwel de enige wedstrijd die ik heb gelopen 8 kilometer in 32 minuten, dus dan moet het doel in 2021 de 10 kilometer onder de 40 minuten er toch wel inzitten...![]()
Nog 10km tot de 1500
Morgen nog ff lekker een stukje door het bos en dan zit het erop
Ik kom net boven de 750 uit. Aangezien hardlopen niet mijn eerste sport is, ben ik best tevreden. Laatste drie maanden veruit het meeste gelopen, ongeveer 300km.
Als het buiten warmer wordt en de sportschool weer open is ga ik weer terug naar 1-2x per week.Whatever...![]()
heywoodu
![]()
Net een voor mij interessante en voor mijn vriendin pijnlijke training gedaan: ik op de fiets, zij hardlopend....met een groot elastiek om haar middel om mij vooruit te trekken tijdens de intervals, waarbij de intervals gebaseerd zijn op de lengte van de klimmen op het WK langlaufen over een zeven weken
Dat ging indrukwekkend goed eigenlijk: alle korte intervals ruim onder de 4:00/km, de laatste (350m) in 4:23/km en de langste (650m, halverwege ergens) in 4:31/km. Tijden/snelheden waar ik in intervals zónder iemand voort te trekken wel vrij tevreden mee zou zijn.
Enfin, leek me wel interessant om even te delen, we kregen flink wat bekijks in elk geval, sommige mensen keken om en leken te denken dat ik haar iets aan wilde doen ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf voel ik mijn benen nog wat vervelend van de vorige keer, dus ik blijf het even bij de hometrainer houden. Mijn hardloopjaar zit erop, maar ik ben echt dik tevreden met het aantal kilometers en PR's op alle afstanden die ik gelopen heb, van 500m tot halve marathon. Op naar volgend jaar, het grote doel wordt dan de 10km onder de 50 minuten omdat het moet van FOK!
Toch wel de remmen dichtgeknepen he?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Sallandquote:Op maandag 28 december 2020 12:52 schreef YUR het volgende:
[..]
Die moet wel, want we moeten in maart weer naar Salland![]()
![]()
heywoodu
![]()
Niet zo veel als tijdens dezelfde training op de rollerski's (toen had ik ze constant ingeknepen), maar wel regelmatig in de remmen geknepen jaquote:Op woensdag 30 december 2020 13:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Toch wel de remmen dichtgeknepen he?![]()
Nou moet dan ook echt wel, want anders wordt het gaatje steeds gedicht en zit er geen spanning meer op het elastiek, dus dan heeft het geen zin
Vraag over het Garmin horloge en de berekening van stappen in combinatie met calorieverbruik.
De ene keer is het 30 stappen per calorie. De andere keer 13 stappen per calorie.
Hoe kan dit? Ook als ik "jog" is het soms 30. Heeft t met de hartslag te maken?Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Haha, sadist!quote:Op woensdag 30 december 2020 13:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Toch wel de remmen dichtgeknepen he?Whatever...![]()
quote:Op woensdag 30 december 2020 13:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Vraag over het Garmin horloge en de berekening van stappen in combinatie met calorieverbruik.
De ene keer is het 30 stappen per calorie. De andere keer 13 stappen per calorie.
Hoe kan dit? Ook als ik "jog" is het soms 30. Heeft t met de hartslag te maken?quote:Garmin devices calculate active calories based on the activity level, type of activity, age, height, weight, gender, and heart rate (if available).![]()
Dit is wel erg indrukwekkend ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:01 schreef heywoodu het volgende:
Net een voor mij interessante en voor mijn vriendin pijnlijke training gedaan: ik op de fiets, zij hardlopend....met een groot elastiek om haar middel om mij vooruit te trekken tijdens de intervals, waarbij de intervals gebaseerd zijn op de lengte van de klimmen op het WK langlaufen over een zeven weken
Dat ging indrukwekkend goed eigenlijk: alle korte intervals ruim onder de 4:00/km, de laatste (350m) in 4:23/km en de langste (650m, halverwege ergens) in 4:31/km. Tijden/snelheden waar ik in intervals zónder iemand voort te trekken wel vrij tevreden mee zou zijn.
Ik heb tot nu toe 1541 km hardgelopen dit jaar.
Deze maand heb ik tot nu toe 243 km en zoveel km had ik nog nooit in een maand (zelfs niet toen ik voor een marathon trainde). Morgen ga ik de zogenaamde Marcothon voltooien, die ik eigenlijk onbedoeld ben gaan doen. Een paar jaar geleden was die Marcothon heel hip in dit topic en vond ik het maar onzin. Nu denk ik daar natuurlijk heel anders over.![]()
Ik heb dus een naar gevoel overgehouden aan lopen dit jaar, maar dat komt vooral door september en oktober, zie ik niet. In totaal kom ik op bijna 1100 kilometer en heb ik vooral in de maanden februari tot en met juli/augustus best behoorlijk veel kilometers gemaakt. Blij mee.
En ik heb nieuwe oordopjes gekregen voor mijn verjaardag. Knalgele Beats Flex. Die ga ik morgenochtend nog even uittesten.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ultrarunner Marco Consani uit Glasgow liep in november 2009 iedere dag minimaal 3 mijl (bijna 5 km) om zo in beweging te blijven tijdens de donkere dagen. Zijn vrouw Debbie besloot hetzelfde te doen in de daaropvolgende decembermaand en doopte die uitdaging de "Marcothon" ter ere van haar man.quote:
Sindsdien bestaat de Marcothon en heeft deze wereldwijd navolging gekregen. Duizenden hardlopers doen er inmiddels aan mee. De regels zijn simpel: loop iedere dag in december minimaal 3 mijl of 25 minuten. Alleen hardlopen telt. Mis je een dag: jammer, dan lig je eruit.![]()
Jongens morgen kan je ook nog lopen he!En je hoeft nu veel minder bang te zijn voor rotjes op je voeten dan andere jaren.. heerlijk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ga morgen nog lopen. Ik ben benieuwd of het écht rustiger is dan normaal.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Jongens morgen kan je ook nog lopen he!En je hoeft nu veel minder bang te zijn voor rotjes op je voeten dan andere jaren.. heerlijk!
![]()
Er was niks te koop dit jaar en er is meer geknald dan in de jaren ervoor (voor mijn gevoel dan), dus je zou toch zeggen dat de voorraad inmiddels wel min of meer op is?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:38 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik ga morgen nog lopen. Ik ben benieuwd of het écht rustiger is dan normaal.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik merk het zeker wel. Natuurlijk wordt er af en toe wel wat de lucht in geschoten, maar meer siervuurwerk dan knal inderdaad, en ik heb nog geen jochies op een bankje gezien met een voorraadje om te kijken welke hardloper ze nu eens de stuipen op het lijf zullen jagen.
De straat ligt normaliter op 30 december ook al vol met rode en bruine troep en dat zie ik nu ook nog niet.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik hoor en zie alleen maar zwaar en illegale knallen en Shells. Ik denk dat het wat rustiger is, maar dat wat er misgaat harder misloopt.
En rellen enzo als we pech hebben. Nouja, ik doe braaf. Ik zet het morgen op en vreten en zuipen, vrijdag ga ik weer rennen.
Wel mooie getallen komen hier voorbij. Aardig veel kilometers gelopen.Whatever...![]()
Da's toch wel een groot voordeel aan om vijf uur 's morgens gaan hardlopen: geen last van zoiets of loslopende honden, onoplettende fietsers of andere lastige ongein - alles slaapt gewoon nog!quote:Op woensdag 30 december 2020 17:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Let me see you stripped down to the bone![]()
heywoodu
![]()
Het carbid is weer uit de kast getrokken en dat wordt morgen nog een heel stuk erger dan vandaag, ik ga dan echt niet lopenquote:Op woensdag 30 december 2020 17:35 schreef La_Tramposa het volgende:
![]()
Buiten dat ik moet werken, maar dat is niet de voornaamste reden
heywoodu
![]()
Buiten het carbid om zijn dit zonder enige twijfel de rustigste 29 en 30 december ooit, ik merk het absoluutquote:Op woensdag 30 december 2020 17:38 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik ga morgen nog lopen. Ik ben benieuwd of het écht rustiger is dan normaal.
Ruim 1400, 500 meer dan vorig jaar. Mijn hoofdsport is fietsen volgens Strava, maar dat komt door meer woonwerkfietsen. Maar twee wedstrijden en dat waren twee trails. 1 marathon pr, pr op de 10 en op de 5. Voor volgend jaar hoop ik op twee marathons en wat kleinschalige wedstrijdjes die weer mogen.
Aan de andere kant zal mijn trainingsarbeid wel weer teruglopen als de andere sociale verplichtingen weer ingepland kunnen worden.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik loop hier niet op oudejaarsdag. Die lui halen overal wel vuurwerk vandaan en zijn al weken aan het knallen hierquote:Op woensdag 30 december 2020 17:35 schreef La_Tramposa het volgende:
553km gelopen dit jaar. Doel voor volgend jaar is consequent 3x in de week lopen en niet weer stoppen waardoor je weer opnieuw moet opbouwen
Ik ga verder met The Big Seven challenge die nog loopt tot 21 februari (ik zit op 138,59 van de 295,40km) en 1 januari start de Duivelse Double Digits Challenge en daar wil ik kleur groen en geel voltooien. Die duurt tot 30 juni en je moet dan zeg maar afstanden lopen met dubbele digits, dus 1,11km, 2,22km etc tot 30,30km in mijn geval. Maar je kan ook kiezen voor de variant die 111,11km bevat
Ik red me voorlopig wel zonder wedstrijden
Iemand hier in de buurt loopt in december een challenge waarbij ze elke dag het aantal kilometers van de dag loopt. Dat lijkt me tot pak-hem-beet 15 december nog wel leuk, maar daarna een stuk minder.
Ik ga morgen nog een klein rondje doen, kilometer of 5 denk ik.It has to mean something
Lijkt mij de eerste week doodsaaiquote:Op woensdag 30 december 2020 22:48 schreef Cynic het volgende:
Iemand hier in de buurt loopt in december een challenge waarbij ze elke dag het aantal kilometers van de dag loopt. Dat lijkt me tot pak-hem-beet 15 december nog wel leuk, maar daarna een stuk minder.
Ik ga morgen nog een klein rondje doen, kilometer of 5 denk ik.![]()
![]()
Het hardloopjaar begon met grote ambities, mijn eerste hm lopen. In mei moest het gaan gebeuren, maar corona gooide roet in het eten. Wel blijven lopen maar heb het bij afstanden <10km gehouden. Uiteraard met wat tempowerk in het kader van de ekiden en vieruskamp hier.
Na een kleine break in september heb ik het doel om in februari een solo-hm te lopen. Hier ook mijn trainasone op aangepast. Dat leidt logischerwijs tot een opbouw naar langere loopjes en dus hogere maandtotalen.
best free upload site![]()
Hier is het hardloopjaar ook afgerond. Ondanks het rare jaar was het wel een pr-rijk jaar met de totale teller op iets meer dan 3300 km.![]()
Hier gewoon door de kruitdampen moeten lopen. Maar ja, WE MOGEN OOK HELEMAAL NIKS MEER IN DIT LAND!!!!111
Enfin, we hebben alle beperkingen volledig aan onszelf te wijten. Het ligt niet aan de regering, de overheid of het rivm. maar aan ons eigen asociale, arrogante, decadente, intens verwende en domme gedrag. Nederland = plutvolk dat graag dingen "benoemt" en andere culturen achterlijk noemt. Zelf sturen we kinderen de straat op met explosieven, want traditie.
Vrolijkere teksten:
IK HEB DE MARCOTHON IN THE POCKET![]()
![]()
250 km in deze maand, een PR
1549 km dit jaar, geen PR
[ Bericht 0% gewijzigd door Zwabberhark op 31-12-2020 11:45:00 ]![]()
RESTECP!!quote:Op donderdag 31 december 2020 11:31 schreef Zwabberhark het volgende:
Hier gewoon door de kruitdampen moeten lopen. Maar ja, WE MOGEN OOK HELEMAAL NIKS MEER IN DIT LAND!!!!111
Enfin, we hebben alle beperkingen volledig aan onszelf te wijten. Het ligt niet aan de regering, de overheid of het rivm. maar aan ons eigen asociale, arrogante, decadente, intens verwende en domme gedrag. Nederland = plutvolk dat graag dingen "benoemt" en andere culturen achterlijk noemt. Zelf sturen we kinderen de straat op met explosieven, want traditie.
Vrolijkere teksten:
![]()
1549 km dit jaar, geen PR
Zelf lekker langs het Maximakanaal geweest net en een stukkie door de wijk, maar geen vuurwerk hier, dus dat scheelde wel![]()
Ik heb dit jaar 1094 kilometer gelopen en dat valt me heel mee. Ik ben een tevreden mossel.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hier stonden een paar 16 jarigen met kindervuurwerk.. Best een zielig gezicht:P. (Dacht aanvankelijk dat het een strijker was dat ze gooiden, maar er kwam geen knal en toen besefte ik me dat de knal al geweest was)
Verder nu 1400 km gelopen dit jaar dus het is mooi geweest.![]()
Mijn kleine man staat gewoon keihard knalerwten te gooienquote:Op donderdag 31 december 2020 11:31 schreef Zwabberhark het volgende:
Vrolijkere teksten:
![]()
1549 km dit jaar, geen PR![]()
Gefeliciteerd met de Marcothon
Lekker gedaan Zwabberhark!
Heb in de laatste week zowel doel qua kilometers voor hardlopen en wielrennen gehaald.
Nu nog doelen bedenken voor volgend jaar, maar dat is behoorlijk lastig.![]()
Mijn laatste training ging heerlijk! Vier(us) keer 2020 meter gelopen om het jaar mooi af te sluiten. Helaas kom ik 70km tekort om dit jaar 2020 km te lopen, maar goed.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dit jaar ging iets beter dan 2019 en 2018 (917 km) maar het bleef eigenlijk het hele jaar aanmodderen. Dan weer een paar goede weken, dan weer een aantal weken niks gelopen. Daardoor kwam ik niet lekker in het ritme en bleef mijn conditie knudde en leverde hardlopen veel gemopper op. De afgelopen twee maanden wel redelijk constant gelopen, en nu goede voornemens voor komend jaar.
Heb me ingeschreven voor de midzomer marathon in Apeldoorn, eind juni (hm afstand). Of die doorgaat is de vraag natuurlijk, maar dan heb ik een doel om naar toe te werken. Hopelijk kom ik dan ooit weer in de richting van mijn prestaties van 2016/2017. Doel voor 2021: 30km per week, in totaal 1500km.![]()
Smashrunquote:Op woensdag 30 december 2020 23:29 schreef RunnerAdd het volgende:
[ link | afbeelding ]
best free upload site![]()
![]()
Ik liep een rondje over de heide in de buurt en hoorde ook zware knallen, een enkele vogel opschrikkend. Toen ik dichterbij de bron kwam, zag ik dat het het woonwagenkamp was en er een flinke pluim rook vandaan kwam. I was not surprised...quote:Op woensdag 30 december 2020 17:53 schreef Spanky78 het volgende:
Ik hoor en zie alleen maar zwaar en illegale knallen en Shells. Ik denk dat het wat rustiger is, maar dat wat er misgaat harder misloopt.
On the other (old Shatter)hand: 420,7 gehaald dit jaar. Best tevreden over, zeker met weer eens een halve marathon in oktober en november.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Het was geen constant jaar. In januari en februari enorm geworsteld met verkoudheden (geen Corona voor zover ik weet). Tijdens de eerste lock-down wel redelijk wat gelopen; het was een goede manier om met z'n drietjes een frisse neus te halen. De zomer zakte het (zoals je kan zien) helemaal in.
1.087 km in 2020
De enige echt positieve noot was december: 266 km, met elke week minstens 50 km, inclusief een 1:28:26 op een trainings-HM. De ambitie is om die lijn van de december door te zetten.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik liep eigenlijk het hele jaar best lekker. Tijdens de eerste lockdown heb ik een kwartier van m’n HM-PR gelopen met een soort wisselduurloop. In de zomer nog een PR op de 400 en 800 meter, en natuurlijk de supertoffe FoK!-corona-ekiden. Na m’n vakantie was ik m’n snelheid een beetje kwijt, en voordat ik die terug had brak ik m’n voet. Daarna ben ik vooral veel uitgelachen zodra ik het woord “skateboard” zei. Gelukkig was m’n gips roze. Na 58 dagen mocht ik ein-de-lijk weer beginnen met opbouwen. Het uitlachen bleef. Daarvoor loop je nou bij een club.
In december toch alweer 100km gemaakt, en in 2020 in totaal iets meer dan 1600km gelopen.
Op naar 2021!![]()
heywoodu
![]()
Dat klinkt veelbelovend, 2021 wordt dus nog beter.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:58 schreef Zwabberhark het volgende:
Nou eh, gelukkig nieuwjaar allemaal. 2020 wordt niet beter dan 2021. Geniet ervan.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik ben al een tijdje niet zo actief, maar donderdag had ik tijd en zou ik ff een rondje hardlopen. Ik was net vertrokken en zou endomondo aanzetten. Tot mijn verbazing zie ik een pop-up en blijkt endomondo te stoppen! Had toevallig in oktober net mijn abonnement opgezegd.
Ben nu bezig met het overzetten van al mijn data naar Strava. Ik ken vrij veel wielrenners die het gebruiken en ik zag dat het ook voor hardlopen bedoeld is.
Zijn hier meer Strava gebruikers en maak ik hier de juiste keuze?heitieh![]()
Gezien bovenstaande lijkt me dat een understatement.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:30 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik ben al een tijdje niet zo actief (..)
Tot mijn verbazing zie ik een pop-up en blijkt endomondo te stoppen!Dat lijkt me wel. Strava is defacto de standard geworden. Er is dan ook een Fok!-hardlopersgroep: https://www.strava.com/clubs/Fok-Hardlopersquote:Zijn hier meer Strava gebruikers en maak ik hier de juiste keuze?
Ik zou er zelf Smashrun bij nemen. Sync-t automatisch vannuit Strava volgens mij, en heeft gewoon hele leuke stats en badges.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Haha, ja. 2 kinderen en wat blessures... maar het komende jaar wil ik wel weer wat vakerquote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:51 schreef Corniel het volgende:
[..]
Gezien bovenstaande lijkt me dat een understatement.
Oh, mooi! Ik had al zo’n vermoeden. Nu nog die import ... maximaal 25 bestanden per keerquote:[..]
Dat lijkt me wel. Strava is defacto de standard geworden. Er is dan ook een Fok!-hardlopersgroep: https://www.strava.com/clubs/Fok-Hardlopers
Ik zou er zelf Smashrun bij nemen. Sync-t automatisch vannuit Strava volgens mij, en heeft gewoon hele leuke stats en badges.
[ Bericht 0% gewijzigd door Joooo-pi op 02-01-2021 21:28:40 ]heitieh![]()
Er is zelfs een fok! Groep op Strava.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:30 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik ben al een tijdje niet zo actief, maar donderdag had ik tijd en zou ik ff een rondje hardlopen. Ik was net vertrokken en zou endomondo aanzetten. Tot mijn verbazing zie ik een pop-up en blijkt endomondo te stoppen! Had toevallig in oktober net mijn abonnement opgezegd.
Ben nu bezig met het overzetten van al mijn data naar Strava. Ik ken vrij veel wielrenners die het gebruiken en ik zag dat het ook voor hardlopen bedoeld is.
Zijn hier meer Strava gebruikers en maak ik hier de juiste keuze?![]()
Als het niet op strava staat is het niet gebeurd toch?
Wel lekker rustig weer afgelopen dagen. Alleen jammer van de regen.
Als het vandaag droog blijft pak ik misschien weer een keer de racefiets en ga ik morgen rennen. Heb er al weer twee loopjes op zitten.Whatever...![]()
Ik zag het op Strava! Ik hoop binnenkort ook weer eens een uur lang te kunnen lopen.quote:Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat gaat je weer lukken manquote:Op zondag 3 januari 2021 11:53 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik zag het op Strava! Ik hoop binnenkort ook weer eens een uur lang te kunnen lopen.
Eerste loopje van 2021 zit erop. 8km, rustig tempo, lekker. Kuit niet gevoeld, nu - plof zojuist op de bank - wel wat pijn bij beide schenen. Is dit jullie bekend? Ga er vanuit dat het iets heel tijdelijks is, maar heb het niet eerder gehad.![]()
Derde loopje van het jaar 14km met gemiddeld 5:38/km. Er begint progressie in te komen.
Eens kijken of ik mijn 5km tijd onder de 21:00 kan brengen dit jaar!
Morgen rustdag.Whatever...![]()
Ik heb pas mijn eerste loopje in 2021 erop zitten! Maar het was wel gelijk een goeie. Wel koud zeg! ik moest af en toe even op mijn telefoon spieken voor de route, en dan duurde het weer 10 minuten voordat mijn vingers weer warm waren, heb ik normaal zelden tijdens het lopen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Gisteren ook eerste loopje gehad, had me helemaal verheugd op een lange duurloop met mooi weer : gaat het ineens regenen. Daar was ik niet op gekleed met korte broek en shirt
dus maar een korter rondje gedaan. Was overigens niet de enige die zich daarop had verkeken, best veel fietsers en lopers nog in de regen tegen gekomen (heeft ook wel weer iets
)
Eenmaal thuis klaarde het weer op.![]()
heywoodu
![]()
Ik heb vanmiddag een stuk(je) in een rustig deel van het bos gewandeld, voor de lol een paar keer een meter of vijftig 'hardgelopen' en daarbij voelde ik een spiertje in mijn linkerbeen al, dat belooft nog weinig goeds wat betreft het snel weer serieus op gaan pakken van het hardlopen..Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Niet elk pijntje is meteen een red flag he. Ik weet niet op wat voor schoenen je was, maar als ik zomaar op het station of tijdens een wandeling een stukje ga rennen voelt dat meestal ook allesbehalve goed.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:05 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb vanmiddag een stuk(je) in een rustig deel van het bos gewandeld, voor de lol een paar keer een meter of vijftig 'hardgelopen' en daarbij voelde ik een spiertje in mijn linkerbeen al, dat belooft nog weinig goeds wat betreft het snel weer serieus op gaan pakken van het hardlopen..
De eerste 200 meter van mijn trainingen zijn meestal ook de meest ongemakkelijke van de training. Dan begin ik superlangzaam, en als het allemaal een beetje warm wordt gaat het vanzelf beter.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Dit was het pijntje dat ik na mijn vorige keer hardlopen behoorlijk voelde (en wat ik wel vaker gevoeld heb, een spiertje - denk ik - aan de rechterkant van mijn onderbeen, ongeveer halverwege qua hoogte).quote:Op zondag 3 januari 2021 17:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Niet elk pijntje is meteen een red flag he. Ik weet niet op wat voor schoenen je was, maar als ik zomaar op het station of tijdens een wandeling een stukje ga rennen voelt dat meestal ook allesbehalve goed.
De eerste 200 meter van mijn trainingen zijn meestal ook de meest ongemakkelijke van de training. Dan begin ik superlangzaam, en als het allemaal een beetje warm wordt gaat het vanzelf beter.
Niet zo pijnlijk dat ik er niet op kan hardlopen, maar het doet me een beetje twijfelen over wat verstandig is.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Kun je op een alternatieve manier bewegen, fietsen oid met relatief hoge hartslag (70-80% max) ? Wellicht helpt het al door zonder druk de spieren op te warmen.
Ik probeer bij blessures vaak de Spartaanse manier (= gewoon doorlopen/blijven bewegen) maar dat werkt niet altijd en is derhalve een heel slecht advies.![]()
heywoodu
![]()
Ik heb een hometrainer en die gebruik ik veel, dus dat kan ik inderdaad ook als warmup doenquote:Op zondag 3 januari 2021 17:32 schreef Sport_Life het volgende:
Kun je op een alternatieve manier bewegen, fietsen oid met relatief hoge hartslag (70-80% max) ? Wellicht helpt het al door zonder druk de spieren op te warmen.
Ik probeer bij blessures vaak de Spartaanse manier (= gewoon doorlopen/blijven bewegen) maar dat werkt niet altijd en is derhalve een heel slecht advies.
Misschien maar eens 5-10 minuten op de hometrainer als warmup in gaan bouwen, opwarmen doe ik nagenoeg nooit voor ik ga hardlopen en ja, dat is niet heel handig
Ik warm standaard op door in ongeveer 5 minuten richting mn duurlooptempo te lopen. Daarna begin ik mn eigenlijke training.![]()
Bij mij helpt het om een eind te gaan fietsen bijvoorbeeld. Dan gebruik je de spieren toch net weer anders, alles wordt warm en doorbloedt goed en kan daarna beter herstellen.
Wandelen doet het bij mij ook wel. Alles beter dan stil zitten eigenlijk.Whatever...![]()
Ah ja dat is wel vervelend. Weet je al wat het veroorzaakt heeft?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit was het pijntje dat ik na mijn vorige keer hardlopen behoorlijk voelde (en wat ik wel vaker gevoeld heb, een spiertje - denk ik - aan de rechterkant van mijn onderbeen, ongeveer halverwege qua hoogte).
Niet zo pijnlijk dat ik er niet op kan hardlopen, maar het doet me een beetje twijfelen over wat verstandig is.
Anders wellicht een keer naar de fysiotherapeut? Die drempel hoeft echt niet zo hoog te zijn, als je er op tijd bij bent leer je ook je lichaam beter kennen. Ik was vanochtend de eerste patient van het jaar met mijn enkel die al 2 weken een beetje vast zatMaar na 25 minuten is het weer goed losgemaakt, en weet ik welke oefeningen ik moet doen om het zo te houden.
Gisteren en nieuwjaarsdag de eerste trainingen gehad van 2021. Gingen lekker en tijdens de threshold training van gisteren al de 10km gelopen onder de 48 minuten. Mijn horloge gaf ook aan dat m'n V02max weer gestegen was van 54 naar 55. Prima begin dus van het nieuwe jaar.
Doelen voor dit jaar zijn voor nu de 10km onder de 45 lopen, 2000km lopen in totaal en hopelijk weer eens een keer een wedstrijd kunnen lopen....Dit doe ik ook altijd net als 5 minuten uitlopen indien het een interval of tempo / threshold training is. Verder ook altijd wat dynamische oefeningen zoals leg swings, mountain climbers, knee hugs en verschillende lunges voorafgaand aan de warming up.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:15 schreef RunnerAdd het volgende:
Ik warm standaard op door in ongeveer 5 minuten richting mn duurlooptempo te lopen. Daarna begin ik mn eigenlijke training.![]()
heywoodu
![]()
Geen verkeerd idee eigenlijk, het is immers wel echt een vaak terugkerend pijntje daar.quote:Op maandag 4 januari 2021 09:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah ja dat is wel vervelend. Weet je al wat het veroorzaakt heeft?
Anders wellicht een keer naar de fysiotherapeut? Die drempel hoeft echt niet zo hoog te zijn, als je er op tijd bij bent leer je ook je lichaam beter kennen. Ik was vanochtend de eerste patient van het jaar met mijn enkel die al 2 weken een beetje vast zatMaar na 25 minuten is het weer goed losgemaakt, en weet ik welke oefeningen ik moet doen om het zo te houden.
Hoe doen jullie het eigenlijk wanneer je nu nieuwe schoenen nodig hebt?
Ik ging voorheen altijd naar een winkel en vond het prettig geholpen te worden en de schoenen ook te proberen.
Alleen mijn laatste aanschaf qua schoenen bleek toch niet zo'n super aankoop te zijn, en ben dus op zoek naar andere schoenen.
Echter, alle winkels zijn dus dicht.
Hoe doen jullie dat nu?
Online bestellen en de gok erop wagen?
Heb echt nog nooit schoenen online gekocht, en dus totaal geen ervaring hiermee.
Maar ik wil wel graag blijven lopen.![]()
Use it or lose it.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.![]()
Ik begrijp dat er ook hardloopspeciaalzaken zijn die naar je toe komen met een aantal paar schoenen, die je dan kunt testen.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:13 schreef James-Hetfield het volgende:
Ik ging voorheen altijd naar een winkel en vond het prettig geholpen te worden en de schoenen ook te proberen.
Alleen mijn laatste aanschaf qua schoenen bleek toch niet zo'n super aankoop te zijn, en ben dus op zoek naar andere schoenen.
Hoe doen jullie dat nu?
Heb echt nog nooit schoenen online gekocht, en dus totaal geen ervaring hiermee.
Use it or lose it.
Een andere optie is om voor een keer een gokje te nemen, en op internet een paar (in de aanbieding) te kopen. Zijn je andere schoenen nog te gebruiken? Ik vind het zelf altijd fijn om schoenen 'overlappend' te kopen, dus voor de oude volledig op zijn. Dan kun je de nieuwe ernaast gebruiken, afwisselen tussen paren is beter voor je voeten dan ineens overschakelen op iets wat totaal anders kan voelen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
DeDe schoenen beginnen wel aan hun eind te raken en merk dat de demping erg slecht begint te worden.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er ook hardloopspeciaalzaken zijn die naar je toe komen met een aantal paar schoenen, die je dan kunt testen.
Een andere optie is om voor een keer een gokje te nemen, en op internet een paar (in de aanbieding) te kopen. Zijn je andere schoenen nog te gebruiken? Ik vind het zelf altijd fijn om schoenen 'overlappend' te kopen, dus voor de oude volledig op zijn. Dan kun je de nieuwe ernaast gebruiken, afwisselen tussen paren is beter voor je voeten dan ineens overschakelen op iets wat totaal anders kan voelen.
Dat in combinatie met het feit dat ze eigenlijk nooit echt lekker gelopen hebben, wilde ik ze wel vervangen.Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.![]()
Lastig inderdaad. Ik zou zelf eerst wat research doen en reviews bekijken Weet niet of je een algemene schoen zoekt die je voor alles kan gebruiken? Of een wat meer specifiekere voor het snellere werk? YouTube staat vol met reviews die goed kunnen helpen om een shortlist te kunnen maken.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:13 schreef James-Hetfield het volgende:
Hoe doen jullie dat nu?
Use it or lose it.
Zou ze voor nu online bestellen en dan thuis passen / voelen of ze bevallen. Wel even goed kijken hoe het zit met retourneren nu de meeste afhaalpunten dicht zijn.![]()
Dank voor de tip.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:03 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Lastig inderdaad. Ik zou zelf eerst wat research doen en reviews bekijken Weet niet of je een algemene schoen zoekt die je voor alles kan gebruiken? Of een wat meer specifiekere voor het snellere werk? YouTube staat vol met reviews die goed kunnen helpen om een shortlist te kunnen maken.
Zou ze voor nu online bestellen en dan thuis passen / voelen of ze bevallen. Wel even goed kijken hoe het zit met retourneren nu de meeste afhaalpunten dicht zijn.
Youtube is wel een idee idd..
En een webshop met een goed retourbeleid uitzoeken
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.![]()
Je kunt ook contact opnemen met je lokale speciaalzaak via telefoon/whatsapp/email. Die zijn meestal via die wegen wel te benaderen en dan kunnen ze vast met je meedenkenquote:Op maandag 4 januari 2021 16:07 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Dank voor de tip.
Youtube is wel een idee idd..
En een webshop met een goed retourbeleid uitzoeken
En dan help jij ze weer met een beetje omzet
Dat is uiteraard ook een zeer goede keuze #kooplokaalquote:Op maandag 4 januari 2021 16:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Je kunt ook contact opnemen met je lokale speciaalzaak via telefoon/whatsapp/email. Die zijn meestal via die wegen wel te benaderen en dan kunnen ze vast met je meedenken
En dan help jij ze weer met een beetje omzet![]()
![]()
Lokaal zit er hier alleen een hele grote franchise. De kleine zaak, waar ik altijd mijn schoenen kocht, is helaas al door ze weg geconcurreerdquote:Op maandag 4 januari 2021 16:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Je kunt ook contact opnemen met je lokale speciaalzaak via telefoon/whatsapp/email. Die zijn meestal via die wegen wel te benaderen en dan kunnen ze vast met je meedenken
En dan help jij ze weer met een beetje omzet![]()
https://www.runnersworld.(...)ues-sinds-1-januari/
Net mijn rondje van 2 januari terug gekeken en de route slaat inderdaad nergens op![]()
![]()
Vanochtend 10km gewandeld.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern![]()
Ik heb in juni nieuwe schoenen gekocht en inmiddels ruim 900km op gelopen. Wel van zooltjes gewisseld en het loopt eigenlijk nog behoorlijk lekker.
Is het dan toch verstandig om nieuwe schoenen te halen? Of is het prima op hier op door te lopen totdat het comfort afneemt?Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Ik heb mezelf eindelijk over de drempel richting steunzolen gesleept en nu mag ik morgen naar de podoloog. Ik ben erg benieuwd, wordt 2021 dan het jaar waarop ik weer (pijnloos) kan hardlopen?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Gisteravond was het heerlijk droog bij ons.quote:Op maandag 4 januari 2021 22:13 schreef Spanky78 het volgende:
Nu tijd dat het weer even wat minder regent. Ik loop nu al weken door de regen.
Wel een koude wind, maar voldaan een rondje van 11km gedaan
De koude wind mag wel weg gaan idd regen viel hier nog wel mee gelukkig maar een graad of 10 met een zonnetje zou wel lekker zijn nu ik een marathon schema ga starten met Garmin....volgens mij is het standaard antwoord om tussen de 750-1250 km te wisselen. Is wel afhankelijk of je elke dag op de schoenen loopt, hoe zwaar je bent etc.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb in juni nieuwe schoenen gekocht en inmiddels ruim 900km op gelopen. Wel van zooltjes gewisseld en het loopt eigenlijk nog behoorlijk lekker.
Is het dan toch verstandig om nieuwe schoenen te halen? Of is het prima op hier op door te lopen totdat het comfort afneemt?
Maar als ze nog goed voelen loop ik ook meer km's op schoenen.
Ik wissel wel af van schoenen en heb dus 3 paar in roulatie (en 1 paar trail schoenen die gaan wel langer mee dan 1000km als je de gaten niet erg vindt) en zodra een paar tegen de 1000km loopt zoek ik nieuwe zodat ik weer kan afwisselen. De oudere gebruik ik nu wat meer in de regen en als ik de parken/bospaden inga waar meer modder ligt. Dan hoef ik de nieuwe schoenen tenminste niet elke keer te poetsen.....
Dus je kan op zoek gaan naar nieuwe en die dan rustig inlopen en de andere oplopen in de winter/modder etc.Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Ja hier ook last van gehad op nieuwjaarsdag. Merkte al tijdens het lopen dat het weergegeven tempo niet klopte en vooral bij de laatste twee kilometers klopte er echt helemaal niets meer van (tempo werd veel te langzaam weergegeven).quote:Op maandag 4 januari 2021 18:10 schreef GuitarJJ het volgende:
https://www.runnersworld.(...)ues-sinds-1-januari/
Net mijn rondje van 2 januari terug gekeken en de route slaat inderdaad nergens op
Het heeft zich gelukkig alweer automatisch hersteld want de loop van 3 januari was weer prima qua tempo en GPS.![]()
Thanks, goed om te wetenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:05 schreef ser het volgende:
De koude wind mag wel weg gaan idd regen viel hier nog wel mee gelukkig maar een graad of 10 met een zonnetje zou wel lekker zijn nu ik een marathon schema ga starten met Garmin....
[..]
volgens mij is het standaard antwoord om tussen de 750-1250 km te wisselen. Is wel afhankelijk of je elke dag op de schoenen loopt, hoe zwaar je bent etc.
Ik wissel wel af van schoenen en heb dus 3 paar in roulatie (en 1 paar trail schoenen die gaan wel langer mee dan 1000km als je de gaten niet erg vindt) en zodra een paar tegen de 1000km loopt zoek ik nieuwe zodat ik weer kan afwisselen. De oudere gebruik ik nu wat meer in de regen en als ik de parken/bospaden inga waar meer modder ligt. Dan hoef ik de nieuwe schoenen tenminste niet elke keer te poetsen.....
Dus je kan op zoek gaan naar nieuwe en die dan rustig inlopen en de andere oplopen in de winter/modder etc.ik ga toch eens langzaam kijken naar nieuwe. Merk wel dat nieuwe zooltjes al enorm schelen, want als ik vast had gehouden aan de originele zooltjes, was het na 600km wel klaar geweest
Lekker. Hier was het vanochtend een soort van droog, maar halverwege toch weer regen. En de weg was nat + het voelde echt erg koud aan vandaag. Blij met mijn warme sokken en muts vandaagquote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:24 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Gisteravond was het heerlijk droog bij ons.
Wel een koude wind, maar voldaan een rondje van 11km gedaan
Whatever...![]()
Hier vanmiddag droog en het was vooral met wind tegen lekker fris. Maar een korter loopje (onder het uur) met 3 setjes van 5x30 seconden ontspannen versnellingen ging heerlijk
Je poetst je hardloopschoenen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:05 schreef ser het volgende:
De koude wind mag wel weg gaan idd regen viel hier nog wel mee gelukkig maar een graad of 10 met een zonnetje zou wel lekker zijn nu ik een marathon schema ga starten met Garmin....
[..]
volgens mij is het standaard antwoord om tussen de 750-1250 km te wisselen. Is wel afhankelijk of je elke dag op de schoenen loopt, hoe zwaar je bent etc.
Dus je kan op zoek gaan naar nieuwe en die dan rustig inlopen en de andere oplopen in de winter/modder etc.![]()
Na een paar dagen ziek te zijn geweest even deze week het schema volledig loslaten en lekker op gevoel lopen.![]()
Ik ook.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je poetst je hardloopschoenen?
Met krantenproppen aan de binnenkant als ik weer eens met zeiknatte poten thuiskom![]()
![]()
Poetsen is een groot woord en alleen als ze erg vies zijn. Dus de trailschoenen bijna altijd na een loopje en de gewone schoenen afhankelijk van hoe vies ze zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je poetst je hardloopschoenen?
Er ligt hier bij de voordeur een oude afwasborstel die in een emmertje water gaat om het meeste vuil eraf te borstelen dan buiten laten luchten en binnen drogen.
Als het echt te erg is met de modder dan gaan ze mee onder de douche maar na het lopen heb ik dat al even niet meer hoeven doen gelukkig. Maar dat heb ik 2 weken geleden wel gedaan (jas en broek afspoelen) na een MTB tocht in de blubber
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Arme schoenen van mij, krijgen nooit een sopje.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Met enige tegenzin maak ik een racefiets schoon na een vies rondje. (maar dat is een ander topic)Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik heb 1x mijn schoenen gepoetst en dat was voor de marathon (m'n eerste) zodat ze mooi op de foto's staan
Ik poets ook nooit mijn schoenen, wel eens de zooltjes eruit halen en kranten erin maar dat is meer zodat ze niet naar natte hond gaan ruiken.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hoezo rechts meer dan links?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:03 schreef NightDancert het volgende:
Overigens trap ik mijn rechterschoenen nogal snel af, waardoor ik na 600 km altijd wel klaar ben.![]()
Ik poets ook alleen mijn trailschoenen, en dan alleen na een survivalrun omdat ze dan meestal verzadigd zijn met drek en te vies om aan te pakken.
Dat is al lang niet meer gebeurd
Sinds ik vooral rondjes door de stad maak, worden mijn schoenen zelfs schoner, want al het stof is er inmiddels wel afgeregend.![]()
![]()
Bij mij slijt ook 1 schoen meer dan de andere.quote:Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Hoe bedenken jullie routes? Ik loop sinds de herfst 2-3 keer per week precies hetzelfde rondje van 6 km, altijd in dezelfde richtingen ik zou eigenlijk graag mijn afstand ook wat willen uitbreiden maar ik weet gewoon niet waar ik heen moet gaan lopen. Nu ga ik de ene Waalbrug heen en de andere Waalbrug terug en daar is niet veel aan te puzzelen of doen (als ik in zou willen korten zou het zwemmen worden), maar extra lusjes lopen voelt zo zinloos.
Zijn er meer mensen hier die in de stad lopen? Hoe vind je een langere route waarop je niet al te veel aan het slalommen bent tussen paaltjes en verkeer en stoplichten?![]()
Kun je niet het zevenheuvelenloop rondje doen? Dan ben je toch snel de stad uit?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:13 schreef Tele6 het volgende:
Hoe bedenken jullie routes? Ik loop sinds de herfst 2-3 keer per week precies hetzelfde rondje van 6 km, altijd in dezelfde richtingen ik zou eigenlijk graag mijn afstand ook wat willen uitbreiden maar ik weet gewoon niet waar ik heen moet gaan lopen. Nu ga ik de ene Waalbrug heen en de andere Waalbrug terug en daar is niet veel aan te puzzelen of doen (als ik in zou willen korten zou het zwemmen worden), maar extra lusjes lopen voelt zo zinloos.
Zijn er meer mensen hier die in de stad lopen? Hoe vind je een langere route waarop je niet al te veel aan het slalommen bent tussen paaltjes en verkeer en stoplichten?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat is meteen 15 km met heuvels dus ik zou dan even moeten puzzelen op een manier om dat in het begin af te snijden, denk ik. Op zich wel een goede, want het beginpunt is maar 10 minuten fietsen van mijn huis.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kun je niet het zevenheuvelenloop rondje doen? Dan ben je toch snel de stad uit?
Je hebt in het bos bij Heumensoord ook een route van 5 en een van 10, maar daar kun je als het nog donker is niet in en ik loop meestal rond 7:30. Dus dat deed ik alleen in de zomer. Dat was 20 minuten fietsen, dus best een onderneming in de vroege ochtend.![]()
Ik weet dat Strava en Garmin Connect de optie hebben om automatisch routes te bereken op basis van je locatie en de afstand.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:13 schreef Tele6 het volgende:
Zijn er meer mensen hier die in de stad lopen? Hoe vind je een langere route waarop je niet al te veel aan het slalommen bent tussen paaltjes en verkeer en stoplichten?
Zelf loop ik redelijk gevarieerd maar dat komt meer omdat veel trainingen niet dezelfde afstand hebben. Ook kan ik hier in de buurt (Gouda) redelijk veel kanten op om te lopen maar dat is ook weer afhankelijk van het aantal kilometers dat je wil lopen. Minder kilometers zorgt vrijwel automatisch voor minder mogelijkheden.
Ik loop het liefst buiten de stad op kleinere wegen of fietspaden zodat ik zo min mogelijk verkeer heb, redelijk rustig kan lopen en ook weinig stoplichten. Al loop ik toch vaak door rood als ik er eentje tegenkom![]()
![]()
![]()
De fiets even pakken naar een ander startpunt is inderdaad ook een goede optie mits je niet te lang onderweg bent en maar tijd bent aan fietsen dan hardlopenquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is meteen 15 km met heuvels dus ik zou dan even moeten puzzelen op een manier om dat in het begin af te snijden, denk ik. Op zich wel een goede, want het beginpunt is maar 10 minuten fietsen van mijn huis.
Je hebt in het bos bij Heumensoord ook een route van 5 en een van 10, maar daar kun je als het nog donker is niet in en ik loop meestal rond 7:30. Dus dat deed ik alleen in de zomer. Dat was 20 minuten fietsen, dus best een onderneming in de vroege ochtend.![]()
![]()
Meestal kan ik wel makkelijk inschatten hoe lang een bepaalde route is en kijk via Google Maps of het ook een leuke is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:13 schreef Tele6 het volgende:
Zijn er meer mensen hier die in de stad lopen? Hoe vind je een langere route waarop je niet al te veel aan het slalommen bent tussen paaltjes en verkeer en stoplichten?
Vaak gebruik ik gewoon de site www.afstandmeten.nl om er een te plannen.
https://eroutes.com/nl/ is ook wel een leuke site ervoor.
Kan je je startpunt ingeven en de afstand die je lopen wilt en wordt er een voor gepland.
Met verkeerslichten en oversteekplaatsen heb ik niet zoveel last waar ik woon.
Verkeerslichten zijn er niet en veel tunnels onder drukke wegen door.
Dus kan lekker doorlopen.
En vanmorgen lekker nieuwe schoenen besteld.
Ik loop rechts wat meer op de buitenkant van mijn voet en dan krijg je dit effect.quote:
Best zonde, want deze schoenen hebben 'pas' 470 km.![]()
Ik gebruik ook veel afstandmeten.nl soms icm google streetview om voor te verkennen. Daarnaast volg ik wat lokale strava'ers waar ik ook wel eens stukjes route van leen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:57 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Meestal kan ik wel makkelijk inschatten hoe lang een bepaalde route is en kijk via Google Maps of het ook een leuke is.
Kan je je startpunt ingeven en de afstand die je lopen wilt en wordt er een voor gepland.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Dat is wel erg groot verschil in slijtage tussen de linker en rechterschouder.
Voor maar 470km vind ik de slijtage al best veel.![]()
Precies dat jaquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:20 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik gebruik ook veel afstandmeten.nl soms icm google streetview om voor te verkennen. Daarnaast volg ik wat lokale strava'ers waar ik ook wel eens stukjes route van leen.werkt vooralsnog prima.
Wat een leuke site, dat eroutes! Ik heb mijn huis ingevuld en 8 km, en hij geeft me drie routes waar ik zelf niet aan zou hebben gedacht en 2/3 zijn zo goed als stoplichtvrijquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:57 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Meestal kan ik wel makkelijk inschatten hoe lang een bepaalde route is en kijk via Google Maps of het ook een leuke is.
Wat voor schoenen heb je besteld?![]()
![]()
Asics Gel-Nimbus 22.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat een leuke site, dat eroutes! Ik heb mijn huis ingevuld en 8 km, en hij geeft me drie routes waar ik zelf niet aan zou hebben gedacht en 2/3 zijn zo goed als stoplichtvrij
Wat voor schoenen heb je besteld?
Terug naar "mijn oude" merk.Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.![]()
De Endorphin Pro is dat toch? En zo ja, is die echt zo goed als velen zeggen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:13 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik loop rechts wat meer op de buitenkant van mijn voet en dan krijg je dit effect.
[ afbeelding ]
Best zonde, want deze schoenen hebben 'pas' 470 km.
Ik heb overigens hetzelfde alleen dan achter aan de linker en vooral rechter achterkant. Ben ook duidelijk geen voorvoet loper.
[ Bericht 4% gewijzigd door Black-Hole op 06-01-2021 15:27:05 ]![]()
Nee, het is de Endorphin Speed. Ben er erg tevreden over.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:10 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
De Endorphin Pro is dat toch? En zo ja, is die echt zo goed als velen zeggen?
Ik heb overigens hetzelfde alleen dan achter aan de linker en vooral rechter achterkant. Ben ook duidelijk geen voorvoet loper.![]()
Helemaal niemand hier eigenlijk die op barefoot-achtig schoeisel hardloopt? Ik ren pas sinds afgelopen oktober en vooralsnog om de dag nog maar een kilometer of acht per keer (komende weken aan het opbouwen naar de tien kilometer) maar vooralsnog erg blij met geen demping, geen drop en genoeg ruimte om m'n tenen te spreiden. Ben benieuwd of dat zo blijft als ik de komende maanden steeds grotere afstanden ga afleggen
We hadden hier ooit als trouwe bezoeker Jero_nimo, die was geloof ik zelfs ambassadeur van die fivefinger schoenen? En kon er in ieder geval heel hard op lopen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik gebruik in het buitenland vaak Strava als bron voor mooie routes. Mijn theorie is dat een "local" de mooiste/beste (als in hardloop vriendelijk) routes wel moet weten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:13 schreef Tele6 het volgende:
Toen ik in de stad woonde had ik een vast rondje met zo min mogelijk stoplichten of ik ging bij rode stoplichten afslaan.
Na enige tijd merk je vanzelf waar het beste loopt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2021 04:08:41 ]![]()
Ik heb een aantal vaste routes die ik loop en daar kan ik verschillende variaties en extra lusjes aan maken.
Woon wat dat betreft ideaal om te hardlopen: middenin de stad en binnen enkele minuten zonder stoplicht in het buitengebied met uitgestrekte natuur en polder.
Jammer dat ik binnenkort ga samenwonen bij m'n vriendin en de omgeving daar een stuk saaier is qua hardlopen
Het samenwonen an sich is uiteraard wel top
Heeft 1 van jullie al de Trenara app geprobeerd? Ik ga nu niet via dat schema trainen omdat ik gewoon een schema van mijn trainer heb, maar ik vond het wel interessant om te zien wat de app opgeeft als wedstrijdmogelijkheden en trainingen gebaseerd op mijn strava data.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ben koos schemaloos onderweg naar een voorjaarsmarathon. Wil het misschien wel een kans geven om even weer wat extra motivatie te krijgen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft 1 van jullie al de Trenara app geprobeerd? Ik ga nu niet via dat schema trainen omdat ik gewoon een schema van mijn trainer heb, maar ik vond het wel interessant om te zien wat de app opgeeft als wedstrijdmogelijkheden en trainingen gebaseerd op mijn strava data.
hmmm ik ben wel van het veelvuldig wisselen in mijn schema, dat kost me dan weer 4 euro in de maand, ik slaap er nog een nachtje over.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik vind de bedragen nog wel best laag, de meeste van dit soort programma's zijn veel duurder volgens mij.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:10 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik ben koos schemaloos onderweg naar een voorjaarsmarathon. Wil het misschien wel een kans geven om even weer wat extra motivatie te krijgen.
hmmm ik ben wel van het veelvuldig wisselen in mijn schema, dat kost me dan weer 4 euro in de maand, ik slaap er nog een nachtje over.
En waarom wil je wisselen van schema? Naar een doel toe is het toch beter om aan het schema vast te houden.. Je kunt altijd per week trainingen skippen of minder zwaar maken als ze tegenvallen, en als het goed is past het schema zich ook gaandeweg aan aan jouw fitheid als je hem opnieuw calibreert met recente data.
Drie dingen die mij wel opvielen; - trainen op hartslag, als ik mijn drempelhartslag invoer zegt de app dat deze waarde niet mag omdat dit onrealistisch hoog is. 190 is de max maar 195 is nou eenmaal echt mijn anearobe drempel. Dus dan maar op basis van tempo door een recente wedstrijd trainen.
- De schattingen van wat je zou kunnen lopen over een aantal maanden zijn behoorlijk positief
- Als ik zo door de trainingen heen blader lijkt de verdeling over de week/maand mij niet altijd evenwichtig. Er zitten periodes in waar je bijv. in het begin van de week 2 relatief korte trainingen hebt, en dan op vrijdag/zaterdag/zondag 3 lange trainingen achter elkaar. Maar als je de betaalde versie neemt kun je wel weer schuiven met welke dagen je wilt lopen.
Het lijkt me in ieder geval dat dit een stuk beter werkt dan de reguliere runnersworld schema's die je van internet kunt pluggen, maar het houdt denk ik geen rekening mee met of je relatief goed bent in snelheid of in duurvermogen. Wel zit er als je een doel over 6 maanden of zo kiest een periodisering in; eerst algemene voorbereidingsperiode, dan specifieke etc.
En ehm, voorjaarsmarathon, solo bedoel je dan? Of heb je hoop dat er iets doorgaat?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Ik zoek wel een dergelijke app, de vorige die ik probeerde (weet niet meer welke dat was) accepteerde het niet dat ik alleen op maandag, woensdag en vrijdag wilde lopen
Bij deze kan dat met die betaalde versie hopelijk wel?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ja zeker! Je kunt ook eerst de gratis versie downloaden om er mee te spelen, dat heb ik nu gedaan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:35 schreef heywoodu het volgende:
Ik zoek wel een dergelijke app, de vorige die ik probeerde (weet niet meer welke dat was) accepteerde het niet dat ik alleen op maandag, woensdag en vrijdag wilde lopen
Bij deze kan dat met die betaalde versie hopelijk wel?
Je kan het aantal trainingen kiezen, dan rekent hij uit (op basis van je trainingsdata van garmin of strava bijvoorbeeld) of je doel realistisch is. En dan kun je vinkjes zetten bij de dagen.
Als je geen recente trainingsdata hebt kan het ook, maar dan moet je zelf bedenken of het doel realistisch is. En de app werkt wel het beste als je hem constant kunt blijven voeden met informatie van de uitgevoerde trainingen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
"Ah jammer, ik gebruik al lang geen Strava meer", dacht ik, tot ik me bedacht dat al mijn trainingen via Polar volgens mij rechtstreeks doorgezet worden naar mijn Strava, hoera!quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja zeker! Je kunt ook eerst de gratis versie downloaden om er mee te spelen, dat heb ik nu gedaan.
Je kan het aantal trainingen kiezen, dan rekent hij uit (op basis van je trainingsdata van garmin of strava bijvoorbeeld) of je doel realistisch is. En dan kun je vinkjes zetten bij de dagen.
Als je geen recente trainingsdata hebt kan het ook, maar dan moet je zelf bedenken of het doel realistisch is. En de app werkt wel het beste als je hem constant kunt blijven voeden met informatie van de uitgevoerde trainingen.
Straks eens naar kijken
Ik kwam ze vooral vaak tegen tijdens wedstrijden en trailruns (toen die nog doorgingen). Soms ook letterlijk barefoot: heb iemand bij temperaturen zoals vandaag op blote voeten een marathon zien lopen. Of een dame die op een soort barefoot sandalen liep (speciale blijkbaar), maar die wel ieders tijd op de 10km klopte.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:31 schreef minilot het volgende:
Helemaal niemand hier eigenlijk die op barefoot-achtig schoeisel hardloopt? Ik ren pas sinds afgelopen oktober en vooralsnog om de dag nog maar een kilometer of acht per keer (komende weken aan het opbouwen naar de tien kilometer) maar vooralsnog erg blij met geen demping, geen drop en genoeg ruimte om m'n tenen te spreiden. Ben benieuwd of dat zo blijft als ik de komende maanden steeds grotere afstanden ga afleggenKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Er zit progressie in hier (moet ooik wel,want zo snel ben ik niet). Vandaag 9km gelopen en ik voel dat het tempo dat ik volgens mij schema moet aanhouden beduidend minder zwaar voelt dan voorheen. En afgelopen week 14km tempo/threshold gewoon 5:36 gemiddeld (met een negative split, de laatste 5 km onder de 5:00 gelopen). Dit kon ik een half jaar geleden niet zonder volledig kapot te gaan, nu voelde het als een pittige maar goede training.
Wel lekker om die progressie zo te voelen.
Tijd om mijn critical power eens te updaten met een echt snelle 5km....dan moet ik ook weer wat harder gaan trainen...Whatever...![]()
Niet zo zeer wisselen van schema, maar als ik woensdagavond niet wil intervallen en donderdagochtend toch een lange duurloop wil doen dan zegt de website mij dat je dan beter de peak variant kan nemen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind de bedragen nog wel best laag, de meeste van dit soort programma's zijn veel duurder volgens mij.
En waarom wil je wisselen van schema? Naar een doel toe is het toch beter om aan het schema vast te houden.. Je kunt altijd per week trainingen skippen of minder zwaar maken als ze tegenvallen, en als het goed is past het schema zich ook gaandeweg aan aan jouw fitheid als je hem opnieuw calibreert met recente data.
Drie dingen die mij wel opvielen; - trainen op hartslag, als ik mijn drempelhartslag invoer zegt de app dat deze waarde niet mag omdat dit onrealistisch hoog is. 190 is de max maar 195 is nou eenmaal echt mijn anearobe drempel. Dus dan maar op basis van tempo door een recente wedstrijd trainen.
- De schattingen van wat je zou kunnen lopen over een aantal maanden zijn behoorlijk positief
- Als ik zo door de trainingen heen blader lijkt de verdeling over de week/maand mij niet altijd evenwichtig. Er zitten periodes in waar je bijv. in het begin van de week 2 relatief korte trainingen hebt, en dan op vrijdag/zaterdag/zondag 3 lange trainingen achter elkaar. Maar als je de betaalde versie neemt kun je wel weer schuiven met welke dagen je wilt lopen.
Het lijkt me in ieder geval dat dit een stuk beter werkt dan de reguliere runnersworld schema's die je van internet kunt pluggen, maar het houdt denk ik geen rekening mee met of je relatief goed bent in snelheid of in duurvermogen. Wel zit er als je een doel over 6 maanden of zo kiest een periodisering in; eerst algemene voorbereidingsperiode, dan specifieke etc.
En ehm, voorjaarsmarathon, solo bedoel je dan? Of heb je hoop dat er iets doorgaat?Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik laat Garmin nu bepalen wat ik moet doen. Ik heb alleen voor de Duivelse Double Digits de lange duurlopen ingepland
Ja dat zie ik ook steeds vaker, hebben alleen de moderne Garmins dat?quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:56 schreef DeLuna het volgende:
Ik laat Garmin nu bepalen wat ik moet doen. Ik heb alleen voor de Duivelse Double Digits de lange duurlopen ingeplandIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Geen idee, ik heb de Fenix 6. Maar opeens kreeg ik als ik een activiteit wil starten een training voorgesteld. Opzich bevalt het wel, maar ik ga nog wel in de gaten houden of hij mij straks niet 3x in de week laat intervallenquote:Op donderdag 7 januari 2021 18:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat zie ik ook steeds vaker, hebben alleen de moderne Garmins dat?
Heb je een linkje naar hoe dat precies werkt en houd het ook rekening met je gemiddelde afstand/pace?quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:56 schreef DeLuna het volgende:
Ik laat Garmin nu bepalen wat ik moet doen. Ik heb alleen voor de Duivelse Double Digits de lange duurlopen ingepland“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Over horloges gesproken; dragen jullie die de hele dag? Ik draag mijn Garmin vivoactive 3 namelijk wel permanent. Dat doet natuurlijk wel wat met de batterij en ik wil niet dat ik straks een lange race ga doen en m'n horloge (vol opgeladen) het einde niet haalt.
Mijn huidige Garmin haalde net de 4 uur die ik over een marathon deed. Toen had ik hem overigens net aangeschaft en was de batterij nog nieuw.
Hoe is dat met de wat duurdere Garmins?Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Garmin 245 gaat (als je er niet mee loopt) wel een week mee. Uurtje hardlopen kost ongeveer 15% batterij (GPS en muziek).“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De duurdere Garmins gaan een heel stuk langer mee. Je kan ze ook in verschillende standen zetten om zenig langer mee te laten gaan. De vivoactive is dan ook niet echt voor duursporters.![]()
Mijn 245 draag ik de hele dag en laad ik om de 4-5 dagen op. Verbruikt zo’n 9% batterij met GPS aan, met Spotify gebruikt ie meer.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Over horloges gesproken; dragen jullie die de hele dag? Ik draag mijn Garmin vivoactive 3 namelijk wel permanent. Dat doet natuurlijk wel wat met de batterij en ik wil niet dat ik straks een lange race ga doen en m'n horloge (vol opgeladen) het einde niet haalt.
Mijn huidige Garmin haalde net de 4 uur die ik over een marathon deed. Toen had ik hem overigens net aangeschaft en was de batterij nog nieuw.
Hoe is dat met de wat duurdere Garmins?
Zelf net een heerlijke threshold training achter de rug, 2 x 5km op 4:45 tempo met 5 minuten warming up, 5 minuten tussen de 5km’s in en 5 minuten cooling down op 5:35 tempo. Het tempo van 4:45 was precies op het randje van verzuren.
Ga langzaam aan steeds sneller lopen, nu ook weer de 10km aangescherpt op 47:42. Echt tof om die progressie te zien in tijd en ook langzaam een dalende hartslag tijdens de trainingen. Nu door blijven trainen voor een tijd onder de 45 minuten.![]()
Ik heb een apple watch icm een stryd - draag hem de hele dag. Zie zo ook wat beter hoe het met herstel gaat, hoeveel activiteit ik verder nog doe. Ik laad hem elke nacht op, en het ding is al twee jaar foutloos werkend, zou hem twee volle dagen kunnen dragen. 4-5 uur sporten met dat ding aan is geen probleem. Fietsen, lopen, sportschool, wandelen. Heb hem ook aan bij wandelingen van 6 uur+ in de bergen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Niet een speciaal sporthorloge, maar kan eigenlijk alles wat je wilt en is het best geïntegreerd met mijn iphone. En zat goede apps.Whatever...![]()
heywoodu
![]()
Ik doe 'm af zodra ik richting douche ga, net als het uittrekken van de schoenen geeft dat een lekker voldaan gevoel
Sowieso heb ik geen zin om dat zweetding de hele dag om te hebben
Ik heb de garmin fenix 6 pro, die laad ik 1x per week op met de hele dag dragen en ca 4x sporten in de week.
Bij 2 uur lopen inclusief gps via het horloge volgen ging er 11% van de batterij leeg
En qua routes en trainingen volg ik ook het horloge als het uitkomt. Hij stelt vrijwel altijd interval of rust voor als ik wil rennen
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D![]()
Ik zou nu bijna de auto pakken om in Limburg in de sneeuw te gaan hardlopen.
Hardlopen in de sneeuw
Wat let je?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:36 schreef YUR het volgende:
Ik zou nu bijna de auto pakken om in Limburg in de sneeuw te gaan hardlopen.
Hardlopen in de sneeuwZolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Past best goed bij mijn loopconditiequote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:19 schreef Zwabberhark het volgende:
Het is waarschijnlijk van die drabsneeuw.F means you're fucked![]()
Ik heb mijn inlegzooltjes geditcht (in maart aangemeten om knieproblemen aan te pakken) en heb heerlijk gelopen (5km a 5.26 gemiddeld). Bleef ook na aanpassen door de podoloog (die momenteel gesloten is natuurlijk) irritatie en bindweefselissues houden aan de binnenkant van mijn voet. Ga nu weer proberen om helemaal zonder te lopen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Als ik naar de voorpagina van de Eindhoven marathon ga, dan voel ik enige druk om me in te schrijven
Het is alleen niet mogelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Als ik naar de voorpagina van de Eindhoven marathon ga, dan voel ik enige druk om me in te schrijven![]()
Nee zag ik nu ook, alle najaarsmarathons uitverkocht.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:10 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Het is alleen niet mogelijk.
Ik heb volgens mij nog wel een inschrijving voor rotterdam uit voorjaar 2020, al is dat ook een vaag verhaal, want ik stond op de wachtlijst, en toen had ik toch een inschrijving, toen verkocht ik hem door aan een vriend en toen werd hij tot 2x toe verplaatst. Die vriend zal nu niet snel een marathon gaan lopen, dus denk dat de inschrijving er nog wel is als ik hem terugkoop van hem.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kreeg laatst een berichtje dat Rotterdam gewoon doorgaat in oktober hoor(tenzij etc..).
Ik verwacht dus van niet..![]()
Pfff, kan iedereen die Rotterdam al eens gelopen heeft, niet gewoon skippen? Dan kom ik ook ooit eens aan de beurt
Nou, dat valt nog niet mee; hardlopen als je en moet werken (arme sloeber, ik kan nog steeds niet rentenieren), en ook nog eens de verantwoordelijkheid draagt voor een driejarige die niet naar de opvang mag. De afgelopen zes weken (alle lock-down weken tot zover hadden wij thuis vakantie) liep ik elke week minstens 50 km (en minstens 4 x) in de week, maar nu is dat dus niet zomaar te doen. Alleen als ik die dondersteen weet te overtuigen mee te gaan in de hardloopkar kan het. En, dat wil ze niet meer automatisch (vroeguh was alles beter).
Maar goed, vandaag wilde ze wel, maar direct een route gepakt van 17 km tot de speeltuin waar ze aansluitend heen wilde.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik ben echt zo blij dat die peuter van ons wel gewoon naar de opvang mag.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Geen ideequote:Op donderdag 7 januari 2021 20:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar hoe dat precies werkt en houd het ook rekening met je gemiddelde afstand/pace?![]()
Maar ik heb een hartslagband en dat ding weet mijn Threshold (5:30min/km bij HS175) dus hij zal dat daar wel op baseren. Hij kijkt volgensmij ook naar hoe je hersteld bent van de afgelopen trainingen.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Sjiek horloge, maar is hij niet wat groot en zwaar? Hij kan wel ongeveer alles.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:44 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik heb de garmin fenix 6 pro, die laad ik 1x per week op met de hele dag dragen en ca 4x sporten in de week.
Bij 2 uur lopen inclusief gps via het horloge volgen ging er 11% van de batterij leeg
En qua routes en trainingen volg ik ook het horloge als het uitkomt. Hij stelt vrijwel altijd interval of rust voor als ik wil rennenWhatever...![]()
Ik wel, maar ik ben vreemd, loop met een Apple Watch en stryd. En ik gebruik die watch ook voor de rest behalve de racefiets (een element roam heb ik daarvoor). Verzamel alles in Apple health en strava.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
De Apple Watch gaat elke avond in het Dock, maar draag hem al meer dan twee jaar altijd, behalve in bed. Daarmee heb ik ook wat meer data mbt herstel, hrv, rusthartslag totale belasting, kcals etc.Whatever...![]()
Mijn werk doet er niet toe. Het is niet anders.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:40 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ben echt zo blij dat die peuter van ons wel gewoon naar de opvang mag.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Hier ook niet. Gelukkig zijn onze kinderen wat groter en gaat het werken thuis en school thuis vrij goed.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:20 schreef Corniel het volgende:
[..]
Mijn werk doet er niet toe. Het is niet anders.
Met een stel
Peuters is dat niet /nauwelijks te doen. Mijn vrouw heeft we een essentieel beroep trouwens, niet dat we daarvan kunnen leven....ik moet het geld verdienen, maar het is we essentieel. Oneerlijk.Whatever...![]()
Hier niet, maar gelukkig zijn zowel mijn ouders als mijn schoonouders gepensioneerd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:40 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ben echt zo blij dat die peuter van ons wel gewoon naar de opvang mag.![]()
Ziet er interssant uit. Loop nu met trainasone.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft 1 van jullie al de Trenara app geprobeerd? Ik ga nu niet via dat schema trainen omdat ik gewoon een schema van mijn trainer heb, maar ik vond het wel interessant om te zien wat de app opgeeft als wedstrijdmogelijkheden en trainingen gebaseerd op mijn strava data.
Net even een account gemaakt, de tempo's die beide systemen me opgeven in ieder geval redelijk vergelijkbaar.
Qua trainingstypen heeft Trenara iets meer variatie als ik het snel bekijk (trainasone kent bijvoorbeeld geen progressieve duurloop of tempoduurloop).![]()
@Corniel Is ook niet niks allemaal!Hier ook een driejarige die niet naar de opvang gaat, deels daarom (en deels vanwege het lekkere alleen-op-de-wereld-gevoel) hardloop ik maar gewoon om vijf uur 's ochtends en dan ben ik alweer thuis tegen de tijd dat de rest van het gezin wakker wordt
Maar goed, dat moet je maar net liggen natuurlijk..
Ik kom niet spontaan mijn bed uit rond dat tijdstip, en een wekker zetten zou mijn relatie onnodig onder druk zetten denk ik.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:00 schreef minilot het volgende:
@:Corniel Is ook niet niks allemaal!Hier ook een driejarige die niet naar de opvang gaat, deels daarom (en deels vanwege het lekkere alleen-op-de-wereld-gevoel) hardloop ik maar gewoon om vijf uur 's ochtends en dan ben ik alweer thuis tegen de tijd dat de rest van het gezin wakker wordt
Maar goed, dat moet je maar net liggen natuurlijk..
Ook 's avond rennen vind ik zelf niet heel tof. Daarnaast zijn de verlichte rondjes beperkt (kwa afstand zeker) En heb ik daar ook dan de puf niet meer voor.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik zet er ook geen wekker voor maar ik ben 'gezegend' met een peuter die meermaals per week ergens tussen drie- en vijf uur 's morgens wakker wordt dus ik maak van de nood een deugd en ga gewoon buiten hollen zodra ik de knaap weer in slaap hebquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:38 schreef Corniel het volgende:
[..]
Ik kom niet spontaan mijn bed uit rond dat tijdstip, en een wekker zetten zou mijn relatie onnodig onder druk zetten denk ik.Ook 's avond rennen vind ik zelf niet heel tof. Daarnaast zijn de verlichte rondjes beperkt (kwa afstand zeker) En heb ik daar ook dan de puf niet meer voor.
Maar goed, ik vind later op de dag rennen dan ook loeivervelend. Andere mensen:![]()
‘Je krijgt er zo veel voor terug’. Jawel, een enorm slaaptekort en gebrek aan tijd voor je zelf.
Ik vind het eigenlijk pas leuk worden toen we een beetje normaal konden slapen met die kinderen. Onze oudste dochter heeft de eerst dikke drie jaar geen nacht doorgeslapen. Dat heeft ons af en toe tot wanhoop gedreven. Maar dat gaat allemaal voorbij. Nu kunnen ze zichzelf aankleden, zich redelijk vermaken en kunnen we uitslapen, sporten, gewoon eens in je eentje naartoe stad iets kopen ipv alles online te halen...
Maar ik leef met jullie mee. Het is zwaar met die lockdown en echt jonge kinderen.
Voor vandaag twijfel ik: training lopen met wat strides, of de racefiets pakken voor een uur of twee winters ritje.Whatever...![]()
Degene die de eroutes site aanbevolen had: bedankt! Ik heb 8 km gelopen, mooi rondje, redelijk rechttoe-rechtaan zodat ik niet verdwaald ben
Hij stuurde me alleen wel door enkeldiepe drekik had van tevoren al m'n twijfels over dat weggetje, omdat het geen naam had op de kaart, maar het bleek dus een modderig paadje door een soort houtwal heen te zijn.
Het is glad buiten; daar ga je heel netjes en bewust van lopen, mooi je voeten onder je -- anders ga je op je bek.
Voor volgende week probeer ik wel een andere route![]()
![]()
Ik liep gisteravond ook een wat grotere ronde. Had m'n zinnen gezet op een HM. Kom. Ik na 11km bij een donker pad door 't bos, zie water liggen en ineens sta in tot ver boven m'n enkels in 't water
Nou, die overige 10km loop je een stuk minder lekker kan ik je zeggen
Ik vind het heel erg meevallen. Mijn eerste horloge was van TomTom, die waren lomp en zwaar. Hiervoor een Polar Ignite gehad die qua model en gewicht door kon gaan voor een normaal horloge, maar qua opties dan ook tekortschoot voor mij.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:14 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Sjiek horloge, maar is hij niet wat groot en zwaar? Hij kan wel ongeveer alles.
De garmin is wat dikker, maar ik vind hem heel comfortabel, anders zou ik hem tijdens het slapen niet kunnen dragen.
Ik heb hem nu een paar maanden, en moet de eerste nadelen nog ontdekken
De Fenix 6 pro is wel echt het vlaggenschip van Garmin ja. Mooi klokkie, maar mij iets te duur om puur voor het hardlopen te gebruikenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:37 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Ik vind het heel erg meevallen. Mijn eerste horloge was van TomTom, die waren lomp en zwaar. Hiervoor een Polar Ignite gehad die qua model en gewicht door kon gaan voor een normaal horloge, maar qua opties dan ook tekortschoot voor mij.
De garmin is wat dikker, maar ik vind hem heel comfortabel, anders zou ik hem tijdens het slapen niet kunnen dragen.
Ik heb hem nu een paar maanden, en moet de eerste nadelen nog ontdekken
[ Bericht 0% gewijzigd door NightDancert op 09-01-2021 13:56:41 ]![]()
Ik crossfit ook 2x per week, maar ook buiten dat had ik de koop wel voor mezelf kunnen validerenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:21 schreef NightDancert het volgende:
[..]
De Fenix 6 pro is wel echt het vlaggenschip van Garmin ja. Mooi klikker, maar mij iets te duur om puur voor het hardlopen te gebruiken![]()
Dit horloge gaat - als het goed is - nog heel wat jaartjes mee, en buiten goeie renschoenen kost het hardlopen me vrijwel niks.Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
Super lekker weer om te hardlopen nu, alleen op sommige plekjes in de schaduw nog verradelijk glad. Prima cndities voor een lekker rustig loopje tussendoor.![]()
Ieder zo een voorkeur natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:20 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Ik crossfit ook 2x per week, maar ook buiten dat had ik de koop wel voor mezelf kunnen valideren![]()
Dit horloge gaat - als het goed is - nog heel wat jaartjes mee, en buiten goeie renschoenen kost het hardlopen me vrijwel niks.
Overigens is de zin 'buiten goeie renschoenen kost het hardlopen me vrijwel niets' potentieel wel verraderlijk aangezien goeie renschoenen uiteindelijk ook in de papieren kunnen gaan lopen op jaarbasis![]()
![]()
DeGarmin 945 is bijna hetzelfde. Wat goedkoper en lichter.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:21 schreef NightDancert het volgende:
[..]
De Fenix 6 pro is wel echt het vlaggenschip van Garmin ja. Mooi klokkie, maar mij iets te duur om puur voor het hardlopen te gebruiken![]()
Hier nu ook al geklaag over kinderen? Mijn ervaring is dat ouders die vóór corona al klaagden dat nu nog wat harder doen en die dat nooit deden nu ook niet doen. Het ene kind is blijkbaar het andere niet.![]()
Oei, hier had ik even geen rekening mee gehouden. Dacht in Eindhoven m'n eerste halve te lopen, op zoek naar een alternatief dan maar. Of komen er normaliter tzt voldoende startbewijzen vrij?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee zag ik nu ook, alle najaarsmarathons uitverkocht.
Ik heb volgens mij nog wel een inschrijving voor rotterdam uit voorjaar 2020, al is dat ook een vaag verhaal, want ik stond op de wachtlijst, en toen had ik toch een inschrijving, toen verkocht ik hem door aan een vriend en toen werd hij tot 2x toe verplaatst. Die vriend zal nu niet snel een marathon gaan lopen, dus denk dat de inschrijving er nog wel is als ik hem terugkoop van hem.![]()
Pr op de halve vandaag
Lekker geslapen, broodjes uit de oven. Terwijl eten kon zakken kon buiten de zon doorbreken en gladheid wegsmelten. Ideaal weer voor zoiets. Klein buitje onderweg. Heerlijk gelopen.
Over horloges, hier simpele forerunner 35. Hele dag om. Opladen om de 5 dagen misschien. Soms wat sneller als je veel activiteiten doet. Specificaties 9 dagen enkel als horloge of 13 uur aan GPS mode/activiteiten. Geen sjiek ding maar houd het wel lang vol.![]()
Hier vooral geklaag over de oudersquote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:11 schreef Zwabberhark het volgende:
Hier nu ook al geklaag over kinderen? Mijn ervaring is dat ouders die vóór corona al klaagden dat nu nog wat harder doen en die dat nooit deden nu ook niet doen. Het ene kind is blijkbaar het andere niet.
Geen geklaag hier hoor! Heeft nog geen nacht van z'n driejarige leven doorgeslapen maar ik geniet me elke dag serieus volkomen te pletter van het z'n moeder wezenNou 'm nog even leren hardlopen
Vandaag met intervallen gerend in het rulle zand van het Tweede Maasvlakte-strand. Da's voor je kuiten en enkels toch wel even andere koek dan een fietspad
De halve is volgens mij nog niet vol. Sowieso zijn er veel meer halve dan hele marathons dus komt vast goed! En anders in de gaten houden of geblesseerde mensen vlak van tevoren hun startnr verkopen, die zijn er altijd wel.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:36 schreef Sinas92 het volgende:
[..]
Oei, hier had ik even geen rekening mee gehouden. Dacht in Eindhoven m'n eerste halve te lopen, op zoek naar een alternatief dan maar. Of komen er normaliter tzt voldoende startbewijzen vrij?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zal wel door de Corona komen dat ze nu dat platform gebruiken en de inschrijvingen dicht zijn. Meestal kun je tot de dag zelf een HM ticket kopen vier de site en de M zit vaak ook niet vol in Eindhoven. Anders zijn er tegen die tijd genoeg geblesseerden die een startnummer te koop aan bieden. Alhoewel het dit jaar anders kan in als evenementen al door mogen gaan verwacht ik met een maximum aantal deelnemers en dan kan het wel snel ‘vol’ zijn....Zou me daar nu niet druk over maken oktober is nog ver wegquote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De halve is volgens mij nog niet vol. Sowieso zijn er veel meer halve dan hele marathons dus komt vast goed! En anders in de gaten houden of geblesseerde mensen vlak van tevoren hun startnr verkopen, die zijn er altijd wel.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Check even of hij niet alles automatisch naar strava uploadt als je hem ook in bed draagtquote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:37 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Ik vind het heel erg meevallen. Mijn eerste horloge was van TomTom, die waren lomp en zwaar. Hiervoor een Polar Ignite gehad die qua model en gewicht door kon gaan voor een normaal horloge, maar qua opties dan ook tekortschoot voor mij.
Ik heb hem nu een paar maanden, en moet de eerste nadelen nog ontdekken![]()
Kwamen we bij iemand anders iig achter dat die regelmatig in de avond ineens hel actief was 🤣. Smakelijk om gelachen samen, maar een beetje beschaamd was ze wel.
Maar mooi horloge, zelf mee in de handen gestaan (de 5 dan), ik vind hem zelf wat te grootWhatever...![]()
Helder, thanks!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:40 schreef ser het volgende:
[..]
Zal wel door de Corona komen dat ze nu dat platform gebruiken en de inschrijvingen dicht zijn. Meestal kun je tot de dag zelf een HM ticket kopen vier de site en de M zit vaak ook niet vol in Eindhoven. Anders zijn er tegen die tijd genoeg geblesseerden die een startnummer te koop aan bieden. Alhoewel het dit jaar anders kan in als evenementen al door mogen gaan verwacht ik met een maximum aantal deelnemers en dan kan het wel snel ‘vol’ zijn....Zou me daar nu niet druk over maken oktober is nog ver weg![]()
Hahaha dat doet ie gelukkig alleen als ik echt een activiteit start op het horlogequote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Check even of hij niet alles automatisch naar strava uploadt als je hem ook in bed draagt![]()
Kwamen we bij iemand anders iig achter dat die regelmatig in de avond ineens hel actief was 🤣. Smakelijk om gelachen samen, maar een beetje beschaamd was ze wel.
Maar mooi horloge, zelf mee in de handen gestaan (de 5 dan), ik vind hem zelf wat te groot
Vandaag 7 km gedaan met 6 strides erin. Merkte dat het niet van harte ging. Morgen of maandag maar een een dagje rust houden.
Wilde morgen eigenlijk ergens een bos in... maar weet niet of dat doorgaat.Whatever...![]()
Grmbl. Vanmorgen om 05:15 helemaal startklaar, echt spekglad buiten. Was al drie keer bijna onderuit gegaan voordat ik aan het einde van de straat was
Moet ik vandaag maar eens proberen 's middags te lopen..![]()
5:15 op zondag? Waarom in vredesnaam? Het zal niet zo zijn dat je de rest van de dag een volle agenda hebt.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:41 schreef minilot het volgende:
Grmbl. Vanmorgen om 05:15 helemaal startklaar, echt spekglad buiten. Was al drie keer bijna onderuit gegaan voordat ik aan het einde van de straat was
Moet ik vandaag maar eens proberen 's middags te lopen..![]()
![]()
heywoodu
![]()
Want dat kan niet? Mijn schema is toch aardig gevuld.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:06 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
5:15 op zondag? Waarom in vredesnaam? Het zal niet zo zijn dat je de rest van de dag een volle agenda hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Op zondag 10 januari 2021 11:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Want dat kan niet? Mijn schema is toch aardig gevuld.BK Veldrijden mis je nog!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Hier is iemand even scherpquote:
Heeft iemand tips waar ik comfortabel zittende shorts of iets dergelijks halen kan, zodat mijn liezen niet tegen elkaar aan schuren bij het hardlopen?
Ik heb al eens "sport boxers" gekocht maar die kruipen zo omhoog.
Ik ben echt niet zwaar obees, maar zelfs die maat "XL" zit veels te strak.![]()
- Ik loop graag als het donker isquote:Op zondag 10 januari 2021 11:06 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
5:15 op zondag? Waarom in vredesnaam? Het zal niet zo zijn dat je de rest van de dag een volle agenda hebt.
- Ik loop graag als ik het gevoel heb dat de rest van de wereld nog slaapt
- Geen last van verkeer of honden die worden uitgelaten
- Ik loop graag op een nuchtere maag
- Ik loop graag voordat ik ga douchen
- Ik werd rond die tijd vanzelf wakker wegens moeten plassen
- Wel degelijk een volgeplande zondag, nog afgezien van overdag elke dag de permanente zorg voor een driejarige
Redenen te over!
heywoodu
![]()
Dit klinkt vrij logisch, eerst lekker douchen en je daarna het pleuris zweten door te gaan lopen lijkt me ook niet ideaalquote:
Ik ben vorige week weer begonnen na maanden niet hardlopen. Mijn keel houdt niet van de kou, ik heb een loperskuchje nu.
Mijn conditie is ook om te huilen, maar ik weet dat dat snel weer terug komt.My friends all drive horses![]()
Loop zondag ook altijd vroeg aangezien ik dat altijd een lange easy loop heb. Heerlijk rustig, nu nog donker en het dan langzaam licht zien worden en lekker op tijd klaar. Maar 5:15 is mij ook wat aan de vroege kant![]()
![]()
Zo, het was wel heel holland wandelt vandaag. Hartstikke fijn voor ze natuurlijk, maar geef mij dan maar weer wat slechter weer zodat alleen de buitensporters die normaal ook buiten zijn en gewend zijn rekening te houden met anderen er zijn.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Misschien moet ik voortaan ook om 5.15 gaan maar ik houd toch wel echt van rustig mijn ontbijtje en mijn koffietje en krantje op zondag
Ik vind dat nog het ergste van de pandemie, al die mensen die van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen. Normaal kunnen ze naar de IKEA, Monkey Town of troosteloze winkelcentra. Hoe dan ook hebben ze totaal geen zin om met hun strontvervelende kroost (opa en oma en de kinderopvang zijn waardeloze opvoeders) thuis te moeten zitten. Dan liever naar buiten om dáár aan hun telefoon geplakt te zitten.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, het was wel heel holland wandelt vandaag. Hartstikke fijn voor ze natuurlijk, maar geef mij dan maar weer wat slechter weer zodat alleen de buitensporters die normaal ook buiten zijn en gewend zijn rekening te houden met anderen er zijn.
Komende week wordt de lockdown verlengd. Dan zal het gemopper weer niet van de lucht zijn. En niet alleen van de grote wappies zoals bruinrechts. Nee, ook van de mensen die met grote groepen tegelijk naar gebieden gaan met grote mensenmassa's en die er 100% zelf schuldig aan zijn dat het allemaal zo lang duurt.
Ik ben vanmiddag gaan lopen in een zo saai mogelijk gebied met kassen en industrie. Zelfs daar waren wandelaars, maar geen complete families.
Zo, dat moest er even uit.![]()
![]()
Man? In heb fijne boxers van Björn borg. De variant die geen katoen bevat. Under Armour heeft ook aardige. En dan kies je de boxers die iets langer zijn, dus niet die rottige korte 2 inch dingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:58 schreef Blackst4r het volgende:
Heeft iemand tips waar ik comfortabel zittende shorts of iets dergelijks halen kan, zodat mijn liezen niet tegen elkaar aan schuren bij het hardlopen?
Ik ben echt niet zwaar obees, maar zelfs die maat "XL" zit veels te strak.
Je hebt ook broekjes met binnenbroek a la boxer, die geven ook nog wat compressie, dat zou helpen minder vermoeid te raken (geen idee of het echt werkt). Ik heb die van innov8 en die zijn erg goed. Odlo heeft ook mooie, maar met goede boxers heb ik liever hun hele dunne lichte shorts.Whatever...![]()
Je kan toch merken dat je vanaf vandaag afgerond op tientallen 50 bent. Gefeliciteerd ouwe bok!quote:Op zondag 10 januari 2021 14:44 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik vind dat nog het ergste van de pandemie, al die mensen die van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen. Normaal kunnen ze naar de IKEA, Monkey Town of troosteloze winkelcentra. Hoe dan ook hebben ze totaal (..)
Zo, dat moest er even uit.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Nou, het stikt wel van de ‘lockdown’ wandelaars, fietsers, hardlopers overal. Beter dan dat ze straks allemaal een hartinfarct krijgen... maar wel heel irritant als ze overal in de weg lopen en fietsen.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:50 schreef Corniel het volgende:
[..]
Je kan toch merken dat je vanaf vandaag afgerond op tientallen 50 bent. Gefeliciteerd ouwe bok!Whatever...![]()
Ik was extra vroeg vertrokken, maar toen was het parkeerterrein waar je normaal altijd wel een plekje hebt al helemaal vol.
Wel lekker gelopen, zij het slalommend om kinderwagens en loslopende honden. Het fijne aan opbouwen is wel dat je elke week sneller wordt.![]()
Ik vind het nog het allerergste dat ze allemaal met de auto moeten komen, op 10m afstand van het 'recreatiegebied' willen parkeren waardoor het daar helemaal vastloopt, en dan ook met zijn allen bij hetzelfde koffie to go afhaaltentje gaan staan rondzwermen. Ga gewoon vanuit huis wandelen...!quote:Op zondag 10 januari 2021 14:44 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik vind dat nog het ergste van de pandemie, al die mensen die van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen. Normaal kunnen ze naar de IKEA, Monkey Town of troosteloze winkelcentra. Hoe dan ook hebben ze totaal geen zin om met hun strontvervelende kroost (opa en oma en de kinderopvang zijn waardeloze opvoeders) thuis te moeten zitten. Dan liever naar buiten om dáár aan hun telefoon geplakt te zitten.
Komende week wordt de lockdown verlengd. Dan zal het gemopper weer niet van de lucht zijn. En niet alleen van de grote wappies zoals bruinrechts. Nee, ook van de mensen die met grote groepen tegelijk naar gebieden gaan met grote mensenmassa's en die er 100% zelf schuldig aan zijn dat het allemaal zo lang duurt.
Ik ben vanmiddag gaan lopen in een zo saai mogelijk gebied met kassen en industrie. Zelfs daar waren wandelaars, maar geen complete families.
Zo, dat moest er even uit.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Was vanmiddag prachtig weer om lopen, dus dan inderdaad wel behoorlijk druk met wandelaars.
Vooral begin was erg zwaar, merkte goed dat ik afgelopen week paar dagen ziek ben geweest. Gedurende het lopen begon het goede gevoel gelukkig weer te komen.![]()
Vanmiddag ook weer voor het eerst dit jaar gelopen. Ging redelijk.
Was inderdaad druk met allemaal wandelaars in het park, maar kon er redelijk omheen slalommen.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Het is net acht weken kutweer geweest, dus vandaag en gisteren was even genieten van het weer hoor. Haha.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, het was wel heel holland wandelt vandaag. Hartstikke fijn voor ze natuurlijk, maar geef mij dan maar weer wat slechter weer zodat alleen de buitensporters die normaal ook buiten zijn en gewend zijn rekening te houden met anderen er zijn.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wat een onzin. Zelfs met slecht weer stonden dan de parkeerplaatsen de afgelopen weken aan de kust vol.quote:Op zondag 10 januari 2021 18:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Het is net acht weken kutweer geweest, dus vandaag en gisteren was even genieten van het weer hoor. Haha.![]()
Ik ben ook wezen wandelen. Op een plekje waar verder bijna niemand was. Top! (Wel erg nat/modder )Whatever...![]()
Donderdagavond was het wel lekker rustig op de baan.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:06 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zelfs met slecht weer stonden dan de parkeerplaatsen de afgelopen weken aan de kust vol.![]()
Ik was zaterdag ook om 7u al op pad. Scheelt inderdaad veel mensen, en soms is het qua agenda niet anders. Voorheen zou ik dan hebben geskipt, maar zit nu in een lekkere flow richting m'n solo-hm.
Nemen jullie trouwens gelletje oid mee bij een HM? Of pas bij een hele marathin. Mn langst loop nu is ruim 15km maar heb nog nooit wat meegenomen.![]()
Ik heb een slidingbroekje eronder, geen idee of dat ook zo heet. Maar het werkt prima.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:58 schreef Blackst4r het volgende:
Ik ben echt niet zwaar obees, maar zelfs die maat "XL" zit veels te strak.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ik heb die van de decathlon, erg tevreden mee.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:58 schreef Blackst4r het volgende:
Ik ben echt niet zwaar obees, maar zelfs die maat "XL" zit veels te strak.![]()
Meestal niet, maar wel in 1 of 2 specifieke trainingen als je wilt oefenen met het eten en drinken onderweg.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:08 schreef RunnerAdd het volgende:
Ik was zaterdag ook om 7u al op pad. Scheelt inderdaad veel mensen, en soms is het qua agenda niet anders. Voorheen zou ik dan hebben geskipt, maar zit nu in een lekkere flow richting m'n solo-hm.
Nemen jullie trouwens gelletje oid mee bij een HM? Of pas bij een hele marathin. Mn langst loop nu is ruim 15km maar heb nog nooit wat meegenomen.
Hangt er ook vanaf hoe lang je bezig bent, tegenwoordig doe ik meestal iets meer dan 1,5 uur over een hm in training, dat red je wel met de suikers in je spieren, maar zodra je over de 2u komt begint je energie wel op te raken.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Als het om een training / lange easy loop gaat niet. Zelf met deze temperaturen neem ik dan ook geen drinken mee, dat wordt ijswater en drinkt niet lekker weg.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:08 schreef RunnerAdd het volgende:
Nemen jullie trouwens gelletje oid mee bij een HM? Of pas bij een hele marathin. Mn langst loop nu is ruim 15km maar heb nog nooit wat meegenomen.
Voor een wedstrijd of echt lange training van meer dan twee uur neem ik wel wat mee. Ik gebruik Tailwind en dat los je op in water. Vind het erg prettig en heb er nooit last van.
En inderdaad ook wat @La_Tramposa zegt, als je wat wilt gebruiken tijdens de wedstrijd dan wel wat proberen tijdens de trainingen. Niks zo vervelend om er tijdens de wedstrijd achter te komen dat het gelletje of drankje bij jou niet goed valt.![]()
Hoi hardlopende Fok!ers, vraagje: Weten jullie een plek om hardloopschoenen te verkopen (behalve marktplaats)? Ik heb een paartje HOKAs die toch niet zo goed bevielen met nog weinig kilometers op de teller. Of heeft er hier iemand interesse in een paar Clifton 7 maat 44?![]()
Nou, maat 44 2/3 toevallig? Ik heb nu mijn tweede paar Clifton 6 en wilde hierna over naar de 7. Dus heb mogelijk wel interesse. Hoeveel kilometer heb je er mee gelopen?quote:Op maandag 11 januari 2021 09:44 schreef valleilijn het volgende:
Hoi hardlopende Fok!ers, vraagje: Weten jullie een plek om hardloopschoenen te verkopen (behalve marktplaats)? Ik heb een paartje HOKAs die toch niet zo goed bevielen met nog weinig kilometers op de teller. Of heeft er hier iemand interesse in een paar Clifton 7 maat 44?
Zeg mijn maat even uit het hoofd maar vermoed dat het 44 2/3 is.![]()
Het is US10/EU44. Heb er ongeveer 100km op gelopen.quote:Op maandag 11 januari 2021 09:48 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Nou, maat 44 2/3 toevallig? Ik heb nu mijn tweede paar Clifton 6 en wilde hierna over naar de 7. Dus heb mogelijk wel interesse. Hoeveel kilometer heb je er mee gelopen?
Zeg mijn maat even uit het hoofd maar vermoed dat het 44 2/3 is.![]()
Ik kijk vanavond even naar mijn maat. Wat bevalt je er niet aan? Heb je hiervoor op andere Cliftons gelopen?quote:Op maandag 11 januari 2021 10:01 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Het is US10/EU44. Heb er ongeveer 100km op gelopen.![]()
Ik merkte het ook in het bos gisteren. Hele hordes zag ik uit mijn normaal rustige heide komen. En dat zijn ook vaak de mensen die absoluut niet aan de kant gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, het was wel heel holland wandelt vandaag. Hartstikke fijn voor ze natuurlijk, maar geef mij dan maar weer wat slechter weer zodat alleen de buitensporters die normaal ook buiten zijn en gewend zijn rekening te houden met anderen er zijn.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Vandaag ook maar weer eens begonnen met hardlopen na ruim een jaar niet gelopen te hebben ( druk jaar met klussen nieuwbouwhuis ). Tijdens het klussen was ik goed op gewicht door het vele sjouwen enz.
Maar laatste 4 maanden geen ruk uitgevoerd en iets teveel gegetenEr mogen wel weer 5 kilootjes af.
Dus vanmorgen weer opgepakt en viel gelukkig niet tegen. Spotify met een run muziekje erop. Lekker zweten komende tijd.![]()
Prima!quote:Op maandag 11 januari 2021 10:02 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ik kijk vanavond even naar mijn maat. Wat bevalt je er niet aan? Heb je hiervoor op andere Cliftons gelopen?
Ik heb vorig jaar m'n techniek aangepast (heelstrike -> middenvoet) en zocht een schoen die daar bij past. Was m'n eerste paar HOKA. Het voetbed matcht toch niet helemaal lekker. Ik had gehoopt/gedacht dat ik daar doorheen zou komen maar ik merk het nog steeds, dan gaat het in je hoofd zitten... Terug naar Nikes, daar passen m'n voeten beter in.![]()
Gisteren mijn langste afstand in 8 maanden gelopen. Gezellig met zijn 2en, en dat ging verrassend gemakkelijk. De weg naar mooie dingen is ingeslagen
Overigens vind ik het wel gezellig, alle wandelaars onderweg. Ik vind het tof dat zoveel mensen lekker bewegen. Gewoon vriendelijk lachen en begroeten, dat is het leukste. En ja, soms moet ik het tempo dan ietsje laten zakken om iedereen op een normale manier te kunnen (laten) passeren, maar ik loop geen wedstrijd he. Zo belangrijk is het dan ook weer niet.
Is ook helemaal waar, maar als wandelend publiek met hun neus in hun telefoon achteruit-zijwaarts-met zijn zessen naast elkaar - over een gedeeld fiets en looppad strompelt, dan kun je ze zelfs met de grootste voorzichtigheid vrijwel niet normaal passeren en daar word ik wel eens chagrijnig van.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:15 schreef YUR het volgende:
Gisteren mijn langste afstand in 8 maanden gelopen. Gezellig met zijn 2en, en dat ging verrassend gemakkelijk. De weg naar mooie dingen is ingeslagen
Overigens vind ik het wel gezellig, alle wandelaars onderweg. Ik vind het tof dat zoveel mensen lekker bewegen. Gewoon vriendelijk lachen en begroeten, dat is het leukste. En ja, soms moet ik het tempo dan ietsje laten zakken om iedereen op een normale manier te kunnen (laten) passeren, maar ik loop geen wedstrijd he. Zo belangrijk is het dan ook weer niet.
Er zijn altijd excessen ja, maar ik heb genoeg ervaring met hardlopers en hardloopgroepen die zich er net zo schuldig aan makenquote:Op maandag 11 januari 2021 13:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Is ook helemaal waar, maar als wandelend publiek met hun neus in hun telefoon achteruit-zijwaarts-met zijn zessen naast elkaar - over een gedeeld fiets en looppad strompelt, dan kun je ze zelfs met de grootste voorzichtigheid vrijwel niet normaal passeren en daar word ik wel eens chagrijnig van.
Maar ach...ff een "Pardon" en "Dank u wel" lost dat probleem ook vaak wel op in mijn belevingF means you're fucked
Forum Opties Forumhop: Hop naar: