SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2020 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!![]()
Ja voor wat ik begrepen heb zijn intervallen en tempo / threshold trainingen toch wel de 'bread & butter' om sneller te lopen. Afgezien van meer kilometers lopen.quote:Op maandag 21 december 2020 12:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Schema begint met wat langere langzame lopen en bouwt op naar wat meer intervals. Er zit weinig tempo in alleen, vraag me af hoeveel dat nodig is.
In totaal moet je denken aan 30 km per week ongeveer. In het begin wat meer, maar ook trager aan het einde wat minder km’s maar wat meer strides e intervals. Ik merk dat ik meer inhoud heb gekregen, heb ook het idee dat ik ‘netter’ loop technisch gezien. Maar echt veel sneller ben ik niet geworden.
Misschien toch wat meer tempo/threshold trainingen?
Ik heb laatst uit deze twee video's weer inspiratie gehaald voor een paar tempo workouts. Deze zijn meer voor de 10km maar bevatten in de basis meer dan genoeg relevante info.
![]()
Nog 60km tot de 1500
Maar poh, want zijn m'n benen uitgeput. Nog heel eventjes doorbijten en in januari herstellen
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Beetje voorbarig hoor, van die kerstkilo's!It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Heb best wat filmpjes gekeken al. Vind die coach sage ook wel de moeite.quote:Op maandag 21 december 2020 13:08 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ja voor wat ik begrepen heb zijn intervallen en tempo / threshold trainingen toch wel de 'bread & butter' om sneller te lopen. Afgezien van meer kilometers lopen.
Ik heb laatst uit deze twee video's weer inspiratie gehaald voor een paar tempo workouts. Deze zijn meer voor de 10km maar bevatten in de basis meer dan genoeg relevante info.
Punt is dat ik alles wel ongeveer doe. Maar specifieker wordt YouTube niet. Denk dat ik deze cyclus zonder sportschool wat meer tempo/threshold/fartlek toevoeg op dagen dat ik me goed voel.
En als het weer mee zit wat uren op de fiets maak voor nog wat meer aërobe capaciteit.
Heb afgelopen maanden elke dag gemiddeld 1,5 uur getraind, misschien ook wat meer rust nemen.
P. S. Vandaag mijn eerste ‘trail’ gelopen door een modderig bos. Erg leuk! Nu nog schoenen die daar wat beter bij passen 🤔
[ Bericht 3% gewijzigd door Spanky78 op 21-12-2020 21:35:11 ]Whatever...![]()
Ik heb de Marcothon altijd onwijze onzin gevonden, maar ik zit nu al op 23 dagen achter elkaar lopen op 22 december. Dus wat moet ik nu doen?quote:Op donderdag 3 december 2015 08:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Kan me nu ook wel wat meer voorstellen bij zo'n Marcothon, niet om het trainen maar gewoon om je dag fris te beginnen is elke dag kort rennen wel lekker..![]()
![]()
Nul motivatie om te lopen hier. December wordt een magere maand.It has to mean something
31 december uit principe niet lopen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:36 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb de Marcothon altijd onwijze onzin gevonden, maar ik zit nu al op 23 dagen achter elkaar lopen op 22 december. Dus wat moet ik nu doen?It has to mean something
Doorpakken tot en met 32 decemberquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:36 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb de Marcothon altijd onwijze onzin gevonden, maar ik zit nu al op 23 dagen achter elkaar lopen op 22 december. Dus wat moet ik nu doen?F means you're fucked![]()
Dit jaar is alles anders door Corona, dus precies de tijd om tegen je principes in te gaan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kerstkado voor mezelf; na een goede ervaring in het bos deze week een paar trailschoenen gekocht.Whatever...![]()
Opbouwen gaat hier erg lekker. Geloof het of niet, maar ik ga deze maand waarschijnlijk voor het eerst totaal 100km lopen. Loop nu eindelijk echt frequent en nu ook met structureel meer kilometers per keer. Hoop dat ik deze flow kan vasthouden, dan zou 2021 een PR jaar moeten worden![]()
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Beetje jammer van die rare dip in de hartslag van grofweg een kilometer, geen idee waar dat door komt, maar verder bevalt de optische meter van de Polar best prima.
Net 10km gelopen, ik had de race pace ingesteld op een uur, niet al te gek doen. Uiteindelijk bleef ik wat tijd winnen, ging richting twee minuten onder het schema, toch ook maar richting drie minuten en dat vond ik hard genoeg. Maar ja, rustiger lopen 'lukte' niet echt, dus doorgetrokken want nu was ik ook wel benieuwd wat er nog in zat en uiteindelijk geëindigd in 54:43
Dat - slechts 3:30 boven mijn PR - had ik écht niet verwacht, gezien het geringe aantal kilometers dat ik recent gelopen heb - voor vandaag deze maand twee keer 8km en één keer 10km en that's it, vorige maand nog wat minder. Wel bijna elke werkdag tekeer blijven gaan op de hometrainer heeft het niveau vrij aardig gehouden blijkbaar. Met de opbouw ben ik ook wel erg tevreden:
5:57
5:52
5:32
5:39
5:24
5:25
5:14
5:15
5:22
5:00
Het regende overigens de hele weg, misschien hielp de extra zuurstof
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Heerlijke training gedaan als bodem voor het kerstschranzen en zuipen! 😝Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Beetje herstellen met kerst.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Heerlijke training gedaan als bodem voor het kerstschranzen en zuipen! 😝
Ik loop wel gewoon door ook. Maar waar ik normaal best let op eten is dat met kerst even een paar dagen niet zo.Whatever...![]()
Week niet gelopen (vervelende blessure), alleen veel gefietst, en vandaag geeft m'n garmin ondanks dat toch een stijging in VO2MAX aan.
Rondje stelde weinig voor maar heb wel zin om komende dagen nog een lange duurloop in het zonnetje te lopen.
In de regen/bewolking loop ik alleen als het echt moet(gerichte training voor wedstrijden).
![]()
Welke wedstrijdenquote:Op vrijdag 25 december 2020 00:13 schreef Sport_Life het volgende:
Week niet gelopen (vervelende blessure), alleen veel gefietst, en vandaag geeft m'n garmin ondanks dat toch een stijging in VO2MAX aan.
Rondje stelde weinig voor maar heb wel zin om komende dagen nog een lange duurloop in het zonnetje te lopen.
In de regen/bewolking loop ik alleen als het echt moet(gerichte training voor wedstrijden).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Echt? Bij mij andersom: ik doe nergens wedstrijden voor, maar ik liefst elke dag sporten, hardlopen, gewichten tillen, wielrennen, ook als het slecht weer is.quote:Op vrijdag 25 december 2020 00:13 schreef Sport_Life het volgende:
Whatever...![]()
Ik heb mijn kerstontbijt er ook al afgelopen. Van mij mag het al lente worden.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik was ook lopen. Het voelde bijna als lente, alleen iets frisser.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:16 schreef Pharkus het volgende:
Ik heb mijn kerstontbijt er ook al afgelopen. Van mij mag het al lente worden.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
heywoodu
![]()
Van mij mag de winter zo langzamerhand wel eens arriveren. Net 6km gelopen na de vrij rappe 10km van woensdag, de (onder)benen voelden....niet heel lekker
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik vind het leuk om gericht voor een wedstrijd te trainen en dan doe ik ook trainingen die minder leuk zijn maar wel nuttig (enorm trage duurloop bv).quote:Op vrijdag 25 december 2020 09:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Echt? Bij mij andersom: ik doe nergens wedstrijden voor, maar ik liefst elke dag sporten, hardlopen, gewichten tillen, wielrennen, ook als het slecht weer is.
Het liefst zou ik ook elke dag sporten, en sinds ik zo'n indoor trainer heb gaat dat ook best goed. Tijdens werk spring ik geregeld ff een uurtje erop.
Het liefst had ik ook een zwembad in de tuin maarja dat gaat niet.
Net een loopje gedaan van 20km en zo'n beetje alle elementen weer gehad, begon wind in de rug met een heerlijk laag zonnetje, daarna zware bewolking , wat over ging in regen en op het eind kwam de zon weer tevoorschijn![]()
![]()
Ik train ook liever met het vooruitzicht op wedstrijden, maar het noodgedwongen wedstrijdloze trainingsblok van bijna vier maanden dit voorjaar zorgde er wel voor dat ik zowel uitgerust als topfit de baanwedstrijden kon lopen. Misschien doe ik dat komend voorjaar wel weer om te kijken of het weer goed uitpakt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 14:24 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om gericht voor een wedstrijd te trainen en dan doe ik ook trainingen die minder leuk zijn maar wel nuttig (enorm trage duurloop bv).
Het liefst zou ik ook elke dag sporten, en sinds ik zo'n indoor trainer heb gaat dat ook best goed. Tijdens werk spring ik geregeld ff een uurtje erop.
Het liefst had ik ook een zwembad in de tuin maarja dat gaat niet.
Net een loopje gedaan van 20km en zo'n beetje alle elementen weer gehad, begon wind in de rug met een heerlijk laag zonnetje, daarna zware bewolking , wat over ging in regen en op het eind kwam de zon weer tevoorschijn![]()
Inmiddels dik over de 100km voor december. Aangezien ik niet van die enorme afstanden loop erg tevreden over.
Inmiddels een keer of 15 getraind deze maand. Nu hopen dat al dat langzame werk en de intervals straks ook echt effect hebben op mijn snelheid.Whatever...![]()
Ik heb het hardlopen ook weer opgepakt sinds een week of 3. Dit blijft gek :
9.2km in 47min = 555 kcal
9.2km in 54min = 560 kcal
9.2km in 50min = 690 kcal
Waar halen ze dat grote verschil toch ineens vandaan? Het zijn dezelfde rondjes.![]()
![]()
Hartslag?quote:Op zaterdag 26 december 2020 16:29 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb het hardlopen ook weer opgepakt sinds een week of 3. Dit blijft gek :
9.2km in 47min = 555 kcal
9.2km in 54min = 560 kcal
9.2km in 50min = 690 kcal
Waar halen ze dat grote verschil toch ineens vandaan? Het zijn dezelfde rondjes.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dank je wel!quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:55 schreef Zwabberhark het volgende:
Van harte gefeliciteerd @:mosselmossel!!![]()
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
De afgelopen weken heb ik mij prima vermaakt met 400m intervallen op 5km tempo. Volgende week de laatste (in mijn planning tot nu toe dan), 15x400p400. Wat kan ik nu verder gaan opbouwen qua intervallen? Als je bijvoorbeeld wil trainen naar een 10-15-21km wat voor interval trainingen doe je dan? 800/1000jes op dat tempo? En hoeveel keer ongeveer?
Is toch anders als je zelf wat probeert te verzinnen in plaats van een schema van internet
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik zou zeggen: varieer. NIet elke keer dezelfde intervallen. Maar soms lange intervallen, dan weer korte. En doe er duurloopjes tussendoor. Maar wekenlang 400tjes lopen is misschien leuk, maar je schiet er volgens mij niet zo veel mee op.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:21 schreef DeLuna het volgende:
De afgelopen weken heb ik mij prima vermaakt met 400m intervallen op 5km tempo. Volgende week de laatste (in mijn planning tot nu toe dan), 15x400p400. Wat kan ik nu verder gaan opbouwen qua intervallen? Als je bijvoorbeeld wil trainen naar een 10-15-21km wat voor interval trainingen doe je dan? 800/1000jes op dat tempo? En hoeveel keer ongeveer?
Is toch anders als je zelf wat probeert te verzinnen in plaats van een schema van internetZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vandaag ook een stukje wezen hobbelen. De laatste twee jaar tijdens de kerst een HM gelopen als ik bij m'n schoonouders was in Ermelo, en vandaag dus weer. Lang verhaal kort, het ging best lekker, en het was de tiende keer onder de 1:30.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Knappe tijd. Blijft een mooi doel, die halve onder de 1:30. Wil ik ooit ook kunnen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:35 schreef Corniel het volgende:
Vandaag ook een stukje wezen hobbelen. De laatste twee jaar tijdens de kerst een HM gelopen als ik bij m'n schoonouders was in Ermelo, en vandaag dus weer. Lang verhaal kort, het ging best lekker, en het was de tiende keer onder de 1:30.It has to mean something
Met 15x400p400 zit je toch met in en uitlopen toch al snel aan 14 km?quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:21 schreef DeLuna het volgende:
Is toch anders als je zelf wat probeert te verzinnen in plaats van een schema van internet![]()
Maar die waren op 5km tempo, je wil toch ook wel wat andere tempo's lopen en daar horen toch ook andere afstanden bij?quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Met 15x400p400 zit je toch met in en uitlopen toch al snel aan 14 km?❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
@La_Tramposa: morgen waait het zo hard dat als je benen een cadans van ver boven de 200 aankunnen er wederom een PR in moet zitten op de 10 km. Ikzelf heb weleens gelopen met windkracht 8 in de rug, maar dat was voor mij niet te doen, ik werd harder vooruit geduwd dan mijn benen aankonden...![]()
Met weemoed dacht ik vanmorgen terug aan de jarenlange traditie op 2e kerstdag (de kerstcross). Zo'n fijn intermezzo tijdens dagen vol met eten en drinken. Daarom vanmorgen gewoon maar even het bos in gehuppeld en een beetje gebaggerd langs het oliebollencross parcours![]()
Dat was zomaar weer een loopje na wekenlang niks (want druk, nieuwe baan, stuiterkleuter en veel te vinden op de tennisbaan lately #cheater) en ik hoop het weer vaker op te pakken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 26-12-2020 20:05:11 ]![]()
Ik heb een leuk loopje van 25 km op de planning staan morgen en normaal gesproken laat ik mij niet beïnvloeden door het weer, maar als het windkracht 7 en regen is ga ik toch wat inkorten![]()
![]()
Had vorig jaar een hm wedstrijd door de polder tijdens een van die voorjaarsstormen..quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:52 schreef Zwabberhark het volgende:
@:La_Tramposa: morgen waait het zo hard dat als je benen een cadans van ver boven de 200 aankunnen er wederom een PR in moet zitten op de 10 km. Ikzelf heb weleens gelopen met windkracht 8 in de rug, maar dat was voor mij niet te doen, ik werd harder vooruit geduwd dan mijn benen aankonden...
Kon op een gegeven moment in een groepje aanhaken, maar leuk is anders.
[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 26-12-2020 22:36:15 ]![]()
Hoe ver zit je vanaf denk je? Ik zat vandaag zo'n 5 minuten van m'n 'theoretische' max, en nog geen drie minuten van m'n pr, wat ik gezien de omstandigheden (solo, geen bevoorrading, deels onverhard, redelijk wat wind) stiekem best knap vind van mezelf.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:50 schreef Cynic het volgende:
Blijft een mooi doel, die halve onder de 1:30. Wil ik ooit ook kunnen.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Er stond een flinke wind ja, dan is 3 minuten van je pr heel prima. Wat bedoel je met theoretische max?quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:29 schreef Corniel het volgende:
[..]
Hoe ver zit je vanaf denk je? Ik zat vandaag zo'n 5 minuten van m'n 'theoretische' max, en nog geen drie minuten van m'n pr, wat ik gezien de omstandigheden (solo, geen bevoorrading, deels onverhard, redelijk wat wind) stiekem best knap vind van mezelf.![]()
Ik vond het gisteren te doen. Wat ik nu hoor buiten is andere koek.quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:44 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Er stond een flinke wind jaTijd(en) mogelijk op basis van andere gelopen pr's. Ondanks de beperkingen van dergelijke rekenmodellen, geven ze een prima indicatie van wat binnen je mogelijkheden ligt.quote:Wat bedoel je met theoretische max?Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik heb mijn rug flink overbelast met krachttrainen op 1e kerstdag dus voorlopig even alleen een rustig rondje fietsen of zo 😜quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:52 schreef Zwabberhark het volgende:
@:La_Tramposa: morgen waait het zo hard dat als je benen een cadans van ver boven de 200 aankunnen er wederom een PR in moet zitten op de 10 km. Ikzelf heb weleens gelopen met windkracht 8 in de rug, maar dat was voor mij niet te doen, ik werd harder vooruit geduwd dan mijn benen aankonden...
Maar zeker een goede dag voor segment hunting ja!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Shit, eerste tegenslag lijkt een feit. Sinds een paar dagen pijn in de rechterkuit als ik wandel, uiteraard niet geprobeerd hoe dat met lopen voelt. Afgelopen week wel meer kilometers gelopen dan normaal, vanwege de naderende vreet- en zuippartijen, die inmiddels achter de rug zijn. Was van plan morgen weer te gaan lopen, maar vrees dat het extra rust wordt..![]()
Mijn ervaring is dat een kuitblessure relatief snel geneest. Dit in tegenstelling tot veel andere blessures.quote:Op zondag 27 december 2020 13:30 schreef Sinas92 het volgende:
Shit, eerste tegenslag lijkt een feit. Sinds een paar dagen pijn in de rechterkuit als ik wandel, uiteraard niet geprobeerd hoe dat met lopen voelt. Afgelopen week wel meer kilometers gelopen dan normaal, vanwege de naderende vreet- en zuippartijen, die inmiddels achter de rug zijn. Was van plan morgen weer te gaan lopen, maar vrees dat het extra rust wordt..
Hangt vanaf wat precies natuurlijk.![]()
Het 'voordeel' van een spierblessure is dat de doorbloeding doorgaans goed is. Bij een achillespees is dat een stuk minder.quote:Op zondag 27 december 2020 14:17 schreef Sinas92 het volgende:
Aha en wat versta jij onder 'relatief snel'?
Waarbij je bij een afgescheurde kuitspier als worst case scenario natuurlijk alsnog wel veel tijd nodig hebt om te herstellen.![]()
Ik heb nog maar 1x een snelle halve geprobeerd te lopen. Dat was 4 jaar geleden en toen kwam ik tot 1:32:30. Voor mijn gevoel ben ik meer een 5km loper, ik mis ook vaak de voorbereiding qua kilometers om de langere afstanden een beetje leuk te kunnen lopen. Heeft ook te naken met keuzes die ik maak mbt de trainingen die ik doe. Hardlopen komt vaak op de tweede plaats.quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:29 schreef Corniel het volgende:
[..]
Hoe ver zit je vanaf denk je? Ik zat vandaag zo'n 5 minuten van m'n 'theoretische' max, en nog geen drie minuten van m'n pr, wat ik gezien de omstandigheden (solo, geen bevoorrading, deels onverhard, redelijk wat wind) stiekem best knap vind van mezelf.It has to mean something
Dat is een gat van 7 seconde per km, dat is wellicht overbrugbaar.quote:Op zondag 27 december 2020 15:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb nog maar 1x een snelle halve geprobeerd te lopen. Dat was 4 jaar geleden en toen kwam ik tot 1:32:30.Wat zegt www.corniel.nl/runs op basis van je 5km pr? Dan heb je een richttijd, en dan is het niet heel moeilijk om daar een keer in 1 a 2 maanden naartoe te werken toch?quote:Voor mijn gevoel ben ik meer een 5km loper (..)Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Toch nog een gaatje gevonden om tien km te doen vandaag. Goede timing want maar een klein beetje natgeregend. Lekker wat intervallen van een minuut gedaan om goed warm te blijven en wat fartlek met mezelf op het einde.
En daarna te veel geld uitgegeven aan mooie spulletjes en een extra paar schoenen in de uitverkoop bij wiggle (wel goede aanbiedingen!)Whatever...![]()
heywoodu
![]()
Die site laadt hier niet (meer) zie ikquote:Op zondag 27 december 2020 16:14 schreef Corniel het volgende:
[..]
Dat is een gat van 7 seconde per km, dat is wellicht overbrugbaar.
[..]
Wat zegt www.corniel.nl/runs op basis van je 5km pr? Dan heb je een richttijd, en dan is het niet heel moeilijk om daar een keer in 1 a 2 maanden naartoe te werken toch?
Toe maar, wat een afstand! Hoe lang heb je daar over gedaan?quote:Op zondag 27 december 2020 15:26 schreef NightDancert het volgende:
Zojuist de grens van 10.000 hardloopkilometers doorbroken op StravaWhatever...![]()
Die komt op 1:26:07.quote:Op zondag 27 december 2020 16:14 schreef Corniel het volgende:
[..]
Dat is een gat van 7 seconde per km, dat is wellicht overbrugbaar.
[..]
Wat zegt www.corniel.nl/runs op basis van je 5km pr? Dan heb je een richttijd, en dan is het niet heel moeilijk om daar een keer in 1 a 2 maanden naartoe te werken toch?
Wellicht inderdaad leuk om een keer op te pakken. Ben nu in training voor een alternatieve run op 10 januari die ik als trainer bij onze vereniging heb georganiseerd. Loop zelf de 22km dus ik ben wel bezig met duurtraining. Ik verwacht er tussen de 3,5 en 4 uur mee bezig te zijn dus tempo is niet heel belangrijk nu. Misschien daarna eens een tijdje wat meer lopen.It has to mean something
Vanaf 2 maart 2017. Dus 3 jaar en 10 maanden. Dit kalenderjaar is goed voor 3300 km, dus dat heeft wel geholpen. Op Garmin heb ik data vanaf 2012, maar ben een stuk later met Strava begonnen.quote:Op zondag 27 december 2020 16:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Toe maar, wat een afstand! Hoe lang heb je daar over gedaan?![]()
Tussen de 3,5 en 4 uur voor 22km? Dat is eerder een wandeltochtquote:Op zondag 27 december 2020 16:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die komt op 1:26:07.
Wellicht inderdaad leuk om een keer op te pakken. Ben nu in training voor een alternatieve run op 10 januari die ik als trainer bij onze vereniging heb georganiseerd. Loop zelf de 22km dus ik ben wel bezig met duurtraining. Ik verwacht er tussen de 3,5 en 4 uur mee bezig te zijn dus tempo is niet heel belangrijk nu. Misschien daarna eens een tijdje wat meer lopen.![]()
![]()
Survivalrun, dus inclusief 54 hindernissen.quote:Op zondag 27 december 2020 16:30 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Tussen de 3,5 en 4 uur voor 22km? Dat is eerder een wandeltochtIt has to mean something
Dus iets meer dan 50km per week. Mooi als je dat structureel kunt doenquote:Op zondag 27 december 2020 16:28 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Vanaf 2 maart 2017. Dus 3 jaar en 10 maanden. Dit kalenderjaar is goed voor 3300 km, dus dat heeft wel geholpen. Op Garmin heb ik data vanaf 2012, maar ben een stuk later met Strava begonnen.
Whatever...![]()
Aha, dat maakt op zich wel een verschil ja.quote:Op zondag 27 december 2020 16:38 schreef Cynic het volgende:
[..]
Survivalrun, dus inclusief 54 hindernissen.![]()
http://corniel.nl/runs/quote:Op zondag 27 december 2020 16:17 schreef heywoodu het volgende:
Die site laadt hier niet (meer) zie ikZolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Nog 81 km voor 2000 in 2020.. ga het toch maar niet proberen, zeker met mijn rug 😜 de 7000 fietskilometers ga ik nog wel proberen vol te maken.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Grappig, op basis van mn 5 km heb ik exact de tijden van de 1500 en 3000 gelopen. De 15 km scheelt 10 seconden, de 10km 30 seconden. Het klopt dus wel aardig.quote:![]()
Ik moet nog 24,5km fietsen en 18,5km lopen om mijn sportdoelen voor 2020 te halen. Zou nog net moeten lukken.![]()
Ik wilde in 2020 5km sub 20 lopen. Eindelijk. Maar corona en een gebroken voet zorgden ervoor dat ik het toch nog even uit moet stellen. Alsnog sluit ik positief het jaar af. Ik ben zeker nog niet terug na een kleine maand opbouwen, maar wel heel blij verrast met hoe snel het weer beter gaat.
Ondanks de gebroken voet heb ik toch nog het hoogste jaartotaal ooit, dat iets boven de 1600km uit gaat komen. Dankzij de gebroken voet het hoogste aantal fietskilometers ooit, al zijn dat er nog steeds heel weinig. De afgelopen maanden heb ik - voor mijn doen - ook nog redelijk wat wandelkilometers gemaakt, maar die houd ik niet bij.![]()
Als het een spierblessure is een week of hooguit 2. Maar voorzichtigheid is geboden, nogmaals ik spreek uit eigen ervaring zonder enige medische kennis. Zweepslag duurt wat langer, maar dat voel je wel.quote:Op zondag 27 december 2020 14:17 schreef Sinas92 het volgende:
Aha en wat versta jij onder 'relatief snel'?
Knieblessure of piriformis syndroom (bilspier) zijn veel vervelender om vanaf te komen. Die laatste heb ik nu zo'n 9 maanden last van en wordt nu met goede oefeningen en minder hardlopen (meer fietsen) eindelijk minder.![]()
Dat is een mooi voornemen voor komend jaarquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:59 schreef Quoi het volgende:
Met weemoed dacht ik vanmorgen terug aan de jarenlange traditie op 2e kerstdag (de kerstcross). Zo'n fijn intermezzo tijdens dagen vol met eten en drinken. Daarom vanmorgen gewoon maar even het bos in gehuppeld en een beetje gebaggerd langs het oliebollencross parcours![]()
Dat was zomaar weer een loopje na wekenlang niks (want druk, nieuwe baan, stuiterkleuter en veel te vinden op de tennisbaan lately #cheater) en ik hoop het weer vaker op te pakken.
Ben jij niet destijds bij de Kerstcross van Haag onderuitgegaan waarna je nauwelijks meer gelopen hebt?![]()
Ik ga net niet mijn hoogste jaartotaal halen denk ik, maar wellicht wel mijn hoogste maandtotaal ooit als ik boven de 240 km uitkom. Nu loop ik geen lange afstanden, maar wel iedere dag en dat bevalt me beter dan ik ooit had kunnen denken.quote:Op zondag 27 december 2020 21:14 schreef hatsaflats het volgende:
Ik wilde in 2020 5km sub 20 lopen. Eindelijk. Maar corona en een gebroken voet zorgden ervoor dat ik het toch nog even uit moet stellen. Alsnog sluit ik positief het jaar af. Ik ben zeker nog niet terug na een kleine maand opbouwen, maar wel heel blij verrast met hoe snel het weer beter gaat.
Ondanks de gebroken voet heb ik toch nog het hoogste jaartotaal ooit, dat iets boven de 1600km uit gaat komen. Dankzij de gebroken voet het hoogste aantal fietskilometers ooit, al zijn dat er nog steeds heel weinig. De afgelopen maanden heb ik - voor mijn doen - ook nog redelijk wat wandelkilometers gemaakt, maar die houd ik niet bij.![]()
Joah!quote:Op zondag 27 december 2020 22:58 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat is een mooi voornemen voor komend jaar
Ben jij niet destijds bij de Kerstcross van Haag onderuitgegaan waarna je nauwelijks meer gelopen hebt?Kei en keihard en plat op mijn muiltje, net voor de finish. Maar toch weer heel snel opgestaan zodat ik niet zou worden ingehaald.
Niemand zal weten in hoeverre die klap iets heeft bijgedragen aan de rugmisère die volgde. Maar! Het gaat echt hartstikke goed met mijn rug de laatste tijd![]()
![]()
Kijk wel uit met die kleine spierblessures en geef jezelf net even die extra paar dagen rust als je denkt "het is over".quote:Op zondag 27 december 2020 21:42 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als het een spierblessure is een week of hooguit 2. Maar voorzichtigheid is geboden, nogmaals ik spreek uit eigen ervaring zonder enige medische kennis. Zweepslag duurt wat langer, maar dat voel je wel.
Knieblessure of piriformis syndroom (bilspier) zijn veel vervelender om vanaf te komen. Die laatste heb ik nu zo'n 9 maanden last van en wordt nu met goede oefeningen en minder hardlopen (meer fietsen) eindelijk minder.
Rust kan trouwens ook betekenen: zwemmen, Pilates, weet ik veel wat voor een alternatief..proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Dat stronkje ligt er volgens mij nog steedsquote:Op zondag 27 december 2020 23:10 schreef Quoi het volgende:
[..]
Joah!Kei en keihard en plat op mijn muiltje, net voor de finish. Maar toch weer heel snel opgestaan zodat ik niet zou worden ingehaald.
Niemand zal weten in hoeverre die klap iets heeft bijgedragen aan de rugmisère die volgde. Maar! Het gaat echt hartstikke goed met mijn rug de laatste tijdF means you're fucked![]()
quote:Op zondag 27 december 2020 23:10 schreef Quoi het volgende:
Het gaat echt hartstikke goed met mijn rug de laatste tijd![]()
![]()
Dat is geweldig om te horen. Ik zie ook af en toe weer wat leven van Mr. Q op Strava?![]()
Die moet wel, want we moeten in maart weer naar Sallandquote:Op maandag 28 december 2020 11:29 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat is geweldig om te horen. Ik zie ook af en toe weer wat leven van Mr. Q op Strava?
F means you're fucked![]()
Misschien moet dat stronkje een naam krijgen. Ik dacht aan "degelijk stronkje".quote:Op maandag 28 december 2020 09:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat stronkje ligt er volgens mij nog steedsHem kennende zal hij zich niet vreselijk ongerust maken.quote:Op maandag 28 december 2020 12:52 schreef YUR het volgende:
[..]
Die moet wel, want we moeten in maart weer naar Salland![]()
Een Kerstig Uitdagend Technisch stronkje!quote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Misschien moet dat stronkje een naam krijgen. Ik dacht aan "degelijk stronkje".
[..]
Hem kennende zal hij zich niet vreselijk ongerust maken.
En mr. Q, sja, die vreet zelfs met een zeer onregelmatig (of zelfs gebrek aan) trainingsschema gewoon altijd weer kilometers. Heel frustrerend eigenlijk.![]()
gelukkig is ie lief...quote:Op maandag 28 december 2020 15:25 schreef Quoi het volgende:
En mr. Q, sja, die vreet zelfs met een zeer onregelmatig (of zelfs gebrek aan) trainingsschema gewoon altijd weer kilometers. Heel frustrerend eigenlijk.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik kom dit jaar denk ik uit op 1337 kilometer. Meeste kilometers ooit voor mij. Iets meer duurloopjes gedaan dan ik normaal doe. Redelijk blessurevrij gebleven, helaas net de laatste 2 maand last van de lies. Hopelijk kan ik na even rustig aan doen in 2021 ongeveer evenveel kilometers lopen. Meest blij in 2020 ben ik met de halve marathon die ik onder de anderhalf uur heb kunnen lopen.
Singelloop in Enschede was vrijwel de enige wedstrijd die ik heb gelopen 8 kilometer in 32 minuten, dus dan moet het doel in 2021 de 10 kilometer onder de 40 minuten er toch wel inzitten...![]()
Nog 10km tot de 1500
Morgen nog ff lekker een stukje door het bos en dan zit het erop
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Ik kom net boven de 750 uit. Aangezien hardlopen niet mijn eerste sport is, ben ik best tevreden. Laatste drie maanden veruit het meeste gelopen, ongeveer 300km.
Als het buiten warmer wordt en de sportschool weer open is ga ik weer terug naar 1-2x per week.Whatever...![]()
heywoodu
![]()
Net een voor mij interessante en voor mijn vriendin pijnlijke training gedaan: ik op de fiets, zij hardlopend....met een groot elastiek om haar middel om mij vooruit te trekken tijdens de intervals, waarbij de intervals gebaseerd zijn op de lengte van de klimmen op het WK langlaufen over een zeven weken
Dat ging indrukwekkend goed eigenlijk: alle korte intervals ruim onder de 4:00/km, de laatste (350m) in 4:23/km en de langste (650m, halverwege ergens) in 4:31/km. Tijden/snelheden waar ik in intervals zónder iemand voort te trekken wel vrij tevreden mee zou zijn.
Enfin, leek me wel interessant om even te delen, we kregen flink wat bekijks in elk geval, sommige mensen keken om en leken te denken dat ik haar iets aan wilde doen ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf voel ik mijn benen nog wat vervelend van de vorige keer, dus ik blijf het even bij de hometrainer houden. Mijn hardloopjaar zit erop, maar ik ben echt dik tevreden met het aantal kilometers en PR's op alle afstanden die ik gelopen heb, van 500m tot halve marathon. Op naar volgend jaar, het grote doel wordt dan de 10km onder de 50 minuten omdat het moet van FOK!
Toch wel de remmen dichtgeknepen he?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Sallandquote:Op maandag 28 december 2020 12:52 schreef YUR het volgende:
[..]
Die moet wel, want we moeten in maart weer naar Salland![]()
![]()
heywoodu
![]()
Niet zo veel als tijdens dezelfde training op de rollerski's (toen had ik ze constant ingeknepen), maar wel regelmatig in de remmen geknepen jaquote:Op woensdag 30 december 2020 13:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Toch wel de remmen dichtgeknepen he?![]()
Nou moet dan ook echt wel, want anders wordt het gaatje steeds gedicht en zit er geen spanning meer op het elastiek, dus dan heeft het geen zin
Vraag over het Garmin horloge en de berekening van stappen in combinatie met calorieverbruik.
De ene keer is het 30 stappen per calorie. De andere keer 13 stappen per calorie.
Hoe kan dit? Ook als ik "jog" is het soms 30. Heeft t met de hartslag te maken?Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Haha, sadist!quote:Op woensdag 30 december 2020 13:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Toch wel de remmen dichtgeknepen he?Whatever...![]()
quote:Op woensdag 30 december 2020 13:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Vraag over het Garmin horloge en de berekening van stappen in combinatie met calorieverbruik.
De ene keer is het 30 stappen per calorie. De andere keer 13 stappen per calorie.
Hoe kan dit? Ook als ik "jog" is het soms 30. Heeft t met de hartslag te maken?quote:Garmin devices calculate active calories based on the activity level, type of activity, age, height, weight, gender, and heart rate (if available).![]()
Dit is wel erg indrukwekkend ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:01 schreef heywoodu het volgende:
Net een voor mij interessante en voor mijn vriendin pijnlijke training gedaan: ik op de fiets, zij hardlopend....met een groot elastiek om haar middel om mij vooruit te trekken tijdens de intervals, waarbij de intervals gebaseerd zijn op de lengte van de klimmen op het WK langlaufen over een zeven weken
Dat ging indrukwekkend goed eigenlijk: alle korte intervals ruim onder de 4:00/km, de laatste (350m) in 4:23/km en de langste (650m, halverwege ergens) in 4:31/km. Tijden/snelheden waar ik in intervals zónder iemand voort te trekken wel vrij tevreden mee zou zijn.
Ik heb tot nu toe 1541 km hardgelopen dit jaar.
Deze maand heb ik tot nu toe 243 km en zoveel km had ik nog nooit in een maand (zelfs niet toen ik voor een marathon trainde). Morgen ga ik de zogenaamde Marcothon voltooien, die ik eigenlijk onbedoeld ben gaan doen. Een paar jaar geleden was die Marcothon heel hip in dit topic en vond ik het maar onzin. Nu denk ik daar natuurlijk heel anders over.![]()
Ik heb dus een naar gevoel overgehouden aan lopen dit jaar, maar dat komt vooral door september en oktober, zie ik niet. In totaal kom ik op bijna 1100 kilometer en heb ik vooral in de maanden februari tot en met juli/augustus best behoorlijk veel kilometers gemaakt. Blij mee.
En ik heb nieuwe oordopjes gekregen voor mijn verjaardag. Knalgele Beats Flex. Die ga ik morgenochtend nog even uittesten.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ultrarunner Marco Consani uit Glasgow liep in november 2009 iedere dag minimaal 3 mijl (bijna 5 km) om zo in beweging te blijven tijdens de donkere dagen. Zijn vrouw Debbie besloot hetzelfde te doen in de daaropvolgende decembermaand en doopte die uitdaging de "Marcothon" ter ere van haar man.quote:
Sindsdien bestaat de Marcothon en heeft deze wereldwijd navolging gekregen. Duizenden hardlopers doen er inmiddels aan mee. De regels zijn simpel: loop iedere dag in december minimaal 3 mijl of 25 minuten. Alleen hardlopen telt. Mis je een dag: jammer, dan lig je eruit.![]()
Jongens morgen kan je ook nog lopen he!En je hoeft nu veel minder bang te zijn voor rotjes op je voeten dan andere jaren.. heerlijk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ga morgen nog lopen. Ik ben benieuwd of het écht rustiger is dan normaal.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Jongens morgen kan je ook nog lopen he!En je hoeft nu veel minder bang te zijn voor rotjes op je voeten dan andere jaren.. heerlijk!
![]()
Er was niks te koop dit jaar en er is meer geknald dan in de jaren ervoor (voor mijn gevoel dan), dus je zou toch zeggen dat de voorraad inmiddels wel min of meer op is?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:38 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik ga morgen nog lopen. Ik ben benieuwd of het écht rustiger is dan normaal.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik merk het zeker wel. Natuurlijk wordt er af en toe wel wat de lucht in geschoten, maar meer siervuurwerk dan knal inderdaad, en ik heb nog geen jochies op een bankje gezien met een voorraadje om te kijken welke hardloper ze nu eens de stuipen op het lijf zullen jagen.
De straat ligt normaliter op 30 december ook al vol met rode en bruine troep en dat zie ik nu ook nog niet.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: