Is een mooie voor de krantenkoppen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Volgensmij is die 70% ook volledig uit de lucht gegrepen en klinkt heel dramatisch maar als je je bedenkt dat 100% 1x besmettelijker zou zijn is 70% natuurlijk niet wat je wil maar het is ook niet zo dat je direct een R0 van 4 hebt.
Ik vind het ook raar. Hoe moet je je pand dan coronaproof voor opening maken?quote:Op maandag 21 december 2020 12:30 schreef Salina het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk nou, formeel? Ik hoor verschillende verhalen over de sportscholen.
Mogen ze nou vanuit de sportscholen livestream-lessen geven of niet? Mijn sportschool doet dat dus wel.
Ik snap dat zaken gesloten zijn (winkels, sportschool, kappers) maar mag je als eigenaar ook niet meer klussen, behangen, inventaris weggooien (bij winkelsluiting: bederfelijke waar weggooien) en dat soort zaken? En mag je ook niet als instructeur digitale lessen verzorgen? Ik ben de draad behoorlijk kwijt de laatste tijd.
Of verschilt dat per gemeente? Heb je toestemming nodig, etcetera?
Hoe dan ook, succes met daten.
Overigens is mijn sportschool gewoon open, maar dan voor de fysiotherapie. Als het te lang duurt (lockdown) veins ik misschien wel een spontaan opkomend kwetsuurtje...kan ik alsnog lekker sporten.![]()
(grapje, mensen).
Nee, in een tent mag nú niet en toen idd wel.quote:Op maandag 21 december 2020 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
En sporten in partytent mag zeker niet? In de zomer deden ze dat hier wel toen de scholen nog dicht waren, maar heb het nog niet gezien
Staat in de bron:quote:
quote:Uit onderzoek blijkt dat al minstens een kwart van de Brazilianen dat vaccin niet zou nemen.
Mônica Levi, immunoloog
Ja, nu wil ik ook een gesloten pand....quote:Op maandag 21 december 2020 12:33 schreef Noek het volgende:
[..]
We gaan niet daten hoor, dat was gewoon mijn dirty mind.![]()
Ah, dat dacht ik al maar wist het niet zeker. Zijn ook wel verschillende dingen over gezegd, ook hier op het forum. Oh, niet daten dus. Nou ja, a dirty mind...joy forever. Volgende keer beter misschien.quote:Op maandag 21 december 2020 12:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Is gemeente-afhankelijk, denk ik.
Maar de sportscholen die het niet mochten hebben het aangevochten en hebben gelijk gekregen.
Dus dan mag je er wel vanuit gaan dat je gewoon vanuit je pand online trainingen mag geven. Net als dat een restaurant mag bezorgen en zelfs afhalen met mensen in de tent.
Een sportschool is wel echt gesloten voor leden, die mogen het pand niet in.
We gaan niet daten hoor, dat was gewoon mijn dirty mind.![]()
Thanks.quote:Op maandag 21 december 2020 12:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat allemaal wel, tenzij je dus gesloten bent door de burgemeester wegens overtreding van de regels. Dat hebben wij gehad met een huurder die gesloten werd wegens overtreden van de maatregelen en die ruim meer mensen binnen liet om te sporten. Dus werd hij gesloten. Later was er een lekkage en moest hij officieel toestemming vragen om daarvoor naar binnen te mogen.
die religieuze overwegingen zie ik er niet bij staan en dit gaat specifiek om dat Chinese vaccinquote:
Neem tenminste aan dat dat reden is want wat zou het anders moeten zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
die religieuze overwegingen zie ik er niet bij staan
quote:Bijna tachtig procent van de Brazilianen is rooms-katholiek.
quote:Vaccinatie zou een ontkenning zijn van Gods voorzienigheid. Daartegenover wordt echter de visie verdedigd dat God juist heeft gezorgd voor vaccins om besmettelijke ziekten te bestrijden. Er bestaat dus geen eenduidige mening binnen religieuze gemeenschappen waarop een weigering van vaccinaties gegrond kan worden.
Een verhoging van de R0 met 0.4 tot 0,9 is wel flink hoor. Dat is problematisch voor de huidige roadmap die we nu hebben in ieder geval.quote:Op maandag 21 december 2020 11:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Volgensmij is die 70% ook volledig uit de lucht gegrepen en klinkt heel dramatisch maar als je je bedenkt dat 100% 1x besmettelijker zou zijn is 70% natuurlijk niet wat je wil maar het is ook niet zo dat je direct een R0 van 4 hebt.
Houden zich over het algemeen prima aan de maatregelen. Hier konden ze niks aan doen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:29 schreef Fred het volgende:
[..]
Houdt dat zorgpersoneel zich dan zo slecht aan de maatregelen?
quote:Op maandag 21 december 2020 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Neem tenminste aan dat dat reden is want wat zou het anders moeten zijn.
[..]
[..]
Wat? Politie bij jouw pand, en dan nog moeten uitleggen waarom je daar bent?quote:Op maandag 21 december 2020 12:15 schreef Noek het volgende:
Vanmorgen politie in mn pand. Uitgelegd dat ik gewoon mn pand in mag en dat er verder niemand, op mijn huishouden na, komt. Echt, wat een nare bedoening eigenlijk. Dat ik mezelf moet gaan verantwoorden in mijn pand. Hou daar echt een rotgevoel aan over want heel even ging ik twijfelen of ik iets verkeerd deed en of ik straks ook nog iets moest gaan aanvechten wat extra stress veroorzaakt maar ze gingen na mijn uitleg wel weg en wensten me sterkte en ik dat wenste ik hen ook voor nieuwjaarsnacht. En nu gaan we daten!
Je kunt dat wel achter elkaar zetten alsof het een een direct gevolg is van het het ander maar blijft de vraag omdat komt dat die president debiele dingen zegt of vanuit religieuze motieven zij zich überhaupt niet willen laten intenten.quote:Op maandag 21 december 2020 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]wat is dat nu weer?
"Als je een president hebt die zegt dat het Chinese vaccin slecht is, dan gaan veel mensen twijfelen of ze zich wel moeten laten inenten", waarschuwt ze. "Uit onderzoek blijkt dat al minstens een kwart van de Brazilianen dat vaccin niet zou nemen."
Hier heeft een personal trainer met eigen bedrijf, meerdere tenten neergezet, waar je onder begeleiding traint van de coaches (max 2 per tent dus)quote:Op maandag 21 december 2020 12:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, in een tent mag nú niet en toen idd wel.
ik haal het uit het stuk waar jij mee komt en dan kom jij met religieuze overwegingen, kortom je bralt maar wat.quote:Op maandag 21 december 2020 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt dat wel achter elkaar zetten alsof het een een direct gevolg is van het het ander maar blijft de vraag omdat komt dat die president debiele dingen zegt of vanuit religieuze motieven zij zich überhaupt niet willen laten intenten.
Ja, er was een melding gemaakt.quote:Op maandag 21 december 2020 12:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat? Politie bij jouw pand, en dan nog moeten uitleggen waarom je daar bent?
Hoeft op zich ook geen probleem te zijn als een relatief groot deel van de Brazilianen het vaccin niet neemt, het virus is daar zo erg verspreid dat ze ook een best hoog aantal mensen hebben met natuurlijke anti-stoffen.quote:
Echt hoe laag ben je dan gezakt.quote:Op maandag 21 december 2020 12:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, er was een melding gemaakt.
Stel fuckers
Dan ben je ook wel een sneue nsb'er hoor, politie bellen omdat je 1 persoon (begrijp ik) een pand ziet betreden. Of er moeten vermoedens van inbraak zijn oid...quote:Op maandag 21 december 2020 12:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Stel fuckers
Toch denk ik dat dit er zeker mee te maken zal hebben.quote:Op maandag 21 december 2020 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt dat wel achter elkaar zetten alsof het een een direct gevolg is van het het ander maar blijft de vraag omdat komt dat die president debiele dingen zegt of vanuit religieuze motieven zij zich überhaupt niet willen laten intenten.
Heb het over dat onderzoek waaruit dat blijkt, zouden ze zich wel willen vaccineren met Pfizer-vaccin.quote:Op maandag 21 december 2020 12:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik haal het uit het stuk waar jij mee komt en dan kom jij met religieuze overwegingen, kortom je bralt maar wat.
ik krijg een deja-vu met februari dit jaarquote:Op maandag 21 december 2020 12:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe weet hij dat dan? Rivm houdt het tot dusver op 1 geconstateerd geval.
nsb denkt met u meequote:Op maandag 21 december 2020 12:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Stel fuckers
kan geregeld worden hoorquote:Op maandag 21 december 2020 12:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, nu wil ik ook een gesloten pand....![]()
Ik heb er in ieder geval heel veel gevoel voorquote:Op maandag 21 december 2020 12:57 schreef Noek het volgende:
Maar ook mensen met een salon of bedrijf aan eigen huis hebben het pittig. Die kwamen al niet in aanmerking voor een regeling maar hun inkomsten stoppen gewoon volledig.
Ik vind echt dat we daar iig ook gevoel voor moeten hebben, uit solidariteit. Er worden echt mensen heel hard geraakt.
een melding omdat er 1 persoon in een sportschool loopt ?quote:Op maandag 21 december 2020 12:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Stel fuckers
Bij familie met mondkapje op gaan zittenquote:Op maandag 21 december 2020 12:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
In Frankrijk 2 keer per uur een nieuwe « spot ».
Er zijn zoveel mensen en bedrijven die ( heel ) veel geld hebben "verloren" in deze crisis....echt om te janken.quote:Op maandag 21 december 2020 12:57 schreef Noek het volgende:
Maar ook mensen met een salon of bedrijf aan eigen huis hebben het pittig. Die kwamen al niet in aanmerking voor een regeling maar hun inkomsten stoppen gewoon volledig.
Ik vind echt dat we daar iig ook gevoel voor moeten hebben, uit solidariteit. Er worden echt mensen heel hard geraakt.
Eigenlijk wel raar dat daar geen regeling voor is.quote:Op maandag 21 december 2020 12:57 schreef Noek het volgende:
Dan helpen of de maatregelen niet of ze houden zich er slechter aan dan zijzelf en jij denken.quote:Op maandag 21 december 2020 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Houden zich over het algemeen prima aan de maatregelen. Hier konden ze niks aan doen.
Ook dat nog? Dat vind ik wel erg triest.quote:Op maandag 21 december 2020 12:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Stel fuckers
Gewoon hondenpoep door hun brievenbus gooien.quote:Op maandag 21 december 2020 12:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Stel fuckers
Het was een incident. Patiënt was negatief, maar is na een aantal dagen positief geworden. Daarbij heeft deze patiënt medewerkers besmet.quote:Op maandag 21 december 2020 13:02 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan helpen of de maatregelen niet of ze houden zich er slechter aan dan zijzelf en jij denken.
Of de maatregelen bij het uitvoeren van hun werk voldoen niet of ze nemen te veel risico bij het uitvoeren van hun werk.
Zomaar akkoord gaan met "Hier konden ze niks aan doen" is imho hetzelfde als het zorgpersoneel aan hun lot overlaten.
Hoogwaardige oplossing wel.quote:Op maandag 21 december 2020 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon hondenpoep door hun brievenbus gooien.
quote:Op maandag 21 december 2020 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon hondenpoep door hun brievenbus gooien.
Ja, heel bizar. Zij dragen ook gewoon belasting af maar dan nergens voor in aanmerking komen. Ik ken echt vrouwen die alleenstaande moeders zijn en juist aan huis zijn gaan werken zodat ze flexibel kunnen zijn ivm de kinderen en hun inkomsten stoppen gewoon volledig nu.quote:Op maandag 21 december 2020 13:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eigenlijk wel raar dat daar geen regeling voor is.
Over gemuteerde variant uit Engeland weten we nog niet zo veel over, maar het is ook dat er straks meer gevallen in Nederland zullen geconstateerd worden. Ik neem aan dat er in afgelopen maanden veel Nederlanders naar Engeland zijn geweest voor een weekendje of een familiebezoek.quote:Op maandag 21 december 2020 12:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik krijg een deja-vu met februari dit jaar
Lekker indoctrineren die lui.quote:Op maandag 21 december 2020 12:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
In Frankrijk 2 keer per uur een nieuwe « spot ».
Wordt per deur wat minder dan he?quote:Op maandag 21 december 2020 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]moet je wel weten wie anders wordt het zo'n rotzooitje
Wat dacht je van Britten die regelmatig naar Nederland gingen?quote:Op maandag 21 december 2020 13:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Over gemuteerde variant uit Engeland weten we nog niet zo veel over, maar het is ook dat er straks meer gevallen in Nederland zullen geconstateerd worden. Ik neem aan dat er in afgelopen maanden veel Nederlanders naar Engeland zijn geweest voor een weekendje of een familiebezoek.
Ook dat ja, ik denk dat het niet bij 1 geval blijft met gemuteerde variant die uit Engeland gekomen is.quote:Op maandag 21 december 2020 13:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat dacht je van Britten die regelmatig naar Nederland gingen?
Die zijn er ook, ja. Niet in de laatste plaats omdat ze in Nederland werken.quote:Op maandag 21 december 2020 13:06 schreef quirina het volgende:
[..]
daar hoef je alleen de wallen maar voor af te sluitenquote:Op maandag 21 december 2020 13:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Zeker. Ze kunnen overigens wel de TOZO aanvragen.quote:Op maandag 21 december 2020 12:57 schreef Noek het volgende:
De hele branche was behoorlijk gelaten maar ook wel begripvol.quote:Op maandag 21 december 2020 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb Arie nog niet gezien of gehoord dit keer
Hoeveel is het sociaal minimum eigenlijk?quote:Op maandag 21 december 2020 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zeker. Ze kunnen overigens wel de TOZO aanvragen.
Ik las HEMAquote:Op maandag 21 december 2020 13:11 schreef Kyran het volgende:
Lijkt formaliteit, maar zal toch blij zijn als EMA straks daadwerkelijk goedkeuring heeft gegeven.
De TOZO is voor alleenstaanden ¤ 1.050 en voor gehuwden ¤ 1.500. Als er dan winst is behaald over de periode gaat die er vanaf. Dus als iemand omzet minus kosten = winst = ¤ 400 heeft gemaakt. Deze krijgt dan ¤ 1.050 - ¤ 400 = ¤ 650.quote:Op maandag 21 december 2020 13:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoeveel is het sociaal minimum eigenlijk?
Tja dan is het ook niet vreemd dat het uit de klauwen looptquote:
Dan klopt er toch iets niet aan de procedures en wordt te gemakkelijk de aanname gemaakt dat na een negatieve test mensen negatief blijven.quote:Op maandag 21 december 2020 13:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het was een incident. Patiënt was negatief, maar is na een aantal dagen positief geworden. Daarbij heeft deze patiënt medewerkers besmet.
Zo'n 17 miljoen mensen in dit land passen al 9 maanden hun leven drastisch aan zodat de zorg zijn werk kan doen, mag ik dan op zijn minst verwachten dat ze hun werk zorgvuldig doen?quote:Maar fijn dat jij het allemaal beter weet.
En roze tompoucen... ik mis ze...quote:Op maandag 21 december 2020 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die regelen de toelating van de rookworst
Toch kan dit niet het verschil maken (toename verklaren) tov de maanden ervoor, aangezien die nalevingscijfers nagenoeg onveranderd zijn.quote:
Niet hierdoor, want de naleving is niet opeens drastisch veranderd.quote:Op maandag 21 december 2020 13:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe kan het nou dat de cijfers stijgen?
daar is een ander topic voor......wat compleet stil ligt trouwensquote:Op maandag 21 december 2020 13:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Postverbod voor jou voor de rest van de dag.![]()
Vandaag graag een dag met louter goed nieuws.
Het is triest dat het niet verbeterd is.quote:Op maandag 21 december 2020 13:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet hierdoor, want de naleving is niet opeens drastisch veranderd.
Ik wil wel een sticker hoor na mijn prikquote:Op maandag 21 december 2020 13:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien een oplossing een gratis Rookworst bij het vaccin?
Klopt want het virus dissipeert na 1,500001m en niet na 1,49999mquote:Op maandag 21 december 2020 13:02 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan helpen of de maatregelen niet of ze houden zich er slechter aan dan zijzelf en jij denken.
Of de maatregelen bij het uitvoeren van hun werk voldoen niet of ze nemen te veel risico bij het uitvoeren van hun werk.
Zomaar akkoord gaan met "Hier konden ze niks aan doen" is imho hetzelfde als het zorgpersoneel aan hun lot overlaten.
Ja, maar dat is iets anders.quote:Op maandag 21 december 2020 13:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is triest dat het niet verbeterd is.
Owja...quote:Op maandag 21 december 2020 13:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar is een ander topic voor......wat compleet stil ligt trouwens
En complimentjes dat je zo'n grote jongen al bent?quote:Op maandag 21 december 2020 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wil wel een sticker hoor na mijn prik
Het verschil is wel dat 40% van weinig weinig blijft, en 40% van heel veel wat meer is, waardoor verspreiding sneller gaat/kan gaan.quote:Op maandag 21 december 2020 13:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet hierdoor, want de naleving is niet opeens drastisch veranderd.
Ligt eraan wie de prik zet. Wel als het een leuke verpleegster isquote:Op maandag 21 december 2020 13:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En complimentjes dat je zo'n grote jongen al bent?
Wat stel je voor? Bij iedereen elk uur een test afnemen? Iedereen in het ziekenhuis behandelen alsof ze covid hebben?quote:Op maandag 21 december 2020 13:14 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan klopt er toch iets niet aan de procedures en wordt te gemakkelijk de aanname gemaakt dat na een negatieve test mensen negatief blijven.
[..]
Zo'n 17 miljoen mensen in dit land passen al 9 maanden hun leven drastisch aan zodat de zorg zijn werk kan doen, mag ik dan op zijn minst verwachten dat ze hun werk zorgvuldig doen?
Regelmatig wordt in topic geopperd dat er best mensen in de zorg bij kunnen springen. Keer op keer wordt dat ook weer afgeschoten, want opleiding, kennis, bla bla.
Dan ga ik er vanuit dat de mensen die nu in de zorg werken professionals zijn die weten wat ze moeten doen en elk risico waar mogelijk uit de weg gaan.
Dan is het erg frustrerend om te lezen dat er zulke fouten worden gemaakt.
Om de vergelijking met de brandweer te maken: je wil ze helpen met blussen omdat je ziet dat ze het niet aankunnen, maar het mag niet wat geen training. Terwijl het ze niet eens lukt om iets basaals als de waterspuitslang vast te houden. (En dat kan iedereen met werkende armen en benen)
???quote:Op maandag 21 december 2020 13:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat 40% van weinig weinig blijft, en 40% van heel veel wat meer is, waardoor verspreiding sneller gaat/kan gaan.
40% is gewoon achterlijk veel......en 25% die met een positieve test de deur uit gaat ook !quote:Op maandag 21 december 2020 13:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat 40% van weinig weinig blijft, en 40% van heel veel wat meer is, waardoor verspreiding sneller gaat/kan gaan.
ja die prik ik gewoon terug met een dikkere naaldquote:Op maandag 21 december 2020 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt eraan wie de prik zet. Wel als het een leuke verpleegster is
Mijn ervaring als iemand die geregeld bloed moet laten prikken is dat het uiterlijk er weinig toe doet, vakmanschap is belangrijkerquote:Op maandag 21 december 2020 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt eraan wie de prik zet. Wel als het een leuke verpleegster is
Jij weet nog niet hoe dik de naald van het vaccin is, he?!quote:Op maandag 21 december 2020 13:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja die prik ik gewoon terug met een dikkere naald
quote:Op maandag 21 december 2020 12:15 schreef Noek het volgende:
Vanmorgen politie in mn pand. Uitgelegd dat ik gewoon mn pand in mag en dat er verder niemand, op mijn huishouden na, komt. Echt, wat een nare bedoening eigenlijk. Dat ik mezelf moet gaan verantwoorden in mijn pand. Hou daar echt een rotgevoel aan over want heel even ging ik twijfelen of ik iets verkeerd deed en of ik straks ook nog iets moest gaan aanvechten wat extra stress veroorzaakt maar ze gingen na mijn uitleg wel weg en wensten me sterkte en ik dat wenste ik hen ook voor nieuwjaarsnacht. En nu gaan we daten!
Precies. Het gaat niet om het formaat, maar om wat je ermee doetquote:Op maandag 21 december 2020 13:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn ervaring als iemand die geregeld bloed moet laten prikken is dat het uiterlijk er weinig toe doet, vakmanschap is belangrijker
onmogelijk dat die dikker isquote:Op maandag 21 december 2020 13:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jij weet nog niet hoe dik de naald van het vaccin is, he?!![]()
Eh...hebben wij het nu nog steeds over medische ingrepen?quote:Op maandag 21 december 2020 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Het gaat niet om het formaat, maar om wat je ermee doet
Je begrijpt mijn post niet.quote:Op maandag 21 december 2020 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Keuze voor welk vaccin is in dat soort landen vooral inzet van politieke spelletjes en heeft niet zoveel te maken 'gierigheid' . Moet je kijken wat een chaos het is in Brazilië.
[..]
En dan die laatste regel![]()
Daarbij wil een kwart van de bevolking überhaupt niet gevaccineerd worden vanwege religie.
quote:Op maandag 21 december 2020 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Het gaat niet om het formaat, maar om wat je ermee doet
[edit] Oh sorry, ik dacht dat dit al over de grootte van de naald was
???quote:Op maandag 21 december 2020 13:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
???
Het verandert het tempo van de verspreiding niet. Dat gaat namelijk om de relatieve waardes en 40% blijft dus 40%.
Ik denk (hoop) dat de meerderheid van de besmettingen gewoon pech zijn en niet komen door buitengewoon onverantwoord gedrag.quote:Op maandag 21 december 2020 13:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Soms worden er mensen besmet waar ze niks aan konden doen.
Nee, want snelheid van verspreiding bepaal je aan de hand van de relatieve groei van het aantal mensen met het virus. De R is bijvoorbeeld ook een maat voor de relatieve groei van het virus, een hogere R => hogere verspreidingssnelheid.quote:Op maandag 21 december 2020 13:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
???
40% van 1.000 mensen is toch heel wat anders dan 40% van 10.000 mensen? 4.000 mensen zullen het virus toch sneller verspreiden dan 400?
Dus je zegt nu dat het niet uit maakt of 40% van 10.000 of 40% van 1000 niets uitmaakt in de snelheid van verspreiding van het virus?quote:Op maandag 21 december 2020 13:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, want snelheid van verspreiding bepaal je aan de hand van de relatieve groei van het aantal mensen met het virus. De R is bijvoorbeeld ook een maat voor de relatieve groei van het virus, een hogere R => hogere verspreidingssnelheid.
Dat het aantal mensen dat zich aan de regels onttrekt nagenoeg gelijk blijft, kan dus niet zomaar een oorzaak zijn voor een verhoging van de verspreidingssnelheid.
Tuurlijk wel. Als ze zich vanaf nu aan de regels zouden houden, zou de R toch ook dalen?quote:Op maandag 21 december 2020 13:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, want snelheid van verspreiding bepaal je aan de hand van de relatieve groei van het aantal mensen met het virus. De R is bijvoorbeeld ook een maat voor de relatieve groei van het virus, een hogere R => hogere verspreidingssnelheid.
Dat het aantal mensen dat zich aan de regels onttrekt nagenoeg gelijk blijft, kan dus niet zomaar een oorzaak zijn voor een verhoging van de verspreidingssnelheid.
Voor de verspreidingssnelheid van het virus boeit dat inderdaad echt geen kloot.quote:Op maandag 21 december 2020 13:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dus je zegt nu dat het niet uit maakt of 40% van 10.000 of 40% van 1000 niets uitmaakt in de snelheid van verspreiding van het virus?
Inderdaad vreemd dat niet iedereen zich na ieder kuchje (= klachten) direct aanmeldt bij de teststraat.quote:
Ja maar dat was vorige maand toch ook zo en toen daalde het aantal besmette personen gewoon ook nog.quote:Op maandag 21 december 2020 13:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als ze zich vanaf nu aan de regels zouden houden, zou de R toch ook dalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |